Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.159 views sinds 30-01-2008

• Seekless
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-09-2006

Seekless

Doelloos zoekende

CJ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

Klopt. Het lijstje bevatte oorspronkelijk alleen de mid en low-range cores. Die high end heb ik er op het laatste moment tussen gepropt dus is het niet gek dat ik er wat over het hoofd heb gezien. :Y)
Zou je mijn post ook even niet over het hoofd willen zien? Zou ik waarderen en die X800XT ook.

In darkness we were born, in darkness we will live, till the enlightenment of death.

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wat vraagjes over de X850XT AGP. Welke waterblokken zijn het best hiervoor te nemen ? Is het belangrijk het geheugen mee (actief) te koelen ? Zijn wat simpele passieve blokjes erop ook voldoende ofzo. En past de Asetek GPU koeler erop die bij een KT12A-L30 Waterchill set zit ?

• loW
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:17:
Wat vraagjes over de X850XT AGP. Welke waterblokken zijn het best hiervoor te nemen ? Is het belangrijk het geheugen mee (actief) te koelen ? Zijn wat simpele passieve blokjes erop ook voldoende ofzo. En past de Asetek GPU koeler erop die bij een KT12A-L30 Waterchill set zit ?
Heb je de post van Maverick gelezen?

Ik citeer:
En dit heeft met ATI nieuws, en of discussie te maken omdat :? (problemen met hardware horen hier niet, zie de (overduidelijke) topicstart.

• jimbojansen
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
Phuncz schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:17:
Is het belangrijk het geheugen mee (actief) te koelen ? Zijn wat simpele passieve blokjes erop ook voldoende ofzo.
ik denk als je wilt overclocken wel.. maar actief hoeft niet perse.. kweet ook niet hoe je dat wilt doen.. maar iig je zou wel betere oc resultaten moeten krijgen.. en als je niet ocd dan hoef je geeneens memblokjes te halen...

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Maar als het een last minute anticipatie op de 7800 GTX is, dan vraag ik me af wat ze met de oorspronkelijke R520 voor ogen hadden.
Een 16pipe kaart op ~700 of misschien zelfs wel 800mhz. Ik denk echter dat ze die snelheden niet voor genoeg cores haalden, en dus niet tegen de 7800GTX en een eventuele Ultra op konden, vandaar de respins met de hoop op voldoende snelheid. Als de R520 een 32 pipe design zou zijn geweest dan had 2 quads disablen en een klokspeed van bijv. 500mhz. voldoende geweest om een competitieve kaart te hebben, volgens mij zijn daar geen 3 of 4 respins voor nodig.

Maar nu met al die respins denk ik dat Ati op een bepaald moment gedacht moet hebben "jongens, we kunnen wel blijven respinnen maar er wordt nu teveel geld in een core gepompt die nu maar betrekkelijk
kort mee zal gaan, omdat de R580 alweer voor de deur staat. We gaan gewoon de R580 iets eerder te voorschijn halen.
Vooral de woorden van die Ati guy dat de R520 significant sneller is als een 7800GTX en zelfs een Ultra doet mij sterk vermoeden dat we inderdaad de R580 in een R520 jasje te zien krijgen. :P :)

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

jimbojansen90 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

ik denk als je wilt overclocken wel.. maar actief hoeft niet perse.. kweet ook niet hoe je dat wilt doen.. maar iig je zou wel betere oc resultaten moeten krijgen.. en als je niet ocd dan hoef je geeneens memblokjes te halen...
Actief koelen mbv. een blok zoals deze bedoel ik:
http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/x800_5_500.jpg

OC'en ga ik zeker :-) Geraakt deze kaart ergens met mem overclocks ? (zonder dat ik tig pagina's aan X850XT overclocks moet doorspitten ;))
loW schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

Heb je de post van Maverick gelezen?

Ik citeer:

[...]
Your point being ?

[Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 26-08-2005 23:13]

• loW
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ik zie geen nieuws/discussie :)

En aangezien ik iets poste wat op jou post lijkt en dit niet gewaardeert werd heb ik de post verwijdert.
Maar als vragen hier toch toegestaan zijn add ik ook effe :Y)

• jimbojansen
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
Phuncz schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

Actief koelen mbv. een blok zoals deze bedoel ik:
[afbeelding]

OC'en ga ik zeker :-) Geraakt deze kaart ergens met mem overclocks ? (zonder dat ik tig pagina's aan X850XT overclocks moet doorspitten ;))
Jah maar das tog een blokje voor de Core.. voor de mem moet je gewoon koelblokjes kopen.. of zie ik dat nou verkeerd... :?

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 14:26
Apple schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:08:
[...]

Een 16pipe kaart op ~700 of misschien zelfs wel 800mhz. Ik denk echter dat ze die snelheden niet voor genoeg cores haalden, en dus niet tegen de 7800GTX en een eventuele Ultra op konden, vandaar de respins met de hoop op voldoende snelheid. Als de R520 een 32 pipe design zou zijn geweest dan had 2 quads disablen en een klokspeed van bijv. 500mhz. voldoende geweest om een competitieve kaart te hebben, volgens mij zijn daar geen 3 of 4 respins voor nodig.

Maar nu met al die respins denk ik dat Ati op een bepaald moment gedacht moet hebben "jongens, we kunnen wel blijven respinnen maar er wordt nu teveel geld in een core gepompt die nu maar betrekkelijk
kort mee zal gaan, omdat de R580 alweer voor de deur staat. We gaan gewoon de R580 iets eerder te voorschijn halen.
Vooral de woorden van die Ati guy dat de R520 significant sneller is als een 7800GTX en zelfs een Ultra doet mij sterk vermoeden dat we inderdaad de R580 in een R520 jasje te zien krijgen. :P :)
Dus je verw8t dat de R580 maar 16 pipes heeft ? of heb ik dit verkeerd ? Of dat het een R580 core is met maar 16 pipes aan van de 32 ? Als dat zo zou zijn blaast een 32 pipe kaart dus een 48 pipe gtx aan de kant. Ghehe zou wel leuk zijn :P

MAar ik heb geen flauw idee meer. Hoeveel vertex shaders zouden we krijgen ? ook maar 6 of zijn dit er wel 8 of 10 die dan hybrid zijn ? Nja aan speculatie hebben we nu niet veel we moeten immers nog 2 maanden wachten voordat we een kaart in onze handen zouden kunnen hebben :'(

[Voor 3% gewijzigd door Astennu op 27-08-2005 00:14]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Apple|IA
Astennu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:14:
[...]

Dus je verw8t dat de R580 maar 16 pipes heeft ? of heb ik dit verkeerd ? Of dat het een R580 core is met maar 16 pipes aan van de 32 ? (
Eerder 24 v/d 32. En iets later (eventueel in anticipatie op Nv's antwoord) gewoon full open 32/32. :)

• Oet
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-09 06:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

*zucht*... Ik ben geduldig.....

Maar serieus ATi... niets uitbrengen ok... maar ook niets zeggen maakt het er niet makkelijker op... wel??

Serieus ik wacht... ik ga mijn pc pas upgraden als de next gen ATi kaart in mijn pootjes ligt maar het wordt hoe langer hoe frustrerender.....
BTW: Zou Asus ook met een Crossfire bordje komen, en zou die qua performance in de buurt van een NForce 4 SLI bordje komen? En zo ja, zijn die beschikbaar in de tijd van de next gen GPU-launch???

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• grizzlybeer
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
screamteam schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:05:
BTW: Zou Asus ook met een Crossfire bordje komen, en zou die qua performance in de buurt van een NForce 4 SLI bordje komen? En zo ja, zijn die beschikbaar in de tijd van de next gen GPU-launch???
Ik denk dat de performance van Crossfire bordjes wat beter zal zijn dan van vergelijkbare nForce4 borden. Dit lijkt me ook niet heel vreemd daar ATi een jaar (o.i.d.) later is met hun chipset dan nVidia.

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22
grizzlybeer schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:44:
[...]

Ik denk dat de performance van Crossfire bordjes wat beter zal zijn dan van vergelijkbare nForce4 borden. Dit lijkt me ook niet heel vreemd daar ATi een jaar (o.i.d.) later is met hun chipset dan nVidia.
De chipset zelf is langzamer dan de nforce 4, maar de crossfire modus zal best wel sneller zijn omdat 1 x850 sneller is dan een 6800. Anyway je moet het gewoon afwachten, speculeren heeft allemaal geen zin gewoon afwachten als je dat wilt, anders lekker een nforce4 bordje nemen. Dat is sowieso geen miskoop.

• edward2
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

epo schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:49:
[...]

De chipset zelf is langzamer dan de nforce 4, maar de crossfire modus zal best wel sneller zijn omdat 1 x850 sneller is dan een 6800. Anyway je moet het gewoon afwachten, speculeren heeft allemaal geen zin gewoon afwachten als je dat wilt, anders lekker een nforce4 bordje nemen. Dat is sowieso geen miskoop.
NVSLI zit op 70-90 % waarbij 100% de max theoretisch haalbare snelheid is van 2 GPU's, dus CF zal wel kwa efficientie niet veel sneller worden denk ik.

Ik vond trouwens m'n Viabord beter dan m'n nForce, m'n Audigy 2 kraakt, maar wie weet ligt dat wel bij CReative zelf ;)

Niet op voorraad.

Seekless schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:51:
[...]

Zou je mijn post ook even niet over het hoofd willen zien? Zou ik waarderen en die X800XT ook.
Alle X800XT's zijn ViVo's voor zover ik weet, dus een X800XT ViVo toevoegen is in dat geval overbodig aangezien de normale X800XT er nog in staat en die ook al ViVo is.

Daarnaast update ik de pricewatch in de FP 1x in de maand en niet elke dag/week. Hierdoor zijn de prijzen in de pricewatch slechts een momentopname waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. En daarom staat de update datum onder in. Ten tijde van schrijven was de X850XT PE wel degelijk voor €359 te krijgen in NL en zelfs voor €333 in Duitsland en de X850XT voor €299.

In dit topic wordt verder vaak genoeg melding gemaakt van goedkopere kaarten. Zo is de €279 (nu dus €269) voor de X800XT al -tig keer voorbij gekomen in het ATi topic. Een beetje de topics door bladeren of de Quicksearch "Zoeken -> Dit forum"-functie kan iedereen gebruiken om de gewenste informatie op te zoeken..

En nee, in de firstpost van dit topic wordt geen nVidia kaart aangeraden, net zo min als ten tijde van de eerste GeForceFX topics ook geen R3x0 kaart werd aangeraden ondanks de superieure performance. Het is een ATi topic en ook al zou Matrox of S3 de beste kaart hebben, dan nog wordt de snelste dan wel beste dan wel beste prijs/performance-kaart aangeraden uit de ATi stal. Dit is en blijft tenslotte een ATi topic en geen "algemeen videokaarten topic". De gemiddelde lezer wordt oud en wijs genoeg geacht om zelf tot zijn/haar eigen conclusie komen welke kaart het beste bij hem/haar past door het lezen van dit topic, het nVidia topic en de vele andere gebruikerstopics op dit forum..

Shimmering een non-issue voor de gemiddelde gamer? En ik beschouwde mezelf toch echt als een gemiddelde gamer. Helaas is het voor mij toch echt wel een enorm grote issue en ik ben niet de enige als ik de gemiddelde gameforum bekijk..
Apple schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

Eerder 24 v/d 32. En iets later (eventueel in anticipatie op Nv's antwoord) gewoon full open 32/32. :)
Misschien is R580 wel een omgekeerde R500. R500 heeft 3 pipelines met elk 16 ALUs. Misschien heeft R580 wel 16 pipelines met elk 3 ALUs? Zou meteen ook de 3 verklaren in het rijtje 16-1-3-1 en tevens voor een leuke performanceboost zorgen wanneer het op shader intensieve applicaties aan komt.
edward2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:01:
[...]

NVSLI zit op 70-90 % waarbij 100% de max theoretisch haalbare snelheid is van 2 GPU's, dus CF zal wel kwa efficientie niet veel sneller worden denk ik.
Leuk om nog eens na te lezen is Anands preview van CrossFire met een aantal benchmarks om alvast een vooruitblik te krijgen op de mogelijkheden van CrossFire: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2477

Dan nog wat nieuws over de X800GT. Deze is helemaal uitverkocht. Binnen de korte tijd dat de kaart op de markt is, heeft ATi zo'n beetje alles in een keer verkocht. Tier1 partners hebben een tekort en kunnen niet aan de vraag voldoen. Vandaar dat sommigen zijn overgestapt en zelf met de X800GTO (400 Mhz core/490 Mhz 256MB GDDR3 of 350 Mhz 128MB DDR1)zijn gekomen. Er zouden ook al referencedesigns zijn van de X800GTO op AGP basis.

Daarnaast meldt Anand dat verschillende fabrikanten van CrossFire moederborden nV drivers proberen te hacken om zo SLi aan de praat te krijgen op ATi moederborden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Damm wat een pracht kaart die X850XT, eindelijk eens normaal spelen zonder frame drops.
Mooi man, F.E.A.R met soft shadows, alleen shokt ie heel af en toe.

• Apple|IA
Aight! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 04:15:
Damm wat een pracht kaart die X850XT, eindelijk eens normaal spelen zonder frame drops.
Mooi man, F.E.A.R met soft shadows, alleen shokt ie heel af en toe.
Ik zat net een review van de 7800GT te lezen, en was behoorlijk verbaasd dat een X850XTPE een 7800GT flink kontje schopt met AA/AF aan in FEAR. :)

http://rage3d.com/reviews/video/nvidia7800gt/charts/fear_416.png

Zó slecht is een X850XTPE nou ook weer niet :)

http://rage3d.com/reviews/video/nvidia7800gt/charts/hl2_416.png

http://rage3d.com/reviews/video/nvidia7800gt/charts/fc_416.png

[Voor 25% gewijzigd door Apple|IA op 27-08-2005 05:24]

• Apple|IA
screamteam schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:05:

Asus komt iig met een Crossfire bord. ;) (foto is wel van een P-IV bord)

http://www.gdhardware.com/events/idf/fall_2005/ati1.jpg

http://www.gdhardware.com/events/idf/fall_2005/ati2.jpg

[Voor 4% gewijzigd door Apple|IA op 27-08-2005 05:32]

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
apple, ik weet niet of die Rage3d review wel zo objectief is..

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Volgens mij is die een beetje pro ati, die X850XT PE kan toch nooit op het niveau liggen van een 7800GTX, ik geloof dat hij er toch nog altijd met 10 of meer fps onder zit.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Misschien is R580 wel een omgekeerde R500. R500 heeft 3 pipelines met elk 16 ALUs. Misschien heeft R580 wel 16 pipelines met elk 3 ALUs? Zou meteen ook de 3 verklaren in het rijtje 16-1-3-1 en tevens voor een leuke performanceboost zorgen wanneer het op shader intensieve applicaties aan komt.
Zijn het geen 3 shader pools ipv pipelines, of is dat nou hetzelfde?

It takes two fools to argue.

• Jan_IA
  • Laatst online: 07-08-2006
jimbojansen90 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:32:
[...]

Jah maar das tog een blokje voor de Core.. voor de mem moet je gewoon koelblokjes kopen.. of zie ik dat nou verkeerd... :?
Nee, dat blokje bedekt zowel de core als het geheugen :)

@ Phuncz:
Misschien kun je beter in DOC naar het topic over waterkoeling gaan :)

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22
edward2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:01:
[...]

Ik vond trouwens m'n Viabord beter dan m'n nForce, m'n Audigy 2 kraakt, maar wie weet ligt dat wel bij CReative zelf ;)
Ooit ook gehad op me Asus A8N-SLI, maar het verplaatsen van de kaart was de oplossing. Of wat ook kan is je digitale kabeltje naar je DVD/CD speler wat gaar is en dus met de rest van je apparatuur stoort.

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
ECS Shows Off CrossFire Board Readiness
Here at an ECS Editor's Day in San Jose, motherboard partner ATI was on hand to showcase their upcoming CrossFire technology. We were able to get some information on ECS' upcoming CrossFire motherboards. For the Intel platform, there is the PA1 MVP and for the AMD platform there is the KA1 MVP. We also saw the first mention of the upcoming ATI R580 chipset.

[Voor 78% gewijzigd door MelvinB op 27-08-2005 12:54]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Upcoming R580? CJ zal nog gelijk krijgen.

oeLangOetan schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:
apple, ik weet niet of die Rage3d review wel zo objectief is..
De Rage3D reviews van nVidia kaarten zijn zeer positief ontvangen in de nVidia community. Veel mensen waren er verbaasd van dat ze zo objectief waren en zelfs de Rage3D community zelf had niets dan lof over voor de review van de 7800GTX en een nV website editor noemde de schrijver zelfs een 'overloper'. ;) Het fijne is dat ze zich puur en alleen op cijfers richten en niet zo zeer een tiental pagina's aan de techniek besteden omdat je dit toch al op -tig andere sites kan lezen.

En ik geloof dat nVidia ze nu zelfs voorziet van review-samples terwijl dit vroeger echt uit den boze was. Lees de conclusies eens en je zult zien dat het een zeer goede review is - imo beter dan de meeste andere - ondanks dat het op een fansite staat van de concurrent. :7
I think the GT hits ATI especially hard, even more so than the GTX did. With a MSRP $100 less than ATI's flagship Radeon X850XT Platinum and with the 7800 GT winning most of the benchmarks, and also leading the way in the features checklists, I think the last nail in ATI's X8-series coffin has been hammered home.
En waarom zou een fansite niet een goede review van een product van de concurrent neer kunnen zetten?
Apple schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 05:31:
[...]

Asus komt iig met een Crossfire bord. ;) (foto is wel van een P-IV bord)

[afbeelding]

[afbeelding]
Asus komt alleen met een P-IV CrossFire moederbord. MSI komt met een AMD CrossFire moederbord.
Hacku schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:11:
[...]

Zijn het geen 3 shader pools ipv pipelines, of is dat nou hetzelfde?
Ongeveer hetzelfde. De huidige generatie van ATi heeft 16 shaderpipelines die gegroepeerd zijn in 4 quad rendering pipelines. Elke shaderpipeline heeft 2 shader ALU (en texture address ALU). De geometry pipeline heeft 6 vertex shader units die elk bestaan uit 1 Vector ALU en 1 Scalar ALU. Die ALUs doen het werk.

Bij de C1/Xenos zijn er maar 3 shaderpipelines. Elke shaderpipeline bestaat uit een shaderarray van 16 ALUs die zowel vertex als pixelprocessing aan kunnen. Veel mensen zeggen dat het een shaderpool van 48 ALUs is, maar technisch gezien bestaat de C1 dus eigenlijk uit 3 aparte shaderpools die onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Dus mijn redenering was dat R580 misschien wel precies het omgekeerde is... een soort eerste stap richting unified, maar ipv 3 shaderpipelines met 16 ALUs, 16 shaderpipelines met elk 3 ALUs ipv de 2 van de R520.

Elke ALU in C1 is overigens volledig FP32 en er is geen partial precision path. Alles werkt dus op fullspeed FP32. En omdat een gedeelte van de logic in de daughterdie wordt gedaan - zoals AA - komt dit neer op een extra 33% pixelshading power, vandaar de claim van ATi dat de C1 ongeveer net zo snel is als een 'conventionele' 32 pipelines kaart (met elk 2 ALUs per pipeline).
Hacku schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:58:
Upcoming R580? CJ zal nog gelijk krijgen.
Volgens mij is dat een typo en wordt er de RD580 chipset bedoeld. Het gaat in dat stuk toch over moederborden?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
CJ schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:03:

Volgens mij is dat een typo en wordt er de RD580 chipset bedoeld. Het gaat in dat stuk toch over moederborden?
Zoals ik het lees, niet specifiek. Die quote werd pas na het verhaal over die Crossfire-plank toegevoegd. Je moet het dus als een soort ''achteraf-je'' lezen. Daar kan je dus weer vanuit opmaken dat het over een ander onderwerp gaat, wel relaterend aan ATI.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Astennu
[...]

De Rage3D reviews van nVidia kaarten zijn zeer positief ontvangen in de nVidia community. Veel mensen waren er verbaasd van dat ze zo objectief waren en zelfs de Rage3D community zelf had niets dan lof over voor de review van de 7800GTX en een nV website editor noemde de schrijver zelfs een 'overloper'. ;) Het fijne is dat ze zich puur en alleen op cijfers richten en niet zo zeer een tiental pagina's aan de techniek besteden omdat je dit toch al op -tig andere sites kan lezen.

En ik geloof dat nVidia ze nu zelfs voorziet van review-samples terwijl dit vroeger echt uit den boze was. Lees de conclusies eens en je zult zien dat het een zeer goede review is - imo beter dan de meeste andere - ondanks dat het op een fansite staat van de concurrent. :7

[...]

En waarom zou een fansite niet een goede review van een product van de concurrent neer kunnen zetten?

[...]

Asus komt alleen met een P-IV CrossFire moederbord. MSI komt met een AMD CrossFire moederbord.

[...]

Ongeveer hetzelfde. De huidige generatie van ATi heeft 16 shaderpipelines die gegroepeerd zijn in 4 quad rendering pipelines. Elke shaderpipeline heeft 2 shader ALU (en texture address ALU). De geometry pipeline heeft 6 vertex shader units die elk bestaan uit 1 Vector ALU en 1 Scalar ALU. Die ALUs doen het werk.

Bij de C1/Xenos zijn er maar 3 shaderpipelines. Elke shaderpipeline bestaat uit een shaderarray van 16 ALUs die zowel vertex als pixelprocessing aan kunnen. Veel mensen zeggen dat het een shaderpool van 48 ALUs is, maar technisch gezien bestaat de C1 dus eigenlijk uit 3 aparte shaderpools die onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Dus mijn redenering was dat R580 misschien wel precies het omgekeerde is... een soort eerste stap richting unified, maar ipv 3 shaderpipelines met 16 ALUs, 16 shaderpipelines met elk 3 ALUs ipv de 2 van de R520.

Elke ALU in C1 is overigens volledig FP32 en er is geen partial precision path. Alles werkt dus op fullspeed FP32. En omdat een gedeelte van de logic in de daughterdie wordt gedaan - zoals AA - komt dit neer op een extra 33% pixelshading power, vandaar de claim van ATi dat de C1 ongeveer net zo snel is als een 'conventionele' 32 pipelines kaart (met elk 2 ALUs per pipeline).

[...]

De X850 heeft toch ook 2 alu's per pipline ? dus de R520 is dan clock voor clock niet sneller ? De R580 dus wel want die krijgt er 3 per Pipline.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Pff die X850XT maakt een irritant geluid als hij op 40+ is, zo een zoem, misschien toch maar een Silencer aanschaffen. Of mijn VF700 erop zetten, zou dat eingelijk veel in temp uitmaken?
Nu komt ie rond de 70, haal ik dan 60 met een andere koeler?
Als ik PE speeds laat lopen komt ie ook maar max tot de 70. Kan geloof ik nog hoger, maar ik weet alleen niet of dat zo verstandig is.
Ik wil eigenlijk het liefst zo stil mogelijk.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57

Bever!

Ondertitel

Aight! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:09:
Pff die X850XT maakt een irritant geluid als hij op 40+ is, zo een zoem, misschien toch maar een Silencer aanschaffen. Of mijn VF700 erop zetten, zou dat eingelijk veel in temp uitmaken?
Nu komt ie rond de 70, haal ik dan 60 met een andere koeler?
Als ik PE speeds laat lopen komt ie ook maar max tot de 70. Kan geloof ik nog hoger, maar ik weet alleen niet of dat zo verstandig is.
Ik wil eigenlijk het liefst zo stil mogelijk.
die vf700 erop knallen, heb ik ook gedaan. koelt beter dan de stock fan op 100% en stiller dan stock fan op standaard snelheid..

Signature

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hoe zijn je temps nu dan?
Heb wel helaas een VF700AlCu
MelvinB schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:27:
[...]

Zoals ik het lees, niet specifiek. Die quote werd pas na het verhaal over die Crossfire-plank toegevoegd. Je moet het dus als een soort ''achteraf-je'' lezen. Daar kan je dus weer vanuit opmaken dat het over een ander onderwerp gaat, wel relaterend aan ATI.
Ik heb het nu zelf even gelezen - had ik net niet gedaan :o - en ik weet nu bijna 100% zeker dat het om de RD580 gaat. Het gaat in de eerste plaats om een "chipset" wat al richting moederborden wijst. VPU cores noem je doorgaans geen "chipset". En na de huidige RD400 en RD480 wordt een moederbord KA2 MVP genoemd met de RD580 chipset. Dit is de chipset die al eerder door The Source is genoemd.
Astennu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

De X850 heeft toch ook 2 alu's per pipline ? dus de R520 is dan clock voor clock niet sneller ? De R580 dus wel want die krijgt er 3 per Pipline.
Je moet niet alleen naar het aantal ALU's kijken, maar ook naar de functionaliteit van de ALUs kijken. R420 heeft bv 2 ALU's die co-issue capable zijn en samen dual-issue capable zijn, waarmee je in het beste geval dus 5D operations per cycle hebt. Maar het punt hier is dat een van de twee ALUs kleiner is dan de andere - eigenlijk een mini-ALU.

NV40 heeft ook 2 ALUs per shadercore, waarvan ook eentje fully featured is, terwijl de ander eigenlijk een soort van mini-ALU was. nV heeft dit in G70 veranderd in 2 fully featured ALUs. Dit is - naast het ophogen van het aantal shaderpipelines - een van de redenen waarom bv de GF7800GT in shader intensieve applicaties sneller is dan een NV40 ondanks dezelfde kloksnelheid en het gebrek aan maar 4 shaderpipelines.

Zoals je ziet hebben R420 en NV40 op het eerste gezicht ook een gelijke ALU setup met een fully featured en een mini-ALU. Maar als je verder kijkt dan zie je dat ze toch verschillen in de manier waarop ze werken. De ALU's kunnen dus zo getweaked zijn dat de R520 wel degelijk klok voor klok sneller is dan een R420/R480.

• Bever!

Bever!

Ondertitel

Aight! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:23:
Hoe zijn je temps nu dan?
Heb wel helaas een VF700AlCu
idle 40, stressed 59 vf700cu
clocks @ sig

Signature

• Astennu
Bever! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:51:
[...]

clocks @ sig
Dus met een ALCU zul je nog een graad of 4 tot 8 hoger zitten gok ik.

En @ CJ nu snap ik em vandaag zou er toch wat leuks komen ? ik heb nog niet echt niets gelezen of gehoord.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Jammer dat ATi op zich laat wachten met de nieuwe kaarten. Nja, beter even wachten en een goede kaart dan nu een matige kaart natuurlijk :P Maar als je nu voor een mobo met PCI-E wil gaan, mocht je dit nog niet hebben, en je wil de hoogste performance, dan kan je niet echt kiezen. Tja, een nVidia 7800GTX :P Want een X850XTPE is toch echt minder snel over het algemeen.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bever! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:51:
[...]

clocks @ sig
Dat is wel netjes, maja, je hete lucht blijft wel in je kast, dus, overweeg me toch een silencer, kost maar 20 euro, + kan ik gewoon mijn VF700AlCu op mijn 6600 GT laten zitten

• Bever!

Bever!

Ondertitel

Aight! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

Dat is wel netjes, maja, je hete lucht blijft wel in je kast, dus, overweeg me toch een silencer, kost maar 20 euro, + kan ik gewoon mijn VF700AlCu op mijn 6600 GT laten zitten
k heb zat casefans dus mij maakt het weinig uit :) silencer is ook een goeie optie idd.

Signature

• Astennu
Bever! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

k heb zat casefans dus mij maakt het weinig uit :) silencer is ook een goeie optie idd.
same here. ook een 80 mm in de deur naast vga outtake en daar boven 120 mm intake dus ik ben die warme lucht ook kwijt als ik game voel je bij die fan ook echt warme lucht bij gebruik in windows niet echt dus het help zekers.

• oeLangOetan
CJ schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:42:
[...]
Je moet niet alleen naar het aantal ALU's kijken, maar ook naar de functionaliteit van de ALUs kijken. R420 heeft bv 2 ALU's die co-issue capable zijn en samen dual-issue capable zijn, waarmee je in het beste geval dus 5D operations per cycle hebt. Maar het punt hier is dat een van de twee ALUs kleiner is dan de andere - eigenlijk een mini-ALU.
co-issue, ja; dual-issue, nee => voor de pixel shaders in ieder geval, ik weet niet juist hoe het met de vertex shaders zit maar ATi verklaart altijd dat we het niet kunnen weten (vandaar haal je waarschijnlijk je max 5D)
NV40 heeft ook 2 ALUs per shadercore, waarvan ook eentje fully featured is, terwijl de ander eigenlijk een soort van mini-ALU was. nV heeft dit in G70 veranderd in 2 fully featured ALUs. Dit is - naast het ophogen van het aantal shaderpipelines - een van de redenen waarom bv de GF7800GT in shader intensieve applicaties sneller is dan een NV40 ondanks dezelfde kloksnelheid en het gebrek aan maar 4 shaderpipelines.
:s bron? afaik: De nv40 èn de nv70 heeft iets anders, 2 bijna volledige ALUs met overlappende en unieke functionaliteit. We hebben het hier over de pixel shaders, ze kunnen co-issue & dual-issue. De nv70 heeft verbeterde vertex shaders & pixel shader maar het is een herballancering & een verbetering van de prestaties van de MADD instructie dus niet het volledig maken van de alus..

[Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 27-08-2005 21:04]

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-09 08:41
RSxxx = met onboard graphics, bv RS300, RS400, RS480, RS482
RXxxx = met discreet graphics, bv RX480, RX482 (er is geen intel versie van... enkel AMD chipset)
RDxxx = Crossfire versie, RD480, RD580

• Astennu
The Source schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:00:
[...]

RSxxx = met onboard graphics, bv RS300, RS400, RS480, RS482
RXxxx = met discreet graphics, bv RX480, RX482 (er is geen intel versie van... enkel AMD chipset)
RDxxx = Crossfire versie, RD480, RD580
Discreet is toch voor de buget markt bedoelt ? of hoe zat dit ? En vandaag zou er toch iets uitkomen ? ik heb ook nog geen CF revieuws of iets gezien dus wat was het dan ?

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03:08
Astennu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

Dus met een ALCU zul je nog een graad of 4 tot 8 hoger zitten gok ik.
Ik gok eerder 2 of 3 graden.

• boostah
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-04-2015
wanneer komen die mobo's uit, ben der al lang genoeg op aant wachten

maar ging vandaag niks gelaunched worden (okay in america ist nog maar 3 uur snammidags ma bon)

• Astennu
Sjah schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:28:
[...]

Ik gok eerder 2 of 3 graden.
het was 4 graden bij een temp van 45 voor de CU en 49 voor de ALCU dus dan zal het bij een temp van 60 c wel iets van 6 zijn als niet meer. Want koper kan gewoon sneller warmte opnemen en afgeven.

En wanneer werd er dan wel iets gepresenteerd ??

• JJFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:55

JJFS

PSN: deviousDF2

Bever! schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

Valt me zwaar tegen, ik heb de Arctic Silencer 5 v2. erop zitten sinds een paar dagen en die wordt max 51 graden load @ XT speeds 540/590 en idle 30 graden.
Het maakt zo veel uit hoe strak je hem vast schroeft, ik zat hier namelijk eerst boven dus ik denk met nog een beetje te tunen ik onder de 50 kan komen.
Met stock cooler van ASUS kwam mijn kaart overigens op de 73 graden load.
Weet trouwens iemand hoe je snelheid in kan stellen met een ander programma dan ATItray of ATItools want het maakt geen verschil als ik de fan op 100% zet kwa geluid/temp.....

• JJFS

JJFS

Ach misschien omdat ik Cool & Quiet aan heb gezet bedenk ik me nu, zal het checken...

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

JJFS schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:02:
[...]

Valt me zwaar tegen, ik heb de Arctic Silencer 5 v2. erop zitten sinds een paar dagen en die wordt max 51 graden load @ XT speeds 540/590 en idle 30 graden.
Het maakt zo veel uit hoe strak je hem vast schroeft, ik zat hier namelijk eerst boven dus ik denk met nog een beetje te tunen ik onder de 50 kan komen.
Met stock cooler van ASUS kwam mijn kaart overigens op de 73 graden load.
Weet trouwens iemand hoe je snelheid in kan stellen met een ander programma dan ATItray of ATItools want het maakt geen verschil als ik de fan op 100% zet kwa geluid/temp.....
Maar is hij ook stiller?zo ja dan koop ik mij meteen een silencer.
oeLangOetan schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

co-issue, ja; dual-issue, nee => voor de pixel shaders in ieder geval, ik weet niet juist hoe het met de vertex shaders zit maar ATi verklaart altijd dat we het niet kunnen weten (vandaar haal je waarschijnlijk je max 5D)

[...]
Co-issue inderdaad ja. Dual issue ook ja, maar alleen als de twee ALUs samen werken.
The pixel shader core in R420 remains largely the same as R300, with a texture address unit, and two ALU's each of which are co-issue capable, and dual issue capable together - this can result in up to 5 floating point operations executed per cycle in the best case scenario. The second ALU is fully featured, however the first is a smaller ALU which ATI haven't fully detailed its capabilities
Bron: www.beyond3d.com
:s bron? afaik: De nv40 èn de nv70 heeft iets anders, 2 bijna volledige ALUs met overlappende en unieke functionaliteit. We hebben het hier over de pixel shaders, ze kunnen co-issue & dual-issue. De nv70 heeft verbeterde vertex shaders & pixel shader maar het is een herballancering & een verbetering van de prestaties van de MADD instructie dus niet het volledig maken van de alus..
Je hebt inderdaad gelijk dat NV40 2 bijna volledige ALU's heeft.. met de nadruk op bijna, want gelijk zijn ze niet helemaal. Mijn mini ALU opmerking was iets verkeerd geplaatst hier. Ik was in de war met het feit dat de ALU's van NV40 (en NV47/G70) ook mini ALU capabilities hebben. Maar zoals ik al zei, de nadruk op bijna gelijk. In NV47 zijn ze nu volledig gelijkgetrokken. Mijn bron is o.a. Beyond3Ds GF7800GTX Preview:
although NV40 has two ALU's they are not in fact each fully featured with the same instructions, instead one is a MADD unit and the other is a MUL unit; for G70 NVIDIA say they have added a MADD and MULL into each of the units that didn't previously contain them and in fact we are led to believe they are now complete instruction duplicates of each other
Zoals je ziet zijn de twee ALU's nu dus gelijk in featureset, daar waar dit in NV40 niet zo was.

[Voor 3% gewijzigd door CJ op 28-08-2005 02:58]

• Bever!

Bever!

Ondertitel

ff offtopic maar deze discussie zoals hierboven gevoerd wordt snap ik erg weinig van..

heeft iemand een site waar dit soort dingen duidelijk staan beschreven? De techniek in de chip lijkt me leuk om te snappen.

Signature

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Probeer www.anandtech.com www.xbitlabs.com en de forums van rage 3d eens.

• oeLangOetan
CJ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 02:58:
[...]Co-issue inderdaad ja. Dual issue ook ja, maar alleen als de twee ALUs samen werken.
ik ben 200% zeker dat de R300/R420 geen dual issue kan... maar nergens wordt het expliciet vermeld

edit: @bever, je begint het best op 3dcenter.de, hun artikels zijn veruit de beste

edit2:
http://www.3dcenter.de/artikel/r420_technik/index3_e.php
Because NV40 can also "bundle" two vector2 instructions (instead of Vec3 + Scalar only) it looks like the NV40 pipe should be more efficient.
ergo, geen dual issue op de R420

[Voor 39% gewijzigd door oeLangOetan op 28-08-2005 11:41]

• JJFS

JJFS

CJ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 02:58:
[...]

Co-issue inderdaad ja. Dual issue ook ja, maar alleen als de twee ALUs samen werken.

[...]

Bron: www.beyond3d.com

[...]

Je hebt inderdaad gelijk dat NV40 2 bijna volledige ALU's heeft.. met de nadruk op bijna, want gelijk zijn ze niet helemaal. Mijn mini ALU opmerking was iets verkeerd geplaatst hier. Ik was in de war met het feit dat de ALU's van NV40 (en NV47/G70) ook mini ALU capabilities hebben. Maar zoals ik al zei, de nadruk op bijna gelijk. In NV47 zijn ze nu volledig gelijkgetrokken. Mijn bron is o.a. Beyond3Ds GF7800GTX Preview:

[...]

Ja hij is echt netjes stil, minimaal geluid en die stock cooler was een stofzuiger geluid zeg...

Zoals je ziet zijn de twee ALU's nu dus gelijk in featureset, daar waar dit in NV40 niet zo was.
Ja is echt goed stil, geluid is minimaal... die stock cooler was echt een stofzuiger zeg kwa geluid

[Voor 7% gewijzigd door JJFS op 28-08-2005 13:13]

• oeLangOetan
DB op b3d:
From a TD Newcrest report...
The problem:

Quote:
1. Late September Launch Date Set for Three R500 Desktop Discrete Chips (R520, RV530, and RV515): Addressing the rampant rumours surrounding the R520 launch date, ATI stated its plan of record is to launch all three 90nm R500 desktop discrete chips (the enthusiast R520, the performance RV530, and the value RV515) in late September. The shipment dates will likely be staggered for the three chips, based on the delivery cycles from TSMC, with one likely shipping at launch date and the other two within the first half of October. The R520 was originally planned for a June launch, while the RV530 and RV515 launch times are only a few weeks delayed from their original schedule. The R520 had been sampling since Dec/04, and although the architecture and 90nm process were not a problem, ATI was not able to run the clock fast enough due to a “soft ground” issue that was discovered in late July after debugging with several re-spins. Specifically, the R520 and RV530 had functional yields, but could not run at high speeds

So, something that was common to RV530 and R520, but no RV515 and Xenos caused the issue. I once said it related to the memory bus, I think may have been correct...

Ongoing...

Quote:
We do not expect ATI to launch its R580 (speculated to have 32 pixel pipelines) in C2005 (ATI does not want to stall the channel for the R520), and expect a refresh of the R500 family beginning in spring 2006 with RV560, followed by RV540 and RV505. We expect the R600 (DirectX 10, targeting Microsoft Vista operating system and WGF 2.0, the next generation graphics library) in Q4/F06 or Q1/F07.

So, along with R580 we now have RV560, RV540 and RV505 on the roadmap - start speculating the configs of those!

• Upke dupke
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:50

Upke dupke

Oompa Loompa

Codenamen hier codenamen daar, ik snap er werkelijk niks meer van!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Specifically, the R520 and RV530 had functional yields, but could not run at high speeds
Dus geen 600MHz core?

• Astennu
Dus als ik dit goed lees zijn begin oktober alle kaarten uit en dus ook verkrijgbaar in de winkels ? Als dat zo is kan ik wel wachten anders pak ik een X850 XT mee en wacht ik wel op de R580.

• oeLangOetan
ik denk dat de informatie van de source nog steeds correct is
Als ik het goed heb begrepen zijn de problemen opgelost en zou 600 Mhz haalbaar moeten zijn mede dankzij de laatste respin.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ah, ik had het bericht verkeerd gelezen 8)7

"ATI was not able to run the clock fast enough due to a “soft ground” issue that was discovered in late July after debugging with several re-spins. Specifically, the R520 and RV530 had functional yields, but could not run at high speeds"

De laatste zin spreekt dus over dat “soft ground” voorval :p Duidelijk nu.

• Oet

Oet

[Quasi-offtopic]
Even over het fenomeen CrossFire:
Is er al info bekend over een mogelijk VIA-Chipset met ondersteuning voor CrossFire??
Aangezien Intel al ondersteuning biedt in een van zijn laatste chipsets mag ik aannemen dat het voor Via ook mogelijk moet zijn om zoiets op de markt te zetten. Vraag is dus of ze dat gaan doen en zo ja in welke tijdspan....
[/Quasi-offtopic]

ps: Weet iemand waar ik benchmarks kan vinden van een X850(xt) in crossfire opstelling? Of zijn deze nog niet beschikbaar?

Nog iets: Was het de bedoeling om Crossfire compatible te maken met de SLI-bordjes? Of is dit gewoon een gerucht wat waarschijnlijk geen grond van waarheid heeft?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• The Source
screamteam schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:19:
[Quasi-offtopic]
Even over het fenomeen CrossFire:
Is er al info bekend over een mogelijk VIA-Chipset met ondersteuning voor CrossFire??
Aangezien Intel al ondersteuning biedt in een van zijn laatste chipsets mag ik aannemen dat het voor Via ook mogelijk moet zijn om zoiets op de markt te zetten. Vraag is dus of ze dat gaan doen en zo ja in welke tijdspan....
[/Quasi-offtopic]

ps: Weet iemand waar ik benchmarks kan vinden van een X850(xt) in crossfire opstelling? Of zijn deze nog niet beschikbaar?

Nog iets: Was het de bedoeling om Crossfire compatible te maken met de SLI-bordjes? Of is dit gewoon een gerucht wat waarschijnlijk geen grond van waarheid heeft?
Intel bied met zijn laatste chipsets nog geen support voor CrossFire, er komt namelijk een nieuwe versie van het 955X chipset uit die 2 * PCI-E x8 configurable heeft, ipv van de huidige 1 * PCI-E x16.

Laat je niet misleiden door alle marketing onzin. SLI, Crossfire, etc zijn hardware matig technisch gezien gewoon dezelfde oplossingen denk ik. Het enige dat je nodig heb zijn 2 PCI-E x16 VGA sloten, welke elk voorzien zijn van een x aantal PCI-E lanes. Dus x16 + x8 / x8 + x8 / x16 + x16 / x16 + x4 en weet ik welke congifuraties er allemaal nog zijn. Daarnaast moet er nog een systeem zijn voor communicatie tussen biede kaarten dit kan zijn;
1) PCI-E interface en dus software matig (via de lanes op het mainboard) > 6600LE
2) Bridge chip (nVidia bij de high end kaarten, omdat PCI-E interface te traag is) > 7800GTX, 6800,etc
3) Kabel + Composite chip (ATI)

Ik denk dat ATI al maanden geleden de Crossfire Master kaarten op de markt had kunnen brengen, en dat het werkte op een nVidia SLI mainboard. Dit zal ook de reden zijn dat Crossfire op een Intel mainboard werkt, dus waarom niet op een nVidia SLI mainboard. Als nVidia in haar drivers ook geen check meer zal doen zoals "if chipset = nforce4 SLI, then enable SLI in drivers" zal het volgens mij ook gaan werken met andere chipsets.

Maar ja, dit is puur speculatie uitgaande van wat SLI en Crossfire technische gezien zijn.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tuurlijk is het technisch allemaal mogelijk, het ligt gewoon bij de drivers.
Als nVidia in haar drivers ook geen check meer zal doen zoals "if chipset = nforce4 SLI, then enable SLI in drivers"
Ik zie nVidia dat niet direct doen, of wel?

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

En hoe zeker zijn jullie ervan dar crossfire gaat werken op een SLI bordje?
Ik zit nu namelijk te dubben tussen een 6800GT zodat ik later kan SLIen op me DFI ultra-D maar ik haal liever een X800XT of XL en dan later een een crossfire mastercard als het echt werkt op een nF4 bord.

Gabriël ITX

• Seekless
  • Laatst online: 08-09-2006

Seekless

Doelloos zoekende

@CJ

Dat elke X800XT ViVo is zou kunnen, heb ik niet gecheckt.

Als Rage3d een veer in de kont krijgt van jouw omdat ze niet zo'n problemen hebben met het erkennen van een betere kaart of een gelijke van de concurrent die veel goedkoper wordt aangeboden waarom kun jij dat dan niet in je kaarten tips? Beetje scheef als je het mij vraagt.

Ik zie op dit forum vaak genoeg vragen over kaarten en dan blijkt dat mensen toch duidelijk niet op de hoogte zijn van de X800XT, daarom heb ook ik hem een aantal keer aangeraden, beetje zoeken had je dit natuurlijk ook verteld. :P Misschien een extra onderdeeltje voor de begin post de kaart van de maand over liever de week als je dat voor elkaar krijgt, voor een aantal segmenten der kaarten markt.

Actief updaten kan niet met de juiste links? Ik zou zo zeggen dat als ik een beetje rond kijk hier op tweakers dat dat toch niet zo is.

De gemiddelde gamer heeft inderdaad geen last van die shimmering. Dat jij en ik er dus gek van worden wil niet zeggen dat de gemiddelde gamer er last van heeft. Vergelijkend waren onderzoek heeft me hiervan overtuigd.

Ooh, en ik houd al tijden de prijzen van de high end kaarten markt in de gaten maar blijkbaar heb jij een site in duitsland die dit beter doet dan de mijne. Zou je die informatie even kunnen delen?

In darkness we were born, in darkness we will live, till the enlightenment of death.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En hoe zeker zijn jullie ervan dar crossfire gaat werken op een SLI bordje?
Als nVidia crossfire toelaat in haar drivers: wel. Anders niet, tenzij iemand met hacked drivers komt.

• The Source
Er zijn al hacked drivers om SLI te gebruiken op een nForce4 Ultra chipset, echter was nVidia hier logischerwijs niet blij mee. Zolang op mainboard gebied nVidia een groter marktaandeel heeft dan ATI, zie ik geen reden voor nVidia om haar nForce mainboards geschikt te maken voor crossfire. Denk maar, elk nVidia mainboard dat verkocht wordt is ook 2 nVidia VGA kaarten. Maar op de lange termijn zal SLI / Crossfire toch wel competible worden lijkt mij.
Nog even een toevoeging die voor het "ongoing" gedeelte kwam:
In terms of performance, ATI believes the R520 should exceed the GeForce 7800 GTX in benchmark tests if it can get the proper clock speed, but recognizes that NVIDIA has some headroom to overclock the GeForce 7800 clock speeds.
ATi is voorbereid op een 7800Ultra?
Seekless schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:08:
Als Rage3d een veer in de kont krijgt van jouw omdat ze niet zo'n problemen hebben met het erkennen van een betere kaart of een gelijke van de concurrent die veel goedkoper wordt aangeboden waarom kun jij dat dan niet in je kaarten tips? Beetje scheef als je het mij vraagt.
Hier heb ik maar 1 ding op te zeggen: CJ != Rage3D. ;)

Verdere discussie hierover is dan ook overbodig. Er komen alleen ATi kaarten in aanmerking voor de "Aanrader" in de first post. De mensen die daar kijken zullen voornamelijk in dit topic verzeild zijn geraakt omdat ze... juist... willen weten welke ATi kaart de beste aanrader is. Als uit de discussie binnen dit topic blijkt dat juist een andere fabrikant beter is in een bepaald segment, dan is dat fijn, want daarvoor is dit een discussie topic.
De gemiddelde gamer heeft inderdaad geen last van die shimmering. Dat jij en ik er dus gek van worden wil niet zeggen dat de gemiddelde gamer er last van heeft. Vergelijkend waren onderzoek heeft me hiervan overtuigd.
Lees eens wat forums van bv Ubi, Blizzard, Atari of andere grote gamepublishers. Genoeg 'gemiddelde gamers' - welke definitie hoort hier bij, want ik beschouw mezelf toch echt als gemiddeld - die zich afvragen waarom ze nou een "vreemde dingen" zien in beeld. Als je dit vanuit een 3D fanaat oogpunt bekijkt, dan blijkt al snel dat ze het over textureshimmering hebben, maar het beestje niet bij z'n naam weten te noemen. Zelfs op de nV fansites wordt er melding van gemaakt en nVidia heeft al aangekondigd dat ze dit gaan proberen op te lossen. Dus het probleem is er en is erkend door nVidia. Eigenlijk is het geen probleem want nVidia kan het ongetwijfeld oplossen, maar dat komt waarschijnlijk de performance niet ten goede.
Ooh, en ik houd al tijden de prijzen van de high end kaarten markt in de gaten maar blijkbaar heb jij een site in duitsland die dit beter doet dan de mijne. Zou je die informatie even kunnen delen?
www.google.com en de search functie van dit forum - zoals ik al eerder heb gezegd - zijn je grote vrienden. De quicksearch in de oude topics laat zien dat op 3 augustus bij Alternate.DE de Asus X850XT PE voor €333 over de toonbank ging, de X850XT voor €289 en de X800Pro voor €189. Alternate.NL volgde snel met een X850XT PE voor €349. Dus nog lager dan in de first post stond.

Het is echter onmogelijk om alle webwinkels bij te houden, vooral gezien het feit dat bepaalde merken de laatste tijd enorm aan het stunten zijn om maar van hun hun voorraad af te komen - zoals Asus dus deed met de GF6800 en X800/X850 serie.
The Source schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:35:
Er zijn al hacked drivers om SLI te gebruiken op een nForce4 Ultra chipset, echter was nVidia hier logischerwijs niet blij mee. Zolang op mainboard gebied nVidia een groter marktaandeel heeft dan ATI, zie ik geen reden voor nVidia om haar nForce mainboards geschikt te maken voor crossfire. Denk maar, elk nVidia mainboard dat verkocht wordt is ook 2 nVidia VGA kaarten. Maar op de lange termijn zal SLI / Crossfire toch wel competible worden lijkt mij.
Ik denk dat dit ook wel op lange termijn het geval zal zijn. Direct na de lancering van CrossFire had ATi in haar CF FAQ de volgende opmerking staan:
7. Will CrossFire Edition cards work in an NForce 4 motherboard?

A. ATI is focused first on qualifying our chipsets with our GPUs. We’ll evaluate Nvidia solutions in the future.
Dit punt is echter al weer verwijderd, maar laat in ieder geval zien dat het tot de mogelijkheden behoort. :Y)

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 29-08-2005 03:18]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Overigens, iedereen vindt het maar stom van ATi dat het maar geen info over de R520/R580 prijsgeeft cq wil prijsgeven (en ja, dat vind ik ook stom), dus hier volgt een redenering waarom ATi dat doet:

1. waarom informatie geven aan de concurrent over de producten (vanwege de verwachtte tegenaanval van de 7800Ultra)
2. als je je producten nog goed (genoeg) meekomen in de benches (zie vorige pagina's, waar de X850XTPE een aantal keren de 7800GT(X) kontje schopt), dan zorgt de lage prijs voor een relatief goed concurrerend product
3. Als je nu al informatie geeft over een gloednieuwe midrange-productline die qua features en prestaties over de huidige generatie heenwalst, dan zou iedereen wachten op die productline en zouden de overschotten van de X700/X8x0-serie blijven liggen

Dus wat ik verwacht is dat ATi de prijzen ten opzichte van Nvidia's concurrerende producten érg laag zal houden, zo niet verder zal verlagen waardoor het bijna onweerstaanbaar zal worden om nu nog een X700/X8x0-kaart te kopen. En voor de komende driverreleases nog wat performanceboosts om aan de 7800GT(X) zoveel mogelijk klappen uit te delen onder het motto 'meer doen met minder'...

Dit was mijn glazen bol voor vandaag ;) Als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft, post het en discussieer erover. Ik ben benieuwd of ik enigszins in de goede richting zat 8)

• Astennu
Ik ben het wel met je eens. Alleen ATi laat dit jammer genoeg nog niet echt zien. Alleen de X800 XT van asus heeft een lage prijs maar de meeste X850 XT kaarten zijn nog duur. En de Acties zijn tot nu toe vooral voor de AGP plaken. En niet voor PCI E. Als ze zit nou eens door zetten zodat die X850 XT kaarten oor 300 a 350 te krijgen zijn heb je idd een zeer concureerend product tegen de GT. Maar dan moet je dus niet de AGP kaarten afprijzen maar ook de pci e kaarten goedkoper te maken. De X800 GT kaarten hebben het wel goed gedaan. Deze zijn nu ook al EOL. Nu nog de GTO kaartjes en alle overige goedkoop maken en ze zijn er zo vanaf.

Zelf had ik dan nog wel een X800 of X850 kaart gekocht voor de R520. Maar nu ben ik nog aan het twijvelen. Die R520 duurt gewoon nog lang. En dan heb i zo iets dan koop ik over een half jaar wel een andere kaart. Dan is de R580 er ook en dan weet je ook of ATi geen tegenwoord had tegen de 7800 Ultra.

Dus laat de prijzenoorlog beginnen zou ik zeggen. Dan winnen ze op die manier wel marktaandeel terrug of zorgen ze er voor dat ze het niet kwijt raken.

Reviewroundup: X800GT AIW DVB-T

Zowel Driverheaven als Hexus reviewen de nieuwste telg in de AIW serie die gebaseerd is op de X800GT. Beide sites zijn lovend over deze nieuwe AIW kaart en dit kan dankzij de richtprijs van €199 wel eens een heel groot succes gaan worden in de multimedia markt.
Overall this is another truly excellent multimedia product from ATI. Exceptional performance in every area as well as complete stability from the Drivers/Software and first class output quality make this the second AIW product to receive the "Driverheaven Heavenly Hardware Gold Award".
http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/r430gtaiw/images/card.jpg

Reviews:
http://www.driverheaven.net/reviews/AIWX800GT/index.htm
http://www.hexus.net/cont...JRD0xNTM2JnVybF9wYWdlPTE=

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Voor de overclockability van de X800GT gebaseerd op de R430-core van de X800XL viel mee las ik op DriverHeaven, hoe zou dat komen? Ik denk niet vanwege verbeteringen in het design, ook geen nieuw cooldesign (dacht ik), dus zou dit dan toeval zijn?

Ik kan me bijna (helaas) niet aan die laatste gedachte onttrekken... :'(
Kan van alles zijn. Toeval of betere yields door een volwassener productieproces. Je ziet wel vaker dat nieuwere cores beter overklokken dan de oudere cores.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 03:15: quote:

Lees eens wat forums van bv Ubi, Blizzard, Atari of andere grote gamepublishers. Genoeg 'gemiddelde gamers' - welke definitie hoort hier bij, want ik beschouw mezelf toch echt als gemiddeld - die zich afvragen waarom ze nou een "vreemde dingen" zien in beeld. Als je dit vanuit een 3D fanaat oogpunt bekijkt, dan blijkt al snel dat ze het over textureshimmering hebben, maar het beestje niet bij z'n naam weten te noemen. Zelfs op de nV fansites wordt er melding van gemaakt en nVidia heeft al aangekondigd dat ze dit gaan proberen op te lossen. Dus het probleem is er en is erkend door nVidia. Eigenlijk is het geen probleem want nVidia kan het ongetwijfeld oplossen, maar dat komt waarschijnlijk de performance niet ten goede.
Post waarin we verwijzen naar grotere groepen zoals “de gemiddelde gamer” en daarbij veronderstellingen maken over wat die groep vind om je punt te maken zonder (statistisch verantwoord?) marktonderzoek gedaan te hebben, zijn altijd makkelijk aan te vallen.

Zelf denk ik dat de “gemiddelde gamer” inderdaad niet zo snel grafische fouten signaleert tenzij ze echt niet te missen zijn. Dit omdat je moet weten waar je op moet letten en hoe het eruit zou moeten zien als de fout er niet zou zijn. Maar als je het eenmaal weet gaan dergelijke fouten/gebreken gauw irriteren, zeker als je een kaart van EUR 500 hebt.

Volgensmij ben je zeker geen gemiddelde gamer CJ. Het enige wat je wellicht gemeen hebt met de gemiddelde gamer is het aantal uren dat je speelt.
De gemiddelde gamer onderhoudt niet al een x aantal jaar de ATI TS noch spendeert zoveel tijd op alle diverse grafische fora.

Zowel ATI als nVidia hebben zo hun IQ problemen waarbij mijn eigen ervaring iets positiever is over ATI dan nVidia.
Bij BF2 bijvoorbeeld heeft ATI duidelijk een aantal problemen die ATI zelf ook onderkent.
nVidia echter ook.

Momenteel heb ik een 7800GTX (daarvoor 9800pro,X800pro en X800XT) en ik speel meestal met de beste IQ settings (AA 4X Supersampling etc.).
Het Texture Shimmering probleem lijkt wat minder nu ik XP opnieuw geinstalleerd heb.
Echter in BF2 had ik laatst een local server gestart om het vliegen te oefenen. Doordat er minder hectiek is gaan zaken dan sneller opvallen:
- knipperende/corrupte textures op de wat “langere afstand”
- de schaduwen van de helicopterwieken zijn totaal niet ge-antialiased, echt enorm trapeffect. Dit zie je goed als ze op het vliegdekschip staan.

Ik weet niet meer hoe dit bij de ATI eruit zag maar de belangrijkste reden dat ik benieuwd ben naar de R520 is een grondige vergelijking van de IQ.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een beetje vaag probleem. Ik heb een Club3D X800XL (agp) met Zalman VF700Cu. Als ik nou de max corespeed met ati tray tools wil vinden, geeft ie op stock speed (398MHz) al aan dat er 300+ artifacts zijn. De temp is 53 graden, omgeving 46. Met AtiTool had ik er geen last van. Ligt dit nou aan ATT? Of is er iets anders mis?

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04:30
http://www.theinquirer.net/?article=25730

Niet echt veel, 16 pipes.

:X

[Voor 30% gewijzigd door Format-C op 29-08-2005 15:48]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[rml]Help!!!! in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml] :)

16 niet veel? De pipes zouden sterk geoptimaliseerd zijn, en draaien op een hoge klok :)

[Voor 16% gewijzigd door XWB op 29-08-2005 15:50]

• Jan_IA
  • Laatst online: 07-08-2006

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04:30
Een weekendje weg kan dodelijk zijn.

En je leest zo ergens overheen he? O-)

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• sp00fman
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-07-2007

sp00fman

-Banned for life

Ik snap iets niet.
Ik heb een week terug nog een asus X800pro AGP vivo besteld voor 209,- maar er is nu geen enkele webshop meer die dat nu voor die prijs aanbied.

Ook is hij van de website afgehaald waar ik hem nu in bestelling heb.

Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

zijn ze op ofzo? :X

• Motabeatz
  • Laatst online: 16-09 13:45
Ik had in het start topic gelezen:

Goedkoopste X800Pro AGP: €199,00 <<<< !!! AANRADER

Maar als ik naar die site ga waar die €199,00 is dan staat er dat de kaart is uitverkocht.

Dus hij mag wel uit het pricewatch lijstje toch? :)

en wat sp00fman zegt: zijn ze op?

Ik hoop het niet :'(

motabeatz.com

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Crossfire plankjes te koop:

http://www.hardspell.com/pic/2005/8/25/2a501239-d56a-4a5d-8d6d-c38d4c014255.jpg

Meer op http://www.hardspell.com/market/showcont.asp?news_id=16583

[Voor 3% gewijzigd door XWB op 29-08-2005 18:11]

• Dangerous1986
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

Hoelang gaat het nog duren voordat ze hier te vinden zijn ?, Was namelijk van plan om een nieuw mobo te kopen.

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarschijnlijk eind september. Crossfire is in Europa nog niet gelanceerd.

Hacku schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:32:
Waarschijnlijk eind september. Crossfire is in Europa nog niet gelanceerd.
ATi is aanwezig op de GDC Europe (30.08-01.09) en IFA Berlin (02.09-07.09). Na Australie en Azie kan het dus goed zijn dat CF hier officieel in Europa gelanceerd wordt.

En op 6 en 7 September heeft ATi haar eigen GDC in Amerika en op 26 September houdt ATi een ATi Sales Conference 2005 Exhibition.

• Dangerous1986
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

CJ schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

ATi is aanwezig op de GDC Europe (30.08-01.09) en IFA Berlin (02.09-07.09). Na Australie en Azie kan het dus goed zijn dat CF hier officieel in Europa gelanceerd wordt.

En op 6 en 7 September heeft ATi haar eigen GDC in Amerika en op 26 September houdt ATi een ATi Sales Conference 2005 Exhibition.
Maar ATi had toch algelopen zaterdag ook een evenement in Australie , Is daat ook iets gelanceerd? .

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• boostah
er zal dus ook waarschijnlijk een cf mobo uitkomen?
dus binnen nu en 3 dagen moet hij gelaunched zijn, maja komen ze weer met een paperlaunch of dit keer direct beschikbaar?

en is sommige hun NDA als niet vervallen?

• boostah
kun jij aan die afbeelding zien welke merken er reeds een gelaunched hebben?
Dangerous1986 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Maar ATi had toch algelopen zaterdag ook een evenement in Australie , Is daat ook iets gelanceerd? .
Daar is toen CrossFire gelanceerd voor Australie. Er is verder weinig voer R520 gerept, behalve dat-ie sneller zou moeten zijn dan de competitie.

• Bever!

Bever!

Ondertitel

Jejking schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:57:
Voor de overclockability van de X800GT gebaseerd op de R430-core van de X800XL viel mee las ik op DriverHeaven, hoe zou dat komen? Ik denk niet vanwege verbeteringen in het design, ook geen nieuw cooldesign (dacht ik), dus zou dit dan toeval zijn?

Ik kan me bijna (helaas) niet aan die laatste gedachte onttrekken... :'(
minder pipes open, dus minder hitte ontwikkeling --> hogere clocks.

vergelijk het met een x800pro vivo die @ 12 pipes makkelijk xt pe speeds haalt, en met 16 pipes niet meer. :)

Signature

• Oet

Oet

De dag dat crossfire bordjes van Asus en de next gen ATi kaarten van Asus uit zijn is de dag dat ik ze ga bestellen :D XT CF kaartjes natuurlijk ;)

[Voor 11% gewijzigd door Oet op 29-08-2005 23:56]

Interview met Dave Orton "Stock engine speeds never seen before in this industry"
Finse Muropaketti heeft een heel erg interessant interview met Dave Orton online gezet. Dit interview is tijdens afgelopen IDF gehouden en alhoewel hij niet diep in gaat op unreleased products, zitten er toch wat interessante dingetjes in over de R520, de problemen met 0.09u en CrossFire:

Sampsa: Can you tell us a little about the problems which you encountered when you moved to 90nm production technology?

Dave: "Xbox 360-game console’s Xenon-graphics chipset was developed on 90 nm with tremendous success, so we felt confident using it for the R5xx family. RV515, which will be aimed at the entry-level PC segment, also worked perfectly from the outset without encountering any manufacturing issues. But to be honest, we’ve had our share of challenges with the R520 and RV530 chips. Even though all the simulations that were done with the chips were looking good, there were still issues with the silicon when it came back from the fab. It was also surprising that RV515 and RV530 were designed by the same team and manufactured in the same fab using same technology, but RV515 worked perfectly and RV530 caused us problems".

Sampsa: Did you have to remove any planned features from R520 in order to reach the version of R520 which you’re about to bring to the market?

Dave: "No we didn’t. The graphics chip runs extremely fast, and although we’re still finalizing clocks, I can tell you that we’re hitting stock engine speeds never seen before in this industry. The chip had to be produced with 90nm technology, because 110 nm would have made it way too large, and it’s still not a small chip."

Lees het volledige interview hier: http://www.soneraplaza.fi...8,h-9112_a-303085,00.html

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

pff die X850XT maakt echt een kut piep geluid.
Damm wat een nadeel, was ik maar bij Nvidia gebleven :P

Maja performance vind ik trouwens wel meevallen, zou wel komen omdat ik maar een 3200+ heb.

• BlueForce
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-08 13:19
'k vraag me af waar die o-zo-goede X800GT AGP kaartjes blijven...

Een beetje verlies heb je altijd...

• HaLDoL
  • Laatst online: 10-10-2006

HaLDoL

First Class Anti-Psychotic

vergeet het maar dat CF al te koop is:

Uit dat interview met Orton:
We ran into problems with external link-cable and motherboards certainly are not in the markets yet. ATI CrossFire samples should be available to the press in the next couple of weeks though, and motherboards based on this technology will arrive to the market before next generation display cards are launched".

.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.

• Oet

Oet

CJ schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:04:
Interview met Dave Orton "Stock engine speeds never seen before in this industry"
Finse Muropaketti heeft een heel erg interessant interview met Dave Orton online gezet. Dit interview is tijdens afgelopen IDF gehouden en alhoewel hij niet diep in gaat op unreleased products, zitten er toch wat interessante dingetjes in over de R520, de problemen met 0.09u en CrossFire:

-Knip-

Lees het volledige interview hier: http://www.soneraplaza.fi...8,h-9112_a-303085,00.html
Ik moet zeggen, dat hij zeker intressante dingetjes verteld! Launch van Crossfire bordjes dus in september, waarschijnlijk begin september! (was al gezegd, maar dit bevestigd het zowieso) en dan dus availibility van de bordjes voor de launch van de R520.... Dat kan 2 dingen betekenen... of Crossfirebordjes liggen zowat klaar, of de launch van de R520 is laat... Ik hoop dan op het eerste en verwacht eigelijk dat de voorspelde launch van de R520 dus begin Oktober is!
Man o man, kan niet wachten, dat interview maakt me gewoon nog meer nieuwsgieriger!!!!

HaLDoL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:53:
vergeet het maar dat CF al te koop is:

Uit dat interview met Orton:

[...]
Hierboven zag je al links naar advertenties met prijzen voor de Aziatische markt. In Australie beginnen ze nu ook binnen te druppelen, dus de rest zal nu ook wel komen - zie ook eerdere berichten van The Source.

• Astennu
Dus als ik het goed begrijp komt de hele nieuwe generatie kaarten begin oktober ?

Dus alles van af low buget tot aan de R520 XT ??? Want ik zit echt te twijfelen om nu een X850 XT PE voor 300 euro over te nemen en te wachten op de R580 met zijn 3 alu's en mischien meer pipes.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik zou wachten :P Zo rampzalig is je huidige kaart toch niet? :)

Nu is het wel de vraag of ATi net als nVidia met de 7800GTX de kaarten bij de launch daadwerkelijk in de winkel heeft liggen of dat de paper-launch dan is en dat je nog een paar maandjes mag wachten tot je zo'n kaart in je klauwtjes kan krijgen....

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu, met andere woorden: wachten dus, want inderdaad, die X700 van jou @ 525/525 (dacht ik) is helemaal niet slecht. Weet je wel hoe lang ik op low-detail heb moeten gamen toen mijn GF3 Ti200 overleed??? Daar word jij niet vrolijk van, dus niet zeuren en uitzingen die handel ;)

Maar als ATi het flikt om alleen te paperlaunchen in Oktober, dán pas vind ik dat je het volste recht hebt om over te stappen op Nvidia of gewoon een oudere kaart te kopen... eerder niet. Punt.

• HaLDoL
  • Laatst online: 10-10-2006

HaLDoL

First Class Anti-Psychotic

Moest ik een ATi fan zijn zou ik nu wel aandelen kopen, de koers van ATI is tot een historisch dieptepunt gedaald.

.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee