Wat verdient een ICTer gemiddeld? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 63.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jaymz

Keep on moving !

Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: HAVO, een verklooide HBO opleiding en een niet afgemaakt MBO iets.
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Netwerk, systeembeheerder + help/supportdesk
Auto v/d zaak: nee
Laptop v/d zaak: nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: € 3000 bruto + kortingen op allerhande verzekeringen/hypotheek ivm brache waar ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Glorix Jim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Informatica
Werkgever : Atos Origin
Werkervaring: 1.5 jaar
Huidige functie: Sharepoint Developer/Consultant
Auto v/d zaak: Ja (budget €489,- incl brandstof)
Laptop v/d zaak: Ja
Pensioenregeling: Ja
Vakantiedagen: 29 dagen
Winstuitkering: Nee
13e/14e Maand : 13e Maand
Maandsalaris: € 2150 bruto
Ik weet niet je verdere achtergrond, maar je salaris vind ik relatief laag. Sharepoint Developers en consultants is veel vraag naar, je kunt dus best meer vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
cm_sicko schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:19:
[...]

detachering? of werk je voor een groot bedrijf? ik vind het een behoorlijk loon voor een netwerk- systeembeheerder.
Nee, geen detachering (heb ik hiervoor gedaan, en dat betaalde een stuk slechter).
Ik werk nu voor AOES, dat is een club die test en ontwikkel werk voor de ESA doet (fluid dynamics, structure engineering etc). Ik beheer dus de servers en netwerk waarop ze dat doen. Bedrijf telt ~100 werknemers.
Het is idd wel veel geld, maar de secundaire voorwaarden zijn wel slecht, zo word er niks meebetaald aan pensioen en verzekering ofzo.

Al hoor je mij niet klagen hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Straphka op 25-01-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Heb een naar conflict met mijn werkgever over het salaris. Ik verdien op het moment als technisch consultant/pre sales engineer ongeveer 1325 euro per maand voor halve weken werk (ik studeer er nog naast). Daarbij ben ik in het kleine clubje de enige persoon die echt technische kennis heeft over de verkochte producten.

In de regel ben ik betrokken bij 70% van de deals die we sluiten en dat gaat best redelijk. Zo redelijk zelfs dat we voor dit jaar voorspellen een gigantische groei door te maken. In licht daarvan (ben er vanaf het begin bij) stelt mijn baas een bonus voor per deal van 250 euro. Hartstikke mooi natuurlijk zou je denken, alleen weet ik dat we per deal misschien wel meerdere 10k's euro marge maken waarvoor mijn bijdrage vaak onmisbaar is. Stel nou dat we 25 deals in een jaar maken, dan verdien ik nog net 4% van de pure marge die we maken...

Gezien het feit dat ik bij 70% van de deals betrokken ben en het feit dat we heel klein zijn had ik gedacht ruim aanspraak te kunnen maken op meer dan dat. Puur gebaseerd op de ondernemingsspirit en het feit dat dit werk in de IT, hoewel leuk, een beetje een gok is - ik studeer WO iets heel anders dan IT - hoop ik op meer.

Ikzelf had het idee leuk mee te gaan groeien als nagenoeg mede oprichter van de huidige gang van zaken en dus leuke bonussen te gaan verdienen. Maar het lijkt erop dat dit het laatste bod gaat zijn.

Goed zeikerig winstbejag verhaal dus, maar mijn vraag is zijn er Tweakers die ook in de handel zitten in een dergelijke positie? Zouden jullie ook aandringen op meer?

Ik weet wel dat iemand rijk wordt van mijn werkzaamheden - maar ik ben het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Naar mijn inziens ben je gewoon personeel, en is het alleen maar mooi dat je een bonus van 250 euro per deal krijgt. Zijn zat mensen dit hetzelfde werk doen, en dit dan ook doen zonder een bonus.
Gaat toch om 500 ouderwetse guldentjes, die je EXTRA krijgt per gesloten deal.

En dat de werkgever hier meer geld mee verdient is normaal. Daar doe je het ook voor als werkgever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik zit in zo'n soort positie, ik ben verantwoordelijk geweest voor het hart van het bedrijf, de database, de backend, klanten backend en frontend (technisch, opzetten database, etc). Alleen kan ik niet meer vragen omdat er nog geen winst gemaakt word, (startend bedrijf), wel gaat het ontzettend hard kwa nieuwe klanten, meer inkomen... Om een bedrijf te starten moet je geld lenen, hierdoor bouw je in het begin een schuld op dat zich elke maand redelijk opstappelt totdat je kiet (?) draait en uiteindelijk winst gaat maken, als je winst gaat maken ben je ongeveer 2 jaar verder voordat je schuld weggewerkt is. Dus tot die tijd kan ik verwachten niet meer 'veel' meer te verdienen, ondanks de hoge verantwoordelijkheid die ik draag, hiertegenover staat wel een ontezettend prettige werksfeer, veel vrijheid (doe ontwikkeling, php'en), een ontzettend goede werk/leer ervaring (je ziet het bedrijf van nix omhoog gaan, met alle dingen die erbij komen kijken), een mega goede referentie als we over 2 jaar wel groot zijn...en als we groot zijn, uiteraard een hoger salaris...

ik verdien 1800 bruto, geen extra's, en ben nu sinds 1 mei 2005 in dienst, en begon in november 2004 als stagiar (5maanden) en heb een contract tot 1mei 2006 (ivm bedrijfs zekerheid, waarschijnlijk krijg ik vast contract na mei)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Wat mij vooral in dit topic opvalt is dat er veel lieden werkzaam zijn met enkel een middelbare school-opleiding.
Zelf ben ik echter niet veel verder, maar toch, ik heb om wazige redenen al moeite aangenomen te worden voor een functie als Helpdeskmedewerker.

Wat zijn de ingangen die gebruikt worden om een andere baan te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb geluk gehad en ben het webdevelopment wereldje ingerold in 2000, toen hobbyisten nog gewoon overal aan de slag konden. Als je dan maar genoeg werkervaring opbouwt komt het later ook wel goed. Alleen als je daarna door wilt groeien naar management-functies merk je toch dat het helpt om hoger opgeleid te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 13:51 . Reden: 3 x 'gewoon' in 1 zin kan echt niet :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: Mavo, Havo, MBO netwerkbeheer niveau 4, 1 jaar HIO gedaan.
Werkervaring: 3-4 jaar
Huidige functie: Netwerk, systeem, applicatiebeheerder + support (enige ict'er in een mkb bedrijf)
Auto v/d zaak: nee, €120,- reiskosten vergoeding voor woon-werk, extra km's krijg ik €0,24 per km)
Vakantiedagen: weetikzoniet,
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Maandsalaris: €1925

ik vind zelf dat ik redelijk goed/ goed genoeg verdien.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2006 13:59 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit bij jouw de plastic flap er aan de voorkant nog aan, nog niet je bodemplaats verknalt door recht ipv schuin over de drempels te rijden, en hoe jalours ben jij op de draaicirkel van een vrachtwagen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

merauder schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:33:
Wat mij vooral in dit topic opvalt is dat er veel lieden werkzaam zijn met enkel een middelbare school-opleiding.
Zelf ben ik echter niet veel verder, maar toch, ik heb om wazige redenen al moeite aangenomen te worden voor een functie als Helpdeskmedewerker.
Slechte sollicitatie gesprekken?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:33:

Wat zijn de ingangen die gebruikt worden om een andere baan te vinden?
In mijn geval via stage (MTS) hier beland, nu 5 jaar later bedrijfsleider. :) Ik heb nog nooit van m'n leven gesolliciteerd hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
delorean7 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:04:
Heb een naar conflict met mijn werkgever over het salaris. Ik verdien op het moment als technisch consultant/pre sales engineer ongeveer 1325 euro per maand voor halve weken werk (ik studeer er nog naast). Daarbij ben ik in het kleine clubje de enige persoon die echt technische kennis heeft over de verkochte producten.

Ik weet wel dat iemand rijk wordt van mijn werkzaamheden - maar ik ben het niet ;)
Als je rijk wilt worden moet je zelf ondernemer worden, als je het dan net zo goed doet als je huidige werkgever nu wordt je misschien ook rijk. Je vergeet dat je als ondernemer ook risico loopt, of lever je ook geld in als een aantal deals achter elkaar niet door gaan?

Je kunt gewoonweg niet de marge van een bedrijf afzetten tegenover je eigen verdiensten. Je bent in loondienst, krijgt een redelijk salaris plus een aardige bonusregeling. In mijn ogen mag je best tevreden zijn.

Die marge moet je je ook niet blind op staren, daar moeten nog heel wat kosten vanaf.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Dennis schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:31:
[...]

Ik weet niet je verdere achtergrond, maar je salaris vind ik relatief laag. Sharepoint Developers en consultants is veel vraag naar, je kunt dus best meer vragen!
zit in dezelfde practice als deze persoon. Aangezien hij nog niet zo lang in dienst is snap ik het wel. AO neemt 'starters' (korte voorafgaande wrkervaring) redelijk laag aan wat betreft salaris. Als je er genoeg achter aan zit en mooie resultaten neerzet dan zit er nog behoorlijk de rek in. Zo ben in in 2 jaar iets meer dan 1000 euro bruto gestegen, da's toch best netjes :?

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 26-01-2006 20:24 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Mister_X schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:19:
[...]

ik zit in zo'n soort positie, ik ben verantwoordelijk geweest voor het hart van het bedrijf, de database, de backend, klanten backend en frontend (technisch, opzetten database, etc). Alleen kan ik niet meer vragen omdat er nog geen winst gemaakt word, (startend bedrijf), wel gaat het ontzettend hard kwa nieuwe klanten, meer inkomen... Om een bedrijf te starten moet je geld lenen, hierdoor bouw je in het begin een schuld op dat zich elke maand redelijk opstappelt totdat je kiet (?) draait en uiteindelijk winst gaat maken, als je winst gaat maken ben je ongeveer 2 jaar verder voordat je schuld weggewerkt is. Dus tot die tijd kan ik verwachten niet meer 'veel' meer te verdienen, ondanks de hoge verantwoordelijkheid die ik draag, hiertegenover staat wel een ontezettend prettige werksfeer, veel vrijheid (doe ontwikkeling, php'en), een ontzettend goede werk/leer ervaring (je ziet het bedrijf van nix omhoog gaan, met alle dingen die erbij komen kijken), een mega goede referentie als we over 2 jaar wel groot zijn...en als we groot zijn, uiteraard een hoger salaris...

ik verdien 1800 bruto, geen extra's, en ben nu sinds 1 mei 2005 in dienst, en begon in november 2004 als stagiar (5maanden) en heb een contract tot 1mei 2006 (ivm bedrijfs zekerheid, waarschijnlijk krijg ik vast contract na mei)...
Er is 0 schuld bij het clubje waar ik zit. Leuk om te lezen trouwens, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

P_de_B schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:43:
[...]

Als je rijk wilt worden moet je zelf ondernemer worden, als je het dan net zo goed doet als je huidige werkgever nu wordt je misschien ook rijk. Je vergeet dat je als ondernemer ook risico loopt, of lever je ook geld in als een aantal deals achter elkaar niet door gaan?

Je kunt gewoonweg niet de marge van een bedrijf afzetten tegenover je eigen verdiensten. Je bent in loondienst, krijgt een redelijk salaris plus een aardige bonusregeling. In mijn ogen mag je best tevreden zijn.

Die marge moet je je ook niet blind op staren, daar moeten nog heel wat kosten vanaf.
Argument is natuurlijk steekhoudend, alleen is er sprake van een afhankelijkheid en heb ik een goede inzicht in de vaste lasten van dit bedrijf en die zijn zo eng niet. Komt bij, maar dat is mijn eigen zaak, dat ik een ontwikkeling van mijn carriere als universitair afgestuurde laat lopen door in de IT te blijven.

Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren of ontslag nemen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Mijn baas en ik zijn er uit. Ik denk dat het een goed begin van mijn cariere is:

Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: Havo, Bijna klaar met HBO Technische Informatica.
Werkervaring: 0,5 jaar (afstudeerstage)
Huidige functie: Programmeur (.NET op pc en C(++) op microcontroller)
Auto v/d zaak: elke dag 10 minuten fietsen.
Laptop v/d zaak: Nee
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 27 (-6 voor mijn bijdrage aan cursussen)
13/14e maand of winstuitkering: ja, winstuitkering.
Werkweek: 40 uur - halve dag cursus (doorbetaald + vakantiedagen)
Maandsalaris: €1700 + bonus, 4% per lopende opdracht (deze maand €875 bonus), 2% op gemaakte "massa"productie.

De halve dag cursus delen we. Hij betaalt de helft en ik betaal de helft met vakantiedagen. Het eerste half jaar bestaat de cursus uit het afmaken van mijn HBO opleiding. Elk half jaar overleg hoe het voor beiden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JanTenHove schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:53:
Auto v/d zaak: elke dag 10 minuten fietsen.
Dus een fiets van de zaak? :? ;)
Vakantiedagen: 27 (-6 voor mijn bijdrage aan cursussen)
Is die 27 voor of na aftrek van die cursusdagen?
Maandsalaris: €1700 + bonus, 4% per lopende opdracht (deze maand €875 bonus), 2% op gemaakte "massa"productie.
Goede bonusregeling! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

:) Nee. Bedoel dat ik geen auto nodig heb, ik ga nooit naar klanten of iets dergelijks.
Is die 27 voor of na aftrek van die cursusdagen?
Voor aftrek. In totaal hou ik er dus 21 over. Er gaan er dit halfjaar 6 af. In augustus weer een gesprek wat we dan gaan doen.
Goede bonusregeling! :)
Ja, vond ik ook. Het basissalaris is niet echt riant, maar door de bonussen wordt het al met al best interresant.

Ik heb nu een jaarcontract, over een jaar gaan we kijken hoe we verder gaan. Een goede optie was dat ik dan (een deel van) mijn bonussen krijg uitgekeerd in aandelen, zodat ik me inkoop in het bedrijf. Maar dat zien we dan allemaal wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Afgelopen woensdag mijn tweede gesprek gehad en dat is goed verlopen. In ieder geval zo goed dat een eerste concept contract per mail naar mij onderweg is en de laatste details ingevuld kunnen gaan worden. :)

Opleiding: Hogere Informatica (HIO) + MCP Navision Programming
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: .NET developer in opleiding; programmeur/ontwikkelaar MBS Navision (MCP certified)
Auto v/d zaak: Ja (€600-650/maand, excl. brandstof o.b.v. 48mnd/35k p. jaar)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: n.n.b.
GSM: Ja, plus €45 per maand privégebruik
Pensioenregeling: ja, optioneel
Maandsalaris: om en nabij € 2500 bruto + €100 netto onkostenvergoeding (bonnetjes verzamelen dus ;) )

Jammer dat het conceptcontract niet al vandaag in de mail zat. Zal nu dus wel maandag worden. Dan even doorkijken, bijschaven en a.s.a.p de krabbel zetten :) Ik ben vooralsnog niet ontevreden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wok op 28-01-2006 00:27 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: HBO Hogere informatica, afstudeerrichting Commercieel Techniek
Werkervaring: half jaar ( afstudeeronderzoek )
Huidige functie: Consultant o.a. ( norm implementatie )
Vakantiegeld: nee, 8 % op bruto loon
Vakantiedagen: nee, 8,8 % op bruto loon
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: €2202 incl vakantie gedoe

Ik heb een half jaar contract gekregen, te meer om dat ik mijn onderzoek wil implementeren en commercieel wil verkopen, en ik over een half jaar begin met een Master. Ik vond het een mooi aanbod om dit af te maken binnen het bedrijf. Daar naast kan ik tegelijk ook al contacten met andere bedrijven opzetten voor toekomstige werkzaamheden waar dit bedrijf mij ook al bij steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Leeftijd: 32 jaar
Opleiding: WO + post-doctoraal scheikunde
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: functioneel tester / testcoordinator
Auto v/d zaak: Ja (4 jaar, 15000 prive per jaar, 550 leasebedrag, max 150 extra, incl alle brandstof)
Vakantiegeld: Ja (8,33%)
Vakantiedagen: 24 (+ 1extra vanwege 5 jarig jubileum, bijkopen 0,6% van salaris per dag)
13/14e maand of winstuitkering: 4,88 % van jaarsalaris
Pensioenregeling: ja
Maandsalaris: 2800 bruto + 20 bruto/dag + 7 netto/dag

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
1,5 week terug contractbesprekingen gehad, huidige contract loopt in april af.....mij is max 1750 bruto aangeboden.
ik ben 26 jaar, 5 jaar werkervaringen op 2e lijns (onsite of via AD, niet telefonisch) en migratiebeheerder.dus niet echt op systeembeheer, al heb ik daar wel voor geleerd afgelopen jaar.
diploma's A+, Itil, en sinds dit begin januari, MCSE 2003 , en nu bezig met citrix cca

ik vind dit dus te weinig en heb open solli's naar bedrijven gestuurd die massaal interesse tonen.
maar wat is een marktconform salaris wat ik kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dimocash schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:22:
1,5 week terug contractbesprekingen gehad, huidige contract loopt in april af.....mij is max 1750 bruto aangeboden.
ik ben 26 jaar, 5 jaar werkervaringen op 2e lijns (onsite of via AD, niet telefonisch) en migratiebeheerder.dus niet echt op systeembeheer, al heb ik daar wel voor geleerd afgelopen jaar.
diploma's A+, Itil, en sinds dit begin januari, MCSE 2003 , en nu bezig met citrix cca

ik vind dit dus te weinig en heb open solli's naar bedrijven gestuurd die massaal interesse tonen.
Met soortgelijke functie zat ik op 2000 bruto, alleen had ik toendertijd geen MCSE 2003.
Mik misschien naar 2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37

Die van mij staat ergens vooraan in het topic: 2750, 27 jaar, bijna MCSE 2003.
Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis

Heb je ook mbo? Als je dat hebt is het zeker te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Security schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:52:
[...]

Kreeg net terugkoppeling deze week vam mijn gesprek van afgelopen week.
Positief resultaat dus gesprek 3 binnenkort.

@pven kun je es wat ervaringen mailen naar me mail adres?
Ben wel benieuwd namelijk :)
En...? en???? Al wat gehoord? Hmm..hier stapt ook een collega op per 1 maart }) Ben ik nog de enige senior in de regio :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik heb een hoop gehad aan dit topic, en vind het dus wel zo eerlijk om ook mijn gegevens erbij te zetten :)

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica (heette vroeger ComputerTechniek)
Werkervaring: nu 3/4e jaar
Werkgever: Detachering (consultancy)
Huidige functie: Software engineer (real-time embedded, R&D)
Auto v/d zaak: ja (206 of corsa op LPG past nèt in leasebedrag, groter mag maar is bijbetalen)
Vakantiedagen: 22 + 3 (die drie zijn wel vakantiedagen maar de opdrachtgever mag bepalen wanneer ik die opneem, als het bedrijf dus bijvoorbeeld voor carnaval dicht is)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur (reistijd ongeveer 15 uur/week)
Maandsalaris: (2005)2000 --> (2006)2300 bruto
Extra: 110,- netto onkostenvergoeding

Ik ben als schoolverlater begonnen met een bruto loon van 2000 per maand. Deze maand loonsverhoging gekregen van 2000 naar 2250 bruto. Dit is (vind ik) niet slecht maar ik had dan ook een goede beoordeling. Omdat ik erg actief ben binnen het bedrijf, vooral op het gebied van interne cursussen en een beetje op commercieel vlak ben ik alsnog gaan praten. Praatje ging goed (goede argumenten :)) en er dus nog 50 extra bij gekregen :D Ik zit dus nu op een bruto loon van 2300/maand :D

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Dennis schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:39:
[...]

Heb je ook mbo? Als je dat hebt is het zeker te weinig!
ja ik heb mbo nivo 4 afgerond, wel in een andere richting, nl boekhoudkundig medewerker, maar tijdens mn stage toendertijd merkte ik dat computeren een een vak kon zijn, zodoende rolde ik in 2001 de ict in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
mabarto schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:49:
[...]

Die van mij staat ergens vooraan in het topic: 2750, 27 jaar, bijna MCSE 2003.
Waar woon je?
ik woon in rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Empie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:02:
Ik heb een hoop gehad aan dit topic, en vind het dus wel zo eerlijk om ook mijn gegevens erbij te zetten :)

Opleiding: HBO Technische Informatica (heette vroeger ComputerTechniek)
Werkervaring: nu 3/4e jaar
Werkgever: Detachering (consultancy)
Huidige functie: Software engineer (real-time embedded, R&D)
Auto v/d zaak: ja (206 of corsa op LPG past nèt in leasebedrag, groter mag maar is bijbetalen)
Vakantiedagen: 22 + 3 (die drie zijn wel vakantiedagen maar de opdrachtgever mag bepalen wanneer ik die opneem, als het bedrijf dus bijvoorbeeld voor carnaval dicht is)
Werkweek: 40 uur (reistijd ongeveer 15 uur/week)
Maandsalaris: (2005)2000 --> (2006)2300 bruto
Extra: 110,- netto onkostenvergoeding

Ik ben als schoolverlater begonnen met een bruto loon van 2000 per maand. Deze maand loonsverhoging gekregen van 2000 naar 2250 bruto. Dit is (vind ik) niet slecht maar ik had dan ook een goede beoordeling. Omdat ik erg actief ben binnen het bedrijf, vooral op het gebied van interne cursussen en een beetje op commercieel vlak ben ik alsnog gaan praten. Praatje ging goed (goede argumenten :)) en er dus nog 50 extra bij gekregen :D Ik zit dus nu op een bruto loon van 2300/maand :D
nofi maar echt spectaculair vind ik je salaris stijging niet. Ik ben in het najaar van 2003 begonnen bij een hele grotedetachringsclub. Ben van 1750 (2003) naar 2700 (2006) gegaan. Positieve instelling en altijd boven de norm presteren.

Ik ben nu 24 en wat betreft auto (ook een kleintje voor 'gratis') en dagen is het redelijk gelij. Ik denk dus dat er echt nog wel meer uit te halen moet zijn,

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

aardbeix15 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:53:
[...]

nofi maar echt spectaculair vind ik je salaris stijging niet. Ik ben in het najaar van 2003 begonnen bij een hele grotedetachringsclub. Ben van 1750 (2003) naar 2700 (2006) gegaan. Positieve instelling en altijd boven de norm presteren.

Ik ben nu 24 en wat betreft auto (ook een kleintje voor 'gratis') en dagen is het redelijk gelij. Ik denk dus dat er echt nog wel meer uit te halen moet zijn,
Bedenk wel even dat jij inmiddels 3 jaar 'in het vak' zit en hij nog geen jaar ;) Als schoolverlater beginnen met 2 mille bruto is erg netjes en als je dan na een jaar nog eens 300 meepikt, is dat heel niet verkeerd :)

Als we naar rato van werkervaring/dienstverband kijken, gaan jullie er allebei pakweg 300/maand per jaar op vooruit. Dat jij meer verdient bij gelijke leeftijd, heeft alles te maken met opgebouwde ervaring. Of vind zou jij het reëel vinden dat een 24-jarige met 0-1 jaar ervaring evenveel krijgt als een 24-jarige met 3-4 jaar ervaring? ;)

No offence hoor, maar puur op basis van leeftijd is een salarisvergelijk niet reëel ;)

Ow enneh...
Wok schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:24:
Afgelopen woensdag mijn tweede gesprek gehad en dat is goed verlopen. In ieder geval zo goed dat een eerste concept contract per mail naar mij onderweg is en de laatste details ingevuld kunnen gaan worden. :)

[knip]

Jammer dat het conceptcontract niet al vandaag in de mail zat. Zal nu dus wel maandag worden. Dan even doorkijken, bijschaven en a.s.a.p de krabbel zetten :) Ik ben vooralsnog niet ontevreden :)
Ik ben rond: deze week krabbelen :Y)

Opleiding: Hogere Informatica (HIO) + MCP Navision Programming
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: .NET developer in opleiding; programmeur/ontwikkelaar MBS Navision (MCP certified)
Auto v/d zaak: Ja (1e jaar: €600/maand shortlease, excl. brandstof; daarna (vaste aanstelling) €650/maand excl. brandstof o.b.v. 48mnd/35k p. jaar)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaars-/winstuitkering
GSM: Ja, plus €45 per maand privégebruik
Pensioenregeling: ja
Maandsalaris: € 2500 bruto + €100 netto onkostenvergoeding (bonnetjes verzamelen dus ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door Wok op 30-01-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Positief punt. Je hebt alleen geen HBO, waardoor ik je niet kan 'helpen'. Mogelijk is daarom je salaris een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

aardbeix15 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:53:
[...]

Wat Wok al zei, als we loonsverhoging lineair terugrekenen naar verhoging per maand per gelijke tijdseenheid zitten we ongeveer gelijk, wat niet in de weg staat dat ik überhaupt vind dat je voor iemand van vierentwintig het met 2700 bruto + extra's het HEEL netjes gedaan hebt _/-\o_

Ik ga dit jaar vrij zeker een certificering behalen (misschien twee als het mogelijkheid is) dus ik hoop de stijgende lijn ook een paar jaar vol te kunnen houden :)

Ik heb bij het onderhandelen veel gehad aan deze thread. Wat ik ik wilde aangeven voor anderen is dat zelfs als je een (imo) niet slechte loonsverhoging krijgt, je best om meer kan vragen (moet je dat wel waard zijn natuurlijk :P).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel
  • Laatst online: 03-04 11:00

bramzel

Hoezo dan?

Aangezien ik dit topic al een tijdje volg zal ik dan ook maar m'n specs tonen:

Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: bijna 2 jaar, 1 jaar in huidige functie
Huidige functie: Business Intelligence consultant
Auto v/d zaak: Ja
Vakantiedagen: 25 + 2 toegewezen door bedrijf
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Nee (wel gratis sms'en via de portal ;) )
Sec voorwaarden: pensioen + ziektekosten
Maandsalaris: € 2000 bruto + € 92 onkostenvergoeding

Echt veel vind ik het niet, al moet je niet vergeten dat pensioen en ziektekosten volledig vergoed worden. Aan de andere kant heb ik het goed naar me zin en hoef ik voorlopig niet ver te reizen.

Als ik het vergelijk met andere BI-consultants hier zoals aardbeix15 dan kan het dus wel wat beter... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik heb al enkele solli's lopen en moet zeggen dat 2000 met meer dan1 jaar werkervaring n een AFGERONDE HBO opleiding, wel meer moet verdienen dan 2000 bruto......
als ik zelfs makkelijk 2000 kan vragen als mbo-er weliswaar mcse2003 maar das ook niet alles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel

bramzel

Hoezo dan?

dimocash schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:03:
ik heb al enkele solli's lopen en moet zeggen dat 2000 met meer dan1 jaar werkervaring n een AFGERONDE HBO opleiding, wel meer moet verdienen dan 2000 bruto......
als ik zelfs makkelijk 2000 kan vragen als mbo-er weliswaar mcse2003 maar das ook niet alles....
En dan heb ik er nog niet eens bij verteld dat het tot vorige maand nog maar 1850 pm was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:58:
Opleiding: Mavo, Havo, MBO netwerkbeheer niveau 4, 1 jaar HIO gedaan.
Werkervaring: 3-4 jaar
Huidige functie: Netwerk, systeem, applicatiebeheerder + support (enige ict'er in een mkb bedrijf)
Auto v/d zaak: nee, €120,- reiskosten vergoeding voor woon-werk, extra km's krijg ik €0,24 per km)
Vakantiedagen: weetikzoniet,
Maandsalaris: €1925

ik vind zelf dat ik redelijk goed/ goed genoeg verdien.
kleine update en meevaller, maandsalaris is nu € 2084,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
bramzel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:13:
[...]

En dan heb ik er nog niet eens bij verteld dat het tot vorige maand nog maar 1850 pm was...
je moet echt eens rond gaan kijken hoor
anders ben je een dief van je eigen portomonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
Net nieuwe baan, dus ik doe ook mee:

Opleiding: HAVO, ooit een HEAO/BI opleiding gedaan, na 2 jaar erafgekicked omdat ik mijn P nog niet had
Werkervaring: 5,5 jaar
Huidige functie: Technisch Ontwerper / Delphi Programmeur
Auto v/d zaak: Nope
Laptop v/d zaak: Misschien (zie ik morgen :))
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarswinstuitkering
Sec voorwaarden: pensioen volledig betaald, max korting op ziektenkosten en een aantal % korting op overige verzekeringen, volledige reiskosten betaald
Maandsalaris: € 2450 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 20:30
Mensen,

Momenteel ben ik anderhalf jaar werkzaam bij een bedrijf. Ik heb net mijn baas gesproken over een vast contract.

Geboortedatum: 31-08-83
Opleiding: MBO, technische informatica
Werkervaring: 0 jaar (voordat ik bij mijn huidige werkgever begon)
Huidige functie: Programmeur (Klassiek ASP), beetje hand en span diensten wat betreft netwerk- / systeembeheer.
Ik ga waarschijnlijk nog een asp.net cursus volgen
13/14e maand of winstuitkering: Nee (vorig jaar wel bonus gehad, geen garantie voor dit jaar)

Kan iemand mij zeggen wat ik ongeveer zou moeten verdienen?

Ik heb al diverse sites bezocht met salariswijzers en ook hier lopen de salarissen redelijk uiteen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. ;(

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

Wel een leuk topic dit om goede vergelijkingen te kunnen maken :)
Volg het dus al een tijdje en zal ook maar eens mijn spes geven..

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: HAVO
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Software engineer (JAVA/JEE)
Auto v/d zaak: ja (Golf 5 tdi)
Laptop v/d zaak: Ja (IBM R52)
13/14e maand of winstuitkering: Nee (Wel 2% omzet bonus per maand en eindejaars bonus op basis van gedraaide uren)
Werkweek: 40 uur (reistijd 2 uur per dag)
Maandsalaris: 3050,- bruto
Extra: 34,- netto onkosten vergoeding en 50% pensioen/verzekering vergoeding tot een max van 200,- per maand
Extra: parkeerplaats in garage in Amsterdam (280,- per maand)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Xion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:45:
Mensen,

Momenteel ben ik anderhalf jaar werkzaam bij een bedrijf. Ik heb net mijn baas gesproken over een vast contract.

Geboortedatum: 31-08-83
Opleiding: MBO, technische informatica
Werkervaring: 0 jaar (voordat ik bij mijn huidige werkgever begon)
Huidige functie: Programmeur (Klassiek ASP), beetje hand en span diensten wat betreft netwerk- / systeembeheer.
Ik ga waarschijnlijk nog een asp.net cursus volgen
13/14e maand of winstuitkering: Nee (vorig jaar wel bonus gehad, geen garantie voor dit jaar)

Kan iemand mij zeggen wat ik ongeveer zou moeten verdienen?

Ik heb al diverse sites bezocht met salariswijzers en ook hier lopen de salarissen redelijk uiteen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. ;(
Salarissen zullen altijd ver uiteen lopen. Ik denk dat je met:
1,5 jaar ervaring
22 jaar
MBO Informatie
ongeveer 1600 zou moeten verdienen, misschien 1800 (max)

Mocht je dat te weinig vinden, dan zul je curssusen / HBO moeten gaan doen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Laatst online: 14-09 08:30
Ik heb nu dus een aantal gesprekken gehad, en ik kom eigenlijk niet boven de 1400 euro uit :S

Is dit nu echt te weinig met wat ik allemaal geleerd heb etc?

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO Kantoorautomatiseerder Niveau 4
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: ADSL monteur
Auto van de zaak: Ja ( hoe kom je anders bij je klanten )
GSM van de zaak: Nee, 20 euro beltegoed
Werkweek: Genoeg uren meer als 40
Maandsalaris: 1450 euro bruto

Ben inmiddels op gesprek geweest dus afgelopen weken, en nu heb ik dus een aanbod liggen voor een young professional, en dat voor een maandbedrag van 1250 euro bruto, is dit niet erg laag?
Zelfs voor iemand zonder certificaten etc, wel krijg ik de kans om MCSE / MCSA te volgen, maar deze komen eigenlijk gewoon voor eigen rekening aangezien ik 2 euro 50 moet afdragen aan de werkgever die de opleiding betaalt, dit zou dus neer komen op 400 euro per maand, waardoor ik nog steeds maar 850 euro bruto over houdt.

Iemand toevallig een idee, waar ze nog helpdeskers zoeken die motivatie genoeg hebben om door te leren naar de beheerderskant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 20:30
Cis schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:27:
[...]

Salarissen zullen altijd ver uiteen lopen. Ik denk dat je met:
1,5 jaar ervaring
22 jaar
MBO Informatie
ongeveer 1600 zou moeten verdienen, misschien 1800 (max)

Mocht je dat te weinig vinden, dan zul je curssusen / HBO moeten gaan doen :)
Dank je wel, waarschijnlijk valt het iets hoger uit. Dus ik kan met een gerust hart naar bed. (morgen conract bespreken en evt. tekenen ;) )

edit:
MSoft06 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:37:
Ik heb nu dus een aantal gesprekken gehad, en ik kom eigenlijk niet boven de 1400 euro uit :S

Is dit nu echt te weinig met wat ik allemaal geleerd heb etc?

...

Ben inmiddels op gesprek geweest dus afgelopen weken, en nu heb ik dus een aanbod liggen voor een young professional, en dat voor een maandbedrag van 1250 euro bruto, is dit niet erg laag?
Zelfs voor iemand zonder certificaten etc, wel krijg ik de kans om MCSE / MCSA te volgen, maar deze komen eigenlijk gewoon voor eigen rekening aangezien ik 2 euro 50 moet afdragen aan de werkgever die de opleiding betaalt, dit zou dus neer komen op 400 euro per maand, waardoor ik nog steeds maar 850 euro bruto over houdt.

Iemand toevallig een idee, waar ze nog helpdeskers zoeken die motivatie genoeg hebben om door te leren naar de beheerderskant?
Zoals je uit de reactie van Cis kan opmaken (en gezien mijn specs niet veel verschillen) is het wel laag. Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn start salaris is geweest. Heb je het er ook overgehad wat opslagen zullen worden naarmate je er langer werkt?

[ Voor 56% gewijzigd door Xion op 31-01-2006 23:02 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik kan rekenen op 100! euro meer per maand, dus als ik volledig MCSA ben, verdien ik 1450 euro! wel een topsalaris he? Dat verdien ik gewoon momenteel als ADSL monteur, maar dat is allemaal bijna afgelopen dus ik zoek heel snel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MSoft06 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:52:
Ik kan rekenen op 100! euro meer per maand, dus als ik volledig MCSA ben, verdien ik 1450 euro! wel een topsalaris he? Dat verdien ik gewoon momenteel als ADSL monteur, maar dat is allemaal bijna afgelopen dus ik zoek heel snel iets anders.
Doorstuderen geen idee?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Xion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:59:
[...]
Dank je wel, waarschijnlijk valt het iets hoger uit. Dus ik kan met een gerust hart naar bed. (morgen conract bespreken en evt. tekenen ;) )

edit:

[...]
Zoals je uit de reactie van Cis kan opmaken (en gezien mijn specs niet veel verschillen) is het wel laag. Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn start salaris is geweest. Heb je het er ook overgehad wat opslagen zullen worden naarmate je er langer werkt?
Let wel: je "moet" nooit iets verdienen. Het is maar net hoeveel je je wilt inzetten en hoeveel tijd je er aan uit wil geven. Ikzelf ben iemand die 's avonds nog wel even door wil werken. Als dit je instelling is, kun je dat aangeven tijdens het sollicitatiegesprek (als het ter sprake komt).
Als je tevreden bent met je huidige kennis en je vindt het allemaal wel best: even goede vrienden, maar dan zal je niet snel een vet salaris aangeboden krijgen. Een werkgever neemt je, in mijn ogen, aan zodat je een toegevoegde waarde hebt voor het bedrijf, maar tegelijkertijd ook doorleert om van NOG MEER waarde te worden voor het bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel

bramzel

Hoezo dan?

momania schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:59:
Wel een leuk topic dit om goede vergelijkingen te kunnen maken :)
Volg het dus al een tijdje en zal ook maar eens mijn spes geven..

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: HAVO
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Software engineer (JAVA/JEE)
Auto v/d zaak: ja (Golf 5 tdi)
Laptop v/d zaak: Ja (IBM R52)
13/14e maand of winstuitkering: Nee (Wel 2% omzet bonus per maand en eindejaars bonus op basis van gedraaide uren)
Werkweek: 40 uur (reistijd 2 uur per dag)
Maandsalaris: 3050,- bruto
Extra: 34,- netto onkosten vergoeding en 50% pensioen/verzekering vergoeding tot een max van 200,- per maand
Extra: parkeerplaats in garage in Amsterdam (280,- per maand)
Zeker niet slecht voor iemand zonder vervolgopleiding! Neem aan dat daar wel de nodige cursussen en certificaten aan vooraf zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

bramzel schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:44:
[...]
Zeker niet slecht voor iemand zonder vervolgopleiding! Neem aan dat daar wel de nodige cursussen en certificaten aan vooraf zijn gegaan?
Ik ben intern opgeleid tot programmeur bij de ING op m'n 19e. Vanaf daar direct contract onbepaalde tijd gekregen en door hard werken en veel zelf-studie verder wijzer geworden. :)

Als ik zo om me heen kijk (zit nu tussen allemaal mensen met minstens uni afgerond) heb ik het met m'n havo toch niet slecht gedaan :P

Toch wil ik nog wel ooit een hbo afronden, maar ik ga eerst nog wat certificerings trajecten doen.

keyword is iig: hard werken (naast natuurlijk ook een beetje mazzel hebben dat je een kans krijgt om intern ergens te worden opgeleid met direct een salaris erbij)
hard werken en leergierig zijn, levert je de leukere projecten op waar je weer meer kan leren en zo steeds sneller door kan groeien.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FrankGuthrie schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:01:
Opleiding: HBO (nog niet af)
Werkervaring: 5 jr
Werkgever: Call2
Huidige functie: Servicedesk medewerker
Auto v/d zaak: Ja
Laptop: nee
Vakantiegeld: Ja, 8,33% (per januari 2006 8%)
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (per januari 2006 niet meer, dan wordt dit bij het bruttoloon opgeteld.
Maandsalaris: 1291 bruto

Ben nu 5 maanden bezig, heel laag begonnen (net boven minumum), maar per januari flink vooruit, naar €1679,-. Nog steeds niet veel, maar beter dan waarmee ik ben begonnen. groei kan snel gaan bij Call2.
Per maart €1803 :Y)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Call2 begint laag en groeit snel is ook mijn ervaring. (heb er bijna 4 jaar gewerkt) En onderschat die auto niet, een eigen auto rijden is erg duur :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is voor een helpdesk functie? alleen telefoontjes beantwoorden en vanuit programma antworden of ook 2e lijns?

hoe dan ook zeker niet slecht, met auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Woei

Na een kort gesprekje vandaag (soort van evaluatie gesprek :P ) met de grote baas, mijzelf toch maar weer eens een klein beetje onmisbaar gemaakt in het bedrijf (als enige IT-er/Netwerkbeheerder).

Mijn baanomschrijving :

Het onderhoud van een NT netwerk bestaande uit 5 servers inc. een onbeperkt aantal aan werkplekken. Aanschaf van onderdelen, mits in overleg, voor dit netwerk en het onderhoud van de software en updates per werkplek/server.

Standaard werkomschrijving :+

Na vandaag weer een paar euro's er op vooruit gegaan :Y)

Ben 23 jaar, heb bijna 6 jaar werk ervaring (jaja, vroeg begonnen :P ) en verdien 450 euro bruto per maand meer dan het minimum loon voor mijn leeftijd + werkervaring :)

edit:
Eventjes bedrag aangepast, zijn aangepast vanaf 1-1-2006 :P

[ Voor 8% gewijzigd door KatirZan op 03-02-2006 11:01 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel heb ik het niet slecht.

Ik werk ongeveer 6 maanden nu, bruto 2500 euro per maand en momenteel zit ik in het buitenland voor 3 maanden. Hiervoor krijg ik per dag 130 euro onkostenvergoeding (boven mijn loon) om hotel te betalen, maar hotel en eten kosten mij minder dan 30 euro per dag. Dus verdien ik gigantisch veel geld voor de moment, alleen jammer dat ik deze job in mijn huidige bedrijf slecht een 12-tal maandan mag doen, daarna moet ik in België blijven en zijn reizen enkel op reële onkosten. Nadeel nu is wel dat ik tot 3 maanden lang weg ben van mijn vriendin om in India te gaan zitten op het platte land.

Opleiding : Burg. Ir. (België) = Master of Science & engineering

Voor andere specs : zie een eerder post van mij

edit : leeftijd : 23, bijna 24 (over een maandje)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: MBO
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Onderwijs
Huidige functie: Systeem/Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 58 waarvan 24 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: Half (4,22% van jaarsalaris)
Maandsalaris: 2352,- bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:54:
[...]

dat is voor een helpdesk functie? alleen telefoontjes beantwoorden en vanuit programma antworden of ook 2e lijns?

hoe dan ook zeker niet slecht, met auto.
Servicedesk ;) /Onsite. Dus 1ste lijns en 2de lijns.

Het is geen calltaking. Skilled Servicedesk. We moeten 80-85% van de incidenten aan de telefoon oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door FrankGuthrie op 03-02-2006 19:50 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomertje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:26:
Call2 begint laag en groeit snel is ook mijn ervaring. (heb er bijna 4 jaar gewerkt) En onderschat die auto niet, een eigen auto rijden is erg duur :)
Ik ben er juist weg gegaan vanwege het salaris. Daarnaast kun je er (bijna) alleen maar op een helpdesk zitten. Toen ik te kennen gaf verder te willen werd er gezegd dat ik al 3 functies gehad had. Dat terwijl ik bij de klant er zelf voor gezorgd had dat ik doorgroeide (3x dus). Dat waren 3 functies volgens mijn manager. Slaris verhoging wegens goed presteren krijg je niet. Zij bepalen wanneer je naar ITM kan. Auto kwijt als je geen project heb.

Toen ik door had dat ik ergens anders 450 euro erbij kreeg was ik direct weg. 13e maand kreeg ik niet meer, bonus ook niet. Fijn bedrijf.. De mensen die ik bij Call2 ken vertellen eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal..

Enne, onderschat de auto niet? Die clio? lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:12:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO - ICT / MCSE2000 / ISA2004 (na)
Werkervaring: 2-3 jaar systeembeheer / netwerkonderhoud
Heel jonge leerling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:05:
[...]

Ik ben er juist weg gegaan vanwege het salaris. Daarnaast kun je er (bijna) alleen maar op een helpdesk zitten. Toen ik te kennen gaf verder te willen werd er gezegd dat ik al 3 functies gehad had. Dat terwijl ik bij de klant er zelf voor gezorgd had dat ik doorgroeide (3x dus). Dat waren 3 functies volgens mijn manager. Slaris verhoging wegens goed presteren krijg je niet. Zij bepalen wanneer je naar ITM kan. Auto kwijt als je geen project heb.

Toen ik door had dat ik ergens anders 450 euro erbij kreeg was ik direct weg. 13e maand kreeg ik niet meer, bonus ook niet. Fijn bedrijf.. De mensen die ik bij Call2 ken vertellen eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal..

Enne, onderschat de auto niet? Die clio? lol :D
Ik ben er ook al een paar jaar weg en ben bij Call2 begonnen in 1999. Toen was er nog werk zat, en ook leukere dingen dan helpdesk. Door mijn Linux kennis (een van de weinigen bij Call2 toen) kreeg ik al snel een leuker project. (met 3 man het hele systeembeheer bij een bedrijf van 120 man doen). Ik had nog een 13e maand, bonus weet ik niet meer. Maar bij ons was de introductie ook nog met hotel in scheveningen als je ver moest reizen. Toen zat er nog wat in het vat, nu is het al jaren crisis volgens mij. Auto was een Polo toen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomertje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:42:
[...]

Ik ben er ook al een paar jaar weg en ben bij Call2 begonnen in 1999. Toen was er nog werk zat, en ook leukere dingen dan helpdesk. Door mijn Linux kennis (een van de weinigen bij Call2 toen) kreeg ik al snel een leuker project. (met 3 man het hele systeembeheer bij een bedrijf van 120 man doen). Ik had nog een 13e maand, bonus weet ik niet meer. Maar bij ons was de introductie ook nog met hotel in scheveningen als je ver moest reizen. Toen zat er nog wat in het vat, nu is het al jaren crisis volgens mij. Auto was een Polo toen.
13e maand is er nu ook, maar ik diende mijn ontslag in en toen kreeg ik hem niet meer (mijn geld toch?). Net als de bonus, maar dat laatste wist ik van te voren en had ik rekening mee gehouden.

Eigenlijk zeggen de meeste oude call2ers hetzelfde; het salaris. Je groeit snel, dat is wel zo. Maar zelfs dan blijft het laag. Ik had destijds direct werk nodig en dus was ik bereid alles aan te pakken. Als je daarna een beetje om je heen kijkt valt call2 wat tegen.

Sfeer is er altijd wel goed en als je iets vraagt dan word het ook meteen gedaan (opleidingen, boeken etc is snel geregeld).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Kan heel goed hoor, Voor mij geldt namelijk hetzelfde:
22 jaar en +-3 jaar ervaring. Ben in spetember geboren, gewoon alles doen, HAVO, in 1x HBO en werken. Dan tijdens je HBO ook nog een jaar ervaring opbouwen, en dan ben je er al... Is echt niet moeilijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:47:
[...]

Eigenlijk zeggen de meeste oude call2ers hetzelfde; het salaris. Je groeit snel, dat is wel zo. Maar zelfs dan blijft het laag. Ik had destijds direct werk nodig en dus was ik bereid alles aan te pakken. Als je daarna een beetje om je heen kijkt valt call2 wat tegen.
Wat voor jou laag is, kan voor de ander heel wat zijn. Geld is niet het enige, tuurlijk is het belangrijk, maar sfeer telt ook en kansen in de toekomst. Ooit houdt het op bij Call2 en dan moet je verder, maar dat wordt van te voren al duidelijk gemaakt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:50:
[...]

Servicedesk ;) /Onsite. Dus 1ste lijns en 2de lijns.

Het is geen calltaking. Skilled Servicedesk. We moeten 80-85% van de incidenten aan de telefoon oplossen.
Waarom geven ze je een auto als je toch 80-85% van de incidenten telefonisch op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:50:
[...]

Waarom geven ze je een auto als je toch 80-85% van de incidenten telefonisch op moet lossen?
Moet toch op het werk komen ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Jaspertje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:58:
[...]

Kan heel goed hoor, Voor mij geldt namelijk hetzelfde:
22 jaar en +-3 jaar ervaring. Ben in spetember geboren, gewoon alles doen, HAVO, in 1x HBO en werken. Dan tijdens je HBO ook nog een jaar ervaring opbouwen, en dan ben je er al... Is echt niet moeilijk hoor :)
Bedankt voor deze feedback.
Had het draadje ff niet meer gevolgd
*Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een aantal offtopic postings zijn verplaatst naar Lease auto voordelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Leeftijd : 24
Opleiding : MBO niveau 3
Werk : Assistent systeembeheer
Auto : nee
Laptop : nee
GSM : ja, lag toevallig in de kast, kreeg er alleen geen sim bij ;)
Werkweek : 37.5 uur
Salaris : 1750 Bruto
Reiskosten : 150 euro
KM vergoeding 0.19 ct (voor als ik op stap moet)

(en over 2 maanden gratis 10 dagen naar Curacao in een luxe hotel aan het strand en duiken, wireless internet en eten geregeld :9~ )

Dit is mijn laatste maand (van de 3) als uitzendkracht voor dit bedrijf, daarna krijg ik een contract voor een jaar. Ik werk hier dus nog niet zo lang maar ik heb het erg naar mijn zin. Zodra ik aangenomen word ga ik op training, in ieder geval begin ik met MCSA maar wellicht later naar MCSE toe.

Kan ik bij het overgaan op het nieuwe contract vragen om meer salaris? Ik wilde zelf 1850 voorstellen maar ik weet niet of dat te snel gaat voor ze. Ik wil ze niet afschrikken ;)

Ook willen ze me een opleiding laten doen, kan ik na zo'n opleiding wel meer salaris vragen of moet ik blij zijn dat ik die opleiding krijg? Daar heb ik later natuurlijk ook nog wat aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 10-02-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1750 lijkt me niet erg veel (ook niet erg weinig overigens), zeker omdat je ook geen auto/laptop etc hebt. Ok, je hebt relatief weinig opleiding en je bent nog vrij jong, maar 1900-2000 zou toch mogelijk moeten zijn lijkt me.

Ga je ook nog automatisch omhoog als je je MCSA/E hebt gehaald? Sommige bedrijven doen dat namelijk, anders zou ik het iig vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen (niet overdrijven uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wildhagen schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:29:
1750 lijkt me niet erg veel (ook niet erg weinig overigens), zeker omdat je ook geen auto/laptop etc hebt. Ok, je hebt relatief weinig opleiding en je bent nog vrij jong, maar 1900-2000 zou toch mogelijk moeten zijn lijkt me.

Ga je ook nog automatisch omhoog als je je MCSA/E hebt gehaald? Sommige bedrijven doen dat namelijk, anders zou ik het iig vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen (niet overdrijven uiteraard).
woa voor een opleiding systeembeheer niveau 3 is 1400-1600 gemiddeld dus vinnik 1750 ruim voldoende om mee te beginnen.

ik verdien 2085,- + 120,- reiskosten en ik heb MBO systeembeheer niveau 4 en bin in mn eenjte verantwoordelijk voor het systeem-, netwerk-, applicatiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

En als ik een 40 urige werkweek had gehad verdiende ik 1866 bruto.

Bah, ik draai toch wel 40 uur in een week :(

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 10-02-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Leeftijd: 28 jaar
Werkgever: Telecom en datacom hardware & services
Huidige functie: Senior Support engineer (tier 2)
Auto v/d zaak: ja
Laptop v/d zaak: ja
Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: 25 + 13 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee, maar wel vaak hele vette bonussen (vorig jaar 8000 bruto)
Maandsalaris: 3200,- bruto

[ Voor 12% gewijzigd door slash24 op 10-02-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Vul dan even in wat voor soort werkgever, of welke sector het om gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
dyna18 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:22:
[...]

Vul dan even in wat voor soort werkgever, of welke sector het om gaat |:(
Is gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Pixal schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:52:
En als ik een 40 urige werkweek had gehad verdiende ik 1866 bruto.

Bah, ik draai toch wel 40 uur in een week :(
daarom, weinig te klagen denk ik. MBO systeembeheerders zijn er genoeg dus je kunt ook niet superveel eisen.

toen ik 4 jaar geleden begon had ik een maandloon van 1550 @ 40 uur is in die 4 jaar gestegen naar 2085,- op het moment dat je langer bij een bedrijf werkt wordt je ook waardevoller voor hun. dus kunje bv na 2 jaar altijd om een loonsverhoging vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
vandaag aanbieding gehad
huidige werkgever biedt 1700, andere werkgever dit:

Leeftijd: net een week 27 jaar
Cursussen:MCSE 2003
Werkervaring:5 jaar op helpdesknivo
Werkgever: Detacheerde
Functie: 2e/3e lijns support engineer
Auto v/d zaak: ja, waarde +/- 20.000, prive onbeperkt
Vakantiegeld: ja (8%)
Onkosten vergoeding: Ja, 45
Maandsalaris: 2050,- bruto

ik vind dit zeker niet slecht, zeker niet omdat ik naar goed presteren volgend jaar 300 omhoog kan gaan en ik over 2 jaar op de 2700 kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dimocash schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:39:

ik vind dit zeker niet slecht, zeker niet omdat ik naar goed presteren volgend jaar 300 omhoog kan gaan en ik over 2 jaar op de 2700 kan zitten.
Goed geregeld !!

De laatste zin; zorg ervoor dat het op papier staat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Inderdaad... Zorg dat het op papier komt te staan. Mijn huidige werkgever beloofde ook goede tijden en de bijbehorende gouden bergen, maar ruim een jaar later lijken die gouden bergen meer op de smeltende ijskappen van de Noordpool ;) :P

Needless to say dat ik inmiddels heb getekend bij een andere werkgever, waarbij de zaken een stuk zekerder zijn ;)

Wat mij betreft nog een leuk extraatje erbij: er wordt een collectieve ziektekostenverzekering geregeld, waarbij de werkgever een deel van de premie voor zijn rekening gaat nemen :) _O_

[ Voor 22% gewijzigd door Wok op 10-02-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ja kheb het niet zwart op wit
maar ze weten dat ik weet wat ik minimaal waard ben.
dus als ze me veel te lage salarisverhoging aanbieden dat ik romd ga kijken..........zodoende kwam ik sowieso al bij ze uit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ben momenteel aan het freelancen voor een bedrijf, Linux/MySQL/PHP Administrator/Developer:

Geen voordelen, alles zelf financieren (auto, laptop) maar verdien een kleine 25 /uur, voor andere projecten tussen de 20 en 55 /uur.

Hopelijk start ik binnen enkele dagen/weken bij een bedrijf (permanente job) als Support Service Manager

Alles betaald (verzekeringen, onkosten etc.), geen auto, geen laptop voor de eerste paar maanden
Loon: Tussen 55000 en 65000 netto/jaar (4500-5500/maand)

Ervaring: 5 jaar

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
zal hier ook eens een reply doen, iets afwijkend van gemiddeld dus misschien grappig. Teruggerekend naar 12 maanden + VT

jaar salaris
1997 1450 + auto
1998 1800 + auto
1999 2250 + auto
2000 7500
2001 8500
2002 7500
2003 3900 + extra's / 36 uur
2004 4090 + extra's / 36 uur
2005 4150 + extra's / 36 uur
2006 4350 + extra's / 36 uur

universitaire opleiding trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

8500 euro per maand in 2001? Jezus, dan heb je het ook niet slecht voor elkaar (understatement). Alleen zit je nu nog maar net op de helft, ook een forse achteruitgang? Vanwaar die teruggang?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb het idee dat dat nog guldens zijn. T/m 2002 in guldens en daarna in Euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 09:36:
Ik heb het idee dat dat nog guldens zijn. T/m 2002 in guldens en daarna in Euro's
Scherp hoor zo vroeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Guru Evi schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:27:
Ben momenteel aan het freelancen voor een bedrijf, Linux/MySQL/PHP Administrator/Developer:

Geen voordelen, alles zelf financieren (auto, laptop) maar verdien een kleine 25 /uur, voor andere projecten tussen de 20 en 55 /uur.

Hopelijk start ik binnen enkele dagen/weken bij een bedrijf (permanente job) als Support Service Manager

Alles betaald (verzekeringen, onkosten etc.), geen auto, geen laptop voor de eerste paar maanden

zo, 22 en 4500 per maand netto, dan heb je het heeeeeeeeeeel goed voor elkaar man
wat is je vooropleiding etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is het inkomen dat je nu genereert met je eigen bedrijf? En dat is netto, na aftrek van allerlei belastingen en inkomens afhankelijke zaken (die je als zelfstandig ondernemer zelf moet regelen)? Dan heb je het wel erg ruim voor elkaar nu.
En als het het inkomen voor die nieuwe baan is... dan is het helemaal veel voor je leeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik geloof dat ik de enige ben die onder de 2000 zit, maarja, ik mis ergens een knobbel voor programmeren dus echt duur zal ik nooit worden :(

Binnenkort wil ik uit huis met mn vriendin, maar we moeten de hypotheek echt afsluiten op beide inkomens. Dat betekent dus wachten totdat ze klaar is met haar opleiding. Ik zie hier inkomens waarmee ik makkelijk alles in m'n eentje zou kunen financieren.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 11-02-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
wildhagen schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 07:37:
8500 euro per maand in 2001? Jezus, dan heb je het ook niet slecht voor elkaar (understatement). Alleen zit je nu nog maar net op de helft, ook een forse achteruitgang? Vanwaar die teruggang?
dat was erg leuk ja.. Wel freelancen anders haal je dat niet. De achteruitgang was fors, maar vaste baan. Als je de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij optelt (pensioen, opties, ov-jaarkaart etc.) kom je hoger dan hier lijkt. Bovendien was ik als freelancer 100% declarabel bezig, iets wat je ook niet mag verwachten op langere termijn.

Mijn advies: laat je in het begin niet te veel afleiden door paar euro meer of minder, laptops e.d. Het gaat ook om de lange termijn. Bij detacheringsbureaus e.d. kun je best snel stijgen, al naar gelang je uurtarief omhoog gaat. Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen tegen een 25-jarige die 80 euro kost bij de klant dat zijn salaris maar de helft is van die 35-jarige die ook 80 euro moet opbrengen. Als je uurtarief stopt met stijgen (omdat je vakvolwassen bent) moet je echter ook niet verwachten dat je inkomen net zo hard doorgroeit. Als je later in je carriëre ergens in dienst kunt met een CAO dan kan je binnenkomen met een relatief hoog salaris, maar ga je daarna mee met de rest: in ieder geval 1,5% plus eventuele stijging in je schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online

Ga je in vaste dienst bij dat bedrijf 5500 netto per maand, dus meer dan 8000 bruto per maand, verdienen als 22 jarige? Dat is wel erg veel, weet je zeker dat dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:14:
over guldens ipveuro's
[...]

Scherp hoor zo vroeg >:)
leuk bedacht, maar 1450 in guldens zou wel erg weinig zijn. Had het teruggerekend naar euro's

[ Voor 13% gewijzigd door maxtrash op 11-02-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
ACM schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:52:
[...]

[...]

Dit is het inkomen dat je nu genereert met je eigen bedrijf? En dat is netto, na aftrek van allerlei belastingen en inkomens afhankelijke zaken (die je als zelfstandig ondernemer zelf moet regelen)? Dan heb je het wel erg ruim voor elkaar nu.
En als het het inkomen voor die nieuwe baan is... dan is het helemaal veel voor je leeftijd :)
Wel, lees mijn sig en combineer dat met de tijd van posting ... ik ben reeds enkele maanden in de Verenigde Staten gaan wonen. Hier is het redelijk normaal dat mensen zoveel verdienen in de ICT. De waardes zijn dus ook in USD en niet in EUR alhoewel die redelijk overeenstemmen. De kost voor werkgevers is slechts 8-12% van mijn loon en dan zijn er natuurlijk nog de verzekeringskosten etc.

Als freelancer moet ik niet mijn eigen bedrijf hebben, enkel belastingen invullen (en mijn onkosten voor het soliciteren etc. kan ik nog aftrekken ook). Enkel als ik andere mensen aanneem, boven bepaalde quota's/jaar verdien dan moet ik een bedrijf starten.

Het nadeel is wel: lange afstanden om een job te vinden, weinig jobs binnen 2u rijafstand (aan 65mph weliswaar (100km/h)) en je kunt zomaar ontslagen worden!

De sociale voorzieningen zijn er wel allemaal maar toch is het goed om eventjes te sparen voor de tijd dat ze er niet meer zijn :-).

Voor mij was het ook een schokker. De eerste paar sollicitaties die ik deed had ik een veel te lage loonsverwachting (1800/maand netto zoals in Belgie) en werd ik dus gewoon niet aanvaard. Later heb ik mijn loonsverwachting geupgrade naar 40000-50000/jaar (zoals ik online kon terugvinden was dat mijn gemiddelde prijs in de buurt) maar de persoon die mij belde vroeg mij of ik 55000-65000 genoeg vond (er hadden blijkbaar mensen al afgehaakt voor die loonsverwachtingen).

Mijn voordelen (en dit geldt voor alle Europeanen denk ik). In school hebben wij een breder platform van kennis alsook op de werkplaats moeten wij ons meer differentieren. Zodanig kom ik hier toe met 5 jaar kennis en ervaring in computer hardware, servers, netwerken, Windows, Linux, TCP/IP, firewalls, DSL, PHP/Perl, MySQL en customer service en zij vinden dat leuk.

Ook wordt er bij sollicitaties niets gevraagd (vanwege discriminatiewetten) over leeftijd, ras, herkomst, religie etc. zodat ze beslissing nemen op looks (ik lijk 3-5 jaar ouder dan ik ben), kennis (zoals gezegd is dit een beter aspect van europese scholen en werkgevers) en ervaring. Als je dan zegt dat je freelanced voor verschillende bedrijven, denken ze direct dat je een computer-goeroe bent omdat de HR-manager niet weet dat computerproblemen meestal simpel en logisch zijn en denkt dat programmeren een complexe wiskundige wetenschap is weggelegd voor universitaire mathematicussen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Guru Evi schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:53:
Wel, lees mijn sig en combineer dat met de tijd van posting ... ik ben reeds enkele maanden in de Verenigde Staten gaan wonen. Hier is het redelijk normaal dat mensen zoveel verdienen in de ICT.
Ah, dat verklaart het een en ander.
De waardes zijn dus ook in USD en niet in EUR alhoewel die redelijk overeenstemmen.
Nou... één euro levert je ongeveer 1.20 dollar op tegenwoordig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Pixal schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:03:
Ik geloof dat ik de enige ben die onder de 2000 zit, maarja, ik mis ergens een knobbel voor programmeren dus echt duur zal ik nooit worden :(

Binnenkort wil ik uit huis met mn vriendin, maar we moeten de hypotheek echt afsluiten op beide inkomens. Dat betekent dus wachten totdat ze klaar is met haar opleiding. Ik zie hier inkomens waarmee ik makkelijk alles in m'n eentje zou kunen financieren.
nah niet iedereen verdiend boven de 2000
alleen is het zo dat de mensen die minder verdienen niet snel replyen....denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik verdien fors minder dan 2000!

Ik verdiende eerst 1450 toen kreeg ik een aanbod voor 1250 en nu heb ik een baan gevonden met een salaris rond de 1500 euro.

Kortom, schaam je heus niet voor een salaris onder de 2000 euro, probleem is dat er gewoon weinig banen zijn voor mijn opleiding + werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Guru Evi schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:53:
[...]

Wel, lees mijn sig en combineer dat met de tijd van posting ... ik ben reeds enkele maanden in de Verenigde Staten gaan wonen. .
Tja, dat kun je natuurlijk niet vergelijken met de situatie hier. In euro's ligt je salaris tussen 3750-4500, dat scheelt al weer een stuk. Het werk is blijkbaar als freelancer waardoor je ook rekening moet houden met momenten dat je geen werk hebt, ik denk dat je oudedagsvoorziening heel anders geregeld is (daar moet je zelf veel geld voor opzij leggen) etc. Je hebt een goed loon, daar niet van maar je kunt niet 1,2,3 de verdiensten in de VS af zetten tegen die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MSoft06 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:46:
Ik verdien fors minder dan 2000!

Ik verdiende eerst 1450 toen kreeg ik een aanbod voor 1250 en nu heb ik een baan gevonden met een salaris rond de 1500 euro.

Kortom, schaam je heus niet voor een salaris onder de 2000 euro, probleem is dat er gewoon weinig banen zijn voor mijn opleiding + werkervaring.
Doorstuderen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
We zijn niet allemaal HBO-ers ...

Ik kan niet zo goed leren, en een complete HBO studie bevalt me niet, aangezien ik daar dingen leer die ik totaal niet intressant vindt.

MCSE / MCSA etc ga ik nu in mijn vrije tijd doen, mijn huidige werkgever heeft hier geen regeling voor, maar dat was niet zo belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
zat NIET-hbo'ers verdienen meer dan 2000
maar het is idd zo dat zat mensen niet meer dan 2000 verdienen.
maar als je 30 bent is het wel normaal dat je over de 2000 zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ik verdiende als HBO-er eerst 1800... ben nu bij een andere werkgever naar de 2200 gegaan. Dit was echter niet (alleen) om het geld, maar vooral omdat ik mij beter kon ontwikkelen en een fijnere omgeving zou hebben bij mijn nieuwe werkgever. In andere woorden: als mijn nieuwe werkgever 1800 had geboden, was ik misschien ook wel akkoord gegaan.
Het belangrijkste is dat je je prettig voelt binnen de organisatie en dat je trots bent om wat je doet (en niet om wat je ervoor krijgt).

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld om de relevante details van je functie en het daarbij toegewezen salaris te delen. Dit ging lang goed, maar intussen hebben mensen er de grootste moeite mee om het enigszins on-topic te houden. Ga er gerust van uit dat we offtopic geleuter direct genadeloos trashen, en als dat teveel tijd kost gaat er gewoon een hangslot op.