Het grote Bittorrent-clients topic [3]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 45.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dit topic is een vervolg op Welke Bittorrentclient is de beste? en [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml] :) In dit topic kun je je ervaringen met betrekking tot de verschillende Bittorrent clients bespreken. Post technische problemen liever in een eigen topic om de overzichtelijkheid te bewaren.

Voor uitleg over Bittorrent kun je terecht op de De officiële Bittorrent homepage. Krijg je geen verbinding met de server; lees dan eerst het Het Grote Poortmappingsverhaal!

Een lijstje met populaire clients:
Yet Another Bittorrent Client
Azureus
Shareaza

Aangezien de meeste clients op SourceForge staan kun je ook volstaan met een zoekopdracht op SourceForge om een mooie lijst met clients te vinden :)

Modbreak:Nog even voor de duidelijkheid; links naar torrents, of sites waar torrents worden aangeboden worden niet gewaardeerd. Dit wordt gezien als Warez aanbod en wordt daarom beantwoord met een Officiële Waarschuwing! Houdt de discussie ontopic over de clients en hun features :)

Met dank aan Spider.007 voor deze topicstart, die ik even over heb genomen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

13art

Moderator Mobile
Dan gaan we hier dus weer verder :) Thnx voor de nieuwe start.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik gebruik Azareus, maar sinds kort valt steeds de verbinding even weg. De up/down snelheid wordt steeds minder en stop dan even voor +- 10 sec. Ik kan dan ook niet internetten.
Daarna gaat hij weer verder.

Ik heb al geprobeerd om het aantal connecties te verminderen, maar zonder resultaat :'(

Heeft iemand de oplossing voor dit probleem, want het is zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 15:26

hellbringer

Weeeeeeee!

Ikzelf gebruik Bitlord wordt op geadverteerd op die bekende "piraten" site O-)

Spyware en Adware vrij, zitten alleen 2 knoppen naar "XXX webcams" en "Games"
Erg tevreden over, download snel en gebruikt tenminste niet zo veel geheugen als Azureus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik gebruik bitcomet , hij is bijne gelijk aan bitlord behalve dat je aan de zijkant een balk hebt met allemaal links naar Torrent sites en je kan zelf ook links toevoegen

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iedereen heeft het er altijd over dat Azureus zoveel geheugen vreet, heb er zelf alleen niet veel last van geloof ik. Vind het echt een geweldig programma. Al ben ik ook wel benieuwd naar anere programma´s omdat ik nu toch mn comp heb geformatteerd en alles weer opnieuw moet installeren, heb ik wel oren naar Bitlord, maar goed even zoeken dus naar een spyware vrije versie begrijp ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126560

Ik gebruik nu BitTornado, maar heb ook goeie ervaringen met BitComet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik ben nu BitComet aan het proberen, maar daar haal ik veel lagere snelheden mee, dan met Azureus.
Nog iemand ervaringingen met BitComet wat betreft lage snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik zou het liefst ~ 90% uploaden, en daarna alleen nog maar de laatste paar procenten naar peers met bijna 100%.
Dat ik dus niet na >100% upload nog een keer hetzelfde bestand naar één enkele peer met 0 % moet uploaden. Ik vind het niet erg om meerdere >90% peers te helpen.

Kun je dat in Azurerus instellen?

Zou het niet mooi zijn als de download bij 99% stopt totdat meerdere peers samen over de 100 % ziten (~ availability boven de 1), zodat het niet erg is als iemand met 100% download disconnect?

Ik maak nu te vaak mee dat mensen die het bestand binnen hebben meteen wegvallen, waarna er een paar met 95% bestanden achterblijven. Die paar procent zou zo'n leecher toch wel kunnen uploaden.

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
theovds schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:09:
Ik ben nu BitComet aan het proberen, maar daar haal ik veel lagere snelheden mee, dan met Azureus.
Nog iemand ervaringingen met BitComet wat betreft lage snelheden?
Heb zelf sinds gister BitComet ook maar eens een poging gegeven en haal maar 25% van mijn normale snelheid.
Ben nog aan het kijken wat ik er aan kan doen, anders wordt het weer Azureus

{edit}
Zie nu pas dat je reactie al van een tijdje terug is... |:(
{unedit}

[ Voor 9% gewijzigd door N0stradamus op 14-09-2005 17:50 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• TheovdS
N0stradamus schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:49:
[...]

Heb zelf sinds gister BitComet ook maar eens een poging gegeven en haal maar 25% van mijn normale snelheid.
Ben nog aan het kijken wat ik er aan kan doen, anders wordt het weer Azureus

{edit}
Zie nu pas dat je reactie al van een tijdje terug is... |:(
{unedit}
BitComet begint me steeds beter te bevallen, de laatste tijd gaat hij wel weer sneller. Vooral na een tcp/ip max connections hack.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Ik gebruikte altijd Azureus, geen klachten over, maar een tijdje geleden hield 'ie ineens op :/. Gewoon, hij werkte niet meer, startte niet op. Vaag, nieuwe versie van Az en Java installeren werkte ook niet.

Toen overgeschakeld op ABC, verder ook geen klachten over, ook al lijkt die niet zoveel functies als Azureus te hebben. Misschien ligt dat aan mij, maarja.

Persoonlijk vind ik de topicstart een beetje mager :P. Het heeft meer namen / links naar Bittorrent programma's nodig, zoals ook de originele Bittorrent. (Wie gebruikt die trouwens? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 21:23
Zit er een bugje in de laatste 2 versies van Bitcomet? Ik heb steeds dat ie m'n verbinding opvreet. Ping naar willekeurige site 3000ms etc. Downloads ook van torrents zakken in. Zodra ik het progsel uitgooi is alles weer op snelheid (ping 20 ms etc.)

Aantal connections per task is gelimiteerd op 40, dit ging altijd prima.
Gebruik nu versie 0.60 trouwens. Iemand een idee? :)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik gebruik zelf Bitspirit, en ik kan zeggen dat ik er absoluut tevreden mee ben.
Heb ondertussen ook al een heel arsenaal aan clients getest, en deze steekt er imho met kop en schouders boven uit.
Met name het snelheidsprobleem dat meerdere clients lijken te hebben, is niet aanwezig bij bitspirit.
Thuis trekt ie altijd de max snelheid, met of zonder uploadcap.
En op school, hszuyd, haalde ik makkelijk downloadsnelheden van 1600Kbps, bij 100Kbps up, en dat op mijn laptoppie uit 19xx: 600mhz P3 met 320mb ram. Uiteraard merk ik dan wel dat het prog draait, maar ondervind ik geen hinderlijke vertragingen.

Absoluut het proberen waard, bevalt het je niet, is het weer snel verwijderd he :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• spokje
Bedankt, die houd ik in m'n achterhoofd mocht het probleem zich blijven voordoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Met welke client kan ik instellen dat ie stopt met seeden als ratio (bv) 1.0 is ?

per torrent instelbaar

[ Voor 16% gewijzigd door Sunrise op 18-09-2005 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Per torrent weet ik niet maar bij azureus kan je algeemn in ztellen dat hij bij 1.0 stopt en/of als er genoeg seeders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192

Weet iemand hoe het met bitspirit zit? Zodra ik een torrent upload op een registed tracker, en wil seeden doet ie helemaal niks. Geen error niks, maar niks geen upload. Zodra ik op azureus overga, lukt het wel maar rond 15 kb/s Terwijl ik 120 kb/s kan hebben. Terwijl er toch 15 leechers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 16:35
YopY schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:57:
Toen overgeschakeld op ABC, verder ook geen klachten over, ook al lijkt die niet zoveel functies als Azureus te hebben. Misschien ligt dat aan mij, maarja.

Persoonlijk vind ik de topicstart een beetje mager :P. Het heeft meer namen / links naar Bittorrent programma's nodig, zoals ook de originele Bittorrent. (Wie gebruikt die trouwens? :P )
Ik gebruik de offiele client op linux en ABC als ik op windows zit (lees: zelden). ABC voor linux is niet echt geweldig en ik geloof dat ze er ook niet meer aan ontwikkelen. De officiele client bevalt me wel, geen onzin maar gewoon downloaden. Hij heeft nu ook een slider om je maximum upload in te stellen, is wel makkelijk voor als je, net zoals ik, vaak van maximum upload wilt wisselen door bijv. 2 internetverbindingen (thuis en school).
Azureus vind ik te hoge systeem eisen hebben voor een torrent client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595

hellbringer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:35:
Ikzelf gebruik Bitlord wordt op geadverteerd op die bekende "piraten" site
welke versie ??
ik lees de laatste tijd op de P2P forums nogal wat over een BitLord die zich voordoet als BitComet 1.01 en waar spyware in zou zitten ...

bijv : http://www.p2pforums.com/viewtopic.php?t=12476

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69595 op 19-09-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:03:
Iedereen heeft het er altijd over dat Azureus zoveel geheugen vreet, heb er zelf alleen niet veel last van geloof ik. Vind het echt een geweldig programma.
van de clients die ik geprobeerd heb vond ik het de 'mooiste' ... erg veel info en een gelikte GUI.
kreeg alleen voortdurend errors :
"UPnP: Mapping Incoming Peer Data port (TCP/6881)' failed".
"UPnP: Mapping 'UDP tracker client port (TCP/6881)' failed".
terwijl de poort keurig openstaat en geforward is in m'n router ...

ook G3Torrent is erg uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gebruikt toch niet de port 6881?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep ... ben begonnen met de originele BitTorrent en de range 6881 - 6889.

heb dat niet aangepast bij "evalueren" van div. andere clients (G3Torrent, Azureus, BitComet) en het werkt gewoon (afgezien van de meldingen), ondanks advies om een hoger portnumber te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welke poorten zijn beter geschikt voor BitTorrent dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106722

Ik gebruik BitComet en zie dat steeds meer mensen deze gaan gebruiken. BitLord is een aftreksel van BitComet overigens waardoor deze geidentificeerd wordt als BitComet 1.0x terwijl de echte BitComet op 0.60 zit.

Mijn ervaring met Azureus is negatief omdat deze veel geheugen en cpu verbruikt. Ook heb ik de nare ervaring dat Azureus gebruikers default de upload op maar 3 kb/sec ofzo hebben. Dit kan de dood voor p2p betekenen!

Dat sommige gebruikers trage verbinding hebben komt omdat de tcp/ip connectie limits in windows xp te laag staat. Middels de tcp/ip connction hack kan je meer dan genoeg tcp connecties open zetten.. Daarnaast is de hoax dat BitComet geblokkeerd wordt op bepaalde trackers werkelijk onzin!

/streel BitComet

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 106722 op 19-09-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63746

De mooiste oplossing vindt ik nog steeds Torrentflux. Dit is een linux client die je op de (web)server installeert. Vervolgens kan je overal ter wereld via een browser je torrents beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:53:
Welke poorten zijn beter geschikt voor BitTorrent dan?
Beste is tussen 46000-65000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu ook Bitcomet. Ik heb tot zover de officiele client gebruikt omdat deze lekker simpel is maar ik wou toch iets meer opties. Vooral de optie om bestanden te kiezen bij Bitcomet vind ik erg handig. Azureus is wel leuk maar het is een veel te groot programma. Je krijgt teveel info. Ik wil het gewoon simpel :)

Anoniem: 100386

Ik heb momenteen een vreemd probleem met mijn BitComet (v. 0.5.9)

Gisteren mijn eerste torrent vanaf een site gehaald waarvoor je moest registreren, en waar je uploadratio natuurlijk in de gaten wordt gehouden. En met die upload heb ik nu een probleem;

Voor deze site is het noodzakelijk dat je een hoog poortnummer gebruikt, anders wordt je verbinding naar de tracker toe verbroken. Ik heb dus nu poort 51200 gekozen, en die ingesteld in BitComet. Tevens die range 51200-51210 staan geopend in router en geforward naar mijn download-PC.

Downloaden van de torrent ging lekker, binnen no-tima waren de 4,8 Gb aan data binnen. En tijdens het downen ging het seeden/sharen ook prima. Maar sinds dat de download voltooid is lukt het seeden/sharen niet meer. Elke binnenkomende connectie van iemand die iets wil hebben wordt afgesloten met "verbinding verbroken0) (het cijfer 0 is ook wel eens 1 of 2). Engelstalige error is trouwens Disconnected0.

Ik heb inmiddels zo'n beetje alles geprobeerd:
- UPnP aan/uit in zowel router als client
- DHT netwerk aan/uit
- Firewall aan/uit
- andere poorten
- Zelfs de DDos-defense-mogelijkheden in mijn router uitgezet.

Helemaal niets schijnt te werken, steeds weer hetzelfde. Zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn share-ratio. Een ratio die ik altijd op meer dan 1,0 wil hebben.

Wie heeft voor mij de gouden tip, waarmee ik de sharing/seeding weer aan de gang kan krijgen ?

Overigens is het opvallend dat het bij de meer publieke trackers, met de standaard 6881 altijd helemaal goed ging :?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 27-09-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik gebruik nu een tijdje ABC en er lopen meestal zo'n 5 a 6 torrents. Soms kapt een torrent er gewoon mee en zie je de downloadsnelheid nog wel lopen maar het voortgangs percentage doet echt niets.. als je daarna de torrent wil verwijderen loopt heel ABC vast, ook heb ik vaak problemen met afsluiten van ABC... Ik heb het dus wel gehad met Yet Another Bittorrent Client, ik ga Azureus maar eens proberen.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
ABC is op zich een fijn progje, werkt goed en erg simpel, maar pak dan wel 2.6.9 want 3.x.x geeft veel problemen. Snap niet waarom ze die ooit gereleased hebben :/

Ik gebruik nu bitspirit btw, vind het een erg fijn programma. Hiervoor bitcomet gebruikt die ik nog fijner vond, maar die liet m'n router soms vastlopen (ook al had ik connections gelimiteerd op 40 per torrent, zelfs met 1 torrent liep ie vast). Bitspirit heeft adsl anti-freeze, en is gelimiteerd op 32 connections naar ik weet. Tot nu toe loopt ie prima.
Waar ik bitspirit wel van verdenk is dat m'n upload minder gaat. Seeden gaat niet zo goed atm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ik ben nu ff Azureus aan het uitproberen maar nu kheb ik het zelfde probleem met wat ik wel eens met bitcomet had.

Namelijk dat mn download en mn upload opeens helemaal dood valt... na ongeveer een minuut begint alles weer te draaien? Met BitComet wist ik dit ook niet op te lossen, mijn internet werkt tijdens het doodvallen van up en download vervolgens gewoon goed.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik gebruik port 51200, maximum connections staat op 32

[ Voor 7% gewijzigd door Mavvie op 26-09-2005 22:04 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evil M@V schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:02:
Ik ben nu ff Azureus aan het uitproberen maar nu kheb ik het zelfde probleem met wat ik wel eens met bitcomet had.

Namelijk dat mn download en mn upload opeens helemaal dood valt... na ongeveer een minuut begint alles weer te draaien? Met BitComet wist ik dit ook niet op te lossen, mijn internet werkt tijdens het doodvallen van up en download vervolgens gewoon goed.

Het kan eventueel aan je router liggen. Want ik gebruik (zolas ik eerder schreef) BitComet; En wanneer ik aan het sharen ben dan kan ik makkelijk > 50 verbindingen aan (véél meer zelfs).

Ter referentie: Ik heb als router een Draytek Vigor 2600 Plus

Aan de andere kant heb ik dit weekend een vergelijkbaar probleem met BitComet; Wanneer de tracker niet reageert, dan staat bitcomet "helemaal vast" voor een seconde 10 `a 20, en dan loopt hij gewoon weer verder.

Het vervelende is wel, dat ie alle connecties op dat moment ook verbreekt, dus dat alle connecties weer opnieuw moeten worden opgebouwd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 27-09-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Evil M@V schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:02:

Ondanks dat je bitcomet niet meer gebruik zou je dit (lees het verhaal onderaan over SP2 even goed door en voer de patch uit) wel eens kunnen proberen.

Nou ken ik Evil M@V redelijk goed ;), en dus kan ik wel vertellen wat hij heeft qua router/modem, heb namelijk hetzelfde. Hij heeft een speedtouch 510 aangesloten op een Linksys WRT54G, de modem draait in sipspoof modus zodat deze alleen als modem fungeerd en dus neemt de linksys alles over. Maar dit zal hij wel even moeten bevestigen want hij veranderd vaak van opstelling omdat hij wel vaker problemen heeft gehad. Ik gebruik zelf ABC en heb nooit deze problemen.

@ Mav, heb je trouwens nog wel die disconnects op msn als dit gebeurt?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100808

BitComet hierzo :*), k had eerst Azureus maar ik irriteerde me er mateloos aan want als ik het programma een nachtje liet draaien was m'n comp helemaal traag geworden, waarschijnlijk vreet het veel resources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97167

Ik zie hier niemand over ABC? Is dit programma veel trager dan die anderen? Ik vind het overigens sowieso vreemd dat de client invloed heeft op je download snelheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 97167 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:47:
Ik zie hier niemand over ABC? Is dit programma veel trager dan die anderen? Ik vind het overigens sowieso vreemd dat de client invloed heeft op je download snelheid :?
Dien je toch eens beter te zoeken ;) Ik vind het een heerlijk programma. Maar dat staat in een vorig deel :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Graham op 27-09-2005 18:55 . Reden: wat is heerlijk --> proggie ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Graham schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:32:
[...]
Ondanks dat je bitcomet niet meer gebruik zou je dit (lees het verhaal onderaan over SP2 even goed door en voer de patch uit) wel eens kunnen proberen.

@ Mav, heb je trouwens nog wel die disconnects op msn als dit gebeurt?
Nee dat ook niet, ook blijven andere download gewoon doorgaan o.a. FTP maar die zakken dan wel ff terug in downloadsnelheid. De "time-out" is ook maar zo'n 10 seconden en dan start de torrent weer.

Btw.. ik heb nu de router er niet meer tussen ik heb de Speedtouch 510 en daaraan een switch, dus aan de router kan het ook niet liggen. Heb de modem ook al een keer gereset maar helpen deed het niet..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113180

hoe ga ik mijn computer rebooten als ik een torrent niet opgeslagen heb maar gewoon geopend heb met mijn BitTornado? Kan ik die torrent alsnog opslaan? Want ik moet nodig reboot en sommige downloads (bv van 8 gb) zijn al op 70% en die wil ik niet afkappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 113180 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:57:
hoe ga ik mijn computer rebooten als ik een torrent niet opgeslagen heb maar gewoon geopend heb met mijn BitTornado? Kan ik die torrent alsnog opslaan? Want ik moet nodig reboot en sommige downloads (bv van 8 gb) zijn al op 70% en die wil ik niet afkappen...
Blijft de torrent er dan niet gewoon in staan? Sla geloof ik ook niet altijd alle torrents op maar dacht wel dat ik na een reboot nog gewoon kon downloaden.

DjWannaB2002 stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel verlies of het niet meer compleet kunnen downloaden van gegevens/software/enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:51

DropjesLover

Dit dus ->

k heb een goede en vooral legale torrentsite gevonden, misschien toevoegen?
tis www.legaltorrents.com, allemaal gemaakt onder de Creative Commons licentie

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:06:
[...]

Blijft de torrent er dan niet gewoon in staan?
waarin? Gebruik je wel BitTornado? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

weet hier iemand hoe je ABC torrents kunt backupen? dus al ik m'n hele pc formatteer dat ik weer verder kan gaan waar ik gebleven was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
De meeste clients (ook abc) hebben een torrent directory. program files/abc/torrent
Daar staan de torrentjes gewoon in, verder moet je natuurlijk de half gedownloade files ook ff backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik doe een search op mijn machine naar torrent
maar ik vind niks. Ook in c:\program files\bittornado staat niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Iemand wel eens van torrenstorm gehoord?

Ik heb er best een hoop uitgeprobeerd, en uiteindelijk vond ik azureus toch een van de beste ondank de java.
Totdat ik een keer torrentstorm tegenkwam, en uit nieuwsgierigheid ging kijken of het wat was.
Aangezien ik hem best veel op azureus vond lijken maar niet uit java bestond, liet ik maar een paar downloads draaien, en sindsdien draai ik al heel lang torrentstorm.

Eenmalig even alle instellingen aanpassen zoals download lokatie en welke info je in je scherm ilt hebben en het draait als een zonnetje.
Tevens kan je best veel informatie opvragen over de de torrents halen.

Er is 1 maar, de maker ervan is gestopt met het doorontwikkelen, terwijl als ik eerlijk mag wezen dit anders wel een van de beste zou kunnen zijn geweest.

Hij host hem nog wel:
http://homepage.ntlworld....oads/TorrentStorm-1.3.exe
Screenshotje:

http://www.softpedia.com/screenshots/10-6-90_1.png
http://www.softpedia.com/...torm-Screenshot-9562.html
ps. Het gebruikt trouwens de engine van shadow torrent.

[ Voor 47% gewijzigd door XthinkZ op 02-10-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jazeker, de client waarmee ik ben begonnen. Een wereld-ding toen. super simpel, snel en erg weinig behoufte aan recources.

Maar volgens mij werd Torrentstorm al een tijdje niet meer doorontwikkeld toch ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-10-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net voor de gein even Bitcomet uitgeprobeerd want een torrent deed het niet in azureus, en zowaar hij deed het in bitcomet wel en hoe, vrijwel meteen op volle snelheid downloaden. Blijf dus voorlopig denk ik even bij bitcomet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik ben inmiddels ook weer terug bij bitcomet (tijdje bitspirit gebruikt). bitspirit haalt bij lange na de snelheden niet die bitcomet wel haalt. Zowel upload als download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Ik gebruik een tijd XBT:
http://xbtt.sourceforge.net/ (Hé van een GoT user!)

Heb nog nooit een ander geprobeerd en deze doet wat het moet doen I guess :)

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 03-10-2005 13:00 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

sanfranjake schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:02:
.....

Modbreak:Nog even voor de duidelijkheid; links naar torrents, of sites waar torrents worden aangeboden worden niet gewaardeerd. Dit wordt gezien als Warez aanbod en wordt daarom beantwoord met een Officiële Waarschuwing! Houdt de discussie ontopic over de clients en hun features :)
Naar t.net linken mag vast wel, toch? ;-) http://tweakers.net/nieuws/39321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic heb ik µtorrent uitgeprobeerd, en dat werkt ook wel fijn. Snel, klein en eenvoudig. Al missen er wel een paar features merk ik.
Hiervoor gebruikte ik Azureus en kon ik mijn statistieken exporteren naar mijn htdocs van Apache en kon ik overal kijken hoe het ervoor stond met mn downloads. Het gehele statistieken gebeuren mis ik wel. Hoelang de client aan heeft gestaan en hoeveel je gedownload/geupload hebt, wat je totale ratio is enz.
Ik ken µtorrent nog maar kort, maar volgens mij missen deze opties wel, helaas.

Voor de rest zou ik zeggen: probeer het eens, het is echt wel wel handig en vreet geen (nouja, niet zo achtelijk veel als Azureus met zn Java) geheugen: perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 17:58

mace

Sapere Aude

ja ik had dit topic ff over het hoofd gezien, nouja, dan post ik het hier maar :Y)

-----------------------------

Ik gebruik sinds vandaag µTorrent, en het bevalt me erg goed, het is een BitTorrent client van 91KB, gebruikt doorgaans ongeveer 4 MB geheugen _/-\o_ en ik vind hem zeer prettig. Zeker als je het vergelijkt met azureus die doorgaans 30-40 mb opsnoept hier.

Screenshots

Gisteren is er van dit programma een nieuwe versie uitgekomen: 1.1.4
At a glance

• Multiple simultaneous downloads
• Smart bandwidth usage
• File level priorities
• Configurable bandwidth scheduling
• Global and per-torrent speed limiting
• Quickly resumes interrupted transfers
• UPnP support (WinXP only)
• Supports popular protocol extensions
• Localized to different languages
• Typical memory use less than 4 MB
• Incredibly small: 91 KB
De website is hier te vinden: http://www.utorrent.com/

Ik zou graag weten of andere tweakers dit progsel gebruiken, en wat ze er van vinden.
Gebruik je het nog niet? Probeer het eens, het zal je niet slecht bevallen denk ik :)
-----------------------

Ik vind zelf dat de extra features van azureus niet opwegen tegen de lightweightness van dit geweldige programmaatje. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 11-10-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mithras86 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:20:
Naar aanleiding van dit topic heb ik µtorrent uitgeprobeerd, en dat werkt ook wel fijn. Snel, klein en eenvoudig.
ik zag het topic ook staan en heb em nu ook draaien op m'n oude bak (die bij m'n ouders staat). specs: duron @ 800 Mhz, 128 mb pc100,winXP :P
met clients als ABC of azureus stond die bak te swappen als een gek, met deze client is dat nu al een heel stuk minder. Statistieken kunnen me verder niet boeien ;)

tot nu toe een goed stukje programma :)

goede tip MaCe1337 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 11-10-2005 17:28 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:27:
[...]

ik zag het topic ook staan en heb em nu ook draaien op m'n oude bak (die bij m'n ouders staat). specs: duron @ 800 Mhz, 128 mb pc100,winXP :P
met clients als ABC of azureus stond die bak te swappen als een gek, met deze client is dat nu al een heel stuk minder. Statistieken kunnen me verder niet boeien ;)

tot nu toe een goed stukje programma :)

goede tip MaCe1337 :Y)
Op mijn bak draait Azureus ed wel goed (zie specs) maar tis toch wel handig dat je je bittorrentclient aan kan laten staan terwijl je een cd'tje brandt, via dc++ aan het downloaden bent en UT2004 aan het spelen bent (bijv.). Dat gaat met µtorrent wel en met Azureus niet (helaas, toch wel een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

MaCe1337 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:26:
[...]

ja ik had dit topic ff over het hoofd gezien, nouja, dan post ik het hier maar :Y)

-----------------------------

Ik gebruik sinds vandaag µTorrent, en het bevalt me erg goed, het is een BitTorrent client van 91KB, gebruikt doorgaans ongeveer 4 MB geheugen _/-\o_ en ik vind hem zeer prettig. Zeker als je het vergelijkt met azureus die doorgaans 30-40 mb opsnoept hier.

Screenshots

Gisteren is er van dit programma een nieuwe versie uitgekomen: 1.1.4

[...]

De website is hier te vinden: http://www.utorrent.com/

Ik zou graag weten of andere tweakers dit progsel gebruiken, en wat ze er van vinden.
Gebruik je het nog niet? Probeer het eens, het zal je niet slecht bevallen denk ik :)
-----------------------

Ik vind zelf dat de extra features van azureus niet opwegen tegen de lightweightness van dit geweldige programmaatje. _/-\o_
Gelijk maar even testen, daar ben ik gek op :D.

Volgens mij heb ik een nieuwe winnaar gevonden. Onvoorstelbaar dit is precies wat ik zocht.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 11-10-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120218

Ik gebruik zelf Bittornado op het moment, nog nooit problemen mee gehad. Heb daarvoor Bitcomet gehad, maar ben toch maar weer B-Tornado gaan gebruiken. Werkt erg snel. Ik weet niet precies of Bitcomet nu sneller of langzamer is dan B-Tornado, maar dit ga ik wel eens een keer uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus gebruikt al tijden Bitspirit.

Ik gebruikte eerst bitcomet, maar vond het toch maar niets, maar Bitspirit is fijn :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik had gister even op het forum van Utorrent gepost over of er ook een disk cache feature in zou zitten. Antwoord: Ja zit erin. Alleen dan vraag ik me af; hoe kan zo'n progje dan nog zo weinig ram gebruiken? Aangezien dat hele disk cache systeem toch in het geheugen geladen wordt? Dus als je iets van 50 MB toerekend aan dat systeem, in principe zou Utorrent dan 50MB geheugen kunnen verbruiken. (+ nog een aantal voor het programma zelf).

Of heb ik het mis en gebruikt ie ook wel degelijk meer als je deze functie ge-enabled hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97742

ik gebruik echt alléén maar azureus..heerlijk om te downloaden

en dan bedoel ik het downloaden van foto's van bijvoorbeeld auto's he :7

Heb een tijd bittornado gebruikt, maar ik vind azureus persoonlijk een interessante en gebruiksvriendelijke interface hebben..combineer dat met het feit dat je meerdere downloads in 1 scherm kan combineren, welke je vervolgens ook nog eens naar de systray kan verkleinen, en je hebt het ultieme programma

nogmaals: ik download niets illegaals :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Nogmaals van alle bittorrent programma's vind ik utorrent nu toch echt wel de beste.
Als je het nog nooit geprobeerd hebt, een echte aanrader.

Wat houd je tegen, 91 kb, en je hoeft helemaal niks te installeren...

PS. ben nu ex Azureus, Torrentstorm, ABC, bitcomet (op deze volgorde) gebruiker.

[ Voor 18% gewijzigd door XthinkZ op 13-10-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Azureus is de enige voor mij. Het is weliswaar een nogal clunky programma - het neemt veel geheugen in, maar ik vind het niet onmogelijk om ermee te werken in de achtergrond. Ik heb een bescheiden systeem (XP2400+ met Dmax10 en 1024 MB intern) maar kan prima werken als Azureus in de achtergrond draait. Ik heb de buffer overigens op 64 MB staan. Swappen - tsja, je merkt het wel, maar niet storend. Ik kan in elk geval makkelijk een DVD op 8X branden ondertussen, terwijl ik vrij vaak met grote batches werk (van ~6 GB, enkele tegelijk, tsja - anime he :D)

Wat mij vooral aanspreekt is de mate waarin je seeding onder controle kunt houden, de detaillering van de informatie in de vensters en de mogelijkheden om automatisch te laten seeden op basis van rotatie, seeding rank, seed/peer ratio en dergelijke. Erg fijn :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hoe zit het met de snelheid van utorrent? Haal je dezelfde speeds als met bitcomet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

spokje schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:48:
Hoe zit het met de snelheid van utorrent? Haal je dezelfde speeds als met bitcomet ? :)
Probeer het zelf eens zou ik zeggen.

Je hoeft niet eens iets ervoor te installeren.

http://www.utorrent.com/download/1.1.4/utorrent.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
XthinkZ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:04:
[...]

Probeer het zelf eens zou ik zeggen.

Je hoeft niet eens iets ervoor te installeren.

http://www.utorrent.com/download/1.1.4/utorrent.exe
Krijg je provisie? :P Je bent er wel erg positief over maar wel terecht imho. Gebruik het nu ook tijdelijk, vooral het lage gebruik van resources vind ik top. 5 torrents open en maar iets van 5 mb qua geheugen gebruikt het programma.

Alleen mis ik wat features. Daarom vind ik ABC ook zo fijn, vooral het instellen hoe lang je iets wilt seeden (op tijd, percentage, etc).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ik doe er nog maar een schepje bovenop en ik wil uTorrent ook even flink aanbevelen aan wie het nog niet heeft geprobeerd.

Het lijkt qua schermindeling nogal op Azureus, dus je hoeft weinig te wennen (ik gebruikte hiervoor ook Azureus). Het heeft ontzettend weinig overhead (momenteel bij mij 2,7 MB geheugen, 0% CPU met 2 downloads en 4 uploads aan).

De scheduler is ook handig, hier kan je up- en download limieten instellen voor bepaalde tijdvakken. (ik zet normaal gesproken m'n up-load iets lager als ik 's avonds gewoon een beetje aan het surfen ben, 's nachts kan die dan weer voluit. Maar dat vergat ik nogal eens, probleem hiermee opgelost).

Met de snelheden zit het ook wel snor, al verschilt dat natuurlijk per torrent en tracker. Maar bij de grote prive sites haal ik bijna continu m'n max.

Ik was een fervent Azureus gebruiker, maar uTorrent heeft de plaats ingenomen. En aangezien het (zover ik weet) nog een behoorlijk nieuw programma is ben ik benieuwd wat de toekomst zal brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door k7of9 op 14-10-2005 12:58 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hij wordt wel per release groter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja, nieuwe opties he... :+

Ik gebruik nu nog steeds Bitcomet, omdat het DHT ondersteund. Maar aangezien er elke week wel een release van UTorrent word uitgegeven, denk ik dat het snel word geimplementeerd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben van huis uit eMule gebruiker maar ik heb de laatste tijd al een paar keer gehad dat ik Bittorrent toch uit de kast wil trekken. Vandaag mee aan de slag gegaan en mijn keuze is voor het moment gevallen op BitComet.
Op zich lijkt het allemaal te werken maar ik weinig ervaring met torrentports forwarden. Ik heb (nav de FAQ van BitComet) een listenport ingesteld en die geforward in mijn router. Punt is, ik wil controleren of alles nu goed gaat maar daar kan ik niks over vinden.

Bij eMule kun je mooi rechtsonderin controleren of je zgn high id's hebt (en dus goed verbonden bent). Ik zie nergens enge rode zaken in BitComet staan op het moment maar ik kan ook nergens vinden dat alles door mijn router heen komt. Kijk ik er overheen of is er een andere manier om te controleren of alles werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95406

Ik gebruik bittorrent, mede omdat het een van de lichtste prog's is.
maar nu zit ik wel met 'n probleem : ik heb 'n verzamelcd voor 90% ged/l, het nr wat ik wilde hebben staat al in z'n geheel op m'n pc, maar ik kan 'm niet afspelen...
hoe kan dat, en wat kan ik er aan doen zodat 'ie wel afspeelt ?

(ik heb idd bittorrent afgesloten en laptop gereboot)

edit: mpc geeft de zaak maar half jammerend en hakkelend weer. stopt om de minuut, muziek stopt althans, het balkje loopt lekker verder, maar als ik 'm verschuif, bv naar voren, doet 'ie het weer 'n minuut. heel logisch :?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 95406 op 15-10-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
IceStorm schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:39:
Kijk ik er overheen of is er een andere manier om te controleren of alles werkt?
Welke kleur krijgt de bolletjes/pijltjes voor de naam van de torrents? Als die groen zijn dan is het volgens mij gewoon goed al weet ik niet geheel zeker of het zo werkt in Bitcomet, is namelijk lang geleden dat ik het gebruikt heb (Bitcomet was ooit gebanned op een paar trackers voor een reden die ik niet meer weet).
Anoniem: 95406 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:53:
Ik gebruik bittorrent, mede omdat het een van de lichtste prog's is.
maar nu zit ik wel met 'n probleem : ik heb 'n verzamelcd voor 90% ged/l, het nr wat ik wilde hebben staat al in z'n geheel op m'n pc, maar ik kan 'm niet afspelen...
hoe kan dat, en wat kan ik er aan doen zodat 'ie wel afspeelt ?

(ik heb idd bittorrent afgesloten en laptop gereboot)

edit: mpc geeft de zaak maar half jammerend en hakkelend weer. stopt om de minuut, muziek stopt althans, het balkje loopt lekker verder, maar als ik 'm verschuif, bv naar voren, doet 'ie het weer 'n minuut. heel logisch :?
Weet je zeker dat je die bepaalde file geheel hebt? Vaak kan je dit zien als je de properties van de torrent die je aan het downloaden ben bekijk. Wat voor BT programma gebruik je trouwens wat dat is niet geheel duidelijk uit je post.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom moet alles perse so weinig geheugen gebruiken? Het mag van mij rustig 250mb gebruiken zolang de CPU-usage maar zeer laag is.

Tegenwoordig een gebruiker van Bitcomet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Graham schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:13:
Welke kleur krijgt de bolletjes/pijltjes voor de naam van de torrents? Als die groen zijn dan is het volgens mij gewoon goed al weet ik niet geheel zeker of het zo werkt in Bitcomet, is namelijk lang geleden dat ik het gebruikt heb (Bitcomet was ooit gebanned op een paar trackers voor een reden die ik niet meer weet).
Groen :P Maar volgens mij is dat gewoon de standaard kleur van downloads. Ik weet niet zeker of het fout gaat hoor, alles gaat op zich prima ook qua snelheid maar ik wil het gewoon zeker weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
IceStorm schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:39:
Ik ben van huis uit eMule gebruiker maar ik heb de laatste tijd al een paar keer gehad dat ik Bittorrent toch uit de kast wil trekken. Vandaag mee aan de slag gegaan en mijn keuze is voor het moment gevallen op BitComet.
Op zich lijkt het allemaal te werken maar ik weinig ervaring met torrentports forwarden. Ik heb (nav de FAQ van BitComet) een listenport ingesteld en die geforward in mijn router. Punt is, ik wil controleren of alles nu goed gaat maar daar kan ik niks over vinden.

Bij eMule kun je mooi rechtsonderin controleren of je zgn high id's hebt (en dus goed verbonden bent). Ik zie nergens enge rode zaken in BitComet staan op het moment maar ik kan ook nergens vinden dat alles door mijn router heen komt. Kijk ik er overheen of is er een andere manier om te controleren of alles werkt?
Ik heb ook uTorrent eens geprobeerd, met succes.

Het is echt veel lichter dan Azureus, wat erg fijn is. Ook had ik sowieso problemen met Azureus bij het starten / stoppen van het programma. Het wilde wel eens 5 minuten duren voordat Azureus helemaal opgestart was ( wel actieve processen javaw en azureus, maar geen interface te zien).

Ik mis alleen 1 ding: de statistieken.
Ik had een programma'tje gemaakt dat de statistieken inlas en doorstuurde naar m'n LCD'tje op de PC ( downloaden volgen zonder monitor aan te hoeven zetten ). Helaas zit er bij uTorrent geen mogelijkheid in om statistieken te exporteren naar een bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
IceStorm schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

Groen :P Maar volgens mij is dat gewoon de standaard kleur van downloads. Ik weet niet zeker of het fout gaat hoor, alles gaat op zich prima ook qua snelheid maar ik wil het gewoon zeker weten :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theovds.com/azureus.jpg

Edit:
Je kan ook de N.A.T. / firewall test proberen, deze is te vinden bij:
Tools -> N.A.T. / firewall test

[ Voor 15% gewijzigd door TheovdS op 15-10-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wat een brakke vertaling, daar zitten op het eerste gezicht al meerdere fouten in ...
spelfouten en zinnen zinnen die gewoon niet kloppen.

Werk je daar serieus mee, met de Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
theovds schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

[afbeelding]

Edit:
Je kan ook de N.A.T. / firewall test proberen, deze is te vinden bij:
Tools -> N.A.T. / firewall test
Die zijn toch van Azureus....hij gebruikt Bitcomet ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95406

Graham schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:13:

[...]
Weet je zeker dat je die bepaalde file geheel hebt? Vaak kan je dit zien als je de properties van de torrent die je aan het downloaden ben bekijk. Wat voor BT programma gebruik je trouwens wat dat is niet geheel duidelijk uit je post.
standaard bittorent-progje. zwart rondje met 'n blauwe golf ih midden. (bram cohen met z'n lelijke kop+baby op die doneersite 8)7 )
ik heb 'm voor 98.3%. leek me genoeg, maar blijkt dus van niet. bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Graham schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:33:
Die zijn toch van Azureus....hij gebruikt Bitcomet ;)
Ik vond het al heel raar dat ik er overheen gekeken had :P Ik zal Azureus eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik weet dat deze vragen vaak gesteld zijn, maar toch vraag ik het opnieuw: <waarom zijn mijn downloadsnelheden zo laag met bittorrent? Ik heb al alles geprobeerd: sp2 tcp/ip hack, verschillende portranges geprobeerd, vrijwel alle clients geprobeerd,... Ik ben constant aan het uploaden aan 15 à 20Kbps en ik download aan maximum 70 Kbps. Vroeger haalde ik met burst makkelijk 250 Kbps of meer. Maar nu lukt het met die client ook niet meer... M'n pc ligt hier achter een router (perfect geconfigureerd mbt portforwarding) met ingebouwde adsl-modem. Ik beschik over een 3.3Mbitsps met een upload van 384kbitsps... Overigens kan ik iedereen burst aanraden! Een no-nonens bittorrent client (alleen jammer dat de ontwikkeling stil lijkt te liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
FezzFest schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:24:
Ik weet dat deze vragen vaak gesteld zijn, maar toch vraag ik het opnieuw: <waarom zijn mijn downloadsnelheden zo laag met bittorrent? Ik heb al alles geprobeerd: sp2 tcp/ip hack, verschillende portranges geprobeerd, vrijwel alle clients geprobeerd,... Ik ben constant aan het uploaden aan 15 à 20Kbps en ik download aan maximum 70 Kbps. Vroeger haalde ik met burst makkelijk 250 Kbps of meer. Maar nu lukt het met die client ook niet meer... M'n pc ligt hier achter een router (perfect geconfigureerd mbt portforwarding) met ingebouwde adsl-modem. Ik beschik over een 3.3Mbitsps met een upload van 384kbitsps... Overigens kan ik iedereen burst aanraden! Een no-nonens bittorrent client (alleen jammer dat de ontwikkeling stil lijkt te liggen)
En al die testen heb je gedaan vanaf dezelfde tracker? En de torrent die je gebruikte om te testen hoe was de seed/peer ratio?

Dat soort dingen zijn het belangrijkste bij snelheden, niet de client (of iig niet grote verschillen). Wat als je een torrent download met 10 seeders en 500 peers (leechers) dan zal je echt niet een top snelheid krijgen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik heb het probleem met verschillende torrents/trackers, maar idd nu je mijn attentie er op vestigd, de zaken die ik download (Lost tv-afleveringen) hebben meestal maar enkele seeds en een heleboel leechers. Zou het ook kunnen dat m'n router niet zo veel connecties aankan en zoja hoe kan ik testen dat dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
FezzFest schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:45:
Ik heb het probleem met verschillende torrents/trackers, maar idd nu je mijn attentie er op vestigd, de zaken die ik download (Lost tv-afleveringen) hebben meestal maar enkele seeds en een heleboel leechers. Zou het ook kunnen dat m'n router niet zo veel connecties aankan en zoja hoe kan ik testen dat dit het geval is?
Verklaart een hoop, meestal zijn die torrents in het begin (als ze uitkomen) nogal under-seeded, en als je er dan meteen op spring dan zal je zeker niet hoge download snelheden krijgen (heb er zelf ook ervaring mee)

Denk niet dat het aan je router (wat voor router heb je?) ligt maar je kunt eens kijken wat je haalt op www.speedtest.nl, zet effe alles uit voordat je het doet. Post meteen even het resultaat ;) (zie na test de copy to clipboard button).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Een Topcom Webr@cer 881 PSTN

Resultaten speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 15 2005 om 16:30:26 UTC+0200)

Download : 335.4 KByte/sec
Upload : 37.3 KByte/sec
Connection : 610.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
FezzFest schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:30:
Een Topcom Webr@cer 881 PSTN

Resultaten speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 15 2005 om 16:30:26 UTC+0200)

Download : 335.4 KByte/sec
Upload : 37.3 KByte/sec
Connection : 610.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Zou zeggen dat er niets mis is met je connectie, router ken ik helaas niet maar denk dat dat het ook niet is dus gewoon een kwestie van te weinig seeds.

Je zou eens een linux distro kunnen downloaden doormiddel van bittorrent, bijvoorbeeld Ubunto of debian. Zo kan je eens kijken wat je haalt qua KB/s op een goed geseede torrent.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
321 KBps voor ubunto :)

;)

[ Voor 29% gewijzigd door FezzFest op 16-10-2005 18:04 . Reden: KB/s / Kb/s opmerking ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dat bedoel ik dus, niets mis met jou connect (zowel ISP als Router) maar ligt gewoon aan de tracker en voornamelijk seeds/peers. :)

Trouwens is wel 321 KB/s neem ik aan....want 321 Kbps is nogal laag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 16-10-2005 13:59 . Reden: KB/s / Kb/s opmerking ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115358

Heeft iemand ook ervaring met rss plugins voor 1 van de torrent clients? zodat hij uit een rssfeed een bepaalde torrent automatisch download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeerde het maar het lukt bij mij niet. En niemand kon my een antwoord gegeven behalve. it's working for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik gebruik sinds twee dagen ook uTorrent, en vind het echt briljant. Ruim 10 keer minder geheugen-gebruik, start snel op, sluit snel af, en alle opties die ik in Azureus gebruikte zitten erin.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 17:58

mace

Sapere Aude

Ik heb na het updaten een probleempje gehad met utorrent, hij wilde niet meer opstarten, bleek dat de settings file corrupt was geworden, ff in %application data%/utorrent de settings.dat verwijderd en hij deed het weer :) (Wel ff opnieuw instellen dan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe kan je in utorrent ervoor zorgen dat als een bestand binnenkomt het eerst door een AV gescanned wordt?
In bitspirit kon je het ergens bij de prefs instellen, maar kan het nu niet vinden...
(Of kijk ik over die optie heen?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102528

Azureus probleempje!!!

Azureus was altijd een goed programma, totdat ik een router kocht.
Eerst die poorten openen en nu komt het volgende probleem:

Als ik een poosje (verschilt van half uur-uur) aan 't downloaden ben met Azureus knalt ineens mijn router (Sitecom WL-527) eruit en kan op mijn hele netwerk niemand meer op internet (zulk soort acties worden altijd gewaardeerd als je hele familie aan 't internetten is:P). Even de router resetten is alles, maar ik ben het gedonder ene beetje zat, ik blijf mn router resetten als ik 4 Gb download:S!

Waar kan dit aan liggen? Heb al wat gelezen over uPnP, dat heb ik al uitgeschakeld in Windhoos en Azureus.. De poorten staan verder open, smiles zijn groen, maar hij verbreekt die verbinding dus.
Als ik geen Azureus gebruik, kan mijn internetverbinding/netwerkverbinding eeuwig door blijven gaan.

Wat is dit?
Alvast bednakt:!)
Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:22:
Hoe kan je in utorrent ervoor zorgen dat als een bestand binnenkomt het eerst door een AV gescanned wordt?
In bitspirit kon je het ergens bij de prefs instellen, maar kan het nu niet vinden...
(Of kijk ik over die optie heen?)
Een beetje virusscanner bewaakt toch altijd elke bestand wat binnenkomt, wat wil zeggen dat je het dus niet speciaal hoeft te laten scannen omdat het al gescand wordt terwijl het binnenkomt ?

Althans bij mij werkt het wel zo (BitDefender Pro 9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Anoniem: 102528 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:26:
Azureus probleempje!!!

Azureus was altijd een goed programma, totdat ik een router kocht.
Eerst die poorten openen en nu komt het volgende probleem:

Als ik een poosje (verschilt van half uur-uur) aan 't downloaden ben met Azureus knalt ineens mijn router (Sitecom WL-527) eruit en kan op mijn hele netwerk niemand meer op internet (zulk soort acties worden altijd gewaardeerd als je hele familie aan 't internetten is:P). Even de router resetten is alles, maar ik ben het gedonder ene beetje zat, ik blijf mn router resetten als ik 4 Gb download:S!

Waar kan dit aan liggen? Heb al wat gelezen over uPnP, dat heb ik al uitgeschakeld in Windhoos en Azureus.. De poorten staan verder open, smiles zijn groen, maar hij verbreekt die verbinding dus.
Als ik geen Azureus gebruik, kan mijn internetverbinding/netwerkverbinding eeuwig door blijven gaan.

Wat is dit?
Alvast bednakt:!)
Christiaan
Je router crashed door het grote aantal connecties dat hij moet openen. Limiteer het aantal connecties of koop een betere router met meer cache geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
ik heb zojuist µTorrent op mijn downloadbak gezet, en het bevalt me echt super. binnen notime zat ik aan mijn maximale download snelheid, iets wat ik met azureus of shareaza nog niet heb meegemaakt. upnp is ook handig: geen router configuratie nodig. lekker klein en simpel programmaatje wat gewoon doet wat het moet doen: snel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2552

ik gebruikte tot gister ABC, super programma, alleen dat afsluiten en het bij mij zware opbouwende geheugen gebruik waren minder. Ik heb nu utorrent draaien en dat werkt tot nu toe perfect. Dat er maar een aantal opties zijn is voor mij goed, alles wat ik wil weten en kunnen zit erin. Ook enkele van de vele files downloaden uit een torrent bestand zoals bij de meeste andere clients, per torrent down en uploadmaximums instellen en de downloadsnelheden zijn 2x zo hoog bij mij, de up trouwens 2x zo langzaam dus dat komt goed uit voor mij. Alleen bij de registered trackers (die op ratio werken) moet ik een torrent wat langer laten staan.
Het is trouwens wel irritant dat ik niet kan zien hoeveel procent ik geupload heb zoals bij abc.

ps gister is versie 1.1.7 gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 2552 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 06:46:
ik gebruikte tot gister ABC, super programma, alleen dat afsluiten en het bij mij zware opbouwende geheugen gebruik waren minder. Ik heb nu utorrent draaien en dat werkt tot nu toe perfect. Dat er maar een aantal opties zijn is voor mij goed, alles wat ik wil weten en kunnen zit erin. Ook enkele van de vele files downloaden uit een torrent bestand zoals bij de meeste andere clients, per torrent down en uploadmaximums instellen en de downloadsnelheden zijn 2x zo hoog bij mij, de up trouwens 2x zo langzaam dus dat komt goed uit voor mij. Alleen bij de registered trackers (die op ratio werken) moet ik een torrent wat langer laten staan.
Het is trouwens wel irritant dat ik niet kan zien hoeveel procent ik geupload heb zoals bij abc.

ps gister is versie 1.1.7 gereleased.
Idd ABC is een top programma alleen het geheugen gebruik is een van de mindere dingen aan het programma.

Maar om even over µtorrent 1.1.7 (eigenlijk 1.1.7.1) te hebben. Vrij vet zijn toch wel de nieuwe features als searchengine toevoeging. En dan niet zoals je zou verwachten maar gewoon een searchengine die verwijst naar een torrentsite. Je kunt ze zelfs toevoegen. Probeer maar.
En de nieuwe seed options om te seeden naar een bepaalde percentage en/of tijd, wat ik nog miste van ABC.

Nu is µtorrent vrij compleet imho ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Vraagje hoe spreek je µtorrent eigenlijk uit?

Zoiets als 'joetorrent,' of anders?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste