Toon posts:

[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Vandaag ook bij Simyo.

Alles werkt prima. Echter heb ik het idee dat mijn verbruik niet update. Duurt dat normaal even vordat je dat terug ziet?

Maakt het nog uit welk netwerk ik in de telefoon kies? Ik kan andere netwerken kiezen, maar is dit dan buiten bundel?? Moet ik dus KPN netwerk handmatig kiezen, of maakt dit niet uit?

Wil niet buiten mijn bundel verbruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Jaa, meestal lopen ze rond de 12 uur achter met de verbruik status van internet. Dit komt omdat Simyo op het netwerk van KPN zit en dan ook de gegevens aangeleverd krijgt van KPN waardoor het dus even duurt voordat alles verwerkt is. Als je op de website kan je kijken tot wanneer je bundel is bijgewerkt met internet en belminuten/sms.

Je moet je mobiel gewoon op automatisch zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door MmarkM op 12-08-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Thanks!

Ik zag al wat verandering nu in dataverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Simyo stuurt overigens een waarschuwing (sms/email) als je 75% van je bundel hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ok, dat is netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraagje als je bij Simyo over je internet bundel gaat. Wordt de snelheid dan teruggeschroefd? En kun je dan wel nog whatsappen? Of kun je dan helemaal niks meer?

En gaat Simyo ook 4G supporten? Aangezien Kpn al een groot deel van het land covered...

-edit-

Net ook een abonnement afgesloten :) nadat ik had gelezen dat het volgens de consumentenbond de beste provider was. Ook natuurlijk zelf eventjes geverifieerd bij de consumentenbond ;)

Heb nu een sim-only abonnement van 13 euro afgesloten. Dat houd in 100 min/sms en 1000 MB internet. BIj andere providers kwam ik al snel uit op 20 euro.

Eerst een abbo van 31 euro :') (okéé wel met mobiel en nu zonder) maar dan nog. Bij andere providers kwam ik al snel op meer uit. Hi: 19 euro. T-mobile: 19 euro eerste 6 maanden daarna 25 euro. Vodafone en Youfone hadden geen gelijkwaardig abonnement zover ik kon vinden.

[ Voor 75% gewijzigd door Chip. op 14-08-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik lees veel over simyo dat ze in een keer toren hoge rekeningen opsturen, zijn hier meer mensen die er last van hebben? want ik zit erg te twijfelen om wel of niet een abbo af te sluiten bij simyo, maar dit is het enige wat me eigelijk tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Ik heb nu een maand of 8 een Simyo abbo, en ben er zeer tevreden over. Duidelijk inzicht in de kosten, en voor mij tot nu toe geen verassingen.

Op basis van mijn eigen ervaringen zou ik zeggen, doen!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
Rokz schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:02:
Ik lees veel over simyo dat ze in een keer toren hoge rekeningen opsturen, zijn hier meer mensen die er last van hebben? want ik zit erg te twijfelen om wel of niet een abbo af te sluiten bij simyo, maar dit is het enige wat me eigelijk tegenhoudt.
Dat is veelal gekomen door mensen met een iPhone die een soort mobieledataverbruik bug hadden en daardoor flinke hoeveelheden dataverkeer genereerden, lag dus niet aan Simyo.

• dcl!
Waar lag het dan aan? Bepaalde instellingen op de telefoon, of een bug in iOS?

• Shodan
Ik heb problemen met het 2G netwerk.

Ik heb een Lumia 620 en woon in omgeving Eindhoven.

Mijn 3G verbinding is retesnel (10Mbps down, 1,5 up) maar mijn 2G verbinding is ontiechelijk langzaam.

Ik heb sowieso alleen maar een G(prs) verbinding en nooit een E(dge).

Dit geeft met speedtest het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/wp/3264355.png

Ik wil eigenlijk 2G standaard gebruiken om batterij te sparen en alleen 3G activeren om te internetten.

Maar facebook bekijken is al een ramp op 2G.

Is dit normaal??

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja. 2.5G (GPRS) is van de tijd van wappen. Maximum snelheid zou wel iets hoger moeten zijn trouwens, maar dat is uiteraard afhankelijk van je ontvangst
GPRS could provide data rates from 56 kbit/s up to 115 kbit/s
Dat is 8 tot 16 kbyte per seconde.

• Shodan
Maar waarom is er dan geen edge ontvangst? Heb 5/5 streepjes...

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:14:
Maar waarom is er dan geen edge ontvangst? Heb 5/5 streepjes...
Omdat Edge nog niet overal beschikbaar is. Maar tot zover ik weet wordt overal waar 4G uitgerold wordt, ook Edge uitgerold. Dus zodra er 4G beschikbaar is in Eindhoven, zul je ook gebruik kunnen maken van Edge.

• Shodan
Alright, dan voor de time being maar continu 3g. Had alleen niet verwacht dat 2G (gprs) ZO traag was, snelheids meters kunnen zelfs niks meten, meerdere geprobeerd.

nu.nl laden duurt meer dan een minuut

• XoReP
dcl! schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:23:
Waar lag het dan aan? Bepaalde instellingen op de telefoon, of een bug in iOS?
Bug in iOS

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:44:
Alright, dan voor de time being maar continu 3g. Had alleen niet verwacht dat 2G (gprs) ZO traag was, snelheids meters kunnen zelfs niks meten, meerdere geprobeerd.

nu.nl laden duurt meer dan een minuut
Dat klopt. Gprs is onbruikbaar voor alles behalve dingen zoals Whatsapp. Die "g" die bovenaan in je telefoon staat wat mij betreft dan ook voor 'geen internet' :)

• Shodan
Duidelijk, maar hopen op snel edge dekking in EHV en omgeving, dan is 2g als batterij bespaarmodus tenminste nog enigszins bruikbaar :)

• Brad
Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:04:
Duidelijk, maar hopen op snel edge dekking in EHV en omgeving, dan is 2g als batterij bespaarmodus tenminste nog enigszins bruikbaar :)
Ik ben in ieder geval erg tevreden over het Edge-netwerk van KPN, downloadsnelheden van rond de 20kb/s en uploadsnelheden van rond de 10kb/s, met een ping van rond de 180ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Jup, het edge-netwerk is fantastisch bij Simyo/KPN. Bijna overal waar je bent de volle vijf strepen bereik, en gewoon leuke snelheid voor 9292ov/browsen/chatten/reduced size fototjes uploaden.

Ik zit er zelf regelmatig op te VOIP'en (Naver Line) met m'n vriendin. Gaat meestal perfect!

De nieuwe snelheid heb ik nog niet, da's wel weer een reden om wat vaker op 3G te gaan zitten (staat nu std op EDGE : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:08
Naast de snelheids verhoging kan je nu ook een 2,5 GB bundel nemen voor 17,50 bij een jaar abonnement :)

En Simyo is ook als beste getest door de consumentenbond: http://www.simyo.nl/nieuw...le-provider-van-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Leuk om dit topic zo door te lezen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Alex en werk bij Simyo. Er komen hier regelmatig interessante tips, suggesties, kritische noten en andere Simyo gerelateerde zaken voorbij. Daarom zal ik dit topic samen met mijn collega's (Natascha en Charlene) regelmatig doornemen en waar nodig ingaan op jullie reacties.

De lijntjes binnen Simyo zijn erg kort, dus jullie suggesties zullen ook onder de loep worden genomen. Uit enkele reacties kan ik opmaken dat jullie al bekend zijn met het Simyo forum. Uiteraard kunnen jullie daar ook op terecht. Ik ben daar als moderator al lange tijd actief. Tot snel.

Groetjes,

Alex

www.simyo.nl/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Leuk dat de provider nu zelf ook weer na 2 jaar in het topic aanwezig is. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 19-08-2013 17:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:44
Heb Sinds een aantal maanden Simyo, bevalt uitstekend en lekker goedkoop. Het nadeel is wel dat ze achter lopen met verwerken van de bel minuten en mb's. hierdoor zou je erover heen kunnen gaan zonder dat je het merkt.

Hopelijk komen ze de volgende zomer met een bundel voor in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Je krijgt tijdig een SMS / Email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 19:41
Jammer alleen dat een groot deel van de Simyo site eruit ligt...wilde vanavond eigenlijk mijn abbo aanvragen. Dan maar door na de concurrent. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat werkt er niet dan? Hier werkt het prima. Overigens vind ik het erg kort door de bocht dat je meteen naar een ander toegaat omdat de site het even niet doet, maar goed: ieder zijn keuze.

Auw, inderdaad:
[q]Server Error in '/' Application.

The resource cannot be found.

Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /pagina-niet-gevonden
[/q]

Werkt weer.

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 20-08-2013 19:50 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb nu ook Simyo aangevraagd, ben benieuwd maar ziet er goed uit. 2 MB/s up en 14,4 MB/s down lijken me meer dan fatsoenlijke snelheden voor een virtuele provider. 4G hoeft van mij eerlijk gezegd niet zo, 3G werkt vrijwel altijd prima met de dingen die ik doe. Ik hoop stiekem ook dat 3G beter gaat werken omdat mensen op 4G overstappen en het 3G netwerk wordt ontlast, maar dat is wellicht wishful thinking.

Ik ben altijd vaste klant geweest bij Vodafone, wat op zich wel goed was, maar ik heb altijd het idee gehad dat KPN meer een eersteklas netwerk heeft. Ik zie ook dat Vodafone stoer doet met dual carrier-hsdpa+ op theoretisch 7,2 Mb/s (begin deze maand verkondigd door Vodafone), terwijl Simyo stilletjes op 14,4 zit.

Wat ik me wel afvraag: krijgen KPN klanten een 'voorkeursbehandeling' op het KPN netwerk? Bijvoorbeeld op festivals enzo, worden mensen op Simyo als eerste afgeknepen of zal dat wel meevallen?

[ Voor 22% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-08-2013 22:26 ]

NOSIG

• Stravincy
  • Niet online
Gouwden schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:26:
Jammer alleen dat een groot deel van de Simyo site eruit ligt...wilde vanavond eigenlijk mijn abbo aanvragen. Dan maar door na de concurrent. ;w
Meteen naar de concurrent omdat de site er even uit ligt.. 8)7

Ben trouwens zelf sinds 2 maanden Simyo klant en heb niks te klagen. :)

Het enige wat ik jammer vind is dat ik geen apps kan kopen via de telefoon-rekening, maar dat lukt met Paypal ook, dus zo irritant is dat nou ook weer niet.

Wat trouwens wel een gemiste kans is voor Simyo: ik ken iemand die graag over wilde gaan naar Simyo, maar die persoon heeft geen internet-bankieren. Dat was toen meteen einde verhaal omdat dat de enige betaalmogelijkheid was.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Stravincy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Wat trouwens wel een gemiste kans is voor Simyo: ik ken iemand die graag over wilde gaan naar Simyo, maar die persoon heeft geen internet-bankieren. Dat was toen meteen einde verhaal omdat dat de enige betaalmogelijkheid was.
Klopt, mijn ouders wilden beide ook overstappen maar beschikken ook niet over internet-bankieren... gemiste kans voor Simyo. Verder werkt het perfect en heb ik absoluut geen klagen :)

I intend to live forever. So far, so good.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Je denkt toch niet dat Simyo zich druk maakt om die 5% die niet via internet bankiert. Het businessmodel is juist zo min mogelijk overhead en dus geen toeters en bellen.
Natuurlijk is het jammer, maar vergis je niet. Dat is wat Simyo en haar prijzen voor ons mogelijk maakt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb geen idee of Simyo zich hier druk over maakt... tis alleen een constatering.

• Brad
_Christiaan_ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:06:
Ik heb nu ook Simyo aangevraagd, ben benieuwd maar ziet er goed uit. 2 MB/s up en 14,4 MB/s down lijken me meer dan fatsoenlijke snelheden voor een virtuele provider. 4G hoeft van mij eerlijk gezegd niet zo, 3G werkt vrijwel altijd prima met de dingen die ik doe. Ik hoop stiekem ook dat 3G beter gaat werken omdat mensen op 4G overstappen en het 3G netwerk wordt ontlast, maar dat is wellicht wishful thinking.
Ik denk dat het best realistisch is, want daarnaast wordt er binnenkort door KPN 3G900 uitgerold, wat het 3G-netwerk nog beter dekkend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik zit er over na te denken om een abbonement te nemen bij simyo, vooral omdat er veel internet in een pakket zit voor relatief weinig geld. Daarnaast promoten ze het KPN netwerk.

Ik vraag me alleen af, als ik een abbo neem bij simyo heb ik dan echt het volledige KPN netwerk? Niet dat je dan maar bijvoorbeeld gebruik kan maken van een beperkt aantal KPN masten, of dat ze als het druk is eerst iedereen met een "direct" KPN abbo voor laten en dan pas jij met je simyo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gastje13 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:37:
Ik zit er over na te denken om een abbonement te nemen bij simyo, vooral omdat er veel internet in een pakket zit voor relatief weinig geld. Daarnaast promoten ze het KPN netwerk.

Ik vraag me alleen af, als ik een abbo neem bij simyo heb ik dan echt het volledige KPN netwerk? Niet dat je dan maar bijvoorbeeld gebruik kan maken van een beperkt aantal KPN masten, of dat ze als het druk is eerst iedereen met een "direct" KPN abbo voor laten en dan pas jij met je simyo ?
Volgens mij mag dat niet eens ivm netneutraliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Het "hele" KPN netwerk heb je echter toch niet, 4G is nog geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
troftnom schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:38:
Het "hele" KPN netwerk heb je echter toch niet, 4G is nog geen optie...
Gaat mij inderdaad ook enkel om 3G/3.5G ;)
Maar verder werkt het netwerk wel identiek als voor de echte KPN klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Zag op de Facebook pagina dat ze de snelheid voor alle sim-only omhoog gooit naar 14,4Mbps.

Merk er echter nog weinig van, speedtest app geeft nogsteeds net onder de 2Mbps aan. Nog even geduld hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
-dubbelpost- |:(

[ Voor 93% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01
ThinkPadd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:16:
Zag op de Facebook pagina dat ze de snelheid voor alle sim-only omhoog gooit naar 14,4Mbps.

Merk er echter nog weinig van, speedtest app geeft nogsteeds net onder de 2Mbps aan. Nog even geduld hebben denk ik?
Telefoon opnieuw opgestart?

Mijn contract loopt over 1.5 maand af en dan ga ik ook een sim only van Simyo proberen. Denk eerst even 2 maanden los om te kijken hoe het bevalt, maar waarschijnlijk wordt het wel een jaar abbo. Met mijn gebruik scheelt het enorm in de maandelijkse kosten dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik moest even (15 min.) mobiel internet uitzetten op mijnsimyo site. Daarna weer aanzetten en telefoon opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic

Je moet een paar truken uithalen als bestaande abbonee om je snelheid te krijgen (een beetje jammer van Simyo..). O.a. :

- Bij je instellingen bij je "mijn simyo" moet je internet toegang disablen, en vervolgens je telefoon tegelijkertijd uit hebben staan. Sommige mensen lukt het in 5 minuutjes, maar mij kostte het een nachtje.

- Als je met de helpdesk belt geven ze je het advies om je internet toegangspunt aan te passen. Ik kreeg ook daadwerkelijk andere waarden als suggestie dan die ik automatisch had verkregen. Ze staan hieronder. Het werkte niet, dwz, pas na m'n nachtje uit (maar wellicht is het de combinatie?).
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S II uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Dit is dus voor een SII, maar voor andere toestellen zijn de waarden natuurlijk gelijk alleen de naamgeving is anders (bij mij ook want Engelse menus ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
gastje13 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Gaat mij inderdaad ook enkel om 3G/3.5G ;)
Maar verder werkt het netwerk wel identiek als voor de echte KPN klanten?
Jup, extreem goed bereik, goede pingtijden, betrouwbare snelheden op je 3G en vooral...een heerlijk Edge netwerk als backup. Of in mijn geval, primair netwerk (meer dan snel genoeg voor chat, 9292ov en internetten). Altijd 3-5 strepen ongeacht waar je bent :) [edit : Edge alleen in gebieden waar een 4G netwerk is, dus effectief west/midden nederland in / tussen de grote steden]

[ Voor 10% gewijzigd door majic op 26-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
En dat is waarom ik echt bij KPN blijf en nooit maar dan ook nooit zal overstappen op Vodafone of T-Mobile. Dit is echt drama qua internet dekking. Al heeft T-Mobile volgens mij zijn best gedaan de afgelopen jaren om dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

majic schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

Jup, extreem goed bereik, goede pingtijden, betrouwbare snelheden op je 3G en vooral...een heerlijk Edge netwerk als backup. Of in mijn geval, primair netwerk (meer dan snel genoeg voor chat, 9292ov en internetten). Altijd 3-5 strepen ongeacht waar je bent :)
Edge bij Vodafone betekent over het algemeen dat je geen internet hebt :P Ik ben benieuwd naar Simyo, jammer genoeg wordt ik pas overgezet over een maand.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
majic schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

Je moet een paar truken uithalen als bestaande abbonee om je snelheid te krijgen (een beetje jammer van Simyo..). O.a. :

- Bij je instellingen bij je "mijn simyo" moet je internet toegang disablen, en vervolgens je telefoon tegelijkertijd uit hebben staan. Sommige mensen lukt het in 5 minuutjes, maar mij kostte het een nachtje.

- Als je met de helpdesk belt geven ze je het advies om je internet toegangspunt aan te passen. Ik kreeg ook daadwerkelijk andere waarden als suggestie dan die ik automatisch had verkregen. Ze staan hieronder. Het werkte niet, dwz, pas na m'n nachtje uit (maar wellicht is het de combinatie?).

[...]

Dit is dus voor een SII, maar voor andere toestellen zijn de waarden natuurlijk gelijk alleen de naamgeving is anders (bij mij ook want Engelse menus ;) ).
Pfff, dat is nog redelijk wat werk! Heb ik er natuurlijk wel voor over, maar echt klantvriendelijk is het inderdaad niet. Zouden ze dat gedaan hebben om mensen van de domme te houden? Zodat ze (omdat onwetende mensen het niet zelf nog 'activeren') meer internetcapaciteit overhouden?

Edit: Heb het net gedaan, mijn simyo internet uit, en na 5 min weer aan. Ook APN weggegooid en aangemaakt volgens jouw beschrijving. Nu echter helemaal geen dataverbinding meer :P Alleen signaal streepjes, geen 3G of H+ tekentje meer :X Ook op een S2 overigens..

Edit 2: Oh, naam toegangspunt aanpassen van "Internet" naar "default" is de oplossing denk ik. Nu wel weer een H symbooltje. Snelheid is echter nogsteeds 3.24 / 0.94. Zal vannacht telefoon even uitzetten, en in Mijn Simyo ook even internet uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Misschien is het bereik wel niet zo goed. Je zit boven de 2Mbit dus volgens mij heb je de nieuwe snelheid al. Nogmaals die 14,4Mbit is theoretisch en haal je eigenlijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor waardes halen jullie dan met de speedtest app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
da's een prima snelheid inderdaad. Je upload is 1mbit, je down 3.25...da's toch een stukje sneller dan de 2mbit/386kbit die het eerst was..! Even testen in andere regio, kan zomaar zijn dat het dan vlotter is. Utrecht centrum haal ik ook geen exorbitante waardes, maar stukje buiten de binnenstad weer wel. Afhankelijk van de drukte, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik haal hier nu 4,41 down en 1,29 up.
Met een ping van 98ms.

Dit is in Noord-Holland trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Stravincy op 26-08-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik had op de Facebook post van Simyo gereageerd met een linkje naar de post majic. Met de opmerking erbij dat de nieuwe snelheid blijkbaar niet helemaal automatisch wordt geactiveerd.

Simyo reageerde daarop met het volgende bericht:
Alle klanten zijn inmiddels automatisch over gezet naar de nieuwe snelheden. Het klopt dat je hier kortgeleden wat voor moest doen. Sinds vorige week is iedereen echter over gezet.
Al haal ik thuis met de Speedtest app nogsteeds niet hoger dan 1.15/0.35. Heb m'n toestel al een keer herstart, en heb 2 streepjes bereik, en H+ symbooltje. Misschien dat het met betere dekking (vol bereik) beter is. Zal het binnenkort nog eens testen.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

majic schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

Jup, extreem goed bereik, goede pingtijden, betrouwbare snelheden op je 3G en vooral...een heerlijk Edge netwerk als backup. Of in mijn geval, primair netwerk (meer dan snel genoeg voor chat, 9292ov en internetten). Altijd 3-5 strepen ongeacht waar je bent :)
Ik moet zeggen dat ik met Simyo geen beter bereik heb dan met Vodafone. Hangt er natuurlijk ook vanaf waar je zit. Zelf woon ik in Groningen en merk dat ik in de provincie nog altijd erg vaak geen 3G heb. Ook geen Edge overigens. Maarja, misschien vraag je er ook om als je in Groningen woont :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
RoD : Sorry, mijn fout. Ik had moeten zeggen "overal waar je 4G dekking hebt, heb je nu ook Edge dekking". Da's zo'n beetje de gehele linker helft van Nederland ondertussen, maar inderdaad niet de oostkant grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RoD schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:37:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met Simyo geen beter bereik heb dan met Vodafone.
En andersom dan? Hoe verhoudt zich het bereik van Simyo tov Vodafone zich bij jou in het noorden? Het is niet beter, maar ook niet minder?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:23
Ik heb nu ongeveer een half jaar Simyo.
Hiervoor T-Mobile gehad.

Ik ben niet meer weg te krijgen bij Simyo. Ik ben dik tevreden.
Heb zelf Sim Only (jaarcontract) 100 minuten/sms en 1000Mb aan data. Betaal 13 euro per maand.

Bereik is vele malen beter dan bij T-mobile. Waar ik thuis (Roosendaal) met T-Mobile vaak 2G had heb ik met KPN vol bereik 3G. Daarbij merk ik vooral in Zeeland beter 3G bereik te hebben en binnen in panden met KPN.

Sinds kort is de internetsnelheid ook verhoogt. Ik zeg alleen maar extra reden om bij Simyo te blijven.

Dik tevreden.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik twijfel nog steeds tussen Simyo en Hollands Nieuwe. Ik zit nu bij Vodafone en ben tevreden over snelheid en dekking en weet niet hoe dat met Simyo zal zijn via het KPN netwerk. Ik ga er in het geval van Hollands Nieuwe van uit dat de snelheid en dekking hetzelfde zal zijn als bij Vodafone gezien dit hetzelfde netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Mijn ervaring (omgeving Utrecht / Den Bosch) is in ieder geval dat het KPN netwerk gelijkwaardig en/of superieur is aan Vodafone en T-mobile.

Ik ben regelmatig met iemand die Vodafone heeft en de halve dag (omgeving Utrecht) heeft hij matig bereik, en ik een volle dosis streepjes/signaal. Dit merk je vooral binnenshuis of als je aan het rijden bent - dan is hij slecht te verstaan, en bij mij is niets aan de hand tegelijkertijd.

Zou me daar écht geen zorgen overmaken, KPN blijft het beste netwerk qua absolute dekking nog steeds, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Bor de Wollef schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:47:
Ik twijfel nog steeds tussen Simyo en Hollands Nieuwe. Ik zit nu bij Vodafone en ben tevreden over snelheid en dekking en weet niet hoe dat met Simyo zal zijn via het KPN netwerk. Ik ga er in het geval van Hollands Nieuwe van uit dat de snelheid en dekking hetzelfde zal zijn als bij Vodafone gezien dit hetzelfde netwerk gebruikt.
Wij hebben hier Hollandsnieuwe ook gehad en werden er gek van. Vaak iets minder bereik dan KPN, maar wat het ergste was dat waren vooral de storingen (internet deed het heel vaak niet of veel time-outs, gesprekken die niet doorkwamen) En dat was bij meerdere mensen die ik ken met totaal verschillende telefoons en die op verschillende plaatsen kwamen. Nu hebben die allemaal ook Simyo en zijn helemala tevreden. Eigenlijk praktisch nog nooit gemerkt dat er iets niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:59
Weet iemand hoe het precies zit met 'Maandelijks gratis je bundels naar boven en beneden aanpassen' bij Simyo? Onder het kopje actievoorwaarden staat weer 'Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.'

Bedoelen ze met 'overstap naar andere abonnementsvorm' het overstappen van het 1 jaar naar 1 maand plan? Of bedoelen ze wijzigen van bundel? In het laatste geval is het nogal misleidend en bovendien kan ik nergens vinden wat de korting is. De prijzen zijn toch gewoon normale vaste prijzen zonder korting?

Als ik een 1 jarig abonnement afsluit met 100min en 200mb dan is dat 3+5=8 euro per maand. Stel: ik wil gedurende één maand in die periode van 1 jaar mijn databundel een stapje omhoog zetten naar 500mb (die is 7,50 ipv 5 euro per maand); betaal ik dan gewoon 2,50 extra voor die maand? Of betaal ik dan het tarief van het 1-maand abonnement? En als ik daarna weer terug ga naar 200mb, betaal ik dan weer netjes 5 euro per maand gedurende de rest van het 1 jarige abonnement?

Kortom: 'maandelijks gratis bundel aanpassen' betekent dat dat ze geen extra administratiekosten in rekening brengen of betekent dat dat ik binnen het 1 jarige abonnement naar hartelust mijn bundel per maand kan wijzigen en daarbij de prijzen gehanteerd worden van de bundels in het 1 jarige abonnement, zoals in het voorbeeld hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Goede vraag Roel. Hetzelfde vroeg ik mij ook net af. Wat ik mij ook afvraag is of het mogelijk is om bv de eerste 3 maand een maandabonnement te nemen (om te kijken of het bevalt) en hierna naar een jaarabonnement over te stappen om gebruik te kunnen maken van de lagere maandelijkse kosten van een jaarabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:37:
Goede vraag Roel. Hetzelfde vroeg ik mij ook net af. Wat ik mij ook afvraag is of het mogelijk is om bv de eerste 3 maand een maandabonnement te nemen (om te kijken of het bevalt) en hierna naar een jaarabonnement over te stappen om gebruik te kunnen maken van de lagere maandelijkse kosten van een jaarabonnement.
Dat is mogelijk.

• Bor
  • Nu online

Bor

Zo, mijn aanvraag is de deur uit. Ik ben benieuwd. De besparing die ik kan behalen ten opzichte van Vodafone is behoorlijk. Zelfs bij een maandabonnement. Ik heb contact met Simyo gehad en daar bevestigde men dat het idd mogelijk is om een maandcontract over te zetten in een jaarcontract om zo gebruik te maken van de lagere kosten. Nu nog wachten op nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00
Een hele verbetering voor prepaid wat betreft Internet. Voorheen had je voor geloof ik €10 250mb, nu is er een 100mb bundel (€4), en 250mb is nu €7. Tevens snelheid omhoog(?), al is het nog steeds traag (1Mbps down, 386kpbs up_).

Met mijn 30min/maand en een enkel sms'je is simyo nog altijd de aantrekkelijkste.

[ Voor 16% gewijzigd door inquestos op 02-09-2013 16:20 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik wil graag een abonnement bestellen van 13,50 (6,- voor 200 min/sms en 7,50 voor 500MB). Dit is wel een prima deal denk ik? Kwa huidig gebruik lijkt deze bundel me geschikt. Is er nog iets wat ik moet weten? Een bepaalde aanbieding? Anders gaat deze zo de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Bor de Wollef schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:00:
Zo, mijn aanvraag is de deur uit. Ik ben benieuwd. De besparing die ik kan behalen ten opzichte van Vodafone is behoorlijk. Zelfs bij een maandabonnement. Ik heb contact met Simyo gehad en daar bevestigde men dat het idd mogelijk is om een maandcontract over te zetten in een jaarcontract om zo gebruik te maken van de lagere kosten. Nu nog wachten op nummerbehoud.
Mijn bestelling heb ik gisteren ook gedaan, nu heb ik ook een duur abonnement als je de prijzen vergelijkt met Simyo. Aangezien ik nog nooit gebruik heb gemaakt van het KPN netwerk ben ik benieuwd hoe dit zich verhoudt met het Vodafone netwerk. Jaren geleden wel eens overgestapt naar T-mobile, maar de dekking was (toen) erg belabberd ;( . Dus vanwege de positieve geluiden over het KPN netwerk heb ik gekozen voor Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Mijn vriendin gebruikt al bijna een jaar Simyo en is er tevreden over. Ik zelf moet binnenkort ook weer eens een nieuw abbo afsluiten want in december loopt mijn Hi! abbonement af.

Werd ik gisteren gebeld door Hi!. "U bent al 3 jaar klant en daar zijn we heel blij mee, daarom willen we u graag een mooie aanbieding doen. Wat voor toestel heeft u nu?". Ik gaf aan de gelukkige bezitter te zijn van een iOcean X7, waar de dame nog nooit van gehoord had.. "Dan gaan we u een mooie aanbieding doen zonder telefoon. Ik zie dat u op dit moment minder dan 100min per maand belt en met 200mb data uit de voeten moet kunnen. Dus ik wil u dit aanbieden voor 'slechts' 19€ per maand!!!!"

Ik gaf vervolgens aan dat ik op dit moment, voor 11€ per maand, 150 belminuten heb en 500mb. Dat haar 'aanbieding' dus bijna 2 keer zo duur is als mijn huidige abbonement en dat ik dan ook nog terug zou gaan in zowel belminuten als mb!! Toen werd het ff stil aan de andere kant. Vervolgens had ik tijdens het gesprek ook al even Simyo erbij gepakt; 200mb + 100min voor 8€ per maand.

"Dan kan ik helaas niets voor u betekenen. Bedankt voor uw tijd en nog een fijne dag...".

Zucht..

Verwijderd

Ik heb 2 maanden een abonnement bij Ben gehad, dat werkt via T-Mobile. Op zich een prima provider. Geen problemen met bellen en internetten, waar ik ook kwam, echter bij mij thuis woon ik schijnbaar op een 'zwarte vlek' waardoor het bereik bar slecht is.

Gister mijn contract bij Ben laten beëindigen, en een aanvraag gedaan bij Simyo. 300 minuten en 1000 MB voor €17 per maand is natuurlijk 'geen geld'. Heb wel gekozen voor een jaarcontract.

Die 14.4 Mbit internet is altijd welkom, en wellicht dat ze in de toekomst nog eens 4G gaan aanbieden :)

• Gwunnik
  • Laatst online: 18-09 21:54
Ik ben afgelopen april/mei overgestapt van Vodafone naar Simyo, wat een verademing. Internet was weliswaar niet zo snel (download snelheid is wel alweer verhoogd, maar was toen nog 2mbit) maar ik download niet verschrikkelijk veel.

Wat mij in positieve zin verbaasde was het bereik. Vodafone was echt een drama en woon nota bene midden in Utrecht... daarvoor T-Mobile en dat was hetzelfde verhaal of misschien zelfs erger. Simyo/KPN, nergens problemen. Bereik wordt soms wel wat minder, vooral in drukke gebieden zoals Hoog Catherijne. Maar kan dan nog altijd een bericht sturen of ff treintijden ofzo checken. En ik betaal ook nog minder dan de helft tov mijn vorige abbo :*)

Ik ben er erg blij mee!

Verwijderd

Gwunnik776 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:02:
Wat mij in positieve zin verbaasde was het bereik. Vodafone was echt een drama en woon nota bene midden in Utrecht... daarvoor T-Mobile en dat was hetzelfde verhaal of misschien zelfs erger. Simyo/KPN, nergens problemen. Bereik wordt soms wel wat minder, vooral in drukke gebieden zoals Hoog Catherijne.
Daar ga ik in mee. Ik heb van mijn werk een telefoon met Vodafone abonnement, maar dit is echt slecht in het centrum. Ik woon op een paar honderd meter van Utrecht CS, en Vodafone is gewoon waardeloos in dit gebied. Zowel KPN als T-Mobile presteren 'perfect' rondom Utrecht CS.

Verwijderd

Dit is raar. Ik heb vandaag m'n pakket binnen gekregen, probeer te activeren op www.simyo.nl/activeren maar is het inputveld voor simkaartnummer en de formbutton "disabled", na het inloggen. Oftewel kan niks invoeren?

Bij het aanpassen van de DOM en vervolgens het simkaartnummer invoeren en op de knop drukken werkt wel: Dan ga ik naar mijn contract maar dan lukt bevestigen niet. (Fout op pagina).

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:46:
Dit is raar. Ik heb vandaag m'n pakket binnen gekregen, probeer te activeren op www.simyo.nl/activeren maar is het inputveld voor simkaartnummer en de formbutton "disabled", na het inloggen. Oftewel kan niks invoeren?

Bij het aanpassen van de DOM en vervolgens het simkaartnummer invoeren en op de knop drukken werkt wel: Dan ga ik naar mijn contract maar dan lukt bevestigen niet. (Fout op pagina).
Kreeg laatst ook iets mee van een bekende van me die ook zoiets had. Hij had toen contact opgenomen met Simyo Webcare via Twitter en afaik was het zo opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
M'n moeder wordt morgen overgezet op Simyo.

Nu kreeg ze vandaag een mailtje met o.a. deze melding:
LET OP! Heb je een abonnement, activeer je Simyo simkaart dan vóór de overzetting om problemen te voorkomen. Ga naar www.simyo.nl/activeren en volg de stappen. Maak echter pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet omdat dan je bundels zijn geactiveerd.
Is het noodzakelijk dat dit vandaag gebeurt? Ik ben niet bij haar in de buurt, en zelf komt ze daar niet uit denk ik :P Of kan ik het zo laten en gaat het dan morgen alsnog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Maar activeren moet ze toch, of het nu vandaag of morgen is. Dan beter vandaag even, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja dat is waar. Heb het inmiddels al geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Wanneer Simyo het doet, werkt het prima, fijne website waar je je verbruik kan zien etc.
Maar wanneer er iets niet goed gaat, en je moet de klantenservice hebben.. Laat het woord service dan maar weg.
Op een of andere manier hebben ze het niet voor elkaar gekregen een automatische incasso te innen. In plaats van mij een berichtje te sturen hebben ze terwijl ik vakantie had een mail verstuurd en er administratiekosten op gegooid. Ik een gebeld, moest ik een mail versturen, en terwijl ik op antwoord aan het wachten was weer de administratiekosten gaan verhogen met €12,50. Zoveel betaal ik niet eens in de maand aan mijn abbo (200MB, 300min€11,99). Maar nee hoor, gewoon betalen!
|:(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/567338390.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Via Twitter heb ik erg goede ervaringen met de support. Ze reageren snel en correct, en ik voel me altijd goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Ik heb geen Twitter, en vind dat een bedrijf gewoon support moet leveren aan de telefoon of per mail, en niet wanneer het publiek wordt pas.
Maar wel bedankt voor de tip, mocht ik een probleem met ze hebben zal ik er een Twitter voor aanmaken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Simyo is niet-voor-niets zo goedkoop, want ze doen het liefst alles online.

Deze pagina spreekt voor zich:
1. Vind zelf je antwoord
2. Vraag het anderen
3. Vraag het een medewerker
Er wordt niet eens gesproken over telefoon of email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik haal hier "maar" 3 Mb down en 0,40 Mb up. :'(

• ThinkPad
Ja hier hetzelfde. En dat is met vol bereik op H+. Optimaler gaam de omstandigheden niet worden dus :+

Vond het ook al knap dat hij 14Mbps haalt.

Zal het aan de mast liggen? Dat die niet sneller kan? Zou je misschien je APN instellingen kunnen delen TereZz ?

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 11-09-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is m'n nummer geporteerd naar Simyo, en heb net even een speedtestje gedaan op m'n HTC One.

Ik haal gemiddeld 7.1 Mbps op ongeveer 400 meter hemelsbreed van Utrecht CS. Heb dus niets te klagen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/580945180.png

Weet iemand trouwens welke APN je nou moet gebruiken, 'internet' of 'portalmmm.nl'?

Update: Thuis (Catharijnesingel, Utrecht) haal ik 13.6 Mbps, en dat met 2 van de 5 streepjes.. dus mag zeker niet klagen!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/581532714.png

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:37:
Sinds vandaag is m'n nummer geporteerd naar Simyo, en heb net even een speedtestje gedaan op m'n HTC One.

Ik haal gemiddeld 7.1 Mbps op ongeveer 400 meter hemelsbreed van Utrecht CS. Heb dus niets te klagen :)

[afbeelding]

Weet iemand trouwens welke APN je nou moet gebruiken, 'internet' of 'portalmmm.nl'?
Internet eventueel een nieuwe APN maken,

https://support.simyo.nl/...n-voor-Android-toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:47:
Ja hier hetzelfde. En dat is met vol bereik op H+. Optimaler gaam de omstandigheden niet worden dus :+

Zal het aan de mast liggen? Dat die niet sneller kan? Zou je misschien je APN instellingen kunnen delen TereZz ?
Mezelf even quoten :+

Ik zit nu in Groningen, en daar zelfde condities: vol bereik, H+ symbooltje.
Hier haal ik echter ruim 8.1Mbps. De mast thuis kan dus blijkbaar niet hoger dan 3Mbps...

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
Kijk, dat scheelt! Ik haalde (exact zelfde plek, minuutje eerder) 1100 kbps down en met die instellingen 5100 kbps. :)

• ThinkPad
Wat heb je bij APN type ingevuld? "Internet" of "default" ?

• TereZz
ThinkPadd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:47:

Ja tuurlijk, is vanzelf gegaan met aanschaf van nieuwe telefoon.
Naam: KPN
APN: portalmmm.nl
Proxy: <geen>
Server: <geen>
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
mcc: 204
mnc: 08
Verificatietype :<geen>
APN-protocool: IPv4
Roamingprotocool voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven

EDIT:
Veel heb ik er niet aan, 200MB data bundel O-)

Nu ik er over nadenk, zou ik ook gebruik kunnen maken van 4g. Zal het aanzetten en proberen wanneer ik in 4g gebied ben.

[ Voor 10% gewijzigd door TereZz op 14-09-2013 11:47 ]

• ThinkPad
Vreemd, dat is toch iets compleet anders dan wat hier staat: https://support.simyo.nl/...n-voor-Android-toestellen

De instellingen die jij noemt krijg ik echter ook als ik in het Toegangspunten menu op "Standaardinstellingen" druk. Snelheid is prima, dus zal wel goed zijn. Wel apart dat ze op de Simyo site dan wat anders noemen.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2013 12:06 ]

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:39:
Wat heb je bij APN type ingevuld? "Internet" of "default" ?
default, internet staat er bij mij niet bij? Of bedoel je APN, daar heb ik internet nu.
Geen idee of het door iets anders komt (beide N=1), ik geloof het wel ;)

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Simyo. Ik woon in de regio Tilburg en ben ook vaker in Eindhoven en Midden-Limburg. Zover ik begrijp is de dekking in Tilburg en Eindhoven heel netjes; alleen nog geen Edge, maar dat is wachten op 4G van KPN zover ik begrijp, toch?

Ik ben de randvoorwaarden van Simyo aan het bekijken m.b.t. een jaar abonnement.

Bij Belbundel-wijzigen staat:
"Voor een Sim Only abonnement geldt dat je de belbundel maandelijks kunt verhogen of verlagen. Je kunt de belbundel wijzigen vanaf 'Mijn Simyo' onder het kopje 'Overzicht'. Hierbij geldt dat de wijziging ingevoerd moet worden vóór de 26e dag van de maand om de wijziging direct de eerstvolgende maand van kracht te laten zijn. Wanneer de bundel op of na de 26e dag van de maand gewijzigd wordt, dan gaat de wijziging een maand later in."

Bij "Hoe-lang-is-mijn-bundel-geldig" staat:
"Het jaarabonnement krijgt een einddatum mee; exact een jaar na de datum dat je het abonnement hebt afgesloten. In dat jaar kun je de bundels een keer per maand verhogen of verlagen. Je kunt echter niet lager dan de bundel die je in eerste instantie hebt aangeschaft."

Vraag 1) Wat bij "Hoe lang is mijn bundel geldig" staat had ik eigenlijk verwacht bij "Belbundel wijzigen". Als ik het dus goed begrijp kan ik niet van 200 min/sms naar 100 min/sms wijzigen als ik een abo nu aanga met 200 min/sm. Als ik twijfel kan ik dus beter met 100 min/sms beginnen en na één maand verhogen naar 200 min/sms, omdat ik wel mag wijzigen maar niet lager mag dan wat ik initieel had? Vraag ter bevestiging.

Vraag 2) En wat ik bij Simyo niet zo snel zag staan, maar hier net zo snel gesteld heb... Hoe zit het met servicenummers zoals 0900 nummers? Gaan die van mijn belbundel af met Simyo of valt dit buiten de bundel? Ik verwacht buiten de bundel, maar je weet maar nooit :) Antwoord al gevonden.

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
@ Gim,

Goede vraag. Ik sta op het punt het zelfde te doen als jij, goed dat je me hier op wijst.

Ik neem aan dat de info op de website klopt, maar het is niet bindend. Daarvoor moet je in het contract/de voorwaarden van het abonnement zijn. Wellicht heeft iemand die ter beschikking.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
Gim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:50:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Simyo. Ik woon in de regio Tilburg en ben ook vaker in Eindhoven en Midden-Limburg. Zover ik begrijp is de dekking in Tilburg en Eindhoven heel netjes; alleen nog geen Edge, maar dat is wachten op 4G van KPN zover ik begrijp, toch?
Klopt :) (bron 1, bron 2)
Vraag 1) Wat bij "Hoe lang is mijn bundel geldig" staat had ik eigenlijk verwacht bij "Belbundel wijzigen". Als ik het dus goed begrijp kan ik niet van 200 min/sms naar 100 min/sms wijzigen als ik een abo nu aanga met 200 min/sm. Als ik twijfel kan ik dus beter met 100 min/sms beginnen en na één maand verhogen naar 200 min/sms, omdat ik wel mag wijzigen maar niet lager mag dan wat ik initieel had? Vraag ter bevestiging.
Klopt ook. Wat misschien handig is om te weten: een aanpassing naar boven betekent niet dat je meteen een nieuw 'jaarcontract' aangaat. Sommige aanbieders (bijvoorbeeld internetaanbieders) vinden dat je bij zo'n wijziging een nieuwe overeenkomst aangaat en dus opnieuw een jaar vast zit, maar dit is bij Simyo niet zo: een vriend van mij heeft sinds mei 2013 een abonnement, maar heeft in de tussentijd zijn belbundel verhoogd van 300 naar 500 minuten. De einddatum van zijn contract staat nog op mei 2014 en is niet verschoven naar augustus 2014.

• Brad
Gim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:50:
Ik ben recentelijk (3 weken geleden) nog in Tilburg geweest, en had daar op mijn iPhone 4 gewoon Edge. Het netwerk werkte echter niet zo stabiel als hier in Haarlem, het was eigenlijk net 'ietsje' sneller als GPRS.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20
Wel jammer, ze maken veel reclame van "baas is eigen bundel" en dan kun je dus niet omlaag bijstellen..

Ik ga, na een maand Simyo (zonde van de aansluitkosten), naar Ziggo mobiel. Kost me 15 euro per maand en heb ik 300 minuten en 1GB data en kan ik er ook per maand vanaf. Zelfde bedrag, 3 keer zoveel minuten, 2 keer zoveel data en betaal per seconde i.p.v. per minuut.

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
Wel jammer, ze maken veel reclame van "baas is eigen bundel" en dan kun je dus niet omlaag bijstellen..

Ik ga, na een maand Simyo (zonde van de aansluitkosten), naar Ziggo mobiel. Kost me 15 euro per maand en heb ik 300 minuten en 1GB data en kan ik er ook per maand vanaf. Zelfde bedrag, 3 keer zoveel minuten, 2 keer zoveel data en betaal per seconde i.p.v. per minuut.
Helaas was ik net te vroeg.. ik heb 2 weken geleden een Simyo abonnement afgesloten voor 1 jaar (300 minuten en 1 GB voor €17 p/maand), en toen kwam Ziggo met dat zéér aantrekkelijke aanbod (300 minuten en 1 GB voor €15 p/maand, en per seconde afrekenen ipv minuut).

Aan de andere kant weet ik gewoon dat het KPN netwerk super stabiel is, en dat ik (vrijwel) overal perfecte 3G dekking heb. Bij Vodafone is dat op sommige plekken niet het geval..

Who knows veranderd dat wel als KPN straks Taco Bell Mobile wordt..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 11:54 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jongetje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
Ik vermoed dat dit een lokkertje is van Ziggo, op de lange termijn zullen de tarieven wel omhoog gaan.
Bovendien is dit exclusief voor Ziggo abonnees, dus die kosten kunnen ze ergens anders mee compenseren.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Maar goed dat Simyo een waarschuwing stuurde bij een rappe afname van m'n internetbundel..bij de 75% waarschuwing 3G/cellular meteen uitgezet (maar het wordt prolly toch bijbetalen..zonde) Wat blijkt: heb gister iOS7 geinstalleerd dmv restore. Blijkbaar zaten er wat apps vrolijk nog te restoren en ook een hoop meuk te updaten lekker over 3G.

Maar goed, het zij zo, had ik maar beter op moeten letten: wees gewaarschuwd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2013 17:46 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Brad
Laatst verbond mijn iPhone in Haarlem na vliegtuigmodus opeens met een 3G900-mast, maar op de een of andere manier schakelt hij niet lang daarna steeds weer naar een 3G2100-mast. Ik was ergens binnen, en eerst had ik dan 5 streepjes, maar dan koos mijn iPhone vervolgens weer voor die 3G2100-mast wat ervoor zorgde dat mijn signaal opeens naar 2-3 streepjes zakte. Waar kan het aan liggen dat hij niet gewoon met het sterkste signaal verbonden blijft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat betreft het omhoog en omlaag bijstellen staat dit op de site als je het afsluit:

---------------------
Mijn voordelen

Regel alles zelf via Mijn Simyo
Betrouwbaar KPN netwerk
Maandelijks gratis je bundels naar boven en beneden aanpassen
--------------------
Dus die voorwaarde conflicteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:44:
Maar goed dat Simyo een waarschuwing stuurde bij een rappe afname van m'n internetbundel..bij de 75% waarschuwing 3G/cellular meteen uitgezet (maar het wordt prolly toch bijbetalen..zonde)
Wat ik erg jammer vind is dat je niet even snel een blok van bv 100M voor de de komende 30 dagen erbij kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is natuurlijk precies wat ze willen, dat je je bundel zo krap mogelijk zet en eroverheen gaat. Dan betaal je namelijk veel hogere tarieven.
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo