[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11
Zit te twijfelen als ik zal kiezen voor Ben of Simyo.

Keuze hangt af van bereik en buiten de bundel internetten op je mobiel.

Simyo: KPN netwerk (goed bereik hier), 5 cent per MB buiten de bundel
Ben: T-Mobile netwerk (vroeger slecht bereik hier, weet nu niet), na 1GB minder snelheid, maar niks bijbetalen.

Heb overigens nog zo'n 3 maanden om te beslissen, maar weer niet tot wanneer de actieprijzen lopen. Ben bang dat ze straks weer de volle mep rekenen, nu betaal ik bij Simyo en Ben 12 euro per maand voor 275 belminuten/smsjes + mobiel internet. Wellicht over 3 maanden duurder of juist goedkoper... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dennis Lammers schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:06:
Zit te twijfelen als ik zal kiezen voor Ben of Simyo.

Keuze hangt af van bereik en buiten de bundel internetten op je mobiel.

Simyo: KPN netwerk (goed bereik hier), 5 cent per MB buiten de bundel
Ben: T-Mobile netwerk (vroeger slecht bereik hier, weet nu niet), na 1GB minder snelheid, maar niks bijbetalen.

Heb overigens nog zo'n 3 maanden om te beslissen, maar weer niet tot wanneer de actieprijzen lopen. Ben bang dat ze straks weer de volle mep rekenen, nu betaal ik bij Simyo en Ben 12 euro per maand voor 275 belminuten/smsjes + mobiel internet. Wellicht over 3 maanden duurder of juist goedkoper... :)
Het is per maand opzegbaar en met nummerportering kun je het meestal twee maanden van tevoren aanvragen.bij simyo niet dus, nummerportering doe je na je aanvraag Ik had hetzelfde (net de aanbieding van Vodafone gemist omdat ik moest wachten voor mijn huidige afloopt, maar deze aanbieding is maar een euro meer voor ongeveer hetzelfde en dat het per maand opzegbaar is dat is die euro wel waard).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 06-04-2011 19:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een simyo sim het in een Telfort gelocked toestel(prepaid) doet ? Met HI en KPN werkt simyo zonder probleem. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Marzman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:21:
[...]

Het is per maand opzegbaar en met nummerportering kun je het meestal twee maanden van tevoren aanvragen.bij simyo niet dus, nummerportering doe je na je aanvraag Ik had hetzelfde (net de aanbieding van Vodafone gemist omdat ik moest wachten voor mijn huidige afloopt, maar deze aanbieding is maar een euro meer voor ongeveer hetzelfde en dat het per maand opzegbaar is dat is die euro wel waard).
offtopic:
Had jij nou ook Telfort Internet, Simyo mobiel en eerst een Speedtouch? En een betamax kloon. Zie je naam echt in al die topics! :-P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb wel ooit een Speedtouch gehad (staat er nog een bij mijn ouders) maar ik kan me daar geen topic van herinneren :p Simyo heb ik ook gehad en dat abo waar mijn reactie ook over ging lijkt me ook interessant dus misschien stap ik wel weer terug over. Telfort Internet heb ik nog steeds, voor 20,50 dus daar ga ik ook niks aan veranderen omdat dit duurder geworden is :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Ook ik wil gaan overstappen naar Simyo. Ik krijg binnenkort mijn nieuwe smartphone, en wil naar een goedkoop en goed sim-only abbo. Ik weiger een hi/t-mobile netwerk omdat ik zelf periodes heb dat ik overal en nergens kom, en ik wel overal bereikbaar wil zijn.
Nu is mijn oog gevallen op Simyo, vanwege de goedkope prijzen en mogelijkheid tot internet. De andere optie die ik open heb liggen is sim only van vodafone.

De grote verschillen zijn onder andere snelheid van het internet en minuten/smsje. De prijzen liggen nagenoeg hetzelfde voor 2 jaar. (kleine verschillen)
Bij simyo heb je 1 mbps en 250min/sms
Bij vodafone heb je 190 min/sms maar wel sneller internet 3,6mbs

Is het verschil in snelheid goed te merken? Ik zit namelijk me erg af te vragen of het verlies van zoveel minuten/smsjes opweegt tegen sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je weigert hi/t-mobile netwerk :? Hi maakt gebruik van hetzelfde netwerk (KPN) als Simyo ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

1mbps vs 3,6mbps lijkt mij niet echt een relevant verschil voor gebruik op een mobiele telefoon. Streamen van de NOS gaat hier ook prima. Heb sinds maandag Simyo, nummer overzetten ging foutloos en snel en tot nu toe kan ik er niks van zeggen voor 11 euro per maand voor internet (1gb) en 250 minuten. En dan ook nog maandelijks opzegbaar :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PinokkioTV schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:22:
Je weigert hi/t-mobile netwerk :? Hi maakt gebruik van hetzelfde netwerk (KPN) als Simyo ...
Het achterliggende netwerk is hetzelfde, maar dat zegt niet alles, al zou dat bij twee 100 procent dochters van KPN wel hetzelfde kunnen zijn. Tringg bijvoorbeeld (al wordt/is dat omgezet naar Telfort) is bijvoorbeeld ook een KPN provider maar wel een die vele storingen gehad heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
Marzman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:21:
[...]

Het is per maand opzegbaar en met nummerportering kun je het meestal twee maanden van tevoren aanvragen.bij simyo niet dus, nummerportering doe je na je aanvraag
Nee hoor, ik heb van de week Simyo aangevraagd, terwijl m'n abbonnement bij Vodafone pas op 3 juni verloopt. Ik kon tijdens de aanvraag gelijk nummerportering aanvragen en m'n nieuwe abonnement gaat pas in zodra m'n nummer is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mr Magic schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:44:
[...]

Nee hoor, ik heb van de week Simyo aangevraagd, terwijl m'n abbonnement bij Vodafone pas op 3 juni verloopt. Ik kon tijdens de aanvraag gelijk nummerportering aanvragen en m'n nieuwe abonnement gaat pas in zodra m'n nummer is omgezet.
In dat geval ga ik het nu al aanvragen (Telfort jaarcontract loopt tot en met 1 juni), ik las op de site dat het anders ging, maar misschien zat ik bij de prepaiddingen te kijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Iemand enig idee of Simyo moeilijk doet mbt voip (Skype bv)? Ik kon zo 1,2,3 niks in de algemene voorwaarden of op hun website vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:06
Backspace-NL schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:38:
Iemand enig idee of Simyo moeilijk doet mbt voip (Skype bv)? Ik kon zo 1,2,3 niks in de algemene voorwaarden of op hun website vinden.
Even een copy van een tweet

Simyo Nederland
@pvanberlo Het is niet mogelijk gebruik te maken van VOIP en Skype. ^AR
27 Apr via CoTweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:19
Ik stond op het punt om Simyo te bestellen (zat te twijfelen tussen ben en simyo) maar toen las ik dat Simyo 1Mbit/sec is en Ben 1MB/sec dat is dus 8x zo snel :| Maar nadeel is dat ik dan op het t-mobile netwerk zit. Voordeel is dan wel weer dat boven de 1gb ik wel zonder extra te betalen kan internet op een heel lage snelheid.

Dus Simyo vs Ben op internet gebied?

EDIT: Zit alles door de war te gooien, op de Simyo site staat MBit, dus MB met hoofdletters wat normaal megabyte is. En op BEN site staat kpbs wat dus ook gewoon bites zijn en geen bytes. Allebij hetzelfde dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaverion op 04-05-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

1 MBit download- en 384 kbps uploadsnelheid.
is gewoon 1 MB/s anders is ook de upload sneller dan de download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Q: Als m'n abbonnement afloopt op 20 mei 2011 wanneer (datum) moet ik dan de portering in zetten? Ik kom van vodafone.

[ Voor 3% gewijzigd door iBurger op 05-05-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En geloof zelfs dat Simyo de eerste 50MB (ja MB :-P) van de dag met 2Mbit gaan. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Morgen eens proberen dan met tethering en speedtest.nl :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nou ik heb Simyo aangevraagd als overbruggingsfase voor de iPhone 5. Ben benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iBurger schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:03:
Q: Als m'n abbonnement afloopt op 20 mei 2011 wanneer (datum) moet ik dan de portering in zetten? Ik kom van vodafone.
De kans dat ik simyo pak wordt steeds groter, nadeel is dat ik dus pas per september over kan. Om dat nu al aan te vragen per einddatum van Tmobile..weet niet of dat verstandig is. Zo hard zal ik ook weer niet vallen over een paar euro verschil (ivm huidige actie 50% korting internet bij simyo), want alles is beter dan 29,95 waarvan de helft niet gebruikt wordt..

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 07-05-2011 16:33 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Henkie-Jan schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:00:
En geloof zelfs dat Simyo de eerste 50MB (ja MB :-P) van de dag met 2Mbit gaan. ;-)
Zoiets klopt wel ja, net getest en gemiddeld zo een 240k/s :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik heb altijd een Tringg status pagina gehad m.b.t. de belminuten, maar aangezien dat naar Simyo overgaat, maak ik nu hem voor Simyo.

http://217.121.175.54/tringg/tringg.php

Het wordt een mobile website zoals er ook wel van die apps in de appstore zijn, alleen
dan webbased. Je zal je aantal minuten zien, hoeveel dagen het nog is tot aan je nieuwe minuten, en hoeveel
minuten per dag nog te besteden hebt. Mensen met een data abbo zouden me kunnen helpen
aangezien ik die zelf niet heb, zodat ik ook die info kan weergeven.

Nog even wat extra info extracten, eventueel een login form ervoor mobile template er om heen en klaar :)

Wat er nu staat werkt al, alleen zijn ze even geanonimiseerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 10-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

6 juni wordt ik overgezet, eerste poging tot nummerportering ging fout, maar mijn abo loopt tot 8/6 dus dat kan nog net want daarna betaal ik de volle mik bij Telfort (kortingen afgelopen)

Ook fijn dat het per maand opzegbaar is want het is de vraag hoe lang het abo nog van nut gaat zijn voor me. Kan je trouwens ook elke maand wisselen tussen bundels en data uit en aan zetten als je een paar maanden weg gaat? (ben je waarschijnlijk wel de korting kwijt?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe erg tevreden over simyo. Ook de internetsnelheid is prima, zeker in vergelijking met het oude KPN Hi abbo van mij. Wat ik mij alleen af vraag is wat er gaat gebeuren met de databundel in de zomer. KPN heeft al aangegeven dat ze voor Whatsapp, Skype etc. geld gaan vragen bij nieuwe abonnementen. Ik ben dus bang dat dit ook voor (bestaande) Simyo abonnementen gaat gebeuren aangezien Simyo een KPN dochterbedrijf is... Dan zou ik toch echt naar een andere provider moeten gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze hebben net een update afgegeven dat het niet om Whatsapp gaat maar om Skype en dergelijke. Kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:47:
Ze hebben net een update afgegeven dat het niet om Whatsapp gaat maar om Skype en dergelijke. Kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen.
Ok mooi. Skype of Viber kan ik nog wel overheen komen, maar whatsapp niet. Is het trouwens zo dat simyo dit voor iedereen binnen een maand kan invoeren aangezien we ook gewoon per maand kunnen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Welke toestellen heeft Simyo eigenlijk in z'n toestelshop. Hiervoor moet je inloggen, ik ben nog niet over op Simyo dus kan niet kijken. Misschien dat iemand anders kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Ok mooi. Skype of Viber kan ik nog wel overheen komen, maar whatsapp niet. Is het trouwens zo dat simyo dit voor iedereen binnen een maand kan invoeren aangezien we ook gewoon per maand kunnen opzeggen?
Ze kunnen altijd de voorwaarden veranderen en dan kun je opzeggen. Maar voor veel mensen zullen er geen eens voorwaarden veranderen omdat die voorwaarden er al waren, er werd alleen niks mee gedaan. Nou ja, gelukkig kun je dan nog steeds opzeggen omdat je Simyo altijd op kan zeggen :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:28:
Welke toestellen heeft Simyo eigenlijk in z'n toestelshop. Hiervoor moet je inloggen, ik ben nog niet over op Simyo dus kan niet kijken. Misschien dat iemand anders kan kijken?
Sony Ericsson X8 White
Samsung S5250 Wave
Nokia X2
Beafon S 10
Emporia Talk
LG Cookie plus
Nokia 2730 Classic Black
Samsung E1150 Titanium Silver
Nokia 2330 classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:54:
[...]

Sony Ericsson X8 White
Samsung S5250 Wave
Nokia X2
Beafon S 10
Emporia Talk
LG Cookie plus
Nokia 2730 Classic Black
Samsung E1150 Titanium Silver
Nokia 2330 classic
Bedankt, misschien is die X8 nog wel iets voor mij. Zijn de prijzen een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:40
X8: 189,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hmm dat is niet speciaal en is dus voor mij niet een reden om nu op Simyo over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Simyo geeft geen kortingen op telefoons. Ze hebben een shop, maar daar is ook alles mee gezegd.

Overigens zijn de giga kortingen bij providers toch al zo goed als verdwenen, je betaalt de telefoon gewoon bijna zelf via je abo. Alleen bij 2jarige abo's krijg je nog iets.

Met simyo bespaar ik 250 euro per jaar (vergeleken met mijn oude HI abo, met ongeveer hetzelfde aantal minuten). Reken maar uit, da's n nieuwe telefoon in 2 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Simwo sim only abbo afgesloten, maar lees nu berichten op het net dat het gebruik van Whatsapp niet mogelijk is. Indien dit het geval is toch maar overstappen naar een andere aanbieder...

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik whatsapp gewoon via simyo. werkt prima. Wel is er in het nieuws geweest dat kpn chatheffingen en voipheffingen wil introduceren deze zomer. Waarschijnlijk komt de chatheffing nog niet en de voipheffing wel, als ik het goed heb begrepen. Ze zullen dit dan natuurllijk voor al hun dochterondernemingen gaan introduceren, dus zal simyo ook wel volgen.

Vergeleken met Vodafone lijkt ik het internet zelfs iets sneller. De lag is een stuk korter (de tijd die het duurt voordat je iets binnenkrijgt nadat je het hebt aangevraagd/link hebt geklikt) Natuurlijk is de snelheid iets lager, maar dat merk je daardoor dus weer bijna niet.

Ook las ik op de faq van simyo dat het expliciet is toegestaan om te tetheren. Alleen dat je rekening moet houden dat je sneller door je bundel heen bent. Logisch, want als je niet had getetherd, had je die data ook niet gebruikt en windows update wil nog wel eens stiekem wat downloaden.

Ik heb nu ruim een maand simyo en ik ben er erg positief over. Vooral ook de prijs. Dit keer heb ik gekozen voor een sim only ipv normaal abonnement met toestel. Betaalde eerst 21.75 per maand, nu dus die 11.94. Dat scheelt bijna 10 euro en dus 120 euro in 1 jaar. (Jammer dat de korting dan afloopt, maar dat zien we dan wel weer. Ben heeft momenteel dezelfde aanbieding) Ik heb een toestel gescoord op marktplaats van iemand die niet met smartphones om kon gaan. Dikke korting op de nieuwprijs dus. Bovendien heb ik nu meer belminuten en die kan ik tegenwoordig goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Simyo zegt over tethering:
Het is mogelijk om uw mobiel te gebruiken als modem voor uw laptop. Houdt u wel rekening met het volgende: • Internet van Simyo is bedoeld voor de mobiele telefoon, als gevolg hiervan zal de verbinding trager zijn wanneer u deze op uw laptop gebruikt • Omdat u via uw laptop meer data binnen haalt zullen de kosten hoger zijn dan wanneer u alleen gebruik maakt van de verbinding via uw mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor 130 euro heb je een T-Mobile X8. Het is misschien niet helemaal de bedoeling, maar hij is simlockvrij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een abbo bij Simyo. (Regelmatig + Internet) Maar ik heb nu een vraagje. Als ik via 3G op het net wil word ik bij elke website door gestuurd naar 'system.mobileportal.nl' met de boodschap 'Je hebt geen toegang tot deze pagina.'
Ik weet dat het probleem zit dat ik een APN moet invullen maar ik weet niet hoe en/of wat. Als ik 'Ja' sms naar 1300 krijg ik een bericht dat het op mijn toestel (LG E900 Optimis 7) niet mogelijk is om de instellingen te ontvangen.
Ik kan niks vinden in de helpdesk en de eerste paar Google links heb ik ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Naam: Simyo (mag je zelf bedenken)
APN: basicinternet

Rest heb ik niet aangeraakt

Van wp7 weet ik verder niets, maar er zal vast een plek zijn om je apn in te vullen/wijzigen.

Edit:
misschien heb je hier iets aan

[ Voor 65% gewijzigd door rinkel op 19-05-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kunnen jullie de inlog pagina bereiken ?
Dus alleen maar klikken op [Mijn Simyo Login] rechtsboven.

Ik heb een aantal Simyo pre-paid SIMetjes voor mijn development mobieltjes. Ik was aan het te testen midden in de nacht, internetbundel op, beltegoed op.
Maar ik kan de inlog pagina niet bereiken om 20MB internetbundel te activeren.
De hele tijd een pagina met "The server is not reachable. ..... Secure connection: fatal error (552)".
Dus maar de restjes op de andere 3 pre-paid SIMetjes maar gebruikt. ( DJ NxCPU )
Vanmorgen weer geprobeerd, zelfde foutmelding.
Vlak voor de middag opeens een lege pagina. Nu nog steeds.

EDIT :
Van Twitter :
simyonl @QuitSmokingOne Excuses. Er is een probleem met de bestel- en inlogpagina. Er wordt hard aan gewerkt -
updates volgen zsm via Twitter.. ^gl

about 1 hour ago
simyonl Het is momenteel niet mogelijk om in te loggen op Mijn Simyo. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Onze excuses, updates volgen zsm.

about 1 hour ago

[ Voor 27% gewijzigd door NxCPU op 21-05-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Doet Simyo, net als Hollands nieuwe en Simpel geen (BKR) krediet check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Wilde vandaag mijn KPN abonnement opzeggen om over te stappen op Simyo, zegt de meneer van KPN: houd u er wel rekening mee dat Simyo gebruik maakt van het oude KPN netwerk (PTT), dus u heeft wellicht slechter bereik.
Klopt dit wel!? KPN netwerk is KPN netwerk toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Da's echt gel*l, Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk. Net als KPN, Hi, Telfort etc.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MyNameIs schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:05:
Wilde vandaag mijn KPN abonnement opzeggen om over te stappen op Simyo, zegt de meneer van KPN: houd u er wel rekening mee dat Simyo gebruik maakt van het oude KPN netwerk (PTT), dus u heeft wellicht slechter bereik.
Klopt dit wel!? KPN netwerk is KPN netwerk toch :?
Je hoeft niet op te zeggen, gewoon met nummerbehoud naar Simyo gaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gisteren mijn overstap van T-Mobile naar Simyo aangevraagd en ingevuld, inclusief nummerbehoud. Communicatie en informatie voorziening via de mail lijkt allemaal netjes en compleet.

Ik had een abonnement van 7,50 bij T-Mobile en ga straks 2,99 betalen ;)

Wijzigen naar een hoger of lager abonnement of in/uitschakelen van een internetbundel kan toch gewoon per maand bij Simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
http://www.multiupload.com/9WIDO83KGW

Ik heb een php-script gemaakt die informatie extract van mijn.simyo.nl. Het is een php bestand, en die heeft een webserver met cURL nodig.

Het berekent o.a. het aantal belminuten per dag wat je nog te besteden hebt, en eventuele andere belangrijke info. Feedback hoor ik graag (aangezien regex regels niet mijn sterkste kant is) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 24-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNX! ik wilde het zelf gaan schrijven, maar liep tegen het inloggen aan en had het uitgesteld. Blij toe, want nu kan ik hem zo downloaden :) Ik ga hem zeker gebruiken. (mogelijk wat aanpassingen, maar dat zie ik dan wel) Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hars73 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:15:

Wijzigen naar een hoger of lager abonnement of in/uitschakelen van een internetbundel kan toch gewoon per maand bij Simyo?
Ik denk het wel, maar dan zul je denk ik geen korting meer hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
TNX! ik wilde het zelf gaan schrijven, maar liep tegen het inloggen aan en had het uitgesteld. Blij toe, want nu kan ik hem zo downloaden :) Ik ga hem zeker gebruiken. (mogelijk wat aanpassingen, maar dat zie ik dan wel) Super!
Als je leuke extra aanpassingen doet, die wel makkelijk zijn zou ik graag in een DM'etje willen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je bij Simyo zien hoeveel data je gebruikt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

maratropa schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:14:
Ja.. staat op je persoonlijke simyo pagina op internet. Niet via je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat aanpassingen aan het script van Senaxx kun je ook via je telefoon je datagebruik opvragen. Handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:31
Niet om het een of ander, maar moet je een app die je op je telefoon hebt staan wel willen laten inloggen op Mijn Simyo? Als je 'm gebruiksvriendelijk maakt met password onthouden en dergelijke kan elke clown die zich je telefoon toe-eigent op jouw kosten de maximale bundels kiezen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:04
maratropa schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:14:
Ja van dag tot dag wel inloggen op je account,

https://mijn.simyo.nl/selfcare/servlet/MijnPrepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucchan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:28:
Niet om het een of ander, maar moet je een app die je op je telefoon hebt staan wel willen laten inloggen op Mijn Simyo? Als je 'm gebruiksvriendelijk maakt met password onthouden en dergelijke kan elke clown die zich je telefoon toe-eigent op jouw kosten de maximale bundels kiezen.
In dit geval is het een php-script die je op je thuisservertje, vps of hosting kunt laten draaien. Zolang je die goed hebt beveiligd, kunnen anderen hooguit zien hoeveel je belt. Ik maak me er geen zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: 'Roam' je bij Simyo ook? Net zoals dat bij Telfort zo gaat?
Dus dat je 'roaming' aan moet hebben staan op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik overweeg over te stappen van T-Mobile naar een sim-only abbo omdat ik een los toestel heb gekocht.
Nu valt mij op dat de actie met een jaar internet voor 50% ineens aangepast is naar 3 maanden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Squall schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:43:
Ik overweeg over te stappen van T-Mobile naar een sim-only abbo omdat ik een los toestel heb gekocht.
Nu valt mij op dat de actie met een jaar internet voor 50% ineens aangepast is naar 3 maanden :'(
Dat is inderdaad aangepast, ik vond het ook al een rare aanbieding sinds de berichtgeving over KPN en mobiel internet. Ik was gelukkig net daarvoor met aanvragen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hey, ik probeer stempost in te stellen, maar die kan alleen aan/uit zonder een zelf ingesproken tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ucchan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:04:
Hey, ik probeer stempost in te stellen, maar die kan alleen aan/uit zonder een zelf ingesproken tekst?
Misschien moet je zoeken op voicemail ipv stempost :p
Hoe stel ik mijn voicemail in?

Tijdens je allereerste oproep naar je voicemail (1996), word je begeleid bij het opstarten en instellen van je voicemail.

Wat betreft het voicemailpaswoord: Bij activering van de voicemail ben je verplicht om een voicemailpaswoord in te geven voor de beveiliging en om fraude/misbruik te voorkomen.

Het paswoord mag echter niet vier maal hetzelfde cijfer (bvb. 4444) of vier opeenvolgende cijfers (bvb. 4567) zijn.

Je voicemail is ook toegankelijk met een vast toestel via het nummer 0486 19 19 96.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Doh, het is het bekende 1233. Jammer dat dat nummer niet even op de simkaart staat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
levert simyo ook micro simkaarten? Of kan je deze gewoon knippen tot een micro simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

Ik wil graag overstappen naar simyo, regelen zij dan ook het opzeggen van mijn huidige abonnement bij t-mobile? Als ik namelijk de stappen om te bestellen doorloop zie ik daar nergens iets over staan (behalve het vakje nummerbehoud). Of komt dat pas nadat ik een abonnement heb besteld?
edit: Gaat mijn abo bij simyo dan ook pas in als mijn huidige abo is afgelopen? Want kan ook nergens een ingangsdatum invullen.

[ Voor 18% gewijzigd door mnk op 05-06-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ja je abonnement gaat pas in op het moment dat je contract verloopt. Je krijgt een tijdelijk nummer die je wel al kan gebruiken maar dan gaat alles buiten je bundel om, dus niet echt voordelig. Als je nummerbehoud aangeeft dan ga je ook akkoord met het opzeggen van het contract bij je huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

Dank voor de snelle reactie. Heb mijn bestelling succesvol af kunnen ronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
Untouchablezz20 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:19:
levert simyo ook micro simkaarten? Of kan je deze gewoon knippen tot een micro simkaart?
Toevallig laatst nog nagevraagd bij @simyo, het antwoord was "nog niet" (wellicht in de toekomst dus wel?) maar zij nemen het risico. Dus je mag zelf gaan knippen, maar als het misgaat krijg je van Simyo een vervangende sim om opnieuw te gaan knippen. Dat is dan wel netjes geregeld, hoewel het mooist natuurlijk is als je gewoon standaard zo'n ding op maat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Eindelijk, eind van de maand loopt t-mobile i300 af, kan ik ook over. Zo veel gekloot met t-mobile, zo vaak wegvallende gesprekken, ook in hartje amsterdam.. Die internet snelheden maken ze ook niet waar..

Blij dat ik naar een provider kan die EN goedkoper is En waar ik elke maand van af kan. Fijn gevoel :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben over sinds vandaag :) Was wel wat gepruts (waar ligt die sim ook al weer? Hoe moet ik hem activeren? Wat was mijn wachtwoord ook al weer? :p ), maar afgezien van mijn eigen slechte voorbereiding werkte het allemaal meteen. Ik kan bellen, gebeld worden en internet werkt ook prima.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Let wel op, de eerste dag deed ik nog buiten bundel. Gelukkig maar 85ct gedaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik post net wat, bedacht ik me dat ik het beter hier kan neerzetten,

Ik heb net mijn simyo sim geactiveerd, en bij het bevestigen van je contract, staat nog duidelijk dat de korting van het internet 12 maanden duurt.

Als je dan op print contract drukt, staat daar wel 3 maanden.

Wat is rechtsgeldig, en kun je ze ergens aan houden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13
maratropa schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:03:

Ik heb net mijn simyo sim geactiveerd, en bij het bevestigen van je contract, staat nog duidelijk dat de korting van het internet 12 maanden duurt.

Het geen wat je tekent en opstuurt is rechtsgeldig. Dus de vraag is wat er staat op het contract wat je moet ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogsteeds niet gelukt om internet op mijn LG E900 te krijgen. Helaas kan ik nog niet zo'n 1300 SMS krijgen en moet het alles handmatig. Het enige wat ik kan aangeven is een APN {basicinternet} en als ik dan via 3G op het internet wil krijg ik de melding dat ik geen toegang heb...

Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

maratropa schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:03:

Geactiveerd of besteld? Ik heb de mijne 2 dagen geleden geactiveerd en heb gewoon 12 maanden korting. Dat staat in de pdf die ik per mail kreeg die ze het contract noemen.

Het gaat er om wat de aanbieding was toen je bestelde waar je recht op hebt, niet wanneer je het activeert.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:48:
Nogsteeds niet gelukt om internet op mijn LG E900 te krijgen. Helaas kan ik nog niet zo'n 1300 SMS krijgen en moet het alles handmatig. Het enige wat ik kan aangeven is een APN {basicinternet} en als ik dan via 3G op het internet wil krijg ik de melding dat ik geen toegang heb...

Iemand dit eerder gehad?
Ja. Ff instellingen controleren en opnieuw opstarten. Je kunt ook ff roaming aan/uitzetten en kijken of helpt. Ik heb echter alleen ervaring met android instellingen dus.

Naam: Mobiel Internet
APN: basicinternetapndroid
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: leeg
Wachtwoord: leeg
Server: leeg
MMSC: leeg
MMS-proxy: leeg
MMS-poort: leeg
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
APN-type: default,suplapndroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Merkwaardige zone-indeling bij Simyo voor tarieven buitenland.
Vrijwel alle EU landen zitten in zone 1 en ook de meeste EFTA landen (IJsland, Noorwegen).
Voor mij is het onbegrijpelijk dat de Engelse kanaaleilanden, Monaco, Vaticaanstad, San Marino en Zwitserland in zone 2 zitten (en Andorra zelfs in zone 3). Heeft dit iets te maken met winstmaximalisatie? Ik kan mij niet voorstellen dat de kosten voor die landen zo veel anders zijn als voor bijv. Italië, Spanje, IJsland of Verenigd Koninkrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrr, ben door mijn datalimiet heen. Een of andere app heeft vanaf vanacht tot 12.00 uur 400 MB gedownload terwijl ik niet eens wat deed met mijn telefoon. Ik heb data maar even uitgezet tot ik weet wat het probleem is.

Het is zo te zien ook niet mogelijk om databundels bij te kopen bij Simyo? Bij Telfort had ik Fair Use en kwam ik nooit boven de 300 MB, een week Simyo en 1GB data er doorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 12-06-2011 13:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Laatst online: 22-03-2021
ucchan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:28:
Daar heb je geen app voor nodig, iedere clown die zich jouw telefoon toe-eigent en aangeeft dat hij "het wachtwoord kwijt is" kan een nieuw wachtwoord voor "Mijn Simyo" per sms naar de gestolen telefoon laten sturen, waarna je zelf niet eens meer in kan loggen om je telefoon te blokkeren, dit gebeurt zonder enige controle of beveiliging.
Simyo geeft een crimineel volledige controle over je account en daarmee ook je portemonnee, ze weten dit, beamen dit maar zeggen er niets aan te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Websurfer01 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:00:
[...]

Daar heb je geen app voor nodig, iedere clown die zich jouw telefoon toe-eigent en aangeeft dat hij "het wachtwoord kwijt is" kan een nieuw wachtwoord voor "Mijn Simyo" per sms naar de gestolen telefoon laten sturen, waarna je zelf niet eens meer in kan loggen om je telefoon te blokkeren, dit gebeurt zonder enige controle of beveiliging.
Simyo geeft een crimineel volledige controle over je account en daarmee ook je portemonnee, ze weten dit, beamen dit maar zeggen er niets aan te willen doen.
- Per post alles opsturen duurt te lang
- wachtwoord per e-mail kan, maar ja bijna elke smartphone met e-mail: ook daar kan de badguy dan bij dus dan ben je ook weer niet 100% zeker

Optie voor aanpassing door Simoy misschien: gebruikersnaam instellen ipv het 06nr als gebruikersnaam?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan je wachtwoord ook per mail op laten sturen inderdaad. Bovendien zijn er mogelijkheden om remote je mail uit te schakelen op je smartphone (of via de aanbieder, met Google Apps kan het, of via een app die een backdoor heeft voor jezelf).

De SMS krijg ik trouwens ook gewoon in mijn Gmail :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Laatst online: 22-03-2021
2Dutch schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:31:
[...]

- Per post alles opsturen duurt te lang
- wachtwoord per e-mail kan, maar ja bijna elke smartphone met e-mail: ook daar kan de badguy dan bij dus dan ben je ook weer niet 100% zeker

Optie voor aanpassing door Simoy misschien: gebruikersnaam instellen ipv het 06nr als gebruikersnaam?
Of heel simpel, zoals bij veel sites waar je je vergeten wachtwoord opvraagt, een beveiligingsvraag?
Nu vind er geen enkele identiteitscontrole plaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 13-06-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:35:
Grrr, ben door mijn datalimiet heen. Een of andere app heeft vanaf vanacht tot 12.00 uur 400 MB gedownload terwijl ik niet eens wat deed met mijn telefoon. Ik heb data maar even uitgezet tot ik weet wat het probleem is.

Het is zo te zien ook niet mogelijk om databundels bij te kopen bij Simyo? Bij Telfort had ik Fair Use en kwam ik nooit boven de 300 MB, een week Simyo en 1GB data er doorheen.
Toch nog 200 MB over, doordat mijn programma denk ik inclusief 6 dagen Telfort telt. Ik laat hem voor de zekerheid maar op wifi staan tot ik weet hoe dat het gekomen is. Ik denk dat ik van Droidstats maar de betaalde versie neem dan kan ik het per app zien wat het verbruik is (alleen lastig dat het alleen met creditcard kan, heb ik wel maar ik gebruik dat ding bijna nooit en moet nog kijken in welke la hij verstopt ligt :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Websurfer01 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Of heel simpel, zoals bij veel sites waar je je vergeten wachtwoord opvraagt, een beveiligingsvraag?
Nu vind er geen enkele identiteitscontrole plaats.
Goeie ja, en dan wel eentje die je zelf kan instellen.
Want die standaardvragen zijn te beantwoorden door iedereen die je facebook profiel kan bekijken of kan googlen :P

Overigens ziet het er naar uit dat ik deze week ook echt Simyo ga bestellen ivm 11 sept einddatum tmobile. Zie nergens een voor mij betere/beter passende aanbieder, zelfs zonder die extra korting e.d. halveer ik toch zowat mijn maandelijkse kosten. Vooral het internet via het KPN netwerk gaat me vast goed bevallen, ik erger me nu echt aan Tmobile's brakke netwerk: lijkt alsof je 3g hebt, vervolgens is het enorm traag of geen verbinding...en juist dat vind ik belangrijk omdat ik weinig tot niet bel/sms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is per maand opzegbaar als er toch nog ergens een goede aanbieding komt voor een jaar (Vodafone directsales, of wat Simyo eerst had). Dus dat zou ik ook doen denk ik ja, bij Ben zit je op het T-Mobile netwerk (en dat is mij ook niet goed bevallen iets meer dan een jaar geleden, vooral irritant als je met sollicitaties zit en 9 van de 10 telefoontjes mist).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:11:
Het is per maand opzegbaar als er toch nog ergens een goede aanbieding komt voor een jaar (Vodafone directsales, of wat Simyo eerst had). Dus dat zou ik ook doen denk ik ja, bij Ben zit je op het T-Mobile netwerk (en dat is mij ook niet goed bevallen iets meer dan een jaar geleden, vooral irritant als je met sollicitaties zit en 9 van de 10 telefoontjes mist).
Per maand opzegbaar is dan inderdaad fijn, Ben wilde ik ook niet aan om die reden, schiet je alsnog niks mee op als je idem netwerk houdt.
Dus heb zonet alles aangevraagd via de simyo site.

Mbt nummerbehoud: Wilde geen datum aangeven (boeit me niet, einddatum is goed) maar dan moet je -toch- een datum invullen..nog een werkdag ook :+ Beetje verwarrend maar overleefbaar, kan ook prima even zonder bereikbaarheid trouwens.

De info die je per mail en de website krijgt is ruim voldoende. Dus ik ben benieuwd naar hoe alles gaat verlopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 13-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

2Dutch schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:23:
Mbt nummerbehoud: Wilde geen datum aangeven (boeit me niet, einddatum is goed) maar dan moet je -toch- een datum invullen..nog een werkdag ook :+ Beetje verwarrend maar overleefbaar, kan ook prima even zonder bereikbaarheid trouwens.

De info die je per mail en de website krijgt is ruim voldoende. Dus ik ben benieuwd naar hoe alles gaat verlopen :)
Het is een werkdag omdat een portering een aantal handmatige acties vereist (van de oude en van de nieuwe provider)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:31:
[...]

Het is een werkdag omdat een portering een aantal handmatige acties vereist (van de oude en van de nieuwe provider)
Grappig wel in dit digitale tijdperk, toch nog knopjes duwen ;)

Als ik dan toch een miniem puntje van opbouwende kritiek mag geven: het soort abo en bundel staat niet in de bevestigende mail. Zal zeer waarschijnlijk netjes te zien zijn in de papierhandel die ik krijg en daarna Mijn Simyo, maar goed kan me voorstellen dat het wel handig kan zijn voor mensen met van die dementie die af en toe toeslaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:47:
[...]

Grappig wel in dit digitale tijdperk, toch nog knopjes duwen ;)

Als ik dan toch een miniem puntje van opbouwende kritiek mag geven: het soort abo en bundel staat niet in de bevestigende mail. Zal zeer waarschijnlijk netjes te zien zijn in de papierhandel die ik krijg en daarna Mijn Simyo, maar goed kan me voorstellen dat het wel handig kan zijn voor mensen met van die dementie die af en toe toeslaat :+
Apart, er wordt gemeld dat je binnen 3 dagen een brief/simkaart krijgt. Neem aan dat je die ook al krijgt ook al stap je pas later over (er staat niks over op de site).
Binnen drie werkdagen ontvang je het Simyo Startpakket met je nieuwe simkaart in de brievenbus.
Dit omdat ik nog niks gezien heb tot nu toe..niet dat ik die sim nu al ga gebruiken maar t gaat om t idee :)

-update-

Een nette mail in de mailbox, met daarin o.a.:
Je Simyo Startpakket is verstuurd! Je ontvangt je simkaart dus morgen of overmorgen in de brievenbus. Voordat je kunt bellen en sms’en, vragen we je de simkaart te activeren.
And all is well :)

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 18-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 12:41
Net mijn simyo sim kaart binnen gekregen, probeer ik via de website te activeren kan ik mijn activatie code niet eens invoeren...

Andere mensen hier ook problemen mee (gehad) ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wel dat ik mijn login niet in kon vullen om mijn gegevens te checken, was tijdelijk. Ik denk dat de website dan niet volledig laadt ofzo.

[edit]Volgens mij was de oplossing trouwens op uitloggen klikken. Het was een of andere vage pagina die zei dat ik ingelogd was, maar toch het loginscherm gaf waar ik niks in kon vullen. Na op uitloggen te klikken kreeg ik de normale site, kon normaal inloggen en werkte alles normaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 18-06-2011 23:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Weet iemand of het bij Simyo mogelijk is dat je ontvangst bevestigingen van je verzonden sms op je telefoon krijgt ? Voor mij is het namelijk prettig om te weten dat mijn bericht is afgeleverd. (Bij vodafone had ik dit dus aan mijn telefoon zal het niet liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Volgens mij ondersteunt KPN/Simyo dat niet. Met mijn vorige telefoon werkte het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Verdorie, had ik toch voor Ben moeten gaan. Helaas ik ga nu niet switchen, heb 2 maanden geleden de aansluitkosten nog betaald dus zou er per saldo op achteruit gaan als ik nu al switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij Ben heb je dat wel nodig ja :p, bij Simyo komen je smsjes gewoon aan ;)

Het enige handige van die optie vind ik dat je kan zien wanneer iemand die nooit zijn telefoon aan heeft hem aanzet (dan krijg je dat berichtje terug).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een iPhone 3GS, waarvan mn contract met t-mobile in augustus eindigt. Totdat de iPhone 5 er is wil ik mn 3GS blijven gebruiken, maar dan natuurlijk wel tegen een lagere prijs dan de 30 euro per maand die ik nu betaal. Ik overweeg Simyo of Ben, omdat ik deze per maand kan opzeggen. Ik bel niet veel en wil wel internet. Met het goedkoopste belabo + internetbundel kom ik bij beide op zo'n 13-14 euro per maand uit.

Kan iemand aangeven of Simyo een goede keus zal zijn? Of zitten er misschien nog addertjes onder het gras? :P Alleen zie ik dat er een datalimiet is van 1GB per maand, waarna je moet gaan betalen (bij Ben wordt je snelheid dan lager), maar dat verbruik ik toch nooit, dus lijkt me niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:12:
Of zitten er misschien nog addertjes onder het gras?
Waarschijnlijk de snelheid. Bij Simyo is dit 1 MBit download- en 384 kbps uploadsnelheid. Die zal bij T-Mobile vast hoger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij Ben is het ook 1Mbit, dus dat maakt niet zoveel uit. En T-Mobile zal in de praktijk idd wel sneller zijn, echter vind ik de algehele snelheidservaring van mobiel internet zeer matig. Eigenlijk altijd als ik het onderweg eens nodig heb dan is het megatraag. Gebruik het daarom ook niet veel en denk dat die 1Mbit snel genoeg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:26:
[...]

Waarschijnlijk de snelheid. Bij Simyo is dit 1 MBit download- en 384 kbps uploadsnelheid. Die zal bij T-Mobile vast hoger zijn...
Heb een reeks snelheidstesten gedaan met mijn iPhone3GS/iPhone4 op het Tmobile netwerk met 3g: In 2010 haalde ik nog wel eens 1,6mbit, de laatste tijd 0,86 down max. Vast afhankelijk van waar je meet, maar ik denk niet dat 1mbit zo "traag" is als je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:43:
[...]

Vast afhankelijk van waar je meet, maar ik denk niet dat 1mbit zo "traag" is als je denkt ;)
Ik heb het ook nooit over "traag" gehad, maar dat er "waarschijnlijk" sprake is van een snelheidsverschil. Maar dit blijkt dus niet het geval te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Ik heb het ook nooit over "traag" gehad, maar dat er "waarschijnlijk" sprake is van een snelheidsverschil. Maar dit blijkt dus niet het geval te zijn...
Wat ben je nu gewend qua snelheid trouwens? Je raakt snel verwend/gewend aan veel snelheid :)

http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tarieven meldt:
Internet PrePaid geen vaste maandelijkse kosten € 1,00 per MB 384 / 64 Kbps
Internet Vanaf € 4,95 onbeperkt internet 1 Mbps / 384 Kbps
Internet Plus Vanaf € 9,95 onbeperkt internet 2 Mbps / 384 Kbps

de (nieuwe) iPhone abo's:
Uw dataverbinding heeft een download/upload snelheid van 7.2 Mbps/384 Kbps, na verbruik van 1 GB per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps. Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan.

Simyo is met korting dus netjes geprijsd, zonder de korting is de snelheid maar de helft van dat van Tmobile. Let wel: theoretische maxen, denk dat het KPN netwerk meer snelheid (en dus vaker je max) voor je telefoon tovert dan bij Tmobile :)

Kreeg vandaag nog een bericht van Simyo, wel netjes dat ze je zo informeren:
Onlangs heb je een Simyo sim only abonnement besteld. Je nieuwe simkaart heb je afgelopen weekend ontvangen. Helaas was het gisteren niet mogelijk de simkaart te activeren via simyo.nl/activeren, waarvoor onze excuses.

Vanaf vandaag kun je je simkaart activeren via simyo.nl/activeren. Doe dit zo snel mogelijk; je kunt dan direct bellen en sms'en met Simyo!

Ook wanneer je aanvraag voor nummerbehoud nog in behandeling is, kun je je simkaart al activeren. Je betaalt pas abonnementskosten vanaf het moment dat je nummer is overgezet. Let op: als je belt met je tijdelijke nummer betaal je de buiten bundel tarieven.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo