Pro Evolution Soccer 5

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu zo dat wanneer iemand de wedstrijd voortijdig verlaat dat de tegenstander automatisch wint met 3-0?
Dat zou een enorm goede zaak zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:02:
Is het nu zo dat wanneer iemand de wedstrijd voortijdig verlaat dat de tegenstander automatisch wint met 3-0?
Dat zou een enorm goede zaak zijn! :)
Ja, je verliest dan met 3-0. Goede zaak idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffffffffff.... ik ben als nieuweling begonnen op niveau 2 maar tjonge, dat valt vies tegen... Ik heb geen schijn van kans in de Eredivisie (league): het is of 0-0 f ik verlies. Op niveau 1 versla ik als Ajax Feyenoord met 4-0, dus dat gaat weer te hard. Nou hoor ik hier iedereen zeggen dat tot en met niveau 3 het spel niet deugd. Geldt dat ook voor newbies like me? Zou ik dan meteen maar moeten beginnen met niveau 4...? Ik heb het idee dat ik daar helemaal kansloos ben...

Ik vindt de schietknop overigens wel ERG gevoelig... Ik hoef 'm maar aan te raken en de balk zit vol. Zowat al m'n schoten gaan dus over. En als ze wel laag genoeg zijn gaan ze steevast naast...

Vraag is dus: wat is nou het beste niveau om mee te beginnen: toch maar laag of leer je het dan verkeerd en moet je hoog beginnen? Ik ben bang dat ik dan (als ik alles dik verlies op hoog niveau) het spel na een tijdje voor gezien hou... Ik speel overigens het liefst een simpele league (Eredivisie) en geen Master League want dat kost me allemaal veel te veel tijd en geregel en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Misschien hele rare vraag, maar is het ook mogelijk om met meer dan 2 spelers online te spelen of kun je alleen maar 1 vs 1 doen? en niet met 4 verschillende ps2's in 1 game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:50
Ik speel mijn Master league op 3 sterren met arsenal, en vind het ook best pittig... (hoop 1-0) heb laatst wel 1 friendly op 4 sterren gespeeld (nederland - marokko ofzo) maar daar werd ik helemaal weggetikt.

Dus of ik moet gewoon doorzetten op 4 sterren, went vanzelf wel. Of ik blijf lekker op 3 sterren moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de meest gebruikte tijd voor een offline wedstrijd...? 10 minuten...? Meer? Minder? Ik neem aan dat dat ook nogal scheelt in de score of je alleen maar 5 minuten speelt of 30 minuten... Ik speel nu 10 minuten: niet te kort, niet te lang, anders duurt een competitie eeuwen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48
ik speel de competitie op 5 sterren, wedstrijden van 30min, ook met PES4 zo gespeeld.

kheb zelfs in de 30 minuten alle moeite om te scoren :p, soms heb je een wedstrijd waarbij alles lukt en dan win je met 4-1 ofzo, anders wordt het uiteindelijk een hopeloze wedstrijd waar je door de verdediging heen probeer te komen

Ik vraag me af, hoe geven jullie een voorzet? met "D" ? das meestal in de 16 plaatsen en zie het wel of de spits erbij kom. Ik ken ook tweemaal op "D" drukken, maar das meestal een scherpe voorzet alleen nuttig in counter als de spits echt vrij loopt. Mij lukt het nooit om dus vanuit een vleugel voorzet te geven en in te koppen of een knulbal en dan erin. De vervedigers krijgten ´m dan toch eruit als ik een normale voorzet met 1x "D" geef.

[ Voor 6% gewijzigd door Wing_xD op 04-11-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Strak voortikken (3x "D") is ook erg effectief bij een counter als je het goed timed en een beetje sterke spits hebt die voor z'n verdediger komt.

Meestal gebruik ik 2x "D" bij normale voorzetten maar het is niet zo heel efficient als bij PES4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al lang een fan van adriano en in pes4 had ik hem naar barca gehaald alleen nu heb ik hem weer gekocht maar omg wat is ie een prutsert in pes5 ( baal er flink van :( )
Wat ik wel kan aanraden is Robben :) Die gast is goeeee en supertje snel :D ( veel asists)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Moet me toch ff van het hart.
In NL xbox magazine krijgt pro evo 5 het cijfer 8 met de opmerking: gat tussen fifa en pes was nooit zo klein.

ZONDER nu te beweren dat de 1 beter is dan de ander, is dat commentaar zo slecht, want dat betekent dat je die games niet echt hebt gespeeld.
Je kunt pes5 namelijk pas beoordelen naar heel wat uren spelen. Er zit zoveel verschil in gameplay dat lijkt op het oog weinig, maar er zijn ZOVEEL details verschillend.

Persoonlijk kan ik - ik heb we en pes vanaf het begin altijd gespeeld - zeggen: houd vol , die pes5 is geniaal.

[ Voor 3% gewijzigd door hully op 05-11-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ze zijn niet goed daar... Het verschil met PES4 is misschien kleiner geworden.. maar PES5 kwam, zag en overwon..

Vanmiddag even op zoek naar de grote PES bijbel.. Heb er al aardig wat goede verhalen over gehoord.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk 2 vs 2 online?

ik speelde gisteren in een keer tegen 2 duisters in mn eentje...

toch wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:51:
Hoe kan je eigenlijk 2 vs 2 online?

ik speelde gisteren in een keer tegen 2 duisters in mn eentje...

toch wel lachen.
Heb je gewonnen? Vaak speel je beter in je eentje dan met zijn tweeen in 1 team

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
ErikH schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:55:
[...]

Heb je gewonnen? Vaak speel je beter in je eentje dan met zijn tweeen in 1 team
Vind je? Als je goed op elkaar bent ingespeeld vind ik het juist andersom :) Je kan dan veel beter op het juiste moment positie kiezen of diepgaan. Ook kan je met z'n 2en een counter beter benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja had wel gewonnen ja...

maar een ding waar ik me zwaar aan iriteer in het spel is dat als je online speeld, en de Conditions staan op Random, dat bijna al mijn spelers gebleseerd zijn :?

vind het zwaar zwaar iritand... keeper beste aanvallers, verdedigers, oke dan maar de spelers ruilen, zijn die ook gebleseerd :( nou dan vind ik het ook niet eerlijk tegenover mijn tegenstander om dan te spelen....

sommige laten gewon de "Conditions" op random staan om dat he er standaard op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:49:
ja had wel gewonnen ja...

maar een ding waar ik me zwaar aan iriteer in het spel is dat als je online speeld, en de Conditions staan op Random, dat bijna al mijn spelers gebleseerd zijn :?

vind het zwaar zwaar iritand... keeper beste aanvallers, verdedigers, oke dan maar de spelers ruilen, zijn die ook gebleseerd :( nou dan vind ik het ook niet eerlijk tegenover mijn tegenstander om dan te spelen....

sommige laten gewon de "Conditions" op random staan om dat he er standaard op staat..
Wat ook opvalt, is dat de ene team de eerste helft "beter" is en de 2e helft is het andersom.
En nog steeds die goalkick fout, steeds naar dezelfde speler.
Terugspeelballen vanaf het middenveld naar de verdediging loopt ook bagger.

Wat betreft conditions, ik denk dat je tegenstander hetzelfde heeft met zijn goede spelers, alleen stellen zij hem wel op.
Kan je ook je favo formation en tactiek opslaan in stock ?
zodat je de andere partijen je tactiek niet steeds hoeft aan te passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Waarschijnlijk heeft dat te maken met hosten en joinen..

Als je host lukt alles gewoon net even beter.. De andere helft join je, waardoor de pass net niet aankomt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
gday schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 02:46:
[...]

Dat meen je niet.... ik kreeg dat mailtje op WOENSDAG 26 oktober, en het is nog steeds niet binnen.. jij krijgt dat mailtje op 27 oktober, en krijgt het op zaterdag 29 oktober al binnen? :?
yup het was zelfs de week ervoor 20ste mail, 22ste had ik m'n game binnen. gewoonlijks kan het wel een week duren..

[ Voor 20% gewijzigd door Terryb47 op 05-11-2005 15:55 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een punt waar ik me dood aan kan ergenen, is als je in de counter een diepte pass geeft aan de spits, vlak langs de lijn, dat hem bij aanname aan net ff aan tikt waardoor die hem uit speeld .. of doe ik nou iets fout :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:27
Speel 'm nu een weekie op de PC. Ben fan sinds pes3.

Conclusies: meer middenveldspel met veel klutsballen = realistisch. voorzetten zijn lastiger, ook prima. Je moet idd strakker richten bij schoten op doel, is okay imo. Toeval ( minder scripting , betere AI ) speelt een flinke rol ( bij mij dan )
Overall is het zaakie weer lastiger gemaakt, wat ik prima vind. Moet toch weer een jaar vooruit.

speel een masterleague op 5 sterren, met minimale centjes. Het is dus weer struggelen om in leven te blijven, helemaal nu ik weer eens uitgeschakeld ben in de tweede ronde cup ( 2-1 en 0-1 )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om de bal aan te nemen kun je op R2 drukken net voor je de bal ontvangt. Je moet dan wel de richtingstoetsen los laten.

Om de bal aan te nemen terwijl je aan het sprinten bent moet je gewoon geluk hebben dat ie hem idd niet buiten loopt. Maar vooral met die R2 kun je enorm veel doen, meer dan je op het eerste zicht zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren me weer eens kapot geergd.. Toen ik 2-1 scoorde had ik ineens enorme lag (door host gecreeerd zeer waarschijnlijk), hierdoor verloor ik uiteindelijk alsnog met 2-3.. Het is vrijwel onmogelijk dat het toeval was die lag ineens, want de rest van de game was er totaal geen lag, toen ik scoorde begon de lag pas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:20:
Gisteren me weer eens kapot geergd.. Toen ik 2-1 scoorde had ik ineens enorme lag (door host gecreeerd zeer waarschijnlijk), hierdoor verloor ik uiteindelijk alsnog met 2-3.. Het is vrijwel onmogelijk dat het toeval was die lag ineens, want de rest van de game was er totaal geen lag, toen ik scoorde begon de lag pas. :(
LoL.

Leuke manier om te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thingol
  • Laatst online: 05-01 22:00

Thingol

Ziz

Never mind....ik praatte onzin |:(

[ Voor 88% gewijzigd door Thingol op 05-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm ik weet niet waar je die regel vandaan haalt maar het is zo als jouw speler vertrekt op eigen helft voor dat die dieptepas gegeven wordt het geen buitenspel kan zijn.

Het maakt niet uit vanwaar die pas komt, zolang jouw speler op de helft van de tegenstander buitenspel staat is het ook altijd buitenspel, behalve als die speler dus op de eigen helft vertrekt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Idd, neem de regels nog maar een keer door Thingol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Hebben jullie ook al eens gehad dat de keeper van de tegenstander in de laatste minuten bij achterstand mee naar voren komt. Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:20:
Heb ik precies hetzelfde al een paar keer gehad... :(:(:(:( dit is echt een nadeel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Januszjes schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:43:
Hebben jullie ook al eens gehad dat de keeper van de tegenstander in de laatste minuten bij achterstand mee naar voren komt. Heel gaaf!
Ja maar dat was in PES4 ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Pes 4 was ik nu wel op uitgekeken. 6 sterren en alles winnen, elke x de triple.
Moet nu duidelijk weer opnieuw beginnen.

Wat me wel opvalt en niet en goede, is dat de computer erg makkelijk door het midden een mannetje vrij kan zetten. Ik zelf heb nog moeite om een uitgespeelde aanval te krijgen. Maar ja, ik speel dan ook met die kneuzen van het standaard masterleague team. En met weinig poen.
Heb alleen Farfan kunnen kopen, en die bakt er niet veel van...
Krijg weinig tegen, maar scoren is pfoeiii lastig. Net echt dus...

en het commentaar blijft om te janken.

Toch is er geen game dat mijn respect zo krijgt als pro evo.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Waarom zet je het commentaar dan niet uit? Speelt veel fijner.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:20:
[...]

Wat ook opvalt, is dat de ene team de eerste helft "beter" is en de 2e helft is het andersom.
En nog steeds die goalkick fout, steeds naar dezelfde speler.
Terugspeelballen vanaf het middenveld naar de verdediging loopt ook bagger.

Wat betreft conditions, ik denk dat je tegenstander hetzelfde heeft met zijn goede spelers, alleen stellen zij hem wel op.
Kan je ook je favo formation en tactiek opslaan in stock ?
zodat je de andere partijen je tactiek niet steeds hoeft aan te passen ?
Komt inderdaad door hosten en joinen. Ik wil dan ook iedereen vragen om haar resolutie aan te passen op 640 x 480 en low quality, zodat de tegenstander een betere gameplay heeft. :7
Kunnen ze dit niet aanpassen in een patch, op basis van de snelheid van je internet je graphics online aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Weet nie of het toeval was of iets maar het volgende gebeurde:
Ik deed een actie maar werd onder uit geschopt, maar de bal rolde door naar een speler van mij dus kreeg voor deel. Alleen kwam na het voordeel teken het ! teken te voorschijn. Betekend dus dat een speler gebleseerd op de grond ligt. Ik zat op een dood punt waar ik nie kon score dus schiet ik de bal maar uit. Met me speler bleek niks aan de hand te zijn dus kon gewoon door spelen. De tegenpartij gooit de bal uit naar een mede speler. En die speler schiet hem met volle kracht naar mijn helft toe. (was geen paas of het was wel de slechtste die ik ooit had gezien.) Mijn verdediger rent naar achter op de bal te pakken en ik ben dus weer in bal bezit.

Iemand dit ook tegen gekomen? Of was dit gewoon toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Is eerder gepost :) Je wordt zelfs uitgefloten als je de bal niet terugspeelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
neeroeter schreef op zondag 06 november 2005 @ 03:45:
Pes 4 was ik nu wel op uitgekeken. 6 sterren en alles winnen, elke x de triple.
Moet nu duidelijk weer opnieuw beginnen.

Wat me wel opvalt en niet en goede, is dat de computer erg makkelijk door het midden een mannetje vrij kan zetten. Ik zelf heb nog moeite om een uitgespeelde aanval te krijgen. Maar ja, ik speel dan ook met die kneuzen van het standaard masterleague team. En met weinig poen.
Heb alleen Farfan kunnen kopen, en die bakt er niet veel van...
Krijg weinig tegen, maar scoren is pfoeiii lastig. Net echt dus...

en het commentaar blijft om te janken.

Toch is er geen game dat mijn respect zo krijgt als pro evo.............
Zelfde hier. PES4 speelde ik, bij wijze van spreken, met een hand op mijn rug gebonden om niet elke wedstrijd op 6 sterren met 5-0 te winnen. En vervelender vond ik het vaak ook dat ik zoveel controle had dat je na de eerste goal eigenlijk al gewonnen had.
Nu, met PES5, heb ik soms wel wat controle over de wedstrijd maar ik raak die net zo makkelijk weer kwijt. En winnen of überhaupt een doelpunt maken is gewoon erg lastig. Dat maakt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

daarnet iemand, ik stond voor met 1-0, 89e minuut vrije trap voor zijn doel en wat gebeurt er disconnect, heb ik wel mooi gewonnen met drie nul.
Heeft de tegenstander dan ook verloren ?

zijn naam was YOHANN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Ik denk dat ik maar eens zelf spelers ga opleiden.

en daarnaast voor het eerst maar eens die tactieken ga gebruiken: forwards press en zo..
Heb ik tot nu toe nooit nodig gehad, wist wel te winnen. Speel dus nu op 5 sterren, maar heb net de 6e ster unlocked in de pes-shop. Ga ik die gebruiken, promoveer ik nog weken niet ( zoals het hoort imo ).

Is het nog een flink verschil tussen 5 en 6 sterren? Ik vind de comp best wel adequaat op 5. Soms te: dreigt een wedstrijd in 0-0 te eindigen, krijg je een ofandere bout-goal tegen, zoals die gozer die vanaf de achterlijn tegen mijn keeper opknalt, en hup erin...Da 's wel lullig, zal mij niet gebeuren.

Nog een paar verschillen met pes4 : voorzetten vanaf de zijkant. Ik heb het idee dat je beter moet richten zowel met tap als dubbeltap dan in pes4.
Vlgs mij is het verschil tussen goed been en verkeerde been-voorzetten weer groter gemaakt. Beetje zoals in pes3...
Bal afschermen gaat makkelijker dan in pes4.
Fatigue lijkt consequenter toe te nemen.
De comp. speelt de bal heel lullig ( maar echt ) rond als ze voorstaat met nog weinig tijd op de klok...
al eerder genoemd: het tegen elkaar opbotsen met soms een vrije trap ( geen bal in de buurt ) tot gevolg.

Nou ja, zo kan ik nog wel ff doorgaan. Het is duidelijk dezelfde engine, maar verder getuned naar meer realisme. chapeau dus!

Binnenkort maar eens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Oh ja, ik wil toch iedereen aanraden die hooked raakt op dit spel om een PS2controller te gaan gebruiken. ( met converter )

Echt de perfecte combinatie.

Moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk, is slechts een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
neeroeter schreef op maandag 07 november 2005 @ 01:46:

Bal afschermen gaat makkelijker dan in pes4.
Hoe?

Mijn probleem is dat als de tegenstander de bal heeft, ik hem zij-aan-zij het halve veld kan volgen zonder de bal te veroveren, maar omgekeerd ben ik kansloos. Als de tegenstander eraan komt (en zijn komen altijd meteen naar je toe rennen, nooit ff rust ofzo) ben ik ook meteen gezien, dag bal :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik heb de PS2 versie van PES5. Ik speel het altijd met 4 of 5 personen, en nu missen we onze initialen als "cursor name". In het boekje zie ik tussen "Button Configuration" en "Sound settings" de uitleg van "Cursor Name Entry", maar in het spel lijkt deze optie niet te bestaan. In PES4 zat die optie er wel.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm gepomoveerd tot de 2e devisie.. wel tof systeem houd je wel bezig om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me steeds maar dood te ergeren aan dit spel, online altijd gelijk spel.....
het scoren zit er gewoon bijna niet in... minimaal loop ik 13 keer naar de zijlijn en probeer ik een hoge voorzet te geven, die vervolgens bijna altijd, weg gekopt worden door de verdedigers. Nou dit is in echt voetbal zelfs nog niet eens zo.. heb er nu echt heel veel uren op, maar ik moet zeggen dat ik het controle krijgen maar waardeloos vind, zo is het helemaal geen hol meer aan te spelen als jij bijna niet kan scoren.. realistisch is het in ieder geval niet, want in hedendaagse voetbal is scoren nog makelijker.. had liever de gameplay van pro 4 met de vernieuwingen gehad.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe je duidelijk iets mis ;)

ik speel op 5 sterren en de goaltjes beginnen te komen. Maw, je moet eerst een tijd oefenen.
Probeer ook gewoon eens te trappen buiten de 16, kan verassend zijn hoeveel doelpunten je daarmee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je wilt scoren kan je het beste op 5 sterren spelen, dan gaat de CPU ook voetballen en niet alleen maar verdedigen.. Nadeel is wel dat de CPU vaak in de laatste minuut scoort.

Je moet trouwens niet alleen via de zijkant kans creeren, maar probeer meerdere manieren. Ga niet 90 minuten als een gek aanvallen maar zoek steeds de vrije man. Probeer eens een schot van afstand.. Dan komen de doelpunten vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over online spelen...

Tegen de computer weiger in te spelen, omdat de computer altijd weet welke kan je op loopt..

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:00:

Tegen de computer weiger in te spelen, omdat de computer altijd weet welke kan je op loopt..
Hou hem dan voor de gek, de computer heeft ook maar bepaalde denkpatronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:00:

Ik win toch regelmatig met 3-0 bij wedstrijden van 10 minuten...

Het voelt zo lekker aan om ruim voor te staan en dan het balletje lekker rond te laten gaan, beetje gallery play en de tegenstander maar laten rennen... heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Terryb47 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:45:
[...]

yup het was zelfs de week ervoor 20ste mail, 22ste had ik m'n game binnen. gewoonlijks kan het wel een week duren..
Ik wacht al 12 dagen, en hij is nog steeds niet binnen. Ze maken het wel spannend... :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Over hoe je de bal afschermt:

R2 , schuin wegdraaien en meteen weer naar voren tikken

L1 indrukken voordat je de bal aanneemt, hiermee maak je korte felle moves

Heb nu al ettelijke keren gehad dat ik een goeie voorzet afleverde , redelijk vrij kon inkoppen maar naast....Je moet weer beter richten met pes5 itt pes4, waarbij de comp vaak een handje hielp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de ps2 helaas niet de beschikking over een (PC-PS2) verbinding.
Maar ik wil wel alle teams, spelers etc. aanpassen naar "real-life" namen.

Zijn er al lijsten beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:39:
Als je wilt scoren kan je het beste op 5 sterren spelen, dan gaat de CPU ook voetballen en niet alleen maar verdedigen.. Nadeel is wel dat de CPU vaak in de laatste minuut scoort.

Je moet trouwens niet alleen via de zijkant kans creeren, maar probeer meerdere manieren. Ga niet 90 minuten als een gek aanvallen maar zoek steeds de vrije man. Probeer eens een schot van afstand.. Dan komen de doelpunten vanzelf.
Inderdaad, schoten van afstand zijn in PES 5 effectiever geworden t.o.v. PES 4.
Prachtige doelpunten kunnen hieruit voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat je veel wil scoren, maar als je het zo makkelijk wordt gemaakt is er na een week niks meer aan. Nee, lekker moeilijk.. Online heb ik al veel goeie tegenstanders gehad... Leuk om tegenh te spelen. Zo raak je nog lang niet uitgekeken op dit MASTER spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is er ergens online nog de combo's te vinden, voor de pcspel. of op zn minst alle trucjes uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me niet om veel scoren, maar ik speelde tegen iemand die gewoon super slecht is, 63% had ik balbezit, en alle kansen gemist...
sta je eindelijk goed in het strafschot gebied om te knallen, struikel je weer als je net wilt schieten over een verdediger van de tegenpartij heen..

dit spel wekt veel ergenis op bij mij, of is dit alleen bij mij zo?

maar als iemand zegt die hij elke wedstrijd wel een doel punt kan scoren zou ik graag een potje tegen hem spelen.

Deel 4 had je nog veel controle over je speler, nu kan je amper een speler dollen...

en die truukjes hebben bijna toch geen nut, omdat je de bal zo snel mogelijk in het rond moet spelen om bal verlies te voorkomen.

Lobjes gaan ook niet meer lekker, maak zelden zulke situaties mee.

Wat ik nog dommer vind is, als ik tegen iemand speelde die slecht was met pro 4, won ik makelijk met 4 - 0. nu moet je al blij zijn als je een keer kan scoren... dus realistisch is het niet..

"Als een top club gaat voetballen tegen een amateur club winnnen ze ook dik..."

Dus waanschijnlijk doet de computer in deel 5 veel voor je kwa verdedigen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens.
Het is helemaal niet moeilijk om te scoren. Elke wedstrijd scoor ik wel (en dan speel ik maar 5minuten per helft), het enige wat moeilijker is geworden is de verdediging van de tegenpartij.

Ergernis wekt het spel bij mij niet echt op, alhoewel dat een beetje afhankelijk is van de scheidsrechter die fluit. Je hebt ze d'r bij die echt voor elke aanraking fluiten dat is wel irritant. En je hebt tegenstanders die je elke keer neer halen als je op het punt staat door te breken.
Maar ja, das de emotie van voetbal hé ;)
Super spel alhoewel ik PES3 nog het lekkerst weg vond spelen..maar dat komt misschien omdat ik die 3 jaar heb gespeeld en PES5 nu pas 1 maand.

Ik kan alleen niet online spelen, ligt dat aan mn router instellingen of hebben meer mensen daar last van?

Trouwens:
1. Als je niet te veel "geld" hebt koop dan Mancini en Martins als buitenspelers. Zijn supersnel en effectief en onderschat qua prijs in het spel.

2. Wat is het probleem met ballen terugspelen naar de keeper? Nooit last van gehad dat dat niet goed ging.

3. Ik vind de tactische passjes veel beter uitgevoerd in PES5, als je echt een goede timing hebt valt die bal vaak precies zoals je wilt, dat vond ik in PES3 vaak wat minder

4. Als de spits niet scoort of alles van z'n voeten laat springen dan ligt dat aan de spits zijn kwaliteiten. Waarschijnlijk begin je dan pas net. Let er ook op dat je niet aan het sprinten bent als je de bal aanneemt, alleen de echt goede spitsen controleren zo'n bal dan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ergenis staat gelijk aan PES... Dus daar heeft iedereen last van..

Gisteren speelde ik een wedstrijd en echt alles werd tegen me gefloten, terwijl aan de andere kant bijna niet gefloten werd. 20 kansen geen doelpunt.. Stond op het punt om mijn controller door mijn TV te gooien.

Maar ik vind het wel goed dat de "bugs" als lobjes uit PES4 zijn gehaald.. Sommige speelden alleen maar op deze foutjes, je moet nu creatiever zijn.. Nadeel is wel dat nu de vrije trappen een te gevaarlijk wapen is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Macer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:42:
Ergenis staat gelijk aan PES... Dus daar heeft iedereen last van..

Gisteren speelde ik een wedstrijd en echt alles werd tegen me gefloten, terwijl aan de andere kant bijna niet gefloten werd. 20 kansen geen doelpunt.. Stond op het punt om mijn controller door mijn TV te gooien.

Maar ik vind het wel goed dat de "bugs" als lobjes uit PES4 zijn gehaald.. Sommige speelden alleen maar op deze foutjes, je moet nu creatiever zijn.. Nadeel is wel dat nu de vrije trappen een te gevaarlijk wapen is geworden.
Vrije trappen krijg ik er nog steeds niet in. (op de PC)
Iemand wat tips waar ik op moet letten? En hoe hun een bla schieten, welke toetsten combo's enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:45:
[...]

Ja, je verliest dan met 3-0. Goede zaak idd
Thnx voor je reactie!
Dit is voor mij een reden dat ik dan maar gauw de xbox versie van PES moet gaan aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zeker doen... :)
Maar dit was in PES4 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
dark4ever schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:12:
[...]

Vrije trappen krijg ik er nog steeds niet in. (op de PC)
Iemand wat tips waar ik op moet letten? En hoe hun een bla schieten, welke toetsten combo's enzo?
Ik probeer niet te krullen. Ik richt in een rechte lijn op de hoek waar ik hem in wil hebben. Druk de balk sowieso voorbij de helft (afhankelijk van de afstand bepaal ik hoeveel over de helft qua kracht). Hou de toets naar voren ingedrukt (letterlijk omhoog op je gamepad) en knallen maar.

Heb hier nog niet uit gescoort, wel veel paal, lat, of door de keeper uit de kruising gepakt.

Ik heb wel gescoort door de vrije trap in 2-en te nemen. Balletje breed en dan iemand met veel shot power en accuracy laten schieten. Daar gaan er gemiddeld 3 van de 10 in.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm. Ik vind het een stoer spel. Veel beter als zijn voorganger, ziet er veel gelikter uit.
Jammer dat ik niet zo goed kan draaien met mijn ventjes :/ Dus ik heb echt een controller nodig ipv een toetsenbord. Heeft iemand een aanradertje voor mij (voor niet te veel geld).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:30:
Zeker doen... :)
Maar dit was in PES4 ook al.
Dat wist ik helemaal niet Macer. (Thnx!)
Ik werd een beetje behoorlijk flauw van van al die weglopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn wel goeie controllers:
http://www.kelkoo.nl/b/a/..._dual_action_gamepad.html
Ik had zelf helaas al een gamepad van Logitech zonder sticks bij de Kijkshop gekocht voor 10 euro, maar zit er over na te denken om alsnog 1 met analoge sticks te kopen i.v.m. bepaalde moves.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Niemand die het vreemd vind dat 'The British Premiership' enkel bestaat uit Spaanse Teams in de master league? En dat the Low Valley Championship de engelse ploegen bevat? Niet dat dit nou zo hele grote ramp is, maar het staat slordig. Op PESFAN kan ik nou ook niet echt een fix vinden hiervoor.... (of ik slaap nog half dat ik eroverheen kijk). De nieuwe Option File aldaar fixt dit ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ulti23 op 08-11-2005 11:58 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen mensen... klagen klagen klagen.. on realistisch blablabla.. ok sommige dingen zullen niet echt realistisch zijn.. maar grotendeels toch zeker wel.

Pro5 is echt een voetbal spel waar je echt voetbal moet spelen..
En de mensen die zelf ooit voetbal hebben gespeeld of teminste verstand hebben van voetbal
(hoe het spelletje werkt) komen aardig uit de voeten met dit spel.

Het is niet blind de bal alleen maar naar voren spelen om zo snel mogelijk een doelpunt te maken.
Want hoe sneller je naar voren paast (tenzij het een counter is) raak je de bal 9 van de 10 keer kwijt.

Probeer balbezit te houden als ik speel .. speel ik soms de bal terug naar de verdediging en via de verdediging speel ik hem naar de andere kant.. opzoek naar die opening .. speel de bal in op een spits en kaats hem terug.. naar het middenveld.. leg de bal vaak breed i.p.v alleen maar naar voren. zo zorg je ervoor dat je team maatjes bezig zijn en niet constant op hun plek blijven en dus ook je tegenstander mee loopt met je aanvallers en zo krijg je dus meer speelruimte.
Ga een duel aan met een ventje op het middenveld.. je zal zien als je hem voorbij bent heb je ruimte om mooie acties te maken met je aanvallers. Zo is het in het echt ook.. als een middenvelder word weggespeeld door een individuele actie komt er zoveel ruimte vrij.. en als je dan met 3 aanvallers speelt (vaak tegen 4 verdedigers) en jij komt met jouw mannetje die zojuist het middenveld is gepasseerd is het 4-4.. en dan tja.. keuzes maken net zoals in het echt.. Of je legt hem af en schiet..Of je schiet in 1x buiten de 16.. of je kapt nog 1 mannetje uit en dan weet je cker dat je scoort..

Kortom.. als je alleen maar rond tikt.. en hopen dat ie via via bij je spitsen terechtkomt.. duurt het idd lang voor je een doelpunt maakt.

Speel ook rustig niet gehaast.. als je niet naar voren kan spelen.. leg de bal gewoon breed en wacht tot dat mannetje waar je naartoe wou spelen losgelaten word door zijn verdediger.

//Voorzet.
En tja.. doelpunten komen ook vaak uit situaties waar ze uit ontstaan.. voorzetten van de zijkant bijv.. als er 7 verdedigers staan en 3 spitsen en je geef hem voor.. is het logisch dat je hem er niet in krijgt.. ook al heb je henry..(alhoewel het me wel gelukt was om met henry tussen 3 man erin te koppen) die spitsen worden gewoon zwaar verdedigd (is logisch toch.. is Realistisch! dat je hem er dan niet in krijgt zomaar) maar kom je met een counter en is het 3-3 in de aanval.. dan is de kans groter dat je zo'n bal er in kopt..

//Schieten
Schieten buiten de 16 is ook niet zomaar.. je moet wel de ruimte en de tijd hebben om goed op doel te kunnen schieten.. ook is het zo als je rustig loopt en de bal ligt vlak voor jevoeten en je schiet dan.. dan gaat de bal ook alle kanten op.. maar geef je de bal klein tikje. L1+R1 oid. zodat de bal iets voor je uitrolt.. en je schiet dan.. raakt de balk minder sneller vol. en schiet je dus beter.
en ook hierweer.. net zoals in het echt.. in het echt ken je ook niet zomaar verwachte dat je in 1x in het doel schiet als er 2 mannetjes vlakbij je staan..en tja zeg nou zelf.. een bal schiet je beter als je er 3 meter vanaf staat dan dat je uit stand een bal schiet..

Het zijn slechts tips om tot scorings mogelijkheden te komen..en tja.. soms gebeurd gewoon iets vaags.. 2 spelers die tegen elkaar botsen en de 3de gaat er mee heen..Ja het gebeurd.. ook in het echt.. maar zeden.. maar het gebeurd..! en ja dat maakt het tog mooi!

Gister nog Master League Ajax.. gaar team kunnen niks.. maar ik krijg eenaanval in de 16 en ik draai me om en ik schiet! bam ..! onderuitgehaald.. Penalty..! dus ik d8 beter! niet weer een 2de westrijd gelijk :S.. maja ik schiet gaat hij buitenkant paal naast.. :S naja ik d8 fuckk klote.. maja dat is echt .. in het echt voetbal gaat het ook zo.. dan ken je wel gaan kenkere op het spel.. maar in het echt gebeurd het ook.. dus tja.. hnet is gewoon Supa realistisch..

Naja en nu heb ik weer een half uur gevuld op mijn Ooo Zo Fijne En LeerZame Stage..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Kan niet anders zeggen dat ik het met je eens ben Djuar. _/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Klinkt wel leuk, maar heb jij nooit last dat je tegenstander (ai) de godganse wedstrijd loopt de pressen als een bezetene zodat je nooit ff rustig de bal kunt passen of jezelf kunt positioneren om te schieten? Zelfs teams met slechte spelers kunnen zonder problemen de hele wedstrijd pressen.

Daarnaast zijn spelers (van slechte teams) vrijwel altijd evensnel, hebben ze allen het tactisch inzicht om veelvuldig een pass te onderscheppen, passen ze zelf ontzettend nauwkeurig (over lange afstand), kunnen ze prima een prachtige steekpass geven, lopen ze zonder veel moeite weg uit mijn verdediging, geven ze fantastische voorzetten, winnen ze vaak het kopduel (van Stam enz.) etc etc.

En dit dus met Milan-Heracles. Als ik zo'n wedstrijd speel, moet ik gewoon kunnen domineren en niet het gevoel hebben dat ik tegen Juventus speel dat Heracles shirtjes heeft geleend :r

Hebben de attributen van de spelers in godsnaam nog enig nut? Gek wordt ik ervan |:(

Als alleen de topteams dit hadden, ok. Maar zelfs dan is dat niet 100% realistisch, want zij pressen in het echt echt niet de hele wedstrijd door, zeker Italianen niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Benotti op 08-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nogmaals 3 en 4 sterren zuigt... Als je wilt voetballen moet je 5 sterren nemen..
Dan is je tegenstander niet meer alleen bezig met verdedigen.

Ik had op de pc 10 wedstrijden gespeeld op 3 of 4 sterren en had geloof ik 1x gescoord. Daarna 4 wedstrijden op 5 sterren en in die wedstrijden scoorde ik 6 keer. Je krijgt wel meer tegen, maar dat is makkelijker te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:57:
Niemand die het vreemd vind dat 'The British Premiership' enkel bestaat uit Spaanse Teams in de master league? En dat the Low Valley Championship de engelse ploegen bevat? Niet dat dit nou zo hele grote ramp is, maar het staat slordig. Op PESFAN kan ik nou ook niet echt een fix vinden hiervoor.... (of ik slaap nog half dat ik eroverheen kijk). De nieuwe Option File aldaar fixt dit ook niet.
Voor Master League kan je zelf een naam geven aan de divisies (onder options). Daarnaast kan je met de optie compose teams uit de PES shop zelf de indeling per divisie maken (zelf teams indelen).

De maker van die optie file op PESFAN heeft die namen zelf ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Benotti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:40:
Klinkt wel leuk, maar heb jij nooit last dat je tegenstander (ai) de godganse wedstrijd loopt de pressen als een bezetene zodat je nooit ff rustig de bal kunt passen of jezelf kunt positioneren om te schieten? Zelfs teams met slechte spelers kunnen zonder problemen de hele wedstrijd pressen.

Daarnaast zijn spelers (van slechte teams) vrijwel altijd evensnel, hebben ze allen het tactisch inzicht om veelvuldig een pass te onderscheppen, passen ze zelf ontzettend nauwkeurig (over lange afstand), kunnen ze prima een prachtige steekpass geven, lopen ze zonder veel moeite weg uit mijn verdediging, geven ze fantastische voorzetten, winnen ze vaak het kopduel (van Stam enz.) etc etc.

En dit dus met Milan-Heracles. Als ik zo'n wedstrijd speel, moet ik gewoon kunnen domineren en niet het gevoel hebben dat ik tegen Juventus speel dat Heracles shirtjes heeft geleend :r

Hebben de attributen van de spelers in godsnaam nog enig nut? Gek wordt ik ervan |:(

Als alleen de topteams dit hadden, ok. Maar zelfs dan is dat niet 100% realistisch, want zij pressen in het echt echt niet de hele wedstrijd door, zeker Italianen niet.
Je hebt hierin ook wel deels gelijk, maar een Heracles verdedigt gewoon met 11 man, dat scoort gewoon verrot. Daar heb ik ook last van. Ik speel ook veel liever tegen de betere clubs, aangezien zij zelf ook voetballen en gaatjes laten glippen. Er is ook veel meer spanning en actie.

Ik vind het wel fijn als de tegenstander presst, er staat altijd wel een mannetje vrij en dan ben je zo door de verdigiging heen en het houd je scherp.

En hier ook, speel het spel vanaf 5 sterren. Dat speelt tenminste leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook het idee dat 3 sterren veel moeilijker is dan 6 sterren? Op 3 sterren speelt wordt er dik verdedigend gespeeld. Op 6 sterren is de wedstrijd meer open (o.a. makkelijker om steekballen te geven)

Speel nu alleen op 6 sterren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Macer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:50:
Nogmaals 3 en 4 sterren zuigt... Als je wilt voetballen moet je 5 sterren nemen..
Dan is je tegenstander niet meer alleen bezig met verdedigen.
Sorry, vergeten te zeggen. Ik speel op 6 sterren.
Smarron schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:10:
[...]
Je hebt hierin ook wel deels gelijk, maar een Heracles verdedigt gewoon met 11 man, dat scoort gewoon verrot.
Ik heb geen enkele keer gerept over moeilijkheden met scoren. Dat was mijn punt niet. Wat ik opnoemde, hoort een Heracles gewoon niet te kunnen (en uiteraard niet alleen Heracles)

Mijn probleem is de artificiele spanning. Als ik veel beter ben, moet ik de tegenstander gewoon van de mat kunnen spelen en omgekeerd. In pes4 won ik op 6 sterren met Jamaica van Argentinie en met Saudi Arabie van Brazilie.
Het is gewoon _niet_ realistisch en in dit geval erger ik mij daar vreselijk aan. Helaas hebben Pes4 enzo hetzelfde |:(

Artificiele spanning: :r (net zoals met racespellen. Als ik veel sneller ben, moet de ai niet opeens alles gelijk gaan zitten trekken door de tegenstander opeens onwaarschijnlijk snel te laten racen 8)7 )

[ Voor 71% gewijzigd door Benotti op 08-11-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Benotti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:17:
Ik heb geen enkele keer gerept over moeilijkheden met scoren. Dat was mijn punt niet. Wat ik opnoemde, hoort een Heracles gewoon niet te kunnen (en uiteraard niet alleen Heracles)
Nee, ik snap je. Ik vermijd bij voorbaat al die 3e rangs clubs, het speelt gewoon niet fijn nee. Wat betreft snelheid van spelers heb ik daar opzich niet zoveel last van eigenlijk.

Maar net als in het echt speelt het fijner tegen een goede club in Europa dan een vage club ergens uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Smarron schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:23:
[...]

Maar net als in het echt speelt het fijner tegen een goede club in Europa dan een vage club ergens uit het oosten.
Dat wel, maar de lijn trekt zich ook dan gewoon door. Het is natuurlijk een stuk acceptabeler als het gebeurt tegen een topploeg dan tegen een kutclub, maar de nepheid blijft er wel.

Als ik bijv. tegen een Italiaanse ploeg speel, is het toch niet realistisch als ze je constant achtervolgen? Ga gewoon terugzakken en laat mij de bal maar rondtikken en proberen het gaatje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Ik vind het online vaag, de tegenstanders die moeilijk zijn, zijn in principe niet echt moeilijk, maar ze verneuken hun basisopstelling, als je als tegenstander hier niet op aanpast, krijg je het moeilijk.

Ze veranderen de basisopstelling, door deze ze neer te zetten dat de spelers wel 30 meter van elkaar vandaan staan, onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand het volgende probleem ?

ps. staat in problemen en vragen, maar dacht zal het hier ook even onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hoe moet je je registeren om online te kunnen spelen? Omdat mijn copy van pes5 van play.com zo lang onderweg was (13 dagen) heb ik het aanvankelijk illegaal gespeeld, maar kon toen nog niet online uiteraard.

Nu heb ik het spel verwijderd, en weer opnieuw geinstalleerd met de echte dvd en de legale key (is vandaag allemaal binnengekomen) maar als ik naar Network ga in het mode select menu, vraagt ie op een gegeven moment om een password ... moet ik me niet eerst registreren ofzo??

edit:

Never mind, heb het al gevonden. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 08-11-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als je de cd erin doet.. staat er een optie register..

daar ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Wat mij opviel is dat je niet de home-stadions van de Eredivisie clubs kunt wijzigen :?

Bij de overige kan dit wel...

Ik wil met Sparta niet in het Olympiastadion van Munchen spelen :X
Vind het realistischer om in een kleiner stadion te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik nooit aanbiedingen van andere clubs voor spelers van mij? Zit nu in het 3de seizoen maar heb nog nooit een bod gekregen van een andere club?

Waar zie je of je die krijgt? Bij PES3 kon je dat altijd in je negotiation manager vinden. Bij PES5 zie ik alleen de opties om zelf spelers te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:51:
Waarom krijg ik nooit aanbiedingen van andere clubs voor spelers van mij? Zit nu in het 3de seizoen maar heb nog nooit een bod gekregen van een andere club?

Waar zie je of je die krijgt? Bij PES3 kon je dat altijd in je negotiation manager vinden. Bij PES5 zie ik alleen de opties om zelf spelers te halen.
Bij PES4 was het zo dat je spelers wel op de transferlijst moest zetten volgens mij. Heb je dat gedaan? Ben zelf inmiddels ook een ML begonnen, zal kijken of ik misschien een concreter antwoord kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:56:
[...]

Bij PES4 was het zo dat je spelers wel op de transferlijst moest zetten volgens mij. Heb je dat gedaan? Ben zelf inmiddels ook een ML begonnen, zal kijken of ik misschien een concreter antwoord kan vinden.
Je kan ze inderdaad op de transferlijst zetten. Bij mij is het een paar keer voorgekomen dat ik aanbiedingen kreeg zonder dat de speler op de transferlijst staat. Weet niet wat de voorwaarden hiervoor zijn (misschien in de top 5 op een van de posities qua punten aantal
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Je krijgt ook aanbiedingen als ze niet op de transferlijst staan hoor.

Ik had in m'n 1e seizoen meteen 3 aanbiedingen op Zidane tijdens de winsterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Waar slaat het op dat als je de 2e divisie haalt dat je dan alleen maar italiaanse ploegen in de hoogste klasse hebt. Wel erg jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyo,

Weet iemand hoe het ervoor staat met de patches?? Ik doel dan bijvoorbeeld op de wolf patch ofzo!!

Alvast thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze middag even een wereldbeker gespeeld met Engeland op 5 sterretjes en 15 minuten wedstrijdduur en dat bevalt me heel erg! PES 4 lag me iets minder dan PES 3 om een of andere reden maar deze vindik weer helemaal lekker.

Zeker het realisme van de duels is fél verbeterd, jammer dat de scheidsrechter imo nét iets te veel fluit. Natuurlijk is het ook belangrijk dat je je spelstijl aanpast want als je zoals in de vorige PES games telkens op je tegenstander afloopt heb je keer op keer een fout vast. Ik vind deze manier van verdedigen veel realistischer. Als verdediger gaje ook niet direct op de bal af maar wacht je het gewenste moment af om de bal te ontfutselen.

Behoorlijk fun ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:35:
Waar slaat het op dat als je de 2e divisie haalt dat je dan alleen maar italiaanse ploegen in de hoogste klasse hebt. Wel erg jammer zeg.
Zoals eerder gezegd kan je zelf bepalen welke teams in de verschillende divisies spelen als je de optie uit de PES shop koopt. Je kan ook de namen van de divisies aanpassen (bv 4 echt bestaande competities)

Ik heb bv alle engelse teams in divisie 1, Italiaanse in 2, Spaanse in 3, en Nederlandse in 4.
Is ook wat leuker met het spelen van WEFA Cup etc in Master League.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:07:
Hyo,

Weet iemand hoe het ervoor staat met de patches?? Ik doel dan bijvoorbeeld op de wolf patch ofzo!!

Alvast thnx!!
Zijn ze geloof ik wel mee bezig, is helaas nog niet uit. Hopelijk is hier snel een release van!!

Hebben trouwens meer mensen last van lag tijdens het spelen van PES5 op de PC?
Gisteravond om 23.00 uur zou ik namelijk een potje online spelen tegen een vriend en de eerste helft had hij lag en ik de tweede :'( Bij beide werd er niet gedownload.
Zeer irritant en het neemt mijn motivatie om online te spelen een beetje weg.
Weet iemand wat hier de oorzaak is?? Ben erg benieuwd namelijk!!

Oh, btw: heeft iemand ervaring met de Logitech Dual Shock gamepad??
Ik heb namelijk net een Logitech Precision gekocht, zonder analoge sticks, toen ik pas de Dual Shock zag liggen. Iemand advies/tips/aanraden?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je spelers op de transferlijst zetten dan? Dit werkte zo niet bij PES3 toch?

Even voor de fun mijn opstelling (zit pas in 3de seizoen):

GK: Gomes
LB: McCartney
CB: Alex
CB: Maduro
RB: Lopez
LM/WF: Martins
CM: Cocu / Galásek
CM: Van der Vaart
RM/WF: Mancini
CF: Mutu
CF: Kuyt (volgens de statistieken bijna beter dan Henry 8) )

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:40:
[...]

Zijn ze geloof ik wel mee bezig, is helaas nog niet uit. Hopelijk is hier snel een release van!!

Hebben trouwens meer mensen last van lag tijdens het spelen van PES5 op de PC?
Gisteravond om 23.00 uur zou ik namelijk een potje online spelen tegen een vriend en de eerste helft had hij lag en ik de tweede :'( Bij beide werd er niet gedownload.
Zeer irritant en het neemt mijn motivatie om online te spelen een beetje weg.
Weet iemand wat hier de oorzaak is?? Ben erg benieuwd namelijk!!

Oh, btw: heeft iemand ervaring met de Logitech Dual Shock gamepad??
Ik heb namelijk net een Logitech Precision gekocht, zonder analoge sticks, toen ik pas de Dual Shock zag liggen. Iemand advies/tips/aanraden?? B)
Motivatie bij mij om online te spelen is bij mij ook minder. Iedereen speelt met hoge resolutie en hoge kwaliteit. Dit komt niet ten goede aan de snelheid van het spel. Welliswaar kan je zelf 1 helft hosten, maar als je zo vriendelijk bent om de resolutie te verlagen voor de ander heeft de ander 2 helften goede gameplay en ik maar 1 als de ander niet de resolutie verandert.
Dus zou je eigenlijk je eigenlijk je eigen resolutie hoog moeten houden om het voor de ander moeilijk te maken. Dit lijkt me niet echt de bedoeling.

Op de xbox zal je dit probleem niet hebben omdat het standaardresolutie is voor iedereen.
Daarom zou ik iedereen willen vragen om met 640 x 480 en low quality online te spelen. Ook al ziet het er lelijk uit. Of misschien een patch van konami die die kwaliteit van je graohics aanpast naarmate je een langzamere verbinding hebt.
Genoeg geklaagd voor vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Mijn opstelling bij ManUtd + regelmatige invallers:

Doel: vd Sar (Howard)
Verdediging: Heinze, Ferdinand, Silverstre (OShea, Brown, G. Neville)
Middenveld: Essien, Park, Smith, Rooney (Scholes, Keane, Kaiser, C.Ronaldo)
Spitsen: Giggs, Nistelrooij, Joaquin (F.Torres, Nemeth)

Ik speel 3-4-3. (middenveld een ruit)

Verlanglijstje:
-Robben
-Tevez
-Kompany
-Goede AMF (iemand??)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Zosas schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:13:
Mijn opstelling bij ManUtd + regelmatige invallers:

Doel: vd Sar (Howard)
Verdediging: Heinze, Ferdinand, Silverstre (OShea, Brown, G. Neville)
Middenveld: Essien, Park, Smith, Rooney (Scholes, Keane, Kaiser, C.Ronaldo)
Spitsen: Giggs, Nistelrooij, Joaquin (F.Torres, Nemeth)

Ik speel 3-4-3. (middenveld een ruit)

Verlanglijstje:
-Robben
-Tevez
-Kompany
-Goede AMF (iemand??)
Goede AMF:

Van der Vaart, Pires, Hleb, Zidane, Deco, Totti.

Meestal koop ik altijd eerst een goede aanvallende middenvelder en daarna pas een goede spits, de balletjes moeten natuurlijk wel bij de spitsen komen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:52:
[...]

Motivatie bij mij om online te spelen is bij mij ook minder. Iedereen speelt met hoge resolutie en hoge kwaliteit. Dit komt niet ten goede aan de snelheid van het spel. Welliswaar kan je zelf 1 helft hosten, maar als je zo vriendelijk bent om de resolutie te verlagen voor de ander heeft de ander 2 helften goede gameplay en ik maar 1 als de ander niet de resolutie verandert.
Dus zou je eigenlijk je eigenlijk je eigen resolutie hoog moeten houden om het voor de ander moeilijk te maken. Dit lijkt me niet echt de bedoeling.

Op de xbox zal je dit probleem niet hebben omdat het standaardresolutie is voor iedereen.
Daarom zou ik iedereen willen vragen om met 640 x 480 en low quality online te spelen. Ook al ziet het er lelijk uit. Of misschien een patch van konami die die kwaliteit van je graohics aanpast naarmate je een langzamere verbinding hebt.
Huh, wat raar dat de snelheid van het online spelen afhankelijk is van de resolutie..? :? Als het spel daardoor trager gaat, moet diegene er zelf toch ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, weet ook niet precies hoe het werkt, maar bij pes4 was dit ook het geval. Daar werd aangeraden om 640 x 480 en low quality te gebruiken. Hoe hoger de resolutie hoe meer data gestuurd moet worden, des te trager het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:52:
[...]

Als het aan de resolutie zou liggen, waarom hadden we dan afgelopen week geen last van lag? Toen speelde ik tegen dezelfde tegenstander en die had toen geen lag :? Trouwens, hij heeft ook een nieuwe computer, dus beide spelen we geloof ik op dezelfde settings (zal het eens ff checken) O-) Beetje gek dit, heb toch meer het id dat Konami de oorzaak is B) In iedergeval bedankt en we zullen het vanavond ff testen of het idd werkt :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Nippletwister schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:19:
[...]

Goede AMF:

Van der Vaart, Pires, Hleb, Zidane, Deco, Totti.

Meestal koop ik altijd eerst een goede aanvallende middenvelder en daarna pas een goede spits, de balletjes moeten natuurlijk wel bij de spitsen komen he :)
Pires en Zidane zijn te oud.
Deco niet goed genoeg (moet toch de concurrentie aan met Rooney)
Totti is idd een optie.

F.Torres heb ik voor een schijntje kunnen halen. Heb hem geruild tegen Saha plus een beetje geld. Saha is eind 20 en Torres begin 20....keuze snel gemaakt. Daarnaast is Torres kopsterker dan Saha en gezien mijn speelstijl komen veel voorzetten van de flanken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaka is ook een goede AMF.

Hoe ruil je? En hoe zet je spelers op de transferlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

De oorzaak ligt duidelijk bij Konami en mensen met een langzame computer en/of internetverbinding.
Het is toch belachelijk dat iemand met een highend systeem en snelle internetverbinding gedwongen zou moeten worden in een lage onacceptabele resolutie te gaan spelen terwijl het spel al slechts een maximale resolutie van 1280x1024 heeft en geeneens zo gedetaileerd is. Andere spellen kun je gewoon met 64 man in een 2048x1536 resolutie spelen en die spellen zijn nogeens veel meer gedetaileerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:53:
Kaka is ook een goede AMF.

Hoe ruil je? En hoe zet je spelers op de transferlijst?
In ML naar Negotiation en dan my team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een netwerkadapter gekocht voor de PS2.
Aangesloten en geconfigureerd, alles loopt smooth en zoals het moet.

Een lobby gejoined in amateur klasse. Je hebt wel een zeer klein beetje last van lag, je hebt het gevoel dat de spelers een beetje zweven, de andere helft is dit natuurlijk niet het geval, maar al bij al speelt het vlotjes.

Ik vraag me af hoeveel punten je nodig hebt om naar de volgende klasse te promoveren?

Je hebt amateur klasse waar je begint en welke klasses heb je dan nog?
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.