iPhone batterijduur verslechterd door KPN provider update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:43
Hallo,

Sinds een week of twee heb ik last van een aanzienlijke verslechtering van de batterijduur van mijn iPhone.
Nu heb ik een behoorlijk aantal collega's die ook een iPhone hebben, en "toevallig" hebben we er allemaal last van.
Op mijn telefoon is er in de laatste weken maar 1 ding veranderd: KPN heeft een providerupdate doorgevoerd.
Nu heb ik dus sterk het vermoeden dat het hieraan ligt, en heb dus twee vragen:

1. Hebben meer mensen er last van dat sinds een paar weken de batterijduur dramatisch is verslechterd?
2. Hoe kan je zo'n providerupdate terugdraaien?

Wat heb ik al geprobeerd?

1. De batterij opnieuw gecalibreerd vlgs de officiele Apple-procedure
2. Een aantal "verdachte" apps niet meer gestart

Ik heb een iPhone 4 met de laatste versie van IOS. Mijn telefoon is niet gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
idem hier, heb wel HI met iphone 4s, na de laatste provider update gaat mijn batterij zeker sneller leeg dan voorheen.
Als hij thuis aan de WIFI zit dan valt het mee maar als hij op 3G zit dan zit er een groot verschil in batterijduur

[ Voor 3% gewijzigd door edebee op 01-02-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 15:59
Ook hier hetzelfde probleem, heb ook HI met iphone 4 laatste iOS versie. Zou mooi zijn als hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Klagen jullie hier of bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:43
Je plaatst deze vraag, omdat....?

Wordt er zo'n vreemde vraag gesteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
volgens mij is dit geen klagen TS stelt gewoon een vraag om te kijken of hier meer mensen last van hebben en ja heb dit ook al doorgegeven aan HI maar noem dat ook geen klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
idem hier. iPhone 4s met hi abo. Batterij gaat harder dan voorheen en gister niet eens een hele dag gehaald met middel tot zwaar gebruik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 19:12
Hier van T-mobile naar Hi gegaan, maar kan totaal geen verschil zien, is bij mij ook afhankelijk van het gebruik, maar heb ivm het batterij probleem bij de 4S wel eens testjes gedaan, maar geen verschil gemerkt door provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Idem hier! iPhone 4S met Hi abo. Slurpt als een gek vergeleken voor de update.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 11:35
Idem dito..!
iPhone 4S 64GB ging voor de update toch echt een x aantal uur langer mee.
Erg balen zeg.. zat toen al te twijfelen, maar neem aan dat je deze update wel moet doen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mouzetc schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:38:
Idem dito..!
iPhone 4S 64GB ging voor de update toch echt een x aantal uur langer mee.
Erg balen zeg.. zat toen al te twijfelen, maar neem aan dat je deze update wel moet doen?
Update gebeurt automatisch. Kun je verder vrij weinig tegen doen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 11:35
Xtr3me4me schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Update gebeurt automatisch. Kun je verder vrij weinig tegen doen.
Ik kreeg toch echt een melding met 'keuze-menu'..
Weet alleen niet precies wat er stond. Accept / Cancel oid.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Geen verschil hier, wel update gedaan, uiteraard KPN hier ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Hier ook Hi met de update en heb eigenlijk geen (grote) verschillen gemerkt. Het varieert sowieso nogal, gisteren bijvoorbeeld stond ik er weer van te kijken hoeveel uur standby/gebruik ik had gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van maar ik vraag me wel af wat die update inhoud..releasenotes anyone :9
Heb wel mn iPhone 4 geupdate met de provider update.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Wat een onzin allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Thank god gecancelled die update..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Ik zit zelf ook bij KPN, maar kan me helemaal geen update herinneren. Kun je het ergens zien? Een verslechtering heb ik ook niet gemerkt. Heb nog steedsvzeer goede batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit bij Symyo (KPN) en krijg ook de laatste weken een carrier update voor mijn kiezen.

Aangezien ze er niet bijvertellen wat de update inhoudt accepteer ik hem niet. Zou het een slechte zaak vinden als je batterij duur erdoor verslechterd door verbeteringen aan hun kant.

Neem anders even contact op met Hi, hoop dat dit zin heeft.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09
vraag me ook af wat er is verandert met de update ? kan nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Hier iphone 4s 16Ggb met HI. sinds de update batterij sneller leeg. Ook de iphone 4 van familielid hetzelfde probleem.
IOS 5.0.1 en aanbiedersversie 11.1.
Ik heb een restore op beide iphones gedaan en vervolgens de update genegeerd.
Backup terug gezet... Hebben nu versie 11.0 en probleem is verholpen...
Probleem met accu is dus duidelijk veroorzaakt door die update. Ik had sinds die update ook dat bepaalde apps geen internetverbinding meer hebben. Ik heb dit gemeld aan HI op 22 januari. Kreeg reactie dat het doorgegeven word naar de desbetreffende afdeling en vervolgens niets meer gehoord van HI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel altijd grappig dat dit soort bedrijven nog steeds denken dat dit soort problemen niet verder bekend zullen worden als ze het maar stil houden. Zeker nog nooit van het internet gehoord.

Bij dit soort meldingen heeft de klant recht op een professionele reactie binnen 72 uur.

Hoe veel van de mensen met dit probleem hebben al bij KPN/HI een ticket ingeschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29
Ik heb de KPN provider update inmiddels twee weken terug gehad.
Overigens merk ik geen enkel verschil en gebruik de telefoon zeer intensief echter zowel thuis en op kantoor ben ik altijd verbonden met wifi.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
rosje77 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:16:
Ik heb dit gemeld aan HI op 22 januari. Kreeg reactie dat het doorgegeven word naar de desbetreffende afdeling en vervolgens niets meer gehoord van HI.
Ik heb het op 1 februari gemeld aan HI ( heb ze ook de link naar dit forum gegeven) en heb ook de reactie gekregen dat ze het zouden doorgeven maar daarna is het helemaal stil gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Deze update via Simyo, aanvankelijk dacht ik ook dat de batterij sneller leeg ging,maar dat was inbeelding (mijn gebruik was kennelijk wat intensiever) want de afgelopen week gaat het eigenlijk weer precies zoals ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vreemd, Ik heb nog nooit een KPN update langs zien komen op mijn 4s maar draai wel op 'KPN NL 11.1' :?

Overigens merk ik geen verslechtering oid. Accu gaat makkelijk 1,5 dag mee bij vrij intensief gebruik.

• rosje77
Iemand al reactie van HI of KPN gehad? Ik nog niet. Ik heb inmiddels weer de update geaccepteerd en zit nu weer op KPN11.1 Probleem met de accu is weer terug maar niet zo extreem meer als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Eindelijk reactie van HI gehad. Ik had gezegd dat ik probleem kreeg door de update en dat het na een herstel terug bij 11.0 geen problemen meer ondervond. Echter weer geupdated en problemen keren terug. Ik heb een SIM only van HI en toestel heb ik zelf bij apple gehaald. Als antwoord kreeg ik:
Hi René,

Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Je geeft aan dat je na een update problemen hebt met de batterij duur van je Iphone. Ik begrijp dat dit vervelend is. Je kunt met je toestel naar de Hi winkel gaan zodat zij je telefoon ter reparatie kunnen opsturen. Hiervoor dien je je aankoopbon mee te nemen.

Je kunt je toestel ook opsturen via de grotere postkantoren. Ga hiervoor naar onderstaande link en stuur dit formulier samen met je aankoopbon of contract en je defecte telefoon naar het onderstaande adres.

Postretouren Teleplan
Antwoordnummer 10245
2700 VB
Zoetermeer

Verwijder de batterij en maak een back-up van je gegevens via Hi Telefoonboek en/ of Hi Bewaarbox of sla de gegevens op je computer op voordat je de telefoon opstuurt.
Vreemde reactie... Het ligt echt niet aan mn iphone. En batterij er uit halen?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

rosje77 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:21:
Vreemde reactie... Het ligt echt niet aan mn iphone. En batterij er uit halen?? 8)7
Het is wel duidelijk dat ze een standaard reactie geven zonder er echt inhoudelijk naar te kijken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Is er een manier om van die update af te komen? Telkens negeren vind ik ook geen optie. Geheid dat ik keer per ongeluk in de haast op JA klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:19
Van het weekend ook maar mijn iPhone naar fabrieksinstelling teruggezet.
Ik ondervond duidelijk slechtere accuduur op mijn iPhone 4s 16GB.

Eind van de dag normaal 40-50%, na 11.1 was dit 20-30%.
Gebruik bleef hetzelfde, maar hij was 'merkbaar' sneller leeg.

Na zondag terug op 11.0, weer mijn accuduur als voorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 22-02-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje 11.1 en merk totaal geen verschil.
Draai nog op 5.0.0 omdat ik wacht op 5.1

Het lijkt zelfs alsof de batterijduur alleen maar beter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:34
Ik heb ook de update ontvangen via mijn simyo abbo.
En idd het viel mij ook op dat ik de iphone 3gs steeds vaker aan het stroom hang......
Ik zal het eens terug zetten en kijken of het beter wordt.

Ik heb netwerk instellingen terug gezet en dat hielp niet en vervolgens alles naar fabrieks instellingen en vervolgens mijn icloud kopie er op en heb nog steeds 11.1??? wat doe ik fout?

[ Voor 32% gewijzigd door exi22 op 06-03-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Inmiddels een update iOS5.1 en zit nu op KPN12.0 Zal mij benieuwen of het een verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Nog nooit last gehad van dit probleem. Tevens niemand in mijn omgeving er over gehoord waarvan velen de combi Hi met een iPhone hebben. 1,5 dag met gemak, helemaal met iOS 5.1.

[ Voor 5% gewijzigd door chrisr5gt op 18-03-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem..
Sinds ik die KPN update heb geinstalleerd gaat mijn iphone heel snel leeg.

Aan mijn iphone zal het niet liggen, ben hiervoor naar de apple store geweest.
Die hebben eerst een nieuwe batterij in mijn iphone gezet, na een week is er niks veranderd waarna ik terug ben gegaan en een nieuwe iphone heb gekregen.
Het probleem blijft zich alsnog voordoen...
Enigste optie die ik heb is om mijn iphone helemaal opnieuw te installeren, zonder backup terug te zetten, alleen ben ik dan wel al mijn gegevens kwijt en dat is erg vervelend...

Is er ondertussen al wat meer bekend over een nieuwe carrier update, die dit probleem zou kunnen fixen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:28
Ik heb ook een 4S, alleen geen KPN maar Vodafone. En de laatste week a 2 weken gaat mijn batterij opeens veel sneller leeg?
Normaal pakte ik de telefoon 6:30 van de stroom en had ik de dag er na nog 65 a 75% over. Nu echter half 7 van de stroom pakken en in de avond a 22:00 zit ik al op 50% en de volgende ochtend nog maar zo'n 35%.

Toeval dat ik bij vodafone hetzelfde lijk te hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door FreestyleFrl op 24-03-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eerlijk gezegd denk ik dat jij geen probleem hebt..
Ik moet 2x per dag opladen.. 07:00 uit de lader om 15:00 soms al op 20 %..
Ik gebruik hem niet eens intensief..
Pagina: 1