Ik kwam op google inderdaad een link naar je tegen, alleen die werkte niet (meer).Sleepie schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:46:
[...]
Volgens mij had ik versie 2 : http://www.sleepie.nl/Metzinger.rar
Deze wel! Dank!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik kwam op google inderdaad een link naar je tegen, alleen die werkte niet (meer).Sleepie schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:46:
[...]
Volgens mij had ik versie 2 : http://www.sleepie.nl/Metzinger.rar
Verwijderd
Ah thx, dan zal ik dat een keer proberen. Dus een daling van 2000 ft/min is ook acceptabel voor mijn passagiers enzoKolky schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:58:
Met FS doe ik het altijd als volgt. [...]
Startpost al bekekencdl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:26:
Beste mensen. Ik heb sinds een aantal jaren FS weer 's geinstalleerd, FS2004 welteverstaan. Wat een pracht spel is het toch. Ik ben echter nog helemaal niet bekend met de mogelijkheden/uitbreidingen. Mijn vraag is dus hoe ik extra vliegtuigen aan het spel kan toevoegen en of ik daarvoor nog extra tools nodig heb?
Mooie vlucht manDutchCommando schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:16:
Het is zondag, tijd voor een lange vlucht met de Boeing 747-400 van PMDG. Ik "vlieg" mijn vader virtueel achterna.
cdl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:26:
Beste mensen. Ik heb sinds een aantal jaren FS weer 's geinstalleerd, FS2004 welteverstaan. Wat een pracht spel is het toch. Ik ben echter nog helemaal niet bekend met de mogelijkheden/uitbreidingen. Mijn vraag is dus hoe ik extra vliegtuigen aan het spel kan toevoegen en of ik daarvoor nog extra tools nodig heb?
Ja, ik heb de startpost bekeken. Alleen door de hoeveelheid nieuwe informatie weet ik totaal niet waar ik moet beginnenStartpost al bekeken?
[ Voor 43% gewijzigd door cdl op 17-10-2005 15:40 ]
Dat zeg ik!
Nou goed, wat informatie dan: vaak staat in de readme o.i.d. beschreven hoe je betreffende add-on moet installeren, bij 'simpelere' pakketten (meestal freeware) is het gewoon een kwestie van bestanden kopieren, maar bij grotere add-ons zoals NL2000 (scenery, wel freeware) en andere payware als de PMDG vliegtuigen is er een installer bijgevoegd.cdl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:39:
Ja, ik heb de startpost bekeken. Alleen door de hoeveelheid nieuwe informatie weet ik totaal niet waar ik moet beginnenHet is allemaal nieuw voor me. Veel dingen begrijp ik nog niet. Een korte hint?
Ok, NL2000 had ik gisteren al gedownload alleen nog niet geinstalleerd. Vanavond maar even doen. En losse kisten kan ik dus gewoon in de gamemap zetten?Nou goed, wat informatie dan: vaak staat in de readme o.i.d. beschreven hoe je betreffende add-on moet installeren, bij 'simpelere' pakketten (meestal freeware) is het gewoon een kwestie van bestanden kopieren, maar bij grotere add-ons zoals NL2000 (scenery, wel freeware) en andere payware als de PMDG vliegtuigen is er een installer bijgevoegd.
In de startpost staan genoeg links voor zowel free- als payware van allerlei add-ons, ik zou zeggen: begin gewoon met het downloaden van iets (leuke scenery van Nederland is NL2000 en leuke kist -al zeg ik het zelf- is Project Fokker 70/100, beide freeware) en dan wijst het zich allemaal wel vanzelfMocht je nog vragen hebben kun je natuurlijk hier terecht
Dat zeg ik!
[ Voor 11% gewijzigd door Masioni op 17-10-2005 17:39 ]
Verwijderd
De Fokker 70/100 is een gratis toestel en vliegt heerlijk. Is een mooie kist om mee te beginnen.cdl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:53:
[...]
Ok, NL2000 had ik gisteren al gedownload alleen nog niet geinstalleerd. Vanavond maar even doen. En losse kisten kan ik dus gewoon in de gamemap zetten?
Ik begrijp de deviatie van het VNAV path niet in je ND. Waarom istie zo groot vlak voor de landing?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Had Singapore scenery van Samsoft geinstalleerd. Een scenery die bekent is vanwege zijn crashes. Speciaal daarom heb ik vantevoren nog even gesaved, en inderdaad een crash! Dus heb daarna de scenery er weer afgehaald en de savegame geload. Allicht ligt het daaraan. De FMC altitudes waren toch echt goed ingesteld.mekkieboek schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:43:
[...]
Ik begrijp de deviatie van het VNAV path niet in je ND. Waarom istie zo groot vlak voor de landing?
Ach, je kan niet alles hebben. Het is al heel mooi dat je een vlucht kan resumen na een crash, notabene tijdens approach na zo'n lange vlucht.DutchCommando schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:54:
Had Singapore scenery van Samsoft geinstalleerd. Een scenery die bekent is vanwege zijn crashes. Speciaal daarom heb ik vantevoren nog even gesaved, en inderdaad een crash! Dus heb daarna de scenery er weer afgehaald en de savegame geload. Allicht ligt het daaraan. De FMC altitudes waren toch echt goed ingesteld.
Gesaved tijdens descend. Dus iets eerdermekkieboek schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:40:
[...]
Ach, je kan niet alles hebben. Het is al heel mooi dat je een vlucht kan resumen na een crash, notabene tijdens approach na zo'n lange vlucht.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchCommando op 18-10-2005 00:11 ]
Verwijderd
dit riekt er naar dat je wil gaan spammen? tip : doe dat niet. Als men hier behoefte heeft aan andere fora dan vinden ze die wel, en als jij er behoefte aan hebt houden wij je niet tegen ok?Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:23:
Hebben jullie geen behoefte aan een forum die alleen voor games gemaakt is? Of een flight simulator forum dat een beetje drukker is?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 18-10-2005 15:18 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
[ Voor 74% gewijzigd door EasyJet op 19-10-2005 11:25 ]
The sky is the limit
Dat zeg ik!
Dat zeg ik!
Misschien was je te druk met shots maken
Je hebt gelijk, maar je laatste zin is op zich natuurlijk kulmekkieboek schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:27:
Misschien was je te druk met shots maken(mooie livery overigens) maar je altimeter staat nog op standard. Kun je ook zien aan het verschil tussen je radio altitude en de normale altitude meter.
als ze er staan dan zijn ze statisch en niet dynamisch. ze bewegen dus niet.cdl schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:29:
Super bedankt! Die screenshots kan ik niet meer terugvinden maar dat maakt niet uit. Zijn er dan ook van die bagagekarretjes?
Waarom dan?? Als ik van std naar de juiste luchtdruk ga verspringt de normale hoogte meter toch naar de werkelijke hoogte? En die is toch gelijk aan de radio hoogtemeter?Sleepie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:07:
[...]
Je hebt gelijk, maar je laatste zin is op zich natuurlijk kul
[ Voor 28% gewijzigd door mekkieboek op 19-10-2005 19:54 ]
Op zich heb je gelijk. Maar wat al werd gezegd, Seattle ligt niet schrikbarend hoog waardoor ik het als in schattingsfout zou kunnen zien. Gewoon vergetenmekkieboek schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:27:
[...]
Misschien was je te druk met shots maken(mooie livery overigens) maar je altimeter staat nog op standard. Kun je ook zien aan het verschil tussen je radio altitude en de normale altitude meter.
The sky is the limit
Let ook even op de hoeveelheid fuel die je bij je hebt en je approach speed. Die minimaal VREF+5 dient te zijn. LET OP! MinimaalEasyJet schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:19:
[...]
Op zich heb je gelijk. Maar wat al werd gezegd, Seattle ligt niet schrikbarend hoog waardoor ik het als in schattingsfout zou kunnen zien. Gewoon vergeten![]()
Maar ik moet wel zeggen, dat ik bij mist en slecht weer m'n altimeter wel 10x vaker check dan met dit weer
The magical word : ChecklistEasyJet schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:19:
[...]
Op zich heb je gelijk. Maar wat al werd gezegd, Seattle ligt niet schrikbarend hoog waardoor ik het als in schattingsfout zou kunnen zien. Gewoon vergeten![]()
Maar ik moet wel zeggen, dat ik bij mist en slecht weer m'n altimeter wel 10x vaker check dan met dit weer
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hoi DutchCommando,DutchCommando schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:16:
Het tweede deel van de Azië trip van mijn vader is begonnen. In realtime (simultaan aan echte vlucht) ben ik dit keer begonnen aan de reis van Singapore naar Hong Kong.
[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 20-10-2005 11:47 ]
Ik heet dan wel geen DutchCommando (gelukkig niet zegSierra-NL schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:17:
[...]
Hoi DutchCommando,
Misschien voor jou makkelijk te zien, maar welk type vliegtuig heb je hier gevlogen, ik bedoel zeg maar de skin.. (of heette dat 'livery' ofzo?) Is ie te downloaden want ik vind 'em echt helemaal geweldig...!!!
Verder ben ik een echte noob met FS en kan alleen redelijk acceptabel landen met kleine props waarbij ik dan gewoon op zicht land.. Is er een manier om die vlucht instrumenten die je bij een grote airliner nodig hebt op een duidelijke manier te leren? Ik weet bijvoorbeeld van het bestaan van ILS af, maar hoe je het gebruikt is mij onduidelijk.. (om maar een voorbeeldje te noemen)...
Thanks.
Verwijderd
Je hebt de laatste AIRAC cycle geïnstalleerd? Heb je ook de laatste SID/STAR database bij PMDG en NAVData gedownload en de inhoud in je PMDG SID/STAR map geplaatst? Zo ja, dan zou het moeten werken.CNS schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:44:
Krijg tevens geen SIDS en STARS van EHAM en EHBK in FMC te zien. Heb van www.navdata.at het spul voor PMDG B737 geinstalleerd en nog zie ik niets behalve de runways. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
[ Voor 9% gewijzigd door Joni op 21-10-2005 09:23 ]
Alleen de laatste is dus voldoende.Level-D Service Pack 2.1 (SP2.1) for the 767 - Includes all previous updates.
This update is an all-inclusive update. You do not need any previous update to install this update.
Ik heb pas de PMDG reinstalled en ook ik had een probleempje. Wat bleek, de AllinOne file voor de PMDG bevatte (op dat moment, een week geleden nu) een verkeerde versie van de EHAM SID/STARS. Even de losse versie voor Schiphol downloaden en problem was solved.Joni schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:14:
Je hebt de laatste AIRAC cycle geïnstalleerd? Heb je ook de laatste SID/STAR database bij PMDG en NAVData gedownload en de inhoud in je PMDG SID/STAR map geplaatst? Zo ja, dan zou het moeten werken.
Ik heb de vraag verkeerd gesteld denk ik. Die altimeter had ik wel gezien natuurlijkJoni schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:14:
Je hebt de altimeter, standby altimeter en radio altimeter. De "gewone" altimeter vind je (indien je gebruik maakt van de PFD/ND layout) op je Primary Flight Display (PFD). Je PFD is standaard de linker display unit. In de volgende screenshot is de hoogte dus 5400' (of eigenlijk FL54, want je zit nog boven transition level):
Dat zal het zijnJoni schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:14:
Je hebt de laatste AIRAC cycle geïnstalleerd? Heb je ook de laatste SID/STAR database bij PMDG en NAVData gedownload en de inhoud in je PMDG SID/STAR map geplaatst? Zo ja, dan zou het moeten werken.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Check.DutchCommando schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:27:
PSS A321 is gewoon een ranzige kutkist.
[ Voor 20% gewijzigd door mekkieboek op 21-10-2005 22:07 ]
Verwijderd
Lopen en Volgen!Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:32:
DutchCommando, welk tooltje gebruik jij voor die external shots?
Lijkt me niet echt ActiveCamera?
't is volgens mij wel eens voorbij gekomen, maar ben 't kwijt...
Het panel is gewoon zuig, ik kan een hele klaagzang houden over het A320 panel wat nog slechter is als het A330/A340 panel van hun, maar dat ga ik niet doenjos_zwa schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:48:
Ik vind de autoland van de PMDG 744 ook niet echt wat je noemt super. gewoon de flare met het handje doen.
@dutchcommando: ik had eigenlijk nooit problemen met de PSS A3XX als je maar gewoon de bijgeleverde modellen gebruikt. zodra je gaat mergen met ifdg of posky gaat het mis
Ik probeer de laatste tijd alleen maar manual. Vlak na het capturen van de ILS glideslope gaat de autopilot en dito throttle uit en doe het zelf. Met de pmdg737 gaat dat eig best goed. Maar de 744 autoland doet het nog steeds een stuk beter dan mijn pogingenjos_zwa schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:48:
Ik vind de autoland van de PMDG 744 ook niet echt wat je noemt super. gewoon de flare met het handje doen.
[ Voor 22% gewijzigd door mekkieboek op 22-10-2005 12:42 ]
De laatste 400ft ofzo niet wanhopig die glideslope indicator blijven chasen !!mekkieboek schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:22:
[...]
Ik probeer de laatste tijd alleen maar manual. Vlak na het capturen van de ILS glideslope gaat de autopilot en dito throttle uit en doe het zelf. Met de pmdg737 gaat dat eig best goed. Maar de 744 autoland doet het nog steeds een stuk beter dan mijn pogingen.
Straks wat virtuele kerosine te verstoken voor nog meer circuitjes...
Edit: wat meestal fout gaat, is dat correcties om op de glideslope te blijven, te groot worden. En als je daardoor daalt met 1200fpm (of meer) op het moment van de callout '50' dan is het veel te laat voor de flare.
Maar het gaat allemaal goed komen...
Precies. Gewoon naar buiten kijken en veel oefenen.Sleepie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:27:
[...]
De laatste 400ft ofzo niet wanhopig die glideslope indicator blijven chasen !!
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Verwijderd
Die 51$ word dus ff duurder , European Union VAT at 19.0%: US$9.75 en dat komt er dus nog bij.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:12:
de hercules C130 is trouwens ook uit van Captainsim, www.captainsim.com
op zich wel een mooie kist, maar vraag me af of ie de 51 dollar wel waard is.
[ Voor 13% gewijzigd door mekkieboek op 23-10-2005 19:29 ]
Verwijderd
Vinniknie, vlieg er nog regelmatig mee en heb er geen probs mee. Wel hoop ik dat SSW snel uitkomt met de a32x, want dat schijnt allemaal nog mooier en beter te worden.DutchCommando schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:27:
PSS A321 is gewoon een ranzige kutkist.
er zijn al veel te lang geen updates geweestVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:55:
[...]
Vinniknie, vlieg er nog regelmatig mee en heb er geen probs mee. Wel hoop ik dat SSW snel uitkomt met de a32x, want dat schijnt allemaal nog mooier en beter te worden.
De modellen interesseren me eerlijk gezegd niet zoveel, 95% van de tijd breng ik toch in de cockpit door. Echter naar mijn mening heeft PSS alleen met de Concorde ooit een fatsoenlijk werkend product weggezet. Tel daar bij op de belachelijk hoge prijs (betalen per liveryjeehaa schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:13:
ik vond de modellen niet zo mooi.
20 dollar PER kist vind ik ook een beetje raar. als je ze allemaal zou willen hebben kost je dat 80 dollar en dan nog eens 7 dollar nog wat voor de liveries. Feelthere is ook bezig met een 777. ben errrrg beniewd
[ Voor 9% gewijzigd door SgtCaffran op 25-10-2005 15:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Model, verder niet/nauwelijks systemen.jeehaa schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:13:
Feelthere is ook bezig met een 777. ben errrrg beniewd
precies, de 777 van Wilco wordt een "Wilco Fleet" product, veel model, weinig panel. Net als de A380 en Caravan, die laatste heeft gewoon standaard FS gauges.DutchCommando schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
[...]
Model, verder niet/nauwelijks systemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 25-10-2005 20:40 ]
Voor zover ik me kan herinneren bestaat het mergen van de Posky A330 met de PSS A330 alleen uit het verwijzen van het panel naar de PSS A330 door dit toe te voegen aan panel.cfg in de directory van je werkende Posky kist:Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:37:
@ Tsuru:
ik zag aan het begin van de topic dat je de PSS A330 panel had gemerged met de posky A330??
Wil eigelijk wel graag weten hoe dat precies werkt, want posky modellen zijn toch een stuk mooier dan de pss troep. Ik weet wel dat het PSS panel ook niet alles is, maar je kan tenminste fatsoenlijk navigeren met de MCDU, met een posky moet je gaan navigeren met fsnavigator ofzo, da's ook nie handig.
greetz
1
2
| [fltsim] alias=pssab-pro\panel.330 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| [Flaps.0] type= 1 span-outboard= 0.800 extending-time= 15.000 system_type= 1 damaging-speed= 200.000 blowout-speed= 250.000 lift_scalar= 1.000 drag_scalar= 1.500 pitch_scalar= 3.000 flaps-position.0 = 0 flaps-position.1 = 2 flaps-position.2 = 8 flaps-position.3 = 14 flaps-position.4 = 25 flaps-position.5 = 32 [Flaps.1] type= 2 span-outboard= 0.800 extending-time= 12.000 system_type= 1 damaging-speed= 250.000 blowout-speed= 300.000 lift_scalar= 1.000 drag_scalar= 1.500 pitch_scalar= 3.000 flaps-position.0= 0.000 flaps-position.1= 20.000 |
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Verwijderd
Ok, mening ;Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:11:
Ooit eens naar http://www.arianedesign.com geweest? Eigenlijk wel duur, maar als je het echt echt wilt hebben moet je de screens maar eens zien!![]()
Tell me your opinion
De eigenaar van Arianedesign, Peter Tishma, is een bekende oplichter in de FS wereld.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:11:
Ooit eens naar http://www.arianedesign.com geweest? Eigenlijk wel duur, maar als je het echt echt wilt hebben moet je de screens maar eens zien!![]()
Tell me your opinion
Verwijderd
Ik zat een tijdje geleden met dezelfde vraag. Na een onzettend lange en vermoeiende zoektocht die niet veel opleverde ben ik uitgekomen op de livery van Dreamwings: http://dreamwingsdesign.com/forum/index.php?showtopic=19 en het panel van Fokker 50 Panel Project: http://www.fokker50.com/Remco Tr schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:11:
Heyy piloten vriende
ik ben op zoek naar een goede freeware fokker 50 maar kan nergens wat vinden meeste is voor fs2002 iemand idee ?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:35 ]
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Ik had ten opzichte van de reistijd volgens het Schiphol boekje maar een half uur vertraging, dus ik denk dat de route aardig klopt. Ik kwam er boven Groenland pas achter dat ik iets te langzaam vloog en heb wat gas bij gegeven. Ik denk dat ik anders keurig op schema had gezeten.Tux schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:41:
langs ijsland?Volgens mij is dat een beetje achterlijk ver om
[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 26-10-2005 19:05 ]
Verwijderd
Wat is er "niet veels soeps" aan dan? Ikzelf vind dit eigenlijk één van de betere freeware combo's!Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:24:
[...]
Nog steeds niet veel soeps maar het is te vliegen. De versie van het panel is na de updates prima te gebruiken met FS9.
Verwijderd
Wow dus ik had er nog veel sneller kunnen zijn. Nouja, dit heeft me in ieder geval lekker de hele dag bezig gehouden.Joni schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:
Toch is het in principe om. Jouw route is ongeveer 4887 nm lang. Een echt gebruikte route (BERGI UL602 SUPUR UL60 OTBED UL26 PENIL UL70 BAGSO UV14 DUB UN536 BURAK UL9 MALOT DCT 52N020W 49N030W 45N040W 37N050W 31N055W 23N060W DCT PJM DCT bron) is slechts 3785 nm lang.
Overigens wel mooie screenshots en een leuk verslag.
Verwijderd
Verwijderd
"Niet veel soeps" is misschien ook een beetje overdreven, het lastige install gedoe maakt me een beetje pissigVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:07:
[...]
Wat is er "niet veels soeps" aan dan? Ikzelf vind dit eigenlijk één van de betere freeware combo's!
Verwijderd
Als ik het zo bekijk dan zal niet zeker niet als newbie beginnen.[message=24469575,noline]Kamiklaasie schreef: Flightsimulator meuk, omdat ik nog niet online durf te vliegen.
Afstand zegt niet veel. Oke nu is +1000 nm wel een behoorlijk verschil. We moesten als opdracht een vlucht simuleren over de atlantische oceaan/noordpool (wie niet op de opleidingJoni schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:
Toch is het in principe om. Jouw route is ongeveer 4887 nm lang. Een echt gebruikte route (BERGI UL602 SUPUR UL60 OTBED UL26 PENIL UL70 BAGSO UV14 DUB UN536 BURAK UL9 MALOT DCT 52N020W 49N030W 45N040W 37N050W 31N055W 23N060W DCT PJM DCT bron) is slechts 3785 nm lang.
Overigens wel mooie screenshots en een leuk verslag.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 27-10-2005 08:24 ]
Speak for yourselfND schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:35:
[...]
Elke projectgroep natuurlijk zo dom om elkaar op te volgen in plaats van een keer iets zelf te redeneren/verzinnen.
[ Voor 69% gewijzigd door Tsuru op 27-10-2005 08:56 ]
Ja 15 kts verschil, hallo een rollator gaat nog snellerTsuru schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:28:
[...]
Speak for yourself
Het is helemaal niet gezegd of 400NM meer vliegen heilzaam is om headwind om te vliegen. Wij hadden 35KT headwind component gemiddeld, een verschil van 15 knotsen headwind. Onze vlucht was 4244NM en liep ver noordelijk, een vlucht van 10:02. Als je dat narekent is de gemiddelde grondsnelheid dus 423KT.
Stel dat je nu 400NM gaat omvliegen om 15KT headwind te besparen, dus (4244+400)/(423+15), dan doe je dus nog steeds 10:36 over je vlucht in plaats van 10:02, al ligt de gemiddelde grondsnelheid natuurlijk wel hoger. Vermenigvuldigd met de TAS kun je de afstand uitrekenen die het toestel daadwerkelijk aflegt in die vlucht, en die is voor een vlucht die 34 minuten langer is dus 261NM meer. (Uitgaande van een 767 die M.80 doet, ongeveer 460KTAS)
[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 27-10-2005 11:51 ]
Verwijderd
Het is zeker de volgende stap die ik wil gaan zetten. Ik heb vorige week eindelijk een CH Yoke en rudder gekocht omdat ik toch wel merk dat ik na die 10 jaar dat ik Flightsim draai er behoorlijk aan toe was en er zeker geen miskoop aan zou hebben. De prijs heeft me heel lang tegen gehouden.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:48:
[...]
Maak je wegwijs in de wereld van R/T (radioverkeer) en je zult de tijd van je leven hebben!
Als je wilt wil ik je wel een keer wegwijs maken in de wereld van on-line ATC.
Verwijderd
Ga elkaar anders even mailen over hoe je die berekening tijdens je opleiding doet ? Dit topic gaat over vraag/antwoord en mooiste schermschoten weet je welND schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:45:
[...]
Ja 15 kts verschil, hallo een rollator gaat nog snellerWij hadden al gauw een verschil van 100 kts en toen deed onze vlucht er maar 9.36 over (nee zonder afterburners) De poolcirkel route (ook iets van 4200 nm) ging inderdaad vlak langs de noordpool, maar met onze gegeven meteo ging deze 75% van tijd recht tegen de jetstream in. Overigens zat onze route wel op het randje van ETOPS.
PS. Dat overnemen van andere projectgroepen in mijn jaar dus. Weet ik veel hoe ze dat bij jou doen.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hoezo? Dit gaat toch gewoon over iets wezelijks waar iedereen die een lange vlucht maakt mee te maken krijgt?Wilde schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Ga elkaar anders even mailen over hoe je die berekening tijdens je opleiding doet ? Dit topic gaat over vraag/antwoord en mooiste schermschoten weet je wel
Verwijderd
Je snapt het echt niet he?Wilde schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Ga elkaar anders even mailen over hoe je die berekening tijdens je opleiding doet ? Dit topic gaat over vraag/antwoord en mooiste schermschoten weet je wel
Verwijderd
Kom maar op met die mooie schermschoten dan!Wilde schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Heel leuk gedaan en mooie site. Prachtige foto`s en leuke humor.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:33:
Ik zie hier op de site allemaal van die mooie reisverslagen en dacht zo iets wil ik ook maken.
Dus heb ik van mijn eerste vlucht over de grote plas een reisverslag gemaakt en die geprobeerd leuk aan te kleden.
Klik op de link om het reisverslag te bekijken / lezen:
http://www.kamiklaasie.nl/vlucht01/
1 van de plaatjes uit mijn vlucht:
[afbeelding]
Hee zou je dit even willen mailen naar de betreffende persoonTsuru schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:34:
Voor grotere toestellen geldt:
Approach VS is een functie van je snelheid, voor een glijhoek van 3 graden mag je de duimregel IAS*-5 aanhouden voor je daalsnelheid. Dus 140KTAS x -5 = -700ft/m (Let op: True airspeed, niet indicated)
Het begin van je daling (ToD) is een functie van de vlieghoogte. Flight level * 0.3 voor een glijhoek van 3 graden -> kruisnivo is FL300, dus je begint met dalen 90NM van de luchthaven
Na de start moet je voor je VS uitgaan van het vasthouden van een van tevoren berekende snelheid bij klimvermogen, meestal aangeduid als V2+10. Die hangt af van het toestel waar je mee vliegt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq