joostingh schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:36:
Niet schrikken:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: MBO Technische Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening
Huidige functie: Netwerk/Systeembeheerder/Programmeur
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Geen
GSM: Ja (alleen zakelijk te gebruiken)
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: 1350 bruto
Onregelmatigheidstoeslag: geen
En dan ook no kosteloos overwerken

Ik begon met 1280 bruto twee jaar geleden. Als ik het gelijk moet trekken aan mn huidige verdiensten dan is er ruim 1200 euro bijgekomen waarvan 900 door een simpele wissel van baan. Ik zou dus maar eens een sollicitatie de deur uit doen.
Ik ben extern bij de ING en iedereen die ik spreek van andere externe bedrijven zegt hetzelfde: mensen te kort!
Je kans is duidelijk nu. Je salaris kan zo over de 2000 heen en de secundaire voorwaarden? Ik denk een auto, 13e maand en bonus regeling.. dat zit er zeker wel in. 5 jaar ervaring is ook zeer gewild al hangt het er wel vanaf watvoor ervaring.
Ik denk dat je bovenstaand wel bij elke detacheerder kan krijgen.. met gemak.
b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:11:
Geheimhouding
Het is werknemer verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van werkgever gedurende een periode van 12 maanden na beeindiging van de arbeidsovereenkomst een onderneming gelijksoortig of verwant aan die van werkgever in welke vorm ook te drijven, mede te drijven of te doen drijven, hetzij direct, hetzij indirect, of daarbij op andere wijze rechtstreeks of zijdelijkngs betrokken te zijn, zelfstandig of in dienstverband, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet.
Betekent dit dat ik in die 12 maanden niet meer kan werken in de IT branche bij een andere bedrijf als software ontwikkelaar (uiteraard zonder toestemming)?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Lijkt een beetje op het concurrentie beding.. Het staat er alleen een beetje vaag onder het kopje "geheimhouding".
Ik heb in de praktijk het effect van zo'n beding ondervonden.. Er bleef geen spaan van heel. Helemaal niets. Er zijn namelijk allemaal voorwaarden aan verbonden voordat het geld. Zo moet je bijv:
- ongeveer hetzelfde verdienen bij het nieuwe bedrijf
- het nieuwe bedrijf moet een directe concurrent zijn
zo zijn er nog wat zaken. Ik heb het toen helemaal uitgezocht en overal vragen gesteld en daarna ben ik lachend overgestapt. Ze kunnen er helemaal niets mee.
Ik ben van de ene detacheerder naar de andere gegaan en bij hetzelfde bedrijf gedetacheerd gebleven. En zelfs dat kon.
Anoniem: 164331 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:30:
[...]
Met 1 jaar echte ervaring als 1e lijns krijg ik nu €2145.--.
Net een gesprek gehad bij deta en kenbaar gemaakt dat ik voor €2300.-- wel weg wil bij mijn huidige uzb-job.
Heb wel wat Certs, MCSA2000/2003 en ITIL en 1 module richting MCSE afgerond.
Ze stonden niet raar te kijken van mijn loonwens.
2 weken geleden werd ik nog uitgemolken voor €1475.-- per maand.
Alle bedragen BRUTO per maand.
Dus racoon.......ik zou wat meer vragen/zoeken......je levert het meervoud op blijkt wel!!
Das wel veel geld voor 1e lijns. Je nieuwe baan is geen 1e lijn neem ik aan?
[Voor 51% gewijzigd door Fewture op 17-03-2006 18:47]