Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PathFindeR_NL schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:54:
maar ook @ GoT wordt beweerd dat een dslr veel betere kwaliteit levert.
Het hangt er helemaal vanaf wat jij onder "betere kwaliteit" verstaat. Ik zou die stelling niet zo 1-2-3 willen onderschrijven namelijk. Als je voor een dSLR kiest moet je dat doen voor zijn eigenschappen, niet omdat sommige mensen zeggen dat de foto's die uit een dSLR rollen per definitie veel mooier zijn: dat is namelijk niet zo.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook ik wil weer eens een nieuwe camera...

EDIT:
Inmiddels geslaagd :P

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Hoi. Ik ben van plan een nieuwe camera aan te schaffen die compact moet zijn, maar wel goede foto's moet maken. Een super mooi design vind ik daarbij niet zo belangrijk, hoogui mooi meegenomen.

Ik twijfel momenteel tussen de Canon Ixus 75 en de Casio Eximil EX-Z 1050. Op dpreview kan ik van beide geen full reviews vinden, en 1 van de reageerders meldt dat de casio een kalitatief veel betere foto maakt. Ik kan echter nergens foto voorbeelden vinden van deze casio.

Kan iemand bevestigen of deze casio echt beter is, of weet er iemand nog een review van deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een review van de Casio EX-Z1000 quoten:
The overall image quality of its 10m Fine images was very good. The majority of our outdoor samples are sharp with pleasing color saturation and exposure. I did notice a bit of edge softness, but this is a very common issue with consumer models. The 3x optical zoom helped produce these sharp images throughout its 38 - 114mm (equivalent) zoom range. While this focal range is typical for a consumer model, it still offers a great deal of versatility when composing your shots. At 38mm, you can produce nice group portraits and landscape shots, while its telephoto end is good for filling the frame during portrait photography and bringing distant subjects a bit closer. There were only slight traces of chromatic aberration (purple fringing) around brightly lit objects, and moderate barrel distortion at wide angle.
Ik vind het iig erg leuke camera's. Goede accuduur, zien er leuk uit, zijn erg snel (!) en hebben veel programma's (40 scenes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
[b]mig29 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:47:
Ik vind het iig erg leuke camera's. Goede accuduur, zien er leuk uit, zijn erg snel (!) en hebben veel programma's (40 scenes).
Kun je enig vergelijk trekken met Canon? Ik heb nu namelijk al een dikke vijf jaar een Canon G2, en ben daar nog altijd zo enorm tevreden over, dat ik het moeilijk vind om over te stappen naar een merk waar ik geen ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casio
Canon
Canon G2

Beide hebben goede punten, beide hebben mindere punten.
Afgezien van de beeldkwaliteit krijg je bij de Casio denk ik meer bang for the buck. De Canon heeft face-detection en 3" LCD, de Casio heeft breedbeeld, dockstation, tracking AF, 40 scenes, veel zwaardere accu, hogere resolutie, sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

R Kuipers schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:23:
[...]

Kun je enig vergelijk trekken met Canon? Ik heb nu namelijk al een dikke vijf jaar een Canon G2, en ben daar nog altijd zo enorm tevreden over, dat ik het moeilijk vind om over te stappen naar een merk waar ik geen ervaring mee heb.
Ik heb uberhaubt altijd moeite met camera's van een non foto merk als bv Casio. Hoewel dit best goede camera's kunnen zijn voelt het gewoon vreemd, net of ik een misinvestering zou doen oid. Het is moeilijk onder woorden te brengen. Ik merkte dat er veel meer mensen dit gevoel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casio was the company that first gave the world a 'consumer' digital camera, way back in 1995 (when most of the big names were still convinced film would live forever), and since the launch of the Exilim range in 2002 the brand has become synonymous with the kind of ultra-slim, ultra-stylish cameras that marketeers like to call 'lifestyle' products. What a lot of people - including those who think Casio should stick to making cheap digital watches - forget is that these 'lifestyle products' are often also very good cameras with innovative features and class-leading performance.
Stelletje pessimisten :P
Noemen de uitvinder van de digitale fotocamera gewoon impliciet een B-merk.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:07:
[...]

Noemen de uitvinder van de digitale fotocamera gewoon impliciet een B-merk.. :X
Hooguit de eerste om een digitale camera voor consumenten te introduceren ; de uitvinder niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitvinder van de digitale consumentencamera, zo beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:29
Zoals ik in het topic voor <250 euro al postte:
Ik ben op zoek naar een betaalbare camera met veel zoom (10 en bij voorkeur 12 maal) om vooral in daglicht goede (actie) foto's te maken vanuit een vliegtuig. Op m'n site is te zien wát voor foto's ;-) Flitser is wel handig voor een enkele foto binnen, maar de nadruk ligt op daglicht fotografie en snelle actiefoto's, dus ook opstarttijd en afdrukvertraging zijn belangrijk. Ook wil ik graag willen filmen met een redelijke kwaliteit, maar volgens mij kan iedere camera uit die klasse dat wel. (Wel ongelimiteerde tijd)
Tot slot zou een losse groothoek- of zelfs fish-eye lens, mits betaalbaar, ook erg leuk zijn O-)

Gezien m'n budget kom ik dan onder meer uit op de Kodak Z612 en Z650. De Fujifilm FinePix S5200 Zoom is ook een optie, maar ik ben helemaal ingesteld op SD-kaarten en deze lijkt bovendien een stukje duurder terwijl DP Review er niet positiever over is als over e Kodaks.

Ik wil rond de 250 euro uitkomen, dus een post hier leek me ook wel gerechtvaardigd :)

Een paar dingen die ik me afvraag:
• Heeft een beeldstabilisator zin bij snelle actiefoto's waarbij je zelf ook aardig wat snelheid hebt?
• Valt van 11 of 13 fps een fatsoenlijk filmpje te maken, of heeft dat meer met de software te maken?
• Merk je veel van het verschil in zoom? (420 vs 380 mm)
• Wat is het verschil tussen de Kodak Z650 en Z710, alleen de lens-adaptor?

[ Voor 4% gewijzigd door Autoreply op 11-04-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:37:
Casio
Canon
Canon G2

Beide hebben goede punten, beide hebben mindere punten.
Afgezien van de beeldkwaliteit krijg je bij de Casio denk ik meer bang for the buck. De Canon heeft face-detection en 3" LCD, de Casio heeft breedbeeld, dockstation, tracking AF, 40 scenes, veel zwaardere accu, hogere resolutie, sneller.
Kijk, daar heb ik wat aan. Die site kende ik nog niet. Als ik de plaatjes bekijk moet ik zeggen dat ik de kleuren van de Ixus 75 mooier vindt als de casio 1000. Maar op pixel nivo zie je ook weer duidelijk de toegevoegde waarde van 10 MP ipc 7.1 MP. Alsof je als het ware ingezoomd zit te kijken.

Nog een vraag... ik heb twee jonge kinderen, en de meeste foto's zullen van hen gaan zijn. Heb ik dan echt iets aan dat face detection van Canon? Het is mij niet helemaal duidelijk wat dit precies doet.

Ik neig steeds meer naar jouw conclusie; de casio dus. Maar wat Borretje de boze wollef probeert te zeggen heb ik ook. Tegelijkertijd besef ik ook dat je net als bij merkkleding je bij Canon ook voor het merkje betaald. Maw, Canon weet dat ze zich een duurdere prijsstelling kunnen permiteren omdat ze een hele goede naam hebben opgebouwd. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt zowel iets aan face detection (de camera legt de scherpstelling op het gezicht van je onderwerp) van Canon als aan de tracking autofocus (de camera volgt bewegende onderwerpen) van Casio.... Het blijft gewoon een moeilijke call. Hetgeen ik probeer duidelijk te maken is dat beide camera's aan elkaar gewaagd zijn en verschillen op de punten die ik heb aangegeven. Kijk gewoon naar wat het beste past bij jouw behoeftes en kies daarvoor. Je kunt ook naar een winkel gaan en beide camera's proberen. Desnoods kun je er een paar testfoto's mee maken en deze thuis bekijken; of in de winkel direct afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe panasonic lz6 besteld maar 159 euro !!

lijkt me een goed en compact toestel 7,2 mp ,

plus

220mm lens en toch compact toestel 240 gram
stabilisator
AA batterijen
PRIJS
Breedbeeld video opnemen 16:9

min

lcd 2 inch met niet al te hoge resolutie 87.000pixels
? ?

er is nog de LZ7 welke gelijk is maar een 2,5 inch display maar is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Casio heeft ook een exclusief model (Casio Exilim EX-Z11) bij de Dixons en ik geloof ook bij de MediaMarkt. Iemand hier ervaring mee, of weet welk model erachter schuilt? Voor 238 euro een camera, tas en extra accuutje lijkt me dat best wel een goede aanbieding n.l.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze camera en de Sony DSC-W55B. Ik vind 't belangrijk om een compacte camera te hebben die toch heel degelijk een mooie foto kan schieten. Ik heb nu een PowerShot A620 van Canon, maar vind 'm iets te groot. Hoop iets soortgelijks qua kwaliteit te vinden in een compacter modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuji Film FinePix F31fd

Review:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page17.asp

Higly Recommendend :D

Detail Rating (out of 10)
Build quality 9.0
Ergonomics & handling 7.5
Features 7.5
Image quality 9.0
Optics 8.0
Performance (speed) 8.5
Value 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• difdiffer
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2022
IK heb zelf net, na lang beraad en camera aangeschaft.

Belangrijk voor mij waren de volgende punten
  • Klein en handzaam (anders neem ik zon camera nooit mee)
  • Flinke zoom
  • Snel
  • Voldoende kwaliteit beeld
Nu ja, in deze categorie bleven alleen de Panasonic TZ3 en de Ricoh R6 over.

De Ricoh is de allerkleinste, en na goede feedback op de dpreview gelezen te hebben, heb ik hem gisteren in huis. (Hij is ook goedkoper in Nederland 299 euro bij digitalstreet, en de TX3 369 geloof ik) Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk, hij is snel, werkt makkelijk, en maakt prima foto's.

Ook de 28-200 lens is zeer handig. Je kan goed inzoomen, maar vooral het beeld op 28mm is heerlijk, je krijgt zoveel te zien op je foto.

Suc6 met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Casio Z11 ziet er een beetje uit als een shelter-model. Dit model wordt dan in principe niet binnen NL verkocht, maar is qua specs hetzelfde als bijv de Z75. Door de Z11 binnen NL aan 1 winkel te verkopen heeft deze winkel geen concurrentie met dit model. Gevolg, de marge voor de winkel is wat groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik heb 500 euro te besteden en mijn gevoel gaat meer naar een dSLR. Helaas ben ik niet de enige die er mee moet fotograferen, mijn vrouw wil dit ook. Zij wil echt geen losse lensen en ingewikkelde bediening en zij wil er ook filmpjes mee kunnen maken.
Nu is mijn oog gevallen op de Fuji s9600, mooi behuizing, ziet er niet zo iel uit. Dit omdat deze in een ander thread werd aanbevolen, en ik hem toen in het echt ben gaan bekijken. Mooie vind ik de lens, 10.7 x zoom 28-300mm 35mm equivalent. Ook vind ik het feit dat er een losse flits op kan (ook al geen TTL) ook mooi.
Zijn er nog andere camera's niet-dSLR die deze specs hebben. En ik bedoel niet dat ik perse 9 miljoen pixels wil hebben. Ik wil kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch de bestelling geanuleerd en de lz7 besteld,

wat bleek de lz6 nam niet eens geluid op met de video functie }:O

de lz7 wel alleen bij het afspelen op tv

beide toestellen filmen trouwens in breedbeeldformaat !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:57:
ik heb de nieuwe panasonic lz6 besteld maar 159 euro !!

lijkt me een goed en compact toestel 7,2 mp ,

plus

220mm lens en toch compact toestel 240 gram
stabilisator
AA batterijen
PRIJS
Breedbeeld video opnemen 16:9

min

lcd 2 inch met niet al te hoge resolutie 87.000pixels
geen geluid bij video opname !!!

er is nog de LZ7 welke gelijk is maar een 2,5 inch display maar is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ik zit erover te denken om de Panasonic FZ8 te kopen.
Specs:
lens / zoom 36mm - 432mm (12x) (dig. 4x)
focus / macro auto | manual / 30cm / 5cm
metering mode intelligent multiple, center-weighted, spot
aperture auto | manual / F2.8 - F8 (W) / F3.1 - F8 (T)
white balance auto, presets, color temperature adjustment
shutter auto | manual / 60s - 1/2000s
exposure +/- 2EV in 1/3EV steps
flash / mode internal - 6 modes / 0.3m - 6m
viewfinder ttl electronic
iso ratings 100, 200, 400, 800, 1250 (3200 in high sensitivity mode)
image size 3072x2304 / 2560x1920 / 2048x1536 / 1600x1200 / 1280x960 / 640x480 / 3072x2048 / 2048x1360 / 3072x1728 / 1920x1080
image format raw / jpeg (exif 2.21)

Bij Dpreview krijgt hij een highly recommended, en enkele andere reviewers zijn er ook zeer enthousiast over. De foto's die ik er mee wil maken zijn bijvoorbeeld als we met de hond het bos in gaan, vakantie foto's, en ik wil me wat meer gaan verdiepen in fotografie in het algemeen.
Heeft iemand deze camera al of kan iemand mij vertellen of dit een goede koop gaat worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:28
Is dit nog wat ?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_16/OFF01.HTM
Dit is de zelfde
http://www.letsgodigital.org/de/9328/minox_dc8122/
en deze
http://www.letsgodigital..../articles/story_6630.html

hier een review
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=278

lijkt mij een leuke aanbieding voor 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat je die aanbieding beter kunt laten liggen (ook op basis van de vorige toestellen van de Aldi) en beter kunt gaan voor een meer kwaliteitstoestel met bv betere optiek etc ipv 10Mpixel overkill op deze compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Barrycade

Through the...

@Dirk (afgezien dat hij in het verkeerde topic staat ;))
We zijn echter niet onder de indruk van de ruisonderdrukking, want net als de DC 1011 vertoont ook deze 8122 ruis, die al zichtbaar is in 100% weergave. Zijn digitaal gezoomde opnamen versterken die ruis alleen ernstig en zijn absoluut onbruikbaar. Evenals die van de 1011 behoren ze tot de slechtste die we tot nu toe zagen. Maar dat is geen drama, want we weten het al lang, digitaal gezoomde opnamen zijn bijna altijd slecht van kwaliteit. Het is onbegrijpelijk dat camerafabrikanten die digitale zoom nog handhaven in hun camera’s, we zijn blijkbaar roependen in de woestijn...
Duzz: lekker links laten liggen, ruis op 100% al te zien, daar word je niet gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:28
Toch zien die voorbeeld foto,s er wel goed uit plus 3 jaar garantie en 2e accu, ik twijfel nog,
is er een alternatief voor deze prijs te krijgen met deze specs. ?
en je kan hem binnen 30 dagen terug brengen zonder opgaaf van rede.

[ Voor 17% gewijzigd door dirk38 op 17-04-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dirk38 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:16:
Toch zien die voorbeeld foto,s er wel goed uit plus 3 jaar garantie en 2e accu, ik twijfel nog,
is er een alternatief voor deze prijs te krijgen met deze spec. ?
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder "deze specs". Het gaat namelijk om meer dan alleen mega pixels ;) Op de voorbeeld foto's is overigens ook een behoorlijke hoeveelheid ruis te zien, kijk maar eens naar de crops. Wat verwacht je van de camera en wat wil je er uiteindelijk mee gaan doen?

Op ruisgevoeligheid verdient de camera in de door jou gelinkte review ook een 5.0 trouwens, erg slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik ben aan het twijfelen tussen 3 camera's.
Misschien hebben jullie ervaring met deze merken?
Het gaat om de panasonic DMC-TZ1, de panasonic DMC-FZ7 en de Fuijifilm finepix s5700.

Nu weet ik dat Panasonic een vrij goede optische stabilisator heeft, en dit is natuurlijk wel een groot pluspunt.
Maar een nadeel wat ik uit verschillende tests lees van de panasonic's is dat ze vrij veel last van ruis hebben.
Over de s5700 is nog niet veel bekend omdat hij er nog niet is. Misschien kan iemand met ervaring met zijn voorganger mij er iets oververtellen.
De fuiji heeft geen optische stabilisatie maar de antiblur. Werkt dit ook naar behoren?

Ik ga van de zomer op vakantie naar costa rica. En wil daar mooie plaatjes schieten.
Welke camera zou het meest in aanmerking komen?
Ik ben opzich best een leek te noemen met de camera's. Maar ik vind het wel leuk om een beetje te experimenteren.

gr,
Maurice

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Verder ga je de camera ook nog gebruiken neem ik aan?

Die anti-blur van fuji is gewoon de Iso omhoog gooien zodat de sluitertijden korter worden (dus minder bewogen foto's). Nu is het bij fuji zo dat de de camera's op hogere Iso nog prima bruikpaar presteren als je kijkt naar de ruis, bij panasonic wat minder.

Costa Rica, zonnig? = veel licht= kortere sluiter, alleen voor die vakantie zou ik voor de s5700 gaan, verder weet ik niet wat je wensen zijn qwa fotograferen @ home. Huis tuin en keuken fotografie?

Kijk ook eens in het topic can de s5700, hij is wel al degelijk verkrijgbaar.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

madmaus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:38:
Ik ben aan het twijfelen tussen 3 camera's.
Misschien hebben jullie ervaring met deze merken?
Het gaat om de panasonic DMC-TZ1, de panasonic DMC-FZ7 en de Fuijifilm finepix s5700.

Nu weet ik dat Panasonic een vrij goede optische stabilisator heeft, en dit is natuurlijk wel een groot pluspunt.
Maar een nadeel wat ik uit verschillende tests lees van de panasonic's is dat ze vrij veel last van ruis hebben.
Over de s5700 is nog niet veel bekend omdat hij er nog niet is. Misschien kan iemand met ervaring met zijn voorganger mij er iets oververtellen.
De fuiji heeft geen optische stabilisatie maar de antiblur. Werkt dit ook naar behoren?

gr,
Maurice
Ik kijk zelf nu richting de panasonic fz8, waarom kijk jij nog naar de fz7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:55:
[...]

Ik heb nu zelf de Panasonic DMC-FZ8 en ik moet zeggen dat het een zeeer mooi toestel is. Tot nu toe heb ik geen ruis kunnen ontdekken, en ben ik verder zéér tevreden over de Panasonic, makkelijk te bedienen, mooie foto's. Gewoon een goed toestel wat ik je zeker kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
Eindelijk ook in de gelegenheid een camera aan te gaan schaffen.
Ben nu 17 jaar en vind fotograferen toch wel heel erg leuk :)
budget ligt rond de 280 euro, en daarbij zit ik tussen deze camera's te dubben:

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=
http://www.letsgodigital....7/fujifilm_finepix_s5700/ ( geen PW link: review )
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Zoals bekend varieren de prijzen van:
191 Euro
250 Euro
279 Euro

Ondertussen wel veel gelezen en uitgezocht.
Wat voor mij geld, als beginnende fotograaf, dat ik lekker kan experimenteren en op den duur leuke plaatjes kan schieten. Ik vogel graag met alle opties die er op zitten.

Zou ik als beginnend persoon voor de goedkoopste gaan en daar echt mee beginnen, of toch voor de iets zwaardere camera gaan, bijvoorbeeld de S6500fd?
Of is het slimmer om voor de 250 euro te gaan en dan voor die 29 euro een geheugenkaartje te kopen.

Dus, is het duurste ook echt het beste of is het advies om voor de S5700/S5600 te gaan?!
Ik kom niet uit mn keuzen en zou graag wat advies verkrijgen :)

Edit: Toch veel reviews gelezen van de S6500fd, en lijkt me zoals ik het nu zie toch wel waard om er 280 voor te betalen... :)

Edit2: Nu hoor ik weer van iemand die fotografeerd dat ik beter een compact camera kan nemen voor die prijs. Zodat ik hem meer bij me kan hebben op momenten waarop je eigenlijk geen foto's ging maken. Verder dat Fuji een onbekend merk is en slechte support, wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 19-04-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
R Kuipers schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:38:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan. Die site kende ik nog niet. Als ik de plaatjes bekijk moet ik zeggen dat ik de kleuren van de Ixus 75 mooier vindt als de casio 1000. Maar op pixel nivo zie je ook weer duidelijk de toegevoegde waarde van 10 MP ipc 7.1 MP. Alsof je als het ware ingezoomd zit te kijken.

Nog een vraag... ik heb twee jonge kinderen, en de meeste foto's zullen van hen gaan zijn. Heb ik dan echt iets aan dat face detection van Canon? Het is mij niet helemaal duidelijk wat dit precies doet.

Ik neig steeds meer naar jouw conclusie; de casio dus. Maar wat Borretje de boze wollef probeert te zeggen heb ik ook. Tegelijkertijd besef ik ook dat je net als bij merkkleding je bij Canon ook voor het merkje betaald. Maw, Canon weet dat ze zich een duurdere prijsstelling kunnen permiteren omdat ze een hele goede naam hebben opgebouwd. Moeilijk moeilijk moeilijk...
Heb jij al een keuze gemaakt?

Ik ben ook op zoek en mijn budget en modelkeuze komt ook overeen. Inmiddels al verder in je keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
MrDrako schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:55:
[...]

Die is helaas net boven mijn budget :(
Vakantie waar ik oa een nieuwe camera voor wil aanschaffen is al veels te duur :p

[ Voor 14% gewijzigd door madmaus op 18-04-2007 17:36 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:58:
[...]

Ik heb nu zelf de Panasonic DMC-FZ8 en ik moet zeggen dat het een zeeer mooi toestel is. Tot nu toe heb ik geen ruis kunnen ontdekken, en ben ik verder zéér tevreden over de Panasonic, makkelijk te bedienen, mooie foto's. Gewoon een goed toestel wat ik je zeker kan aanraden.
Dat wilde ik graag horen :) , ik ga vanmiddag even langs digitalstreet, kijken of ze hem toevallig hebben liggen, of ik er met mijn grote handen wel mee overweg kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 21:43
Ik heb de Fuji F31fd - eindelijk. Ik heb echter alleen een Franse handleiding. Weet iemand waar ik de Nederlandse handleiding kan downloaden? Ik zie hem nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Die kun je niet downloaden. Dit is policy van Fuji. Geen NL toestel, dan moet je ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 19-09 21:43
njitter schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:20:
Die kun je niet downloaden. Dit is policy van Fuji. Geen NL toestel, dan moet je ervoor betalen.
De Engelse is wel beschikbaar, dus die gebruik ik nu :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Irminsul schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:49:
[...]
Heb jij al een keuze gemaakt?
Ik ben ook op zoek en mijn budget en modelkeuze komt ook overeen. Inmiddels al verder in je keuze?
Ja, de knoop is doorgehakt; het is toch de ixus geworden. Er is voor mij gewoon te weinig informatie te vinden over de casio om overstag te gaan.

Ik heb de ixus besteld via imagejoker.de:
http://www.imagejoker.de/...=2028&PARENT=2020&MENGE=1

scheelt weer een paar centen. SD kaartje heb ik bij 4launch besteld. Succes !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safariboy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01-2021
difdiffer schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:21:
IK heb zelf net, na lang beraad en camera aangeschaft.

Belangrijk voor mij waren de volgende punten
  • Klein en handzaam (anders neem ik zon camera nooit mee)
  • Flinke zoom
  • Snel
  • Voldoende kwaliteit beeld
Nu ja, in deze categorie bleven alleen de Panasonic TZ3 en de Ricoh R6 over.

De Ricoh is de allerkleinste, en na goede feedback op de dpreview gelezen te hebben, heb ik hem gisteren in huis. (Hij is ook goedkoper in Nederland 299 euro bij digitalstreet, en de TX3 369 geloof ik) Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk, hij is snel, werkt makkelijk, en maakt prima foto's.

Ook de 28-200 lens is zeer handig. Je kan goed inzoomen, maar vooral het beeld op 28mm is heerlijk, je krijgt zoveel te zien op je foto.

Suc6 met kiezen.
Wat vindt je van de kleuren? De kleuren van de R5 op Flickr lijken nogal dof bij normaal gebruik. Ik zie alleen mooie kleuren bij bewerkte foto's.

Sluitertijd kan je niet handmatig instellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zijn hier mensen die een A710 is hebben en kunnen vertellen hoeveel foto's er ongeveer met 2 batterijen (bv 2500mAh) gemaakt kunnen worden? Ik lees hier erg tegenstrijdige berichten over. De een claimed maar 100 foto's terwijl bij andere beschrijvingen 300+ makkelijk haalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:51:
Ik zit erover te denken om de Panasonic FZ8 te kopen.
Specs:
lens / zoom 36mm - 432mm (12x) (dig. 4x)
focus / macro auto | manual / 30cm / 5cm
metering mode intelligent multiple, center-weighted, spot
aperture auto | manual / F2.8 - F8 (W) / F3.1 - F8 (T)
white balance auto, presets, color temperature adjustment
shutter auto | manual / 60s - 1/2000s
exposure +/- 2EV in 1/3EV steps
flash / mode internal - 6 modes / 0.3m - 6m
viewfinder ttl electronic
iso ratings 100, 200, 400, 800, 1250 (3200 in high sensitivity mode)
image size 3072x2304 / 2560x1920 / 2048x1536 / 1600x1200 / 1280x960 / 640x480 / 3072x2048 / 2048x1360 / 3072x1728 / 1920x1080
image format raw / jpeg (exif 2.21)

Bij Dpreview krijgt hij een highly recommended, en enkele andere reviewers zijn er ook zeer enthousiast over. De foto's die ik er mee wil maken zijn bijvoorbeeld als we met de hond het bos in gaan, vakantie foto's, en ik wil me wat meer gaan verdiepen in fotografie in het algemeen.
Heeft iemand deze camera al of kan iemand mij vertellen of dit een goede koop gaat worden??
Nou ik heb deze camera nu zo'n week in mn bezit en moet zeggen dat ie erg mooie fotos maakt!
Het zoombereik is echt geweldig, 7 megapixel > 12x zoom / 3 megapixel > 18x zoom!
Alleen als je savonds fotos maakt met vooral hogere ISO dan zie je wel veel ruis.
Maar kwa prijs-kwaliteit verhouding zit je igg erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bor de Wollef schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:51:
Zijn hier mensen die een A710 is hebben en kunnen vertellen hoeveel foto's er ongeveer met 2 batterijen (bv 2500mAh) gemaakt kunnen worden? Ik lees hier erg tegenstrijdige berichten over. De een claimed maar 100 foto's terwijl bij andere beschrijvingen 300+ makkelijk haalbaar moet zijn.
Dat hangt af van: flitsen, in/uit-zoomen, display lang aan/uit na nemen foto, terugkijken ja/nee, omgevingstemperatuur, etc etc.
De situatie: camaera aan, knop indrukken en dan achter elkaar foto's nemen zonder flits en zoomen totdat de accu leeg is, zal veel meer foto opleveren dan: camera aan, zoomen, foto met flitsen, minuutje terugkijken, camera in slaap laten vallen, dan pas de volgende foto nemen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ajhaverkamp schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:00:
[...]

Dat hangt af van: flitsen, in/uit-zoomen, display lang aan/uit na nemen foto, terugkijken ja/nee, omgevingstemperatuur, etc etc.
De situatie: camaera aan, knop indrukken en dan achter elkaar foto's nemen zonder flits en zoomen totdat de accu leeg is, zal veel meer foto opleveren dan: camera aan, zoomen, foto met flitsen, minuutje terugkijken, camera in slaap laten vallen, dan pas de volgende foto nemen.
Klopt maar daarvoor hebben we de CIPA standard natuurlijk ;) Het probleem is dat je deze dan ook voor elke batterij combinatie moet uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-04-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-Post is onnodig geworden-

[ Voor 96% gewijzigd door Nomad op 23-04-2007 23:40 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb na lang beraad ook een digi-cam aangeschaft. En het is de Casio Exilim-Z1050 geworden. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee! Het is een zeer mooi ding en zeer gebruiksvriendelijk. Ik kon nog niet veel reviews en gebruikerservaringen vinden maar toch heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb er absoluut geen spijt van!

Waarom dan deze post als ik al een cam heb gevonden, ik wilde het volgende even met jullie delen: ik kreeg bij de levering een verkeerde stekker geleverd voor de accu-oplader. Uiteraard gelijk contact gehad met de verkoper (pixmania.nl) en ze konden alleen de héle bestelling terugnemen. Vond ik een beetje onzin aangezien het dan ook superlang duurt voordat ik mijn camera terug heb. Dus ik een mail gestuurd naar Mr. Casio himself! En wat denk je! Zie onderstaande mail!

Dear Mr. Wit****: Thank you for your email and for your interest in our products. You have contacted the European Support Center in Norderstedt, Germany. With regards to your question we would like to inform you the following: We will be sending the power cable you need to the address given at the end of your mail, for you to be able to enjoy your EX-Z1050. It should be arriving in the next days. We apologize for any inconvenience, congratulations for your choice and thank you for trusting our products. We wish you a nice day.

Best Regards, Ruben Mateo
European Support Center

Mijn mail naar casio: I just purchased this camera. It is great! There\'s only 1 thing. I got the wrong connection cable that goes from the charger to the electric socket in the wall (i got 1 with three pinns and only electric plugs with 2 pinns can be used in the Netherlands).The shop where i bought it from (www.pixmania.nl) refuses to take only the wrong cable (or the complete charger unit) back and sent me a good one. They ask for the whole order to be sent back. Off course, I dont agree because I already used it with a battery from a friend with the same camera and it will take 4 to 5 weeks before i will get it back. So my question to you is: Is there any chance I can get one straight from the manufacturer? If so, please let me know if there will be any costs involved. Thank you very much in advance.My regards, Sander W*****(mijn adres)

Perfecte service toch! Wilde ik toch ff sharen! Uiteraard zal ik vragen over deze camera beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
hi, ben per ongeluk op mijn casio z50 gaan zitten en zodoende het schermpje gebroken :(
nu moet ik een vervanger hebben, maar raak toch een beetje de weg kwijt.
Ik heb een dslr voor als het echt serieus om de kwaliteit gaat, maar als serieuze hobbiest toch wel kritisch.

de casio beviel best wel, echter teveel ruis en ik miste de 28, casio begon bij 35 mm.

voor mijn nieuwe camera geldt een budget van ongeveer 200 - 350 euro (dit heb ik ook in het <250 topic gepost, maar kan me voorstellen dat als ik echt fijne cam zou kunnen vinden ik meer wil uitgeven en dan mijn topic dan weer in dit topic thuishoort

belangrijk voor mij zijn de volgende zaken:
- behoorlijk of zelfs zeer compact, is tweede cam en gaat bijna elke dag mee in de binnenzak
- 28 mm, kom vaak met de compacte cam tekort in dit gebied
- beeldkwaliteit scherpte + kleur
- accu life.
- niet teveel ruis (begijp dat dat lastig is) liever een ruisarme 5/6mp dan een ruizige 7mp
- evt wat meer manuele instellingen leuk, maar niet perse nodig
- weinig/geen shutterlag
- stevige of metalen body is echt een must. gaat elke dag mee namelijk, ook op de motor.

minder belangrijk
- zoom (100mm tele is voldoende), meer wel leuk maar een plusje
- snelheid opstarten (wil ik wel op wachten)
- beetje pincushion / barrel geeft niet
- beetje chromat. aberatie geeft ook niet
- SD kaart is een plus (heb nog een 2gb liggen)
- sterkte flits niet zo belangrijk. hou niet van flitsfoto's

ik kijk nu naar de:
- ricoh caplio R5/R6 ()
- canon kan ik geen compacte 28mm vinden op de sd800 na en die foto's leken me onscherp.
- leica d lux 3 /2 /1 (lijken me super, maar te duur helaas)
- panasonic fx 30 (komt aardig in de buurt, maar redelijk veel ruis, lijkt nu toch favoriet)
- samsung l74 ?, weinig over kunnen vinden

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
R Kuipers schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:25:
[...]

Ja, de knoop is doorgehakt; het is toch de ixus geworden. Er is voor mij gewoon te weinig informatie te vinden over de casio om overstag te gaan.

Ik heb de ixus besteld via imagejoker.de:
http://www.imagejoker.de/...=2028&PARENT=2020&MENGE=1

scheelt weer een paar centen. SD kaartje heb ik bij 4launch besteld. Succes !!!
En ik heb de Casio besteld! Haha.

http://www.chear.nl/Chear...Digitale_cameras/7084238/

Mooie combi aanbieding met het kaartje en het tasje.

Heb m als t goed is zaterdag en zal dan mijn ervaringen hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:51:
[...]

Nou ik heb deze camera nu zo'n week in mn bezit en moet zeggen dat ie erg mooie fotos maakt!
Het zoombereik is echt geweldig, 7 megapixel > 12x zoom / 3 megapixel > 18x zoom!
Alleen als je savonds fotos maakt met vooral hogere ISO dan zie je wel veel ruis.
Maar kwa prijs-kwaliteit verhouding zit je igg erg goed!
Digitaal zoomen is een no-go, dan kan je beter zelf nog croppen in ieder fotobewerkingsprogramma.
Zoom zegt ook niet alles, ding begint pas bij 36mm, t.o.v. de s6500fd van Fuji die bij 28mm begint. Dat stukje tele maakt veel minder uit dan de groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deskundigen,

Ik heb een budget van max 500 euro voor een goede digitale camera met veel mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's zijn daarbij het belangrijkst. De volgende camera's zijn een optie:

Canon Powershot G7 (10MP, 6x zoom, 35-210mm, f/2.8-4.8) € 415,-
Canon Powershot S3 IS (6MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.7-3.5) € 359,-
Canon Powershot S5 IS (8MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.7-3.5) € 424,-
Fujifilm FinePix S9600 (9MP, 10.7xzoom, 28-300mm, f/2.8-11) € 399,-
Olympus SP-550 Ultrazoom (7MP, 18x zoom, 28-504mm, f/2.8-4.5) € 415,-
Panasonic DMC-FZ50S (10MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8-3.7) € 435,-
Panasonic Lumix DMC-FZ8EG (7.2MP, 10x zoom, 36-432mm, f/2.8- € 351,-
Sony Cybershot DSC-H9 (8MP, 15x zoom, f/2.7-4.5) € 409,-

Een heel rijtje... De keuze is daarom nogal lastig. Canon heeft als voordeel dat hij wat compacter is, maar naar mijn gevoel betaal je ook veel voor de naam Canon, de fuji is toch wat matig en heeft geen beeldstabilisator, de olympus heeft een wat minder lichtsterke camera, de panasonic is wat ruisgevoeliger, maar hoeft een nadeel te zijn, en over de sony kan ik nog niet veel zeggen.
Zijn er met bepaalde camera's goede ervaringen en heeft iemand een goed onderbouwde mening? Laat het horen!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:47:
Ik heb een budget van max 500 euro voor een goede digitale camera met veel mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's zijn daarbij het belangrijkst. De volgende camera's zijn een optie:

Canon Powershot G7 (10MP, 6x zoom, 35-210mm, f/2.8-4.8)
Panasonic DMC-FZ50S (10MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8-3.7)
Als ik alleen al deze 2 mogelijkheden zie staan denk ik dat je eerst zelf nog wat huiswerk moet doen voordat je hier om advies komt vragen. Deze camera's zijn namelijk dusdanig verschillend en hebben allebei totaal andere sterke en zwakke punten.

Wat zoek je in een camera? Wat voor foto's schiet je graag/vaak? Wil je enorme afdrukken maken of kijk je je foto's meestal op een scherm en maak je hooguit 20x30 prints? Hoe groot mag ie zijn? Heb je voorkeur voor AA-batterijen of maakt het niet uit? Hoeveel optische zoom wil je? Vind je een fatsoenlijke groothoek (<35mm) belangrijk? Wil je beeldstabilisatie, face detection, afstandsbediening, .... ? Heb je al een camera en stoor je je aan bepaalde dingen? Wat zijn must-haves/nice-to-have's/not-importants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Barrycade

Through the...

@ Geert Geert: Je vergeet de Nikon P5000! Een directe concurrent van de G7.
Ik heb de camera aan mijn zus geadviseerd. En ze is er vooralsnog zeer tevreden over.

Echte VR, dus geen electrische grappen zoals hogere ISO, of een BSS (hoewel dat er óók op zit). Lekker compact, mooi groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:47:
Deskundigen,

Canon Powershot G7 (10MP, 6x zoom, 35-210mm, f/2.8-4.8) € 415,-
Canon Powershot S3 IS (6MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.7-3.5) € 359,-
Olympus SP-550 Ultrazoom (7MP, 18x zoom, 28-504mm, f/2.8-4.5) € 415,-
Panasonic Lumix DMC-FZ8EG (7.2MP, 10x zoom, 36-432mm, f/2.8- € 351,-

Een heel rijtje... De keuze is daarom nogal lastig. Canon heeft als voordeel dat hij wat compacter is, maar naar mijn gevoel betaal je ook veel voor de naam Canon, de fuji is toch wat matig en heeft geen beeldstabilisator, de olympus heeft een wat minder lichtsterke camera, de panasonic is wat ruisgevoeliger, maar hoeft een nadeel te zijn, en over de sony kan ik nog niet veel zeggen.
Zijn er met bepaalde camera's goede ervaringen en heeft iemand een goed onderbouwde mening? Laat het horen!

Groetjes!
Mijn lijstje is iets kleiner als deze :) namelijk:

Ik maak vooral foto's van landschappen en mensen, daarnaast maak ik soms ook macro foto's. Ook wil ik in donkerdere ruimtes zoals feestjes en tijdens het uitgaan leuke foto's kunnen maken. Zou ik uit de voeten kunnen met 1 van bovenstaande camera's of is een D50 of EOS 400D met 1 extra lens (bv de sigma 18-200) genoeg? Ik heb namelijk geen zin om 4 lenzen erbij te gaan kopen met een dSLR. Voldoet zo een sigma 18-200 aan mijn eisen? Wie helpt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een 1,5 week bezig met de zoektocht naar een nieuwe camera, en hoe meer ik kijk en lees hoe moeilijker het wordt.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die uit eigen ervaring, of door hun kennis mij kunnen helpen in de zoektocht naar een nieuwe digicam :)

De plusjes laten de importance van een feature zien :)

+++boven de 6MP
+++28mm lens (zal vooral gebruikt worden voor landschappen en groepjes mensen, partypics)

++Hoge bruikbare ISO waarden (zal regelmatig op feestjes en dus slecht belichte plaatsen gebruikt worden en ik wil natuurlijke foto's) Ik weet dat dit een moeilijke eis is
++Zeer goede kwaliteit op normale prints (er zal nooit een poster mee gemaakt worden)
++Ultra-compact liefst, want hij moet comfortabel in m'n broekzak kunnen passen

+3" Scherm
+Looks
+Zoom mag boven 3x liggen, maar met voorgaande eisen is dit quasi onmogelijk denk ik

Budget: tot 350€

alvast super bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Samsung L74 misschien?
Qua specs is het wel wat je zoekt, past denk ik ook nog wel net in een grote broekzak (maar het is geen ultra-compact).
Ik heb er nog niks van gezien dus de kwaliteit weet ik niet. Maar misschien kun je zelf wel wat fotos vinden.

Anders misschien een Panasonic FX50, die is wat kleiner, maar Panasonic staat niet bekend om super ruisperformance (zacht gezegt ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de reply, L74 spreekt mij zeker aan qua specs. Maar ik stel me vragen bij het merk (in de fotografie) en de kwaliteit ervan, want ik vind nergens een review :(
En idd bij Panasonic is er teveel ruis naar mijn goesting, dan zou'k beter voor de IXUS850 kunnen gaan, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Op de 28mm groothoeklens na, zou je een overweging kunnen maken voor de Fuji Finepix F650 ?

Deze voldoet verder aan al je eisen en is onwijs goedkoop.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor het advies, ik heb eens een review gelezen en ik maak me toch een paar bedenkingen.
Hij heeft niet de Super CCD die de F31d heeft, en ook gaat de ISO waarde maar tot 400, dus ik vrees dat hij qua ruis bij hoge ISO waardes niet beter gaat presteren dan een aantrekkelijkere Canon.

Pff, nooit geweten dat een camera kiezen zo moeilijk kon zijn.

Ik ben ook heel benieuwd naar de F40fd, die camera spreekt me wel aan (alleen spijtig van het kleinbeeld) maar er is nog maar zeer weinig informatie over te vinden. En er wordt gesuggereerd dat door de toename van pixels en zelfde sensor, de kwaliteit binnenshuis ook niet meer te vergelijken valt met die van de F31d.

Dan de IXUS850IS is wat mij betreft, op papier, de perfecte camera. Maar heeft wederom enorm hard last van ruis, en iemand op GoT heeft samples gepost en vergeleken met zijn 3 jaar oudere Fuji en je kon duidelijk zien dat de Fuji veel natuurlijke kleuren en geen overbelichting had. En dat is ook niet de bedoeling als je een 2007 digicam koopt dat een cam van 2004 je nog steeds outperformed :(

Is er nu echt geen compromisloze camera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:42:
Is er nu echt geen compromisloze camera :p
Was dat maar waar, wat ik wel zou willen:
Een kleine 28-280mm compact met dezelfde ruisprestaties als DSLR's, IS/VR, 3" scherm, 10 mpix. :+
Oh en dan ook nog goedkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:15:
[...]

Was dat maar waar, wat ik wel zou willen:
Een kleine 28-280mm compact met dezelfde ruisprestaties als DSLR's, IS/VR, 3" scherm, 10 mpix. :+
Oh en dan ook nog goedkoop. ;)
ja doe mij ook maar zo eentje :p

nee maar serieus, er moet toch een camera zijn die dicht komt. Op papier is het de 850IS voor mij, dus zoiets, maar die het dan ook waarmaakt in de praktijk.
Ricoh Caplio R6 is specsgewijs ook een lekkere cam, maar doet het ook weer niet zo goed met de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:45:
[...]

ja doe mij ook maar zo eentje :p

nee maar serieus, er moet toch een camera zijn die dicht komt. Op papier is het de 850IS voor mij, dus zoiets, maar die het dan ook waarmaakt in de praktijk.
Ricoh Caplio R6 is specsgewijs ook een lekkere cam, maar doet het ook weer niet zo goed met de ruis.
De Panasonic TZ3. Alleen die heeft ruis bij hogere iso's. De rest van de specs zijn wel naar je wensen.

Probleem is dat ik dezelfde eisen heb, simpel gezegd is er geen enkele camera die voldoet aan alle eisen. De Ixus850IS ook zeker niet. Je zult dus in moeten leveren op 1 eis, dan zul je meerdere keuzes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njah idd de TZ3 komt er goed uit, alleen is hij wat aan de dikke kant met die 10X Zoom, 37mm merk je al rap op in een broekzak en maakt het stappen ook niet makkelijker :p
Perfecte reiscamera, alleen zullen reizen maximum 1 keer per jaar aan bod komen, en als ik dan goed afweeg dan verkies ik toch liever een compactere camera.

Maar welke kant moet ik dan opkijken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:29:
Njah idd de TZ3 komt er goed uit, alleen is hij wat aan de dikke kant met die 10X Zoom, 37mm merk je al rap op in een broekzak en maakt het stappen ook niet makkelijker :p
Perfecte reiscamera, alleen zullen reizen maximum 1 keer per jaar aan bod komen, en als ik dan goed afweeg dan verkies ik toch liever een compactere camera.

Maar welke kant moet ik dan opkijken? :(
Het wordt heel lastig. Wil je een grote optische zoom, dan beperk je jezelf tot de TZ3 en F650. Nadeel van die zijn veel ruis bij hogere iso's en de ander wat je zelf al aangaf (alhoewel de resultaten van 400ISO echt niet verkeerd zijn en zeer goed werken bij partypics.)

Wil je echt een pocketformaat, gaat dat weer ten koste van de zoom. Kom je bij de Ixus-series uit, waar ik zelf niet onder de indruk van ben wat betreft fotokwaliteit, of anders de F30/F31d ofzo.

Maar een 3" scherm, een grote optische zoom (5x minimaal) en een compactcamera is naar mijn mening een onmogelijke combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik heb op dit moment een jaartje een Powershot A620 in bezit, ben nog steeds wel tevreden met de kwaliteit van de fotos, maar hij heeft helaas geen IS, nu heb ik nogal trillende handen en om overal een statief mee heen te nemen zie ik ook niet echt zitten, nu is mijn oog gevallen op de Powershot A570 IS.

Vinden jullie dit een aanrader om naar over te stappen? hij zal ook gebruikt worden om wat screencaps van bijvoorbeeld een PS3 spel te maken, waarbij ik de Custom white balance nodig zal hebben.

Ik twijfel op dit moment tussen de A570 IS en de pas aangekondigde S5 is, maar als de mening is dat de stap van de A620 naar A570 wel degelijk te merken is neem ik graag die, want dat scheelt toch weer met het geld. Ik wil dus wel bij Canon blijven, want dat is toch vertrouwd.

Vraag in het kort: zit er een klein verschil in de fotokwaliteit van de A620 naar de A570 of zijn ze EXACT hetzelfde? heb al wel beetje naar sample pics gekeken maar ik hoor toch liever persoonlijke ervaringen van mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tiduz op 21-05-2007 02:53 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
Na bij wat mensen nagevraagd te hebben en naar samples gekeken te hebben heb ik mijn besluit gemaakt: het word de Canon Powershot S5 IS, hopelijk komt die ook echt Juni uit want dat zou mooi uitkomen, ik hoop niet dat het maanden gaat duren voor hij in nederlnad verschijnt.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Weet er iemand wat het daadwerkelijke verschil is tussen de Sony dsc-w55 en de sony dsc-w80? Afgezien van de Bionz processor?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog steeds niet uit na dagenlang zoeken en vergelijken :(
De grootste beperking is dat ik zéker een 28mm lens wil, het geeft zoveel meer mogelijkheden. Maar hoe zit het eigenlijk met het afdrukken van die foto's, want ik geloof niet dat deze op een 10x15cm formaat passen hé? Zijn hier speciale printers voor?

Dus met die 28mm lens zit ik vast bij de volgende modellen, alle Panasonic modellen, IXUS850IS, Ricoh Caplio R6.
De Panasonic TZ3 en de Ricoh R6 hebben als voordeel hun superzoom en de Ricoh blijft hierbij nog even compact als de IXUS850IS en de TZ3 wordt wel wat dikker maar nog steeds doenbaar.

Nuja qua image quality weet iedereen dat een compacte 28mm lens niet hetzelfde kan voortbrengen als een 35mm lens, dus daar heb ik al vrede mee genomen. Op papier zou ik direct de Ricoh Caplio R6 nemen:

++ 7MP
++ 7 Optical Zoom
++ 2,7" LCD
++ 23mm dik

Ixus850IS
++ 7MP
++ 25mm dik
++ Canon Punchy out of camera results
- Zoom vgl met de andere die ik hier aanhaal
- 2,5" LCD is ruim groot genoeg, maar ook hier is het de kleinste met minste pixels

Panasonic TZ3
++ 7MP
++ 10 Optical Zoom :o
++ 3" LCD
- ruim een cm dikker dan voorgaande en zwaarder
- Panasonic Noisy?

Waarom zou ik niet de Ricoh Caplio R6 nemen? Ik vind niet echt een betrouwbare review zoals van de IXUS850IS op dpreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Tja, zelf heb ik nooit echt goede ervaringen met Ricoh gehad, maar daar zou ik je niet door laten leiden.

De opmerking dat je aparte printers nodig hebt voor een 28 mm wide shot is een beetje onzinnig. De foto wordt er niet breder van, je beschouwd alleen een breder oppervlak. Het verhaal gaat wel op zodra je 16:9 foto's wilt schieten.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat waren die ervaringen dan? :) En heeft iemand op dit forum mss een Ricoh R6?
De prijs verraadt mogelijk al wel dat zo'n camera niet goed kan zijn voor 'maar' 300€, maar ik verwacht daarintegen ook niet dat ik er posters mee kan maken.
Het moet full screen er mooi uitzien op m'n macbook (1280*800) en op 10*15CM prints, meer vraag ik eigenlijk niet qua pixelbeauty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edddy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 23:28
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera,mijn vorige camera was een canon a70 en deze is aan vervanging toe.

Ik heb een budget van ongeveer 250 euro.
Ik wil hiermee foto´s maken tijdens disco´s, ook foto´s buiten.
Wat ik graag wil is dat er een accu in zit. Min 3(liefste meer dan 4 als het verschil uit maakt) optische zoom. En als laatste beeldstabilisator.

De camera´s die ik zelf gevonden heb:

EasyShare Z885
DMC-TZ1 maar deze heeft geen automatische lens kap.
Caplio R5
Digital IXUS 800 IS
Panasonic DMC-LZ3

Voor deze camera zoek ik ook een verzekering tegen val schade.

Graag zou ik jullie advies willen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:58:
Het moet full screen er mooi uitzien op m'n macbook (1280*800) en op 10*15CM prints, meer vraag ik eigenlijk niet qua pixelbeauty :)
Ik denk dat voor jouw eisen elke camera wel voldoet! Wil je per se een 16:9 functie, zou je ook de Ixus65 kunnen overwegen, lagere prijsklasse. Prettig design.
edddy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:39:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera,mijn vorige camera was een canon a70 en deze is aan vervanging toe.

Wat ik graag wil is dat er een accu in zit. Min 3(liefste meer dan 4 als het verschil uit maakt) optische zoom. En als laatste beeldstabilisator.

EasyShare Z885
Caplio R5
Digital IXUS 800 IS
Panasonic DMC-LZ3

Uit jouw rijtje zou ik 200% zeker de Ixus 800IS nemen, krijgt ook niet voor niets een highly recommended award @ DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
edddy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:39:

EasyShare Z885
Caplio R5
Digital IXUS 800 IS
Panasonic DMC-LZ3

Ik zou bij dat soort donkere omgevingen toch voor een Fuji f30/f31 gaan, die hebben tenminste redelijk goede ISO 800 prestaties, wat dan niet geheel onbelangerijk is.

Hier een vergelijking van de F30 vs. Ixus 800 op ISO 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edddy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 23:28
De fuji f31 en de ixos 800 zijn 2 mooie camera's.

Ik zit wat web webwinkels na te kijken en merk dat er nog weining winkels zijn die verzekeringen aanbieden tegen b.v. val schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safariboy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01-2021
REVIEW over de Ricoh R6, photographyblog geeft m 4.5 sterren; highly recommended. Komt op mij over als een redelijk integer review.

De R6 lijkt mij een prima cameraatje voor het geld. Ik twijfel alleen nog een (heel) klein beetje over de ruis. Kleuren lijken prima en de specs zijn wow!

Edit: site met veel reviews en info!

[ Voor 14% gewijzigd door Safariboy op 25-05-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een compacte digitale camera, maar wil nu graag een 2e camera met meer instellingsmogelijkheden. Ik wil een beetje kunnen spelen met diafragma, ISO, sluitertijd etc.

Daarnaast wil ik minstens 6 MP, 10x optische zoom of meer en een beeldstabilisator.
De camera is vooral bedoeld voor foto's van vrienden, landschappen, dieren.

Na heel wat rondkijken en ervaringen te hebben gelezen kom ik uit op de volgende camera's:

- Canon S3 (ca. € 320)
- Panasonic Fz-8 (ca. € 290)

Voordeel van de S3 is wel het kantelbare scherm.. maar verder verschillen de camera's naar mijn idee niet enorm.

Daarnaast heb ik ook nog gekeken naar o.a.
- Kodak P850 (Kodak trekt me niet zo)
- Sony H7/9 (lees veel over matige kwaliteit)
- Olympus SP-550 (stukje duurder dan bovenstaande 2 cams)

Graag zou ik jullie advies willen. Wat zou voor mij een betere keus zijn, de Canon of de Panasonic?
Of kunnen jullie mij nog andere modellen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
De Canon S3 heeft beter ISO prestaties, maar heeft wel een kleiner beeldscherm dan de Panasonic Fz-8. (2.0" vs. 2.5" )
De Panasonic is wel wat lichter en kan ook overweg met SDHC kaartjes.

http://www.dpreview.com/[...]
Op die site scoren ze alletwee vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik snap nog steeds de hype om die hoge ISO's niet. Met lage ISO's zijn ook perfecte foto's te maken. Na het lezen van dit artikel ben ik er wel van overtuigd dat mijn keuze zeker NIET op een ISO-verhaal zal afhangen, want dan zou er maar 1 merk goed zijn: Fuji (En eigenlijk zelfs alleen DSLR camera's om echt perfecte kwaliteit te behalen).

http://www.dpreview.com/articles/compactcamerahighiso/

[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 30-05-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Smarron schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:46:
Ik snap nog steeds de hype om die hoge ISO's niet. Met lage ISO's zijn ook perfecte foto's te maken. Na het lezen van dit artikel ben ik er wel van overtuigd dat mijn keuze zeker NIET op een ISO-verhaal zal afhangen, want dan zou er maar 1 merk goed zijn: Fuji (En eigenlijk zelfs alleen DSLR camera's om echt perfecte kwaliteit te behalen).

Tsja, hoge ISOs zorgen ervoor dat je ook in donkerdere omstandigheden nog scherpe foto's kan maken. Binnen bijvoorbeeld. Of bij het gebruik van een flits toch nog wat omgevingslicht mee kan pakken.

Een compactje dat bij ISO 800 en hoger nog bruikbare beelden aflevert zou erg fijn zijn iig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik snap nog steeds de hype om die hoge ISO's niet. Met lage ISO's zijn ook perfecte foto's te maken.
...
Fotografie draait om het opvangen van licht en daar een zichtbaar plaatje van te kunnen reproduceren. Om genoeg licht op te vangen kun je bijvoorbeeld de tijd waarin je het licht opvangt verlengen of de gevoeligheid van het opvangmechanisme groter maken. Sluitertijd of lichtgevoeligheid dus. Voor mij licht het voor de hand dat beide belangrijk kunnen zijn, al naar gelang hoe je het uiteindelijke plaatje wilt hebben. Meer keuzemogelijkheden kunnen dus beter zijn, uiteindelijk heeft fotografie altijd al technische beperkingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-

Ik zal je meteen maar even helpen, op lagere ISO's zijn juist de perfecte foto's te maken qua ruis en kleuren, maar er zijn gewoonweg te vaak situaties waar het fijn is als je ISO 200 of ISO 400 kan gebruiken. Dit is namelijk wanneer er te weinig licht is, de sensor moet dan langer open staan wat resulteerd in bewogen foto's, mits niet met een standaard genomen. Door van ISO 100 naar ISO 400 te gaan kun je een veel kortere sluiterstijd nemen waardoor de foto niet bewogen is.
En het is ook niet zo dat alleen Fuji of een DSLR goed is, echter als je veel foto's binnen of in donkere omgevingen neemt heb je te vaak weinig aan ISO 100.
Als je echter voornamelijk zonnige vakantiefoto's neemt is een Panasonic prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Garyu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:51:
[...]

Tsja, hoge ISOs zorgen ervoor dat je ook in donkerdere omstandigheden nog scherpe foto's kan maken. Binnen bijvoorbeeld. Of bij het gebruik van een flits toch nog wat omgevingslicht mee kan pakken.

Een compactje dat bij ISO 800 en hoger nog bruikbare beelden aflevert zou erg fijn zijn iig.
Ja, dat snap ik allemaal wel degelijk. Alleen zie ik veel mensen op basis van een hoge (lees: goede kwaliteit) iso een keuze maken. Dan is er slechts 1 merk, en dat is Fuji. De Fuji's hebben echter ook een aantal nadelen en die lijken dan opeens vergeten te worden.

Ik zei tegen mezelf dat ik ook het liefste in het donker goede foto's wil hebben. Alleen ben ik even al mijn foto's door zitten bladeren die ik met mijn 5-jaar oude digicam heb geschoten en daar zitten amper weinig-licht foto's bij, of de flits doet goed zijn werk. Ik denk dat het dus vooral ligt aan wat voor foto's je ermee gaat maken. Partypics, nightshots of veel schemerfoto's zonder flits zou ik inderdaad een Fuji aanraden. Voor elk ander doel zijn er genoeg andere merken die het beter doen.

Maar nogmaals, ik heb weinig-licht foto's gezien van camera's welke slecht zouden presteren, maar op afdrukken van 10x15 is niks te zien van deze slechte kwaliteit.

Ik ga overigens voor de Panasonic TZ3, welke ik binnen 2 weken hoop te hebben. (Als 2e had ik de uiterst goedkope Fuji F650 op het oog. Wel Fuji, maar deze heeft gaat tot "slechts" 400 ISO).

Mijn beweegredenen om toch niet voor de hoge kwaliteits-iso camera's te gaan, maar de TZ3 een kans te geven:

++ 3" LCD
++ 10x optische zoom
++ IS
+ groothoeklens
+ 16:9
+ SD-kaart

- slechte resultaten op hoge ISO's (800)
- prijs (welke echter met de dag aan het dalen is)
-DG- schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:59:Ik zal je meteen maar even helpen, op lagere ISO's zijn juist de perfecte foto's te maken qua ruis en kleuren, maar er zijn gewoonweg te vaak situaties waar het fijn is als je ISO 200 of ISO 400 kan gebruiken. Dit is namelijk wanneer er te weinig licht is, de sensor moet dan langer open staan wat resulteerd in bewogen foto's, mits niet met een standaard genomen. Door van ISO 100 naar ISO 400 te gaan kun je een veel kortere sluiterstijd nemen waardoor de foto niet bewogen is.
En het is ook niet zo dat alleen Fuji of een DSLR goed is, echter als je veel foto's binnen of in donkere omgevingen neemt heb je te vaak weinig aan ISO 100.
Als je echter voornamelijk zonnige vakantiefoto's neemt is een Panasonic prima.
Ja, ik snap wel hoe het allemaal werkt. Echter ligt de kwaliteit op hoge iso's vooral aan het ccd wat gebruikt wordt. Alleen Fuji heeft dit goed voor mekaar, geen ander merk. Ofwel, elk merk is slecht, behalve Fuji als het aankomt op kwaliteit op hoge ISO-standen.

[ Voor 22% gewijzigd door Smarron op 30-05-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het klopt wel dat Fuji er bovenuit steekt, echter is het niet zo dat alle andere merken daardoor op 1 niveau zitten. Ik vind dat het best wat mee mag tellen dat bijv. Panasonic meestal slechter daarmee is dan Canon. Natuurlijk verschilt dat ook per camera.

De TZ3 is verder wel een leuke camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kwaliteit toch tegenvallen van die digitale camera`s.
De compacte camera`s van Panasonic en Canon in het bijzonder, ze hebben veel ruis en zijn toch niet goedkoop.
Ze worden vaak aangeprezen op het forum maar je vraagt je toch af hoe objectief die reacties zijn.

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page12.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:07:
De Canon S3 heeft beter ISO prestaties, maar heeft wel een kleiner beeldscherm dan de Panasonic Fz-8. (2.0" vs. 2.5" )
De Panasonic is wel wat lichter en kan ook overweg met SDHC kaartjes.

http://www.dpreview.com/[...]
Op die site scoren ze alletwee vrijwel gelijk.
Ik heb ze vandaag allebei eens bekeken. Panasonic is idd wel een stukje lichter. En het grotere scherm vind ik wel een voordeel.
Maar het draaibare scherm van de S3 is toch ook erg handig!
Het is al met al nog niet veel makkelijker geworden. De Panasonic is dan wel weer ca. €50 goedkoper..
Iemand nog advies? Of dan maar gewoon voor de goedkoopste gaan aangezien het allebei leuke cam's zijn? Of weet iemand nog een andere cam die geschikt zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben al een paar jaar een Nikon Coolpix 4300. Deze bevalt uitstekend kwa functionaliteit en mogelijkheden. We hebben dan ook geen behoefte aan een nieuw toestel, echter: sinds een week heeft hij kuren en 'herstart' hij regelmatig als je bezig bent met het apparaat. Ook als je hem in 'view' mode hebt staan (dus alleen foto's kijken). Als je een foto wilt nemen dan schuift soms ineens de lesn weer naar binnen en herstart de camera.

Nu heb ik zitten googlen maar niets kunnen vinden. We denken dan ook sterk eraan om het toestel te vervangen. Nu zijn mijn vriendin en ik geen fotografie specialisten maar wil vooral mijn vriendin nogal eens gebruik maken van het menu van de camera en speciale dingen mee fotograferen (macro fotografie, nachtstand, etc.). De opvolger moet dan ook gelijke specificaties hebben wat betreft optische zoom en programma mogelijkheden.

Wat zou jullie keuze zijn?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Ik heb de Ricoh Caplio R6 en ben er erg tevreden over. Kleiner en lichter dan de bijvoorbeeld een Panasonic TZ2 of TZ3. Een 2.7" LCD scherm met hoge resolutie en goed zichtbaar beeld. Snelle USB 2.0 Hi-Speed interface. Een snelle SD-kaart is alleen gewenst voor heel snel achter elkaar foto's maken. Met 28 mm en 7.1x zoom is de R6 erg goed buiten bruikbaar, vooral bij voldoende licht. Bij weinig licht iets minder geschikt ook vanwege het lage richtgetal van de flitser. Door de grote openingshoek hoef je natuurlijk ook niet van zo heel ver te flitsen. De R6 maakt gebruik van een groen focus hulplicht. Enkele foto's, die eind april en begin mei door mij gemaakt zijn, staan op: http://picasaweb.google.nl/caplior6

Een paar voordelen van een R6: Relatief goedkoop (nu vanaf €289,-), erg compact en licht van gewicht, veel foto's maken op één batterij lading, snelle reactietijd, erg goede macro mogelijkheden, zeer goede 28mm 7.1x zoomlens.
De R6 schijnt een flink stukje verbeterd te zijn t.o.v. de R5. De zoomlens wordt op dezelfde manier bediend als bij de TZ2 en TZ3. Een prima handboek wordt meegeleverd, gedrukt en op CD (PDF).

Tip:
Voor het vergelijken van de TZ3 R5, R6 enz, kijk eens bij www.dpreview.com (forum: Ricoh Talk).

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik zoek een kleine digitale camera om vooral mee te nemen naar concerten en feestjes en om gewoon regelmatig bij je te houden als je eens wat ziet. Ik heb al een D80 met van alles erbij (grip, sb600, tele etc) maar om dat allemaal mee te slepen naar sommige situaties (feestjes, kleine stadswandelingetjes etc) is wat teveel gedoe.

Nu zoek ik een camera rond de 200 euro die een goede beeldkwaliteit heeft. Zoom, groothoek, scenes enz. vind ik wat minder belangrijk. Wel moet hij diafragma en sluitertijd handmatig kunnen instellen. Ik had al gekeken naar de Fuji F31 en de Canon A570IS. Eigenlijk is de A570IS al iets te groot, het moet echt een broekzakmodelletje wezen. Zijn er naast de Fuji F31 momenteel nog betere cameras voor rond de 200 euro waar je goede foto's (lees: weinig ruis, weinig artifacts, blown highlights) mee kan schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 07:13
Bestaat er ook een topic voor digitale cameras tot €150 ?

Of mag t hier ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wel eentje voor onder de 250 euro. Gebruik de search maar even! Succes!

Edit: Kijk hier maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207835

[ Voor 41% gewijzigd door Velvet op 12-06-2007 17:14 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
O sorry, ik wist ook niet dat ie bestond terwijl mijn vraag om advies hierboven wel een camera voor +/- 200 euro betreft. Ik zal mijn vraag overzetten naar het andere topic. Nogmaals mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 07:13
qtee schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:12:
Wel eentje voor onder de 250 euro. Gebruik de search maar even! Succes!

Edit: Kijk hier maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207835
Thnx

Ik had de zoekfunctie wel gebruikt maar kwam hieruit:P
Verder suc6 met jullie topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic TZ3 of RICOH R6

Hi,

ik ben op zoek naar een nieuwe 'compacte' camera met meer dan 5x opt. zoom.

Ik heb al meerdere testberichten gelezen en het wordt denk ik een TZ3 of een R6.
Helaas vind ik het wel moelijk om tussen deze twee te kiezen, ik kon ook nog geen echte directe vergleijkstest tussen de twee camera's vinden.

Misschien kunnen jullie mij helpen bij de beslissing.

Pro en contra's van de twee?
Welke maakt de betere foto's?

Natuurlijk wil ik de best mogelijke foto's onder alle omstandigheiden (dag nacht close ver....), maar wie wil dat dan niet ;-)

alvast bedankt
Curica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:48:
Panasonic TZ3 of RICOH R6
alvast bedankt
Curica
Hallo Curica.
Kijk ook even naar mijn bijdrage een paar vensters hierboven.

Voordeel R6:
Klein en licht, USB 2.0 High Speed, rechthoeken herstellen, buitengewoon makkelijk mee te nemen.
goed handelbaar, snel, buitengewoon goede Macro mogelijkheden, batterij gaat lang mee (tot 330 foto's), goede service.

Nadeel R6
Iets kwetsbaarder, niet geschikt voor erg grote handen of vingers, lens maakt iets meer lawaai.

Voordeel TZ3
Nog iets betere foto's misschien, snel, meer formaten, nog groter scherm, 10x zoom.

Nadeel TZ3
Behoorlijk zwaarder en groter, langzame USB2 Full Speed (=USB 1.1), duurder.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het enige inhoudelijke over de R6 wat ik als nadelig had gelezen, is dat er een slechte focus is op bewegende objecten. Verder had ik beide cams op mijn lijstje staan. Heb uiteindelijk zelf voor de TZ3 gekozen vanwege de 10x optische zoom, 3" LCD-scherm, extra 3:2 en 16:9 fotoformaten en 16:9 filmpjes (840*480). Daar heb ik de nadelen als zwaar (ligt eraan wat je gewend bent), prijs (gelukkig voor de laagste prijs in NL gehaald) en USB 1.1 (oplossing: cardreader) voor lief genomen. Dit heeft opzich geen enkele invloed op de foto's.

Ik zou zeggen, probeer een winkel te vinden die beiden heeft staan en kijk welke fijnere gebruiksmogelijkheden heeft en welke lekkerder aan voelt.

specs vergelijking R6 en TZ3. Ontloopt elkaar vrij weinig.

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 13-06-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men vriendin is ook op zoek naar een nieuw toestel voor haar.

buget is max 400€. ze is nogal geboeid door fotografie dus een toestel met slr-like is mss wel leuker maar toch valt haar oog ook op kleinere toestellen zoals bv de ixus75

ze wil liefst mooie kwalitatieve foto's maken en foto's in het donker met of zonder flits moeten ook goed zijn (bv een foto van een lichtjes parade maken zonder al te veel ruis en zonder flitser)

ik heb het vooral gezien op de fuji s9600 voor haar. die komt iets van een 390 dus net binnen haar budget. ik denk wel dat ze hier ook wel gerust haar eerste stapjes in de fotografie kan zetten.

iemand die mss nog andere leuke toestellen weet (mag ook van andere merken zijn buiten canon hoor) of zou je toch best voor die fuji gaan als je betere kwaliteit wilt en je wat meer wilt verdiepen in fotografie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:57:
men vriendin is ook op zoek naar een nieuw toestel voor haar.

buget is max 400€. ze is nogal geboeid door fotografie dus een toestel met slr-like is mss wel leuker maar toch valt haar oog ook op kleinere toestellen zoals bv de ixus75

ze wil liefst mooie kwalitatieve foto's maken en foto's in het donker met of zonder flits moeten ook goed zijn (bv een foto van een lichtjes parade maken zonder al te veel ruis en zonder flitser)

ik heb het vooral gezien op de fuji s9600 voor haar. die komt iets van een 390 dus net binnen haar budget. ik denk wel dat ze hier ook wel gerust haar eerste stapjes in de fotografie kan zetten.

iemand die mss nog andere leuke toestellen weet (mag ook van andere merken zijn buiten canon hoor) of zou je toch best voor die fuji gaan als je betere kwaliteit wilt en je wat meer wilt verdiepen in fotografie?
Misschien is de Fuji 6500 ook een idee? Die is niet heel erg anders en nog steeds uitgebreid genoeg. Heeft een groter display en is €125,- goedkoper. Dan houd je wat meer geld over voor accesoires als een extra accu, geheugenkaartjes en een tasje.
Tuurlijk, de Fuji 9600 heeft meer megapixels (hoewijl de lens die op beide zit die niet 9 mp. niet goed kan benutten) en ziet er iets beter uit, maar ik denk dat die Fuji 6500 ook goed genoeg is.
Het is ook bijna dezelfde camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is er eigenlijk veel verschil met de instelmogelijkheden van die canons, sonys, hp enz type cameras tov die slr look a likes?

kan je bv ook de sluitertijd meer aanpassen in stapjes, diafragma enz? iso waarden zijn hetzelfde aan te passen maar tis vooral het werken met het diafragma en sluitertijd wat een camera leuk maakt dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
De prosumer cams kunnen allemaal diafragma, iso en sluiterstijd instellen.

De compact cameratjes kunnen dit soms wel, soms niet, ligt er een beetje aan voor welke doelgroep die bedoeld is, ISO kunnen ze wel bijna allemaal handmatig instellen trouwens.

Eigenlijk vind ik dat je aan het diafragma bij een compactcam toch niet veel hebt omdat je toch nooit een kleine scherptediepte hebt (door de kleine sensor), tenzij je macro dingen gaat doen en de sluiterstijd ook niet zo heel erg veel omdat je ook niet goed kunt pannen (bijv. bij voorbij rijdende auto's) waarvoor je dat moet kunnen instellen.
Natuurlijk is het wel fijn als je die dingen (vooral sluiterstijd) in beeld ziet zodat je wel weet of je niet een ISO stap hoger moet nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 13-06-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ja.

dus als je echt iets serieuzer ermee wilt bezig zijn ga je best voor zo'n prosumer cam?

trouwens is die s6500 dan ook aan te raden? qua specs scheelt die idd bijna nix tov de 9500. mss is dat dan ook een goede aankoop want dies toch al snel 120€ goedkoper ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ja de Fuji s6500 bedoel ik inderdaad. ;)

Het probleem bij compactcams is vaak trouwens ook dat je helemaal menu's in moet om dingen te veranderen waardoor je een foto ook al snel gemist hebt, waar je bij een prosumer vaak met knoppen dingen kunt veranderen. Die fuji's zijn trouwens ook goed in het donker wat jou graag wou.

[ Voor 78% gewijzigd door -DG- op 13-06-2007 23:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.