Toon posts:

[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 01:19:
[...]

Ik heb momenteel al een internetbundel van 500mb, voor 9.99. Deze bundel is een standaard bundel, dus geen actie. Ik ben overgestapt op de 500mb bundel van 7.99, wat wel een actie is en dus maar 6 maanden geldig is. Na die 6 maanden betaal ik toch weer 9.99 zoals ik betaalde voordat ik gebruik maakte van de actie? Of moet ik na 6 maanden het op dat moment geldende bedrag voor 500 mb betalen? Dit is wat ik bedoelde :p

@slahser, waar op Mijn Simyo vind ik die productomschrijving die jij hebt gepost?
Dat is het PDF'je die je gekregen hebt via de mail na activatie van je simkaart.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik ben overgestapt op de 500mb bundel van 7.99, wat wel een actie is en dus maar 6 maanden geldig is. Na die 6 maanden betaal ik toch weer 9.99 zoals ik betaalde voordat ik gebruik maakte van de actie?
Door de overstap heb je jouw abonnement van 9,99 beëindigd. Na zes maanden gelden de voorwaarden voor de bundel van 7,99 met de prijs die naar de actieperiode geldt. Ik ben benieuwd wat Simyo in jouw situatie doet. Ik denk dat je aan het kortste eind trekt...

En voor degenen, die na een actieperiode willen opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten en dit steeds op deze manier willen herhalen om voor de actieprijzen in aanmerking te komen: houd er ook rekening mee dat Simyo jouw een nieuw abonnement kan weigeren als ze jou zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
[...]
Na die 6 maanden betaal ik toch weer 9.99 zoals ik betaalde voordat ik gebruik maakte van de actie? Of moet ik na 6 maanden het op dat moment geldende bedrag voor 500 mb betalen? Dit is wat ik bedoelde :p
Correct, ik dacht dat je misschien nog een 1Gb databundel had voorheen voor die 9,99. Die zou je dan niet meer terugkrijgen. Maar het tarief dat je na de actie periode gaat betalen is voor jou hetzelfde en met dezelfde databundel grootte als voorheen inderdaad. Dus ik zou er vanuit gaan dat er niets voor je veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 14-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik ben ook eens gaan rekenen. Na afloop van mijn contract krijg ik geen korting meer, maar behoud ik wel mijn voorwaarden. In mijn geval zijn dat; 250 belminuten/SMS afrekenen per seconde en 1000MB internet voor € 19,99 (nu € 11,94). Ik denk dat het daar voorlopig maar mee zal moeten doen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 18:59
Hmm stel ik heb een abbo bij SImyo, goedkoop een abbo afgesloten. Na 12 maanden zie ik een veel betere aanbieding bij Simyo, maar ik kan niet mijn oude nummer meenemen. Dan zou ik een andere aanbieder 1 maand een abbo kunnen afnemen (volgens mij BEN) van 3 euro voor 1 maandje (waarschijnlijk nog wel aansluitkosten) mijn nummer meenemen en dan vervolgens na 1 dag weer terug naar Simyo (en nr meenemen).

Als dat abbo jouw 9 euro per maand scheelt (van 20 naar 11 euro) en dat doe je weer een jaar lang, dat scheelt dus 12 * 9 = 108 euro. Het lijkt me dat dit bedrag niet hoger is dan 2x aansluitingskosten.

Of denk ik hier nu helemaal fout? Graag zie ik verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je als je de klantenservice belt er wel wat te regelen valt. Die aanbiedingen gelden bij de meeste bedrijven niet voor bestaande klanten tot ze gaan klagen en contractvrij weg kunnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat laatste kan bij Simyo natuurlijk altijd, en dat maakt de situatie toch een klein beetje anders. Een normale provider weet dat je voor 1 of 2 jaar tekent en kan daardoor uitgaan van vaste inkomsten gedurende die periode, bij Simyo kan je elke maand weg...

Verwijderd

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Simyo mijn nummer over gaat zetten. Ik kom verdikke van Hi dus je zou toch mogen verwachten dat dat niet zo lang zou hoeven duren (valt beide onder kpn toch?) Toen ik simkaart binnen kreeg en activeerde stond er geloof ik dat het de 17de zou gebeuren, dat zou dus morgen zijn. Echter staat in het mailtje wat ik van porteringen kreeg dat ze me dit een dag van te voren dan zouden melden. Dan zou ik toch vandaag een mailtje moeten ontvangen? Ik heb inmiddels de klantenservice maar gemaild (via reactiefomulier) maar daarop ook nog geen antwoord. Ik wacht nog maar braaf even af maar duurt wel lang allemaal zeg. Iemand hier ook ervaringen mee?

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Ik kreeg inderdaad keurig de avond te voren nogmaals een mailtje dat mijn nummer de volgende dag zou worden omgezet. En dat gebeurde ook 's morgens al vrij vroeg.

Als je al een mail hebt ontvangen dat het de 17e gaat gebeuren zou ik me nu nog niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag eindelijk een mail ontvangen dat ze het maandag de 20ste over zullen zetten. Als dat mailtje nou net even wat eerder was gekomen.... 8)7 maar goed ik heb dan ook vrij weinig geduld met dit soort dingen. Wat ik dan wel een beetje jammer vind, is dat er dan weer geen optie is waarmee je je klachten ticket weer kunt intrekken. (had de klantenservice weer een ticket gescheeld)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn abbo gaat as maandag in. Heb hem zojuist geactiveerd. Ik denk dat Simyo wel iets moet gaan doen om kortingen voor bestaande klanten te geven. Anders ga ik zodra de korting verlopen is wel even een maandje naar Ben, en dan weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zie eigenlijk nergens in de klantenservice hoe het zit met de kosten van bellen in het buitenland. Wordt dit verrekend met je belbundel, of apart in rekening gebracht?

[ Voor 78% gewijzigd door greatgonzo op 17-02-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:31:
ik zie eigenlijk nergens in de klantenservice hoe het zit met de kosten van bellen in het buitenland. Wordt dit verrekend met je belbundel, of apart in rekening gebracht?
Hierover zijn ze niet echt duidelijk. Wat ik hierover kan vinden is:
In de bundel valt: sms berichten en alle gesprekken binnen Nederland naar mobiele nummers, vaste nummers en je voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Buitenland is altijd voor eigen rekening. Die bundels gelden alleen vanuit NL naar NL nummers. Ook geen servicenummers. SMS naar een NL nummer dat zich toevallig in het buitenland bevindt valt wel onder de bundel.

Mensen met een langlopend contract doen er vaak goed aan om vooral niets te doen. Om nogmaals mijn voorbeeld aan te halen. Over vier maanden val ik terug op een abbo van 19,95. Daarvoor krijg ik 250 SMS/belminuten (per seconde) en 1000MB internet. Dat is voglens mij nergens meer te vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Vraagje, Simyo is als ik het goed begrepen heb een dochter van kpn? Ik weet dat kpn en hi simlocked toestellen onderling werken (hi kaart in kpn toestel en vice versa). Werkt dit ook met een simyo kaart? Dus slikt de simlock van kpn/hi op een toestel een simyo sim kaart?

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Niet geprobeerd, maar ik verwacht van wel. De provider in jouw scherm wordt op de meeste toestellen als KPN gezien. Je krijgt ook de KPN APN instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Zou mooi zijn wanneer je een nieuw toestel nodig heb, Dan kun je een kpn of hi prepaid aanschaffen en de simyo kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraagje over de snelheid. Is het normaal dat ik met een snelheidtest van Speedtest op Android 400kbps download en 30kbps upload heb :? Vooral die trage upload verpest bij mij m'n internetfeestje behoorlijk, maar ik weet niet of dit in de praktijk normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
dr snuggles schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:42:
Vraagje over de snelheid. Is het normaal dat ik met een snelheidtest van Speedtest op Android 400kbps download en 30kbps upload heb :? Vooral die trage upload verpest bij mij m'n internetfeestje behoorlijk, maar ik weet niet of dit in de praktijk normaal is.
Laatst keer dat ik het gecheckt heb haalde ik 1.8mbit down en volgensm mij 380kbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Die Bruine schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:48:
Buitenland is altijd voor eigen rekening. Die bundels gelden alleen vanuit NL naar NL nummers. Ook geen servicenummers. SMS naar een NL nummer dat zich toevallig in het buitenland bevindt valt wel onder de bundel.

Mensen met een langlopend contract doen er vaak goed aan om vooral niets te doen. Om nogmaals mijn voorbeeld aan te halen. Over vier maanden val ik terug op een abbo van 19,95. Daarvoor krijg ik 250 SMS/belminuten (per seconde) en 1000MB internet. Dat is voglens mij nergens meer te vinden voor die prijs.
Inderdaad: je stil houden en in alle rust de markt in de gaten houden. Je kan immers toch per maand opzeggen :) Vraag me wel af of je je belbundel dan zonder een nieuw contract kunt verlagen, denk van niet? Tegen die tijd even checken.

Overigens wel grappig als ik inlog: je krijgt meer knoppen voor bundels enzo in beeld..of ik mijn bundel wil stopzetten en dan een kleinere voor meer geld ga nemen :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/141601/simyo1.png

Had wel een check op huidige bundel ingebouwd mogen worden ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DoubleYouPee
haha..staat jou sms/minuten teller ook altijd op >220 aan het eind van de maand _O-

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn MB teller staat nu op zo'n 10MB.. met een bundel van 200MB...

Als ik geen bundel neem, dan is de prijs voor 1MB toch een 1,00 euro of niet? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Want ik zou niet eens perse een bundel hoeven denk ik, maar ja een euro per MB is me een beetje te riskant.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:54:
haha..staat jou sms/minuten teller ook altijd op >220 aan het eind van de maand _O-
Bel echt voor geen moer idd! Heel af en toe klets je eens bij met een oude bekende en stook je er 45minuten doorheen! :P En dan is het weer 6 maanden stil :+

Denk dat er daar best veel van zijn: je belt elkaar hoogstens een paar minuten om wat te vragen/door te geven. Voor de rest: whatsapp!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Same here.. mn volgende abbo wordt dan ook max 100min/sms.
Ben er ook achter gekomen dat ik de 1GB nooit haal, die kan ook wel terug naar 750mb of zo. Alleen is et wel fijn om een buffer te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hebben jullier er ook wel eens last van een echo op de lijn te hebben? Als ik mijn vriendin bel (heeft KPN), hoor ik mezelf vaak terug. Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope geen problemen mee. Mensen die ik bel hebben allemaal Simyo of T-Mobile. Dus over KPN kan ik niets zeggen. Zou wel vreemd zijn als het daaraan ligt gezien het feit dat wij ook op het KPN netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Tot nu toe heb ik 1x last gehad van echo, toen ik werd gebeld door een of ander callcentre. Ik dacht toen dat het aan mijn headset lag, maar even daarna werd ik door een kennis gebeld en was het geluid, ook met die headset, prima.

Verder nog nooit slecht geluid gehad met Simyo. Frappant dat juist een callcentre dus van die brakke apparatuur en/of verbinding gebruikt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik kreeg zojuist de melding dat er nieuwe Aanbieder instellingen voor mijn iPhone zijn. Iemand dit al gedaan? Ik kan nu namelijk wel gebruik maken van persoonlijke hotspot, maar wil deze functie niet verliezen (heel belangrijk, aangezien ik zelf wil bepalen wat ik mijn mijn limiet doe waar ik voor betaal, dat het er dan 10x zo snel doorheen gaat is mijn eigen zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

greatgonzo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:34:
hebben jullier er ook wel eens last van een echo op de lijn te hebben? Als ik mijn vriendin bel (heeft KPN), hoor ik mezelf vaak terug. Is hier wat aan te doen?
Dat ligt misschien aan de telefoon van je vriendin :p (bijvoorbeeld: klein toestel waar speaker en microfoon dicht bij elkaar zitten)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hars73 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:10:
Mijn MB teller staat nu op zo'n 10MB.. met een bundel van 200MB...

Als ik geen bundel neem, dan is de prijs voor 1MB toch een 1,00 euro of niet? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Want ik zou niet eens perse een bundel hoeven denk ik, maar ja een euro per MB is me een beetje te riskant.
Dat is flink duurder geworden dan, 1 MB was 30 cent voorheen dacht ik (daarom heb ik ook geen bundel)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Nik schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:07:
Ik kreeg zojuist de melding dat er nieuwe Aanbieder instellingen voor mijn iPhone zijn. Iemand dit al gedaan? Ik kan nu namelijk wel gebruik maken van persoonlijke hotspot, maar wil deze functie niet verliezen (heel belangrijk, aangezien ik zelf wil bepalen wat ik mijn mijn limiet doe waar ik voor betaal, dat het er dan 10x zo snel doorheen gaat is mijn eigen zaak).
Schijnt dat je batterijduur enorm achteruit gaat. Krijg hem ook al regelmatig, maar negeer hem.

Zie ook: iPhone batterijduur verslechterd door KPN provider update

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 03-03-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat is niet bij iedereen zo. Mijn batterijduur is nog steeds prima, heb al een paar weken geleden die update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 13:54

Barbas

Gallego!

Per gisteren ook officieel klant van Simyo. Overgestapt van T-Mobile met nummerbehoud.

Het enige vreemde was dat ik een micro-simkaart aangevraagd heb, en er vervolgens 2 ontvangen heb. Na een mail gestuurd te hebben met de vraag welke de juiste was (i.v.m. nummer overzetten). Binnen 2 dagen antwoord ontvangen.

Een dag van tevoren (afgelopen zondag) een herinneringsmail ontvangen dat de volgende dag (maandag) mijn nummer overgezet zou worden. Op de dag zelf was opeens uit het niets mijn nummer overgezet. Niks van gemerkt! Gelukkig is alles goed gegaan :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hoe zijn de internet bundel ervaringen, ik wil misschien binnenkort mobiel internet actieveren bij simyo. Ik vroeg mij af hoe het met de snelheid ed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Vergeleken met mijn T-Mobile iphone abo, wat ik eerst had: vele malen beter en sneller!
Een snelheid op papier zegt eigenlijk niet veel, heb ik hierdoor gemerkt, maar veel belangrijker is de verbinding die je meestentijds (thuis, werk/school, onderweg) hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door dcl! op 13-03-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

brilsmurfffje schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:30:
hoe zijn de internet bundel ervaringen, ik wil misschien binnenkort mobiel internet actieveren bij simyo. Ik vroeg mij af hoe het met de snelheid ed zit.
Ik woon in Ridderkerk en maak gebruik van het internetbundel. Volgens SimYo leveren zij 2mbps aan internet, ik heb nu net even een testje gedaan (thuis) en ik kom uit op 1.78 mbps. Ik ben erg tevreden over de snelheid van de verbinding. In de stad is het ietsje trager, maar vooralsnog vlot.

Dit is mijn eerste ervaring met een internetbundel. Ik kan dus helaas geen vergelijking geven. In het algemeen is mijn ervaring positief met het internetbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:45:
Ik woon in Ridderkerk en maak gebruik van het internetbundel. Volgens SimYo leveren zij 2mbps aan internet, ik heb nu net even een testje gedaan (thuis) en ik kom uit op 1.78 mbps. Ik ben erg tevreden over de snelheid van de verbinding. In de stad is het ietsje trager, maar vooralsnog vlot.

Dit is mijn eerste ervaring met een internetbundel. Ik kan dus helaas geen vergelijking geven. In het algemeen is mijn ervaring positief met het internetbundel.
Ik haal al een jaar lang vrijwel altijd 1.8mbit, dus echt geweldig voor de prijs die je betaalt. Vergelijken kan ik maar beperkt, maar ik kan wel zeggen dat m'n vriendin met T-Mobile (een veel duurder abonnement) nooit boven de 1mbit uit komt. Ook zat natuurlijk, maar in de praktijk voelt mijn verbinding sneller aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik haal ook 1.8mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Om het rijtje af te maken net ook een speedtestje gedraaid @ 3G: 1,8Mbit it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ze hebben trouwens nu ook wel een leuke aanbieding, 500 mb internet voor 7,99 voor de eerste 6 maanden van je abbo. Daarna kost het 9,99, maar je kan er dan ook voor kiezen weer een bundel zakken.

Heb nu 200 mb voor 6,99. Voor die ene euro laat ik dat niet liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:53:
Ze hebben trouwens nu ook wel een leuke aanbieding, 500 mb internet voor 7,99 voor de eerste 6 maanden van je abbo. Daarna kost het 9,99, maar je kan er dan ook voor kiezen weer een bundel zakken.
Deze "aanbieding" is er al vanaf het moment dat de nieuwe databundels werden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ben tot nu toe erg tevreden met mijn Simyo abbo, 120 minuten en 500MB voor 15 euro per maand. Enige wat ik graag nog zou zien is om voor bijvoorbeeld 10 euro een bundel te kopen om 100MB te mogen internetten binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

greatgonzo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:53:

Heb nu 200 mb voor 6,99. Voor die ene euro laat ik dat niet liggen natuurlijk.
Let op: Die aanbieding is geldig voor de eerste 6 maanden van je abo. Als je al 4 maanden bij SimYo zit kun je maar 2 maanden gebruik maken van de actie. Daarna betaal je weer standaard tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

Datafeest schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:51:
[...]
Anyway, weet iemand of Simyo de Personal Hotspot functie heeft geblokkeerd of niet? Oftewel, kan ik via mijn iPhone internet op mijn iPad en laptop krijgen of niet? Ik kan het niet vinden.
Ik vroeg me hetzelfde af! Kon nog geen reactie vinden op deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Personal Hotspot functie kan je gewoon gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bartjeee schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:43:
Enige wat ik graag nog zou zien is om voor bijvoorbeeld 10 euro een bundel te kopen om 100MB te mogen internetten binnen de EU.
Ja, daar wacht ik ook nog op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

magnifor schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:33:
De Personal Hotspot functie kan je gewoon gebruiken. :)
Heel fijn :) thnx
dat moet toch ook werken op een neverlocked t-mobile 4s? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
dcl! schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Ja, daar wacht ik ook nog op :)
Ik heb simyo en toen ik naar frankrijk ging kreeg ik gewoon een SMSje waarins tond dat ik voor €10 100MB internet kon kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
JBX schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:40:
[...]
Heel fijn :) thnx
dat moet toch ook werken op een neverlocked t-mobile 4s? :)
De Hotspot functie wordt bepaald door de provider. Dus als je een simyo simkaart erin hebt dan zou je Hotspot functie moeten werken.

Ik heb een T-Mobile 3GS, laten unlocken door T-Mobile en later een simyo kaart erin gedaan. Hotspot functie werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Ik heb simyo en toen ik naar frankrijk ging kreeg ik gewoon een SMSje waarins tond dat ik voor €10 100MB internet kon kopen
Van de website van Simyo: Kan ik in het buitenland ook gebruik maken van de Internetbundel?Helaas ondersteunt Simyo geen Internet op je Mobiel in het buitenland. Je kunt dus geen gebruik maken van de Internetbundel buiten Nederland.

Nu zou het recent gewijzigd kunnen zijn en de website nog niet aangepast, maar op het forum zie ik dit:
https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-buitenland-1704/

Aangezien dit heel recent vraag/antwoord is, denk ik dat jij de sms niet van Simyo hebt ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

dcl! schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Van de website van Simyo: Kan ik in het buitenland ook gebruik maken van de Internetbundel?Helaas ondersteunt Simyo geen Internet op je Mobiel in het buitenland. Je kunt dus geen gebruik maken van de Internetbundel buiten Nederland.

Nu zou het recent gewijzigd kunnen zijn en de website nog niet aangepast, maar op het forum zie ik dit:

Aangezien dit heel recent vraag/antwoord is, denk ik dat jij de sms niet van Simyo hebt ontvangen!
Idd, waarschijnlijk was het een roamingpartner die een veels te duur bundeltje wilde slijten. Mijn ervaring is dat je voor je vakantie beter een lokale Starbucks ofzo in kunt stappen met gratis wlan, of een prepaidkaartje met 1GB data ofzo kunt scoren. Is in veel landen erg betaalbaar. Het eerste wat ik over de grens doe is 3g e.d. uitzetten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[...]

Aan het "Hi" in de tekst lijkt het inderdaad alsof ik deze van Hi heb gekregen. Maarja, ik kreeg de SMS wel:
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/2323/screenshot1332491488558.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Idd, waarschijnlijk was het een roamingpartner die een veels te duur bundeltje wilde slijten. Mijn ervaring is dat je voor je vakantie beter een lokale Starbucks ofzo in kunt stappen met gratis wlan, of een prepaidkaartje met 1GB data ofzo kunt scoren. Is in veel landen erg betaalbaar. Het eerste wat ik over de grens doe is 3g e.d. uitzetten enz.
Het ligt ook aan het feit hoelang je in het buitenland verblijft. Als je een weekendje weggaat dan is het misschien beter om een bundel van 100MB voor 10 euro te kopen. Als je een prepaid kaartje moet kopen en beltegoed is de kans groot dat je meer kwijt bent. Natuurlijk krijg je wel meer MB's maar lijkt mij gewoon de moeite niet waard voor die paar dagen.

Als je een week of langer gaat dan loont het wel om een lokale prepaid te kopen imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat is inderdaad een sms van Hi. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:53
Had ik pas ook . Na een overstap van Vodafone -> Simyo kreeg ik zo af en toe nog een sms van Vodafone met aanbiedingen. Heb mailtje gestuurd naar Vodafone en die hebben het daarna uitgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Iemand anders last van internet problemen?
Kreeg vanochtend geen 3G meer (alleen gprs?). Deed internet aan/uit maar toen helemaal niks meer.
Kon geeneens een internet icoontje krijgen.. stond bij op et punt om mn telefoon naar stock te flashen.
Na 30min proberen mobiel maar aan de kant gelegd en na 15min komt heb ik opeens weer GRPS..whatsapp kan er af en toe een berichtje door persen, duurt soms wel een minuut 5 minuten??

;( :?

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-03-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Bartjeee schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:43:
Ben tot nu toe erg tevreden met mijn Simyo abbo, 120 minuten en 500MB voor 15 euro per maand. Enige wat ik graag nog zou zien is om voor bijvoorbeeld 10 euro een bundel te kopen om 100MB te mogen internetten binnen de EU.
Ik neem aan dat je ook het weinig abbo-tje hebt. Waar kan je zien dat je 120 belminuten/sms hebt? Dit staat namelijk niet aangegeven in mijn contract (in dezelfde periode afgesloten).

Ik ging er eigenlijk vanuit dat naast de 1 euro korting op de belbundel, er ook 20 bel/sms bovenop de standaard 100 bel/sms zou komen. Maar eigenlijk staat dit niet expliciet aangegeven en zou het ook die ene euro kunnen zijn! (al is 20 * 4,2 geen 1 euro).

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ah...
Storing internet regio Groningen
Begintijd: 2012-03-30 08:55
Als gevolg van een storing kun je mogelijk in de regio Groningen geen of slecht gebruik
Gelukkig, het is niet mn mobiel :). Ga er in ieder geval van uit dat het ook mobiel internet betreft

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-03-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
Simyo klinkt mij qua voorwaarden goed in de oren, vooral de 384kbps upload spreekt me veel meer aan dan de 100kbps die de concurrenten (KPN/Tele2) aanbieden, wat ik toch wat aan de magere kant vind.

Alleen het ontbreken van buitenlandse internetmogelijkheden brengt dan weer een kleine kink in de kabel, niet dat ik daar heel veel gebruik van maak, maar het in het geheel ontbreken hiervan brengt mij weer aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me hierbij aan. Ook al ben ik maar een paar keer per jaar in het buitenland, ons land is zó klein dat ik vind dat Simyo dit niet kan doen :P Simyo is ook in Duitsland actief en BASE heeft virtuele operators op haar netwerk, dus een bundeltje met partnernetwerken lijkt me -als leek- helemaal niet zo moeilijk. Ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zojuist email van Simyo:
Simyo waardeert je als vaste klant en daarom hebben we goed nieuws: ook tijdens de komende 12 maanden bel je extra voordelig met je Simyo sim only abonnement!

...
Zal waarschijnlijk niet voor de Internetbundel gelden, maar voor 16.95 1GB per maand en 250 min/SMS vind ik al erg netjes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Kreeg je deze mail omdat je abo bijna ten einde liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dcl! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:31:
Kreeg je deze mail omdat je abo bijna ten einde liep?
Yup, nog ruim een week geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
He dat wou ik ook melden!

ik had al een tijdje in de agenda staan om eens te kijken of simyo naar mijn 1e jaar nog steeds wel de voordeligste was na dat ik geen korting meer zou krijgen.. echter had ik vandaag in de planning om dat maar daadwerkelijk eens te gaan uit zoeken tot ik heel toevallig ook deze mail kreeg:

Beste Downstar,

Simyo waardeert je als vaste klant en daarom hebben we goed nieuws: ook tijdens de komende 12 maanden bel je extra voordelig met je Simyo sim only abonnement!

De afgelopen 12 maanden heb je extra voordelig gebeld met je Simyo Geregeld abonnement met telefoonnummer XXXXX. Je hebt geprofiteerd van een actieaanbod waarbij je maandelijks korting hebt ontvangen op je abonnementsbedrag.

Ook komend jaar wil Simyo jou deze korting aanbieden, dus blijf je bellen tegen hetzelfde actietarief dat je gewend bent! Wij wensen je komend jaar veel belplezier!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo Team

ik vraag me dan ook af inderdaad of het voor het Internet ook geld? ik betaal nu nog steeds 5 euro permaand voor 1 GB internet (:D!!).. ik ga er zelf vanuit dat het niet zo is..

Daarnaast zie ik dat simyo nu in de voorwaarden heeft dat indien er een aanbieding is op internetbundels deze maar gelden voor de eerste 6 maand, gelukkig was dat nog niet zo toen ik vorige jaar mijn abo afsloot :) ( toen was het nog gewoon gelijk aan de actie voor het bellen en dus 12 maanden geldig)

tevens zijn de aansluitkosten ook 5 euro omhoog gegaan zie ik..

Maargoed ik blijf dus nu mooi nog een jaartje bij simyo, bevalt me echt prima!
Even afwachten dus als ik ook korting blijf houden op mijn internetbundel, zoniet dan neem ik de bundel van 500 MB voor 8 euro maar.. want ik verbruik toch nooit meer als 200-300 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Exirion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:02:
Zojuist email van Simyo:

[...]

Zal waarschijnlijk niet voor de Internetbundel gelden, maar voor 16.95 1GB per maand en 250 min/SMS vind ik al erg netjes :)
hmm net even gebeld met Simyo,

het zit alsvolgt; we krijgen inderdaad alleen de korting op ons bel abonnement
deze blijft dus €6,99.

Onze internetbundel gaat van 5 euro naar €9,99.

Aangezien ik 1 GB niet volledig op maak (200-300 mb), wou ik zelf eventueel naar een nieuwe bundel van bijvoorbeeld 500 MB voor 7,99.

Echter heeft de simyo medewerker mij medegedeeld, dat dit een actieprijs is voor 6 maanden
en aangezien ik al langer dan 6 maand lid ben, betaal ik dus standaard de prijs van €9,99 al voor 500 mb.

hij rade me dus aan om bij mijn huidige bundel te blijven omdat ik dan nog wel de oude prijs van €9,99 voor 1 GB blijf behouden.

Toch raar dat iemand die langer lid is 1 GB krijgt voor 9,99 en een niew lid betaald deze prijs voor 500 mb.

Mogelijk dat ik toch nog even een simyo medewerker email hierover, ik zou toch graag zien dat ik wat minder kan betalen voor minder MB's.. 't is namelijk zonde als ik steeds 700-800 MB overhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
In elk geval leuk te horen dat Simyo actief is met aanbiedingen bij bestaande klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 12:00
Na 12 jaar (Libertel)Vodafone klant ook overgestapt op Simyo totdat de prijzen en mobiel internet voor mij weer interessant zijn. Het is verder ook jammer dat lang klant zijn geen zak oplevert, dus vanaf nu niet meer merk-vast. Up yours Vodafone.

Ik heb een 50minuten 200mb abo genomen om kosten te snijden. Die 200mb is bijna niks, dus goeie kans dat ik over een maand alsnog het hele mobiel internet eruit gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Downstar2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:56:
[...]....is namelijk zonde als ik steeds 700-800 MB overhoud..
Of leren leven met 200MB. Die hebben ze toch ook nu voor € 6,99?. Scheelt maar 3,- op 1000MB maar toch. Kennelijk 3,- die je bijna nooit gebruikt.

Ik denk er over na om een goedkoper abbo te nemen. Volgens mij hou ik elke maand 200 minuten over. Terug naar 50 minuten en lekker mijn 1000MB voor 9,99 behouden.

[ Voor 20% gewijzigd door Die Bruine op 12-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

200MB vind ik al vrij veel, ik draai er amper 20 MB per maand doorheen :') En dan gebruik ik mijn iPhone erg veel, maar meestal heb ik wel een wifi netwerk in de buurt (huis, werk, ouders, schoonouders).

Ik heb van de week de boel aangevraagd bij SimYo en alles is al binnen en geactiveerd. Een Simyo regelmatig met een inet bundel 500MB (die ene euro meer voor de 1e 6 maanden koop ik graag het risico mee af dat ik een keer hard moet internetten). 29 mei gaat mijn nummer over vanaf T-Mobile en mijn 'Sim card cutter' is ook onderweg :P

Ben heel benieuwd naar het KPN netwerk. Nog nooit gebruikt omdat ik het te duur vond. En dat terwijl ik een van de eerste gebruikers van Libertel was toen de prepaid uitkwam een jaar of 14 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik zou ook graag een goedkopere internetbundel van 50MB willen ofzo. Ik gebruik hooguit zo'n 10-30MB per maand. Mooi zonde van m'n bundel van 200MB.
Je zou het nog zonder bundel kunnen doen, maar dan betaal je dus 1 euro per MB.. slik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 12:00
Ben heel benieuwd naar het KPN netwerk. Nog nooit gebruikt omdat ik het te duur vond. En dat terwijl ik een van de eerste gebruikers van Libertel was toen de prepaid uitkwam een jaar of 14 terug.
Libertel is Vodafone, niet KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door drvinnie op 12-04-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drvinnie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:46:
[...]

Libertel is Vodafone, niet KPN.
Wie zegt er dan dat Libertel KPN is? Libertel was de eerste prepaid provider, zal in 97 of 98 geweest zijn. Sinds toen heb ik een mobiel, en heb nog nooit KPN gehad in al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Jammer hoor. Ik wil vanwege de lage prijs eigenlijk ook overstappen van KPN naar Simyo, maar het zou toch wel prettig zijn om op vakantie even via 3G mijn mail kunnen lezen of even op Nu.nl kunnen kijken. Lastige keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Downstar2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:56:
het zit alsvolgt; we krijgen inderdaad alleen de korting op ons bel abonnement
deze blijft dus €6,99.

Onze internetbundel gaat van 5 euro naar €9,99.
Zoals gezegd, voor 17 euro ben ik nogsteeds tevreden met wat ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tweaker2010 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:39:
[...]

Jammer hoor. Ik wil vanwege de lage prijs eigenlijk ook overstappen van KPN naar Simyo, maar het zou toch wel prettig zijn om op vakantie even via 3G mijn mail kunnen lezen of even op Nu.nl kunnen kijken. Lastige keuze...
Toch is er tegenwoordig vrijwel overal wel een wifi-hotspotje te vinden.Ben je in ieder geval (mits veilige hotspot) verzekerd van rustig kunnen surfen/mail checken en geen gepeperde extra rekening op de mat als je thuiskomt. Maar snap je punt wel, toch stiekem wel eens handig als je echt in the middle of nowhere zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Daarom juist een MiFi gekocht. Prepaid kaartje kost in de meeste landen niet meer dan € 30,-. En dan kun je internetten tot je gewoon geen zin meer hebt. € 30,- voor buitenland roaming of € 30,- voor gewoon goed kunnen internetten. En het kost je een eenmalige investering in een MiFi of stick voor je laptop. No-brainer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

hasjee schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:54:
Vraagje, Simyo is als ik het goed begrepen heb een dochter van kpn? Ik weet dat kpn en hi simlocked toestellen onderling werken (hi kaart in kpn toestel en vice versa). Werkt dit ook met een simyo kaart? Dus slikt de simlock van kpn/hi op een toestel een simyo sim kaart?
Ik weet dat het "lame" is me zelf te quoten, Maar zijn er mensen die hier (recent) ervaring mee hebben? Simyo blijft maar vol houden dat het niet gaat. Wat ik me niet kan voorstellen. Zelf met 1 simlocked hi toestel getest en dat werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij zijn er verschillende soorten van "simlock". Kan op provider-niveau zijn (dan werkt het niet), maar ook op netwerkniveau (dan werkt het wel). Het meest veilige antwoord voor Simyo is dan dat het niet gaat. Volgens mij zit Hi ook meer in de KPN organisatie verweven dan Simyo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:12
hasjee schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:54:
Normaal gezien wel, er wordt naar het netwerk gekeken en dat blijft KPN, geen problemen dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Wietsee. op 06-05-2012 10:05 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Als het werkt zou dat mooi zijn, Prepaid toestellen zijn over het algemeen wat goedkoper dan simlock vrije toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:14

Ankh

|true

In principe dus niet, er zijn verschillende type simlocks. Op basis van netwerk (KPN / Vodafone / etc) of op basis van een simkaart (abo / prepay / type). Me vriendin heeft dus een keer een prepay telefoon gekocht en deze wilde ze later gebruiken voor haar abo. Maar helaas was dit dus niet mogelijk.

Ik zou het dus eerst even navragen bij de klantenservice van het merk waar je mobiel hebt gekocht.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds ik simyo gebruik heb ik altijd last van trage of wegvallende 3g verbinding. Ik had voorheen met Vodafone nergens last van.

Ik gebruik een SGS2 met ICS Hydrog3n rom. Is er nog iets van instellingen die ik kan doen voor stabielere 3g verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

wil misschien toch terug naar vodafone, ze hebben een leuke Galaxy S plus aanbieding.

Simyo is per maand opzegbaar, als ik nu een abonnement bij vodafone aanvraag (inc nummerbehoud), hoef ik dan zelf niets meer te doen, of moet ik nog contact met Simyo openemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
greatgonzo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:18:
wil misschien toch terug naar vodafone, ze hebben een leuke Galaxy S plus aanbieding.

Simyo is per maand opzegbaar, als ik nu een abonnement bij vodafone aanvraag (inc nummerbehoud), hoef ik dan zelf niets meer te doen, of moet ik nog contact met Simyo openemen?
Dan zegt Vodafone voor jou het contract op, je hebt er geen omkijken meer naar. Houd wel de 1-maand opzegtermijn in acht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Effectief zelfs vaak minder dan een maand. Je hebt een uiterste opzegdatum om het per de eerste van de volgende maand opgezegd te hebben. Zelf 23 april opgezegd en ging in per 1 mei.

Mogelijk werkt dat ook voor nummerbehoud en opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort gebruik ik ook Simyo, en kom er nu pas achter dat je in het buitenland geen 3g kunt gebruiken. 8)7

Hier baal ik behoorlijk van, want met enige regelmaat ga ik naar het buitenland, waar ik het altijd fijn vind om Whatssapp te kunnen gebruiken(Andere apps block ik met firewall zodat ik nooit veel data verstook)

Is er echt geen manier om met een Simyo kaartje internet te krijgen in het buitenland? Wifi vind ik te beperkt, en lokale sim-kaarten vind ik teveel gedoe...Misschien toch weer terug naar Vodafone :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:34:
Is er echt geen manier om met een Simyo kaartje internet te krijgen in het buitenland? Wifi vind ik te beperkt, en lokale sim-kaarten vind ik teveel gedoe...Misschien toch weer terug naar Vodafone :/
Ik kwam vorig jaar na 13 jaar van Vodafone af en ik peins er niet over om terug te gaan. Vodafone is veel te duur geworden voor wat je krijgt. Maar ja, als je constant in een ander land zit is klooien met lokale sim-kaart idd niet zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort gebruik ik ook Simyo, en kom er nu pas achter dat je in het buitenland geen 3g kunt gebruiken. 8)7

Hier baal ik behoorlijk van, want met enige regelmaat ga ik naar het buitenland, waar ik het altijd fijn vind om Whatssapp te kunnen gebruiken(Andere apps block ik met firewall zodat ik nooit veel data verstook)

Eventueel een mobiel 3g routertje met accu aanschaffen?

Voordeel lijkt me dat je per land gewoon een goedkope sim kaart kan aanschaffen en je gelijk op al je devices inet hebt via wifi. Nadeel is natuurlijk een extra apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Simyo (heel vroeger klant geweest, nog voor het internettijdperk). Heb nu een Vodafone abonnement, maar bij verlenging met sim only ben ik véél te veel kwijt voor wat ik ervoor terug krijg (prijs is zelf hoger dan ik nu betaal).

Enige waar ik mee zit is de snelheid van het internet. De lagere abonnementen (200/500 MB) hebben een snelheid van 2.000 Kbps. Kan je daar een beetje fatsoenlijk mee internetten? Ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Donderbij schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:54:
Ik zit er ook over te denken om over te stappen op Simyo (heel vroeger klant geweest, nog voor het internettijdperk). Heb nu een Vodafone abonnement, maar bij verlenging met sim only ben ik véél te veel kwijt voor wat ik ervoor terug krijg (prijs is zelf hoger dan ik nu betaal).

Enige waar ik mee zit is de snelheid van het internet. De lagere abonnementen (200/500 MB) hebben een snelheid van 2.000 Kbps. Kan je daar een beetje fatsoenlijk mee internetten? Ervaringen? :)
In mijn ervaring kun je er fatsoenlijk mee internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bartjeee schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:06:
[...]

In mijn ervaring kun je er fatsoenlijk mee internetten.
Meer dan fatsoenlijk naar mijn mening. Snelheid zegt ook niet veel want dat zijn allemaal theoretische snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 21:47
Ik zit nu inmiddels al 3 kwart jaar bij Simyo en mijn vriendin sinds begin dit jaar. Ik kwam van een dure Vodafone abonnement af en mijn vriendin van een dure T-Mobile abonnement. We hebben beiden tot nu toe absoluut geen spijt van deze set. Overal goed ontvangst en internetten gaat ook prima.

Wil je tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste met mobiele telefonie dan kan ik een Simyo abonnement aanraden (of een soortelijke aanbieding) en de gewenste telefoon via marktplaats/pricewatch opsnorren. Op deze manier hebben wij beiden een jaar geleden een HTC Sensation kunnen kopen van nog geen drie maanden oud inclusief aanwezige factuur voor een leuke prijs. Dit is velen malen goedkoper dan die huidige lease constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Ik kwam vorig jaar na 13 jaar van Vodafone af en ik peins er niet over om terug te gaan. Vodafone is veel te duur geworden voor wat je krijgt. Maar ja, als je constant in een ander land zit is klooien met lokale sim-kaart idd niet zo praktisch.
Vodafone is idd wat prijzig, maar hun "Internet in het buitenland" werkte perfect. Raar eigenlijk dat Simyo geen intnernet in het buiteland aanbied. Weet iemand wat de achterliggende gedachte daarvan is?
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:05:
[...]

Eventueel een mobiel 3g routertje met accu aanschaffen?

Voordeel lijkt me dat je per land gewoon een goedkope sim kaart kan aanschaffen en je gelijk op al je devices inet hebt via wifi. Nadeel is natuurlijk een extra apparaatje.
Dat gaat hem ook niet worden. Regelmatig zit ik voor tussenstops op verschillende luchthavens, en om dan voor een paar uurtjes een aparte sim aan te schaffen is ook een behoorlijk gedoe. Alle vliegvelden hebben tegenwoordig wel wifi, maar ook dat is niet overal gratis, dus gebruikte ik voorheen altijd makkelijk mijn 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:59:
[...]

Vodafone is idd wat prijzig, maar hun "Internet in het buitenland" werkte perfect. Raar eigenlijk dat Simyo geen intnernet in het buiteland aanbied. Weet iemand wat de achterliggende gedachte daarvan is?

[...]

Dat gaat hem ook niet worden. Regelmatig zit ik voor tussenstops op verschillende luchthavens, en om dan voor een paar uurtjes een aparte sim aan te schaffen is ook een behoorlijk gedoe. Alle vliegvelden hebben tegenwoordig wel wifi, maar ook dat is niet overal gratis, dus gebruikte ik voorheen altijd makkelijk mijn 3g.
Het wordt een beetje offtopic misschien, maar het eventueel aanschaffen van een extra sim van Vodafone Simonly via Vodafone Friends&Family? Ik weet alleen niet of je daar die 'op-reis' Blox bij aan kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:59:
[...]
Het heeft te maken met het feit dat Simyo het netwerk van KPN gebruikt en het het introductie van zulke dienst hun belangen zou aantasten en ze de samenwerking zodanig kunnen aanpassen dat Simyo klanten dan grote prijsstijgingen tegen zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik kwam hier onlangs na een lang weekend in Duitsland achter. Wat ik ook probeerde (roaming aan/uit, andere provider, géén 3G). Waarom is dit in vredesnaam? Behoorlijk irritant en inderdaad een reden om op te stappen... *EDIT* had reactie hierboven nog niet gelezen :p

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 07-06-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
tweaker2010 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:47:
[...]
Het heeft te maken met het feit dat Simyo het netwerk van KPN gebruikt en het het introductie van zulke dienst hun belangen zou aantasten en ze de samenwerking zodanig kunnen aanpassen dat Simyo klanten dan grote prijsstijgingen tegen zouden komen.
Samenwerking? Simyo is gewoon een merk van KPN zelf. Uiteraard met zijn eigen doelgroep, maar zie niet in hoe het de belangen van KPN zou aantasten als ze de kosten van internet in het buitenland in vergelijking hoog genoeg houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb via een omweg voor elkaar dat ik in het buitenland betaalbaar kan internetten, wellicht interessant voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zooitje bij simyo

Het is een grote bende bij dit bedrijf. Ik heb een prepaidkaartje aangeschaft. Na betaling via ideal moet je volgens de site binnen 4 uur een mail krijgen met je gegevens en binnen 2 dagen het pakket. Mooi niet dus,op 02-06 besteld en op 05-06 nog niets binnen. Geen mail en geen pakket. Op de site gezocht naar een telefoonnummer en 0612001200 gevonden. Dit nummer blijkt niet van simyo te zijn, maar van de KPN. Dan maar een mail gestuurd naar de “klantenservice”. Een mail terug gekregen, de mail is vandaag verstuurd en het pakket komt binnen 2 dagen. Het telefoon nummer is alleen te bellen met een simyo toestel. Leugens dus. Nu eindelijk het pakket binnen, maar nog steeds geen verdere reactie op mijn mail. Ook is het niet mogelijk om automatisch opwaarderen aan te zetten, omdat de code hoervoor gewoon niet doorkomt.

Waardeloos en leugenachtig bedrijf dus!**!**!**!**!**!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, dat er mensen als jij zijn. Mensen, die nooit fouten maken.
Simyo lost de fout op en je hebt nog steeds iets te klagen. Fijn, voor mensen als jij, dat er fora als deze zijn, waarop ze lekker anoniem en laf hun gal kunnen spuien...

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 15-06-2012 13:32 . Reden: Overdreven krachtterm aangepast ]

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo