[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.294 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Lizard schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:52:
[...]
Lijkt erop dat je een commodore 64 spel bedoeld, Amiga maakt ook gebruik van 3.5" diskettes.

[afbeelding]
The Last Ninja
5,25" op een Amiga kan wel, die drives waren er ook gewoon. En The last ninja is er ook op de Amiga dus het zou best kunnen op zich. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een spel dat ik ongeveer 6-7 jaar geleden heb gespeelt op de PC.
Het leek volgens mij een beetje op SuperMarioBros. maar dan met een geel eendje, het spel was volgens mij heel groen (omgeving) en de meeste vijanden waren wespen, de eerste eindbaas was een groote vis die vuurkogels ofzo. schiette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy1010
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik zoek een spel dat ik vroeger bij mijn nonkel speelde, ik denk dat hij een 386 had.

Wat ik mij van herinner:
- geel was een veel voorkomende kleur in het spel
- ik denk dat het hoofdpersonage een bij was
- elk level bestond uit een hele reeks blokjes, je moest die blokjes dan zo rangschikken, laten vallen zodat jij het einde kon bereiken. Heel zeker ben ik niet, het was in ieder geval zoiets in die aard.

meer weet ik niet, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:45:
ik ben op zoek naar een spel dat ik ongeveer 6-7 jaar geleden heb gespeelt op de PC.
Het leek volgens mij een beetje op SuperMarioBros. maar dan met een geel eendje, het spel was volgens mij heel groen (omgeving) en de meeste vijanden waren wespen, de eerste eindbaas was een groote vis die vuurkogels ofzo. schiette
Charlie the duck misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

davy1010 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:02:
Ik zoek een spel dat ik vroeger bij mijn nonkel speelde, ik denk dat hij een 386 had.

Wat ik mij van herinner:
- elk level bestond uit een hele reeks blokjes, je moest die blokjes dan zo rangschikken, laten vallen zodat jij het einde kon bereiken. Heel zeker ben ik niet, het was in ieder geval zoiets in die aard.

Volgens mij weet ik waar jij op doelt. Je was een mier, en gele blokjes kwamen idd vaak voor. Je moest een soort van domino-reeks maken, waarbij je het eerste blokje omsmeet en dan moest heel de stroom blokjes omvallen. Lukte dat dan ging de deur open naar een volgend level.

Oud spelletje, erg moeilijk ook en veel gespeeld. Ik geloof dat het ergens in dit topic eerder al gevraagd is. Op de naam kan ik hoe frustrerend ook niet komen !

[edit]
Ah .. naam gevonden :)
Ik doelde op Pushover ... jij misschien ook ?

[ Voor 5% gewijzigd door Khaine op 19-05-2006 17:46 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davy1010 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:02:

Wat ik mij van herinner:

Ik moest ook gelijk aan Pushover denken. Hier staan wat screenshots:

http://www.abandonia.com/games/nl/62/Pushover.htm

Erg vermakelijk, ook vaak gespeeld vroeger _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy1010
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 15:30
Pushover -> dat is'm inderdaad

Thanks

Wel een verslavend spelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik zoek een oud spel wat ik altijd op mijn 80386 speelde :).

Het volgende kan ik me er nog van herinneren:
- Je moest levels doorlopen door goed gebruik te maken van de verschillende vaardigheden van 4 figuurtjes.
+ een rood figuurtje dat grond kon eten.
+ een geel figuurtje wat kan schieten.
+ een blauw figuurtje wat kon zwemmen.
+ een groenfiguurtje wat kon slingeren met een kabel.

- De figuurtjes waren circel vormig.
- Het laatste level was een kasteel met een groot zwart cirkelvormig monster als eindbaas, die ik nooit heb kunnen verslaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Stuhl schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:17:
Ik zoek een oud spel wat ik altijd op mijn 80386 speelde :).

Het volgende kan ik me er nog van herinneren:
- Je moest levels doorlopen door goed gebruik te maken van de verschillende vaardigheden van 4 figuurtjes.
+ een rood figuurtje dat grond kon eten.
+ een geel figuurtje wat kan schieten.
+ een blauw figuurtje wat kon zwemmen.
+ een groenfiguurtje wat kon slingeren met een kabel.

- De figuurtjes waren circel vormig.
- Het laatste level was een kasteel met een groot zwart cirkelvormig monster als eindbaas, die ik nooit heb kunnen verslaan :X
Fury of the furries ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Lizard schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:52:
[...]
Lijkt erop dat je een commodore 64 spel bedoeld, Amiga maakt ook gebruik van 3.5" diskettes.

[afbeelding]
The Last Ninja
JA DAT IS EM!! XD

heb je nog andere plaatjes?? deze doet het niet :9

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 10:37
wauw.. pushover. De omschrijving klonk al bekend maar de screenshots deden ook weer een belletje rinkelen. Spel heb ik ook veel gespeelt. Leuk om hem weer eens te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een game, ik heb het al op meerdere sites gevraagd maar niemand wist het na mijn beperkte uitleg. Misschien hier wel ;)

Het was een N64 game, een adventure. Je moest je door vele velden heen werken, en soms kon je door een vogel opgepikt worden en in een ander veld weer gedropt worden.

Het is dus al een behoorlijk oude game, ik kan me er helaas niet veel meer van herinneren alleen dat ik het geweldig vondt. Misschien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Plurk. schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:33:
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een game, ik heb het al op meerdere sites gevraagd maar niemand wist het na mijn beperkte uitleg. Misschien hier wel ;)

Het was een N64 game, een adventure. Je moest je door vele velden heen werken, en soms kon je door een vogel opgepikt worden en in een ander veld weer gedropt worden.

Het is dus al een behoorlijk oude game, ik kan me er helaas niet veel meer van herinneren alleen dat ik het geweldig vondt. Misschien jullie?
Heb je geen verdere beschrijving ?
Een setting waarin het plaatsvond, het perspectief, soort spel ....

Dat helpt al een hoop hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik denk dat dit een hele pittige is

Het gaat om een heel oud spel ik weet de volgende dinge als een feit
Console Comodore 64
je starte het spel in een ruimte waar 4 poppetjes stonden je begon standaart te lopen met een mens
je kon praten tegen die andere 3 karakter een vrouw een alien en een robot.
hiermee moest je dus lopen van ruimte naar ruimte (je stond zeg maar in een kamer je liep naar een deur to en er kwam een ander scherm)
als je karakter dood ging starte je weer verder met 1 van de andere 3 karakters
het spel had maar 1 level (wereld meer) die best groot was voor de C64
je kon er heel veel doen maar als je wou kon je hem binnen 20 minuten uitspelen even naar een bom rennen activeren en vluchten in een space shutle

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat iemand hierop het antwoord weet want ik zoek dit spel al maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HADES2001 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:28:
Ok mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik denk dat dit een hele pittige is

Het gaat om een heel oud spel ik weet de volgende dinge als een feit
Console Comodore 64
je starte het spel in een ruimte waar 4 poppetjes stonden je begon standaart te lopen met een mens
je kon praten tegen die andere 3 karakter een vrouw een alien en een robot.
hiermee moest je dus lopen van ruimte naar ruimte (je stond zeg maar in een kamer je liep naar een deur to en er kwam een ander scherm)
als je karakter dood ging starte je weer verder met 1 van de andere 3 karakters
het spel had maar 1 level (wereld meer) die best groot was voor de C64
je kon er heel veel doen maar als je wou kon je hem binnen 20 minuten uitspelen even naar een bom rennen activeren en vluchten in een space shutle

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat iemand hierop het antwoord weet want ik zoek dit spel al maanden :)
Enigma Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WOW ik had niet verwacht dat iemand zo snel een antwoord zou hebben THNX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08
Narf717 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:53:
[...]

JA DAT IS EM!! XD

heb je nog andere plaatjes?? deze doet het niet :9
http://lastninja.lemon64.com/

Lijkt erop dat ze een hotlink beveiliging hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Khaine666 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Heb je geen verdere beschrijving ?
Een setting waarin het plaatsvond, het perspectief, soort spel ....

Dat helpt al een hoop hoor!
Ik weet niet meer zeker wat het doel van het spel was, kan me vaag iets herinneren van sleutels verzamelen. Het mooie was dat het in verschillende settings plaatsvond. Volgens mij kwam je ook altijd rechtsonder in een veld binnen en ging je er linksboven weer uit. Het enige wat ik me dus goed kan herinneren is die vogel die jou oppakte en naar een ander veld meenam en daar dumpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Mede got'ers:)

Ik zoek al lange tijd een spel en ik zit er maar mee in me kop. Nu heb ik dit topic gevonden en hopelijk kunnen jullie me helpen:)! Het is een spel wat ik vroeger(Nou ja ik ben 15, zeg een jaar of 5 geleden, weet ik niet zeker!) veel speelden, Het kon over lan want dat speelden ik en een vriend veel.(Nee, kan het niet aan hem vragen, geen contact meer mee) Het doel was elkaar vernietigen, maar het spel was helemaal gebasseerd op robots en vliegtuigen. Het was een beetje warcraft idee maar dan met robots vliegtuigen enz enz. Als je iets nieuws bouwde kreeg je weer een upgrade( net als bij C&C overigens ;) ). Ik weet ook dat je ijzer en stroomvoorzieningen moest hebben om dingen te kunnen bouwen. En je kon ook booten bouwen. Ik weet ook nog dat je altijd begon met 1 hoofd robot om de beginbasis te bouwen.

Dit is alles wat ik tot zo ver weet, als ik meer weet plaats ik het erbij!

BVD Ricardo

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:14:

Ik zoek al lange tijd een spel en ik zit er maar mee in me kop. Nu heb ik dit topic gevonden en hopelijk kunnen jullie me helpen:)! Het is een spel wat ik vroeger(Nou ja ik ben 15, zeg een jaar of 5 geleden, weet ik niet zeker!) veel speelden, Het kon over lan want dat speelden ik en een vriend veel.(Nee, kan het niet aan hem vragen, geen contact meer mee) Het doel was elkaar vernietigen, maar het spel was helemaal gebasseerd op robots en vliegtuigen. Het was een beetje warcraft idee maar dan met robots vliegtuigen enz enz. Als je iets nieuws bouwde kreeg je weer een upgrade( net als bij C&C overigens ;) ). Ik weet ook dat je ijzer en stroomvoorzieningen moest hebben om dingen te kunnen bouwen. En je kon ook booten bouwen. Ik weet ook nog dat je altijd begon met 1 hoofd robot om de beginbasis te bouwen.

BVD Ricardo
Bravo, je hebt zojuist een algemene beschrijving gegeven van zo'n beetje het hele sci-fi RTS genre ;)
Oftewel....iets meer info over bijzondere dingen in het spel zou het een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:14:

BVD Ricardo
Redelijk vaag verhaal, maar ik gok dat je Total Annihilation bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:41:
[...]

Redelijk vaag verhaal, maar ik gok dat je Total Annihilation bedoelt.
WOOOOOOOOOOOOOOW dat is hem, zo hartelijk bedankt! ik weet het, tis geen goed verhaal, maar wist er zo weinig over te zeggen!! nogmaals bedankt :D

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik zou het op KKND hebben gegokt.. maar dat lijkt op TA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!
Ik zoek nu al een week naar een spel maar kan het niet vinden. Het stond ergens op gamespot ofzo en daarna heb ik het niet meer kunnen vinden. Volgens mij was het eerst voor de xbox360 en kwam die later op pc. Het is ongeveer het zelfde als san andreas maar dat is het dus NIET. Je zit ook in een gang in een grote stad, volgens mij ook als neger.
Het begint volgens mij wel met san en daarna wat eksotisch als andreas maar dan anders.

Weet iemand welk spel dit is het is dus NIET SAN ANDREAS! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

True Crime? Zijn ondertussen ook al twee delen van (Streets Of L.A. & New York). Zijn beide niet voor 360 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee het was echt iets met san ...... maar ja wat staat er op die puntjes? kan natuurlijk ook dat het niet san is maar het is dus ook met gangs enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:15:
nee het was echt iets met san ...... maar ja wat staat er op die puntjes? kan natuurlijk ook dat het niet san is maar het is dus ook met gangs enz
Niet dat graffiti spel ?
Getting Up of zo ?
Ik ken namelijk niet anders da San Andreas met San erin, dus bij deze mijn beste gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gabiballetje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:55:
Niet dat graffiti spel ?
Getting Up of zo ?
Ik ken namelijk niet anders da San Andreas met San erin, dus bij deze mijn beste gok.
Er is een spel met een GTA 3 setting en zeg maar San Andreas graphics echter kan ik maar niet op de naam komen ervan :/

Heeft wel een beetje Über grote iconen enzo !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 12:08
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 09:59:
HELP!
Ik zoek nu al een week naar een spel maar kan het niet vinden. Het stond ergens op gamespot ofzo en daarna heb ik het niet meer kunnen vinden. Volgens mij was het eerst voor de xbox360 en kwam die later op pc. Het is ongeveer het zelfde als san andreas maar dat is het dus NIET. Je zit ook in een gang in een grote stad, volgens mij ook als neger.
Het begint volgens mij wel met san en daarna wat eksotisch als andreas maar dan anders.

Weet iemand welk spel dit is het is dus NIET SAN ANDREAS! 8)7
Waarschijnlijk Saints Row en anders misschien Crackdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja saint rows. dankje :D
maar ik vraag me nou af of hij ook op de pc komt of alleen xbox snif :'(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Hallo allen!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een eeerg oud spel. Zo oud dat het nog maar vaag in mijn geheugen staat. Ik zal proberen een zo goed mogelijke beschrijving te geven. Het spel stamt uit de tijd van Dune2, ja vrij oud :Y), het was nog uit de goeie oude diskette tijd. De impressie die dit spel het meest op mij heeft achter gelaten is het feit dat je met een stroomtrein van dorp (?) naar dorp moest tuffen en daar kon je goederen e.a. ruilen. Ik heb geen idee wat het einddoel van het spel is. Wel staat me iets bij dat je "dood" kon gaan als je geen kolen meer had, en dat op sommige plekken er ijs op de rails zat waardoor je er niet langs kon (kan het nog vager?). Er was in ieder geval erg veel sneeuw/ijs in het spel ;)

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat ik bedoel. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
Ixion schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:48:
Hallo allen!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een eeerg oud spel. Zo oud dat het nog maar vaag in mijn geheugen staat. Ik zal proberen een zo goed mogelijke beschrijving te geven. Het spel stamt uit de tijd van Dune2, ja vrij oud :Y), het was nog uit de goeie oude diskette tijd. De impressie die dit spel het meest op mij heeft achter gelaten is het feit dat je met een stroomtrein van dorp (?) naar dorp moest tuffen en daar kon je goederen e.a. ruilen. Ik heb geen idee wat het einddoel van het spel is. Wel staat me iets bij dat je "dood" kon gaan als je geen kolen meer had, en dat op sommige plekken er ijs op de rails zat waardoor je er niet langs kon (kan het nog vager?). Er was in ieder geval erg veel sneeuw/ijs in het spel ;)

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat ik bedoel. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Railroad Tycoon?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Nee, het ging om 1 trein die je zelf bestuurde.

Het ging niet om het bouwen van een spoorwegnetwerk.

[edit]: gevonden: Transarctica

[ Voor 15% gewijzigd door Ixion op 08-06-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ahh wou t net roepen!

Einddoel was overigens de wereld te redden ;) Om het 1 of ander is de hele aarde bevroren en jij moet ontdekken waarom, en de zon weer doen schijnen op aarde :)

offtopic:
Thanks, heb hem nog ergens vandaan kunnen halen en ben alweer helemaal verslaafd :P Ben nu bezig met een databaseje om de beste handelsroutes uit te stippellen. Ik moet en zal hem dit keer uitspelen :)

[ Voor 67% gewijzigd door frickY op 10-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35

sjaakaq

It might get loud

Ik zoek een spel waarin je een soort Viking was. Had wat weg qua gameplay van Tomb Raider en je kon steeds een grotere bijl (en volgens mij ook zwaarden) krijgen...veel meer weet ik er niet over :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

leokennis schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:01:
Ik zoek een spel waarin je een soort Viking was. Had wat weg qua gameplay van Tomb Raider en je kon steeds een grotere bijl (en volgens mij ook zwaarden) krijgen...veel meer weet ik er niet over :P
Platform / geschatte leeftijd / grafix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderd
Is het Rune? Draaide op de Unreal Tournament engine volgens mij.

Zie ook de officiële website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik gok op Rune. :) game op de unreal engine. Met vikingen e.d.

edit: ai kwas te laat :p

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 12-06-2006 17:15 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Seraphin

Meep?

De voorgaande vraag over Rune heeft bij mij iets anders getriggerd:
Ik heb een korte tijd een spel gehad waarbij je een viking-rijk moest opbouwen... ik vond het heel leuk, maar 't was een geleend spel en heb het dus niet lang gedaan.

PC spel, uit het pentium-I tijdperk (ik speelde het zelf op een P90).
Het speelveld bestond volgens mij uit een landkaart van de scandinavische landen; Denemarken, Zweden etc, maar ook een stukje noord-Duitsland en de Baltische staten.

Je was voornamelijk met bootjes in de weer om van het ene dorp naar het andere te varen. Als je bij een dorp aankwam kon je lezen hoe jouw verhouding met het dorp was (b.v. friendly, of animosity). Je kon er dan (soms) voor kiezen om te gaan vechten.

Van het vechtgedeelte kan ik me heel weinig herinneren, maar wel dat je op een of andere manier 1-on-1 kon gaan vechten met het plaatselijke stamhoofd. Als je dat gevecht won, had je volgens mij automatisch het dorp veroverd. Dat 1-on-1vechten ging volgens mij vanuit birds-eye-view (schuin van boven), door met bepaalde toetsen jouw poppetje te bewegen, en met andere toetsten je slagen te richten (b.v. "9" op het nummerieke toetsenbord om op de rechterschouder van je vijand te mikken, "8" voor zijn hoofd etc.)

Soms kon je in veroverde dorpen bijzondere items vinden, allemaal uit de viking-mythologie (thor's hammer b.v.).

Het hele doel van het spel ben ik vergeten, zal wel zijn dat je een quest moest vervullen en/of het grootste rijk van de wereld moest krijgen.

Iemand een idee?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35

sjaakaq

It might get loud

sanderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:13:
[...]

Is het Rune? Draaide op de Unreal Tournament engine volgens mij.

Zie ook de officiële website
Die was het :) Vet!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

mmm, was vanmiddag oude herinneringen aan het ophalen met commodore64, maar nu had ik vroeger een spel en kan de titel neit terugvinden:

2 mannetjes in een valei, 1 kwam aanlopen en jij moest op het goede moment of iets van een steen op zn hoofd knallen of een mechaniek in actie zetten om het ventje te doden.

iemand?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex260
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 10:32
Wie weet deze: Het was een side scrolling game, rond het jaar 96, 97; je speelde met een vrouw met rood haar, ze had een zwaard en soort werpsterren. De vijanden verschilden nog al, maar er zaten een soort oogballen bij :).

Edit: het was op de PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Ex260 op 16-06-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex260 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:05:
Wie weet deze: Het was een side scrolling game, rond het jaar 96, 97; je speelde met een vrouw met rood haar, ze had een zwaard en soort werpsterren. De vijanden verschilden nog al, maar er zaten een soort oogballen bij :).

Het enige spel dat me bij deze beschrijving opkomt is "Jill of the Jungle", maar die had blond haar, geen rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ex260 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:05:

Er was een of andere game met een vrouw in een rood pakje met rood haar en iets van Goddess from Mars ofzo in de titel ... het enige boeiende aan de game was het start scherm :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex260
  • Laatst online: 17-09 10:32
nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:45:
[...]

Er was een of andere game met een vrouw in een rood pakje met rood haar en iets van Goddess from Mars ofzo in de titel ... het enige boeiende aan de game was het start scherm :+
_/-\o_ Thnx man, het was inderdaad (iets met) Goddess. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:43:
Ik ben op zoek naar een oud schaakspel. Het speelt zich af in een oud middeleeuwse omgeving en je rijdt op een paard. Dan kun je steeds naar bepaalde plaatsen toerijden en moet je daar vragen oplossen. Ook moet je steeds tegen soort van "hoofdbazen" een potje schaken. Ik weet niet meer hoe het heet, iemand een naam voor me?

Alvast bedankt!
Misschien handig om erbij te zeggen dat het GEEN Battlechess was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Laatst online: 29-08 22:13
ik zoek ook is weer even een spelletje :P
ik ben op zoek naar een spel die nog niet zo super oud is (ongeveer rond 2001 denk ik)
het is een soort van schietspel, je zit dan in een cockpit van een robot( het spel speelt zich ook af in de toekomst). het is voor de pc. Ik weet het het is niet veel info, maar zo veel herriner ik me niet meer van die game |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Dat klinkt als Mechwarrior, maar er zijn wel meer van die spellen. Heb je iets meer details toch?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Laatst online: 29-08 22:13
laat maar :) het was indd mechwarrior, tenminste aan de site te zien :P bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik zoek een spel met van die kleine autotjes dat je van boven zag over een baan. Iets van speed demons, speed busters ofzo, kan er maar niks over vinden, weet iemand welke ik bedoel?

Edit: heb em al gevonden, dit is het enige helaas...
Afbeeldingslocatie: http://games.kuuluta.com/gamepildid/sdemon10.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 19-06-2006 15:51 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

DaViDoViTsCh schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:40:
Ik zoek een spel met van die kleine autotjes dat je van boven zag over een baan. Iets van speed demons, speed busters ofzo, kan er maar niks over vinden, weet iemand welke ik bedoel?
Micro Machines? DeadReally :p ?
Edit: OK :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 19-06-2006 16:21 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hoi Allemaal,

Ik zoek een spel uit de jaren 80 uit de Commodore 64, ik ben de naam alleen even kwijt:

Beschrijving:

Doel:
Met de helicopter, straaljagers neerknallen (ook tanks opblazen volgens mij).

Overige kenmerken:
Tanken op een vrijstaande basis.

Het was een gaaf spel, mijn broer vroeg er laatst naar, maar ik kon niks relevants op internet vinden.

Waarschijnlijk een vage beschrijving, maar verder weet ik het ook niet meer (ja ik was een jaar of 7).

bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Desert Strike?`
Afbeeldingslocatie: http://www.retro-experience.co.uk/megadrive/pictures/desert/desert3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

dano_nl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:26:
mmm, was vanmiddag oude herinneringen aan het ophalen met commodore64, maar nu had ik vroeger een spel en kan de titel niet terugvinden:

2 mannetjes in een valei, 1 kwam aanlopen en jij moest op het goede moment of iets van een steen op zn hoofd knallen of een mechaniek in actie zetten om het ventje te doden.

iemand?
even mezelf kicken:) heeft iemand een idee?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:33:
[...]

even mezelf kicken:) heeft iemand een idee?
Creatures ?
Creatures 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

mmm nee het was echt emt twee mannentjes in de woestijn, een kwam al schietend aangelopen en jij moest een steen op zn hoofd gooien via allemaal boobytraps enzo

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 12:07
Ben op zoek naar een redelijke oude game, maar draaide wel enkel in windows geloof ik. Was een soort topdown 2D-rpg, waar je startte in een dorpje met wat winkels, je moest dan in dungeons allerlei monsters verslagen en elke keer de trap zoeken naar een diepere level. Monsters aanvallen deed je door er gewoon er tegen aan te lopen. Uiteindelijk kon je ook naar een stad met andere dungeons. Nu ik er zo over denk een soort prehistorische diablo :)

Weer typisch: je plaatst hier een bericht na heel google te af te zoeken, 2 minuten later heb je hem.

Ging dus over Castle of the Winds

[ Voor 19% gewijzigd door -Klimaks- op 30-06-2006 08:48 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een naam van een spel op de atari 2600 die we vroeger hadden.
het gaat over een mannetje met iets op zijn rug (soort jetpack)dat hij kan vliegen door smalle gangetjes. (grof gesteente)
meer weet ik eigenlijk niet meer misschien dat iemand wat titels kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Vast fout maar ik zie raakvlakken met Halloween Harry voor de pc (386 tijdperk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:22:
Ben op zoek naar een naam van een spel op de atari 2600 die we vroeger hadden.
het gaat over een mannetje met iets op zijn rug (soort jetpack)dat hij kan vliegen door smalle gangetjes. (grof gesteente)
meer weet ik eigenlijk niet meer misschien dat iemand wat titels kan geven
Daar hoef ik niet eens over na te denken, en ook niet meerdere titels te geven:

H.E.R.O. (!)

Topspel :D

Afbeeldingslocatie: http://www.atariguide.com/sss/mini-hero.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ah wacht, die heb ik bij nader inzien ook gespeeld (als ik de screenshot zo zie :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.E.R.O., tof spel. :) Heb het nog op de MSX gespeeld vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik zoek een spel dat je geloof ik gratis kon downloaden. Je rijdt met een motor tegen anderen of tegen computers en maakt achter je aan een muur. Zo probeer je de anderen in te sluiten en zelf zo lang mogelijk door te rijden.

Laat maar, heb het al gevonden;GLTron

[ Voor 9% gewijzigd door Getah op 02-07-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel zeg maar ongeveer gevonden maar ik wil het downloaden maar ik kan het nergens vinden. Het gaat om een soort gelijke versie van Dragon Ball Z 2 Super Battle. Had het vroeger op cd maar ben het nu weer kwijt geraakt. Heeft iemand deze zelf thuis of niet?
hier de link voor een plaatje zodat je zelf kan zien dat als je iets hebt of het er op lijkt.
http://www.klov.com/game_...php?game_id=7636&letter=D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 20:58

The Wrecker

Networking Rulez

Ik zoek eigenlijk 2 spellen

beide spellen waren speelbaar op een x86 architectuur.

Spel 1: <- Heet dus Darker
de oudste van de 2. Ik had het spel van een of andere cd-rom. Ik snapte er toendertijd helemaal niets van, maar je kon rond een soort stad vliegen. Je werdt eerst gelanceerd vanuit een tunnel en je kon dan eindeloos vliegen zolang je maar bij een bepaald soort palen in de buurt bleef (die leverden energie voor je vliegschip). Kwam je buiten de stad waar geen palen meer waren dan crashte je op een gegeven moment. De stad zelf was altijd donker voor zover ik weet. Er waren ook geen heuvels en of bergen , alleen gebouwen. Het geheel was wel 3d en ik vond het er wel goed uitzien (ala accelerated graphics, maar dat kan ook zijn dat het toendertijd er gewoon goed uitzag).

Owja je kon ook andere vliegscheepjes neerknallen.

heel vaag spel ik weet het, maar vaak gevlogen zonder ook maar iets gedaan te hebben.

Spel2: <- Is dus Drakan
Een wat nieuwer spel. Ik denk dat het rond 1999 2000 2001 misschien 2002 tijd is geweest. Je start in een tijd waar draken bestaan. Je kan allerlei zwaarden en bogen verwerven. Later krijg je ook een eigen draak. Die draak kan vuurspuwen en of andere dingen spuwen. De menu's van het spel waren een soort kristallen en je moest ook kristallen zoeken dacht ik. Je hebt allerlei monsters en andere draken te verslaan.

Het spel was ook multiplayer te spelen dan moest je tegen andere draken vechten.

ik heb het spel draaiend gehad op een athlon 500 mhz met een s3 viperII kaart (s2000 chip ofzo?).

ik vond het in elk geval een erg vet spel toen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Wrecker op 25-07-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-
zit te suffen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben op zoek naar een oudje, uit het 286/386 tijdperk als ik me niet vergis...

het is een point&click adventure, gaat over andy(?) met zijn kikker ofzo :P

het begint allemaal in de boomhut van andy, daar zit ie dan met zn vrienden wat te bespreken...

verder kan ik me niet zoveel voor de geest halen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:11
Ik ben opzoek naar een (volgens mij) RC car race spelletje en dat was best arcade (zo rond 2000 - 2003)
Netzoiets als Re-Volt
http://members.fortunecity.com/pboard/revolt.jpg

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Terminal ? Dat heb ik geloof ik nog op CD-rom thuis liggen :). (btw .. je kent me wel remy ;) )
Spel2:
Zegt me wel wat ... maar op de naam komen is vrij lastig. Volgens mij was dit 1 v/d eerste diablo-alike games, en speelde je ook 3D.

Iets met Dark in de naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
T!m0n schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:03:
Ik ben opzoek naar een (volgens mij) RC car race spelletje en dat was best arcade (zo rond 2000 - 2003)
Netzoiets als Re-Volt
Micro Machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Khaine666 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Terminal ? Dat heb ik geloof ik nog op CD-rom thuis liggen :). (btw .. je kent me wel remy ;) )

[...]

Zegt me wel wat ... maar op de naam komen is vrij lastig. Volgens mij was dit 1 v/d eerste diablo-alike games, en speelde je ook 3D.

Iets met Dark in de naam ?
Iets met dark? Ik zou het niet weten.
Je kan wel op de rug klimmen van die draak en dan kan je ergens heen vliegen. Als je van de draak afstapt kan je duas met je zwaard enzo aan de gang. Is ook 3d ja.

ps. tuurlijk ken ik je ;)

Ik zal eens kijken naar "terminal"

offtopic:
damn het is weer laat :/
Achja die warmte ook...

[ Voor 7% gewijzigd door The Wrecker op 03-07-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wrecker schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:45:

Spel2:
Een wat nieuwer spel. Ik denk dat het rond 1999 2000 2001 misschien 2002 tijd is geweest. Je start in een tijd waar draken bestaan. Je kan allerlei zwaarden en bogen verwerven. Later krijg je ook een eigen draak. Die draak kan vuurspuwen en of andere dingen spuwen. De menu's van het spel waren een soort kristallen en je moest ook kristallen zoeken dacht ik. Je hebt allerlei monsters en andere draken te verslaan.

Het spel was ook multiplayer te spelen dan moest je tegen andere draken vechten.

ik heb het spel draaiend gehad op een athlon 500 mhz met een s3 viperII kaart (s2000 chip ofzo?).

ik vond het in elk geval een erg vet spel toen.
Misschien Drakan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Jaa, dat is 'm!

Wat een naam. Ik heb vaak lopen zoeken op dragon. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RonnieB82 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:59:
Ik ben op zoek naar een oudje, uit het 286/386 tijdperk als ik me niet vergis...

het is een point&click adventure, gaat over andy(?) met zijn kikker ofzo :P

het begint allemaal in de boomhut van andy, daar zit ie dan met zn vrienden wat te bespreken...

verder kan ik me niet zoveel voor de geest halen helaas :(
The adventures of Willy Beamish?

Het staat me vaag bij dat daar ook een kikker in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Uhu... kikker Horny :+ Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Willy_Beamish

[ Voor 62% gewijzigd door frickY op 03-07-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:45
T!m0n schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:03:
Netzoiets als Re-Volt
Big scale racing?
is een RC race spel van nederlandse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Goozer schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:33:
[...]

The adventures of Willy Beamish?

Het staat me vaag bij dat daar ook een kikker in voorkomt.
yeah!!! vette shit :P nu nog ff kijken of ik hem ergens vandaan kan toveren ;)

lol @ wikipedia link :D nintari competitions idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Thy... schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:33:
Big scale racing?
is een RC race spel van nederlandse bodem.
Er is ook nog heel smipel : RC Cars. Heeft nog grotere levels en wat mooiere graphics dan Re-Volt voor en is ietsjes minder leuk imho.

Van Re-Volt zijn er ook nog een paar extra delen trouwens.

In BSC kon je trouwens lekker powersliden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
Vroeger speelde ik op de basisschool een tof Nederlandstalig spelletje dat over het milieu ging. Je moest verschillende dingen regelen (afval buitenzetten, thermostaat regelen, etc), en het zag er een beetje Sims-achtig uit. Wie weet de naam van dit spel? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Robert15 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:22:
Vroeger speelde ik op de basisschool een tof Nederlandstalig spelletje dat over het milieu ging. Je moest verschillende dingen regelen (afval buitenzetten, thermostaat regelen, etc), en het zag er een beetje Sims-achtig uit. Wie weet de naam van dit spel? O+
Je moet in het vorige topic (of dit topic) even zoeken op Eco. Volgens mij is deze namelijk vaker voorbij gekomen !

Anders even zoeken op milieu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
Khaine666 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:28:
[...]

Je moet in het vorige topic (of dit topic) even zoeken op Eco. Volgens mij is deze namelijk vaker voorbij gekomen !

Anders even zoeken op milieu :)
Gevonden! 'Thuis in het milieu'! O+ Via Google heb ik al iemand gevonden waar ik het spel van kan krijgen (het is inmiddels freeware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Robert15 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:07:
[...]
Gevonden! 'Thuis in het milieu'! O+ Via Google heb ik al iemand gevonden waar ik het spel van kan krijgen (het is inmiddels freeware).
Dat was inderdaad een leuk spel. Speelde het indertijd ook veel, moet '93/'94 geweest zijn.
In elk geval is deze vraag in het vorige deel al meermaals aan bod gekomen :)

Helaas kan ik nergens een downloadbare versie vinden, wat me normaal gesproken wel lukt. Als het spel tegenwoordig inderdaad freeware is en je hebt hem, zou je me dan een mailtje willen sturen?
Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 04-07-2006 19:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert15 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:07:
[...]

Oh dat spel! Ja ook vaak gespeeld vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:01
r00n schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:42:
[...]

Dat was inderdaad een leuk spel. Speelde het indertijd ook veel, moet '93/'94 geweest zijn.
In elk geval is deze vraag in het vorige deel al meermaals aan bod gekomen :)

Helaas kan ik nergens een downloadbare versie vinden, wat me normaal gesproken wel lukt. Als het spel tegenwoordig inderdaad freeware is en je hebt hem, zou je me dan een mailtje willen sturen?
Alvast bedankt :)
Google is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Hoop dat iemand het weet ;)

Lang geleden (denk zo'n 15 jaar) speelde ik een 2D tank spel voor 2 spelers (achter 1 computer met WASD en numpad geloof ik). In dit spel speelde je tegen elkaar en werdt het scherm verticaal in tweëen gedeelt.

Ieder begon in z'n eigen basis en volgens mij was er een team rood (andere team had een andere kleur maar weet niet meer welke ;)).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderd
Graham schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:24:
Hoop dat iemand het weet ;)

Lang geleden (denk zo'n 15 jaar) speelde ik een 2D tank spel voor 2 spelers (achter 1 computer met WASD en numpad geloof ik). In dit spel speelde je tegen elkaar en werdt het scherm verticaal in tweëen gedeelt.

Ieder begon in z'n eigen basis en volgens mij was er een team rood (andere team had een andere kleur maar weet niet meer welke ;)).
Firepower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
8)7

Als iemand Google kan gebruiken ben ik het. Check m'n posthistory desnoods.
Ik heb elke bestaande site gevonden met informatie over dit spel, alsmede de link die jij geeft.

Als jij nou eens goed leest en ziet dat Robert15 al contact heeft opgenomen met de betreffende persoon lijkt het me voor de hand liggend dat ik niet ook naar hem mail.
In het geval dat Robert15 het spel ontvangt kan hij het spel uploaden en een linkje plaatsen.
In het geval hij geen antwoord krijgt heeft het in beginsel geen zin gehad te mailen.

Wat ik bedoel te zeggen: verneuk je eerste post na één dag geregistreerd te zijn niet aan het verwijt dat ik niet heb gedaan wat ik als de beste kan.

Nu dat eruit is: welkom op GoT :w Dat je nog vele nuttige reacties mag plaatsen...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
r00n schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:34:
[...]

8)7

Als iemand Google kan gebruiken ben ik het. Check m'n posthistory desnoods.
Ik heb elke bestaande site gevonden met informatie over dit spel, alsmede de link die jij geeft.

Als jij nou eens goed leest en ziet dat Robert15 al contact heeft opgenomen met de betreffende persoon lijkt het me voor de hand liggend dat ik niet ook naar hem mail.
In het geval dat Robert15 het spel ontvangt kan hij het spel uploaden en een linkje plaatsen.
In het geval hij geen antwoord krijgt heeft het in beginsel geen zin gehad te mailen.

Wat ik bedoel te zeggen: verneuk je eerste post na één dag geregistreerd te zijn niet aan het verwijt dat ik niet heb gedaan wat ik als de beste kan.

Nu dat eruit is: welkom op GoT :w Dat je nog vele nuttige reacties mag plaatsen...
Om het goed te maken dan? :*)

Wel in C:\Milieu zetten, en met VDMSound draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
tomwas54 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:59:
[...]
Om het goed te maken dan? :*)

Wel in C:\Milieu zetten, en met VDMSound draaien :)
Excuses aanvaard ;)

Tip: DOSBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
Mja, ik zeg ook alleen maar wat ik heb gehoord, ikzelf hoef hem niet in C:\Milieu te zetten, zolang ik maar VDMSound gebruik, en ik hoef ook geen VDMSound te gebruiken, zolang ik hem maar in C:\Milieu zet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 00:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Sannieboy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:09:
Hoi Allemaal,

Ik zoek een spel uit de jaren 80 uit de Commodore 64, ik ben de naam alleen even kwijt:

Beschrijving:

Doel:
Met de helicopter, straaljagers neerknallen (ook tanks opblazen volgens mij).

Overige kenmerken:
Tanken op een vrijstaande basis.

Het was een gaaf spel, mijn broer vroeg er laatst naar, maar ik kon niks relevants op internet vinden.

Waarschijnlijk een vage beschrijving, maar verder weet ik het ook niet meer (ja ik was een jaar of 7).

bedankt in ieder geval.
Falcon ???

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
The_Wrecker schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:45:

Spel 1:
de oudste van de 2. Ik had het spel van een of andere cd-rom. Ik snapte er toendertijd helemaal niets van, maar je kon rond een soort stad vliegen. Je werdt eerst gelanceerd vanuit een tunnel en je kon dan eindeloos vliegen zolang je maar bij een bepaald soort palen in de buurt bleef (die leverden energie voor je vliegschip). Kwam je buiten de stad waar geen palen meer waren dan crashte je op een gegeven moment. De stad zelf was altijd donker voor zover ik weet. Er waren ook geen heuvels en of bergen , alleen gebouwen. Het geheel was wel 3d en ik vond het er wel goed uitzien (ala accelerated graphics, maar dat kan ook zijn dat het toendertijd er gewoon goed uitzag).

Owja je kon ook andere vliegscheepjes neerknallen.

heel vaag spel ik weet het, maar vaak gevlogen zonder ook maar iets gedaan te hebben.
>> Darker.

Een donkere stad met lantaarnpalen, die je vliegtuigje snelheid gaven. Wel een aardige atmosfeer, maar de bedoeling van het spel is me ook nooit echt duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Daaaaf schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:19:
[...]

>> Darker.

Een donkere stad met lantaarnpalen, die je vliegtuigje snelheid gaven. Wel een aardige atmosfeer, maar de bedoeling van het spel is me ook nooit echt duidelijk geworden.
Ik moest toch nog even zoeken, maar ik hb wat gevonden op die naam.

Schijnt gemaakt te zijn door psygnosis (hetzelfde als Drakan toevallig?).

screen
http://www.uvlist.net/game-108616-darker-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de naam van volgend spel. Enkele jaren geleden uitgebracht en situeert zich ergens in de late middeleeuwen, vooral in het Europa van toen, waarin handel d.m.v. schepen het centrale idee was.

Je kon dan een "startstad" kiezen, waarbij je een handelschip kreeg, de bedoeling was dan dat je het schip vollaade met goederen en daarna in een andere stad weer verkocht. Ook was er een "beperkte cityview", zo kon je enkele gebouwen opkopen enzo. Verder kon je een huwelijk aangeboden krijgen, en zo uw politieke invloeden vergroten.

Iemand die ook maar iets in deze beschrijving ziet, laat x weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 25-08 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:07:
Ik ben op zoek naar de naam van volgend spel. Enkele jaren geleden uitgebracht en situeert zich ergens in de late middeleeuwen, vooral in het Europa van toen, waarin handel d.m.v. schepen het centrale idee was.

Je kon dan een "startstad" kiezen, waarbij je een handelschip kreeg, de bedoeling was dan dat je het schip vollaade met goederen en daarna in een andere stad weer verkocht. Ook was er een "beperkte cityview", zo kon je enkele gebouwen opkopen enzo. Verder kon je een huwelijk aangeboden krijgen, en zo uw politieke invloeden vergroten.

Iemand die ook maar iets in deze beschrijving ziet, laat x weten :p
Ik ben niet zo'n kenner van de klassiekers, maar dit doet mij toch verdacht veel aan Sid Meier's - Pirates! denken. Alleen kon je daar volgensmij geen gebouwen opkopen. (Wel een geweldige game trouwens. Er is ook een remake van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Alleen is Pirates al snel een jaar of 15 oud :)
Dan zou ik eerder op pirates of the caribbean willen gokken, of is dat die 'remake' waar je op doelde?

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 12-07-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Ik speelde vroeger in het NINT altijd een of ander puzzel spel. Ik weet er niet echt veel meer van, maar het was een soort adventure/puzzel spel. Het was in zwart wit, en het speelde op veel verschillende plekken. Zo was er o.a. een scene met een olifantenman in een boot, en scene's in een kasteel.

Aangezien het spel altijd zomaar ergens in't midden was elke keer dat ik er was, heb ik nooit het begin kunnen zien of iets, dus geen idee welke naam het had.

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.