[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 333.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Topicstarter
Mede-auteur:
  • dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:16

dutchnltweaker

Ik zag net op talpa de nieuwe reclame van SimYo.

Simkaart bestellen en voor weinig bellen.
meer info op www.simyo.nl

Het is dus van kpn:
http://www.kpn.com/kpn/sh...contentid=12635/sc=d264a0

De prijzen zien er wel interessant uit.
Maar heeft er ook al iemand daadwerkelijk ervaring mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 04-10-2005 23:14 . Reden: dutchnltweaker 2018 refresh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:32
Is toch van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66431

Ja ik heb een paar dagen twee start pakketten binnen gekregen (max. 3 per persoon!).

Het ging allemaal makkelijk en het kwam snel binnen, duurde maar 2 dagen. Even je naam, adres gegevens en bank/giro gegevens invullen... werkt allemaal prima.

Maar nu alleen wat dingetjes:
(hahahaha je voelt het al aankomen ik WEET het, zie je KPN dan krijg je al natte voeten)

Bij het aanvragen is het onduidelijk hoeveel beltegoed je uiteindelijk gaat krijgen en hoeveel je nu precies voor een startpakket moet betalen. Je kan kiezen voor 0euro maar dan komt de website 'later' toch nog met een 5euro bank afschrijving (per automatische incasso). Terwijl ze 'er tussen door' nog even vermelden dat DIE 5euro gratis is!?!?! :/

En ja hoor, je krijgt een vage, TYPISCHE idiote rekentabel. Eén zoals de 'oudere' kpn acracadabra vaste telefoon lijn/abo rekeningen, je kent ze wel, die voor geen meter te lezen/snappen zijn.. hoe meer ze je 'in de war' kunnen maken hoe beter ze zullen verkopen denken ze dus NOG STEEDS bij de kpn.
Deze tabel waar ik het nu over heb moet je duidelijk maken dat je maar 5euro hoeft te betalen terwijl je 0euro kiest en, jaaaa heel mooi je krijgt ook nog de "+ de 5euro" bonus! Ja 5euro gratis echt waar!! (niet dus, blijkt later!!)
Je zou nu denken: "oh ik heb straks dus10 euro bel tegoed!" (not)

--------website------
Bovenop het gratis beltegoed t.w.v. € 5,- die in je Startpakket zit, kun je hier je tegoed aanvullen.
Kies bedrag: 0.00euro

Berekening totaalbedrag:
Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. € 5,-: € 5.00
Totaal € 5.00
--------------------------

Even wat ik denk over deze tabel hierboven: 5 + 5 is bij mij 10 maar het zal wel.. en 0 + gratis is bij mij nog steeds 0 en NIET 5.... dus dat zal ook wel... ?!?!?!?! :/ :/

Nee... maargoed... nadat het actief is en ik wat heb zitten spelen, check ik de website, mijn account... daar staat nu netjes, heel netjes met alle info, alle telefoontjes die ik heb gemaakt. Totaal maar dus 5 euro BELTEGOED he!?!? Maar hoe kan dat dan? 5 euro betalen... 5 euro gratis.. en dan maar 5 euro bel tegoed krijgen. ERG VAAG!!!! ik denk dan ALTIJD gelijk aan KPN.. ze hoeven helemaal niet op de website ergens "achteraf" te vertellen dat het een dochter onderneming is.. dat RUIKEN WIJ OOK WEL ZO!!!

Maargoeeeeddd....

Ander vreemde zaak: de bel lijst is erg mooi. Je kan alles zien, welke nummers je gedraait hebt en hoe lang je aan de telefoon hebt gezeten. En ook wat het gekost heeft per 'bel actie' en in totaal. Maar vreemd genoeg staan NIET alle telefoontjes er tussen! Bijvoorbeeld de 0900 nummers die ik belde (naar www.telediscount.nl ) staan er MOOI NIET TUSSEN! Je kan dus NIET ZIEN hoeveel je dat je gekost heeft! Ook in het "totaal beltegoed bedrag" is er geen spoor van terug te zien. Want de som die je ziet klopt wel, normale nummers met de tijden en al die kosten afgetrokken van je 5euro bel tegoed. Dat alles klopt als een bus, geen 5euro gratis en 'spook telefoontjes' die er tussenuit vallen.

Nu denk je misschien "sja... ook niet altijd zie je alles op zulke verbruik pagina's".
Sja... krom maargoed het is waar, we weten het. Maar zo krenterig Nederlands als ik ben WIL IK DUS WEL wel even weten of ik niet stiekum straks een HOGE verrassings rekening in de bus krijg... toch! he!?!?
Ja meneer en mevrouw KPN, het is WEL zo fijn om te weten waar je aan toe bent als klant, raar he?
En zeker helemaal als 'je' moet gaan betalen voor producten! En als je de/een website ZO MOOI kan maken, meneer en mevrouw KPN, met een 'goede' verbruiks/overzichts tabel (danwel met/zonder spook nummers). En dat jullie op papa's 'goede' super KPN netwerk, met al hun kennis, zitten. En dan toch nog met zulke, tochwel slordige en spook achtige, berekeningen komen? Dan vraag ik me echt af hoe jullie VAN PLAN zijn goede en langdurige zaken te doen met de mensen! Nee... dit riekt WEER verdacht veel naar 'misleiding' of misschien zelfs wel 'oplichting'!

Bij het aanmelden en op de info pagina's van www.symio.nl staat niet veel over wat er gebeurt als je beltegoed op is. Ze zeggen in het beginne: "het is een soort prepaid" dus je denkt "op=op".
En ja, met de woorden op die website staan lijkt dat ook zo te zijn. Namelijk zie je op de 'eerste' pagina die je 'vind' waar wel wat staat over "het einde van je beltegoed":

"Als je beltegoed op is, waardeer je het online op."

Dus lijkt het dat het gewoon 'over en sluiten' is als je over je limit heen gaat. NOU... niet dus he! Vuile ratten denk ik dan natuurlijk.. typisch KPN... en ze hebben al een vinger in de pap bij de bank dus dit kan nog wel lekker gaan worden hehehe.

Je 'tekent' voor alleen een éénmalige afschrijving van 5euro!!!
(zolang je niet meer opwaardeerd op diezelfde pagina).
Dus mag ik nu hopen dat zie niet ineens 20 euro afschrijven... want als ik de beltijden/kosten optel die ik nu heb gemaakt kom ik makkelijk tot de 20 euro!!!! Je kan dus vrijwel zeker WEL over je 'prepaid' tegoed heen gaan!!!!
Na die 5euro beltegoed krijg je dus GEEN MELDING op je telefoon 'midden in je gesprek'. Je krijgt geen 'biepje'of 'stemmetje' to horen zo van: "uw beltegoed is op/bijna op". Ook krijg je geen smsje met je tegoed status. We weten; dat zijn allemaal zeer moderne geavanceerde systemen die KPN nog niet onder de knie heeft (ja tuurlijk gewoon expres weg gelaten als je het mij vraagt).

Nee... ook is er geen update meer te zien op de "overzicht verbruik" pagina op de website nadat je over je beltegoed heen bent gegaan. Ja het is erg vaag allemaal, vaar maar duidelijk tegelijk. Het is net of ze je niet willen confronteren met de extra kosten die je hebt gemaakt/kan maken 'totdat' het moment daar is dat ze het 'echt van je nodig hebben' en je dus vaak niet 'makkelijk' meer terug kan.

Dat alles terwijl ze 'claimen' 3 keer per dag de site te updaten. Nee ik zie niets meer na die eerste dag waarop ik de 5euro beltegoed al had opgemaakt (wat ook blijkt uit de tabel op de website).

We zijn nu al 4 dagen verder.. ik kan gewoon nog steeds bellen... en van alle telefoontjes NA die eerste dag/5euro is er niets meer te zien op het overzicht. En nogmaals ook TUSSEN die telefoontjes die WEL op het overzicht staan MISSEN er een paar lange gesprekken!

HEY... raad eens wat: vandaag kreeg ik een wel aangename verrassing in mijn EMAIL box van www.simyo.nl (de KPN baby dochter)...
Ja, die kreeg ik in mijn email box, die toch al zo vol zit met spam. Een lekker duidelijke plek voor belangrijke mededelingen denk je niet? Ja ja.. slimme rakkers hoor bij de kpn (not), :/

Dit is het korte vage mailtje:
------------------------------------------------------------------------
VAN: "klantenservice@simyo.nl" <klantenservice@simyo.nl>
BETR: Uw Simyo beltegoed
Tekst:
Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen en kan zelfs al onder de 0 euro zijn. Voorkom verassingen en waardeer snel op in uw persoonlijke omgeving op simyo.nl
------------------------------------------------------------------------
(Deze email is maar echt één regel groot! ZELFS geen enters, page-brakes, extra spaties of wat dan ook... echt maar één regel groot! Hebben ze je eigenlijk 'liever niets' te zeggen of zo??? Bah!)

Mensen... het is geen abo hoor, wel 'lijk je'/'heb je' het gevoel nu lid te zijn van 'iets'... hahaha.. maargoed het is geen abo en geen prepaid.
Dus dit emailtje laat zien dat, NADAT je wat gebelt hebt EN NADAT je 'lid bent' of zeg maar 'getekend' hebt EN ZONDER dat je het kan controleren je WEL onder de 0euro kan komen. Je kan het niet controleren via de website of via een z.g.n. 'credit info nummer'. Je krijgt dus als verrassing te horen via een HEEL KORTE email dat je "onder de 0 euro" kan komen!!!!! Achteraf.

Een raadsel is nu alleen nog hoe dat dan opgelost gaat worden! Hoeveel het BEN ik nu over de 5 euro? Hoe en wanneer ik dat moet gaan betalen... en ook nog eens.. tegen welk tarief? Zou het DUURDER zijn (boete systeem) als je OVER je beltegoed heen gaat? Ja nou, ik zie wel, hahaha... grappige 'KPN val' als je het mij vraagt.

Voor de rest, de site is strak, alles werkt strak, ze hebben zeer goede bel tarieven.. en het alles oogt zeer gebruiksvriendelijk. Best een 'goed' idee van 'KPN' hahaha nou nou... maar ze hebben er dus wel lang over gedaan hoor! Om dit 'super slimme' systeem te verzinnen hahaha!
Ja tuurlijk meneer/mevrouw KPN, zoiets kunnen wij hier ook wel verzonnen hebben hoor, 10 JAAR GELEDEN JA! Slome duikelaars!

Nu de rest nog voor elkaar maken SYMIO a.k.a. KPN! Geef ons ECHTE DUIDELIJKHEID ipv duidelijke kleuren, getallen en relcame's! 'Ex-ambtenaren NOOBS' zijn het als je het mij vraagt!
("wa's da" hoor ik ze al zeggen)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 10-10-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Gallus

Cheesy

Even een kleine reactie op het eerste gedeelte van je post.
Als ik het goed begrijp heb jij in totaal 5 euro betaald en vind je het vreemd dat je maar 5 euro beltegoed gekregen hebt?

Als ik je tabel zo bekijk lijkt me dit niet meer dan logisch.
Bovenop het gratis beltegoed t.w.v. € 5,- die in je Startpakket zit, kun je hier je tegoed aanvullen.
Kies bedrag: 0.00euro

Berekening totaalbedrag:
Totaal € 5.00
Het startpakket kost je 5 euro. Die betaal je dus. Je kiest niet voor extra beltegoed. Dan betaal je dus in totaal 5 euro en hebt in totaal 5 euro beltegoed (wat je gratis gekregen hebt, bij je startpakket).

(Beetje suf verhaal is het zo...:))

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 19:08

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Maar als je ze gemachtigs hebt voor slechts 1 afschrijving van 5 euro, dan
kunnen ze datgene dat onder nul staat toch niet van je rekening boeken?
Tenzij er natuurlijk een of andere disclaimer is met kleine lettertjes.
Ben benieuwd.. .
Vermakelijk verhaal trouwens ouwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

.

.

Hallo vrienden... let wel ff op de topic titel: :P
Nieuwe tel. aanbieder Simyo ervaringen ?

.

.

.

.

.
Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:12:
Even een kleine reactie op het eerste gedeelte van je post.
Als ik het goed begrijp heb jij in totaal 5 euro betaald en vind je het vreemd dat je maar 5 euro beltegoed gekregen hebt?

Als ik je tabel zo bekijk lijkt me dit niet meer dan logisch.

[...]

Het startpakket kost je 5 euro. Die betaal je dus. Je kiest niet voor extra beltegoed. Dan betaal je dus in totaal 5 euro en hebt in totaal 5 euro beltegoed (wat je gratis gekregen hebt, bij je startpakket).

(Beetje suf verhaal is het zo...:))
Hmm ja zo klopt het... maar kijk zelf maar... echt duidelijk komt het, zo, niet over! (let wel: op meerdre plekken hebben ze het over 'gratis' en 'vijf euro'... maar nergens staat duidelijk "het startpakket kost 5 euro"... dat schrijf jij nu! Zo kan ik het ook goed praten lol.. lekker suf!

En ja mijn verhaal is ook suf, ja! Sorry... "blame it on kpn" zou ik zeggen, hehehe >:)
iLLEVAiHCAM schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:13:
Maar als je ze gemachtigs hebt voor slechts 1 afschrijving van 5 euro, dan
kunnen ze datgene dat onder nul staat toch niet van je rekening boeken?
Tenzij er natuurlijk een of andere disclaimer is met kleine lettertjes.
Ben benieuwd.. .
Vermakelijk verhaal trouwens ouwe!
Ja... geen disclaimer.. en heb geen kleine letters gezien... niet één!!! Knap van ze he?!?! LMAO
Nee... geen lang kleine letter verhaaltjes zoals je ze ziet bij een abo bijvoorbeeld.
(maar dit ga ik nog eens dubbel checken, misschien is het KLEINER dan klein deze keer? hahaha)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 10-10-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Gallus

Cheesy

Anoniem: 66431 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:17:

Hmm ja zo klopt het... maar kijk zelf maar... echt duidelijk komt het, zo, niet over! (let wel: op meerdre plekken hebben ze het over 'gratis' en 'vijf euro'... maar nergens staat duidelijk "het startpakket kost 5 euro"... dat schrijf jij nu! Zo kan ik het ook goed praten lol.. lekker suf!
Als ik dit regeltje zie:

Dan lijkt het me toch echt niet meer dan logisch... Er staat toch niet:

Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. € 5,-: € 0.00

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dus kort door de bocht, is het helemaal geen abo?
Dan vindt ik dat ze een misleidende reclame hebben! Want daar hebben ze het volgens mij over een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie er nu nog ervaringen met symio of hebben jullie niets te doen. Ja ok dat deel van jouw is duidelijk... maargoed... wat wil je zeggen?

Back ontopic: HEB U ERVARINGEN?!?!?!?!?!?!?!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 66431 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:28:
Back ontopic: HEB U ERVARINGEN?!?!?!?!?!?!?!??!
Is dit nodig? :'(

Dat is mijn ervaring met die lui! Naar aanleiding van jou verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg vandaag (binnen een dag dus) het volgende emailtje op mijn vragen:
Van SIMYO.NL Klantenservice

Beste xxxx.xxxx.xxx.iCQ

Hierbij stuur ik u de antwoorden op uw vragen.

1 Op dit moment is het nog niet mogelijk om uw beltegoed op te vragen
met uw telefoon. Wij werken eraan om dit binnenkort mogelijk te maken.

2 Op dit moment worden de 0900 nummers pas later verwerkt. Dit
probleem is vanaf morgen opgelost.

3 Omdat het telefoon gebruik 8 keer per dag wordt verwerkt kan het
zijn dat het beltegoed soms onder de nul komt. Als dit gebeurt krijgt u een
sms met daarin de vraag om op te waarderen. Wij schrijven geen geld van uw
rekening af.

Met vriendelijke groet

simyo.nl
Mooi dus! Jammer dat deze info niet ff op de website kom maargoed. :-)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 10-10-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Anoniem: 66431 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:44:
(hahahaha je voelt het al aankomen ik WEET het, zie je KPN dan krijg je al natte voeten)
Hoe meer ze je 'in de war' kunnen maken hoe beter ze zullen verkopen denken ze dus NOG STEEDS bij de kpn.
ik denk dan ALTIJD gelijk aan KPN.. ze hoeven helemaal niet op de website ergens "achteraf" te vertellen dat het een dochter onderneming is.. dat RUIKEN WIJ OOK WEL ZO!!!
Ja meneer en mevrouw KPN, het is WEL zo fijn om te weten waar je aan toe bent als klant, raar he?
En zeker helemaal als 'je' moet gaan betalen voor producten! En als je de/een website ZO MOOI kan maken, meneer en mevrouw KPN, met een 'goede' verbruiks/overzichts tabel (danwel met/zonder spook nummers). En dat jullie op papa's 'goede' super KPN netwerk, met al hun kennis, zitten.
Vuile ratten denk ik dan natuurlijk.. typisch KPN... en ze hebben al een vinger in de pap bij de bank dus dit kan nog wel lekker gaan worden hehehe.
Best een 'goed' idee van 'KPN' hahaha nou nou... maar ze hebben er dus wel lang over gedaan hoor! Om dit 'super slimme' systeem te verzinnen hahaha!
Ja tuurlijk meneer/mevrouw KPN, zoiets kunnen wij hier ook wel verzonnen hebben hoor, 10 JAAR GELEDEN JA! Slome duikelaars!
'Ex-ambtenaren NOOBS' zijn het als je het mij vraagt!
Anoniem: 66431 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:17:
En ja mijn verhaal is ook suf, ja! Sorry... "blame it on kpn" zou ik zeggen, hehehe >:)
Ik heb maar even al je beledigende opmerkingen op een rij gezet, leek me wel aardig.

Geef ze eens even de tijd om een bedrijf op te starten en doe eens rustig aan, dat is voor iedereen prettiger.

[ Voor 10% gewijzigd door Morgoth op 11-10-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zelf even de voorwaarden door lezen blijkt te moeilijk voor jou.

Je gebruikt een dienst die je achterhaald vind.

Tot twee keer aan toe.

Van een bedrijf waar je blijkbaar geen vertrouwen in hebt.

Je wilt een online dienst afnemen, maar daar niet online van op de hoogte worden gehouden.

En dan heb je een paar dingetjes op te merken?

Jammer voor je, maar dat kan je simyo aka KPN niet verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Ik heb ook eventjes een simkaartje besteld, wel leuk trouwens dat je je eigen nummer kan uitkiezen.
De belkosten van deze prepaid aanbieder zijn zelfs nog goedkoper dan mijn orange 2 jarig 22,50 abbo. Daar betaal ik 6 cent plus 20 cent/min. Simyo kost 7 cent plus 18 cent/min. Ik zocht nog een extra iets voor naast mijn abbo (zodat ik mijn dure telefoon niet mee hoef te nemen naar plaatsen waar hij makkelijk stuk gaat/gejat word) Nu maar hopen dat alles zo goed is als zij beweren, anders nog heb ik wel eens 5 euro aan minder leuke dingen verneukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:47:
wel leuk trouwens dat je je eigen nummer kan uitkiezen.

De belkosten van deze prepaid aanbieder zijn zelfs nog goedkoper dan mijn orange 2 jarig 22,50 abbo. Daar betaal ik 6 cent plus 20 cent/min. Simyo kost 7 cent plus 18 cent/min.
Ja het is zeker tof dat je een beetje je nummer kan samen stellen. :*)

Ik heb er dan ook gelukkig snel een paar goede te pakken kunnen krijgen... dit was eigenlijk de ENIGE reden waarom ik in zee ben gegaan met simyo.nl.
(snap je het nu Tropos, de onevaren simyo-er)
Oculus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

Is dit nodig? :'(

Dat is mijn ervaring met die lui! Naar aanleiding van jou verhaal!
Hahahaha... nou hmmm... toch kan ik je WEL aanraden om eens op simyo.nl te gaan kijken als je een leuk nieuw nummertje wil en of snel, makkelijk en goedkoop wil bellen. Bijvoorbeeld met een tweede oude toestel. Voor kinderen is dit nu duidelijk dus NIET geschikt i.p.v. een prepaid omdat er geen limiet op zit!!!! Daar gaat me het ook om in dit hele verhaal, hoeveel kids gaan hier 'ongewilde' kosten mee maken. Natuurlijk helemaal geen maatschappelijk probleem of zo, tuurlijk niet... wie heeft er tegenwoordig nu nog kinderen die veel te hoge telefoonrekeningen maken!?!?!? LOL... (niet altijd lol!!!)
En wij, zo sociaal als we zijn, mogen tuurlijk weer NIET zeuren en of opletten op 'vage zaken' en 'verdachte practijken'. Tuurlijk zijn ouders en kinderen zelf eindverantwoordelijke. Waar gaat dit over?

GoT Index » Internet & Telefonie » Nieuwe tel. aanbieder Simyo ervaringen ?

En ja (voor de 3de keer) de tarieven zijn hemels! Het is nog waar ook hahaha maar ik krijg een buikgevoel hier door die 'gasten' da'k simyo alleen maar in de hemel mag praten, pfffff. Ze hebben zeker aandelen of zo. Zo sneaky >:) zijn sommige hier wel als je het mij vraagt hahahahaha :P ;)

Ik ben niet van gisteren Morgoth. O-) ;)
(ja, jij ook een goede dag ;))
Morgoth schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:31:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb maar even al je beledigende opmerkingen op een rij gezet, leek me wel aardig.

Geef ze eens even de tijd om een bedrijf op te starten en doe eens rustig aan, dat is voor iedereen prettiger.
Lekker on topic. Beledigingen durf ik uit te spreken en ga zie niet tussen de regels door verstoppen, lijkt me veel gezonder dan 'net alsof' doen dat sommige zaken sommige mensen niet bevallen. We moeten toch allemaal laten weten wat we willen en hoe we het niet willen. Dat niet iedereen HETZELFDE wil zou je terzijde moeten laten, dat kan en mag je ook niet veranderen, het is een natuurlijk, goed en gezond verschijnsel.

Ik zal zelf proberen ontopic te blijven maar toch een beetje ingaan op dit commentaar. Ten eerste mogen we toch wel een beetje beledigen soms, toch? Als we maar 'netjes' blijven lijkt me... ach, onze normen en waarden zijn nu eenmaal nooit helemaal gelijk. En naar mijn gevoel mag ik best de KPN, SIMYO.NL of welk bedrijf dan ook beledigen. Danwel natuurlijk als producten of diensten naar mijn mening, of zelfs 'volgens de wet' of 'de ongeschreven regel', slecht of foutief geleverd worden!

Terug terzake; simyo komt met een leuke dienst, zie mijn posts; ik ben er WEL content mee! Maar duidelijk mag zijn dat, als he het MIJ VRAAGT, het nu een beetje KROM op de markt ligt. Kijk als dat nou ECHT HELEMAAL komt doordat er 'beginners problemen' zijn in of met het bedrijf dan zeg ik: "ja kan gebeuren". Maar... als er herhaaldelijk met 'opzet' zaken schuin worden gezet dan begin ik wél te 'klagen' ('jij' niet dan?). Voor mij werken beledigingen wel eens... niet altijd... soms zijn de argumenten en feiten zo complex en of onduidelijk dat een belediging juist het verkeerde effect teweeg brengt. Ik(we) maak(en) het nu ook zo moeilijk allemaal, sorry hoor pffff, jammer dat niet iedereen het wil of kan volgen en snappen. De tarieven van simyo.nl zijn gelukkig WEL heel duidelijk... en beter nog... ze zijn makkelijk laag. Ja, ik wil dit alles juist WEL via het internet kunnen doen Tropos. MAAR OOK natuurlijk via de telefoon zelf!!! (opvragen beltegoed)
Zo deze quote:
Tropos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:03:
Je gebruikt een dienst die je achterhaald vind. Tot twee keer aan toe. Van een bedrijf waar je blijkbaar geen vertrouwen in hebt. Je wilt een online dienst afnemen, maar daar niet online van op de hoogte worden gehouden.

En dan heb je een paar dingetjes op te merken?
Antwoord: nee sorry niets meer, daarover was 'k al volledig in post #1.

Maar heb JIJ nog meer aan te merken? ;) :P

En even terzijde: ik vertrouw je misschien niet helemaal maar dan kunnen we toch best nog wel praten of zaken doen?! Dat verschijnsel zal je toch altijd wel blijven tegenkomen in het leven... of mag ik je wat vragen; shop jij wel eens bij de Albert Hein? Vertrouw je de AH volledig dan? Zo ja, check jij dan bijvoorbeeld niet de datum op een pak melk want "het zal wel goed zijn"? Ruik je de melk wel eens voordat je het drink als je het pak net open hebt gemaakt en de datum hebt ge-checked? Vertrouw je de boer wel (als je hem al kent, via Apie Hien, meestal niet). En vertrouw je de koe? Kom op man! Dit is toch klare koek... we doen allemaal wel eens zaken... en we MOGEN niet blind vertrouwen!

Daarnaast kennen allemaal de KPN verhalen. En de OPTA is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen lijkt me. Hiermee wil ik graag linken naar mijn vorige en vrezelijke beledigingen Morgoth. ;) :+
En je hebt de complimenten jegens SIMYO.NL voor het gemak zeker niet gezien of gelezen, en ook niet gequote; negatief in beeld brengen/benadrukken noem ik dat... precies wat ik deed met mijn post over simyo.nl... alleen was ik wél ontopic, legitiem lijkt me... raar, nu snap ik nog steeds niet wat je wil zeggen. Heb je aandelen bedoel je? :9

Grappig is te zien dat in het 'reply emailtje' van simyo duidelijk toegegeven is dat die genoemde problemen er wel degelijk waren en ook aangepakt worden. Er is óók meer duidelijkheid gekomen, al zou ikzelf zulke informatie toch echt wel duidelijk(er) op de website zetten. Natuurlijk heb ik weer de dingen (kleine lettertjes) niet kunnen vinden (tuurlijk)...
Tropos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:03:
Zelf even de voorwaarden door lezen blijkt te moeilijk voor jou.
Ach ja sorry je hebt gelijk, was ik even vergeten; sommige mensen vinden het normaal om elkaar bij zaken, relaties of gewoon op straat niet recht in de ogen aan te kijken. Dat kan ik alleen maar zwak vinden (sorry voor deze belediging... 'k kan het ook voor me houden... maar dan delen we onze mening niet en zullen we er zeker nooit uit komen).

De dag waarop ik met 'kleine lettertjes' en vaagheden iets moet ontwerpen, verzinnen, maken, produceren, leveren ofwel verkopen is de dag waarop jij mij zo mag beledigen! :P
Ik weet niet wat jij met je werk doet maar bij mij zie je GEEN kleine lettertjes en is alles ook geheel overduidelijk tot in het saaie aan toe. Duidelijk is dat niet iedereen alles zomaar snapt (zie voorgaande posts). Je kan me dan volgens mij ook niet verwijten dat ik hiertesamen ook maar ergens onduidelijk over ben. En dat is/dat soort zaken zijn, nu PRECIES wat ik niet 'leuk' vindt aan de KPN of SIMYO etc. etc. etc.

Bedankt voor jullie tijd! :| (je kan ook kiezen om het niet te lezen gelukkig)

Pfff... nogmaals sorry. (=niet een belediging maar een verontschuldiging, lees daar ook maar voor het gemak overheen). :'(

Zijn er nog andere mensen met ervaringen over SIMYO.NL? 8)7

[ Voor 241% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 11-10-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dus GEEN prepaid maar je kán wel 'pre payen'.

Voordelen:
  • (nu nog) lage tarieven voor EN nationaal vast/mobiel bellen EN sms-en
  • snel te regelen; website invullen 2 werkdagen simkaart in de bus
  • alles is simpel en vrij makkelijk in het gebruik (website etc.)
  • een mooie duidelijke kosten&bel overzicht (nog niet helemaal af/buggy)
Nadelen:
  • regels van dit nieuw soort abo/prepaid mix beetje onduidelijk voor de onwetende koper
  • 'beginners foutjes' in het systeem, tabellen die niet kloppen/werken
  • geen bel limiet zoals bij prepaid daardoor soms ongeschikt voor kinderen!
  • niet samen met toestel, dus je moet zelf wel altijd een eigen GE-UNLOCKED toestel hebben
  • geen mms/wap/gprs enz. alleen bellen/sms in en naar het binnen&buitenland (dit laatste kan ook juist een voordeel zijn)
Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:13:
[...]

Als ik dit regeltje zie:

Dan lijkt het me toch echt niet meer dan logisch... Er staat toch niet:

Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. € 5,-: € 0.00
Ahh ja ja; ik zie het op ze site als:
5 euro betalen + 5 euro gratis krijgen en later er achter komen dat je ook maar 5 euro kan bellen.
(trap je makkelijk in, mijn fout ook lol... stom stom stom)

Betaal dus eigenlijk 5 euro voor het nummer en het kartonnetje, plasticje met chipje... en krijg 5 euro beltegoed gratis (paar data stroompjes á 18cent per minuut=27minuten bellen kado).

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 11-10-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 17:54
Binnenkort komt er ook www.lowcall.nl, zijn over het algemeen nog goedkoper dan simyo..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:00:
Binnenkort komt er ook www.lowcall.nl, zijn over het algemeen nog goedkoper dan simyo..
//offtopic:
Wat is dat dan?

Dit: ? ? ? ?
Nieuw: debitel Prepaid

Met debitel Prepaid bepaal je zelf hoeveel je aan mobiel bellen uitgeeft, zonder maandelijkse verplichtingen of beperkingen. Opwaarderen doe je snel, gemakkelijk, overal en altijd via je mobiel of via het internet. Neem daarbij het lage SMS tarief van €0,07 en tot wel €10,- gratis extra beltegoed bij opwaarderingen en je weet zeker dat je lang en zorgeloos kunt bellen. Je hebt al een startpakket voor €9,95 of een totaalpakket mét toestel inclusief €20,- beltegoed voor maar €39,95!
Bron: www.debitel.nl

Deze 'nieuwe vorm' is dus gewoon een abo zonder abo kosten. Nou nou wat een uitvinding...
Of een prepaid zonder limiet met een betaal 'afspraak'... da's wel aardig bedacht... maar niet waar we nu zo op zaten te wachten. De echte grote voordelen uit deze 'nieuwe vorm' zijn nog best wel ver te zoeken... ze stoppen er het één erbij en halen het ander eraf.

Hoe lang duurt het nog voordat we gewoon alles krijgen op 1 sim voor een redelijk bedrag zonder onzin verhalen, acties en afspraken in kleine lettertjes op papier (of het scherm, ERGER NOG!)

DAT is nu mijn ergenis jegens de telefonie van tegenwoordig... geloof me meneer Bel zou vrezelijk kwaad worden als ie dit alles mee zou maken hahahaha en DAAROM kan ik zo beledigen Morghot.

DOE NIET ZO MOEILIJK OVER BELLEN, HET IS ZOWAT ALS BROOD VOOR DE MENSEN! KAPPEN MET DIE ONZIN! >:)

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 11-10-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nee Lowcall is een soort gelijke vorm van Simyo alleen met iets goedkopere tarieven.. Wordt geleverd op het telfort netwerk.

Toch snap ik dit soort dingen niet, net als prepaid bellen.. Met de huidige acties op de sim-only abonnementen kan dit soort dingen nooit goedkoper zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 16:04
Anoniem: 66431 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:01:
DAT is nu mijn ergenis jegens de telefonie van tegenwoordig... geloof me meneer Bel zou vrezelijk kwaad worden als ie dit alles mee zou maken hahahaha en DAAROM kan ik zo beledigen Morghot.
Ik ben blij dat nog iemand het kan waarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

iCQ: Relax svp een beetje. Het is nogal storend om tekst in vet of hoofdletters te lezen. Je kunt je mening/ervaring ook normaal posten, dit is nergens voor nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds heb ik 'spook' telefoon gesprekken gemaakt die wegvallen uit het rekening overzicht op de webpagina, dit is vooralsnog de enige plek waar je je tegoed kan controleren ofwel upgraden/betalen. Dit terwijl simyo vertelde dat het gisteren allemaal al gefixed zou zijn. :/

Ik zou graag, na al die dagen, nu toch wel eens weten of het ECHT wel allemaal zo goedkoop is geweest wat ik tot nu toe heb verbelt! En ook zou ik best graag willen weten hoeveel ik moet gaan upgraden/betalen nu:
Voor alle duidelijkheid: Er is dus nu nog steeds GEEN manier om je beltegoed te checken!
(Mag vet wel Canaria?)
.
Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:28:
Nee Lowcall is een soort gelijke vorm van Simyo alleen met iets goedkopere tarieven.. Wordt geleverd op het telfort netwerk.
Hmm ic, bedankt... heb je misschien nog meer info of je bron? Of is het nog 'te nieuw'? 'k zie niks op bellen.com nieuws of wat dan ook.
.
Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:28:
Toch snap ik dit soort dingen niet, net als prepaid bellen.. Met de huidige acties op de sim-only abonnementen kan dit soort dingen nooit goedkoper zijn.
ECHT snappen doe ik het ook niet maar op de website 'verklaren' ze hetvolgende:
(sorry weer hoofdletters, 't zijn er maar 4)
Bron: https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/About :
Dit komt omdat wij geen dure telefoons weggeven. Daarnaast gaat zowel de verkoop, de service en het opwaarderen bij simyo.nl via internet en dat bespaart ons een hoop geld wat wij weer door kunnen voeren in lage tarieven.
.
Canaria schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:14:
iCQ: Relax svp een beetje. Het is nogal storend om tekst in vet of hoofdletters te lezen. Je kunt je mening/ervaring ook normaal posten, dit is nergens voor nodig.
Zal ik doen, _/-\o_
Nogmaals sorry van die hoofdletters! O-)

FYI: in de gevallen waar ik hoofdletters gebruik blijf ik ver onder de 50dB hoor! B)

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 12-10-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
[...]

Hmm ic, bedankt... heb je misschien nog meer info of je bron? Of is het nog 'te nieuw'? 'k zie niks op bellen.com nieuws of wat dan ook.
.
Als het goed is moet het ergens deze week beschikbaar zijn.. Zonder contract sluit je een aansluiting af waarmee je kan bellen. Wel elke maand een factuur met automatische incasso.

[ Voor 37% gewijzigd door M@cer op 12-10-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macer schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:38:
[...]

Als het goed is moet het ergens deze week beschikbaar zijn.. Zonder contract sluit je een aansluiting af waarmee je kan bellen. Wel elke maand een factuur met automatische incasso.
Ahhh bedankt... ik zal rond kijken.

Update: de "check je beltegoed" webpagina werkt nu volledig, alle nummers worden nu opgenomen in de "je beltegoed" berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Wel jammer dat die beltegoed pagina niet realtime word geupdate, gisterochtend had ik een sms gestuurd en vanmorgen stond hij pas bij de verbruik pagina.
Ook is het vrij jammer dat ik niet via de gsm kan checken hoeveel beltegoed ik heb (als ik bel naar *101# (wat werkt met kpn prepaid) dan krijg ik de melding 'u bent geen prepaid gebruiker'. Graag zou ik zien dat je je simyo beltegoed ook op die manier kan checken)
En de machtiging van 5 euro is nog steeds niet van mijn rekening af (postbank) ik heb het toch al een paar dagen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Paar vraagjes:

1) Er zit geen bellimiet op. Bedoelen jullie hiermee dat als m'n beltegoed op is dat ik dan nog steeds verder kan blijven bellen? Hoe gaat simyo/KPN die kosten dan bij me verhalen?

2) Je kan per automatische incasso betalen. Betekend dit dat er om de periode automatisch word geincasseerd (zoals bij sportverenigingen) of dat als ik opwaardeer er automatisch geincasseerd word? Ik vind de term "automatisch" nogal abstract in deze context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren 2 startpakketten binnen gekregen incl mijn mooi uitgekozen nummers. Tja vijf euro voor een simkaart MET mooie nummer en ook nog eens INCLUSIEF 5 euro beltegoed, lijkt me wel een win/win situatie. Desnoods offer ik die 5 euro alleen aan mijn sms honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157115

Ik wilde in de eerste instantie ook een simyo prepaid pakket nemen maar wilde wel eerst hoelang het duurde voordat mijn nummer van het ene prepaid naar andere prepaid wordt overgezet. Wat dus nergens staat vermeldt op de website zelf maar wel in hun voorwaarden is dat het 3 maanden duurt.

Daarbij vondt ik ook hetgeen over het beltegoed:
3. Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Beltegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Beltegoed is een schuld van U aan Simyo.
Dat wil dus zeggen dat je dan "op rekening" belt als je aan het bellen bent zonder beltegoed.
hmmm hoe denken we hierover? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157115 op 01-11-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Je kan per automatische incasso betalen. Betekend dit dat er om de periode automatisch word geincasseerd (zoals bij sportverenigingen) of dat als ik opwaardeer er automatisch geincasseerd word? Ik vind de term "automatisch" nogal abstract in deze context.
<knip>
Dat wil dus zeggen dat je dan "op rekening" belt als je aan het bellen bent zonder beltegoed.
Dit doet me opzich wel verdacht veel aan een abbo denken, het hele principe van prepaid is dat je de kosten in de hand houdt doordat je niet buiten je budget kan bellen. Ik vraag me af wat simyo doet als je een negatief beltegoed niet opwaardeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 01-11-2005 13:33 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157115

Anoniem: 157115 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:06:
[...]

Ik wilde in de eerste instantie ook een simyo prepaid pakket nemen maar wilde wel eerst hoelang het duurde voordat mijn nummer van het ene prepaid naar andere prepaid wordt overgezet. Wat dus nergens staat vermeldt op de website zelf maar wel in hun voorwaarden is dat het 3 maanden duurt.

Daarbij vondt ik ook hetgeen over het beltegoed:

[...]

kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:16
Afgelopen dinsdag online 2 simkaarten besteld. Donderdagochtend al in de brievenbus gevonden! Alleen kan ik ze nog niet gebruiken omdat de pin/puk codes nog niet opgestuurd of ontvangen zijn. Mag nog niet reageren; die lui versturen deze codes binnen 5 werkdagen. Dat wordt dus pas na het weekeinde gebruiken :/
Snap niet dat het versturen van zo'n iemeeltje zo moeilijk is. De simpakketjes zijn nog echte handenarbeid, aangezien het mobiele nummer op een schots-en-scheef geplakte etiket staat vermeld. Is het verstrekken van de pincode via je beveilige inlog-site niet veilig genoeg dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:16
Zojuist toch nog per iemeel een pin en puk code ontvangen. Kennelijk is zaterdag ook per definitie een 'werkdag' bij die lui, of lezen ze hier mee in dit draadje? :+

Eenmaal opgestart staat er SIMYO op m'n beeldscherm. Ik verwachte 'KPN' op het scherm. Het is toch wel 900MHz netwerk dat Simyo gebruikt mag ik hopen? Met deze band ben ik hier (Nieuwegein) beter te bereiken binnenshuis. Anders kan ik net zo goed aansluiten bij die andere kapers op dezelfde kust, die soms zelfs nog goedkoper zijn.

Maakt KPN uberhaupt ook gebruik van het 1800MHz netwerk, bijv. om goedkoper en beter concurrentie te kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:12:
VAN: "klantenservice@simyo.nl" <klantenservice@simyo.nl>
BETR: Uw Simyo beltegoed
Tekst:
Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen en kan zelfs al onder de 0 euro zijn. Voorkom verassingen en waardeer snel op in uw persoonlijke omgeving op simyo.nl
8x per dag update, leuk systeem, realtime te duur? :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 05-11-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

BellySM schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:38:
Maakt KPN uberhaupt ook gebruik van het 1800MHz netwerk, bijv. om goedkoper en beter concurrentie te kunnen bieden?
KPN gebruikt zowel GSM900 als GSM1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
Jammer dat het geen gprs/umts doet.

Dat doet mijn prepaid ook niet, maar ik wil ook geen abonnement.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb afgelopen week gebeld in het buitenland, maar ik kan niet vinden in het gebruik overzicht..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Wat raar al die verhalen over telefoongesprekken die niet op je bel-overzicht komen, en het verhaal dat je onder de 0,- euro beltegoed kan zakken.

Wat ik van hun site en klantenservice heb begrepen is dat Simyo echt pre-paid is en dat de hierboven genoemde punten, gewoon kinderziektes zijn. foutjes in hun systeem.
Ze gaan niet ongevraagd geld van je rekening afschrijven, maar vragen je vriendelijk je beltegoed op te waarderen. Ze mogen ook niet zomaar geld afschrijven want je hebt een "eenmalig machtiging" afgegeven, niets meer.
Als je niet wil betalen, dan kunnen ze je hoogstens afsluiten, meer niet.

hun stelling dat "simyo een abbo met prepaid combineert" heeft enkel te maken met het feit dat je je beltegoed ook automatisch kan laten opwaarderen elke maand ( als je hier gebruik van maakt is dat hetzelfde als Orange Smart ).

Ik vind hun website erg overzichtelijk, en alles is wel degelijk duidelijk. Alleen dus jammer van de bugs in hun systeem, waardoor mensen onzeker worden.

Bij mij duurde het de eerste keer ook lang voordat het geld van mijn rekening was afgeschreven, maar de tweede sim was het wel supersnel afgeschreven. (ik heb een wake-up call sim gewonnen, maar wacht nog wel op hun gratis belminuten en teruggave startpakket geld).

Bij mij overigens wel alle gesprekken gewoon online en geen "spook berichten".
Simyo is gewoon top!! en nu weer goedkoper !! slecht 15 cent per minuut (was eerst 18, toen 16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens http://www.lowcall.nl/ van debitel is wel een sneaky vorm die "tussen abbonnement en prepaid inzit" aldus hun site.

Waar Simyo van KPN eigenlijk een prepaid is met een optie om automatisch maandelijks op te waarderen (als je dat wilt gebruiken heb je een voordelige Orange smart).
tarief 15 cent per minuut en 8 per sms

De concurrent LowCall van Debitel is eigenlijk een abbonnement zonder maandelijkse vaste kosten, maar met een eenmalige aansluit tarief van 10,- euro. (op Telfort netwerk)
tarief 14 cent per minuut en 7 per sms

Verder is Easymobile
op het Telfort netwerk. Is ook echt prepaid, maar je moet wel je sim echt gebruiken, want als je minder dan 5,- euro in de laatste 3 maanden gebruikt, gaan ze die maand 1,- euro van je beltegoed weghalen. En geen beltegoed is weg nummer.
tarief 15 cent per minuut en 6 per sms

Dan is er nog Champion! van tele2
Ook Telfort, ook echt prepaid. MAAR je moet bij deze 1 keer per jaar minstens opwaarderen.
tarief 14 cent per minuut en 7 per sms

En als laatste het bedrijf dat met deze goedkope prepaid begon: UPC.
Ook echt prepaid, alleen al lang niet meer echt "goedkoop" .
Maakt gebruik van het Orange netwerk.
tarief 18 cent per minuut en 9 per sms

Er zijn verder wat verschillen in start tarief, maar die zijn klein, alleen LowCall heeft geen start tarief, maar je moet daar dan weer wel altijd de volledige eerste minuut betalen. Wat bij (hele) korte gesprekken dus duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 3671 schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:47:
Ook Telfort, ook echt prepaid. MAAR je moet bij deze 1 keer per jaar minstens opwaarderen.
simyo moet je toch 1 keer per half jaar opwaarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhr-zip schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:00:
[...]

simyo moet je toch 1 keer per half jaar opwaarderen?
Nee hoor, je moet 1 x per 6 maanden van je telefoon gebruik maken.
Dat wil zeggen of bellen of sms-en of opwaarderen. Zoniet, dan vervalt je nummer.
O, ja en gebeld WORDEN telt niet, dus er moet iets van je tegoed af gaan.

Eenzelfde iets is ook zo bij UPC, maar daar is het 1 per 4 maanden als ik mij niet vergis, en je krijgt daar per SMS een waarschuwing als 3 maanden zijn verstreken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 21-11-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:20
Heb het Zondag besteld en wacht nog af ;)
Me abo was afgelopen en zocht gauw een prepaid en wou bijna gewone prepaid gaan halen maar kwam er dus achter dat er ook budget 'prepaid' providers ineens waren (tijdje uit dit onderwerp geweest) ;) .

Opzich lijkt me het wel 1 van de beste goedkoopste (die indruk heb ik maar komt hoofdzakelijk doordat het KPN netwerk gebruikt). Eigenlijk tot nu toe maar 1 punt vind ik dat ze geen GPRS hebben.

Khoop egt dat ik me pakketje snel binnen krijg want me abo eindigt morgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
XoReP schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:56:
Heb het Zondag besteld en wacht nog af ;)
Me abo was afgelopen en zocht gauw een prepaid en wou bijna gewone prepaid gaan halen maar kwam er dus achter dat er ook budget 'prepaid' providers ineens waren (tijdje uit dit onderwerp geweest) ;) .

Opzich lijkt me het wel 1 van de beste goedkoopste (die indruk heb ik maar komt hoofdzakelijk doordat het KPN netwerk gebruikt). Eigenlijk tot nu toe maar 1 punt vind ik dat ze geen GPRS hebben.

Khoop egt dat ik me pakketje snel binnen krijg want me abo eindigt morgen :(
Simyo is best snel met verzenden. En het werkt ook in een keer.

Vodafone stuurt het aangetekend op, en dat kan je dus 2 dagen later op het postkantoor ophalen.............

Dat van geen GPRS is wel een minpunt ja, maar dat had me vorige prepaid ook niet. Lijkt me wel een nadeel als je bij een abo vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 09-05 11:38
Beetje jammer dat alle echt mooie nummers niet te kiezen zijn/al gekozen zijn :p Heb net even een mooi nummer voor mezelf uitgezocht voor als ik weer in nederland ben over een paar weken :). Als iemand anders nog iets afsluit, de volgende nummers zijn nog te kiezen en vrij makkelijk:

0610744114 0610778447 0610784447 0612135531 0612220383 0612221336 0612225772 0612228567 0612277522 0612334591 0612336966 0612337894 0612356763

geinig:
0612189325 (121 TWEAK)
0612136723 (121 FORCE)
0612437626 (1 BIERMAN)
0612252278 (12 BLAAST) weet iedereen dat je niet zuigt ;)
0610763753 (10 POESJE)
0612385845 (1 BEUK-UIL) als je tegen fabeltjeskrant bent ofzo :'(

kon verder nix leuks verzinnen/bedenken :p

• XoReP
Ik blij toen ik mailtje met pin kreeg :) Zegt me telefoon dat me SIM ongeregistreerd is :( en op me andere telefoon precies hetzelfde :(

• mhr-zip
XoReP schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:52:
Ik blij toen ik mailtje met pin kreeg :) Zegt me telefoon dat me SIM ongeregistreerd is :( en op me andere telefoon precies hetzelfde :(
Wat zegt de helpdesk?

Tot nu toe zijn mijn vragen snel beantwoord (binnen paar uur).

• XoReP
Nog steeds niks ontvangen :(

Vanmorgen mailtje via site verstuurt.

EDIT: Ineens kreeg ik KPN in me scherm weer te zien en vol bereik :Y)
Ik meteen naar huisnummer gebeld om uit te proberen en dat werkte. Ik mezelf proberen te bellen vanaf huis telefoon... 'dit nummer is niet in gebruik'...WTF dacht ik... kijk ik in me mail zie ik nog een mailtje met me pincode en puk en dus... een andere zeer ingewikkeld telefoon nummer :(

Heb ze meteen maar een mailtje terug gestuurd dat ik me oude nummer terug wil ;)

Afwachten dan maar wat hun reactie is...

[ Voor 79% gewijzigd door XoReP op 24-11-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 12:35

GieltjE

Niks te zien...

Zelf nu bijna 1 maand simyo, bevalt zeer goed.

Alleen blijft het raar dat ze de kosten etc niet helemaal lekker bijwerken.
Had voor de lol met wat vrienden naar zo'n "Steun de *** stichting" (weet niet meer welke( lcd scherm op 's Hertogenbosch ge sms't.
Dat was alweer 2 weken geleden, zou 90c kosten nog niks afgeschreven.

Maar berijk en alles is perfect >:)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GieltjE schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:16:
Zelf nu bijna 1 maand simyo, bevalt zeer goed.

Alleen blijft het raar dat ze de kosten etc niet helemaal lekker bijwerken.
Had voor de lol met wat vrienden naar zo'n "Steun de *** stichting" (weet niet meer welke( lcd scherm op 's Hertogenbosch ge sms't.
Dat was alweer 2 weken geleden, zou 90c kosten nog niks afgeschreven.

Maar berijk en alles is perfect >:)
Zo kan je ook wel die mini op talpa winnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ben bezich met een nr portatie naar Simyo toe, en ik vind dat ze je netjes op de hoogte houden.

Morgen over, hoppelijk verloopt dat een beetje vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus 250 gratis belminuten en een simyo sim kaart gewonnen bij die wake-up call actie.

je moest eerst zelf een normale simkaart aanvragen, en dan storten zij je het geld terug en die extra 250 belminuten op je simyo account (als 40 euri beltegoed).
Het extra beltegoed heb ik intussen al een tijdje, maar mijn 5,- euro aanvraag kosten zijn nu na een maand toch nog niet terug gestort.
Ik ga maar eens mailen met de klantenservice. Ik vind het zowiezo al niet zo netjes om "winnaars" eerst geld te laten betalen, maar om ze dan ook nog eens een maand te laten wachten op terug gave, vind ik echt jammer van zo'n actie.
Dan voelt het meer als gedoe, en voel je je minder winnaar.

Iemand anders zelfde ervaringen met de "wake-up call actie " van simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40415

Heeft iemand al enige ervaring met het overzetten van een nummer van een willekeurig provider naar simyo?

Ik zit momenteel bij orange prepaid maar ik begin het toch een beetje te duur gaan vinden als je naar al die andere prijzen kijkt voor bellen en smsen. Hier boven las ik iets dat het 3 maanden zou kunnen duren ik vraag me alleen af of dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 40415 schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:27:
Heeft iemand al enige ervaring met het overzetten van een nummer van een willekeurig provider naar simyo?

Ik zit momenteel bij orange prepaid maar ik begin het toch een beetje te duur gaan vinden als je naar al die andere prijzen kijkt voor bellen en smsen. Hier boven las ik iets dat het 3 maanden zou kunnen duren ik vraag me alleen af of dat echt zo is.
Ik ben van vodafone prepaid naar simyo gegaan, in 11 werkdagen.

Netjes datum doorgekregen waarop ik over zou gaan. En toen had ik halverwege de dag geen bereik meer. Simyo sim er in, en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40415

mhr-zip schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:51:
[...]

Netjes datum doorgekregen waarop ik over zou gaan. En toen had ik halverwege de dag geen bereik meer. Simyo sim er in, en hij deed het weer.
Harstikke bedankt voor je reactie. Ik heb me startpakket bestelt en gelijk aangegeven dat ik me nummer wil overzetten. Ben benieuwd hoe alles gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164554

Hier ook al een tijdje lid van Symyo, werkt uitstekend 8)
[...]

Nu ook voor mijn vrouwtje aangevraagd met behoud van nummer, eens kijken of het mij ook lukt :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[...]

van Telfort naar Simyo gegaan, tel.nummer was in 5 werkdagen overgezet bij mij :) heb ook meegedaan aan die actie dat je beide 5 euro extra krijgt bij een nieuw lid, alleen tot op heden niks onvangen, 10 dagen geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
xabre16v schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:45:
[...]

van Telfort naar Simyo gegaan, tel.nummer was in 5 werkdagen overgezet bij mij :) heb ook meegedaan aan die actie dat je beide 5 euro extra krijgt bij een nieuw lid, alleen tot op heden niks onvangen, 10 dagen geleden...
Hm dan zal het bij mij ook nog wel ff duren.
Afgelopen vrijdag aangevraagd en sinds die dag niks meer gehoord.

Quote uit het mailtje van simyo:
Binnen drie dagen ontvangt u van ons een email met uw persoonlijke pin- en puk-code. Deze heeft u nodig om uw Simyo simkaart te activeren. Binnen vijf werkdagen wordt ook uw Simyo Startpakket thuis bezorgd.
Nog niks gezien/gehoord hoor :?

[ Voor 25% gewijzigd door InZane op 12-01-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
xabre16v schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:45:
[...]

Die 5 euro heb ik al wel binnen, dus die zal vast wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 08:44
Ik had ook een simkaartje bestelt, netjes betaald met iDeal. Na weekje, niks gebeurd. Na een mailtje bleek dat er 'iets' fout gegaan was. Ondertussen wacht ik alweer een weekje op mijn geld zodat ik weer een nieuw kaartje kan bestellen (in de zin van "geen geld ergens in steken als ik er nog geld van krijg). Op dat voorvalletje na komt Simyo.nl me redelijk goed over, alles ziet er goed uit, ze reageren snel op mail ong 24 uur.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 08:44
Is er ook een telefoonnummer waarmee je kan communiceren met Simyo. Ik heb afgelopen weken al verscheidene keren gemaild, echter nog geen enkele reactie. Dus wil ik nu wel eens persoonlijk te woord gestaan worden. Laatste email is van 26 januari, daar is ook nog niet op gereageerd, terwijl je wel een snelle beantwoording mag verwachten van een bedrijf wat gericht is op internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

BlackMage schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:09:
Wel jammer dat die beltegoed pagina niet realtime word geupdate, gisterochtend had ik een sms gestuurd en vanmorgen stond hij pas bij de verbruik pagina.
Ook is het vrij jammer dat ik niet via de gsm kan checken hoeveel beltegoed ik heb (als ik bel naar *101# (wat werkt met kpn prepaid) dan krijg ik de melding 'u bent geen prepaid gebruiker'. Graag zou ik zien dat je je simyo beltegoed ook op die manier kan checken)
En de machtiging van 5 euro is nog steeds niet van mijn rekening af (postbank) ik heb het toch al een paar dagen in gebruik.
1. hoe zijn jullie ervaringen nu na een paar maanden?
2. wat komt er exact op de specificatie te staan (tijd, nummer, kosten, alles dus? of...)
3. kan het beltgoed nu al wel met een code opgevraagd worden (of alleen via web)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[IH] -> [PSGG]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 15:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand al van dit gehoord?:
Afbeeldingslocatie: http://www.stopsimyo.nl/images/static/simyo/simyo120Banner.gif
Stop SIM YO

Ik vind dit echt onzin :? In de stad (Haarlem) hebben ze nu op elke SIMYo poster een stikker van hun site geplakt.. (dit mag toch eigelijk helemaal niet :?). En ja... SIM Yo is toch eigelijk gewoon prepaid, maar dan net iets anders :?.. Tele2 Champion werkt toch op dezelfde manier? En is zelfs nog goedkoper :P.

Van de Simyo website:
Simyo verwijst verhalen van Stichting Red De Prepaid Beller naar de prullenbak
17 mrt 2006

Simyo heeft verbaasd gereageerd op de acties van Stichting Red De Prepaid Beller, een initiatief van verontruste Nederlanders. De stichting meent dat Simyo een bedreiging vormt voor de traditionele prepaid beller. Ze zijn tegen slim en simpel bellen en vinden het te modern om alles online te regelen. Onlangs lanceerden ze www.reddeprepaidbeller.nl, waarop ze Nederland oproepen om in actie te komen tegen simyo.nl.

Eric-Jan Doorenbosch, directeur van Simyo Nederland: “Het is ons een raadsel wie er achter Stichting Red De Prepaid Beller zit. En we snappen al helemaal niet wat er tegen slimmer en voordeliger bellen is. Wie wil er tegenwoordig nog in de rij staan voor een opwaardeerkaart? En wie wil er nou teveel betalen voor zijn belminuten? De mobiele beller evolueert, het lijkt ons vanzelfsprekend dat er op termijn maar weinig traditionele prepaid bellers overblijven. Dat zijn de wetten van de natuur. Simyo gaat dan ook gewoon door met het aanbieden van goedkoop en simpel mobiel bellen. Die verhalen van Stichting Red De Prepaid Beller verwijzen we naar de prullenbak.”

Simyo is het eerste mobiele merk in Nederland volgens het no nonsense principe, dat al razend populair is gebleken in andere branches. Klanten kiezen daarbij bewust voor een basisdienstverlening met duidelijke en voordelige tarieven.

Voor veel mensen biedt Simyo een nieuwe manier om mobiel te bellen in Nederland: geen contract, geen duur toestel, geen winkel; gewoon voordelig bellen en SMS'en. Simyo. Het concept is slim en simpel: 15 cent per minuut naar alle netwerken. 8 cent per SMSje. Bestellen doe je online op www.simyo.nl en het SIM-kaartje wordt per post thuisbezorgd.

Nieuwe klanten melden zich aan via de website www.simyo.nl. Het startpakket kost €5 en bestaat uit een gratis SIM-kaart met €5 beltegoed. Simyo-klanten kunnen kiezen om hun beltegoed of ad hoc op te waarderen via de website of automatisch bij te laten schrijven. Betaald wordt via creditcard of nu ook iDEAL (internetbankieren via de eigen bank).

Klanten bedienen zichzelf via een beveiligde persoonlijke pagina op de website. Daar kunnen ze gratis hun verbruik nakijken en het resterend beltegoed inzien. De antwoorden op de meest voorkomende vragen zijn ook gratis op te zoeken via de website. Willen zij alsnog de klantenservice spreken, dan kan dat via het 0900 servicenummer.

[ Voor 78% gewijzigd door BiG-GuY op 20-03-2006 07:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Moet je eens voor de grap gaan zoeken op GoT ;):

• Het is een subdomein van KPN zelf die site
• Welke groepering heeft het er voor over om A3 stisckers te printen EN zo massaal te verspreiden
• De site is _te_ amateuristisch en niet serieus te noemen. Kijk naar de graphs alleen al en de soeps die er tussen staan.

Het is dus een marketings stunt en het werkt goed :D :P

Daarnaast is Tele 2 alleen in Nederland te ontvangen/ is er mee te bellen. Met Simyo kan je in 156 landen bellen en gebeld worden ;)

BTW ben ik een _zeer_ te vreden Simyo gebruiker. Laatst was er iets mis gegaan emt het opwaarderen van me beltegoed (wel van mijn rekening af maar een saldo van -19 cent op me teelefoon :?) 1 belletje en binnen een uur was her geregeld. Bereik is ook prima en SMS is al helemaal goedkoop gezien ik T-Mobile had :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fijn een tevreden gebruiker...
Dat het een sub was van de kpn had ik al door.... ;)
Die site was ook te doorzichtig...

Tav de functionaliteiten heb ik nog een mail uitstaan, maar wie weet weten jullie het ook?
* wat stelt de webspecificatie voor?
* andere functionaliteiten dan SMS en bellen/gebeld worden? Welke zijn dat? Kan ze nergens vinden op hun site. Ook niet in de voorwaarden. (voice, doorschakelen etc)
Dit is een aardig alternatief als je weinig belt (mijn partner) en toch bereikbaar wilt zijn. Yiggers is toch duurder en Lowcall kan in het buitenland niet en KPN is toch beter qua netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FYI:

U kunt op uw persoonlijke pagina het beltegoed en alle door u gebelde en
ontvangen gesprekken en gesprekskosten opvragen.

Met Simyo kunt u bellen, sms-en en kunt u gebruik maken van de voicemail.

Met vriendelijke groet,

simyo.nl

PS: het duurde even ... maar het antwoord kwam toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

ben d'r echt te vreden mee, lekker makkelijk. en op te waarderen via m'n credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:05:
ben d'r echt te vreden mee, lekker makkelijk. en op te waarderen via m'n credit card.
mooi... ideaal ...vooral als je weinig belt, de schreeuw-prepaid pakketten verlopen na 1 maand, sommigen niet, maar hebben weer andere nadelen (tarief veel hoger dan simyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 125863 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:05:
Dit is mooi ja, als je een credit card hebt.......

Ik heb er geen, en ik zie ook geen reden om er 1 aan te schaffen.

Maar die optie, van automatisch opwaarderen dat lijkt mij wel wat, want als je even geen internet bij de hand hebt........ Maar dan wel via mijn bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mhr-zip schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:01:
[...]

Dit is mooi ja, als je een credit card hebt.......

Ik heb er geen, en ik zie ook geen reden om er 1 aan te schaffen.

Maar die optie, van automatisch opwaarderen dat lijkt mij wel wat, want als je even geen internet bij de hand hebt........ Maar dan wel via mijn bankrekening.
Dit staat bij de vragen/antwoorden:
Op welke manieren kan ik bij Simyo betalen?

Bij Simyo kun je eenvoudig betalen met creditcard of met internetbankieren bij ABN Amro, Rabobank en Postbank (iDEAL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Ik zat namelijk een keer bij een klant, en kon niet weg, maar kon 'm dus wel mooi via internet opwaarderen. En je hebt niet alleen een credit card nodig natuurlijk, kan ook via je bank en andere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ja ik keek ook al op van die posters. Ten eerste is alles pure onzin, er is totaal geen negatief punt aan Simyo of andere goedkope prepaid aanbieders behalve dat ze er nu pas mee komen. Het moet eens tijd worden dat mensen niet meer die belachelijk hoge tarieven voor telefonie accepteren, en dan krijg je ineens van die bullshit posters dat een een goed initiatief de grond in boort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
BlackMage schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:41:
Ja ik keek ook al op van die posters. Ten eerste is alles pure onzin, er is totaal geen negatief punt aan Simyo of andere goedkope prepaid aanbieders behalve dat ze er nu pas mee komen. Het moet eens tijd worden dat mensen niet meer die belachelijk hoge tarieven voor telefonie accepteren, en dan krijg je ineens van die bullshit posters dat een een goed initiatief de grond in boort.
serieus of sarcastisch?.. serieus lees dan ff paar posts boven je! : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
tweak_dude schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:06:
[...]

Dit staat bij de vragen/antwoorden:

[...]
Sorry, ik bedoelde automatisch opwaarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Laatst online: 09:16

404error

Page Not Found

Geweldig die optie om zelf je nummer te kiezen! Ik heb nu telefoonnummer 06123(mijn naam)1

Lekker makkelijk te gebruiken!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is binnen, werkt allemaal probleemloos in 1 keer.
Over een poosje post ik wel de echte ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik dacht dat je een nr kon laten blokkeren door je provider. Maar dit kan niet bij simyo iig.

Er belt steeds iemand die ik niet ken, en dan is tie verkeerd verbonden. Nu is het al stom dat tie dat steeds weer doet, maar als het 3 uur snachts is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 09-05 22:40
Ok, ik heb gister mijn orange simlock en splock verwijderd via wat codes die de mevrouw van de klantenservice heel snel wist op te trommelen, ging allemaal erg netjes! *eerste wat zo ongeveer zonder problemen of extreem hoge kosten ging bij orange*

Ik zit dus te kijken naar simyo, het ziet er allemaal wel erg aantrekkelijk uit, maar even ter controle een aantal dingen:
*ik krijg een login/pass voor simyo.nl waar ik al mijn info kan vinden en ook kan opwaarderen?
*ik kan ook via mijnpostbank geld overmaken naar hun voor mijn beltegoed?
*ik zit niet vast aan een contract ofzo, als ik er vanaf wil, ben ik het kwijt?
*ik kan mijn orange nummer gewoon meenemen, via nummerbehoud-service, hoelang duurt dat ongeveer?
*ze hebben wel gewoon een nummer oid waarmee ik mijn beltegoed op kan vragen? niet dat ik daarvoor online moet zijn?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alle antwoorden staan on-line.
En dan kun je ook lezen dat het beltegoed alleen on-line te zien is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Of het alleen online te vinden was mij niet helemaal duidelijk.

Anyway, ik heb het net besteld, gelijk nummerbehoud ingevult. Ben erg benieuwd, zal denk ik prima gaan werken zo! :)

offtopic:
tuurlijk was het online te vinden, ik wilde meer iets van ervaring horen, maar dank voor je mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, het werkt hier probleemloos. De kostenspecificatie on-line is ook prima en alles voor een redelijke prijs als je net zoiets zoekt...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 16-04-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hmm nu na een week of 2 gebruiken heb ik echt geen op of aanmerking, werkt prima :)

Alleen 1 ding snap ik niet bij het verbruik-overzicht. Hier zie ik een paar keer een nummer 06<4 cijfers>XXXX staan, weet iemand waarom dit zo is? Geheim nummer lijkt me sterk want als ik gebeld heb naar dat nummer moet ik het al weten. ..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:15
Je kan bij je telefoonnummer opgeven of je het geheel op andermans telefoonrekening wil laten zien toch?

Ik meen dat ik ooit zo'n optie ergens op kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98454

Klopt t dat als je n negatief tegoed hebt bij Simyo en je dat niet aanvuld alleen je nummer geblokkeerd wordt ???

zat namelijk bij de Finale American Football in duitsland, tel in mn broekzak. Blijkt achteraf dat door bewegen mn telefoon van toetsblokkering is gegaan (wat toch best knap is met n Nokia 3220) en mn laatst gemaakte sms herhaaldelijk is gaan versturen omdat er waarschijnlijk n toets elke keer ingedrukt was/bleef.

Achteraf dus berichtje van Simyo dat mn beltegoed onder de 2€ was of misschien zelfs al onder de 0€. Had nog meer dan 30€ tegoed toen ik t stadion inliep

's ochtends terug in NL, ik checken... wat denk je ?

-75€ !!!!

Heb dat ding meer dan 2h lang zitten smssen naar NL

Normaliter bestaat er zoiets als anti-fraude check/blokkering en/of een standaard max. verbruik van 45€ per dag. Althans, bij veel providers.

Maar vind t dus belangrijk om cker te weten dak daar dalijk geen reken ing van krijg... snap echt niet dat ze mn nummer niet geblokkeerd hebben bij zoiets...

thx alvast

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98454 op 29-05-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat is een service van Simyo en veel providers zodat je niet afgekapt wordt tijdens het bellen. Zelf heb ik ook een negatief bedrag gehad.

Mailtje sturen naar simyo bied een oplossing over het algemeen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Is het mogelijk om standaard vanuit het buitenland te smsen, zonder iets te activeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Timmai17, Je moet een keer op de site aanzetten dat je in het buitenland wil bellen, smsen weet ik het niet zeker van. Ik neem aan dat het samengaat met het bellen maar ik weet het niet zeker. Het zijn echt maar 2 klikjes en een paar seconden werk, alleen moet je het wel even doen ;)

Da_Mustang, opzich heeft simyo deze service wel maar het werkt als volgt:

maximaal 8keer per dag wordt je beltegoed op de site geupdate, en op dat moment wordt dan ook je verbruik afgesloten als je negatief zit. Tussen deze 'meetmomenten' kan je onbeperkt gebruiken, meestal gaat dit maar om een paar smsjes maar in jou geval is dat dus even slikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
is het mogelijk om een Simyo-kaartje in een telefoon te doen met een KPN-simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
xabre16v schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:53:
is het mogelijk om een Simyo-kaartje in een telefoon te doen met een KPN-simlock?
Ja, bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hm.. Alleen tussen die meetmomenten 'onbeperkt' gebruik maken is niet bij mij van toepassing. De laatste 2 weken zit ik ook op een negatief saldo, maar ik kan gewoon blijven smsen+bellen.
Het is heel raar, want op de site van simyo staat ook:
Tip: Negatief beltegoed?

Als je beltegoed op is, kun je je gesprek gewoon afmaken. Omdat je saldo wel negatief wordt, kun je daarna kun je niet meer bellen, dus vul je tegoed direct aan!
Inmiddels is mijn saldo €-45,- maar ik kan dus wel blijven bellen+smsen! Wat als ik nou opeens wil overstappen naar een andere provider, en die schuld laat staan?
Ik kan ook nergens vinden op de site wat voor gevolgen hier nu aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ook ik heb afgelopen vrijdag 11-8 Simyo aangevraagd.
Bel op dit moment erg veel zakelijk, en krijg de kosten wel vergoed.
maar toch, het is mooi meegenomen!

Nu vraag ik me af, wanneer ontvang ik ongeveer de sim-kaart en is het nummer overgezet?
Ik heb de nummeroverzetting namelijk niet direct bij aanvraag doorgegeven maar pas op 12-8.
Ik heb nu een Vodafone pre-paid en kan dat nummer echt NIET missen.
Heb na een bevestigingsmail er ook nog niets over gehoord.

Bellen van mobiel naar mobiel met Simyo is trouwens nog goedkoper dan via Carrier pre-selectie via de vaste lijn geloof ik :p

En nog even een paar vraagjes:

Krijg je bij Simyo ook een SMS als je Voicemail uit hebt dat die en die heeft gebeld als je telefoon uitstaat/in gesprek bent?
Wanneer kan ik ongeveer mijn SIM-kaart verwachten? (sorry, ongeduldig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zo, gisteren mijn Simyo SIM-kaart binnengekregen.
Grote enveloppe met kleine inhoud. :P

In mijn Nokia 3510 gestopt, pincode invoeren en klaar!
Werkt uitstekend!

Positieven punten:

1. De tarieven! Wereld van verschil met Vodafone.
2. Geluidskwaliteit. Een stuk beter dan Vodafone volgens mij. :)
3. Specificatie online.
4. Negatief kunnen bellen zodat het gesprek niet wordt afgekapt!
5. Als Voicemail uit staat een melding via SMS dat die en die je gebeld heeft.

Negatieve punten:

1. Niet op mobiel het beltegoed kunnen zien.
2. Geen GPRS. Moet dus handmatig mijn tijd instellen. ;)
3. Geen gesproken melding dat de persoon niet bereikbaar is en dat er een SMS wordt gestuurd.
4. Nog geen reactie op e-mail.
5. Nergens op de site uitleg over aan- en uitzetten van Voicemail of het beluisteren er van. Lang leve Google! ;)

Volgende week maandag wordt mijn nummer omgezet, en uiteraard vanaf maandag ga ik mijn nummer minder gebruiken.
Aankomende maandag neem ik maar 2 telefoons mee. Simyo om mee te bellen, en Vodafone om telefoon mee te ontvangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Je beltegoed kan je wel degelijk op je telefoon zien, hiervoor moet je wel de service 'opwaarderen vanaf je mobiel' aan hebben staan. Dit kan je gewoon vanaf de simyo site aanzetten. Hiermee kan je vanaf je mobiel opwaarderen (na een 5cijferig wachtwoord) en ook met de optie '2' in het menu je beltegoed checken op nummer 1244 :D

Even voor de mensen onder ons, voicemail uitzetten is bellen met 12339 en om aan te zetten bel je 12331.

[ Voor 15% gewijzigd door stevenP op 11-10-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
12339 moet dat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Typo, edited! Tnx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Vind het trouwens wel knap waardeloos dat je niet naar 0800 nummers kan bellen en je beltegoed kan opwaarderen als die onder de €0,- is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkie-Jan schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:46:
Zo, gisteren mijn Simyo SIM-kaart binnengekregen.
Grote enveloppe met kleine inhoud. :P

In mijn Nokia 3510 gestopt, pincode invoeren en klaar!
Werkt uitstekend!

Positieven punten:
.............
Negatieve punten:
..................

Volgende week maandag wordt mijn nummer omgezet.........
we hadden al een mobiel op simyo, de ander waar amper meegebeld werd nog niet (het Postbank mobieltje...). Voor de vakantie had ik mijn kaartje echter redelijk opgewaardeerd zodat ik hem ook in Canada ook in de triband van mijn zoon kon gebruiken. Achteraf weinig daar gebeld (mocht de vaste telefoon aldaar gebruiken, plus de mail..), dus het bedrag stond er nog vrijwel helemaal... na 2 maanden in NL met een gering aantal korte telefoontjes.... was 3/4 van het bedrag weg (toch meerdere tientjes). De tarieven bij Telfort-prepaid blijken inmiddels niet mis (0.45c p/m..!!! ), dus vanavond de knoop doorgehakt, naar simyo migreren met die handel (0.15c p/m!!!). Het leken wel spookafschrijvingen bij Telfrot. ze zoeken het maar uit ik ben weg. Gelukkig ben ik geen grote m-beller maar hoeveel zouden dit niet in de gaten hebben dat Telfort zo duur is (geworden)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik kan het je sterker vertellen:

Voor ik deze zomer voor 3 weken naar frankrijk ging, heb ik 40 eurotjes opgewaardeerd onder het motto 'als het op is hoor ik het wel!'. Ik een aantal smsjes aan het tuisfront/vrienden etc gestuurd, niks aan het handje. Na een tijdje nog met wat britten/fransozen binnen de camping/regio lopen smsen, en het ging maar niet op joh!

Toen ik thuis kwam, stond er dus nog 36 euro zoveel op, alleen een paar kleine gesprekjes..
Ik vond het helemaal niet erg, gewoon lekker doorgebruikt hier in nederland, toen ik nog een euro of 5 had (na een paar maanden gebruik) kon ik plotseling niks meer.. Ik online kijken, heb ik een negatief van 82 euro! Wat bleek nou (met een mailtje) dat de kosten in FR gemaakt nog niet verrekend waren en alsnog hier het afschrift.. Als het op is het toch op? dat is toch ook de insteek van prepaid? 8)7 en niet achteraf een rekening van 90 euro, terwijl je maar 40 euro te besteden had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:24
Ja en nu is het dus op! Als het verwerkt is bij je beltegoed... nu kun je toch niet meer bellen? maar het is dus aan te raden bij gebruik in het buitenland een beetje bij te houden wat je verbruikt, dan kom je niet voor verrassingen te staan....
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo