Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
JaMaaT schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:26:
[...]

Ik denk wel dat dat mogelijk is, er zit tenslotte ook een usb-kabel bij. Zou met niet kunnen voorstellen waar deze anders voor is. En ik heb nog een vraag over deze camera, kan deze tijdens de videofunctie ook in en uitzoomen. Dus tijdens het opnemens, in en uitzoomen.

Vond op de site van Computer! Totaal van niet, maar daar stond ook dat het lastig was om de videofunctie te activeren. Dat terwijl er een speciale videostartfunctie opzit.

Sites over de camera
Fotocentraal
Officiele Casio Exilim site
Daar kan ik dan weer niets over zeggen, maar over dat dock: hij staat op alle foto's waarbij hij wordt opgeladen wel met een dock afgebeeld. Ook in de beschrijvingen wordt daar over gesproken...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb hier zelf een Casio s770 en je kan hem alleen aan je pc koppelen via het dock. Er zit namelijk een nogal aparte aansluiting onderop de camera. het dock is trouwens niet heel groot, en je hebt het ook nodig om de adapter op aan te sluiten. Mogelijk dat je hiervoor ook direct een kabeltje kan kopen, maar volgens mij niet via Casio.

Verder heb je tijden het filmen alleen digitale zoom, wat werkelijk waardeloos is, je kan wel van te voren inzoomen en dan filmen. het filmen kan niet makkelijker en de filmpjes zijn erg goed. Gewoon het start knopje indrukken en gaan!

Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met deze camera en dan vooral met het formaat, het gebruiksgemak en de mogelijkheden. Het schermpje is geweldig, heerlijk groot. Soms vind ik de foto's wat te wensen overlaten, maarja wat wil met zo'n klein cameraatje.

Edit:

Over het geheugen. om filmpjes op te nemen heb je snel geheugen nodig. Ik heb zelf dit erin zitten klik. Dat is snel genoeg, Grappig dat dit een maand geleden 10 euro duurder was. :X Dat gaat wel erg snel tegenwoordig...

[ Voor 20% gewijzigd door GloriX op 30-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Ondanks het docking verhaal heb ik hem vanmiddag toch aangeschaft, want laten we wel wezen: hij is Mooi!

Lekker fotootjes aan het maken nu :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon Ixus 65 en mijn camera kan tijdens het opnemen van een film niet meer inzoomen. Ik kan mij herinneren dat het eerst wel deed. Waar kan dit aan liggen? Is er trouwens voor digitale fotocamera's ook firmware updates mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik heb sinds vandaag een Canon Powershot A710 IS.
Dat ding heeft toch wel véél instelmogelijkheden voor een compactcamera. Daarom heb ik dit toestelletje eigenlijk gekocht. Om toch de basis fotografie wat te leren en later mogelijk naar groter (dSLR) over te schakelen.

Nu eerst slapen en morgen nog is verder mee spelen. Waarschijnlijk zal ik wel een kleine survey hier posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
shello schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 03:18:
Ik heb sinds vandaag een Canon Powershot A710 IS.
Dat ding heeft toch wel véél instelmogelijkheden voor een compactcamera. Daarom heb ik dit toestelletje eigenlijk gekocht. Om toch de basis fotografie wat te leren en later mogelijk naar groter (dSLR) over te schakelen.

Nu eerst slapen en morgen nog is verder mee spelen. Waarschijnlijk zal ik wel een kleine survey hier posten. :)
Heej kijk eens, hier ook sinds vandaag, en om exact dezelfde reden aangeschaft, wat een instelmogelijkheden straks maar eens goed voor gaan zitten. Jammer dat het dan al donker is, kan ik niet snel wat tests schieten. Eerste minpuntje is ie geval dat batterij polariteit niet op behuizing stond aangegeven, toch wel zo handig....(blik in de handleiding loste dat overigens snel op :>)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polariteit staat er zeker wel in. Uit mijn hoofd staat dat in de ronde opening waar de batterijen zelf inglijden. Even goed zoeken, maar je hebt te snel gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:48:
Polariteit staat er zeker wel in. Uit mijn hoofd staat dat in de ronde opening waar de batterijen zelf inglijden. Even goed zoeken, maar je hebt te snel gekeken.
Haha, idd je hebt gelijk, goed verstopt in de schacht, nog steeds niet de meest logische plaats als je het mij vraagt ;).

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Ik wil graag een Digitale spiegel-reflex camera aanschaffen van ~500/600 euro als verassing voor mijn vader.

Ben totale leek op het gebied van dit soort camera's waar moet je naar kijken? Wat is handig om te hebben.? Mogen best wat duurdere camera's zijn, ik ga deze waarschijnlijk toch 2e hands kopen. Verstandig?
Wil nog even geen apart topic hierover starten zodat mensen mij even op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je zoekt dus een camera van buiten dit topic.
Je zoekt een camera uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Welke camera's rond de 250 euro hebben video opname met min. 640x480/30fps met werkende optical zoom tijdens het filmen?
Ik kom wel op de Panasonic DMC-TZ1 uit, maar meer kan ik eigenlijk niet vinden.

De overige specs van de camera zijn wel belangerijk, maar als ik weet welke modellen dit hebben kom ik er verder wel uit door reviews etc. te lezen. :)

Ik zou namelijk niet weten hoe ik foto camera's met optical zoom werkend tijdens filmen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-DG- schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:24:
Welke camera's rond de 250 euro hebben video opname met min. 640x480/30fps met werkende optical zoom tijdens het filmen?
Ik kom wel op de Panasonic DMC-TZ1 uit, maar meer kan ik eigenlijk niet vinden.

De overige specs van de camera zijn wel belangerijk, maar als ik weet welke modellen dit hebben kom ik er verder wel uit door reviews etc. te lezen. :)

Ik zou namelijk niet weten hoe ik foto camera's met optical zoom werkend tijdens filmen kan vinden.
Mijn Konica Minolta Z1 had dat al (4,5 jaar oud model) dus misschien dat je eens op zoek kunt naar een van de opvolgers van deze camera? Geen idee of die nog verkocht worden ivm de overname door Sony, misschien dat Sony inmiddels zelf een opvolger heeft uitgebracht die dit ook heeft?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bedankt voor je reactie. Op de sony site kan ik alleen helaas niet vinden bij de modellen of ze dit ondersteunen. Dat is ook een probleem, want dat staat er vaak net niet bij op de site van al die merken.

Weet iemand misschien nog een recenter model? (dus met optical zoom tijdens het filmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
De Sony DSC-H2 en H5 hebben dat in ieder geval wel, zijn echter geen compact-cams. Heb zelf de H5 en de videokwaliteit is wel "okay", het wordt natuurlijk geen videocamera. Je ziet bij bewegingen duidelijke mpeg artifacts.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Die 2 zijn inderdaad te groot.
Het is ook niet als videocamera bedoeld verder tuurlijk, maar gewoon om af en toe wat leuke filmpjes te maken die er niet al te lelijk uit zien. :)

Dan moet het misschien toch maar die DMC-TZ1 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zoek voor naast mijn 30D een camera voor alledag, eentje die in een jaszak past. nou ben ik bang dat ik een camera koop waarvan de kwaliteit mij tegenvalt. of de opties niet toerijkend zijn. even een lijstje van mijn eisen:

- IS (daar zweer ik bij)
- meer dan 3x zoom
- beetje groothoek (28eq of minder)
- filmpjes van onbeperkte (tot zover het kaartje toelaat) lengte op 800x600+ resolutie
- RAW
- Fatsoenlijke iso-keuzes (100-1600)
- volledig handmatig in te stellen (AV/TV/M modus)
- optische zoeker

Alles bij elkaar opgeteld kom ik op de canon powershot g7 uit (met uitzondering van RAW dan, en groothoek is ook niet echt om naar huis te schrijven, maar het voldoet). het budget ligt op 450-550 euro inclusief geheugenkaart (minder is natuurlijk altijd goed), dus misschien past het ook in het 500+ euro topic, maar ik wil graag minder uitgeven als het kan ;)

bijkomend voordeel voor de g7 is dat ik mijn 430ex er op kan gebruiken, al zal dat niet vaak voorkomen (als ik mijn flitser meeheb, dan heb ik mijn 30d ook bij me)

Nou voldoet de powershot g7 niet 100% aan mijn eisen, maar volgens mij is het wel de enige die ook maar enigszins in de buurt komt. Ik houd mij graag aanbevolen voor goede alternatieven.

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 12-02-2007 22:29 . Reden: even wat objectieve getallen bijgevoegd ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Misschien de Panasonic Lumix DMC-LX2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:26:
Misschien de Panasonic Lumix DMC-LX2?
sorry, ik was optische zoeker vergeten, maar ik zal hem zeker in overweging nemen, thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Magic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:02:
Ik zoek voor naast mijn 30D een camera voor alledag, eentje die in een jaszak past. nou ben ik bang dat ik een camera koop waarvan de kwaliteit mij tegenvalt. of de opties niet toerijkend zijn. even een lijstje van mijn eisen:

- IS (daar zweer ik bij)
- meer dan 3x zoom
- beetje groothoek (28eq of minder)
- filmpjes van onbeperkte (tot zover het kaartje toelaat) lengte op 800x600+ resolutie
- RAW
- Fatsoenlijke iso-keuzes (100-1600)
- volledig handmatig in te stellen (AV/TV/M modus)
- optische zoeker

Alles bij elkaar opgeteld kom ik op de canon powershot g7 uit (met uitzondering van RAW dan, en groothoek is ook niet echt om naar huis te schrijven, maar het voldoet). het budget ligt op 450-550 euro inclusief geheugenkaart (minder is natuurlijk altijd goed), dus misschien past het ook in het 500+ euro topic, maar ik wil graag minder uitgeven als het kan ;)

bijkomend voordeel voor de g7 is dat ik mijn 430ex er op kan gebruiken, al zal dat niet vaak voorkomen (als ik mijn flitser meeheb, dan heb ik mijn 30d ook bij me)

Nou voldoet de powershot g7 niet 100% aan mijn eisen, maar volgens mij is het wel de enige die ook maar enigszins in de buurt komt. Ik houd mij graag aanbevolen voor goede alternatieven.
Vooral IS, RAW en Optische zoeker en die hoge res filmpjes zijn nogal zware eisen :P.....zoveel zelfs dat je misschien moet knippen daarin.

De G7 vind ik nogal bulky en zwaar voor een cameraatje voor erbij.

Een 430 lijkt me niet dat dat erop moet, neem dan gewoon je gear mee.

Compact wil je omdat het compact is, overdag komen er uit een hoop camera's redelijke foto's.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
nomad85 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:36:
[...]

Vooral IS, RAW en Optische zoeker en die hoge res filmpjes zijn nogal zware eisen :P.....zoveel zelfs dat je misschien moet knippen daarin.

De G7 vind ik nogal bulky en zwaar voor een cameraatje voor erbij.

Een 430 lijkt me niet dat dat erop moet, neem dan gewoon je gear mee.

Compact wil je omdat het compact is, overdag komen er uit een hoop camera's redelijke foto's.
Dat het zware eisen zijn snap ik :) ik ben ook bereid om water bij de wijn te doen, alleen wil ik gewoon zo min mogelijk concessies doen :)

bulky en zwaar is op zich niet zo'n probleem, ik zal hem voornamelijk gewoon in de auto hebben, het gaat me er niet om dat hij in mijn vestzakje past ofzo. Ik zit vrij veel op de weg en ik kom gewoon vaak dingen tegen waarvan ik denk "had ik nu maar mijn camera mee". Maar om elke keer mijn fototas mee te sjouwen is ook niet handig ;)

430 zal ik inderdaad niet vaak gebruiken er op, maar het is toch mooi dat het past niet? ik zou het inderdaad niet missen als het niet zou kunnen.

Voor mij is de g7 compact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

In tegenstelling tot jou heb ik geen fotografie ervaring dus zal veel minder snel gehinderd zijn door tegenvallende kwaliteit :) Ik ben eigenlijk op zoek zoek naar mijn eerste fototoestel (moet compact zijn) voor huis,tuin en keuken kiekjes en na een tip om eens op dpreview.com te kijken viel mijn oog op de Canon PowerShot SD800 IS aka Digital IXUS 850 IS. Voldoet ook lang niet aan al jouw eisen/wensen maar ben benieuwd of een meer ervaren fotograaf deze zou overwegen en waarom (niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

M'n vriendin wil een digicam :P
Ze vind mijn D70 veel te groot en onhandig, ze wil graag een klein, compact cameraatje, het liefst 1 die in de binnenzak past.

Eisen:

-zo plat/klein mogelijk
-minstens 3x zoom
-het liefst met standaard AA batterijen

Budget rond de 250 euro ongeveer. Suggesties? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Arfman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:45:
M'n vriendin wil een digicam :P
Ze vind mijn D70 veel te groot en onhandig, ze wil graag een klein, compact cameraatje, het liefst 1 die in de binnenzak past.

Eisen:

-zo plat/klein mogelijk
-minstens 3x zoom
-het liefst met standaard AA batterijen

Budget rond de 250 euro ongeveer. Suggesties? :)
Nikon S-line van de coolpixjes voor de kleine modellen, P line voor de minimaal 3x zoom en ik zou gewoon 1 nemen met een accu, aangezien de camera al snel groot wordt door de AA's. Voor rond de 250 euro kan je zeker slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ray-zor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:06:
[...]
In tegenstelling tot jou heb ik geen fotografie ervaring dus zal veel minder snel gehinderd zijn door tegenvallende kwaliteit :) Ik ben eigenlijk op zoek zoek naar mijn eerste fototoestel (moet compact zijn) voor huis,tuin en keuken kiekjes en na een tip om eens op dpreview.com te kijken viel mijn oog op de Canon PowerShot SD800 IS aka Digital IXUS 850 IS. Voldoet ook lang niet aan al jouw eisen/wensen maar ben benieuwd of een meer ervaren fotograaf deze zou overwegen en waarom (niet).
Als ik de eis "moet in vestzakje passen" erbij had gezet had ik zonder twijfel naar de winkel gerend om die te halen :) alhoewel als je voor iets meer scherpte gaat, en iets minder zoom, dan is de 800is iets beter

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 13-02-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Vanavond ben ik eens naar de mediamarkt geweest om eens even wat modellen te zien, en ik moet zeggen dat ik toch nog schrok van de grootte van de G7, ik had hem namelijk op de grootte van de gewone powershot modellen ingeschaald. nu ben ik ook eens even goed gaan zitten om te kijken wat ik nou echt nodig heb. Aangezien ik komende zomer weer meer aan skeeleren wil gaan doen, is het handig om daar ook misschien alvast rekening mee te houden.

Met mijn nieuwe eisenpakket kom ik op de ixus 800is/850is/900ti. Ik heb in excel een tabelletje gemaakt en er komt geen eenduidende winnaar uit.

nou verwacht ik dat ik de camera voor 2 doeleinden ga gebruiken:
- buitenshots op het moment dat ik iets tegenkom.
- binnenshots op bijvoorbeeld feestjes.

nou weet ik dat binnenshots eigenlijk gewoon teveel gevraagd zijn voor zulke cameratjes, maar welke zou het beste presteren:

-de 800 heeft goed beeld (weinig vaagheid aan de randen), heeft IS (handig!) maar bijna geen fatsoenlijke groothoek, echter wel redelijk wat tele
-de 850 heeft minder beeld dan de 800, wel IS, en wel enigszins groothoek, maar bijna geen tele
-de 900 heeft absoluut geen groothoek, geen IS en bijna geen tele, maar wel veel meer details in foto's en voor mijn gevoel gewoon gemiddeld genomen de beste foto's

alles bij elkaar opgeteld doen ze dus allemaal ongeveer even goed (of slecht eigenlijk).

Waarom is er geen 900is, zo gek is dat toch niet? :?

sorry voor de dubbelpost |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de ixus 400, 65 en 800 en moet zeggen dat ik de 800 beter vind dan de andere twee die ik heb. Ik heb een tijdje de 900 kunnen gebruiken en dat viel echt tegen! Te veel ruis en had te vaak last van onscherpe foto's (ivm trillingen). Ik zou je dan echt de 800/850 adviseren. Dat is volgens mij (bron: dpreview.com) de beste van de drie die je net hebt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch, want alleen de 800IS krijgt Highly recommended.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
inderdaad, dat is dus precies mijn probleem :P
The SD 700 IS was an easy 'Highly Recommended', this one doesn't quite make the grade simply because here at dpreview we put a lot of weight on image quality, which is the one area where the SD 800 IS can't compete with the older model.
ik heb nog nooit zo in dubio gezeten met betrekking tot aanschaf van iets, meestal zijn er maar 2 keuzes, en dan is de knoop zo doorgehakt.

Misschien ben ik ook wel gewoon te veeleisend (lees: verwend) wat beeldkwaliteit betreft. Eigenlijk zoek ik de powershot g7 in een formaat als de ixus 900 :P.

De ene scoort wat beter op vlak 1, de ander op vlak 2, maar uiteindelijk is het gewoon 1 pot nat en zijn ze in mijn optiek "even slecht". Feit blijft dat ik een camera zoek die dat formaat heeft. (of een tikkeltje groter word ik ook niet minder van). Ik denk dat ik maar gewoon naar de mediamarkt stap en iene-miene-mutte ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een Panasonic LX2? In principe de directe concurrent van de G7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
't is zo jammer dat ze daar geen optische zoeker in hebben gezet he, met mijn nieuwe eisenpakket though is het echter wel een serieuze candidaat geworden, ik ga hem eens even voelen bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor mensen in dit topic wordt de FinePix F30 ook wel erg interessant, die kost nu <€190, dan kun je nog lekker veel extra's bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan gelijk even door de zoeker van de G7 en je zult zien dat je er helemaal niks aan mist. Als je het voor elkaar krijgt om je oog in de juiste line-up te krijgen dan heb je het gevoel dat je door een cilinderslot in een aquarium zit te staren. Klein, onscherp, chromatische abberatie is een shortlist voor de omschrijving van een zoeker op een compactcamera. Ik weet zeker dat je nog veel meer negatieve eigenschappen kunt ontdekken, maar zolang heb ik nog nooit door een zoeker van een compact durven kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
true, maar het is nog altijd beter dan op de gok schieten als je de zon in je schermpje hebt en daarop dus niks ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toe aan een nieuwe camera. Mijn Sony P-52 begint echt te oud te worden. Nu wil ik dat mijn camera iig een spiegel-reflex is -->
* Is dat het zelfde als een groothoeklens?
* Klopt het ook dat elke camera in deze categorie hiermee is uitgerust?
* Kan je met elke camera direct een fatsoenlijke "vakantie-foto" maken, of dien je hiervoor eerst de camera in te stellen?

Ik heb dit topic door zitten spitten en heb een behoorlijk beeld over de mogelijkheden die de verschillende camera's bieden. Ik kan helaas de bovenstaande vragen er niet direct uit op maken. Hopelijk kan een antwoord hierop mijn zoektocht naar een gebruiksvriendelijke camera versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:41:
Ik ben toe aan een nieuwe camera. Mijn Sony P-52 begint echt te oud te worden. Nu wil ik dat mijn camera iig een spiegel-reflex is -->
* Is dat het zelfde als een groothoeklens?
Nee, een groothoeklens is een type lens. Één waarbij je een groot blikveld op je foto kunt krijgen. Deze verkleint het beeld dus. spiegelreflex slaat op camera's met een halfdoorlatende spiegel en verwisselbare lenzen.
* Klopt het ook dat elke camera in deze categorie hiermee is uitgerust?
Meestal zit er een lens bij met een vrij standaard bereik zonder echte extremen. Je kunt de camera ook wel zonder lens kopen, dan heb je alleen de body en moet je er nog 1 of meerdere lenzen bijkopen.
* Kan je met elke camera direct een fatsoenlijke "vakantie-foto" maken, of dien je hiervoor eerst de camera in te stellen?
Iedere moderene digitale spiegelreflex heeft wel een auto-modus waarmee je een beetje richt en schiet kunt doen. Het idee achter een spiegelreflex is echter dat je creatief bezig bent en daarbij zoveel mogelijk zelf kunt instellen. Wil je vooral makkelijk foto's maken zonder te hoeven nadenken, kun je beter een compactcamera nemen denk ik, of een superzoom. Die laatste ligt tussen een compact en een spiegelreflex in.
Ik heb dit topic door zitten spitten en heb een behoorlijk beeld over de mogelijkheden die de verschillende camera's bieden. Ik kan helaas de bovenstaande vragen er niet direct uit op maken. Hopelijk kan een antwoord hierop mijn zoektocht naar een gebruiksvriendelijke camera versnellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:03:

Nee, een groothoeklens is een type lens. Één waarbij je een groot blikveld op je foto kunt krijgen. Deze verkleint het beeld dus. spiegelreflex slaat op camera's met een halfdoorlatende spiegel en verwisselbare lenzen.
Niet halfdoorlatend, maar gewoon 100% spiegelend. Er zijn geloof ik twee reflexen van Canon geweest met een halfdoorlatende spiegel. Het voordeel is dat je spiegel niet hoeft op te klappen waardoor je zoeker niet zwart wordt en het aantal fps/en toe kan nemen. Nadeel is dat je sluitertijden twee keer zo lang worden omdat de spiegel de helft van het licht weg neemt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:03:
[...]

Niet halfdoorlatend, maar gewoon 100% spiegelend. Er zijn geloof ik twee reflexen van Canon geweest met een halfdoorlatende spiegel. Het voordeel is dat je spiegel niet hoeft op te klappen waardoor je zoeker niet zwart wordt en het aantal fps/en toe kan nemen. Nadeel is dat je sluitertijden twee keer zo lang worden omdat de spiegel de helft van het licht weg neemt.
Én je zoeker is donkerder.

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:41:
...
edit:
Voor 250-500 euro koop je hoogstens een 2e hands analoge spiegelreflex, weet niet of dat is wat je zoekt. Als je alleen leuke vakantiefoto's wil gaan maken kan je het beste gewoon voor een compact gaan.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
DitisKees schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:43:
[...]

Voor 250-500 euro koop je hoogstens een 2e hands analoge spiegelreflex, weet niet of dat is wat je zoekt. Als je alleen leuke vakantiefoto's wil gaan maken kan je het beste gewoon voor een compact gaan.
voor 250-500 koop je ook wel een digitale slr hoor :)
een 300d met 18-55 kit

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

DitisKees schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:43:
[...]

Een D50 is 2e hands met kitlens best voor 400 ofzo te krijgen hoor, dus dat is niet waar wat je hier neer zet.

• DitisKees
  • Laatst online: 08-07 13:23
nomad85 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:59:
[...]

Een D50 is 2e hands met kitlens best voor 400 ofzo te krijgen hoor, dus dat is niet waar wat je hier neer zet.
Ok, ik zie het. Laatste keer dat ik er naar gekeken had waren ze nog wel paar 100 euro duurder, maar dat ik dus te lang geleden. Sorry voor het misverstand. Ik zal mijn post editen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met een gestorven Canon PowerShot A300 ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera. Mijn A300 heb ik destijds voor ongeveer €289,- aangeschaft geloof ik. En de nieuwe camera mag op zich ook iets rond die prijs gaan kosten, maar €300,- stel ik in als absolute maximum. Meer ben ik niet bereid uit te geven aangezien ik de camera alleen voor hobby activiteiten zal gaan gebruiken. Dus meer voor het huis-, tuin-, en keukengebruik, en niet voor (semi)professionele doeleinden. Niet te veel kutten met allerlei vage instellingen waar ik niets van begrijp, want zó bekend ben ik nu ook weer niet met fotografie. Alhoewel ik me er best wel in wil verdiepen wanneer nodig voor een specifieke camera die aan al mijn gebruikerswensen voldoet.

Mijn gebruikerswensen zijn als volgt:
  • Resolutie is op zich niet echt van levensbelang, maar het moet uiteraard wel aan de huidige standaarden voldoen, en beter zijn dan mijn laatste camera (3,2 MP). Iets rond de 5, 6, of 7 MP had ik in gedachten.
  • Point & Shoot-achtig gedrag, met scherpe foto's als eindresultaat. Ook in iets donkerdere omgevingen zoals bijvoorbeeld een LAN party. Nachtfoto's ben ik echter niet van plan te gaan maken.
  • Geen camera waarbij personen 99% stil moeten staan omdat er anders wazige foto's ontstaan met allerlei vegen in de achtergrond, enz.
  • Foto's maken zonder flits moet goed mogelijk zijn. Het resultaat hoeft niet perfect te zijn, maar het mag geen wazige boel worden.
  • Een camera van het type (ultra)compact dat AA NiMh batterijen ondersteund. Heb namelijk nog een voorraadje 2600 mAh Ansmann'etjes liggen die ik pas net gekocht heb.
  • Groot schermpje.
  • Het liefst een apparaat wat ook nog een beetje mooi uit ziet. Maar tegenwoordig maakt men op zich geen oerlelijke modellen meer geloof ik.
  • Eventueel een leuke filmoptie met een resolutie van 640x480 met een redelijke opnametijd. Geen flutfunctie van één minuutje of iets dergelijks. Of resoluties lager dan 640x480.
  • En, géén MacGuyver- of A-Team-achtige functies! _O-
Eigenlijk zal ik hem voornamelijk gaan gebruiken om foto'tjes mee te schieten tijdens een festival of concert, wat stedelijke foto's mee te maken, misschien een boompje hier en daar, foto'tjes maken tijdens een feestje, LAN party's, enz. Zoals eerder gezegd ben ik niet iemand die professioneel aan het werk gaat, maar gewoon wat foto's maakt hier en daar. Maar ik verlang wel dat de boel zonder al te veel schaamte op mijn website kan worden gepubliceert.

Zelf neig ik sterk naar de nieuwe Canon PowerShot A570 IS, of misschien zelfs de Canon PowerShot SD750.

nieuws: Canon introduceert vijf nieuwe digitale camera's

Echter is de laatste wel weer met accu, en weer iets van €50 duurder... Ligt eigenlijk een beetje buiten m'n budget misschien, maar hij is wel erg stijlvol, lekker klein en compact, en er zit toch zeker wel een mooi schermpje op. Maar ja, er zijn nog zo veel andere merken, maar helaas heb ik bar weinig benul van alle types die tegenwoordig de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een snelle SLR-like camera voor maximaal 350 euro.
Mijn huidige camera is de Canon Powershot A510 maar deze biedt te weinig zoom en is heel traaaaag.

Ik ben zelf gekomen tot de volgende modellen:
Fuji Finepix S6500FD
Panasonic Lumix DMC-FZ7

Heeft iemand nog toevoegingen om mij op te richten of ervaringen van één van beide toestellen?

Heb ondertussen al een dSLR gekocht 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfight op 08-03-2007 20:11 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19
Ok aangezien mijn oude minolta nu alweer een tijdje kapot is ben ik al lang op zoek naar een nieuwe cam. Het moet een gewone point en shoor camera zijn voor het normale huis tuin en keuken gebruiken, maar wel foto's maken van goede kwaliteit. Verder wil ik hem zo klein mogelijk en vind ik looks ook wel belangrijk.
Aangezien ik verwacht dat ik de cam ook wel in de avond ga gebruiken moet hij ook met een hogere iso nog een goede kwaliteit behouden. Ik heb al naar de Fuij cams gekeken (die schijnen toch het beste te zijn in het donker?), maar vind het niet echt wat.

Ik heb mijn keuze tot nu toe beperkt tot 3 mogelijkheden, namelijk:

De Sony Cyber-shot DSC-T100
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcamerareview.com/assets/8788.jpg
++ 3 inch beeldscherm
++ 5 keer optische zoom
++ looks :9~
++ Memory stick (heb ook al een psp)
-- lens zal wel niet de beste zijn (ofwel?!)
-- waarschijnlijk veel ruis

De Sony Cyber-shot DSC-W200
Afbeeldingslocatie: http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/331038.jpg
++ 12,1mp (ja ik weet dat dat niet uit maakt en alleen maar zorgt voor meer ruis O-) )
++ iets kleiner dan T100
++ memory stick
++ lens waarschijnlijk beter dan die van T100
-- Veel MP zorgt waarschijnlijk ook voor veel ruis

of de Panasonic Lumix DMC-FX30
Afbeeldingslocatie: http://www.zone-numerique.com/uploads/Appareils/Panasonic/FX30/FX30_300.jpg
++ looks
Voor de rest weinig uitschietende specificaties

Nu probeer ik overal al reviews te vinden (ok de w200 is dacht nog niet uit dus dat wordt dan moeilijk) maar kan ze nergens vinden! Heeft iemand van 1 van deze cams al een review gezien of toevallig in bezit? En wat zouden jullie mij aanraden? Of hebben jullie toevallig nog andere ideeen? Budget is maximaal €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Laatst online: 18-09 18:46
Gaat die fujifilm Finepix F40 wat worden, ik hoor nogal wisselende geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Medic schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:21:
Gaat die fujifilm Finepix F40 wat worden, ik hoor nogal wisselende geluiden.
Geen idee. Dat is op voorhand nooit te zeggen natuurlijk. Ik heb nog geen betrouwbare previews gezien in ieder geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar een compact camera. Mijn eisen zijn vrij eenvoudig, maar ik weet niet of er een camera bestaat die hieraan voldoet:

Eisen:
- Goede accu
- Ding moet altijd goed foto's maken; binnen, buiten, veel licht, weinig licht, landschappen, gebouwen, mensen. Moet dus een echte allrounder zijn.

Wensen:
- Enigzins compact formaat
- Groothoek lens, <28mm of mogelijkheid tot

Budget:
- 500 euro max, zonder extra accu's geheugen, etc...

Mogelijke kandidaat:
- Powershot G7? Formaat eigenlijk ietsje aan de grote kant, maar valt mee te leven. Low light prestaties net acceptabel.

Meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floffert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:37:
--kleine goed uitziende camera, wie v/d 3?--
Panasonic FX30 is denk ik je beste keus, Fuji F30 is beter, maar die wil je niet.
FX30 heeft IS en groothoeklens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Laatst online: 18-09 18:46
Ik ben nog maar even doorgegaan met het lezen van talloze recensies en ik denk dat ik bijna elke bekende camera wel heb gehad. Echter, dat maakt de keuze nog niet makkelijker.

Mijn eisen:
- Goede foto's zowel binnen als buiten (dus ook bij hogere ISO goede foto's)
- Korte tijd tussen het nemen van de ene foto en de volgende
- zo'n 6-7 MP
- Goede levende kleuren
- Wel een paar instellingen maar niet zoveel in te stellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
- Goede 'out of camera' resultaten, ik heb geen zin in eindeloos photoshop gedoe
- Moet om kunnen gaan met bewegende beelden
- Budget +/- 350 euro (zonder kaartjes etc.)
- Enigszins compact (afmetingen van bijvoorbeeld G7 net op het randje)
- Goede auto-focus, exposure, white-balance resultaten op auto
- Liefst Image Stabilisator
- AF-alluminator
- Liefst SD maar geen must
- Liefst accu maar geen must

Na het lezen van de recensies ben ik tot de volgende mogelijkheden gekozen.

Fujifilm Finepix F31:
+ Top resultaten in donkere omstandigheden
+ weinig tijd tussen het maken van foto's
+ AF-alluminator
+ Aardig wat handmatige instellingen
- In helder daglicht wat 'vlakke' resultaten
- Wil je goede resultaten uit daglicht foto's krijgen veel photoshoppen
- Alleen Xd

Fujifilm Finepix F40
+ Op het eerste gezicht presteert hij redelijk vergelijkbaar met de F31 bij weinig licht
+ Op het eerste gezicht betere resultaten bij daglicht
+ Weinig tijd tussen foto's
+ AF-alluminator
+ Ook Sd kaartjes
- Extra megapixels geeft mogelijk wel toch wat meer 'noise' bij hogere ISO
- Minder instellingen mogelijk (dit kan positief zijn als auto instellingen goed zijn)
- Duurt nog wel een tijdje voor je hier echt wat zinnigs over kunt zeggen

(Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit toestel gaat presteren, ik hoop dat ie snel in de winkel ligt zodat er wat review over geschreven worden!)

Canon IXUS 800IS
+ Image Stabilisator
+ Goede out of camera resultaten
+ AF-alluminator
+ Bij daglicht goede resultaten
- White balance niet altijd vlekkeloos
- Langere tijd tussen het maken van foto's
- Lang niet zo goede resultaten bij ISO 400 en hoger

Panasonic Lumix DMC-TZ3
(allereerst een opmerking, ik heb hier nog niet een goede review van kunnen vinden, dus opmerkingen zijn gebasseerd op wat algemenere feiten)
+ Goede Image Stabilisator
+ Groothoek lens
+ 10x zoom
+/- Venus Engine III fotograferen tot ISO 1600, maar de panasonic sensors zijn nooit echt goed geweest bij weinig licht dus niveau van de fuji's zal hij nooit halen
+/- Geen idee hoe deze bij daglicht presteert
- Een proeffoto wat vermoedelijk ISO 400 is niet echt om over naar huis te schrijven

Ik had eerste de canon powershot A640 er nog bij staan maar die heb ik er uit gegooid omdat hij overall in mijn optiek lager scoorde dan dezen.

Ik weet dat het een lastige vraag is maar kan iemand mij adviseren welke camera voor mij geschikt zou zijn gezin mijn eisen?

Is het verstandig om nog te wachten tot er meer bekend is over de F40 en de TZ3? of zijn deze het wachten niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 09:48
Ik zoek ook een dergelijke camera als omschreven door de medic. Alleen vind ik beeldstabilisatie erg belangrijk. Dit had fuji helaas niet. Zouden komende modellen dat wel hebben?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AFAIK is de F40 de opvolger van de F20 welke je dus niet gelijk met de F31 kunt vergelijken. De afhankelijkheid van xD vind ik overigens ook een nadeel voor de F31.

Zijn er hier trouwens bezitters van een F31 aanwezig? Is de face detection ook uit te zetten? Ik vind hierover geen info (weinig tot geen goede reviews van de F31 anyhow).

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 12-03-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de Ixus 850 adviseren maar ik vind het nog altijd iets te duur (344 euro). De ixus 800 en 900 zijn nog altijd goedkoper als 850 series. De 900 zou ik zeker laten liggen voor wat het is en ja de 800 is op zich wel een goede camera. (higly recommendend bij dpreview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

floffert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:37:
De Sony Cyber-shot DSC-T100
[afbeelding]
++ 3 inch beeldscherm
++ 5 keer optische zoom
++ looks :9~
++ Memory stick (heb ook al een psp)
-- lens zal wel niet de beste zijn (ofwel?!)
-- waarschijnlijk veel ruis
Deze heb ik vandaag besteld. Design vind ik erg belangrijk en deze vind ik erg mooi uitzien :)
De specificaties zien er ook goed uit.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:41:
AFAIK is de F40 de opvolger van de F20 welke je dus niet gelijk met de F31 kunt vergelijken. De afhankelijkheid van xD vind ik overigens ook een nadeel voor de F31.

Zijn er hier trouwens bezitters van een F31 aanwezig? Is de face detection ook uit te zetten? Ik vind hierover geen info (weinig tot geen goede reviews van de F31 anyhow).
De face detection is zeker uit te zetten en er zijn weinig reviews van de f31 omdat hij buiten de face detection en nieuwe software hetzelfde is als de f30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:31:
[...]

De face detection is zeker uit te zetten en er zijn weinig reviews van de f31 omdat hij buiten de face detection en nieuwe software hetzelfde is als de f30
Thanks voor de info. Dat klinkt in ieder geval goed.

The Medic merkt bij de F31 / F30 op:
- Wil je goede resultaten uit daglicht foto's krijgen veel photoshoppen
In hoeverre klopt dit? Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte camera voor mijn vrouw. De foto's uit de camera moeten gewoon direct goed zijn: no photshop needed. Wie kan hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
ken schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:56:
[...]

Deze heb ik vandaag besteld. Design vind ik erg belangrijk en deze vind ik erg mooi uitzien :)
De specificaties zien er ook goed uit.
kan je aub een review hier plaatsen zodra je hem hebt. Hoeft verder niet groot te zijn maar wil gewoon even weten hoe hij is :*)
en waar heb je hem trouwens gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera die aan de volgende eisen voldoet:

-Goede camera met een MP van 5-7 (ik weet dat MP niet alles zegt maar resoluties van 2500*2000 wil ik wel dat die kan maken). Graag een kwaliteit lens zodat ik mooie foto's kan maken.

-Goede video functie, oftewel het kunnen opnemen van video's op hogere resoluties zoals 840*480. 640*480 is wel goed maar het liefst heb ik 840*480. Het kunnen zoomen tijdens het opnemen van video's is geen pre, maar zeker zeer welkom. Goede geluidsopname is ook wel belangrijk.

-Handige opties zoals Anti-shake (stabilisatie) en zoom (zoom hoeft geen 12x te zijn, maar zo rond 3-5x is zeker handig).

-Formaat maakt niet uit. Het moet niet een erg grote Canon 350D zijn maar het liefst ook geen piepklein dingetje. Gewoon een gemiddelde grootte, iets wat lekker in de hand ligt.

Wat ik wil uitgeven: 250 euro, ik kan afwijken naar 300 euro maar dan wil ik ook extra's zoals een tasje en 1 of 2 GB kaartje.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan: dus gekeken naar de Panasonic TZ1. Ziet er uit als een zeer mooie camera, maar ik had liever zo rond 6 MP gehad en die zoom is te veel voor mij. Maximam in Apeldoorn zei dat ze die voor mij konden leveren voor 289 met 2 GB SD card/ Samsonite tasje en de camera met lader en alles inbegrepen. Goede keus?

Hartelijk bedankt voor jullie hulp, ik heb het hard nodig!

Ik heb deze post ook in de andere topic gepost, maar omdat mijn budget mag afwijken tot 300 euro heb ik toch besloten om het hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:05:
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera die aan de volgende eisen voldoet:

-Goede camera met een MP van 5-7 (ik weet dat MP niet alles zegt maar resoluties van 2500*2000 wil ik wel dat die kan maken). Graag een kwaliteit lens zodat ik mooie foto's kan maken.

-Goede video functie, oftewel het kunnen opnemen van video's op hogere resoluties zoals 840*480. 640*480 is wel goed maar het liefst heb ik 840*480. Het kunnen zoomen tijdens het opnemen van video's is geen pre, maar zeker zeer welkom. Goede geluidsopname is ook wel belangrijk.

-Handige opties zoals Anti-shake (stabilisatie) en zoom (zoom hoeft geen 12x te zijn, maar zo rond 3-5x is zeker handig).

-Formaat maakt niet uit. Het moet niet een erg grote Canon 350D zijn maar het liefst ook geen piepklein dingetje. Gewoon een gemiddelde grootte, iets wat lekker in de hand ligt.

Wat ik wil uitgeven: 250 euro, ik kan afwijken naar 300 euro maar dan wil ik ook extra's zoals een tasje en 1 of 2 GB kaartje.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan: dus gekeken naar de Panasonic TZ1. Ziet er uit als een zeer mooie camera, maar ik had liever zo rond 6 MP gehad en die zoom is te veel voor mij. Maximam in Apeldoorn zei dat ze die voor mij konden leveren voor 289 met 2 GB SD card/ Samsonite tasje en de camera met lader en alles inbegrepen. Goede keus?

Hartelijk bedankt voor jullie hulp, ik heb het hard nodig!

Ik heb deze post ook in de andere topic gepost, maar omdat mijn budget mag afwijken tot 300 euro heb ik toch besloten om het hier te posten.
Ik snap niet dat je 5mp niet genoeg vind. Of wil je echt op pooster formaat gaan afdrukken?
Verder snap ik ook niet dat je 10x zoom te veel vind. En te veel zoom... dan gebruik je toch gewoon alleen het eerste gedeelte? :+
Misschien is de s5700 wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Panasonic FX30 is denk ik je beste keus, Fuji F30 is beter, maar die wil je niet.
FX30 heeft IS en groothoeklens.
maar die andere 2 hebben toch ook IS? of is super steady shot iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie maar ik doe nogal Photoshop en dan is iets in de buurt van 2500 resolutie wel handig. Afdrukken ga ik niet echt doen. En over die zoom, ik geef gewoon even aan wat ik wil dus niet teveel betalen voor teveel zoom wat ik niet zo gebruik :)

Bedankt voor je tip, ziet er uit als een mooie camera. Hoe zou jij deze camera plaatsen t.o.v. de Lumix TZ1 die een award heeft gewonnen. 7 MP, Stabilisatie, hoge resolutie video opname...Ook een zeer mooi design met mooi beeldscherm.

Ik krijg deze camera voor 289 euro met 2 GB en een tasje terwijl ik het bij pricewatch voor 200 euro zie! Is dat een typfout of wordt ik ernstig bedonderd bij die winkel?

Hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik het laatst ook naar de TZ-1 gekeken maar vond het design in real life nogal tegen vallen. De kleur (uitgaande van zwart) is het net niet, de afwerking zag er in de winkel niet echt puik uit en het toestel ligt mij niet lekker in de hand. Tip: ga altijd ergens kijken en hou het toestel vast voor je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:35:
Bedankt voor je reactie maar ik doe nogal Photoshop en dan is iets in de buurt van 2500 resolutie wel handig. Afdrukken ga ik niet echt doen. En over die zoom, ik geef gewoon even aan wat ik wil dus niet teveel betalen voor teveel zoom wat ik niet zo gebruik :)

Bedankt voor je tip, ziet er uit als een mooie camera. Hoe zou jij deze camera plaatsen t.o.v. de Lumix TZ1 die een award heeft gewonnen. 7 MP, Stabilisatie, hoge resolutie video opname...Ook een zeer mooi design met mooi beeldscherm.

Ik krijg deze camera voor 289 euro met 2 GB en een tasje terwijl ik het bij pricewatch voor 200 euro zie! Is dat een typfout of wordt ik ernstig bedonderd bij die winkel?

Hartelijk bedankt.
Nou...
De TZ1 heeft 5mp, de s5700 7mp.
De TZ1 net als de s5700 een 2,5" scherm.
De TZ1 heeft een iets hogere (breedbeeld) resolutie videomogelijkheid, maar de s5700 weer betere autofocus en belichting tijdens het filmen.
De TZ1 heeft optische stabilisatie, de s5700 alleen softwarematige blurcontrol.

Ik denk zelf dat de s5700 iets betere kwaliteit foto's kan maken en je kunt met die camera ook wat meer handmatig instellen (natuurlijk alleen als je dat wilt), maar de TZ1 heeft weer het voordeel van optische stabilisatie en hij is iets kleiner (hoewijl sommige dit juist een nadeel vinden).

Hier trouwens de draadjes over deze twee camera's:
De FujiFilm S5700 ; Opvolger van de S5600
Panasonic DMC-TZ1: kleinste superzoom camera

De s5700 is over 3 weekjes leverbaar. Er zijn nog geen uitgebreide reviews over maar ik denk dat het wel een goede camera is.
Ik zelf ga eerder voor de s5700, hoewijl ik de TZ1 ook wel interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik ben aan het twijfelen over mijn eerste camera, hiervoor vooral met camera van mijn ouders gefotografeerd maar ik wil wel is een eigen.

Vanmiddag dus even langs fotograaf geweest. Ik zat eerst te twijfelen over deFujiFilm S5600, S5700 en een klein beetje over de FujiFilm S6500fd.

Maar hij haalde er ondertussen ook nog de Panasonic DMC FZ7 erbij omdat die ook wel goed was.
Nou zit ik toch ernstig te twijfelen over wat ik moet doen.

Ik heb de S5600 en de FZ7 daar even in de hand gehad en ik kreeg bij de Fuji een iets lomper idee, maar wel meer degelijkheid. Die Panasonic was wel kleine als die uit stond, wat wel ideaal is voor mijn gebruik. Ik fotografeer er vooral auto's mee (meestal stilstaand) en buiten. Pics moeten ook goed zijn als het gaat schemeren / als het donker is (dus hogere sluitertijden).

Nou heeft de Fujifilm geen image stabilisation ingebouwd, en de Panasonic wel. Dit moet toch een groot voordeel zijn. Nadeel van de Panasonic is dat je vanaf ISO 800 ruis op de foto krijgt.
Bij de Fuji krijg je dit pas veel later volgens de fotograaf.

Voor de rest niet echt veel verschillen, Panasonic heeft groter scherm, lagere maximale sluitertijd (8 sec tegenover 15) maar daar kan weer SD in.

Ik twijfel toch nog over die ISO, ik heb geen zin in baggerfoto's als het begint te schemeren, dus weet iemand of 8 sec sluitertijd en 400 ISO genoeg is voor een goede foto? Daar zit ik nog om te twijfelen.

De S5700 valt bij mij eigenlijk al af, de S6500fd is weer een stuk duurder maar nog steeds geen image stabilisation. Misschien dat iemand me van deze camera kan overtuigen. Die Panasonic is wel erg vet (Groter scherm, iets meer zoom, groter scherm, hij is kleiner en er kan SD in. Maar lagere sluitertijden (hoewel 8 sec zat is) en hij kan slechter met hogere ISO waarden om gaan, daar twijfel ik nog het meeste over)

Welke zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
basdv schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:38:
[...]
Ik twijfel toch nog over die ISO, ik heb geen zin in baggerfoto's als het begint te schemeren, dus weet iemand of 8 sec sluitertijd en 400 ISO genoeg is voor een goede foto? Daar zit ik nog om te twijfelen.

De S5700 valt bij mij eigenlijk al af, de S6500fd is weer een stuk duurder maar nog steeds geen image stabilisation. Misschien dat iemand me van deze camera kan overtuigen. Die Panasonic is wel erg vet (Groter scherm, iets meer zoom, groter scherm, hij is kleiner en er kan SD in. Maar lagere sluitertijden (hoewel 8 sec zat is) en hij kan slechter met hogere ISO waarden om gaan, daar twijfel ik nog het meeste over)

Welke zouden jullie aanraden?
Wou je uit de hand gaan schieten? Dan gaat 8 sec nooit lukken, zelfs niet met image stabilisation. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 14-03-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Een voordeel van de S5700 is dat er, behalve xD-, nu ook SD-kaartjes in kunnen, in tegenstelling tot de S5600.
Een groot voordeel van de S6500fd is dat je een handmatige zoomring hebt, zo kun je sneller en preciezer zoomen, plus, het zoomen kost je batterijen geen energie.
Het gebrek aan Image Stabilization wordt enigszins gecompenseerd door de beter bruikbare hoge ISO's. Toch zijn deze twee dingen niet hetzelfde.

Met de Panasonic heb ik helemaal geen ervaring.
Misschien kun je het in een fotozaak zo regelen, dat je met de camera's die je aanspreken even wat foto's mag maken op een eigen geheugenkaartje, dan kun je thuis kijken welke meer aan je verwachtingen voldoen.

De keuze voor een camera is een heel persoonlijke, wij kunnen wel zeggen welke we beter vinden (de meningen zullen verdeeld zijn), maar jij moet er je foto's mee gaan maken. Kijk dus naar wat jij belangrijk vindt en baseer je keuze daarop. Je klinkt enthousiaster over de Panasonic dan over de Fuji's. Klopt dit?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Laatst online: 17-04 09:36
-DG- schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:49:
[...]

Wou je uit de hand gaan schieten? Dan gaat 8 sec nooit lukken, zelfs niet met image stabilisation. ;)
Nee weet ik. Statief wordt ook aangeschafd in de loop van de tijd, en ik gebruik vaak muurtjes/mijn fiets als statief. Of gewoon heel strak tegen je lichaam aanhouden maar dat is ook lastig.
qtee schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:50:
Een voordeel van de S5700 is dat er, behalve xD-, nu ook SD-kaartjes in kunnen, in tegenstelling tot de S5600.
Een groot voordeel van de S6500fd is dat je een handmatige zoomring hebt, zo kun je sneller en preciezer zoomen, plus, het zoomen kost je batterijen geen energie.
Het gebrek aan Image Stabilization wordt enigszins gecompenseerd door de beter bruikbare hoge ISO's. Toch zijn deze twee dingen niet hetzelfde.

Met de Panasonic heb ik helemaal geen ervaring.
Misschien kun je het in een fotozaak zo regelen, dat je met de camera's die je aanspreken even wat foto's mag maken op een eigen geheugenkaartje, dan kun je thuis kijken welke meer aan je verwachtingen voldoen.

De keuze voor een camera is een heel persoonlijke, wij kunnen wel zeggen welke we beter vinden (de meningen zullen verdeeld zijn), maar jij moet er je foto's mee gaan maken. Kijk dus naar wat jij belangrijk vindt en baseer je keuze daarop. Je klinkt enthousiaster over de Panasonic dan over de Fuji's. Klopt dit?
Klopt, SD kaartjes zijn weer 20 euro goedkoper, maar ik kan via via kaartjes al heel goedkoop kijk dus die 20 euro eenmalig meer doet me dan ook niet zoveel (nadeel is trouwens wel dat Fuji max. 1 Gb aan kan)

Die S6500fd valt denk ik af. Ik zal hem vandaag/morgen nog even vragen of ik die even vast mag houden, maar dat wordt denk ik niks.

En je hebt gelijk, camera's zijn persoonlijk. Maar ik zit toch een beetje met die ruis, zou toch jammer zijn. Maar met hogere sluitertijden kan dit dan weer opgevangen worden. Ik klink inderdaad wat enthousiaster over de Panasonic, omdat hij compacter is, groter scherm, accu, etc etc. Fuji was mijn eerste keus maar ik vond hem gisteren toch vrij groot.

Oja, Fuji schiet RAW, de Panasonic tiff (uiteraard jpg allebei)
Ik wil toch in de loop van de tijd hier een beetje mee gaan knutselen (ik heb begrepen dat dat met RAW kan) kan dit ook met tiff of is dat iets heel anders?

Ik zat net even te kijken, FZ8 is ookal weer uit. Wordt ook wel erg aantrekkelijk, want die schijnt volgens een review een stuk beter met hoge ISO waarden om te kunnen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door basdv op 14-03-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
basdv schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Nee weet ik. Statief wordt ook aangeschafd in de loop van de tijd, en ik gebruik vaak muurtjes/mijn fiets als statief. Of gewoon heel strak tegen je lichaam aanhouden maar dat is ook lastig.

[...]
En je hebt gelijk, camera's zijn persoonlijk. Maar ik zit toch een beetje met die ruis, zou toch jammer zijn. Maar met hogere sluitertijden kan dit dan weer opgevangen worden. Ik klink inderdaad wat enthousiaster over de Panasonic, omdat hij compacter is, groter scherm, accu, etc etc. Fuji was mijn eerste keus maar ik vond hem gisteren toch vrij groot.

Oja, Fuji schiet RAW, de Panasonic tiff (uiteraard jpg allebei)
Ik wil toch in de loop van de tijd hier een beetje mee gaan knutselen (ik heb begrepen dat dat met RAW kan) kan dit ook met tiff of is dat iets heel anders?

Ik zat net even te kijken, FZ8 is ookal weer uit. Wordt ook wel erg aantrekkelijk, want die schijnt volgens een review een stuk beter met hoge ISO waarden om te kunnen gaan.
De s6500 heeft ook een 2.5" scherm, net als die Panasonics.
Raw kun je beter gaan bewerken doordat er niet dingen als witbalans, sharpness en exposure overheen gegooid worden door de camera. Je vangt dan zegmaar precies op wat er op de sensor wordt ontvangen en dan kun je later die dingen nog veranderen. TIFF heeft dit niet en is gewoon een ongecomprimeerd bestand wat zelfs nog groter is dan raw.

Als je de s6500 niet te groot (en te duur) vindt zou ik daarvoor gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch de TZ1 geworden. Ik vond de Panasonic FX 12 te klein, het was gewoon niet fijn. Dus toch daarvoor gegaan, 199,- euro betaald. Vind ik wel heel netjes.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:53:
Het is toch de TZ1 geworden. Ik vond de Panasonic FX 12 te klein, het was gewoon niet fijn. Dus toch daarvoor gegaan, 199,- euro betaald. Vind ik wel heel netjes.

Bedankt voor jullie hulp.
Voor die prijs zeker een mooie camera! Hij was een week geleden nog 30 euro duurder (zal wel komen door de nieuwe modellen) dus daar heb je geluk mee, kun je er weer een SD kaartje bij kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik ben van plan om de Fuji FinePix S6500fd te gaan kopen, eind van de maand.
Alleen nu komt de S5700 er aan, zullen de prijzen van de huidige fuji camera's gaan dalen wanneer deze gelanceerd word, of heeft het geen effect op de prijs van de S6500fd?

Ik zat eerst te twijfelen trouwens, tussen een Sony H2 (265e), S5700/S5600 (250e), en de S6500fd (330e).
Nu spreekt de zoomring van de S6500fd mij erg aan, en velen zijn positief over deze camera, maar is het ook echt waar voor je geld?
Ik wil er vooral natuurfoto's mee maken, foto's van mijn huisdieren (macro) en de standaard vakantiefoto's.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt de prijs van de 6500fd niet beïnvloed door de introductie van de S5700. De prijs van de S5600 (daarvan is de S5700 de opvolger) zou wel eens kunnen zakken, en die zal dan na een tijdje niet meer goed te krijgen zijn (behalve tweedehands), net als een paar maanden geleden bij de S9500/S9600.

Q'tee was er toen nog net op tijd bij om een S9500 te kopen, nog steeds tevreden!

[ Voor 5% gewijzigd door Velvet op 15-03-2007 12:57 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Een vriend van mij heeft de S9500, dit vind ik een zeer fijne camera, alleen de 9MP doet mij niets, en voor de rest heeft deze niet echt iets veel beters dan de S6500, vandaar mijn keuze.
Of zie ik iets over het hoofd?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Ik had ook al in een ander topic een opsomming gemaakt met een aantal kandidaten (Was lichtelijk offtopic, daarom hier nogmaals). De kandidaten zijn ook vrijwel allemaal boven de € 250,- (op Fuji na).

Mijn eisen zijn:
- compactcamera (borstzak model)
- 3" LCD
- minimaal 5x optische zoom
- minimaal 6 MP
- fotokwaliteit, dag en nacht
- vrouw-vriendelijk (point-and-shoot :) )

De mooi meegenomen opties zijn:
- design
- lichtgewicht
- IS
- 16:9 modus
- geen xD of Memorystick

Hier kwam ik op uit met daarbij wat plus- en minpunten in mijn ogen:

Canon Ixus 65
+ goede prijs/kwaliteitsverhouding
+ 3" LCD
+ 16:9 modus
+ licht
+ SD
- scherpte ontbreekt
- lage optische zoom
- oud model

Canon Ixus 75
+ redelijke prijs
+ 3" LCD
+ licht
+ SD
- lage optische zoom

Canon Ixus 800IS
+ Fotokwaliteit
+ SD
+ IS
- 2,5" LCD
- lage optische zoom

Casio Exilim 1050
- lage optische zoom
- lage resolutie 2,6" LCD

Sony DSC T100
+ design
- slechte foto's op hogere ISO's
- prijs
- memorystick

Panasonic TZ3
+ 3" LCD
+ 10x optische zoom !!
- zwaar
- minder op hogere ISO's
- prijs

Fuji F30
+ prijs
+ uitstekend op hogere ISO's
+ super-accu !!
- scherpte ontbreekt
- daglicht foto's zijn minder
- xD
- 2,5" LCD

Fuji F650
+ zeer goedkoop !!
+ 5x optische zoom
+ 3" LCD
- oud model
- ISO400 max.
- xD (gezien de erg lage prijs van de camera, opzich geen probleem)
- geen IS (maar reviews zeggen dat dit geen gemis is)

Als ik op basis van specs een keuze moet maken, is de Panasonic TZ3 ongetwijfeld de winnaar.
Als ik op basis van fotokwaliteit een keuze moet maken, is de Canon 800IS ongetwijfeld de winnaar.
Als ik op basis van prijs een keuze moet maken, is de F650 of F30 ongetwijfeld 1 van de winnaars.
Als ik op basis van design een keuze moet maken, is de Canon Ixus 65/75 of Sony DSC-T100 ongetwijfeld 1 van de winnaars.

De TZ3 en T100 zijn echt niet goedkoop. Prijs gaat al richting de € 400,- en dan moet je nog geheugen aanschaffen. Daar kan ik bij wijze van al 2 Fuji's voor kopen. Ik heb de Canon 700IS uitvoerig kunnen testen van een vriend. Ik was daar behoorlijk tevreden over, de 800IS is de opvolger en de fotokwaliteit is prima in orde. Toch zie ik liever een 3" LCD en vind ik 4x optische zoom echt te weinig, laat staan 3x. Ik gebruik nu zelfs nog een 5 jaar oude Minolta Dimage S404 waar al 4x optisch op zat. Hierin wil ik minimaal wat op vooruit. Als ik mezelf zo zie typen, denk ik dat de Fuji F650 eigenlijk een uitstekende keuze zou zijn (En ik in het verkeerde topic zit.. :P ). Need advice!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:26:
Ik had ook al in een ander topic een opsomming gemaakt met een aantal kandidaten (Was lichtelijk offtopic, daarom hier nogmaals). De kandidaten zijn ook vrijwel allemaal boven de € 250,- (op Fuji na).

Mijn eisen zijn:
- compactcamera (borstzak model)
- 3" LCD
- minimaal 5x optische zoom
- minimaal 6 MP
- fotokwaliteit, dag en nacht
- vrouw-vriendelijk (point-and-shoot :) )

De mooi meegenomen opties zijn:
- design
- lichtgewicht
- IS
- 16:9 modus
- geen xD of Memorystick

Hier kwam ik op uit met daarbij wat plus- en minpunten in mijn ogen:

Canon Ixus 65
+ goede prijs/kwaliteitsverhouding
+ 3" LCD
+ licht
+ SD
- scherpte ontbreekt
- lage optische zoom
- oud model

Canon Ixus 75
+ redelijke prijs
+ 3" LCD
+ licht
+ SD
- lage optische zoom

Canon Ixus 800IS
+ Fotokwaliteit
+ SD
+ IS
- 2,5" LCD
- lage optische zoom
Ik ken de andere producten niet die jij opgesomt hebt maar ik heb meerdere ixus camera's gehad en ik moet zeggen dat de 65 erg mooi uitziet maar bijzonder veel ruis heeft. De 75 zou ik ook zeker laten liggen. Mocht je kiezen voor een Ixus kijk dan alleen naar de 800 en 850 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:54:
Ik ken de andere producten niet die jij opgesomt hebt maar ik heb meerdere ixus camera's gehad en ik moet zeggen dat de 65 erg mooi uitziet maar bijzonder veel ruis heeft. De 75 zou ik ook zeker laten liggen. Mocht je kiezen voor een Ixus kijk dan alleen naar de 800 en 850 series.
Ja, de Ixus-jes vallen af. Ik ga me ergeren aan slechts 3x zoom. De 64 heeft ook een lage res. LCD, de 75 dan wel een betere, maar nog steeds die 3x zoom. De 850 is van mindere kwaliteit dan de 800.

Ik ben er al uit. de Fuji F650 wordt het voor mij. Inclusief 2GB xD type H en een extra accu ben ik voor minder dan € 250,- klaar. En de vrouw vond de F650 eigenlijk wel erg mooi. Indeling van knoppen vond ik ook een groot pluspunt bij de Fuji's.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusB404 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:01:
Een vriend van mij heeft de S9500, dit vind ik een zeer fijne camera, alleen de 9MP doet mij niets, en voor de rest heeft deze niet echt iets veel beters dan de S6500, vandaar mijn keuze.
Of zie ik iets over het hoofd?
Geen flash hotshoe, geen commanddial, geen klapschermpje. Dacht dat het dat allemaal wel was. Commanddial is wel fijn. Eigenlijk zou er een firmware moeten komen dat het mode selectiewieltje zou fungeren als commanddial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo,

Aangezien ik volgend jaar voor langere tijd na het buitenland ga en daar veelvuldig wil gaan duiken ben ik op zoek na een digitale camera waar in ieder geval een onderwaterbehuizing voor is.

Ook wil ik veel foto's maken van allerhanden zaken die je maakt als je in een vreemde cultuur komt. Foto's van familie en portretkiekjes zullen er niet heel veel mee gemaakt worden.

Na enig onderzoek blijkt dat dat je keuze wel flink beperkt.

- Het liefst wil ik een camera met een hogere optische zoom dan veel camera's standaard hebben ( > 4 x optische zoom)

- Aantal megapixels moet ook minimaal 6 zijn ( > 6 mp )

- Voor de rest ben ik niet echt heel gecharmeerd van die compact camera's zoals Canon IXUS, Nikon Coolpix modellen dit aangezien die in mijn (leek) ogen vooral leuk zijn voor huis - tuin en keuken kiekjes.

- Mogelijkheden tot extra's accu'' en andere assescoires zijn altijd handig.

Fiji Film, Nikon en Canon Powershort G-serie zijn geen onderwaterbehuizingen voor volgens de websites dus die vallen in dat opzich wel af.

Ik ben nu eigenlijk nog maar tot de volgende modellen gekomen die voldoen aan mijn eisen

- Canon Powershot A710 (andere A - serie is ook mogelijk)
- Olympus SP-550 UZ (ziet er goed uit, hoge digitale zoom)

Misschien dat hier nog wat mensen zijn die mij met nuttig advies kunnen dienen voor camera's die aan mijn eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zo dat je optische zoom bedoelt.
Panasonic heeft een groot assortiment onderwaterbehuizingen dacht ik, FZ7 zou dan een goede kandidaat zijn, 12x optische zoom en IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:46:
Ik hoop zo dat je optische zoom bedoelt.
Panasonic heeft een groot assortiment onderwaterbehuizingen dacht ik, FZ7 zou dan een goede kandidaat zijn, 12x optische zoom en IS.
Geen onderwaterbehuizing voor dit model in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Voor de Panasonic TZ1 is in ieder geval een onderwaterbehuizing te koop.
Die is echter 5 mp. (Hoewijl ik nog steeds niet snap waarom iedereen zoveel mogelijk pixels wil hebben, 5mp is nog genoeg voor a4 formaat)

Ik weet niet of er voor de nieuwere TZ2 en TZ3 ook onderwaterbehuizingen zijn, maar anders zijn die ook wel interessant en deze hebben ook nog wat meer pixels.

Al deze camera's hebben OIS (optische beeldstabilisatie) wat onderwater geen overbodige luxe is met de hoeveelheid licht die daar is en verder hebben deze camera's allemaal 10x optische zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
-DG- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:18:
Voor de Panasonic TZ1 is in ieder geval een onderwaterbehuizing te koop.
Die is echter 5 mp. (Hoewijl ik nog steeds niet snap waarom iedereen zoveel mogelijk pixels wil hebben, 5mp is nog genoeg voor a4 formaat)

Ik weet niet of er voor de nieuwere TZ2 en TZ3 ook onderwaterbehuizingen zijn, maar anders zijn die ook wel interessant en deze hebben ook nog wat meer pixels.

Al deze camera's hebben OIS (optische beeldstabilisatie) wat onderwater geen overbodige luxe is met de hoeveelheid licht die daar is en verder hebben deze camera's allemaal 10x optische zoom.
Dat OIS heb je gelijk in. Alleen zie ik op de website van Panosonic.nl niks meer over die modellen.

Zijn vast en zeker oudere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
xienator schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:28:
[...]

Dat OIS heb je gelijk in. Alleen zie ik op de website van Panosonic.nl niks meer over die modellen.

Zijn vast en zeker oudere modellen
Nee de TZ2 en TZ3 zijn net nieuwe modellen van ongeveer een maandje geleden. Tenzij je dat al oud noemt. ;)
De TZ1 is nu 12 maanden oud.

Ze staan allemaal nog op Panasonic.nl. :)

Kijk ook eens op dit forum: duikforum.nl
Daar staat in het fotografie subforum redelijk wat info waar je wel wat aan hebt.

Van de TZ2 en TZ3 kan ik geen onderwaterbehuizing vinden.
Wel trouwens. :P Kijk eens op deze site.

[ Voor 36% gewijzigd door -DG- op 24-03-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
-DG- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:36:
[...]

Nee de TZ2 en TZ3 zijn net nieuwe modellen van ongeveer een maandje geleden. Tenzij je dat al oud noemt. ;)
De TZ1 is nu 12 maanden oud.

Ze staan allemaal nog op Panasonic.nl. :)

Kijk ook eens op dit forum: duikforum.nl
Daar staat in het fotografie subforum redelijk wat info waar je wel wat aan hebt.

Van de TZ2 en TZ3 kan ik geen onderwaterbehuizing vinden.
Wel trouwens. :P Kijk eens op deze site.
Bedankt voor de extra informatie zat dus in de verkeerde categorie te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben in het bezit van een kodak v550, een 5MP camera met 3x optische zoom. Nu is deze kapot en wil ik een andere, uiteraard wil ik er wel op vooruit gaan. Ik zoek dus een camera met een 2"+ LCD scherm, minimaal 5MP en het liefst met zoveel mogelijk optische zoom. Ook het maken van filmpjes maak ik erg veel gebruik van! Het belangrijkste is dat het formaat van de camera niet veel groter is dan de V550 wil een compacte camera.

Wie kan mij aanraden welke camera een goede optie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

martijn wat is je budget, hoe groot mag die zijn en naar welke modellen heb je al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kan iemand mij vertellen hoeveel foto's er met de A710 is gemaakt kunnen worden op basis van 2 batterijen (zet er dan wel bij wat voor batterijen je gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:01:
martijn wat is je budget, hoe groot mag die zijn en naar welke modellen heb je al gekeken?
Ik heb geen budget, ik betaal liever iets meer zodat ik geen spijt krijg van mijn aankoop. De volgende modellen spraken mij aan:
Kodak V610 & V705
Ricoh Caplio R6
Casio Excelim EX V7

Het allerliefste wil ook de mogelijkheid hebben voor de extra aanschaf van een onderwaterhuis en/of een externe flitser maar dit is geen must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Na rondgeneusd te hebben in wat er in mijn straatje valt qua camera, heb ik een paar modellen gevonden.

Dit met de volgende eisen:

- Prijsklasse €200 - €250,-
- Minimaal 7 Megapixel
- Minimaal 5× optische zoom
- Snel een shot kunnen maken, zonder dat hij 2 keer gaat flitsen voor rode ogen o.i.d.
- Een mooi compact model
- Het liefst een oplaadbare accu, geen batterijen.
- Geen blurry achtige opnames als je mensen op de foto wilt zetten die niet stil kunnen staan.
- Er moeten mooie detail foto's mee gemaakt kunnen worden van zo'n 10 tot 20 cm afstand.

Wat er niet op hoeft te zitten
- Externe flitser
- Mogelijkheid voor aparte macrolenzen e.d.

Camera's, de genoemde prijzen komen uit de pricewatch

Panasonic Lumix DMC-LZ7EG (7.2MP, 6x zoom, 37-222mm, f/2.8-4.5) €208,99
+6x zoom
-design
-geen accu?

Nikon Coolpix L5 (7MP, 5x zoom, 38-190mm, f/2.9-5.0) € 189,-
-geen accu?

Olympus FE-240 (7MP, 5x zoom, 38-190mm, f/3.3-5.0) € 214,22
+design
+accu

Olympus µ 740 (7MP, 5x zoom, 36-180mm, f/3.3-5.0) € 228,-
+design
+accu
+voordelen t.o.v. FE-240?

Kodak EasyShare V705 Duallens (7MP, 5x zoom, 39-117mm, f/3.9-4.4) € 255,-
+dubbele lens
+design
+SCHNEIDER- KREUZNACH C-VARIOGON lenzen

Mijn voorkeur gaat uit naar een van de Olympus of de Kodak. Als er geen bijzondere voordelen aan de Nikon en of Panasonic zitten vallen deze af, dit omdat ik ze simpelweg niet mooi genoeg vindt om te concurreren met de Kodak of Olympus.

Als ik een ander mooi type camera gemist heb, hoor ik het graag.
Dus wat denken jullie nou als (semi)professionele fotograven wat de beste keus is?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er beter aan 2 lensjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Je kunt er brede foto's mee maken.
Kodak.com:
Maak verbazingwekkend brede foto's met de supergroothoeklens (23 mm)

supergroothoek: 23 mm - vast (35-mm equivalent) f/2,8, SCHNEIDER-KREUZNACH C-VARIOGON-lens

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:46:
[...]

Ik heb geen budget, ik betaal liever iets meer zodat ik geen spijt krijg van mijn aankoop. De volgende modellen spraken mij aan:
Kodak V610 & V705
Ricoh Caplio R6
Casio Excelim EX V7

Het allerliefste wil ook de mogelijkheid hebben voor de extra aanschaf van een onderwaterhuis en/of een externe flitser maar dit is geen must!
Kijk even goed naar de S9600. Heeft veel van de dingen die je wilt, heeft goede iso performance en kan gebruikt worden met flitser. Hij is misschien wat groter dan je gewend bent, maar hij werkt heerlijk en dat is veel belangrijker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 19-09 21:43
Ik ben al tijden de aanschaf van een Fuji F30 (nu F31fd) aan het overwegen. De belangrijkste reden voor deze keuze, is de hoge ISO waarde, om zo foto's in het donker te kunnen maken. Er zit echter geen optische anti-schok op.
Nu vroeg ik mij, of
  • het gemis van een optische stabilisator het voordeel van hoge ISO-waardes teniet doet. Immers, geen stabilisator betekent kortere sluitertijden. Camera's met minder ISO's maar met stabilisator hebben langere sluitertijden en zouden dus (theoretisch) ook goed foto's in het donker kunnen maken.
  • er nu vergelijkbare camera's op de markt zijn, die hetzelfde kunnen / beter zijn. Belangrijk is, dat de camera foto's kan maken in het donker (of een beter gezegd: wat minder licht). De Fuji gaat tot 3200, maar het schijnt dat het tot de 1600 nog redelijk bruikbaar is.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij IS ga je niet de beweging van het onderwerp tegen. Aan hogere bruikbare ISO waarden heb je dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:34:
Bij IS ga je niet de beweging van het onderwerp tegen. Aan hogere bruikbare ISO waarden heb je dus meer.
Zijn er dan 'concurrenten' voor de F30/F31fd? Wat ze hebben wel een paar nadelen (geen optische zoeker, accu laadt in het toestel, geen IS). Daar is wel mee te leven, maar ik heb liever een camera die deze nadelen niet heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

De Nikon coolpix lijn heeft een aantal camera's met lens shift VR (L12, S500, P-lijn).
En de meeste nieuwe modellen hebben daarbij hoge ISO's.
Maar een optische zoeker hebben alleen nog de duurdere modellen bv de P5000 maar dan heb je het wel over een andere prijsklasse en toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
littlejoannes schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:51:
De Nikon coolpix lijn heeft een aantal camera's met lens shift VR (L12, S500, P-lijn).
En de meeste nieuwe modellen hebben daarbij hoge ISO's.
Maar een optische zoeker hebben alleen nog de duurdere modellen bv de P5000 maar dan heb je het wel over een andere prijsklasse en toepassing.
De S500 en de L12 zijn net uit, dus daar kan ik geen ervaringen over vinden. Over de P5000 wel: daar schijnen de hogere ISO-waardes waardeloos te zijn. De P4 is ook niet geweldig wat betreft de ISO-waardes.
Misschien zijn de S500 en de L12 wel wat, maar voordat ik daarvoor ga wil ik eerst een positieve en goede review lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ernstblaauw schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:55:
[...]

Zijn er dan 'concurrenten' voor de F30/F31fd? Wat ze hebben wel een paar nadelen (geen optische zoeker, accu laadt in het toestel, geen IS). Daar is wel mee te leven, maar ik heb liever een camera die deze nadelen niet heeft ;).
Vergeet de hoge compressie ook niet (artifacts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:20
Ik ben momenteel in het bezit van een canon powershot a75, maar deze is aan vervanging toe. Nu heb ik een budget van zo'n 500 euro.
Ik heb heel wat topics en andere informatie doorgelezen, maar de juiste keuze blijft moeilijk.
Ik had eerst de canon S3 IS en de fuji s9600 op het oog, maar de fuji wordt niet echt aanbevolen en het advies is over het algemeen om een dslr te kopen. Nu kan het natuurlijk zijn dat de winkels graag een dslr verkopen, maar ook @ GoT wordt beweerd dat een dslr veel betere kwaliteit levert. Dus kom ik in die prijsklasse uit bij een Nikon D70 + 55-200 lens of een Canon 350D.

Ik zoek eigenlijk naar iemand die mij kan adviseren naar een camera die voor mij persoonlijk het meest geschikt zou zijn.
Ik gebruik de camera vooral voor landschapsfotografie en auto's (zowel stilstaand als bewegend). Daarnaast wordt er natuurlijk op een feestje ook wel wat afgeschoten.
Wat ik nu vooral mis is de mogelijkheid om van snel bewegende objecten goede foto's te maken en meer zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Als ik lees wat je er mee doet dan kan je met een Fuji S9500, 9600 of 6500FD ook prima uit de voeten.

Waarom ik de Canon S3 buiten beschouwing laat is omdat die een lens heeft die pas bij 36mm begint, echt veel groot hoek heb je dan niet. De 28-300 op de Fuji's is naar mijn mening veel meer in balans.

Een dSLR kan een veel betere kwaliteit leveren, maar dat is dan ook afhankelijk van het gebruikte glas en de skills van de gebruiker. Als er weinig licht is dan is een dSLR met een lichtsterke lens gigantisch in het voordeel. Zonder lichtsterke lens kan je met een dSLR 1 iso waarde hoger (ten opzichte van de fuji's zonder in te leveren op het beeld ) en heb je wat meer flits mogenlijkheden (ttl flitsen). In goed licht maakt het elkaar niet zo veel uit, vooral de gebruikte lens is dan van belang.

Als je met scherpte diepte wil spelen kom je echter niet onder een dSLR uit.

Of als je vogens in volle vlucht dichtbij wil halen en tracken (maar dan moet je ook een dure lens aanschaffen)

Voor mij was de keus toen ik aan het kiezen was erg makkelijk: of de S9500 of 100 euro meer neerleggen en een nieuwe minolta 5D + tasje + telelens. Maar daar moet je gewoon maar net tegen aan lopen

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 06-04-2007 10:31 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

eisbaer

Zie signature

Smarron schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:40:
[...]
Ja, de Ixus-jes vallen af. Ik ga me ergeren aan slechts 3x zoom.
De 800is heeft 4x zoom.
Evengoed zou ik hem niet aanraden omdat het een ruisbak is. Ik heb 'm om die reden altijd geforceerd op iso80 staan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.