Ben de hele avond al bezig met vergelijken van utorrent, bitcomet en Azureus. Max. connecties per torrent bij elke client ingesteld op 80. (Later op 160, maar had geen invloed.)
Kan nu al zeggen dat utorrent zeer weinig resources gebruikt, bijna geen processorkracht en maar enkele MB's RAM, de andere clients gebruiken ongeveer 10x zoveel RAM (50-70MB).
uTorrent is wel de langzaamste. Bitcomet is tot nu toe de snelste, sneller dan Azureus. Maar het verschil uTorrent en Bitcomet is toch erg groot. Zelfde torrent, zelfde tijdstip:
utorrent: download 80KB/s
Bitcomet: download 250KB/s
(Zelfde torrent, bij testen geen ander netwerkverkeer of andere torrents).
Dus uTorrent valt gewoon af, ondanks de strakke interface en de andere mooie voordelen. Uiteindelijk gaat het toch om de snelheid.
edit:
Heb altijd Azureus gebruikt, begint me een beetje te irriteren eigenlijk. Vind het maar sloom (Java). Wel het meest uitgebreid, torrents indelen in categorie (torrentsite) is best makkelijk. Het is irritant dat wanneer je Azureus vanuit de tray afsluit, je bij het opnieuw opstarten een foutmelding krijgt. Vergeleken met uTorrent is Azureus een stuk sneller. Waar Bitcomet een snelheid haalt van ver boven de 250 (uitschieters naar 400KB/s), blijft Azureus hangen op zon 150-180KB/s. Het lijkt er dus op dat Bitcomet toch sneller is.
Ik weet niet hoe het is met meerdere torrents tegelijk downloaden. Kan me voorstellen dat je dan eerder aan he max. downloadsnelheid zit, dus dan maken deze verschillen niet veel uit. Je zit dan altijd aan je max.
Conclusie: uTorrent valt af. Bitcomet lijkt stabieler en sneller (programma zelf EN downloaden met 1 torrent) dan Azureus. Maar Azureus heeft handige functionaliteit die Bitcomet niet heeft. Het is dus kiezen tussen deze twee. Ik probeer voorlopig even Bitcomet.
[
Voor 50% gewijzigd door
Rambo op 09-11-2005 20:27
]