Het grote Bittorrent-clients topic [3]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 45.848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

stimpy-NL schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:54:
ey welke poorten moet ik gebruiken voor azureus. ik heb gehoord dat je beter iets anders kunt gebruiken dan de standaard 6881...
klopt gebruik een poort tusen de 40000 en 60000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107510

niels88 schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:43:
[...]

Je snapt hopelijk waarom bittorent snel werkt. Dit houdt in dat je geen **** hebt aan leechers die niks willen sharen. Als je dan te aso bent om te uploaden stap dan over op usenet ofzo, want hier heb je dan echt niks te zoeken :/
kan allemaal wel zijn, maar de ULlimiet is hier 2(!) gigabyte, en we zitten hier met 5 computers. Dus, zelfs aan 5kb/s (UL in azureus) zouden we al na 110uur op smallband zitten. Maar wees gerust, 'k zal em daarop wel laten staan, kwil alleen meer DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpy-NL schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:54:
ey welke poorten moet ik gebruiken voor azureus. ik heb gehoord dat je beter iets anders kunt gebruiken dan de standaard 6881...
kies een poort tussen 40000 en 50000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:44
k, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:47
Anoniem: 22297 schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:40:
[...]

klopt gebruik een poort tusen de 40000 en 60000
Ik gebruik bitcomet, en gebruik wle gewoon port 6881.
Kan iemand mij vertellen waarom port 6881 niet zo goed is dan? Want dan verander ik het wel even.
En moet ik het dan veranderen naar tussen de 40000 en de 60000?(geld hetzelfde voor bitcomet bedoel ik hier dus mee)?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 13:40

BHQ

Gewoon eentje boven 1024 het liefst, ram van mijn part gewoon wat random cijfertjes in.

Wat ik erg iritant vind aan uTorrent dat het UPNP mappen niet altijd goedgaat, als ik dan een paar keer op het verander poort knopje ram dan mapt ie 'm wel correct. What gives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

matsume schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:01:
[...]

Ik gebruik bitcomet, en gebruik wle gewoon port 6881.
Kan iemand mij vertellen waarom port 6881 niet zo goed is dan? Want dan verander ik het wel even.
En moet ik het dan veranderen naar tussen de 40000 en de 60000?(geld hetzelfde voor bitcomet bedoel ik hier dus mee)?

Bedankt
Providers willen nog weleens die poorten cappen of zelfs blokkeren , vandaar :)

Ik gebruik zelf overigens 50000-50100 :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Anoniem: 107510 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:43:
[...]

kan allemaal wel zijn, maar de ULlimiet is hier 2(!) gigabyte, en we zitten hier met 5 computers. Dus, zelfs aan 5kb/s (UL in azureus) zouden we al na 110uur op smallband zitten. Maar wees gerust, 'k zal em daarop wel laten staan, kwil alleen meer DL.
Dan kun je toch echt beter naar nieuwsgroepen, IRC-kanalen of FTP's zoeken, ben ik bang.
In jouw situatie gaat het namelijk nooit lekker werken ... 2 GB upload, dat is wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:41
Wanneer ik Azureus een nachtje laat lopen, of overdag als ik werken ben dan doet mijn internet het verders niets meer, behalve bittorrent 8)7 Zodra ik Azureus dan weer afsluit werkt alles weer.
Aan de snelheid zal het niet liggen, staat op limiet van 100kB en ik heb Chello Extreme. Ik gebruik de poorten 64000 t/m 64100.
Iemand enig idee waarom dit zo is?

[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 21-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Uhmm waarom zoveel poorten? Je hebt er toch maar 1 nodig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Graham schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:04:
Had ik hier ergens gelezen dat iemand het ook had, en lekker snel downloaden. Chello blockt standaard poort ofzo... Download gaat idd wel snel, 's avonds 4 torrents erin, naar bed en 's ochtends is het klaar :9
Alleen is het dus dag dag met de rest van me verbindingen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Je hebt idd. maar 1 poort nodig. Zet Protocol Encryption eens aan en haal je Sweex (of ander gedrocht van <€60) router er eens tussenuit. Chello vertraagt BitTorrent verkeer idd, dat omzeil je op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Capa schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:54:
[...]

Had ik hier ergens gelezen dat iemand het ook had, en lekker snel downloaden. Chello blockt standaard poort ofzo... Download gaat idd wel snel, 's avonds 4 torrents erin, naar bed en 's ochtends is het klaar :9
Alleen is het dus dag dag met de rest van me verbindingen :|
Ik gebruik dan utorrent maar toch maar 1 poort en ik download vaak met 600 KB/s (heb 600/80 KB/s lijntje) met meerdere torrents.

Dus meerdere poorten openzetten om sneller te downloaden lijkt me gewoon bullshit. Wel is het zoals Yapster en jij zelf aangeeft bij Chello zo dat ze de standaard bittorrent poorten blockeren (6881-6889). Over vertragen weet ik niets.

Daarnaast kunnen sommige el cheapo router/modems vaak de hoge aantal connecties niet aan en kan daardoor je connectie gereset worden, vertragen of wat jij zelf hebt veroorzaken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Graham schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:04:
Ach je hebt er ~65000 dus waarom niet he? :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Graham schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:29:
[...]
Ik gebruik dan utorrent maar toch maar 1 poort en ik download vaak met 600 KB/s (heb 600/80 KB/s lijntje) met meerdere torrents.
hmm mijn porten zijn nu wel goed.
Maar ik download af en toe(bij iets nieuws, dus veel seeders) met 600kb/s(heb ook een 600/80kb/s lijntje), maar niet vaak. Doe ik dan wat verkeerd of download jij gewoon dingen met veel seeders? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
matsume schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:22:
[...]

hmm mijn porten zijn nu wel goed.
Maar ik download af en toe(bij iets nieuws, dus veel seeders) met 600kb/s(heb ook een 600/80kb/s lijntje), maar niet vaak. Doe ik dan wat verkeerd of download jij gewoon dingen met veel seeders? |:(
Private tracker ;)

Je kan wel eens testen wat je haalt met een linux distrubutie. Die zijn meestal erg goed geseed.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Graham schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:29:
[...]

Dus meerdere poorten openzetten om sneller te downloaden lijkt me gewoon bullshit. Wel is het zoals Yapster en jij zelf aangeeft bij Chello zo dat ze de standaard bittorrent poorten blockeren (6881-6889). Over vertragen weet ik niets.

Daarnaast kunnen sommige el cheapo router/modems vaak de hoge aantal connecties niet aan en kan daardoor je connectie gereset worden, vertragen of wat jij zelf hebt veroorzaken.
El cheapo issie niet, US robotics wifi 125mbps geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Capa schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 02:05:
[...]

El cheapo issie niet, US robotics wifi 125mbps geval.
Nou goed ga iig terug naar 1 poort en probeer misschien eens utorrent ipv Azureus. Aangezien ik meer mensen met vergelijkbare problemen ken die ook Azureus gebruikte

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb onlangs Azerus geprobeerd (again). Ik had behoefte aan de remote add torrent, zodat ik elders torrents in de queue thuis kan starten. Alleen... traaaag! :(

Ik gebruik al tijden Bit Comet (icm BitComet Accelerator) en haar hier zeer hoge snelheden mee. Vergelijking, zelfde download: azurus schommeling tussen 15 en 30 kbps, bit comet 60 en 70 kbps.
Een verse episode is soms bij BitComet binnen een kwartier klaar, terwijl azureus er een halve dag over doet! :(
Hier baal ik op zich best wel van, want BitComet heeft geen remote access....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

Heeft een poll over welke clients de GoT'ers gebruiken hier toevoegende waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 21:12
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:08:
Heeft een poll over welke clients de GoT'ers gebruiken hier toevoegende waarde?
Lijkt me idd wel een leuk idee :)

Alleen denk ik dat het overgrote deel wel µtorrent gebruikt (de Linux-gebruikers uiteraard niet...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

uTorrent is toch wel mijn favoriet, superklein, snel en stabiel.

De TUDelft is bezig met een bittorrent client, Tribler, gebaseerd op ABC. De enige toevoeging is op dit moment is recommendations op basis van overeenkomst van jou gedownloade torrents met die van anderen.

[ Voor 19% gewijzigd door frogger3d op 26-04-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Bhai schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:07:
Alleen denk ik dat het overgrote deel wel µtorrent gebruikt (de Linux-gebruikers uiteraard niet...) :)
Waarom niet? Kan tegenwoordig met WINE ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
frogger3d schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:11:
uTorrent is toch wel mijn favoriet, superklein, snel en stabiel.

De TUDelft is bezig met een bittorrent client, Tribler, gebaseerd op ABC. De enige toevoeging is op dit moment is recommendations op basis van overeenkomst van jou gedownloade torrents met die van anderen.
Nooit van Tribler gehoord, heb je er ervaring mee? Ik ben benieud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ken tot dusveer geen enkele torrent prog die voldoet aan mijn eisen.
En die zijn niet veel.
Niet te traag zijn, niet te zwaar voor de pc.
Niet teveel crashen en data loss geven bij afsluiten.

Ik heb er al zoveel geprobeerd, en allemaal hebben ze wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Zie ook nieuwsitems van t.net ;)

nieuws: TU Delft komt met 'sociale' p2p-software
nieuws: TU Delft: toekomst is aan p2p-tv

Ik ben op dit moment bezig met een literatuurstudie over bandwidth sharing aan de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik gebruik sinds een paar dagen utorrent in combo met chello, wat perfect werkt opzich, alleen zorgt het programam voor een giga hd gebruik (ding ratelt ongeveer constant als het programma draait).
Is daar een reden voor ofzo? (gebruik atm gewoon std settings).

edit:
diskcatch omhoogzetten lijkt te helpen, iemand enig idee voor een optimale waarde?, ben van 1>>>10 gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 27-04-2006 23:28 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Af en toe ga je toch in supersymmetrie geloven....

Ik was een paar dagen geleden begonnen aan een projectje om TorrentFlux van een Ajax-interface te voorzien. Het leek me wel een leuke gelegenheid om uit te vogelen hoe asymetrisch js + xml nou werkt. Blijkt dat ik natuurlijk helemaal niet zo vernieuwend ben als ik dacht... er waren er al twee bezig aan 2 soortgelijke projecten, waarvan er 1 al de TorrentFlux developers had gesproken. Het lijkt erop dat er een TorrentJax fork komt, of dat de code gemerged wordt in TorrentFlux.

http://www.torrentflux.com/forum/index.php/topic,1228.0.html

Helaas, het lijkt erop dat ik net een maandje te laat TorrentFlux heb ontdekt om faam te maken in de Linux wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150521

Gebruik azureus, licht, overizchtelijk makkelijk zelfs mn vriendin kan er mee werken en dat zegt genoeg!
>:)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 150521 op 28-04-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

hihi
Beetje meer beargumenteren mag ook wel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

gabiballetje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:33:
Ik ken tot dusveer geen enkele torrent prog die voldoet aan mijn eisen.
En die zijn niet veel.
Niet te traag zijn, niet te zwaar voor de pc.
Niet teveel crashen en data loss geven bij afsluiten.

Ik heb er al zoveel geprobeerd, en allemaal hebben ze wel wat.
En je hebt ook uTorrent geprobeerd?

[ Voor 198% gewijzigd door Ultraman op 28-04-2006 17:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 22:27
Erikjebaldie schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:38:
Ik gebruik nu een tijdje Azureus. Nu heb ik het probleem dat als ik iets download het heel snel gaat maar op 99,9% stopt. Dan gaat het terug naar 55 bytes per seconde. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ook is mijn share ratio niet bijzonder hoog. Deze is 0.238.
Weet iemand wat een normale ratio is en hoe lang je moet leechen zodat je een fatsoelijke ratio krijgt?
Precies dat probleem heb ik ook. Drie bestanden staan op 93%, 95% en 99% en dat is al 3 dagen lang zo, de smileys zijn gewoon groen en er zitten ook ruim 200 potentiele uploaders in de zwerm.
Iemand een oplossing?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan moet je dubbelklikken op de naam van de torrent en dan naar details gaan, daar zie je dat iedereen 99,9% heeft. Best jammer ja.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Laatst online: 30-03 21:07
BITLORD THAT'S UBER OWNAGE!>:)
Modbreak:Leer es fatsoenlijk reageren :/

[ Voor 51% gewijzigd door pasta op 09-05-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

arieman007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:26:
BITLORD THAT'S UBER OWNAGE!>:)
Post dan gewoon niet. dit is GoT, geen TweakZone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrVegeta schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:19:
Dan moet je dubbelklikken op de naam van de torrent en dan naar details gaan, daar zie je dat iedereen 99,9% heeft. Best jammer ja.
Er zit dus niets anders op dan te wachten totdat de gebruiker die het laatste stukje wel in zijn bezit heeft zich weer een keer aanmeldt. Fraai is dat, 5gB voor niets gedownlaod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik vraag me af hoe het volgende kan:

Ik heb een torrent gedownload met 0 seeds en ~300 leechers.
Tracker was offline, dus heb ik DHT aangezet in uTorrent. Ik kon gelijk heel snel downloaden (~400 KB/s), en toen ik keek hoeveel % iedereen al gedownload had, varieerde dat van 0%-11%

Nu ben ik al op de 54% en sommige andere in mijn lijstje van peers ook rond de 54%. Ik download nu met ~50 KB/s. 54% is dus het hoogste in mijn lijstje. Het lijkt er zelfs op dat het zal lukken om deze torrent compleet te krijgen, terwijl er geen 1 seed is :/ Bij availability zie ik ook (maar) 0.5 staan...

Komt dit omdat ik alleen kan zien hoeveel er al gedownload is door leechers met wie ik geconnect ben? Dus, zou het kunnen zijn dat er andere users zijn die nul keer met mij geconnect zijn, maar de torrent al ~80% ofzo hebben? Lijkt me wel raar, want ik heb lang zitten kijken naar de users en ik ben 0 keer geconnect met een leecher die meer % gedownload had dan ik.

Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel er gedownload is met de users waarmee ik niet geconnect ben :?

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Bhai schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:40:
*knip*
Bij availability zie ik ook (maar) 0.5 staan...
*knip*
De availability moest minimaal 1 zijn, anders kan je em nooit helemaal binnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
TheovdS schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:43:
[...]

De availability moest minimaal 1 zijn, anders kan je em nooit helemaal binnen krijgen
Weet ik, maar misschien dat seeder *ooit* terugkomt...
Heb niet veel hoop, maarja... tis wel een grote download (~10 gig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Dat downloaden van die torrent lijkt toch te lukken. Ik heb nu availibility 0.997 en 99% binnen :)
Er is nu ook een seeder (sinds ik bij ~75% ben).

DHT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik gebruik altijd BitComet, het draait erg lekker met meerdere trackers en ondersteund ook het DHT netwerk. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 13:58
Heeft iemand hier al de webserver functie in de nieuwste beta van utorrent al geprobeerd? Ik had 'm aangezet, maar het werkte niet, utorrent opnieuw opgestart, maar ik kreeg het niet aan de gang, alles wat ik te zien kreeg was "invalid request". Zijn er nog opties die ingesteld moeten worden out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:39:
Ik gebruik altijd BitComet, het draait erg lekker met meerdere trackers en ondersteund ook het DHT netwerk. Ideaal.
Dan download je waarschijnlijk niet van closed communities :) Die hebben namelijk BitComet geband. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SneakyViper schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:31:
Heeft iemand hier al de webserver functie in de nieuwste beta van utorrent al geprobeerd? Ik had 'm aangezet, maar het werkte niet, utorrent opnieuw opgestart, maar ik kreeg het niet aan de gang, alles wat ik te zien kreeg was "invalid request". Zijn er nog opties die ingesteld moeten worden out of the box?
Gelukkig, het ligt dus niet aan mij :P
Ik had et namelijk ook al geprobeerd ;)

Edit:
Does µTorrent have a web interface?

The web interface is still in alpha state and not yet released to the public.
Edit 2
The webui will not work unless you have the necessary files (which is currently in closed beta). If you do have them, place webui.zip in %AppData%\uTorrent, turn on the webui in General -> Webui, specify the user and pass, then go to http://user:pass@ip:port/gui/

[ Voor 39% gewijzigd door TheovdS op 12-05-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 13:58
TheovdS schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:27:
[...]

Gelukkig, het ligt dus niet aan mij :P
Ik had et namelijk ook al geprobeerd ;)

Edit:

[...]

Edit 2

[...]
En in die thread staat ook dat die webui.zip alleen nog verspreid is onder de beta-testers, dus we zullen nog wel even moeten wachten. Overigens zag ik ook dat er allerlei dingen stuk waren in deze nieuwe beta build, ik heb er zelf nog niet veel slechts mee ervaren, maar het schrikte me toch wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120235

Eén van de testers/ontwikkelaars van µTorrent heeft een kort stukje over de Web Inteface geschreven. Ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 120235 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:19:
Eén van de testers/ontwikkelaars van µTorrent heeft een kort stukje over de Web Inteface geschreven. Ziet er wel leuk uit :)
[rml]webfreakz.nl in "Het grote Bittorrent-clients topic [ 3]"[/rml] ;)

Er is nieuwe beta! http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=9495

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik Azureus, al voor een lange tijd. Eerst had ik aaaaaltijd rode / gele smilies ofzo als ik downloade. Ik had alles geprobeerd om poorten open te zetten etc, niks haalde iets uit. Net een paar maandjes terug weer eens geprobeerd poorten te forwarden: ineens lukte het wel _/-\o_

Zeer tevreden met Azureus, altijd (naja als de torrent goed is) goede download snelheden (meestal standaart wel 100kb/s + (mijn max is 400kb/s)). Dat Azureus geheugen vreet merk ik weinig van, computer werkt goed.

Nu heb ik een vraagje. Kan ik nog dingen doen om mijn download snelheid nog beter te krijgen?

- Maakt het uit welke poort je gebruikt? (ik gebruik poort 45000, met NAT OK!)
- Waarop moet ik de max upload snelheid zetten? (ik heb hem gelimiteerd op 40kb/s en mijn max is 50kb/s)
- Aantal connecties per torrent?
- Maximum aantal connecties globaal?

Alleen als ik download upload ik. Is mijn download klaar dan gaat de upload ook meteen uit.

Stats:
Totaal gedownload: 135 gb
Totaal geupload: 160 gb
DL/UL Ratio: 1.195
Totale tijd online: ca. 75 dagen.

Misschien dat jullie nog wat tips hebben mijn snelheden op te krikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:59:
Ik gebruik Azureus, al voor een lange tijd. Eerst had ik aaaaaltijd rode / gele smilies ofzo als ik downloade. Ik had alles geprobeerd om poorten open te zetten etc, niks haalde iets uit. Net een paar maandjes terug weer eens geprobeerd poorten te forwarden: ineens lukte het wel _/-\o_

Zeer tevreden met Azureus, altijd (naja als de torrent goed is) goede download snelheden (meestal standaart wel 100kb/s + (mijn max is 400kb/s)). Dat Azureus geheugen vreet merk ik weinig van, computer werkt goed.

Nu heb ik een vraagje. Kan ik nog dingen doen om mijn download snelheid nog beter te krijgen?

- Maakt het uit welke poort je gebruikt? (ik gebruik poort 45000, met NAT OK!)
- Waarop moet ik de max upload snelheid zetten? (ik heb hem gelimiteerd op 40kb/s en mijn max is 50kb/s)
- Aantal connecties per torrent?
- Maximum aantal connecties globaal?

Alleen als ik download upload ik. Is mijn download klaar dan gaat de upload ook meteen uit.

Stats:
Totaal gedownload: 135 gb
Totaal geupload: 160 gb
DL/UL Ratio: 1.195
Totale tijd online: ca. 75 dagen.

Misschien dat jullie nog wat tips hebben mijn snelheden op te krikken ;)
A.U.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
het programma wat ik altijd gebruik (onder linux) is rtorrent (http://libtorrent.rakshasa.no/). dit is een programma wat op (mijns inziens) zeer zuinig is met resources en textbased is, zodat je ook via een remote connectie fijn kan werken met je client.

het programma seed verder ook met leuke snelheden, en het kreeg het voor elkaar om 3 8gb bestanden te downloaden op 160kb/s(toen mijn volle lijnsnelheid) met niet meer dan 10% cpu-usage (pin me er niet op vast op precieze aantal) op een 200mhz. dit vond ik best efficient.
(btw, deze bak was servertje thuis.)
toen ik hetzelfde onder o.a. win98 probeerde ging de client dus plat op zn bek en haalde ie ongeveer 10kb/s...

mss dat mensen het hier compleet niet mee eens zijn, maar dat mag natuurlijk ;)

Everything's got a meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik heb net torrentflux geupdate van 1.5 naar 2.1 en moet zeggen dat erg veel veranderd is. Veel details beschikbaar , bepaalde delen van torrents downloaden etc etc. Zelf wat hacks geplaatst om remote via web te kunnen unrarren etc etc en werkt dus heerlijk. Het enige wat ik mis is een makkelijke global upload limiter en uploadlimit on the fly aanpassen. Beide zijn nogal afhankelijk van het backend torrent programma. bittornado 0.3.8 wat deze functies dus niet heeft.

In de toekomst is het wellicht mogelijk andere shell clients te gebruiken waardoor er misschien wel functionaliteit bijkomt :)

Erg tevreden , ik hoef nieteens meer ssh-en naar mijn server om te unrarren... heerlijk!

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Asperientje:
^ is die client ook voor windows beschikbaar dan?
misschien werkt ie niet goed samen met windows of had het met win98 te maken (niet het allerbeste OS..)

* mind_ wil geen flamewar uitlokken ^ :)

[ Voor 8% gewijzigd door mind_ op 23-05-2006 15:57 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
mind_ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:56:
^ is die client ook voor windows beschikbaar dan?
misschien werkt ie niet goed samen met windows of had het met win98 te maken (niet het allerbeste OS..)

* mind_ wil geen flamewar uitlokken ^ :)
erm mss als je het voor windows zou compilen, maar ik denk dat je dan wel het een en ander aan code zou moeten herschrijven ivm dependencies ;)

Everything's got a meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19
weet er iemand een lightweight client voor windows die net als azureus een statistics file kan maken? Ik ben opzich best blij met wat azureus allemaal kan, alleen het verbruikt zo veel geheugen, en wil nu wel eens wat anders proberen. Ik heb uTorrent geprobeerd, maar die maakt geen statistieken aan, het enige dat ik nodig heb is een klein bestandje met daarin de up/download van dat moment. ik heb namelijk een status pagina van m'n server waar ik dat op wil hebben (http://maverick.dynasoft.nl/server ). en dat wil ik zo houden.
Iemand een suggestie voor een client?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bhai schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:32:
[...]

Dan download je waarschijnlijk niet van closed communities :) Die hebben namelijk BitComet geband. (8>
Hoezo hebben ze BitComet gebanned en bv niet utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

13art

Moderator Mobile
Bhai schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:32:
[...]

hmmm heb er niks van gemerkt. download regelmatig torrents waarbij staat dat je lid moet zijn van een community oid, maar gaat meestal wel gewoon goed.

Maar idd waarom alleen bitcomet bannen???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ah ik had al zo'n vermoeden dat azureus best zwaar is.
vooral op mijn wat trage pceetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
matsume schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:35:
[...]
Hoezo hebben ze BitComet gebanned en bv niet utorrent?
Google knows all:
http://www.google.com/search?q=bitcomet%20banned

Slyck News - BitComet Banned From Growing Number of Private Trackers
Maverick schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:15:
weet er iemand een lightweight client voor windows die net als azureus een statistics file kan maken? Ik ben opzich best blij met wat azureus allemaal kan, alleen het verbruikt zo veel geheugen, en wil nu wel eens wat anders proberen. Ik heb uTorrent geprobeerd, maar die maakt geen statistieken aan, het enige dat ik nodig heb is een klein bestandje met daarin de up/download van dat moment. ik heb namelijk een status pagina van m'n server waar ik dat op wil hebben (http://maverick.dynasoft.nl/server ). en dat wil ik zo houden.
Iemand een suggestie voor een client?
Je zou het ook via een andere manier kunnen doen, zoals via een programma als DU-Meter, die zal ook wel naar file kunnen schrijven. Of wil je echt alleen het torrent-verkeer meten?

De statistieken is ook een van de functies die ik mis in uTorrent t.o.v. Azureus, jammer dat er daar niks aan gedaan wordt. Ik gebruikte namelijk de torrent-info voor m'n LCD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje of 3 poort numero 46000 opengezet om lekker mee te kunnen downloaden via Azureus. Alles gaat goed, meestal goede snelheden (mits de torrent veel seeds heeft) en groene smilies die me toelachen in Azureus.

Ik heb mijn PC vannacht aan laten staan om een spel binnen te halen (ca. 4gb). Allemaal goed gelukt, toen ik wakker werd was het spel klaar :) Toen besloot ik nog eventjes een filmpje aan te zetten. Zo gebeurd zo gedaan: de film (ca. 800mb) begon met downloaden.

Ik downloade met ongeveer 150kb/s en mijn upload was 40kb/s (ik heb mijn upload snelheid gelimiteerd naar 40kb/s, mijn max upload is 60kb/s (maar deze snelheid haal ik bijna nooit :'()). Toen kwam het gedoe, ik wilde eens lekker rondlezen op GoT, een beetje Googelen etc: je kent het wel. Alleen pagina's werden enorm sloom of zelf niet geladen. :( Toen ik mijn snelheden liet testen op speedtest.nl was mijn download ~100kb/s en mijn upload 11kb/s. Ik deed deze snelheden toen ik aan het downloaden was dus de snelheden kunnen ongeveer wel kloppen. Alleen de site's werden / worden nog steeds sloom of zelfs niet geladen. Vooral GoT was erg sloom of weigerde.

Iemand een idee hoe dit alles kan? Komt dit door het vele downloaden?

Nog ff specs voor als het nodig is:

- Router: ASUS WL-530g
- Modem: Speedtouch 510
- ISP: Planet Internet (max download: 350kb/s, max upload: 60kb/s)

Bvd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

13art

Moderator Mobile
Hier dan maar ff het verhaal van het weren van bitcomet:

Groeiend aantal torrent-sites weert BitComet-gebruikers
Door Inge Janse - maandag 12 december 2005 14:25 - Bron: Slyck - Views: 33.283 - Permalink
Een groeiend aantal privé-trackers voor torrent-bestanden weert gebruikers van de torrent-client BitComet. Privé-trackers worden gebruikt voor het vinden van torrent-bestanden die niet publiekelijk toegankelijk zijn, en hanteren veelal strenge eisen voor de verhouding tussen de hoeveelheid data die gedownload en geüpload wordt. Gebruikers die zich hier niet aan houden, wordt daarom na enige tijd de toegang tot de privé-tracker ontzegd. Om de torrent-bestanden ook alleen beschikbaar te maken voor geregistreerde leden van een privé-tracker, krijgen de torrent-bestanden een specifieke parameter mee. Torrent-clients die deze parameter tegenkomen, zullen vervolgens het bestand in kwestie niet publiekelijk delen.

BitComet logoHet probleem met de huidige versie van BitComet, 0.60, is dat deze geen notie neemt van deze parameter in het torrent-bestand. Torrent-bestanden die met BitComet worden gedownload, worden daarom automatisch publiek toegankelijk. Een groeiend aantal privé-trackers, waaronder TorrentIT.com, ScT Torrent en Midnight Torrents, ontzegt daarom BitComet-gebruikers de toegang. De ontwikkelaar van BitComet, 'RnySmile', heeft nog niet gereageerd op het probleem. De privé-trackers zelf raden gebruikers aan over te stappen op torrent-clients die de parameter wel respecteren, zoals Azureus of µTorrent.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19
Speed24 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:29:
[...]

Google knows all:
http://www.google.com/search?q=bitcomet%20banned

Slyck News - BitComet Banned From Growing Number of Private Trackers

[...]
Je zou het ook via een andere manier kunnen doen, zoals via een programma als DU-Meter, die zal ook wel naar file kunnen schrijven. Of wil je echt alleen het torrent-verkeer meten?

De statistieken is ook een van de functies die ik mis in uTorrent t.o.v. Azureus, jammer dat er daar niks aan gedaan wordt. Ik gebruikte namelijk de torrent-info voor m'n LCD...
Mja, ik wil alleen het torrent verkeer meten. Verders hoeft de client nieteens veel opties te hebben, maar er is er naast azareus niet een die het heeft lijkt wel.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Raar, ik download met bitcomet sneller dan utorrent, en ze gebruiken de zelfde poort(natuurlijk niet tegelijk). Of moeti k nog wat doen bij utorrent, waardoor hij een boost krijgt, want ik gebruik dan(bitcomet gebanned) liever utorrent.

Trouwens wat doet precies de ipfilter bij utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
matsume schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:23:
[...]

Raar, ik download met bitcomet sneller dan utorrent, en ze gebruiken de zelfde poort(natuurlijk niet tegelijk). Of moeti k nog wat doen bij utorrent, waardoor hij een boost krijgt, want ik gebruik dan(bitcomet gebanned) liever utorrent.

Waar je naar zou kunnen kijken is het aantal openstaande connecties.
Zie Options -> Preferences --> Torrents

uTorrent staat volgens mij standaard best conservatief ingesteld (50 connecties per torrent, 300 in totaal). Sowieso zou ik dat 50 connecties per torrent omhoog gooien naar bijvoorbeeld 100. Het totaal aantal connecties kan ook wel wat omhoog, maar dit is afhankelijk van je router (sommige routers lopen vast als je te veel connecties aanmaakt).

Verder zou ik kijken naar je maximale upload. Heb je die anders staan dan in BitComet? (te hoge upload = langzamer downloaden)

Tot slot blijft het altijd moeilijk om downloadsnelheden te vergelijken. Eigenlijk zou je dan tegelijkertijd moeten kunnen testen op twee identieke internetverbindingen. Helaas is dit in de praktijk niet mogelijk en moet je maar gokken.
Kan het toeval zijn, of lijkt BitComet gewoon maar sneller?

Je gaat wel wat functies missen als van BitComet --> uTorrent gaat.
Ook is het niet zo dat BitComet overal gebanned is, het kan dat alleen een versie gebanned is.
Ik weet een grote private site waar BitComet totaal gebanned is, bij de rest alleen oude versies.

Bij open sites zou je geen probleem moeten hebben, daar hoor je zelfs bij de meerderheid als je BitComet gebruikt (tenminste, wat ik wel eens zie bij de peerlists).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
monnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:32:
Ik heb sinds een weekje of 3 poort numero 46000 opengezet om lekker mee te kunnen downloaden via Azureus. Alles gaat goed, meestal goede snelheden (mits de torrent veel seeds heeft) en groene smilies die me toelachen in Azureus.

Ik heb mijn PC vannacht aan laten staan om een spel binnen te halen (ca. 4gb). Allemaal goed gelukt, toen ik wakker werd was het spel klaar :) Toen besloot ik nog eventjes een filmpje aan te zetten. Zo gebeurd zo gedaan: de film (ca. 800mb) begon met downloaden.

Ik downloade met ongeveer 150kb/s en mijn upload was 40kb/s (ik heb mijn upload snelheid gelimiteerd naar 40kb/s, mijn max upload is 60kb/s (maar deze snelheid haal ik bijna nooit :'()). Toen kwam het gedoe, ik wilde eens lekker rondlezen op GoT, een beetje Googelen etc: je kent het wel. Alleen pagina's werden enorm sloom of zelf niet geladen. :( Toen ik mijn snelheden liet testen op speedtest.nl was mijn download ~100kb/s en mijn upload 11kb/s. Ik deed deze snelheden toen ik aan het downloaden was dus de snelheden kunnen ongeveer wel kloppen. Alleen de site's werden / worden nog steeds sloom of zelfs niet geladen. Vooral GoT was erg sloom of weigerde.

Iemand een idee hoe dit alles kan? Komt dit door het vele downloaden?

Nog ff specs voor als het nodig is:

- Router: ASUS WL-530g
- Modem: Speedtouch 510
- ISP: Planet Internet (max download: 350kb/s, max upload: 60kb/s)

Bvd. :P
Hmmm, na een router / modem reset en computer reboot lijkt het probleem over te zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

matsume schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:23:
[...]
Die filtert bepaalde ip-adressen die in je ipfilter.dat-bestand staan. Dit bestand kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Speed24 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:38:
[...]

Waar je naar zou kunnen kijken is het aantal openstaande connecties.
Zie Options -> Preferences --> Torrents

uTorrent staat volgens mij standaard best conservatief ingesteld (50 connecties per torrent, 300 in totaal). Sowieso zou ik dat 50 connecties per torrent omhoog gooien naar bijvoorbeeld 100. Het totaal aantal connecties kan ook wel wat omhoog, maar dit is afhankelijk van je router (sommige routers lopen vast als je te veel connecties aanmaakt).

Verder zou ik kijken naar je maximale upload. Heb je die anders staan dan in BitComet? (te hoge upload = langzamer downloaden)

Tot slot blijft het altijd moeilijk om downloadsnelheden te vergelijken. Eigenlijk zou je dan tegelijkertijd moeten kunnen testen op twee identieke internetverbindingen. Helaas is dit in de praktijk niet mogelijk en moet je maar gokken.
Kan het toeval zijn, of lijkt BitComet gewoon maar sneller?

Je gaat wel wat functies missen als van BitComet --> uTorrent gaat.
Ook is het niet zo dat BitComet overal gebanned is, het kan dat alleen een versie gebanned is.
Ik weet een grote private site waar BitComet totaal gebanned is, bij de rest alleen oude versies.

Bij open sites zou je geen probleem moeten hebben, daar hoor je zelfs bij de meerderheid als je BitComet gebruikt (tenminste, wat ik wel eens zie bij de peerlists).
Welke private site is ie dan helemaal gebanned?
En als ik de nieuwste versie van Bitcomet aan blijf houden, zou die dan niet gebanned worden(omdat je zegt dat de oude versie's worden gebanned)?
Of kan ik gewoon sowieso beter uTorrent gebruiken, aangezien ik alleen download en upload, verder hebben ik niet zoveel eisen. Alleen moet er wel DHT zijn, wat bij uTorrent is?
Of kan het zijn dat de Bitcomet DHT beter is dan de uTorrent DHT?
En wat is precies "UPnP port mapping"?
Ik heb gehoord dat ik beter een andere poort kan gebruiken dan 6881, klopt dit?

Zo dat zijn veel vraagjes :p..
Hopen dat ik antwoord krijg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

En wat is precies "UPnP port mapping"?
Ik heb gehoord dat ik beter een andere poort kan gebruiken dan 6881, klopt dit?
Upnp zorgt ervoor dat een applicatie (stel bittorent) automatisch met de router regelt dat er poorten gemapped worden. Dit staat sinds kort echter ter discussie aangezien het in bepaalde gevallen te exploiten is. Bij mij staat het dus uit en map ik poorten met de hand.

Soms is het verstandig een andere portrange te gebruiken aangezien providers bijvoorbeeld de standaard bittorent poorten cappen. Ik gebruik zelf 50000-50100 , maar 1 poort is in principe genoeg. Ik houd zelf vaak een poort boven de 50000 aan (maximaal 65000 ongeveer) maar dat is aan jou natuurlijk ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
matsume schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:18:
Welke private site is ie dan helemaal gebanned?
Als ik dat hier zeg, dan word ik gebanned. Torrentsites noemen wordt hier niet gewaardeerd, doe maar niet dus. We gebruiken bittorrent puur voor legale dingen...
En als ik de nieuwste versie van Bitcomet aan blijf houden, zou die dan niet gebanned worden(omdat je zegt dat de oude versie's worden gebanned)?
Ik bedoelde vooral dat de op dit moment oudere versies gebanned zijn, volgens mij was 0.5.9 de grote boosdoener. Dan ook nog 0.6.0 en 0.6.1 die dubieus zijn.
Alle versies die vanaf nu uitkomen zullen wel OK zijn.
Of kan ik gewoon sowieso beter uTorrent gebruiken, aangezien ik alleen download en upload, verder hebben ik niet zoveel eisen. Alleen moet er wel DHT zijn, wat bij uTorrent is?
Of kan het zijn dat de Bitcomet DHT beter is dan de uTorrent DHT?
DHT is juist de boosdoener van de bans. DHT werkt alleen op de publieke sites (waar je geen username/wachtwoord nodig hebt om iets te downloaden), als je dat wil hebben kun je net zo goed bij BitComet blijven. Dan heeft uTorrent misschien geen voordeel voor jou (of je moet gaan voor het lagere resourcegebruik).

Neemt niet weg dat uTorrent ook DHT heeft, en nog 'Peer exchange' wat alleen tussen uTorrent gebruikers onderling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Maar de DHT is hetzelfde? (bij uTorrent en Bticomet)
en wat houd "Peer exchange" dan in?

@Simmie: ik gebruik nu poort 43200, is dat goed?(of zou die ook gebanned kunnen zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
DHT is soort van "standaard" van het uitwisselen van peers. Het fijne weet ik er ook niet van, maar het schijnt dat uTorrent, BitComet en Bram Cohen's client allemaal dezelfde DHT-standaard gebruiken. Deze clients maken dus van hetzelfde DHT-protocol gebruik. Azureus gebruikt daar wel weer een (niet-compatible) eigen standaard voor.

Peer Exchange is voor uTorrent het specifieke protocol voor uitwisseling van peers. Dus uTorrent heeft DHT geimplementeerd naar ontwerp van Bram Cohen (originele maker Bittorrent) en de peer exchange naar eigen inzicht.

Beiden kunnen naast elkaar gebruikt worden.

Poort 43200 is goed. Allesbehalve 6881 is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Een vraagje over uTorrent,

Heeft die ook net als Azureus zo'n statistieken ding waar wordt bijgehouden hoeveel je hebt gedownload en geupload in totaal en deze sessie?
En kun je in dat programma toevallig ook doen dat iets wat klaar is met downloaden niet verder gaat met uploaden?

Azureus is opzich fijn, maar wil nog wel eens zomaar spontaan stoppen bij mij. En ik heb daar nu één of ander gek probleem mee dat mijn graka driver alles veel helderder zet als azureus aan staat.
Vandaar dat ik toch iets anders zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
-DG- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:11:

Heeft die ook net als Azureus zo'n statistieken ding waar wordt bijgehouden hoeveel je hebt gedownload en geupload in totaal en deze sessie?
Ja. Dan zou ik de nieuwste beta pakken op de site:
http://www.utorrent.com/download.php --> beta 463 (op dit moment).
Dan krijg je rechtsonderin in de statusbalk de totale download en upload in MB's te zien (naast de huidige snelheden).
En kun je in dat programma toevallig ook doen dat iets wat klaar is met downloaden niet verder gaat met uploaden?
:X

[ Voor 3% gewijzigd door Speed24 op 13-06-2006 09:57 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Speed24 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:56:
[...]
Ja. Dan zou ik de nieuwste beta pakken op de site:
http://www.utorrent.com/download.php --> beta 463 (op dit moment).
Dan krijg je rechtsonderin in de statusbalk de totale download en upload in MB's te zien (naast de huidige snelheden).
Oke, dankje. :)
[...]
:X
sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

[...]
Jazeker .... tis niet zo moeilijk; Deinstalleren.

... en overstappen op het eMule netwerk.

Maar ja, ook daar zullen ze je dat gedrag niet in dank afnemen zul je merken!

Ik ben blij dat ik meestal bij een tracker zit die dit "HnR" gedrag onmiddelijk afstraft met een permanente ban van de site ...
Gelukkig, want P@P heeft met delen te maken en niet met de egoistische instelling "hebbe hebbe hebbe !!!111~~~"

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 13-06-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Hoe staat het ervoor met UPnP in linux? Zijn er al distro's waarmee dan kan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

help - Show statistics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb het volgende probleem met Bitcomet:
Ik heb een bestand gedownload en na een herstart van bitcomet wil ik dat bestand weer delen. Echter blijft hij dan op connecting staan. Wat natuurlijk niet lekker is voor mijn share ratio.

Iemand een oplossing?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik maak gebruik van µTorrent 1.6 build 474 met het volgende verhaal:

Ik ben 2 torrents aan het downloaden 1.6GB + 1.4GB en de 1.6GB blijft steken op 92.3%. De 1.4GB blijft steken @ 96.5%. Met 'steken' bedoel ik: ik krijg geen seeds/peers toegewezen die daadwerkelijk willen sharen met mij. Het volgende geldt:

1.6GB torrent : 92.3% : 1105Seeds (0 connected) : 123 Peers (24 connected): 0.1KB/s down : 2.1KB/s up : 0.953 Ratio

1.4GB torrent: 96.5% : 1585Seeds (0 connected) : 166 Peers (46 Connected): 0.2KB/s down : 1.5KB/s up : 1.119 Ratio

Zijn er nog tips hoe ik deze torrents verder kan laten downloaden? Vind het namelijk best lullig dat ze al 90+ % zijn :/

UPnP Test is volgens de logger succesvol geslaagd. Het gaat niet om torrents van een private tracker. Met torrents van een private tracker gaat alles prima (ook full speed). Firewalling ga ik me dus ook NIET druk om maken.

Iemand enig idee? Ik hoop dat jullie nog een beetje wijs kunnen uit deze post O-)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 18-05 13:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

webfreakz.nl schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:44:
Ik maak gebruik van µTorrent 1.6 build 474 met het volgende verhaal:

Ik ben 2 torrents aan het downloaden 1.6GB + 1.4GB en de 1.6GB blijft steken op 92.3%. De 1.4GB blijft steken @ 96.5%. Met 'steken' bedoel ik: ik krijg geen seeds/peers toegewezen die daadwerkelijk willen sharen met mij. Het volgende geldt:

1.6GB torrent : 92.3% : 1105Seeds (0 connected) : 123 Peers (24 connected): 0.1KB/s down : 2.1KB/s up : 0.953 Ratio

1.4GB torrent: 96.5% : 1585Seeds (0 connected) : 166 Peers (46 Connected): 0.2KB/s down : 1.5KB/s up : 1.119 Ratio

Zijn er nog tips hoe ik deze torrents verder kan laten downloaden? Vind het namelijk best lullig dat ze al 90+ % zijn :/

UPnP Test is volgens de logger succesvol geslaagd. Het gaat niet om torrents van een private tracker. Met torrents van een private tracker gaat alles prima (ook full speed). Firewalling ga ik me dus ook NIET druk om maken.

Iemand enig idee? Ik hoop dat jullie nog een beetje wijs kunnen uit deze post O-)
Staat er iets onder de "logger"? Misschien is de torrent niet in orde, waardoor de hash-checks niet kloppen en al je peers geband raken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik gebruik µTorrent 1.6 Stable heeft de functionaliteit van Azureus maar is veel overzichtelijker :Y)

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

TheCoolGamer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:59:
[...]

Staat er iets onder de "logger"? Misschien is de torrent niet in orde, waardoor de hash-checks niet kloppen en al je peers geband raken.
Ik heb ze net laten 'force re-check'-en en ze zijn nogsteeds 92.3% en 96.5%. Ze hebben vandaag vanaf 7:30 tot 16:30 aangestaan en 0.0% erbij gekomen...

En de logger heeft alleen meldingen van UPnP (device discovered, already mapped not remapping). Lijkt me prima dus.
Youri Carma schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:04:
Ik gebruik µTorrent 1.6 Stable heeft de functionaliteit van Azureus maar is veel overzichtelijker :Y)
Dat is algemeen bekend en zulke posts zijn hier al 100x langs gekomen...

[ Voor 9% gewijzigd door webfreakz.nl op 25-07-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik heb gezocht op instellingen. maar ik kon niet zo heel veel vinden over wat nu wanneer een goede instelling is.

Ik heb een zyxel Prestige 2602HW-61. modem met een 512Kbs down/ en 80Kbs up.
Een pc van 1ghz, met 256mb sdr-ram.
Ik gebruik azureus. Geen poortproblemen e.d.

Het spel is om aan het gemiddelde snelheid te komen van de swarm (of veelvouden daarvan)

Ik weet dat de upload begrenzer daarbij erg handig kan zijn. Het is iedere keer anders, maar over het algemeen is 14KBS up Per torrent bij mij vaak redelijk optimaal. (de gedachte hierachter is dat wanneer je de upload te hoog zet er minder ruimte is voor downloadverkeer)

Maar de overige instellingen als connecties per torrent.
Accepteer meerdere verbindingen met een user aan/uit.

Die weet ik niet precies hoe ik die moet tweaken. Iemand tips of links naar een handige gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Vraagje:

Als ik een populaire torrent wil downloaden met VEEL seeds, bijvoorbeeld 265 seeds, dan connect hij maar met 2 seeds ofzo, waardoor de download niet echt snel gaat. Alle poorten staan goed, NAT is goed en hij is niet firewalled.

Weet iemand waarom hij maar naar zo weinig seeds connect? De tekst "ratio" onderin is wel rood.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Ik heb zowel uTorrent als Azureus geprobeerd en uTorrent heeft qua instellingen en uiterlijk zeker mijn voorkeur, alleen zit er toch iets fout. Wanneer ik uTorrent aan heb staan dan merk ik een duidelijke vertraging tijdens het surfen. Soms duurt het letterlijk 10 seconde voordat een pagina laadt. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat ik aan het uploaden was (had het gecapt op 40 KB/s up), maar nu merk ik het zelfs als ik een torrent aan heb staan die niets doet.

Bij Azureus merk ik (tijdens het surfen) eigenlijk niks, zelfs wanneer ik met 80 KB/s upload. Maar ik vind uTorrent wat fijner werken, dus misschien dat iemand een ideetje heeft wat hier aan de hand kan zijn? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Hahn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:34:
Ik heb zowel uTorrent als Azureus geprobeerd en uTorrent heeft qua instellingen en uiterlijk zeker mijn voorkeur, alleen zit er toch iets fout. Wanneer ik uTorrent aan heb staan dan merk ik een duidelijke vertraging tijdens het surfen. Soms duurt het letterlijk 10 seconde voordat een pagina laadt. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat ik aan het uploaden was (had het gecapt op 40 KB/s up), maar nu merk ik het zelfs als ik een torrent aan heb staan die niets doet.

Bij Azureus merk ik (tijdens het surfen) eigenlijk niks, zelfs wanneer ik met 80 KB/s upload. Maar ik vind uTorrent wat fijner werken, dus misschien dat iemand een ideetje heeft wat hier aan de hand kan zijn? :)
Ik heb het ook. Ik restart uTorrent en dan is alles weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Bhai schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:32:
[...]
Ik heb het ook. Ik restart uTorrent en dan is alles weer goed :)
Al meerdere keren opnieuw gestart, computer gereboot, modem reboot, hielp allemaal niks.
Op het moment BitLord aan het testen, vind ik al fijner werken dan Azureus en de snelheid is ook weer een stukje beter. Dus ik denk dat ik hier maar bij blijf :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Iemand antwoord op mijn seeds vraag? Ik "download" nu een torrent die 243 heeft, maar ben met 0 connected :{

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

uTorrent vertraagt m'n verbinding ontzettend sinds een paar versies, terwijl het nog lang niet aan m'n connection cap in de router van 768 zit en de load op m'n router (zelfs met QoS) gewoon enorm laag is. Toch maar een andere client zoeken :(, hij was zo fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Yapser schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:00:
uTorrent vertraagt m'n verbinding ontzettend sinds een paar versies, terwijl het nog lang niet aan m'n connection cap in de router van 768 zit en de load op m'n router (zelfs met QoS) gewoon enorm laag is. Toch maar een andere client zoeken :(, hij was zo fijn..
Meld het eens op het µTorrent forum. Als niemand zoiets meld kan er ook niet naar gekeken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Is het mogelijk om Azureus op te starten met de statistics-tab aan? Op activity.
(I.p.v. dat je hem zelf moet selecteren in het tools-menu).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 787 op 20-08-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 11:03
Ik vermoed dat ik dit probleem heb met Utorrent, ik zal Utorrent eens een paar dagen uitzetten.
Spontane BSOD's met vaak een verwijzing naar tcpip.sys. :(

Anoniem: 5760

Mijn adsl verbinding wordt regelmatig verbroken met utorrent 1.6
DHT uitgevinkt, max.connections naar 200.

Het lijkt nu stabiel, maar het probleem treedt op willekeurige momenten op.
Heeft iemand een 100% zekere oplossing voor dit probleem?

• Graham
Yapser schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:00:
Andere optie is om terug te gaan naar een oudere versie
Anoniem: 5760 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:43:
Mijn adsl verbinding wordt regelmatig verbroken met utorrent 1.6
DHT uitgevinkt, max.connections naar 200.

Het lijkt nu stabiel, maar het probleem treedt op willekeurige momenten op.
Heeft iemand een 100% zekere oplossing voor dit probleem?
Ligt misschien wel aan je modem/router.

grahamofthewheels.com

• BHQ

BHQ

Graham schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:57:
[...]

Andere optie is om terug te gaan naar een oudere versie
O'rly ;) Heb nu ff de cap in m'n router naar 4096 gemept en uTorrent naar 2048, en dat vertraagt nu iig. niet. Toch best vaag dat het dan geen hardwarelimitatie is in de router, maar een software (zou je bijna zeggen iig..)
Deïnstalleren tot je zelf netjes gaat seeden. Een trage verbinding is geen excuus, een lage uploadsnelheid ook niet. Gebruik dan gewoon geen Torrents als je wel alles wilt hebben, maar zelf niet wil doorsharen.

[ Voor 35% gewijzigd door BHQ op 23-09-2006 13:15 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik heb zelf altijd Azureus gebruikt, maar sinds een tijdje gebruik ik Utorrent omdat Azureus toch wel belachelijk veel resources vrat, en dat merkte ik soms bij het gamen (haperen), bij Azureus gebeurde dat al bij 4 of 5 torrents.

Nu gebruik ik Utorrent wat in vergelijking vederlicht is , en dezelfde functies heeft die ik gebruik. ook met gamen geen last, ik had laatst 30(!) torrents lopen en ik merkte er dus helemaal niets van . ook is het programma erg kein en geheugen vriendelijk.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Hahn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:34:
[...]

Al meerdere keren opnieuw gestart, computer gereboot, modem reboot, hielp allemaal niks.
Op het moment BitLord aan het testen, vind ik al fijner werken dan Azureus en de snelheid is ook weer een stukje beter. Dus ik denk dat ik hier maar bij blijf :)
Bitlord ... dat ken ik ergens van.

Was dat niet die client die gebaseerd is op BitComet client? Maar dan inclusief adds enzo?
Was dat ook niet die client die tamelijk slecht is voor bittorent swarms en voorkeur heeft voor andere bitlord/bitcomet gebruikers?

Op de meeste private sites is bitlord / bitcomet zo'n beetje gebanned afaik en er zijn veel betere alternatieven.

Zelf gebruik ik sinds kort rTorrent , na het gebruik van Ktorrent. rtorrent is ideaal om te gebruiken in een ssh terminal. Het kan (bijna) alles wat reguliere clients kunnen maar dan in een cli omgeving. En volgens mij komt er binnenkort support voor DHT/uPnP. Het enige wat dan zou missen zijn encrypted verbindingen , maar das nog niet zo'n issue imo. Ik zit trouwens op 8 MB geheugen gebruik en 0.0 - 0.3% cpu gebruik met 50+ torrents open om te seeden. Hoeveel gebruikt utorrent ongeveer met hetzelfde aantal seeds? (meestal ~500 mb torrents hier btw)

[ Voor 8% gewijzigd door Raku op 24-09-2006 02:56 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190312

Ja, Bitlord en Bitspirit zijn allebei gebaseerd op Bitcomet geloof ik. Gebruikte zelf eerst Bitspirit maar ben overgegaan op Azureus nu steeds meer sites Bitspirit blokkeren omdat het een 'valsspeler' is. Alle drie deze programma's verkiezen elkaar boven andere clients om te downloaden/ uploaden en dat schijnt slecht te zijn voor de zwerm. (weet er verder het fijne niet van)

Over Azureus heb ik geen klachten. Gebruik van resources valt bij mij gelukkig erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb een vraag over Azureus, al mijn torrents geven bij de tracker status "Scrape OK" en de smiley blijft grijs. Pas wanneer ik "forceer start" aanklik wordt de smiley groen en begint het downloaden, de tracker status is dan ook "OK". Hoe komt het dat mijn tracker status niet goed is?

De torrents hebben allen meer dan 200 seeders, de NAT=OK en ook krijg ik geen melding dat de DHT gefirewalled is. Qua poortinstellingen moet alles goed zijn zou je zeggen. Ik heb Azureus versie 2.5 en gebruik poort 64***. OS is WinXP, compu zit via een router verbonden met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

argro schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:14:
Ik heb een vraag over Azureus, al mijn torrents geven bij de tracker status "Scrape OK" en de smiley blijft grijs. Pas wanneer ik "forceer start" aanklik wordt de smiley groen en begint het downloaden, de tracker status is dan ook "OK". Hoe komt het dat mijn tracker status niet goed is?

De torrents hebben allen meer dan 200 seeders, de NAT=OK en ook krijg ik geen melding dat de DHT gefirewalled is. Qua poortinstellingen moet alles goed zijn zou je zeggen. Ik heb Azureus versie 2.5 en gebruik poort 64***. OS is WinXP, compu zit via een router verbonden met het internet.
Check out AZ wiki

Het komt er op neer dat je torrent op een soort standby staat en zich avtiveerd wanneer er volgens de rules the seed:peer ratio the laag is. of als jij de minimum gevraagde seed ratio hebt gehaald.

En de msg OK is gewoon good. Ok houdt gewoon in dat alles in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8158

Hoi mensen,

Als ik met azureus een torrent download en later verder ga, of de torrent opnieuw open in de que, dan komt het soms voor dat ineens de filmpjes die ik al eerder heb gedownload (en dus al klaar zijn) qua grootte weer zijn gereduceerd tot een paar honderd Kb. terwijl deze voorheen 350 Mb waren.

Komt iemand dit ook bekend voor? wat doe je eraan?

Vriendelijk bedankt!
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste