[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 333.656 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Joostje123 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:45:
Wat is de goedkoopste/makkelijkste manier om een weekje in Oostenrijk nog wel bereikbaar zijn, mail en whatsapp lezen:

Wel iets gevonden over LBO. Maar staat direct dat het nog niet werkt...
https://www.simyo.nl/klan...en-hoe-werkt-het-193?c=63
Je kunt toch gewoon je roaming aanzetten (eventueel zet je dit af en toe een tijdje uit). Dan kun je gewoon internetten in Oostenrijk. En met de huidige kosten van €0,06 per MB valt de rekening achteraf ook best mee hoor. Wel even inloggen op je account bij Simyo en "Internet op je mobiel in het buitenland" aanzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 12-07-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
LBO bestaat niet, in de zin dat het technisch wel bestaat maar in de praktijk simpelweg niet aangeboden wordt door providers.
Wanneer je alleen mail wilt lezen en whatsappen dan kun je gewoon roaming gebruiken.
Je dataverbruik zal dusdanig laag zijn dat het niet de moeite waard is daar een andere oplossing voor te regelen. Eventueel zet je achtergronddata/background data uit wanneer je in het buitenland bent, dat bespaart nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:45:
Wat is de goedkoopste/makkelijkste manier om een weekje in Oostenrijk nog wel bereikbaar zijn, mail en whatsapp lezen:

Wel iets gevonden over LBO. Maar staat direct dat het nog niet werkt...
https://www.simyo.nl/klan...en-hoe-werkt-het-193?c=63
Er zijn echt op enorm veel plekken gratis WiFi, sowieso bij de AutoGrills langs de snelwegen.

Dus alles hangt af van waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:06:
[...]

Klopt, ik heb mijn prepaid Simyo nummer ook in gebruik op mijn tablet (zonder SIM) voor WhatsApp. Het enige wat je moet doen is eens in het half jaar het nummer gebruiken (daar krijg je ook van te voren een mail over van Simyo dat het nummer gaat verlopen). Aangezien de prepaid SIM zelf in mijn reserve toestel zit (zonder WhatsApp :p), is het een kwestie van een SMS sturen naar mijn andere nummer en is die weer een half jaar actief.
Dat is helemaal mooi, dat je een herinnering krijgt per mail, mocht je vergeten zijn om het te gebruiken in een half jaar. Hoe ver van te voren wordt zo'n mail gestuurd ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

xileS schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Dat is helemaal mooi, dat je een herinnering krijgt per mail, mocht je vergeten zijn om het te gebruiken in een half jaar. Hoe ver van te voren wordt zo'n mail gestuurd ongeveer?
Bij mijn weten 2 weken voor de verloopdatum.

Edit: Op hun website hebben ze het over 5,5 maand na je laatste actie, dus grofweg twee weken. https://www.simyo.nl/klan...mijn-beltegoed-geldig-243

[ Voor 20% gewijzigd door MegaTronics op 12-07-2016 15:32 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dat is mooi, laten we hopen dat deze service werkt. Dan hoef ik zelf niet meer in de gaten te houden wanneer het ook alweer was dat ik de sim voor het laatst heb gebruikt.
Zou namelijk wel vervelend zijn als telnr opeens verloopt en al je tegoed weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

xileS schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37:
Dat is mooi, laten we hopen dat deze service werkt. Dan hoef ik zelf niet meer in de gaten te houden wanneer het ook alweer was dat ik de sim voor het laatst heb gebruikt.
Zou namelijk wel vervelend zijn als telnr opeens verloopt en al je tegoed weg is.
Tot nu toe heb ik iedere keer netjes een mail ontvangen voor het verlopen van de termijn, dus dat komt vast wel goed. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

Koppensneller

winterrrrrr

Wat betreft de 4G-discussie eerder in dit topic: ik heb ooit een maandje 4G geprobeerd en het daarna weer uitgezet omdat ik het die 5 euro niet waard vond. Maar sindsdien heb ik wel gewoon altijd een 4G verbinding met mijn telefoon. Misschien niet met de bijbehorende snelheden, maar wel met de voordelen van beter bereik en lagere latencies :)

Edit: was al gemeld. Nou, +1 dan maar! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Koppensneller op 12-07-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 21:36
Mm. misschien toch maar eens voor een poosje proberen dan... 't ergste dat kan gebeuren is dat ze het gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm zit nu voor iemand te kijken, die misschien een 2e simkaart als reserve wilt voor als haar internetbundel op is (en buiten bundel inetten is onnodig duur).

Ik dacht als eerst aan Simyo Prepaid, omdat het tegoed in principe onbeperkt houdbaar is mits je er 1x per 6 maanden gebruik van maakt. Maar nu merk ik dat dit waarschijnlijk alleen een goede optie is voor bellen, aangezien de beltarieven prima zijn. Voor internet is het standaard tarief namelijk € 0,15 voor 1 MB, wat alsnog heel duur is.

De dag of maandbundels zijn dan al iets interessanter, maar dan is het mij eigenlijk onduidelijk of deze bundelkosten van je prepaid beltegoed afgaan of als extra kosten bijkomen..

Als het extra kosten zijn, dan is Simyo al gauw niet interessant hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:37
Bundelkosten gaan van je prepaid af. Dus als je een bundel van (bijvoorbeeld 1 euro) besteld, dan wordt die euro in mindering gebracht van je tegoed.

Zo werken zowat alle prepaid providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Downstar2 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:21:
nieuws: Telfort brengt aantal bundels terug tot vijf en maakt 4g standaard

Telefort gaat over naar standaard 4G.

Ik ben benieuwd hoelang Simyo nog 5 euro durft te vragen voor 4G.
Verschil Telfort prijzen en Simyo (3G, bestaande klanten) is dan ook 5€ ;)

KPN = Telfort = Simyo

(Alleen bij Simyo en KPN komt er KPN NL te staan op je iPhone en bij Telfort gewoon Telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:31:
Ik mis alleen wel een incentive om van Simyo prepaid naar simonly over te stappen. Als ik de aanbiedingen voor bestaande simonlyklanten zie, dan vind ik het normale aanbod gewoon duur.
Bel ze eens, misschien valt er iets te regelen? Voor Simyo zijn vaste abonnees natuurlijk voordeliger dan prepaid klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HvanderT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:38:
Bundelkosten gaan van je prepaid af. Dus als je een bundel van (bijvoorbeeld 1 euro) besteld, dan wordt die euro in mindering gebracht van je tegoed.

Zo werken zowat alle prepaid providers.
Thanks, dan wordt het icm met een cashback gelijk al wel interessant. Voor € 6,25 al meer dan 1 gb te verbruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
Whatson schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:44:
[...]

Verschil Telfort prijzen en Simyo (3G, bestaande klanten) is dan ook 5€ ;)

KPN = Telfort = Simyo

(Alleen bij Simyo en KPN komt er KPN NL te staan op je iPhone en bij Telfort gewoon Telfort)
maar dat is voor nieuwe klanten dan toch?

De mensen die nu al een abo hadden krijgen ook 4G en blijven het zelfde betalen.
Dat mogen ze bij Simyo dus ook wel eens gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Dat simyo Prepaid is wel duur geworden zeg. Dag bundel 1 euro 20 MB. Zelfde prijs bij vodafone en daar krijg je 100 MB.. Ook de maand bundels slaan bij Prepaid nergens ook. Simyo is wel niet echt mee gegaan met de concurrentie sinds ik paar jaar terug daar ben weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
629110 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:56:
Wat ik nog steeds heel erg grappig vindt is dat als je eenmaal 4G aanzet en de volgende dag uit. Dat je voor 1 dag 4G betaald. Maar dat 4G niet automatisch wordt uitgezet. Je hebt vervolgens gratis 4G. Dit is al gemeld maar er wordt niet eens op gereageerd...
Voor een dag kan alleen 1 dag voor het einde van de maand ;). Heb het gisteren aangezet en vandaag weer uit, dus nog zeker tot 31 juli 4G. Afwachten of het daarna blijft werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Maar dan betaal je dus € 5,= om 6 dagen 4G te mogen gebruiken... ook geen goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
dcl! schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:09:
Maar dan betaal je dus € 5,= om 6 dagen 4G te mogen gebruiken... ook geen goeie deal.
Nee is naar ratio. Ik betaal nu 1€ (=6/31*5€) voor 6 dagen 4G. (En mogelijk werkt het daarna nog langer, als het nog steeds zo werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Oke, dan is het een leuke deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Anoniem: 753867 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:08:
Dat simyo Prepaid is wel duur geworden zeg. Dag bundel 1 euro 20 MB
Dan loont het wellicht om sim-only te nemen:
https://www.simyo.nl/sim-only
Kleinste pakket 100 min/sms + 200 MB 5+6 euro=11 euro.
Dat kan dan al snel uit.....

Of heb je een reden om dat niet te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:07:
[...]

Dan loont het wellicht om sim-only te nemen:
https://www.simyo.nl/sim-only
Kleinste pakket 100 min/sms + 200 MB 5+6 euro=11 euro.
Dat kan dan al snel uit.....

Of heb je een reden om dat niet te willen?
Ja, ik doe dan liever Vodafone You. 500 MB Mobiel internet + 50 smsjes/belminuten. 10 euro per maand.Gewoon Prepaid.

(Momenteel kan je zelfs met de Vodafone You Fantastic Friday deals nog goedkoper krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

JT

VETAK y0

Ik zit nu met vaste klanten korting voor 200 minuten en 1gb (500mb + 500mb permanent bonus) op 10,50 euro :P
Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:19:
[...]

Voor een dag kan alleen 1 dag voor het einde van de maand ;). Heb het gisteren aangezet en vandaag weer uit, dus nog zeker tot 31 juli 4G. Afwachten of het daarna blijft werken. ;)
Dan ben ik vandaag dus te laat?

[ Voor 61% gewijzigd door JT op 27-07-2016 20:58 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
JT schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:21:
Ik zit nu met vaste klanten korting voor 200 minuten en 1gb (500mb + 500mb permanent bonus) op 12 euro :P

[...]

Dan ben ik vandaag dus te laat?
Nee je kunt het vandaag nog nemen en morgen opzeggen, dan betaal je nog tm 31 juli. Aan het einde vd maand is het voordeliger want je kunt alleen per de 1e opzeggen. Je betaalt naar rato, dus 4/31*5€ = 0.65€ als het goed is.

Als we de berichten hierboven moeten geloven heb je dan ook na 31 juli gewoon 4G (misschien zonder de snelheden, maar who cares).

/me Whatson zit ook op 12€ maar heeft 100 min/sms (€3, oude tarief) en 1000+1000GB (€9)

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 27-07-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tnx, alles net aangepast :P En ik zie dat ik op 10,50 zit :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:55:
[...]Ja, ik doe dan liever Vodafone You. 500 MB Mobiel internet + 50 smsjes/belminuten. 10 euro per maand.Gewoon Prepaid.
(Momenteel kan je zelfs met de Vodafone You Fantastic Friday deals nog goedkoper krijgen).
Das idd ook ook een hele nette.

Ben zelf bezig om via ons bedrijf met een actiecode een Vodafone pakket aan te vragen, het rond kijken duurt al weken..
Zat eigenlijk prima bij Simyo, maar voor mijn stokoude Nokia E72 (wordt 6j in december...) houdt eind v/h jaar de ondersteuning op. Errug jammer, want omdat ik vrijwel overal de hele dag internet om me heen heb, vond ik die E72 nog wel steeds prima, gebruikte hem amper voor internet (is ook niet zijn sterkste punt qua browser..), vnl Whatsapp met de kids/rest vd familie en kennissen. En die E72 is zeer sterk gebouwd!

Maar... kom maar eens aan een Android die weer net zo lang mee kan gaan, dus je wilt een V6 hebben en geen niet te updaten V4 of V5, maar dan qua afmetingen ongeveer net zo groot als de E72... die zijn er dus amper of niet. Vrijwel alles is 14 cm lang of nog langer...

Waar ik eerst nooit naar omkeek vanwege de belachelijke prijzen....heb dus nu net ...een order uitstaan voor een Iphone 5S 16GB (32GB is niet meer aan te komen tegen redelijke prijzen), al la raison van 240 euro (+ca 4 euro verwijderingskosten). De 5S is de eerste 64-bits versie en als je zie hoe lang ze blijven updaten durf ik dit nog wel aan. Hij is een aantal mm's langer dan de E72, maar iig geen cm's...
Hij is vast en zeker niet zo stevig als de E72, dus stevige hoes en meer uitkijken.

Het bel/inet pakket erbij kost dan 10.50 ipv 17 euro door de actiecode via ons bedrijf.
Verder geen enkele bijkomende toestelkosten, ik weet precies waar ik aan toe ben.
.
Na 2j kijk ik dan wel weer verder. Ben vooral benieuwd wat de ervaring voor de bereiksbaarheidsdekking wordt, zelden een issue bij Simyo. Als we samen weggaan is het dan nog steeds geen probleem, mijn vrouw heeft nog Simyo....

edit:typo...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 28-07-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Whatson schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Als we de berichten hierboven moeten geloven heb je dan ook na 31 juli gewoon 4G (misschien zonder de snelheden, maar who cares).

[...]
Het is nu 1 Augustus en heb het "Beëindiging 4G Internet snelheid"-emailtje ontvangen via 4G ;)

Edit 1/8/2016 12:09: 4G werkt nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 01-08-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Blijkbaar werkt het dus niet voor iedereen zoals het bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
629110 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:27:
Blijkbaar werkt het dus niet voor iedereen zoals het bij mij werkt.
?? Juist wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Oh haha ik las het verkeerd. Het blijft dus wel werken na het e-mailtje. _/-\o_ Maandag ochtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Email:
Beste ******,

Alsjeblieft, je gratis MB's zijn geactiveerd. Er is nu 1000 MB toegevoegd aan je internetbundel! Je kunt de MB's de hele maand gebruiken: log in op Mijn Simyo of gebruik de Mijn Simyo app om direct te zien hoeveel MB's je hebt. Zie je de gratis MB's niet in de app? Download dan de laatste versie van de Mijn Simyo app.

Veel (internet)plezier ermee!

Vriendelijke groet,

Het Simyo team
Voor mijn vader. Die hooguit enkele tientallen minuten per maand belt en een telefoon heeft die niet eens geschikt is voor internet.

Dus :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Eigenlijk nooit problemen gehad met Simyo in alle jaren dat ik bij hun heb gezeten, toen ik daar begon heete het nog LowCall. Maar toch deze maand besloten om mijn abonnement op te zeggen en ergens anders naar toe te gaan.
Kwaliteit en service is goed (persoonlijke ervaring) maar anno 2016 vind ik Simyo gewoon te duur voor wat je krijgt en voelde ik mij steeds meer een "dief van mijn eigen portemonnee" door toch te blijven hangen bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet niet wat voor bundel jij hebt natuurlijk maar nergens vind ik voor 10,50 200min/1gb op het KPN netwerk :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn Ipone kreeg ik iets minder dan dat wel voor 10.50 euro via de actie, nl 100 min/sms + 0.5 GB. Daar ik bijna overal wifi heb ga ik het er wel mee redden.Dus bij Vodafone.
Die 200min/1gb op het KPN netwerk heb ik idd ook nog nooit gezien.

Die hele scherpe aanbiedingen zijn er ook nog wel eens bij aanbieders die een waslijst aan klachten hebben als je de reviews leest... Er is er zelfs een die als je onder de 7.50 euro belt... je een adminstratieve straf krijgt die op kan lopen alsof je 12.50 euro verbelt.... Heb de voorwaarden er op na gekeken en waarempel de reviewer had geen woord teveel geschreven... het stond er echt.... Moet niet gekker worden... dus de voorwaarden lezen is wel erg belangrijk bij zo'n aanbieding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Anoniem: 19701 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:46:
Bij mijn Ipone kreeg ik iets minder dan dat wel voor 10.50 euro via de actie, nl 100 min/sms + 0.5 GB. Daar ik bijna overal wifi heb ga ik het er wel mee redden.Dus bij Vodafone.
Die 200min/1gb op het KPN netwerk heb ik idd ook nog nooit gezien.

Die hele scherpe aanbiedingen zijn er ook nog wel eens bij aanbieders die een waslijst aan klachten hebben als je de reviews leest... Er is er zelfs een die als je onder de 7.50 euro belt... je een adminstratieve straf krijgt die op kan lopen alsof je 12.50 euro verbelt.... Heb de voorwaarden er op na gekeken en waarempel de reviewer had geen woord teveel geschreven... het stond er echt.... Moet niet gekker worden... dus de voorwaarden lezen is wel erg belangrijk bij zo'n aanbieding.....
Dit topic gaat over Simyo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kun je er nog wel een paar meer quoten dan mij alleen en ben je nog wel even zoet.
BTW: het helpt mi wel om afwegingen te maken tov Simyo.... zo zou je het ook kunnen zien, vergelijkingmateriaal of gaan we op de "puristen" lijn zitten... :?
Echte puristen quoten trouwens veel selectiever.....ipv alles te quoten, dat voegt nl niks toe,

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 03-08-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

JT schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:09:
Ik weet niet wat voor bundel jij hebt natuurlijk maar nergens vind ik voor 10,50 200min/1gb op het KPN netwerk :P
Ik kan nergens bij Simyo een sim only maandelijs opzegbaar vinden voor 10.50 p/m met 4G en een acceptabele aantal belminuten/SMS en MB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En waar heb jij dat wel op het KPN netwerk? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

xileS schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Toevallig vandaag weer de herinneringsmail gehad:

Je hebt de afgelopen 5½ maand niet gebeld en geen sms verstuurd met je Simyo telefoonnummer 0653blabla. Als je zes maanden geen gebruik maakt van je nummer, gaan we ervan uit dat je geen klant meer wil zijn van Simyo en sluiten we je nummer af. Zie artikel 3:4 en 3:5 van de Algemene Voorwaarden.

Wil je toch blijven bellen met Simyo? Geen probleem!
Stuur dan binnen 15 dagen minstens één sms, voer één uitgaand telefoongesprek, waardeer je beltegoed op of koop een bundel. Je nummer blijft dan geactiveerd.

Dit afsluiten na een half jaar is mede ingegeven door de krapte aan 06-nummers..... begreep ik ooit in een gesprek met een kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
Hebben jullie eigenlijk nog 4G (na opzegging?)

Ik heb het in oktober na opzeggen nog enkele dagen gehad, maar zit nu gewoon weer volgens mijn S6 op het 3G/H+ netwerk?

Bereik lijkt wel beter te zijn nog als ik de signaalbalkjes mag geloven..

Mijn vriendin heeft vorige maand 4g het zelfde aangevraagd en gestopt en ziet nog wel 4G op haar MOTO G4.
(Daar heb je de mogelijkheid om alleen 4G te foceren in de mobiele netwerk instellingen..)

Op de S6 heb ik 4G/3G optie alleen maar..

Mag uiteraard niet klagen als ze me daadwerkelijk terug hebben gezet naar 3G, maar toch :P..

[ Voor 8% gewijzigd door Downstar2 op 19-10-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
zondag 18 september 2016 duur / aantal bedrag
15:07 Gesprek naar 12339 0:00:09 € 0,-
zondag 21 augustus 2016 duur / aantal bedrag
15:03 Gesprek naar 06******** 0:00:37 af - € 0,10

Waren mijn laatste transacties, dus ik neem aan dat ik deze dagen een email moet ontvangen dat de simkaart gaat verlopen? Ik ga van 21 februari uit, omdat dat de laatst betaalde transactie was, aangezien de transactie van 18 september gratis was (voicemail uitzetten).

/edit
Hmm het is vandaag al 19 februari en ik heb geen mail gekregen. Misschien gaat die toch van 18 september uit, terwijl dat alleen gratis voicemail uitzetten was. Morgen voor zekerheid toch even een belletje of smsje doen, heb geen zin in dat nr en tegoed opeens verloopt.

/edit 2
-Voicemail inschakelen Bel: 12331
-Voicemail uitschakelen Bel: 12339

Tellen ook als uitgaande gesprekken :). Het in en uitschakelen is gratis, maar hierdoor verleng je wel weer de houdbaarheid van je simkaart met een half jaar.

[ Voor 37% gewijzigd door xileS op 23-02-2017 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Simyo heeft nieuwe bundels waaronder gratis 4G. Voor bestaande klanten is het nu dus mogelijk om gratis 4G aan te zetten met behoud van huidige bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
MmarkM schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:48:
Simyo heeft nieuwe bundels waaronder gratis 4G. Voor bestaande klanten is het nu dus mogelijk om gratis 4G aan te zetten met behoud van huidige bundels.
nieuws: Simyo geeft alle klanten toegang tot 4g en presenteert nieuwe bundels
  • Inloggen op de Simyo website
  • Kiezen voor 'Bundel aanpassen'
  • Vinkje aanzetten bij 4G
De prijs per maand zou hetzelfde moeten blijven, of gunstiger uitvallen (meer MB's / minuten voor minder geld) als je al tijden je bundel niet hebt aangepast. Rond mei 2016 hebben ze de prijzen verlaagd.

Daarna moet je op je toestel wellicht 4G nog even activeren, bij de iPhone staat dit onder:
Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data

Mijn iPhone (5s) schakelde na ongeveer 10 min. over van 3G naar 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-03-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MmarkM schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:48:
Collega van me attendeerde me hier net op, had frontpage toevallig even niet doorgespit vanmorgen :P Meteen even aangezet. Gebruik data niet al te veel, maar wel fijn dat het net weer een tikje rapper kan voor nop :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 14-03-2017 10:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 11:31
Niet alleen rapper maar ook betere dekking als met UMTS vanwege de iets lagere frequentie en het feit dat LTE beter presteert bij een slecht signaal dan UMTS.

Wat dat dan betreft een leuke gratis upgrade van de Simyo abonnementen!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je al 500mb + 500mb gratis (voor vaste klanten) had voor 6 euro dan valt er niks te halen, dat is nu gewoon een 1gb bundel voor 6 euro geworden. Ook de 200min voor 4,50 is weg. Het is nu 100min voor 4 euro of 300 min voor 5 euro.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 5 april 2016 @ 21:58:
Ik heb voor m'n vader het allergoedkoopste sim-only gekozen (100 min/sms) omdat dat goedkoper was dan prepaid. Betaalt hij €3 p/maand voor. Sindsdien is het verhoogt naar €4 p/maand en nu alweer naar €5.

Wij veranderen niets. :+
Ha, nu moet je daar al €6 p/maand voor betalen. Hij zit nog steeds lekker op de helft.
JT schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:29:
Ook de 200min voor 4,50 is weg. Het is nu 100min voor 4 euro of 300 min voor 5 euro.
Dat is wel jammer. Een ander familielid heeft ook Simyo; 200 min/sms en 1GB data voor €10.50 p/maand.
Ook die kan beter niets veranderen. Want dan moet ze óf naar 100 min/sms, 1GB data voor €13 of 200 min/sms, 1GB data voor €14.

Volgens deze reactie Groentjuh in 'nieuws: Simyo geeft alle klanten toegang tot 4g en presenteert ...
kan ze mogelijk dus wel 300 min/sms, 1GB data krijgen voor €11; ofwel €0.50 meer dan ze nu betaald en heeft ze toch 100min/sms meer.

Oh, en natuurlijk even 4G laten aanvinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het is inderdaad wel even goed opletten qua prijzen.

Bij mij blijft alles hetzelfde, behalve dat ik er nu dus 4G bij heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bIIqfFuVORQTqpp8QapiiFHR/full.png
Voor bovenstaande blijf ik €10 betalen. Voor de 100 min. betaal ik €4 en voor de 1GB (500 + 500?) is het €6.

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 14-03-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Die nieuwe abo's zijn niet zo voordelig. Waar jullie opzitten is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:36
4g aangezet maar zie geen verschil.
Mss heeft mijn tel geen 4G icoontje? Er staat nog steeds H+. (dit kan ik me herinneren van de Xperia Z, heb zelf de ZL)

Telefoon is inmiddels bijna 4 jaar oud maar ondersteund wel LTE in EU

LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800) - C6503

Settings moest op LTE preferred :Y) werkt meteen! LTE icoontje trouwens ipv 4g

[ Voor 44% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-03-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Helaas, too little too late.
Was graag bij Simyo gebleven, maar het duurde zo lang voor ze eindelijk eens in beweging kwamen hiermee. Blijkbaar begon het nu toch op te vallen dat er veel klanten hierom wegliepen.

Ook jammer dat de kleinverbruikers nu gedupeerd worden met deze actie, door het schrappen van de kleinere (en extreem duur maken van kleinste) bundeltjes. Daarmee zit een terugkeer naar Simyo er ook niet meer in.

Wie klant gebleven is en nog aaridge tarieven betaald, kan hiermee wel (voorlopig) spekkoper blijven, nu eindelijk de 4g is inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie nog steeds geen enkele aanmoediging in de prijzen om van Simyo prepaid naar sim-only over te gaan.
Dat verschil wordt ook alleen maar groter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Niet dat ik het nodig had met m'n verbruik van zo'n 100MB per maand, maar toch maar even 4G aangezet. Anders krijg ik m'n 1000MB bundel nooit op. Zo is het voor €10 euro per maand toch weer een mooi voordelig abonnement (100min/1000MB/4G).

Beetje jammer dat Simyo niet een nieuwsbrief verstuurd heeft. Maar misschien doen ze dat het liefst over een tijdje, om niet iedereen tegelijk over te laten gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door hars73 op 14-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
hars73 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:25:
Niet dat ik het nodig had met m'n verbruik van zo'n 100MB per maand, maar toch maar even 4G aangezet. Anders krijg ik m'n 1000MB bundel nooit op.
Typisch hollandse reactie. Alleen snap ik niet hoe 4G opeens voor een hoger verbruik zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jongetje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Typisch hollandse reactie. Alleen snap ik niet hoe 4G opeens voor een hoger verbruik zorgt...
Je blijft mijn inziens ook dezelfde hoeveelheid verbruiken, alleen is het allemaal sneller binnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het is inderdaad sneller binnen, maar je zult ook makkelijker even iets bekijken wat je normaal niet kijkt via 3G omdat het te langzaam binnenkomt. Youtube in een hogere resoluties bijvoorbeeld.

Een ander voordeel voor mij om 4G aan te zetten is dat ik thuis binnen via 3G een erg slecht bereik heb. Met een beetje mazzel is dat 4G een stuk beter. Zou ook accuverbruik kunnen schelen. Hoe dan ook, ik had daar in het verleden geen 5 euro voor over.. maar nu zet ik het graag aan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
hars73 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:19:
Het is inderdaad sneller binnen, maar je zult ook makkelijker even iets bekijken wat je normaal niet kijkt via 3G omdat het te langzaam binnenkomt. Youtube in een hogere resoluties bijvoorbeeld.
Deze logica snap ik echt niet. ik heb 1000mb, en dan maakt het mij niet uit of dit via 1g, 2g, 3g of 4g is. En filmpjes kijk ik nooit via de mobile internet lijn. Voor mij maakt het geen verschil, alleen een website is iets sneller geladen. Na de website bekeken te hebben stop ik de telefoon weer weg. Dus geen verschil in data verbruik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 21:30
Wel jammer dat met de verlaging van de prijzen ook de voordelen voor vaste klanten weg zijn, ik betaalde nl. al €9 voor 2000MB :) Goed dat ze 4G eindelijk gratis aanbieden, maar met een 'trucje' hadden ik en vele andere Tweakers dit al lang :9
jongetje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Streaming sites schotelen je vaak een hogere kwaliteit video aan zodra je sneller internet hebt. Ook het per-ongeluk openen van een verkeerde site verbruikt met 4G meer dan 3G omdat je in een kortere tijd meer data binnen haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
hars73 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:19:

Een ander voordeel voor mij om 4G aan te zetten is dat ik thuis binnen via 3G een erg slecht bereik heb. Met een beetje mazzel is dat 4G een stuk beter. Zou ook accuverbruik kunnen schelen. Hoe dan ook, ik had daar in het verleden geen 5 euro voor over.. maar nu zet ik het graag aan uiteraard.
Dat heb ik echt nooit gehad in 3.5 jaar 3G.
Ik haal 18mbps met 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 10:52
Hoi allemaal. Ik zit nu bij Ben sim only en ik heb op veel momenten thuis een slechte belverbinding. Ik wil nu over op Simyo, maar ik ben benieuwd naar de belervaringen. Hoe is deze kwalitatief gezien?

Degene die een goede review weet te vertellen (en een eerlijke) mag mij op zich wel uitnodigen voor Simyo en op die manier een 10tje korting krijgen. Je moet dus wel een abonnement hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GrazendeKoe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:23:
Hoi allemaal. Ik zit nu bij Ben sim only en ik heb op veel momenten thuis een slechte belverbinding. Ik wil nu over op Simyo, maar ik ben benieuwd naar de belervaringen. Hoe is deze kwalitatief gezien?

Degene die een goede review weet te vertellen (en een eerlijke) mag mij op zich wel uitnodigen voor Simyo en op die manier een 10tje korting krijgen. Je moet dus wel een abonnement hebben! :)
Kpn netwerk, dus goed. Geen last op drukke momenten. Oud en nieuw etc, maar volgens mij is dat sinds whatsapp toch verleden tijd.. :+
Verder is HD Voice erg prettig. Het klinkt erg goed, al moet beide partijen dan wel een provider hebben die HD Voice gebruikt geloof ik.

*knip* Referall linkjes zijn niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
GrazendeKoe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:23:

Tja, wat bedoel je met kwalitatief? Het is gewoon het KPN netwerk, dus dat :).
Zit zelf sinds 2011 al bij Simyo, en heb nog nooit storing gehad. Dat zegt genoeg lijkt me.
Ik heb heel lang een maandelijks abbo gehad, maar tijd terug toch maar verlengd naar een jaar abonnement. Simyo was op een gegeven moment lang niet meer de goedkoopste, helemaal zonder 4G. Als ik als vaste klant verlengde waren de prijzen wel OK.

Net sinds deze maand is 4G echter ook gratis, dus ze lijken nu voor iedereen weer concurrerend:)

Ik betaal 14 euro voor 2GB 4G en 300min.

De webinterface werkt ook lekker, maar dat hebben wel meer providers nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Dacuuu schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Kpn netwerk, dus goed. Geen last op drukke momenten. Oud en nieuw etc, maar volgens mij is dat sinds whatsapp toch verleden tijd.. :+
Verder is HD Voice erg prettig. Het klinkt erg goed, al moet beide partijen dan wel een provider hebben die HD Voice gebruikt geloof ik.

*knip*
Dus geen momenten van de verbinding wegvalt? Of hapert? Dat is voor mij cruciaal.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
GrazendeKoe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Dus geen momenten van de verbinding wegvalt? Of hapert? Dat is voor mij cruciaal.
Nee hoor, ik bel elke maand 200 minuten, en wordt ongeveer ook zoveel minuten gebeld, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Dacuuu schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Nee hoor, ik bel elke maand 200 minuten, en wordt ongeveer ook zoveel minuten gebeld, nergens last van.
Thanks! Je hebt zojuist een tientje korting verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had 200/200 (daar kon/kan ik het iedere maand ruim mee redden), daar betaalde €10 voor. Omdat ik al weer een poosje klant ben kreeg ik een aanbieding, waarvan ik vermoed dat meerdere mensen die tegelijkertijd gekregen hebben. Nu heb ik 300 sms/min en 1GB data voor €11. Met al deze extra data kan ik mijn TomTom aan de kant gooien (oud ding, oude kaarten) en mijn telefoon daarvoor gebruiken. Het zijn vaak maar kleine stukjes dat ik navigatie gebruik. Komt mij mooi van pas.

Meer data zal ik zonder navigatie niet echt gaan gebruiken. Onderweg mag ik de telefoon niet gebruiken, op m'n werk heb ik degelijke wifi, net als thuis. Als ik samen met de vrouw op stap ben dan heb ik mijn telefoon niet nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
GrazendeKoe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Thanks! Je hebt zojuist een tientje korting verdiend ;)
Thanks! Mijn 1e €10 sinds 1 november 2012 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Kunnen jullie trouwens al bellen met HD Voice en VoLTE bij Simyo? Zo ja, werkt dit alleen naar Simyo klanten onderling, of naar alle nummers op het mobiele KPN netwerk? Heb nu nog een sim van een andere telco in een ander land, maar als ik binnenkort terugga naar een Nederlandse Simyo sim is het toch weer mooi meegenomen als dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:36
Anoniem: 920977 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:45:
Kunnen jullie trouwens al bellen met HD Voice en VoLTE bij Simyo? Zo ja, werkt dit alleen naar Simyo klanten onderling, of naar alle nummers op het mobiele KPN netwerk? Heb nu nog een sim van een andere telco in een ander land, maar als ik binnenkort terugga naar een Nederlandse Simyo sim is het toch weer mooi meegenomen als dit kan :)
Helaas nog niet: https://forum.simyo.nl/4g...93/index1.html#post162725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mailtje van Simyo net:
Goed nieuws! Vanaf 1 juni zijn er geen extra roamingkosten meer voor verbruik binnen de EU. Dat betekent dat je met je telefoonnummer <knip> overal in de EU kunt bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel.

Ook in het buitenland maak je dus gewoon gebruik van je bel- en databundels. Net zoals thuis.

Ga je binnenkort op reis binnen de EU?
Hier vind je alle informatie over het gebruik van je bundels in het buitenland, instellingen en veelgestelde vragen. Zo ga je voorbereid op reis!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo Team
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe, prachtig. Ik was hiervoor al twee jaar Sim Only klant bij Simyo, maar in de afgelopen 8 maanden was ik prepaid klant vanwege een lang verblijf in het buitenland (en dus een andere simkaart). Nu de roamingkosten zijn afgeschaft heb ik weer voor een jaar bijgetekend, maar krijg ik op dag 1 gelijk een verlengaanbod met de lagere maandtarieven. Ik heb net ook gebeld met de klantenservice om te bevestigen of dit kon, en zodra je gegevens meer dan een jaar in het systeem staan (retentie) krijg ik inderdaad alsnog de lagere tarieven. Goeie club en goeie service! Voor de komende jaren zit ik hier wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Zijn er inmiddels mensen met ervaringen iPhone icm Simyo en roaming nu?

Tot eind vorig jaar was ik een Simyo gebruiker en moest ik bij iedere grens toestel aan-/uitzetten om de boel werkend te krijgen.

Ik vond het dan ook een verademing om nu met KPN weer "geruisloos" de grens over te gaan (bij T-Mobile ging dat in het verleden ook altijd zonder extra handelingen).

Omdat de roaming tarieven in Europa nu overboord zijn, ben ik benieuwd of dat nog wijzigen aan de kant van Simyo heeft gegeven, zodat steeds opnieuw opstarten niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 18:24
dcl! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:45:

Tot eind vorig jaar was ik een Simyo gebruiker en moest ik bij iedere grens toestel aan-/uitzetten om de boel werkend te krijgen.

Ik vond het dan ook een verademing om nu met KPN weer "geruisloos" de grens over te gaan (bij T-Mobile ging dat in het verleden ook altijd zonder extra handelingen).

Omdat de roaming tarieven in Europa nu overboord zijn, ben ik benieuwd of dat nog wijzigen aan de kant van Simyo heeft gegeven, zodat steeds opnieuw opstarten niet meer nodig is?
Nooit problemen mee gehad, wellicht lag het aan de gebruikte APN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit het met vriendendeal en of cashback van overstap Simyo prepaid naar simonly?
Zag bij cashbackxl wel dat het ook voor verlenging geldt (20 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Rub147 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Nooit problemen mee gehad, wellicht lag het aan de gebruikte APN?
Nope, ben zelfs tester geweest 2 of 3 jaar geleden (testen met zoveel mogelijk verschillende netwerken icm diverse APN. Moest altijd de iPhone herstarten. Hoorde dit overigens ook van andere mensen, maar voor zover ik weet alleen icm iPhones - wellicht dat betreffende iOS ook nog een rol heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcl! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:45:

Ik heb de afgelopen weken nergens last van gehad. Netwerkselectie op m'n iPhone stond gewoon op automatisch, en ik heb hier niet naar om hoeven kijken. Er viel me wel iets op toen ik handmatig Telekom.de koos i.p.v. E-Plus (wat is laatstgenoemde een ruknetwerk zeg!): normaal had ik bereik via 4G en belde ik met 3G. Kort na een gesprek viel mijn toestel echter terug op Geen service, om na een minuutje weer verbinding met 4G te maken. Denk dat daar achter de schermen iets niet helemaal goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Ik zit nu in Frankrijk met mijn simyo, standaard wordt er verbinding gemaakt met SFR of oranje terwijl dit niet het sterkste signaal geeft waarbij ik geen internet heb (wel 3G icoon maar er komt niks binnen). Als ik handmatig met Bouygues verbinding maak heb ik perfecte 4G. Ik weet niet of simyo geen contract heeft met andere providers of dat het toeval is maar de doorsnee gebruiker weet niet hoe hij handmatig verbinding moet maken met een ander netwerk. Ik vermoed dat dit wel de werkwijze van de providers is om de kosten te drukken. Het zou de providers sieren om op hun website aan te geven met welke providers ze afspraken hebben en met welke niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 20:24
gielie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:27:
Ik zit nu in Frankrijk met mijn simyo, standaard wordt er verbinding gemaakt met SFR of oranje terwijl dit niet het sterkste signaal geeft waarbij ik geen internet heb (wel 3G icoon maar er komt niks binnen). Als ik handmatig met Bouygues verbinding maak heb ik perfecte 4G. Ik weet niet of simyo geen contract heeft met andere providers of dat het toeval is maar de doorsnee gebruiker weet niet hoe hij handmatig verbinding moet maken met een ander netwerk. Ik vermoed dat dit wel de werkwijze van de providers is om de kosten te drukken. Het zou de providers sieren om op hun website aan te geven met welke providers ze afspraken hebben en met welke niet.
Bij roaming kan je telefoon in het buitenland steeds wisselen tussen providers, maar alleen waar Simyo (KPN?) een contract mee heeft. In Nederland ben je gelockt op het netwerk van Simyo (KPN) en vindt er geen wisseling van netwerk plaats.
Op het moment dat jouw telefoon met welk netwerk dan ook werkt in Frankrijk, dan betekent dat dat er een contract is, dus maak je daarover geen zorgen. Je kunt je telefoon 'vastzetten' op jouw voorkeursnetwerk in Frankrijk (Bouygues met 4G?), zodat je steeds met dat netwerk verbonden blijft.
Bij terugkeer in Nederland zet je je telefoon gewoon weer op 'automatische netwerkkeuze' om weer met Simyo te verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door FreshM op 27-07-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
Hé, nieuwe voorwaarden genaamd: "Voorwaarden Simyo Compleet vanaf 24-10-2017 (pdf)"!

Uit de voorwaarde kan ik lezen dat als je vast internet van KPN hebt, dan kun je met Simyo Compleet je Sim-only bundels verdubbelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 24-10-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Leuke ontwikkeling. Het zou perfect zijn als je ook Simyo met XS4ALL (immers ook KPN dochter) zou kunnen mixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
En nu wordt meer en meer zichtbaar:
Een forum-post en een blog-post.

Helaas is het inderdaad alleen KPN en niet andere dochters (Telfort en Xs4all). Daar zullen waarschijnlijk wel meer mensen tegenaan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dan hoef ik dus niet terug te komen naar Simyo en blijf ik bij KPN (mobiel dan), die kan ik wel comineren met XS. Jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:07
Al 11 jaar tevreden klant van Simyo maar sinds afgelopen week plotseling bijna nergens bereik en als ik al bereik heb valt het heel onregelmatig weg...

Heb een Motorolo Moto G5 met 2 simkaarten, de andere simkaart (van Ben) werkt wel gewoon dus lijkt me sterk dat het aan de telefoon ligt. Heb alleen simkaart in oude Moto G3 gestopt en werkt daar gelijk. Enige verschil is dat de G3 verbinding maakt met 'simyo' en de G5 met 'KPN NL' wellicht zit daar een probleem :|

Krijg nu een nieuwe simkaart opgestuurd maar zal me benieuwen of het werkt.

Wel een pluim voor de klantenservice van Simyo, heb contact gehad via Twitter en krijg heel vlot en uitgebreid antwoord! :)

Edit: Als laatste test vanmiddag mijn simkaartje in een andere Moto G5 proberen en een simkaartje van Telfort in mijn telefoon. Als mijn sim kaartje het ook in de andere Moto G5 niet doet dan weet ik zeker dat het aan Simyo ligt, zo niet dan moet het bijna wel aan de telefoon zelf liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Faeshaas op 08-12-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

a.d.h.v. nieuws: Simyo verlaagt prijzen sommige bundels en komt met 8GB-bundel logde ik even in bij 'Mijn Simyo' en zie linksbeneden op https://mijn.simyo.nl/ opeens staan;

Mijn bundels
vanaf 1 januari :
  • Simyo 100
  • Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)
  • 4G internet
Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb via Twitter voor opheldering gevraagd, als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd is het tijd een andere provider te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 896479 op 18-12-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Anoniem: 896479 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:11:
a.d.h.v. nieuws: Simyo verlaagt prijzen sommige bundels en komt met 8GB-bundel logde ik even in bij 'Mijn Simyo' en zie linksbeneden op https://mijn.simyo.nl/ opeens staan;

Mijn bundels
vanaf 1 januari :
  • Simyo 100
  • Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)
  • 4G internet
Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb via Twitter voor opheldering gevraagd, als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd is het tijd een andere provider te zoeken.
Waar dan? bij mij staat er niks bij overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:34:
[...]

Waar dan? bij mij staat er niks bij overzicht
Linksbeneden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/riSEdfU.png?1

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 896479 op 18-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 896479 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:11:
als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd
"Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)" Je hebt nog steeds 1GB? Al dan wel de helft gratis.

Overigens zie ik bij mij op https://mijn.simyo.nl/ ook niets over de wijzigingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben in gesprek met Simyo via Twitter, ik laat de uitkomst wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben vorige maand overgestapt naar simpel, meer voor minder. En eindelijk bereikbaar op mijn werk (via KPN/Vodafone is het een ramp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
MegaTronics schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:46:
Ik ben vorige maand overgestapt naar simpel, meer voor minder. En eindelijk bereikbaar op mijn werk (via KPN/Vodafone is het een ramp).
7,50 voor 2GB 4G, 500min, en onbeperkt sms... hmmm dat is gewoon 2x goedkoper dan bij Simyo 8)7

Wat is het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De internetbundel 500MB (+500MB gratis), is de naam van de internetbundel. Je blijft dus de 1000MB behouden. Ik snap dat het verwarrend is. Ik heb de afdeling die over Mijn Simyo gaat, erover gesproken. Zij gaan ervoor zorgen dat dit duidelijker gaat staan op Mijn Simyo.
:/
DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:05:
[...]

7,50 voor 2GB 4G, 500min, en onbeperkt sms... hmmm dat is gewoon 2x goedkoper dan bij Simyo 8)7

Wat is het addertje?
Dit abonnement voor € 7,50 per maand geldt in combinatie met contractduur van 2 jaar. Kies je voor een contractduur van 1 jaar dan is de prijs € 10,00 per maand.
De bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven.
Dat is best wel vergelijkbaar met Simyo eigenlijk.

Administratie / aansluitkosten zijn wel eenmalig €20

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 896479 op 18-12-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:05:
[...]

Wat is het addertje?
2 jarig abonnement misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
acale schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:08:
[...]

2 jarig abonnement misschien?
Klopt ja, maar zelfs met 1 jaar is het maar 10 euro, ipv 16 (ik heb 14 als vaste klant) en dan ook nog 500/onbeperkt ipv 300min/sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Het bespreken van alternatieven is hier offtopic en mag in een los topic gebeuren. Het bespreken van de prijsverlaging mag hier natuurlijk wel gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
rens-br schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:17:
[modbreak]Het bespreken van alternatieven is hier offtopic en mag in een los topic gebeuren. Het bespreken van de prijsverlaging, mag hier natuurlijk wel gewoon. :)[/]
Het is toch een vergelijking met Simyo, hoezo offtopic? In de titel staat ook Discussie.
Welk topic moeten we hiervoor dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:24:
Het is toch een vergelijking met Simyo, hoezo offtopic? In de titel staat ook Discussie.
offtopic:
Discussie over Simyo, niet over Simyo vs. Provider Y.
Welk topic moeten we hiervoor dan gebruiken?
offtopic:
Open gerust een nieuw topic. :)

Verder vragen en suggesties mogen in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 18-12-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Prima joh, doen we het toch zo? [Simyo] Welke providers bieden meer waar voor geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
T-Mobile netwerk? Dat is voor mij een groot nadeel. Ik kom nog wel eens op plekken waar binnen niet (genoeg) bereik is om telefoongesprekken te kunnen voeren. Vanwege dat, het ophouden van de Flex-abo's en het na het melden van de dekkingsproblemen (door mij en iemand die daar woont) de dekkingskaart zo aanpassen dat het lijkt alsof daar nu wel goed bereik is zonder dat er iets is verandert, ben ik naar Simyo overgestapt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@dutchnltweaker heeft ook voor Simyo een vernieuwde OP gemaakt, dus vanaf nu gaan we hier verder: [Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo