Nog even een toevoeging die voor het "ongoing" gedeelte kwam:
In terms of performance, ATI believes the R520 should exceed the GeForce 7800 GTX in benchmark tests if it can get the proper clock speed, but recognizes that NVIDIA has some headroom to overclock the GeForce 7800 clock speeds.
ATi is voorbereid op een 7800Ultra?
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:08:
Als Rage3d een veer in de kont krijgt van jouw omdat ze niet zo'n problemen hebben met het erkennen van een betere kaart of een gelijke van de concurrent die veel goedkoper wordt aangeboden waarom kun jij dat dan niet in je kaarten tips? Beetje scheef als je het mij vraagt.
Hier heb ik maar 1 ding op te zeggen: CJ != Rage3D.
Verdere discussie hierover is dan ook overbodig. Er komen alleen ATi kaarten in aanmerking voor de "Aanrader" in de first post. De mensen die daar kijken zullen voornamelijk in dit topic verzeild zijn geraakt omdat ze... juist... willen weten welke ATi kaart de beste aanrader is. Als uit de discussie binnen dit topic blijkt dat juist een andere fabrikant beter is in een bepaald segment, dan is dat fijn, want daarvoor is dit een discussie topic.
De gemiddelde gamer heeft inderdaad geen last van die shimmering. Dat jij en ik er dus gek van worden wil niet zeggen dat de gemiddelde gamer er last van heeft. Vergelijkend waren onderzoek heeft me hiervan overtuigd.
Lees eens wat forums van bv Ubi, Blizzard, Atari of andere grote gamepublishers. Genoeg 'gemiddelde gamers' - welke definitie hoort hier bij, want ik beschouw mezelf toch echt als gemiddeld - die zich afvragen waarom ze nou een "vreemde dingen" zien in beeld. Als je dit vanuit een 3D fanaat oogpunt bekijkt, dan blijkt al snel dat ze het over textureshimmering hebben, maar het beestje niet bij z'n naam weten te noemen. Zelfs op de nV fansites wordt er melding van gemaakt en nVidia heeft al aangekondigd dat ze dit gaan proberen op te lossen. Dus het probleem is er en is erkend door nVidia. Eigenlijk is het geen probleem want nVidia kan het ongetwijfeld oplossen, maar dat komt waarschijnlijk de performance niet ten goede.
Ooh, en ik houd al tijden de prijzen van de high end kaarten markt in de gaten maar blijkbaar heb jij een site in duitsland die dit beter doet dan de mijne. Zou je die informatie even kunnen delen?
www.google.com en de
search functie van dit forum - zoals ik al eerder heb gezegd - zijn je grote vrienden. De quicksearch in de oude topics laat zien dat op 3 augustus bij Alternate.DE de Asus X850XT PE voor €333 over de toonbank ging, de X850XT voor €289 en de X800Pro voor €189. Alternate.NL volgde snel met een X850XT PE voor €349. Dus nog lager dan in de first post stond.
Het is echter onmogelijk om alle webwinkels bij te houden, vooral gezien het feit dat bepaalde merken de laatste tijd enorm aan het stunten zijn om maar van hun hun voorraad af te komen - zoals Asus dus deed met de GF6800 en X800/X850 serie.
The Source schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:35:
Er zijn al hacked drivers om SLI te gebruiken op een nForce4 Ultra chipset, echter was nVidia hier logischerwijs niet blij mee. Zolang op mainboard gebied nVidia een groter marktaandeel heeft dan ATI, zie ik geen reden voor nVidia om haar nForce mainboards geschikt te maken voor crossfire. Denk maar, elk nVidia mainboard dat verkocht wordt is ook 2 nVidia VGA kaarten. Maar op de lange termijn zal SLI / Crossfire toch wel competible worden lijkt mij.
Ik denk dat dit ook wel op lange termijn het geval zal zijn. Direct na de lancering van CrossFire had ATi in haar CF FAQ de volgende opmerking staan:
7. Will CrossFire Edition cards work in an NForce 4 motherboard?
A. ATI is focused first on qualifying our chipsets with our GPUs. We’ll evaluate Nvidia solutions in the future.
Dit punt is echter al weer verwijderd, maar laat in ieder geval zien dat het tot de mogelijkheden behoort.
[
Voor 9% gewijzigd door
CJ op 29-08-2005 03:18
]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.