[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 334.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had 200/200 (daar kon/kan ik het iedere maand ruim mee redden), daar betaalde €10 voor. Omdat ik al weer een poosje klant ben kreeg ik een aanbieding, waarvan ik vermoed dat meerdere mensen die tegelijkertijd gekregen hebben. Nu heb ik 300 sms/min en 1GB data voor €11. Met al deze extra data kan ik mijn TomTom aan de kant gooien (oud ding, oude kaarten) en mijn telefoon daarvoor gebruiken. Het zijn vaak maar kleine stukjes dat ik navigatie gebruik. Komt mij mooi van pas.

Meer data zal ik zonder navigatie niet echt gaan gebruiken. Onderweg mag ik de telefoon niet gebruiken, op m'n werk heb ik degelijke wifi, net als thuis. Als ik samen met de vrouw op stap ben dan heb ik mijn telefoon niet nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
GrazendeKoe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Thanks! Je hebt zojuist een tientje korting verdiend ;)
Thanks! Mijn 1e €10 sinds 1 november 2012 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie trouwens al bellen met HD Voice en VoLTE bij Simyo? Zo ja, werkt dit alleen naar Simyo klanten onderling, of naar alle nummers op het mobiele KPN netwerk? Heb nu nog een sim van een andere telco in een ander land, maar als ik binnenkort terugga naar een Nederlandse Simyo sim is het toch weer mooi meegenomen als dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-08 18:20
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:45:
Kunnen jullie trouwens al bellen met HD Voice en VoLTE bij Simyo? Zo ja, werkt dit alleen naar Simyo klanten onderling, of naar alle nummers op het mobiele KPN netwerk? Heb nu nog een sim van een andere telco in een ander land, maar als ik binnenkort terugga naar een Nederlandse Simyo sim is het toch weer mooi meegenomen als dit kan :)
Helaas nog niet: https://forum.simyo.nl/4g...93/index1.html#post162725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Mailtje van Simyo net:
Goed nieuws! Vanaf 1 juni zijn er geen extra roamingkosten meer voor verbruik binnen de EU. Dat betekent dat je met je telefoonnummer <knip> overal in de EU kunt bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel.

Ook in het buitenland maak je dus gewoon gebruik van je bel- en databundels. Net zoals thuis.

Ga je binnenkort op reis binnen de EU?
Hier vind je alle informatie over het gebruik van je bundels in het buitenland, instellingen en veelgestelde vragen. Zo ga je voorbereid op reis!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo Team
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, prachtig. Ik was hiervoor al twee jaar Sim Only klant bij Simyo, maar in de afgelopen 8 maanden was ik prepaid klant vanwege een lang verblijf in het buitenland (en dus een andere simkaart). Nu de roamingkosten zijn afgeschaft heb ik weer voor een jaar bijgetekend, maar krijg ik op dag 1 gelijk een verlengaanbod met de lagere maandtarieven. Ik heb net ook gebeld met de klantenservice om te bevestigen of dit kon, en zodra je gegevens meer dan een jaar in het systeem staan (retentie) krijg ik inderdaad alsnog de lagere tarieven. Goeie club en goeie service! Voor de komende jaren zit ik hier wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Zijn er inmiddels mensen met ervaringen iPhone icm Simyo en roaming nu?

Tot eind vorig jaar was ik een Simyo gebruiker en moest ik bij iedere grens toestel aan-/uitzetten om de boel werkend te krijgen.

Ik vond het dan ook een verademing om nu met KPN weer "geruisloos" de grens over te gaan (bij T-Mobile ging dat in het verleden ook altijd zonder extra handelingen).

Omdat de roaming tarieven in Europa nu overboord zijn, ben ik benieuwd of dat nog wijzigen aan de kant van Simyo heeft gegeven, zodat steeds opnieuw opstarten niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dcl! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:45:

Tot eind vorig jaar was ik een Simyo gebruiker en moest ik bij iedere grens toestel aan-/uitzetten om de boel werkend te krijgen.

Ik vond het dan ook een verademing om nu met KPN weer "geruisloos" de grens over te gaan (bij T-Mobile ging dat in het verleden ook altijd zonder extra handelingen).

Omdat de roaming tarieven in Europa nu overboord zijn, ben ik benieuwd of dat nog wijzigen aan de kant van Simyo heeft gegeven, zodat steeds opnieuw opstarten niet meer nodig is?
Nooit problemen mee gehad, wellicht lag het aan de gebruikte APN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit het met vriendendeal en of cashback van overstap Simyo prepaid naar simonly?
Zag bij cashbackxl wel dat het ook voor verlenging geldt (20 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Nu online
Rub147 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Nooit problemen mee gehad, wellicht lag het aan de gebruikte APN?
Nope, ben zelfs tester geweest 2 of 3 jaar geleden (testen met zoveel mogelijk verschillende netwerken icm diverse APN. Moest altijd de iPhone herstarten. Hoorde dit overigens ook van andere mensen, maar voor zover ik weet alleen icm iPhones - wellicht dat betreffende iOS ook nog een rol heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:45:

Ik heb de afgelopen weken nergens last van gehad. Netwerkselectie op m'n iPhone stond gewoon op automatisch, en ik heb hier niet naar om hoeven kijken. Er viel me wel iets op toen ik handmatig Telekom.de koos i.p.v. E-Plus (wat is laatstgenoemde een ruknetwerk zeg!): normaal had ik bereik via 4G en belde ik met 3G. Kort na een gesprek viel mijn toestel echter terug op Geen service, om na een minuutje weer verbinding met 4G te maken. Denk dat daar achter de schermen iets niet helemaal goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01
Ik zit nu in Frankrijk met mijn simyo, standaard wordt er verbinding gemaakt met SFR of oranje terwijl dit niet het sterkste signaal geeft waarbij ik geen internet heb (wel 3G icoon maar er komt niks binnen). Als ik handmatig met Bouygues verbinding maak heb ik perfecte 4G. Ik weet niet of simyo geen contract heeft met andere providers of dat het toeval is maar de doorsnee gebruiker weet niet hoe hij handmatig verbinding moet maken met een ander netwerk. Ik vermoed dat dit wel de werkwijze van de providers is om de kosten te drukken. Het zou de providers sieren om op hun website aan te geven met welke providers ze afspraken hebben en met welke niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:54
gielie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:27:
Ik zit nu in Frankrijk met mijn simyo, standaard wordt er verbinding gemaakt met SFR of oranje terwijl dit niet het sterkste signaal geeft waarbij ik geen internet heb (wel 3G icoon maar er komt niks binnen). Als ik handmatig met Bouygues verbinding maak heb ik perfecte 4G. Ik weet niet of simyo geen contract heeft met andere providers of dat het toeval is maar de doorsnee gebruiker weet niet hoe hij handmatig verbinding moet maken met een ander netwerk. Ik vermoed dat dit wel de werkwijze van de providers is om de kosten te drukken. Het zou de providers sieren om op hun website aan te geven met welke providers ze afspraken hebben en met welke niet.
Bij roaming kan je telefoon in het buitenland steeds wisselen tussen providers, maar alleen waar Simyo (KPN?) een contract mee heeft. In Nederland ben je gelockt op het netwerk van Simyo (KPN) en vindt er geen wisseling van netwerk plaats.
Op het moment dat jouw telefoon met welk netwerk dan ook werkt in Frankrijk, dan betekent dat dat er een contract is, dus maak je daarover geen zorgen. Je kunt je telefoon 'vastzetten' op jouw voorkeursnetwerk in Frankrijk (Bouygues met 4G?), zodat je steeds met dat netwerk verbonden blijft.
Bij terugkeer in Nederland zet je je telefoon gewoon weer op 'automatische netwerkkeuze' om weer met Simyo te verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door FreshM op 27-07-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:47
Hé, nieuwe voorwaarden genaamd: "Voorwaarden Simyo Compleet vanaf 24-10-2017 (pdf)"!

Uit de voorwaarde kan ik lezen dat als je vast internet van KPN hebt, dan kun je met Simyo Compleet je Sim-only bundels verdubbelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 24-10-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Nu online
Leuke ontwikkeling. Het zou perfect zijn als je ook Simyo met XS4ALL (immers ook KPN dochter) zou kunnen mixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:47
En nu wordt meer en meer zichtbaar:
Een forum-post en een blog-post.

Helaas is het inderdaad alleen KPN en niet andere dochters (Telfort en Xs4all). Daar zullen waarschijnlijk wel meer mensen tegenaan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Nu online
Dan hoef ik dus niet terug te komen naar Simyo en blijf ik bij KPN (mobiel dan), die kan ik wel comineren met XS. Jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Al 11 jaar tevreden klant van Simyo maar sinds afgelopen week plotseling bijna nergens bereik en als ik al bereik heb valt het heel onregelmatig weg...

Heb een Motorolo Moto G5 met 2 simkaarten, de andere simkaart (van Ben) werkt wel gewoon dus lijkt me sterk dat het aan de telefoon ligt. Heb alleen simkaart in oude Moto G3 gestopt en werkt daar gelijk. Enige verschil is dat de G3 verbinding maakt met 'simyo' en de G5 met 'KPN NL' wellicht zit daar een probleem :|

Krijg nu een nieuwe simkaart opgestuurd maar zal me benieuwen of het werkt.

Wel een pluim voor de klantenservice van Simyo, heb contact gehad via Twitter en krijg heel vlot en uitgebreid antwoord! :)

Edit: Als laatste test vanmiddag mijn simkaartje in een andere Moto G5 proberen en een simkaartje van Telfort in mijn telefoon. Als mijn sim kaartje het ook in de andere Moto G5 niet doet dan weet ik zeker dat het aan Simyo ligt, zo niet dan moet het bijna wel aan de telefoon zelf liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Faeshaas op 08-12-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a.d.h.v. nieuws: Simyo verlaagt prijzen sommige bundels en komt met 8GB-bundel logde ik even in bij 'Mijn Simyo' en zie linksbeneden op https://mijn.simyo.nl/ opeens staan;

Mijn bundels
vanaf 1 januari :
  • Simyo 100
  • Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)
  • 4G internet
Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb via Twitter voor opheldering gevraagd, als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd is het tijd een andere provider te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:11:
a.d.h.v. nieuws: Simyo verlaagt prijzen sommige bundels en komt met 8GB-bundel logde ik even in bij 'Mijn Simyo' en zie linksbeneden op https://mijn.simyo.nl/ opeens staan;

Mijn bundels
vanaf 1 januari :
  • Simyo 100
  • Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)
  • 4G internet
Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb via Twitter voor opheldering gevraagd, als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd is het tijd een andere provider te zoeken.
Waar dan? bij mij staat er niks bij overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:34:
[...]

Waar dan? bij mij staat er niks bij overzicht
Linksbeneden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/riSEdfU.png?1

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:11:
als mijn 1000MB/maand bundel ineens wordt gehalveerd
"Internetbundel 500 (12 maanden, + 500 MB gratis)" Je hebt nog steeds 1GB? Al dan wel de helft gratis.

Overigens zie ik bij mij op https://mijn.simyo.nl/ ook niets over de wijzigingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in gesprek met Simyo via Twitter, ik laat de uitkomst wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben vorige maand overgestapt naar simpel, meer voor minder. En eindelijk bereikbaar op mijn werk (via KPN/Vodafone is het een ramp).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
MegaTronics schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:46:
Ik ben vorige maand overgestapt naar simpel, meer voor minder. En eindelijk bereikbaar op mijn werk (via KPN/Vodafone is het een ramp).
7,50 voor 2GB 4G, 500min, en onbeperkt sms... hmmm dat is gewoon 2x goedkoper dan bij Simyo 8)7

Wat is het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De internetbundel 500MB (+500MB gratis), is de naam van de internetbundel. Je blijft dus de 1000MB behouden. Ik snap dat het verwarrend is. Ik heb de afdeling die over Mijn Simyo gaat, erover gesproken. Zij gaan ervoor zorgen dat dit duidelijker gaat staan op Mijn Simyo.
:/
DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:05:
[...]

7,50 voor 2GB 4G, 500min, en onbeperkt sms... hmmm dat is gewoon 2x goedkoper dan bij Simyo 8)7

Wat is het addertje?
Dit abonnement voor € 7,50 per maand geldt in combinatie met contractduur van 2 jaar. Kies je voor een contractduur van 1 jaar dan is de prijs € 10,00 per maand.
De bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven.
Dat is best wel vergelijkbaar met Simyo eigenlijk.

Administratie / aansluitkosten zijn wel eenmalig €20

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00
DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:05:
[...]

Wat is het addertje?
2 jarig abonnement misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
acale schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:08:
[...]

2 jarig abonnement misschien?
Klopt ja, maar zelfs met 1 jaar is het maar 10 euro, ipv 16 (ik heb 14 als vaste klant) en dan ook nog 500/onbeperkt ipv 300min/sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Het bespreken van alternatieven is hier offtopic en mag in een los topic gebeuren. Het bespreken van de prijsverlaging mag hier natuurlijk wel gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
rens-br schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:17:
[modbreak]Het bespreken van alternatieven is hier offtopic en mag in een los topic gebeuren. Het bespreken van de prijsverlaging, mag hier natuurlijk wel gewoon. :)[/]
Het is toch een vergelijking met Simyo, hoezo offtopic? In de titel staat ook Discussie.
Welk topic moeten we hiervoor dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DoubleYouPee schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:24:
Het is toch een vergelijking met Simyo, hoezo offtopic? In de titel staat ook Discussie.
offtopic:
Discussie over Simyo, niet over Simyo vs. Provider Y.
Welk topic moeten we hiervoor dan gebruiken?
offtopic:
Open gerust een nieuw topic. :)

Verder vragen en suggesties mogen in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 18-12-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prima joh, doen we het toch zo? [Simyo] Welke providers bieden meer waar voor geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
T-Mobile netwerk? Dat is voor mij een groot nadeel. Ik kom nog wel eens op plekken waar binnen niet (genoeg) bereik is om telefoongesprekken te kunnen voeren. Vanwege dat, het ophouden van de Flex-abo's en het na het melden van de dekkingsproblemen (door mij en iemand die daar woont) de dekkingskaart zo aanpassen dat het lijkt alsof daar nu wel goed bereik is zonder dat er iets is verandert, ben ik naar Simyo overgestapt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@dutchnltweaker heeft ook voor Simyo een vernieuwde OP gemaakt, dus vanaf nu gaan we hier verder: [Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo