TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.449 views sinds 30-01-2008

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@BJCK Nee, 0/34 en MER helpt niet (Moet zijn 0/35)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Leuk, twee storingen in Tilburg in twee dagen tijd... :'(

Zal m'n pa wel weer pissig zijn dat 'ie wèèr niet kon internetten.

Ik tik dit dus op m'n stage-bedrijf... :p

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 21-09-2005 16:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wildfire schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:04:
Leuk, twee storingen in Tilburg in twee dagen tijd... :'(

Zal m'n pa wel weer pissig zijn dat 'ie wèèr niet kon internetten.

Ik tik dit dus op m'n stage-bedrijf... :p
Je pa moet 's nachts ook gewoon slapen net als ieder ander :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Adsl2+ abbo 10Mb/1Mbps www.speedxs.nl
http://www.speedtest.nl/D...2&ReportID=1&TestTypeID=8
Dus adsl2+ is er al wel waarom duurt dan zo lang voor dat tisdsl2+ er komt. :? 8)7 :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 07:55
Heb je al veel mensen gezien van SpeedXS die op ADSL2+ zitten? Volgens de speedxs website was ergens in maart ADSL2+ al beschikbaar via BBned. Niet echt dus ;)

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:12:
Adsl2+ abbo 10Mb/1Mbps www.speedxs.nl
Dus adsl2+ is er al wel waarom duurt dan zo lang voor dat tisdsl2+ er komt. :? 8)7 :?
Omdat Tiscali dit soort dingen wil voorkomen misschien? En het pas het openzetten als ze heel zeker zijn? Tiscali (de ISP) was ook niet als eerste met Telefonie (VoIP) leveren, maar wat lees je d'r over? Niet haantje de voorste zijn en zeker zijn van je zaak is niet slecht hoor soms.

Onderhoud Tiscali: Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) en Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) 13/10/05 van 23:00 tot 04:00 en Maarssen (Mas) 27/09/05 van 05:00 tot 07:00

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 21-09-2005 16:29 ]

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Hoe lang mag het normaal gesproken eigenlijk duren voordat je BBNed Tweakdsl verbinding wordt gemigreerd naar TisDsl? Lijkt mij een vrij eenvoudige operatie, maar ik wacht nu al bijna anderhalve maand. Na een week was het geld afgeschreven, en heb anderhalve week geleden wel het modem ontvangen, dus mijn order is in behandeling genomen (zoals de helpdesk ook bevestigt)... maar tot nu toe nog steeds geen overgang naar Tiscali. Als ik bel en ik vraag naar een datum wordt er erg vaag gedaan en kan niemand mij antwoord geven.

Verwijderd

ik heb een groot probleem. Eind augustus heb ik een aanvraag ingediend voor adsl2 van tweakdsl. Maar tot nu toe heb ik nog niks gehoord van tweakdsl. Ik heb al verschillende keren gebeld en steeds kreeg ik te horen dat ik nog niet in het systeem zit.
Het probleem is dat ik mijn abbonement hebt afgesloten bij demon en niet laten migreren. Ik wist dit totaal niet en dat hoorde ik pas van beide kanten nadat ik de abbonement per brief hebt opgegezegd. Dus tweakdsl zou dus zo snel mogelijk de verbinding moeten migreren voordat demon de abbonement op 3 oktober zouden afsluiten.
Dus vorige week gebeld of ze dat niet zo snel mogelijk konden doen. Daaruit bleek dat het om een administratiefout ging en dat ik daarom nog niet in het systeem zit. De medewerker achter de telefoon heeft na lang overleg het volgende tegen mij gezegd. Hij zei dat ik het contract opnieuw moet invullen en via de fax op moet sturen naar tweakdsl. En als ingangsdatum zo snel mogelijk en administratiefout invullen. Maar dat was dus vorige week donderdag.
Vandaag gebeld om te kijken of ik er eindelijk iets is gebeurd. Maar nog steeds hetzelfde, nog niet in het systeem en wss ook niet begonnen met de migratie.
Ik snap niet waarom het zo lang duurt, want hoor hier allemaal verhalen dat mensen binnen een week al bericht hebben gekregen van tweakdsl en ik al na bijna een maand nog helemaal niets. Van de helpdesk wordt ik zelf ook niet wijzer van. Dus kan iemand van tweakdsl mij hier helpen?

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Ben toch even aan het rommelen met mijn verbinding om het iets hoger te krijgen. Maare kun je handmatig de Output Power verhogen?

Had zonet met een beetje te rommelen met de kabels een lagere Line Attenuation (0,5 minder) en een output power van 19 ofzo. Toen nog een keer aan het rommelen met de kabels en nu krijg ik hem niet meer beneden de 24,5 (Lin Att.)

Vreemd. Het zijn allemaal nieuwe degelijke kabels. Heb ook de ISRA opengeschroeft en de draadjes (uiteinden) even schoongemaakt. Toch zit er een verschil in,in waarden. Kan dit ook in de modem zitten?

De ene keer heb ik een Attainable Line rate van 11200 kbps down en de andere keer 10500. En dat als ik gewoon de telefoonstekker eruit haal. Vreemd.

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:22:
Heb je al veel mensen gezien van SpeedXS die op ADSL2+ zitten? Volgens de speedxs website was ergens in maart ADSL2+ al beschikbaar via BBned. Niet echt dus ;)
Volgens speed test zijn er nu 8 personen en dat is alleen die ziet die test gedaan hebben via, speedtest.nl dus er zijn best al wat meer. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 17:42 ]

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
ziekloon schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:11:
Hoe lang mag het normaal gesproken eigenlijk duren voordat je BBNed Tweakdsl verbinding wordt gemigreerd naar TisDsl? Lijkt mij een vrij eenvoudige operatie, maar ik wacht nu al bijna anderhalve maand. Na een week was het geld afgeschreven, en heb anderhalve week geleden wel het modem ontvangen, dus mijn order is in behandeling genomen (zoals de helpdesk ook bevestigt)... maar tot nu toe nog steeds geen overgang naar Tiscali. Als ik bel en ik vraag naar een datum wordt er erg vaag gedaan en kan niemand mij antwoord geven.
GRRRRR.. Nog een keer gebeld, heb ik iemand aan de lijn die duidelijk meer te melden heeft dan de gemiddelde helpdesker... houdt dat K..T logitech headsetje ermee op. MOCHT je dit lezen, mijn excuses... en ik hoop dat whatever jullie nog op zitten te wachten van Tiscali snel voor elkaar mag komen. :)

• bjck
ziekloon schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:11:
Kan in 8 a 10 werkdagen opzich. Blijkbaar gaat ergens niet vlekkeloos met je aanvraag. Als je nu al TweakDSL klant bent (via BBned) maakt vertraging ook niet uit opzich. Leuk is anders, maar ze zijn dan je huidige en nieuwe ISP tegelijk ;)
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:12:
ik heb een groot probleem. Eind augustus heb ik een aanvraag ingediend voor adsl2 van tweakdsl. Maar tot nu toe heb ik nog niks gehoord van tweakdsl. Ik heb al verschillende keren gebeld en steeds kreeg ik te horen dat ik nog niet in het systeem zit.
Het probleem is dat ik mijn abbonement hebt afgesloten bij demon en niet laten migreren. Ik wist dit totaal niet en dat hoorde ik pas van beide kanten nadat ik de abbonement per brief hebt opgegezegd. Dus tweakdsl zou dus zo snel mogelijk de verbinding moeten migreren voordat demon de abbonement op 3 oktober zouden afsluiten.
Dus vorige week gebeld of ze dat niet zo snel mogelijk konden doen. Daaruit bleek dat het om een administratiefout ging en dat ik daarom nog niet in het systeem zit. De medewerker achter de telefoon heeft na lang overleg het volgende tegen mij gezegd. Hij zei dat ik het contract opnieuw moet invullen en via de fax op moet sturen naar tweakdsl. En als ingangsdatum zo snel mogelijk en administratiefout invullen. Maar dat was dus vorige week donderdag.
Vandaag gebeld om te kijken of ik er eindelijk iets is gebeurd. Maar nog steeds hetzelfde, nog niet in het systeem en wss ook niet begonnen met de migratie.
Ik snap niet waarom het zo lang duurt, want hoor hier allemaal verhalen dat mensen binnen een week al bericht hebben gekregen van tweakdsl en ik al na bijna een maand nog helemaal niets. Van de helpdesk wordt ik zelf ook niet wijzer van. Dus kan iemand van tweakdsl mij hier helpen?
Eerst opzeggen en dan overstap aanvragen is lastig. Een opgezegde verbinding is niet te migreren meer vaak. Maar tegenwoordig duurt dat niet 4 tot 6 weken maar maar meer 5 a 10 werkdagen ofzo als je lijn DSL vrij is geworden.
fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:39:
Ben toch even aan het rommelen met mijn verbinding om het iets hoger te krijgen. Maare kun je handmatig de Output Power verhogen?

Had zonet met een beetje te rommelen met de kabels een lagere Line Attenuation (0,5 minder) en een output power van 19 ofzo. Toen nog een keer aan het rommelen met de kabels en nu krijg ik hem niet meer beneden de 24,5 (Lin Att.)

Vreemd. Het zijn allemaal nieuwe degelijke kabels. Heb ook de ISRA opengeschroeft en de draadjes (uiteinden) even schoongemaakt. Toch zit er een verschil in,in waarden. Kan dit ook in de modem zitten?

De ene keer heb ik een Attainable Line rate van 11200 kbps down en de andere keer 10500. En dat als ik gewoon de telefoonstekker eruit haal. Vreemd.
Soms zoek je verbetering die er niet is. Als je attenuation niet zakt kan je d'r niets aan doen intern. Bij de SNR is hoger = beter, maar zal vast minimaal verschillen.

Die 'Attainable Line rate' verschilt ook elke keer weer als je modem uit/aan zet constant.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Na mijn twee rants hier over de belabberde afhandeling van mijn aanvragen die verdwenen, dien ik ook de eerste positieve noot aan te tekenen. Blijkbaar is mijn tweede, gefaxte aanvraag wel degelijk binnengekomen. Niet binnen 3 a 4 werkdagen, maar 8 dagen later kwam (afgelopen zaterdag) de bevestiging dat TweakDSL hem ontvangen had. Maandag kreeg ik daar een mail achteraan dat 24 september mijn lijn wordt opgeleverd. Gisteren een mailtje dat de bestelling van het modem verwerkt is en vandaag een mail dat het modem verstuurd wordt. Opeens gaat het dan heel snel, maar het is dan nog eens extra verheugend om 's middags om half twee al een sync lampje op mijn oude SMC-modem te zien branden. Meteen ff de instellingen in elkaar geprutst en jawel, ik heb zowaar ADSL! Waar ik een week geleden nog rekening ging houden met de komende drie weken dialuppen, is dit vandaag een flinke meevaller. Ik hoop wel dat het modem inderdaad een dezer dagen netjes aankomt, maar voorlopig kan ik even vooruit. De snelheid is redelijk, momenteel sync ik op 7380/672 en haal ik een vrij strakke 740 KB/s down en 69 KB/s up (pakweg 1000m van de centrale). Die upstream valt me nog tegen, maar goed, ik kijk straks eerst wel met het nieuwe modem, andere splitter en betere bekabeling voordat ik ga zeuren.

Van die noise-waarden en zo snap ik nog altijd niet zoveel. Mijn SMC geeft aan:
code:
1
2
3
4
               Upstream  Downstream
Noise Margin   10 dB         7.5 dB
Output Power   11.5 dBm     20 dBm
Attenuation     7 dB        21.5 dB

Zijn dat nu hoge of lage waardes? Ik heb ook van de ADSL2-aanbieding gebruik gemaakt dus ik hoop natuurlijk dat straks bij de overgang blijkt dat ik daar leuke snelheden kan halen.

Na bijna een maand inbellen is het wel wennen dat ik niet meer aan de telefoontikken hoef te denken, ik moet de disconnect-zo-snel-mogelijk-weer-reflex de kop in drukken ;)

• fjs

fjs

Ik heb hem nu weer iets hoger. Ik heb de kabels van de voeding niet meer tegen de modem kabels aan. (had ik mooi weggewerkt via kabelgootjes).

Het was:
Statistics Downstream Upstream
Line Rate 7616 Kbps 960 Kbps
Attainable Line Rate 10880 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 15.7 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.5 dB 14.0 dB
Output Power 15.8 dBm 12.5 dBm

En is nu:
Attainable Line Rate 11200 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 17.0 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.0 dB 12.0 dB
Output Power 19.8 dBm 12.5 dBm

Scheelt in mijn ogen toch nog aardig wat. En ja volgens mijn vrouw is het bezigheidstherapie :P

Verwijderd

fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:36:
Ik heb hem nu weer iets hoger. Ik heb de kabels van de voeding niet meer tegen de modem kabels aan. (had ik mooi weggewerkt via kabelgootjes).

Het was:
Attainable Line Rate 10880 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 15.7 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.5 dB 14.0 dB
Output Power 15.8 dBm 12.5 dBm

En is nu:
Attainable Line Rate 11200 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 17.0 dB 12.0 dB
Line Attenuation 24.0 dB 12.0 dB
Output Power 19.8 dBm 12.5 dBm

Scheelt in mijn ogen toch nog aardig wat. En ja volgens mijn vrouw is het bezigheidstherapie :P
Dat is een prima lijn. 8mbit moet makkelijk kunnen als je bij 7616 kbit nog 17 db hebt.

• fjs

fjs

Ja de snelheid is goed. Nu nog even wachten tot de centrale is omgezet. Is nog geen 'NAG'.
Zeg die output Power. Regelt de modem dat zelf?

• eisbaer
  • Laatst online: 22:23

eisbaer

Zie signature

EdGnoj schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:06:
[...]

Dit zegt de Speedtest van BBned:
Your current bandwidth reading is: 2.68 Mbps which means you can download at 343.29 KB/sec. from our servers

100mb downloaden vanaf BBned:
Bij deze test klappert hij veel minder dan tijdens het downloaden vanaf Tweaknews. De snelheid blijft hier hangen tussen de 420 en 450 Kbs. Dat is toch veel te weinig?
Ik had onlangs een snelheidsprobleem wat bleek te liggen aan mijn netwerkkaart. Een nieuwe 100Mbit kaart erin en het draaide goed. Hoeft jouw probleem natuurlijk niet te zijn maar het zou kunnen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38

Crusader

Arc Nature

Weet iemand hoe zo'n ACS blokje technisch in elkaar steekt? Wellicht kan ik zelf aan het troubleshooten... Want ik begrijp nog niet hoe zowel het DSL signaal als het ring signaal van KPN over één en hetzelfde draadje de modem binnenkomen en hoe de modem dan het ring signaal onderscheidt en doorstuurt naar de voicepoort(en). Ik wacht al dagenlang op antwoord van de helpdesk maar volgens mij is mijn probleem het absolute nulpunt qua prioriteit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Afgelopen vrijdag is mijn ADSL2+ lijn opgeleverd alleen de snelheid wil nog niet helemaal lukken. Ik haal max 650KB/s en mijn modem (Alcatel 1616-2p) traint op 5888000 bits wat dan weer wel in lijn ligt met mijn snelheid.

Ik heb al van alles geprobeerd: zonder splitter, zonder router, verschillende computers er aan gehangen, andere kabels etc..
Allemaal met het zelfde resultaat. Mijn vorige 8Mbit lijn ook van BBned haalde wel met gemak 800KB/s dus aan de koperlijn of afstand tot centrale ligt het denk ik niet.

Ik heb ook aan Tweak gevraagd mijn lijn door te meten, maar nog niets terug gehoord (ook pas net gemailed dus dat is niet zo gek.)

Maar ik vroeg me af of iemand anders nog iets weet wat ik kan proberen waar het wellicht aan kan liggen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 16:06
Rusty schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:47:
Afgelopen vrijdag is mijn ADSL2+ lijn opgeleverd alleen de snelheid wil nog niet helemaal lukken. Ik haal max 650KB/s en mijn modem (Alcatel 1616-2p) traint op 5888000 bits wat dan weer wel in lijn ligt met mijn snelheid.

Ik heb al van alles geprobeerd: zonder splitter, zonder router, verschillende computers er aan gehangen, andere kabels etc..
Allemaal met het zelfde resultaat. Mijn vorige 8Mbit lijn ook van BBned haalde wel met gemak 800KB/s dus aan de koperlijn of afstand tot centrale ligt het denk ik niet.

Ik heb ook aan Tweak gevraagd mijn lijn door te meten, maar nog niets terug gehoord (ook pas net gemailed dus dat is niet zo gek.)

Maar ik vroeg me af of iemand anders nog iets weet wat ik kan proberen waar het wellicht aan kan liggen.
Ha! weer iemand met ADSL2+ erbij. :)
Zit je op TIS of is het BBned?
Volgens mij ben je ook één van de eerste met een 1616-2p modem, maar is het niet toevallig een Copperjet van Allied Data ipv een Alcatel?
Hoe ver zit je van de centrale af en wat is je snelheid als je een groot bestand ftp-ed?
(zie postings hierboven ergens)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Sorry zat even niet op te letten. Het is uiteraard een Allied Data. Als ik een groot bestand ftp (100MB van mijn sub domein van tweakdsl) dan haal ik nog steeds 640KB/s ongeveer.

Ik zit bij BBned en de afstand tot de centrale is 616 meter.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• bjck
Marger schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:34:

Van die noise-waarden en zo snap ik nog altijd niet zoveel. Mijn SMC geeft aan:
code:
1
2
3
4
               Upstream  Downstream
Noise Margin   10 dB         7.5 dB
Output Power   11.5 dBm     20 dBm
Attenuation     7 dB        21.5 dB

Zijn dat nu hoge of lage waardes? Ik heb ook van de ADSL2-aanbieding gebruik gemaakt dus ik hoop natuurlijk dat straks bij de overgang blijkt dat ik daar leuke snelheden kan halen.

Na bijna een maand inbellen is het wel wennen dat ik niet meer aan de telefoontikken hoef te denken, ik moet de disconnect-zo-snel-mogelijk-weer-reflex de kop in drukken ;)
Opzich prima waardes, misschien dat de nieuwere modem apparatuur weer even wat lekkerder werkt. Zeker upstream is vrij laag wat kan komen door splitter of bekabeling op je lijn, of ook gewoon door in deze markt oer-oude-modem ;)
fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:36:

[...]

Moet je vrouw gelijk geven hier :+
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:42:
[...]

Dat is een prima lijn. 8mbit moet makkelijk kunnen als je bij 7616 kbit nog 17 db hebt.
Centrale is nog niet omgebouwd, dan is 't maximaal 7616Kbps en niet 8064Kbps bij Tiscali.
fjs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:03:
Ja de snelheid is goed. Nu nog even wachten tot de centrale is omgezet. Is nog geen 'NAG'.
Zeg die output Power. Regelt de modem dat zelf?
Outputpower regelt de apparatuur zelf aan beide kanten. Kan je niet beinvloeden verder en is ook helemaal niet nodig. 'NAG' Is de benaming van het knooppunt in het DSL netwerk van Tiscali. Als een centrale is omgebouwd kom je op andere apparatuur op zo'n knooppunt, vandaar ook ander IP na ombouwen.

Apparatuur in de centrale zelf (DSLAM) gaat van Cisco naar UTStarcom apparatuur.
HoppyF schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:03:
[...]

Ha! weer iemand met ADSL2+ erbij. :)
Zit je op TIS of is het BBned?
BBned.

Beroerd die linesync eigenlijk, 90% dat het bekabeling ISRA <--> modem is of modem zelf ;)

• eisbaer
  • Laatst online: 22:23

eisbaer

Zie signature

Rusty schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:47:

Als je modem op 5.88 Mbit traint dan zit het toch ergens tussen de modem en de centrale (pc verwisselen zal denk ik niks uitmaken).

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:48
ik heb nu een robotics wireless router, de wireless turbo acces point and router. Ik wil nu de speedtouch 716.5 (niet wireless) als router doen en de robotics als accespoint. Welk ipadres moet ik de robotics geven?

• bjck
heegie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:52:
ik heb nu een robotics wireless router, de wireless turbo acces point and router. Ik wil nu de speedtouch 716.5 (niet wireless) als router doen en de robotics als accespoint. Welk ipadres moet ik de robotics geven?
Dat maakt dan niet zo-veel uit, als het maar buiten het subnet ligt van je Speedtouch. Dus als je speedtouch in 192.168.1.1/255.255.255.0 zit kan je de USRobotics 192.168.2.1/255.255.255.0 geven.

• fjs

fjs

bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:18:

Moet je vrouw gelijk geven hier :+
Laat ze dat maar niet lezen O-)

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

Even een ander vraagje:
Ik heb een speedtouch 510 van tweakdsl/TIS-dsl in routermode en vast ip adres en probeer te vinden hoe ik hem zo in kan stellen dat als ik vanuit mijn eigen netwerkje www.mijnwebsite.com intyp ik bij mijn eigen server terecht kom. Nu krijg ik alleen de pagina van de router.
Ik weet dat het bij een zyxel wel kan. Ik heb gezocht maar kan het niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door calvin op 22-09-2005 09:11 ]

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• bjck
Neem gewoon www.mijnwebsite.com op in je hosts file ;)

Ter info:

Tiscali storing:

Wijkcentrale(s): Nijmegen-Centrum (Nm-C), Nijmegen-Hatertse Hei (Nm-Htsh), Nijmegen-Hees Gld (Nm-Hes), Nijmegen-Dukenburg (Nm-Dkbg), Wijchen (Wc).

Reden: fiberbreuk

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 09:19 ]

• Sjowhan
  • Laatst online: 05-10 17:10
Als er een optie ergens in de modem zit met iets in de trent van "Filter Internet NAT Redirection " kan je dit ook proberen uit te vinken. Bij de linksys kan ik door het uitvinken van deze optie ook bij me domein :)

http://specs.tweak.to/5253

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:18:
Opzich prima waardes, misschien dat de nieuwere modem apparatuur weer even wat lekkerder werkt. Zeker upstream is vrij laag wat kan komen door splitter of bekabeling op je lijn, of ook gewoon door in deze markt oer-oude-modem ;)
Thanx, dat is handig om te weten :) Wie wat bewaart heeft wat he! Dat ding begon de laatste maanden op mijn (voormalig) Cistron-lijntje al behoorlijk kuren te vertonen met disconnects die alleen maar op te lossen waren door een reset, dus het zou me niets verbazen als het hier inderdaad de boosdoener is. Zolang mijn Zyxel er niet is ben ik er echter erg blij mee :P

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:01:
Die intrain-waarden zijn vrij normaal. Je zit vlak tegen het maximale aan :)

Bij Cistron is de bandbreedte meter niet altijd zo precies. Het downloaden van een groot bestand is veel precieser:
http://speedtest.cistron.nl/download/download.cgi?size=100

Ik haal daar via 't tweakdsl netwerk gewoon de maximale snelheid, dat zou bij jou ook geen probleem moeten zijn als het op de newsserver wel snel gaat :)
Gisteren nog eens geprobeerd te downloaden van die Cistron speedtest. Weer maar 50-80 KB, terwijl ik 5 minuten later via de newsgroepen 780 KB haal.

Toch raar, kan iemand nog iets bedenken (of weet iemand nog een andere speedtest)?

Modem: ST 716 v5(WL) als Router

• bjck

• S1W
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

Ik wil graag ook overstappen van Demon (Ultra 8192) naar TweakDSL.

Nu zag ik op de website de zogenaamde TISadsl2 aanbieding staan, lijkt mij een prima ding. Wat ik me afvraag is:
  • Is de opzeg termijn voor dit abbonnement wel 1 jaar? - voor de "normale" Tweakgekte aanbieding is dit 2 jaar.
  • Welk modem is "het beste" de Zyxell of de Speedtouch? Ik heb overigens nog een Zyxell modem van Demon, kan dat ook worden gebruikt? (type ZyXEL Prestige 650R-31) of is dat geen ADSL2 modem...
  • Mijn Vigor2900 kan ook voor modem spelen, voldoet deze misschien ook voor de TISadsl2 lijn?
  • Ik heb het aanvraag formulier bekeken van TweakDSL, en ik zie nergens waar ik mijn ServiceID (gekregen van Demon helpdesk) moet invullen voor migratie, kan ik dat gewoon ergens opschrijven, en gaat dat dan goed?
  • Volgens mij moet ik eerst Demon opzeggen MET vermelding dat ik wil migreren naar TweakDSL, klopt? Daarna moet ik het bovenstaande formulier invullen met de datum die ik van Demon gekregen heb waarop het abbonnement beeindigd wordt, klopt? Of is het handig TweakDSL NU al aan te vragen? Ik wil uiteraard zo kort mogelijk zonder connectie zitten ivm mailserver enzo...
Ik kreeg het bovenstaande niet echt helder van de helpdesk mevrouw, zij haalde voortdurend de verschillende abbo's door elkaar.

offtopic: waarom is er een 0900 EN een goedkoop 036-5460085 nummer voor de Helpdesk?? Beiden komen bij dezelfde dame uit! (hebben ze maar 1 dame bij tweak ofzo? :))

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:12:
edit:
Oja, kabels leg je. Kabeltrekken moet je niet doen, gaan ze kapot van vanbinnen soms.
Tja, dat is in een huis uit 1930 wat minder makkelijk te doen :+. Probeer het wel met UTP, heb toch nog 150m CAT5E liggen hier. En aangezien er 4 paren in zitten moet er toch wel 1 heel blijven imho ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bjck
S1W schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:33:
Ik wil graag ook overstappen van Demon (Ultra 8192) naar TweakDSL.

Nu zag ik op de website de zogenaamde TISadsl2 aanbieding staan, lijkt mij een prima ding. Wat ik me afvraag is:
  • Is de opzeg termijn voor dit abbonnement wel 1 jaar? - voor de "normale" Tweakgekte aanbieding is dit 2 jaar.
  • Welk modem is "het beste" de Zyxell of de Speedtouch? Ik heb overigens nog een Zyxell modem van Demon, kan dat ook worden gebruikt? (type ZyXEL Prestige 650R-31) of is dat geen ADSL2 modem...
  • Mijn Vigor2900 kan ook voor modem spelen, voldoet deze misschien ook voor de TISadsl2 lijn?
  • Ik heb het aanvraag formulier bekeken van TweakDSL, en ik zie nergens waar ik mijn ServiceID (gekregen van Demon helpdesk) moet invullen voor migratie, kan ik dat gewoon ergens opschrijven, en gaat dat dan goed?
  • Volgens mij moet ik eerst Demon opzeggen MET vermelding dat ik wil migreren naar TweakDSL, klopt? Daarna moet ik het bovenstaande formulier invullen met de datum die ik van Demon gekregen heb waarop het abbonnement beeindigd wordt, klopt? Of is het handig TweakDSL NU al aan te vragen? Ik wil uiteraard zo kort mogelijk zonder connectie zitten ivm mailserver enzo...
Ik kreeg het bovenstaande niet echt helder van de helpdesk mevrouw, zij haalde voortdurend de verschillende abbo's door elkaar.

offtopic: waarom is er een 0900 EN een goedkoop 036-5460085 nummer voor de Helpdesk?? Beiden komen bij dezelfde dame uit! (hebben ze maar 1 dame bij tweak ofzo? :))
offtopic:
Je treft steeds dezelfde denk ik toevallig
  • TisDSL2 actie is anders dan de Tweakgekte actie. 1-ste jaar is vast, daarna per maand opzegbaar.
  • Beste modem weet niemand een antwoord op te geven, allemaal persoonlijke voorkeur/mening. Je 650R31 werkt gewoon, maar is een ADSL1 modem dus zal nooit hoger dan 8/1 komen.
  • Zelfde voor je 2900 Vigor.
  • serviceID is niet nodig, maar heb je hem kan je hem d'r bij schrijven gewoon ergens.
  • Dat kan je doen, maar je kan veel beter Demon pas opzeggen als migratie datum bekend is bij TweakDSL. Als Demon je opzegging verkeerd behandelt en je lijn opzegt wordt er niet gemigreerd.
Mijn persoonlijke voorkeur qua modem: ZyXEL.

• S1W

S1W

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:52:
[...]
  • Dat kan je doen, maar je kan veel beter Demon pas opzeggen als migratie datum bekend is bij TweakDSL. Als Demon je opzegging verkeerd behandelt en je lijn opzegt wordt er niet gemigreerd.
Ok, laten ze mij van TweakDSL dan weten wanneer de migratie datum bekend is? Ik hoef dan dus geen wensdatum in te vullen, behalve ASAP?

• bjck
S1W schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:56:
[...]

Ok, laten ze mij van TweakDSL dan weten wanneer de migratie datum bekend is? Ik hoef dan dus geen wensdatum in te vullen, behalve ASAP?
Als je ASAP over wilt moet je niets invullen.

Demon is ook heel netjes dat als je over bent gezegd dat je die maand opzegtermijn niet hoeft te betalen en geretourneerd krijgt wat ik hier lees. Enigste ISP die zo netjes is ;)

Je kan ook een wensdatum over 45 dagen opgeven. Stel je krijgt dan over 10 dagen de mail met bevestiging + datum dat je lijn overgezet wordt kan je netjes opzeggen ivm met de maand opzegtermijn. Maar dat is ook niet nodig als je snel over wilt ;)

Verwijderd

Vandaag is mijn ADSL-lijn overgezet van Demon naar TweakDSL ADSL/ADSL2+. Vanochtend lag de verbinding eruit ten teken dat er iets gaande was, en een paar uur later kreeg ik een mail dat ik omgezet was. Ik heb alleen nog geen modem binnengekregen. Ik heb ook nog geen informatie over hoe het zit met systeemnaam, mijn emailadres(en), wachtwoord, etc. Ik neem niet aan dat dit de gang van zaken is, toch?

Kan ik met de huidige settings van de door Demon geleverde Zyxel-modem (in router-mode) meteen het internet op als ik na vijven thuiskom, of moet ik hem vooor TweakDSL omconfigureren? En krijg ik nog een brief met de inloggegevens of kan ik beter nu naar TweakDSL bellen hierover?

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:08:
Vandaag is mijn ADSL-lijn overgezet van Demon naar TweakDSL ADSL/ADSL2+. Vanochtend lag de verbinding eruit ten teken dat er iets gaande was, en een paar uur later kreeg ik een mail dat ik omgezet was. Ik heb alleen nog geen modem binnengekregen. Ik heb ook nog geen informatie over hoe het zit met systeemnaam, mijn emailadres(en), wachtwoord, etc. Ik neem niet aan dat dit de gang van zaken is, toch?

Kan ik met de huidige settings van de door Demon geleverde Zyxel-modem (in router-mode) meteen het internet op als ik na vijven thuiskom, of moet ik hem vooor TweakDSL omconfigureren? En krijg ik nog een brief met de inloggegevens of kan ik beter nu naar TweakDSL bellen hierover?
Dit kan alleen zo opeens als je al op 't Tiscali netwerk zat bij Demon (BaByXL is hetzelfde netwerk). Dan zou je modem al goed staan eigenlijk.

Of je had bij Demon een verbinding via BBned. Als je Demon verbinding niet meer werkt even in je modem VPI/VCI op 0/34 zetten voor Tiscali (BBned is 0/35 wat er nu in staat waarschijnlijk) en je bent weer online.

ZyXEL 650 modem werkt prima gewoon. Kijk d'r even in en zet VPI/VCI op 0/34 en gaan :+

Voor overige zaken als mail & modem moet je ze even bellen inderdaad. Maar je kan wel gewoon online met huidige modem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 12:15 ]

• calvin
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

[/quote]

Was het maar zo makkelijk, aangezien de router ziet dat het ip door zichzelf gehosted wordt zal hij niet extern routeren, maar ik zal eens zoeken naar de nat filter optie die DIMMU noemt

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• bjck
Was het maar zo makkelijk, aangezien de router ziet dat het ip door zichzelf gehosted wordt zal hij niet extern routeren, maar ik zal eens zoeken naar de nat filter optie die DIMMU noemt[/quote]

Dan neem je ook in hosts file www.mijndomein.com op met het interne IP van je webserver. Desnoods voeg je ook in je apache config toe dat www.mijndomein.com ook op 192.168. etc (ofzo) luistert ;)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 15:23
Zo ben ik weer :)

Zyxel vervangen door een Speedtouch 516 en tada:

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 1024 / 7776

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 8.0 / 26.5
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 16.0

Veel hoger kan niet geloof ik? _/-\o_

Alleen vaag dat ik in het modem geen 0/34 in kan vullen voor VPI/VCI :(

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:39
bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:19:

Tiscali storing:

Wijkcentrale(s): Nijmegen-Centrum (Nm-C), Nijmegen-Hatertse Hei (Nm-Htsh), Nijmegen-Hees Gld (Nm-Hes), Nijmegen-Dukenburg (Nm-Dkbg), Wijchen (Wc).

Dat verklaart een hoop. :( Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren? Ik kan ook niet via m'n buren (WLAN) internetten omdat zij SpeedXS via Tiscali hebben. ;(

Ik was vanochtend erg boos op TweakDSL, maar nu blijkt dat als ik niet was overgestapt (Demon->TweakDSL) ik hier ook last van zou hebben omdat het geen storing op ISP-niveau is.

• bjck
sylvesterrr schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:45:
[...]

Dat verklaart een hoop. :( Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren? Ik kan ook niet via m'n buren (WLAN) internetten omdat zij SpeedXS via Tiscali hebben. ;(

Ik was vanochtend erg boos op TweakDSL, maar nu blijkt dat als ik niet was overgestapt (Demon->TweakDSL) ik hier ook last van zou hebben omdat het geen storing op ISP-niveau is.
SpeedXS doet geen zaken met Tiscali maar met BBned alleen. Maar BBned ligt ook plat op dezelfde locaties begrijp ik. Gaan door dezelfde fiberbundel een en iemand heeft er een hei-paal in gezet :+

Dus of je nu Demon via BaByXL/Tiscali of Demon via BBned had gehad, had je exact zelfde probleem idd ;)

edit:
BBned heeft er dus geen last van blijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 15:43 ]

• S1W

S1W

Zeg, gewoon uit interesse, wat is de binding tussen Tweakers en TweakDSL, of is die er niet?

• Mawlana
bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:59:
[...]

SpeedXS doet geen zaken met Tiscali maar met BBned alleen. Maar BBned ligt ook plat op dezelfde locaties begrijp ik. Gaan door dezelfde fiberbundel een en iemand heeft er een hei-paal in gezet :+

Dus of je nu Demon via BaByXL/Tiscali of Demon via BBned had gehad, had je exact zelfde probleem idd ;)
Ik weet zeker dat SpeedXS zaken doet met Tiscali. Bij de buren heb ik de boel zelf gemonteerd, en de router(+modem) geconfigureerd. Ik weet zeker (ik heb het vanochtend nog bekeken) dat de VPI/VCI op 0/34 staat. :)

/edit: Sorry, het is Speedlinq. Speedlinq & SpeedXS lijken nogal op elkaar.

Weet je toevallig hoelang de werkzaamheden nog gaan duren? :?

P.S. Ik heb trouwens gewoon linesync op de juiste snelheid (de hele ochtend al), kan dat kloppen?

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 22-09-2005 14:49 ]

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
S1W schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:14:
Zeg, gewoon uit interesse, wat is de binding tussen Tweakers en TweakDSL, of is die er niet?
Zie:
Vooraankondiging TweakDSL
TweakDSL inschrijving geopend *updated*

Dat moet je vraag toch wel beantwoorden denk ik, trouwens dat zijn de eerste twee hits @ google :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 02:45:
[...]

Bij mij is het net andersom. Ook van Demon (BabyXL) naar tweakdsl overgestapt. Bij Demon 870-880 bij tweakdsl rond de 750.

Zyxel 650 en 2602 modem traint op zowel Demon als Tweak op 8064 down, 832 up
Heb mijn Demon Zyxel 650 modem weer aangesloten ipv de tweakdsl Zyxel 2602. en de snelheid via de newsservers is als vanouds rond de 870 KB.
650 traint hier ook op 8064 down...
Zal het aan de instellingen van de Zyxel 2602 liggen? Wie kan het me vertellen...
Allebei de modems in router modus...

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:38:
[...]

Heb mijn Demon Zyxel 650 modem weer aangesloten ipv de tweakdsl Zyxel 2602. en de snelheid via de newsservers is als vanouds rond de 870 KB.
650 traint hier ook op 8064 down...
Zal het aan de instellingen van de Zyxel 2602 liggen? Wie kan het me vertellen...
Allebei de modems in router modus...
Firewall in je 2602 eens uitzetten, misschien dat die de boel vertraagd. Als ze beide op 8064Kbps intrainen moet het ook te halen zijn door de 2602 heen.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 14:46 ]

Verwijderd

Belangrijkste van het modem lijkt me de snelheid.

Ik zie verschillende dingen. BJCK zegt dat de alcatel hoger intraint, maar ik zie op het forum
7776 / 1024 voor de Alcatel en 8064 / 1024 voor de Zyxel ???
Ook lees ik dat Tiscali momenteel niet boven de 7776 uitkomt.

Hoe zit het nu precies? Er is imho geen touw meer aan vast te knopen op het forum.

Dus tevens het verzoek aan iedereen om aan te geven bij berichten:

1. Welk netwerk gebruik je BBNed of Tiscali

2. Is de DSLAM (modem in centrale) Tiscali ADSL1 max 7776, Tiscali ADSL1 max 8064, Tiscali ADSL2, BBNED ADSL1 of BBNED ADSL2

3. Welk modem gebruik je? Alcatel 716v5 of Zyxel 2602 of andere, zo ja welke?

4. Intrainwaarden... Overige snelheiden zijn te afhankelijk van andere oorzaken, het gaat er denk ik om hoe snel de verbinding met de DSLAM gemaakt kan worden.

Alvast bedankt!

• bjck
Blijkt dat de upstream bij de ST716 hoger is dan de ZyXEL op Tiscali (960 of 1024 tov 832 voor ZyXEL) op de huidige ADSL1 8/1 lijnen.

Blijkt dat de downstream van de ST716 niet hoger komt dan 7776Kbps tov ZyXEL 8064 op Tiscali's nieuwe DSLAMs.

Op de centrales waar nog Cisco apparatuur staat dat nog vervangen moet worden komt downstream bij Tiscali bijna altijd op maximaal 7616 en zegt dus niets over ZyXEL tov ST op downstream.

ADSL2+ van beide modems icm Tiscali's apparatuur nog geen info natuurlijk momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 15:46 ]

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:48:
[...]

Gisteren nog eens geprobeerd te downloaden van die Cistron speedtest. Weer maar 50-80 KB, terwijl ik 5 minuten later via de newsgroepen 780 KB haal.

Toch raar, kan iemand nog iets bedenken (of weet iemand nog een andere speedtest)?

Modem: ST 716 v5(WL) als Router
zelfde modem en download die 100mb bin files ook traag, rond de 120 terwijl ik net als jij van de nieuws-server wel goed snel ben . 780 tot 825 ongeveer.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:45:
[...]

Firewall in je 2602 eens uitzetten, misschien dat die de boel vertraagd. Als ze beide op 8064Kbps intrainen moet het ook te halen zijn door de 2602 heen.
Firewall uitgezet snelheid nu rond de 820, scheelt weer wat, maar nog geen Demon snelheid...

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
820 kb/s is meer dan zat hoor voor 8mbit je kan niet hetzelfde verwachten als je overstapt soms is het sneller soms langzamer maar 820 kb/s voor 8 mbit is erg ok.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:10:
[...]

Firewall uitgezet snelheid nu rond de 820, scheelt weer wat, maar nog geen Demon snelheid...
Volgens mij moet 820 wel zo'n beetje het maximaal haalbare zijn. En eerlijk gezegd vraag ik me af wat het nut van die 30Kb (of zelfs 50Kb) extra is op zo'n snelheid, tenzij het natuurlijk "het gaat om het principe" is. Daar is namlijk geen kruid tegen gewassen
Er zijn zoveel factoren van invloed op die snelheid (modem, DSLAM, tijdstip van de dag, drukte op de ISP core, etc, etc). Dus die kleine verschillen zijn vrijwel verwaarloosbaar IMHO.

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 22-09-2005 16:45 . Reden: Typo... ]

http://www.deyterra.com

• Chutney
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:10:
[...]

Kan zijn dat je van netwerk bent overgestapt.. dus zoals hierboven..800 is erg oke :)

• bjck
Een linesync van 8064Kbps resulteert altijd in ~820 a 830KByte/s effectief aan data. Dus wat je download programma aangeeft en wegschrijft op je HD.

Installeer je DU-meter zie je de ethernet overhead ook en zie je ~850 a 870KByte/s gaan.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
Link Status: Up
Upstream Speed: 768 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps

Die speeds snap ik.. Maar wat vertellen die db margins mij? En vast al wel gevraagd maar dat je 768 haalt met ADSL1 zegt toch niet dat ik met ADSL2+ dat ook maximaal haal?

ps. lijkt mij zelf zeker niet omdat de afstanden met 2+ ook heel anders liggen in verhouding met afname van snelheid en signaal..

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 20:28

Mister_T

@+31180

Was het maar zo makkelijk, aangezien de router ziet dat het ip door zichzelf gehosted wordt zal hij niet extern routeren, maar ik zal eens zoeken naar de nat filter optie die DIMMU noemt
Heb je het al eens zò geprobeerd ?
http://securebar.secure-t...0110A/www.mijnwebsite.com
Dan ga je via een externe proxyserver :>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wtf?

Modem heeft sync op 8mbit, maar haal nu niet meer dan zo'n 150 kilobyte/sec (http://speedtest.cistron.nl)?!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:54:
Een linesync van 8064Kbps resulteert altijd in ~820 a 830KByte/s effectief aan data. Dus wat je download programma aangeeft en wegschrijft op je HD.

Installeer je DU-meter zie je de ethernet overhead ook en zie je ~850 a 870KByte/s gaan.
ok ok. De waardes komen ook van DU-meter. Wat die 30-50 kB betreft dat maakt nie zoveel uit nu.
Maar als je bij Demon veel hoger scoort, met dezelfde modem en lijn, alleen de isp is verandert..
Het allerbelangrijkste is dat ik nu veel minder hoef te betalen voor de 2 lijntjes van 60 kB per stuk...
€65 euro tegen €39.95 voor bijna dezefde snelheid. (scheelt me ook weer een payserver...)

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Wildfire schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:45:
wtf?

Modem heeft sync op 8mbit, maar haal nu niet meer dan zo'n 150 kilobyte/sec (http://speedtest.cistron.nl)?!
ik red net 80kb

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is ergens in de loop van vanmiddag ontstaan dit probleem. Ik merkte al dat het surfen minder lekker ging, toen is het probleem er al geweest denk ik.

Ter info: ik ben verbonden via Tiscali in Tilburg, modem synct netjes op 8064/800. Maar de download is een jojo en komt meestal niet eens boven de 100 kilobyte/sec uit.

-- Update: probeer ik via Tweaknews te downloaden met vier lijntjes dan kom ik op zo'n 430 kilobyte/sec gemiddeld uit, maar nog steeds een flinke jojo. Met acht lijntjes kom ik gemiddeld op zo'n 740 kilobyte/sec uit, maar ook dan een flinke jojo... (toen het nog goed ging via TweakDSL haalde ik met vier lijntjes 850 kilobyte/sec strak vanaf Tweaknews)

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2005 19:38 ]

Verwijderd

is het zo dat tweakdsl weleens klanten terugbelt na hun officiele openingstijden? Vandaag na lang wachten iemand aan de lijn zegt ie dat ie tussen half 6 en 7 uur terug belt en het is nu inmiddels half 8.

• Magic666
  • Laatst online: 05-10 16:00

Magic666

No one's neighbour!

kom niet verder dan 450kb (newsleecher/usenetserver), ook speedtest.nl geeft tussen de 350-650kb aan.

En dit in Noordwijk, ook TIS.

vreemd?

• bjck
Eén ding is nu wel zeker, iedereen scoort laag/raar op speedtest.cistron.nl :)

offtopic:
Snelheid is hier prima, ook een verbinding via Tiscali DSL maar ISP ook Tiscali

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 19:43 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook nog van ftp.tweakdsl.nl proberen te downloaden, maar dat was al net zo goed een ramp, niet veel meer dan 100 kilobyte/sec.

• Mawlana
bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:19:
Ter info:

Tiscali storing:

Een beetje jammer dat hierover nog niks op de site van TweakDSL staat.

Op XS4all.nl lees ik het volgende:
Door een storing kunnen klanten met een Cistron/BaByXL ADSL verbinding in Nijmegen en Wijchen problemen ondervinden met de verbinding. Tiscali
werkt aan een oplossing.

[update] Tiscali verwacht dit probleem rond 19.00 uur vanavond opgelost te hebben

Onze excuses voor het ongemak.
Op Demon.nl lees ik het volgende:
Onderbrekingen in centrale apparatuur in het DSL netwerk.

Door een kabelbreuk kunnen klanten met een DSL verbinding via BabyXL in de regio Nijmegen een onderbreking in de dienstverlening ervaren. De storing heeft betrekking op de volgende centrales:

Nijmegen-Centrum (Nm-C)
Nijmegen-Hatertse Hei (Nm-Htsh)
Nijmegen-Hees Gld (Nm-Hes)
Nijmegen-Dukenburg (Nm-Dkbg)
Wijchen (Wc)

Technici zijn bezig het probleem te verhelpen.
Op TweakDSL.nl zie ik hierover niks staan.

--
Helaas werkt mijn verbinding nog steeds niet. ;(

/edit: opgelost :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 22-09-2005 20:54 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

van ftp.tweakdsl.nl trek ik de 100 mb file met 860 gem. Dat is dus wel weer goed....
Waarom newsleecher/usenet dan blijft hangen op 450 is vreemd.... (paar dagen geleden trok die ook 750/800 kb)

• bjck
Magic666 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:49:
van ftp.tweakdsl.nl trek ik de 100 mb file met 860 gem. Dat is dus wel weer goed....
Waarom newsleecher/usenet dan blijft hangen op 450 is vreemd.... (paar dagen geleden trok die ook 750/800 kb)
Dan ligt 't niet bij Tiscali mbt je lijn. Dat is enigste wat je redelijk kan concluderen denk ik hier met deze test.

En hier?

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 19:58 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Magic666 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:49:
Maf, die testfile vanaf de TweakDSL FTP kwam bij mij echt heel traag binnendruppelen... zo'n 100 kilobyte/sec is niet snel te noemen t.o.v. de >800 kilobyte/sec die ik gewend ben.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:57:
[...]

Dan ligt 't niet bij Tiscali mbt je lijn. Dat is enigste wat je redelijk kan concluderen denk ik hier met deze test.

En hier?

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/
zakt meteen van 780 naar een redelijk constante 600....

die firewall uitzetten in die Zyxel 2602, is dat bij de default policy de enable firewall uitvinken en dat is het?

• Chutney
Verbinding is hier ook een stuk trager dan de week die ik tot nu toe gebruik heb mogen maken van Tiscali/TweakDSL.

~600KB/s, waar voorheen lekker stabiel 800+

• bjck
Magic666 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:06:
[...]

zakt meteen van 780 naar een redelijk constante 600....

die firewall uitzetten in die Zyxel 2602, is dat bij de default policy de enable firewall uitvinken en dat is het?
't Is inderdaad 1 vinkje uitzetten en 'apply' rammen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:23:
[...]

't Is inderdaad 1 vinkje uitzetten en 'apply' rammen.
de snelheidswinst die iemand anders daarmee had blijft hier (in newsleecher in ieder geval) achter. Maar als ik het zo lees zit er bij tweak ergens iets niet lekker... nou ja 400-780 is altijd nog beter dan de 212 die ik gewend was ;)

Verwijderd

Zit ik net lekker te internetten, reset mijn modem zich (uit zichzelf) 5 keer achter elkaar. (ST 716v5WL)

Dat is toch wel erg vreemd dacht ik zo

Iemand anders ook last van. (Tilburg en omgeving)

• bjck
Heel je modem 'herstart' of alleen je DSL link?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

update wat newsleecher/usenet betreft: van de hd van usenet kreeg ik de tip om meer connecties aan te zetten: 12 ipv 4 en idd de snelheid is nu een strakke 800+ kb/sec :)

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:46:
Heel je modem 'herstart' of alleen je DSL link?
Heel het modem, net alsof ik in de admin pagina zelf een restart had aangeklikt of de modem uit en aan zet

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:11
BTW, zijn er nog TweakDSL medewerkers die misschien een update kunnen geven over de eventuele snelheidsverhoging van BBned?? Of horen we gewoon niks meer, en hoopt men zo dat het overwaait ;)

• Striker2k2
  • Laatst online: 22-09 20:14
problemen met de newsserver ofzo?
stopt vaak met downloaden, dan gaat hij weer ff, speed is langzaam
en ben bezig met nieuwe pc te installeren en daar vind hij net maar 55.000 groepen, en daarvoor zelfs maar 52.000
vreeeeeeemd....

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:05:
[...]

Heel het modem, net alsof ik in de admin pagina zelf een restart had aangeklikt of de modem uit en aan zet
Als modems uit zichzelf herstarten zijn dat bijna altijd nog bugjes in de firmware.

Of heel simpel een spanningsdipje op je stoomnet kan 't ook veroorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-09-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hallo,

Ik heb 26/08 tweakdsl (adsl2+ van ticali) aangevraagd. Ik heb de modem thuis gekregen de 716 G en de lijn zou gisteren opgeleverd zijn. Het punt is nu als ik alles aansluit en een internet pagina open dan krijg ik geen activatie pagina maar dan komt de modem met instellingen. Als ik in mijn modem ga zie ik dat er een dsl verbinding is maar geen ppp (wat is ppp? peer to peer of zo). Is mijn dsl verbinding niet actief of zo. Ik had hiervoor xs4all 8 mbit die is van de lijn af want ik kan niet meer inloggen op xs4all adsl.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mainuser X schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 07:54:
Hallo,

Ik heb 26/08 tweakdsl (adsl2+ van ticali) aangevraagd. Ik heb de modem thuis gekregen de 716 G en de lijn zou gisteren opgeleverd zijn. Het punt is nu als ik alles aansluit en een internet pagina open dan krijg ik geen activatie pagina maar dan komt de modem met instellingen. Als ik in mijn modem ga zie ik dat er een dsl verbinding is maar geen ppp (wat is ppp? peer to peer of zo). Is mijn dsl verbinding niet actief of zo. Ik had hiervoor xs4all 8 mbit die is van de lijn af want ik kan niet meer inloggen op xs4all adsl.

Alvast bedankt.
Voor de 716G zie hier:

bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ok thx

Ik zal dit even nakijken ben nu op m`n werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Striker2k2 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:18:
problemen met de newsserver ofzo?
stopt vaak met downloaden, dan gaat hij weer ff, speed is langzaam
en ben bezig met nieuwe pc te installeren en daar vind hij net maar 55.000 groepen, en daarvoor zelfs maar 52.000
vreeeeeeemd....
Dat haperen met het downloaden vanaf Tweaknews had ik gisteravond ook. Op een gegeven moment had ik vijftien seconden lang zelfs helemaal geen dataverkeer vanaf Tweaknews. Daarna ging het al "stotterend" weer verder.

Betreffende de eerder door mij genoemde snelheidsproblemen: vanochtend ging de speedtest bij Cistron gemiddeld zo'n 350 tot 370 kilobyte/sec, heel wat beter dan de gemiddeld 100 kilobyte/sec van gistermiddag/-avond maar nog steeds helemaal niet wat het hoort te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:29:
is het zo dat tweakdsl weleens klanten terugbelt na hun officiele openingstijden? Vandaag na lang wachten iemand aan de lijn zegt ie dat ie tussen half 6 en 7 uur terug belt en het is nu inmiddels half 8.
Ben wel eens gebeld om kwart voor twaalf 's avonds. Wist niet zeker of ik blij moest zijn (wat een toewijding!) of verontwaardigd omdat het wel erg laat is voor een telefoontje. (Maar de gemiddelde tweaker is dan natuurlijk nog gewoon wakker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

pluisje2004 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:01:
[...]

Ben wel eens gebeld om kwart voor twaalf 's avonds. Wist niet zeker of ik blij moest zijn (wat een toewijding!) of verontwaardigd omdat het wel erg laat is voor een telefoontje. (Maar de gemiddelde tweaker is dan natuurlijk nog gewoon wakker).
Niet alleen Tweak hoor, heb ook wel eens om 23:45 een BBned telefonie dude aan de lijn gehad vanwege mediagateway problemen. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 06:48
Hoi ...,
Nou ik ben net ook over gezet van BBnet naar TisDSL2 en hier alles goed bevallen.
Alles goed verlopen(tot nu toe _/-\o_ ) en nergens geen last mee zie ik .
Snelheid ongeveer het zelfde rond de 800 download en upload ietsje lager met de zyxel 2602HW als de copperjet ca 80 up(was ca 90 met de copperjet).
Nu even afwachten wanneer adsl2 gaat komen !!
Hopelijk zo snel mogelijk :)
Iedergeval zit hier niet tegen...alles goed verlopen modem gehad inlog gegevens etc en de mail klopt precies met het overzetten dat het ca 23 september zou zijn .
Groeten Ben een xsdsl Fan en nu ook een tweak freak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren overgezet van XSALL (KPN) naar Tiscali netwerk, zoals in een mail van TweakDSL was aangekondigd (ook al kon niemand van de helpdesk dit voor mij bevestigen??).

Helaas nog geen modem en inloggegevens voor email ontvangen, dus ik moet het nog doen met mijn oude Speedtouch Home en Belkin wireless router.
Het is gisteren niet gelukt om de boel aan de praat te krijgen (ook niet met pc direct aan modem aangesloten). Vandaag een configuratie tooltje gevonden van Alcatel om mijn modem te configureren voor het Tiscali netwerk, samen met de instellingen die ik hier gevonden heb moet dat wel lukken.
Mijn vraag is of iemand kan aangeven hoe ik mijn router moet instellen? Ik kan hier niets over vinden op het net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:16:
Gisteren overgezet van XSALL (KPN) naar Tiscali netwerk, zoals in een mail van TweakDSL was aangekondigd (ook al kon niemand van de helpdesk dit voor mij bevestigen??).

Helaas nog geen modem en inloggegevens voor email ontvangen, dus ik moet het nog doen met mijn oude Speedtouch Home en Belkin wireless router.
Het is gisteren niet gelukt om de boel aan de praat te krijgen (ook niet met pc direct aan modem aangesloten). Vandaag een configuratie tooltje gevonden van Alcatel om mijn modem te configureren voor het Tiscali netwerk, samen met de instellingen die ik hier gevonden heb moet dat wel lukken.
Mijn vraag is of iemand kan aangeven hoe ik mijn router moet instellen? Ik kan hier niets over vinden op het net!
Je ST HOME wordt gewoon een bridge modem. Je router moet dan op 'automatic IP' of hoe het heet. Dus geen login & wachtwoord geneuzel in je router, alles op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou vandaag weer even gebeld nadat ze mij gisteravond niet hebben gebeld. En gelukkig hebben ze me niet om 12 uur s' nachts wakker gebeld.
Eindelijk zit ik vanaaf vandaag in het systeem (komt miss door het aantal boze telefoontjes richting tweakdsl }) ) Alleen jammer dat ze niet weten wanneer de verbinding overgemigreerd is, hoop wel voor 3 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:19:
[...]

Je ST HOME wordt gewoon een bridge modem. Je router moet dan op 'automatic IP' of hoe het heet. Dus geen login & wachtwoord geneuzel in je router, alles op auto.
Bedankt BJCK! Ik ben weer online! Heb nu niet meer zoveel haast met het nieuwe modem, als die er maar is voor de oplevering van ADSL2+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 09:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb nu een weekje de copperjet 816-p2 draaien, met eerst nog de 6.0 firmware. Daarin kreeg ik dus dat dns probleem, dat na even draaien websites niet meer laden. Na een reboot was het weer even ok. Nu dacht ik dat is wel weg met de 6.02, daar zit die bugfix in, alleen nu gebeurt het af en toe nog. google.com laadt niet, paar keer refresh, en dan ineens weer wel
816-p2 staat ingesteld met dhcp server, en de dnssen daarin handmatig ingevoerd, ipv Use local host address as DNS server. Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Laatst online: 20-09 14:48
Er is trouwens een nieuw configuratietool en firmware voor de speedtoutch 716 op www.speedtouch.nl te vinden. Met Nederlandse dslnetwerken erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:31
Heeft Tweakdsl ook een helpdesk die langer open is dan tot 17:30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heegie schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:16:
Er is trouwens een nieuw configuratietool en firmware voor de speedtoutch 716 op www.speedtouch.nl te vinden. Met Nederlandse dslnetwerken erin.
Waar dan??? Zie nl. helemaal niks over de 716 hier
EDIT: SORRY :o :o :o proxy hier cached wel erg graag, 8)7
flinke ctrl-F5 lost het op :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 04-10 13:48
cardinal808 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:47:
Heeft Tweakdsl ook een helpdesk die langer open is dan tot 17:30?
Direct van hun site:

TweakDSL
Randstad 22-133
1316 BW Almere

Tel: 036-5460085 (ma t/m vr 9:30- 17:30)
Fax: 036-5460089
email: info@tweakdsl.nl

Voor storingen buiten kantoortijd kunt u
contact met ons opnemen via e-mail of
Tel: 036-5460087

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:31
Stiffener schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:00:
[...]
Tel: 036-5460085 (ma t/m vr 9:30- 17:30)
Tel: 036-5460087
Das heel leuk, maar zoeken via google lukt mij ook nog wel. Ten eerste is de eerste tot 17:30 open en de tweede is voor storingen. Ik heb geen storing, maar een vraag.

Ik heb namelijk sinds een maand een Tweaknews account van TweakDSL. Ze hebben alleen het verkeerde bedrag gefactureerd en geprobeerd om afteschijven, wat ze niet gelukt is omdat het bedrag niet klopt. 87 euro is 69.95. Nou hebt ik ze al vanaf meerdere locaties gemaild, maar krijg steeds een melding terug dat ze mijn mail niet kunnen lezen. Wat gek is aangezien ik het via pop en hotmail heb verstuurd.

Nou wordt ik binnen 2 dagen afgesloten omdat ik volgens hun mij niet aan het contract hou. Ze hebben de connectie allang gesloopt(kan niet meer inloggen) terwijl in hun mail staat dat ik nog twee dagen gebruik had moeten kunnen maken. (niet bepaald netjes)

Nou is de grap alleen dat ik GRAAG gebruik wil maken van hun diensten en GRAAG het GOEDE bedrag wil betalen wat ik hun verschuldigd ben. Alleen is hun helpdesk niet meer bereikbaar (erg stom voor een ADSL provider) na 17:30 en had niet de mogelijkheid om ze eerder te bereiken aangezien ik net terug ben van een lange cursus.

Iemand een leuke suggestie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 05-10 17:10
cardinal808 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:13:
[...]

Das heel leuk, maar zoeken via google lukt mij ook nog wel. Ten eerste is de eerste tot 17:30 open en de tweede is voor storingen. Ik heb geen storing, maar een vraag.

Ik heb namelijk sinds een maand een Tweaknews account van TweakDSL. Ze hebben alleen het verkeerde bedrag gefactureerd en geprobeerd om afteschijven, wat ze niet gelukt is omdat het bedrag niet klopt. 87 euro is 69.95. Nou hebt ik ze al vanaf meerdere locaties gemaild, maar krijg steeds een melding terug dat ze mijn mail niet kunnen lezen. Wat gek is aangezien ik het via pop en hotmail heb verstuurd.

Nou wordt ik binnen 2 dagen afgesloten omdat ik volgens hun mij niet aan het contract hou. Ze hebben de connectie allang gesloopt(kan niet meer inloggen) terwijl in hun mail staat dat ik nog twee dagen gebruik had moeten kunnen maken. (niet bepaald netjes)

Nou is de grap alleen dat ik GRAAG gebruik wil maken van hun diensten en GRAAG het GOEDE bedrag wil betalen wat ik hun verschuldigd ben. Alleen is hun helpdesk niet meer bereikbaar (erg stom voor een ADSL provider) na 17:30 en had niet de mogelijkheid om ze eerder te bereiken aangezien ik net terug ben van een lange cursus.

Iemand een leuke suggestie :?
De contactgegevens:
U kunt bellen van ma t/m vr 9:30- 17:30 op:
Tel: 0900-TWEAKHD (0,10 ct/min) of tel: 0900-8932543 (0,10 ct/min)
Fax: 036-5460089
email: info@tweaknews.nl
Voor storingen buiten kantoortijd kunt u contact met ons opnemen via e-mail

Daar kan je dus de mail heen sturen. Het is daarnaast ook niet stom van een adslprovider dat de helpdesk om 17:30 sluit, dit is al sindsdat tweakdsl bestaat, gewoon een keuze van de provider, en de consument die bij de provider een abonnement heeft..

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)