☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De tarieven zijn per 15-06-2011 gewijzigd!
Je betaald nu per hele minuut (naar boven afgerond)
En buiten de bundel 0,30ct i.p.v. 0,25ct
-link van de bron-
Over tariefswijzigingen hoor je toch verplicht geïnformeerd te worden? Of mis ik nu iets...gram501 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:51:
Let op !!!
De tarieven zijn per 15-06-2011 gewijzigd!
Je betaald nu per hele minuut (naar boven afgerond)
En buiten de bundel 0,30ct i.p.v. 0,25ct
-link van de bron-
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Ik was niet van plan buiten mijn bundel te bellen (10x zoveel betalen?!) Wel jammer is het dat ze gaan afronden per minuut. Scheelt toch elke keer weer 59-0 seconden!
edit: ik zie in de bron het volgende staan
gelukkig geldt het dus voor mij niet. Ben al langer klant.Het buitenlandtarief van Simyo blijft gelijk. De nieuwe tarieven van Simyo gelden alleen voor mensen die na 14 juni klant zijn geworden. Bestaande gebruikers blijven per seconde afrekenen en houden hetzelfde buiten-de-bundel tarief.
Trouwens, wat zijn jullie plannen voor het moment dat de 50% korting afloopt? klant blijven onder de huidige voorwaarden en meer betalen of bijv. switchen naar Ben?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 20:56 ]
Ga hier morgen eens even achteraan, want dat vind ik wel een beetje krom/vreemd natuurlijk!Abonnement: Simyo geregeld € 6,99
Minimale looptijd: 1 maand
Actie: Na 12 maanden worden de maandelijkse kosten € 9,99
Aanvullende opties: Internetbundel € 9,95
Aansluitkosten
€ 10,-
Heb dus de activatie ook nog niet doorgevoerd...
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 21-06-2011 22:28 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
/▌
Ah, wel apart maar thx voor je reactie. Vanavond dan maar gewoon activeren, had wel een tweet naar simyonl gegooid, maar de reactie daarop komt vast wat later.Marzman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:13:
Dat maakt niet uit, je krijgt na het activeren een mailtje met de aanbieding die je had bij het betalen. Ik kreeg 12 maanden internet met korting toen de actie op de site 3 maanden was omdat het 12 was op het moment dat ik het afsloot op de site maar 3 bij het porteren van het nummer.
Heb jij mooi nog net geluk gehad
-update-
Mispoes, in de bevestigende e-mail staat idem: geen woord over de korting op de internetbundel, dus ik wacht de reactie van Simyo zelf even af...
Het was netter geweest als ik dat ook in het contract terug zou zien..dus heb dat als verbetersuggestie gemeld.Volgens ons systeem is de bestelling op 13 juni geplaatst, u komt in
aanmerking voor de actie van 50% korting op de internetbundel gedurende de
eerste drie maanden.
Maar goed, mailtje gaat in de archieven..nu wachten tot september
[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 24-06-2011 12:02 ]
Ik ben van plan om een Simyo sim-only 100 minuten/sms te nemen met internet. Twee vragen: is het 100 minuten óf 100 sms of 100 minuten én 100 sms. Tevens zou ik willen weten van mensen of de internetsnelheid toereikend is. Want 128kbps schrikt mij toch wel af.
Je krijgt 100 eenheden. 100 minuten, of 100 sms, of 60 minuten en 40 sms...1 eenheid is 1 minuut bellen of 1 sms. Zelf in te delen. Als jij een maand 90 smsjes stuurt dan hou je 10 smsjes of 10 minuten bellen over.RHPJS schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:43:
Hallo,
Ik ben van plan om een Simyo sim-only 100 minuten/sms te nemen met internet. Twee vragen: is het 100 minuten óf 100 sms of 100 minuten én 100 sms. Tevens zou ik willen weten van mensen of de internetsnelheid toereikend is. Want 128kbps schrikt mij toch wel af.
De internetsnelheid is 1Mbit down, 386Kbps up met 1Gbit limiet. Dat is voldoende voor normale internettaken op een telefoon hoorbear87 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:42:
[...]
Je krijgt 100 eenheden. 100 minuten, of 100 sms, of 60 minuten en 40 sms...1 eenheid is 1 minuut bellen of 1 sms. Zelf in te delen. Als jij een maand 90 smsjes stuurt dan hou je 10 smsjes of 10 minuten bellen over.
Ik zou afgelopen vrijdag overgaan van T-Mobile naar Simyo met nummerbehoud. De hele dag was mijn T-Mobile sim nog actief, dus ik dacht, het zal wel. Zaterdag nog steeds en toen bleek dat ik nog wel kon bellen met mijn T-Mobile sim maar niet meer gebeld kon worden.
Dus ik de Simyo sim in mijn telefoon en ja hoor, die deed het, zowel bellen als gebeld worden EN met mijn 'oude' bestaande nummer. Dus ineens had ik twee sims die met hetzelfde nummer konden bellen.

Zonet T-Mobile gebeld en die zeiden dat het nummer nog steeds op hun naam stond en niet uitgeporteerd was. Maar KPN had vanaf 20 juni al een storing die met porteringen te maken had (jaja, waarom geloof ik dat niet) en die dachten ze deze week op te lossen. Ik moest Simyo maar even bellen.
Dus ik net Simyo bellen. Die hadden het aardig druk, maar ik wil wel wachten. Maar na 1 minuut, hup verbinding verbroken. Dus zometeen maar weer eens bellen.
Hoe moeilijk kan het allemaal zijn..

EDIT: Nogmaals Simyo gebeld en ja hoor inderdaad. Ze hebben inderdaad een storing waardoor ze wel het nummer hebben geporteerd, maar ze het signaal naar de oude provider om het nummer uit de lucht te halen nog niet hebben verzonden. Dat zal deze week ergens gebeuren. Dus ik heb nu echt twee sims op hetzelfde nummer van twee verschillende providers. Best stoer
[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 27-06-2011 10:04 ]
Verwijderd
Altijd handig als je zonder telefoon in het buitenland staat en je met niemand contact kan krijgen, geen prepaid toestel kan krijgen, en ongeveer nergens een telefooncel hebt. Welke zot heeft deze regel verzonnen? Volgens mij is Simyo ongeveer de enige die dit heeft, nooit eerder meegemaakt dus je gaat er ook niet vanuit dat een bedrijf een dermate onhandige regel heeft.
Goedkoop bleek weer eens duurkoop. Les geleerd. Dus maar weer over op Vodafone.
Eh.. die regel 'pas buitenland bellen na 2 maanden'.. is dat zo? Ik zag het idd wel in de FAQ staan.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:
Helaas is voor mij Simyo weer Simyo-af. Na ongelooflijk onbeschoft te zijn behandeld door de klanten service over een factuur kwestie nog een grote bek gekregen over hun regel "Pas buitenland bellen na 2 maanden".
Altijd handig als je zonder telefoon in het buitenland staat en je met niemand contact kan krijgen, geen prepaid toestel kan krijgen, en ongeveer nergens een telefooncel hebt. Welke zot heeft deze regel verzonnen? Volgens mij is Simyo ongeveer de enige die dit heeft, nooit eerder meegemaakt dus je gaat er ook niet vanuit dat een bedrijf een dermate onhandige regel heeft.
Maar ik kon dat dit weekend al gewoon aanzetten bij mijn instellingen. Ik zit over een maand in het buitenland.. en zou toch wel een enkele keer willen bellen of gebeld willen worden eigenlijk.
Gesprek duurde 20 minuten (inclusief wachten Tue, June 28, 13:56 – 14:16) en abo wordt in augustus aangepast. Volgens mij werkt dat bij Ben wel simpeler (via de website en de daarop volgende maand).
Serieus? Ik zit in mijn eerste maand en kon het aanzetten via de website en daarna gewoon naar Belgie bellen (wat hiervoor niet kon, gebeld worden in Be heb ik nog niet kunnen testen).Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:
Helaas is voor mij Simyo weer Simyo-af. Na ongelooflijk onbeschoft te zijn behandeld door de klanten service over een factuur kwestie nog een grote bek gekregen over hun regel "Pas buitenland bellen na 2 maanden".
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 28-06-2011 14:32 ]
/▌
Volgens mij echt alleen in het buitenland bellen, kwam em ook tegen in de FAQ net als de tweaker hier iets boven.Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:57:
Nadeel is wel dat het veranderen van je bel/internet abo via de klantenservice moet en dat het er erg druk is (volgens het bandje). Bel nu voor de 2e keer.+
edit:
Gesprek duurde 20 minuten (inclusief wachten Tue, June 28, 13:56 – 14:16) en abo wordt in augustus aangepast. Volgens mij werkt dat bij Ben wel simpeler (via de website en de daarop volgende maand).
[...]
Serieus? Ik zit in mijn eerste maand en kon het aanzetten via de website en daarna gewoon naar Belgie bellen (wat hiervoor niet kon, gebeld worden in Be heb ik nog niet kunnen testen).
Snapte de achterliggende reden niet: technisch? Een telefoon werkt of werkt niet, wordt er pas na 2 maand een vinkje "u mag de grens over met uw toestel..jeej" gezet? Of komen ze hiermee mensen in de grensgebieden tegemoet die steeds naar BE en DE netwerken schakelen?
Helaas zitten er altijd nadelen aan een abo de goedkope aanbieders en moet je zelf bepalen of dat "erg" voor je is of niet. Maar kan me goed voorstellen dat je er totaal niet van op de hoogte bent en dan ineens een beetje suf over de grens staat met een niet werkende foon..
[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 28-06-2011 15:07 ]
Verwijderd
Mogelijke reden: Simyo is postpaid. Als jij nu een abonnement neemt bij simyo en direct naar timboektoe vliegt en nooit je rekeningen betaalt, wordt simyo daar niet blij van.
Verwijderd
Dus kwam ik uit bij Simyo.
Vraag is nu: kan ik zonder sms bundel wel sms-en of helemaal niet?
Bij Simyo betaal je de belminuten en/of sms vanuit één bundel. Je hebt dus geen speciale SMS bundelVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:30:
Na jaaaren prepaid is het nu tijd voor een abonnement. (en een echte telefoon) Maar aangezien ik weinig bel/sms is een el cheapo abonnement goed genoeg voor me, alhoewel ik dan wel weer online wil kunnen.
Dus kwam ik uit bij Simyo.
Vraag is nu: kan ik zonder sms bundel wel sms-en of helemaal niet?
De nummerportering van Tmobile naar Simyo lukt niet.
Simyo zegt dat tmobile beweert dat mijn nummer niet in dienst van tmobile is en tmobile beweert dat Simyo geen aanvraag heeft ingediend.
Inmiddels heeft Simyo drie aanvragen ingediend en ik heb telefonisch contact gehad met Simyo en ze beweren dat ze weten wat de oorzaak is,
Vandaag weer gebeld met Simyo na weer een afwijzing en ze zeggen nu dat ze niet meer kunnen doen dan nog een aanvraag indienen.
Van mijn eerdere melding en het onderzoek van Simyo. is niks meer te vinden.
Lekker, twee van die telecomproviders die elkaar de schuld geven en niks oplossen.
Mail ophalen lukt en facebook app syncen ook, maar nadat ik de simyo sim er in gestopt had waren al mijn favorites weg (?) en krijg ik bij elke site in de browser:
GW fout: Niet in Profiel
URL niet actief in profiel?
Iemand dat wel eens gehad?
[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 08-07-2011 16:09 ]
Niet bepaald duidelijk, al helemaal niet als je bedenkt dat ze het van de online infovoorziening moeten hebben
Wel de 0,01 euro eraf die je ter rekeningnummercontrole moest overmaken
Simmetje zelf trouwens even geknipt (heb iPhone 4) en getest in mijn iPad. Zou netjes zijn als ze ook microsims actief gaan aanbieden, komen er toch steeds meer.
En inderdaad de eerste factuur stond 10 euro maar als je eenmaal weet hoe die factuur werkt (gewoon alles openklappen) of de PDF bekijken dan staat er duidelijk vermeld waar die kosten van zijn.
Ook in mijn geval de aansluitkosten á 10 euro minus de 0,01 cent bij de aanvraag
Verder perfect, want KPN netwerk en maar € 7 met zelfde aantal minuten t.o.v. Hi á 30 euro (incl toestel dan hé) (maar die koop ik voortaan wel 2e hands van 1 jaar oud want heb dan nog 1 jaar fabrieksgarantie)
Voor iedereen naar mijn mening een aanrader die Simyo!!
De tarieven op het moment dat ik het abo aangevraagd heb? Ik ben op dat moment toch akkoord gegaan met de geldende tarieven en bijbehorende voorwaarden.
[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 19-07-2011 14:07 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ik stap morgen van Hi naar Simyo over (3 maanden geleden aangevraagd incl. jaar lang mobiel internet voor 5 euro per maand). Je betaalt gewoon de tarieven die je op het moment dat je afsloot bekend waren. Ook al sluit je nu een abbo bij KPN af met de 'lage' tarieven en je nummer gaat pas in september naar KPN toe, betaal je nog steeds die lage tarieven.Slasher schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:02:
Mijn Hi nummer gaat volgende week geporteerd worden naar Simyo, maar stel dat Simyo deze week net zoals KPN de tarieven gaat verhogen voor internet etc, wat betaal ik dan?
De tarieven op het moment dat ik het abo aangevraagd heb? Ik ben op dat moment toch akkoord gegaan met de geldende tarieven en bijbehorende voorwaarden.
Eigenlijk wel absurd. Vorig jaar bij Hi 3,75 per maand voor Xtrasnel onbeperkt internet, nu bij Simyo 5 euro per maand voor 1GB datalimiet..... 't is dat ik nu meer minuten en smsjes krijg voor minder per maand... Scheelt mij totaal 10 euro per maand, is 120 euro per jaar. Dus is de moeite... Kijk alleen uit naar volgend jaar...
Even de alg.voorw. erop nagelezen:
1:16 WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
1 Simyo is gerechtigd een beding van de overeenkomst, waaronder de Algemene Voorwaarden
en tarieven, te wijzigen.
2 Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van
reeds bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn
verklaard, tenzij Simyo aangeeft dat dat niet het geval is.
3 De wijzigingen treden vier weken na de bekendmaking, of op een latere datum in de
bekendmaking vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan
wordt toegepast.
Ze kunnen dus maandelijks aanpassen.
Dan zullen ze ook wel met bundels komen waar je uit kan kiezen. Wel balen dat ze dit kunnen doen. Was eigenlijk ook wel te verwachten als je een opzegtermijn van een maand hebt. Je hebt dan ook eigenlijk geen contract.rinkel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:
Simyo zal wel snel volgen met de prijzen van KPN.
Even de alg.voorw. erop nagelezen:
Ze kunnen dus maandelijks aanpassen.
Heb ik er niet lang gezeten.
Er is nog net genoeg tijd om een sim-only voor 2jaar af te sluiten bij HI. Voor Vodafone is het al bijna te laat, ik begreep uit t andere topic dat hun prijsverhoging al per 1aug in gaat.
Edit:
Het beste is om een sim-only stilzwijgend te laten doorlopen, dan betaal je niet de extra bijdrage voor de telefoon, die je dan al een tijd hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 21-07-2011 19:36 ]
Uiteraard blijft het giswerk.
Ik zit zelf nu te kijken naar 2jr sim-only 175 + snel web, = 24,90 pm. Krijg je wel de eerste 12mnd nog 7,50pm korting (dus 17,40 pm). Dan weet ik zeker dat ik 1GB internet behoud. Het is wel weer 10 euro duurder dan nu, maar als we naar KPN en Vodafone kijken gaat alles flink duurder worden. Dan valt die 10 euro nog wel mee.
Ik wacht het nog wel even af. Ik denk dat er verschillende databundels dan gaan komen die je gewoon aan- en uit kan zetten. Ik heb toch veel te veel aan 1GB dus kan ook wel met een kwart af.
Als blijkt dat simyo ook omhoog gaat, zo snel mogelijk overstappen naar een (oud) sim-only als dat dan nog wordt aangeboden. Dat het contract dan ingaat in september (wanneer KPN nieuwe abonnementen heeft) maakt volgens mij dan niet uit, je hebt dan nog het oude contract.
Lijkt me niet dat prijswijzigingen kunnen doorvoeren per maand, waarvoor heb je anders 12 maanden korting?
Ik heb dezelfde aanbieding en dat blijft gewoon gelden tot het einde van je contract hoorDennis Lammers schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:38:
Ik heb de eerste 12 maanden Simyo gergeld voor 6,99 euro en internet eerste 12 maanden voor 4.95 p/m.
Overigens haal ik daarmee 1.8mbit/s
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 22-07-2011 13:18 ]
/▌
Verwijderd
Ik hoop het niet, maar als dochteronderneming van KPN weet je natuurlijk nooit...Marzman schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:17:
Ik denk dat het in ieder geval loopt zolang je de korting hebt (bij mij 1 jaar). Het zou me eigenlijk best wel verbazen als ze de prijzen omhoog gooien terwijl de aanbieding die je bent aangegaan nog niet afgelopen is, overigens zet ik het gewoon om in prepaid als Simyo (ook KPN eigenlijk) mee gaat hierin. Ik was toch al van plan om meer met VOIP te gaan bellen (via vaste lijn en wifi op de telefoon) omdat ik veel in de grensstreek zit en ik de helft van de tijd buiten mijn bundel val.
Ik had geen ander antwoord verwacht; ze zullen immers geen klanten wegjagen:
Beste heer/mevrouw,
Momenteel zijn er geen plannen om KPN te volgen wat betreft het wijzigen
van onze tarieven. Mocht er iets wijzigen betreffende onze tarieven voor
bestaande klanten dan stellen wij u daar natuurlijk van op de hoogte.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Simyo Klantenservice
Ik heb nummerbehoud aangevraagd bij mijn overstap van Hi naar Simyo.
Per 1 september wordt mijn nummer overgezet naar Simyo.
Kan ik nu gewoon mijn huidige nummer gebruiken tot 1 september, zonder een giga rekening te krijgen van Hi? Of moet ik een paar weken prepaid gaan bellen?
Mijn abonnement is begin juli afgelopen, ik nam tot nu toe aan dat ik onder dezelfde voorwaarden door belde/smste.
[ Voor 14% gewijzigd door Tr4nnel op 25-07-2011 18:30 ]
Die gaan dus ook omhoog, ik ga overstappen en neem een 2jarig simonly abo ergensAlle opties voor de andere merken die KPN in die landen hanteert, zoals Simyo, liggen volgens Blok nog altijd op tafel. ''Daar nemen we in de komende maanden een beslissing over.''
Verwijderd
Zolang het nog kan blijf ik nog zitten, mochten ze ergens mee komen dan bepaal ik daarna wel wat ik ga doen. Met die maand opzeg termijn kun je toch snel switchen naar wat anders.rinkel schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:48:
Op Nu.nl:
[...]
Die gaan dus ook omhoog, ik ga overstappen en neem een 2jarig simonly abo ergens
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 14:55 ]
De nieuwe abonnementen staan al op de HI-site
Vanaf 5 september 2011 introduceert Hi nieuwe mobiele abonnementen. Heb je al een Hi Abonnement? Dan verandert er niets voor jou. Als je na 5 september een nieuw Hi Abonnement afsluit of verlengt, dan kun je kiezen uit 3 soorten.
Je kunt nu wel piepen, maar het al altijd goedkoper zijn bij simyo, waarschijnlijk zullen ze gewoon met verschillende databundels komen. Nu hebben ze alleen maar 1Gb, maar er zullen wel bundels komen van 500mb en 250mb, die je per maand er bij op kunt zetten en weer afhalen.rinkel schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:48:
Op Nu.nl:
[...]
Die gaan dus ook omhoog, ik ga overstappen en neem een 2jarig simonly abo ergens
Denk niet dat je bij een andere sim only echt goedkoper zult zijn.
Ik wordt vanochtend wakker, geen signaal
Bel even klantenservice: ja je bent 160 euro over je abonnement gegaan gisterenavond dmv data verbruik. betaal eerst de helft dan sluiten we je weer aan

Iphone registreert 650 mb gebruik, hun zo te zien veel meer
dat geld ga ik niet betalen
De iPhone meet alleen de bits en bytes die je hebt binnengetrokken. Of misschien heb je je teller een keer gereset? In ieder geval, het lijkt erop dat je 160MB over je limiet bent gegaan..lf2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:30:
oplichters![]()
Ik wordt vanochtend wakker, geen signaal.
Bel even klantenservice: ja je bent 160 euro over je abonnement gegaan gisterenavond dmv data verbruik. betaal eerst de helft dan sluiten we je weer aan.
Iphone registreert 650 mb gebruik, hun zo te zien veel meer
Gefeliciteerd met je BKR-registratie.dat geld ga ik niet betalen

Verstuurd vanaf mijn Computer®
nee er staat ook verzondenW3ird_N3rd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:18:
[...]
De iPhone meet alleen de bits en bytes die je hebt binnengetrokken. Of misschien heb je je teller een keer gereset? In ieder geval, het lijkt erop dat je 160MB over je limiet bent gegaan..
[...]
Gefeliciteerd met je BKR-registratie.

de teller staat vanaf 01-07-2011, begrijp er geen moer van maar ik weet ook dat er geen manier is om je gelijk te halen.
Ik zat te denken aan een vorm van overhead. Maarja dat kan ook nooit zo veel zijn.
Ik weet het niet zeker omdat ik zelf geen internet van simyo gebruik, maar kan je in mijn simyo niet iets zien bij je verbruik wat er is misgegaan?
Schakelt je foon niet op je eigen wlan zodra je thuiskomt?lf2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:30:
oplichters![]()
Bel even klantenservice: ja je bent 160 euro over je abonnement gegaan gisterenavond dmv data verbruik. betaal eerst de helft dan sluiten we je weer aan.
Iphone registreert 650 mb gebruik, hun zo te zien veel meer![]()
Zet je data en 3g van je foon voor de zerkeheid maar uit als je het niet gebruikt/slaapt/iets doet waarbij je die functies niet nodig hebt. Kan er ook niet ongemerkt data lopen binnenwandelen en lopen sturen. Zelf ben ik van plan dat actief te gaan doen als ik vermoed dat er te grote verschillen zitten tussen gemeten door telco en eigen foon.
Ben zelf wel bewuster aan het worden van dataverbruik..maar mijn iPhoneteller staat op 500MB sinds 15 juni, dus hoef me eigenlijk geen zorgen te maken
Ja hoor inloggen op je account dan kun je bij verbruik van dag tot dag zien wat je verbruikt hebt.W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:46:
[...]
Ik weet het niet zeker omdat ik zelf geen internet van simyo gebruik, maar kan je in mijn simyo niet iets zien bij je verbruik wat er is misgegaan?
Je eerste maand? Want dan betaal je maar voor een deel van de maand (afhankelijk van de dag dat je abo begon) en krijg je maar een deel van de belminuten/MB's.lf2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:30:
oplichters![]()
Iphone registreert 650 mb gebruik, hun zo te zien veel meer![]()
/▌
2 jaar lid, tringg.Marzman schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:18:
[...]
Je eerste maand? Want dan betaal je maar voor een deel van de maand (afhankelijk van de dag dat je abo begon) en krijg je maar een deel van de belminuten/MB's.
Ik vroeg de klantenservice hoe dat kan,ja we hebben daglimiet van 75 euro daarna wordt je afgesloten
(hoe ik dan opeens aan zo een hoog bedrag in een keer kom is natuurlijk een goede vraag, maar 1ste lijns klantenservice: het staat zo in het systeem en het systeem liegt nooit.
klantenservice gebeld en gevraagd naar resterende 300 minuten.
Antwoord: betaal nu snel en stuur screenshot met betaling de helft dan open ik het gelijk

Betaalt,screenshot verstuurd.
Inkomend verkeer afgesloten en hele dag nog steeds afgesloten geweest,moest beltegoed kopen voor mijn werk (vodafone 20 euro
Net weer even gebeld en ze zouden het in orde maken.
Heeft het zin om deze pauper klantenservice een klacht op te sturen dat ik op z'n minst mijn 20 euro beltegoed terug wil omdat zij een afspraak hebben gemaakt maar niet hebben gehouden ?
Ik deed wifi altijd uit doordat ik sleep cycle gebruik (hele nacht blijft het aan) gebruikt erg veel batterij en ik wil de telefoon niet constant aan de lader houden omdat de batterij dan wel erg snel dood gaat2Dutch schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:19:
[...]
Schakelt je foon niet op je eigen wlan zodra je thuiskomt?
Zet je data en 3g van je foon voor de zerkeheid maar uit als je het niet gebruikt/slaapt/iets doet waarbij je die functies niet nodig hebt. Kan er ook niet ongemerkt data lopen binnenwandelen en lopen sturen. Zelf ben ik van plan dat actief te gaan doen als ik vermoed dat er te grote verschillen zitten tussen gemeten door telco en eigen foon.
Ben zelf wel bewuster aan het worden van dataverbruik..maar mijn iPhoneteller staat op 500MB sinds 15 juni, dus hoef me eigenlijk geen zorgen te maken
Prima, als je geen streaming audio of video gebruikt over 3G dan kan je echt prima met de snelheid van Simyo internet afUntouchablezz20 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:56:
Hoe bevalt het internet 3G via Simyo/KPN? Is het voor whatsapp, mail en af en toe surfen snel genoeg? Youtube gaat toch meestal via wifi.
3G aan --> 1 streepje ontvangst
3G uit --> Volledig ontvangst
PS: heeft iemand de instellingen toevallig voor de iPhone 4?
[ Voor 89% gewijzigd door Untouchablezz20 op 03-08-2011 18:45 ]
Lijkt me heel normaal, dan staat de 3G mast gewoon wat verderop terwijl er wel een GSM-mast in de buurt is.Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:07:
Een vreemd geval bij mijn iPhone 4 en simyo. Op het moment dat ik 3G internet aanzet valt mijn verbinding naar 1 streepje ontvangst. Als ik 3G uitzet en via gprs veder ga haal ik de volledige ontvangst. Is dit herkenbaar?
3G aan --> 1 streepje ontvangst
3G uit --> Volledig ontvangst
Dat is volgens mij ook heel normaal, heb ik met alle providers icm een iphoneW3ird_N3rd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:30:
[...]
Lijkt me heel normaal, dan staat de 3G mast gewoon wat verderop terwijl er wel een GSM-mast in de buurt is.
Dit klinkt allemaal toch echt volledig logisch. Wat snap je niet?Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:32:
Nee, ik bedoel eigenlijk dat als ik 3G uitzet ik beter ontvangst krijg. Zodra ik mobiele data uitzet krijg ik volledig ontvangst. Met 3G heb ik net gekeken kom ik niet verder dan 3 streepjes, die zelfs terugvalt naar 2 waar ik voorheen gewoon volledig ontvangst had. Heb al een herstel uitgevoerd, maar nog blijft het. Vreemd dat ik data moet uitzetten om beter ontvangst te krijgen.
Voorheen had ik dit probleem niet anders zou het idd logisch zijn.
Maar goed ik zal het een verder testen. Bedankt voor je reactie
Dan zou ik nu 3g en data ook uitzetten s' nachtslf2 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:28:
[...]
Ik deed wifi altijd uit doordat ik sleep cycle gebruik (hele nacht blijft het aan) gebruikt erg veel batterij en ik wil de telefoon niet constant aan de lader houden omdat de batterij dan wel erg snel dood gaat
Zijn vast wel programma's die op vaste tijdstippen bepaalde acties (dus uitschakelen functies) kunnen uitvoeren. Kun je het ook niet vergeten
Zet hem meteen in vliegtuigmodus. Kan ook niemand je meer wakker bellen.2Dutch schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:39:
[...]
Dan zou ik nu 3g en data ook uitzetten s' nachts
Ik had ooit een spiksplinternieuwe laptop die ik altijd aan netstroom liet hangen. In een half jaar of wat was de accu 100% dood.Overigens valt het wel mee met de accu die gaar wordt: mijn iPhone zet ik steevast in de lader/dock als ik thuiskom, de accuduur is niet "beroerd" ofzo..jaar oud nu mijn iPhone 4..
De garantie mocht ik opschrijven.. op m'n buik. Met een iPhone is dit nog lastiger natuurlijk.
Is idd een makkelijkere oplossing.Zijn vast wel programma's die op vaste tijdstippen bepaalde acties (dus uitschakelen functies) kunnen uitvoeren. Kun je het ook niet vergeten
Die krijgen bestaande klanten met een internetbundel zeker niet?Dennis Lammers schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:18:
De actie 50 min extra is afgelopen. De actie is vervangen door 50% korting op een internetbundel bij Simyo geregeld en veel.
Je kan per maand opzeggen bij Simyo.
Maar als je dan die korting wilt zal je waarschijnlijk een nieuw telefoonnummer krijgen, als je dat niet uitmaakt kan je het beste dus opzeggen en opnieuw klant worden met een nieuw (door Simyo gekozen) nummer.
Beste kan je even contact opnemen met ze via mail, twitter of telefoon.
Vanuit hun punt verdienen ze nu meer op je dus denk eerlijk gezegd niet dat ze je de korting nog geven
Dan moet je dus opnieuw klant worden...
Verwijderd
Overigens vind ik het erg vervelend dat ze geen kleinere databundels hebben. 1gb is echt veel voor mij. Ik heb genoeg aan 350mb
Is lezen nou zo moelijk?TexMex schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:56:
Wat doet Simyo eigenlijk als je een jaar lang een abonnement hebt gehad? Verdwijnt de korting op je bundel dan of blijft die (zoals volgens mij bij Ben het geval is) gewoon behouden?
Op de Simyo site:
De actieprijzen zijn de eerste 12 maanden van je abonnement geldig.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zonder enige waarschuwing, ik kijk net even naar mijn nieuwe factuur;
Simyo veel - abbo kosten 35,32, (en de korting is 7,07)
internet add-on: 17:58, waar een korting van 8,83 van af gaat.
Op de site staat doodleuk nog 19,99 voor Simyo Veel en 9,99 voor internet, wat ik ook afgesloten heb! Nou worden ze helemaal mooi, KPN tarieven doorvoeren prima, maar laat dat dan wel even weten.
Hartstikke leuk grapjas. Ben vermeldt iets soortgelijks op zijn website, maar bij hun heb ik al meerdere malen ervaren dat die korting na een jaar toch gewoon doorloopt. Vandaar de vraag dus...Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:06:
[...]
Is lezen nou zo moelijk?
Op de Simyo site:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 10-08-2011 00:19 ]
Dat lijkt me toch niet te kloppen?maratropa schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:11:
Wat.De.F*ck.
Zonder enige waarschuwing, ik kijk net even naar mijn nieuwe factuur;
Simyo veel - abbo kosten 35,32, (en de korting is 7,07)
internet add-on: 17:58, waar een korting van 8,83 van af gaat.
Op de site staat doodleuk nog 19,99 voor Simyo Veel en 9,99 voor internet, wat ik ook afgesloten heb! Nou worden ze helemaal mooi, KPN tarieven doorvoeren prima, maar laat dat dan wel even weten.
En is dat dan een foutje van Ben (geen slapende honden wakker makenTexMex schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:17:
[...]
Hartstikke leuk grapjas. Ben vermeldt iets soortgelijks op zijn website, maar bij hun heb ik al meerdere malen ervaren dat die korting na een jaar toch gewoon doorloopt. Vandaar de vraag dus...
Geen idee. Ik zag onlangs dat het ook bij mijn niet bijzonder veel bellende moeder het geval is. Maar het kan natuurlijk ook dat de korting bij nieuw afgesloten abonnementen wel na een jaar verdwijnt.dcl! schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:00:
[...]
En is dat dan een foutje van Ben (geen slapende honden wakker maken) of ben je dan een gewaardeerde (veelbellende) klant?
gvd...het nr is een actievatieserver van Apple..lekkere naaistreek!

Wees gewaarschuwd: Google maar eens op 00447786205094
Voorzichtig dus..wel apart dat ik het met Tmobile nooit heb gezien. Maar ja

Even met Simyo contact zoeken via Twitter: als ik kan voorkomen dat anderen deze kosten ook doorberekend krijgen, heeft het toch nog nut
[ Voor 144% gewijzigd door 2Dutch op 10-08-2011 20:48 ]
Kga gelukkig niet dood van die paar centen en betaal het ook gewoon keurig.troftnom schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:31:
Denk niet dat Simyo daar veel aan gaat doen, is een Apple/Facetime probleem toch?
Maar niet alleen kan ik me niet herinneren die optie aangeraakt te hebben (facetime kan niet eens met een iPad zonder cam dus waarom zou ik dat aanzetten?
http://www.iphoneclub.nl/...voor-kosten-facetime-sms/
Bij Tmobile hebben ze mogelijk nu dus gefilterd, want ik heb die sim van hen wel eens in mijn iPad gehad en mijn iPhone is een aantal keer geheractiveerd e.d. Gaat er mij nu wel om, dat een ander er wat aan heeft en niet hetzelfde meemaakt
[ Voor 83% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-08-2011 13:39 ]
Nu is mij vraag hebben julie roaming aan staan of staat dat bij julie uit ?
het maakt tog gebruik van KPN netwerk dan moet roaming tog aan staan ?
Of heb ik iets verkeerd begrepen, want bij KPN, Telfort en Hi moet roaming aan staan om gebruik te kunnen maken van internet is dat ook het geval bij Simyo?
Want roaming is tog bedoeld voor het buiteland dat er geen kosten extra komen ?
Ik heb veel op internet gezocht maar ik kan het echt niet vinden, ik hoop dat iemand van julie antwoord heeft op mij vraag, of je roaming nou wel aan moet zetten of tog niet, en wat dan als je het tog aan laat ga je dan extra betalen ?
[ Voor 21% gewijzigd door Colors op 13-08-2011 01:49 ]
/▌
Bij mij ook, maar een accu wordt van een laptop wordt meestal snel gaar bij intensief gebruik door een warmte. Een telefoon heeft dat probleem wat minder al worden telefoons ook steeds sneller en steeds grotere stroomverbruikers.W3ird_N3rd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:26:
[...]
Ik had ooit een spiksplinternieuwe laptop die ik altijd aan netstroom liet hangen. In een half jaar of wat was de accu 100% dood.
De garantie mocht ik opschrijven.. op m'n buik. Met een iPhone is dit nog lastiger natuurlijk.
/▌
Dankje voor je snelle antwoordMarzman schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:55:
Roaming hoeft niet aan te staan bij Simyo, alleen bij Telfort is dat zo. Op nieuwere Android toestellen kun je ook appart kiezen voor buitenlandroaming trouwens.
maar bij iphone moet ik Roaming aanzetten anders doet mij internet het niet (ik zou niet weten waarom)
Ik heb nu T-mobile daar moet ik ook Roaming aanzetten maar dan ga ik elke keer over mij bundel heen.
Dus mij laaste vraag mag ik bij Simyo de Roaming aanhouden ?
Ga ik er dan wel overheen of blijft het gewoon in mij bundel ?
Iemand die het weet ?
Roaming kan je ook op de Simyo website aan en uitzetten trouwens (dan boeit het niet hoe het in je toestel staat).
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 13-08-2011 21:33 ]
/▌
Maar ik heb een Iphone 4 van Amerika At&T lock erop
Nu gebruik ik Gevey pro sim daarvoor moet ik data roaming aanzetten als ik wil internetten (anders werkt het niet)
Daarom zoek ik een provider waarbij ik de roaming aan kan zetten.
Bij hollands nieuwe moet je zelf roaming aanzetten om te kunnen internetten (staat op hun site) maar daar betaal ik dan 19 euro IPV 12 euro bij Simyo.
Ik heb nu T-mobile met internet maar zodra ik roaming aanzet heb ik 3g (internet) maar zodra ik het uit zet heb ik geen internet meer.
maar daarvoor moet ik weer extra betalen als ik roaming aanzet, daarom dat ik een provider zoek waar ik roaming aan kan laten zonder hoge kosten.
Ik lees hier dat je dat bij Telfort roaming aan moet laten zelfde geld voor Hollands nieuwe, weet iemand iets van HI
/▌
WOW dankje voor je antwoord dan denk ik dat ik tog maar ga proberen:Marzman schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:04:
Je moet roaming dan aanzetten omdat je telefoon denkt dat er een Amerikaanse sim in zit door dat truukje. Dan moet roaming inderdaad aanstaan als softwareinstelling in dezelfde telefoon het is immers geen AT&T sim. Maar dat heeft niks met Simyo, Telfort of Hollandse Nieuwe te maken. Bij elke provider moet je met die constructie roaming aanzetten (behalve bij AT&T)
Aanbieder handmatig naar t-mobile
en dan schakel 3g in (aan)
mobiele data (aan)
Roaming (tog maar proberen met aan), en dan goed my t-mobile in de gaten houden ivm met extra kosten.
Ik vrees namelijk dat elke keer dat ik verbinding maak met het internet de data naar boven word afgerond(per connectie word berekend) en het dus behoorlijke dure E-mails kunnen worden.
Dit topic is gesloten.
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo