Het grote Bittorrent-clients topic [3]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 46.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
theovds schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
Vraagje hoe spreek je µtorrent eigenlijk uit?

Zoiets als 'joetorrent,' of anders?
Nou als je het uit zou spreken als 'joetorrent' dan zou het geschreven worden als 'utorrent'. Maar aangezien het programma klein is en de naam 'µtorrent' is, denk ik dat het uitgesproken moet worden zoals je een 'µ' uitspreek. En dat is 'micro' dus 'microtorrent'. Wat één miljoenste is of 10-6.

Nou ben ik een beetje roestig maar veel tweakers weten het vast wel dus correct me if I'm wrong ;)

bron : wikipedia

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 22-10-2005 11:43 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theovds schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
Vraagje hoe spreek je µtorrent eigenlijk uit?

Zoiets als 'joetorrent,' of anders?
In feite is het het griekse teken wat je uitspreekt als "mjoe", maar ik denk dat er hier iss de betekenis van het teken wordt bedoeld. En da's idd "micro" :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:44
Jammer dat uTorrent er niet is voor Linux.. weet iemand een fatsoenlijke gui-bittorrent client voor Linux? Ik gebruik al tijden Azureus, maar als ik dan "leuk" bezig ben gaat die server op zijn knieeen.. (1600+, 512Mb, 440GB hdd, FC4 met een 2.6 Kernel)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SyS_ErroR schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:49:
Jammer dat uTorrent er niet is voor Linux.. weet iemand een fatsoenlijke gui-bittorrent client voor Linux? Ik gebruik al tijden Azureus, maar als ik dan "leuk" bezig ben gaat die server op zijn knieeen.. (1600+, 512Mb, 440GB hdd, FC4 met een 2.6 Kernel)..
Je kan natuurlijk µtorrent in linux te runnen met WINE. Op hun forum staat dat het kan en ze gaan wel een linux versie maken zo ver ik las, het duurt alleen nog wel even.

Of probeer TorrentFlux.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 22-10-2005 12:08 . Reden: TorrentFlux ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ff een vraagje,
weet iemand misschien of je azureus kan resetten naar de originele instellingen.
als je hem verwijder en weer opnieuw installeerd dan neemt hij die laatste instellingen weer automatisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:00:
hallo ff een vraagje,
weet iemand misschien of je azureus kan resetten naar de originele instellingen.
als je hem verwijder en weer opnieuw installeerd dan neemt hij die laatste instellingen weer automatisch over.
Ik denk dat je als je Azureus hebt verwijderd, je ook ff de map
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Azureus moet verwijderen.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er niet zoveel verstand van maar hoe kom ik daar ??? sorry ben nog niet zo thuis in dat soort dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij maar BitComet, dat vind ik lekker werken.
[edit] Ik vind de interface heel duidelijk, eenvoudig en de netwerk-instellingen zijn lekker uitgebreid (of althans uitgebreid genoeg voor wat ik er van verwacht).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 19:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:19:
ik heb er niet zoveel verstand van maar hoe kom ik daar ??? sorry ben nog niet zo thuis in dat soort dingen 8)7
Gewoon in windows verkenner (ben je tweaker of niet) :P
Als je de map niet kan vinden komt dat omdat die onzichtbaar is (windows standaard).
Maar je kan gewoon C:\Documents and Settings\username\Application Data\ (eigen username invoeren) in de adresbalk voeren.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:24:
Doe mij maar BitComet, dat vind ik lekker werken.
En waarom?

Alleen posten dat je iets "lekker werken" vindt is natuurlijk onzinig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Erg mooie client uTorrent ik heb nu 5 downloads van in totaal 200 KB/s en 35 KB/s upload en het gebruikt 5 procent CPU (AMD 800 Duron) en 5MB intern geheugen. Ik mis met de nieuwe versie geen enkele functie van ABC meer.

[ Voor 3% gewijzigd door mol99 op 27-10-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:40
Ben net nieuw in torrentland, nouja heb het begin meegemaakt met de originele client en shadows experimental, maar zat/zit toch bijna altijd via nieuwsgroepen. Nu eens gekeken, en ben nogal enthiousiast over uTorrent, klein, snel, simpel, precies zoals ik het wil zien (gebruik ook nog altijd winamp 2.81 bijv., de lekker kale versie). Heb Azureus en Bitcomet ff bekeken, maar vind de Gui niet mooi, en bitcomet gebruikt mij teveel IE, en dat kan ik als FF-man niet uitstaan. Azureus gebruikt veel mem, en ziet er niet echt uit imo.
Ik voorspel dat uTorrent over paar maanden al zowat de grootste client op inet is, werelds gewoon.Als je het forum leest van hun, vertellen ze hoe deze client zo klein kan zijn, 97k, ze programmeren in c en C++, maar kaal zeg maar, ze noemen hun taal zeg maar een high level machinetaal. _/-\o_ Die jongens snappen het, zo schrijf je snelle,knapperige software, heerlijk gewoon. Een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:44:
[...]

In feite is het het griekse teken wat je uitspreekt als "mjoe", maar ik denk dat er hier iss de betekenis van het teken wordt bedoeld. En da's idd "micro" :)
"mjoe" is hoe engelstaligen µ uitspreken, wij nederlanders zeggen gewoon "mu" (zoals het overigens ook hoort). u wordt voor gebruikt ipv µ, omdat µ niet op je toetsenbord zit. Ik denk dat µtorrent wordt uitgesproken als mu-torrent, anders hadden ze de website beter microtorrent kunnen noemen. maar ja, het blijft gokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Byte_Me op 27-10-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 04:28:
Heb Azureus en Bitcomet ff bekeken, maar vind de Gui niet mooi, en bitcomet gebruikt mij teveel IE, en dat kan ik als FF-man niet uitstaan. Azureus gebruikt veel mem, en ziet er niet echt uit imo.
Azureus ziet er niet uit?
uTorrent z'n GUI is zowat helemaal gekopieerd van Azureus. Dat is de reden waarom ik overgestapt ben naast de lagere vereiste systeembronnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Blisterin_Bull op 27-10-2005 08:50 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks was wel de oplossing
_/-\o_
Blisterin_Bull schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:21:
[...]

Gewoon in windows verkenner (ben je tweaker of niet) :P
Als je de map niet kan vinden komt dat omdat die onzichtbaar is (windows standaard).
Maar je kan gewoon C:\Documents and Settings\username\Application Data\ (eigen username invoeren) in de adresbalk voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeR-Ism
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 07:42

SiNNeR-Ism

DMFD

ik gebruik gewoon Azureus omdat het extreem handig werkt. de mogelijkheid tot het forceren van downloads is gigantisch makkelijk! het niet per se nodig hebben van een tracker vind ik ook goede functionalteit :)

Disproportionately disappointed in the human beings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 08-10 21:24

GeekK

Rag Mama Rag

Forceren van downloads kan in µtorrent geloof ik ook (zit nu niet thuis), en aan DHT wordt gewerkt. :*)

Ik gebruik het vooral omdat het alles in huis heeft wat ik nodig heb, maar ook omdat ik geen state-of-the-art systeem heb.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
SiNNeR-Ism schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:34:
ik gebruik gewoon Azureus omdat het extreem handig werkt. de mogelijkheid tot het forceren van downloads is gigantisch makkelijk! het niet per se nodig hebben van een tracker vind ik ook goede functionalteit :)
Wat is dat precies, dat geforceerd downloaden? Ik heb het ook wel zien staan in Azureus, maar ik wist niet wat het was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
theovds schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:32:
[...]

Wat is dat precies, dat geforceerd downloaden? Ik heb het ook wel zien staan in Azureus, maar ik wist niet wat het was...
Meestal heb je ingesteld dat er maximaal een x aantal torrent mogen downloaden. Stel dat je dat op 5 torrents hebt ingesteld maar je wilt er toch een van de torrents die ge-queue is downloaden. Dan kan dat dmv geforceerd downloaden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theovds schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:32:
[...]

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd met azureus gedownload , maar de verbinding viel elke keer weg .
De ene keer na een half uur de andere keer pas na 2 of 3 uur.
heb bitcomet geprobeerd maar precies het zelde geval. en sinds kort met utorrent . Maar ik blijf het probleem houden . Elke keer ben ik mijn verbinding kwijt,dus elke keer mijn modem resetten. :(
ik heb geen router.
weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen, want met dit probleem is de lol er snel af.
misschien anders instellen ???
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Betere modem kopen. Als die er zo gemakkelijk uitklapt, is het een waardeloos ding.
Ik heb een Allieddata Copperjet 816-p2. BT instellingen (client maakt geen drol uit) staan op max. 5000 verbindingen, en modem is er nog nooit uitgeklapt. Het maximum verbonden clients wat ik tot nu toe gehaald heb is: 1800 seeds en 1500 peers (ongeveer he).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:04:
heb bitcomet geprobeerd maar precies het zelde geval. en sinds kort met utorrent . Maar ik blijf het probleem houden . Elke keer ben ik mijn verbinding kwijt,dus elke keer mijn modem resetten. :(
ik heb geen router.
weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen, want met dit probleem is de lol er snel af.
bvd.
In bitcomet kan je mss ook nog de opitie "maximum allowed half-open TCP connections" op 100 zetten. Zit geloof ik bij IP Rules in de advanced preferences.

Met die setting is overiens ook iets vreemds aan de hand: Standaard staat die in v0.60 op 500, maar zo gauw je aan die setting komt, schiet ie naar 100. En dan blijkt dat het maximum eigenlijk 100 is (hoger gaat ie dan niet meer, en zeker niet meer op 500 :P)

Overigens in die advanced settings kan je meer veranderingen aanbrengen in het maximaal aantal connecties ed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
ik heb geen router.
bvd.
Voordat je dingen gaat kopen. Probeer eens een lichtere client, zoals µTorrent.

Ik heb dit vaker zien gebeuren, voornamelijk met Bitcomet.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 27-10-2005 17:06 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:40
Blisterin_Bull schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:49:
[...]

Azureus ziet er niet uit?
uTorrent z'n GUI is zowat helemaal gekopieerd van Azureus. Dat is de reden waarom ik overgestapt ben naast de lagere vereiste systeembronnen.
Er zijn idd overeenkomsten, maar ik vind de GUI van Azureus niet mooi, uTorrent daarentegen vind ik mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Graham schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:05:
[...]

Voordat je dingen gaat kopen. Probeer eens een lichtere client, zoals µTorrent.

Ik heb dit vaker zien gebeuren, voornamelijk met Bitcomet.
Lees z'n bericht nog eens een keer. Hij zegt namelijk dat hij het ook met uTorrent had. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Blisterin_Bull schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:58:
[...]

Lees z'n bericht nog eens een keer. Hij zegt namelijk dat hij het ook met uTorrent had. ;)
Zelfs ik maak wel eens fouten :*) :P

Dus dan lijkt het iid om een probleem met de modem zoals hierboven gezegd wordt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 09:57
ik heb geen router.
bvd.
je moet het aantal verbindingen verminderen, dat zal wel het probleem voor je router zijn. Kan in de instellingen van je client als ik mij niet vergis, en ik geloof dat je ook in het register een key kan aanpassen om een harde limiet te stellen. gewoon een beetje spelen met de getallen tot de problemen verholpen zijn. misschien is er ook wel een firmware upgrade voor je modem, waardoor die meer verbindingen aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben zelf ook overgestapt naar uTorrent en ben best wel tevreden. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

* IceStorm meldt zich ook voor µtorrent :)

Van BitComet afgestapt en hier naar over gegaan. Ik ben geen fanatieke torrenter (doe mij maar eMule) maar damn, ik ben erg te spreken over µtorrent. Snel, simpel en elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IceStorm schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:15:
* IceStorm meldt zich ook voor µtorrent :)

Van BitComet afgestapt en hier naar over gegaan. Ik ben geen fanatieke torrenter (doe mij maar eMule) maar damn, ik ben erg te spreken over µtorrent. Snel, simpel en elegant.
Inderdaad.
En het feit dat het nagenoeg geen resources gebruikt is ook geweldig.

Normaliter sloot ik al mijn downloadprogramma's af als ik een spel ging spelen, maar met mutorrent kan ik het gewoon door laten lopen, zelfs met de zwaarste spellen :)

* anandus O+ mutorrent

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb µtorrent ontdekt. Op zich werkt het allemaal goed, behalve dat ik vaak een torrent error krijg: the system cannot find the file specified. De torrent stopt dan met downloaden en moet handmatig weer worden opgestart. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb de vraag ook al in het µtorrent forum gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 08-10 21:24

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:27:
Ook ik heb µtorrent ontdekt. Op zich werkt het allemaal goed, behalve dat ik vaak een torrent error krijg: the system cannot find the file specified. De torrent stopt dan met downloaden en moet handmatig weer worden opgestart. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb de vraag ook al in het µtorrent forum gesteld.
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=675

Hij schijnt nog moeite te hebben met spaties en vreemde tekens.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb bittornado gebruikt en Azureus (en poort hierin verandert naar 49152 bijv) maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb express de kabel uit de router gehaald en hem zo in mijn computer gedaan, zodat ik niks met dat poortforwarden te maken heb. Dat klopt toch? Je hebt toch alleen met poortforwarden te maken als je achter een router oid zit?

Heb zone alarm wel aanstaan en heb toestemming gegeven, maar ook als ik hem uit doe blijft mijn download snelheid laag (rond de 10 en heel af en toe max 30)

Het maakt niet uit of ik mijn upload limiet vast zet of niet.

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/2425/naamloos31nf.jpg

bij speedtest.nl haal ik 127.6 KByte/sec down en 17.8 KByte/sec upload...

Ligt dat nu gewoon een de tracker e.d of ligt het aan mij? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Waypoint op 30-10-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Aan het plaatje te zien aan de seeders. Gewoon erg weinig seeders op dit moment.

Probeer eens een linux distrubutie zoals Ubuntu te downloaden dmv bittorrent en kijk dan eens wat je krijgt voor snelheid.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Graham schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:06:
Aan het plaatje te zien aan de seeders. Gewoon erg weinig seeders op dit moment.

Probeer eens een linux distrubutie zoals Ubuntu te downloaden dmv bittorrent en kijk dan eens wat je krijgt voor snelheid.
2 peers, 32 seeds en 110 kB/s download en 1 upload :o . Damn dan weet ik meteen waar het aanligt... Dan maar ff zoeken naar betere torrents, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik weet niet wat het is met die bittorrent clients maar allemaal hebben ze wel iets wat me niet helemaal bevalt. ABC is simpel en overzichtelijk maar gaat na een tijdje downloaden ineens MEGAveel CPU kracht vreten (heb een P4 3,4 GHz met 512 MB RAM), waardoor ook mijn fan vrij luidruchtig gaat draaien (heb helaas niet de stilste koeling :'( ). Azureus vind ik voor mijn gebruik te uitgebreid en t legt mijn internetverbinding lam (tenminste, in de webbrowser). BitComet is een mooi proggie maar heeft soms dezelfde tic om mijn internet te killen (downloaden gaat dan wel nog gewoon door). De originele BT client vind ik weer iets té simpel.

Keuzes.....keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:47

13art

Moderator Mobile
Waypoint schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:
Ik heb bittornado gebruikt en Azureus (en poort hierin verandert naar 49152 bijv) maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb express de kabel uit de router gehaald en hem zo in mijn computer gedaan, zodat ik niks met dat poortforwarden te maken heb. Dat klopt toch? Je hebt toch alleen met poortforwarden te maken als je achter een router oid zit?

Heb zone alarm wel aanstaan en heb toestemming gegeven, maar ook als ik hem uit doe blijft mijn download snelheid laag (rond de 10 en heel af en toe max 30)

[afbeelding]

Je moet ook nooit je volle upload snelheid gebruiken. Daarmee haal je ook je eigen download snelheid mee naar beneden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig kan ik met geen enkele client meer goed downloaden dankzij Chello. Ze hebben poorten afgeknepen helaas =(

Hopelijk doen ze die dingen wel weer open wanneer we de nieuwe snelheden krijgen in December, want dit slaat totaal nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:51:
Voorlopig kan ik met geen enkele client meer goed downloaden dankzij Chello. Ze hebben poorten afgeknepen helaas =(

Hopelijk doen ze die dingen wel weer open wanneer we de nieuwe snelheden krijgen in December, want dit slaat totaal nergens meer op.
Wat is goed downloaden? Daarnaast doet Chello volgens mij niet aan poortjes dichtgooien, de promoten tenslotte downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

na een tijdje klooien met de origiginele BT client een aantal windows clients gebruikt. bleken eigenlijk allemaal ruk. altijd een extra progje dat zooi op mijn systeem liep te maken. teveel instellingen waar ik te weinig aan had.

run nu op mijn linux bakkie (waar gelukkig ook mijn HDs in hangen) een apache+php+mysql combo met daarop TorrentFlux (versie 2.0 beta1). is gewoon een web based systeempje over de linux versie van BitTornado 0.3.*
ik hoor nog wel eens dat hij veel ram/cpu vreet.. maarja, mijn ram staat altijd vol en cpu zit steady op < 0.02 load (p4 2.4Ghz HT, 1GB ddr PC3200)

ik kan per torrent instellen hoe snel hij mag/moet, instellen hoeveel hij moet seeden (of moet stoppen als download 100% is). ook heeft ie multiuser support en andere leuke features..

kan ik mooi vanaf m´n werk over https checken of m´n download nog wel klopt.
enige nadeel dat ik heb gemerkt is met bepaalde registered trackers (met passkey systeem), dan moet ik eerst de .torrent file naar mijn hd halen en dan handmatig uploaden ipv via de url de torrent op te laten halen (minor bug)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSH schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:56:
[...]

Wat is goed downloaden? Daarnaast doet Chello volgens mij niet aan poortjes dichtgooien, de promoten tenslotte downloaden.
Nou 2kb/s maximaal per torrent is nog niet echt "goed"naar mijn mening.
Chello promoot het downloaden tegenwoordig helemaal niet meer, ze hebben zelf gezegd dat ze het surfen op het web en e-mailen belangrijker vinden nu. Vandaar dat ze gewoon de poorten even afknijpen nu voor wie weet hoe lang.

En nee, dit ligt niet aan me settings van bittorrent clients. Dit ligt puur bij chello zelf. Bijna iedereen heeft er last van. De enige manier om goede snelheden te halen nu is van mensen die zelf ook bij Chello zitten. Dus chello IP's op torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:51:

Kan je in je client geen andere poort instellen: liefst ééntje tussen 50.000 tot 51.000. Meestal verhelpt dat het probeleem (omdat meestal poortje 6881 wordt afgeknepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu aardig wat pagina's door gespit maar ik kan de oplossing niet vinden voor mijn probleem.

Tot voorkort altijd probleemloos met ABC gewerkt met mijn getweakte alcatel speedtouch uit de eerste maand dat adsl hier beschikbaar kwam.

Vorige week een Draytek Vigor 2500 er voor in de plaats gehangen omdat me internet nog wel eens chraste met die alcatel. En nu heb ik het probleem dat zodra ABC een tijdje draait heel me verbinding dicht loopt. Surfen wordt onmogelijk en dat terwijl ik ingesteld heb:

Max peers 20
Max peer connections 20
Upnp disbled.

Het vreemde is dat me download loopt met +- 100kb/s Du-meter geeft 400kb/s data (op een 300kb/s lijn (adsl comfort,nog niet verhoogt)) en netlimiter wel netjes +- 100kb/s maar aan mijn surfsnelheid en aan die van andere pc's in het netwerk blijkt heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:57:
[...]

Kan je in je client geen andere poort instellen: liefst ééntje tussen 50.000 tot 51.000. Meestal verhelpt dat het probeleem (omdat meestal poortje 6881 wordt afgeknepen).
59152 - 59172 zijn mijn poorten voor BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een die-hard µtorrent-gebruiker. Heerlijk simpele interface en een nog simpeler verbruik qua resources!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dit stond in de Bittorrent Bible die ik gedownload heb met een .torrent file ;) :
Ik post het aangezien hier veel mensen (waaronder ik) BitComet gebruiken:
5. BitComet- This client is gaining in popularity. I don’t like it. Here’s why. It uses
a variation on the original client that was never intended: multi-tracker
announcing. Think of it like this: A torrent is hosted by a tracker. The tracker
keeps track of everybody uploading and downloading the file and their
information. Trackers can have hundreds of thousands of users at one time. This
client announces you across every tracker connected to the torrent, as an
attempt to get you more speed. I’d say about 20-50% of the time, it works. The
issue is, you’re getting more than your share, plus you’re sticking your butt on the
line. You run a MUCH greater chance of getting busted with a multi-trackerannouncing
client than you do otherwise. Other than that it’s a solid client, has
scheduling and UPnP support, doesn’t use JAVA.
>>>Update: at the request of MensaMan, lokitorrent.com VIP, I am adding that
multi-tracker announcing *could* be the future of torrenting, as it decentralizes
the tracker. If it becomes more widely accepted, I’ll go with it. It’s my opinion that
it was added to this client to cheat and get better downloads, but all’s fair in love
and piracy, I suppose.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:00:
[...]

Nou 2kb/s maximaal per torrent is nog niet echt "goed"naar mijn mening.
Chello promoot het downloaden tegenwoordig helemaal niet meer, ze hebben zelf gezegd dat ze het surfen op het web en e-mailen belangrijker vinden nu. Vandaar dat ze gewoon de poorten even afknijpen nu voor wie weet hoe lang.

En nee, dit ligt niet aan me settings van bittorrent clients. Dit ligt puur bij chello zelf. Bijna iedereen heeft er last van. De enige manier om goede snelheden te halen nu is van mensen die zelf ook bij Chello zitten. Dus chello IP's op torrents.
Op dit moment download ik met Chello Light (2048/512) een torrent met zo'n 140KB/s :) Dus zeker niet iedereen heeft er last van hoor.. Draait atm op poort 1185 heel goed hier _/-\o_

Om OT te blijven: Ik heb al vele bittorrent clients gehad: De originele client, Azureus, ABC en nu BitComet dan. Tot nu toe bevalt BitComet mij het meest :D Weinig resources en veel snelheid. Ook de vele functies die de client toch nog bied ondanks het geringe verbruik van resources is ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je met Chello Light nu sneller downloaden als bij Chello Classic, tenzij ze bij Light gewoon de poorten nog niet dicht gegooid hebben.. Maar ik zal vanavond wel eens die poort 1185 gaan proberen met een actieve torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:11:
Om OT te blijven: Ik heb al vele bittorrent clients gehad: De originele client, Azureus, ABC en nu BitComet dan. Tot nu toe bevalt BitComet mij het meest :D Weinig resources en veel snelheid. Ook de vele functies die de client toch nog bied ondanks het geringe verbruik van resources is ook erg fijn.
Inderdaad, met Chello Classic haal ik ook met gemak mijn volle 4Mbit down of 1Mbit up.
Chello knijpt dus volgens mijn mening helemaal niets af.

Het probleem ligt hem bij jullie instellingen/clients/routers etc.

Ik zelf gebruik nu 8 maanden BitComet 0.55, die bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik was al een tijdje op zoek naar een wat betere client als de standaard van bittorent, omdat deze nogal wat foutmeldingen gaf en niet goed de snelheid kon beperken. Nu gebruik ik zoals vele anderen utorrent.
_/-\o_ voor de makers. Wat een heerlijk snel, licht, overzichtelijk, stabiel, uitgebreid programma.
Vooral de Scheduler is ongelofelijk handig. S' nachts als niemand zit te internetten upload voluit en s'ochtends tot s'avonds beperken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:21:
[...]

Inderdaad, met Chello Classic haal ik ook met gemak mijn volle 4Mbit down of 1Mbit up.
Chello knijpt dus volgens mijn mening helemaal niets af.

Het probleem ligt hem bij jullie instellingen/clients/routers etc.

Ik zelf gebruik nu 8 maanden BitComet 0.55, die bevalt me erg goed.
Dan heb jij gewoon zwaar geluk, want het werkte hier eerst ook als een trein. En ook als ik niet achter een router zit, maar gewoon direct via de modem kom ik niet voorbij de 5kb/s. Je kan ook eens op chelloo.com kijken, dan zie je genoeg topics over de problemen met torrents. Het ligt dus echt niet bij instellingen/clients/router. Dit ligt puur bij Chello zelf.

De ene persoon kan wel downloaden, maar die persoon heeft veel geluk, maar uiteindelijk zal jij ook gewoon een keer de dupe ervan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Met BitComet kun je ook elk willekeurige port gebruiken en ik denk dat Chello de "standaard" bittorrent porten heeft afgeknepen. Je kan in ieder geval een aantal ander porten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Jup. Wat ik nooit begrijp: BitComet kun je 1 poort aangeven, en schijnbaar bij andere cliënts hele reeksen. Wat is daar dan het nu van? Gat 'ie dan ook echt al die poorten gebruiken en zoja, gaat het dan sneller ofzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee. Die andere clienten reserveren gewoonweg voor elke torrent een aparte poort, terwijl BC/Azureus/uTorrent alle data over 1 poort overpompt. Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met laatst genoemde concept.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt dus dat het per regio ingesteld is, de torrent caps. UPC heeft het zelf toegegeven nu zelfs. In regio van Nijmegen en andere lijken de downloads nog gewoon snel te gaan. Maar in Dordrecht, Amsterdam, enz worden de torrents gecapped wanneer UPC dat nodig vind. De cap wordt gedeeltelijk verwijderd rond tijden wanneer er minder mensen op het internet zijn. (Diep in de nacht dus waarschijnlijk). Al zie ik niet in dat er 24 uur per dag een mannetje zit te checken hoeveel chello gebruikers er zijn lol.

Dit is echt een lading gezeik van UPC weer. Poorten veranderen werkt trouwens ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Net als vele anderen. :(

Overigens toen het nog -wel- werkte, had ik met BitTornado de snelste downloads eigenlijk. En het is een heel simpel programmaatje ook wat gewoon lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt tijd dat er glasvezel wordt ingevoerd, en dat upc wordt geboycot voor hun illegale praktijken.

maar gebruik ook utorrent, wat een machtig programma. nu nog een webbased client en mn dag kan niet meer stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

TorrentFlux en XBT (optioneel) werken beide via een web-interface. Je hebt dan wel een webserver icm PHP.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Metal schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:21:
Ik was al een tijdje op zoek naar een wat betere client als de standaard van bittorent, omdat deze nogal wat foutmeldingen gaf en niet goed de snelheid kon beperken. Nu gebruik ik zoals vele anderen utorrent.
_/-\o_ voor de makers. Wat een heerlijk snel, licht, overzichtelijk, stabiel, uitgebreid programma.
Vooral de Scheduler is ongelofelijk handig. S' nachts als niemand zit te internetten upload voluit en s'ochtends tot s'avonds beperken. :Y)
Na deze post heb ik het ook maar even uitgebreid bekeken. En idd, zeer mooi programma!
Geen installer, niks, en toch alle opties :Y)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:43:
TorrentFlux en XBT (optioneel) werken beide via een web-interface. Je hebt dan wel een webserver icm PHP.
XBT heb ik hiervoor gebruikt, maar die werkt niet optimaal vergeleken met utorrent of bittornado of whatever. Vooral de 99% bug, die nog steeds niet opgelost is. En waarvan de autheur ook niet weet waar t aan legt, en verder dat er al 1,5 maand geen update meer is geweest. laatste was 0.6.3. Hij is denk ik bezig om het opnieuw van scratch te schrijven.

Daarom ben ik overgestapt op utorrent, omdat die ook weinig resources verbruikt. En de maker heeft aangekondigd dat er webbassed support komt, maar dat het nog even duurt. Ach dat wachten heb ik er wel voor over. Nu maar de server overnemen via ssl ipv via de browser om wat torrents toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Ah, dat webbased is echt nice. Gebruik nu nog bitcomet (met DHT uit overigens, rotzooi) voor de rest vind ik het een erg fijne client. Haal meestal altijd m'n max speed wel (ligt iig compleet aan de tracker in ieder geval)
Maar als de webserv erin zit ga'k ook ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe ABC die gebruikt aardig wat intern geheugen, ik kwam net terug nadat hij een flink aantal uren heeft gedraaid en stond op 110mb geheugen. Vind ik vrij veel en ik dacht dat ik bij een oudere versie hier geen last van had, tevens gaat IE en de rest van programma´s de snelheid flink omlaag als het aanstaat.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:26:
De nieuwe ABC die gebruikt aardig wat intern geheugen, ik kwam net terug nadat hij een flink aantal uren heeft gedraaid en stond op 110mb geheugen. Vind ik vrij veel en ik dacht dat ik bij een oudere versie hier geen last van had, tevens gaat IE en de rest van programma´s de snelheid flink omlaag als het aanstaat.
Hebben meer mensen hier last van?
Na de laaste update van ABC ben ik overgestapt om deze reden naar µTorrent. ABC was altijd al een bittorrent programma dat veel MB's qua geheugen inbeslag nam maar na de laaste versie is het alleen maar erger geworden.

Dus ik zou je adviseren om een oudere versie van ABC te gaan gebruiken of eens µTorrent te proberen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:06:
[...]

Na de laaste update van ABC ben ik overgestapt om deze reden naar µTorrent. ABC was altijd al een bittorrent programma dat veel MB's qua geheugen inbeslag nam maar na de laaste versie is het alleen maar erger geworden.

Dus ik zou je adviseren om een oudere versie van ABC te gaan gebruiken of eens µTorrent te proberen.
Ik ga denk ik wel een keer µTorrent proberen, als ik iedereen er zo over hoor :).

Heb nu de oude ABC weer geinstalleerd dus even afwachten hoe het gaat :), maar vond de toegevoegde opties opzich wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Als ik bittorrent gebruik krijg ik na een paar uur (+/-) de volgende melding in het logboek van Windows:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Mijn client (ABC 2.6.9) sluit dan ook opeens af; dus ik denk dat die melding hierboven daaraan gerelateerd is.

Ik heb al es een patch geïnstalleerd waarbij ik meer connecties kon maken: Verwijderd in "Internetverbinding 'springt eruit' bij g..."

Hoe los ik het nu op?

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 08-11-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet niet welke standaard instellingen die patch gebruikt (te lui om dat topic door te nemen), maar ik heb die patch van lvllord gebruikt (google is your friend). Standaard zet die patch het nummer van 10 naar 50. Maar bittorent lust wel meer verbindingen. ^_^
Vandaar dat ik het aantal niet naar 50 heb ingesteld, maar naar 10.000 8)
Bij de weg: Jeon Ji-hyun is liev :>

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:34:
Ik weet niet welke standaard instellingen die patch gebruikt (te lui om dat topic door te nemen), maar ik heb die patch van lvllord gebruikt (google is your friend). Standaard zet die patch het nummer van 10 naar 50. Maar bittorent lust wel meer verbindingen. ^_^
Thnx, ik ga het eens proberen.
:9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:34:
Een te hoog getal was toch ook niet goed had ik gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen als je geïnfecteerd raakt met een worm/virus/trojan. Dan verspreid die sneller (verspreiden doet die zowiezo, maar die sp2 restrictie zorgt er alleen voor dat het ietwat langzamer verspreid). Voor heftige p2p programma's zoals eMule en BT, is het naar mening alleen maar irritant.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

10.000 is gewoon overbodig. Het gaat niet om totaal verbindingen het gaat om nieuwe verbindingen. Met de standaard 10 kom je dus ook echt niet in de knoop (alleen bij het opstarten kan het zijn dat je net wat minder snel verbinding maakt met iedereen). Tienduizend slaat simpelweg nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:52
Waypoint schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:

Ik gebruik ABC, en in combinatie met zonealarm gaat hij traag en wordt mijn verbinding na een tijdje zelfs gekilled. Ook als ik Zonealarm uitzet. Deinstalleer Zonealarm en kijk dan nog eens wat hij doet. Bij mij heeft dit namelijk geholpen. Ik gebruik nu dan ook Sygate firewall en mijn router firewall. En dit werkt dus gewoon wel goed. (wel ff wat poorten geforward natuurlijk)

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

IceStorm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:30:
10.000 is gewoon overbodig. Het gaat niet om totaal verbindingen het gaat om nieuwe verbindingen. Met de standaard 10 kom je dus ook echt niet in de knoop (alleen bij het opstarten kan het zijn dat je net wat minder snel verbinding maakt met iedereen). Tienduizend slaat simpelweg nergens op.
Ik wil gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk verbindingen maken. Daar is toch niets mis mee.:P
Ik heb liever binnen 3 minuten 300 seeds en 300 peers verbonden dan dat ik er 15 minuten over doe. Als ik niet om snelheid zou geven, had ik geen 8Mbit verbinding. Zelfde geval met eMule. Gebruik de standaard client waar geen 3:1 (of 1:3) ratio ding in zit. Daarnaast max. half open connections op 500 en 500 connections per 5 sec. Gister een Aziatische film (zowiezo snelle sources) binnen 2 uur neer geladen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ben de hele avond al bezig met vergelijken van utorrent, bitcomet en Azureus. Max. connecties per torrent bij elke client ingesteld op 80. (Later op 160, maar had geen invloed.)

Kan nu al zeggen dat utorrent zeer weinig resources gebruikt, bijna geen processorkracht en maar enkele MB's RAM, de andere clients gebruiken ongeveer 10x zoveel RAM (50-70MB).

uTorrent is wel de langzaamste. Bitcomet is tot nu toe de snelste, sneller dan Azureus. Maar het verschil uTorrent en Bitcomet is toch erg groot. Zelfde torrent, zelfde tijdstip:
utorrent: download 80KB/s
Bitcomet: download 250KB/s

(Zelfde torrent, bij testen geen ander netwerkverkeer of andere torrents).

Dus uTorrent valt gewoon af, ondanks de strakke interface en de andere mooie voordelen. Uiteindelijk gaat het toch om de snelheid.

edit:
Heb altijd Azureus gebruikt, begint me een beetje te irriteren eigenlijk. Vind het maar sloom (Java). Wel het meest uitgebreid, torrents indelen in categorie (torrentsite) is best makkelijk. Het is irritant dat wanneer je Azureus vanuit de tray afsluit, je bij het opnieuw opstarten een foutmelding krijgt. Vergeleken met uTorrent is Azureus een stuk sneller. Waar Bitcomet een snelheid haalt van ver boven de 250 (uitschieters naar 400KB/s), blijft Azureus hangen op zon 150-180KB/s. Het lijkt er dus op dat Bitcomet toch sneller is.
Ik weet niet hoe het is met meerdere torrents tegelijk downloaden. Kan me voorstellen dat je dan eerder aan he max. downloadsnelheid zit, dus dan maken deze verschillen niet veel uit. Je zit dan altijd aan je max.

Conclusie: uTorrent valt af. Bitcomet lijkt stabieler en sneller (programma zelf EN downloaden met 1 torrent) dan Azureus. Maar Azureus heeft handige functionaliteit die Bitcomet niet heeft. Het is dus kiezen tussen deze twee. Ik probeer voorlopig even Bitcomet.

[ Voor 50% gewijzigd door Rambo op 09-11-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat voordeel van Azureus en BitComet verdwijnt zodra "DHT" in uTorrent geïmplementeerd wordt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
DHT heb ik uitgezet in de clients.

edit: Wat ik me net bedenk. De torrentclient kan toch zien uit welk land de peers komen? Waarom dan niet een instelling waarbij je bepaalde landen een hogere prioriteit kan geven?

NL, BE, DE hoge prioriteit en ik neem aan dat je dan een lekkere snelheid hebt, waarom connecties bezet houden met landen als japan waarvan je maar download met 500bytes/sec?

edit2: Na meerdere tests moet ik zeggen dat Bitcomet met dezelfde torrent, en op het zelfde tijdtip echt een stuk sneller is dan Azureus. Zouden ze iets hebben geimplementeerd wat ik hierboven heb beschreven?

[ Voor 107% gewijzigd door Rambo op 09-11-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is niet altijd het geval hoor.
Ik gebruik vaak een Japans p2p programma, waarbij ik ook alleen maar van Japanse peers download. Ik haal daarmee snelheden van 200-300kB/s. Die lijntjes daar zijn heel wat sneller als de onze.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rambo schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:13:
Ben de hele avond al bezig met vergelijken van utorrent, bitcomet en Azureus. Max. connecties per torrent bij elke client ingesteld op 80. (Later op 160, maar had geen invloed.)

Kan nu al zeggen dat utorrent zeer weinig resources gebruikt, bijna geen processorkracht en maar enkele MB's RAM, de andere clients gebruiken ongeveer 10x zoveel RAM (50-70MB).

uTorrent is wel de langzaamste. Bitcomet is tot nu toe de snelste, sneller dan Azureus. Maar het verschil uTorrent en Bitcomet is toch erg groot. Zelfde torrent, zelfde tijdstip:
utorrent: download 80KB/s
Bitcomet: download 250KB/s
Zelfde poorten gebruikt?

Ik haal mijn max (100 kB/s) als ik download met utorrent en mijn vriend haalt 220 kB/s met zijn 2 mbit lijntje (ook utorrent). :)

[ Voor 11% gewijzigd door magnifor op 09-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Blisterin_Bull schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:20:
Ik wil gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk verbindingen maken. Daar is toch niets mis mee.:P
Ik heb liever binnen 3 minuten 300 seeds en 300 peers verbonden dan dat ik er 15 minuten over doe. Als ik niet om snelheid zou geven, had ik geen 8Mbit verbinding. Zelfde geval met eMule. Gebruik de standaard client waar geen 3:1 (of 1:3) ratio ding in zit. Daarnaast max. half open connections op 500 en 500 connections per 5 sec. Gister een Aziatische film (zowiezo snelle sources) binnen 2 uur neer geladen.
Je moet voor de gein eens kijken wat je max aantal half open connections is in eMule. Ik heb het nog nooit boven de 25 gekregen (en dat is dan met een stapel files waar in totaal een source of 20.000 voor is). Connections per 5 seconds haal je ook niet boven de ca. 50. Het kan weinig kwaad hoor maar het heeft gewoon zo ontzettend weinig nut behalve een goed gevoel voor jezelf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Goed gevoel voor mezelf works for me. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
magnifor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:41:
[...]

Zelfde poorten gebruikt?

Ik haal mijn max (100 kB/s) als ik download met utorrent en mijn vriend haalt 220 kB/s met zijn 2 mbit lijntje (ook utorrent). :)
Misschien is het zo dat je met elke verbinding relatief makkelijk aan 100-200 komt (jullie max) en dat hogere snelheden lastiger is om een of andere reden :)

Heb dezelfde poorten gebruikt ja. Ben nu met andere poorten bezig (random), en nog steeds een matige snelheid met utorrent. Ik ga nu eens 3 torrents gelijktijdig proberen (met veel seeders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verschil in snelheid kan eigenlijk alleen maar komen door verschil in aantal gevonden peers. Als je toch bezig bent met vergelijken, misschien iets om mee te nemen ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heb het een beetje gehad nu met vergelijken. uTorrent is echt een mooi programma. Lekker klein, werkt snel, spreekt me erg aan. Dus ik ga nu voorlopig ff downloaden met uTorrent, en dan na een week eens kijken hoe het is bevallen. Ik wil gewoon graag dat uTorrent de beste is vandaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is gewoon de beste. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:13:
Ben de hele avond al bezig met vergelijken van utorrent, bitcomet en Azureus.

uTorrent is wel de langzaamste. .
Waar baseer jij dat op? Ik heb ook de andere 2 gebruikt en krijg daarmee gewoon dezelfde snelheden. Zelfs met bittornado (die erom bekend staat om agressief te zijn) kreeg ik de torrents niet sneller. Daarom is het voor mij utorrent geworden vooral icm laag geheugen gebruik.

En ander invloed is de torrent site/tracker die je gebruikt. Sommige staan er bekend om dat ze heeeel erg traag zijn bij sommige clients en bij andere weer niet. Geen idee waar dit aan ligt maar het is. Helaas kunnen er geen torrent sites voor vergelijk genoemd worden. En idd het is helemaal belangrijk hoeveel peers er zijn en dan vooraal seeders.

• Rambo
Ik baseerde het in eerste instantie op mijn eigen bevindingen. De hele avond in de weer geweest met 3 clients, dezelfde torrents, op ongeveer hetzelfde tijdstip en met dezelfde instellingen. Verschil was steeds duidelijk aanwezig.

Nu blijken ook meer mensen hier "last" van te hebben, op verschillende torrentsite-fora en op de site van de maker zelf lopen er topics over de snelheid van µTorrent, ben dus niet de enige die de lagere snelheid opmerkt.

Er wordt ook gezegd dat het niet supporten van DHT (in Azureus onder opties, JB nogwattes) een reden is van de langzamere downloadsnelheid in µTorrent, maar ik heb ook deze functie uitgezet in de andere clients, dus dat was het niet.

DHT = degecentraliseerde trackers, ook torrents kunnen downloaden wanneer trackers offline/dood zijn.

Makers van µTorrent zijn druk bezig met de implementatie van DHT, en ze zijn al vergevorderd. Dus dat duurt niet lang meer.

• Rambo
Uh, volgens mij is er NU NET µTorrent 1.2 uitgekomen :)
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=2063

• Vagabonding
  • Niet online
Met DHT-Support. _/-\o_

Gelukkig is het gebaseerd op het mainline/BitComet client en niet op Azureus-client. Ik snap niet waarom developers de DHT-optie bij Azureus niet compatible hebben gemaakt met de mainline/BitComet versie. :/

• Rambo
Wat is scrape/scraping?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En over de magische grens van 100k heen :P
Pinata schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:56:
Met DHT-Support. _/-\o_

Gelukkig is het gebaseerd op het mainline/BitComet client en niet op Azureus-client. Ik snap niet waarom developers de DHT-optie bij Azureus niet compatible hebben gemaakt met de mainline/BitComet versie. :/
Wat is DHT support? :?

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 10-11-2005 13:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Zie Rambo's post, zo'n postst naar boven . . .

Zoeken naar "Bittorrent wat is DHT" met Google

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:23 ]

• Graham
Of zie WikiPedia over DHT. Maar in het kort het is gewoon trackerless bittorrenten ;) Gaat niet met alle torrents, zeker niet van private trackers.
Volgens mij maakt dat het mogelijk om te zien hoeveel seeds/peers je daadwerkelijk hebt (connected to). Meestal heb je dan een notatie van 20 (200). Dus je bent connected met 20 van de 200.

Althans dat dacht ik dan...kan het helaas niet 123 vinden op internet.

grahamofthewheels.com

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

DHT = Distributed Hash Table.

het houd eigenlijk in dat de clients met elkaar gaan tracken wie het heeft in een soort bittorrent superp2p netwerk (alle dht clients in een trackerless netwerk).
Op een groot aantal registered trackers wordt er dood en verdoemenis uitgesproken over dit principe omdat hierdoor de downloader niet perse teruggeeft aan de community van de registered tracker.
De downloader heeft wel sneller zijn/haar download compleet als op 1 tracker nog niet zoveel seeds bekend zijn. nadeel van DHT is dat een aardig deel van je upload niet terecht komt op de tracker en dus niet meeteld in eventuele ratio´s die je daar hebt.

maarja, als we gaan kijken naar zaken als Linux ISO verspreiding (wat ongeveer elke distro doet) heeft het grote voordelen. mocht namelijk de tracker site van de distro offline zijn kan je altijd nog peers vinden uit het DHT netwerk. ook maakt DHT het moeilijker voor de autoriteiten om individuen eruit te pikken (zoals bijvoorbeeld de oude suprnova (hopelijk mag dit aangezien suprnova nu een nieuwssite is) ed.) omdat er niet meer een "centrale" tracker is... het maakt BT meer gedecentraliseerd als dat het al is.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• IceStorm

IceStorm

DHT is erg leuk idd. Is weer een stapje dichterbij mijn ideale p2p prog, namelijk een combinatie van de voordelen van Bittorrent en eMule :).

• Rambo
Graham schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:35:

[...]
Volgens mij maakt dat het mogelijk om te zien hoeveel seeds/peers je daadwerkelijk hebt (connected to). Meestal heb je dan een notatie van 20 (200). Dus je bent connected met 20 van de 200.

Althans dat dacht ik dan...kan het helaas niet 123 vinden op internet.
Oh ok, dat staat standaard altijd aan geloof ik, dacht dat het iets nieuws was. Niet dus. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rambo op 10-11-2005 16:54 ]

• Rambo
Volgens mij is het met µTorrent mogelijk DHT uit te schakelen, en per torrent in te schakelen... Dat is wel handig, Azureus kan dat dacht ik niet per torrent instellen. (Zet het toch maar uit in Azureus, vanwege de stats).

• spokje
Ik zat net even te kijken naar de advanced settings in µtorrent, en nu had ik ergens op het forum gelezen dat je de disc cache instelt in bytes, dus voor 50 MB moet je het getal 51200 nemen. Ik vroeg me alleen af; wat kan je met de andere 4 opties 'diskio_flush_files', 'diskio_sparse_files', 'diskio_use_partfile' en 'diskio_coalesce_writes' ?
:)

• Rambo
Heb zo geen idee, je zou ook even op het µTorrent forum kunnen kijken.

edit: Leuk voor Azureus gebruikers: http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Category:Stubs

[ Voor 41% gewijzigd door Rambo op 10-11-2005 18:11 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Afbeeldingslocatie: http://www.webfreakz.nl/upload/bitcomet_vaag.png
Dit krijg ik soms!

En dan druk je op activeren en dan gaat het weg, en vliegt de Start knop open :?

Maar nu nog vager: ik druk op activeren en het bericht blijft staan! :(

edit:

en nu een halve minuut na het posten, klik ik weer op Activeren en het bericht gaat weg 8)7
maar hebben jullie dat ook wel is of........?

[ Voor 26% gewijzigd door webfreakz.nl op 10-11-2005 19:42 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Rambo
Haha lekkere irritante screenshot! :+
Was eerst al aan het klikken :P

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Rambo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:07:
Haha lekkere irritante screenshot! :+
Was eerst al aan het klikken :P
Ja maar heb je het zelf ook wel is gehad dit bericht of niet? O+

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste