Ik zoek eigenlijk 2 spellen
beide spellen waren speelbaar op een x86 architectuur.
Spel 1: <-
Heet dus Darker
de oudste van de 2. Ik had het spel van een of andere cd-rom. Ik snapte er toendertijd helemaal niets van, maar je kon rond een soort stad vliegen. Je werdt eerst gelanceerd vanuit een tunnel en je kon dan eindeloos vliegen zolang je maar bij een bepaald soort palen in de buurt bleef (die leverden energie voor je vliegschip). Kwam je buiten de stad waar geen palen meer waren dan crashte je op een gegeven moment. De stad zelf was altijd donker voor zover ik weet. Er waren ook geen heuvels en of bergen , alleen gebouwen. Het geheel was wel 3d en ik vond het er wel goed uitzien (ala accelerated graphics, maar dat kan ook zijn dat het toendertijd er gewoon goed uitzag).
Owja je kon ook andere vliegscheepjes neerknallen.
heel vaag spel ik weet het, maar vaak gevlogen zonder ook maar iets gedaan te hebben.
Spel2: <-
Is dus Drakan
Een wat nieuwer spel. Ik denk dat het rond 1999 2000 2001 misschien 2002 tijd is geweest. Je start in een tijd waar draken bestaan. Je kan allerlei zwaarden en bogen verwerven. Later krijg je ook een eigen draak. Die draak kan vuurspuwen en of andere dingen spuwen. De menu's van het spel waren een soort kristallen en je moest ook kristallen zoeken dacht ik. Je hebt allerlei monsters en andere draken te verslaan.
Het spel was ook multiplayer te spelen dan moest je tegen andere draken vechten.
ik heb het spel draaiend gehad op een athlon 500 mhz met een s3 viperII kaart (s2000 chip ofzo?).
ik vond het in elk geval een erg vet spel toen.
[
Voor 4% gewijzigd door
The Wrecker op 25-07-2006 14:07
]