TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
fiftyfive schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 02:59:
Bij mij trained de Speedtouch 546 op 1024 up en 7776 down. Hoe kan die nou op 1024 trainen als Tiscali dat niet helemaal heeft open staan.
Lijnen staan voor TisDSL2 nu op 8064/1024 ingesteld. Dus kan prima de 1024Kbps upstream. Blijkbaar is de combinatie van de chipset van de nieuwre ST modellen prima icm de DSLAM's van Tiscali.

Die downstream van 7776Kbps is ook een ST eigenaardigheidje, maar effectief mis je dan 'maar' 20KByte/s ofzo tov 8064Kbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
Cyberpope schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:27:
[...]

Raar omdat op de onderhoudspagina stond dat om 21.00 bij BBned onderhoud zou zijn en die van mij er om 21.15 uit klapt. Ondertussen is de verbinding om 4.55 hersteld (volgens mij log)...

Zal wel toeval zijn dan... Moet wel.
Storing & Onderhoud - augustus 2005

15-09-2005 UPDATE Storing bbned

Omdat de storing in het bbned netwerk blijft terugkomen is het noodzakelijk voor bbned om kaarten te swappen. Dit zal naar verwachting tussen 21:00 uur en 22:30 uur gaan gebeuren. Hierbij kan 2 keer een kwartier downtime optreden. Klanten wordt aangeraden om als hun IP verbinding weg valt na 15 minuten hun modem en of router te herstarten.
Storingen zijn weer voorbij maar de melding augustus mag nu zo langzamerhand wel vervangen worden door september.
Dat flitsende plaatje op de TweakDSL site mag er wat mij betreft ook af, "this summer" is ook over dus maar er maar een nieuwe aanbieding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

digiben schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:59:
[...]

Ja want zelf vind ik het wel mee vallen en ben tot nu toe wel tevreden met hoe alles loopt ...alleen op het mailen na dan met een vraag en bepaalde dingen die langs elkaar gingen _/-\o_
Al zou nu alles goed moeten zijn ....want zelfs vanacht kreeg ik nog een mail die ik beantwoorden en kreeg gelijk antwoord terug na een kwartier .
Dus of een vergissing en of heb ik geluk gehad hahaha,teminste migrati etc nog afwactten dan.
Tot nu toe gaat alles wel lekker en ben wel tevreden met een paar missers er tussen dan(al gaat er overal wel wat fout)
Nu kijken hoe het volgende week eens gaat !!!
Ooh ja zou zelf ook nog eens een mail sturen en of proberen met bellen .
Sterkte verder met het verloop en zal denk ook wel goed komen hoor !!
Groeten Ben een xsdsl fan en nu ook een tweak freak!! bye bye ;)
Nou ff een update.

Men is mijn gegevens kwijt. Niemand weet iets bij Tweakdsl. Dat is dus vreemd. Nadat ik op 12 augustus al mijn informatie heb gefaxt (aanvraag TISADSL 2, kopie passport, kopie brief opheffing Myadsl 8mbit) heb ik meteen contact opgenomen met Tweak. Iemand van de helpdesk gaf aan dat mijn gegevens waren ontvangen. Na herhaaldelijk gebeld te hebben met Tweak en vervolgens ook middels dit board aan te geven dat ik nog steeds niets heb vernomen, vandaag nog even gebeld. Nu een ander persoon dus gesproken en die weet van niets. Kan ook geen notities vinden.

Zal ik het nu maar aangetekend versturen??. Ik heb het idee dat bij tweak personen werken die heel veel verstand van netwerken en techniek weten, maar dus absoluut geen kaas hebben gegeten van ondernemen in de ruimste zin des woord. Natuurlijk komt het wel goed. Maar gezien meerdere negatieve reacties op dit forum vind ik wel dat Tweak bij zichzelf te rade moet gaan om dit soort flutdingen te verbeteren. Duidelijke communicatie naar klanten is een van de succespeilers in een organisatie. Een tevreden klant kan meerdere klanten aanbevelen voor een organisatie.

Zo nu ik deze frustratie van me af heb geschreven ga ik voor de derde keer mijn aanvraag voor TISADSL 2 indienen. 3 x is scheepsrecht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
nou ben net overgezet
het is alleen nog niet allemaal in orde, speedtest 7kb p/s 0_0

Line State Enabled
Speed (KBits/sec) 0 up / 0 down
Duration 00:01:30

hij vliegt er ook steeds uit lijkt het, maar op msn blijf ik wel connected

inetnum: 84.245.26.0 - 84.245.26.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG5.ASD-INX

dat zou wel al een adsl2 centrale moeten zijn toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Striker2k2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:20:
nou ben net overgezet
het is alleen nog niet allemaal in orde, speedtest 7kb p/s 0_0

Line State Enabled
Speed (KBits/sec) 0 up / 0 down
Duration 00:01:30

hij vliegt er ook steeds uit lijkt het, maar op msn blijf ik wel connected
Modem klappert op je lijn waarschijnlijk. Sluit modem eens aan direct op ISRA zonder verlengkabels, zonder splitter zonder iets anders op je lijn. En controleer even of je wel een resente firmware hebt als je oude modem gebruikt.

Misschien toch iets onjuist aangesloten, beroerde kabel ergens, iets voor je splitter aangesloten of een beroerde splitter icm Tiscali netwerk waar je vroeger geen/minder hinder van had.
inetnum: 84.245.26.0 - 84.245.26.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG5.ASD-INX

dat zou wel al een adsl2 centrale moeten zijn toch? :D
Is een reeds omgebouwde centrale inderdaad, staat wel nog gewoon op 8064/1024 nu natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
splitter zit al direct op isra, is een redelijk nieuwe had eerst een kapotte
modem zit er nog geen meter vandaan dus dat zal het ook niet zijn

maar ik gebruik nu een speedtouch home gemod naar een 510
Firmware Version R3.7.4.1

dat zou het dus kunnen zijn?
ff zoeken naar een nieuwere dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Striker2k2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:31:
splitter zit al direct op isra, is een redelijk nieuwe had eerst een kapotte
modem zit er nog geen meter vandaan dus dat zal het ook niet zijn

maar ik gebruik nu een speedtouch home gemod naar een 510
Firmware Version R3.7.4.1

dat zou het dus kunnen zijn?
ff zoeken naar een nieuwere dan
Daar is geen nieuwere van. En er zijn versies van de ST HOME (PSTN) bekend die echt beroerd werken op de Tiscali apparatuur. Is een bepaalde rij serie-nummers. Ik weet helaas niet welke :(

Of misschien werkt hij als bridge met de laatste normale ST HOME firmware gewoon wel okee...

Hoop dat je nieuwe modem snel komt voor je ;)

Lees je mail even.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Anoniem: 67119 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:30:
[...]
Nou ff een update.

Men is mijn gegevens kwijt. Niemand weet iets bij Tweakdsl. Dat is dus vreemd. Nadat ik op 12 augustus al mijn informatie heb gefaxt (aanvraag TISADSL 2, kopie passport, kopie brief opheffing Myadsl 8mbit) heb ik meteen contact opgenomen met Tweak. Iemand van de helpdesk gaf aan dat mijn gegevens waren ontvangen. Na herhaaldelijk gebeld te hebben met Tweak en vervolgens ook middels dit board aan te geven dat ik nog steeds niets heb vernomen, vandaag nog even gebeld. Nu een ander persoon dus gesproken en die weet van niets. Kan ook geen notities vinden.

Zal ik het nu maar aangetekend versturen??. Ik heb het idee dat bij tweak personen werken die heel veel verstand van netwerken en techniek weten, maar dus absoluut geen kaas hebben gegeten van ondernemen in de ruimste zin des woord. Natuurlijk komt het wel goed. Maar gezien meerdere negatieve reacties op dit forum vind ik wel dat Tweak bij zichzelf te rade moet gaan om dit soort flutdingen te verbeteren. Duidelijke communicatie naar klanten is een van de succespeilers in een organisatie. Een tevreden klant kan meerdere klanten aanbevelen voor een organisatie.

Zo nu ik deze frustratie van me af heb geschreven ga ik voor de derde keer mijn aanvraag voor TISADSL 2 indienen. 3 x is scheepsrecht. :'(
Volgens mij hebben ze daar de fax naast de brievenbus staan met een héle grote hond erbij die ieder stukje papier dat ie tegenkomt opvreet. Bij mij wil het namelijk ook allemaal niet lukken. Ze kunnen niet eens bevestigen dat een fax is ontvangen ("ik zit op de eerste en de fax staat op de derde verdieping"). Doorverbinden naar iemand naast de fax schijnt onmogelijk te zijn. Woensdag kreeg ik te horen: "we hebben heel hard gewerkt en de hele stapel aanvragen is doorgewerkt, maar toch staat u niet in het systeem." De persoon die dan kon nagaan of mijn fax misschien tegen het plafond zat geplakt, was er niet en ik word dan maandag (misschien) teruggebeld. Onvoorstelbaar dat je het als bedrijf niet voor elkaar krijgt om tussen 29 augustus en 16 september mijn aanvraag niet in behandeling te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Tweak mensen is de ZTM-MZT in zoetermeer al adsl2 ready?

Wanneer worden de mensen die op ADSL2 ready centrales zitten eigenlijk omgezet en waarom gebeurd dit nu nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 14:56
Ik heb problemen via mijn Tis-ADSL2 lijntje.

Bij het gebruik van MSN 7.0. Het inloggen gaat prima maar na een minuut of 5 online geweest te zijn, wordt ik automatisch disconnected.

Is er misschien ergens een transit probleem?.. hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Anoniem: 67119 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:30:
[...]

Nou ff een update.

Nou daar word je zeker niet vrolijk van als dat gebeurt....maar ik moet zeggen ik heb ook wel vreemde dingen gehad er tussendoor.
Zoals van de week nog een contract en of geheugensteuntje of ik nog TISadsl2 wou hebben dan moest ik het dus tekenen en copi rijbwijs etc er bij doen als ik nog van de actie gebruik zou willen maken haahaha.
Dus helemaal zeker ben ik nog niet want heb gelijk daarna die dag een mail gehad van een vraag via mail van ca 4 weken terug ,die beantwoord werd dus denk he ik word gek 8)7
Gelijk die nacht terug gemailt en kreeg mail terug dat alles wel rond was en aanvraag liep en dus ca 23 september zou worden overgezet!!
Nu is het wel afwachten want er werken er zeker een hoop langs elkaar heen op die afdeling O-)
Maar iedergeval we zullen zien want heb eigenlijks alles al binnen gehad ...modem papier met aanmeld gegevens mail etc dus zou het goed moeten zijn volgens de mail 23-09-05 _/-\o_
Nou maar hopen dat alles goed gaat dan ben ik wel tevreden ,en of heb me tweede lijn nog achter de hand van XSDSL waar ik dus twee lijnen heb lopen hihihi.
We zullen zien in de komende twee weken of het goed gaat en hoe het afloopt ?
Zou zeggen sterkte en ze mogen zekers wat doen om zulke misverstanden te verkomen,al gebeurt er overal wel eens wat .
Groeten Ben een xsdsl Fan,en nu ook een tweak freak!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van uitval van de internetverbinding?
Bij mij is het ongeveer de 14e begonnen, maar het zou nu beter moeten zijn! Alleen dat is het niet!
MSN valt weg, Skype valt weg, Battlefield 2 Disconnect |:(

Enig idee of dat nog door de storing zou kunnen komen?

Edit:
Chutney schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:44:

Bij het gebruik van MSN 7.0. Het inloggen gaat prima maar na een minuut of 5 online geweest te zijn, wordt ik automatisch disconnected.

Is er misschien ergens een transit probleem?.. hebben meer mensen hier last van?
Haha.. :D Ja, ik dus ook! Heb welliswaar een Tis-ADSL1 lijntje, maar oké!
Ook almere?

[ Voor 45% gewijzigd door vegterb op 16-09-2005 13:49 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb

Hm toevallig zyxel modem met firewall aanstaan?? zet port 7001 UDP is open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Hier ook weer de verbinding en telefoon weg (na reset modem weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
schiffeb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:51:
[...]

Hm toevallig zyxel modem met firewall aanstaan?? zet port 7001 UDP is open.
Nee ik heb het met verschillende modems geprobeerd, Vigor 2600, 2600G en een Zyxel 2602HW.

Bij elk modem disconnect msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MSN disconnecten etc lijkt inderdaad toch ergens op een transit issue. Of bij één van de MS of MSN.net transits of die van TweakDSL ergens.
schiffeb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:29:

Wanneer worden de mensen die op ADSL2 ready centrales zitten eigenlijk omgezet en waarom gebeurd dit nu nog niet?
Omdat er nog ea getest en gedaan moet worden om te zorgen dat het 100% goed werkt straks.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:52:
Hier ook weer de verbinding en telefoon weg (na reset modem weer terug).
Bbned lag denk ik weer plat :{

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Chutney schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:53:
[...]

Nee ik heb het met verschillende modems geprobeerd, Vigor 2600, 2600G en een Zyxel 2602HW.

Bij elk modem disconnect msn.
Ja ok maar dit zijn wel alle drie modems met firewall functionaliteit. Gooi de Zyxel er tussen en open msn check je firewall logs op de Zyxel. Wat ik had is 62.xxx.xxx.xxx:7001 access blocked. Open dan in je firewall WAN---> LAN port 7001 (UDP) komende vanaf dat ip adres.

[ Voor 3% gewijzigd door schiffeb op 16-09-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2

geen problemen hier met tisdsl2
ook het probleem met de newsserver heb ik niet, headers ophalen gaat met de volledige snelheid
zo ver dus tevreden

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 12:50

Mister_T

@+31180

BBNed en/of Tweak liggen er hier ook al weer een 15 minuten uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dimmu schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:55:
[...]

Bbned lag denk ik weer plat :{
Ja hier ook weer! :(
om ca 13:50-14:00.
Ik dacht dat de problemen over waren sinds gisterenavond.
Er was toch spoedonderhoud (=reparatie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:03:
[...]

Ja hier ook weer! :(
om ca 13:50-14:00.
Ik dacht dat de problemen over waren sinds gisterenavond.
Er was toch spoedonderhoud (=reparatie) ?
om 13:49 werd ik van de ircservers afgeknikkerd, door een release/renew te doen in me router had ik binnen 2 minuten weer connectie

edit: blijkbaar is dat onderhoud toch niet goed gegaan..

[ Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 16-09-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Mensen,

Weet een van jullie of Tweakdsl mee gaat doen aan een mogelijke snelheidsverhoging , zoals bij internl.net.

