Het grote Bittorrent-clients topic [3]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 46.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je ziet in ieder geval een enorme beschikbaarheid van 36 oid. Dat is dus hoog.

Wat ik tot nu toe nog irritant vind aan utorrent is dat als je via een map inlaadt, en de torrent is nog niet klaar, dat je als je het programma afsluit en weer opstart, de torrents niet verder lopen, omdat ze niet meer in de lijst staan. Misschien dat dit inmiddels al is opgelost, maar ik was te lui om te reggen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de melding "NAT Error" van m'n uTorrent client. Ik heb de nodig poorten gemapped in de router zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boboer/images/router.jpg

Ook heb ik de XP Firewall uitgezet, en er staan nu ook even geen andere firewalls aan. Ook heb ik een patch uitgevoerd die ervoor zorgt dat XP meerdere verbindingen aan kan.

Ik zou nu niet meer weten hoe ik die error weg krijg.... Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh boy, heb je nooit ergens gelezen dat je beter de poorten 6881 tot en met 6889 beter niet kan gebruiken. Er bestaat een kans dat je ISP deze poorten blocked, heel veel trackers (private) blockeren deze poort.

Tip: Kies een port tussen 40000 en 60000. Kies er maar een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad. Ik pak het zelfs zo rigoreus aan dat ik alle programma's (waar mogelijk) NIET op de standaard poorten draai, maar ipv daarvan altijd boven de 20.000. Nooit problemen met al die programma's. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top het lijkt te werken. Wist wel dat poorten geblocked konden worden, maar dacht dat dat nauwelijks gebeurde. Deze tip niet gevonden op de diverse torrent sites die ik heb bezocht naar aanleiding van mijn probleem :S
Ik heb momenteel 1 download lopen, is het niet zo dat je per download 1 poort nodig hebt? Zo ja hoe geef ik aan dat utorrent meerdere poorten moet gebruiken? Ik kan maar 1 poort opgeven als "incoming port" bij "network options". Of als utorrent nog een poort nodig heeft, doet die dan gewoon "incoming port" + 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:52:
Top het lijkt te werken. Wist wel dat poorten geblocked konden worden, maar dacht dat dat nauwelijks gebeurde. Deze tip niet gevonden op de diverse torrent sites die ik heb bezocht naar aanleiding van mijn probleem :S
Ik heb momenteel 1 download lopen, is het niet zo dat je per download 1 poort nodig hebt? Zo ja hoe geef ik aan dat utorrent meerdere poorten moet gebruiken? Ik kan maar 1 poort opgeven als "incoming port" bij "network options". Of als utorrent nog een poort nodig heeft, doet die dan gewoon "incoming port" + 1 ?
Zou je aanraden om altijd eerst bij de site te kijken van de client die je gebruikt voor dat je hier post. Meestal vindt je dat soort dingen in de FAQ die vrijwel elke client heeft op hun site.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:52:
...
Nee, alle data gaat over één en dezelfde poort. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:03:
[...]

Zou je aanraden om altijd eerst bij de site te kijken van de client die je gebruikt voor dat je hier post. Meestal vindt je dat soort dingen in de FAQ die vrijwel elke client heeft op hun site.
Wel gedeelte gelezen van die FAQ, en net daar overheen gelezen! Iig bedankt, nu draaid alles ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
hoeveel upload slots kan je eigenlijk het beste gebruiken? ik bedoel dus per kb upload of eigenlijk hoeveel kb per slot. stel ik upload 2 torrents met 85 kb totaal, als ik er dan 4 heb wordt de snelheid per slot natuurlijk gehalveerd. maar wat is het beste zodat je het maximale uit je upload haalt?

[ Voor 8% gewijzigd door hattorihanzo op 24-12-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

5-10 kB/s per slot. Zo heb ik het ingesteld iig.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:06
LOL :D

uTorrent begint net oranje te knipperen in mijn taakbalk, ik erop klikken, zie ik een popup van een kerstman begeleidt door Jingle Bells. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs60.xs.to/pics/05516/xmassssssssss.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Ewald ! op 24-12-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hallo allemaal, vrolijk kerstmis alvast.

Ik weet niet of het hier al is voorbij gekomen kon het niet snel vinden maar na ontzettend veel torrent software te hebben gebruikt ben ik uitgekomen op: U torrent
µTorrent is an efficient and feature rich BitTorrent client for Windows sporting a very small footprint. It was designed to use as little cpu, memory and space as possible while offering all the functionality expected from advanced clients.

With BitTorrent, you can download files faster and contribute by sharing files and bandwidth.

www.utorrent.com
Hij heeft de kracht van azereus en de snelheid van bitcomet (ook erg persoonlijk) hij gebruikt minimaal aan systeemresources en goed instelbaar.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ik verplaats je post even naar [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 3][/rml], omdat deze daar iets beter op z'n plaats is dan in een los topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
-nickx- schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:08:
Hallo allemaal, vrolijk kerstmis alvast.

Ik weet niet of het hier al is voorbij gekomen kon het niet snel vinden maar na ontzettend veel torrent software te hebben gebruikt ben ik uitgekomen op: U torrent

[...]

Hij heeft de kracht van azereus en de snelheid van bitcomet (ook erg persoonlijk) hij gebruikt minimaal aan systeemresources en goed instelbaar.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan
Bedankt voor de info maar je zou effe de search kunnen gebruiken voordat je iets post ;) Het is namelijk hier al bekent.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je super seed met Azureus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:48:
Wie weet hoe je super seed met Azureus?
Staat het niet op hun site of hier tussen?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb net het programma uTorrent gedownload en mijn torrents er in gezet, ze downloaden alleen is mijn upload 0,0 kb/s. OOk las ik iets over een Nvidia firewall, ik heb zelf een asus mobo met daarop Invidia drivers, maar ik kan zo niet zien of dat een firewall is. En hoe ik dat moet uitzetten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bij welke client hoef je nou helemaal niks te doen met port forwarding en andere dingen enz. dus waarmee je direct aan de slag kan. Ik gebruik nu uTorrent, niet egt geweldige snelheden ofzo, maja btr dan Azureus...daarmee had ik snelheden van <20. Nu zit ik wel op rond de 50...maar ik zou 320 kb/s moeten halen...ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
monnick schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:01:
bij welke client hoef je nou helemaal niks te doen met port forwarding en andere dingen enz. dus waarmee je direct aan de slag kan. Ik gebruik nu uTorrent, niet egt geweldige snelheden ofzo, maja btr dan Azureus...daarmee had ik snelheden van <20. Nu zit ik wel op rond de 50...maar ik zou 320 kb/s moeten halen...ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft!
Portforwarding is helemaal niet zo moeilijk hoor :)

Kijk maar eens op http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm
Hier kan je eerst je router selecteren, en dan het programma waar je poorten voor wil forwarden. Dan krijg je precies beschreven hoe het moet.

Suc6 (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:01:
Ik zou dan toch echt maar eens het boekje van je modem/router lezen want om goed met torrents om te kunnen gaan (en hun clients uiteraard) zul je toch echt wel moeten portforwarden (Of UPNP gebruiken maar daarvoor zul je ook je modem in moeten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die site heb ik al bekeken, maar ik kan niet verder als ik een static IP moet aanmaken, want als ik dat doe (precies volgens de beschreven stappen) heb ik geen internet meer.....En ik me router boekje staat niks. Naja iig geen dingen die ik nog niet weet.

En waarom upload ik bijna altijd met 60kb/s (mijn max) en kan ik dan maar downloade met ongeveer steeds 32 kb/s. (ik gebruik uTorrent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:55:
Die site heb ik al bekeken, maar ik kan niet verder als ik een static IP moet aanmaken, want als ik dat doe (precies volgens de beschreven stappen) heb ik geen internet meer.....En ik me router boekje staat niks. Naja iig geen dingen die ik nog niet weet.

En waarom upload ik bijna altijd met 60kb/s (mijn max) en kan ik dan maar downloade met ongeveer steeds 32 kb/s. (ik gebruik uTorrent)?
Je moet tot 80% van je upload speed gebruiken, anders 'stikt' het jouw download speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:26
zijn er nog meer mensen die met de nieuwe uTorrent 1.4 om de 2 sec. een popup van Norton Antivirus krijgen waarop staat dat uTorrent verbinding wil maken met internet/een verbindingspoging van buiten binnenkrijgt en dat je dan op "toestaan -> ok" moet klikken? uTorrent staat wel gewoon in de lijst met programma's die gebruik mogen maken van internet. Ik heb 1.3 nu weer op m'n pc en daar krijg ik die meldingen niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Bramm schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:30:
zijn er nog meer mensen die met de nieuwe uTorrent 1.4 om de 2 sec. een popup van Norton Antivirus krijgen waarop staat dat uTorrent verbinding wil maken met internet/een verbindingspoging van buiten binnenkrijgt en dat je dan op "toestaan -> ok" moet klikken? uTorrent staat wel gewoon in de lijst met programma's die gebruik mogen maken van internet. Ik heb 1.3 nu weer op m'n pc en daar krijg ik die meldingen niet bij.
dat heb ik wel eens vaker bij andere programma'tjes en dit keer ook bij uTorrent1.4.
Moet je evne het NAV openen > Opties > Beveiliging tegen internetwormen > Programmabeheer > en dan uTorrent even verwijderen en daarna voegt hij zichzelf wel weer toe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:26
Ewald ! schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:50:
[...]

dat heb ik wel eens vaker bij andere programma'tjes en dit keer ook bij uTorrent1.4.
Moet je evne het NAV openen > Opties > Beveiliging tegen internetwormen > Programmabeheer > en dan uTorrent even verwijderen en daarna voegt hij zichzelf wel weer toe :>
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Ik heb een heel lange periode Azureus gebruikt maar nu ik vaker met 2 accounts werk.. ben ik overgestapt naar het gelijkwaardige ABC omdat die veel minder geheugen in beslag neemt. Azureus (java eigenlijk) gaat heel snel dat moet ik eerlijk zeggen maar je pc wordt er zooo traag van.. vooral als je dus met 2 accounts werkt. ABC is ongeveer hetzelfde programma omdat hij met dezelfde snelheid en download en heel constant download.. Constant 300 kbs en hij neemt maar 12 mb in beslag terwijl java er 80 neemt :( Al met al.. ik ben heel tevreden met ABC

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21:
Ik heb een heel lange periode Azureus gebruikt maar nu ik vaker met 2 accounts werk.. ben ik overgestapt naar het gelijkwaardige ABC omdat die veel minder geheugen in beslag neemt. Azureus (java eigenlijk) gaat heel snel dat moet ik eerlijk zeggen maar je pc wordt er zooo traag van.. vooral als je dus met 2 accounts werkt. ABC is ongeveer hetzelfde programma omdat hij met dezelfde snelheid en download en heel constant download.. Constant 300 kbs en hij neemt maar 12 mb in beslag terwijl java er 80 neemt :( Al met al.. ik ben heel tevreden met ABC

Groetjes
Als het je daarom te doen is, kan je veel beter ook eens overstappen naar utorrent.

Geen gedoe met rechtenbeheer (geen installatie nodig nl), en ook nog eens veel vriendelijker voor je recources. Jij hebt het met ABC over 12Mb, terwijl utorrent bij mij nu 2.600 Kb (2,6Mb) in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:17:
[...]

Als het je daarom te doen is, kan je veel beter ook eens overstappen naar utorrent.

Geen gedoe met rechtenbeheer (geen installatie nodig nl), en ook nog eens veel vriendelijker voor je recources. Jij hebt het met ABC over 12Mb, terwijl utorrent bij mij nu 2.600 Kb (2,6Mb) in beslag neemt.
Ik heb utorrent ook geprobeerd maar het lukte me niet om hem te installeren.. Maar hoe is utorrent visueel? Ziet het er leuk uit en heeft het de opties die azureus/abc hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

thecompany schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:47:
[...]
Ik heb utorrent ook geprobeerd maar het lukte me niet om hem te installeren.. Maar hoe is utorrent visueel? Ziet het er leuk uit en heeft het de opties die azureus/abc hebben?
Er hoeft niks geinstalleerd te worden, 130kb downloaden en starten.
Eventueel even wat instellingen wijzigen waar de downloads heen moeten en upnp inschakelen of gewoon handmatig de poort openzetten in je router mocht dat niet lukken. Ook je upload cappen naar max 80% van je upload.
Interface is perfect vind ik, maar draai het eens, en geef zelf eens je mening dat is veel leuker :+ .

En om het je even makkelijk te maken hier:
http://www.utorrent.com/download/1.4/utorrent.exe

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 15-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik gebruik al een paar maanden met grote tevredenheid uTorrent, maar sinds deze week kan ik helemaal niks meer downloaden. Ik heb er op zowel private als public sites last van.
Na een paar seconden geeft hij achter de torrent Error: Access denied. Ik heb echt al van alles geprobeerd maar niks heeft geholpen.

- logout/in op de sitesite
- uTorrent.com FAQ geraadpleegd en alles wat bij "access denied" stond geprobeerd
- Poort geswitched (currently 54068)
- terug gestapt van 1.4 naar 1.3

Voordat er vragen over komen, ik heb geen firewall oid en het heeft altijd gewerkt tot deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Access denied heeft toch gewoon iets te maken met fileaccess op je harddisk zelf. Kijk eens hoe je files staan qua access.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik gooi standaard alles in de map Download, torrent files staan in de map Download/Torrents. Rechten staan goed, schijfruimte is er ook nog genoeg. Hier heb ik de afgelopen weken ook niks aan veranderd.

[edit]
Vet vaag, nadat het een halve week tot een week niet heeft gewerkt is alles nu weer helemaal normaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door MonkeySandwich op 16-01-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

vraagje : is er een mogelijkheid om manueel het aantal seeds sneller te laten optrekken tegenover het aantal peers?

Er zijn genoeg seeds (stel +- 4000) en peers (+-30000), toch gebeurt het telkens bij m'n downloads dat het aantal peers naar pakweg 85 schiet, en dan heb ik nog 15 seeds over (maximale connectie ingesteld op 100).

M.a.w kan ik die 15 seeds sneller laten optrekken naar bv. 30-40 of moet de snelheid echt worden opgebouwd?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is zo geconfigureerd aan de tracker kant. Die geeft X aantal peers per announce (verschilt per tracker). Je kan wel meer peers forceren door gebruik van DHT of handmatig om de paar minuten te scrapen/announcen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Help!

Onlangs ben ik verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning. Ik heb mn pc nu op zolder staan. Daardoor was ik genoodzaakt om een wireless netwerk aan te leggen. Ik gebruik nu een Linksys wireless router en pci kaart.

Sinds mijn verhuizing krijg ik noch met azureus, noch met bitcomet (mijn favoriet) noch met utorrent acceptabele download snelheden. Zit max op 10 kb, en dan heb ik geluk.

Heb een ADSL verbinding 3Mb/512kb, upload staat ingesteld op 40Kb (ongeveer 80% van max volgens speedtest), maar dit stond met m'n lan kabel ook zo ingesteld.

Voor mijn router is geen firmware update mogelijk. In mijn router krijg ik het niet voor mekaar om een poort te openen. Dit zou echter geen problemen op moeten leveren, aangezien ik UPnP wel geactiveerd heb.

Wie kan mij vertellen hoe ik toch nog gebruik van de torrentclienten (liefst Bitcomet) kan maken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:01:
vraagje : is er een mogelijkheid om manueel het aantal seeds sneller te laten optrekken tegenover het aantal peers?

Er zijn genoeg seeds (stel +- 4000) en peers (+-30000), toch gebeurt het telkens bij m'n downloads dat het aantal peers naar pakweg 85 schiet, en dan heb ik nog 15 seeds over (maximale connectie ingesteld op 100).

M.a.w kan ik die 15 seeds sneller laten optrekken naar bv. 30-40 of moet de snelheid echt worden opgebouwd?
Nee, dat bepaal je niet zelf. Als mensen niet met je willen connecten dan kan je doen wat je wil maar het helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben overgestapt van bitcomet op utorrent en tot nu toe bevalt dat uitstekend...

moest wel overstappen want bitcomet gooide me hele verbinding dicht. Kon niet eens meer gewoon e-mailen of surfen. Nu met Utorrent lukt dat weer uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kzag vandaag dat mijn mutorrent ineens 10MB gebruikte, oei oei! :D

Als je die nat error hebt, moet je die poort gewoon forwarden in je router, en dan upnp uitzetten in utorrent. Dat werkte bij mij gewoon. Daarna nooit meer problemen. Gebruik zelf 16999 voor inkomend verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar hoe moet ik nu bepalen welke poort ik moet gebruiken voor Bittorrent?

Welke poorten leveren bijvoorbeeld extra veel veiligheidsrisico´s op en welke zijn wel gewoon safe :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Een stukje van een closed community
Why do I get a "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" error?

Your client is reporting to the tracker that it uses one of the default bittorrent ports (6881-6889) or any other common p2p port for incoming connections.

xxxx does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list includes, but is not necessarily limited to, the following:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

In order to use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).

These ports are used for connections between peers, not client to tracker. Therefore this change will not interfere with your ability to use other trackers (in fact it should increase your speed with torrents from any tracker, not just ours). Your client will also still be able to connect to peers that are using the standard ports. If your client does not allow custom ports to be used, you will have to switch to one that does.

Do not ask us, or in the forums, which ports you should choose. The more random the choice is the harder it will be for ISPs to catch on to us and start limiting speeds on the ports we use. If we simply define another range ISPs will start throttling that range also.

Finally, remember to forward the chosen ports in your router and/or open them in your firewall, should you have them. See the Why is my port listed as "---" section and links therein for more information on this.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik krijg een melding: Can not listen to port .... als ik Bitcomet opstart.
De poort heb ik al proberen te wijzigen naar een andere + ook de aanpassing gedaan op m'n router, maar met elke poort zegt hij hetzelfde.

Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 07:57:
Hoi,

Ik krijg een melding: Can not listen to port .... als ik Bitcomet opstart.
De poort heb ik al proberen te wijzigen naar een andere + ook de aanpassing gedaan op m'n router, maar met elke poort zegt hij hetzelfde.

Hoe is dit op te lossen?
Waarschijnlijk ligt het toch aan je poorten.
Als je hier eerst je router kiest en daarna BitComet, wordt er precies uitgelegt het het precies zit :) Suc6

Anders is het misschien je firewall?

Of begin gewoon gelijk met Utorrent, zoals je leest in dit topic is dit een zeer relaxte client :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een cheap-ass E-Tech routertje, die bij het port forwarden alles naar één lokale poort doorsluist. Ik zag ergens in dit topic een screenshot waarbij je ook lokaal (private?) een range kan opgeven. Dit zorgt er dus voor dat de poorten 20000 t/m 20100 worden doorgestuurd naar lokaal 20000. Heeft het dan wel zin om zoveel poorten open te zetten?

Ik gebruik µTorrent overigens. Ik las hierboven dat Azureus sowieso een single port gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:56:
Ik heb een cheap-ass E-Tech routertje, die bij het port forwarden alles naar één lokale poort doorsluist. Ik zag ergens in dit topic een screenshot waarbij je ook lokaal (private?) een range kan opgeven. Dit zorgt er dus voor dat de poorten 20000 t/m 20100 worden doorgestuurd naar lokaal 20000. Heeft het dan wel zin om zoveel poorten open te zetten?

Ik gebruik µTorrent overigens. Ik las hierboven dat Azureus sowieso een single port gebruikt.
µTorrent gebruikt ook maar 1 port.
What ports should I use for µTorrent?

It is generally recommended to not use any port in the range 6881-6889. µTorrent only uses one port, however, so you only need to forward one. It is best to use a port number above 10000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik zit zelf met een Alcatel Speedtouch Home modem en een Linksys WRT54GS v4 router, met een ADSL abo van 6Mbit/640Kbit. Wat zou een aan te raden aantal connecties zijn (global / per torrent) ? Heb hier geen flauw idee van eigenlijk. Standaard staat het op 200 global en 100 per torrent, maar bij 3 torrents en upload gecapped op 30KB/sec, is zelfs browsen pokketraag.

Ik gebruik tevens µTorrent.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 05-02-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik heb denk ik een probleem,

1. Ik gebruikte tijdje gelden Azureus, maar omdat iemand bij BitComet aanraadde wou ik dat ook eens proberen. Het beviel me goed, ik hield hem op mijn pc staan. Nu gebruik ik het een tijdje maar als ik nu wat download(bij 2 dingen al) gaat hij bij 73% of zelf bij 98.5% niet meer downlaoden, hij upload nog wel, maar download niet meer, hij staat steeds op 0. Ik kan wel gewoon internetten, en als ik opniew begin komt ie weer zo ver. Ligt dit aan BitComet of ligt dit aan de torrent?
En hoe kan ik het op lossen.

2. Weet iemand hoe ik bij Azureus(ga ik denk ik weer gebruiken) kan kiezen wat ik download, wanneer je een torrent opent?

3. Is bitlord niet exact hetzelfde als BitComet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

1. Klik op de desbetreffende torrent, klik op Peer, en kijk of er daar ergens 100% in het lijstje staat naast de IP's. Zoja, dan moet het 100% kunnen worden, zonee, dan kun je net zo goed stoppen :)

3. Nee?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
webfreakz.nl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:09:
1. Klik op de desbetreffende torrent, klik op Peer, en kijk of er daar ergens 100% in het lijstje staat naast de IP's. Zoja, dan moet het 100% kunnen worden, zonee, dan kun je net zo goed stoppen :)

3. Nee?
Als er nou geen 100% staat: ik kan dan toch ook wachten tot morgen? dat iemand hem dan upload maar wle 100%, want hij gaat nu wel(wel met 258bytes :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
matsume schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:20:
2. Weet iemand hoe ik bij Azureus(ga ik denk ik weer gebruiken) kan kiezen wat ik download, wanneer je een torrent opent?
Bij de nieuwe versie van azureus 2.4.0.0 wordt er een kadertje getoond bij het openen van een torrent waar je kan kiezen welke files je van de torrent wil downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brecht Laitem schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:18:
[...]

Bij de nieuwe versie van azureus 2.4.0.0 wordt er een kadertje getoond bij het openen van een torrent waar je kan kiezen welke files je van de torrent wil downloaden
Bedankt voor de tip, zal het proberen, of ik ga weer over naar BitComet aangezien het niet lag aan BitComet maar aan de torrent.
Ik heb het eigelijk nog nooit gehad dat ie bij de laatste (halve) procenten heeeel langzaam gaat. Alleen nu, komt dit door nieuwere dingen die je download(net uit) of??
En hebben jullie dit vaak of ook niet zo vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet Utorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
matsume schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:22:
[...]

Bedankt voor de tip, zal het proberen, of ik ga weer over naar BitComet aangezien het niet lag aan BitComet maar aan de torrent.
Ik heb het eigelijk nog nooit gehad dat ie bij de laatste (halve) procenten heeeel langzaam gaat. Alleen nu, komt dit door nieuwere dingen die je download(net uit) of??
En hebben jullie dit vaak of ook niet zo vaak?
Geef eens wat meer info,
zo'n vaag verhaal heb je niks aan.
Bij torrents is namelijk altijd heel veel informatie te vinden.
Ook is het zo dat het erg afhangt van bij welke sites je zit. De open torrents zijn meestal nogal irritant, mensen die meteen afkappen als hun download klaar is en mensen met maar 1kb/s upload zijn daar normaal. Bij gesloten sites met torrents krijg je dat soort problemen meestal niet.

Over de statistieken:
Ten eerste kun je zien hoeveel seeds (volledige kopieen) en peers (nog niet voltooide downloads) zijn.
Daarbij komt dat er wel 1000'en seeds/peers kunnen zijn, maar je hoeft niet met alle verbonden te zijn. Kijk in het lijstje met verbonden peers (zoals te zien bij Azureus, uTorrent en de rest) of er peers tussen zitten die een hoog percentage compleet hebben. Zo ja, dan is de kans groot dat je ook ooit een complete copy krijgt.
Daarnaast heb je de availability, ook te vinden bij de statistieken van een specifieke torrent. Staat de availability op <1, dan is er geen complete copy beschikbaar en zal je download op deze manier nooit af komen. Helaas kan het ook voorkomen dat de availability >1 is, maar dat de mensen met complete downloads weinig tot niets uploaden. Het kan dan gewoon lang duren voordat iedereen de download compleet heeft. Ook te zien als er heel veel peers in je peerlist op ongeveer hetzelfde percentage compleet zitten.

Dus, als je vragen hebt over torrents die slecht lopen, post dan eens wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speed24 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:08:
Daarnaast heb je de availability, ook te vinden bij de statistieken van een specifieke torrent. Staat de availability op <1, dan is er geen complete copy beschikbaar en zal je download op deze manier nooit af komen. Helaas kan het ook voorkomen dat de availability >1 is, maar dat de mensen met complete downloads weinig tot niets uploaden. Het kan dan gewoon lang duren voordat iedereen de download compleet heeft. Ook te zien als er heel veel peers in je peerlist op ongeveer hetzelfde percentage compleet zitten.
Je moet ook weer niet al te veel waarde hechten aan je availability-teller. Deze kijkt alleen naar de clients die aan jou verbonden zijn. Als je dus verbonden bent met 1 client die op 10% is, terwijl er 10.000 leechers zijn, dan kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat je em toch nog binnen krijgt.

Een vervelendere situatie is als je bijvoorbeeld 8 leechers hebt die allemaal op 99% zijn, maar er is niemand meer om de laatste KB's te geven. Daar gaan je rars...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:26

GeeBee

Oddball

2 vraagjes over uTorrent:

Klopt het dat het met uTorrent niet mogelijk is om bepaalde bestanden uit een torrent te downloaden?
Ik heb uiteraard gezocht naar die optie, maar kon het niet vinden.

Ik wil graag aan tijdelijke bestanden een extentie meegeven om de voltooide en gedeeltelijike downloads uit elkaar te kunnen houden.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 16-02-2006 15:46 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
thecompany schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:21:

Groetjes
Ik ben ook overgestapt van azureus naar ABC, maar sinds ik NOD32 geinstalleerd heb lopen mijn downloads steeds vast. Ben 4 torrents aan het downloaden en die liepen tot voorkort prima. Echter nu ben ik aan het downloaden en stoppen mijn torrents na ong 10 sec. De download snelheid blijft dan staan op bv 128kb/s. na 5 min staat deze dan nog op 128kb/s en is het deel wat ik gedownload heb nog net zo groot als voorheen. Als ik ABC opnieuw opstart doet deze het weer voor 10 sec en loopt dat weer vast. Heb NOD32 al verwijderd en ABC opnieuw geinstalleerd. Iemand nog andere ideeen?

• Perzikvrucht
speed24 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:08:
[...]
Geef eens wat meer info,
zo'n vaag verhaal heb je niks aan.
Bij torrents is namelijk altijd heel veel informatie te vinden.
Ook is het zo dat het erg afhangt van bij welke sites je zit. De open torrents zijn meestal nogal irritant, mensen die meteen afkappen als hun download klaar is en mensen met maar 1kb/s upload zijn daar normaal. Bij gesloten sites met torrents krijg je dat soort problemen meestal niet.

Over de statistieken:
Ten eerste kun je zien hoeveel seeds (volledige kopieen) en peers (nog niet voltooide downloads) zijn.
Daarbij komt dat er wel 1000'en seeds/peers kunnen zijn, maar je hoeft niet met alle verbonden te zijn. Kijk in het lijstje met verbonden peers (zoals te zien bij Azureus, uTorrent en de rest) of er peers tussen zitten die een hoog percentage compleet hebben. Zo ja, dan is de kans groot dat je ook ooit een complete copy krijgt.

Dus, als je vragen hebt over torrents die slecht lopen, post dan eens wat meer info.
Snap alleen dat van die open en gesloten sites niet.
Zijn gesloten dat je eerst moet inloggen, en dat je wel gratis mag registreren?

[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 16-02-2006 16:29 ]

• Speed24
  • Niet online
Haal die sites maar weg, dat mag echt niet.
( niet eerst modjes afwachten, je mag in de eerste plaats zoiets niet posten).

Die sites zijn open sites, daar heb je geen wachtwoord voor nodig om binnen te komen.
Je hebt ook closed sites, waarbij je moet inloggen met username/password. Daar wordt ook je share ratio bijgehouden, hoeveel je up- en download. Er is dus controle of je niet iets download, en daarna ook meteen de upload stopt. Er wordt verwacht dat je ongeveer evenveel download als dat je upload ( share ratio van 1).
Bij de open sites is die controle er niet. Je bent dus veel minder zeker dat je alles kunt downloaden. Er zijn veel mensen die iets download en dan meteen hun upload stoppen, of die hun upload heel laag zetten (nog vervelender: lijkt of er genoeg aanbieders zijn, maar niemand upload effectief --> komt download nooit af).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:20:
Je moet ook weer niet al te veel waarde hechten aan je availability-teller. Deze kijkt alleen naar de clients die aan jou verbonden zijn. Als je dus verbonden bent met 1 client die op 10% is, terwijl er 10.000 leechers zijn, dan kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat je em toch nog binnen krijgt.
Een vervelendere situatie is als je bijvoorbeeld 8 leechers hebt die allemaal op 99% zijn, maar er is niemand meer om de laatste KB's te geven. Daar gaan je rars...
Dat is zo heerlijk aan Bitspirit, bij die torrent cleint kan je makelijk zien of een torrent 100% in het netwerk zit of dat er bepaalde blocks ontbreken en welke bloks. Als ze toch maar in de bestanden zitten die niet belangrijk zijn dan is het helemaal niet zo erg.

Verwijderd

GeeBee schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:45:
2 vraagjes over uTorrent:

Klopt het dat het met uTorrent niet mogelijk is om bepaalde bestanden uit een torrent te downloaden?
Ik heb uiteraard gezocht naar die optie, maar kon het niet vinden.
Als je een torrent opent zou normaal een schermpje opspringen, en daar kun je dan aanvinken welke bestanden je zou willen downloaden.

Anders kun je ook bij de tabbladen (beneden het scherm) "Files" pakken, en dan kun op de files die je niet wilt right click --> Don't download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Azureus en uTorrent.

Azureus is verreweg de snelste, zo rond de 100-200kB/s. Maar mn pc wordt er zo traag van, (512MB RAM)dat ik dan verder ook niks kan doen. Wil ik een programmaatje op de achtergrond, waarmee je gewoon kan doorwerken, gebruik ik utorrent, zo'n 20-50kB/s.

Echter, een vriend van mij heeft exact hetzelfde ADSL abonnement als ik (Planet ADSL Comfort) maar die haalt met Azureus zo'n 600kB/s. Je raad het al: ik heb een NAT probleem.

Dus ik denk dat mijn modem het probleem is. Maar voor dat ik het probleem kan oplossen, moet ik erachter komen, welk type mijn modem is. Ik heb een Alcatel Speedtouch Home.

Weet iemand misschien welk typenummer dat is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat denk je ervan om eens op dat ding zelf te kijken? :X

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:02:
Ik gebruik Azureus en uTorrent.

Azureus is verreweg de snelste, zo rond de 100-200kB/s. Maar mn pc wordt er zo traag van, (512MB RAM)dat ik dan verder ook niks kan doen. Wil ik een programmaatje op de achtergrond, waarmee je gewoon kan doorwerken, gebruik ik utorrent, zo'n 20-50kB/s.

Echter, een vriend van mij heeft exact hetzelfde ADSL abonnement als ik (Planet ADSL Comfort) maar die haalt met Azureus zo'n 600kB/s. Je raad het al: ik heb een NAT probleem.

Dus ik denk dat mijn modem het probleem is. Maar voor dat ik het probleem kan oplossen, moet ik erachter komen, welk type mijn modem is. Ik heb een Alcatel Speedtouch Home.

Weet iemand misschien welk typenummer dat is? :X
OMG daar kan ik alleenmaar van dromen :'(
Kom niet boven de 5/10 kb/s uit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sinds ik Bitdefender gebruik en geen nVidia Firewall meer zit ik snel aan de 100+ kilobyte/sec. Geweldig dit! Nieuwsgroepen zijn ook gaaf alleen daar word ik iedere x gek van dat je de header van de nieuwsgroep moet updaten en het binnnehalen van de headers van een grote groep duurt met een 2mbit verbinding meer dan een uur. Dit hoeft bij Bittorrent niet :) Voorlopig als ik met 100+ kilobyte/sec mijn meuk binnen kan halen mogen die nieuwsgroepen een andere klant zoeken!

Uiteraard hebben allebei de methodes hun nadelen:

- Als bittorrent geen seeders heeft gaat het traag.
- Nieuwsgroepen hebben altijd een lekker snelle 1gbit verbinding (over het algemeen)
- Bittorrent heeft een langere 'lifetime', bij nieuwsgroepen hooguit een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is het probleem van het sharen van private torrent files in bitcomet inmiddels opgelost? Ik overweeg bitcomet nl te gaan proberen, maar wil niet het risico lopen een ban te krijgen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
CrashOne schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:05:
Is het probleem van het sharen van private torrent files in bitcomet inmiddels opgelost? Ik overweeg bitcomet nl te gaan proberen, maar wil niet het risico lopen een ban te krijgen.
Sinds versie 0.61 wordt BitComet weer toegelaten.
We zijn ondertussen aangeland bij versie 0.62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

webfreakz.nl schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:52:
...Nieuwsgroepen zijn ook gaaf alleen daar word ik iedere x gek van dat je de header van de nieuwsgroep moet updaten en het binnnehalen van de headers van een grote groep duurt met een 2mbit verbinding meer dan een uur. Dit hoeft bij Bittorrent niet :) Voorlopig als ik met 100+ kilobyte/sec mijn meuk binnen kan halen mogen die nieuwsgroepen een andere klant zoeken!
Zeker nooit van een NZB gehoord. Dan hoef je geen headers te downloaden. Of supersearch in Newsleecher (Grabit heeft iets soortgelijks).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:10
Hmm... nntp... hmm.... _/-\o_
Ik gebruik voor torrens trouwens uTorrent, lekker lichtgewicht en snel.

[ Voor 55% gewijzigd door woutertje op 21-02-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:52:
- Als bittorrent geen seeders heeft gaat het traag.
- Nieuwsgroepen hebben altijd een lekker snelle 1gbit verbinding (over het algemeen)
Ik ben het niet met deze punten eens..
Seeders hoeven niet snel te zijn, een leecher kan ook met 100kb/s uploaden ,maar niet 100%. Heb je nou 1 seeder en 2 leechers én hebben de leechers respectievelijk de 1e helft en de 2e helft, dan kan je sneller downloaden dan 3 seeders en 1 leecher..

Tevens als je op goede sites zit kun je echt wel 10 mbit downloaden met torrents. Vaak genoeg gezien bij één van mijn sites TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ewald ! schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:05:
[...]

Ik ben het niet met deze punten eens..
Seeders hoeven niet snel te zijn, een leecher kan ook met 100kb/s uploaden ,maar niet 100%. Heb je nou 1 seeder en 2 leechers én hebben de leechers respectievelijk de 1e helft en de 2e helft, dan kan je sneller downloaden dan 3 seeders en 1 leecher..

Tevens als je op goede sites zit kun je echt wel 10 mbit downloaden met torrents. Vaak genoeg gezien bij één van mijn sites TL
Ik heb ook heel vaak dat ik bestanden met 1 Mbyte download :)
Je moet hiervoor natuurlijk:
1) bij de juiste site zijn (bijna altijd closed community)
2) wat je wil downloaden, moet "nieuw" zijn.

Het is bij mij dan wel vaak zo dat wat ik dan wil downloaden, heel vaak op usenet verschijnt (omdat het nieuw is), en dan download ik 't liever van usenet (hoef dan niet te uploaden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Hier ook een uTorrent gebruiker :)

Prima clien, zuipt niet zo enorm veel mem als Java + Azureus dat doet. Snelheden doen hier niet onder voor Azureus.

Het enige nadeel dat de uploadcap niet zo streng wordt genomen. Ik stel 'm in op 70KB/sec zodat ik nog een beetje online kan gamen, maar regelmatig zit ik aan de 80 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:57

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb ook lang Utorrent gebruikt, totdat ik een linux oplossing zocht. Ik gebruik nu bittorrent+torrentflux(webinterface) en ik wil niet meer zonder. Het enige nadeel vind ik nog dat je geen stukken van torrents kan downloaden maargoed daar kan ik wel mee leven. Snelheid vind ik ook erg goed (k heb nu al 170KB/s gehaalt, het maximum van mijn verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Yapser schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 01:57:
Hier ook een uTorrent gebruiker :)

Prima clien, zuipt niet zo enorm veel mem als Java + Azureus dat doet. Snelheden doen hier niet onder voor Azureus.

Het enige nadeel dat de uploadcap niet zo streng wordt genomen. Ik stel 'm in op 70KB/sec zodat ik nog een beetje online kan gamen, maar regelmatig zit ik aan de 80 en hoger.
Gebruik het programma sinds het begin, en de eerste versies hadden dit probleem.
Maar dat is bij mij al lang geleden. µtorrent houdt zich bij mij precies aan de down- en uplimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

^^^ Bij mij is dat dus ook de enige reden waarom ik µtorrent niet gebruik. Die downloadlimiet die je in kan stellen kunnen ze er net zo goed uitslopen want hij werkt absoluut niet. Bij BitComet werkt die perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
MAZZA schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:45:
^^^ Bij mij is dat dus ook de enige reden waarom ik µtorrent niet gebruik. Die downloadlimiet die je in kan stellen kunnen ze er net zo goed uitslopen want hij werkt absoluut niet. Bij BitComet werkt die perfect.
Raar dat die dan bij mij wel perfect werkt.
Misschien moet je op het forum kijken of dit een vaker voorkomend probleem is. Zo ja, dan zal dit snel verholpen worden in een van de volgende versies denk ik.
Wat je ook kan doen is tijdelijk BWMeter gebruiken, en daar je limieten instellen.
Bij elkaar vreet het nog steeds minder RAM/CPU dan Azureus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:36
Ik heb sinds de firmware update van mijn router (speedtouch 546) problemen met azureus. Ik krijg een NAT error, dus de downloads gaan een stuk slomer. Emule daarentegen werkt wel met een high ID en het kademlia netwerk staat ook 'open', terwijl dat vóór de firmware update altijd op 'firewalled' stond. Emule werkt dus zonder problemen, azureus niet.

Ik ben nu Utorrent aan het proberen. Deze gebruikt standaard poort 32459. Ik heb deze dus net geforward: protocal heb ik ANY ingevoerd, dus zowel UDP als TCP.
Bij port range typ ik 2 x 32459 in, dus 32459 - 32459.
Bij 'translate to' weet ik niet zeker wat ik in moet vullen, dus daar heb ik 32459 ingevoerd.
Maar als ik dan een NAT test ga doen krijg ik weer een error.
Kan iemand me hier bij helpen???

PS: Mijn router staat niet op portforward.com, en als ik de standaard poort van azureus gebruik, ik meen 6881, doet ie het wel. Deze instellingen van azureus staat standaard al in de router firmware, maar als je een andere poort gebruikt, bijvoorbeeld 32459 zou die (volgens vele fora) beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
stimpy-NL schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:19:
Ik heb sinds de firmware update van mijn router (speedtouch 546) problemen met azureus. Ik krijg een NAT error, dus de downloads gaan een stuk slomer. Emule daarentegen werkt wel met een high ID en het kademlia netwerk staat ook 'open', terwijl dat vóór de firmware update altijd op 'firewalled' stond. Emule werkt dus zonder problemen, azureus niet.

Ik ben nu Utorrent aan het proberen. Deze gebruikt standaard poort 32459. Ik heb deze dus net geforward: protocal heb ik ANY ingevoerd, dus zowel UDP als TCP.
Bij port range typ ik 2 x 32459 in, dus 32459 - 32459.
Bij 'translate to' weet ik niet zeker wat ik in moet vullen, dus daar heb ik 32459 ingevoerd.
Maar als ik dan een NAT test ga doen krijg ik weer een error.
Kan iemand me hier bij helpen???

PS: Mijn router staat niet op portforward.com, en als ik de standaard poort van azureus gebruik, ik meen 6881, doet ie het wel. Deze instellingen van azureus staat standaard al in de router firmware, maar als je een andere poort gebruikt, bijvoorbeeld 32459 zou die (volgens vele fora) beter moeten werken.
Je moet een poort (32459) doorsturen naar jouw PC met µTorrent.

Dus de externe poort 32459 gaat naar poort 32459 op jouw PC (bijv. 192.168.0.1).

Bij 'Translate to' zul je het IP-adres van jouw interne PC moeten invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
ik kan maar heel weinig typen bij 'translate to'. Het ip van de pc past er niet in......
en als ik dan kijk naar voorbeelden van vooraf ingevoerde programma's, dan staat er bij 'translate to' hetzelfde als bij de port range.

nog een vraag: Raden jullie me aan om over te stappen van azureus op utorrent? want ik lees hier de laatste tijd veel over...

[ Voor 75% gewijzigd door stimpyMGS op 25-02-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Welke revisie heb je van de Speedtouch?

Hier staan de handleidingen:
http://speedtouch.com/support.htm

Ik heb nu bij de 4.0 revisie gekeken, daar staat wel 'translate to', maar dat is een hele andere optie.
( combineren van poorten naar 1 specifieke poort)

Je moet bij Toolbox --> Game and application sharing zitten:

Directe link werkt helaas niet. Pak de user guide, ga naar de optie 'Toolbox', volg daar de link naar Game and application sharing.

[ Voor 27% gewijzigd door Speed24 op 25-02-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpy-NL schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:36:nog een vraag: Raden jullie me aan om over te stappen van azureus op utorrent? want ik lees hier de laatste tijd veel over...
Het is een erg fijn programmaatje. Lekker klein, simpel en toch genoeg mogelijkheden qua opties/instellingen. Maar nu werk je dus met Azureus? Als je er tevreden mee bent, waarom zou je overstappen? Het verschil gaat 'm dan zitten in het geheugengebruik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zoiezo geen reden om µtorrent niet uit te proberen. Het is enkele kb's groot, je hoeft het niet te installeren (gewoon runnen), en hij vraagt netjes of je torrents ermee geopend moeten worden. De instellingen worden geloof ik in /Application Data opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je met notepad een bestand met de naam settings.dat aanmaakt, worden alle instellling in de map waar utorrent in staat opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
speed24 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:13:
Welke revisie heb je van de Speedtouch?

Hier staan de handleidingen:

Ik heb nu bij de 4.0 revisie gekeken, daar staat wel 'translate to', maar dat is een hele andere optie.
( combineren van poorten naar 1 specifieke poort)

Je moet bij Toolbox --> Game and application sharing zitten:

Directe link werkt helaas niet. Pak de user guide, ga naar de optie 'Toolbox', volg daar de link naar Game and application sharing.
Dat ik bij game and app sharing moest zijn had ik al in de gaten ;) ik had immers al alles ingevoerd. Maar als het goed is zou ik datzelfde poort nummer ook onder 'translate to' kunnen zetten.
Maar ik heb nu een nieuwere firmware geinstalleerd, pas 1 of 2 weken uit. Na het configureren van de router werkte alles gewoon, emule heeft een high ID, azureus en utorrent geen nat fouten meer, alles werkt gewoon prima, en dat zonder iets te forwarden (router is gereset). Beetje vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Hmz kun je bij Utorrent dan een upload limit instellen? Wist ik helemaal niet, nu is mijn vraag natuurlijk waar je die ergens kunt instellen, want ik kan alleen mijn download instellen waarmee dan automatisch een upload snelheid word geselecteerd.

Niet erg natuurlijk, behalve als ik ooit ff wat meer upload nodig moet hebben :X

Versie 1.4

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Strider schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:21:
Hmz kun je bij Utorrent dan een upload limit instellen? Wist ik helemaal niet, nu is mijn vraag natuurlijk waar je die ergens kunt instellen, want ik kan alleen mijn download instellen waarmee dan automatisch een upload snelheid word geselecteerd.

Niet erg natuurlijk, behalve als ik ooit ff wat meer upload nodig moet hebben :X

Versie 1.4
Rechtsonder in de statusbalk kun je met de rechtermuisklik een andere waarde selecteren.
Daarnaast kun je nog via Options --> Preferences --> Network de snelheid instellen.
stimpy-NL schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:53:
[...]
Dat ik bij game and app sharing moest zijn had ik al in de gaten ;) ik had immers al alles ingevoerd. Maar als het goed is zou ik datzelfde poort nummer ook onder 'translate to' kunnen zetten.
Maar ik heb nu een nieuwere firmware geinstalleerd, pas 1 of 2 weken uit. Na het configureren van de router werkte alles gewoon, emule heeft een high ID, azureus en utorrent geen nat fouten meer, alles werkt gewoon prima, en dat zonder iets te forwarden (router is gereset). Beetje vreemd 8)7
Waarschijnlijk staat UP&P (universal plug and play) nu aan, waardoor de poorten automatisch opengezet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Speed24 op 26-02-2006 15:25 . Reden: quote-fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Maken Bittorrent clients ook gebruik van een ipfilter.dat (ip-blocklijst) zoals Emule? Is een bittorrent gebruiker anoniemer dan een emule gebruiker op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

µTorrent ondersteund wel het gebruik van ipfilters, alhoewel je het zelf moet bijhouden (geen auto-update). Torrent gebruikers zijn even anoniem als eMule gebruikers (oftewel.. p2p in het algemeen).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik gebruik eigenlijk nooit een IPfilter, ik heb BitComet als Client.

Zijn er mensen die hier een IPfilter gebruiken en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik niet, maar ik DL ook nooit westerse backups... ^_^
Trouwens, ik merk toch dat er nog steeds BitComet ghostleecher clients rond zwerven. Ik had van het weekend 2 peers in m'n uploadlijst, die niet bij de tracker vermeld stonden, naast dat het beiden BitComet gebruikers waren (v61+v62). Zal wel weer een hackpatch geweest zijn. Nu is het wel jammer dat je met µTorrent zulke klieren niet kan bannen, dus had ik ze maar ingesteld op 1KB/s (via Netlimiter op IP) en dat de rest wel de volle mep kregen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik gebruik altijd Azureus tot tevredenheid, heb volgens mij niet recentelijk iets gewijzigd.. en nu opeens krijg ik steeds de melding van Azureus dat 'Java probably is being firewalled', en kan ik geen verbinding maken en start Azureus niet goed op.

Ik kan nog geen oplossing hiervoor vinden, weet iemand wat dit kan zijn?

[edit]
Heb de laatste download/torrent verwijderd, de pc opnieuw gestart en opnieuw Azureus gestart. Nu lijkt het weer goed te gaan. Waar heeft het dan aan gelegen? Aan een 'foute' torrent of aan mijn modem of?

[ Voor 30% gewijzigd door Syntagma op 28-02-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Blisterin_Bull schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:09:
µTorrent ondersteund wel het gebruik van ipfilters, alhoewel je het zelf moet bijhouden (geen auto-update). Torrent gebruikers zijn even anoniem als eMule gebruikers (oftewel.. p2p in het algemeen).
Thanks. Heb de beta gedownload van www.utorrent.com en geinstalleerd. Er werd alleen een shortcut op mijn desktop aangemaakt. Heb even rond geneusd in de settings...maar zie nergens dat je een ipfilter kan laden??? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je het bestand gewoon in de directory van utorrent plaatsen. Maar maar kun je een up2date versie van ipfilters downloaden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

onder advanced settings staat de rule:
"Use Ipfilter" (true/false)
het bestandje zal je neem ik aan in de utorrent dir moeten pleuren. I'm not sure, omdat ik zelf niets filter.. =]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe kom je aan zo'n up-to-date bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dit krijg ik(rood omcikelde) als ik mijn muis op het gele bolletje houd met erachter "DHT Firewalled"
Weet iemand wat dit inhoud?

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/1999/huh0vs.th.jpg

En ligt dit aan mij of aan de seeders?

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:43:
Maar hoe kom je aan zo'n up-to-date bestand?
Gewoon zoeken in Google op ipfilter.... ergens vind je websites met de naam openmedia en bluetack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matsume schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:03:
Dit krijg ik(rood omcikelde) als ik mijn muis op het gele bolletje houd met erachter "DHT Firewalled"
Weet iemand wat dit inhoud?

[afbeelding]

En ligt dit aan mij of aan de seeders?
Had je het al gechecked met een andere torrent. Een patch van een game is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:49:
[...]

Had je het al gechecked met een andere torrent. Een patch van een game is een optie.
Dit snap ik niet helemaal :? .
Ik wil dus weten wat het is, en of het aan mij ligt of aan een van de seeders (oid)?
Ik heb dit volgens mij wel bij elke torrent :o .
Ik heb de poort 6881 ook al geforward(US robotics 8003) naar mijn computer. En azureus poort check zegt ook dat ie "NAT-OK" is, dus dit zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Stel voor de lol eens een andere poort in ipv de standaard. Indien niet teveel moeite, je router resetten naar default, opnieuw configgen met poorten open voor BT, settings opslaan en restarten.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Blisterin_Bull schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:28:
Stel voor de lol eens een andere poort in ipv de standaard. Indien niet teveel moeite, je router resetten naar default, opnieuw configgen met poorten open voor BT, settings opslaan en restarten.
het blijkt dat na een tijd wachten, dat hij dan op groen springt. Het ligt dus niet aan mij denk ik.
Maar ik heb nog een andere vraag:
Wat is jullie ervaring met bitcomet en azureus(dus iemand die ze alle 2 heeft geprobeerd).
Welke is sneller, minder cpu gebruik etc.

EDIT: nog een vraagje, ik heb de TCP/IP hack ding gebruikt, nu heb ik dus een max connection van 50, is dit wel beter? of moet ik het veranderen naar meer(100 oid)?
En hoe kan ik controleren of het echt veranderd is?

[ Voor 16% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-03-2006 16:45 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste