[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
Wel jammer, ze maken veel reclame van "baas is eigen bundel" en dan kun je dus niet omlaag bijstellen..

Ik ga, na een maand Simyo (zonde van de aansluitkosten), naar Ziggo mobiel. Kost me 15 euro per maand en heb ik 300 minuten en 1GB data en kan ik er ook per maand vanaf. Zelfde bedrag, 3 keer zoveel minuten, 2 keer zoveel data en betaal per seconde i.p.v. per minuut.
Hoi jongetje,

Je kunt bij Simyo je bundel ook naar beneden bijstellen als je wilt. Ook wanneer je een jaarabonnement hebt, is dit mogelijk. Kan ik hierin nog iets voor je betekenen? Zo ja, wil je dan even een mailtje sturen naar webcare@simyonl t.a.v. het webcare team?

Groetjes,

Alex

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:58:
Wat betreft het omhoog en omlaag bijstellen staat dit op de site als je het afsluit:

---------------------
Mijn voordelen

Regel alles zelf via Mijn Simyo
Betrouwbaar KPN netwerk
Maandelijks gratis je bundels naar boven en beneden aanpassen
--------------------
Dus die voorwaarde conflicteerd.
Je kan dit gewoon doen. Ik ben begonnen met 500 MB per maand, maar heb hem aangepast naar 300 MB per maand zonder extra kosten, boetes of een langer abbo.
Dus ik weet niet waar je de info vandaan hebt?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Ik reageer alleen op iemand die zei dat in de voorwaarden staat dat het niet kan...

Ik stap volgende week over naar Ziggo Mobiel dus ik hoef niets aan te passen.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Dan is dit blijkbaar onlangs gewijzigd. Een paar maanden geleden was het in elk geval nog zo dat je bij een jaarabonnement niet lager kon bijstellen (je bel/sms) dan je oorspronkelijke begin abo.

Om die reden ben ik toen ook met het allergoedkoopste abo begonnen, als ik er tekort aan zou hebben kon ik makkelijk na 1 maand al omhoog en daarna altijd weer terug indien nodig naar het allerlaagste.

Wel netjes van Simyo dat je dat nu dus onbeperkt kan doen, ook als je met een hoger abo bent begonnen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op 1 november stap ik ook over van Vodafone naar Simyo. Voor wat ik er mee bel en Internet, is Simyo (100 min/SMS 200 MB) 20% goedkoper. Plus daarbij is het bereik van Vodafone op mijn werk tegenwoordig om te huilen, regelmatig heb ik geen bereik,

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 26-09-2013 18:16 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Ik overweeg hetzelfde aangezien ik op zowel mijn werk als thuis nagenoeg geen bereik heb. Zit eigenlijk alleen nog te twijfelen tussen Simyo of Tele2, beide hanteren de hele minuut regel dus dat maakt niet zoveel uit. Kosten vs. minuten & mb's maken elkaar ook niets. Enkel wordt Tele2 wellicht een snellere / goedkopere speler op de 4G markt.

Afweging zit hem dus vooral in dekking omgeving Tilburg. Nu heb ik weinig twijfels bij KPN (werk telefoon) of T-Mobile netwerk (telefoon van de vrouw) maar of dit zich letterlijk door vertaald naar Simyo en Tele2? Verder lees ik ook niet heel veel goeds over Tele2 waar Simyo wel erg goed beoordeelt werd door de Consumentenbond.

Al met al een lastige afweging..

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
Qua dekking vertaalt dat zich inderdaad letterlijk door. Het is technisch niet mogelijk om jou met een Tele2 abo minder dekking te geven dan iemand met een T-Mobile abo, terwijl ze beiden via het TMO netwerk gaan.
Het is wel mogelijk om je evt minder snelheid te geven qua data, maar dat staat gewoon in de omschrijving van je abonnement (max snelheid)
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Simyo vs KPN Mobile.

Ik heb niets dan goede ervaringen met Simyo waarbij ik eerlijk moet zeggen dat ik ze ook nooit nodig heb,. Misschien is dat laatste eigenlijk wel de beste reclame...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar Simyo. Ik betaal nu 10 euro voor iets waar ik bij Hi meer dan 30 euro per maand voor betaalde, dus die keuze was snel gemaakt :P

Ik heb wel een beetje mijn vraagtekens bij de manier waarop ze dataverbruik registreren. Ik zie in Mijn Simyo soms vrij fors verbruik (4MB, 10MB, zelfs een keer 40MB) waarbij ik me echt afvraag of dat wel klopt. Waarom zou mijn telefoon 40MB downloaden op een moment waarop ik in de auto zit en er verder geen bijzondere applicaties actief zijn? En zo zijn er nog wel wat rare dingen. Bij een bepaald verbruik word je bijv. automatisch afgesloten, en het is niet mogelijk om een sms naar een betaaldienst te verzenden. Krijg een beetje het gevoel dat ik gebabysit word bij Simyo :P Bellen/gebeld worden in het buitenland lijkt ook duurder dan bij andere providers. Gelukkig heb ik gewoon een maandabonnement en kan ik er vanaf als ik er genoeg van heb. Overweeg wel om toch weer terug te gaan naar Hi. Die zijn weliswaar duurder, maar dan heb je dat gedoe tenminste niet, en hun huidige SIM only-abo's zijn ook weer niet extreem veel duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door NNF op 29-09-2013 23:10 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welk gedoe heb je dan niet? :?

Dat je bij een bepaald verbruik af wordt gesloten en wat de kosten voor bellen in het buitenland zijn, dat staat gewoon op de site en dat had je vooraf ook kunnen weten. Zelf had ik ook last van veel dataverbruik (zie Veel dataverbruik, oorzaak nog niet te vinden), maar dat had k toch echt aan mezelf te danken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Tarieven staan inderdaad duidelijk vermeld, maar dat ik geen gebruik kan maken van sms-diensten staat nergens. Na wat zoekwerk vond ik dit op hun forum:

"Heb je een sim only abonnement? Dan kun je geen gebruik maken van betaalde sms-diensten. Simyo heeft dit besloten omdat je de kosten dan pas achteraf op je rekenening te zien krijgt en dit kan voor onaangename verrassingen zorgen!"

Simyo besluit dus voor mij wat ik wel en niet kan doen met mijn telefoon. Dat is niet echt iets dat ik zoek in een provider. Ik ben een volwassen man en als ik €1,50 voor een sms wil betalen moet ik dat zelf weten. Dat Simyo voor mij meent te moeten bepalen dat ik dat niet kan doen vind ik erg storend :)

Maar goed, op dit en het vooralsnog wat twijfelachtig lijkende dataverbruik na werkt het allemaal wel prima, dat moet ik dan natuurlijk ook vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ik kreeg zojuist de volgende mail:
We willen je graag feliciteren! Jij belt namelijk met de beste mobiele provider van Nederland!

De Consumentenbond heeft alle 4000 leden van het Mobiele ProviderMonitor panel gevraagd wat zij van 8 verschillende providers vonden. Simyo deed voor de eerste keer mee. En wat bleek? We kwamen meteen als beste uit de test. Daar zijn we best een beetje trots op!

Win een jaar lang gratis bellen!
Om deze overwinning te vieren, feliciteren we onze bellers tussen 1 en 7 oktober op honderden abri’s door heel het land.

Dat is natuurlijk heel leuk, maar je kan er ook nog eens een jaar lang gratis bellen mee winnen!

Wat moet je doen?
• Fotografeer jezelf tussen 1 en 7 oktober met een Simyo Gefeliciteerd Abri (dit hoeft niet per se een abri te zijn met je eigen naam)
• Tweet je foto met #simyogefeliciteerd naar @simyonl
• Of post je foto op onze fanpage www.facebook.com/simyonl

Onder alle inzenders verloten we één keer 1 jaar gratis bellen. Stuur je een foto met een abri waar je eigen naam op staat, dan maak je ook nog eens kans op een van de 50 Simyo verrassingstraktaties.

Winnaars worden dinsdag 8 oktober bekendgemaakt via de Simyo Facebook fanpage.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

P.S. De Consumentenbond zoekt nog Simyo klanten voor de Mobiele ProviderMonitor. Dat is een groep van 4000 leden die maandelijks via internet een vragenlijst krijgt over verschillende mobiele providers.
Dus, wil je je mening kwijt over mobiele providers, waaronder Simyo? Geef je hier op!
Grappig omdat te lezen. Ben zelf al 2 jaar tevreden klant bij Simyo. Onlangs is de snelheid verhoogd en kan ik in het buitenland gebruikmaken van mobiel internet (handig bij een middagje Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En de klachten over een hoog dataverbruik terwijl 3g watchdog iets anders aangeeft, heb je daar ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 01-10-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Nee daar heb ik geen ervaring mee. Zakelijk zitten we bij Telfort en daar heb ik het wel eens meegemaakt dat een collega volgens 3G watchdog veel minder data had binnengehaald dan Telfort aangaf. Helaas is dat nooit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlime
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:37
2Dutch schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:44:
Maar goed dat Simyo een waarschuwing stuurde bij een rappe afname van m'n internetbundel..bij de 75% waarschuwing 3G/cellular meteen uitgezet (maar het wordt prolly toch bijbetalen..zonde) Wat blijkt: heb gister iOS7 geinstalleerd dmv restore. Blijkbaar zaten er wat apps vrolijk nog te restoren en ook een hoop meuk te updaten lekker over 3G.

Maar goed, het zij zo, had ik maar beter op moeten letten: wees gewaarschuwd ;)
Jammer dat ik geen waarschuwing kreeg. In mijn account heb ik 'meldingen aan' staan maar ik heb geen waarschuwingsbericht gekregen dat ik ver over mijn bundel ging.

Normaal blijf ik er eigenlijk altijd netjes binnen maar nu voor vele tientjes over de bundel doordat elke sms en minuut buiten de bundel 31 cent kost. Bizar duur natuurlijk.

Normaal erg tevreden over Simyo maar van deze extreme prijs buiten de bundel wordt ik niet vrolijk. Jammer dat de waarschuwingsfunctie dus niet werkt zoals ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:02
Het verbruik op mijn Blackberry Z10 klopt nagenoeg exact met de opgave die via Mijn Simyo op de website te zien is. Prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Goed om te horen inderdaad, bij tele2 heb ik daar toch meer twijfels bij.

En wat betreft roaming, daar nog nadelen van ondervonden? (In bijvoorbeeld grensgebieden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Er is een app om je verbruik zelf in de gaten te houden op je telefoon. ,

http://www.simyo.nl/simyo-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die app haalt zijn gegevens van de Simyo-site. Stel dat (let op: dit is slechts een voorbeeld!!!) Simyo je belazert, dan helpt die app van Simyo je dus ook niet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja precies, Tele2 heeft ook zo'n app maar daar moet je eens op Googlen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Tsja in mijn Android telefoon kan ik zelf de data bijhouden maar die zit vaak hoger als de Simyou app trouwens elke app gebruikt natuurlijk ook data.
In mijn telefoon zelf kan ik dus precies zien welke app hoeveel gebruikt.
Lijkt me dat je er toch vanuit moet gaan dat je niet belazerd wordt en dat er vaak logische verklaringen voor het dataverbruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simyo gaat er binnenkort weer wat klanten bijkrijgen. Mooie snelheid 3G met bundel van 1000MB + 100 minuten bellen voor 13 euro. Dat is bijna 25% van de prijs van de prijzen bij KPN, T-Mobile, Vodafone. Ik ben verkocht. De rest van de familie gaat ook flink besparen op de kosten met een Simyo abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Zijn er nog Tweakers die in Den Haag verspreid zitten? Ik zit hier bij een klant vlakbij het centrum. Op kantoor of tijdens een lunch door hartje centrum haal ik toch echt nergens een snelheid hoger dan 1,92Mbps. Ook een collega van mij (net als ik een oude Simyo klant) komt niet boven de 1,92Mbps.

Ik ben benieuwd of nieuwere klanten daar ook last van hebben?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik ben nu een jaar klant en zou mijn bundel moeten kunnen aanpassen, maar dit werkt dus niet via mijn simyo :?

Het enige wat ik kan veranderen is "SMS onbeperkt" , maar andere opties zoals belminuten/sms'jes/data kan ik niet wijzigen :?

Iemand een oplossing voordat ik weer een uur in de wacht ga staan :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Oplossing niet, wel een tip: Eerste dat ik leerde toen ik bij Simyo klant werd is dat via Twitter je een stuk sneller (en goedkoper) geholpen wordt dan via de telefoon. Dus maak een Twitteraccount aan als je die nog niet had en communiceer met ze via Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:19

Ankh

|true

De service is goed van Simyo, maar helaas is het netwerk van KPN.
Sinds enige tijd is het bereik bij ons thuis dermate slecht geworden (0 tot 1 streepje, met meerdere telefoons). Er is een onderzoek gestart door KPN en de uitkomst is dit:
Naar aanleiding van uw doorgestuurde gegevens is onderzocht hoe de dekking op dit moment is. Er wordt aangegeven dat de dekking niet is veranderd. Men ziet dat de dekking voor 3g (Umts) bij het raam het sterkst is. Dieper in de woning kan er inderdaad een probleem zijn. Helaas kan hier op korte termijn geen verandering in gebracht worden.

De dekking voor 2g (gsm) is het sterkst en het advies is dan ook om in de woning het toestel vast te zetten op 2g. Voor het internetten is wifi een oplossing voor indoor. Een directe (korte termijn) verbetering ter optimalisering van de dekking (3G) binnenshuis is helaas niet te realiseren. Hiervoor dient een algehele verbetering van het Umts netwerk plaats te vinden.
Oftewel, ga maar bij een raam staan want dan heb je beter bereik. Freaking hell, dit is 2013 niet 2001... Ik ga wel verder kijken naar Vodafone, want dit is ronduit slecht gewoon.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vervelend voor jou persoonlijk maar dat zegt natuurlijk helemaal niets voor die andere paar miljoen nederlanders. Het netwerk van KPN is qua dekking het beste van de drie beschikbare (KPN/Vodafone/T-Mobile), maar ook bij KPN kunnen er plekken zijn die minder zijn. In jouw geval vermoedt ik dat ze de hoek van de antenne die jij altijd gebruikte hebben veranderd ten gunste van een ander gebied, waardoor bij jou is verslechterd. Dat zullen ze niet snel toegeven in een mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ben ik met je eens, het netwerk van KPN is normaliter ook goed (overigens die van Vodafone ook).
Enkel sinds de uitrol van 4G lijkt het slechter geworden. Vanuit mijn werk is ook een onderzoek gestart voor een klant van ons (ook in Alkmaar). KPN gaf het volgende aan:
Ik heb gesproken met <snip>Technische dienst KPN.
Reactie op de klacht ; er wordt gewerkt aan netwerk modernisatie, er zijn nieuwe antennes geplaatst op 4400 meter. Dit is de reden voor het slechte bereik. Hij gaf aan dat er geen verbetering verwacht wordt op kort termijn.
Op mijn vraag of overschakelen naar een andere provider een optie is gaf hij aan dat we waarschijnlijk dezelfde klachten zouden hebben.
Ik heb afgesproken dat ik intern zou bespreken of we nog verder acties ondernemen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben sinds kort overgestapt van Vodafone op Simyo, en ik merk dat ik op bepaalde plaatsen beter bereik heb dan met Vodafone. Andersom heb ik nog niet meegemaakt. Van horen zeggen is het bereik in tunnels ook veel beter met Simyo.

Een groter verschil is dat ik nu met GPRS en Edge nog steeds redelijk kan internetten. Met Vodafone stond de G in mn telefoonscherm meestal voor Geen internet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Sinds vandaag ben ik overgestapt naar Simyo en probeer net mijn internetverbinding aan de praat te krijgen.

Heb diverse instellingen geprobeerd, maar dit werk helaas niet.
Op de pagina http://www.simyo.nl/klantenservice/gidsen/internet#page1 zie ik dat ik nog een instelling mo;et aanpassen alvorens het actief is, maar bij mij is dat geen schakelaar om de verbinding te activeren, maar een link en als ik erop klik een blauw vakje. Hebben jullie deze wel moeten activeren op deze manier? Heb een 200MB internetabonnement.

Instellingen die ik heb geprobeerd:
https://support.simyo.nl/...n-voor-Android-toestellen
https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/
http://www.simyo.nl/klant...galaxy-acenote-s-26982188

edit: het probleem is verholpen, mijn sim kaart was kennelijk niet volledig geactiveerd.

[ Voor 13% gewijzigd door _Uploader_ op 06-10-2013 11:36 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik zit erover na te denken om ook over te stappen naar Simyo. Echter ben ik nogal afgeschrikt door steeds maar weer terugkerende verhalen van klanten over het ontvangen van absurd hoge rekeningen van honderden euro's omdat men honderden MB's of enkele GB's buiten de bundel zou hebben verbruikt. Dit, terwijl de klant keer op keer geen idee heeft waar dat vandaan zou moeten komen. Kijk, ik weet dat er op internet vooral negatieve verhalen staan en dat sommige mensen vast wel een app hebben gehad die enorm veel heeft gedownload binnen korte tijd, maar je ziet het toch wel erg vaak als je een beetje kijkt op fora met gebruikerservaringen. Het lijkt bijna iets structureels te hebben. Hoe zien jullie dat? Hebben jullie dat meegenomen toen je overstapte naar deze provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
We hadden het wat eerder hier over het dataverbruik gemonitored door de app en het daadwerkelijke verbruikt. Wat mij nu opvalt: sinds 1 oktober heb ik volgens de app 96MB verbruikt, terwijl dat volgens 3G Watchdog 98MB is. Het is een klein verschil, en in het nadeel van Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Simyo data loopt altijd iets achter. Dat zou mogelijk die 2MB kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nope: sinds de laatste verversing is maar een paar KB verbruikt volgens 3G watchdog. Ik heb dus ergens 2MB voordeel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
KiB vs KB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
WizZie- schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:41:
Ik zit erover na te denken om ook over te stappen naar Simyo. Echter ben ik nogal afgeschrikt door steeds maar weer terugkerende verhalen van klanten over het ontvangen van absurd hoge rekeningen van honderden euro's omdat men honderden MB's of enkele GB's buiten de bundel zou hebben verbruikt. Dit, terwijl de klant keer op keer geen idee heeft waar dat vandaan zou moeten komen. Kijk, ik weet dat er op internet vooral negatieve verhalen staan en dat sommige mensen vast wel een app hebben gehad die enorm veel heeft gedownload binnen korte tijd, maar je ziet het toch wel erg vaak als je een beetje kijkt op fora met gebruikerservaringen. Het lijkt bijna iets structureels te hebben. Hoe zien jullie dat? Hebben jullie dat meegenomen toen je overstapte naar deze provider?
Inmiddels al weer een hele tijd tevreden Simyo gebruiker, zelf heb ik er nooit last van gehad (bijna twee jaar internet bij Simyo nu). Huisgenoot had dit wel onlangs, hoewel het erg meeviel omdat Simyo je heel snel sms/mail stuurt bij overschrijding, dus de schade was uiteindelijk maar 5 euro.
Bleek op de iPhone ineens updates over internet aan te staan. Dus waarschijnlijk een eigen schuld, hoewel we niet weten waarom die optie ineens aan stond (stond eerder uit), maar Simyo kan daar in elk geval niets aan doen.

En dat is meteen het probleem: veel mensen hebben geen idee wat hun telefoon allemaal doet/kan of hoe ze dat moeten instellen. Maar dat kan je Simyo toch niet kwalijk nemen.
In elk geval, als je zelf scherp bent en goed op je gebruik let, kan de schade nooit enorm oplopen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

WizZie- schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:41:
De verhalen die je op internet leest (op bellen.com enzo) zijn volgens mij vooral afkomstig van zwakzinnigen met double-digit IQ's en flamers. En nee, ik werk niet voor Simyo.

Als je een smartphone hebt en een bundel hebt met een datalimiet, is het je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden. Met Android is het prima mogelijk om het dataverbruik in de instellingen te limiteren. Ga je eroverheen, dan is het je eigen schuld.

Simyo zou ook wel gek zijn om op je rekening MB's/GB's erbij te toveren. De smartphones van tegenwoordig zijn uitgerust met datatellers dus als Simyo zou frauderen dan komt dat snel genoeg aan het licht, en dan is het snel einde Simyo.
pven schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:04:
Nope: sinds de laatste verversing is maar een paar KB verbruikt volgens 3G watchdog. Ik heb dus ergens 2MB voordeel gehad.
Misschien wordt dataverbruik afkomstig van de Simyo app niet meegeteld door Simyo, en wel door 3G Watchdog? Of misschien is het e.e.a. aan overhead wat Simyo niet meerekent als dataverbruik, maar wat voor 3G Watchdog wel telt als dataverbruik.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04
Klinkt aannemelijk. Dank voor de antwoorden/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvdm
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 15:24
Ik wil graag wat aan deze discussie toevoegen. Ik ben afgelopen mei na 6 jaar Vodafone overgestapt naar Simyo, omdat het er zo aantrekkelijk uit ziet. Veel minuten op het KPN netwerk voor weinig geld! Ik ben 5 jaar lang teamleider in een callcenter van Vodafone geweest en val dus niet in de groep mensen die geen idee heeft wat er allemaal op hun telefoon gebeurt. In de afgelopen 5 jaar heb ik nooit meer dan 200mb data per maand verbruikt bij Vodafone. 3 dagen na mijn overstap van Vodafone naar Simyo werd mijn aansluiting opeens afgesloten. Ik kon niet meer bellen of gebeld worden.
Uiteraard direct contact opgenomen met Simyo om te kijken wat er aan de hand was. Vervolgens bleek uit hun gegevens dat in een tijdsbestek van iets meer dan 1 uur op de maximale snelheid die hun 3g verbinding in die tijd aanbood ruim 700mb aan data te zijn verbruikt (had een bundel van 200mb). Ik heb een iPhone met een jailbreak, waardoor ik een tool kan draaien die mijn dataverbinding dicht zet als ik in de buurt kom van een vooraf ingestelde threshold. Volgens die tool zat ik in die 3 dagen nog niet eens aan 20mb..... Daarnaast was/is? de 3g snelheid van Simyo een drama, waardoor je nooit zoveel data kan verbruiken in zo'n korte periode.

Fouten kunnen gemaakt worden dus ik ben gaan kijken of ik er met Simyo kon uitkomen. Nou dat kan je helemaal vergeten. Ik heb nog nooit zo'n onvriendelijke klantenservice meegemaakt. En wat ik nog veel erger vindt. Je wordt zonder overleg compleet afgesloten. Dat ze een dataverbinding dicht zetten op het moment dat ze iets vreemds signaleren begrijp ik volkomen. Maar zelfs gebeld worden ging niet meer! En de verbinding werd pas weer geactiveerd als ik had betaald voor het extra dataverbruik. Dus voor ik überhaupt een factuur heb gehad word ik gedwongen om z.s.m. geld over te maken.
Uiteraard heb ik dat gedaan om te zorgen dat ik weer gewoon bereikbaar was. Maar je kan geen nieuwe databundel meer kopen, waardoor ik 3 weken lang data op mijn iPhone uit heb gehad. Vervolgens meteen een nieuw abonnement ergens anders afgesloten, zodat ik weg kon bij Simyo. En daarnaast op hun forum ook mijn verhaal gedaan maar daar wordt ook niet op een normale manier op gereageerd. Terwijl dit soort verhalen constant op hun eigen forum de revue passeren. Alles wordt afgedaan met het standaard verhaal je zal wel niet met je telefoon om kunnen gaan. Uiteraard zijn er genoeg mensen waarbij dat het geval is maar ik heb contact gehad met een boel mensen via het Simyo forum die ook genoeg verstand hebben.

Er is overduidelijk een probleem bij Simyo en het enige dat ze doen is hun kop in het zand steken. Ik heb op een gegeven moment een aardig persoon gesproken bij Simyo die toegaf dat hij het grootste gedeelte van de tijd met dit probleem bezig was/is. Hij heeft er ook voor gezorgd dat ik 50% heb terug gekregen van het bedrag dat ik heb betaald voor de teveel gebruikte data. Dus voor de mensen die tegen dit probleem aanlopen. Geef niet op en blijf bellen/mailen/schrijven. Het heeft een boel ergernis en tijd gekost maar uiteindelijk heb ik in ieder geval een deel terug gekregen.

Mijn advies is dus om heel ver bij dit bedrijf vandaan te blijven! Goedkoop is uiteindelijk toch duurkoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18
Overigens wel opemerkelijk is dat het bijna altijd met een iPhone gebeurd... Heb ook al iets voorbij zien komen met een rotte iOS versie die ineens mega veel data verstookt, misschien dat het probleem geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Ankh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:43:
Ben ik met je eens, het netwerk van KPN is normaliter ook goed (overigens die van Vodafone ook).
Enkel sinds de uitrol van 4G lijkt het slechter geworden. Vanuit mijn werk is ook een onderzoek gestart voor een klant van ons (ook in Alkmaar). KPN gaf het volgende aan:

[...]
Om welke postcode gaat het en welke telefoon? En gaat het alleen over het 3G-netwerk?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

XoReP schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Overigens wel opemerkelijk is dat het bijna altijd met een iPhone gebeurd... Heb ook al iets voorbij zien komen met een rotte iOS versie die ineens mega veel data verstookt, misschien dat het probleem geweest?
Lees mijn reactie een stukje terug maar eens: had een restore die blijkbaar bleef hangen en data aan het verstoken was (kan verder niet verzinnen wat het zou moeten zijn). Zat 36 MB boven mijn limiet, dus 536 MB totaal, waar ik normaal max 200 MB verstook. De datateller op m'n iPhone gaf ook geen hoge waarden aan...

De grap is dat je dmv een jailbreak vaak veel meer controle hebt over wat er gebeurt dan een vanilla versie. Wat dat betreft zie ik wel uit naar de jb voor iOS7.

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 11-10-2013 13:07 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
XoReP schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Wij hebben er op de zaak ook een paar gehad. 3GB verstookt in een maand, zelfs op een iphone zonder apps 8)7

Overigens hebben wij thuis 2 Simyo gebruikers met iPhone + Bundels app, en houden we met regelmaat de verbruikte MB's bij. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Om welke postcode gaat het en welke telefoon? En gaat het alleen over het 3G-netwerk?
Heb je zojuist een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:38
Ben nu 9 maanden bij Simyo en heb hier alleen maar goede ervaringen mee. Verbruik wordt qua data en belminuten online goed bijgehouden en klopt. Hou zelf dit bij met app op iphone. Op vragen in forum volgt direkt antwoord. Ook internet in buitenland is nu geregeld alhoewel dat beter en goedkoper kan maar daar heb ik vertrouwen in. Ik kan Simyo op zich aanbevelen naar een ieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ik houd sinds deze maand mijn dataverbruik bij met een app op mijn telefoon (Data Sense), en ik moet toegeven dat wat er in Mijn Simyo staat exact overeenkomt met wat Data Sense meet. Ik twijfelde er eerder een beetje aan, maar mijn vertrouwen in Simyo is dat op dat punt nu wel hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:39
Hier nog steeds een zeer tevreden gebruiker.
De dekking is goed genoeg, de internetverbinding snel genoeg en de rekeningen laag genoeg.

Ik heb geen Apple producten, misschien dat dat inmiddels wel enigszins te correleren is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik zit nu nog bij Tmobile, maar na afgelopen jaar verhuisd te zijn valt 50% van mijn gesprekken uit als ik niet in de hoek van de kamer voor een raam ga staan. Bovendien betaal ik momenteel voor een sim only van 300min en 1500MB zo'n €40 bij Tmobile. Na wat zoeken ben ik nu ook bij Simyo uitgekomen en ik ga er morgen overdag eens goed voor zitten. Krijg over een week of 2 mijn nieuwe iPhone 5s geleverd en dat lijkt me een mooie gelegenheid om ook voor een andere provider te gaan. Echter nog een paar dingen die spelen:

- Klopt het dat ik niet in één keer een nanosim kan bestellen, maar dat ik eerst een normale met microstans krijg en de nano tegen betaling extra moet bestellen?

- Wat te doen aan het misgrijpen op visual voicemail? Dat vond ik echt een uitkomst! Zijn er goede alternatieven?

- Hoe lossen jullie het gebrek aan buitenlandbundels op? Tmobile bood me 200mb voor €15 en bij overschrijding alsnog onbeperkt tegen een slakkengang, maar ik geloof dat Simyo liefst 55ct per MB rekent.

- Al iets meer bekend over de uitrol van 4G?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:46:

Ik heb geen Apple producten, misschien dat dat inmiddels wel enigszins te correleren is.
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
coelho schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:13:
Ik zit nu nog bij Tmobile, maar na afgelopen jaar verhuisd te zijn valt 50% van mijn gesprekken uit als ik niet in de hoek van de kamer voor een raam ga staan. Bovendien betaal ik momenteel voor een sim only van 300min en 1500MB zo'n €40 bij Tmobile. Na wat zoeken ben ik nu ook bij Simyo uitgekomen en ik ga er morgen overdag eens goed voor zitten. Krijg over een week of 2 mijn nieuwe iPhone 5s geleverd en dat lijkt me een mooie gelegenheid om ook voor een andere provider te gaan. Echter nog een paar dingen die spelen:

- Klopt het dat ik niet in één keer een nanosim kan bestellen, maar dat ik eerst een normale met microstans krijg en de nano tegen betaling extra moet bestellen?

- Wat te doen aan het misgrijpen op visual voicemail? Dat vond ik echt een uitkomst! Zijn er goede alternatieven?

- Hoe lossen jullie het gebrek aan buitenlandbundels op? Tmobile bood me 200mb voor €15 en bij overschrijding alsnog onbeperkt tegen een slakkengang, maar ik geloof dat Simyo liefst 55ct per MB rekent.

- Al iets meer bekend over de uitrol van 4G?
Simyo heeft geen buitenlandbundels. Het tarief van 55 cent is niet iets dat Simyo bepaalt maar dat is het vastgestelde tarief dat de EU heeft bepaald (lees Neelie Kroes).
Meest geziene oplossing is natuurlijk een buitenlandse sim maar kan me voorstellen dat dat lastig wordt. Ik heb zelf dit weekend het opgelost door alles data verbruikende zaken uit te zetten behalve Whatsapp. Veel geappt terwijl ik Duitsland zat en kostte uiteindleijk 2 euro. Voor het hele weekend. Viel me reuze mee. Andere dingen gewoon via Wifi in hotel, Mc Donalds, Starbucks etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Trouwens voor de mensen die zich afvragen of HD Voice ook met Simyo werkt: afgelopen week heb ik voor het eerst een gesprek gevoerd met iemand die op KPN zat, en waarbij we allebei 3G bereik hadden. Ik kon goed merken dat het geluid veel helderder was!

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

Simyo heeft geen buitenlandbundels. Het tarief van 55 cent is niet iets dat Simyo bepaalt maar dat is het vastgestelde tarief dat de EU heeft bepaald (lees Neelie Kroes).
Ho STOP! Dat is het MAXIMUM tarief dat europa bepaald. Simyo mag best 1 cent per 100MB rekenen voor internet in het buitenland. De meeste providers gaan lekker tegen het maximum aanhangen zodat ze er zoveel mogelijk aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:39
Ik heb geen torenhoge rekeningen door spookverbruik. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb geen torenhoge rekeningen door spookverbruik. :)
Ik zie nog steeds niet in wat dat nou met Apple producten te maken heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat er veel gebruikers zijn die heel veel apps hebben draaien die vaak ongemerkt iets binnenhalen. iPhones met iOS7 moet je echt goed instellen om dataverbruikt zoveel mogelijk te verkomen. Auto app updates is er daar een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Ho STOP! Dat is het MAXIMUM tarief dat europa bepaald. Simyo mag best 1 cent per 100MB rekenen voor internet in het buitenland. De meeste providers gaan lekker tegen het maximum aanhangen zodat ze er zoveel mogelijk aan verdienen.
Afgelopen week in Turkije geweest, toen ik binnenkwam een SMSje:
Welkom in Turkije! Bellen naar NL kost 127ct p/m. Bellen binnen Turkije kost 127ct p/m. Gebeld worden 127ct p/m. Sms versturen kost 51ct, sms ontvangen is gratis! Data kost 5.01 EUR/MB
5 hele euro's PER MB :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Turkije is geen Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Geen Europese Unie, wel europa (deels geloof ik... aardrijkskunde is lang geleden)

En terugkomend op het maximum tarief van 55 ct. Uiteraard mag Simyo minder rekenen. Maar een normaal bedrijf zal dat niet op die manier doen lijkt me. Je betaalt namelijk ook aan de buitenlandse operator als Simyo zijnde. Lagere kosten per MB doe je door bundels aan te bieden. Maar daarvoor heb je nog veel meer samenwerking nodig met buitenlandse operators dan alleen de roamingafspraak die ze nu eindelijk hebben. Dat is namelijk pas sinds kort. Daarvoor was internet helemaal niet mogelijk in het buitenland met Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Simyo gaat toch gewoon via KPN roaming? Die hebben er gewoon voor gekozen om het niet aan te bieden eerder, omdat dat wellicht teveel kannibalisme bij de niet-budget-KPN-merken veroorzaakte. Om dezelfde reden heeft Telfort waarschijnlijk ook geen buitenlandbundels, gok ik.

Tarieven in Turkije moet je eens met Vodafone checken trouwens. Is wel ff een verschil :P

Oh, en check de Simyo-tarieven in Zwitserland (geen EER) eens en vergelijk die met die van T-Mobile en Vodafone...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Sorcerer8472 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:05:
Simyo gaat toch gewoon via KPN roaming? Die hebben er gewoon voor gekozen om het niet aan te bieden eerder, omdat dat wellicht teveel kannibalisme bij de niet-budget-KPN-merken veroorzaakte.
Inderdaad, die EU roaming afspraken zijn er tenslotte al wat langer, alleen gaat de maximum prijs per Mb elk jaar wat omlaag (70 cent per MB juli 2012, 45 cent in juli 2013 ex. btw)...

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 29-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Simyo gaat toch gewoon via KPN roaming? Die hebben er gewoon voor gekozen om het niet aan te bieden eerder, omdat dat wellicht teveel kannibalisme bij de niet-budget-KPN-merken veroorzaakte. Om dezelfde reden heeft Telfort waarschijnlijk ook geen buitenlandbundels, gok ik.
Telfort heeft wel buitenlandbundels, maar is veel duurder dan Simyo met sim-only.

https://www.telfort.nl/KB...tenlandbundels-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:24
Ik zie dat ik bij Simyo kan kiezen tussen 1 jaar (Extra voordelig) en 1 maand (Maandelijks opzegbaar). Stel dat ik het jaarabonnement kies, is het dan zo dat na 1 jaar de tarieven gelijk worden getrokken aan de tarieven voor het maandabonnement, of blijft het voordeel op je bundels ook na 1 jaar geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik verwacht dat ze daarna gewoon gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18

Tarieven in Turkije moet je eens met Vodafone checken trouwens. Is wel ff een verschil :P

Oh, en check de Simyo-tarieven in Zwitserland (geen EER) eens en vergelijk die met die van T-Mobile en Vodafone...
In het buitenland stop ik gewoon mijn reserve Vodafone prepaid kaartje erin als ik binnen de EU blijf. Heb ik voor €2,- 35MB en nog wat belminuten geloof ik per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Houd er bij Simyo wel rekening mee dat als je overstapt dat ze de eerste maand dat je geen klant meer bent in rekening brengen. Na een telefoontje krijg ik het binnen 7!!! weken terug gestort.

Als je dus ooit weggaat, houd dit dan in de gaten.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 31-10-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Is dat niet overal zo? Na mijn overstap duurde het ook een x aantal weken voor ik van T-Mobile mijn rekening gecrediteerd kreeg. Het gaat hier nu niet om voorschotten van honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dit is voor mij de eerste keer en ben al vaak van provider verwisseld. Stuur dan tenminste nog communicatie dat het terug wordt gestort (als dat gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41116570,noline]

Hoi coelho,

Voorheen kon je als nieuwe klant inderdaad alleen achteraf een nano simkaart bestellen (gratis). We hebben kortgeleden een aanpassing gedaan waardoor het nu ook mogelijk is om tijdens je bestelling al te kiezen voor een nano sim.
jongetje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:43:
Houd er bij Simyo wel rekening mee dat als je overstapt dat ze de eerste maand dat je geen klant meer bent in rekening brengen. Na een telefoontje krijg ik het binnen 7!!! weken terug gestort.

Als je dus ooit weggaat, houd dit dan in de gaten.
Terecht punt. 7 weken is veel te lang natuurlijk. We zijn dan ook bezig om het uitporteringsproces te verbeteren.

Groetjes,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:30

Zak

Simyo internet in België is toch echt niet mogelijk. Op de webportal staat "internet in het buitenland" echt op aan maar ik blijf de melding krijgen dat ik gaan data abonnement heb in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Zak schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:36:
Simyo internet in België is toch echt niet mogelijk. Op de webportal staat "internet in het buitenland" echt op aan maar ik blijf de melding krijgen dat ik gaan data abonnement heb in het buitenland.
Misschien moet je je APN-instellingen, ik had namelijk met mijn iPhone ook geen internet in het buitenland, totdat ik er erachter kwam dat ik mijn instellingen moest wijzigen naar:
APN: internet (normaal staat hier iphonekpn.nl en is de rest leeg)
Username: KPN
Password: gprs

Dit werkte voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:48

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een zonnet account en kan hierop wel mail ontvangen maar versturen ho maar.

Ik gebruik de volgende instellingen:

smtp-server: smtp.kpnplanet.nl, beveiligingstype geen, poort 25 inloggen verplicht niet aanvinken

maar dat werkt dus niet.

Weet iemand de juiste instellingen voor mij ???

Alvast bedankt voor de hulp.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Misschien heb je hier wat aan: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm

Hoe kom je aan je eigen instellingen? Wellicht dat deze instellingen niet lukken omdat je bij simyo zit en niet bij kpn zelf?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kijk altijd ff sporadisch hoe het staat met data (belminuten haal ik toch nooit) en zag dat ik 7,00 ipv 7,50 kon betalen voor 500 MB aan data: klik > geregeld, 10 euro per maand vanaf december :+ Meteen ook even mijn vriendin laten inloggen en d'r belgedrag laten nalopen en die heeft ook meteen wat lopen terugschroeven. Toch weer mooi meegenomen en fijn dat het zo lekker simpel kan en je het overzicht meteen bij de hand hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 11-11-2013 10:49 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:48:
Kijk altijd ff sporadisch hoe het staat met data (belminuten haal ik toch nooit) en zag dat ik 7,00 ipv 7,50 kon betalen voor 500 MB aan data: klik > geregeld, 10 euro per maand vanaf december :+ Meteen ook even mijn vriendin laten inloggen en d'r belgedrag laten nalopen en die heeft ook meteen wat lopen terugschroeven. Toch weer mooi meegenomen en fijn dat het zo lekker simpel kan en je het overzicht meteen bij de hand hebt :)
Ah, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Lol nice, zie het nu ook. Scheelt weer 50 cent per maand haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
Lol nice, zie het nu ook. Scheelt weer 50 cent per maand haha :D
Alle kleine beetjes helpen he ;) Maar om die reden leer ik mezelf ook aan om af en toe bij dit soort bedrijven in te loggen en rond te neuzen.

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 11-11-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
Thanks! Ook even aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:48

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

gegoogled !!!
l3art schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:59:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm

Hoe kom je aan je eigen instellingen? Wellicht dat deze instellingen niet lukken omdat je bij simyo zit en niet bij kpn zelf?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Wat gebeurt er eigenlijk als mijn 1-jarige contract afloopt?
Kan ik deze dan gewoon weer met dezelfde maandelijkse prijs verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:33
Ik ben nu ondertussen al 3 weken overgestapt van T-Mobile naar Simyo, en ik moet zeggen dit is de beste beslissing ooit geweest!

Bij T-mobile betaalde ik me suf voor een dienst die echt niet werkte. 3G was echt alleen in de wat grotere steden fatsoenlijk maar daar tussen of in de trein was het echt drie keer niks. En als je dan al 3g had was het vaak genoeg ook zo tergend langzaam dat je na twee minuten maar opgaf en je telefoon weer wegdeed.

Maar wat een verschil tussen T-Mobile en het KPN netwerk!!! :9~ :9~ :9~ Dit werkt als een zonnetje, op plaatsen waar ik eerst gewoon geen service had is nu vol 3G en super snel. Het voelt gewoon alsof ik 10 jaar in de toekomst ben beland.

Dus Simyo, BEDANKT!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hier zelfde ervaring destijds :)

Veel meer, voor veel minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Brad schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:45:
Wat gebeurt er eigenlijk als mijn 1-jarige contract afloopt?
Kan ik deze dan gewoon weer met dezelfde maandelijkse prijs verlengen?
Ja, dat is wel de verwachting. post uit de vorige pagina;
MegaTronics schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:12:
Ik verwacht dat ze daarna gewoon gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:33
Even een vraag over mijn telefoonrekening.

Ik ben op 8 oktober over gegaan naar Simyo. Nu heb ik een factuur gekregen met daarin de abonnementskosten van 8-10 t/m 31-10 en de abonnementskosten van 1-11 t/m 30-11. Is dit de normale gang van zaken bij Simyo? Ik betaal dan deze maand voor 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DjRex schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:54:
Even een vraag over mijn telefoonrekening.

Ik ben op 8 oktober over gegaan naar Simyo. Nu heb ik een factuur gekregen met daarin de abonnementskosten van 8-10 t/m 31-10 en de abonnementskosten van 1-11 t/m 30-11. Is dit de normale gang van zaken bij Simyo? Ik betaal dan deze maand voor 2 maanden.
Je hebt toch ook ruim anderhalve maand niks hoeven betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:33
Smultie schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:55:
[...]

Je hebt toch ook ruim anderhalve maand niks hoeven betalen?
Klopt maar ik heb een ander factuur gekregen m.b.t. de aansluitkosten. Dan zouden ze dus net zo goed op dat moment de kosten van oktober al in rekening kunnen brengen?

Het gaat me er niet om dat ik moet betalen, dat is duidelijk en klopt ook gewoon. Gaat meer om de manier waarop. Maar het staat ook op hun site uitgelegd (http://www.simyo.nl/klant...tuur-hoe-kan-dat-22432733). Alleen heb ik dus een apart factuur gekregen voor mijn aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Het zal vanuit hun computersysteem wel makkelijker zijn om het zo te regelen denk ik. Ik weet niet of het je gerust stelt, maar in de jaren dat ik nu bij Simyo zit (jaar of 6,7 of zo) heb ik nog nooit issues gehad met betalen. Simyo is altijd correct daarmee, geen problemen.

Ik ben begin dit jaar overgestapt van prepaid naar simonly en mijn oude tegoed werd netjes omgerekend naar x maanden simonly abonnement.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:51
hoeveel streepjes verbinding hebben jullie meestal met simyo?
Hier wisselt het heel erg binnenhuis en buiten ook wel.
dan weer 3, 4 5 en soms 2 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:08:
hoeveel streepjes verbinding hebben jullie meestal met simyo?
Hier wisselt het heel erg binnenhuis en buiten ook wel.
dan weer 3, 4 5 en soms 2 ....
Die vraag gaat je totaal geen interessante informatie opleveren.
Hangt (o.a.) volledig af van toestel/software/locatie/etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Nou ben alleen benieuwd of meer mensen hier last van hebben en of het een bekend probleem is.
Mijn zus zit bij Youfone, en die heeft hier volop 5 streepjes .. en die gaat ook via het kpn netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
stop jou simyo kaartje in haar telefoon en vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals Smultie al aangeeft verschilt het ook per toestel. Als je iets beter wilt vergelijken zul je de SIM dus eens in haar toestel moeten stoppen of andersom haar SIM in jouw toestel.
Zelf heb ik geen verschil in bereik gemerkt tussen Hi en Simyo. En ik zit nu een jaar bij Simyo en heb pas verlengd omdat het zo goed bevalt.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 06-12-2013 10:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
En heb je ook nog naar de verbinding gekeken, is dit 2G of 3G? Ik werk in een gebouw met gecoate ramen. Daar kiest mijn telefoon altijd voor 5 strepen 2G. Als deze forceer naar 3G krijg ik 2/3 strepen op 3G. In de auto-mode zal altijd voor 2G gekozen worden met meer dna 2 strepen verschil. Wel op de meeste smartphones.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je een Android telefoon hebt, kun je dit gebruiken om je signaalsterke te bekijken. Daarmee zie je dat alle streepjes actief niet betekend dat je 100% ontvangst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Die Bruine schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:23:
En heb je ook nog naar de verbinding gekeken, is dit 2G of 3G? Ik werk in een gebouw met gecoate ramen. Daar kiest mijn telefoon altijd voor 5 strepen 2G. Als deze forceer naar 3G krijg ik 2/3 strepen op 3G. In de auto-mode zal altijd voor 2G gekozen worden met meer dna 2 strepen verschil. Wel op de meeste smartphones.
Bij Simyo heb je op veel plekken Edge (overal waar er 4g dekking is in principe ivm zendapparatuur die gebruikt wordt). Edge geeft super goede penetratie van gebouwen en prima snelheid voor 9292ov, whatsapp, chat, beetje googlen en alles behalve online filmpjes bekijken / downloaden, zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 18:01
Hoe zit het nu met Simyo en het buitenland? Zijn er al bundels voor internet in het buitenland (in de maak)? Dat heeft mij er toen van weerhouden om naar Simyo te gaan. Ik zit nu hoog en droog bij Vodafone met een 11GB 4G abo, maar in de tussentijd oriënteren is natuurlijk nooit verkeerd.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
MegaTronics schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:29:
Als je een Android telefoon hebt, kun je dit gebruiken om je signaalsterke te bekijken. Daarmee zie je dat alle streepjes actief niet betekend dat je 100% ontvangst heb.
ik heb het programma geinstalleerd,
en het schommelt heelt erg ... zwak 2 asu 25% matig 10 asu 22%, zwak 7 asu 19% enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

majic schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:30:
[...]
Bij Simyo heb je op veel plekken Edge (overal waar er 4g dekking is in principe ivm zendapparatuur die gebruikt wordt). Edge geeft super goede penetratie van gebouwen en prima snelheid voor 9292ov, whatsapp, chat, beetje googlen en alles behalve online filmpjes bekijken / downloaden, zo'n beetje.
Ik heb 3g altijd uitstaan, aangezien ik thuis erg slecht 3g bereik had. Dus ik had altijd 2g, maar sinds kort is dit standaard Edge geworden. Blijkbaar zijn er masten in de omgeving vervangen! En hierdoor heb ik nu een veel betere verbinding thuis gekregen. Edge is ook best acceptabel qua snelheid als ik buiten ben, in ieder geval veel beter dan standaard 2g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kunnen jullie eens kijken wat jullie signaalsterkte is met het programma "Phono"

En bij beschikbare netwerken? op welke kan ik hem dan het beste zetten.
gewoon "Automatisch kiezen" ?

En bij toegangspunten staan er 2 tussen namelijk:

1: KPN/hi 4g LTE Mobiel Internet en 2: KPN/HI Mobiel Internet

En bij netwerkmodus heb ik 4 verschillende:

1: GSM/UMTS/LTE automatisch
2: GSM/UMTS automatisch
3: Alleen UMTS
4: Alleen GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aggressor schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:13:
kunnen jullie eens kijken wat jullie signaalsterkte is met het programma "Phono"

Ik zou hem op automatisch zetten. En als je een 4G/LTE toestel hebt zet je hem daarop, simpel toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Aggressor schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:13:

Zeg je nu dat we bij simyo ook lte van kpn kunnen ontvangen?
Want ik merk wel dat dat een veel beter bereik geeft op mijn broertjes telefoon die wel KPN zelf heeft.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
tweaker2010 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:18:
[...]

Ik zou hem op automatisch zetten. En als je een 4G/LTE toestel hebt zet je hem daarop, simpel toch? ;)
Dat heb ik ;) maar het is wel vreemd .. als het toestel op het bureau ligt dan schommelt die van gemiddeld 3 naar 5 streepjes en dan weer 2 ...

hoeveel signaalsterkte hebben jullie dan?
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo