Wat verdient een ICTer gemiddeld? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 63.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
* Leeftijd: 27 jaar
* Opleiding: HBO Planologie
* Werkervaring: 4,5 jaar
* Werkgever: Grootste IT-website van Nederland, 16 personeelsleden
* Huidige functie: Directeur
* Auto v/d zaak: Ja
* Laptop: Ja
* Vakantiegeld: Nee
* Vakantiedagen: zelf bepalen, ongeveer 20
* 13e, 14e maand: Nee, wel prestatiebonus en winstdeling
* GSM: Ja
* Werkweek: 40+ uur of meer
* Maandsalaris: 2x modaal
* Extra: nope

Ik klaag niet, keerzijde is dat ik ook als eerste moet inleveren als het minder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Daniel schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:20:

Ik klaag niet, keerzijde is dat ik ook als eerste moet inleveren als het minder gaat :)
}) Wel beetje weinig vakantiedagen ;) maar ja..je moet er wat voor over hebben om 2x modaal te verdienen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Grootste IT-website van Nederland... www.beginnersweb.nl?

:+

Serieus: wordt je salaris ingekort als het minder gaat met Sleutelaars.net ?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sterker nog, dat is al eens gebeurd. In de harde tijden van 2001-2002 was er gewoon heel weinig omzet, en als directie kom je dan als laatste in de rij. Je krijgt wat overblijft als alle gewone werknemers, leveranciers etc. betaald zijn.
Ik ben er nu niet zo bang voor maar dat is wel de logische keerzijde van mijn positie. Als het goed gaat profiteer ik daarvan, als het minder gaat heb ik ook de lasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Mister_X schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:23:
[...]
klinkt cool, kom je weleens in petten (is dan wel 'maar' een kleine hoge flux reactor...) :p
Mijn collega heeft me even uitgelegd wat ze in Petten daar doen. Die komt daar net vandaan. Ik werk op het NIKHEF, www.nikhef.nl. Dat is zo'n AMS-IX knooppunt en we zijn hier voornamelijk bezig met hoge energie fysica, wat neerkomt op deeltjes leer met alles kleiner dan een quark.

Ik heb zelf dus ook vooral veel te maken met de Large Hadron Collider (LHC) en de 4 grote experiment die deze versneller gebruikt, even buiten Geneve. De ring (eigenlijk twee parallel ivm proton-proton reacties) ligt gemiddeld 50 tot 100 meter onder de grond en heeft een omtrek van 27km.

Deze 4 experimenten produceren ongeveer 10 tot 15 PetaByte per jaar aan gefilterde data. Deze data moet worden gedistrobueerd over de wereld (op een efficiente manier), moet verwerkt worden in vele analyses van verschillende onderzoeksgroepen, moet ten alle tijden opgeslagen blijven en dan hebben we het nog niet gehad over herberekeningen, simulaties en dat soort geneuzel. :+

Dus... tja ... het is vrij interessant om met beveiliging bezig te zijn gezien je niet jan-en-alleman met een mooi scriptje in de hand toegang wilt geven tot het LHC Computing Grid (LCG-2). 's Werelds grootste Grid dat al een tijdje in productie is. :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

-TAZZ- schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:27:
[...]

Je doet het systeem/netwerkbeheer, verdiept je in nieuwe technologieen en doet vervolgens productselectie(copiers) en meld storingen aan bij de KPN. Lijkt me redelijk normaal werk voor een beetje volwassen systeembeheerder. Als 22 jarige met deze werkzaamheden en alleen een afgeronde HAVO opleiding vindt ik 2450,- p/mnd een riant salaris.
Er zijn zat collega's met afgeronde HBO ICT/MCSE/CNE opleidingen die het met veel minder moeten stellen.
Dat is misschien jouw mening maar denk dat velen hier met me eens zijn dat dit gewoon niet meer als marktconform is voor iemand van HBO niveau (Ok heb het diploma nog niet maar het niveau wel degelijk) met een paar certificaten. Misschien voor het eerste jaar ofzo aan de hoge kant als je net bent afgestudeerd (maar dan mis het slarais zonder auto lijkt me nog redelijk normaal) maar als je jezelf al hebt bewezen en je verdient dan nog een (stuk) minder dan dit en je hebt soortgelijke dingen gepresteerd dan was ik al lang weg geweest en had ik mijn succes elders gezocht. Maar das mijn mening.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sommige mensen hebben volgens mij echt niet door hoe goed ze het hebben. salaris technisch gezien. Met alle respect, Beamer, als je zo'n salaris niet meer dan normaal vindt, dan zit je toch een beetje in een droomwereld denk ik. Maar gelukkig is die droomwereld voor jou echt. Ik hoop alleen dat je niet denkt dat er zich nog veel andere bedrijven in die droomwereld bevinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 09:10

-TAZZ-

X

Beamer schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:51:
[...]
Dat is misschien jouw mening maar denk dat velen hier met me eens zijn dat dit gewoon niet meer als marktconform is voor iemand van HBO niveau ......................................................................... ....................... als je jezelf al hebt bewezen en je verdient dan nog een (stuk) minder dan dit en je hebt soortgelijke dingen gepresteerd dan was ik al lang weg geweest en had ik mijn succes elders gezocht. Maar das mijn mening.
Dat is exclusief auto zelfs nog een riant salaris voor een 22 jarige HAVO scholier met een paar certificaatjes. Inclusief auto heb je, naar mijn mening, in de huidige markt niets te klagen.
En om te beweren dat je HBO materiaal bent na 2 van de 4 jaar afgerond te hebben is misschien wat voorbarig tijdens een solicitatiegesprek.

En idd met alle respect, ik ben het helemaal met Helsie eens dat je waarschijnlijk niet door hebt hoe enorm goed je het voor elkaar hebt. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door -TAZZ- op 12-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Helsie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:11:
Sommige mensen hebben volgens mij echt niet door hoe goed ze het hebben. salaris technisch gezien. Met alle respect, Beamer, als je zo'n salaris niet meer dan normaal vindt, dan zit je toch een beetje in een droomwereld denk ik. Maar gelukkig is die droomwereld voor jou echt. Ik hoop alleen dat je niet denkt dat er zich nog veel andere bedrijven in die droomwereld bevinden....
Als ik kijk naar vacatures die open staan voor mensen met mijn specs (.NET developer, meer dan 2 jaar ervaring, HBO niveau, bijna MCAD) dan ligt het salaris tussen de 2500 en 3200 euro per maand.

Niet bij 1 bedrijf, maar echt bij meerdere. Wat mij betreft geen droomwereld dus :X

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 12-01-2006 16:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lethalis schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:04:
[...]

Als ik kijk naar vacatures die open staan voor mensen met mijn specs (.NET developer, meer dan 2 jaar ervaring, HBO niveau, bijna MCAD) dan ligt het salaris tussen de 2500 en 3200 euro per maand.

Niet bij 1 bedrijf, maar echt bij meerdere. Wat mij betreft geen droomwereld dus :X
Voor een ervaren .Net developer klopt dit wel ongeveer. Een 22 jarige systeembeheerder zonder HBO opleiding is toch wat anders in mijn ogen. Dan is 2450/leaseauto 700 eur/50 vakantiedagen heel netjes imho.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
P_de_B schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:07:
[...]

Voor een ervaren .Net developer klopt dit wel ongeveer. Een 22 jarige systeembeheerder zonder HBO opleiding is toch wat anders in mijn ogen. Dan is 2450/leaseauto 700 eur/50 vakantiedagen heel netjes imho.
Sorry maar Tazz, P_de_B en Helsie hebben in mijn ogen compleet gelijk, je verdient (voor je opleiding en ervaring) echt supergoed ;) 50 vakantiedagen..pfff...werk je bij de overheid ofzo? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

TheVisionMaster schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:40:
[...]

Sorry maar Tazz, P_de_B en Helsie hebben in mijn ogen compleet gelijk, je verdient (voor je opleiding en ervaring) echt supergoed ;) 50 vakantiedagen..pfff...werk je bij de overheid ofzo? })
Misschien wel "te goed"?
Is de kans met zo'n hoog salaris groter, dat ze je in slechte tijden eerder ontslaan? Ik kan me voorstellen dat een bedrijf checkt wat iemand oplevert, i.v.m. zijn salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb een MBO Systeembeheer niveau 4 diploma, maak ik kans als nieuweling op de markt? Niet echt zeker :) Ben al bezig op't HBO Communication & Multimedia Design, maar als ik een aanbieding krijg om als systeembeheerder aan de slag te gaan sla ik die zeker niet af...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Dennahz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:38:
Ik heb een MBO Systeembeheer niveau 4 diploma, maak ik kans als nieuweling op de markt? Niet echt zeker :) Ben al bezig op't HBO Communication & Multimedia Design, maar als ik een aanbieding krijg om als systeembeheerder aan de slag te gaan sla ik die zeker niet af...
Ligt eraan waar je wilt beginnen :)
Als je een harde werker bent, en je wilt beginnen als ServiceDesk-medewerker, heb je kansen genoeg.
Je moet alleen wel genoegen nemen met een ietwat lager salaris (1500 bruto?), maar goed, dat is het "graag of niet"-principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beamer schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:51:

Dat is misschien jouw mening maar denk dat velen hier met me eens zijn dat dit gewoon niet meer als marktconform is voor iemand van HBO niveau (Ok heb het diploma nog niet maar het niveau wel degelijk) met een paar certificaten. Misschien voor het eerste jaar ofzo aan de hoge kant als je net bent afgestudeerd (maar dan mis het slarais zonder auto lijkt me nog redelijk normaal) maar als je jezelf al hebt bewezen en je verdient dan nog een (stuk) minder dan dit en je hebt soortgelijke dingen gepresteerd dan was ik al lang weg geweest en had ik mijn succes elders gezocht. Maar das mijn mening.
Je mag die mening hebben ;) maar de feiten zijn dat je heel goed verdient. Je komt net kijken in de arbeidsmarkt man :P ik gun het je hoor, maar ik zeg: probeer het te relativeren, en niet te kijken naar hoeveel je voor je baas verdient hebt want dat werkt gewoon zo niet in de praktijk.
Je zegt dat het 'niet meer als marktconform' is, maar volgens mij is het meer dan marktconform..... pun intended :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Cis schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:51:
[...]

Ligt eraan waar je wilt beginnen :)
Als je een harde werker bent, en je wilt beginnen als ServiceDesk-medewerker, heb je kansen genoeg.
Je moet alleen wel genoegen nemen met een ietwat lager salaris (1500 bruto?), maar goed, dat is het "graag of niet"-principe :)
Uiteraard onderaan beginnen en langszaam naar boven werken. Zat ook al te denken aan helpdesk Belgacom (ADSL provider in Belgie, waar ik uiteindelijk wil gaan wonen). Ach, ik kijk nog wel hoe de HBO opleiding bevalt... is zeker niet te zwaar, maar weet niet of't iets voor mij is. En echt systeembeheer is er niet op HBO? Vind alleen maar opleidingen dat je moet programmeren etc.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

[...]
Wie werken er dan nog meer voor/bij Tweakers.net?

Ik kan jou bedenken en Femme, maar zijn de nieuwsposters dan ook fulltime in dienst? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:11:
Kan ik volledig inkomen. Beamer denkt dat hij nog meer kan verdienen omdat hij zijn baas 2 keer zijn loon heeft opgebracht.
Bij ons in het bedrijf zijn er veel ingenieurs die de werkgever meer dan 5 keer en meer hun loon kunnen opleveren per jaar en daarvoor ook maar het gewone marktloon krijgen.
Het is nogal normaal dat je uw baas meer geld opbrengt dan je kost. In het andere geval lag je al lang buiten.
Beamer kan gerust zijn dat hij vrijwel nergens elders meer zal kunnen verdienen. Zeker niet in een groot bedrijf, want deze volgen voor al hun functies gewoon de marktprijzen voor loon. Beamer kan zeker niet klagen met zijn loon, het zit aan de bovengrens van wat hij kan krijgen.
Maar persoonlijk heb ik ook zeker niet te klagen. En misschien kan ik al beginnen dromen om over 30 jaar in de plaats van onze CEO te komen die het zonder bonussen met een half miljoen euro per jaar moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding (HBO informatica, technische richting).
Mijn afstudeeropdracht heb ik gedaan bij een klein bedrijfje waar ze apparaten maken (vooral AV apparatuur). Voor mijn afstudeeropdracht heb ik microcontrollers geprogrammeerd (PSoC van Cypress) in C, als ook het programmeren van de bijbehorende pc applicaties (.NET). Ook heb ik een kleine adviserende rol, met betrekking tot keuze van chips etc.

Omdat ik het werken bij dit bedrijf heel leuk vind zou ik er graag willen blijven werken. Ze willen mij daar ook graag hebben. Dus, vandaag heb ik een gesprek gehad over salaris en dienstverband enzo.
Mijn baas zat te denken aan een salaris van +- 1600 euro met een provisieregeling. Deze provisieregeling geldt voor de series producten (provisie per product) en voor de "one time" opdracthen (provisie per opdracht). Hoeveel provisie weet ik nog niet precies (maandag vervolg gesprek), maar bij "one time" opdrachten lag dit rond de 3%.

Wat vinden jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door CodeIT op 13-01-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Leuk bedrag om te beginnen toch? Wordt later wel hoger.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 07:49
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: VWO, daarna 4 jaar HBO HIO (niet afgerond)
Werkervaring : 2 jaar en twee keer half jaar stage
Werkgever: Klein IT bedrijf (5 vaste werknemers)
Huidige functie: Software Engineer + enkele nevenfuncties (klein beetje systeembeheer enzo). Alles wordt op het .NET platform gedaan.
Auto v/d zaak: Nee
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nope
Werkweek: 40
Maandsalaris: 1900,- Euro bruto[/quote]

Het loon is vastgesteld toen ik 22 was, wil over een maand of drie (dan verloopt het jaarcontract) een salaris verhoging.. weet nog niet precies hoeveel. Mijn collega van 26 verdient 2500 bruto (heeft 2 jaar meer ervaring, andere opleiding).

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:14:
Ik zal vertellen wat ik de MBO-er met 2/3/4 jaar ervaring hier geef, dat is ongeveer 1800 euro bruto inclusief 48 vrije dagen :P geen laptop, geen telefoon en geen auto :P
Wat voor werk is dat precies, als ik vragen mag?
Wat heb je precies voor opleidingen gedaan?
Hoe heet die MBO opleiding en waar heb je 3/4 jaar werkervaring opgedaan?
Ik ben zelf nogal zoekende...
Ik ben niet iemand die op geld uit is maar een baan waarin ik met hart en ziel pas veel mooier is ookal mocht dat een iets lager loon tegen over staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Laatst online: 16-01 09:39
[...]

Bij m'n vorige werkgever begon ik als tester, dat was een goede leerschool. Toen de afdeling na '9/11' werd opgeheven, was het heel moeilijk om iets nieuws te vinden. Sommige uitzendbureau's wilden me niet eens inschrijven, ik wil namelijk zonder IT-opleiding parttime werken in de IT :)

Dat dit wel degelijk mogelijk is, is wel gebleken. Nu werk ik alweer een paar jaar voor een ondernemer die zowel een reclamebureau als een computerwinkel heeft. Ik verzorg het netwerkje en de websites. Mooie baan voor 16 uur per week.

[ Voor 35% gewijzigd door MIster X op 04-02-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

* Leeftijd: 33 jaar
* Opleiding: VWO, Universitair Econometrie (niet afgemaakt, geen prop), verschillende ICT-gerelateerde cursussen via IBM
* Werkervaring: 10 jaar IT-ervaring
* Werkgever: Grootste IT-website van Nederland (ik ben dus 1 van de werknemers ;) )
* Huidige functie: Senior developer
* Laptop: Nee (wel mogelijk)
* Vakantiegeld: Ja, 8%
* Vakantiedagen: 25
* 13e, 14e maand: Nee
* GSM: Nee
* Werkweek: 36 uur
* Maandsalaris: modaal
* Extra: goede werksfeer, leuke collega's, lekkere koffie :P

Voorheen in de detachering gezeten waar ik wel meer verdiende, maar ook te kampen had met stress en lange werkweken (inclusief weekenden, 's avonds/'s nachts en buitenland). Ik was al meerdere jaren actief voor tweakers vanuit de hobbysfeer, ook op development gebied, maar heb ruim een jaar geleden mijn toenmalige baan opgezegd en ben fulltime voor tweakers gaan werken :)
Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen spijt van gehad, en ondanks dat het nu mijn werk is hobby ik ook nog steeds voor tweakers :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crisp schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:08:
* Leeftijd: 33 jaar
* Opleiding: VWO, Universitair Econometrie (niet afgemaakt, geen prop), verschillende ICT-gerelateerde cursussen via IBM
* Werkervaring: 10 jaar IT-ervaring
* Werkgever: Grootste IT-website van Nederland (ik ben dus 1 van de werknemers ;) )
* Huidige functie: Senior developer
* Laptop: Nee (wel mogelijk)
* Vakantiegeld: Ja, 8%
* Vakantiedagen: 25
* 13e, 14e maand: Nee
* GSM: Nee
* Werkweek: 36 uur
* Maandsalaris: modaal
* Extra: goede werksfeer, leuke collega's, lekkere koffie :P

Voorheen in de detachering gezeten waar ik wel meer verdiende, maar ook te kampen had met stress en lange werkweken (inclusief weekenden, 's avonds/'s nachts en buitenland). Ik was al meerdere jaren actief voor tweakers vanuit de hobbysfeer, ook op development gebied, maar heb ruim een jaar geleden mijn toenmalige baan opgezegd en ben fulltime voor tweakers gaan werken :)
Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen spijt van gehad, en ondanks dat het nu mijn werk is hobby ik ook nog steeds voor tweakers :P
Leuk hoor.....nu de overige 14 medewerkers nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Jammer dat jullie de bedragen niet noemen, maar dat zal wel gevoelig liggen. Modaal/2x modaal zegt weinig in mijn ogen, ja dat Daniel tweemaal jouw salaris verdient. (als jij het salaris weet van Daniel, kun je 1x modaal er neer zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
mabarto schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:04:
[...]

Jammer dat jullie de bedragen niet noemen, maar dat zal wel gevoelig liggen. Modaal/2x modaal zegt weinig in mijn ogen, ja dat Daniel tweemaal jouw salaris verdient. (als jij het salaris weet van Daniel, kun je 1x modaal er neer zetten)
Modaal zegt meer dan genoeg. Modaal = 29500 euro/jaar, dus 2x modaal = 59000

http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er trouwens al wat hij/zij/het deze maand netto over gaat houden t.o.v. december i.v.m. de nieuwe belastingregels? En wat is het verschil in Euro's op zich is dit interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:33:
Wie weet er trouwens al wat hij/zij/het deze maand netto over gaat houden t.o.v. december i.v.m. de nieuwe belastingregels? En wat is het verschil in Euro's op zich is dit interessant....
Geen flauw idee...het al fors minder zijn dan wat in in december ontving :p

Toen kreeg ik 900 euri netto bonus enneh...deze maand gaat de auto ook meetellen bij je salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Dennahz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:13:
Leuk bedrag om te beginnen toch? Wordt later wel hoger.
Ja inderdaad, ik moet natuurlijk nu eerst de ervaring opdoen. Wat zal een goed percentage zijn voor een (maandelijkse) prestatiebonus per project of per, door mij ontwikkeld, product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheVisionMaster schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:14:
Leuk hoor.....nu de overige 14 medewerkers nog :p
Femme en Tino (crisp) dus verder Roelant (secretaresse :P), en Arjen (ACM), Kees en Hylke (moto-moi) op development en serverbeheer, en dan de redactie bestaand uit Jack (testcase), Wouter, Robin, Rene, Mick (roboticles), Inge (quinone), Caroline (aperture), Hielko en Yoeri. Redactie en serverbeheer is overigens goeddeels parttime :)

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 13-01-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: MBO ICT Niveau 4 (niet afgemaakt)
Werkervaring: bijna 3 jaar
Huidige functie: Webmaster
Laptop v/d zaak: Nee
Vakantiegeld: Ja, 8,25 %
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 8%
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris: € 2260,- bruto, €100 storingsdienst, € 75 reiskostenvergoeding

Ik vind het wel aardig, vooral omdat ik eigenlijk alleen maar MAVO heb afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:38:
[...]

Geen flauw idee...het al fors minder zijn dan wat in in december ontving :p

Toen kreeg ik 900 euri netto bonus enneh...deze maand gaat de auto ook meetellen bij je salaris ;)
Ben ik eindelijk blij dat ik geen leasebak heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Daniel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:47:
[...]

Femme en Tino (crisp) dus verder Arjen (ACM), Kees en Hylke (moto-moi) op development en serverbeheer, en dan de redactie bestaand uit Jack (testcase), Wouter, Robin, Rene, Mick (roboticles), Inge (quinone), Caroline (aperture), Hielko en Yoeri. Redactie en serverbeheer is overigens goeddeels parttime :)
wel lachuh hoor..maar hoeveel man werkt er nu fulltime voor T.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:56:
[...]

ach...zoveel maakt het niet uit :p heb een koophuis..dus dan heb je weer renteaftrek :p leasebak hebben betekend in mijn geval gewoon quite spelen met de belasting :p (huis en auto tegen elkaar wegstrepen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheVisionMaster schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:05:
wel lachuh hoor..maar hoeveel man werkt er nu fulltime voor T.NET?
6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

xxplosiefje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:33:
Opleiding: MBO ICT Niveau 4 (niet afgemaakt)
Werkervaring: bijna 3 jaar
Huidige functie: Webmaster
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 8%
Maandsalaris: € 2260,- bruto, €100 storingsdienst, € 75 reiskostenvergoeding

Ik vind het wel aardig, vooral omdat ik eigenlijk alleen maar MAVO heb afgerond.
Bij wat voor een bedrijf is dat ? En heb je veel ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:56:
[...]

Er zal vrijwel niets veranderen, alleen wordt de bijtelling vanaf nu maandelijks afgerekend ipv jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

sverzijl schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:31:
Er zal vrijwel niets veranderen, alleen wordt de bijtelling vanaf nu maandelijks afgerekend ipv jaarlijks.
Vergeet het niet meer aftrekbaar zijn van de eigenbijdrage niet. (Was het al nooit, maar iedereen deed het toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

_Arthur schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:36:
[...]

Vergeet het niet meer aftrekbaar zijn van de eigenbijdrage niet. (Was het al nooit, maar iedereen deed het toch).
Eigen bijdrage is nog steeds aftrekbaar, onder bepaalde voorwaarden (dat het geen 'luxe-toeslag' is voor een duurdere auto dan je normlease bedrag). Zie een topic waarin Stevenk daarover uitleg heeft gegeven.
Maar het klopt dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Wokschotel op 13-01-2006 12:00 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

En dat is best wel waardeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 09:33
Via mijn werkgever wordt de eigen bijdrage bruto ingehouden via de flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal geregistreerd voor dit topic :) Erg interessant om te zien wat ik zou moeten verdienen :) :)

Opleiding: VMBO
Werkervaring: bijna 6 jaar (gestart sinds mijn examen toen ik 16 was)
Huidige functie: Webdeveloper/programmeur/serverbeheer/support
Vakantiegeld: Ja, 8,25 % (denk ik, standaard?)
Maandsalaris: € 1100 bruto

Belachelijk weinig dus, en ook op zoek naar wat anders. :Y)

Maarja, zie maar eens een baan te krijgen met alleen maar ervaring maar geen opleiding(en) die ook maar iets betekenen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:44 . Reden: Wat toevoegingen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: HAVO, daarna 4 jaar HBO Informatica (komende zomer klaar)
Werkervaring: 2 jaar en twee keer half jaar stage
Werkgever: Webbureau incl. hosting (+/- 20 werknemers)
Huidige functie: Netwerk-, systeem- en applicatiebeheerder
Auto van de zaak: Nee
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 5 (op basis van mijn vaste contract -> 1 dag in de week)
13e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Salaris stijgt na behalen van certificering
Werkweek: 8 uur (i.v.m. studie)
Maandsalaris: 2100,- euro bruto (op basis van 40 uur)
Extra inkomsten: +/- 300 euro per maand aan noodtelefoon dienst

Niet slecht voor een student dacht ik zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:42:
Maarja, zie maar eens een baan te krijgen met alleen maar ervaring maar geen opleiding(en) die ook maar iets betekenen :'(
Behaal certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleFanta
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01-2024
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: Kort Bedrijfskundige Informatica (2 jarige opleiding op HBO niveau)
Werkervaring: 6,5 jaar
Huidige functie: Application Designer
Auto v/d zaak: Ja
Laptop v/d zaak: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27+4 als ik niet ziek ben, wat ik eigenlijk nooit ben.
13/14e maand of winstuitkering: Incentiveregeling op basis van inzetbaarheid en resultaat afdeling, maximaal 10% van je bruto jaarsalaris.
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: € 2700 bruto

Ik ben een echte MS man, ik werk al jaren met MS producten. Ik doe consultancy/ontwerp/bouw/onderhoud, bijna alles wel, zolang het maar MS is.
Qua salaris zit ik nu wel redelijk marktconform denk ik zo.
Ik zou misschien meer kunnen verdienen als ik in de randstad zou gaan werken, maar daar zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Speciaal geregistreerd voor dit topic :) Erg interessant om te zien wat ik zou moeten verdienen :) :)

1100 bruto is echt niet veel, als 16-jarige zit ik daar nu boven (ongeveer hetzelfde takenpakket als jij nu hebt, met uitzondering dat ik ook nog wat freelance en niet in vast dienstverband zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024

Als je veel projecten hebt gedaan inmiddels en goed bent in je vak, moet je zeker voorbeelden meenemen naar de toekomstige werkgever. Mijn broer heeft alleen MAVO gedaan, maar is getalenteerd designer en heeft alleen op basis van een privé project een (financieel gezien) redelijk goede plek gekregen bij een klein bedrijfje, waar ik sinds oktober 2005 ook werk. Wat mij betreft geldt:

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: HAVO afgerond, met duale HBO opleiding gestopt in laatste jaar
Werkervaring: 4 jaar (via duale studie)
Huidige functie: Ontwikkelaar desktop applicaties, mogelijk ook webapplicaties in de toekomst
Auto v/d zaak: Ja, maar waarschijnlijk wordt dat een 2e hands auto
13/14e maand of winstuitkering: Niet echt, gewoonlijk wordt wel een bonus gegeven, maar volgens mij is dit het eerste jaar dat dit niet gebeurt.
GSM: Ja
Werkweek: 36 uur (de arbeidsvoorwaarde waar ik het meest aan hecht, maar ik maak eigenlijk meer uren, werk ook wel eens thuis op mijn vrije dag)
Maandsalaris: € 1200 netto voor een 36 urige werkweek (ik zou niet weten wat ik bruto verdien)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleFanta

Zoals al gezegd, behaal een aantal certificaten. Als je echt 6 jaar ervaring hebt mag dat geen echt probleem zijn. Een examen kost ongeveer 140 euro, maar dat verdien je wel weer terug als je eenmaal een nieuwe baan hebt gevonden.
Durf te investeren in je eigen toekomst, later zal je de vruchten ervan plukken.

Het bedrijf waar je nu werkt betaald niet veel en misschien is het eens tijd om om en salarisverhoging te vragen.

Probeer je zelf te verkopen, als je dat goed kan dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Maar wat doet Kees / Moto-moi zoal dan? Want als ik de Tweakers.net-stats bekijk is er hoge uptime wat wil zeggen dat er niet gereboot is. Oke, je kan op een linux machine ook goed sleutelen als die draait maar toch... Wat ik dus voor me zie is dat nu alles goed draait en dat ze dus bij jullie op kantoor zitten te niksen en te wachten op een klus, offcourse zullen ze niet zitten te niksen maar ik vraag me dus af wat ze dan wél doen...

nieuwsgierig, ik weet het :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: HEAO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 5,5 jaar
Huidige functie: applicatiebeheerder van een ERP pakket
(module FIN, VERK en bankpakketten)
Vakantiedagen: 25 + 13 ADV dagen.
13/14e maand of winstuitkering: 2,4% eindejaarsuitkering + 500 euro flexibele arbeidsvoorwaarden bonus ek jaar
Maandsalaris: € 3100 bruto

Ik ben tevreden over mijn salaris maar ik zou graag op termijn toch weer terug willen naar een commercieel bedrijf. Ik zou graag met SAP gaan werken omdat met het pakket wat ik nu beheer in Nederland nog niet echt veel grote bedrijven werken. In het buitenland is het wel een bekend pakket.
Ik zou ook graag de consultantcy weer inwillen. En ik mis leaseauto die ik had ook wel (kick daar nogal op). We zullen zien wat de toekomst brengt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 22:40
[...]

Heb juist het idee dat goede werkervaring en dat kunnen toepassen belangrijker is dan welke opleiding dan ook. Iedereen kan een opleiding doen, maar ervaring doe je niet zomaar op. Dan heb je je al min of meer bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Arnout schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:34:
[...]

Heb juist het idee dat goede werkervaring en dat kunnen toepassen belangrijker is dan welke opleiding dan ook. Iedereen kan een opleiding doen, maar ervaring doe je niet zomaar op. Dan heb je je al min of meer bewezen.
Gebrek aan theoretische achtergrond zegt echter in het algemeen ook vaak iets over de opgedane ervaring.

De combinatie is het meest gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[...]
Dat lukt nog steeds, het vereist alleen wat creativiteit van je werkgever (bijv. middels cafetariasysteem een hogere leasenorm verkrijgen waardoor je voor belastingdienst geen eigen bijdrage meer hebt, maar dit 'binnenshuis' verrekend wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nu werk krijg ik als antwoord dat ik dat zelf maar moet betalen, want ze zien er geen nut in dat ze mij op een cursus sturen terwijl ik het net zo goed moeiteloos thuis kan leren. Zo heb ik mezelf .NET geleerd door middel van boeken en thuis experimenteren. Ik weet wel dat certificaten handig zijn en zelfs een must maarja als je huidige werkgever niet wilt meewerken begin je weinig helaas (tenzij je zelf een x-duizend Euro ophoest voor een cursus + examen + certificaat)
.Peter schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:01:
[...]

1100 bruto is echt niet veel, als 16-jarige zit ik daar nu boven (ongeveer hetzelfde takenpakket als jij nu hebt, met uitzondering dat ik ook nog wat freelance en niet in vast dienstverband zit)
Ik weet dat het laag is, en een loonsverhoging zit er niet in door omstandigheden, ik wordt dus aan het lijntje gehouden en ben nu bezig met alternatieven ;)
MacWolf schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:03:
[...]

Als je veel projecten hebt gedaan inmiddels en goed bent in je vak, moet je zeker voorbeelden meenemen naar de toekomstige werkgever. Mijn broer heeft alleen MAVO gedaan, maar is getalenteerd designer en heeft alleen op basis van een privé project een (financieel gezien) redelijk goede plek gekregen bij een klein bedrijfje, waar ik sinds oktober 2005 ook werk.
Ik heb zo'n 100 tot 120 websites gemaakt in de loop der jaren, uitlopend van een simpele HTML site tot (het merendeel) grotere CMS systemen dat lijkt me best een goede lijst voor een CV ware het niet dat sommige sites er gewoon niet uitzien of niet voldoen aan modernere standaarden plus ik kan de code niet laten zien, alleen maar het resultaat.

Maargoed, ik zit toch met een concurentie-beding in mijn contract waardoor ik binnen een jaar na deze baan niet mag werken voor een directe concurrent in deze omgeving waar een flinke boete op staat vastgesteld.

Kan iemand me vertellen of dat wel legaal is? :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:44:
[...]
1) Ik weet wel dat certificaten handig zijn en zelfs een must maarja als je huidige werkgever niet wilt meewerken begin je weinig helaas (tenzij je zelf een x-duizend Euro ophoest voor een cursus + examen + certificaat)
[...]
2) Maargoed, ik zit toch met een concurentie-beding in mijn contract waardoor ik binnen een jaar na deze baan niet mag werken voor een directe concurrent in deze omgeving waar een flinke boete op staat vastgesteld.

1) Als je alleen al een MCAD certificaat behaalt, schiet dat al behoorlijk op. Dit zijn 3 examens, voor 166 euro per stuk. Sinds je al ervaring hebt met .NET, kun je gewoon de Exam cram series kopen om voor de examens te leren (30 euro per stuk).

Totaal prijs: nog net geen 600 euro.

2) Je hoeft het ze niet te vertellen natuurlijk :P Daarnaast kunnen ze het ws. toch niet hard maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 13-01-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleFanta
Ik heb zo'n 100 tot 120 websites gemaakt in de loop der jaren, uitlopend van een simpele HTML site tot (het merendeel) grotere CMS systemen dat lijkt me best een goede lijst voor een CV ware het niet dat sommige sites er gewoon niet uitzien of niet voldoen aan modernere standaarden plus ik kan de code niet laten zien, alleen maar het resultaat.
Je hoeft ze er ook niet op te zetten, je vermeld op je CV waar je gewerkt hebt en wat voor een werk je hebt gedaan. Tijdens een gesprek kun je hierop doorgaan. Mocht je voor een 2de gesprek komen dan zit er meestal een technisch persoon bij en die zal je technische kennis testen. Ze hebben mij nog nooit gevraagd om iets te laten zien. Ze vragen eerder naar je aanpak.
Maargoed, ik zit toch met een concurentie-beding in mijn contract waardoor ik binnen een jaar na deze baan niet mag werken voor een directe concurrent in deze omgeving waar een flinke boete op staat vastgesteld.

Volgens mij heeft iedereen wel zo'n clausule. Deze zit er voornamelijk in dat je niet wordt overgekocht door klanten van je huidige werkgever. Aangezien de werkgever dan niet alleen een werknemer verliest, maar ook een klant.
Ik heb de laatste jaren veel collega's zien komen en vertrekken en allemaal hadden ze zo'n clausule in het contract staan, maar geen van alle heeft eerst netjes een jaar vakken lopen vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Volgende week een tweede en laatste gesprek. In grote lijnen worden dit dat mijn nieuwe arbeidsvoorwaarden (alhoewel de details volgende week ingevuld zullen gaan worden):

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: Hogere Informatica (HIO) + MCP Navision Programming
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: .NET developer in opleiding; programmeur/ontwikkelaar MBS Navision
Auto v/d zaak: Ja (€600-650/maand, excl. brandstof o.b.v. 48mnd/35k p. jaar)
Vakantiedagen: n.n.b.
13/14e maand of winstuitkering: n.n.b.
GSM: Ja, ook privé te gebruiken tot een x bedrag per maand
Werkweek: n.n.b., maar waarschijnlijk gewoon 40 uur
Maandsalaris: om en nabij € 2500 bruto

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nu werk krijg ik als antwoord dat ik dat zelf maar moet betalen, want ze zien er geen nut in dat ze mij op een cursus sturen terwijl ik het net zo goed moeiteloos thuis kan leren.caat)
[...]
Ik weet dat het laag is, en een loonsverhoging zit er niet in door omstandigheden
[...]
Maargoed, ik zit toch met een concurentie-beding in mijn contract waardoor ik binnen een jaar na deze baan niet mag werken voor een directe concurrent in deze omgeving
Volgens mij heb jij geen MCAD of .NET cursus nodig, maar een assertiviteitstraining. :X

Zonder dollen, je beseft volgens mij prima dat je van allerlei kanten genaaid wordt.Op jouw leeftijd met jouw werkervaring verdien je meer. Aan je inzet zal het niet liggen, aangezien je bereidt bent om in je vrije tijd nieuwe skills aan te leren. Je gebrek aan relevante opleidingen hoeft geen belemmering te zijn om ergens anders beter te scoren als je inzet en werkervaring voldoende zijn.

Mijn advies:
ga in ieder geval bij deze werkgever weg! Deze lijkt het echt te bont te maken. Je hebt daar niks meer te winnen. Begin ergens met een schone lei.
Maak een goed C.V. Zet de relevante feiten kort en bondig op een rijtje. Maak het niet (veel) mooier dan het feitelijk is maar wees niet bang om jezelf in een positief daglicht te stellen. Volg de C.V.-regeltjes!
Zet je C.V. online bij de bekende sites. Monsterboard is je vriend.
Begin met solliciteren. Begin wat verder weg, op banen die je niet perse wilt hebben. Doe ervaring op met sollicitatie-gesprekken en leer om te gaan met de vragen die ze kunnen stellen. Ga er vanuit dat de eerste paar gesprekken op niks uitlopen. Zodra je wat zekerder wordt van jezelf en je presentatie begin dan met solliciteren op aantrekkelijkere baantjes.

Succes, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Lethalis schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:04:
[...]

Nee hoor, zeker geen droomwereld zeg je over Beamer. Kijk even naar wat je zelf schrijft en wat Beamer schrijft:
•Opleiding: Havo, MCSE 2 certificaten, ITIL certified, nu 3e jaar HBO BI (deeltijd)
•Werkervaring: 4 jaar (als systeembeheerder, netwerkbeheerder, projectcoördinator)
Oftewel: 0 jaar werkervaring na afronding van HBO en van de 4 jaar zelfs een ruim jaar voordat HBO is begonnen en dus alleen Havo. Verder is systeembeheer flink lager betaald dan programmeurwerk, dus je vergelijking gaat compleet mank. Ik snap echt niet wat voor statement je nou wil maken met jouw specs. Bij jouw specs vind ik het inderdaad normale lonen. Maar iemand met meer dan 2 jaar HBO ervaring en .NET developer is wat anders dan iemand met Havo die systeembeheer doet. Tel daarbij de leeftijd op (op je 22e kun je normaal gezien geen 2 jaar HBO werkervaring hebben), dan is het gewoon erg scheef. HBO niveau is overigens iets wat je aantoont middels concrete werkervaring en niet door de opleiding half te doorlopen en zeggen dat je het niveau van het einddiploma al hebt. Waarom zou je het nog afmaken dan, als je het toch al kunt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
* Leeftijd: 23 jaar
* Opleiding: HBO Informatica (software engineering)
* Werkervaring: 0 jaar op hbo niveau (wel een half jaar .NET en sharepoint als afstudeerstage)
* Werkgever: een softwarehuis met redelijk grote klanten.
* Functie: .NET ontwikkelaar , na een jaar intern zal ik 40% gedetacheerd zitten en de rest op de zaak.
* Auto v/d zaak: Ja (ong. 500eu/maand 30000km 4jr)
* Vakantiegeld: Ja
* Vakantiedagen: 23
* 13e, 14e maand: Afhankelijk van prestatie, allebei mogelijk
* Werkweek: 40 uur
* Maandsalaris: ....
hij heeft me 1600 bruto geboden, maar ik wil meer, minimaal 1800 eigelijk. nu heeft hij me aangeboden om niet in december maar in juli al een waarderingsgesprek te houden en dan in dec. nog een keer. Dus eerst maar eens gevraagd hoeveel ik na zo'n waarderingsgesprek zal(of kan) gaan groeien in salaris. op dat antwoord zit ik nu even te wachten.
Moet ik dit laatste ook in m'n contract laten opnemen?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Zou ik wel doen, anders komt het er niet van als dat de werkgever beter uitkomt. En tegen die tijd ben je lekker aan het werk en dan ben je niet zo snel weer weg.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Helsie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 02:56:
[...]
Nee hoor, zeker geen droomwereld zeg je over Beamer. Kijk even naar wat je zelf schrijft en wat Beamer schrijft.
Het ging mij puur om het idee dat iemand met HBO niveau en werkervaring een bepaald salaris kan krijgen, niet zo zeer of hij de opleiding werkelijk heeft afgerond.

Voor z'n 22 jaar is hij goed betaald, maar als hij 3 jaar ouder zou zijn is het al niet zo bijzonder meer. Ik heb zelf mijn HBO ook niet af overigens, alleen propedeuse plus wat diploma's van de hoofdfase.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 15-01-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
het valt me op dat velen hier hoge bedragen neerzetten en systeem/netwerk/server/aplicatie - beheerder zijn.
terwijl volgens loonwijzer, deze functies gemiddeld 1900 bruto verdienen.

is loonwijzer incorrect of durven mensen die het gemiddelde omlaag halen hier niet te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
dimocash schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:33:
het valt me op dat velen hier hoge bedragen neerzetten en systeem/netwerk/server/aplicatie - beheerder zijn.

is loonwijzer incorrect of durven mensen die het gemiddelde omlaag halen hier niet te posten?
al zou ik in mijn oude functie zitten, systeem beheer, zou ik ook gewoon posten dat ik toen 2000 brute verdiende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dimocash schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:33:

Een gemiddelde bij Loonwijzer kan natuurlijk (in deze gevallen) zomaar anders zijn. Dat wil niet zeggen dat de waarden bij Loonwijzer incorrect zijn, het is een gemiddelde. Bovendien, het verschilt niet alleen per baas maar ook per werknemer (verschillen in ervaring, certificering en het durven onderhandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

Rejgun

Leven is Bier drinken

En de ervaring leert dat mensen met een laag inkomen dit inderdaad niet graag kenbaar maken en mensen met een hoog inkomen juist wel.

Dit is niet alleen in de ICT, maar geldt voor elke bedrijfstak.

Dus dat gemiddelde kan best wel eens kloppen.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou mocht dat tot een rechtzaak komen en je je loon vertellen aan de rechter dan zal ie dubbel klappen van het lachen. Als je nu 10x zoveel verdiende per maand en in zoverre uniek bent dan ie het logisch dat je een contract krijgt wat ook zwaarder is. In de regel mag een huidige werkgever je carriere nooit in de weg staan. Met die fooi van jou zou ik me daar geen zorgen over maken.

Overigens is het altijd slim dergelijk achterlijke clausules gewoon te laten schrappen zolang je nog geen tonnen per jaar verdiend.

Ik las ook dat je nogal wat sites gebouwd hebt incl CMS en dat je door omstandigheden niet meer salaris kan krijgen. Ik vraag me af wie zich dan zit vol te vreten bij jullie aangezien de centen niet bij jou komen :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guidob schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:23:
[...]

Via mijn werkgever wordt de eigen bijdrage bruto ingehouden via de flex.
Flex-salaris? dat is toch iets van Capgemini? of hebben meer iceeteejers dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben een half jaar geleden beginnen werken in een redelijk groot bedrijf als customer support engineer. Ik verdien 1700 bruto (wettelijke minimumbarema in belgie), heb een bedrijfswagen en gsm van de zaak. Verder heel veel mogelijkheid tot opleidingen.

Nu heb ik ondertussen ook nog 3 MCP examen en een Cisco CCNA examen afgelegd. Normaal gezien was er 4 maanden na aanwerving een gesprek voor loonsevaluatie. Dit is uitgesteld naar 6 maanden na aanwerving, wat dus in de loop van volgende week gaat zijn.

Nu zit het zo. Ik heb een enorm fijne job, mijn chefs zijn tevreden. Ik heb een wagen en gsm, maar als het erop aan komt slechts een loon van amper 1100 netto. Een kameraad van me heeft geen enkel diploma, werkt aan de band en verdiend meer (uiteraard wel zonder auto en gsm).

Ik was nu aan het denken van mezelf (redelijk hoog gekwalificeerd en in de praktijk bewezen) te vergelijken met die kameraad (ongeschoold, band arbeider) en zeggen dat ik het niet logisch vind dat ik minder verdien dan hem, en daarom opslag wil. Nu een beetje chef/manager prikt daar natuurlijk zo doorheen en geeft meteen de repliek dat ik ook voordeel doe met de wagen/gsm. Hoe kan ik toch een loonsverhoging loskrijgen?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Little Bear schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:35:
Ik ben een half jaar geleden beginnen werken in een redelijk groot bedrijf als customer support engineer. Ik verdien 1700 bruto (wettelijke minimumbarema in belgie), heb een bedrijfswagen en gsm van de zaak. Verder heel veel mogelijkheid tot opleidingen.

Nu heb ik ondertussen ook nog 3 MCP examen en een Cisco CCNA examen afgelegd. Normaal gezien was er 4 maanden na aanwerving een gesprek voor loonsevaluatie. Dit is uitgesteld naar 6 maanden na aanwerving, wat dus in de loop van volgende week gaat zijn.

Nu zit het zo. Ik heb een enorm fijne job, mijn chefs zijn tevreden. Ik heb een wagen en gsm, maar als het erop aan komt slechts een loon van amper 1100 netto. Een kameraad van me heeft geen enkel diploma, werkt aan de band en verdiend meer (uiteraard wel zonder auto en gsm).

Ik was nu aan het denken van mezelf (redelijk hoog gekwalificeerd en in de praktijk bewezen) te vergelijken met die kameraad (ongeschoold, band arbeider) en zeggen dat ik het niet logisch vind dat ik minder verdien dan hem, en daarom opslag wil. Nu een beetje chef/manager prikt daar natuurlijk zo doorheen en geeft meteen de repliek dat ik ook voordeel doe met de wagen/gsm. Hoe kan ik toch een loonsverhoging loskrijgen?
Geef aan dat je vindt dat je met jouw opleiding en kennis meer verdient dan je huidige salaris? Regel desnoods iets dat je per behaald examen 100 euro opslag krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:14:
[...]

Flex-salaris? dat is toch iets van Capgemini? of hebben meer iceeteejers dat?
Denk dat zo'n beetje alle ICT werkgevers dit wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:25:
* Leeftijd: 23 jaar
* Opleiding: HBO Informatica (software engineering)
* Werkervaring: 0 jaar op hbo niveau (wel een half jaar .NET en sharepoint als afstudeerstage)
* Werkgever: een softwarehuis met redelijk grote klanten.
* Functie: .NET ontwikkelaar , na een jaar intern zal ik 40% gedetacheerd zitten en de rest op de zaak.
* Auto v/d zaak: Ja (ong. 500eu/maand 30000km 4jr)
* Vakantiegeld: Ja
* Vakantiedagen: 23
* 13e, 14e maand: Afhankelijk van prestatie, allebei mogelijk
* Werkweek: 40 uur
* Maandsalaris: ....
hij heeft me 1600 bruto geboden, maar ik wil meer, minimaal 1800 eigelijk. nu heeft hij me aangeboden om niet in december maar in juli al een waarderingsgesprek te houden en dan in dec. nog een keer. Dus eerst maar eens gevraagd hoeveel ik na zo'n waarderingsgesprek zal(of kan) gaan groeien in salaris. op dat antwoord zit ik nu even te wachten.
Moet ik dit laatste ook in m'n contract laten opnemen?
1600 is naar mijn mening veelste laag voor een HBOer, ga er inderdaad maar 1900 bieden, dan krijg je ongeveer 1800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
1600 is niet bar veel.
Ook de auto (500 p/m) zal niet echt een middenklasser zijn, eerder een slag kleiner.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little Bear schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:35:
Gooi het tijdens een onderhandeling nooit, maar dan ook nooit op wat een ander verdient. En al helemaal niet als die ander ook nog eens ander werk doet bij een ander bedrijf! Je moet de vraag kunnen beantwoorden: "waarom verdien jij nu meer voor het werk dat je nu doet dan toen je begon?"
Redelijk goede argumenten kunnen zijn:
- je doet je werk beter en sneller
- je bent inmiddels hoger opgeleid
- je werk is uitgebreidt met meer verantwoordelijkheden

Als je die vraag niet kan beantwoorden zal geen manager jou meer geld willen geven. Wat een ander ook verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:06:
[...]

Nou mocht dat tot een rechtzaak komen en je je loon vertellen aan de rechter dan zal ie dubbel klappen van het lachen. Als je nu 10x zoveel verdiende per maand en in zoverre uniek bent dan ie het logisch dat je een contract krijgt wat ook zwaarder is. In de regel mag een huidige werkgever je carriere nooit in de weg staan. Met die fooi van jou zou ik me daar geen zorgen over maken.
Goed het zou niet 100% netjes, nee, gepast zijn om mij aan mijn concurrentiebeding te houden, maar kunnen ze het doen of is het legaal gezien nieteens een mogelijkheid?
Overigens is het altijd slim dergelijk achterlijke clausules gewoon te laten schrappen zolang je nog geen tonnen per jaar verdiend.
Tja.. klein bedrijf, ze weten dat ik rondloop met het idee wat anders te gaan doen, ik denk niet dat ze nu nog mijn contract gaan aanpassen ;) En voordat ik het ga vragen wil ik eerst zeker zijn dat ik sterk sta.
Ik las ook dat je nogal wat sites gebouwd hebt incl CMS en dat je door omstandigheden niet meer salaris kan krijgen. Ik vraag me af wie zich dan zit vol te vreten bij jullie aangezien de centen niet bij jou komen :)
Ik heb er niet volle inzicht op maar het lijkt dat het "uurtje, factuurtje" systeem nou niet bepaald windeieren legt..

Maar eerst maar eens kijken in hoeverre dat concurrentiebeding stand houdt mocht het tot problemen komen wanneer ik naar een concurrent in de buurt stap. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleFanta
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:35:
Maar eerst maar eens kijken in hoeverre dat concurrentiebeding stand houdt mocht het tot problemen komen wanneer ik naar een concurrent in de buurt stap. :) :)
Ik kan natuurlijk geen 100% zekerheid geven, maar 99,99% zeker dat het je geen problemen zal opleveren.
Ik heb vorig jaar gesolliciteerd en ik heb ook dat concurrentiebeding, maar het kwam niet eens ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Concurentie bedinging valt eigenlijk alleen maar in het nadeel van de werknemer uit wanneer de werkgever daadwerkelijk schade heeft. Wat wint een werkgever ermee om jou te verbieden ergens anders te gaan werken? Kwijt zijn ze je toch al. En als ze je dwingen te werken ga je gewoon via de arbo de ziektewet in vanwege een verstoorde werkgever werknemer relatie. Je aan je contract houden levert hun dus alleen maar nadelen op zonder dat het voordelen biedt.

Concurentie bedingingen zijn alleen relevant wanneer je researcher (idee-en naar de concurent) of accountmanager (klanten naar de concurent) bent.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 08:30
Hoe zijn jullie allemaal eigenlijk op jullie huidige functies gekomen ?

Ik krijg altijd te horen, dat ik niet genoeg werkervaring heb, of dat ik niet bij het team pas ...

Dat klinkt ook zo lekker duidelijk ook he :|

Ik heb ook geen idee wat voor baan ik eigenlijk wil, lekker als je opleiding zo breed is, kan je zo makkelijk kiezen.

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO Kantoorautomatiseerder Niveau 4
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: ADSL monteur
Auto van de zaak: Ja
GSM van de zaak: Nee, 20 euro beltegoed
Werkweek: Genoeg uren meer als 40
Maandsalaris: 1450 euro bruto

Dit is niet de functie die ik wil, maar ik zou liever naar de beheerderskant willen, iig geen programmeerfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Gewoon geduld hebben en ervaring opdoen, eventueel nog wat cursus/opleiding erbij :) Er zijn meer mensen begonnen op de helpdesk :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik wil geen helpdesk doen, dat is het probleem, de hele dag zeikende mensen aan de lijn.

Nu heb ik wel een kans gekregen als junior systeembeheerder, maar daar heb ik nog niks over gehoord helaas :(

Hoe hebben jullie dat ooit opgelost, met die werkervaring?

Cursussen heb ik al geen geld voor, en ik kan alleen opleidingen volgen wanneer ik een contract krijg voor meer dan 1040 uur

[ Voor 20% gewijzigd door MSoft06 op 16-01-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
ik heb destijds stage gelopen bij een bedrijf. Nadat stage voorbij was mocht ik gelijk blijven. en dat is alweer 3,5 jaar geleden..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MSoft06 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:05:
1) Ik wil geen helpdesk doen, dat is het probleem, de hele dag zeikende mensen aan de lijn.

Nu heb ik wel een kans gekregen als junior systeembeheerder, maar daar heb ik nog niks over gehoord helaas :(

2) Hoe hebben jullie dat ooit opgelost, met die werkervaring?

3) Cursussen heb ik al geen geld voor, en ik kan alleen opleidingen volgen wanneer ik een contract krijg voor meer dan 1040 uur
1) Hoe wil je dan systeembeheerder worden? In veel bedrijven hoort daar werkplekondersteuning gewoon bij.. oftewel, zeikende mensen die je steeds roepen ;)

2) Voornamelijk hobby. Ik zat elke dag tot in de nacht en in het weekend te klooien met mijn eigen PC's (en die van mijn vader's bedrijf).

3) Hoeveel euro zou je per maand aan opleiding kunnen besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Lethalis schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:40:
[...]

1) Hoe wil je dan systeembeheerder worden? In veel bedrijven hoort daar werkplekondersteuning gewoon bij.. oftewel, zeikende mensen die je steeds roepen ;) Dat vind ik niet zo'n probleem, maar bijv werken op een helpdesk van een ISP zie ik echt niet zitten.

2) Voornamelijk hobby. Ik zat elke dag tot in de nacht en in het weekend te klooien met mijn eigen PC's (en die van mijn vader's bedrijf). Dat doe ik al sinds ik 15 ben, maar aantoonbare kennis, nee die heb ik op dat gebied niet.

3) Hoeveel euro zou je per maand aan opleiding kunnen besteden? Ik zou best wel iets willen besteden maar ik zou ook niet weten welke opleidingen ik zou moeten volgen, tegenwoordig heb je er zoveel, MCSE is tegenwoordig al nodig voor een helpdesk functie right?

[ Voor 3% gewijzigd door MSoft06 op 16-01-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MSoft06 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:48:
[...]MCSE nodig voor helpdeskfunctie?
Nee, dat is niet nodig.

Als je systeembeheerder wil worden, is enige basiskennis wel handig. Ik zou met MCSA 2003 beginnen als ik jou was. Of LPI level 1 als je Linux systeembeheer wil gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
In verscheidene advertenties in de krant / internet, staat toch MCSE kennis als pre op een helpdesk functie.

MCSA kan je toch alleen starten wanneer je MCSE hebt?
Iemand misschien een website voor dat soort opleidingen / cursussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

WooK schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:51:
arbeidsvoorwaarden krijgt als wat PWM heeft. Als die ergens anders aan de bak moet komen doordat het bedrijf failliet gaat bijvoorbeeld (wat niet ondenkelijk is als ze dergelijke lonen moeten betalen :+) mag hij blij zijn met de helft tot 2/3 van wat hij nu heeft volgens mij.
Dat zal je nog eens tegenvallen :)

Ik werk met veel bedrijven samen. Bij een aantal van hen, kan ik morgen aan de slag als ik wil, en dan ga ik er niet op achteruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MSoft06 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:01:
In verscheidene advertenties in de krant / internet, staat toch MCSE kennis als pre op een helpdesk functie.

MCSA kan je toch alleen starten wanneer je MCSE hebt?
Iemand misschien een website voor dat soort opleidingen / cursussen?
www.microsoft.com/mcp :)

Maar ehh....MCSA=Microsoft Certifiect Systems Administrator en MCSE = Microsoft Certified Systems Engineer.

MCSA = (als je nog niets weet) 4 examens uit me hoofd
MCSE = (als je nog niets weet) 7 examens uit me hoofd

Als ik je weer op MSN spreek dan leg ik je wel e.e.a. uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

MCSE / MCSA een pre voor een helpdesk?
Die bedrijven vragen tegenwoordig steeds meer... Maar weten ze wel wat het inhoudt?
Op een first line heb je dat echt niet nodig joh....
Steeds meer vragen dus hoger gecertificeerde mensen binnenhalen en meer betalen.. slim :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Security schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:42:
Steeds meer vragen dus hoger gecertificeerde mensen binnenhalen en meer betalen.. slim :Z
gewoon kwestie van vraag en aanbod; marktwerking. Bij hoog aanbod kiest een werkgever de beste eruit met de beste papieren. Qua kosten hoeft hij dan ook niet max te zitten omdat er genoeg ander aanbod is. Geldt natuurlijk net zo hard andersom. Er zijn een hoop mensen veel geld gaan verdienen als starter rond 1999 die dat geld qua opleiding/ervaring absoluuut niet waard waren, maar er was nauwelijks aanbod...

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
MSoft06 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:38:
Hoe zijn jullie allemaal eigenlijk op jullie huidige functies gekomen ?

Ik krijg altijd te horen, dat ik niet genoeg werkervaring heb, of dat ik niet bij het team pas ...

Dat klinkt ook zo lekker duidelijk ook he :|

Ik heb ook geen idee wat voor baan ik eigenlijk wil, lekker als je opleiding zo breed is, kan je zo makkelijk kiezen.

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO Kantoorautomatiseerder Niveau 4
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: ADSL monteur
Auto van de zaak: Ja
GSM van de zaak: Nee, 20 euro beltegoed
Werkweek: Genoeg uren meer als 40
Maandsalaris: 1450 euro bruto

Dit is niet de functie die ik wil, maar ik zou liever naar de beheerderskant willen, iig geen programmeerfuncties.
Ik ben blijven plakken op me stage bedrijf, heb het erg naar me zin hier, verdient goed, en doe ontzettend veel ervaring op, als jij je ding nog neit gevonden heb, waarom ga je dan niet naar het HBO??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik ben ook blijven hangen. Eerst assemblage, toen service center, en nu al weer een tijdje (3 jaar)systeembeheerder.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatief topic dit :) Uw beoordeling graag:

Leeftijd: 19 jaar
Opleiding: VWO afgerond, momenteel geen
Werkervaring: 0,5 jaar (of je moet de 4 jaar part time bij een makelaarskantoor ook werkervaring noemen)
Huidige functie: junior systeembeheerder, tevens 1ste en 2de lijns support
Auto v/d zaak: Nee, wel reiskostenvergoeding per km
GSM: Nee, wel onkostenvergoeding
Maandsalaris: € 1900 bruto
"Extra's": flexibele uren. Ik bepaal grotendeels zelf wanneer ik werk, als ik de 40 uur maar maak.

U mag schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

voor 19 jaar en geen ervaring is dat niet slecht...
je salaris zal de komende tijd naar wat ik verwacht alleen maar stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:33:
Informatief topic dit :) Uw beoordeling graag:

Leeftijd: 19 jaar
Opleiding: VWO afgerond, momenteel geen
Werkervaring: 0,5 jaar (of je moet de 4 jaar part time bij een makelaarskantoor ook werkervaring noemen)
Huidige functie: junior systeembeheerder, tevens 1ste en 2de lijns support
Auto v/d zaak: Nee, wel reiskostenvergoeding per km
GSM: Nee, wel onkostenvergoeding
Maandsalaris: € 1900 bruto
"Extra's": flexibele uren. Ik bepaal grotendeels zelf wanneer ik werk, als ik de 40 uur maar maak.

U mag schieten!
Niet slecht voor een 19jarige met alleen vwo ;), als ik jou was, zou ik een jaartje lekker werken, daarna weer snel een opleiding (hbo ofzo) doen... nahja ik raad zoiezo iedereen aan een opleiding te doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mister_X schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:37:
[...]

Niet slecht voor een 19jarige met alleen vwo ;), als ik jou was, zou ik een jaartje lekker werken, daarna weer snel een opleiding (hbo ofzo) doen... nahja ik raad zoiezo iedereen aan een opleiding te doen! ;)
Idd....ik ga denk ik binnenkort ook maar eens beginnen met een HBO avondstudie.....eerst me mcse 2003 ff afmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:40:
[...]

Idd....ik ga denk ik binnenkort ook maar eens beginnen met een HBO avondstudie.....eerst me mcse 2003 ff afmaken ;)
Heb je al certificaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:36:
voor 19 jaar en geen ervaring is dat niet slecht...
je salaris zal de komende tijd naar wat ik verwacht alleen maar stijgen.
Laten we het hopen ;)
Mister_X schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:37:
[...]

Is wel de bedoeling, alleen nog geen idee wat voor studie.

Vraagje: we doen erg veel aan Windows systeembeheer en webhosting. Hebben die Microsoft certificaten nut? Heb ik er wat aan? Zijn ze lastig om te halen? Welke certificaten "moet" ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:33:
Ik ga ervan uit dat ik er wat op vooruit ga door het gewijzigde zorgstelsel eigenlijk.
Speciaal geregistreerd voor dit topic :)
We aim to please ;)
Ik kreeg deze zomer nog 3 banen in de categorie dubbel-modaal aangeboden puur op basis van ervaring en geen opleidingen :) Ik zit nu iets boven de 3 keer modaal met enkel VWO.

Arbeid is gewoon een produkt, en een goede verkoper kan ook stront per emmer aan de man brengen, en er nog dik aan verdienen ook :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jaahh..onderstaande certificaten heb ik al...
064 - Implementing and Supporting Windows®95 (15 mei 1998)
(MCP gecertificeerd)
067 - Implementing and Supporting NT™ Server 4.0 (31 juli 1998)
068 - Implementing and Supporting NT™ Server 4.0 in the Enterprise (12 februari 1999)
058 - Networking Essentials (28 mei 1999)
059 - Internetworking with Microsoft® TCP/IP on Microsoft® Windows NT™ 4.0 (15 oktober 1999)
088 - Implementing and Supporting Microsoft® Proxy Server 2.0 (5 november 1999)
(MCSE on Microsoft Windows NT 4.0 gecertificeerd)
073 - Implementing and Supporting NT™ 4.0 Workstation (30 december 1999)
270 - Installing, Configuring and Administering Microsoft Windows XP Professional (14 januari 2005)
290 - Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment (27 september 2005)
291 - Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure (29 november 2005)
(MCSA on Microsoft Windows Server 2003 gecertificeerd)
En op dit moment (heb het boek sinds gisteren in huis) ben ik me aan het voorbereiden op :
293 - Planning and Maintaining a Microsoft Windows 2003 Network Infrastructure
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:48:
Vraagje: we doen erg veel aan Windows systeembeheer en webhosting. Hebben die Microsoft certificaten nut? Heb ik er wat aan? Zijn ze lastig om te halen? Welke certificaten "moet" ik hebben?
Ze hebben zeker nut, ja je hebt er wat aan. Of het lastig is om ze te halen, valt mee als je wat praktijkervaring hebt :)

Enneh..voor een overzicht van de certificaten verwijs ik je graag naar Microsoft's MCP Website
curry684 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Ik kreeg deze zomer nog 3 banen in de categorie dubbel-modaal aangeboden puur op basis van ervaring en geen opleidingen :) Ik zit nu iets boven de 3 keer modaal met enkel VWO.

Arbeid is gewoon een produkt, en een goede verkoper kan ook stront per emmer aan de man brengen, en er nog dik aan verdienen ook :Y)
Idd...als je beetje vlotte babbel hebt komt je ver O-)

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 17-01-2006 12:08 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld om de relevante details van je functie en het daarbij toegewezen salaris te delen. Dit ging lang goed, maar intussen hebben mensen er de grootste moeite mee om het enigszins on-topic te houden. Ga er gerust van uit dat we offtopic geleuter direct genadeloos trashen, en als dat teveel tijd kost gaat er gewoon een hangslot op.