Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
[ Voor 91% gewijzigd door pasta op 03-03-2006 00:03 ]
kan ik dit tooltje echt aanraden:
http://www.redz.nl/index....&task=view&id=3&Itemid=25
ik gebruik hem met mijn 546 router,
maar zo'n beetje op alle type routers.
Ziet er heel handig uit. Is er ook zoiets voor US robotics routers?duncanvdlinden schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:30:
om gemakkelijk je poorten in een alcatel speedtouch router te mappen,
kan ik dit tooltje echt aanraden:
http://www.redz.nl/index....&task=view&id=3&Itemid=25
ik gebruik hem met mijn 546 router,
maar zo'n beetje op alle type routers.
Thanks...zag dat er een utorrent dir onder userlogin/application data/ is aangemaakt waarin je de filter moet plaatsen. Log van utorrent zegt nu netjes het aantal ingeladen ips. Programma ziet er gebruiksvriendelijk uit...hoef niet veel in te stellenBlisterin_Bull schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:33:
onder advanced settings staat de rule:
"Use Ipfilter" (true/false)
het bestandje zal je neem ik aan in de utorrent dir moeten pleuren. I'm not sure, omdat ik zelf niets filter.. =]
Heb inmiddels in mijn firewall en router een poort open gezet voor TCP protocol en utorrent opgestart...download en upload werken. Heb nog niet gecheckt welke max ik kan halen met 1Mb upload lijn, maar als alles snel werkt stap ik over van Emule. Moet ik trouwens dezelfde poort ook voor UDP protocol open zetten??? Ik zie verder dat de anoniemiteit minder is...je ziet direct de ip-adressen die verbonden zijn itt Emule waarbij je 1 server ip ziet.

Daarnaast kan je het altijd zien via netstat of programma's zoals TCPview.
Verwijderd
Kortom, en in het kort: Dat schiet meer op
Link: http://sourceforge.net/projects/peerguardianPeerGuardian is a powerful yet petite firewall application especially designed for P2P users and anyone else who wants to protect his or her computer from unauthorized searches instigated by private agencies and corporations.
PeerGuardian works by blocking and logging all TCP/IP connections to and from known IP ranges used by known P2P foes, such as the RIAA, MPAA, MediaForce, MediaDefender, BaySTP, Ranger, OverPeer, NetPD, and more.
To make sure that the block-list used to block malicious connections is up to date; PeerGuardian uses an on-line block-list Database that is continuously updated on a daily basis -- so your privacy will remain safe while swapping files.
PeerGuardian is compatible with all TCP/IP based file sharing applications, such as BitTorrent, Kazaa, iMesh, LimeWire, eMule, Grokster, DC++, Shareaza, and more. In short, PeerGuardian is the must have tool for any file swapper.
PeerGuardian is a GNU open source application, not advertising supported, nor does it require registration, and no information is collected from or about product users.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 11:10 ]
Verwijderd
Die zijn er nog steeds; Elke week weer een nieuwe beta-build, inmiddels alweer 1.4.2-beta (build 433). Maar de official/stable release duurt dit keer idd wat langer dan de vorige kerenTheovdS schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:12:
Het valt me op, dat er de laatste tijd geen releases meer komen van µTorrent. Een paar maanden terug, waren er wekelijks releases en er is heus nog wel wat functionaliteit toe te voegen.
Daar staat dan weer tegenover dat er weer een paar leuke features bij komen
Zie de actuele stand van zaken: hier
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:18 ]
Vooral de wijzigingen mbt de read- en writecache zijn interessant wat mij betreft.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:15:
[...]
Die zijn er nog steeds; Elke week weer een nieuwe beta-build, inmiddels alweer 1.4.2-beta (build 433). Maar de official/stable release duurt dit keer idd wat langer dan de vorige keren![]()
Daar staat dan weer tegenover dat er weer een paar leuke features bij komen
edit:
Zie de actuele stand van zaken: hier
Had er nogal last van dat de harde schijf zo ratelt als uTorrent aan staat.
In de nieuwere betas kun je zowel een read- als writecache instellen, waarmee je bijvoorbeeld 16 MB kunt reserveren als cache. Scheelt heel veel requests van uTorrent naar de harde schijf, kost daarentegen dus wel geheugen.
Voor experts: aanpassen bij advanced options --> diskio.write_queue.size en diskio.read_cache.size.
Getallen zijn in KB's (kilobytes), maximum = 32000. -1 = automatisch.
Zie ook het uTorrent-forum.
Verwijderd
Ik vind vooral deze goe
En deze intrigerend, want die van 1.4 stable heb ik nog niet gevonden- Feature: Option to always prioritize the rarest pieces.
- Feature: New easter egg
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:31 ]
Gisteravond utorrent voor het eerst gebruikt en ik krijg een download van rond de 135kb/s bij een upload van 90kb/s...het schijnt nogal rapper te zijn dan Emule dusVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:09:
Voor mensen die IPfilters willen gebruiken, en toch makkelijk dagelijks willen kunnen updaten kan ik adviseren om gewoon PeerGuardian te gebruiken. Werkt goed, simpel en is heel eenvoudig up to date te houden, perfect toegesneden op het P2P gebeuren (i.a. anti RIA etc.) en bovendien is het ook OpenSource ook
PeerGuardian2 heeft inderdaad een makkelijke online update feature voor de ipfilter...helaas crasht die soms...vandaar dat ik Protowall gebruikt icm Blocklist Manager.
Verwijderd
GevondenVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:30:
[...]
En deze intrigerend, want die van 1.4 stable heb ik nog niet gevonden
-Feature: New easter egg
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:07 ]
Verwijderd
Wat ik over easter eggs las:Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:35:
[...]
spoiler:Inderdaad, ik ben nieuwschierig!
Trouwens let wel: ik heb het over de easter egg in de meest recente beta hè guys (1.4.2 build 434).
Ik wil de nederlandse vertaling gebruiken (hoewel die nogal slordig is op sommige punten) met beta 435. Weet iemand hoe dat kan? Met het 427-taalbestand krijg ik een foutmelding - omdat de versies verschillen neem ik aan.
Nog een vraag: kan ik de nederlandse vertaling ook zelf aanpassen (het translation system is gesloten)? Ik weet dat er een draadje over is op de forums, maar ik wilde weten of ik het ook zelf kan doen.
[ Voor 64% gewijzigd door GeekK op 08-03-2006 13:29 . Reden: andere formulering.. ]
Verwijderd
Volgens de changelog zou je e.a. automatisch kunnen updaten en hoef je de gedownloade language-file alleen maar in de directory te zetten waar uTorrent staat.GeekK schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:19:
Haha, bedankt voor de tip
Ik wil de nederlandse vertaling gebruiken (hoewel die nogal slordig is op sommige punten) met beta 435. Weet iemand hoe dat kan? Met het 427-taalbestand krijg ik een foutmelding - omdat de versies verschillen neem ik aan.
Nog een vraag: kan ik de nederlandse vertaling ook zelf aanpassen (het translation system is gesloten)? Ik weet dat er een draadje over is op de forums, maar ik wilde weten of ik het ook zelf kan doen.
PS: uTorrent 1.5 stable is uit sinds vandaag
Zie: http://www.utorrent.com/download.php
The µTorrent fiasco
You may have noticed that PG2 started blocking utorrent.com. This is because µTorrent’s developer recently licensed his backend technology to a company known for monitoring P2P networks.
bron: http://phoenixlabs.org/2006/03/07/the-%c2%b5torrent-fiasco/
[ Voor 53% gewijzigd door tweaden op 08-03-2006 17:04 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Draai nu 1.5, bedankt. Heb het 427-taalbestand opnieuw gedownload en het werkt.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:05:
Volgens de changelog zou je e.a. automatisch kunnen updaten en hoef je de gedownloade language-file alleen maar in de directory te zetten waar uTorrent staat.
PS: uTorrent 1.5 stable is uit sinds vandaag
Zie: http://www.utorrent.com/download.php
Het automatisch updaten van de taal werkt nog niet: hoor net van ludde dat het nog niet geïmplementeerd is..
@gaden: staat nu een bericht over op de utorrent homepage.
[ Voor 19% gewijzigd door GeekK op 08-03-2006 19:19 ]
Verwijderd
Ja dat hab ik bij mij ook aangezet op mijn Vigor 2600plus. Maar ik krijg geen windows applicatie werkend met UPnP. Mss is er één of andere service bij betrokken in WinXP die ik heb uitgezetwebfreakz.nl schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:12:
En ik ben sinds uTorrent 1.5 van Bitcomet 0.62 overgestapt. Vooral kleiner, ziet er beter uit en sneller moeten we nog onderzoekenHeb sinds vandaag ook maar is UPnP in me router aangezet
[winkey] + R -> msconfig -> [services] -> sorteren op Naam -> zoeken naar Universal Plug And Play-apparaathost.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:09:
[...]
Ja dat hab ik bij mij ook aangezet op mijn Vigor 2600plus. Maar ik krijg geen windows applicatie werkend met UPnP. Mss is er één of andere service bij betrokken in WinXP die ik heb uitgezet
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Thxwebfreakz.nl schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:35:
[...]
[winkey] + R -> msconfig -> [services] -> sorteren op Naam -> zoeken naar Universal Plug And Play-apparaathost.
Dat deed het hem idd
Heb je die soms uitgezet dan? Hij staat namelijk gewoon aan na een fresh install van WinXP?
Omdat het de bedoeling was (denk ik, als ik zo het µtorrent forum lees) dat je zelf naar een easter-egg moest zoeken, zet ik dit als spoiler
Als je erop klikt, zie je dus ook gelijk hoe je hier komt en wat die easter-egg is.
Verwijderd
psssst: Je moet ffies teruglezen; Deze zit er vanaf 1.4.2 beta build 427 in nl.Bhai schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:11:
µtorrent 1.5 heeft een "easter-egg". Iem. al gezien?
Omdat het de bedoeling was (denk ik, als ik zo het µtorrent forum lees) dat je zelf naar een easter-egg moest zoeken, zet ik dit als spoiler![]()
Als je erop klikt, zie je dus ook gelijk hoe je hier komt en wat die easter-egg is.
spoiler:
Zie mijn tekst een postjes terug
[ Voor 92% gewijzigd door Abomination op 09-03-2006 11:32 ]
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Ik krijg ook dezelfde melding in de log van utorrent 1.5. Heb de service opgestart en utorrent ook opnieuw opgestart, maar krijg dezelfde error in de log. Zal het later uitproberen met een herstart van mijn PC. Wat doet deze service eigenlijk precies?...alleen herkennen van randapparaturen die je aanplugt???Ewald ! schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:04:
Sinds 1.5 doet mijn upnp het niet meer
maar hij staat wel aangevinkt bij die Services ("Gestopt")
Laatst kreeg ik een data packet van een computer die met mijn utorrent, welke niet gestart was, gegevens wilde uitwisselen via de standaard poortnummer van utorrent. Het ip-adres bleek van LDCOM Legal Contact te zijn in Frankrijk...moet ik nu voorzichtig zijn??? Mag je geen tv animaties/series downloaden?...indien het op tv is, dan kan je het nl ook opnemen...dus is het legaal? Wat is een goede niet-algemene poortnummer voor utorrent? Dank.
ik krijg het inderdaad in mijn log te zien.LaptopRookie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:56:
[...]
Ik krijg ook dezelfde melding in de log van utorrent 1.5. Heb de service opgestart en utorrent ook opnieuw opgestart, maar krijg dezelfde error in de log. Zal het later uitproberen met een herstart van mijn PC. Wat doet deze service eigenlijk precies?...alleen herkennen van randapparaturen die je aanplugt???
Laatst kreeg ik een data packet van een computer die met mijn utorrent, welke niet gestart was, gegevens wilde uitwisselen via de standaard poortnummer van utorrent. Het ip-adres bleek van LDCOM Legal Contact te zijn in Frankrijk...moet ik nu voorzichtig zijn??? Mag je geen tv animaties/series downloaden?...indien het op tv is, dan kan je het nl ook opnemen...dus is het legaal? Wat is een goede niet-algemene poortnummer voor utorrent? Dank.
Makkelijk uitgelegd is UPnP een techniek die automatisch je porten forward waardoor je niet handmatig NAT instellingen hoeft te verrichten
Dus als je een andere firewall gebruikt dan XP's firewall en achter een router zit, dan is dit een terechte foutmelding waar je eigenlijk niks aan hoeft te doen?Ewald ! schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:05:
[...]
ik krijg het inderdaad in mijn log te zien.
Makkelijk uitgelegd is UPnP een techniek die automatisch je porten forward waardoor je niet handmatig NAT instellingen hoeft te verrichten
Aangezien utorrent's website nu geblokt wordt als anti-p2p...kan je trouwens torrents waar je mee bezig was makkelijk overzetten naar BitComet en met die applicatie verder downloaden? Vraag mij af of utorrent wel te vertrouwen is na al dat nieuws.
uTorrent heeft niks te maken met anti-P2P groeperingen. Daarnaast is de blokkering toch al gedeeltelijk ingetrokken?LaptopRookie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:46:
[...]
Dus als je een andere firewall gebruikt dan XP's firewall en achter een router zit, dan is dit een terechte foutmelding waar je eigenlijk niks aan hoeft te doen?
Aangezien utorrent's website nu geblokt wordt als anti-p2p...kan je trouwens torrents waar je mee bezig was makkelijk overzetten naar BitComet en met die applicatie verder downloaden? Vraag mij af of utorrent wel te vertrouwen is na al dat nieuws.
http://utorrent.com/#notice
UP&P werkt ook met de meeste routers samen. Het is makkelijk, maar ook een veiligheidsrisico ... sommige tweakprogramma's zetten de UP&P service bijvoorbeeld uit. Gewoon even controleren bij services.msc en dan zonodig de service weer op 'automatic' zetten zodat het gestart wordt bij het starten van Windows.
Haha, mogen we niet zien wat voor pr0n je download?Pinata schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:24:
Ik vind de nieuwe interface sweet.![]()
[afbeelding]
Het geheugengebruik (geminimaliseerd) schommelt tussen 512 KB en 4 MB.
On-topic, ik gebruikte altijd Azureus, maar die vertraagt je systeem zo hard en download ook niet al te best (bij mij), dus ik ben overgestapt naar ABC, wat erg goed bevalt!!!
Nu utorrent aan het proberen en bevalt voorlopig prima.
Verwijderd
Lees ook deze even: http://bink.nu/forums/1919/PrintPost.aspx
Een specifieke reden waarom geen µtorrent?Dabien schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:01:
[...]
Haha, mogen we niet zien wat voor pr0n je download?
On-topic, ik gebruikte altijd Azureus, maar die vertraagt je systeem zo hard en download ook niet al te best (bij mij), dus ik ben overgestapt naar ABC, wat erg goed bevalt!!!
wat zou dat te betekenen hebben?
en nog iets typisch, bij het downloaden van 1 bestand heb ik een tracker error. Maar uiteindelijk is de torrent toch gaan lopen (met nog steeds de trackererror), en is nu een vd snelste torrents die ik ooit heb gehad, op ongeveer 0.5 MB per sekonde. ben ik dan via de DHT aan het downloaden?
[ Voor 47% gewijzigd door Byte_Me op 09-03-2006 23:01 ]
De service is opgestart maar utorrent geeft nog steeds de error in de log. Deze service stond blijkbaar uit bij mij en tevens zegt XP-antispy dat hier vroeger een veiligheidsrisico aan zat...dus ik heb de service gewoon weer uitgezet. Het heeft eigenlijk geen effect op mijn download...die blijft rond de 135Kb/s. Ik zal dat vinkje bij utorrent's Network setting voor UPnP maar uitzetten om de fout in de log te voorkomen.speed24 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:53:
[...]
uTorrent heeft niks te maken met anti-P2P groeperingen. Daarnaast is de blokkering toch al gedeeltelijk ingetrokken?
http://utorrent.com/#notice
UP&P werkt ook met de meeste routers samen. Het is makkelijk, maar ook een veiligheidsrisico ... sommige tweakprogramma's zetten de UP&P service bijvoorbeeld uit. Gewoon even controleren bij services.msc en dan zonodig de service weer op 'automatic' zetten zodat het gestart wordt bij het starten van Windows.
Gebruikt iemand de encryptie voor uitgaande data? Het valt mij op dat de meeste peers van Amerika zijn en vaak via BitComet communiceren. Hoe zie ik dat ik nu trackerless (DHT?) download?...Hopelijk werkt mijn blocklijst goed....

Verwijderd
Ik heb het ook maar weer uitgezet, en de service weer uitgeschakeld/op "Handmatig" gezet (en ook de SSPD discovery service die er mee samenhangt). Maakt inderdaad "geen fluit uit" wel,- of geen UPnP merkte ik nu ik het deze week een tijdje heb gebuikt.LaptopRookie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:06:
[...]
De service is opgestart maar utorrent geeft nog steeds de error in de log. Deze service stond blijkbaar uit bij mij en tevens zegt XP-antispy dat hier vroeger een veiligheidsrisico aan zat...dus ik heb de service gewoon weer uitgezet. Het heeft eigenlijk geen effect op mijn download...die blijft rond de 135Kb/s. Ik zal dat vinkje bij utorrent's Network setting voor UPnP maar uitzetten om de fout in de log te voorkomen.
[...]
En qua blocklist gebruik ik zelf PeerGuardian, blockt goed genoeg en is tenminste makkelijk up to date te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 09:18 ]
Ik gebruik BitComet 0.62 en heb pasgeleden onbewust iets ingesteld waardoor ik mijn downloads niet meer in mijn lijst zie, maar de menubalk nog wel aangeeft dat er gedownload wordt. Ook als ik nieuwe torrents laad, komen ze niet in de lijst. Weet iemand dit weer terug te krijgen?
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Hoe hoger de upload, des te erger schommelt de download tussen 0 bytes en 10 kb om maar iets te noemen. Ook klopt de totale snelheid (onderin scherm) totaal niet met wat er achter de torrents staat. Van het aantal torrent upload slots of caps trekt hij zich blijkbaar niets aan en doet maar wat.
Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
In uTorrent staat als je een file download bij seeds soms dit:
1 (1) en soms 0 (1).
Wat is dit dat getal tussen haakjes?
Er IS een seed of er is NIET een seed toch?
Verwijderd
@hieronder: Ja, ik beschouw peers als alle 'vrienden' bij elkaar, die je dan kan opdelen in 'seeds' en 'leechers'.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 12:56 ]
"Seeds:1(1)" betekent: Verbonden met 1 Seed van het totaal van 1 Seeds.
@Remco56:
Seeds/Peers zijn gescheiden, dus wat jij zegt klopt niet
nog een vote voor torrentflux hier! De setup is een eitje en werkt heel goed, tot hier toe nog geen problemen ondervonden.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:14:
De mooiste oplossing vindt ik nog steeds Torrentflux. Dit is een linux client die je op de (web)server installeert. Vervolgens kan je overal ter wereld via een browser je torrents beheren.
Verwijderd
Je bedoelt misschien:Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:09:
Dat getal zonder haakjes is het aantal verbonden peers, en het getal tussen haakjes is het aantal peers dat de tracker kent.
@hieronder: Ja, ik beschouw peers als alle 'vrienden' bij elkaar, die je dan kan opdelen in 'seeds' en 'leechers'.
Dat getal zonder haakjes is het aantal verbonden SEEDS, en het getal tussen haakjes is het aantal SEEDS dat de tracker kent.
iig begrijp ik nu dat t over de tracker gaat. Bedankt!

Yep , een hele nette frontend voor de linux bittorent client. Ik zat eerst altijd nog te prutsen met een eigen commando in de terminal , bittorent ncurses geval en met verschillende screens om torrents "terug" te halen. Wat dat betreft is dit _ideaal_. Misschien iets te uitgebreid voor normaal gebruik met meerdere users en die pm functie en dat alles , maar toch erg handig. Ik heb hem niet getest onder windows trouwens , wdb heb je dan toch echt wel betere alternatieven denk ik zoprogster schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:18:
[...]
nog een vote voor torrentflux hier! De setup is een eitje en werkt heel goed, tot hier toe nog geen problemen ondervonden.
Oh enige wat ik nog mis is on-the-fly snelheden aanpassen maar dat is meer iets wat mist in de achterliggende bittorent client.
[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 21-03-2006 23:34 ]
Raku

Dit is µTorrent 1.5
[ Voor 12% gewijzigd door webfreakz.nl op 23-03-2006 21:05 ]
[ Voor 36% gewijzigd door dj_tjerk op 23-03-2006 21:08 ]
ik wou zeggen dat die torrent erboven dubbel zo snel gaat maar die heeft 0.0kb/s down, maar die heeft dan ook ± 20 x minder Peers
Heb wat nagekeken op de site van Azureus en het moet dus aan de router of firewall liggen. Firewall van windows uitgeschakeld, maar geen vooruitgang.
Toen maar via google gaan zoeken wat het nog meer kan zijn, maar daar kwam niet echt iets uit wat werkte.
Wel iets gevonden dat ik de configuratiewizzard opnieuw moest draaien, dit gedaan te hebben kwam er de volgende fout voorbij:
Draai gewoon winXP SP2, en router is een US Robotics SureConnect ADSL Wireless Gateway. (USR999106). Kan iemand mij alsjeblieft helpen want voor heen werkte het perfect, downloads van boven de 150 kb/s.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 20:53 ]
In de statusbalk zie je een groene bol DHT en een aantal. Na verloop van tijd bij het downloaden daalt dit aantal...is het zo dat naarmate je meer binnen hebt dat het aantal vermindert omdat je niks meer van bepaalde peers nodig hebt? Of zijn die dan offline?...de download snelheid daalt namelijk van 200kb/s naar 80kb/s soms. Ik dacht dat naarmate je een hogere upload hebt ook een hogere download kreeg...maar mijn upload is gezet op 20-30kb/s...en als ik dat verhoog dan daalt mijn download. Mijn verbinding is 3mb down/1mb up.
Is het tevens mogelijk om zodra je iets compleet hebt, Utorrent te vertellen dat die niet moet seeden? (ja ja, tegen de regels in).
Thanks.
1. ik dacht dat torrent-protocol na een tijdje niet interresante clients "dropt", ben hier niet 100 % zeker van.LaptopRookie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:25:
1.
In de statusbalk zie je een groene bol DHT en een aantal. Na verloop van tijd bij het downloaden daalt dit aantal...is het zo dat naarmate je meer binnen hebt dat het aantal vermindert omdat je niks meer van bepaalde peers nodig hebt? Of zijn die dan offline?...
2.de download snelheid daalt namelijk van 200kb/s naar 80kb/s soms. I
3. k dacht dat naarmate je een hogere upload hebt ook een hogere download kreeg...maar mijn upload is gezet op 20-30kb/s...en als ik dat verhoog dan daalt mijn download. Mijn verbinding is 3mb down/1mb up.
4. Is het tevens mogelijk om zodra je iets compleet hebt, Utorrent te vertellen dat die niet moet seeden? (ja ja, tegen de regels in).
Thanks.
2.inzakken van downloadsnelheid dat kan kloppen, de stukjes die jij nog moet hebben, zijn zeldzamer.
3. dat klopt, alleen hou iig nog wel 10-15 % beschikbaar van je upload anders zakt idd je downloadsnelheid omdat hij dan niet kan controleren of de communicatie goed gaat (dit heeft te maken met het protocol TCP/IP, meer info check wikipedia).
4. ja/nee, je kan wel kiezen met een bepaald share ratio de task te stoppen.dat moet wel boven de 100 % liggen.
zie voor extra info:
http://www.utorrent.com/f...a_specific_share_ratio.3F
[ Voor 6% gewijzigd door mind_ op 27-03-2006 09:55 ]
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Verwijderd
Ik mag voor jou hopen dat je dan niet van je favo torrentsite wordt afgegooid. De meesten houden de ratio bij, en als je een tijdje onder een bepaald share-niveau zit (en het verbetert niet) wordt je onverbiddelijk gebanned.LaptopRookie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:25:
[...]
Is het tevens mogelijk om zodra je iets compleet hebt, Utorrent te vertellen dat die niet moet seeden? (ja ja, tegen de regels in).
Ook bij trackers waar je je niet hoeft aan te melden?Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:23:
[...]
Ik mag voor jou hopen dat je dan niet van je favo torrentsite wordt afgegooid. De meesten houden de ratio bij, en als je een tijdje onder een bepaald share-niveau zit (en het verbetert niet) wordt je onverbiddelijk gebanned.
dat verschilt per tracker.webfreakz.nl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:07:
[...]
Ook bij trackers waar je je niet hoeft aan te melden?
sommige admins van public trackers bannen handmatig ip's van mensen die extreem negatief opvallen qua leech gedrag.(bv een top10 leechers ofzo).
er zijn ook scripts hiervoor maar meestal is dit van toepassing op trackers waar registratie vereist is.
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Hmmm...en als je gebanned bent, kom je er dan nooit meer op? Ik merk wel dat utorrent mijn internet verbinding totaal absorbeert...surfen, email ophalen, chatten lukt totaal niet meer. Heb de global voor connecties van 600 naar 200 verlaagt, dit waren gewoon de standaard settings voor een 2mb down (heb inmiddels 3mb) in de speed guide...maar surfen is gewoon irritant geworden met al die pagina timeouts. Ik zet nu utorrent alleen aan als ik verder niks op internet heb te zoeken. Emule gaf deze problemen nooit. Ik heb alleen 5 torrents lopen op een P4 3ghz 1gb ram....mind_ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:47:
[...]
dat verschilt per tracker.
sommige admins van public trackers bannen handmatig ip's van mensen die extreem negatief opvallen qua leech gedrag.(bv een top10 leechers ofzo).
er zijn ook scripts hiervoor maar meestal is dit van toepassing op trackers waar registratie vereist is.

[ Voor 3% gewijzigd door LaptopRookie op 28-03-2006 09:45 ]
dees gebruikt een stuk minder geheugen aangezien ik graag (offline) game. op dit moment oblivion en dat heeft nog wel wat geheugen nodig. het enige nadeel aan utorrent is: het heeft niet zo veel opties als azureus
"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."
Zet je maximum upload eens op 1/3 van je maximum
Verwijderd
Verwijderd
BitDefender Pro werkt prima, die vraagt sowieso niet teveel resourcesVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:04:
Ik gebruik Azureus en Outpost firewall. Ik merk dat mijn pc erg traag wordt en veel CPU gebruikt als ik Outpost firewall aan heb staan terwijl ik aan het downloaden ben (het downloaden zelf gaat wel gewoon snel). Weet iemand een oplossing hiervoor (behalve de firewall uitzetten)? Zijn er firewalls die geen extra CPU gebruiken als je bittorrent gebruikt?
BitDefender Pro... tja.. geef mij maar liever de nVidia firewall, die is nog 10x beter dan BitDefender. Als je op een 'test-your-firewall' site je BitDefender protected PC laat scannen dan zie je allemaal 'warning, port openen, but firewalled' in die trant... Bij de nVidia firewall zie je 9/10 de melding 'port blocked'.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:07:
[...]
BitDefender Pro werkt prima, die vraagt sowieso niet teveel resources(bij mij althans, maar mss ben ik een beetje bevooroordeeld als jarenlange blije geregistreerde gebruiker).
Maar we dwalen af...
als je je firewall uitzet heb je geen last van veel cpu gebruik? azureus is nogal een resource hog, daarom gebruiken veel mensen clients zoals µTorrent.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:04:
Ik gebruik Azureus en Outpost firewall. Ik merk dat mijn pc erg traag wordt en veel CPU gebruikt als ik Outpost firewall aan heb staan terwijl ik aan het downloaden ben (het downloaden zelf gaat wel gewoon snel). Weet iemand een oplossing hiervoor (behalve de firewall uitzetten)? Zijn er firewalls die geen extra CPU gebruiken als je bittorrent gebruikt?
mischien je max_connecties naar minder hoog aantal zetten?
op de outpost forums staat trouwens deze ruleset voor azureus...
Verwijderd
Het hoge CPU gebruik wordt denk ik veroorzaakt doordat Outpost 1.0 veel resources nodig heeft om alle verbindingen bij te registeren. Ik vroeg me af of dit normaal is bij firewalls?mind_ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:32:
[...]
als je je firewall uitzet heb je geen last van veel cpu gebruik? azureus is nogal een resource hog, daarom gebruiken veel mensen clients zoals µTorrent.
mischien je max_connecties naar minder hoog aantal zetten?
op de outpost forums staat trouwens deze ruleset voor azureus...
Je bedoelt de global upload?...deze had utorrent adhv de speed guide gezet op 90kb/s..die heb ik inmiddels zelf op 30kb/s gezet. Verder is het aantal torrents dat gedownload kan worden per keer 5, iedere andere torrent wordt in de wachtrij gezet. De settings zijn voor het grootste deel de standaard settings van de applicatie. In utorrent wordt tevens een ipfilter ingelezen.webfreakz.nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:27:
LaptopRookie:
Zet je maximum upload eens op 1/3 van je maximum
Ik gebruik zelf Sygate Firewall die door Symantec uit de markt is gedrukt
1. test dat eens dan door je firewall even te disablen wanneer azureus aanstaat.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:11:
[...]
1.Het hoge CPU gebruik wordt denk ik veroorzaakt doordat Outpost 1.0 veel resources nodig heeft om alle verbindingen bij te registeren.
2. Ik vroeg me af of dit normaal is bij firewalls?
2. stom antwoord maar dat ligt aan de firewall en hoe die ingesteld is, opzich moet het geen problemen geven.
[ Voor 4% gewijzigd door mind_ op 28-03-2006 12:19 ]
Verwijderd
# BitComet version 0.60 only
# BitTorrent ++
# BTManager
# eDonkey
# eMule
# eXeem
# G3 (+ all Python-urllib)
# MLDonkey
# NovaTorrent
# Shareaza
# TorrentStorm
# XanTorrent
Inderdaad, maar alleen BitComet 0.60 is FOUT, dus het valt nog wel mee
eMule als torrent programmaVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:20:
Een lijst met programma's die men links kan laten liggen, gebanned op enkele redelijk grote torrent sites
[...]
Verwijderd
maar wanneer iets bezig is met dowloaden of ik laats iets open om the uploaden dan is het normaal de snelheid en dit is voornamelijk met de llaatste version van azareus begonnen 2,4 kent iemand dit probleem en ook de oplossing zonder dat ik alles moet opnieuw installeren want ik heb gezocht maar alle onderwerpen gaan om het omgekeerde
Hoezo zijn deze programma's gebanned? Ik heb bitcomet 0.60 gebruikt en gebruik 0.62 maar merk niks...behalve scriptfouten op websites als ik sites opzoek binnen bitcometspatje op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:20:
Een lijst met programma's die men links kan laten liggen, gebanned op enkele redelijk grote torrent sites
[...]
Verwijderd
Bedankt!
Ook is mijn share ratio niet bijzonder hoog. Deze is 0.238.
Weet iemand wat een normale ratio is en hoe lang je moet leechen zodat je een fatsoelijke ratio krijgt?
Normaal als ratio 1 is, dan heb je evenveel gedownload als geupload.
ik heb al een hele tijd azureus in gebruik, maar sinds kort start hij niet meer op.. supervaag.. Als ik op ctrl-alt-del druk staat hij wel nog in taakbeheer, maar doet niets. heb hem al verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, net als de java-plugin, maar dat mag niet baten helaas.
iemand een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?
//edit
net ABC geinstalleerd, en die doet het ook niet.. start niet op
[ Voor 11% gewijzigd door CommanderKeen op 11-04-2006 12:17 ]
ABC gebruikt immers geen Java. Probeer anders eens utorrent.
---------------------------
µTorrent
It seems like µTorrent is already running, but not responding.
Please close all µTorrent processes and try again.
[ Voor 12% gewijzigd door CommanderKeen op 11-04-2006 15:04 ]
Al opnieuw opgestart?CommanderKeen schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:03:
Net utorrent gedownload, maar die geeft deze foutmelding:
µTorrent
Check je processen eens, misschien draait ie al?
Mjah dan lijkt het er gewoon op dat je Windows niet helemaal lekker is. Zou zeggen zoek op dit probleem op GoT want dit heeft niets te maken met µTorrent, ABC of Azureus.CommanderKeen schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:03:
Net utorrent gedownload, maar die geeft deze foutmelding:
µTorrent
Verwijderd
Ik heb echter meer dan genoeg ruimte?!
wat moet ik doen?
Verwijderd
na 2 uur zoeken, kom ik erachter dat ie ineens van map is veranderd en alles op C pleurde... ipv FVerwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:21:
ik krijg bij utorrent 1.5 steeds de melding dat ik onvoldoende schijfruimte heb en dan kapt ie er mee.
Ik heb echter meer dan genoeg ruimte?!
wat moet ik doen?

Verwijderd
Je snapt hopelijk waarom bittorent snel werkt. Dit houdt in dat je geen **** hebt aan leechers die niks willen sharen. Als je dan te aso bent om te uploaden stap dan over op usenet ofzo, want hier heb je dan echt niks te zoekenVerwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:32:
Daar we hier in België met superlage down- en uploadlimieten zitten: heeft iemand de link naar de Azureus Shu mod? tnx

ik heb namelijk 2 internet verbindingen + nog een lan-only nic, waarvan ik slechts 1 wil gebruiken voor bittorent.
Verwijderd
Hm... zoiets komt me niet bekend voordefusion schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:16:
ik vroeg me af of er een bittorrent client bestaat waarbij je kunt kiezen welke netwerk-kaart het moet gaan gebruiken.
ik heb namelijk 2 internet verbindingen + nog een lan-only nic, waarvan ik slechts 1 wil gebruiken voor bittorent.
Hoewel je gelijk hebt, moet je wel beseffen dat hij een arme belg is en weinig te kiezen heeft. Hij vraagt er niet om omdat hij niet wil uploaden, maar omdat 'ie niet kan. Een extra leecher kan geen kwaad.niels88 schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:43:
[...]
Je snapt hopelijk waarom bittorent snel werkt. Dit houdt in dat je geen **** hebt aan leechers die niks willen sharen. Als je dan te aso bent om te uploaden stap dan over op usenet ofzo, want hier heb je dan echt niks te zoeken
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Éen kan geen kwaad, maar als allemaal arme belgen doet zeker wel, gaat dus mooi niet opBreepee schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:12:
[...]
Hoewel je gelijk hebt, moet je wel beseffen dat hij een arme belg is en weinig te kiezen heeft. Hij vraagt er niet om omdat hij niet wil uploaden, maar omdat 'ie niet kan. Een extra leecher kan geen kwaad.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May