TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
rally schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:15:
[...]

@BJCK: Worden die lijnen op een bepaalde tijd opgeleverd, of kan dat gewoon op elk moment gedurende de dag gebeuren?
Telco-telco op die dag zelf, niet over die dag ISP bellen altijd.

Levering van linesharing kan eerder al werken. Levering van nieuwe koperlijn NLS moet je wachten tot KPN komt voor de afspraak omdat je anders niet weet welke lijn en dan wordt hij vaak pas ingeprikt.
Terrestra schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:39:
Ben vandaag ook overgezet van demon naar tweakdsl en ik moet zeggen ben verbaast over de snelheid :). Waar ik bij demon rond de 750kb haalde met uitglijders naar de 800kb.
Haal ik nu gewoon bij tweakdsl constant 870-880kb :)

Nu nog maar afwachten wanneer adsl2+ wordt opgeleverd
Demon/BaByXL (Tiscali dus) of Demon/BBned?

En is je linesync dan ook anders op je downstream? Of was die altijd al >8000Kbps?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Aangezien mijn nieuwe ACS blokje mijn probleem niet verhelpt, gooi ik het nog eens in de groep:

ACS blokje is correct aangesloten, zoals het boekje aangeeft, maar toch krijg ik inkomende KPN calls niet op mijn telefoon, die aangesloten zit op de eerste voice poort van de Copperjet 816.
Uitgaande calls gaan goed, lopen via BBned.
Ik ben nu nog genoodzaakt om mijn telefoon weer op de phone aansluiting van de splitter aan te sluiten omdat ik anders geen telefoontjes binnenkrijg.

Het heeft vroeger goed gewerkt. Daarna heb ik het ACS blokje maandenlang niet meer gebruikt en nu wil ik er weer mee aan de slag en doet ie het niet.
Wel heb ik een maand of 3 geleden een nieuwe firmware in de modem geladen. Dat zou het enige kunnen zijn wat ik me kan bedenken wat de oorzaak is.
Iemand een idee wat er anders aan de hand kan zijn?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

ik kom er niet uit met die meerdere mailboxen.

ik heb voor mijn vriendin ook een mailbox aangemaakt, wat wordt haar emailadres dan?
vriendinsnaam@mijndomein.tweakdsl.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Magic666 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:09:

ik heb voor mijn vriendin ook een mailbox aangemaakt, wat wordt haar emailadres dan?
jep en als je een vriendinsnaam@tweakdsl.nl wil moet je de helpdesk even mailen en vermelden waar de mail in moet komen. (vriendinsnaam@mijndomein.tweakdsl.nl dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Magic666 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:09:

Ja dat klopt, alles wat je voor de @ zet komt automatisch op jou hoofd adres terrecht.

Check hier hoe de POP Box precies werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Striker2k2 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:46:
[...]

jep en als je een vriendinsnaam@tweakdsl.nl wil moet je de helpdesk even mailen en vermelden waar de mail in moet komen. (vriendinsnaam@mijndomein.tweakdsl.nl dus)
ah kijk! Dat wilde ik even weten!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een tweede modem ontvangen, weer een 716v5 WL. heeft tweakdsl meer van deze fouten gemaakt? Aangezien het gewoon een stomme fout van hen is denk ik erover om het hier te verkopen voor iets van 125 euri incl. verzenden.
Vorige modem heb ik een week of 3 geleden al ontvangen, direct na betalen. 1 okt wordt ik pas aangesloten op tweak wanneer mijn huidige adsl afloopt. Het is dus sowieso vreemd dat ik het zo vroeg ontvang, terwijl anderen al tijden zitten te wachten op hun modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
No-no schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:45:
Ik heb een tweede modem ontvangen, weer een 716v5 WL. heeft tweakdsl meer van deze fouten gemaakt? Aangezien het gewoon een stomme fout van hen is denk ik erover om het hier te verkopen voor iets van 125 euri incl. verzenden.
Vorige modem heb ik een week of 3 geleden al ontvangen, direct na betalen. 1 okt wordt ik pas aangesloten op tweak wanneer mijn huidige adsl afloopt. Het is dus sowieso vreemd dat ik het zo vroeg ontvang, terwijl anderen al tijden zitten te wachten op hun modem.
Ik kan alleen maar adviseren om netjes terug te zenden. Dat is naar mijn mening niet meer dan normaal. Als jij fouten maakt, verlang je ook dat je wordt geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Ik zou een mailtje naar de helpdesk sturen met de mededeling dat je er twee hebt ontvangen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zou het idd behoorlijk aso vinden als je dat ding ongezien verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klopt, als je geld overmaakt perongeluk naar een verkeerd rekening nummer is het ook dat je graag van de ontvanger een stukje netheid verlangt. Als iemand door een menselijke fout schade maakt aan je auto wil je ook graag dat ze het je melden en oplossen voor je. En dat zijn enkele voorbeelden maar.

Ook bij bedrijven worden menselijke (en systeem) fouten gemaakt. Met de minimale marges van het bedrijfsleven zeker in de internet toegang is het zoekraken van een modem (dus ingekocht maar niet verkocht en toch zoek) best een impact financieel.
Crusader schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:09:
Ik zou het idd behoorlijk aso vinden als je dat ding ongezien verkoopt.
Dat lukt niet meer het ongezien gedeelte denk ik nu.

Alle postzendingen zijn te achterhalen, zelfs gewoon online bij de TPG. Dus Tweak komt er vanzelf ook wel achter en zal je wellicht per mail gaan verzoeken hem te retourneren binnne X dagen een keer, anders factureren ze hem.

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 19-09-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Nou dan probeer ik het ook maar eens hier, via de helpdesk wil het nog steeds niet.
Ik ben al een tijdje bezig om adsl + vodsl te krijgen. Ergens in feb heb ik mij opgegeven. Ik zal een hoop ellende hierr overslaan, maar ik sta nu eindelijk op een square abo , bbned dus.
Nu de telefoon nog. Ik heb isdn en een vox chicago centrale (440S dat is siemens geloof ik).
Het geheel functioneert niet goed. Als ik de centrale aansluit op het modem, dan gaan de displaytjes op mijn handset knipperen en kan ik 9 vd 10 keer geen contact krijgen met de centrale. Intern bellen lukt dan dus ook niet meer. Als ik het adsl-snoertje los haal van het modem(binnenkomend signaal dus) dan functioneert alles prima. Intern bellen lukt etc.
Als ik alles weer aansluit op de kpn, doet ie het weer goed.
Een analooog toestel dat aan de centrale is verbonden krijgt 9 vd 10 keer ook geen kiestoon.

Het zaakje nog uitgeporbeerd met een quattrovox en een analoog toestel. Hier gebeurt hetzelfde: 9 vd 10 keer geen kiestoon. Soms kan ik zonder kiestoon wel bellen, maar meestal (met of zonder kiestoon) krijg ik geen contact. Uiteraard dus uitgeprobeerd door naar mijzelf te bellen, het toestel gaat dan wel over, maar je hoort aan beide zijden niets.

Soms kan bellen dus wel (en gebeld worden ook), maar meestal niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:16:
Klopt, als je geld overmaakt perongeluk naar een verkeerd rekening nummer is het ook dat je graag van de ontvanger een stukje netheid verlangt. Als iemand door een menselijke fout schade maakt aan je auto wil je ook graag dat ze het je melden en oplossen voor je. En dat zijn enkele voorbeelden maar.

Ook bij bedrijven worden menselijke (en systeem) fouten gemaakt. Met de minimale marges van het bedrijfsleven zeker in de internet toegang is het zoekraken van een modem (dus ingekocht maar niet verkocht en toch zoek) best een impact financieel.

[...]
Wat denk je dan wat tweakdsl voor fouten maakt dat ze mij ook voor 1 september om naar tisdl netwerk, maar mooi dat gewoon het volle mep af boeken 69,95 in plaats van 39,95 wat ze zeiden.
En dan bedoel ik deze regel je betaald tot die tijd gewoon 39,95 tot dat adls2+ leverbaar is en als je er, over op beld word er wel gezegt aan het einde van de maand goed gemaakt mmm dit soort dingen gaan, ALTIJD fout. B)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat komt meer voor bij bedrijven. Komt omdat facturatie voor die maand al gedraaid is vaak en daarna de verandering pas definitief doorkomt bijvoorbeeld.

Nog een stapje verder is KPN-DSL bijvoorbeeld. Daar kan je net gefactureerd worden voor september en oktober die je moet betalen en net een dag na de factuurdatum ben je overgestapt van netwerk. Dan zal je die nota moeten betalen en later weer gecrediteerd krijgen (als de maand opzeg termijn netjes inacht is genomen natuurlijk).

Ze kunnen je abonnement immers pas stoppen als je verbinding echt over is gezet. Je opzegging kunnen ze niet echt verwerken (lijn niet slopen) door de telco-telco migratie die gestuurd wordt door de nieuwe telco.

Zo heel gek is het niet.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestra schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:39:
Ben vandaag ook overgezet van demon naar tweakdsl en ik moet zeggen ben verbaast over de snelheid :). Waar ik bij demon rond de 750kb haalde met uitglijders naar de 800kb.
Haal ik nu gewoon bij tweakdsl constant 870-880kb :)

Nu nog maar afwachten wanneer adsl2+ wordt opgeleverd
Bij mij is het net andersom. Ook van Demon (BabyXL) naar tweakdsl overgestapt. Bij Demon 870-880 bij tweakdsl rond de 750.

Zyxel 630 en 2602 modem traint op zowel Demon als Tweak op 8064 down, 832 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat voor Demon wel belangrijk is om te melden is of je nu een ISP-hopje hebt gemaakt en dus van Demon/BaByXL kwam of van Demon/BBned middels telco-telco. Aanvragen was dezelfde optie op 't formulier, maar je weet zelf wat je had waarschijnlijk ;)

Als je lijn trained op 8064Kbps moet je 't kunnen halen ook de ~830KByte/s eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Hang eens een analoog toestel aan het modem (niet doen dus zie Burne hieronder), misschien stuurt het modem voor vodsl wel geen digitaal signaal uit en dan werken die ISDN centrales niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:54:
Hang eens een analoog toestel aan het modem, misschien stuurt het modem voor vodsl wel geen digitaal signaal uit en dan werken die ISDN centrales niet
Lijkt me geen goed plan. Een analoog toestel gaat dood als het wel een 'ISDN out' modem is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:08:
[...]Lijkt me geen goed plan. Een analoog toestel gaat dood als het wel een 'ISDN out' modem is.
Oeps, :X 8)7 8)7 sorry dat wist ik niet, ik heb in het verleden toch wel eens een analoog toestel op een ISDN lijn aangesloten zonder problemen, het werkte natuurlijk niet, maat die telefoon gaf verder geen problemen, misschien omdat het een echt oud toestel (met draaischijf betrof).

Maar hetgeen ik bedoel is wordt er wel een ISDN signaal uitgestuurd door het modem, dus wat voor type modem wordt er gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de email ontvangen dat ik overgezet zou zijn van Demon (bbned) naar Tweakdsl (Tiscali).

Na werktijd gelijk naar huis om te proberen. Maar u voelt hem al aankomen, niks, nada

Ik neem aan dat de instellingen van het modem niet van toepassing zijn op het aangaan van het DSL lampje op het modem. Ik neem aan dat als je een verbinding hebt dat dit lampje aangaat. Bij mij brandt dat DSL lampje dus niet.

Al van alles geprobeerd: oud modem, nieuwe modem, rechtstreeks op ISRA. oude splitter, nieuwe splitter, modem resetten enz.

Iemand een idee?

Zullen de helpdesk eens (proberen) te bellen.

<edit> net gebeld, na 3 minuten als eerste in de wachtrij te hebben gestaan 8)7 wist een vriendelijke meneer mij te vertellen dat het kan dat de verbinding gisteren fysiek is omgezet maar dat de verandering pas vandaag in de software van Tiscali verwerkt wordt.

Dus vanavond nog maar eens proberen.
</edit>

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali staat al klaar op moment dat aanvraag in behandeling genomen wordt. Laatste is het fysiek omprikken van KPN van de kabeltjes.

Instellingen van modems maken opzich niet uit voor linesync normaal. Alleen bij de ST HOME ISDN maakt dat wel uit, mogelijk zijn er meer maar geen gangbare modems (al is die ook uit de oertijd). Wel zijn er modems die zonder nieuwe/laatste firmware op het Tiscali netwerk geen IP verkeer op gang krijgen door bugje in oude firmware. (ao e-tech, sweex, sitecom, trust en clone consorten)

Sluit je modem eens direct op je hoofdaansluiting aan zonder splitter, zonder iets met twee verschillende kabeltjes om die uit te sluiten.

[ Voor 103% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Ik zag in een log dat mijn verbinding vanacht rond 00.00 ermee gestopt is om vervolgens rond 09.00 weer zijn 'ding' te doen. Zijn er misschien onderhoudswerkzaamheden geweest in de regio Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Planetlithium schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:03:
Ik zag in een log dat mijn verbinding vanacht rond 00.00 ermee gestopt is om vervolgens rond 09.00 weer zijn 'ding' te doen. Zijn er misschien onderhoudswerkzaamheden geweest in de regio Tilburg?
Storing.
Datum onderbreking: 20-09-2005
Tijdstip onderbreking: 22:00 – 09:35
Betrokken wijkcentrale(s): Tilburg-reeshof (Tb-Reh), Tilburg-De reit (Tb-Reit), Tilburg-Centrum (Tb-C), Tilburg-heikant (Tb-Hekt)

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:52:
Tiscali staat al klaar op moment dat aanvraag in behandeling genomen wordt. Laatste is het fysiek omprikken van KPN van de kabeltjes.

Sluit je modem eens direct op je hoofdaansluiting aan zonder splitter, zonder iets met twee verschillende kabeltjes om die uit te sluiten.
Heb ik ook geprobeerd. Van het gat in de wand rechstreeks naar het modem, maar dat hielp ook niet.
Planetlithium schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:03:
Het zou kunnen, maar om 20.30 werkte het al niet.

Ik zit volgens mij op Tilburg Heikant

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of een modem met een defect ledje/lampje. Heb 't eens gezien, dus kijk ook even in je menu ;)

Als 't om een telco-telco gaat, je oude verbinding het niet meer doet, je geen linesync hebt met diverse modems helpdesk bellen en de lijn in storing laten melden bij Tiscali.

Maar misschien had je ook hinder van die storing ondanks hij niet in 't lijstje staat. Probeer het vandaag/vanmiddag nog even, bel desnoods naar huis (als er iemand is) om even te laten controleren/proberen of het brandt.

[ Voor 168% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20-09-2005 Storing bbned/tiscali
Weet of er meer mensen zijn die er last van hebben maar mijn verbinding legt er nu uit 10:10. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:12:
Of een modem met een defect ledje/lampje. Heb 't eens gezien, dus kijk ook even in je menu ;)

Als 't om een telco-telco gaat, je oude verbinding het niet meer doet, je geen linesync hebt met diverse modems helpdesk bellen en de lijn in storing laten melden bij Tiscali.

Maar misschien had je ook hinder van die storing ondanks hij niet in 't lijstje staat. Probeer het vandaag/vanmiddag nog even, bel desnoods naar huis (als er iemand is) om even te laten controleren/proberen of het brandt.
Lampje is niet kapot want het oude modem deed het ook niet, Bovendien geeft het menu van de modem ook aan dat er geen berbinding gevonden kan worden.

Helaas, niemand thuis die naar het lampje kan kijken. Dus zelf maar iets eerder naar huis gaan. Ik geloof dat de helpdesk nog tot 17.30 te bereiken is. Hopelijk is een storingsmelding niet nodig bij Tiscali, zit al sinds 24 augustus te wachten, snif :'( Tot nu toe was wachten niet erg omdat de oude verbinding niet werkt, maar nu ga ik ontwenningsverschijnselen krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:30:
Weet of er meer mensen zijn die er last van hebben maar mijn verbinding legt er nu uit 10:10. :?
Onderhoud vanmorgen daaro waar jij zit. Wordt vanaf week 37 tot en met 43 op alle centrales waar de ADSL2+ geschikte DSLAMs staan onderhoud gepleegd. Meerdere locaties per dag.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:10:
[...]

Dan heb je 't toevallig niet getroffen gewoon, mogelijk dat je er al iets eerder last van had toevallig:
Datum onderbreking: 20-09-2005
Tijdstip onderbreking: 22:00 – 10:00
Betrokken wijkcentrale(s): Tilburg-reeshof (Tb-Reh), Tilburg-De reit (Tb-Reit), Tilburg-Centrum (Tb-C), Tilburg-Heikant (Tb-Hekt)
Toelichting onderbreking: Software probleem - Opgelost

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Hebben jullie allemaal een vast IP gekregen, of aangevraagd? En zo ja, gaat dat een beetje soepel bij TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:27:
Hebben jullie allemaal een vast IP gekregen, of aangevraagd? En zo ja, gaat dat een beetje soepel bij TweakDSL?
Gewoon een mailtje naar de helpdesk en het was gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:33:
[...]

Gewoon een mailtje naar de helpdesk en het was gepiept
Zouden ze dat ook meteen kunnen regelen bij een nieuwe aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
S1W schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:37:
[...]

Zouden ze dat ook meteen kunnen regelen bij een nieuwe aanvraag?
Als jij je macadres en account gegevens kan doorgeven wel, kunnen ze dat volgens mij in het systeem zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Chutney op 20-09-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Voor TisDSL kunnen ze dat niet vooraf regelen, omdat per netwerk regio van 't Tiscali netwerk er andere IP blokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Laatst online: 20:52
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de helpdesk over het tweede modem... Ze proberen het te beantwoorden in 5! dagen :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Hier was het nog veel vreemder: Ik had zelf al een adsl2+ geschikt modem dus had aangegeven dat ik geen modem van Tweakdsl wilde ontvangen. Wat denk je? Uiteraard ontvang ik gewoon een Zyxel modem van ze 8)7 Gebeld, mocht terugsturen. Heb ik ook gedaan, maar kloppen doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
slash24 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:24:
[...]

Hier was het nog veel vreemder: Ik had zelf al een adsl2+ geschikt modem dus had aangegeven dat ik geen modem van Tweakdsl wilde ontvangen. Wat denk je? Uiteraard ontvang ik gewoon een Zyxel modem van ze 8)7 Gebeld, mocht terugsturen. Heb ik ook gedaan, maar kloppen doet het niet.
Ach volgens mij is het hele klantenbestand aan het overstappen dus foutje is zo gemaakt beter teveel dan te weinig dan toch:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 20:42
No-no schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:07:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de helpdesk over het tweede modem... Ze proberen het te beantwoorden in 5! dagen :| .
Dat is gewoon de standaard mail, ik krijg altijd binnen een paar uur antwoord en ik heb best wel wat heen en weer gemailed de laatste tijd.

@BJCK(en de rest die mij nog kennen ;) )
TweakDSL heeft een lijnmeting uitgevoerd en ze vermoeden dat de lage snelheden (550/30 KB/s) liggen aan het feit dat ik 2 hoog woon. (Isra punt w.s. op de begane grond en van bgg -> 2 hoog met gewone telefoonkabel wat niet goed is)
Vraag ik me alleen af waarom de snelheden bij Demon wel goed waren, dus ik ga er eigenlijk van uit dat dit niet de oorzaak is.

Tot nu toe nog steeds erg tevreden over de helpdesk, ook kwa responds tijden.
(ik ga ze vanmiddag bellen, dus misschien veranderd het dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:30:
Bij mij ligt hij er nog steeds uit.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
vassago schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:29:
[...]

@BJCK(en de rest die mij nog kennen ;) )
TweakDSL heeft een lijnmeting uitgevoerd en ze vermoeden dat de lage snelheden (550/30 KB/s) liggen aan het feit dat ik 2 hoog woon. (Isra punt w.s. op de begane grond en van bgg -> 2 hoog met gewone telefoonkabel wat niet goed is)
Vraag ik me alleen af waarom de snelheden bij Demon wel goed waren, dus ik ga er eigenlijk van uit dat dit niet de oorzaak is.
Ben je op dezelfde lijnboer blijven zitten dus Tiscali of BBNED of ben je overgestapt? Als je op een ander aansluitpunt komt te zitten kunnen je ruiswaardes veranderen en de afstand van die telefoonkabel misschien daardoor net te lang zijn.

Andere modem misschien net iets gevoeliger zou ook kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door schiffeb op 20-09-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 20:42
schiffeb schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:16:
Ben je op dezelfde lijnboer blijven zitten dus Tiscali of BBNED of ben je overgestapt? Als je op een ander aansluitpunt komt te zitten kunnen je ruiswaardes veranderen en de afstand van die telefoonkabel misschien daardoor net te lang zijn.
Nee van BBned naar Tiscali. Echter blijft de lijn van mij tot de telefooncentrale hetzelfde, daar veranderd niets aan.

Ander modem moet ik nog proberen die zal ik vandaag of morgen wel binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan zijn dat je lijn toevallig in combinatie met de BBned apparatuur nog wel hoog weet te syncen en nu op de Tiscali apparatuur niet meer. Modem gewoon bij en direct op ISRA testen, dan 't zelfde --> meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
vassago schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:33:
[...]

Nee van BBned naar Tiscali. Echter blijft de lijn van mij tot de telefooncentrale hetzelfde, daar veranderd niets aan.

Ander modem moet ik nog proberen die zal ik vandaag of morgen wel binnen krijgen.
Je lijn wel maar je aansluitpunt en chipset en modem niet teveel verschillen om te zeggen is hetzelfde. CHeck bjck z'n message en test hem zonder die lange telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik heb een beetje het topic doorgekeken omdat ik van plan ben van Demon (BBned) over te stappen naar Tweakdsl+2 via Tiscali..

Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar de Zyxel Prestige 2602HW, dit omdat ik goede ervaringen met Zyxel heb. Alleen ik lees hier niets over die modem. Zijn er al gebruikers met eigen ervaringen? Heeft Tweakdsl ze al getest? En als ik nu mijn Demon opzeg, hoe snel krijg ik dan mijn opzegdatum, op tijd om nog met de actie van Tweakdsl mee te kunnen?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Ivo

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:19:
Ik heb een beetje het topic doorgekeken omdat ik van plan ben van Demon (BBned) over te stappen naar Tweakdsl+2 via Tiscali..

Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar de Zyxel Prestige 2602HW, dit omdat ik goede ervaringen met Zyxel heb. Alleen ik lees hier niets over die modem. Zijn er al gebruikers met eigen ervaringen? Heeft Tweakdsl ze al getest? En als ik nu mijn Demon opzeg, hoe snel krijg ik dan mijn opzegdatum, op tijd om nog met de actie van Tweakdsl mee te kunnen?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Ivo
NIET eerst Demon opzeggen. Je weet dat je een maand opzegtermijn hebt, dat is voldoende om te weten.

Je vraagt aan bij TweakDSL met wensdatum van over ongeveer een week of 6 vanaf dag dat je aanvraagt. Dan krijg je na verloop van tijd een mailtje van TweakDSL met de datum dat je lijn wordt omgezet vanaf BBned naar Tiscali toe. Dan kan je bij Demon veilig opzeggen voor dag na die datum zonder dat Demon je lijn kan opzeggen.

Zo kom je niet zonder DSL te zitten en ga je vlekkeloos over.

Als je eerst opzegt bij Demon wordt je lijn ingezet voor ophef. En lijn die opgeheven gaat worden valt niet meer te migreren.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs tis-ADSL2 aangevraagd bij tweakDSL, en ik heb op het contract onder "wensdatum" 1 november opgegeven. Dit omdat mijn huisdige provider Planet zegt dat dan mijn abbonement wordt opgezegd (en gereed gemaakt voor migratie).
Ik nam dus aan dat ik op 1 november ook pas gemigreerd zou worden.

Nu ontving ik gisteren dit mailtje:

Beste *******,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer 18569 voor de
TweakDSL-verbinding op postcode ********* zal naar verwachting op
2005-09-29 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Nu lijkt mij dat dat niet goed is, want dan is de lijn nog bezet door kpn.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:21:
[...]

NIET eerst Demon opzeggen. Je weet dat je een maand opzegtermijn hebt, dat is voldoende om te weten.

Je vraagt aan bij TweakDSL met wensdatum van over ongeveer een week of 6 vanaf dag dat je aanvraagt. Dan krijg je na verloop van tijd een mailtje van TweakDSL met de datum dat je lijn wordt omgezet vanaf BBned naar Tiscali toe. Dan kan je bij Demon veilig opzeggen voor dag na die datum zonder dat Demon je lijn kan opzeggen.

Zo kom je niet zonder DSL te zitten en ga je vlekkeloos over.

Als je eerst opzegt bij Demon wordt je lijn ingezet voor ophef. En lijn die opgeheven gaat worden valt niet meer te migreren.
Tanx!

Maar ik begrijp dus goed dat ik Demon altijd zelf moet opzeggen.

Nu hoop ik nog op korte termijn wat te horen over de gebruikerservaring met de Zyxel Prestige 2602HW. :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:23:
Hallo,

Ik heb onlangs tis-ADSL2 aangevraagd bij tweakDSL, en ik heb op het contract onder "wensdatum" 1 november opgegeven. Dit omdat mijn huisdige provider Planet zegt dat dan mijn abbonement wordt opgezegd (en gereed gemaakt voor migratie).
Ik nam dus aan dat ik op 1 november ook pas gemigreerd zou worden.

Nu ontving ik gisteren dit mailtje:

Beste *******,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer 18569 voor de
TweakDSL-verbinding op postcode ********* zal naar verwachting op
2005-09-29 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Nu lijkt mij dat dat niet goed is, want dan is de lijn nog bezet door kpn.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen?
Heeft niets met bezet of niet bezet te maken. Lijn wordt blijkbaar op 29-9-05 omgeprikt van KPN-DSL netwerk naar Tiscali netwerk toe. Alleen als je contract tot 1 november loopt zal je dus een maand door moeten betalen aan Planet, het ISP deel. Het KPN-DSL deel is (na eerste jaar) gewoon per maand opzegbaar en zal gecrediteerd worden aan je vanaf migratie datum of net daarna ergens.

Lijkt op een foutje die datum zo vroeg, zeker als jij 1 november opgeeft. Tweak even bellen, misschien kunnen ze het nog laten verschuven, anders heb je eerder je TisDSL2 lijn gewoon ;)
Backpacker schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:30:
[...]

Tanx!

Ze krijgen wel bericht van BBned waarschijnlijk dat de lijn is opgeheven, maar je zal als klant netjes ook moeten opzeggen. Maar doe dit dus pas na dat je bevestiging hebt met datum van omzetting van TweakDSL.
Nu hoop ik nog op korte termijn wat te horen over de gebruikerservaring met de Zyxel Prestige 2602HW. :)
Bevalt mij prima ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je 1 goede tip geven. Zeg je Deamon niet op voordat alles werkt van TWEAKSDL. Geloof me, een opleverdatum van TweakDSL, daar veeg ik mijn reet mee! Doe je zelf een plezier en wacht met opzeggen totdat alles werkt.
Anders heb je net als ik na 6 maanden nog geen aansluiting maar wel facturen die betaald moeten worden. Dan kan je net als ik naar het kantogerecht om je gelijk te halen. En dat heb ik, JIPPIE!!!

Betaal nu veel meer, maar krijg heel veel service voor terug.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reply.
Ik zou het niet erg vinden om eerder dan geplant overgezet te worden, daar ga ik alleen maar op vooruit.
En als het een foutje is dan merk ik het wel, want dan gebeurd er gewoon niets.
Maar wat ik er uit opmaak is dat ik gewoon mijn tis dsl verbinding krijg op de 29ste, maar dat ik planet nog tot 1 nov moet door blijven betalen, en het kpn deel niet meer?
Daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:36:
[...]

Ik zal je 1 goede tip geven. Zeg je Deamon niet op voordat alles werkt van TWEAKSDL. Geloof me, een opleverdatum van TweakDSL, daar veeg ik mijn reet mee! Doe je zelf een plezier en wacht met opzeggen totdat alles werkt.
Anders heb je net als ik na 6 maanden nog geen aansluiting maar wel facturen die betaald moeten worden. Dan kan je net als ik naar het kantogerecht om je gelijk te halen. En dat heb ik, JIPPIE!!!

Hoi GekkeMolukker,
Maar dat kan wel eens overal gebeuren denk je niet ....heeft niks met meer betalen te maken soms hoor dat je dan een betere service krijgt :-))))
Heb liever dat het werkt en dat ik niemand er bij nodig heb vind je niet .
Iedergeval betalen en dan beter daar geloof ik niet in hoor,overal zie je wel eens gekke verhalen bij de beste provider...en die bestaat niet ;-)
Sterkte Groeten ben een xsdsl fan...en misschien nu ook een Tweak Freak!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:10:

[...]

Het zou kunnen, maar om 20.30 werkte het al niet.

Dan zou jouw centrale er eerder hebben uitgelegen dan de mijne (de Reit), ik was aan het gamen en zo tegen 22:30 uur knalde de verbinding eruit.

Maar goed, na een modem reset zojuist werkte alles weer... :)

(dank voor de tip, BjcK, dat had ik gisteren al een paar keer gedaan en dacht er nu helemaal niet aan het nog 's te proberen)

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 20-09-2005 17:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:36:
[...]

Het is echt bij het kanton gerecht terecht gekomen :?

Damn

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tiscali verbinding is eindelijk opgeleverd. Downloaden van de nieuwsserver gaat goed, maar downloaden via internet eruugh traag. Cistron speedtest: 50 Kb/s.

Het modem traint volgens mij op 960/7776. Dat zou toch hoger moeten zijn (afstand centrale 760 m)

Is dat normaal?

Ik heb de Speedtouch 716v5 (wl) geconfigureerd als router (dankzij de tips hier op tweakers) met de volgende waarden:

Uptime: 0 days, 0:25:12
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 960 / 7.776
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 11,95 / 252,61
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Is het trouwens ook mogelijk de config van het modem aan te roepen (http://speedtouch.lan) zonder elke keer de DNS servers uit de netwerk connection te halen?

Verder heb ik een onbekende device in mijn device list staan:

SpeedTouch speedtouch 192.168.1.x
Inactive Desktop laptop 192.168.1.x WLAN Interface WLAN
Active Desktop Unknown-00-0e-00-00-00-01 217.19.16.66 Ethernet Interface unknown
Active Desktop eigen pc 192.168.1.x Ethernet Interface ethport1

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Die intrain-waarden zijn vrij normaal. Je zit vlak tegen het maximale aan :)

Bij Cistron is de bandbreedte meter niet altijd zo precies. Het downloaden van een groot bestand is veel precieser:
http://speedtest.cistron.nl/download/download.cgi?size=100

Ik haal daar via 't tweakdsl netwerk gewoon de maximale snelheid, dat zou bij jou ook geen probleem moeten zijn als het op de newsserver wel snel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:01:
Die intrain-waarden zijn vrij normaal. Je zit vlak tegen het maximale aan :)

Bij Cistron is de bandbreedte meter niet altijd zo precies. Het downloaden van een groot bestand is veel precieser:
http://speedtest.cistron.nl/download/download.cgi?size=100

Ik haal daar via 't tweakdsl netwerk gewoon de maximale snelheid, dat zou bij jou ook geen probleem moeten zijn als het op de newsserver wel snel gaat :)
Maf, ik haal bij Cistron nooit veel meer dan maximaal zo'n 550 kilobyte/sec. Mijn lijn traint echter gewoon op 8064 kbit/sec en via bv. Tweaknews kan ik gewoon strak 850 kilobyte/sec downloaden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:19:
[...]

Oeps, :X 8)7 8)7 sorry dat wist ik niet, ik heb in het verleden toch wel eens een analoog toestel op een ISDN lijn aangesloten zonder problemen, het werkte natuurlijk niet, maat die telefoon gaf verder geen problemen, misschien omdat het een echt oud toestel (met draaischijf betrof).

Maar hetgeen ik bedoel is wordt er wel een ISDN signaal uitgestuurd door het modem, dus wat voor type modem wordt er gebruikt.
Ik heb een copperjet 815-2b modem en dat is zekers isdn (voor € 199,- mogen kopen). Een analoog toestel kan je er niet (rechtstreeks) aan zetten (dit zijn andere stekkers, of ik moet dus een hamer gaan gebruiken :*) ).
Daarvoor is dus de quattrovox, die zet digitaal om in analoog. Bij de vox-chicago heb ik ook 2 analoge connecties. Via de quattrovox (met dus een analoog toestel) is het nog erger dan ik dacht. Toestel gaat wel over bij de ander, als ik uiteindelijk kan bellen, maar dan hoor je verder niets en kan je dus geen gesprek voeren (de ander hoort ook niets).
Als ik de analoge uitgang van de vox-chicago gebruik (of de handset) en ik krijg uiteindelijk daadwerkelijk een kiestoon, dan kan ik "normaal" bellen en een gesprek voeren. Uitgaand en/of binnenkomend werkt dan prima. Hang ik dan op, dan is het daarna weer volslagen willekeurig of ik weer een kiestoon krijg en kan gaan bellen. Is het dan zo ver dat ik de kiestoon krijg, dan ik weer (intern) bellen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Gompie98 op 20-09-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:08:
Aangezien mijn nieuwe ACS blokje mijn probleem niet verhelpt, gooi ik het nog eens in de groep:

ACS blokje is correct aangesloten, zoals het boekje aangeeft, maar toch krijg ik inkomende KPN calls niet op mijn telefoon, die aangesloten zit op de eerste voice poort van de Copperjet 816.
Uitgaande calls gaan goed, lopen via BBned.
Ik ben nu nog genoodzaakt om mijn telefoon weer op de phone aansluiting van de splitter aan te sluiten omdat ik anders geen telefoontjes binnenkrijg.

Het heeft vroeger goed gewerkt. Daarna heb ik het ACS blokje maandenlang niet meer gebruikt en nu wil ik er weer mee aan de slag en doet ie het niet.
Wel heb ik een maand of 3 geleden een nieuwe firmware in de modem geladen. Dat zou het enige kunnen zijn wat ik me kan bedenken wat de oorzaak is.
Iemand een idee wat er anders aan de hand kan zijn?
draai a en b eens om. In de eerste boekjes stond een fout plaatje maar juiste tekst (uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:52:
Mijn Tiscali verbinding is eindelijk opgeleverd. Downloaden van de nieuwsserver gaat goed, maar downloaden via internet eruugh traag. Cistron speedtest: 50 Kb/s.

Het modem traint volgens mij op 960/7776. Dat zou toch hoger moeten zijn (afstand centrale 760 m)

Is dat normaal?

Ik heb de Speedtouch 716v5 (wl) geconfigureerd als router (dankzij de tips hier op tweakers) met de volgende waarden:

Uptime: 0 days, 0:25:12
Modulation: G.992.1 Annex A
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Is het trouwens ook mogelijk de config van het modem aan te roepen (http://speedtouch.lan) zonder elke keer de DNS servers uit de netwerk connection te halen?

Active Desktop Unknown-00-0e-00-00-00-01 217.19.16.66 Ethernet Interface unknown

Voor de webinterface kun je naar 192.168.1.254 gaan. Dat vreemde ethernet device heb ik ook, geen idee wat het is.

Ik heb trouwens grote problemen met het aan de praat krijgen van Bittorrent, het lijkt alsof de client-PC de router 'ophangt'. Mocht er een andere 716v5 bezitter zijn die het WEL voor elkaar krijgt.. geef de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik wel een beetje mis bij TweakDSL: ik heb echt _totaal_ geen informatie gehad. Heb de aanvraag 12 augustus op de bus gedaan, kreeg ik 7 september ineens een brief dat de automatische incasso mislukt was. Was ook niet zo gek, precies rond die tijd stond er niets op m'n rekening maar ik vond het nogal out-of-the-blue. Dus ik bellen om dit alles te vertellen, de meneer aan de andere kant ging ervoor zorgen dat het modem opgestuurd wordt. Kom die avond thuis van m'n werk, zit er een briefje in de bus van de postbode (dat is snel :P modem was dus waarschijnlijk al verstuurd). Ik sluit 'm die zaterdag aan, blijkt mijn modem (ST 716v5) helemaal niet voorgeconfigureerd, dus moest weer wachten op de volgende werkdag om te kunnen bellen aangezien er verder ook niets aan informatie bij zat (ja, hoe je 'm moest aansluiten).

Dus ik vertel dat mijn modem om login gegevens vraagt (had 'm in router mode staan, wist ik veel dat dat niet ging werken), gaat de medewerker mijn gegevens uitdraaien en doet ie ze op de post. En passant vraag ik toevallig ook nog even hoe het komt dat mijn modem intraint op 1152/288 (of wat is het?) terwijl ik TisADSL2+ heb aangevraagd. Maar daar werd ik dus nog over teruggebeld.

Maar goed ook, want nu ik iemand aan de lijn heb die er verstand van heeft wist ze me te vertellen dat het modem in bridged mode moest staan, en dat die snelheid de standaard waarde is als de lijn nog niet is geactiveerd. Bridged mode ingesteld en alles werkt, hoera \o/. Blijkt dus dat die "logingegevens" gewoon de gegevens van m'n email enzo zijn 8)7. Heb die gegevens inmiddels ook al ontvangen, maar dat zijn dan ook puur logingegevens, er staat niets in over welke servers ik moet hebben, welke diensten beschikbaar zijn, helemaal _niets_.

Dus als iemand mij die zou kunnen vertellen, graag :)

.edit: ik haal nu trouwens (volgens m'n modem) 7776/832, maar hij zit aangesloten op een willekeurig telefooncontactdoos in m'n huis (geen idee of het de eerste is, maar er zitten verder toch geen telefoons aangesloten behalve daar). Zou dat verbeteren als ik de splitter aansluit op het punt waar de lijn het huis binnenkomt? Het is denk ik wel handig om te vermelden dat de vorige bewoner nogal een *kuch* prutser is die een hoop zelf gedaan heeft aan het huis, zo ook het aansluiten van allerlei telefoonaansluitingen in verschillende kamers, en dat ik niet al teveel vertrouwen heb in de kwaliteit ervan. Volgens verschillende bronnen woon ik overigens op pakweg 1062m van de centrale (Utrecht zuid).

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2005 20:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:52:

Is dat normaal?
Heel normaal. Iedereen met een Speedtouch 716v5 of andere uit de serie zoals de 516 of 546 komen downstream op maximaal 7776Kbps. Waarom? Al schiet je mij lek. Straks met ADSL2+ configuraties wel gewoon weer natuurlijk hoger ;)

20,5dB zou duiden op zo'n ~ 1200 a 1500 meter koperlijn. Maar dat is echter maar een vuistregeltje. 't Is bijna altijd langer dan de gegevens uit een postcodecheck.

Verder echt een perfecte lijn, veel beter kan niet met een wide-open profiel. Zelfs op deze snelheid echt ruime SNR dik boven de 6 a 9dB uit zelfs.

Attenuation: lager = beter. SNR: hoger = beter. Bij wide-open zal SNR dus altijd laag zijn sowieso omdat je alles uit je lijn haalt.

http://192.168.1.254/ inderdaad.
.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:21:
Wat ik wel een beetje mis bij TweakDSL: ik heb echt _totaal_ geen informatie gehad. Heb de aanvraag 12 augustus op de bus gedaan, kreeg ik 7 september ineens een brief dat de automatische incasso mislukt was. Was ook niet zo gek, precies rond die tijd stond er niets op m'n rekening maar ik vond het nogal out-of-the-blue. Dus ik bellen om dit alles te vertellen, de meneer aan de andere kant ging ervoor zorgen dat het modem opgestuurd wordt. Kom die avond thuis van m'n werk, zit er een briefje in de bus van de postbode (dat is snel :P modem was dus waarschijnlijk al verstuurd). Ik sluit 'm die zaterdag aan, blijkt mijn modem (ST 716v5) helemaal niet voorgeconfigureerd, dus moest weer wachten op de volgende werkdag om te kunnen bellen aangezien er verder ook niets aan informatie bij zat (ja, hoe je 'm moest aansluiten).

Dus ik vertel dat mijn modem om login gegevens vraagt (had 'm in router mode staan, wist ik veel dat dat niet ging werken), gaat de medewerker mijn gegevens uitdraaien en doet ie ze op de post. En passant vraag ik toevallig ook nog even hoe het komt dat mijn modem intraint op 1152/288 (of wat is het?) terwijl ik TisADSL2+ heb aangevraagd. Maar daar werd ik dus nog over teruggebeld.
Elke lijn (behalve bij een ISP-hop) komt op 1152/288 terecht standaard bij Tiscali met een activatie IP in 1.253.*.* Je komt met alles wat je intikt in je browser bij de activatie pagina, mits je modem DNS goed oppakt of je niet DNS van je ISP vast hebt staan.

Anders kom je op activatie pagina via: http://1.254.254.253/ in je browser. Je moet hem ook kunnen pingen, kan je dat niet klopt er iets niet ;)
Maar goed ook, want nu ik iemand aan de lijn heb die er verstand van heeft wist ze me te vertellen dat het modem in bridged mode moest staan, en dat die snelheid de standaard waarde is als de lijn nog niet is geactiveerd. Bridged mode ingesteld en alles werkt, hoera \o/. Blijkt dus dat die "logingegevens" gewoon de gegevens van m'n email enzo zijn 8)7. Heb die gegevens inmiddels ook al ontvangen, maar dat zijn dan ook puur logingegevens, er staat niets in over welke servers ik moet hebben, welke diensten beschikbaar zijn, helemaal _niets_.

Dus als iemand mij die zou kunnen vertellen, graag :)
Modem kan ook gewoon als router draaien, maar moet via een windows computer met de CD-ROM die erbij zit.

Expert --> DHCPclient --> MER

Dan 0/34 d'r in en rest is niet bijzonder, kan leeg blijven. Tijdserver kan je ntp.tweakdsl.nl in zetten als je wilt. Vergeet niet DNS server te noteren! Die pakt de 716v5 blijkbaar niet op via DHCP en moet je handmatig op je PC vastzetten anders kan je niet surfen tenzij je overal IP van weet ;)

217.19.16.131 & 217.19.16.132
.edit: ik haal nu trouwens (volgens m'n modem) 7776/832, maar hij zit aangesloten op een willekeurig telefooncontactdoos in m'n huis (geen idee of het de eerste is, maar er zitten verder toch geen telefoons aangesloten behalve daar). Zou dat verbeteren als ik de splitter aansluit op het punt waar de lijn het huis binnenkomt? Het is denk ik wel handig om te vermelden dat de vorige bewoner nogal een *kuch* prutser is die een hoop zelf gedaan heeft aan het huis, zo ook het aansluiten van allerlei telefoonaansluitingen in verschillende kamers, en dat ik niet al teveel vertrouwen heb in de kwaliteit ervan. Volgens verschillende bronnen woon ik overigens op pakweg 1062m van de centrale (Utrecht zuid).
Zie boven, werkelijk is altijd iets langer bijna is mijn ervaring. 7776Kbps lijkt een wonderlijke bovengrens op ADSL1 te zijn van de nieuwe ST serie (behalve de 716G). Upstream is alles >800Kbps heel normaal voor ADSL1. Hangt beetje van je lijn af en aansluitkunsten. Misschien dat je daar nog iets op kan winnen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:32:
20,5dB zou duiden op zo'n ~ 1200 a 1500 meter koperlijn. Maar dat is echter maar een vuistregeltje. 't Is bijna altijd langer dan de gegevens uit een postcodecheck.

Verder echt een perfecte lijn, veel beter kan niet met een wide-open profiel. Zelfs op deze snelheid echt ruime SNR dik boven de 6 a 9dB uit zelfs.

Attenuation: lager = beter. SNR: hoger = beter. Bij wide-open zal SNR dus altijd laag zijn sowieso omdat je alles uit je lijn haalt.
Hoe lang denk je dat de lijn hier is? :
code:
1
2
3
4
5
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 6.784 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 37,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,5 
Vendor ID (Local/Remote): ALCB / BDCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:49:
[...]

Hoe lang denk je dat de lijn hier is? :
code:
1
2
3
4
5
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 6.784 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 37,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,5 
Ergens rond de ~3000 meters. Of je hebt 't beroerd aangesloten :P

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:57:
[...]

Ergens rond de ~3000 meters. Of je hebt 't beroerd aangesloten :P
:o heb iig wel me best gedaan, bij het isra punt/splitter lopen allemaal korte utp kabeltjes met nog wat afchermende tape er omheen :)

had er trouwens een zyxel 650 r 31 aan gehangen om te zien of die het beter zou doen, maar die kwam niet verder dan 6.3 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:06:
[...]

:o heb iig wel me best gedaan, bij het isra punt/splitter lopen allemaal korte utp kabeltjes met nog wat afchermende tape er omheen :)

had er trouwens een zyxel 650 r 31 aan gehangen om te zien of die het beter zou doen, maar die kwam niet verder dan 6.3 Mbit.
code:
1

Je zou iets moeten hebben met een BDCM (Broadcom) chip aan jou kant om te proberen. Nieuwe Speedtouch reeks draait daarop (516, 546 & 716v5). Zowel je huidige modem draait op Alcatel chip en ook de ZyXEL 650R & H heeft Alcatel chip/print.

't Is KPN-DSL vermoed ik? Hebben ze kaarten gewisseld voor ADSL2+ kaarten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
LET OP: onderstaand verhaal slaat op de 716v5.. NIET op de G

Voor iedereen die de 716v5 heeft en wat meer wil dan de web pagina toelaat, hieronder wat tips en tricks die ik heb ontdekt voor als je de 716v5 in router modus draait:
Je komt in de CLI mode door te telnetten naar het IP adres van de 716v5 (standaard 192.168.1.254 of 10.0.0.138)

MAC spoof
Ik wilde mijn vers vastgezette Tis-IP niet kwijt, dus ik heb het MAC adres veranderd in de 716v5:
code:
1
{admin}=>:ip ifconfig intf=Internet hwaddr=00:00:00:00:00:00

verander de nullen in het MAC adres van de netwerkkaart waarmee je in bridge modus connect.
"Internet" is de default name van je WAN interface op de 716v5.

DHCP & DNS
Zoals jullie merkten geeft de speedtouch standaard geen goede dns server adres mee aan zijn dhcp clients.
Ik heb het volgende gedaan om dat te fixen:
Allereerst de dns server van de speedtouch uit zetten. Hij bleef bij mij op de 1 of andere manier dns spoofs afgeven bij alles wat ik opvroeg, dus heb ik de server uitgezet:
code:
1
{admin}=>:dns server config state=disabled

Ik kon de dhcp server pool niet aanpassen, ik kreeg een vage error, ik moest hem eerste verwijderen.
Gooi wel eerst de lease tabel leeg, en daarna de pools:
code:
1
2
{admin}=>:dhcp server lease flush
{admin}=>:dhcp server pool flush

Voeg daarna een nieuwe pool toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
{admin}=>:dhcp server pool add name=Default
{admin}[dhcp server pool]=>config
name = Default
intf = LocalNetwork
[index] =
[poolstart] = 192.168.1.10
[poolend] = 192.168.1.50
[netmask] = 24
[gateway] = 192.168.1.254
[server] = 192.168.1.254
[primdns] = 217.19.16.131
[secdns] = 217.19.16.132
[dnsmetric] = 0
[primwins] =
[secwins] =
[leasetime] = 0
[unnumbered] =
[localgw] =

Na dit alles een saveall commando geven om alles op te slaan, daarna een nieuwe een dhcp request doen vanaf je clients en het zou moeten werken.

De speedtouch heeft ook standaard 10.0.0.138 als adres (nog steeds :) ), dus je kunt ook een pool in dat subnet aanmaken zonder verder iets aan te passen.

Werkt het niet omdat het er allemaal anders uitziet? Goto 1

[ Voor 11% gewijzigd door RupS op 20-09-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:25:
[...]

code:
1

Je zou iets moeten hebben met een BDCM (Broadcom) chip aan jou kant om te proberen. Nieuwe Speedtouch reeks draait daarop (516, 546 & 716v5). Zowel je huidige modem draait op Alcatel chip en ook de ZyXEL 650R & H heeft Alcatel chip/print.

't Is KPN-DSL vermoed ik? Hebben ze kaarten gewisseld voor ADSL2+ kaarten ;)
Yep is KPN. Een paar weken terug zijn de kaarten vervangen en sindsdien is de snelheid maar matig. Ik haal binnenkort dan maar alvast een adsl2+ modem (heb ik sowieso nodig vanwege de upgrade). Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:04:
[...]

draai a en b eens om. In de eerste boekjes stond een fout plaatje maar juiste tekst (uit mijn hoofd)
Dan traint mijn modem niet meer en heb ik (dus) helemaal geen signaal meer op de VoDSL poorten.

Zie hier overigens voor de scan uit mijn boekje, waar het volgens mij goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:32:
Modem kan ook gewoon als router draaien, maar moet via een windows computer met de CD-ROM die erbij zit.

Expert --> DHCPclient --> MER
Ah ok, thanx, maar zolang we nog altijd in de verbouwing zitten hier vind ik bridged prima, er hangt standaard 1 PC aan en af en toe komt daar een laptop of PSP via wlan bij, maar meer ook niet.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was meer informatie over de mailserver bijvoorbeeld. En de nieuwsserver, en wat er verder ook allemaal toegankelijk is.
Zie boven, werkelijk is altijd iets langer bijna is mijn ervaring. 7776Kbps lijkt een wonderlijke bovengrens op ADSL1 te zijn van de nieuwe ST serie (behalve de 716G). Upstream is alles >800Kbps heel normaal voor ADSL1. Hangt beetje van je lijn af en aansluitkunsten. Misschien dat je daar nog iets op kan winnen inderdaad ;)
Ga ik dat eens proberen binnenkort. Moet toch wel aangezien het in de huidige situatie niet mogelijk is andere telefoons aan te sluiten :P. Hoe zit het eigenlijk met de kabellengte tussen de splitter en het modem? In de beschrijving werd aangeraden dit zo kort mogelijk te houden, maar ik weet nog niet of het handig is om m'n modem ook onder de trap (daar komt de leiding het huis binnen) aan te sluiten... heb 'm liever op zolder, waar alle PC's komen te staan, dus ik trek liever een telefoonkabel (dus tussen splitter en modem) naar zolder toe, waarschijnlijk langs stroomleidingen. Is dat verstandig?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Direct langs stroomleiding is minderhandig is mijn ervaring, maar je zou 't kunnen proberen. Wat je sowieso niet moet doen is van dat platte snoer gebruiken. Niet doen ivm stroomleiding en niet doen ivm afstand.

Als je dan kabel moet leggen (wat best kan mits je 't netjes met juiste kabel doet vanaf je ISRA (onder trap) naar boven toe. Gebruik gewoon een CAT5 UTP kabel daarvoor. Dan 1-tje met harde koperkernen en niet meerdere kopervezeltjes gedraaid zegmaar. En pak dan een 'pair' uit de bundel van 8 zoals bijvoorbeeld blauw & blauw-wit.

Die kan je dan netjes monteren in een aansluitdoosje op de A & B pin. Of proberen in een RJ11 stekkertje te proppen wat heel lastig gaat maar kan wel ;) Op RJ11 is het dus pin 2 & 3 die gebruikt worden, daar wil je dan blauw & blauw-wit op hebben zitten. Andere twee zijn ongebruikt voor telefonie verder.

Mail, diensten en overig zal iemand anders voor je moeten beantwoorden. Ik weet alleen dat usenet/nieuwserver news.tweakdsl.nl is.

edit:
Oja, kabels leg je. Kabeltrekken moet je niet doen, gaan ze kapot van vanbinnen soms.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 23:29 ]

• Chutney
.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:44:
[...]

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was meer informatie over de mailserver bijvoorbeeld. En de nieuwsserver, en wat er verder ook allemaal toegankelijk is.
Dat staat ook in de openingspost:

Welke Services kan ik verwachten?

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Statistics Downstream Upstream
Line Rate 7616 Kbps 960 Kbps
Attainable Line Rate 10880 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 15.7 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.5 dB 14.0 dB
Output Power 15.8 dBm 12.5 dBm

Volgens de poscode check zou ik 700 meter van de centrale afzitten. Maar da's met deze gegevens dus niet waar :'(

En volgens de Attainable line rate zou ik dan straks 'maar' 10880 hebben met adsl2+?

[ Voor 8% gewijzigd door fjs op 21-09-2005 08:49 ]

To boldly go where no man has gone before...

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
RupS schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:34:
LET OP: onderstaand verhaal slaat op de 716v5.. NIET op de G

....
Kijk, daar hebben we wat aan! Dank je wel voor deze tips. Zal het vanavond uitproberen.
Weet je ook hoe je een machine in een DMZ o.i.d. kan zetten? Er zit een optie in het webconfig-ding waarmee je het externe IP-adres aan een PC kan toewijzen zodat je daar servers etc op kan draaien, maar als ik dit doe zegt-ie dat er geen geschikte connectie is o.i.d.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:44:
[...]
Ik trek liever een telefoonkabel (dus tussen splitter en modem) naar zolder toe, waarschijnlijk langs stroomleidingen. Is dat verstandig?
De techneuten hier raden het af, ondanks dat de goede UTP kabel afgeschermd is. Dus als je een andere mogelijkheid hebt, zou ik je aanraden dat te doen.
bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:12:

edit:
Oja, kabels leg je. Kabeltrekken moet je niet doen, gaan ze kapot van vanbinnen soms.
Helemaal mee eens, maar er is een verschil tussen de ideale situatie en de praktijk van alledag. :P

Verwijderd

Weet iemand iets over een storing in de regio Tilburg.

Gisterenavond had ik opeens geen internet meer. Het rare was dat de news server nog wel gewoon te bereiken was.

Ander vraagje. Op mijn modem (716v5 (WL) zit een lampje PPP. Moet die branden? Ik dacht namelijk dat dat lampje gisterenmiddag wel brandde, maar gisterenavond niet meer.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:18:

Gisterenavond had ik opeens geen internet meer. Het rare was dat de news server nog wel gewoon te bereiken was.

Ander vraagje. Op mijn modem (716v5 (WL) zit een lampje PPP. Moet die branden? Ik dacht namelijk dat dat lampje gisterenmiddag wel brandde, maar gisterenavond niet meer.
Klopt, again...

Wordt aan gewerkt.

edit:
Werkt weer nu?
fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:48:
Statistics Downstream Upstream
Line Rate 7616 Kbps 960 Kbps
Attainable Line Rate 10880 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 15.7 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.5 dB 14.0 dB
Output Power 15.8 dBm 12.5 dBm

Volgens de poscode check zou ik 700 meter van de centrale afzitten. Maar da's met deze gegevens dus niet waar :'(

En volgens de Attainable line rate zou ik dan straks 'maar' 10880 hebben met adsl2+?
Afstand is groter, vaak dan de postcodecheck. Maar die Attainable rate is niet voor ADSL2+, maar gebaseed op huidige ADSL1 GDMT standaard gewoon.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 21-09-2005 10:31 ]

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:22:
[...]

Klopt, again...

Wordt aan gewerkt.
Ik heb wel geluk zeg, 2 dagen mijn nieuwe Abo, 2 keer storing. Dat is net zoveel als in 2,5 jaar Demon :9

Is er trouwens een pagina waar je de storingen kunt opzoeken. Dat weet ik tenminste dat het niet aan mij ligt als ik weer eens met de instellingen van het modem aan het prutsen ben en de verbinding is weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 10:26 ]

• Planetlithium
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:18:

Ik kan vanaf mijn werk helaas niet thuis (Tilburg-centrum) inloggen. Het lijkt er dus op dat er wat problemen zijn.

• fjs

fjs

Dat de afstand groter is had ik ook wel verwacht. Maar naar de schatting die ik dan moet doen (in mijn briljante wijsheid :P ) zit ik dan wel verderweg dan 2000 meter of niet?

• bjck
Planetlithium schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:29:
[...]

Ik kan vanaf mijn werk helaas niet thuis (Tilburg-centrum) inloggen. Het lijkt er dus op dat er wat problemen zijn.
Misschien heeft je modem/router even een duwtje nodig thuis.
fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:18:
Dat de afstand groter is had ik ook wel verwacht. Maar naar de schatting die ik dan moet doen (in mijn briljante wijsheid :P ) zit ik dan wel verderweg dan 2000 meter of niet?
Mwah, 24dB zou ~1600 a 2000m kunnenzijn inderdaad. Of beroerde aansluitkunsten tussen ISRA en modem ;)

Kan nog prima 16Mbps uit komen met 2+ straks hoor ;)

• Loft
  • Laatst online: 16:29
Mag ik u allen van Tweak feliciteren.
Ik ben ook lid van de club. ADSL2+ club die voorlopig even op 8/1 draait.

Helaas nog met een oude modem (Copperjet 810) maar de/het :? modem schijnt opgestuurd te zijn.
Het koste allemaal nogal wat moeite, omdat ik na verschillende ruzies/meningverschillen met Eweka/Fiberworld alles in februari al opgezxegd had.

De lijn wordt dan idd op cancel gezet, en dan heb je enige downtijd. Maar ik ben van ze af ;)

Mijn complimenten aan de TweakDSL Helpdesk / servicelijn. Altijd super te woord gestaan!!!! (mag ook wel eens gezegd worden)

* Loft wacht met smart op de modem :Y)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• fjs

fjs

bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:13:
[...]

Misschien heeft je modem/router even een duwtje nodig thuis.

[...]

Mwah, 24dB zou ~1600 a 2000m kunnenzijn inderdaad. Of beroerde aansluitkunsten tussen ISRA en modem ;)

Kan nog prima 16Mbps uit komen met 2+ straks hoor ;)
Ik heb de modem ook even rechtstreeks op de ISRA gehad. Dit maakte niks uit. Ik heb er een nieuwe 'sitecom' splitter tussen en de kabel van de modem naar de spltter is ook kort en nieuw.

Zal dan wel aan de lijn liggen. Maakt het trouwens nog iets uit als is de splitter rechtstreeks op de telefoonlijn aansluit. Ik bedoel ik heb de splitter nu via een telefoon stekker in de muur.

Verwijderd

Welke instelling kan ik het beste gebruiken voor de volgende configuratie: router of bridge

T 716v(WL)
Laptop via W-lan
en PC via UTP

Ik heb nu de modem ingesteld staan als router. Maar ik zag in 1 van de vorige post iemand de modem als bridge hebben staan met ook een pc en laptop aangesloten.

Ik was altijd van mening dat je bridge gebruikt als je aan je modem een losse switch / router hangt?

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:40:
Welke instelling kan ik het beste gebruiken voor de volgende configuratie: router of bridge

T 716v(WL)
Laptop via W-lan
en PC via UTP

Ik heb nu de modem ingesteld staan als router. Maar ik zag in 1 van de vorige post iemand de modem als bridge hebben staan met ook een pc en laptop aangesloten.

Ik was altijd van mening dat je bridge gebruikt als je aan je modem een losse switch / router hangt?
Modem als 'bridge' gebruiken is de routerfunctionaliteit uit. Dus je krijgt op 't apparaat d'r achter een internet IP van je ISP. Hang je er dan toch twee PC's achter krijgen ze van Tweak beide een extern/internet IP. Veel ISP's doen dat niet, maar Tweak wel.

Echter verkeer tussen beide PC's gaat dan dus ook 'over het internet' en blijft niet intern. Dus echt wenselijk is die situatie niet. En ook niet echt veilig als 't windows machines zijn :P

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Zo... ik ben nu toch wel ZWAAR onder de indruk van Tiscali hoor.

Ik kreeg gisteren om 16:46 een mailtje van TweakDSL met een opleverdatum van 27-09-2005.
Vanochtend om 10:30 werkte het al! :)

Daar moet ik eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat de oplevering was op basis van linesharing, op een telefoonlijn zonder DSL (die telefoonlijn had ik er nl. speciaal voor aangevraagd).

Tiscali Rulez _/-\o_

http://www.deyterra.com

• EdGnoj
  • Niet online
Zo, sinds twee dagen ben ik ook lid van de TweakDSL familie. Ik heb een Adsl2 abonnement via BBned. Volgens de postcodecheck zit ik zo'n 575 meter verwijderd van de centrale.

Wat mij opvalt is dat de downloadsnelheid, bijv vanaf Tweaknews nogal slingert tussen zeg maar 400 Kb/s en zo'n 750 Kb/s. Ik heb alle kabels nogeens nagelopen, de splitter zit nu aan een ronde kabel van 15 cm, het modem is verbonden dmv een ronde telefoonkabel van 5 meter. Ook als ik het modem rechtstreeks aansluit of de kabel verkort veranderd er niets. Bij mijn vorige provider @Home bleef de downloadsnelheid altijd rotsvast staan op 608 Kbs. Ik vraag me dan ook af of:

- dit geslinger normaal is
- de downloadsnelheid niet aan de lage kant is. Komt dus niet boven de 750Kbs uit (incusief overhead).

Verder zie ik ik mijn instellingen van de Speedtouch 716v5 dat mijn bandbreedte down 22.835 en up 1241 Kbs zou bedragen. Dat zijn al Adsl2 waarden toch? Waarom kan ik dan niet sneller downloaden?

• schiffeb
Ben jij dan niet de 1e met ADSL2 via tweakdsl??

Welke modem en router gebruik je?

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:37:
Zo, sinds twee dagen ben ik ook lid van de TweakDSL familie. Ik heb een Adsl2 abonnement via BBned. Volgens de postcodecheck zit ik zo'n 575 meter verwijderd van de centrale.

Wat mij opvalt is dat de downloadsnelheid, bijv vanaf Tweaknews nogal slingert tussen zeg maar 400 Kb/s en zo'n 750 Kb/s. Ik heb alle kabels nogeens nagelopen, de splitter zit nu aan een ronde kabel van 15 cm, het modem is verbonden dmv een ronde telefoonkabel van 5 meter. Ook als ik het modem rechtstreeks aansluit of de kabel verkort veranderd er niets. Bij mijn vorige provider @Home bleef de downloadsnelheid altijd rotsvast staan op 608 Kbs. Ik vraag me dan ook af of:

- de downloadsnelheid niet aan de lage kant is. Komt dus niet boven de 750Kbs uit (incusief overhead).

Verder zie ik ik mijn instellingen van de Speedtouch 716v5 dat mijn bandbreedte down 22.835 en up 1241 Kbs zou bedragen. Dat zijn al Adsl2 waarden toch? Waarom kan ik dan niet sneller downloaden?
Probeer eens een bin van http://speedtest.bbned.nl/ te downloaden om te zien welke snelheid je haalt. Je pc zou een beperking kunnen zijn. Software installaties/deïnstallaties, oud netwerkkaartje. Mooiste is als je een pc van iemand kan lenen en die eens aansluiten.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:37:

Die kabel van 5m ga ik niet over zeuren, maar je haalt waarschijnlijk niet meer snelheid omdat je nog niet op ADSL2+ zit, je zit dus op het max van het 'oude ADSL', of de max van de nieuwsdoos.

Mijn bbned verbinding klappert de laatste tijd vrij veel, echter allemaal verklaarbaar door onderhoud en dergelijke, 't stoort me wel, maar voor eind januari wordt mijn nieuwe huis opgeleverd en dan ga ik toch over op TIS :)

Bericht hierboven

• bjck
Hij heeft een BBned ADSL2+ lijn met sync op:
Dus als je linesync zo is heb je dus een ADSL2+ lijn met ADSL2+ profiel en ben je inderdaad de eerste ;) Alleen waarom je 't niet haalt effectief die snelheid durf ik je niet te zeggen. Toch niet via WiFi verbonden en wel met kabel tussen PC en modem?

• schiffeb
Floris schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:51:
[...]

Die kabel van 5m ga ik niet over zeuren, maar je haalt waarschijnlijk niet meer snelheid omdat je nog niet op ADSL2+ zit, je zit dus op het max van het 'oude ADSL', of de max van de nieuwsdoos.
Als die op oud profiel zat zou die wel andere waardes zien. En al zat ie op een oud profiel dan zou die lijn iig stabiel moeten slurpen ik trek 780 kb/s stabiel dus moet aan die lijn liggen.

• EdGnoj
  • Niet online
eisb4er schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:51:
[...]

Probeer eens een bin van http://speedtest.bbned.nl/ te downloaden om te zien welke snelheid je haalt. Je pc zou een beperking kunnen zijn. Software installaties/deïnstallaties, oud netwerkkaartje. Mooiste is als je een pc van iemand kan lenen en die eens aansluiten.
Dit zegt de Speedtest van BBned:
Your current bandwidth reading is: 2.68 Mbps which means you can download at 343.29 KB/sec. from our servers

100mb downloaden vanaf BBned:
Bij deze test klappert hij veel minder dan tijdens het downloaden vanaf Tweaknews. De snelheid blijft hier hangen tussen de 420 en 450 Kbs. Dat is toch veel te weinig?

• bjck
EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:06:
[...]

Dit zegt de Speedtest van BBned:
Your current bandwidth reading is: 2.68 Mbps which means you can download at 343.29 KB/sec. from our servers

100mb downloaden vanaf BBned:
Bij deze test klappert hij veel minder dan tijdens het downloaden vanaf Tweaknews. De snelheid blijft hier hangen tussen de 420 en 450 Kbs. Dat is toch veel te weinig?
Dat is ongeveer 25% van wat je lijn aan moet kunnen met die syncsnelheid in je modem inderdaad ;)

• EdGnoj
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:07:
[...]

Dat is ongeveer 25% van wat je lijn aan moet kunnen met die syncsnelheid in je modem inderdaad ;)
Tja, dan mot ik die andere 75 procentjes ook maar zien te krijgen hé :7

Ik heb maadnad een aangepaste installatiewizzard van Tweakdsl gekregen, omdat ik met de standaardwizzard geen verbinding kon maken met het internet. Zou het daar in kunnen zitten?

• bjck
EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:11:
[...]

Tja, dan mot ik die andere 75 procentjes ook maar zien te krijgen hé :7

Ik heb maadnad een aangepaste installatiewizzard van Tweakdsl gekregen, omdat ik met de standaardwizzard geen verbinding kon maken met het internet. Zou het daar in kunnen zitten?
Nee.

De via de standaard wizard kan je de 716v5 niet als router laten werken, via de omweg wel voor BBned & Tiscali netwerk.

Geen Wireless verbinding gebruik je toch?

• EdGnoj
  • Niet online
Ik gebruik geen Wireless verbinding, maar het WLan-lampje brandt wel constant. In de wizzard wordt hier niets over gevraagd, alleen de veiligheidsinstelling. Deze heb ik op hoog staan.

Edit: De nieuwe wizzard kan het modem dus wel in Routerstand zetten. Het schijnt om een zeer nieuwe versie te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door EdGnoj op 21-09-2005 15:22 ]

• schiffeb
Staat je netwerkkaart wel op 100 mbit en wat voor netwerkkaart gebruik je?

• bjck
EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:21:
Ik gebruik geen Wireless verbinding, maar het WLan-lampje brandt wel constant. In de wizzard wordt hier niets over gevraagd, alleen de veiligheidsinstelling. Deze heb ik op hoog staan.

Edit: De nieuwe wizzard kan het modem dus wel in Routerstand zetten. Het schijnt om een zeer nieuwe versie te gaan.
Je kan ook wel 'router' en 'voicerouter' selecteren. Maar je krijgt dan alleen de keuze tussen PPPoA en PPPoE. En die zijn het beide niet voor Tiscali & BBned ;)

• EdGnoj
  • Niet online
@ Schiffeb

Ik heb een onboard Nvidia controller op mijn Asus A7N8X-E Deluxe. Deze staat op 100mbps

@ BJCK
De wizzrd vraagt naar VPI/VCI. Deze moest ik op 0.34 zetten

en naar Connectiontype IP over ATM (IPoA) of Routed Ethernet (MER).
De keuze voor router en voicerouter komt in deze wizzard niet meer voor.

Vervolgens wordt om een eventeueel wachtwoord gevraagd.

Tenslotte wordt gevraagd naar het gewenste beveiligingsnivo en die moet op hoog. Dat is alles wat je kunt invullen.

Zoals ik zei, het gaat om een nieuwe wizzard.

• bjck
Als je nu in de webinterface van de 716v5 kan kiezen voor 0/34 en MER gaat 't goed ;)

• Chutney
EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:30:
De wizzrd vraagt naar VPI/VCI. Deze moest ik op 0.34 zetten
Zojuist in je bovenste post meld je dat je via BBned bent aangesloten, de bovenstaande VPI/VCI is voor het BaByXL netwerk, je moet dus 0.35 kiezen dat is BBned
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)