Je moet een paar truken uithalen als bestaande abbonee om je snelheid te krijgen (een beetje jammer van Simyo..). O.a. :
- Bij je instellingen bij je "mijn simyo" moet je internet toegang disablen, en vervolgens je telefoon tegelijkertijd uit hebben staan. Sommige mensen lukt het in 5 minuutjes, maar mij kostte het een nachtje.
- Als je met de helpdesk belt geven ze je het advies om je internet toegangspunt aan te passen. Ik kreeg ook daadwerkelijk andere waarden als suggestie dan die ik automatisch had verkregen. Ze staan hieronder. Het werkte niet, dwz, pas na m'n nachtje uit (maar wellicht is het de combinatie?).
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.
Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S II uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Dit is dus voor een SII, maar voor andere toestellen zijn de waarden natuurlijk gelijk alleen de naamgeving is anders (bij mij ook want Engelse menus

).