Het zou wel een keer tijd worden , als je de mate van sneldheidsverhogingen van Tweakdsl vergelijkt met die van KPN concurrenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Ja heb geduld ze zijn aan het onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
bjck schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:54:
MSN disconnecten etc lijkt inderdaad toch ergens op een transit issue. Of bij één van de MS of MSN.net transits of die van TweakDSL ergens.
Erg vervelend.. hoop dat er snel wat aan gedaan wordt.. want chatten op deze manier via MSN gaat m niet worden =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Laatst online: 17-06 09:45
Anoniem: 154981 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:07:
[...]

Hoe is het trouwens met de downstream? En heeft echt niemand ervaring (ook niet in proef opstelling) met beide modems met ADSL2+?
Ik heb de 716v5 e had de copperjet 810. De upload is van ong. 85 kb naar 105 gegaan, erg mooi. Maar de download is van 825-830 naar 803 gegaan, dus dat is weer minder :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 21:01

geforce666

a.k.a Jan (nl)

yup ! vloog er hier ook weer uit rond 2en vanmiddag (half uurtje geleden dus)
na modem reset kon ik weer verder :)

toch wel lastig.... klaag normaal nie maar idd al de afgelopen 3 dagen uitval geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Heb hier de laatste tijd ook problemen (laatste paar dagen)
Wordt er vaak uitgegooid lijkt het wel.....tijdens gamen, maar ook in msn
Ik heb dat Ultra Abbotje van tweak zelf......weird... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Chutney schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:18:
[...]

Erg vervelend.. hoop dat er snel wat aan gedaan wordt.. want chatten op deze manier via MSN gaat m niet worden =
Ga daar nou niet direct van uit ik had exact hetzelfde probleem wat jij hier beschrijft gaat ffies goed en dan valt msn weg terwijl newsgroups/voip/irc geen troubles geven.
Check iig ff je logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BBned had een dipje, daardoor lagen er even een paar lijnen uit. Na een IP-renew is het weer in orde. Geen persoonlijke zorg noodzakelijk, iedereen heeft er 'hinder' van gehad.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:18:
[...]

http://webmessenger.msn.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:57:
BBned had een dipje, daardoor lagen er even een paar lijnen uit. Na een IP-renew is het weer in orde. Geen persoonlijke zorg noodzakelijk, iedereen heeft er 'hinder' van gehad.
Dipje? dan wel een MEGA dipje .....
Ik werd nog gebeld door de TweakDSL helpdesk (mijn dank!!) naar aanleiding van een storingsmelding hierover.
Het blijkt dat er meerdere ISP's getroffen zijn door deze storingen van de afgelopen dagen.
Hier worden TweakDSL (en wij) dus niet vrolijk van.

BBned wordt dus wel onder druk gezet om het probleem z.s.m. op te lossen mede omdat er ook zakelijke lijnen getroffen zijn waaraan een SLA hangt.
Laten we hopen op een spoedige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Dipje...
Het blijft maar dippen met bbned...

Waarom kun je bij tweak eigenlijk geen vast ip instellen? dat zou een hoop ellende schelen...
Nu moet het ip opgehaald worden door een dhcp lease... en bij zulke dipjes ligt alles plat todat er weer een lease aangevraagd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PureDJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:21:
Dipje...

Waarom kun je bij tweak eigenlijk geen vast ip instellen? dat zou een hoop ellende schelen...
Nu moet het ip opgehaald worden door een dhcp lease... en bij zulke dipjes ligt alles plat todat er weer een lease aangevraagd word..
Kan bij Tiscali ook niet overigens.

De routers bepalen paden aan de hand van de informatie uit DHCP lease zegmaar. Dus als zo'n router herstart wordt ...

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

* Pim. heeft vandaag zijn KPN lijn geleverd gekregen en heeft stap 1 op het pad van TweakDLS af gedaan :)
Na talloze mailtjes, telefoontjes en andere onbeantwoorde pogingen tot communicatie ga ik weg. Ik ben één van de eersten die een tweak abbo genomen heeft maar dat schijnt bij Tweak niet echt veel uit te maken

Om te illustreren hoe graag ik weg wil:
ik betaal een jaar lang KPN belbasis incl extra aansluitkosten. !!

Natuurlijk ben ik weer mijn telefoonnummer kwijt aangezien Tweak (colt) die gijzelt/verzamelt.
Maakt niet uit... nieuwe lijn ligt er en kan nu weer elke provider nemen die ik wil :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pim. schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:30:
* Pim. heeft vandaag zijn KPN lijn geleverd gekregen en heeft stap 1 op het pad van TweakDLS af gedaan :)
Na talloze mailtjes, telefoontjes en andere onbeantwoorde pogingen tot communicatie ga ik weg. Ik ben één van de eersten die een tweak abbo genomen heeft maar dat schijnt bij Tweak niet echt veel uit te maken

Om te illustreren hoe graag ik weg wil:
ik betaal een jaar lang KPN belbasis incl extra aansluitkosten. !!

Natuurlijk ben ik weer mijn telefoonnummer kwijt aangezien Tweak (colt) die gijzelt/verzamelt.
Maakt niet uit... nieuwe lijn ligt er en kan nu weer elke provider nemen die ik wil :)
Er is één situatie dat je nieuwe telefoonlijn geen linesharing op geleverd kan worden omdat dezelfde koperlijn nog gereserveerd staat voor DSL. Maar dat is alleen als je telefonie wordt opgeleverd en daarmee gelijk je DSL lijn niet meer werkt omdat telefonie op dezelfde koperlijn is gezet.

En nummers 'gijzelt' is dat niet vergegrepen? KPN kan ook gewoon nummers importeren weer vanaf andere partijen net zo goed ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 17-06 13:50
PureDJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:21:
Dipje...

Alhoewel het onderhoud van bbned gisteravond succesvol is verlopen, is bij ons het gevoel dat onder succesvol wordt verstaan dat ze de boel na het onderhoud weer in de lucht hebben gekregen, zoals sommigen al hebben ervaren.

Gezien de kwaliteit van het onderhoud, is dat dus al een prestatie op zich, waarvoor hulde.

Wij hopen vandaag of anders in het weekend nog duidelijkheid te krijgen, wat bbned gaat doen om de problemen op deze Cisco 10.000 te verhelpen; zodra er meer duidelijk is, zetten we dit op de nieuwspagina en - afhankelijk wie het post - dit ook op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

schiffeb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:29:

Testen Testen Testen en nog eens testen tot dat alles op HEEL zeker goed draaid of loopt dan pas gaan we over. B) B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

bjck schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:39:
[...]

Er is één situatie dat je nieuwe telefoonlijn geen linesharing op geleverd kan worden omdat dezelfde koperlijn nog gereserveerd staat voor DSL. Maar dat is alleen als je telefonie wordt opgeleverd en daarmee gelijk je DSL lijn niet meer werkt omdat telefonie op dezelfde koperlijn is gezet.

En nummers 'gijzelt' is dat niet vergegrepen? KPN kan ook gewoon nummers importeren weer vanaf andere partijen net zo goed ;)
helaas, was het maar waar. Ik heb het nu twee keer meegemaakt dat ik een nummer niet mee kon krijgen.
Zelfs een verhuizing van adres naar ander adres was al een probleem. Ik kon mijn makkelijke nummer dat ik al 7 jaar had niet houden :(
(en ik bleef nog wel bij Tweak toen)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
vegterb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:48:
Zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van uitval van de internetverbinding?
Bij mij is het ongeveer de 14e begonnen, maar het zou nu beter moeten zijn! Alleen dat is het niet!
MSN valt weg, Skype valt weg, Battlefield 2 Disconnect |:(

Enig idee of dat nog door de storing zou kunnen komen?

Edit:

[...]

Haha.. :D Ja, ik dus ook! Heb welliswaar een Tis-ADSL1 lijntje, maar oké!
Ook almere?
Dat had ik gisteren middag de hele tijd, kon met tis adsl geen bf2 spelen omdat ik continu gedisconnect werd.
Met msn trouwens geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Ik heb een raar probleem. Recent overgezet op het Tiscali netwerk. De copperjet netjes op 0/34 gezet en de activatie doorlopen. Nu krijgt m'n router geen ip-adres meer toegewezen. Als ik de modem rechtstreeks in de pc prik, werkt alles prima, maar niet als ik de router er tussen zet.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

edit: Never mind.. probleem is opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door PeaNutsss op 16-09-2005 21:02 ]

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:41:
[...]

Testen Testen Testen en nog eens testen tot dat alles op HEEL zeker goed draaid of loopt dan pas gaan we over. B) B) B)
Aan de ene kant balen aan de andere kant zie BBNED ellende doe dan maar gewoon zoals Tiscali het doet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 17-06 13:50
Vannacht, om 01.00 zal bbned de cisco 10.000, die voor problemen zorgt, herstarten en voorzien van een ander IOS.

Zie verder de nieuwspagina van tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Nou mensen ik weet wel dat m'n verbinding retesnel opgeleverd is....
Ik heb de aanvraag 1,5 week geleden opgestuurd.
11-09 bevestiging aanvraag
12-09 opleverdatum bekend, 19-09
14-09 bevestiging bestelling modem Nijhoff Automatisering
15-09 vandaag word uw modem verzonden Nijhoff Automatisering
16-09 modem komt binnen, aangesloten, lijn werkt al

Tussen deze mails zijn ook de logingegevens perfect correct binnengekomen..
Kan niet beter zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Ghandi schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:14:
Vannacht, om 01.00 zal bbned de cisco 10.000, die voor problemen zorgt, herstarten en voorzien van een ander IOS.

Zie verder de nieuwspagina van tweakdsl.
"Nieuwsgierig modus on"

Draaien niet al die 10000 dingen op hetzelfde IOS? If so waarom zou dit dan helpen als de rest van de apparatuur wel goed werkt. Zo niet waarom draaien niet alle 10000's op hetzelfde IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Ik ben denk ik 1 van de mensen die er behoorlijk last van heeft, vooral 's avonds.
Kom ik thuis dan doet het internet het soms wel soms niet. Ik kan dan wel inloggen op wow-europe.com om World of Warcraft te spelen. Even later ben ik ingelogd en kon ik prima voor 2 uur spelen, terwijl het surfen van geen kant meer lukt.

Nu kan, exact zoals gister, met zelfde begintijd, opeens alles doen _behalve_ World of Warcraft spelen, laat staan surfen naar www.wow-europe.com. Ligt dit ook aan die Cisco 10K? Of is dit gewoon een raar BBned of TweakDSL routing probleem? Als het net als gister is, dan gok ik dat de verbinding naar WoW weer rond 23.00uur werkt. Als het aan de routering ligt, kan dit dan gefixt worden? thx =) Cisco 10K > naja dan afwachten maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

Er is nieuwe firmware voor de Zyxel

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS5D0.bin

EDIT: Link aangepast. LET OP: ALLEEN voor modems die al op Tiscali firmware draaien.

bjck: Is dit de firmware die je bedoelde?
Wat vreemd is dat er op de site van Zyxel zelf amper updates verschijnen...

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 17-09-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schiffeb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:40:
[...]

"Nieuwsgierig modus on"

Draaien niet al die 10000 dingen op hetzelfde IOS? If so waarom zou dit dan helpen als de rest van de apparatuur wel goed werkt. Zo niet waarom draaien niet alle 10000's op hetzelfde IOS?
Misschien was deze Cisco 10K nog niet gemigreerd naar de laatste software?
Zo te zien is de laatste IOS van juni 2005 versie 12.3(7).
Dit soort routers moeten goed te monitoren zijn dus men zal wel weten wat er mee aan de hand is.
We zien het morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pim. schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:30:
Zoals je weet is de nieuwe telco degene die het initiatief tot portering neemt. Wat is exact je probleem met porteren?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pim. schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:48:
[...]

helaas, was het maar waar. Ik heb het nu twee keer meegemaakt dat ik een nummer niet mee kon krijgen.
Zelfs een verhuizing van adres naar ander adres was al een probleem. Ik kon mijn makkelijke nummer dat ik al 7 jaar had niet houden :(
(en ik bleef nog wel bij Tweak toen)
Wat ik begrijp is het voor BBned lastig (lees niet mogelijk) om een DSL lijn te verhuizen en dan het telefonie account mee te verhuizen (lees aan nieuwe lijn te koppellen) nog. En dat zorgt voor wat vervelende problemen inderdaad.

KPN kan overigens echt gewoon nummers porteren, dus ook naar hun toe zonder dat COLT eigenlijk echt moetwillig kan blokkeren. En waarom zouden ze immers.
PeaNutsss schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:35:
Ik heb een raar probleem. Recent overgezet op het Tiscali netwerk. De copperjet netjes op 0/34 gezet en de activatie doorlopen. Nu krijgt m'n router geen ip-adres meer toegewezen. Als ik de modem rechtstreeks in de pc prik, werkt alles prima, maar niet als ik de router er tussen zet.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

edit: Never mind.. probleem is opgelost :)
Als je nog even meldt wat de oplossing is voor andere? CJT in router mode duurt soms erg lang voordat hij een IP gaat aanvragen is wel mijn ervaring.
j_bos schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:30:
Nou mensen ik weet wel dat m'n verbinding retesnel opgeleverd is....
Ik heb de aanvraag 1,5 week geleden opgestuurd.
11-09 bevestiging aanvraag
12-09 opleverdatum bekend, 19-09
14-09 bevestiging bestelling modem Nijhoff Automatisering
15-09 vandaag word uw modem verzonden Nijhoff Automatisering
16-09 modem komt binnen, aangesloten, lijn werkt al

Tussen deze mails zijn ook de logingegevens perfect correct binnengekomen..
Kan niet beter zou ik zeggen..
Als je nog geen DSL hebt kan er in 4 a 5 werkdagen DSL op staan (linesharing).
Anoniem: 154981 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:01:
[url=http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS5D0.bin]Er is nieuwe firmware voor de Zyxel[/url]

Tiscali werkt druk samen met ZyXEL en in deze firmware voor de 2602H(W)61 zijn alle mij bekende bugs nu uit.

Punt is alleen dat deze firmware niet in een ander modem te zetten is die momenteel niet op de Tiscali firmware reeks draait al. Dus wachten tot ZyXEL zelf ook publiek een nieuwe firmware in elkaar gaat zetten.

Blijf ze mailen (netjes natuurlijk) allemaal zou ik zeggen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 23:34 ]

• NLsandman
heegie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:19:
[...]

Ik heb de 716v5 e had de copperjet 810. De upload is van ong. 85 kb naar 105 gegaan, erg mooi. Maar de download is van 825-830 naar 803 gegaan, dus dat is weer minder :-(
Je moet kijken naar de totalen, dus upload en download bij elkaar, die is als het goed is het zelfde gebleven.

• NLsandman
schiffeb schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:40:
[...]

"Nieuwsgierig modus on"

Never change a winning team ;)
Als de oude software voldoet dan heeft het weinig nut om er nieuwe op te gooien zodat je maar weer moet afwachten of er andere problemen ontstaan(bugs).

Mischien is het wel een gok van cisco en bbned om de IOS te vernieuwen en te hopen dat de problemen er uit zijn, kaarten wisselen had geen effect dus proberen ze wat anders.

• PureDJ
NLsandman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 07:24:
[...]

Never change a winning team ;)
Als de oude software voldoet dan heeft het weinig nut om er nieuwe op te gooien zodat je maar weer moet afwachten of er andere problemen ontstaan(bugs).

Mischien is het wel een gok van cisco en bbned om de IOS te vernieuwen en te hopen dat de problemen er uit zijn, kaarten wisselen had geen effect dus proberen ze wat anders.
De oude software was geen winning team... er waren veel problemen mee...
Een stabiele ping was er niet mee te halen... en ook regelmatig packetsloss...

Ik hoop dat het nu beter is...
Want iedere keer een paar uur er af liggen is ook geen pretje (DHCP lease)

BTW Het verhaal over dat DHCP Lease moet voor de routers om hun routing path te bepalen snap ik niet helemaal...
Maar dat betekend dus dat ik op m'n webserver ook maar vast een dhcp client moet installeren...

• bjck
PureDJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:00:
[...]

BTW Het verhaal over dat DHCP Lease moet voor de routers om hun routing path te bepalen snap ik niet helemaal...
Alle TisDSL lijnen en bijna alle BBned economy lijnen (bij meeste ISP's) werken via DHCP. De routers, bij BBned de 10k naar TweakDSL toe, bouwen hun routing tabel op aan de hand van de informatie uit DHCP packets die langs komen.

Als je elke lijn/aansluiting statisch zou configureren is het niet zo flexibel als nu en grotere kans op fouten als ergens iets ontbreekt. ook nog eens. Nu kan je gewoon meerdere IP's oppakken bij TweakDSL op één verbinding bijvoorbeeld. Enorm handig als je van modem/router aan het wissellen bent om wat te proberen.

• PureDJ
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:10:
[...]

Alle TisDSL lijnen en bijna alle BBned economy lijnen (bij meeste ISP's) werken via DHCP. De routers, bij BBned de 10k naar TweakDSL toe, bouwen hun routing tabel op aan de hand van de informatie uit DHCP packets die langs komen.

Als je elke lijn/aansluiting statisch zou configureren is het niet zo flexibel als nu en grotere kans op fouten als ergens iets ontbreekt. ook nog eens. Nu kan je gewoon meerdere IP's oppakken bij TweakDSL op één verbinding bijvoorbeeld. Enorm handig als je van modem/router aan het wissellen bent om wat te proberen.
Dat klopt... dat is ook erg handig...
Maar ik zat meer aan de routing tabel niet via dhcp te denken...
Dan heb je de keus om of je ip via dhcp te krijgen, of static...
Heb je het gemak van het flexiebele systeem, maar de klanten ook het gemak dat hun lijn weer meteen oppakt na een uitval...

• bjck
PureDJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:22:
[...]

Dat klopt... dat is ook erg handig...
Maar ik zat meer aan de routing tabel niet via dhcp te denken...
Dan heb je de keus om of je ip via dhcp te krijgen, of static...
Heb je het gemak van het flexiebele systeem, maar de klanten ook het gemak dat hun lijn weer meteen oppakt na een uitval...
Leasetijd van 2 uur pakt hij in maximaal 59 minuten weer op bij normale DHCP-client implementatie natuurlijk. Leasetijd verkorten zou ook een oplossing zijn, maar maakt de load weer zo hoog overal wat niet nodig is. 2 Uur is mooi juist.

Onderbrekingen zijn normaal niet een probleem, wel als je een router (of deel) moet reloaden zodat hij z'n tabel kwijt is. Alleen een onderbreking ergens zou niet een DHCP-request voor nodig zijn verder.

En zonder onderbrekingen ga je ook niet down natuurlijk. Dus waarom je aanpassen aan een storing, beeter de storing oplossen zodat het niet meer voorkomt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 10:55 ]

• PureDJ
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:54:
[...]

Leasetijd van 2 uur pakt hij in maximaal 59 minuten weer op bij normale DHCP-client implementatie natuurlijk. Leasetijd verkorten zou ook een oplossing zijn, maar maakt de load weer zo hoog overal wat niet nodig is. 2 Uur is mooi juist.

Onderbrekingen zijn normaal niet een probleem, wel als je een router (of deel) moet reloaden zodat hij z'n tabel kwijt is. Alleen een onderbreking ergens zou niet een DHCP-request voor nodig zijn verder.

En zonder onderbrekingen ga je ook niet down natuurlijk. Dus waarom je aanpassen aan een storing, beeter de storing oplossen zodat het niet meer voorkomt ;)
Idd.. maar dat schijnt bij bbned nou allemaal niet zo makkelijk te zijn...
Hoeveel gedonder is er daar al met die routers?

Maar ben het met je eens... probleem oplossen is beter dan een reedie zoeken

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maar dat betekend dus dat ik op m'n webserver ook maar vast een dhcp client moet installeren...
In de tijd dat ik bij een grote hostingprovider werkte heb ik dat serieus overwogen. Het grootste probleem is vooral mensen die, niet gehinderd door enige technische kennis, zeggen dat dat niet kan, dat het niet professioneel is of dat het storingsgevoeliger is. Terwijl het dat niet is. Nu herstelt je link zich 'vanzelf' in minder dan een uur. In een statisch gerouteerd netwerk gebeurt dat niet. Stuk is stuk totdat je de helpdesk belt, die een ticket gemaakt heeft, doorgezet en een engineer node voor node je pad langsloopt om de fout te vinden. En in een netwerk met meer dan 200.000 eindpunten en 600.000 nodes onderweg gaat er geregeld iets stuk. Dankzij DHCP is /release /renew genoeg om het zelf te repareren.

Anoniem: 27474

Anoniem: 154981 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:01:
[url=http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS5D0.bin]Er is nieuwe firmware voor de Zyxel[/url]

Kan iemand hier een goede link van vermelden? of laten weten welke versie dit is?

• NLsandman
[...]

De oude software was geen winning team... er waren veel problemen mee...
Een stabiele ping was er niet mee te halen... en ook regelmatig packetsloss...

Ik hoop dat het nu beter is...
Want iedere keer een paar uur er af liggen is ook geen pretje (DHCP lease)
De problemen zijn iets van de laatste maand, voorheen werkte het zoals het hoorde.
Nog nooit dhcp problemen gehad in de bijna 2 jaar dat ik bbned had.

• bjck
Anoniem: 27474 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:38:
[...]

Kan iemand hier een goede link van vermelden? of laten weten welke versie dit is?
Zie m'n verhaal stukje terug: bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 15"

bjck schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:32:
[...]

Tiscali werkt druk samen met ZyXEL en in deze firmware voor de 2602H(W)61 zijn alle mij bekende bugs nu uit.

Punt is alleen dat deze firmware niet in een ander modem te zetten is die momenteel niet op de Tiscali firmware reeks draait al. Dus wachten tot ZyXEL zelf ook publiek een nieuwe firmware in elkaar gaat zetten.

Blijf ze mailen (netjes natuurlijk) allemaal zou ik zeggen ;)
De vraag is nu: Welke firmware zit er in de modems die TweakDSL levert?
Standaard of Tiscali?

Goede link nieuwe Tiscali firmware (sorry copy&paste foutje):

Let op: ALLEEN geschikt voor modems die al op Tiscali firmware draaien!

• bjck
Anoniem: 154981 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:57:
Goede link nieuwe Tiscali firmware (sorry copy&paste foutje):

Let op: ALLEEN geschikt voor modems die al op Tiscali firmware draaien!
"Geschikt" zou hij wel zijn, modems zijn van binnen gewoon identiek. Alleen heeft Tiscali een aparte firmware 'lijn' zegmaar. Onderling dus niet uitwisselbaar tussen de door Tiscali geleverde 2602's en de elders geleverde 2602's.

ZyXEL zal ook publiek nieuwe firmware voor de niet-Tiscali modems gaan uitbrengen, vast wel. Mail ze eens zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 21:16 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:46

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 154981 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:49:
[...]

De vraag is nu: Welke firmware zit er in de modems die TweakDSL levert?
Standaard of Tiscali?
Dat vroeg ik me dus ook af :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Standaard. Tiscali ISP en Tiscali als DSL-netwerk (aka BaByXL of Tiscali-Wholesale) los van elkaar zien.

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ok, leuk. Maar kan ik de firmware nu wel of niet op mijn door Tweak geleverde 2602 rammen of niet? Wat kan er foutgaan als ik de gok neem?

• bjck
Garp schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:09:
Ok, leuk. Maar kan ik de firmware nu wel of niet op mijn door Tweak geleverde 2602 rammen of niet? Wat kan er foutgaan als ik de gok neem?
Je krijgt hem er niet in.

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
....en dan moet * garp natuurlijk even de proef op de som nemen'

code:
1
ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garp schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:36:
....en dan moet * garp natuurlijk even de proef op de som nemen'

code:
1
ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

:-)
Hmm de firmware / web interface houdt dit tegen.

Misschien... Heel misschien zou je hem via de CLI , TFTP of anders via de serial line binnnen kunnen krijgen... (als ie die aansluiting al heeft, zie bv http://www.zyxel.nl/support/z081.html, soms alleen intern uitgevoerd, moet het kastje open en uitzoeken of er een connector zit en hoe ie bedraad is...).

Er moet gewoon een mogelijkheid zijn om het modem zonder firmware van firmware te voorzien ;-)

Waarschijnlijk is er wel een boot rom waarmee je de eerste firmware kunt laden, maar hoe je er in komt???

EDIT: Toch even gezocht ...appendix J van de user guide kan wellicht helpen.

Wel geheel eigen risico... Ik heb niet eens een 2602...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 18-09-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vreemd probleem hier lokaal

ik ben overgezet naar tisdsl en heb dus een nieuwe router (716v5(wl) )

nou is het geval dat de hop naar de router (eerste hop bij een tracert) 200ms is gemiddeld.
verder het internet op gaat het als de brandweer.

wie weet hoe ik dat ga oplossen :?

ik heb het vanaf meerdere pc's en het lijkt me stug dat ineen al mijn utp kabels gaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SNEAK-NL op 18-09-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:35

Magic666

No one's neighbour!

@bjck,

begrijp ik nou goed dat, ondanks dat de verbinding morgen pas "live" zou moeten gaan, ik de modem (zyxel 2602) al kan aansluiten?

Kan ik dan nog surfen via mijn oude ISP, tot morgen uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:19:
@bjck,

begrijp ik nou goed dat, ondanks dat de verbinding morgen pas "live" zou moeten gaan, ik de modem (zyxel 2602) al kan aansluiten?

Kan ik dan nog surfen via mijn oude ISP, tot morgen uiteraard :)
Kan opzich wel inderdaad. Rekening houden met feit dat je met ander MAC-adres bij je huidige ISP je IP gaat aanvragen (dus eerst vrijgeven gezien je huidige ISP) en dan modem wissellen.

Stel je hem eerst nog even in op 0/35 voor BBned, hoef je morgen alleen naar 0/34 aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:51:
[...]

Kan opzich wel inderdaad. Rekening houden met feit dat je met ander MAC-adres bij je huidige ISP je IP gaat aanvragen (dus eerst vrijgeven gezien je huidige ISP) en dan modem wissellen.

ehhh..... vrijgeven...? Hoe doe ik dat?

Stel je hem eerst nog even in op 0/35 voor BBned, hoef je morgen alleen naar 0/34 aan te passen.

ehhh.... deel 2......
damn dacht ik wel het eea te weten over pc's maar van dit heb ik geen kaas gegeten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

http://www.tweakdsl.nl/IMAGES//ADSL2_intro.jpg
Leuk plaatje vooral dat wat onder aan staat THIS SUMMER ( DEZE ZOMER ) lol dat is al geweest ken, beter neer zetten :O THIS AUTUMN ( DEZE HERFST ) :O

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 18-09-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:57:
[...]

damn dacht ik wel het eea te weten over pc's maar van dit heb ik geen kaas gegeten! 8)7
Wacht gewoon tot je verbinding het niet meer doet en dan je ZyXEL aansluiten en juist instellen. Instellen kan je ook nu alvast doen opzich, haal je PC los van huidige modem/router en sluit je hem aan op de ZyXEL die gewoon niet aan je telefoon/dsl lijn hangt.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:21:
[...]

Wacht gewoon tot je verbinding het niet meer doet en dan je ZyXEL aansluiten en juist instellen. Instellen kan je ook nu alvast doen opzich, haal je PC los van huidige modem/router en sluit je hem aan op de ZyXEL die gewoon niet aan je telefoon/dsl lijn hangt.
lijkt me idd de beste optie voordat ik wat verkloot ;)
Al hoef ik niet eens zoveel in te stellen als ik de manual van tweak mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het is nog steeds zomer, anders. De herfst begint 21 september om een uur of 4 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:50:
[...]

Het is nog steeds zomer, anders. De herfst begint 21 september om een uur of 4 's nachts.
Het is maar hoe je het bekijkt. ;)
De meteorologische herfst begint namelijk op 1 september.
De astronomische herfst begint op 23 september, 00:24 MEZT om precies te zien.

Kortom: de meldingen over de zomer mogen wat mij betreft van de TweakDSL website af en ook de storingsmeldingen van de maand "augustus", terwijl er al een hele serie storingen van september gemeld zijn.

Kleinigheden dat wel, de prioriteit ligt wat mij betreft bij het starten met ADSL2+ voor bestaande BBned gebruikers en het introduceren van meer aanbiedingen.
Daarna mag men de website updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:53:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. ;)
De meteorologische herfst begint namelijk op 1 september.
De astronomische herfst begint op 23 september, 00:24 MEZT om precies te zien.

Kortom: de meldingen over de zomer mogen wat mij betreft van de TweakDSL website af en ook de storingsmeldingen van de maand "augustus", terwijl er al een hele serie storingen van september gemeld zijn.

Kleinigheden dat wel, de prioriteit ligt wat mij betreft bij het starten met ADSL2+ voor bestaande BBned gebruikers en het introduceren van meer aanbiedingen.
Daarna mag men de website updaten!
Wellicht is webmaster@tweakdsl wel een uilaatklep voor al je creative uitspattingen t.b.v. de TweakDSL-website ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:19:
[...]

Wellicht is webmaster@tweakdsl.nl wel een uitlaatklep voor al je creative uitspattingen t.b.v. de TweakDSL-website ;)
Bestaat die dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraag voor Xandrios,

Ik heb 2 x mijn aanvraag gefaxt voor TIS adsl 2. Nu is men bij Tweak weer mijn aanvraag kwijt. Welke procedure kan jij mij nu het beste aanbevelen.

Ik heb op dit moment een 8mbit lijn lopen bij MYADSL. De wordt opgeheven op 27 oktober. Hiervan heb ik een bevestiging van MYadsl gehad.

Op 20 augustustus heb ik het volgdende gedaan.

1. Fax gestuurd met aanvraag tisadsl 2 (aanvraag formulier) + kopie passport + kopie bevestiging opheffing contract Myadsl 8mbit.

Ik wil graag gebruik maken van die aktie. Moet ik maar a een aangetekende brief sturen.

Ik wil niet weer het risico lopen dat mijn 3e aanvraag weer verdwijnt en dat het termijn voor die actie is verlopen. Het is heel simpel. Ik wil graag klant worden bij Tweak. ;)

Met mijn fax en bewijs dat het goed is aangekomen sta ik trouwens toch in mij recht om aan die actie mee te doen, mocht het onverhoopt weer misgaan en de datum van actie is overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 17:46

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... in mijn 2602 zie ik het volgende:
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Firmware version, daar staat TI bij... van Tiscali?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:55:
[...]

Hmmm... in mijn 2602 zie ik het volgende:

[...]

Firmware version, daar staat TI bij... van Tiscali?
Ti van TexasInstrument, chipset fabrikant waar modem op draait.
Anoniem: 67119 schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:25:
Even een vraag voor Xandrios,

Ik heb 2 x mijn aanvraag gefaxt voor TIS adsl 2. Nu is men bij Tweak weer mijn aanvraag kwijt. Welke procedure kan jij mij nu het beste aanbevelen.

Ik heb op dit moment een 8mbit lijn lopen bij MYADSL. De wordt opgeheven op 27 oktober. Hiervan heb ik een bevestiging van MYadsl gehad.

Op 20 augustustus heb ik het volgdende gedaan.

1. Fax gestuurd met aanvraag tisadsl 2 (aanvraag formulier) + kopie passport + kopie bevestiging opheffing contract Myadsl 8mbit.

Ik wil graag gebruik maken van die aktie. Moet ik maar a een aangetekende brief sturen.

Ik wil niet weer het risico lopen dat mijn 3e aanvraag weer verdwijnt en dat het termijn voor die actie is verlopen. Het is heel simpel. Ik wil graag klant worden bij Tweak. ;)

Met mijn fax en bewijs dat het goed is aangekomen sta ik trouwens toch in mij recht om aan die actie mee te doen, mocht het onverhoopt weer misgaan en de datum van actie is overschreden.
Dan heb ik wel een vermoeden mbt je aanvraag. Wat heb je precies aangevraagd, dus welke optie op formulier heb je gekozen van de 4?

Op het moment wordt mijn analoge verbinding via KPN gebruikt door mijn huidige ADSL
ISP, het telefoonnummer is: __________________

Gezien je huidige verbinding al is opgezegd en zal worden gesloopt is een overstap niet meer mogelijk en zal worden afgewezen door Tiscali omdat er al een 'ophef' gepland staat voor je huidige DSL lijn.

Ik heb een analoge verbinding via KPN waarover geen ADSL wordt geleverd. Deze wil ik
gebruiken voor TIS ADSL2, het telefoonnummer is: __________________

Een aanvraag voor het leveren van DSL wordt ook afgewezen omdat er nog DSL op de lijn zit natuurlijk door Tiscali.

TweakDSL zal je aanvraag in behandeling moeten nemen op het moent dat je lijn vrij is van DSL en je zal dus voor de bovenste optie (hier dus de 2de genoemde) moeten kiezen. Je zal contact moeten houden met TweakDSL om het zo optimaal mogelijk te coordineren samen zodat je 'maar' een weekje zonder DSL komt te zitten.

Als ze je aanvraag echt niet hebben of niet kunnen terugvinden moet je dat eerst regellen natuurlijk ;)

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BJCK,

Ik heb inderdaad gekozen voor optie 2. Op het moment wordt mijn analoge verbinding gebruikt door mijn huidige ADSL Isp.

Dus stel dat mijn aanvraag is afgwezen. Dan moet ik nu opnieuw aanvraag doen en optie 1 kiezen.

MyAdsl heeft mij het volgende geschreven op 1 juli 2005:

Geachte heer bohr,

Hierbij laten wij uw weten dat wij de opzegging van uw ADSL-verbinding ontvangen hebben.
Uw verbinding zal per 27-10-2005 opgeheven worden.

Met vriendelijke groet,

MyADSL.

Dus met opgeheven bedoelen ze ook echt "slopen'' van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Weglaten gaarne, we zijn op een forum, niet aan 't mailen.
Ik heb inderdaad gekozen voor optie 2. Op het moment wordt mijn analoge verbinding gebruikt door mijn huidige ADSL Isp.

Dus stel dat mijn aanvraag is afgwezen. Dan moet ik nu opnieuw aanvraag doen en optie 1 kiezen.
Lijkt mij wel, afhankelijk of je opzegging ook is ingediend bij BBned al. En of BBned hem bij KPN al heeft aangemeld voor sloop van DSL lijn. Maar ik vermoed van wel in dit geval.
MyAdsl heeft mij het volgende geschreven op 1 juli 2005:

Geachte heer bohr,

Hierbij laten wij uw weten dat wij de opzegging van uw ADSL-verbinding ontvangen hebben.
Uw verbinding zal per 27-10-2005 opgeheven worden.

Met vriendelijke groet,

MyADSL.

Dus met opgeheven bedoelen ze ook echt "slopen'' van de lijn.
Zie boven. Je hebt voor optie twee gekozen omdat je inderdaad DSL hebt op die lijn. Echter staat dat al gereserveerd voor sloop (of heffing van signaal is ingepland bij KPN voor loshalen draadjes naar BBned toe).

KPN behandelt één actie tegelijk per lijn. Dus als de opheffing al is aangemeld kan een overstap (dus optie 2) niet meer doorgaan en wordt afgewezen. Je zal dan moeten wachten tot de lijn DSL-vrij is voordat je met optie 1 kan aanvragen.

Je zal dus met TweakDSL moeten overleggen of je alvast kan aanvragen ivm actie, maar dat zij je aanvraag later verwerken (indienen bij Tiscali) als je lijn vrij is. Eerder verwerken heeft ook geen zin omdat er al signaal op je lijn zit nog natuurlijk.

Dit is nu precies zo'n situatie wat ontstaat als je eerst opzegt en dan een overstap probeert te regellen/doen. Dat gaat niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:15
Is er al iets bekend over eventuele snelheidsverhoging vanuit BBned bij Tweak? Ik kan hier nog nergens iets over vinden, maar zit er zoiets in bij Tweak denken jullie? Misschien inside Tweak mensen? ;)
40 euro voor 1Mbit kan namelijk echt niet meer in 2005 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Martijn schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:00:
Is er al iets bekend over eventuele snelheidsverhoging vanuit BBned bij Tweak? Ik kan hier nog nergens iets over vinden, maar zit er zoiets in bij Tweak denken jullie? Misschien inside Tweak mensen? ;)
40 euro voor 1Mbit kan namelijk echt niet meer in 2005 ;)
Ghandi heeft gezegd dat ze aan het praten zijn. En daarnaast; neem anders TIS, ook 40 euro, 8mbit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:46
Zo, ik heb mijn adsl verbinding. 8Mbit om 1 Mbit, werkt perfect. Nu van de newsserver +/- 800Kbit dus allemaal lekker vlot. Moet alleen nog mijn gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor mijn e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:13

rally

Deyterra Consultancy

Even een vraagje aan de mensen die de afgelopen maanden een werkende TIS-DSL verbinding opgeleverd hebben gekregen.
Ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat de planning is dat mijn verbinding op 3 october geplanned staat voor oplevering.

Is dit een "harde" datum, of gebeurt het ook regelmatig dat de verbinding (veel) eerder wordt opgeleverd?
Bijna 3 weken vind ik nl. nogal lang. Bij Demon en KPN waren de verbindingen in de meeste gevallen binnen 6 werkdagen opgeleverd (bij Demon is dat excl. de 7 dagen "wachttijd")

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
rally schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:12:
Even een vraagje aan de mensen die de afgelopen maanden een werkende TIS-DSL verbinding opgeleverd hebben gekregen.
Ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat de planning is dat mijn verbinding op 3 october geplanned staat voor oplevering.

Is dit een "harde" datum, of gebeurt het ook regelmatig dat de verbinding (veel) eerder wordt opgeleverd?
Bijna 3 weken vind ik nl. nogal lang. Bij Demon en KPN waren de verbindingen in de meeste gevallen binnen 6 werkdagen opgeleverd (bij Demon is dat excl. de 7 dagen "wachttijd")
Bij mij was die datum wel ''hard''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 13-04 10:57
Ik heb een raar probleem met mijn Speedtouch 716v5/WL. Mijn Tiscali-lijn is nog niet opgeleverd, maar ik heb wel het nieuwe modem binnen, dus heb ik dat gisteren maar eens geinstalleerd op mijn oude tweakdsl-lijntje. Als DHCP-client geinstalleerd met router, via de CD (web-interface biedt geen mogelijkheid om bridged+router te configureren).
Leek allemaal goed te gaan, behalve het feit dat er geen DNS-gegevens meekwamen bij de DHCP, dus handmatig DNS-gegevens ingevuld in de client PC's. Prima, alles werkt. Totdat ik op een van de PC's Azureus opstart.
Ik zag dat Azureus keurig via uPnP een poortje opent, en het begint te downloaden. Maar op dat moment heb ik problemen met het benaderen van webpagina's op andere PC's. De hostname wordt geresolved, maar verder komt er niks. Google.com, gmail.com, tweakers.net.. doen het geen van allen. Kan ze ook niet pingen. Azureus weer uitgezet, modem reboot.. en alles werkt weer. TOTDAT ik met Azureus begin. Ik heb het geprobeerd zonder uPnP (dus met handmatig geopende poorten), met en zonder firewall in de Speedtouch, probleem blijft.
Heeft een van jullie ook soortgelijke problemen?? Want als dit aan de Speedtouch ligt, denk ik er hard over om 'm in te ruilen voor een andere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 31-05 18:01
hullepim schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:16:
Zo, ik heb mijn adsl verbinding. 8Mbit om 1 Mbit, werkt perfect. Nu van de newsserver +/- 800Kbit dus allemaal lekker vlot. Moet alleen nog mijn gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor mijn e-mail.
Mijn lijn was 3 september opgeleverd, en ik heb eergisteren (17 sept) na twee telefoontjes met de helpdesk eindelijk mijn inloggegevens ontvangen. Ik zit nu nog te wachten op een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Dat is wel verweg inderdaad, maar kan een reden hebben afhankelijk van wat en hoe er aangelegd moet worden.

Is het linesharing gewoon? Is het een telco-telco? Is het linesharing op een net nieuwe/aangevraagde KPN lijn? Is het opleveren op een ongebruikte koperlijn (NLS)?

Bij telco-telco is de datum hard uitzonderingen daargelaten. Bij oplevering van linesharing kan het eerder al werken, dus gewoon aansluiten voortijdig. Bij NLS kan 't eerder al werken, maar moet je wel juiste aderpaar te pakken hebben. Anders wachten tot KPN langskomt op de afspraakdatum.

Als je dus een telco-telco hebt en je na die datum niet overgezet bent direct helpdesk bellen natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 19-09-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dimmu schreef op maandag 19 september 2005 @ 07:24:
[...]

Ghandi heeft gezegd dat ze aan het praten zijn. En daarnaast; neem anders TIS, ook 40 euro, 8mbit :+
Nog even wachten op TweakDSL. Maar....
BBned levert al ADSL2+ bij andere providers voor weinig, dus zal TweakDSL er ook wel mee komen.
Kijk bv hier, bij Surfnet voor € 27,95 per maand een 10 Mbps abo, dat vind ik niet slecht.

De kosten staan op die site ook mooi gespecificeerd.
Wel met afsluitkosten (zoals gebruikelijk tegenwoordig) maar geen aansluitkosten en gratis modem.

De prijzen voor de 12, 16 en 24 (full) Mbps staan er ook bij.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 19-09-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Bij ons was de lijn veel eerder dan de verwachte datum opgeleverd, al drie (werk-)dagen eerder. Zorg dat je je modem hebt aangesloten, en geconfigureerd zoals Tweak aangeeft, dan heb je ineens een paar dagen eerder internet :9

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wat meer mensen hebben gekonstateerd is dat sinds de migratie van BBned naar het Tiscali netwerk is dat de download snelheid iets is terug gelopen.
In mijn situatie verlaagde de download van steevast 8032 naar rond de 7Mb.

Alleen sinds een dag of 5 loopt de snelheid verder terug.
Mijn modem wil nu niet hoger meer trainen dan ongeveer 3,5 Mb.

Het ligt iig niet aan mijn modem, want zowel m'n SMC als m'n Thompson doen hetzelfde.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:13

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:31:
[...]

Dat is wel verweg inderdaad, maar kan een reden hebben afhankelijk van wat en hoe er aangelegd moet worden.

Is het linesharing gewoon? Is het een telco-telco? Is het linesharing op een net nieuwe/aangevraagde KPN lijn? Is het opleveren op een ongebruikte koperlijn (NLS)?

Als je dus een telco-telco hebt en je na die datum niet overgezet bent direct helpdesk bellen natuurlijk.
Ik vond het dus ook een langere tijd dan ik ben gewend (bericht kreeg ik op 15 September, maar toen was ik voor mijn werk in het buitenland)

Ik heb er gewoon een nieuwe BelBudget Lijn voor aangevraagd bij de KPN (die al anderhalve maand werkt).. Dan heb ik zeker het juiste aderpaar te pakken want ik kan er al mee bellen. Overigens ga ik hem zonder splitter aansluiten omdat ik er niet mee wil bellen (heb een BudgetPhone abonnement).
Dan ga ik er gewoon vanavond mijn modem alvast aanhangen op 0/34 en iedere dag even gluren.

@BJCK: Worden die lijnen op een bepaalde tijd opgeleverd, of kan dat gewoon op elk moment gedurende de dag gebeuren?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

na wat gekloot met de modem is het dan zover: tweakdsl doet het :) (nu nog de 8mb, dat dan weer wel, maar de rest komt vanzelf)

edit: mailbox gelukt :)

[ Voor 135% gewijzigd door Magic666 op 19-09-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 15-06 11:34
Ben vandaag ook overgezet van demon naar tweakdsl en ik moet zeggen ben verbaast over de snelheid :). Waar ik bij demon rond de 750kb haalde met uitglijders naar de 800kb.
Haal ik nu gewoon bij tweakdsl constant 870-880kb :)

Nu nog maar afwachten wanneer adsl2+ wordt opgeleverd

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)