| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
[ Voor 15% gewijzigd door Joster op 03-12-2014 15:55 ]
Ben erg benieuwd hoeveel korting dit op gaat leveren.
Overigens, als jullie van Simyo mee lezen hier: in de mail hebben jullie het over één dag van promotie, terwijl jullie het op de startpagina hebben over "deze week". Beetje verwarrend.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Daardoor besloten ook maar even 4G te testen.
Hier in huis voordat ik overging: 6,3 down, 1,2 up met een ping van 85.
Na de overgang op 4G (met 3 van de 5 streepjes bereik):

Het is niet super snel ofzo, maar ik vind het zeker geen slechte snelheid!
Getest op een Lumia 925 met Windows Phone 8.1 trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Stravincy op 17-12-2014 15:49 ]
Op het Simyo forum staat dat dit door KPN is ingesteld op 20s en dat dit niet te veranderen is.
Wel kwam ik een tweak tegen (**61*telefoonnummer*aantal seconden#), maar die werkt niet meer.
Weet iemand een andere optie?
De standaard 20s is wat kort.
ik heb met tmobile 300 minuten en 5 gb internet voor 26 euro, ik lees hier paar berichten terug dat die voor zijn simyo abbo 17 euro betaald voor 200 minuten en 1 gb internet, dat is dan toch duurder?

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2014 14:03 ]
Dit is inderdaad een heel groot pluspunt van Simyo.ThinkPadd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:03:
Goed bereik, of überhaupt ergens bereik hebben () is ook wat waard
T-Mobile netwerk vs KPN netwerk... Ik weet het wel hoor
Mijn moeder is laatst overgestapt van Tele2 (T-mobile netwerk) naar Simyo (KPN netwerk).
Ze had vaak slecht of geen bereik.
Nu heeft ze (net als ik) altijd bereik, en vaak nog goed ook.
Eeuhm, nee. 17 euro is niet duurder dan 26 euro.Vlizzjeffrey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:00:
ik vind die simyo niet eens zo goedkoop voor een budget provider?
ik heb met tmobile 300 minuten en 5 gb internet voor 26 euro, ik lees hier paar berichten terug dat die voor zijn simyo abbo 17 euro betaald voor 200 minuten en 1 gb internet, dat is dan toch duurder?
Maar goed, appels en appels vergelijken is best lastig met sim-only abonnementen.
Nu maar een nanoSIM via Simyo besteld en binnen twee werkdagen in huis. Gaat wel wat langer duren omdat het over de kerst heen wordt getild natuurlijk. Maar beter dan per ongeluk de SIM verknippen en een paar dagen zonder zitten
[ Voor 64% gewijzigd door Prosperot op 29-12-2014 17:17 ]
Alternatieve optie is om je voicemail uit te zetten. Dan is de rinkeltijd een heel stuk langer. (en voicemail is zooooo 2014 ;-)Tweaker626 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:48:
Weet iemand hoe je de rinkeltijd kunt verhogen?
Op het Simyo forum staat dat dit door KPN is ingesteld op 20s en dat dit niet te veranderen is.
Wel kwam ik een tweak tegen (**61*telefoonnummer*aantal seconden#), maar die werkt niet meer.
Weet iemand een andere optie?
De standaard 20s is wat kort.
Ik heb mijn settings, apps e.d. in deze periode nooit gewijzigd (ook het aandeel Wifi is gelijk geblijven) en ben in de voorgaande maanden nooit in de buurt gekomen van het einde van mijn databundel. Ik kan ook geen iPhone gerelateerde problemen vinden, andere iPhone gebruikers die ik ken, bij andere telecom providers, hebben dit probleem ook niet.
Het ziet er naar uit dat er elke dag rond 0:00 uur en 08:00 uur extreem veel dataverbruik bij Simyo wordt geregisteerd, dat zijn momenten waarop ik mijn telefoon sowieso nooit gebruik.
Heb hem maar geadviseerd dat hij die flauwekul beter over Wi-Fi kan doen
Vreemd. zelf geen last van gelukkig!ChuckBartowski schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:33:
Hebben nog meer mensen belachelijke facturen m.b.t. dataverbruik in december\januari? Ik heb zojuist de factuur van december ontvangen en die is 300 euro. Ook deze maand is het extreem. DIt hoor ik inmiddels al van meer bekenden.
Ik heb mijn settings, apps e.d. in deze periode nooit gewijzigd (ook het aandeel Wifi is gelijk geblijven) en ben in de voorgaande maanden nooit in de buurt gekomen van het einde van mijn databundel. Ik kan ook geen iPhone gerelateerde problemen vinden, andere iPhone gebruikers die ik ken, bij andere telecom providers, hebben dit probleem ook niet.
Het ziet er naar uit dat er elke dag rond 0:00 uur en 08:00 uur extreem veel dataverbruik bij Simyo wordt geregisteerd, dat zijn momenten waarop ik mijn telefoon sowieso nooit gebruik.
Al contact opgenomen met Simyo hoop ik?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nope, iets van 70 cent buiten de bundel ivm sms'en in het buitenland.Stravincy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:44:
[...]
Vreemd. zelf geen last van gelukkig!
Al contact opgenomen met Simyo hoop ik?
Kun je niet bij je Apps zien of er een extra veel data verbruikt heeft?
Extra word lastig je kunt wel zien welke mobiel veel verbruikt.keko12 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:54:
[...]
Nope, iets van 70 cent buiten de bundel ivm sms'en in het buitenland.
Kun je niet bij je Apps zien of er een extra veel data verbruikt heeft?
https://www.dropbox.com/s...01-24%2008.45.56.png?dl=0
[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 24-01-2015 10:33 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Facebook ben je kennelijk erg actief mee? Youtube tikt natuurlijk ook erg aan, niet vaker filmpjes gekeken dan normaal.
Dit is trouwens het grote nadeel van simyo, buiten de bundel vind ik de mb's duur, je kunt niet op dat moment bijkopen of gebruik maken van (gratis) verlaagde snelheid....
[ Voor 0% gewijzigd door keko12 op 24-01-2015 11:26 . Reden: typo ]
Instelling heet 'Gegevensgebruik beperken'. Op m'n Android toestel heb ik die optie iig, geen idee of het ook voor iOS beschikbaar is.
Ik zie dat inderdaad ook op mijn iphone 5:ChuckBartowski schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:33:
Hebben nog meer mensen belachelijke facturen m.b.t. dataverbruik in december\januari? Ik heb zojuist de factuur van december ontvangen en die is 300 euro. Ook deze maand is het extreem. DIt hoor ik inmiddels al van meer bekenden.
27-12-2014 08:00 Internet gebruik (23340 kB) € 3,42
Wel bizar, ik weet zeker dat ik toen sliep
Hier geen gekke dingen m.b.t. dataverbruik. Mijn telefoon houdt bij hoeveel data er wordt verbruikt en over het algemeen klopt dat tot op de kilobyte met wat er terug te vinden is in Mijn Simyo.
Dit lijkt me eerder een smartphone probleem dan een provider probleem eerlijk gezegd.Joster schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:13:
De afgelopen 3 dagen heb ik steeds rond een uur of 7 's avonds dat mijn gehele bereik weg valt en ik alleen noodoproepen kan doen. Vliegtuigmodus aan / uit helpt niet, ik moet mijn telefoon dan echt opnieuw opstarten om weer mobiel netwerk te hebben. Nog nooit eerder mee gemaakt en ik weet ook niet direct of dit aan Simyo ligt, maar wellicht hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Ik heb in ieder geval nog nooit gehad dat ik totaal geen bereik heb.
Gisteren via Twitter een beetje privé berichten heen en weer gestuurd met Simyo. Eerste wat hij kon doen was een reset van mijn sim kaart, sindsdien geen enkele keer wegvallen van mijn bereik meer gehad.Stravincy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:10:
[...]
Dit lijkt me eerder een smartphone probleem dan een provider probleem eerlijk gezegd.
Ik heb in ieder geval nog nooit gehad dat ik totaal geen bereik heb.
Verwijderd
Ik ben sinds vandaag ook een nieuwe klant bij Simyo waarbij ik gelijk gebruik heb gemaakt van jouw vriendendeal actieStravincy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:17:
Zo, ik kan gratis minimaal vijf jaar lang gebruik maken van mijn Simyo abonnement dankzij de vriendendeal actie.![]()
Daardoor besloten ook maar even 4G te testen.
Hier in huis voordat ik overging: 6,3 down, 1,2 up met een ping van 85.
Na de overgang op 4G (met 3 van de 5 streepjes bereik):
[afbeelding]
Het is niet super snel ofzo, maar ik vind het zeker geen slechte snelheid!
Getest op een Lumia 925 met Windows Phone 8.1 trouwens.
Super!Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:03:
[...]
Ik ben sinds vandaag ook een nieuwe klant bij Simyo waarbij ik gelijk gebruik heb gemaakt van jouw vriendendeal actie
Succes met je eigen Simyo-shop alvast!
Niet om iemand zijn shop af te kraken. Maar via cashbackxl en dan simyo afsluiten bij studentmobiel levert €30 cashback op. Dat was voor mij in iedergeval interresanter dan een simyoshop.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:03:
[...]
Ik ben sinds vandaag ook een nieuwe klant bij Simyo waarbij ik gelijk gebruik heb gemaakt van jouw vriendendeal actie
Nu is binnenkort m'n jaarcontract afgelopen, en wordt het omgezet naar een automatisch verlengend maandcontract. Ik vraag me nu af: nog steeds voor dezelfde kosten, of niet?
Ik krijg zojuist namelijk een mailtje dat ik, als ik opnieuw een jaarabo afsluit, goedkopere bundels krijg (en een maand gratis). Goedkoper vergeleken met de nieuwe bundels, maar dat is nog altijd duurder dan m'n huidige bundel.
Nu zit ik dus in dubio: als m'n maandcontract gewoon nog altijd die €8 blijft, dan heeft Simyo pech en hou ik gewoon een goedkoper maandcontract. Echter, als ik bij het omzetten naar een maandcontract ineens de nieuwe prijzen moet betalen, dan is het uiteraard goedkoper om op het aanbod in te gaan.
Iemand een idee?
-update-
M'n collega die toevallig ook Simyo heeft en dus KPN heeft idem probs. Op 2G blijft alles wel verbonden. Was gisteravond blijkbaar al iets mis en nu weer/nog steeds. Lekker rustig
[ Voor 82% gewijzigd door 2Dutch op 27-02-2015 08:49 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Anderen er ook last van dat die boeven dit telkens weer inschakelen (in mijn geval over een periode van ongeveer 4-5 jaar)?
Ik heb hem onlangs pas ingeschakeld juist, dus ik heb geen idee of ze dat doen.XVI schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:37:
Grrmbl, ben nu voor alweer de 3e keer voicemail aan het uitschakelen.
Anderen er ook last van dat die boeven dit telkens weer inschakelen (in mijn geval over een periode van ongeveer 4-5 jaar)?
knip
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 23-04-2015 08:03 ]
Welke voordelen vervallen er dan die je bij Simyo wel hebt?Bigfoot schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:48:
Ik denk dat ik maar over ga stappen van Hollandse Nieuwe naar Simyo gezien de voordelen van het oude HN tarief nu toch verdwijnen. Krijg je die 10 euro bonus alleen als je via iemand zijn shop aanmeldt?
(stuur maar een bericht dan)
Grootste voordeel is dat simyo afrond per kb in plaats van 100kb bij HN.Bigfoot schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:26:
Bij HN kon je je saldo 3 maanden opsparen en ook gebruiken voor bellen in het buitenland. Die vervallen nu. Maar andere providers bieden dat ook niet. Dus vandaar dat ik dacht dat ik dan beter naar Simyo kan gaan, die een betere service en netwerk biedt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Maar dat geldt alleen voor nieuwe abonnementen neem ik aan? Niet voor lopende contracten?Bigfoot schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:26:
Bij HN kon je je saldo 3 maanden opsparen en ook gebruiken voor bellen in het buitenland. Die vervallen nu. Maar andere providers bieden dat ook niet. Dus vandaar dat ik dacht dat ik dan beter naar Simyo kan gaan, die een betere service en netwerk biedt.
[ Voor 15% gewijzigd door Cooler_King op 24-04-2015 19:37 ]
Of dat werkt weet ik niet eerlijk gezegd.Cooler_King schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:30:
Ik ben aan het overwegen om 2 sim only abonnementen te bestellen, met of zonder toestel, beiden 100 min. met 500mb.. hoe haal ik hier de maximale korting uit? via cashbackxl is 30 euro korting (25 met toestel) als ik via studentmobiel bestel, werkt dit ook echt?
Wat wel werkt is als je een abonnement afsluit via de Vriendendeal van iemand, dan krijg je 10 euro korting.
Misschien kan je dit zelfs combineren met de cashback.
*knip* dit is niet de bedoeling.
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 29-04-2015 16:04 ]
"Goed nieuws: de maximale snelheid van 4G wordt verhoogd van 25 Mbps naar 150 Mbps. Dit is de maximale snelheid, de gemiddelde snelheid ligt lager.
Op het moment dat de wijziging in gaat, sturen we je een sms. Zet na het ontvangen van de sms je telefoon uit en aan om de nieuwe snelheid te activeren. Tot die tijd hoef je niets te doen."
Blij mee!
Ben benieuwd wat voor snelheid ik er mee kan halen hier.
Binnenkort maar even testen.
Dat is een hele handige feature, welke telefoons hebben die mogelijkheid?MegaTronics schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:23:
Ik maak gebruik van de data usage mogelijkheid van mijn telefoon. Zodra die aan de limiet zit, schakelt die het mobiele Internet uit en zijn mijn extra kosten minimaal (paar cent).
Dat is mijn grootste angst bij het nemen van een databundel (heb nu alleen nog 100 min bellen voor 3 euro), want als je er overheen komt gaat de teller tikken.
Als je dat kan voorkomen doordat je mobiel gewoon data uitschakelt is mooi. Geen risico meer op spookfacturen waar je een rolberoerte van krijgt.
Aan de andere kant wordt het gewoon weer eens tijd dat er weer onbeperkte data-abonnementen komen. datalimieten zijn zo 2014
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik zou me over de datalimieten geen zorgen maken. Als je regelmatig op Wifi zit en het een beetje in de gaten houdt gebeurt er niets. Ik gebruik tussen de 100-400 MB per maand, zit bijna alleen maar op Wifi. Ben in alle jaren dat ik mobiel internet gebruik nog nooit over mijn bundel gegaan.JazzySOB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:11:
Da's mooi, heb nu nog een oud Android toestel (Galaxy R) met jellybean, maar daar moet binnenkort iets nieuws voor komen en wil dan toch wel een databundeltje hebben, want wifi is leuk, maar is niet overal...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Ik zou het zelfs kunnen redden met een 200 MB bundel, maar voor € 1 extra heb ik meer speelruimte, mocht ik het ooit onderweg nodig hebben.
Datalimiet op Android 4.4:

Bij 400 MB zal de telefoon een melding geven en bij 500 MB zet die de verbinding uit, maar bij 50% gebruik krijg je van Simyo al een SMS dat je op de helft van je bundel zit.
Ben je toch wat geruster als er opeens onverklaarbaar dataverkeer is. Die verhalen lees ik genoeg.
De mogelijkheid van de waarschuwing, zoals die 400MB in het voorbeeld, is ook erg handig, weet je waar je bijna aan toe bent
Ik ben geen fervente Androidgebruiker, maar in Jelly Bean zit toch al een verbruiksmonitor met de mogelijkheid om een limiet in te stellen? Volgens mij zit die mogelijkheid er al vanaf Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Zie ook: http://www.guidingtech.co...-mobile-data-use-android/JazzySOB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:11:
Da's mooi, heb nu nog een oud Android toestel (Galaxy R) met jellybean, maar daar moet binnenkort iets nieuws voor komen en wil dan toch wel een databundeltje hebben, want wifi is leuk, maar is niet overal...
Ik vind het overigens bij een aantal wel knap dat ze per maand minder dan 100 MB gebruiken. Dat gebruik ik doorgaans in een dag
[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 17-05-2015 08:58 ]
Als je een maand lang de moeite neemt om alle hotspots en Wi-Fi punten in je telefoon erbij te zetten, dus thuis, werk, vriend(in) thuis, kortom alle plaatsen waar je veel komt, dan zal je zien dat je verbruik drastisch zakt. Neem je die moeite niet dan zal je bundel nooit toereikend zijn.rclahsen schreef op zondag 17 mei 2015 @ 08:57:
[...]
Ik vind het overigens bij een aantal wel knap dat ze per maand minder dan 100 MB gebruiken. Dat gebruik ik doorgaans in een dag
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Een combinatie van vriendenkorting plus een willekeurige shopkorting is dus mogelijk.
Wat ik overigens ook een minpunt vind (vorig jaar heb ik gratis kunnen proberen ivm testen voor Simyo) is dat je bij elke grenswissel (of provider wissel) je telefoon (in elk geval mijn iPhone, weet niet of dat nog uitmaakt) moest rebooten om 3g werkend te hebben.
Jaren geleden bij T-Mobile was dat niet zo, ging gewoon smooth over op de volgende provider.
Had ook 4G bij Simyo en merk de laatste tijd dat ik vaak niet verbonden ben op 4G.wontcachme schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:26:
Leuk die Simyo snelheidsverhoging. Kreeg net de sms dat ik even moest rebooten en kan gelijk met geen mogelijkheid 4G meer krijgen. Alleen maar hdspa. Als ik LTE forceer dan is er geen connectie mogelijk...
Geen idee waar het aan ligt.
Smartphone herstarten had in ieder geval geen effect.
Heb 4G maar weer uitgezet voorlopig.
Niet alleen daardoor, maar ook omdat ik vind dat voor deze tijd 5 euro p/m extra best veel is.
Steeds meer providers bieden het gratis aan.
Persoonlijk zou ik het verlagen tot 2 of 3 euro p/m of "gratis" aanbieden vanaf bijvoorbeeld 1000 mb data p/m of als je boven de 13 euro p/m zit of iets dergelijks.
Heb hier nooit last van gehad.dcl! schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:13:
Ja, veel klanten willen graag zo'n bundel.
Wat ik overigens ook een minpunt vind (vorig jaar heb ik gratis kunnen proberen ivm testen voor Simyo) is dat je bij elke grenswissel (of provider wissel) je telefoon (in elk geval mijn iPhone, weet niet of dat nog uitmaakt) moest rebooten om 3g werkend te hebben.
Jaren geleden bij T-Mobile was dat niet zo, ging gewoon smooth over op de volgende provider.
Gebruik zelf een Lumia 925, dus het zal wel aan je iphone liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door Stravincy op 27-05-2015 11:40 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ah vandaar.wontcachme schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:46:
Er is dus al 2 weken een storing met 4G: https://forum.simyo.nl/of...rt=dateline.desc#comments
Hoop dat ze het binnenkort opgelost hebben.

Hopelijk wordt het snel opgelost, en compenseren ze de klanten die 5 euro per maand hiervoor betalen.
Aangezien het al een tijdje duurt, hadden ze best even een mailtje kunnen sturen inderdaad.Rub147 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:51:
Fijn dat ze even een mailtje sturen...![]()
Hopelijk wordt het snel opgelost, en compenseren ze de klanten die 5 euro per maand hiervoor betalen.
Compensatie wanneer dit is opgelost zou wel mogen wat mij betreft ja.
En toen stond het op de FrontPage: nieuws: Smartphonebezitters klagen over 4g-storingen bij Simyo
[ Voor 20% gewijzigd door Stravincy op 27-05-2015 12:42 ]
Diezelfde iPhone deed het prima onder T-Mobile dus dat lijkt mij een verkeerde conclusieStravincy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:38:
[Heb hier nooit last van gehad.
Gebruik zelf een Lumia 925, dus het zal wel aan je iphone liggen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Voor internetten buiten je bundel betaal je € 0,15 per MB en heb je geen internetbundel en maak je toch gebruik van internet betaal je € 0,15 per MB.
Helaas heb je deze maand last gehad van een storing op ons 4G-netwerk. Dat vinden we vervelend. Daarom vergoeden we de kosten van de 4G-bundel van mei op je eerstvolgende factuur.
Vanaf de derde donderdag van juni staat de factuur voor je klaar op Mijn Simyo. Je kunt de vergoeding terugzien onder het kopje ´Kortingen en Verrekeningen´.
We hopen dat je tevreden bent met deze oplossing.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Is dat een vraag?Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:23:
Zijn er grote verschillen tussen Simyo en telfort kwa verbinding , want ik zie dat ze beide gebruik maken van de KPN netwerk
Er is volgens mij qua verbinding vrij weinig verschil, alleen dien je bij Telfort wel 'gegevensroaming' aan te zetten om gebruik te maken van een mobiele internet verbinding (3G / 4G).Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:23:
Zijn er grote verschillen tussen Simyo en telfort kwa verbinding , want ik zie dat ze beide gebruik maken van de KPN netwerk
Telfort gebruikers 'roamen' dus feitelijk op het KPN netwerk. Bij Simyo is het niet nodig om roaming instelling aan te passen.
Geen idee waarom Telfort gebruikt maakt van roaming, mogelijk nog iets uit het verleden toen er nog een apart KPN & Telfort netwerk was.
Nee, dat hoef je niet aan te zetten bij Telfort.Prolution schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:56:
[...]
Er is volgens mij qua verbinding vrij weinig verschil, alleen dien je bij Telfort wel 'gegevensroaming' aan te zetten om gebruik te maken van een mobiele internet verbinding (3G / 4G).
Telfort gebruikers 'roamen' dus feitelijk op het KPN netwerk. Bij Simyo is het niet nodig om roaming instelling aan te passen.
Geen idee waarom Telfort gebruikt maakt van roaming, mogelijk nog iets uit het verleden toen er nog een apart KPN & Telfort netwerk was.
Ik heb voorheen een Telfort abo gehad waarbij het wel nodig was om roaming aan te zetten. Heb nu al weer een tijdje Simyodarkdesign schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:48:
[...]
Nee, dat hoef je niet aan te zetten bij Telfort.
Op de Telfort website zie ik overigens bij de instructies voor mobiel internet nog steeds staat dat roaming moet worden aangevinkt? Of is dit verouderde informatie?
Ik heb het nog even opgezocht en het klopt inderdaad dat dit afhankelijk is van je telefoon software, maar het 'probleem' speelt dus nog wel degelijk. Zie bijvoorbeeld dit topic op het Telfort forum. Het kan goed mogelijk zijn dat dit tegenwoordig steeds minder een probleem is.troftnom schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:55:
Dergelijke instellingen liggen vaak aan dingen als hoe oud je sim kaart is of welke provider lijst er in het telefoon OS zit. Het komt naar mijn ervaringen steeds minder vaak voor dat het nodig is om roaming daarvoor aan te zetten.
In ieder geval heb ik met Simyo nooit bij geen enkel toestel een roaming instelling moeten aanpassen.
Dat zou kunnen, al moet ik zeggen dat ik al een jaar of 2 Telfort heb en dat al die tijd niet aan heb moeten zetten om internet te kunnen gebruiken.Prolution schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:36:
[...]
Ik heb voorheen een Telfort abo gehad waarbij het wel nodig was om roaming aan te zetten. Heb nu al weer een tijdje Simyomogelijk dat ze dit tegenwoordig veranderd hebben?
Op de Telfort website zie ik overigens bij de instructies voor mobiel internet nog steeds staat dat roaming moet worden aangevinkt? Of is dit verouderde informatie?
Ah, je hebt het al opgezocht. Dat zal de rede zijnProlution schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:25:
[...]
Ik heb het nog even opgezocht en het klopt inderdaad dat dit afhankelijk is van je telefoon software, maar het 'probleem' speelt dus nog wel degelijk. Zie bijvoorbeeld dit topic op het Telfort forum. Het kan goed mogelijk zijn dat dit tegenwoordig steeds minder een probleem is.
In ieder geval heb ik met Simyo nooit bij geen enkel toestel een roaming instelling moeten aanpassen.
Even wat inhoudelijker over de keuze tussen Simyo en Telfort.
Simyo is iets goedkoper dan Telfort als je geen alles-in-1 pakket van Telfort hebt.
Als je wel een alles-in-1 pakket van telfort hebt is het veel goedkoper om Telfort te nemen, want dan worden alle bundels verdubbeld door hun combivoordeel of je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 5 euro korting in de maand.
Sinds kort neem je bij Telfort je tegoed 3 maanden mee. Dat zou een voordeel kunnen zijn als je gebruik erg onregelmatig is.
Verder hebben ze beide een 4G bundel voor 5 euro per maand extra, echter zou ik, als ik 4G zou willen, eerder voor een sim only van KPN gaan. Die wordt overigens nog interessanter als je bijvoorbeeld ook het abonnement van je partner overzet naar KPN, omdat je dan per abonnement 5 euro korting in de maand krijgt.
Beide merken zijn van KPN, maar hebben ondanks dat de prijzen bijna niet verschillen wel een andere plek in de markt. Dat is een slim stukje marketing.
- Telfort wordt in de markt gezet als een goedkoper A merk betreft de sim only abonnementen. Je kan voor Telfort ook terecht in winkels.
- Simyo wordt in de markt gezet als een echte prijsvechter die de concurrentie aan gaat met Ben, Tele2, HN en Simpel. Je kan niet terecht in winkels (correct me if i'm wrong).
Bron: http://corporate.kpn.com/het-bedrijf/onze-merken.htm
Toch vraag ik mij af waarom mensen voor Simyo kiezen. Iemand een idee?
Dat klopt gedeeltelijk; OS'n bevatten een PLMN lijst, maar die is afgeleid van de lijst op je SIM kaart.Prolution schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:25:
[...]
Ik heb het nog even opgezocht en het klopt inderdaad dat dit afhankelijk is van je telefoon software, maar het 'probleem' speelt dus nog wel degelijk. Zie bijvoorbeeld dit topic op het Telfort forum. Het kan goed mogelijk zijn dat dit tegenwoordig steeds minder een probleem is.
Een SIM bevat een H(ome)PLMN en V(isitor)PLMN lijst. Op het moment dat de HPLMN lijst op je Simyo SIM geen KPN bevat, moet je dus bijv. roaming inschakelen en zie je meestal ook het (r)oaming logootje.
In ieder geval bij Android moet de telefoon nog altijd op roaming staan.
De 10 euro korting die je krijgt als je afsluit via een shop van iemand? De goede ervaringen met de helpdesk? Verder dan dat kom ik eigenlijk ook nietdarkdesign schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:11:
/me l3art is ook aan het kijken voor een nieuw sim only abo voor zijn vriendin en zichzelf
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb Simyo omdat dit het goedkoopste was in mijn geval, voor 10 euro p/maand heb ik 100min en 500MB en dat is voldoende voor mij.darkdesign schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:11:
[...]
Pas geleden wel voor een familielid gekeken naar een SIM-only en had eerst ook Simyo geadviseerd, maar later ging ik ff wat verder kijken en toen bleek Telfort toch ook wel interessant zeker die nieuwe abonnementen waarbij de bundel 3 maanden geldig is. En daarbij kon er ook gebruik gemaakt worden van de Comibvoordeel van Telfort omdat er ook Telfort Internet+TV werd afgenomen (5 euro extra korting p/maand).
Het is dus van je situatie afhankelijk of je Telfort of Simyo kiest, indien je al vast internet + TV hebt van Telfort dan lijkt Telfort voor een SIM-only wel de meest logische keuze. Indien je liever geen 12 of 24 maanden contract wilt afsluiten dan is mogelijk Simyo handiger
Misschien ook de mogelijkheid abo per maand?l3art schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:22:
[...]
De 10 euro korting die je krijgt als je afsluit via een shop van iemand? De goede ervaringen met de helpdesk? Verder dan dat kom ik eigenlijk ook niet
Ik doe even mee, i.v.m. stoppen Mobile Vikings ook iets anders nodig./me l3art is ook aan het kijken voor een nieuw sim only abo voor zijn vriendin en zichzelf
Waarom KPN? Welke voordelen heeft dat? Alleen die korting omdat je al je abonnementen bij hun afneemt?darkdesign schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:11:
Verder hebben ze beide een 4G bundel voor 5 euro per maand extra, echter zou ik, als ik 4G zou willen, eerder voor een sim only van KPN gaan. Die wordt overigens nog interessanter als je bijvoorbeeld ook het abonnement van je partner overzet naar KPN, omdat je dan per abonnement 5 euro korting in de maand krijgt.
Om dezelfde reden om voor KPN te kiezen: het is de goedkoopste voor de berekening die je maakt.Toch vraag ik mij af waarom mensen voor Simyo kiezen. Iemand een idee?
Voorbeeldje: ik zoek een data-only abonnement (of prepaid) voor een iPad en wel op het 4G netwerk van KPN (beste dekking op de locatie waar ik de abo het meeste ga gebruiken). Dat schijnt niet mogelijk te zijn dus ik kan alleen kiezen uit abo's met bel/smstegoed en internet. Het zij zo, dan maar kiezen voor het minst aantal belminuten en sms en de rest via databundels configureren (iets wat Simyo zelf ook aanraad). Als ik dan voor 1000MB ga kost Simyo 19 euro per maand voor een heel jaar en KPN 25 euro. Maak ik daar nou echter 4000~5000MB van dan kost Simyo 34 euro per maand en heb ik maar 4000MB vs 30 euro per maand voor 5000MB bij KPN. Aansluitkosten zijn trouwens 15 euro bij Simyo en 20 euro bij KPN.
Waar bij de 1e berekening Simyo de goedkoopste is, is het bij de 2e weer de duurste. Zeker als je geen andere KPN producten hebt en daardoor geen kortingen door dingen te stapelen kunt behalen.
https://mobiel.kpn.com/mobiel-internet
Ik heb wel vaker bij Simyo gekeken maar ik vond het niet echt goedkoop plus dat je voor 4G moet betalen en er ook geen internetbundels voor in het buitenland zijn en je dus per MB betaald. Het
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
In mijn tijd krijg je sms of mail dat morgen of vandaag (als het morgen is) dat je nummer word omgezet en raden ze je aan die dag alvast je simyo sim in de telefoon te doen. Let op dan nog niet bellen of intetnetten als je nummer nog niet is overgezet dat kost extra.AW_Bos schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:38:
Mijn telefoonnummer zal morgen worden overgezet van *Bliep naar Simyo. Krijg ik nog een algehele SMS waarin vermeld staat dat die dag mijn nummer wordt omgezet, of is het opeens "Netwerkregistratie (Bliep) mislukt" ?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Data only bij kpn is erg goedkoop:ppl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:41:
[...]
Waarom KPN? Welke voordelen heeft dat? Alleen die korting omdat je al je abonnementen bij hun afneemt?
[...]
Om dezelfde reden om voor KPN te kiezen: het is de goedkoopste voor de berekening die je maakt.
Voorbeeldje: ik zoek een data-only abonnement (of prepaid) voor een iPad en wel op het 4G netwerk van KPN (beste dekking op de locatie waar ik de abo het meeste ga gebruiken). Dat schijnt niet mogelijk te zijn dus ik kan alleen kiezen uit abo's met bel/smstegoed en internet. Het zij zo, dan maar kiezen voor het minst aantal belminuten en sms en de rest via databundels configureren (iets wat Simyo zelf ook aanraad). Als ik dan voor 1000MB ga kost Simyo 19 euro per maand voor een heel jaar en KPN 25 euro. Maak ik daar nou echter 4000~5000MB van dan kost Simyo 34 euro per maand en heb ik maar 4000MB vs 30 euro per maand voor 5000MB bij KPN. Aansluitkosten zijn trouwens 15 euro bij Simyo en 20 euro bij KPN.
Waar bij de 1e berekening Simyo de goedkoopste is, is het bij de 2e weer de duurste. Zeker als je geen andere KPN producten hebt en daardoor geen kortingen door dingen te stapelen kunt behalen.
1gb: 17,5 euro per maand
5gb: 22,5 euro per maand
10gb: 32,5 euro per maand
Inclusief 4G
Geen extra kosten buiten de bundel, slechts langzaam internet.
Rare kwantum-korting.darkdesign schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Data only bij kpn is erg goedkoop:
1gb: 17,5 euro per maand
5gb: 22,5 euro per maand
10gb: 32,5 euro per maand
Inclusief 4G
Geen extra kosten buiten de bundel, slechts langzaam internet.
Van 1 naar 5 GB = 5 euro (1.25 euro per GB)
Van 5 naar 10 GB = 10 euro (2 euro per GB)
:x
-prijs: twee jaar geleden vergelijkbaar met andere budgetproviders HollandsNieuwe en Bendarkdesign schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:11:
(..)
-netwerk: destijds in mijn ervaring beter dan dat van T-mobile, hierdoor viel Ben af
-klantenservice, website, fora, app: destijds duidelijk beter dan HN, waardoor die afviel
Hierdoor ben ik binnenkort weer weg bij Simyo. Wat verder ontbreekt is de mogelijkheid om een databundel bij te kopen of buiten de bundel internet op gelimiteerde snelheid te blijven gebruiken. Simyo is eigenlijk alleen interessant voor de kleinverbruiker op 3G. Met meer data en 4G is Simyo inderdaad duurder dan KPN (met combikorting) of T-mobile -met hun huidige aanbiedingen goedkoper dan Tele2, en lagere toestelprijzen dan KPN.Jassy schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:30:
(..)
Ik heb wel vaker bij Simyo gekeken maar ik vond het niet echt goedkoop plus dat je voor 4G moet betalen en er ook geen internetbundels voor in het buitenland zijn en je dus per MB betaald.
(..)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heb op dit moment Simyo maar overweeg over te stappen vanwege prijs en wat je ervoor terugkrijgt.
Vroeger Tmobile als provider gehad maar was niet onder de indruk van hun dekking/bereik.
Niet doen. Ik ben andersom gegaan (van Ben naar Simyo) en bereik is echt 10x beter geworden. Met Ben (T-Mobile) had ik op sommige stukken gewoon amper/geen bereik. Met Simyo gewoon H/H+ of iig nog GPRS.ChiMan schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:54:
Iemand die ervaring heeft met Ben?
Heb op dit moment Simyo maar overweeg over te stappen vanwege prijs en wat je ervoor terugkrijgt.
Vroeger Tmobile als provider gehad maar was niet onder de indruk van hun dekking/bereik.
Wellicht dat Ben idd wat goedkoper is, maar kwaliteit (qua bereik) en snelheid van netwerk vind ik een stuk belangrijker.
ThinkPadd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:03:
[...]
Niet doen. Ik ben andersom gegaan (van Ben naar Simyo) en bereik is echt 10x beter geworden. Met Ben (T-Mobile) had ik op sommige stukken gewoon amper/geen bereik. Met Simyo gewoon H/H+ of iig nog GPRS.
Wellicht dat Ben idd wat goedkoper is, maar kwaliteit (qua bereik) en snelheid van netwerk vind ik een stuk belangrijker.
Beiden bedankt!xabre16v schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:30:
Nee het TMobile netwerk is nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Heb sinds een half jaar Choozze, ook op TMobile, daarvoor 5 jaar Simyo gehad en daar weer voor een aantal jaar TMobile maar het netwerk is nog even slecht.
Blijf gewoon bij Simyo. Is 1 euro per maand duurder maar goed bereik is voor mij iets belangrijker
Op mijn werk lijk ik amper bereik te hebben opeens. En blijft hij switchen tussen edge en hdspa.
ik zie ik zie wat jij niet ziet

Nu betaal ik 32,50 euro pm voor onbeperkt bellen en SMS, en daarbij 5GB aan data (welke over een maand naar 10GB gaat ivm KPN-allesi-in-1). Dat ging me voor hetzelfde geld bij Simyo niet lukken,
Voor de volledigheid hoe ver ik bij Simyo kwam:

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 30-06-2015 14:16 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit topic is gesloten.
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo