Het grote Bittorrent-clients topic [3]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 46.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
No offence, maar als je een topic 'het grote bittorrent client' topic noemt zou ik toch echt verwachten dat eens in de zoveel tijd de TopicStart aangepast wordt en geupdate wordt. Nu moet ik 24 pagina's gaan doorlezen als ik iets te weten wil komen.

Ik zelf gebruik uTorrent. Daarvoor altijd Azureus. Maar uTorrent doet het werkt ook prima en kost gewoon extreem veel minder resources! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Ook hier draait utorrent al een tijd, echt een top programma. Er is alleen 1 ding wat me lichtelijk ergert.
Ik heb hier een modem met geintregreerde router (ZyXEL Prestige 2602HW).
Door die router moet ik dus bij NAT instellingen een poort open zetten. Ik laat utorrent netjes een poort kiezen dmv de knop willekeurig en voer hem in in m'n router. Binnen de kortste keren zie ik een groen vinkje onderin m'n beeld. Tot dusver geen probleem.

Maar als ik m'n pc opnieuw heb opgestart blijft hij hangen op een geel icoon. :? Ik moet dus de "procedure" van hierboven telkens opnieuw uitvoeren als mijn computer opstart (en dat is best vaak).
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Luuk1983 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:24:
No offence, maar als je een topic 'het grote bittorrent client' topic noemt zou ik toch echt verwachten dat eens in de zoveel tijd de TopicStart aangepast wordt en geupdate wordt. Nu moet ik 24 pagina's gaan doorlezen als ik iets te weten wil komen.
Al eer keer een TR gemaakt, maar geen kreeg geen reactie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dutch-Hane schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:44:
Ook hier draait utorrent al een tijd, echt een top programma. Er is alleen 1 ding wat me lichtelijk ergert.
Ik heb hier een modem met geintregreerde router (ZyXEL Prestige 2602HW).
Door die router moet ik dus bij NAT instellingen een poort open zetten. Ik laat utorrent netjes een poort kiezen dmv de knop willekeurig en voer hem in in m'n router. Binnen de kortste keren zie ik een groen vinkje onderin m'n beeld. Tot dusver geen probleem.

Maar als ik m'n pc opnieuw heb opgestart blijft hij hangen op een geel icoon. :? Ik moet dus de "procedure" van hierboven telkens opnieuw uitvoeren als mijn computer opstart (en dat is best vaak).
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Waarom zet je 'm op willekeurig? Heb je daar een reden voor?

Er zijn twee mogelijke opties om je poort in te stellen:
- Je kiest een vaste poort in uTorrent en stelt deze ook in je router in.
- Je laat uTorrent een willekeurige poort kiezen en laat 'm via Universal Plug & Play (UPnP) in je router aanpassen.

Blijkbaar werkt de tweede methode niet helemaal goed bij jou.
Heb je het logboek van Windows als eens doorgekeken? ( zie Control Panel --> Administrative Tools --> Event viewer ). Staan daar misschien UPnP foutmeldingen in?
Is de Windows-service van Universal Plug & Play soms uitgeschakeld? ( zie Start --> Run --> services.msc ).

Ondersteunt je router de UPNP meldingen wel goed? Staan daar misschien fouten in het logboek?

Maar:
Wat ik zou doen is gewoon de poort op een vast poortnummer laten staan, dit 1x invoeren in je router en nooit meer aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Laatst online: 30-06 11:16
Dat ik hem willekeurig een poort laat kiezen is gewoon dat ik weet dat het een goede poort is, pure luiheid eigenlijk :) Dit is gekomen omdat ik dus steeds een andere moest kiezen.
De configuratie is nu volgens onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/9515/utorrentfe9.gif
M'n router ondersteun voor zover ik kan zien wel upnp
[] Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
[] Allow users to make configuration changes through UPnP
[] Allow UPnP to pass through Firewall
Ik wist helemaal niet van upnp af, dus hij stond uit in het modem. Ik haal het vinkje in utorrent wel weg en probeer anders de zaken die je net opnoemde even. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal download ik met 30/40 en upload ik met 70, das toch niet normaal??
Heb 4mb internet v tiscalli.
Heb al dat gebeuren van windows aangepast (ok, wat vaag), van 10 naar 80.
alles is limietloos.
Ben nu bezig met 6gig, heb 3gig gedwonlaod en 5,nog wat geupload :(

Windows XP ICF Status: Firewall TCP port is opened.[LAN-verbinding]
Windows XP ICF Status: Firewall UDP port is opened.[LAN-verbinding]
Windows XP ICF Status: Firewall TCP port is opened.[1394-verbinding]
Windows XP ICF Status: Firewall UDP port is opened.[1394-verbinding]
Windows XP WF Status: TCP Port is opened in Windows Firewall.
Windows XP WF Status: UDP Port is opened in Windows Firewall.
Update Local IP: 10.0.0.5
Windows XP ICS Status: cannot find working ICS.
Windows XP UPnP Status: device not found!
UDP tracker report: WAN IP = --------------------
Connected to UDP helper tracker on 2006-10-08 00:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje Azureus weer eens gebruikt, maar erger me aan de downloadsnelheden. Nu heb ik niet veel ervaring met portforwarden (alleen mijn 360 een static-ip gegeven). Zit met mijn computer in een dynamisch-ip netwerk. Is het dan nog mogelijk mijn port van Azureus te forwarden? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Waarom niet? alleen hopen dat je dezelfde DHCP-lease krijgt als je je pc aanzet.. anders static instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:46:
Waarom niet? alleen hopen dat je dezelfde DHCP-lease krijgt als je je pc aanzet.. anders static instellen.
Ehmz DHCP :D? Ben er niet zo heel erg in thuis, maar bij mijn NAT-setup van mijn router kan ik bij portforwarding maar één IP ingeven.. Dat is het probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ok ik zit met een beetje een minor problem, tis niet geweldig erg, maar er moet toch een oplossing voor zijn. Ik heb sinds vandaag internet + bellen en dus een nieuwe router en dus moest ik weer poortjes mappen en zo. Dus me standaard lekker hoge azureus poort ingesteld en NAT werkt en krijg ook van die mooie groene smilies dus dat is niet het probleem. Wat ik wel heb is dat DHT niet werkt. Beetje op gezocht en je moet dan zelfde poort die je voor NAT open heb in TCP dan open gooien in UDP, dat heb ik dus gedaan en na 6 restarts heb ik nog steeds staan dat het NAT/firewalled is en NAT is aan en firewall juist uit. Iemand een oplossing voor dit? :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Azereus en heb een 20mbit verbinding tot mijn beschikking, maar de snelheid komt niet boven de 50 kb/s uit, de NAT test is goed volgens Azereus en ik heb de porten geforward in de router.
Zijn er nog meer belangrijke instellingen waar ik op moet letten?

En heb nog een vraagje
Wat zijn goede private trackers met een behoorlijke snelheid?

Groet escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:54:
Ik gebruik nu Azereus en heb een 20mbit verbinding tot mijn beschikking, maar de snelheid komt niet boven de 50 kb/s uit, de NAT test is goed volgens Azereus en ik heb de porten geforward in de router.
Zijn er nog meer belangrijke instellingen waar ik op moet letten?

En heb nog een vraagje
Wat zijn goede private trackers met een behoorlijke snelheid?
Is de torrent zelf niet gewoon traag door weinig/trage seeders/leechers?

p.s. vragen naar sites gaat niet werken, kijk maar in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:57:
[...]

Is de torrent zelf niet gewoon traag door weinig/trage seeders/leechers?

p.s. vragen naar sites gaat niet werken, kijk maar in de OP.
Oh ok, sorry had de OP niet gechecked, kwam via google op deze pagina terecht, zo maar even doen.

het aantal seeders zijn 95 en de leechers 750, lijkt me wel genoeg, maar de snelheid is er niet naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:01:
[...]

Oh ok, sorry had de OP niet gechecked, kwam via google op deze pagina terecht, zo maar even doen.

het aantal seeders zijn 95 en de leechers 750, lijkt me wel genoeg, maar de snelheid is er niet naar
Heb je een wanadoo livebox? Die zijn soms niet zo snel met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:45:
Ok ik zit met een beetje een minor problem, tis niet geweldig erg, maar er moet toch een oplossing voor zijn. Ik heb sinds vandaag internet + bellen en dus een nieuwe router en dus moest ik weer poortjes mappen en zo. Dus me standaard lekker hoge azureus poort ingesteld en NAT werkt en krijg ook van die mooie groene smilies dus dat is niet het probleem. Wat ik wel heb is dat DHT niet werkt. Beetje op gezocht en je moet dan zelfde poort die je voor NAT open heb in TCP dan open gooien in UDP, dat heb ik dus gedaan en na 6 restarts heb ik nog steeds staan dat het NAT/firewalled is en NAT is aan en firewall juist uit. Iemand een oplossing voor dit? :)
Hoe heb je de poorten open gezet op je router? Voor welke pc's in je netwerk geldt de portforward? Dat is belangrijk om te weten. Als je iets meer informatie geeft kunnen we je beter helpen. Firewall op je pc zelf gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 15-09 06:44
Ik heb een vraagje. Ik gebruik ABC, maar ik heb het probleem dat de download gewoon stopt, en het ook lijkt alsof ABC niets meer doet. Bij afsluiten krijg ik een melding "errors occured". Ik wil daarom overstappen op uTorrent.
Mijn vraag is nu of ik actieve torrents in ABC kan "overzetten" naar uTorrent, zodat ik gewoon kan blijven seeden e.d.. Anders verlies ik op mijn ratio bij sommige sites....
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

A_A_R schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:19:
Ik heb een vraagje. Ik gebruik ABC, maar ik heb het probleem dat de download gewoon stopt, en het ook lijkt alsof ABC niets meer doet. Bij afsluiten krijg ik een melding "errors occured". Ik wil daarom overstappen op uTorrent.
Mijn vraag is nu of ik actieve torrents in ABC kan "overzetten" naar uTorrent, zodat ik gewoon kan blijven seeden e.d.. Anders verlies ik op mijn ratio bij sommige sites....
Alvast bedankt!
Die seed ratio wordt dacht ik gewoon opgeslagen in het tracker-systeem v/d site. Dus nergens om je zorgen om te maken.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:19:
Alvast bedankt!
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld; Je moet nadat je uTorrent hebt opgestart exact dezelfde torrents in uTorrent starten. Als het goed is vraagt uTorrent dan om een lokatie om e.a. op te slaan. Daar geef je exact dezelfde lokatie op die je eerder had opgegeven in ABC. uTorrent zal dan gaan indexeren (hashen) en uiteindelijk "zien" dat je e.a. al 100% hebt gedownload. Hij gaat dan gewoon over tot het seeden.

Deze truc werkt overigens met alle torrent-proggies (als het goed is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoeld; Je moet nadat je uTorrent hebt opgestart exact dezelfde torrents un uTorrent starten. Als het goed is vraagt uToorent dan om een lokatie om e.a. op te slaan. Daar geeft exact dezelfde lokatie op die je had opgegeven in ABC (voor die torrent). uTorrent zal dan gaan indexeren (hashen) en uiteindelijk "zien" dat je e.a. al 100% hebt gedownload. Hij gaat dan gewoon over tot het seeden.

Deze truc werkt overigens met alle torrent-proggies (als het goed is ;) )
Nee hij bedoelt dat hij z'n ratio niet kwijt wilt raken aangezien je daar op sommige torrent sites wat 'mee bereikt'. Een status bijvoorbeeld, meer opties enz bij een bepaalde ratio.
Punt is echter dat die ratio op de servers van die torrent site opgeslagen staan per gebruiken en je client heeft daar geen invloed op. Hij kan dus gewoon overstappen op µTorrent :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Klopt deze stelling?

Op Usenet kan je veel sneller bestanden downloaden maar zijn deze vaker corrupt/incompleet dan torrentsites. Maar torrents hebben een veel groter assortiment aan downloads maar is dus langzamer dan Usenet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
MrVegeta schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:17:
Klopt deze stelling?

Op Usenet kan je veel sneller bestanden downloaden maar zijn deze vaker corrupt/incompleet dan torrentsites. Maar torrents hebben een veel groter assortiment aan downloads maar is dus langzamer dan Usenet.
Ik heb geen ervaring met usenet wel met torrent.
Torrent is nooit snel bij mij...zeker als het om grote bestanden gaat. Het is bijna zo te zeggen hoe kleiner het bestand des te hoger je downloadsnelheid...of het klopt weet ik nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MrVegeta schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:17:
Klopt deze stelling?

Achter Usenet hangen volledige ingerichte servers (zie bijv www.eweka.nl) dit hangt meestal achter een torrent niet, die worden serveert door veelal thuisgebruikers. Bij private torrent sites heb je inderdaad vaak dat er bijvoorbeeld veel zweden/noren/finnen enzo zijn die vaak 100Mbit lijntjes hebben thuis wat voor ons ook lekker is om van te genieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met Usenet (eweka idd) haal ik constant 800+ kbs. Dus daarover niets te klagen, maar over het aanbod heb ik wel wat te klagen, je kan nooit oude dingen vinden. Dus lijkt me het handigst om Usenet te gebruiken voor nieuwe releases en torrents voor oudere dingen die vaak nog wel te vinden zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheovdS schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
Vraagje hoe spreek je µtorrent eigenlijk uit?

Zoiets als 'joetorrent,' of anders?
Microtorrent en deze gebruik ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MrVegeta schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:23:
Met Usenet (eweka idd) haal ik constant 800+ kbs. Dus daarover niets te klagen, maar over het aanbod heb ik wel wat te klagen, je kan nooit oude dingen vinden. Dus lijkt me het handigst om Usenet te gebruiken voor nieuwe releases en torrents voor oudere dingen die vaak nog wel te vinden zijn.
Ja en Nee. De torrents zijn dan misschien nogsteeds wel te vinden, alleen als er geen leechers/seeders meer zijn heb je nogsteeds een probleem.

Er zijn andere Usnet aanbieders die 90 dagen retentie bieden zag ik vanmiddag in ene google-ad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
MrVegeta schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:23:
Mijn ervaring is dat je idd met Usenet eerder de nieuwste dingen kan vinden (soms wordt er ook oude meuk gepost). Het E2DK netwerk is het beste als het aan komt tot hele oude dingen. Bittorrent valt eigenlijk een beetje tussen Usenet en E2DK in, maar voornamelijk richting Usenet (qua nieuwe meuk dan).

Qua snelheid wint Usenet het. Bittorrent is zoals al eerder gezegd afhankelijk van de seeds/peers ratio en hun snelheid maar ik kan er erg aardige snelheden halen die vergelijkbaar zijn met Usenet. E2DK netwerk is gewoon erg traag maar als je iets ouds wilt is het DE plek.

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 03-11-2006 21:38 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 15-09 06:44
webfreakz.nl schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:40:
[...]

Nee hij bedoelt dat hij z'n ratio niet kwijt wilt raken aangezien je daar op sommige torrent sites wat 'mee bereikt'. Een status bijvoorbeeld, meer opties enz bij een bepaalde ratio.
Punt is echter dat die ratio op de servers van die torrent site opgeslagen staan per gebruiken en je client heeft daar geen invloed op. Hij kan dus gewoon overstappen op µTorrent :)
Ik bedoelde eigenlijk dat ik mijn torrentinfo niet kwijt zou raken, en dat ik door kan blijven seeden met een torrent die ik al gedownload heb (zoals G_M_C dus bedoelde). Bedankt voor alle info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb een vraagje, ik zoek een torrent client op mijn server. Het is een Epia bakje met 192MB intern, 2 4GB HDD voor het OS, en nog een 250GB model voor storage. Draait XP Pro.
Ik heb er nu ABC 3.1 op staan, maar zodra deze enkele torrents doet is het systeem verder praktisch onbruikbaar, en da's nogal onhandig voor de andere applicaties die erop draaien.

Ik zoek dus een, als het kan, wat lichtere client. Echt veel functies hoeft het niet te hebben, maar een Webinterface zou handig zijn. Nou zijn er vrij veel Java varianten in omloop, maar ik hoorde hier en daar dat die véél geheugen opslokken. Niet iets wat ik echt voor hande heb. Ben wel van plan dit nog uit te breiden.

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele tips en suggesties :)

edit:
thnx voor onderstaande reacies; µTorrent is hélemaal geweldig :D _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Bluedude3410 op 04-12-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja , als je wilt zou je kunnen overstappen op linux en rtorrent gebruiken. Is denk ik ongeveer zo licht mogelijk , en ipv een webinterface krijg je de volledige interface via een terminal. Nadeel is wel dat je wat kennis van linux moet hebben of hier tijd in willen steken.

Maar ws draaien die andere applicaties ook niet onder linux.

Btw , volgens mij heeft utorrent ook een webinterface , wellicht daar even naar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 27-11-2006 15:11 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Als ik jouw was zou ik ook voor uTorrent kiezen, deze client is erg licht (heb er vaker 10+ torrents op draaien en eet weinig geheugen). Deze heeft ook een Web UI die nog in de beta fase verkeert, meer info vind je hier en hier :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
uTorrent ga ik eens proberen.
Linux ga ik ook in m'n achterhoofd houden, aangezien dit ook nog eens gunstig is als zijnde een server OS.
Een kennis van me gaat me van het weekend al helpen met het installeren en configgen van Debian op een testbakje, kan ik eens kijken of ik daar wat in zie.
Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf nog niet zo snel via een terminal een torrentclient beheren, maar wie weet...

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Bluedude3410 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:02:
Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf nog niet zo snel via een terminal een torrentclient beheren, maar wie weet...

Thnx!
Sommige torrent clients hebben Web UI's, uTorrent heeft net een beta uit (wel alleen voor windows), maar er zijn ook vast wel linux clients met een web UI.
Dan hoef je dus niet via een terminal je client te beheren maar gaat alles mooi via je browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:59:
[...]

Sommige torrent clients hebben Web UI's, uTorrent heeft net een beta uit (wel alleen voor windows), maar er zijn ook vast wel linux clients met een web UI.
Dan hoef je dus niet via een terminal je client te beheren maar gaat alles mooi via je browser :)
Torrentflux icm bittornado is een erg goede web-client voor linux. Minder features tho vergeleken met rtorrent. Check http://www.torrentflux.com/

Het beheer via rtorrent is simpel , ik heb hier zelf 100+ torrents aanstaan en heb geen problemen met het beheer hiervan. Ook kun je naar wens bepaalde bestanden van een torrent downloaden , prioriteit instellen , globale upload/download cap. De nieuwste versie support encryptie , dht weet ik zo nog niet.

Kijk de man page maar eens door:
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentMan

[ Voor 3% gewijzigd door Raku op 28-11-2006 14:07 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:59:
[...]

µTorrent draait anders prima onder WINE. Ze zijn IIRC wel bezig met een native client en dat moet prima te doen zijn aangezien het geschreven is in C++....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ktorrent, geen idee of die al een webui heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Blaat... :X

[ Voor 97% gewijzigd door Shaggy op 29-11-2006 00:03 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
ik heb een chello verbinding met een topcom router, maar zodra ik ga downloaden wordt mijn internet verbinding verbroken. Wat kan dit zijn? Na het opnieuw aandoen van de router(stroom eraf en er weer op) doet hij het weet even. Als ik alleen internet dus surf geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:46
Het is om gek van te worden! :| Telkens als ik wat download met uTorrent gaat het rap met 300kB/s maar als ik nog een paar procentjes moet voordat 'ie klaar is keldert 'ie naar beneden naar 0,5kB/s terwijl ik nog met dezelfde aantal peers ben verbonden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

D. Ninjai schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:49:
Het is om gek van te worden! :| Telkens als ik wat download met uTorrent gaat het rap met 300kB/s maar als ik nog een paar procentjes moet voordat 'ie klaar is keldert 'ie naar beneden naar 0,5kB/s terwijl ik nog met dezelfde aantal peers ben verbonden. :?
Misschien even je upload beperken. Je verbinding is waarschijnlijk zo goed dat de upload dichtslibt, en er geen ruimte is om je download op volle snelheid te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben via Azureus (iets te log..ben geen java fan) naar Bitcomet (begon opeens te crashen) naar Utorrent gegaan. Bevalt me goed: goede speeds, easy in te stellen! Het enige waar ik nu last van heb waar Utorrent niets aan kan doen, is het feit dat er toch nog mensen zijn die niet eens tot ratio 1:1 sharen..dus dan ik zit op op 95,6% en dan heb ik geen seeds meer en daar zit je dan :( Maar goed, das een ander verhaal :P

Vind het altijd leuk om te zien hoe steeds lichtere freeware/opensource programma's aan terrein winnen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Werk nu ongeveer een maand met BitComet, maar ondervindt bijna elke keer hetzelfde probleem.
Het bestand is vijwel binnen en stopt dan en download niet meer verder.(soms op 99,7 %)
In Zone alarm leesik wel iets van poorten openzetten, maar weet niet hoe. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:01

Reinier

\o/

Ik heb de laatste tijd ook iets vervelends met Azureus. De downloadsnelheid fluctueert nogal, hij klimt naar ongeveer 700-800 KB/s en dropt dan snel naar nagenoeg 0 KB/s. Het is zo opvallend dat dit met een constante frequentie gebeurt. Zie ook m'n NetMeter screenshotje. Firewall en NAT staan goed in m'n router (firewall uitzetten lost het niet op). Ik heb voorheen wel continu mijn volledige 12 Mb/s kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/893f3c39b1443973fe47e501e7dab565/full.png

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:36

sjaakaq

It might get loud

http://blog.wired.com/mon...6/12/bittorrent_inc_.html :(

Bittorrent Inc. (het bedrijf van de originele bedenker van het protocol, dat ditzelfde protocol nu uithoereert aan de filmstudio's) neemt µTorrent over...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat wordt het einde van µtorrent. Het feit dat het closed source is, en zal blijven, en dat Bittorrent Inc. in zee gaat met de bedrijven waarvan de MPAA de belangen behartigt geeft mij genoeg reden om het gauw los te laten, voordat ik allemaal spyware en drm op m'n pc heb staan.

Terug naar Azureus, ik zal ook eens kijken naar rtorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:49:
Ok, dat wordt het einde van µtorrent. Het feit dat het closed source is, en zal blijven, en dat Bittorrent Inc. in zee gaat met de bedrijven waarvan de MPAA de belangen behartigt geeft mij genoeg reden om het gauw los te laten, voordat ik allemaal spyware en drm op m'n pc heb staan.

Terug naar Azureus, ik zal ook eens kijken naar rtorrent.
hoezo hypocriet? je kan gewoon je huidige versie blijven draaien, en dat het helemaal naar de ziekte geholpen gaat worden door Bittorent is natuurlijk een loze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

µtorrent zat me al langer niet lekker omdat het proprietary was. Het enige wat op m'n pc draait dat proprietary is, is de nvidia driver, µtorrent en enkele games.

Bij games vind ik het niet zo erg, omdat ik er niet van afhankelijk ben. Mochten er 'evil' dingen mee gebeuren, dan is het zo van m'n pc af. Maar software waar ik echt dagelijks mee werk, en van afhankelijk ben, daar wil ik zelf volledige controle over hebben. De nvidia driver zal ook zo snel mogelijk vervangen worden door de opensource driver die nu in de maak is.

Ik vertrouwde mijn bittorrent-bezigheden toe aan de µtorrent developers, omdat hun client de lichtste client met een degelijke GUI is. Maar nu zie ik dat er evil dingen mee gaan gebeuren (ik vertrouw die mensen echt niet), dus moet ik ervoor zorgen dat ik weer controle krijg over dat stukje van m'n computer.

Ik kan overigens niet de oude versie blijven draaien. De belangrijkste reden is dat oude software known bugs heeft en daardoor onveilig wordt. Unmaintained software moet je niet gebruiken. Een tweede heel belangrijke reden is dat veel trackers alleen de laatste stable versie van een client toestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik denk dat het allemaal nogal mee gaat vallen. Ik zie er trouwens niets over op de uTorrent website. (http://www.utorrent.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:39:
µtorrent zat me al langer niet lekker omdat het proprietary was. Het enige wat op m'n pc draait dat proprietary is, is de nvidia driver, µtorrent en enkele games.

Bij games vind ik het niet zo erg, omdat ik er niet van afhankelijk ben. Mochten er 'evil' dingen mee gebeuren, dan is het zo van m'n pc af. Maar software waar ik echt dagelijks mee werk, en van afhankelijk ben, daar wil ik zelf volledige controle over hebben. De nvidia driver zal ook zo snel mogelijk vervangen worden door de opensource driver die nu in de maak is.

Ik vertrouwde mijn bittorrent-bezigheden toe aan de µtorrent developers, omdat hun client de lichtste client met een degelijke GUI is. Maar nu zie ik dat er evil dingen mee gaan gebeuren (ik vertrouw die mensen echt niet), dus moet ik ervoor zorgen dat ik weer controle krijg over dat stukje van m'n computer.

Ik kan overigens niet de oude versie blijven draaien. De belangrijkste reden is dat oude software known bugs heeft en daardoor onveilig wordt. Unmaintained software moet je niet gebruiken. Een tweede heel belangrijke reden is dat veel trackers alleen de laatste stable versie van een client toestaan.
En je gebruikt MS Windows? :+
Beetje hypocriet als je het aan mij vraagt, maar het zijn jouw keuzes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinata schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:10:
[...]

En je gebruikt MS Windows? :+
Beetje hypocriet als je het aan mij vraagt, maar het zijn jouw keuzes. :)
Guess again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik heb even een vraagje.
Ik gebruik Azureus, en heb een handleiding doorgenomen om mijn instellingen te optimaliseren.

Nu zit ik alleen met het probleem dat veel torrents een grijs gezichtje blijven houden.
Er staat wel bij dat de 'Scrape Ok' is.
Dit is ook bij een bestand die al voor 34% gedownload is.
Gaan deze torrents van zelf weer aan de gang?

En dan nog een vraagje, mij share ratio staat nu maar op 0.239 en dat wil ik graag omhoog helpen.
Share ratio zou in principe 1 zijn als ik evenveel upload als download toch?

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

yep. het ratio wordt als volgt berekend:

aantal MB geupload / aantal MB gedownload.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
Oké, en dit dan:

'Nu zit ik alleen met het probleem dat veel torrents een grijs gezichtje blijven houden.
Er staat wel bij dat de 'Scrape Ok' is.
Dit is ook bij een bestand die al voor 34% gedownload is.
Gaan deze torrents van zelf weer aan de gang?'

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
'Scrape OK' geeft aan dat de tracker goed is.

Er moeten seeders en leechers zijn om van te kunnen downloaden:
- Zijn er uberhaupt seeders en/of leechers?
- Wat is de 'availability"? ( alles >1 is goed, dan zijn tenminste alle benodige delen van het bestand in het netwerk te vinden)
- Staan je firewall / port-forward instellingen goed?

Voornamelijk de eerste twee punten zijn belangrijk. Als er geen seeders zijn EN de availability is lager dan 1, dan is de kans groot dat je file niet meer compleet gedownload kan worden.
Of er moet later nog een seeder bij komen (die nu offline is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
Er zijn genoeg seeders en leechers, alleen er blijft een 0 staan voor het aantal seeders/leechers.
Dus:
Seeders Leechers
0(220) 0(400)

Het lukt me wel door het downloaden te forceren, maar ik weet niet of dat dat de juiste manier is.

Ik heb trouwens gekozen voor 6mb cache. Is dat een redelijke hoeveelheid?
Ik had hem eerst op 4 staan maar dan flipt m'n pc wel eens een beetje.

Nu doet hij het al even weer vlot.

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Dan zou ik kijken naar je firewall- / port forwarding instellingen.
Geeft Azureus niet aan dat je niet goed 'connectable' bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
Azureus geeft niks aan, en ik heb mijn firewall toestemming gegeven om verkeer van azureus door te laten.

Daar ligt het denk ik ook niet aan want 2 torrents doen het wel, heel goed zelfs.
Het probleem zit hem meer in de rest.

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nice.

* anandus heeft nu de beta van utorrent met de webUI.
Handig en mooi gedaan :)
Sorry als dit oud nieuws is, maar ik ben er heel blij mee :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
Ik heb een vraagje maar ik weet niet zeker of die hier ook thuis hoort, toch waag ik het erop.

Ik heb nu iets gedownload met Azureus, maar in die map staan allemaal bestanden die een onbekende extensie/toepassing hebben.

Als ik Winrar erop loslaat en de map uit wil pakken dan duurt dat extreem lang, eerst iets van 40 minuten en daarna moet er iets gebeuren dat 23... uur duurt.

Dit is nu al 2 keer zo.
Met welk programma kan ik deze bestanden openen en/of wat doe ik fout?

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gooi die extensie eens door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
Daar had ik al rondgekeken en een hele goede handleiding gevonden maar als ik ze uit wil pakken met winrar dan duurt dat extreem lang.
Dat duurt zomaar 10 minuten per bestand en het zijn 50 bestanden die ik uit moet pakken.

Mijn pc:
atlonh xp 3000
2*512 mb

moet toch snel genoeg zijn om dit uitpakken wat sneller te laten gaan of is het normaal dat het zo lang duurt?

Bestandje is trouwens 50 mb groot

/Edit: ik zat ernaast, het zijn alle bestanden die uitgepakt worden en niet 1tje.
Dan valt 10 minuten nog wel mee voor 2.5gb

[ Voor 17% gewijzigd door Caseyyesac op 25-12-2006 16:07 ]

18 jarige student CE

Verwijderd

weet iemand of je met Utorrent de locatie van een download makkelijk kunt wijzigen?
ik verwijder nu het torrent bestand, verplaats het bestand,
download de torrent opnieuw en geef de goede locatie, maar kan dit niet makkelijker?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 14:14 ]

• Mr-Sander
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb een probleempje:

Ik download met Azureus en zit nu op 99,9%. Alles ging goed, tot stukje 798. Deze gaat elke keer opnieuw. Als-ie afgerond is, begint-ie gewoon weer opnieuw :S Kan iemand me helpen?

Verwijderd

probeer 'em af te krijgen door utorrent te gebruiken voor het laatste gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:14:
weet iemand of je met Utorrent de locatie van een download makkelijk kunt wijzigen?
ik verwijder nu het torrent bestand, verplaats het bestand,
download de torrent opnieuw en geef de goede locatie, maar kan dit niet makkelijker?
Options > Preferences > Downloads

Location of Downloaded Files

Put new downloads in:
en
Move completed downloads to:

Is dat wat je bedoelt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een programma voor torrents. Nu heb ik Azureus ooit gehad, maar vind dat niet fijn werken met java. Nu is mijn voorkeur uitgegaan naar Shareaza, omdat deze ook met andere netwerken overweg kan. Is dit ook jullie keus of zou je gaan voor YABC?

Yet Another Bittorrent Client
Azureus
Shareaza

:9 Een poll zou ook leuk zijn en overzichtelijk. Is dit misschien iets voor een nieuwe topicstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind abc nog steeds fijn werken, helaas wordt het al een hele tijd niet meer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:36:
Ik ben op zoek naar een programma voor torrents. Nu heb ik Azureus ooit gehad, maar vind dat niet fijn werken met java. Nu is mijn voorkeur uitgegaan naar Shareaza, omdat deze ook met andere netwerken overweg kan. Is dit ook jullie keus of zou je gaan voor YABC?

Yet Another Bittorrent Client
Azureus
Shareaza

:9 Een poll zou ook leuk zijn en overzichtelijk. Is dit misschien iets voor een nieuwe topicstart...
utorrent ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my answer aswell. Voor power users Azureus, voor resource safers Utorrent, de rest is niet meer releveant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat zijn inderdaad de twee enige 'echte' clients op het moment.

Als je geilt op veel instellingen, écht niet zonder 'dat ene wat uTorrent niet kan' kunt, en niets om resources geeft moet je Azureus hebben.

Als je je torrent-client altijd aan hebt staan, een licht iets wilt en een aardig uitgebreide client wilt (die alleen soms net iets mist, maar is dat die performance waard?), moet je uTorrent hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

utorrent solves it all dus?

Ik overweeg om van bitcomet over te stappen op utorrent want bitcomet download vaak traag. Terwijl hij aan het downloaden is met een paar kb/s kan ik niet meer internetten. Terwijl met 300 kb/s het soms beter gaat. Daarom wil ik utorrent gaan proberen. Maar bitcomet ondersteunt unpn (universal plug & play) doet utorrent dit ook? En kan je makkelijk het aantal connecties beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat is het probleem in het even te proberen? uTorrent is een paar MB KB groot en maar één bestand, dus het is ook zo weer weg als het je niet bevalt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Hahn schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:27:
uTorrent is een paar MB groot en maar één bestand, ...
Bij mij is ie 175 kB, laaaang geen MB dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe client, byt tyran, die gebaseerd is op azereus die claimt sneller te zijn:

http://bittyrant.cs.washington.edu/#overview

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:48:
Er is weer een nieuwe client, byt tyran, die gebaseerd is op azereus die claimt sneller te zijn:

http://bittyrant.cs.washington.edu/#overview

Iemand hier al ervaring mee?
Gebaseerd op Azureus en sneller in downloaden; niet in gebruik :). By the way, uTorrent ondersteunt wel uPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Shareaza. De downloadsnelheid valt mij erg tegen. Nu heb ik de search gebruik en ook de officiele homepage. Meestal is het de router of firewall.

Nu heb ik InternetPlusBellen van KPN en heb mijn poorten op de modem doorverwezen naar mijn ip. Tevens heb ik Shareaza als trusted programma gekenmerkt in Outpost Firewall. Vervolgens heb ik hier een test gedaan of mijn poorten goed ingesteld stonden, conlusie:
Resultaten
TCP: De TCP verbinding werd aanvaard door je computer, en ons verzoek werd beantwoord. Dit betekent dat andere clients op het netwerk probleemloos met je kunnen verbinden
UDP: Een antwoord werd verkregen van je client! Dit betekent dat Shareaza probleemloos UDP paketten kan ontvangen van het netwerk.
Proficiat. Alles lijkt in orde en Shareaza zou probleemloos met het netwerk moeten verbinden.
Er werd ook aangeraden een bestand te downloaden met veel bronnen. Het bestand dat ik nu wil downloaden heeft 67 bronnen, dus dit zijn er genoeg. Ik haal echter geen hogere downloadsnelheid als 3kB/s. en vervolgens stopt hij ermee.

:? Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het is mij nogal onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:29:
Ik gebruik nu Shareaza. De downloadsnelheid valt mij erg tegen. Nu heb ik de search gebruik en ook de officiele homepage. Meestal is het de router of firewall.

Nu heb ik InternetPlusBellen van KPN en heb mijn poorten op de modem doorverwezen naar mijn ip. Tevens heb ik Shareaza als trusted programma gekenmerkt in Outpost Firewall. Vervolgens heb ik hier een test gedaan of mijn poorten goed ingesteld stonden, conlusie:

[...]

Er werd ook aangeraden een bestand te downloaden met veel bronnen. Het bestand dat ik nu wil downloaden heeft 67 bronnen, dus dit zijn er genoeg. Ik haal echter geen hogere downloadsnelheid als 3kB/s. en vervolgens stopt hij ermee.

:? Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het is mij nogal onduidelijk.
Shareaza wordt door de meeste niet publieke (en ook sommige publieke) sites geweerd. Er worden derhalve wss zeer weinig werkelijke connecties naar jou opgezet. Gebuik gewoon uTorrent, die client wordt naar ik weet nergens geblokkeerd. Open een poort in je router tussen 51000 en 55000 en geef die op aan uTorrent, en eea zou meteen moeten werken.

O ja, wellicht dat je een software-firewall nog eventjes toestemming moet geven, en wellicht dat je de "tcpip-hack voor meer connecties" nog moet toepassen en je windows firewall op non-actief moet stellen etc. Maar dat zijn allemaal dingen die in dit topic meerdere malen zijn herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

TheZeroorez schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:59:
Dat zijn inderdaad de twee enige 'echte' clients op het moment.

[..]
Wat is het voordeel van deze twee clients ten opzichte van BitComet?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:51:
[...]

Wat is het voordeel van deze twee clients ten opzichte van BitComet?
BitComet wordt overal geband omdat het het protocol misbruikt (cheats dus). Aangezien je dat niet weet denk ik dat je geen private trackers gebruikt, dus is dat geen nadeel voor jou. Het is echter wel een nadeel voor iedereen om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik gebruik meerdere private trackers, maar volgens mij zijn die problemen van versies < 0.6 en in huidige builds opgelost. Dat is voor mij dus geen reden om over te stappen (ik ben vorig jaar al eens over gestapt van BitSpirit naar BitComet).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij even af of het volgende probleem nou aan mij ligt of dat het gewoon simpel niet beschikbaar is. Ik gebruik de Azureus client en ik heb een Torrent bestand geladen, maar de Status geeft een rode smiley aan. Betekent dat ik niet ben verbonden met een peer.

Als ik de firewall/nat test doe is het wel goed.

Doe ik wat verkeerd, en ja ik ben redelijk nieuw met torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou graag wette wat jullie me aanraden voor programma
ik ben aant nadenke tussen bitlord en bitcomet
ik heb bittorrent gad super programma
spijtig probleem mee gehad en niet meer kunne instaleren
liefst ook eentje waar ik geen poorte moe opene in mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:42:
5.0.4 van BitTorrent is uit trouwens.. Maargoed, BitLord en BitComet moet je niet hebben als je op private trackers zit. Ook de nieuwere builds hebben nog die 'cheat'.
Dat hoeft nooit, je connectie is dan alleen ruk. Maargoed, wat is het probleem van 'n poortje open gooien? Voor elke goede connectie is dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:42:
Welkom bij GoT :)
Maar ik hoop toch wel dat je bij volgende posts beter Nederlands gaat schrijven, en ook wat gaat doen aan interpunctie.

En als je niet wilt (kunt) sleutelen aan je instellingen in je router, kan je bittorrent beter opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik bittorrent open doe.
komt er op installatie feiled.
wat is prive tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is bittorrent 5.04.
al veel geprobeert voor hem te kunne instaleren maar lukt niet
wat is prive tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:47:
het is bittorrent 5.04.
al veel geprobeert voor hem te kunne instaleren maar lukt niet
Balen.
wat is prive tracks?
Dat zijn trackers waar niet iedereen bij kan, waar je apart voor uitgenodigd moet worden, of voor moet registreren.

Je moet hier alleen nog veel leren. Begin maar eens bij http://www.slotje.com :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 07-01-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je een invitatie krijgt bij warez-site

Modbreak: pastaIk weet het. \o/ Controleer zometeen je mail maar. :)

[ Voor 46% gewijzigd door pasta op 10-01-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Je kan je elke vrijdag registreren zonder uitnodiging
Wil je er persé met een uitnodiging komen, ff googlen... naar ik meen op het forum van macosx zitten een aantal jongens die uitnodigingen over hebben. Daar even registreren en pm'en binnen paar uur heb je er meestal een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:21:
weet er iemand hoe je een invitatie krijgt bij kwoooooot
Niet hier in ieder geval.
Als je weet dat de site hier niet toegestaan wordt, waarom quote je het dan? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door pasta op 10-01-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Weet iemand wat hier het probleem in Azureus het probleem is? Ik heb een torrent file downloaden, en ondanks de (mega) hoeveelheden beschikbare peers en seeds blijft ie toch op 0 staan.

Bij de opties heb ik de optie "Prioritze first and last piece of file(s)" aangevinkt, en verder max. connecties per torrent = 50 en maximale connecties globaal = 250. Het lijkt er een beetje op alsof hij verbonden blijft met 50 peers die geen data meer leveren, maar dan zou hij toch automatisch moeten overstappen op seeds?

Azureus versie = 2.5.0.0
Java versie = 1.5.0.10

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.tweakdsl.nl/plaatjes/torrent.png

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 09-01-2007 21:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Dit is wel vaker het geval. Dit probleem kent uTorrent ook. Als er bijvoorbeeld van een bestand behoordlijk peers zijn krijg je oook opeens te zien dat er heel veel seeds zijn. Bij mij is dit altijd het geval als ik al een tijd is een torrent zit waarvan er een aantal procent klaar is maar de peers hebben niet meer als dat (bij jouw ziet het eruit als 94,7%). Als ik dan uTorrent opnieuw opstart dan staat seeds gewoon weer op 0 (0).

BTW ook bij BitComet heb ik eht al een keer gezien, zal dus eerder aan de tracker liggen als aan het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41

empy

Rijdt rondjes

Snowwie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:59:
Weet iemand wat hier het probleem in Azureus het probleem is? Ik heb een torrent file downloaden, en ondanks de (mega) hoeveelheden beschikbare peers en seeds blijft ie toch op 0 staan.

Bij de opties heb ik de optie "Prioritze first and last piece of file(s)" aangevinkt, en verder max. connecties per torrent = 50 en maximale connecties globaal = 250. Het lijkt er een beetje op alsof hij verbonden blijft met 50 peers die geen data meer leveren, maar dan zou hij toch automatisch moeten overstappen op seeds?

Azureus versie = 2.5.0.0
Java versie = 1.5.0.10

[afbeelding]
Ik heb dus ook dit probleem, ik heb 3 verschillende tasks openstaan, maar alledrie blijven ze keihard op 0 staan. Ik vind het best wel balen, want dit is nu al de hele dag zo....
Ligt niet aan mijn pc, ben van pc verwisseld en zelfde probleem, kan niet met de trackers verbinden oid?
Hij verbind heel even met een paar peers/seeders en dan loopt ie weer terug naar 0 kb/s, terwijl er gewoon nog leechers zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Nu online
Ik loop al heel lang met het probleem dat ik mijn poorts op één of andere manier niet goed open kan krijgen (Port blacklisted etc). Ik heb veel gelezen en geprobeerd maar kom er niet uit. Via de site portforward.com dacht ik wat wijzer te worden, maar wat bleek mijn router stond er niet tussen. Dus ik wist ook niet wat ik waar moest instellen.

Azureus: 2.5.0.0
Java: 1.5.0.10

Router: SMC 7404bra

In het configuratiescherm van mijn router kan ik bij NAT het volgende kiezen:
- Adress Mapping
- Virtual Server
- Special Application
- Virtual Public LAN

Volgens mij moet ik of Virtual Server of Special Application hebben:

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07034/wer893274hjdsa9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07034/oiu324y30djsa.jpg
(beetje brakke thumbs, klik voor grote versie)

Welke ports moet ik opengooien (voor Azureus; 6881-6889?) en hoe kan ik dit in de instellingen regelen van mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
:X

Maargoed, welke poort? De poort die jij bij Azureus ingesteld hebt :)

[ Voor 71% gewijzigd door TheZeroorez op 18-01-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

ik ben van BitTornado naar Azureus overgestapt, maar kan nergens vinden hoe je de dir kunt bepalen en zelf een naam kunt geven. Je kunt wel een path opgeven, maar daarin maakt hij dan nogsteeds zelf een map aan vanuit de torrent. Met Bittornado kon je dat zelf bepalen, en saved ze gewoon direct in die dir. Kan dat echt niet met Azureus :?

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:21:
weet er iemand hoe je een invitatie krijgt bij [mbr]warez-site[/]

[modbreak=pasta]Ik weet het. \o/ Controleer zometeen je mail maar. :)[/]
dahaaag :)

Ik had laatst met azureus een probleem. Een groot bestand daar kapte hij na een tijdje gewoon mee.
Ongeveer net op het moment dat je denkt van dat zit goed ik kan weglopen. Vervolgens terugkomen en balen.
Harde schijven zullen wel gammel aan het raken zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Nu online
TheZeroorez schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:13:
Zoek hier even je router op, en volg de stappen :)
new_born89 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:10:
Ik loop al heel lang met het probleem dat ik mijn poorts op één of andere manier niet goed open kan krijgen (Port blacklisted etc). Ik heb veel gelezen en geprobeerd maar kom er niet uit. Via de site portforward.com dacht ik wat wijzer te worden, maar wat bleek mijn router stond er niet tussen. Dus ik wist ook niet wat ik waar moest instellen.

........................etc
Heb nu bij Virtual server port 6112 zowel TCP als UDP opengezet, ook 6881 TCP. Bij Azureus 6112 als inkomende poort ingesteld, maar hou nog steeds het NAT-probleem (gele torrents) ?

[ Voor 10% gewijzigd door new_born89 op 18-01-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41

empy

Rijdt rondjes

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem, alleen dan een andere type router, nl. uit de 7004vbr serie ;)
Ik kan dus wel seeders en peers vinden, maar ik kan niet meer downloaden. Dit gebeurde ook van het ene op het andere moment :?
Nu nog steeds het probleem :/

[ Voor 3% gewijzigd door empy op 18-01-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

new_born89 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:15:
[...]

[...]

Heb nu bij Virtual server port 6112 zowel TCP als UDP opengezet, ook 6881 TCP. Bij Azureus 6112 als inkomende poort ingesteld, maar hou nog steeds het NAT-probleem (gele torrents) ?
AUB, gebruik niet de poorten 6881-6889 9 van de 10 keer zijn deze geblokeerd bij ISP en andere servers.

Probeer poorten ussen 40000 en 60000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:08:
[...]

AUB, gebruik niet de poorten 6881-6889 9 van de 10 keer zijn deze geblokeerd bij ISP en andere servers.

Probeer poorten ussen 40000 en 60000
Heb meerdere poorten tussen 40000 en 60000 geprobeerd. Azureus geeft telkens de melding:

"ERROR, unable to bind TCP incoming server socket to ... (poortnr.)
Cannot assign requested address: bind"
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste