Jij SMSt serieus nog zoveel dat je SMS onbeperkt nodig hebt?
Ach, dan haal je er drie euro vanaf.Momus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:20:
Jij SMSt serieus nog zoveel dat je SMS onbeperkt nodig hebt?
Maar ik gebruik dat vrij veel inderdaad, op mijn werk heeft men niet veel met Whatsapp. En SMS'en via Hangouts is eigenlijk gewoon chatten.
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 30-06-2015 14:44 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
KPN Compleet is idd wel een heel stuk goedkoper dan Simyo
300 mins en 2Gb en 4G voor 15 euro bij KPN Compleet ... kost je bij Simyo toch al gauw 26 euro..
èn je kan niet ongemerkt over je internetbundel heen
èn je kan gebruik maken van buitenlandbundels
èn onderling gratis bellen
Het enige voordeel van Simyo is dan nog het maandelijks kunnen aanpassen van je bundels. Maar ze prijzen zich wel uit de markt zo....
300 mins en 2Gb en 4G voor 15 euro bij KPN Compleet ... kost je bij Simyo toch al gauw 26 euro..
Het enige voordeel van Simyo is dan nog het maandelijks kunnen aanpassen van je bundels. Maar ze prijzen zich wel uit de markt zo....
Maar dan moet je met alles over naar KPN toch? Sim-only los is volgens mij ongeveer gelijk: https://shop.kpn.com/sim-only/basis/1-jaarProsperot schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:52:
Voor de grotere bundels moet je ook niet naar Simyo. Ik betaal €10 per maand (oude tarief nog, als je dat nu afsluit is het €11) voor de kleinste bel/sms bundel en 500MB internet. Volgens mij kan ik dat niet elders voor een lagere prijs of meer product voor dezelde prijs vinden.
Bij KPN zou ik voor bovengenoemde producten €22,50 moeten betalen

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2015 08:24 ]
Precies! Daar zit juist de kracht van Simyo, de mensen die weinig verbruiken.ThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:23:
Voor de grotere bundels moet je ook niet naar Simyo.
Wie echt een veelgebruiker is, kan veel verschillende aanbieders vergelijken en daar het voordeligste uit halen. Maar bij Simyo zit je juist prima als je genoeg hebt aan een klein bundeltje. Ik ben daarom nog steeds tevreden voor €8 per maand
Zojuist in de mail:
Klinkt een beetje vaag, als je te weinig MB's hebt kun je je abbonement toch gewoon (tijdelijk) aanpassen?Nieuw: MB’s bijkopen op de nieuwe Mijn Simyo
Mijn Simyo is vernieuwd! Vanaf nu heb je meer controle over je belgedrag en is het makkelijker om je bundels aan te passen. Zo bepaal je nog beter aan hoeveel belminuten en MB’s jij per maand genoeg hebt.
We hebben Mijn Simyo samen met Simyo bellers ontwikkeld en uitgebreid getest. We praten je graag bij.
Wat is er vernieuwd?
•Een beter overzicht van je verbruik en kosten helpt je bij het kiezen van de juiste bundel
•Je kunt vanaf nu je bundels wijzigen tot de laatste dag van de maand. Je hoeft je wijziging dus niet meer door te geven voor de 25e
•De kosten buiten je bundel zijn meteen zichtbaar
Meer goed nieuws!
Veel Simyo bellers vroegen er al om. En daar hebben we naar geluisterd. Vanaf nu kun je MB’s bijkopen! Voor als je toch een te kleine internetbundel hebt gekozen. Zo voorkom je buitenbundelkosten en bepaal je jouw eigen genoeg.
Nog iets anders?
Met de nieuwe Mijn Simyo geen websms meer sturen vanaf de website. Je kunt natuurlijk wel gewoon sms'en vanaf je telefoon.
Nieuwsgierig? Neem dan snel een kijkje op de nieuwe Mijn Simyo. Of bekijk eerst het filmpje hieronder met uitleg.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2015 11:27 ]
Je kunt je bundel aanpassen voor de maand erop (niet de maand waar je in zit). Als je een bundel hebt van 500 mb en op de 20ste zit je op 490 mb kun je nu iets bijkopen voor diezelfde maand (zo lees ik het tenminste).ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:26:
Zojuist in de mail:
[...]
Klinkt een beetje vaag, als je te weinig MB's hebt kun je je abbonement toch gewoon (tijdelijk) aanpassen?
Hier blijf ik ook nog steeds hangen, gewoon een tientje: kan gebeld worden, bellen (die paar minuten per jaarThinkPadd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:23:
Voor de grotere bundels moet je ook niet naar Simyo. Ik betaal €10 per maand (oude tarief nog, als je dat nu afsluit is het €11) voor de kleinste bel/sms bundel en 500MB internet. Volgens mij kan ik dat niet elders voor een lagere prijs of meer product voor dezelde prijs vinden.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Het zit verstopt onder instellingen.
5 euro voor 500MB, tot het einde van de maand.
Dit kan je onbeperkt bijkopen en wordt verrekend met je factuur.
Als klap op de vuurpijl:
Tijd om over te stappen, maar dat wilt maar niet lukken bij KPN.
5 euro voor 500MB, tot het einde van de maand.
Dit kan je onbeperkt bijkopen en wordt verrekend met je factuur.
Als klap op de vuurpijl:
Ik zit nu op 21 euro abonnementskosten en ga geregeld over zowel de belbundel als databundel.* Je maakt geen kosten buiten je bundel
Tijd om over te stappen, maar dat wilt maar niet lukken bij KPN.
- knip -
Ik heb sinds een tijdje dat ik regelmatig op 4G zit terwijl ik daar al twee maanden lang niet meer voor betaal.
Heeft iemand anders hier ook "last" van?
Heeft iemand anders hier ook "last" van?
Ik ga ook maar eens kijken naar een andere provider denk ik.
Ik ben altijd tevreden geweest over simyo (nog steeds hoor), maar zoals hier al is opgemerkt moet je voor grote databundels niet bij Simyo zijn.
Onbeperkt bellen sms en 5 GB internet voor 32,5 bij KPN kan nog wel eens interessant zijn.
Jammer genoeg heb ik niks in huis van KPN (anders had ik misschien nog wat korting kunnen krijgen.)
Mijn vriendin heeft een ADSL lijn en digitenne via KPN, dus die kan misschien nog wel eens in aanmerking komen voor korting.. Misschien op haar naam maar een abo afsluiten.
Ik ben altijd tevreden geweest over simyo (nog steeds hoor), maar zoals hier al is opgemerkt moet je voor grote databundels niet bij Simyo zijn.
Onbeperkt bellen sms en 5 GB internet voor 32,5 bij KPN kan nog wel eens interessant zijn.
Jammer genoeg heb ik niks in huis van KPN (anders had ik misschien nog wat korting kunnen krijgen.)
Mijn vriendin heeft een ADSL lijn en digitenne via KPN, dus die kan misschien nog wel eens in aanmerking komen voor korting.. Misschien op haar naam maar een abo afsluiten.
Op haar naam hoeft niet... op haar adres is genoeg ;-)
Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de mogelijkheid om data bij te kopen. Handige functie en het was ook direct zichtbaar in de app. Het mb's bijkopen zorg er voor dat ik in de maanden dat ik meer internet niet meer in de problemen kom, reden voor mij om nog een jaartje te blijven mijn contract was namelijk al een jaar afgelopen en heb zojuist sms onbeperkt erbij genomen.
Ik heb nu via simyo 2gb data Inc de kleinste bel/sms bundel (bel of sms zelden)
Maar de 2gb data zou eigenlijk 3 moeten zijn. Helaas is bij simyo alleen 4 mogelijk.
Raden jullie mij dan aan om bij simyo te blijven of voor een andere provider te gaan ivm deze hoge data bundel?
Maar de 2gb data zou eigenlijk 3 moeten zijn. Helaas is bij simyo alleen 4 mogelijk.
Raden jullie mij dan aan om bij simyo te blijven of voor een andere provider te gaan ivm deze hoge data bundel?
Mijn Simyo vernieuwd. Heb er verder nog niet naar gekeken, maar in de mail viel me wel meteen deze op:
niet meer de mogelijkheid om via Mijn Simyo (website) een sms te versturen...
Heel vervelend voor alle mantelzorgers die voor oude mensjes de prepaid beheren (je moet het nummer minimaal eens per halfjaar gebruiken, was simpel te regelen door even een sms te sturen vanaf afstand).
niet meer de mogelijkheid om via Mijn Simyo (website) een sms te versturen...
Heel vervelend voor alle mantelzorgers die voor oude mensjes de prepaid beheren (je moet het nummer minimaal eens per halfjaar gebruiken, was simpel te regelen door even een sms te sturen vanaf afstand).
Vuistregel is gewoon dat als je meer data wil >2GB je beter naar een andere provider kan.Dirk0s schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:54:
Ik heb nu via simyo 2gb data Inc de kleinste bel/sms bundel (bel of sms zelden)
Pak bijvoorbeeld het abo 4GB dan voor jou, dat kost je 100 minuten 5 euro + en 26(4GB) = €31 p.m (maand abo) en jaar abo = 29 p.m
Als je gewend bent aan het bereik bij simyo, dan zou ik je adviseren om te blijven bij het KPN netwerk
Pak je bijvoorbeeld Vooral Internet standaard van KPN dan krijg je:
200 minuten (overkill voor jou misschien maargoed)
5 GB data
4G
voor 1 jaar = 30 euro p.m
voor 2 jaar = 25 euro p.m
Voordelen is dus dat je dan en een gigabyte extra hebt, 100 minuten extra en ook nog eens 4G internet!
En daar betaal je dan 1 euro meer voor per maand dan een simyo jaar abo (uitgaande van een 1-jarig KPN account)
Op basis van 2 jaar scheelt het je dus 4 euro per maand + bovenstaande voordelen zeg maar
Keuze lijkt mij dus niet zo moeilijk.
Ik vind zelf KPN vooral internet(200 min/sms en 5GB) erg interresant voor 25 euro.
Voor Simyo betaal ik nu voor 300 min/sms en 2GB data namelijk 23 euro p/m.
Echter zit ik met het feit dat ik bang ben dat ik ik aan 200 minuten dus niet genoeg ga hebben..
Ik ben nu de 300 minuten gewend, Jammer dat KPN alleen de optie heeft voor 200 minuten en 5GB of onbeperkt en 5GB.Dat zou dus inhouden dat ik voor respectievelijk 100 minuten nog even 7,5 euro mag gaan betalen.. (iets wat bij simyo dus een eurootje extra zou zijn zeg maar..
Nu heb ik even gekeken naar de mogelijkheid om mijn vriendins adres te gebruiken voor KPN compleet.
Hierdoor zou ik dus een verdubbeling hebben minuten/sms en data. Dat zou inhouden dat ik 400 en 10 GB zou hebben voor 25 euro, helemaal goed natuurlijk..
Probleem is echter dat ik er niet zeker van ben dat ze bij KPN blijft (er zijn wat verhuisplannen
En dat betekent dat mijn verdubbeling dus komt te vervallen.. en dan zit ik dus weer met het 200 minuten probleem..
First world problems dit..

Wanneer kan je vriendin overstappen?
Ik ga aan het einde van de maand samen met mijn vriendin over van Simyo naar KPN.
Dat wordt 2 keer een 2 jarig contract.
Zorgeloos instap (en zorgeloos standaard, samen 60 euro.
We krijgen dan beiden 5 euro korting en kunnen de databundels delen.
Dan hebben wij dus 6Gb data en onbeperkt bellen voor 50 euro.
We zijn nu 42 euro kwijt voor 2x 300 minuten en 2x 2Gb.
Ik ga aan het einde van de maand samen met mijn vriendin over van Simyo naar KPN.
- knip -
Mijn vriendin is een paar maand geleden overgegaan op Simyo 1 jaar contract..Raymond P schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:37:
Wanneer kan je vriendin overstappen?
Anders kun je inderdaad naast verdubbeling ook nog eens 5 euro per abo korting krijgen mocht ze ook naar KPN gaan..
Maar zoals ik al aangaf mijn vriendin heeft nu KPN Internet en mobiel in haar woning, maar de kans is groot dat dit jaar nog wordt verhuist en er geen KPN meer komt maar Ziggo bijv.
dan ben ik mijn verdubbeling kwijt en heb ik dus te kort..
Maargoed, misschien maar eens kijken of ik wat kan fixen bij andere familieleden die bij kpn al zijn aangesloten. Zelf zit ik ook bij ziggo namelijk
Ik was op zoek naar een abonnement en ben uiteindelijk uitgekomen bij simyo. €16 voor 100min/sms, 1000MB. Heb ik hiermee een mooie deal te pakken? Of kan ik beter nog even verder kijken?
Bij KPN is 1GB 20euro. Hier kan je 15€ van maken als je meer KPN Mobiel op je thuisadres hebt. En je kan er 2GB van maken als je thuis internet hebt van KPNsuikerberg schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:43:
Ik was op zoek naar een abonnement en ben uiteindelijk uitgekomen bij simyo. €16 voor 100min/sms, 1000MB. Heb ik hiermee een mooie deal te pakken? Of kan ik beter nog even verder kijken?
Bij Telfort heb je voor 16 euro 1gb, 150 minuten en onbeperkt sms. Ook op kpn netwerk.suikerberg schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:43:
Leuke bonus voorwaarden: Na tien minuten is een gesprek gratis, en je neemt ongebruikte minuten en mb's twee maanden mee - oude worden eerst opgemaakt. Misschien dat je, als je ze belt, er nog een euro af kan krijgen ofzo.
Helaas hebben we hier in huis geen van beide, anders was dat de betere deal geweest.RobinF schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:27:
[...]
Bij KPN is 1GB 20euro. Hier kan je 15€ van maken als je meer KPN Mobiel op je thuisadres hebt. En je kan er 2GB van maken als je thuis internet hebt van KPN
Ik net dat ze alleen 12/24mnd contracten verkopen. Ik ben nl. van plan over ~6/7 maanden een nieuwe telefoon te halen met 4G compatibiliteit en zoek dan een andere bundel uit.Twam schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:49:
[...]
Bij Telfort heb je voor 16 euro 1gb, 150 minuten en onbeperkt sms. Ook op kpn netwerk.
Leuke bonus voorwaarden: Na tien minuten is een gesprek gratis, en je neemt ongebruikte minuten en mb's twee maanden mee - oude worden eerst opgemaakt. Misschien dat je, als je ze belt, er nog een euro af kan krijgen ofzo.
Bedankt voor het meedenken
Als je bij Ziggo klant bent kun je voor 15 euro ook 1GB en 300minuten (afrekenen per seconde) + 300 sms krijgen met maandcontract. Zit je op Vodafone netwerk
Ik kan nu iedere maand bij Simyo weg en dit is wel interessant, ik heb alleen Ziggo hier op mijn thuis adres dus maar eens KPN gaan bellen of dat ze mij een leuke aanbieding kunnen doen.Prosperot schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:52:
[ Voor 8% gewijzigd door Jordyz op 11-08-2015 20:25 ]
Heel slim van Simyo: wilde voor het eerst eens gebruik maken van bijkopen MB's voor € 5,= in de vakantie, kon er gelijk iemand anders meeliften met de iPad.
Maar dat mag ik niet. Nou ja, ik mag het wel, maar dan moet ik mijn bundel "die niet meer te verkrijgen is" gaan opschroeven naar de nieuwe bundel, uiteraard duurder tarief.
Voor dat geld (5 euro bijkopen + komend jaar 12x een euro meer betalen) kan ik wel een genoeg mb's buiten bundel verstoken (alleen af en toe even mailen en wat sites raadplegen, in de vakantie hebben we genoeg ander leuks).
Uiteindelijk dus niet gedaan, alsnog goedkoper uit. En Simyo die denkt met deze truuk meer geld binnen te gaan halen, vist wat mij betreft nu 2x achter het net.
Maar dat mag ik niet. Nou ja, ik mag het wel, maar dan moet ik mijn bundel "die niet meer te verkrijgen is" gaan opschroeven naar de nieuwe bundel, uiteraard duurder tarief.
Voor dat geld (5 euro bijkopen + komend jaar 12x een euro meer betalen) kan ik wel een genoeg mb's buiten bundel verstoken (alleen af en toe even mailen en wat sites raadplegen, in de vakantie hebben we genoeg ander leuks).
Uiteindelijk dus niet gedaan, alsnog goedkoper uit. En Simyo die denkt met deze truuk meer geld binnen te gaan halen, vist wat mij betreft nu 2x achter het net.
Ik zie de KPN-mentaliteit terugkomen, geen toeval natuurlijkdcl! schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:18:
Heel slim van Simyo: wilde voor het eerst eens gebruik maken van bijkopen MB's voor € 5,= in de vakantie, kon er gelijk iemand anders meeliften met de iPad.
Heb net de bevestiging binnen dat mijn nr per 3-9 naar simyo wordt geporteerd. Zit nog bij tele2, maar ik merk dat ik vaak geen bereik als anderen met KPN nog wel bereik hebben.
Heb maandelijks opzegbaar genomen, zodat ik naar KPN kan als er een leuk toestel met leuke actie komt.
Heb maandelijks opzegbaar genomen, zodat ik naar KPN kan als er een leuk toestel met leuke actie komt.
Vraag over Simyo prepaid. Als ik morgen zo'n kaartje in de supermarkt haal, en er bijv. €50 op zet. Kan ik dan meteen in Duitsland daarmee bellen of moet ik dan bellen in buitenland oid activeren?
youtube.com/@hisrep
Heb je al op de Simyo site gekeken? https://www.simyo.nl/tari...en%20prepaid%20buitenland
[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 12-09-2015 08:13 ]
En sinds wanneer kun je Simyo in de supermarkt kopen, dat is toch web only?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nou, ik ga denk ik ook maar eens Simyo uitproberen.
Heb m'n pa al de meest eenvoudige sim-only gedaan omdat dat goedkoper was dan prepaid.
Nu zoek ik zelf eigenlijk iets tijdelijks. Dus denk ik maar de maandelijkse 100 min/sms, 500MB of 1GB afsluiten voor mezelf. Wel jammer dat 4G weer €5 p/maand extra kost.
Omdat ik het maandelijks kan aanpassen/opzeggen kan ik rustig aankijken wat er nog komt.
Nieuwe telefoon, of goede aanbieding o.i.d.
Dit lijkt ook wel interessant (100 min/sms, 1GB data, 3G maar hoge snelheid? voor €15 p/maand) maar ik heb niet zo'n zin om dat elke maand opnieuw te gaan verlengen.
Heb m'n pa al de meest eenvoudige sim-only gedaan omdat dat goedkoper was dan prepaid.
Nu zoek ik zelf eigenlijk iets tijdelijks. Dus denk ik maar de maandelijkse 100 min/sms, 500MB of 1GB afsluiten voor mezelf. Wel jammer dat 4G weer €5 p/maand extra kost.
Omdat ik het maandelijks kan aanpassen/opzeggen kan ik rustig aankijken wat er nog komt.
Nieuwe telefoon, of goede aanbieding o.i.d.
Dit lijkt ook wel interessant (100 min/sms, 1GB data, 3G maar hoge snelheid? voor €15 p/maand) maar ik heb niet zo'n zin om dat elke maand opnieuw te gaan verlengen.
Iemand die ook last heeft van vertraging van berichten ontvangen van Whatsapp en Gmail via de Simyo netwerk?
Merk de afgelopen dagen dat het een aantal uren kan duren of handmatig moet ophalen voordat ik een bericht binnen krijg.
Via WiFi ik krijg ik wel direct berichten binnen.
Merk de afgelopen dagen dat het een aantal uren kan duren of handmatig moet ophalen voordat ik een bericht binnen krijg.
[ Voor 0% gewijzigd door ChiMan op 12-10-2015 15:38 . Reden: Typo ]
Naar dik 3 jaar klant te zijn geweest bij Simyo en altijd alles tevreden geweest over de service en de producten ga ik overstappen naar Vodafone.
Hier hebben we altijd bij Vodafone gezeten met alle telefoon's, toen zijn we met een aantal toestellen overgestapt naar Simyo maar nu gaan we toch weer terug voor Vodafone vanwege het in het buitenland internetten. Dit is bij Vodafone toch een stuk goedkoper en makkelijker dan bij Simyo.
Hier hebben we altijd bij Vodafone gezeten met alle telefoon's, toen zijn we met een aantal toestellen overgestapt naar Simyo maar nu gaan we toch weer terug voor Vodafone vanwege het in het buitenland internetten. Dit is bij Vodafone toch een stuk goedkoper en makkelijker dan bij Simyo.
Net een mailtje gehad van Simyo dat ze wat zaken gaan veranderen qua bundels & prijzen: https://www.simyo.nl/nieuwebundels
Momenteel heb ik 100min & 500MB (3G) voor €10 p/maand en ben best tevreden, alhoewel m'n databundel soms aan het eind van de maand wel een beetje krap kan worden. Voor €11 zou ik 100min & 750MB kunnen krijgen, of voor €13 100min & 1500MB. Nadeel is wel dat je dan voor een jaar moet verlengen, nu kan ik nog maandelijks opzeggen.
Je kan overigens gewoon je oude bundels aanhouden, zolang je niets wijzigt blijf je gewoon hetzelfde betalen als voorheen.
Momenteel heb ik 100min & 500MB (3G) voor €10 p/maand en ben best tevreden, alhoewel m'n databundel soms aan het eind van de maand wel een beetje krap kan worden. Voor €11 zou ik 100min & 750MB kunnen krijgen, of voor €13 100min & 1500MB. Nadeel is wel dat je dan voor een jaar moet verlengen, nu kan ik nog maandelijks opzeggen.
Je kan overigens gewoon je oude bundels aanhouden, zolang je niets wijzigt blijf je gewoon hetzelfde betalen als voorheen.
Is een heel bekend probleem. Even googlen en bijna iedere provider heeft er last van en er is nog geen goede oplossingChiMan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
Iemand die ook last heeft van vertraging van berichten ontvangen van Whatsapp en Gmail via de Simyo netwerk?
(als ik het onjuist heb: heel graag een linkje)
Ik heb hetzelfde probleem (verschillende providers gehad, verschillende (merken)telefoons...)
Wel sneaky van ze, dat ze zeggen:Prolution schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:37:
Net een mailtje gehad van Simyo dat ze wat zaken gaan veranderen qua bundels & prijzen: https://www.simyo.nl/nieuwebundels
Als ik nu (dit moment of na 2 november) ga wijzigen dan ben ik sowieso duurder uit. Ik heb net als jij de 100 min / 500MB bundel. Ik ga echt niets wijzigen, ben nu mooi goedkoop uitAls je op of ná 2 november 2015 je bundel wilt wijzigen, kun je vanaf dat moment alleen nog kiezen uit de nieuwe bundelprijzen. Bekijk hier de nieuwe tarieven om te kijken of het voor jou interessant is om te wijzigen.
Wat ik gedaan heb is hetzelfde abbonnement verlengen voor een jaar. Heb nu 100min/500+250mb voor 10 euro. Ben je nog steeds goedkoop uit en heb je gratis een jaar 250mb extra.ThinkPadd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Wel sneaky van ze, dat ze zeggen:
[...]
Als ik nu (dit moment of na 2 november) ga wijzigen dan ben ik sowieso duurder uit. Ik heb net als jij de 100 min / 500MB bundel. Ik ga echt niets wijzigen, ben nu mooi goedkoop uit
Dat zou je ook kunnen doen.
4 + 7 = 11 euro... ik betaal nu 10 euro, dus dan ben ik toch hoe dan ook een euro per maand duurder uit? (en dus 12 euro op jaarbasis) .Gummie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:21:
[...]
Wat ik gedaan heb is hetzelfde abbonnement verlengen voor een jaar. Heb nu 100min/500+250mb voor 10 euro. Ben je nog steeds goedkoop uit en heb je gratis een jaar 250mb extra.
Dat zou je ook kunnen doen.
Ik krijg de 500MB nu al niet op (soms misschien net de helft) omdat ik bijna overal op WiFi zit, dus ik laat het mooi zo. Ga niet extra betalen voor hetzelfde
Als ik inlog op Simyo dan krijg ik ook de melding dat ik nog een oude bundel heb die ze niet meer aanbieden. Als ik dan klik op "Nog een jaar" dan zie ik 100 min. voor 4 euro en 500MB voor 7 euro.
Wel vreemd dat ze de prijs omhoog gooien. Ik zag laatst in een bushokje een poster hangen van Ben, 100min / 500MB voor 8 euro. Dat is wel heel scherp. Maarja Ben gebruikt het T-Mobile netwerk
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 09:37 ]
Ow dat is wel vreemd. Ik kon nog een jaar verlengen met dezelfde prijzen.ThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:24:
[...]
Als ik inlog op Simyo dan krijg ik ook de melding dat ik nog een oude bundel heb die ze niet meer aanbieden. Als ik dan klik op "Nog een jaar" dan zie ik 100 min. voor 4 euro en 500MB voor 7 euro.
Ik heb geen mail gehad, en op mijn simyo staat niet de optie "nog een jaar"
Dat is jammer want ik wil ook wel die extra MB's
wat doe ik fout?
Ik weet al wat het is, ik heb nu een al 4 jaar een maand contract (flexibel dus)
En die komen niet in aanmerking.... Bedankt Simyo
Zelfs geen optie om alsnog over te stappen naar een jaarcontract met deze mooie aanbieding.
wat doe ik fout?
Ik weet al wat het is, ik heb nu een al 4 jaar een maand contract (flexibel dus)
En die komen niet in aanmerking.... Bedankt Simyo
Zelfs geen optie om alsnog over te stappen naar een jaarcontract met deze mooie aanbieding.
[ Voor 45% gewijzigd door Slasher op 15-10-2015 19:20 ]
Elect a clown, expect a circus.
Vind het niet kunnen dat Simyo klanten met een maand abo zo benadeeld!Slasher schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:09:
Ik heb geen mail gehad, en op mijn simyo staat niet de optie "nog een jaar"
wat doe ik fout?
En die komen niet in aanmerking.... Bedankt Simyo![]()
Zit zelf ook vanaf begin 2012 bij Simyo en krijg te horen dat ik niet een trouwe klant ben!
Ik ook niet (ondanks al 7-8 jaar Simyo), maar je moet gewoon met een jaar verlengen:
Wanneer je bij "mijn bundels aanpassen" "Nog een Jaar" aanklikt krijg je de kortingen wel te zien...
Wanneer je bij "mijn bundels aanpassen" "Nog een Jaar" aanklikt krijg je de kortingen wel te zien...
[ Voor 43% gewijzigd door inquestos op 15-10-2015 22:45 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik heb net simyo gebeld met de vraag of ze mij een persoonlijk aanbod wilden doen naar aanleiding van:
nieuws: Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan
Maar dat deden ze niet.
Dat is heel jammer voor ze want nu ga ik opzeggen en naar ziggo. Dat abbo is op elke manier superieur aan simyo (op misschien een klein beetje het netwerk na [kpn vs vodaphone]).
Iemand anders nadelen opgevallen?
Overigens opzeggen gaat altijd per de eerste?
Maar dat deden ze niet.
Dat is heel jammer voor ze want nu ga ik opzeggen en naar ziggo. Dat abbo is op elke manier superieur aan simyo (op misschien een klein beetje het netwerk na [kpn vs vodaphone]).
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-10-2015 13:25 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja, gaat altijd per eerste van de maand.icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:20:
Ik heb net simyo gebeld met de vraag of ze mij een persoonlijk aanbod wilden doen naar aanleiding van:
Maar dat deden ze niet.
Bij nummerbehoud gewoon Ziggo bellen en zij regelen de rest.
Naar jaren "trouwe" klant te zijn geweest bij Simyo stap ik over naar Ziggo.
Indien het bereik niet goed is, kan ik altijd weer terug naar Simyo
Heb jij van Simyo al een opzegbevestiging gehad?ChiMan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:24:
[...]
Ja, gaat altijd per eerste van de maand.
Bij nummerbehoud gewoon Ziggo bellen en zij regelen de rest.
Naar jaren "trouwe" klant te zijn geweest bij Simyo stap ik over naar Ziggo.
Indien het bereik niet goed is, kan ik altijd weer terug naar Simyo
Nog niets gehoord van Simyo.icecreamfarmer schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:47:
[...]
Heb jij van Simyo al een opzegbevestiging gehad?
Wel een bevestiging van Ziggo omtrent mijn nummerbehoud.
heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem:
Ik heb een simyo abbo en kan sinds een 2tal maanden geen mail meer versturen omdat ze bij de KPN wat hebben veranderd.
namelijk het volgende:
Hallo allen,
Veel klanten merken sinds kort dat het niet meer mogelijk is om met je telefoon e-mails te versturen.
Het is gebleken dat KPN vanwege beveiligingskwesties Poort 25 (poort voor uitgaande mail) heeft dichtgezet. Dit heeft tot gevolg dat je via het KPN netwerk niet meer uitgaand kunt mailen.
KPN heeft voor de eigen mailproviders een beveiligde SMTP server met poort 587. Daarmee kunnen klanten van KPN (die klant zijn met een vaste internetaansluiting) op inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord en tóch mailtjes sturen.
Klanten met een mailprovider als Zonnet, Solcon, Telfort et cetera, kunnen niet meer uitgaand mailen via het mobiele netwerk. Niet meer met je mobiel helaas. Mocht je ook 'getroffen' zijn hierdoor kan ik in dezen niets anders doen dan je doorverwijzen naar je e-mailprovider voor meer informatie.
Ik maak dus gebruik van Zonnet en dit heeft altijd normaal gewerkt, maar na deze "grap" dus niet meer !!!!
ik gebruikte voor de uitgaande server de volgende gegevens:
server: smtp.kpnplanet.nl
beveiliging: geen
poort: 25
inloggen: niet vereist
weet iemand een oplossing voor dit probleem anders dan mijn Simyo abbo opzeggen en een ander alternatief zoeken ????
bvd voor de hulp.
Ik heb een simyo abbo en kan sinds een 2tal maanden geen mail meer versturen omdat ze bij de KPN wat hebben veranderd.
namelijk het volgende:
Hallo allen,
Veel klanten merken sinds kort dat het niet meer mogelijk is om met je telefoon e-mails te versturen.
Het is gebleken dat KPN vanwege beveiligingskwesties Poort 25 (poort voor uitgaande mail) heeft dichtgezet. Dit heeft tot gevolg dat je via het KPN netwerk niet meer uitgaand kunt mailen.
KPN heeft voor de eigen mailproviders een beveiligde SMTP server met poort 587. Daarmee kunnen klanten van KPN (die klant zijn met een vaste internetaansluiting) op inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord en tóch mailtjes sturen.
Klanten met een mailprovider als Zonnet, Solcon, Telfort et cetera, kunnen niet meer uitgaand mailen via het mobiele netwerk. Niet meer met je mobiel helaas. Mocht je ook 'getroffen' zijn hierdoor kan ik in dezen niets anders doen dan je doorverwijzen naar je e-mailprovider voor meer informatie.
Ik maak dus gebruik van Zonnet en dit heeft altijd normaal gewerkt, maar na deze "grap" dus niet meer !!!!
weet iemand een oplossing voor dit probleem anders dan mijn Simyo abbo opzeggen en een ander alternatief zoeken ????
bvd voor de hulp.
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Lijkt mij een perfect moment om afscheid te nemen van een provider-gebonden mailadres en een Outlook.com / Gmail adres aan te maken.
Ze geven toch zelf de oplossing aan in die e-mailrobotjoek schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:14:
heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem:
namelijk het volgende:
Hallo allen,
bvd voor de hulp.
poort 587, en inloggen met username en password
thx voor je antwoord, ik heb een Gmail adres, maar ik wil gewoon mijn zonnet mail ook blijven gebruiken !!
Toevallig heb ik hetzelfde ook ondervonden. (KPN Mobiel, en een prive pop3 email van telfort)
Emailen via een KPN mobiel ging altijd prima icm diverse providers, immers kon je gewoon de smtp server van kpn gebruiken zonder problemen. (poort 25)
Nu werkt het idd nog door gebruik te maken van poort 587, en in te loggen met gebruikersgegevens van een vast KPN abo. Let op, dus niet je eigen gegevens van bv zonnet, maar echt van een KPN internet abonnee.
Zelf ben ik geen KPN internet abonnee, dus heb ik bij famillie (welke klant zijn bij KPN internet) een extra (@kpnmail.nl) mailbox aangemaakt, met deze gegevens is het dus wel werkend te krijgen:
smtp server: smtp.kpnplanet.nl (of smtp.kpnmail.nl)
poort: 587 (465 ook getest, maar die werkt net als 25 niet)
TLS (of SSL) aan (bij mij op Blackberry OS 10 is het Start TLS, SSL werkt niet)
Gebruikersnaam: aangemaaktemailbox@kpnmail.nl
Wachtwoord: vanaangemaaktemailbox
Pop instellingen uiteraard houden zoals ze van je huidige provider zijn.
Nu zou je weer probleemloos email kunnen versturen.
Emailen via een KPN mobiel ging altijd prima icm diverse providers, immers kon je gewoon de smtp server van kpn gebruiken zonder problemen. (poort 25)
Nu werkt het idd nog door gebruik te maken van poort 587, en in te loggen met gebruikersgegevens van een vast KPN abo. Let op, dus niet je eigen gegevens van bv zonnet, maar echt van een KPN internet abonnee.
Zelf ben ik geen KPN internet abonnee, dus heb ik bij famillie (welke klant zijn bij KPN internet) een extra (@kpnmail.nl) mailbox aangemaakt, met deze gegevens is het dus wel werkend te krijgen:
Geen enkel probleem met mailen via het mobiele netwerk, ik connect gewoon naar mijn eigen SMTP server via poortje 587 met mijn eigen account. Voordeel van de boel zelf draaien.
[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 04-11-2015 16:14 ]
goed om te lezen dat ik niet de enige met dit probleem ben, maar dan moet ik dus op zoek naar iemand met KPN !!??
Het net een chat gehad met een medewerker van KPN en samen met hem heb ik nu voor de uitgaande server de instellingen van Google gebruikt, niet ideaal maar ik kan weer mail versturen !!
thx voor je reactie iig...........
Het net een chat gehad met een medewerker van KPN en samen met hem heb ik nu voor de uitgaande server de instellingen van Google gebruikt, niet ideaal maar ik kan weer mail versturen !!
thx voor je reactie iig...........
ReBr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:48:
Toevallig heb ik hetzelfde ook ondervonden. (KPN Mobiel, en een prive pop3 email van telfort)
Kunt toch gmail de mail van zonnet importeren?robotjoek schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:22:
thx voor je antwoord, ik heb een Gmail adres, maar ik wil gewoon mijn zonnet mail ook blijven gebruiken !!
Sinds gisteren is mijn KPN abonnement ingegaan.
Zowel mijn vriendin als ik zijn over naar KPN.
Ik neem hier afscheid.
Zowel mijn vriendin als ik zijn over naar KPN.
Ik neem hier afscheid.
- knip -
Verwijderd
Helaas had ik recent een zeer teleurstellende ervaring met Simyo.
Oorspronkelijk zat ik bij LowCall die in 2009 (als ik me goed herinner) is overgenomen door KPN en toentertijd ondergebracht is bij Simyo. Mijn contract bleef hetzelfde; prima!
Bij LowCall betaalde ik elke maand achteraf al mijn kosten en kon ik zonder kosten opzeggen (als mijn verbruik 0 was betaalde ik ook 0 EURO; hoe logisch?). In feite was het postpaid; je betaald achteraf gewoon wat je verstookt en kon actueel inzicht krijgen in je kosten.
Over de jaren nam mijn verbruik uiteraard toe, met name de maandelijkse MB's. Op een bepaald moment kon ik niet meer verder met de goedkope LowCall tarieven en heb een abbo afgesloten.
Prima.
Nu na 5+ jaar klant te zijn geweest bij Simyo krijg ik een telefoon + abbo van de zaak. T-Mobile en een nieuwe Nexus 5X. Geweldig! Ik verzocht om nummerbehoud en zo bleek dat ik mij bij Simyo moet gaan afmelden. Op hun website was hier een functie voor beschikbaar; uitstekend.
Blijkt dat ik nog een halfjaar lang een abbonnement heb ?!?!!?!?!?
Ik was werkelijk stomverbaasd. Klachtenservice reageerde snel maar gaf me geen extra inzicht (zie onder).
Het _enige_ dat ik kan bedenken is dat ik mijn bundel heb aangepast een halfjaar geleden. Maar staat dat gelijk aan een abbonnement afsluiten?
Was ik naief? Kennelijk. Heb in ieder geval niet goed gelezen dat moge duidelijk zijn.
Komt erop neer dat ik zeker 100+ euro mag afrekenen om nummerbehoud te gebruiken. Als ik nu een mobiel van ze had snap ik dat zeker; maar voor een simkaartje met 0 EURO verbruik? What the ****? Waarom kon LowCall dat zoveel jaar geleden wel op een logische manier verrekenen en Simyo nu niet?
Al mijn vooroordelen over een oude overheidsorganisatie als KPN zijn helaas bevestigd. Voelt alsof we achteruit in de tijd zijn gegaan... LowCall was een stuk flexibeler qua prijsstructuur, "abbo" (voor zover daar sprake van was) en vooral; cognitieve complexiteit. Het is raar dat ik inmiddels durf te beweren dat 6 jaar geleden een gezondere consumentgerichte mobiele markt bestond dan nu.
Dat laatste zit er voor mij voorlopig helaas niet meer in. T-Mobile is de volgende die ik zal gaan ervaren. Slechter dan Simyo kan toch niet?
Oorspronkelijk zat ik bij LowCall die in 2009 (als ik me goed herinner) is overgenomen door KPN en toentertijd ondergebracht is bij Simyo. Mijn contract bleef hetzelfde; prima!
Bij LowCall betaalde ik elke maand achteraf al mijn kosten en kon ik zonder kosten opzeggen (als mijn verbruik 0 was betaalde ik ook 0 EURO; hoe logisch?). In feite was het postpaid; je betaald achteraf gewoon wat je verstookt en kon actueel inzicht krijgen in je kosten.
Over de jaren nam mijn verbruik uiteraard toe, met name de maandelijkse MB's. Op een bepaald moment kon ik niet meer verder met de goedkope LowCall tarieven en heb een abbo afgesloten.
Prima.
Nu na 5+ jaar klant te zijn geweest bij Simyo krijg ik een telefoon + abbo van de zaak. T-Mobile en een nieuwe Nexus 5X. Geweldig! Ik verzocht om nummerbehoud en zo bleek dat ik mij bij Simyo moet gaan afmelden. Op hun website was hier een functie voor beschikbaar; uitstekend.
Blijkt dat ik nog een halfjaar lang een abbonnement heb ?!?!!?!?!?
Ik was werkelijk stomverbaasd. Klachtenservice reageerde snel maar gaf me geen extra inzicht (zie onder).
Het _enige_ dat ik kan bedenken is dat ik mijn bundel heb aangepast een halfjaar geleden. Maar staat dat gelijk aan een abbonnement afsluiten?
Was ik naief? Kennelijk. Heb in ieder geval niet goed gelezen dat moge duidelijk zijn.
Komt erop neer dat ik zeker 100+ euro mag afrekenen om nummerbehoud te gebruiken. Als ik nu een mobiel van ze had snap ik dat zeker; maar voor een simkaartje met 0 EURO verbruik? What the ****? Waarom kon LowCall dat zoveel jaar geleden wel op een logische manier verrekenen en Simyo nu niet?
Al mijn vooroordelen over een oude overheidsorganisatie als KPN zijn helaas bevestigd. Voelt alsof we achteruit in de tijd zijn gegaan... LowCall was een stuk flexibeler qua prijsstructuur, "abbo" (voor zover daar sprake van was) en vooral; cognitieve complexiteit. Het is raar dat ik inmiddels durf te beweren dat 6 jaar geleden een gezondere consumentgerichte mobiele markt bestond dan nu.
Als ik een tip zou mogen geven aan Simyo; je kan nog zoveel goed doen; wat mensen zich herinneren van je is vooral hun laatste herinneringen. Je mag ervan uitgaan dat de meesten die na je komen het vroeg of laat toch verkloten; als je dan een goed indruk hebt achterlaten ookal had je je contract/aanbesteding verloren is de kans groot dat mensen toch weer bij je terugkomen.Beste heer Krijger,
Wat vervelend dat dit nog niet helemaal duidelijk is.
Ik zie dat u op 22 april 2015 nog een jaarcontract met Simyo bent aangegaan. Vanzelfsprekend loopt dit jaarcontract tot 22 april 2016. Het is mogelijk om uw abonnement voor het einde van uw contract te beëindigen (met behoud van uw mobiele nummer). Hiervoor brengen wij afkoopkosten in rekening.
De afkoopkosten bestaan uit de originele abonnementskosten (die op uw contract staan) tot de einddatum van uw contract. Deze kosten worden in één keer in rekening gebracht.
Als u geïnformeerd wilt worden over de hoogte van de afkoopkosten en de procedure om uw nummer te behouden, verneem ik dit graag van u.
Prettige dag verder.
Dat laatste zit er voor mij voorlopig helaas niet meer in. T-Mobile is de volgende die ik zal gaan ervaren. Slechter dan Simyo kan toch niet?
Lang verhaal kort: je wil binnen de looptijd je overeenkomst met Simyo opzeggen om naar T mobile over te stappen. Dat mag, mits je voor de resterende maanden betaalt.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:58:
Helaas had ik recent een zeer teleurstellende ervaring met Simyo.
Ben je daar verbaasd over? Wat denk je dat het antwoord van T mobile (voormalig staatsbedrijf), Vodafone of willekeurig welke andere provider in deze situatie zou zijn?
Verwijderd
Dan heb je niet alles goed gelezen denk ik; ik wist niet eens dat ik een overeenkomst had :-) Ik had mijn belbundel aangepast...?antidote schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:31:
[...]
Lang verhaal kort: je wil binnen de looptijd je overeenkomst met Simyo opzeggen om naar T mobile over te stappen. Dat mag, mits je voor de resterende maanden betaalt.
Ben je daar verbaasd over? Wat denk je dat het antwoord van T mobile (voormalig staatsbedrijf), Vodafone of willekeurig welke andere provider in deze situatie zou zijn?
Ik denk ook niet dat het bij T-Mobile veel beter zal zijn; maar daar heb ik een abbo met mobiel en is het niet meer dan logisch dat ze die moeten terugverdienen. Simyo heeft met een sim-only kaartje niets terug te verdienen; afkoopkosten zijn gewoon pure winst.
Wat een vreemd verhaal. Ik pas mijn bundels met regelmaat aan via de app of via de site en dat resulteert nooit in een verlenging. Ik kan de contractduur zowel in de app als op de site ook goed zien, wordt bij mij duidelijk aangegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 02:46:
[...]
Dan heb je niet alles goed gelezen denk ik; ik wist niet eens dat ik een overeenkomst had :-) Ik had mijn belbundel aangepast...?
Ik denk ook niet dat het bij T-Mobile veel beter zal zijn; maar daar heb ik een abbo met mobiel en is het niet meer dan logisch dat ze die moeten terugverdienen. Simyo heeft met een sim-only kaartje niets terug te verdienen; afkoopkosten zijn gewoon pure winst.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Bij het aanpassen van je bundel kan je kiezen voor de optie "nog een jaar" deze zal je blijkbaar hebben aangevinkt.Kassad schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:18:
[...]
Wat een vreemd verhaal. Ik pas mijn bundels met regelmaat aan via de app of via de site en dat resulteert nooit in een verlenging. Ik kan de contractduur zowel in de app als op de site ook goed zien, wordt bij mij duidelijk aangegeven.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Vrijdag rond 10:00 leek het met een leuk idee om eens te proberen hoe snel het 4g netwerk bij simyo is.
Ik in de simyo app aangevinkt dat ik 4g zou willen en bevestigd dat dit direct in zou gaan.
2 uur later valt ineens het totale mobiele netwerk weg, ik dacht oh dat duurt een uurtje ivm omzetten naar dat 4g.
ivm werk niet echt meer mee bezig gehouden, maar rond 16:00 nog steeds geen mobiel internet.
Ik op google opgezocht dat ik de apn instellingen van portalmmm.nl naar kpn4g.nl moest veranderen. Dit gedaan en zoals de instructie me voorschreef moest ik mijn telefoon 15 min uitzetten.
Na dit gedaan te hebben nog steeds geen mobiel internet. Weer wat meer gelezen over internet en kwam ik meerdere berichten tegen van mensen met hetzelfde probleem, het antwoord van simyo was dat er iets fouts kan gaan met de instellingen en dat ze het dan handmatig goed moeten zetten.
Het was inmiddels buiten werktijd en dus was simyo niet meer te bereiken.
Ik het 4g netwerk maar weer uit gevinkt en de instellingen weer terug gezet naar portalmmm.nl.
Inmiddels zijn we bijna 24 uur verder en heb ik nog steeds geen mobiel internet, geen 4G geen 3G en ook geen 2G.
Simyo is in het weekend niet te bereiken, dus mijn hoop is gevestigd op jullie
Wie heeft de tip voor mij die me verder kan helpen.
Ik in de simyo app aangevinkt dat ik 4g zou willen en bevestigd dat dit direct in zou gaan.
2 uur later valt ineens het totale mobiele netwerk weg, ik dacht oh dat duurt een uurtje ivm omzetten naar dat 4g.
ivm werk niet echt meer mee bezig gehouden, maar rond 16:00 nog steeds geen mobiel internet.
Ik op google opgezocht dat ik de apn instellingen van portalmmm.nl naar kpn4g.nl moest veranderen. Dit gedaan en zoals de instructie me voorschreef moest ik mijn telefoon 15 min uitzetten.
Na dit gedaan te hebben nog steeds geen mobiel internet. Weer wat meer gelezen over internet en kwam ik meerdere berichten tegen van mensen met hetzelfde probleem, het antwoord van simyo was dat er iets fouts kan gaan met de instellingen en dat ze het dan handmatig goed moeten zetten.
Het was inmiddels buiten werktijd en dus was simyo niet meer te bereiken.
Ik het 4g netwerk maar weer uit gevinkt en de instellingen weer terug gezet naar portalmmm.nl.
Inmiddels zijn we bijna 24 uur verder en heb ik nog steeds geen mobiel internet, geen 4G geen 3G en ook geen 2G.
Simyo is in het weekend niet te bereiken, dus mijn hoop is gevestigd op jullie
Wie heeft de tip voor mij die me verder kan helpen.
Welke telefoon heb je? Ik heb het inderdaad ook gehad, de klantenservice moet dit handmatig voor je oplossen.
Ik heb een iPhone 6S. Dacht voor de grap eens te kijken hoe snel dat 4g is voor een maandje. gevolg: hele weekend geen mobiel internet.MmarkM schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:32:
Welke telefoon heb je? Ik heb het inderdaad ook gehad, de klantenservice moet dit handmatig voor je oplossen.
Stomme vraag, maar heb je ook je telefoon helemaal opnieuw opgestart (aan/uit)?
Mijn ervaring met Simyo in het buitenland is nl dat dit bij een iPhone blijkbaar steeds nodig is, als je contact met een nieuw/ander netwerk maakt. Best kans dat het voor 4G ook speelt?
Mijn ervaring met Simyo in het buitenland is nl dat dit bij een iPhone blijkbaar steeds nodig is, als je contact met een nieuw/ander netwerk maakt. Best kans dat het voor 4G ook speelt?
Laat simyo het weten wanneer je naar een andere provider gaat en die partij het laat opzeggen?
Want ik ga morgen over naar ziggo maar heb nog geen enkel bericht van simyo ontvangen.
Want ik ga morgen over naar ziggo maar heb nog geen enkel bericht van simyo ontvangen.
Sinds vandaag zit ik bij Simyo, voorheen bij T-Mobile.
Toen ik via T-Mobile internette, maakte mijn S4 (i9505) via 4G verbinding, ondanks dat ik géén 4G-abo had. De snelheid werd hierbij gelimiteerd tot zo'n 14-15Mbps.
Nu ik sinds het opheffen van Flex-abo's bij Simyo zit, maakt mijn telefoon niet meer via 4G verbinding maar via 3G/H+. Is het bij Simyo niet zo dat het wel/niet hebben van een 4G-abo alléén invloed heeft op de snelheid en niet de type verbinding?
Toen ik via T-Mobile internette, maakte mijn S4 (i9505) via 4G verbinding, ondanks dat ik géén 4G-abo had. De snelheid werd hierbij gelimiteerd tot zo'n 14-15Mbps.
Nu ik sinds het opheffen van Flex-abo's bij Simyo zit, maakt mijn telefoon niet meer via 4G verbinding maar via 3G/H+. Is het bij Simyo niet zo dat het wel/niet hebben van een 4G-abo alléén invloed heeft op de snelheid en niet de type verbinding?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee. Je komt alleen op het 4G netwerk als je die ook echt aanvinkt in mijn Simyo. Ik heb hier gewoon 4G bereik omdat ik het aangevinkt heb. Het abo van mijn moeder is zonder 4G en die heeft de 3G netwerk.Raven schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:41:
Is het bij Simyo niet zo dat het wel/niet hebben van een 4G-abo alléén invloed heeft op de snelheid en niet de type verbinding?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Oh bugger
, mijn telefoon houdhield het merkbaar langer uit op de accu als er 4G ipv 3G/H+ gebruikt wordt, ongeacht de snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-11-2015 15:32 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
What else is new, 3G is nog nooit accuvriendelijk geweest.Raven schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:31:
Oh bugger, mijn telefoon houdhield het merkbaar langer uit op de accu als er 4G ipv 3G/H+ gebruikt wordt, ongeacht de snelheid.
* MegaTronics heeft hem standaard op 2G staan, ruim voldoende voor mail en WA.
[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 30-11-2015 16:54 ]
Nummer is gisteren omgezet maar van Simyo nog steeds niets vernomen.ChiMan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:17:
[...]
Nog niets gehoord van Simyo.
Wel een bevestiging van Ziggo omtrent mijn nummerbehoud.
Zeer apart dit. Ik ben bang dat dit op een stornering gaat uitlopen.
Had zelf een email gestuurd naar Simyo waarna ik een conformatie kreeg dat mijn abo beëindigt werd.icecreamfarmer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:06:
[...]
Nummer is gisteren omgezet maar van Simyo nog steeds niets vernomen.
Zeer apart dit. Ik ben bang dat dit op een stornering gaat uitlopen.
Aantal dagen nadat mijn abo was beëindigt een email gehad dat mijn nummer is geporteerd.
Als klant bij Simyo krijg je snel een reactie. Zodra je weggaat hoor je niets meer van hun!
Niet helemaal waar, ik ben per 1 december overgestapt naar Ziggo Mobiel en kreeg vandaag een mail van Simyo waarin ze aangaven dan mijn abo was beeindigd omdat mijn nummer was geporteerd.ChiMan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:32:
[...]
Had zelf een email gestuurd naar Simyo waarna ik een conformatie kreeg dat mijn abo beëindigt werd.
Aantal dagen nadat mijn abo was beëindigt een email gehad dat mijn nummer is geporteerd.
Als klant bij Simyo krijg je snel een reactie. Zodra je weggaat hoor je niets meer van hun!
Slasher schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:02:
[...]
Niet helemaal waar, ik ben per 1 december overgestapt naar Ziggo Mobiel en kreeg vandaag een mail van Simyo waarin ze aangaven dan mijn abo was beeindigd omdat mijn nummer was geporteerd.
offtopic:
Slasher
Slasher

offtopic:
Megatronics
Megatronics

Het is inderdaad wel jammer dat Simyo geen e-mail stuurt als de nummerverhuizing goed is gegaan.
Ik heb nog niks gehoord van Simyo, terwijl ik morgen over ga naar Ziggo. Dat is opzich wel gek, je zou verwachten dat ze op z'n minst een emailtje sturen.
Bij Vodafone ben ik toen 2x gebeld, en zelfs daarna voor mooie aanbiedingen als mijn abonnement is afgelopen.
Ik heb nog niks gehoord van Simyo, terwijl ik morgen over ga naar Ziggo. Dat is opzich wel gek, je zou verwachten dat ze op z'n minst een emailtje sturen.
Bij Vodafone ben ik toen 2x gebeld, en zelfs daarna voor mooie aanbiedingen als mijn abonnement is afgelopen.
Simyo is jarig. ik kreeg een mail waarin je oa een S5 kan winnen.
Edit, leek persoonlijk dus heb de link weer weggehaald..
Edit, leek persoonlijk dus heb de link weer weggehaald..
[ Voor 83% gewijzigd door Kassad op 13-12-2015 11:51 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Die heb ik al twee keer ontvangen, wacht nog op de derde (heb hier 3 Simyo nummers actief).
Kan het zijn dat in omgeving breda minder bereik is gekomen?
laatste tijd heb ik minder streepjes op me telefoon op bepaalde plekken waar is zelfs vol bereik had!
laatste tijd heb ik minder streepjes op me telefoon op bepaalde plekken waar is zelfs vol bereik had!
Simyo laat hier geen goede 1e indruk achter.
Zowel bij mijzelf als bij mijn moeder is het overzetten van de nummers op 30 nov. goed gegaan, maar nu hebben we beide kosten buiten de bundel omdat de bundel pas op 8 januari in is gegaan
edit: Als het goed is worden de kosten terugbetaald
Zowel bij mijzelf als bij mijn moeder is het overzetten van de nummers op 30 nov. goed gegaan, maar nu hebben we beide kosten buiten de bundel omdat de bundel pas op 8 januari in is gegaan

edit: Als het goed is worden de kosten terugbetaald
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-01-2016 14:27 ]
Oscar Wilde
Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy Core en een sim only van Simyo.
Whatsapp werkt voor geen meter. Binnen in huis als er gewoon wifi is komen er geen whatsapp meldingen binnen terwijl FB-messenger berchten wel binnen komen.
Soms werkt het wel een aantal uur en in ene houdt het dan weer op.
Ik zou dan afleiden dat het niet aan de provider ligt, maar andere smartphones in huis hebben er geen last van.
Heeft iemand een goeie tip? Wat kan dit zijn?
Whatsapp werkt voor geen meter. Binnen in huis als er gewoon wifi is komen er geen whatsapp meldingen binnen terwijl FB-messenger berchten wel binnen komen.
Soms werkt het wel een aantal uur en in ene houdt het dan weer op.
Ik zou dan afleiden dat het niet aan de provider ligt, maar andere smartphones in huis hebben er geen last van.
Heeft iemand een goeie tip? Wat kan dit zijn?
Effectief kost Simyo Prepaid 20 cent per jaar toch? Bij aansluiting betaal je 5 euro en krijg je 7,50 tegoed dus daar kan je heel wat 'jaren' bereikbaar voor zijn of gewoon zien als 75 minuten. Ik bel ongeveer 5 minuten per maand dus kan een dik jaar vooruit? Icm cashback kost een prepaid pakket met 7,50 tegoed mij 1,25 euro
[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 02-02-2016 12:32 ]
Sinds een half jaar heeft een kennis van mij simyo icm een iphone. Hij had last van wazige sms berichten die hij niet kon verklaren.
Nu zag ik vage sms berichten naar de UK. Met wat uitzoekwerk was dat facetime activatie.
Nu is facetime uitgezet, maar de afgelopen keren dat hij in het buitenland was, stuurde de telefoon blijkbaar weer stiekem smsjes. Het aparte is dat hij dat alleen in het buitenland lijkt te doen. Imessage is verder gedisabled.
Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan kan liggen ? Simyo geeft alleen maar een algemeen nummer als specificatie wanneer je vanuit het buitenland sms'ed. Je kan blijkbaar nooit zien wie je daadwerkelijk heb gestuurd in het buitenland. Je zou zo ook heel eenvoudig berichten in rekening kunnen brengen zonder bewijs.. Op de betreffende tijdstippen kan ik niets vinden in zijn sms log.
Zijn er nog meer apps als imessage en facetime die stiekem smsjes sturen ?
Nu zag ik vage sms berichten naar de UK. Met wat uitzoekwerk was dat facetime activatie.
Nu is facetime uitgezet, maar de afgelopen keren dat hij in het buitenland was, stuurde de telefoon blijkbaar weer stiekem smsjes. Het aparte is dat hij dat alleen in het buitenland lijkt te doen. Imessage is verder gedisabled.
Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan kan liggen ? Simyo geeft alleen maar een algemeen nummer als specificatie wanneer je vanuit het buitenland sms'ed. Je kan blijkbaar nooit zien wie je daadwerkelijk heb gestuurd in het buitenland. Je zou zo ook heel eenvoudig berichten in rekening kunnen brengen zonder bewijs.. Op de betreffende tijdstippen kan ik niets vinden in zijn sms log.
Zijn er nog meer apps als imessage en facetime die stiekem smsjes sturen ?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Over naar Simyo Prepaid. Zie ik meteen in mijn verbruik dat er 10 cent af is voor een smsje naar infodienst 9520. Ik heb zelf echter geen sms gestuurd en heb deze diensten ook uitstaan. Alleen een welkomst sms van Simyo gehad die dag... Begint al lekker dus, verbruik goed in de gaten houden dus! Meer mensen bekend hiermee?
Hier ook. Vroeg me al af hoe dat kwam.Deezers schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:22:
Over naar Simyo Prepaid. Zie ik meteen in mijn verbruik dat er 10 cent af is voor een smsje naar infodienst 9520. Ik heb zelf echter geen sms gestuurd en heb deze diensten ook uitstaan. Alleen een welkomst sms van Simyo gehad die dag... Begint al lekker dus, verbruik goed in de gaten houden dus! Meer mensen bekend hiermee?
Verwijderd
9520 is van een infodienst genaamd Funtapps a €14/week. Houdt het dus goed in de gaten. Op www.payinfo.nl kun je nakijken of je ergens aangemeld voor bent.Deezers schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:22:
Nergens voor aangemeld gelukkigVerwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:02:
[...]
9520 is van een infodienst genaamd Funtapps a €14/week. Houdt het dus goed in de gaten. Op www.payinfo.nl kun je nakijken of je ergens aangemeld voor bent.
Jullie zijn in elk geval niet de enige, hoop dezelfde meldingen op hun forum, lijkt toch iets niet helemaal te kloppen...Deezers schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:18:
[...]
Nergens voor aangemeld gelukkigMaar blijft raar die 10 cent, enige sms ontvangen is van Simyo zelf.
De oorzaak is intussen bekendSuidAkrA schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 03:21:
[...]
Jullie zijn in elk geval niet de enige, hoop dezelfde meldingen op hun forum, lijkt toch iets niet helemaal te kloppen...
Zag vandaag toevallig dat er nieuwe bundels waren, check het even en doe er eventueel je voordeel mee. Ik ben 500 MB omhoog gegaan en €1 omlaag.
Ik heb voor m'n vader het allergoedkoopste sim-only gekozen (100 min/sms) omdat dat goedkoper was dan prepaid. Betaalt hij €3 p/maand voor. Sindsdien is het verhoogt naar €4 p/maand en nu alweer naar €5.Dacuuu schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:38:
Zag vandaag toevallig dat er nieuwe bundels waren, check het even en doe er eventueel je voordeel mee. Ik ben 500 MB omhoog gegaan en €1 omlaag.
Wij veranderen niets.
Ik betaal ook nog steeds € 3 p/m maar met de nieuwe bundels zie ik dat je nu ook voor € 4,50 voor 200 min kan kiezen, best netjes. Ik kom eigenlijk altijd wel toe met 100 min en als ik buiten bundel dreig te gaan pak ik gewoon even m'n prepaid erbij, maar ga er toch even over nadenken.
Vooral omdat ik nu 200mb heb voor €5,= en kan opgraden naar 500mb(+500 extra) voor € 6.
Vooral omdat ik nu 200mb heb voor €5,= en kan opgraden naar 500mb(+500 extra) voor € 6.
Thnx voor de tip, nu beide abonnementen meer data en minder betalen.
Ik heb geen zin om mijn abonnement met een jaar te verlengen omdat ik overweeg een nieuwe telefoon met abonnement aan te schaffen. Als ik nu over zou gaan op een nieuw maand abonnement betaal je hogere prijzen dan bij de oude maand abonnementen..
Zag ook net het mailtje met de aangepaste "verlengprijzen".
Voor: 100 min 3 euro , 500 MB 7 euro > 10 totaal
Ga over op: 100 min 4 euro, 500 MB + 500 MB 6 euro > 10 euro totaal
Extra MB's kan nooit kwaad
Ben happy met SImyo en koop toestellen toch los...
Voor: 100 min 3 euro , 500 MB 7 euro > 10 totaal
Ga over op: 100 min 4 euro, 500 MB + 500 MB 6 euro > 10 euro totaal
Extra MB's kan nooit kwaad
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 07-04-2016 19:38 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hier inderdaad hetzelfde verhaalPiet91 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:58:
[...]
Ik heb voor m'n vader het allergoedkoopste sim-only gekozen (100 min/sms) omdat dat goedkoper was dan prepaid. Betaalt hij €3 p/maand voor. Sindsdien is het verhoogt naar €4 p/maand en nu alweer naar €5.
Wij veranderen niets.
Ik verander ook niks voor me moeder, laat die maar mooi op 3 euro zitten per maand
Ik baal nogal van Simyo, en dan druk ik mij nogal lichtjes uit. Ik heb/had aanvankelijk bij Lowcall (dat is overgegaan in Simyo) een soort 'post'prepaid abonnement. Het voordeel van dit abonnement was dat jet de voordelen had van een abonnement en van prepaid. Enerzijds geen abonnementskosten, maandelijks opzegbaar en als je beltegoed bijna op is dan wordt het weer tot het plafond aangevuld.
Nu kreeg ik opeens (op een april) de mededeling dat mijn nummer is overgezet en dat SImyo is overgestapt op prepaid. Dat betekent dat je tegoed niet meer wordt aangevuld tot het plafond maar dat je eens in de zoveel tijd beltegoed moet kopen (minimumbedrag is €10). Ik had Simyo hierover gemaild en dat ik het eigenlijk wel enigszins een dickmove vind om die vorm zomaar te beëindigen zonder klanten daarvan op de hoogte te stellen en dat ik mij als klant geschoffeerd voel (uiteraard in nettere woorden). Uiteraard heb ik hierop geen antwoord gekregen. Aangezien ik gemiddeld voor ongeveer €1,75 - €2,75 bel/sms en geen gebruik maak van mobiel internet weet ik niet of het zin heeft om een abonnement te nemen omdat ik het geld er niet uit haal, maar heb ik ook geen zin meer om nog iets met Simyo te maken te hebben. Zijn er andere prepaid aanbieders die ook gebruik maken van een plafond ipv beltegoed en welke provider biedt het goedkoopste prepaid aan (tegoed moet via internet te zijn te bestellen of automatisch worden opgewaardeerd en met een minimum van €5 ipv €10). Ik wil nl. wel bereikbaar blijven en zo af en toe kunnen bellen alleen niet meer via dat kl.... Simyo. Hebben zij echt een award van Tweakers gewonnen? Waarom vraag ik mij nu af.
Nu kreeg ik opeens (op een april) de mededeling dat mijn nummer is overgezet en dat SImyo is overgestapt op prepaid. Dat betekent dat je tegoed niet meer wordt aangevuld tot het plafond maar dat je eens in de zoveel tijd beltegoed moet kopen (minimumbedrag is €10). Ik had Simyo hierover gemaild en dat ik het eigenlijk wel enigszins een dickmove vind om die vorm zomaar te beëindigen zonder klanten daarvan op de hoogte te stellen en dat ik mij als klant geschoffeerd voel (uiteraard in nettere woorden). Uiteraard heb ik hierop geen antwoord gekregen. Aangezien ik gemiddeld voor ongeveer €1,75 - €2,75 bel/sms en geen gebruik maak van mobiel internet weet ik niet of het zin heeft om een abonnement te nemen omdat ik het geld er niet uit haal, maar heb ik ook geen zin meer om nog iets met Simyo te maken te hebben. Zijn er andere prepaid aanbieders die ook gebruik maken van een plafond ipv beltegoed en welke provider biedt het goedkoopste prepaid aan (tegoed moet via internet te zijn te bestellen of automatisch worden opgewaardeerd en met een minimum van €5 ipv €10). Ik wil nl. wel bereikbaar blijven en zo af en toe kunnen bellen alleen niet meer via dat kl.... Simyo. Hebben zij echt een award van Tweakers gewonnen? Waarom vraag ik mij nu af.
Ja die zijn, ik heb een paar weken geleden er nog naar gekeken voor mijn schoonmoeder. Gewoon ff (zelf) zoeken op sim only vergelijksites, daar zijn een aantal van. Het is allemaal niet ingewikkeld.Odious Trident schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:54:
Ik baal nogal van Simyo, en dan druk ik mij nogal lichtjes uit. Ik heb/had aanvankelijk bij Lowcall (dat is overgegaan in Simyo) een soort 'post'prepaid abonnement. Het voordeel van dit abonnement was dat jet de voordelen had van een abonnement en van prepaid. Enerzijds geen abonnementskosten, maandelijks opzegbaar en als je beltegoed bijna op is dan wordt het weer tot het plafond aangevuld.
En bedrijven kunnen hun voorwaarden veranderen, zeker van oude proposities. Daar kan je je heel druk over maken maar dat gaat niet veranderen. Simyo blijft prima prijzen op het beste netwerk bieden met flexibiliteit, dus vandaar dat ze gewaardeerd worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo