Ja ik heb een paar dagen twee start pakketten binnen gekregen (max. 3 per persoon!).
Het ging allemaal makkelijk en het kwam snel binnen, duurde maar 2 dagen. Even je naam, adres gegevens en bank/giro gegevens invullen... werkt allemaal prima.
Maar nu alleen wat dingetjes:
(hahahaha je voelt het al aankomen ik WEET het, zie je KPN dan krijg je al natte voeten)
Bij het aanvragen is het onduidelijk hoeveel beltegoed je uiteindelijk gaat krijgen en hoeveel je nu precies voor een startpakket moet betalen. Je kan kiezen voor 0euro maar dan komt de website 'later' toch nog met een 5euro bank afschrijving (per automatische incasso). Terwijl ze 'er tussen door' nog even vermelden dat DIE 5euro gratis is!?!?!
En ja hoor, je krijgt een vage, TYPISCHE idiote rekentabel. Eén zoals de 'oudere' kpn acracadabra vaste telefoon lijn/abo rekeningen, je kent ze wel, die voor geen meter te lezen/snappen zijn.. hoe meer ze je 'in de war' kunnen maken hoe beter ze zullen verkopen denken ze dus NOG STEEDS bij de kpn.
Deze tabel waar ik het nu over heb moet je duidelijk maken dat je maar 5euro hoeft te betalen terwijl je 0euro kiest en, jaaaa heel mooi je krijgt ook nog de "+ de 5euro" bonus! Ja 5euro gratis echt waar!! (niet dus, blijkt later!!)
Je zou nu denken: "oh ik heb straks dus10 euro bel tegoed!" (not)
--------website------
Bovenop het gratis beltegoed t.w.v. € 5,- die in je Startpakket zit, kun je hier je tegoed aanvullen.
Kies bedrag: 0.00euro
Berekening totaalbedrag:
Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. € 5,-: € 5.00
Totaal € 5.00
--------------------------
Even wat ik denk over deze tabel hierboven: 5 + 5 is bij mij 10 maar het zal wel.. en 0 + gratis is bij mij nog steeds 0 en NIET 5.... dus dat zal ook wel... ?!?!?!?!
Nee... maargoed... nadat het actief is en ik wat heb zitten spelen, check ik de website, mijn account... daar staat nu netjes, heel netjes met alle info, alle telefoontjes die ik heb gemaakt. Totaal maar dus 5 euro BELTEGOED he!?!? Maar hoe kan dat dan? 5 euro betalen... 5 euro gratis.. en dan maar 5 euro bel tegoed krijgen. ERG VAAG!!!! ik denk dan ALTIJD gelijk aan KPN.. ze hoeven helemaal niet op de website ergens "achteraf" te vertellen dat het een dochter onderneming is.. dat RUIKEN WIJ OOK WEL ZO!!!
Maargoeeeeddd....
Ander vreemde zaak: de bel lijst is erg mooi. Je kan alles zien, welke nummers je gedraait hebt en hoe lang je aan de telefoon hebt gezeten. En ook wat het gekost heeft per 'bel actie' en in totaal. Maar vreemd genoeg staan NIET alle telefoontjes er tussen! Bijvoorbeeld de 0900 nummers die ik belde (naar
www.telediscount.nl ) staan er MOOI NIET TUSSEN! Je kan dus NIET ZIEN hoeveel je dat je gekost heeft! Ook in het "totaal beltegoed bedrag" is er geen spoor van terug te zien. Want de som die je ziet klopt wel, normale nummers met de tijden en al die kosten afgetrokken van je 5euro bel tegoed. Dat alles klopt als een bus, geen 5euro gratis en 'spook telefoontjes' die er tussenuit vallen.
Nu denk je misschien "sja... ook niet altijd zie je alles op zulke verbruik pagina's".
Sja... krom maargoed het is waar, we weten het. Maar zo krenterig Nederlands als ik ben WIL IK DUS WEL wel even weten of ik niet stiekum straks een HOGE verrassings rekening in de bus krijg... toch! he!?!?
Ja meneer en mevrouw KPN, het is WEL zo fijn om te weten waar je aan toe bent als klant, raar he?
En zeker helemaal als 'je' moet gaan betalen voor producten! En als je de/een website ZO MOOI kan maken, meneer en mevrouw KPN, met een 'goede' verbruiks/overzichts tabel (danwel met/zonder spook nummers). En dat jullie op papa's 'goede' super KPN netwerk, met al hun kennis, zitten. En dan toch nog met zulke, tochwel slordige en spook achtige, berekeningen komen? Dan vraag ik me echt af hoe jullie VAN PLAN zijn goede en langdurige zaken te doen met de mensen! Nee... dit riekt WEER verdacht veel naar 'misleiding' of misschien zelfs wel 'oplichting'!
Bij het aanmelden en op de info pagina's van
www.symio.nl staat niet veel over wat er gebeurt als je beltegoed op is. Ze zeggen in het beginne: "het is een soort prepaid" dus je denkt "op=op".
En ja, met de woorden op die website staan lijkt dat ook zo te zijn. Namelijk zie je op de 'eerste' pagina die je 'vind' waar wel wat staat over "het einde van je beltegoed":
"Als je beltegoed op is, waardeer je het online op."
Dus lijkt het dat het gewoon 'over en sluiten' is als je over je limit heen gaat. NOU... niet dus he! Vuile ratten denk ik dan natuurlijk.. typisch KPN... en ze hebben al een vinger in de pap bij de bank dus dit kan nog wel lekker gaan worden hehehe.
Je 'tekent' voor
alleen een éénmalige afschrijving van 5euro!!!
(zolang je niet meer opwaardeerd op diezelfde pagina).
Dus mag ik nu hopen dat zie niet ineens 20 euro afschrijven... want als ik de beltijden/kosten optel die ik nu heb gemaakt kom ik makkelijk tot de 20 euro!!!! Je kan dus vrijwel zeker
WEL over je 'prepaid' tegoed heen gaan!!!!
Na die 5euro beltegoed krijg je dus GEEN MELDING op je telefoon 'midden in je gesprek'. Je krijgt geen 'biepje'of 'stemmetje' to horen zo van: "uw beltegoed is op/bijna op". Ook krijg je geen smsje met je tegoed status. We weten; dat zijn allemaal zeer moderne geavanceerde systemen die KPN nog niet onder de knie heeft (ja tuurlijk gewoon expres weg gelaten als je het mij vraagt).
Nee... ook is er geen update meer te zien op de "overzicht verbruik" pagina op de website nadat je over je beltegoed heen bent gegaan. Ja het is erg vaag allemaal, vaar maar duidelijk tegelijk. Het is net of ze je niet willen confronteren met de extra kosten die je hebt gemaakt/kan maken 'totdat' het moment daar is dat ze het 'echt van je nodig hebben' en je dus vaak niet 'makkelijk' meer terug kan.
Dat alles terwijl ze 'claimen' 3 keer per dag de site te updaten. Nee ik zie niets meer
na die eerste dag waarop ik de 5euro beltegoed al had opgemaakt (wat ook blijkt uit de tabel op de website).
We zijn nu al 4 dagen verder.. ik kan gewoon nog steeds bellen... en van alle telefoontjes NA die eerste dag/5euro is er niets meer te zien op het overzicht. En nogmaals ook TUSSEN die telefoontjes die WEL op het overzicht staan MISSEN er een paar lange gesprekken!
HEY... raad eens wat: vandaag kreeg ik een wel aangename verrassing in mijn EMAIL box van
www.simyo.nl (de KPN baby dochter)...
Ja, die kreeg ik in mijn email box, die toch al zo vol zit met spam. Een lekker duidelijke plek voor belangrijke mededelingen denk je niet? Ja ja.. slimme rakkers hoor bij de kpn (not),
Dit is het korte vage mailtje:
------------------------------------------------------------------------
VAN: "klantenservice@simyo.nl" <klantenservice@simyo.nl>
BETR: Uw Simyo beltegoed
Tekst:
Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen en kan zelfs al onder de 0 euro zijn. Voorkom verassingen en waardeer snel op in uw persoonlijke omgeving op simyo.nl
------------------------------------------------------------------------
(Deze email is maar echt één regel groot! ZELFS geen enters, page-brakes, extra spaties of wat dan ook... echt maar één regel groot! Hebben ze je eigenlijk 'liever niets' te zeggen of zo??? Bah!)
Mensen... het is geen abo hoor, wel 'lijk je'/'heb je' het gevoel nu lid te zijn van 'iets'... hahaha.. maargoed het is geen abo en geen prepaid.
Dus dit emailtje laat zien dat, NADAT je wat gebelt hebt EN NADAT je 'lid bent' of zeg maar 'getekend' hebt EN ZONDER dat je het kan controleren je WEL onder de 0euro kan komen. Je kan het niet controleren via de website of via een z.g.n. 'credit info nummer'. Je krijgt dus als verrassing te horen via een HEEL KORTE email dat je "onder de 0 euro" kan komen!!!!! Achteraf.
Een raadsel is nu alleen nog hoe dat dan opgelost gaat worden! Hoeveel het BEN ik nu over de 5 euro? Hoe en wanneer ik dat moet gaan betalen... en ook nog eens.. tegen welk tarief? Zou het DUURDER zijn (boete systeem) als je OVER je beltegoed heen gaat? Ja nou, ik zie wel, hahaha... grappige 'KPN val' als je het mij vraagt.
Voor de rest, de site is strak, alles werkt strak, ze hebben zeer goede bel tarieven.. en het alles oogt zeer gebruiksvriendelijk. Best een 'goed' idee van 'KPN' hahaha nou nou... maar ze hebben er dus wel lang over gedaan hoor! Om dit 'super slimme' systeem te verzinnen hahaha!
Ja tuurlijk meneer/mevrouw KPN, zoiets kunnen wij hier ook wel verzonnen hebben hoor, 10 JAAR GELEDEN JA! Slome duikelaars!
Nu de rest nog voor elkaar maken SYMIO a.k.a. KPN! Geef ons ECHTE DUIDELIJKHEID ipv duidelijke kleuren, getallen en relcame's! 'Ex-ambtenaren NOOBS' zijn het als je het mij vraagt!
("wa's da" hoor ik ze al zeggen)
[
Voor 64% gewijzigd door
Anoniem: 66431 op 10-10-2005 01:41
]