Wat verdient een ICTer gemiddeld? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 63.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Leeftijd: 24
Opleiding: WO, iets met bedrijfskunde en informatica
Werkervaring: 0,5 jaar
Huidige functie: Stafmedewerker informatievoorziening/applicatiebeheerder/webontwikkelaar/etc.
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: Ja (niet boeiend want ik heb er zelf ook een)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 250 uur (inclusief feestdagen die buiten het weekend vallen)
13/14e maand of winstuitkering: 1,5% eindejaarsuitkering (da's dan weer wat weinig)
GSM: Nee, wel mogelijk maar ik hoef hem niet ;)
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: € 2800 bruto bij 40 uur (ik werk er 36)

Ik ben erg tevreden over m'n primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, niet slecht als eerste baan dacht ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
curry684 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Ik kreeg deze zomer nog 3 banen in de categorie dubbel-modaal aangeboden puur op basis van ervaring en geen opleidingen :) Ik zit nu iets boven de 3 keer modaal met enkel VWO.
Met wat voor ervaring ben je zover gekomen dan? *nieuwsgierig* :)

Weet ik wat ik moet gaan leren ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:04:

Ze hebben zeker nut, ja je hebt er wat aan. Of het lastig is om ze te halen, valt mee als je wat praktijkervaring hebt :)

Enneh..voor een overzicht van de certificaten verwijs ik je graag naar Microsoft's MCP Website
Bedankt, maar die link had ik al ;) Mijn vraag is welke tegenwoordig hot / gevraagd / nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:22:
[...]

Bedankt, maar die link had ik al ;) Mijn vraag is welke tegenwoordig hot / gevraagd / nuttig zijn.
Ik hoorde dat SMS en MS SQL wel nuttig zijn (dat gaat dan ook mijn richting worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik kreeg deze zomer nog 3 banen in de categorie dubbel-modaal aangeboden puur op basis van ervaring en geen opleidingen :) Ik zit nu iets boven de 3 keer modaal met enkel VWO.

Arbeid is gewoon een produkt, en een goede verkoper kan ook stront per emmer aan de man brengen, en er nog dik aan verdienen ook :Y)
Amen! Volgens mij is het een combinatie van voldoende kennis (ook door ervaring opgedaan),werk ervaring, sociale skills en marketing (je moet jezelf wel kunnen verkopen he). Als je aan deze factoren voldoet is een papiertje niet zo heel relevant, ik krijg de indruk dat een diploma vooral voor starters erg belangrijk is. Zodra je ergens binnen bent en je gaat ervaring op doen word je vanzelf meer waard, mits je jezelf en je produkt arbeid kan verkopen.

Modaal, hoeveel was dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S1W schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Modaal, hoeveel was dat ook alweer?
29.500 euro per jaar (voor 2006), aldus het CPB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
S1W schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:14:
[...]
Amen! Volgens mij is het een combinatie van voldoende kennis (ook door ervaring opgedaan),werk ervaring, sociale skills en marketing (je moet jezelf wel kunnen verkopen he). Als je aan deze factoren voldoet is een papiertje niet zo heel relevant, ik krijg de indruk dat een diploma vooral voor starters erg belangrijk is. Zodra je ergens binnen bent en je gaat ervaring op doen word je vanzelf meer waard, mits je jezelf en je produkt arbeid kan verkopen.
Papiertjes zijn anders ook handig als je jezelf wil verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

wildhagen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:18:
[...]

29.500 euro per jaar (voor 2006), aldus het CPB.
Damnz, das nog best veel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Lethalis schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Papiertjes zijn anders ook handig als je jezelf wil verkopen :)
Hmmja... alleen denk ik dat iemand met 10 jaar bewezen ervaring en kennis op HBO werk en denk niveau minstens zoveel waard is als een net beginnende HBO'er met diploma, zo niet meer. Je moet immers nog maar waar maken waar dat papiertje voor staat als net beginnende ex-student.

Edit: ik denk dat de meeste grote bedrijven daarom ook investeren in dure assessements.
* S1W heeft nog behoorlijk zitten zweten tijdens een assessment bij de ABNAMRO

[ Voor 38% gewijzigd door S1W op 17-01-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
vorige week mn mcse 2003 behaald en ze hebben gelijk een 1e contractbesprekings gesprek.voor me ingeboekt voor eind deze week
wat voor salaris zal ik kunnen verwachten en eisen?
ik ben 26 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dimocash schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:59:
vorige week mn mcse 2003 behaald en ze hebben gelijk een 1e contractbesprekings gesprek.voor me ingeboekt voor eind deze week
wat voor salaris zal ik kunnen verwachten en eisen?
ik ben 26 jaar
:) Er is niet zo vaak te eisen. Er zijn maar weinig tekorten. Het hangt van andere voorwaarden af: Auto, Telefoon, internet van de zaak, bonus enz. enz.

In mijn omgeving weet ik alleen dat .Net programmeurs zeldzaam zijn :)

Modbreak:lees Policy - Werk & Inkomen even ;)

[ Voor 15% gewijzigd door curry684 op 18-01-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
PWM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:13:

*knip*
Grappig, laten we er hier ook net eentje nodig hebben :) Ik snap alleen niet echt waar het tekort vandaan komt. Waarschijnlijk omdat minder mensen zich geroepen voelen om zelf met .NET aan de slag te gaan? Ik bedoel, lijkt me hardstikke leuk om er wat mee te doen, maar ik heb nu al amper tijd om mijn eigen straatje helemaal bij te houden :P

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 18-01-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
PWM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:13:
[...]

:) Er is niet zo vaak te eisen. Er zijn maar weinig tekorten. Het hangt van andere voorwaarden af: Auto, Telefoon, internet van de zaak, bonus enz. enz.

*knip*
nah ik weet het niet.
de manier hoe ze me behandelden leek het alsof ik goud waard was, hahaha
nee maar ff serieus, wat is een redelijk salaris voor een 2003 mcse-er bij een detacheringsbedrijf?

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 18-01-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 08:30
Wat kan je allemaal met .NET?

Praktijk voorbeelden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Misschien ook nog wel interresant. Ik heb een paar kopietjes van een boekje met (wo) opleidingen voor m'n neus liggen (Informatica en Infomatiekunde). Hierin wordt ook het salaris van beginners genoemd.

Salaris beginners:
Informatiekunde: 2216,- (vrij hoog)
Informatica: 2194,- (gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MSoft06 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:34:

Tsja, da's het mooie :) Alles kan :)

Curry is volgens mij echt .Net prog, die kan er waarschijnlijk echt meer over zeggen.

Wat ik op die moment zoek, is mensen die met .Net koppelingen kunnen maken tussen pakketen. Informatie van ERP systemen/Office producten/Tom Tom/Mobiles enz. enz.

Deze producten kan je allemaal aan elkaar koppelen, en mooie producten van maken, maar ja, dat moet je wel .Net kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
MSoft06 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:34:

Dat is een het zelfde als vragen wat je kunt met een groot stuk hout + een zaag. Je kunt je ook gewoon even verdiepen in .NET, neem bijvoorbeeld wat artikelen door op MSDN (Links onder de searchbar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 14:40
eborn schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:22:
[...]
Grappig, laten we er hier ook net eentje nodig hebben :) Ik snap alleen niet echt waar het tekort vandaan komt. Waarschijnlijk omdat minder mensen zich geroepen voelen om zelf met .NET aan de slag te gaan? Ik bedoel, lijkt me hardstikke leuk om er wat mee te doen, maar ik heb nu al amper tijd om mijn eigen straatje helemaal bij te houden :P
Als je echt een tekort hebt aan .Net programmeurs kun je ook kijken naar mensen met ervaring met Java ervaring, immers de syntax is zo goed als hetzelfde alleen de library's verschillen maar dat is met een klein beetje training volgens mij zo opgelost :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
.Net is juist heel makkelijk te leren.

Het tekort komt waarschijnlijk omdat het nog een relatief nieuwe techniek is. Over 3 jaar krioelt het waarschijnlijk van de .Net programmeurs en wordt het weer tijd dat ik iets anders leer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

PWM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Curry is volgens mij echt .Net prog, die kan er waarschijnlijk echt meer over zeggen.
Ik ben de afgelopen 2 jaar inderdaad als C#/.NET developer aan de gang. In beginsel is .NET niets anders dan VCL, MFC, Qt of eender ander RAD-framework, maar .NET is uitgevoerd als compleet platform inclusief serverplatform en taalonafhankelijkheid alhoewel het het beste tot z'n recht komt met native designed taal C#.

Da's echter lichtelijk nogal offtopic hier in Werk en Inkomen en zeker in Wat verdient een ICTer gemiddeld? ;) Voor meer info zijn er in Programming & Webscripting genoeg wilde discussies tussen .NET-evangelisten en Javahova's te vinden, dan kunnen we het hier weer over verdiensten van ICT'ers gaan hebben ;)

Ik heb overigens niet het gevoel dat er een schreeuwend tekort aan .NET-developers is, hoogstens aan goede. Maar dat geldt net zo hard voor Java, C++ en zelfs VB6, de gemiddelde developer in Nederland ontstijgt helaas echt het kleuterschoolniveau niet.

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 18-01-2006 09:48 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lethalis schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:23:
.Net is juist heel makkelijk te leren.

Het tekort komt waarschijnlijk omdat het nog een relatief nieuwe techniek is. Over 3 jaar krioelt het waarschijnlijk van de .Net programmeurs en wordt het weer tijd dat ik iets anders leer ;)
'k heb nog een paar boeken liggen...hmm..moet er toch maar eens induiken dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

Misschien omdat bedrijven te kieskeurig zijn?
Iemand die jaren ervaring heeft met C en C++ leert binnen no-time ook .NET of java. Elk hoofd van een ontwikkelafdeling weet dat ws ook. Maar iemand van personeelszaken ws niet. En die legt de CV's waar het woord .NET niet in voor komt dan op de verkeerde stapel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Laatst online: 17:01
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO, informatica
Werkervaring: 3,5 jaar
Huidige functie: (Web) Software Engineer (PHP/Postgresql)
Laptop v/d zaak: Ja
Pensioenregeling: Ja
Vakantiedagen: 200 uur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (echter maakt het bedrijf bijna nooit winst :( )
GSM: Nee,
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: € 2500 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Leeftijd: 28
Opleiding: WO Informatiekunde
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: IT Auditor/IT Risk Consultant
Auto v/d zaak: Ja (budget € 726,- incl brandstof)
Vakantiedagen: 31 dagen
Winstuitkering: ja, afhankelijk van persoonlijke prestaties 1-2 maandsalarissen + evt. gratificatie
GSM: Ja
Werkweek: 40-60 uur
Maandsalaris: € 3100 bruto

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
hneel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:11:
Misschien omdat bedrijven te kieskeurig zijn?
Iemand die jaren ervaring heeft met C en C++ leert binnen no-time ook .NET of java. Elk hoofd van een ontwikkelafdeling weet dat ws ook. Maar iemand van personeelszaken ws niet. En die legt de CV's waar het woord .NET niet in voor komt dan op de verkeerde stapel...
Hier ben ik het niet mee eens. Je leert misschien wel snel .NET, maar er zit nog een wereld van verschil tussen iemand met 6 maanden .NET ervaring en iemand die er al 2 jaar mee werkt.

Simpelweg omdat je steeds weer manieren ontdekt in .NET om dingen makkelijker te ontwikkelen. Het duurt wel even voordat je echt thuis bent in het .NET framework. Veel dingen lijken misschien wel op de VCL voor Windows apps, maar voor webdevelopment kom je toch in een apart wereldje terecht van webcontrols, templates, etc.

Zo hebben we hier ook een man gehad van rond de 40, met jaren ontwikkeling ervaring in C++ die net begon met .NET. Ik zag hem dingen programmeren waarbij ik echt zoiets had van "oh mijn god, waar hij 2 pagina's vol code schrijft dat los ik op met 5 regels code die gebruik maken van een .NET klasse en een stored procedure".

We moesten hem dan ook weer laten gaan na een paar maanden.

Voor mezelf gold dit overigens ook. Toen ik net begon schreef ik ook veel code die helemaal niet nodig was geweest, als ik maar wist hoe ik het anders had kunnen aanpakken. En dat is precies waar het begrip "ervaring" voorbij komt kijken. En die ervaring zul je toch echt met de technologie zelf moeten hebben.

[toevoeging]
Als je jonger bent, werkt dat ook in je voordeel als je met .NET wil beginnen. Dat begin je gewoon als Junior developer en groei je binnen 2 jaartjes door tot volwaardige .NET programmeur.

Ben je al 30+ en vraag je een bijbehorend salaris, dan moet je direct inzetbaar zijn en kost de learning curve teveel geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 02-09 20:08
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: Havo, HBO BI (niet afgemaakt) HBO Communicatie en Multimedia (niet afgemaakt)
Werkervaring: 3 jaar, 2,5 jaar als Graficus, paar maanden als uitzendkracht een hoop bedrijven van binnen gezien en nu bezig met een eigen zaak gespecialliceerd op media-oplossingen voor het klein bedrijf met hier en daar beheerstaken.
Huidige functie: Directeur/Designer/Verkoper
Auto v/d zaak: nvt
Laptop v/d zaak: nvt
Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: nvt.
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: nvt
Werkweek: Das het leukste, omdat ik nog niet helemaal rond kom qua de klussen (het trekt wel steeds meer aan overigens) Omdat dit de eerste keer is dat ik echt wat in de IT (of je moet sleutelen aan computers van particulieren IT-ervaring noemen..) en ik ook maar een werkeloze ben die eens dacht iets op te starten zit ik op dit moment op een 10 uurtjes werken per week. Om financieel rond te komen neem ik in de tussentijd ook diverse uitzendbaantjes aan, maar juist op die momenten merk ik pas hoe lekker het is voor jezelf bezig te zijn.
Maandsalaris: Met uitzendwerk (gemiddeld 15 uurtjes per week) pak ik zo'n 700/800 per maand. Met eigen bedrijfje paar ik hier een kleine 600 bij, dus zit met 4 daagjes werken op een kleine 1400 maand. Geen astronomisch bedrag, maar de tijd zal het uitwijzen, misschien ook wel weer full-time in loon-dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
Opleiding: HBO Informatica
Werkgever : Atos Origin
Werkervaring: 1.5 jaar
Huidige functie: Sharepoint Developer/Consultant
Auto v/d zaak: Ja (budget €489,- incl brandstof)
Vakantiedagen: 29 dagen
Winstuitkering: Nee
13e/14e Maand : 13e Maand
Maandsalaris: € 2150 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
Glorix Jim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:
krijg je daar een auto voor??? Dacht dat zelfs een suzuki alto al op 550 of zo zit....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arbeid is gewoon een produkt, en een goede verkoper kan ook stront per emmer aan de man brengen, en er nog dik aan verdienen ook :Y)
Tja als verkoper is het net iets anders dan een technisch/grafisch persoon, een verkoper moet charismatisch zijn, goed kunnen praten, sociaal kunnen zijn, de juiste "technieken" weten en een idee waar 'ie het over heeft. Dan maakt het niet uit of je de basisschool niet hebt afgemaakt of 5x cum-laude bent afgestudeerd op 3 verschillende universiteiten in de wereld ;) :D

Ik ben wel goed in mijn werk, maar hoe bewijs ik dat? Een verkoper kan cijfers laten zien. Ik projecten.. die met meerdere personen zijn opgezet, die soms in tijdsnood niet helemaal optimaal zijn, en sommige projecten zijn slecht omdat de klant er op stond om, bijvoorbeeld, al het mogelijke van zijn site te kunnen beheren ("maar ik wil comic sans MS in het geel op die rode achtergrond")..

En als ik al een andere baan vind (ik heb twee potentiele bedrijven, waarvan bij 1 ik het eigenlijk niet kan maken in verband met hun relatie met mijn huidige werkgever.. en de ander is met alle respect een prustbedrijfje waar ik dan wel meer kan verdienen.. maar voor hoe lang.. nobody knows.

Wat een gedoe allemaal zeg.. concurrentiebeding, opzegtermijn van 2 maanden.. :( :(

Het wordt me wel erg moeilijk gemaakt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
miel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:04:
[...]

krijg je daar een auto voor??? Dacht dat zelfs een suzuki alto al op 550 of zo zit....
Mja de prijzen zijn idd ontiegelijk laag maar je moet wel kijken naar leasetarieven zonder tankpas.
En bij Atos heb je weer andere prijzen dan elders al moet je wel ,wil je een leuke auto rijden, wat bijlappen. Voorbeeld : een VW Golf 1.9tdi Businessline kost 580,- bij ons...

[ Voor 8% gewijzigd door Glorix Jim op 19-01-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Glorix Jim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:01:
[...]

Mja de prijzen zijn idd ontiegelijk laag maar je moet wel kijken naar leasetarieven zonder tankpas.
En bij Atos heb je weer andere prijzen dan elders al moet je wel ,wil je een leuke auto rijden, wat bijlappen. Voorbeeld : een VW Golf 1.9tdi Businessline kost 580,- bij ons...
maar je zei inclusief brandstof toch??

bij ons rond de € 800 inclusief brandstof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

miel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:04:
[...]

Niet overdrijven he:
€ 221,- / € 310,- excl. btw
(resp excl. en incl. brandstof)
20000 km/jaar, 48 mnd
kleur: zwart
Voor 500 incl. benzine kun je perfect een leuke auto rijden hoor. Bijvoorbeeld een Peugeot 206 Air-line 1.4, met airco, elektrische ramen et al:
€ 318,- / € 432,- excl. btw
(resp excl. en incl. brandstof)
20000 km/jaar, 48 mnd
kleur: zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:40:
[...]
Tja als verkoper is het net iets anders dan een technisch/grafisch persoon, een verkoper moet charismatisch zijn, goed kunnen praten, sociaal kunnen zijn, de juiste "technieken" weten en een idee waar 'ie het over heeft. Dan maakt het niet uit of je de basisschool niet hebt afgemaakt of 5x cum-laude bent afgestudeerd op 3 verschillende universiteiten in de wereld ;) :D
Volgens mij begrijp je me niet goed :) Ik bedoelde te zeggen dat je zelfs met alleen basisschool een bovenmodaal salaris in kunt koppen, zolang je je werkgever maar wijs kunt maken dat ie niet zonder je kan. Jij bent het produkt en de verkoper, en hij is enkel een klant wiens zakken je leeg wil trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
curry684 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:24:
[...]
Ik bedoelde te zeggen dat je zelfs met alleen basisschool een bovenmodaal salaris in kunt koppen, zolang je je werkgever maar wijs kunt maken dat ie niet zonder je kan.
Moet je het wel waar maken, anders sta je net zo snel weer op straat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleFanta
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:40:
En als ik al een andere baan vind (ik heb twee potentiele bedrijven, waarvan bij 1 ik het eigenlijk niet kan maken in verband met hun relatie met mijn huidige werkgever.. en de ander is met alle respect een prustbedrijfje waar ik dan wel meer kan verdienen.. maar voor hoe lang.. nobody knows.

Wat een gedoe allemaal zeg.. concurrentiebeding, opzegtermijn van 2 maanden.. :( :(

Het wordt me wel erg moeilijk gemaakt allemaal.
Je ziet het allemaal te zwart.
Concurrentiebeding moet nu wel duidelijk zijn dat dat geen belemmering is.
Opzegtermijn van 2 maanden is toch niet zo erg? Soms kun je zelfs in overleg eerder.
In overleg is veel mogelijk hoor.
Zet gewoon je cv online bij monsterboard en wacht af, kijk ondertussen zelf ook of er banen op monsterboard staan die bij je passen en ga gewoon solliciteren. Vorig jaar heb ik mijn CV ook voor 1 dag online gezet en die was op die ene dag vrij vaak bekeken.

Zet op je CV gewoon wat voor werkzaamheden je gedaan hebt en met welke technieken je hebt gewerkt. Je hoeft niet alle projecten te gaan opnoemen, aangezien een bedrijf die projecten (waarschijnlijk) toch niet kent.

Wanneer je op een gesprek mag komen dan komt vanzelf je werkervaring aan de orde en dan kun je vertellen wat jij wil vertellen.
Dat een project niet goed is gegaan, dat geeft niet, aangezien je daar gewoon niks over vertelt.
Je moet niet glas hard gaan liegen tijdens een sollicitatie, maar je mag het natuurlijk best positief voor jezelf maken.

Succes met solliciteren en verkoop jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
curry684 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:20:
[...]

Niet overdrijven he:

[...]

Voor 500 incl. benzine kun je perfect een leuke auto rijden hoor. Bijvoorbeeld een Peugeot 206 Air-line 1.4, met airco, elektrische ramen et al:

[...]
sorry, ik keek naar prijzen zoals ze bij ons zijn, dus voor 4 jaar en 40k km per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: HEAO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2 maanden
Huidige functie: Technisch consultant oracle business application suite
Auto v/d zaak: Ja
Vakantiegeld: Ja, gewoon 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Maandsalaris: € 2055 bruto

Zoals aan mijn hoeveelheid werkervaring te zienis, ben ik een echte starter. Ik ben atm nog niet in dienst bij Oracle, ik ben daar gedetacheerd. Het staat in de planning binnen een jaar in dienst te gaan bij Oracle zelf. Ik ben begonnen op 1 oktober, maar ben pas een kleine 2 maanden echt aan het werk. Daarvoor had ik trainingen. Ik mis wel wat financiele extra's omdat ik niet bij Oracle zelf in dienst ben. Zo krijg ik bijvoorbeeld niet het verschil tussen de lease max en het bedrag waarvoor ik lease (ca 150 euro onder de max) terug, maar Oracle werknemers wel. Ach, binnenkort komt de eerste loonsverhoging er aan :).

[ Voor 7% gewijzigd door Ladon op 19-01-2006 18:02 . Reden: moet mijn zinnen eens fatsoenlijk leren bouwen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
miel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:18:
[...]

maar je zei inclusief brandstof toch??

bij ons rond de € 800 inclusief brandstof....
Ja t is verwarrend.. het leasetarief is idd zonder brandstof. We krijgen namelijk een brandstofpas die los staat van de lease. En bij ons zijn de regels : 40k per jaar en/of 54maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou graag eerst beginnen op een helpdesk en ondertussen (in m'n vrije tijd) cursussen volgen om mijn computer kennis wat op te krikken. Het uiteindelijke doel is systeembeheerder worden met een lekker salaris :p

Nu wil ik uiteindeljk in Belgie gaan wonen, dus zou ik graag bij de helpdesk van Belgacom / Telenet werken. Zijn er mensen die daar werken? En moet je dan perse Frans kunnen spreken? Normaal hebben de mensen een keuze Nederlands / Frans volgens mij, dus.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:47:
Nu wil ik uiteindeljk in Belgie gaan wonen, dus zou ik graag bij de helpdesk van Belgacom / Telenet werken. Zijn er mensen die daar werken? En moet je dan perse Frans kunnen spreken? Normaal hebben de mensen een keuze Nederlands / Frans volgens mij, dus.
Talenkennis is altijd een pre op de helpdesk.

Zo'n beetje iedere Belg kan wel Frans (krijg je al op de basisschool), dus je bent sterk in de minderheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 22:46

Boy

www.byoscoop.nl

Glorix Jim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:
Opleiding: HBO Informatica
Vakantiedagen: 29 dagen
Winstuitkering: Nee
13e/14e Maand : 13e Maand
Maandsalaris: € 2150 bruto
Heej, collega :)
Dat van die 13e maand, volgens mij krijgen we een winstuitkering, wat altijd 8% van je loon is (beetje vaag, maar zo staat ut in m'n contract geloof ik).
Heb jij een GSM en notebook erbij? Oh ja, zal wel met je functie te maken hebben omdat je consultant bent...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Lethalis schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:06:
[...]

Moet je het wel waar maken, anders sta je net zo snel weer op straat :)
Och, heb in diverse bedrijven gezien dat er lamlullen waren waar van je afvroeg hoe ze in godsnaam aan een bepaalde functie kwamen. Was voor deze mensen vooral een kwestie van het afschermen van eigen projecten.

Rijk wordt je iig niet van keihard werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Boy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:35:
[...]

Heej, collega :)
Dat van die 13e maand, volgens mij krijgen we een winstuitkering, wat altijd 8% van je loon is (beetje vaag, maar zo staat ut in m'n contract geloof ik).
Heb jij een GSM en notebook erbij? Oh ja, zal wel met je functie te maken hebben omdat je consultant bent...
Op welke afdeling werk jij dan? Ik zit bij ES > BI/CRM :)
En over die 13emaand/winstuitkering, dat hangt ook weer af in welke salarisband je zit volgens mij. Je kan namelijk kiezen tussen winstuitkering of een 13e maand bij een bepaalde band geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Glorix Jim op 20-01-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een opzegtermijn sowieso een lachertje. Het is niet heel netjes en ik zou het zelf niet zo snel doen (het is erg onfatsoenlijk) maar wat kunnen ze je maken als je gewoon niet meer op komt dagen? Ok je krijgt geen loon meer, maar dat had je kunnen verwachten. En als je eerder elders begint maakt dat ook niet uit :)

Volgens mij is de 'straf' op niet-werken gewoon geen loon ontvangen. En anders zeg je gewoon dat je staakt.

Nogmaals allemaal erg onfatsoenlijk maar als je er in goed overleg niet uitkomt en je ziet anders je droombaan aan je neus voorbijgaan dan zou ik het wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:31:
[...]

Volgens mij is een opzegtermijn sowieso een lachertje. Het is niet heel netjes en ik zou het zelf niet zo snel doen (het is erg onfatsoenlijk) maar wat kunnen ze je maken als je gewoon niet meer op komt dagen? Ok je krijgt geen loon meer, maar dat had je kunnen verwachten. En als je eerder elders begint maakt dat ook niet uit :)

Volgens mij is de 'straf' op niet-werken gewoon geen loon ontvangen. En anders zeg je gewoon dat je staakt.

Nogmaals allemaal erg onfatsoenlijk maar als je er in goed overleg niet uitkomt en je ziet anders je droombaan aan je neus voorbijgaan dan zou ik het wel weten!
Was het maar zo. De straf op niet komen opdagen en zelf ontslag nemen is dat jij aan je werkgever loon moet betalen in plaats van dat hij dat aan jou doet.

Zie ook:

Onder opzegtermijn uitkomen

Vraag
In mijn arbeidsovereenkomst is een opzegtermijn vastgelegd van drie maanden voor de werknemer en zes maanden voor de werkgever. Ik heb een andere baan gevonden en wil deze baan graag aanvaarden, maar mijn werkgever heeft me laten weten dat hij me houdt aan de opzegtermijn. Is er een manier om onder de opzegtermijn uit te komen?

Antwoord
De opzegtermijn is rechtsgeldig overeengekomen. Dat betekent dat u gebonden bent aan de opzegtermijn. U kunt alleen eerder weg als uw werkgever hiermee instemt. Stemt uw werkgever hier niet mee in en gaat u toch eerder weg, dan loopt u kans dat uw werkgever schadevergoeding van u gaat vorderen vanwege een onregelmatige opzegging.

De schadevergoeding is dan gelijk aan het loon dat u zou ontvangen als u zou doorwerken tot het einde van de opzegtermijn. Dus in plaats van dat u loon ontvangt, moet u loon aan uw werkgever betalen.
bron: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 08:35:
[...]

1600 is naar mijn mening veelste laag voor een HBOer, ga er inderdaad maar 1900 bieden, dan krijg je ongeveer 1800...
Sta er wel even bij stil dat hij geen ervaring heeft. Dan is een begin van 1600 niet slecht. Maar beding er dan wel bij dat je bij goed functioneren (en spreek dus goed af wat goed is, en hoe het gemeten wordt) binnen een jaar naar de 1900 gaat of zo...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

merauder schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:49:
[...]

Rijk wordt je iig niet van keihard werken.
Niet gegarandeerd, wel als je het goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Leeftijd: 35 jaar
Opleiding: MTS Elektronica + 1,5 jaar HBO Informatica + MCDBA 2000 + MCSE 2000
Werkervaring: > 10 jaar, 4 jaar als DBA
Werkgever: Omgeving Amersfoort
Huidige functie: DBA
Laptop v/d zaak: nee
Vakantiedagen: 41 (26 vakantiedagen, 13 atv dagen en 2 oude lullen dagen 8)7 )
13/14e maand of winstuitkering: nee/ja
GSM: nee
Werkweek: 36 uur (4 daagse werkwee en ik werk 34 uur en gebruik mijn overschot aan vakantiedagen om de twee uur per week aan te vullen tot 36 uur)
Maandsalaris: 1,4 x modaal + 150 reiskostenvergoeding

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 20-01-2006 11:27 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 13-09 16:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Leeftijd: 35 jaar
Opleiding: WO, niet-technisch
Werkervaring: > 10 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Technisch Consultant (nu als ontwerper infrastructuren)
Auto v/d zaak: Ja (625 euro)
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand of bonus van max 3 maandsalarissen)
Werkweek: 40
Maandsalaris: 3800

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
curry684 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Niet gegarandeerd, wel als je het goed doet :)
Helaas is dat voor weinigen weggelegd.

Wat mij gewoon goed bevalt is dat ik niet elke scheet of boer hoef te verantwoorden, en het lekker doen waar ik zelf zin aan heb.
Ben nu lekker een eind weg aan het ontwerpen, echt veel ervaring heb ik er niet in, maar krijg steeds meer klanten dus zal me wel goed afgaan en al doende leert men zeggen ze wel eens!

Heel mijn leven ontwerpjes maken zie ik ook niet zitten, althans niet 40 uur per week, daarom is ook een beetje de bedoeling dat het een klein 'hobby-bedrijfje' gaat blijven. Wat ik dan wel wil weet ik om heel eerlijk te zijn nog niet, maar heb nog 43 jaar tot mijn 65ste, dus alle tijd om wat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
vandaag gesprek gehad
heb vorige week mn mcse behaald....kheb nu een trainee contract, willen ze me een vaste aanstelling geven maar wel met het zelfde salaris als nu.

natuurlijk ga ik hiermee niet akkoord, vooral niet omdat ik andere bedrijven al sprak en deze me veel meer boden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medetweakers,

Ik heb een ideetje.
Kunnen we all deze informatie niet in een DBtje pleuren.
En dat we met een zoek web-interface deze kunnen bekijken.
Dan kunnen we ook leuke verschillen zien tussen de gemiddelde salaris per leeftijd en wat je maar verzint. Ik heb zelf geen website ruimte / webserver.
Ik kan wel alle informatie verzammelen en bijvoorbeeld dit in een access-db zetten.
Dit dan later per email opsturen.
Het zou natuurlijk ook leuk zijn als iedereen nieuwe data kan toevoegen.

Zijn hier vrijwilligers voor? Nodig zijn:

webprogrammeur
webruimte met db.
database idioot. (Dit doe ik dan wel).

Database idioot maakt db-schema en verzameld de info op deze site.
De database idioot stuurt de db en schema naar de kerel van de webserver en hij zet het dan in zijn database.
De database idioot stuurt dit ook door naar de webprogrammeur en deze maakt de website.
Moet niet mooi zijn alleen functioneel.
De webprogrammeur en de kerel van de webserver bespreken hoe ze het beste het programma op de server krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
dimocash schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:39:
vandaag gesprek gehad
heb vorige week mn mcse behaald....kheb nu een trainee contract, willen ze me een vaste aanstelling geven maar wel met het zelfde salaris als nu.

natuurlijk ga ik hiermee niet akkoord, vooral niet omdat ik andere bedrijven al sprak en deze me veel meer boden.
Tip: Gewoon eerlijk zeggen dat je andere aanbiedingen van andere bedrijven hebt en dat deze xxx bieden, maar dat je het hier zo leuk vind om te werken en het eigenlijk zeer jammer vind als zij dat niet kunnen bieden.
Een nieuw contract is HET moment om stevig over je salaris te onderhandelen. Bij de jaarlijkse beoordelingen zal er meestal een limiet zitten op mogelijke verhogingen en zul je meestal nooit echt veel omhoog gaan.

Kom voor jezelf op, want als jij dat niet doet, denk je dat iemand anders voor je op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik gaf dit aan, en toen kreeg ik te horen dat ze het wel een heel erg grote verhoging vinden.
hierna gaf ze aan dat er misschien wel iets valt te regelen maar dat ik niet moet rekenen op op 2000 bruto want dat is niet haalbaar.....
terwijl ik van andere bedrijven 2000+ bedragen te horen kreeg.
echt jammer

wat me eigenlijk het meest verbaasde was dat ze ervan uitgingen dat ik hetzelfde wilde verdienen als dit jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door dimocash op 21-01-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Vraag dan eens aan hem/haar of hij/zij volgend jaar hetzelfde wil verdienen als nu?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 22:46

Boy

www.byoscoop.nl

Glorix Jim schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:22:
[...]

Op welke afdeling werk jij dan? Ik zit bij ES > BI/CRM :)
En over die 13emaand/winstuitkering, dat hangt ook weer af in welke salarisband je zit volgens mij. Je kan namelijk kiezen tussen winstuitkering of een 13e maand bij een bepaalde band geloof ik.
Ik zit bij ES->TA->IPS. Ik volg het allemaal niet zo erg eigenlijk, ik zie wel wat ik binnenkrijg :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
:)

Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: MBO Nivo 4.
Werkervaring: Stage / Compturzaak 2 jaar.
Huidige functie: Junior Servicedeskmedewerker/Helpdesk
Auto v/d zaak: Nee, wel reiskostenvergoeding per km
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Nee
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris: € 1700 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding: MBO Commerciele dienstverlening
Werkervaring: 9 jaar (6 jaar relevant)
Huidige functie: Consultant
Laptop v/d zaak: Ja (puur voor werk)
Vakantiedagen: 26
Maandsalaris: boven modaal

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Zosas schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:52:
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding: MBO Commerciele dienstverlening
Werkervaring: 9 jaar (6 jaar relevant)
Huidige functie: Consultant
Laptop v/d zaak: Ja (puur voor werk)
Vakantiedagen: 26
Maandsalaris: boven modaal
Als je je salaris niet post, post dan niets... :/

Ach, laar ook maar.

[ Voor 4% gewijzigd door SileX op 21-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

SileX schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:17:
[...]

Als je je salaris niet post, post dan niets... :/

Ach, laar ook maar.
Ben het wel met je eens. Na het lezen ervan kreeg ik dezelfde reactie. :O

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Nog 2 weken verdien ik 1269 + auto van de zaak. ben hier nu 10 maanden aan het werk gedetacheerd. en ben het niet eens met het beleid dat dit bedrijf steunt. dus op zoek gegaan naar ander werk.

Ben toen op zoek gegaan naar een nieuwe werkgever. deze bood mij eerst 1350 vervolgens nog een ander bedrijf dat mij ook graag wilde die bood mij 1600. vervolgens ben ik terug gegaan naar het eerste bedrijf een uitgelgd dat ik een beter bod heb gekregen.. vervolgens vertelde hij me dat hij ff wilde overleggen. dag erop belde hij terug. ja we willen je voor 1750 LoL.,... keuze was snel gemaakt.

Ook heb ik in het contract vast laten legen dat ik ove 6 maanden salaris waaderin wil en dat me MCP curssen worden betaald en dat ik geen studie schult heb. ook heb ik nog paar extra dagen vakantie er bij gesnipt ze wilde me er 28 geven.. beetje brutaal nah ja ik vind 30 een mooi rond getal. ook dat aangepast.

zo zie je maar zolang je brutaal durft te zijn en je weet dat ze je graag willen om extra's te vragen.. O ja auto heb ik niet maar ik ga komend jaar alllen in rotterdam werken. mocht ik naar utrecht moeten dan krijg ik wel een auto!!

Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: MBO Beheer informatiesystemen
Werkervaring: 4 jaar in april 2006.
Huidige functie: Support medewerker cq werkplekbeheer.
Auto v/d zaak: Nee, wel reiskostenvergoeding per km of op basis van OV
Laptop v/d zaak: nog niet
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Nee wel onkosten vergoeding
Maandsalaris: € 1750 bruto na 6 maanden functie gesprek.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
FrankGuthrie schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:44:
[...]

Ben het wel met je eens. Na het lezen ervan kreeg ik dezelfde reactie. :O
Ik zie het probleem niet.
Het ligt boven modaal. Niet ver boven modaal.
Er zitten hier vele collega's, dus onderling je salaris posten...tja... ik vond dit wel een mooie tussenweg.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Zosas schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:37:
[...]

Er zitten hier vele collega's, dus onderling je salaris posten...tja... ik vond dit wel een mooie tussenweg.
ach laat ook maar.. moet jezelf weten..
Iedereen geeft het aan. Ik dacht dat tweakers nogal duidelijk naar elkaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
[...]

dus......... Waarom post je dan ?

Jij maakt mensen blij met een dooie mus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
hoeveel is modaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
[...]

En wij zien niet waarom je je salaris niet zou willen posten. Hoe zouden we misbruik kunnen maken van het weten van je salaris? Mensen willen het graag weten zodat ze enig idee kunnen krijgen over hoeveel ze zelf zouden moeten/kunnen verdienen.

Je kan op z'n minst een indicatie geven, bijvoorbeeld €2200~2400. Nu is het zoiets als wanneer je iemand vraagt hoe duur die monitor was en je als antwoord "2x de helft" krijgt, daar schiet je totaal niks mee op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
December schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:01:
[...]
Mensen willen het graag weten zodat ze enig idee kunnen krijgen over hoeveel ze zelf zouden moeten/kunnen verdienen.
Collega's zouden jaloers kunnen worden en binnen een bedrijf komt het heel slecht over als je het openlijk daarover hebt. Oftewel, je stelt jezelf kwetsbaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[sorry]UTFS[/sorry]

Bij deze de specs van mijn nieuwe werkgever (vanaf 1 maart):
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO (deeltijd, ik hoop in mei met het afstuderen klaar te zijn)
Werkgever: Ciber
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: DBA (focus op Oracle)
Vakantiedagen: 30 dagen
Winstuitkering: Nee (maar wel een goede bonusregeling met max 2,5 maand bonus)
13e/14e Maand : Nee (maar wel een goede bonusregeling met max 2,5 maand bonus)
Maandsalaris: ongeveer 1,5 keer modaal

Zo, dat was het ongeveer wel. Bij mijn huidige baas (Ordina) ga ik weg omdat ik over bepaalde zaken geen goed gevoel heb (ik heb er vijf jaar en acht maanden gewerkt).

Normaal vul ik dit soort topics niet in, maar aangezien ik al veel nuttige info uit dit topic heb gehaald vul ik deze in.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lethalis schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:49:
Collega's zouden jaloers kunnen worden en binnen een bedrijf komt het heel slecht over als je het openlijk daarover hebt. Oftewel, je stelt jezelf kwetsbaar op.
Feit is dat zoiets nogal typisch Nederlands is want stel je voor dat de buurman meer verdiend. Dat wil je toch niet want dan krijg je een deuk in je ego. Zegt meer iets over het heersende cultuurtje in NL dan over iemand persoonlijk overigens. Besef best dat je het niet wilt posten, maar dat is wel typisch Nederlands. In de landen om ons heen is het al een minder groot taboe, kijk je naar iets als USA dan is het heel normaal dat je weet wat iedereen verdiend en past het ook in American Dream verhaal (waar ik verder even geen woorden aan vuil maak).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:49:
Ik weet niet of je dit is vertelt door je managers of dat je het zelf vindt maar ik vind dit onzin. Het is niet alsof je opschept over de lengte van je p*k. ;) Feit is: je salaris is niet iets waar je je voor zou moeten schamen, of het nou erg hoog of erg laag is. Als je niet af en toe (met je collega's) over salariering praat, dan kom je er dus ook nooit achter hoeveel je zou kunnen verdienen. Mensen die meer verdienen dan jij kunnen je waarschijnlijk zelfs vertellen wat je daarvoor zou moeten doen (of laten). Sterker nog, misschien kun jij je collega's helpen meer te verdienen (en waardevoller te zijn voor je werkgever).

Als het binnen een bedrijf een policy is om het vooral niet openlijk over je salaris te hebben dan is er een dikke kans dat de managers zich zouden moeten schamen voor je salaris en dat je meer zou kunnen verdienen.

Om de daad bij het woord te voegen:
Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: VWO + 5 jaar A.I. aan de UvA
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Senior Consultant
Auto v/d zaak: Ja (€ 450/maand)
Vakantiedagen: 25
Maandsalaris: € 3.250,-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Volgens Intermediair.nl is een modaal salaris zo'n €25.000 per jaar (inclusief 13e maand, etc) bij een HBO opleiding en €30.000 (inclusief 13e maand, etc) bij een Universitaire opleiding voor mensen onder de 25 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-01-2006 00:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: MAS
Huidige functie: Netwerkbeheerder in 3 ploegen (vroeg/avond/nacht)
Laptop v/d zaak: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Nee,/ Wel geregeld bonussen maar dat wisselt behoorlijk (zeg gem. 450,-/half jaar
Werkweek: 37.5 uur
Maandsalaris: € 2.450 = 1760 Netto (incl 150,- reiskosten/m)
Wel gegarandeerd dat ik naar 3000,- :*) bruto zou gaan over 1 jaar bij normaal goed functioneren.
Was eigenlijk benieuwd of meer mensen in ploegen werkten in de IT en of dit een redelijk salaris is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

pven schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:00:
[...]

[sorry]UTFS[/sorry]

Bij deze de specs van mijn nieuwe werkgever (vanaf 1 maart):
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO (deeltijd, ik hoop in mei met het afstuderen klaar te zijn)
Werkgever: Ciber
Huidige functie: DBA (focus op Oracle)
Vakantiedagen: 30 dagen
Winstuitkering: Nee (maar wel een goede bonusregeling met max 2,5 maand bonus)
13e/14e Maand : Nee (maar wel een goede bonusregeling met max 2,5 maand bonus)
Maandsalaris: ongeveer 1,5 keer modaal

Zo, dat was het ongeveer wel. Bij mijn huidige baas (Ordina) ga ik weg omdat ik over bepaalde zaken geen goed gevoel heb (ik heb er vijf jaar en acht maanden gewerkt).

Normaal vul ik dit soort topics niet in, maar aangezien ik al veel nuttige info uit dit topic heb gehaald vul ik deze in.
Ben wel benieuwd bij mijn weten zijn Ciber en Ordina 2 heel verschillende werkgevers?
Kortom waar werk je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Security schreef op maandag 23 januari 2006 @ 05:44:
[...]

Ben wel benieuwd bij mijn weten zijn Ciber en Ordina 2 heel verschillende werkgevers?
Kortom waar werk je nu?
Nu werk ik bij Ordina, vanaf 1 maart bij Ciber.

Ik ben momenteel ongeveer drie jaar vanuit Ordina via Ciber gedetacheerd en heb het idee dat ik Ciber dus best goed ken. Voor mijn gevoel zijn ze niet echt verschillend, sterker nog: wat Ciber nu in heeft gericht op DBA-gebied is waar Ordina naar toe wil gaan werken.

Waarom denk je dat zo verschillend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Hmm heb daar zelf een sollicitatie lopen vandaar de interesse.
Over welke regio hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
SileX schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:51:
[...]

dus......... Waarom post je dan ?

Jij maakt mensen blij met een dooie mus ?
Denk dat mensen niet blij worden van mijn salaris hoor :P
maargoed, het is tussen de 2400 en 2600... nu beter?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Security schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:21:
Hmm heb daar zelf een sollicitatie lopen vandaar de interesse.
Over welke regio hebben we het?
Ik ga onder Nieuwegein vallen, maar ben in Eindhoven op gesprek geweest. Alhoewel: van een gesprek was niet echt sprake, het was me vooraf al duidelijk dat ze me willen hebben. :*)

(ik heb je gemaild)

Tipje voor dit topic: misschien interessant om ook de mogelijke bonussen te vermelden? Ik kan bv. 2,5 maand bonus krijgen als ik erg goed mijn best doe, dat is toch wel de moeite van het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

pven schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:54:
[...]

Ik ga onder Nieuwegein vallen, maar ben in Eindhoven op gesprek geweest. Alhoewel: van een gesprek was niet echt sprake, het was me vooraf al duidelijk dat ze me willen hebben. :*)

Tipje voor dit topic: misschien interessant om ook de mogelijke bonussen te vermelden? Ik kan bv. 2,5 maand bonus krijgen als ik erg goed mijn best doe, dat is toch wel de moeite van het vermelden waard.
Same ook in Eindhoven gesprek gehad.
Inmiddels gesprek 2 gehad wacht nu even op terugkoppeling deze week..

[ Voor 2% gewijzigd door Security op 23-01-2006 09:34 . Reden: typo's gemaakt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Zosas schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:37:
[...]

Denk dat mensen niet blij worden van mijn salaris hoor :P
maargoed, het is tussen de 2400 en 2600... nu beter?
Kijk, zo moeilijk was het toch niet ? :>
Nu kunnen mensen met vergelijkbare opleiding een uitgaanspunt hebben.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Security schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:33:
[...]

Same ook in Eindhoven gesprek gehad.
Inmiddels gesprek 2 gehad wacht nu even op terugkoppeling deze week..
Kreeg net terugkoppeling deze week vam mijn gesprek van afgelopen week.
Positief resultaat dus gesprek 3 binnenkort.

@pven kun je es wat ervaringen mailen naar me mail adres?
Ben wel benieuwd namelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Security op 23-01-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
OzBoz schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:14:
[...]
1) Feit is dat zoiets nogal typisch Nederlands is want stel je voor dat de buurman meer verdiend. Dat wil je toch niet want dan krijg je een deuk in je ego.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:35:
[...]
2) Ik weet niet of je dit is vertelt door je managers of dat je het zelf vindt maar ik vind dit onzin. Het is niet alsof je opschept over de lengte van je p*k. ;) Feit is: je salaris is niet iets waar je je voor zou moeten schamen, of het nou erg hoog of erg laag is. Als je niet af en toe (met je collega's) over salariering praat, dan kom je er dus ook nooit achter hoeveel je zou kunnen verdienen. Mensen die meer verdienen dan jij kunnen je waarschijnlijk zelfs vertellen wat je daarvoor zou moeten doen (of laten). Sterker nog, misschien kun jij je collega's helpen meer te verdienen (en waardevoller te zijn voor je werkgever).

3) Als het binnen een bedrijf een policy is om het vooral niet openlijk over je salaris te hebben dan is er een dikke kans dat de managers zich zouden moeten schamen voor je salaris en dat je meer zou kunnen verdienen.
1) Het is niet zo zeer Nederlands.. het is heel logisch dat mensen zich niet gewaardeerd gaan voelen als de buurman meer verdient, als deze hetzelfde werk doet.
2) Om te weten wat ik zou kunnen verdienen heb ik dit forum ;)
3) Dat is op zich wel een interessante stelling, maar het is ook een stukje fatsoen om het niet te doen.

Op zich denk ik overigens niet dat het heel veel kwaad kan om het op dit forum te plaatsen, maar op het werk zelf zou ik het niet zo snel zeggen.

Dus, om alsnog bij te dragen aan dit topic:

Leeftijd: 24 jaar (morgen 25 :X )
Opleiding: HTO Software Engineering Propedeuse, ANSI-C en C++ certificaat van hoofdfase HBO, CompTIA A+ en Network+, bijna MCAD.NET (2x MCP atm)
Huidige functie: Software Developer (SR)
Werkervaring: 7 jaar, waarvan 2 jaar fulltime als developer (met nadruk op Microsoft .NET)
Laptop v/d zaak: Nee
GSM: Ja, 50 euro per maand prive
Maandsalaris: € 2500 bruto

Ik heb ook nog een pensioen erbij.

Voordat ik er vragen over krijg, ik werk sinds mijn 17e fulltime. Opleidingen gebeuren schriftelijk in mijn vrije tijd.

Zelf heb ik het gevoel dat ik nog meer zou kunnen verdienen, vooral als ik MCAD of MCSD heb behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vroeg me af hoe het zit met het volgende:

Medewerker 1 met een bachelor diploma voert precies dezelfde werkzaamheden uit (en kan deze ook net zo goed uitvoeren) als medewerker 2, die zijn master opleiding heeft afgerond.
Kan medewerker 1 dan ook hetzelfde salaris eisen? Of beloont men tegenwoordig ook n.a.v. de genoten opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:12:
1) Het is niet zo zeer Nederlands.. het is heel logisch dat mensen zich niet gewaardeerd gaan voelen als de buurman meer verdient, als deze hetzelfde werk doet.
Het is inderdaad logisch, zolang we praten over salaris als iets 'vies' beschouwen. Wanneer je met meerdere mensen over salarissen praat kom je er al snel achter dat de hoogte ervan voor maar een klein deel afhankelijk is van het werk dat je doet. Dan wordt het ook een stuk makkelijker om je eigen salaris objectiever te bekijken.
MaZo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:00:
Medewerker 1 met een bachelor diploma voert precies dezelfde werkzaamheden uit (en kan deze ook net zo goed uitvoeren) als medewerker 2, die zijn master opleiding heeft afgerond.
Kan medewerker 1 dan ook hetzelfde salaris eisen? Of beloont men tegenwoordig ook n.a.v. de genoten opleiding?
Dat hangt heel erg van de werkgever af, maar in 't algemeen hebben mensen met een hogere opleiding een hogere waarde in de arbeidsmarkt. Dat betekent dan vaak ook dat ze een hoger salaris kunnen vragen. Niet alle werkgevers honoreren dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Security schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:52:
[...]

Kreeg net terugkoppeling deze week vam mijn gesprek van afgelopen week.
Positief resultaat dus gesprek 3 binnenkort.

@pven kun je es wat ervaringen mailen naar me mail adres?
Ben wel benieuwd namelijk :)
:) enneh....per wanneer stap je over? :p enneh..wat ga je er op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lethalis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:12:
2) Om te weten wat ik zou kunnen verdienen heb ik dit forum ;)
3) Dat is op zich wel een interessante stelling, maar het is ook een stukje fatsoen om het niet te doen.
Heeft niets met fatsoen te maken hoor, dat je dat denkt komt omdat je wellicht in Nederland woont :) Wat betreft punt 1 is het vooral onzekerheid wat meespeelt. En erg veel mensen zijn nou eenmaal onzeker wanneer er iets van ze vergeleken wordt met iets van een ander. Prijs van koopwoningen is er nog zo ééntje.

Ik denk dat werkgevers het prima uitkomt wanneer mensen niet weten wat er in soortgelijke functie verdiend wordt. Daarom is dit 'taboedoorbrekend' topic ook prima voor veel mensen omdat het toch meer inzicht geeft dan iets globaals als een online loonwijzer.

Voor mensen die het leuk vinden kan ik ook het beloningsonderzoek van De Breed & Partners aanraden. Zelf gedaan en je krijgt netjes een rapportje thuis.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

Wikipedia over modaal inkomen:
Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2005 € 29.500 per jaar. Dit komt neer op € 1.560 netto per maand. De ziekenfondsgrens is vastgesteld op € 33.000 over 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
zit ik veeeeeeeeeer onder :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

December schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:06:
Volgens Intermediair.nl is een modaal salaris zo'n €25.000 per jaar (inclusief 13e maand, etc) bij een HBO opleiding en €30.000 (inclusief 13e maand, etc) bij een Universitaire opleiding voor mensen onder de 25 jaar.
Modaal is toch niet gekoppeld aan opleiding :?

Als ik mijn mijn basischool 30.000 verdien, en iemand met zijn 5 doctorale studies ook 30.000, dan is dat toch beiden modaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

MaZo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:00:
Kan wel, maar mijn baas kijkt meer naar wat we voor hem waard zijn. Ik verdien hetzelfde als mijn collega: hij is iets van een half jaar ofzo jonger, beide met WO-INF begonnen (doegroepbroertjes zelfs)... ik ben na een jaar HIO gaan doen, afgestudeerd en in feb 2004 hier komen werken.Hij heeft INF afgemaakt en is in juli 2004 hier komen werken. Beide verder geen werkervaring behalve dat ik al een tijdje in PHP aan 't hobbyen was.
Ons salaris blijft gewoon gelijk, moet eerlijk bekennen dat ik af en toe wel vind dat ik wat meer zou mogen verdienen dan hij omdat ik allerlei zaken aan hem moet uitleggen en ik naast alles ook het serverbeheer erbij doe. Maar aan de andere kant heeft hij wat extra apps in C/C++ geschreven waar ik weer niet in thuis ben. Zo levelt dat dan weer mooi :)
En daarnaast wil je in een 3 vast + 2 parttime bedrijf niet te veel salarisverschillen hebben natuurlijk.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
PWM schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:47:
[...]

Modaal is toch niet gekoppeld aan opleiding :?

Als ik mijn mijn basischool 30.000 verdien, en iemand met zijn 5 doctorale studies ook 30.000, dan is dat toch beiden modaal :?
Je kan natuurlijk best een modaal inkomen bepalen over een bepaalde bevolkingsgroep, net zoals je een gemiddeld inkomen kan bepalen.
Waar jij op doelt is het landelijk modaal inkomen en dit is 29500 volgens het CPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 1334 euro (netto ex. vakantiegelden) voor 25 uur in de week ben ik niet ontevreden met mijn baan. Ik ben ze al heel dankbaar dat ze het goedvinden dat ik maar 25 uur werk. Bij de meeste bedrijven kom je uit op 18 uur of 36 uur. En 18 uur is me net te weinig (inkomen :+ ).

Ik kan door medische omstandigheden niet langer werken dan 25 uur per week gespreid over 5x5 uur. Ik ben allang blij dat ik kan werken.

Wat ik weinig teruglees is de secundaire arbeidsomstandigheden en die zijn in het GGZ niet slecht. Omdat ik altijd iets te vroeg ben kan ik altijd nog even rustig een bakkie doen en een peuk. Wij hebben een rookruimte :P :7 En de vrijdagmiddag waardeer ik ook erg; borrelen. Ook heb ik hele aardige collega's en dat is toch wel heel erg prettig. Ik hoef geen topsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
1334 euro netto voor 25 uur zijn denk ik heel wat mensen jaloers op hier ;). Dat is ongeveer 1800 euro bruto ofzo? Zou voor 40 uur 2880 euro zijn, wat IMHO een erg net salaris is. Nouja, je vermeld niet wat je doet..dus voor hetzelfde geld is het heel erg slecht betaald ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jazzy schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:52:
Opleiding: LTS Elektro (en een paar MCP 2000 certificaten)
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder: beheer in mijn eentje 150 werkplekken, 8 servers, 2 lokaties
Auto v/d zaak:Nee, reiskostenvergoeding: 130 euro (kostendekkend voor brandstof)
Laptop: Niet nodig.
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: Ja, 25
Maandsalaris: € 2500

Ben ik tevreden met mijn salaris? Nee. Wil ik weg? Nee. Bij deze baan heb ik zo veel vrijheid dat ik wat nadelen graag op de koop toe wil nemen. Ik ben compleet eigen baas, mag zelf bepalen hoe ik automatisering vorm wil geven binnen ons bedrijf, kan de directie adviseren en mijn advies wordt op waarde geschat, niemand kijkt over mijn schouder mee, wordt niet gehinderd door collega's, kan voor 80% ook het IT management deel oppakken, etc.

Het enige nadeel van deze manier van werken is dat ik niet kan 'sparren' met collega's dus ik moet het zelf allemaal uitzoeken. Dat stukje kennisoverdracht mis ik wel eens. Mijn missie is nu dus om bij mijn huidige baas een stuk meer te gaan verdienen. Weggaan doe ik pas als ik het niet meer leuk vind hier.
Grappig, net een maand verder en ik heb een nieuwe baan. :)

Ik merkte dat het (m.i. te lage) salaris me steeds meer tegen begon te staan en ben bij mezelf te rade gegaan. Kwam er achter dat ik toch wel op zoek ben naar nieuwe uitdagingen en doorgroei mogelijkheden. In mijn huidige baan ben ik zo breed bezig dat ik technisch niet in de diepte kan gaan en me niet kan specialiseren.

Bij mijn nieuwe baan ga ik netwerkbeheerder zijn voor hun externe klanten. Dat betekent dat ik aan de Microsoft kan zal doorgroeien en me flink moet verdiepen in Citrix en in een later staduim Cisco.

Mijn staatje ziet er (per 1/3) als volgt uit:
Opleiding: LTS Elektro (en een paar MCP 2000 certificaten)
Werkervaring: 7 jaar
Functie: Netwerkbeheerder
Auto v/d zaak:Nee, reiskostenvergoeding (winstgevend, zuinige auto!)
Laptop: Niet nodig.
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: Ja, 26
Maandsalaris: € 2750 (per 1/1/2007: € 3000)

Met name qua salaris ga ik er flink op vooruit, daar staat tegenover dat ik veel vrijheid in ga leveren en dat er veel van me verwacht wordt. Maar ja, dat is die uitdging die ik graag wilde. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
SileX schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:44:
[...]

Kijk, zo moeilijk was het toch niet ? :>
Nu kunnen mensen met vergelijkbare opleiding een uitgaanspunt hebben.
:Y)
Vergelijkbare opleiding?
In het vak ICT moet je je constant up to date houden. Dus naast mijn opleiding heb ik ook tal van cursussen gedaan: ITIL's , MCP's, Trainingen, etc etc.)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Zosas schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:47:
[...]

Vergelijkbare opleiding?
In het vak ICT moet je je constant up to date houden. Dus naast mijn opleiding heb ik ook tal van cursussen gedaan: ITIL's , MCP's, Trainingen, etc etc.)
Je opleiding is toch MBO ?
En dan zou het handig zijn om je andere opleidingen/cursussen ook erbij te zetten, mits dit natuurlijk ook invloed op je salaris had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:55:
...
Maandsalaris: € 2.450 = 1760 Netto (incl 150,- reiskosten/m)
...
Waarom krijg ik met 50 euro bruto meer 260 euro netto minder (ook met reiskosten)?
Is dat omdat ik in België woon of ga ik gewoon op het einde van het jaar terug krijgen van de belastingen ipv te moeten bij betalen.
Of ligt het er aan dat ik niemand ten laste heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik verdien 1750 bruto en precies 1370 netto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: MAVO (HAVO niet afgemaakt)
Huidige functie: Netwerk- en systeembeheerder
Auto v/d zaak: nee
Laptop v/d zaak: nee (kan wel)
Vakantiedagen: 33
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Maandsalaris: € 3300 bruto

Best wel netjes voor iemand die niet eens MBO heeft :)

In mijn ervaring is inzet/inzicht/werkervaring veel belangrijker dan opleiding. Daar komt bij dat toen ik 8 jaar geleden aan de slag wilde met alleen mijn mavo diplomatje het werk voor het oprapen lag. Dat is nu wel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Straphka schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:34:
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: MAVO (HAVO niet afgemaakt)
Huidige functie: Netwerk- en systeembeheerder
Auto v/d zaak: nee
Laptop v/d zaak: nee (kan wel)
Vakantiedagen: 33
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Maandsalaris: € 3300 bruto

Best wel netjes voor iemand die niet eens MBO heeft :)

In mijn ervaring is inzet/inzicht/werkervaring veel belangrijker dan opleiding. Daar komt bij dat toen ik 8 jaar geleden aan de slag wilde met alleen mijn mavo diplomatje het werk voor het oprapen lag. Dat is nu wel anders ;)
detachering? of werk je voor een groot bedrijf? ik vind het een behoorlijk loon voor een netwerk- systeembeheerder.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld om de relevante details van je functie en het daarbij toegewezen salaris te delen. Dit ging lang goed, maar intussen hebben mensen er de grootste moeite mee om het enigszins on-topic te houden. Ga er gerust van uit dat we offtopic geleuter direct genadeloos trashen, en als dat teveel tijd kost gaat er gewoon een hangslot op.