Patrician 1, 2 of 3 (als die al uit is) ?Anoniem: 162853 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:07:
Ik ben op zoek naar de naam van volgend spel. Enkele jaren geleden uitgebracht en situeert zich ergens in de late middeleeuwen, vooral in het Europa van toen, waarin handel d.m.v. schepen het centrale idee was.
Je kon dan een "startstad" kiezen, waarbij je een handelschip kreeg, de bedoeling was dan dat je het schip vollaade met goederen en daarna in een andere stad weer verkocht. Ook was er een "beperkte cityview", zo kon je enkele gebouwen opkopen enzo. Verder kon je een huwelijk aangeboden krijgen, en zo uw politieke invloeden vergroten.
Iemand die ook maar iets in deze beschrijving ziet, laat x weten
Anoniem: 162853
Dat was em dacht ik, op het eerste zicht. Maar het was dus Patrician zoals Terr zei, Ty!DEVoTi0N schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:17:
[...]
Ik ben niet zo'n kenner van de klassiekers, maar dit doet mij toch verdacht veel aan Sid Meier's - Pirates! denken. Alleen kon je daar volgensmij geen gebouwen opkopen. (Wel een geweldige game trouwens. Er is ook een remake van.)
nope, zoals je hierboven zietfrickY schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:57:
Alleen is Pirates al snel een jaar of 15 oud
Dan zou ik eerder op pirates of the caribbean willen gokken, of is dat die 'remake' waar je op doelde?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162853 op 12-07-2006 12:13 ]
Anoniem: 125686
Magic Pockets!Anoniem: 151313 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:16:
Dan nu eentje die ik diep uit mijn geheugen moet opgraven. Platform was amiga (geloof ik had em niet zelf maar een vriendje). Spel was een platform game met een ventje met een soort jojo. hiermee kon je vijanden (slakken) afmaken. behoorlijk antiek spel. achtergrond was erg donker (zwart?) ben erg benieuwd of ik het nog steeds zo'n leuk spel zal vinden
Hoewel ik bitter weinig info heb over de game die ik al een tijdje zoek, ga ik hier toch een gokje wagen...
Het betreft een RPG, waarbij het verhaal primeert boven gevechten. Er komt veel leeswerk bij kijken. Zo is er bijvoorbeeld een moment waar je op een boot moet om overgezet te worden en tijdens de rit krijg je een heel verhaal voorgeschoteld.
Ik herinner me verder een scène (geloof dat dat het begin van het spel is, maar kan me vergissen) waarbij je party in een arena wordt gegooid. Je verliest het gevecht, blijft echter in leven, maar bent daardoor alles kwijt.
Iemand die mijn held wil zijn?
Het betreft een RPG, waarbij het verhaal primeert boven gevechten. Er komt veel leeswerk bij kijken. Zo is er bijvoorbeeld een moment waar je op een boot moet om overgezet te worden en tijdens de rit krijg je een heel verhaal voorgeschoteld.
Ik herinner me verder een scène (geloof dat dat het begin van het spel is, maar kan me vergissen) waarbij je party in een arena wordt gegooid. Je verliest het gevecht, blijft echter in leven, maar bent daardoor alles kwijt.
Enige inschatting hoe oud het is? (ouderdom in jaren is altijd moeilijk in te schatten, maar b.v. P-II of P-III?). Het speelt zich in een "klassieke" RPG-omgeving af neem ik aan? (dus: zeilschepen, zwaarden etc.).Coltrui schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:06:
Hoewel ik bitter weinig info heb over de game die ik al een tijdje zoek, ga ik hier toch een gokje wagen...
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik schat begin jaren '90. Het heeft ongeveer dezelfde interface als Wasteland, Eye of The Beholder etc... Ik herinner me ook geen dungeons, maar een enorm grote wereld die je moest afreizen om je quest te vervolledigen. Er waren ook een aantal subquests.Seraphin schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:18:
[...]
Enige inschatting hoe oud het is? (ouderdom in jaren is altijd moeilijk in te schatten, maar b.v. P-II of P-III?). Het speelt zich in een "klassieke" RPG-omgeving af neem ik aan? (dus: zeilschepen, zwaarden etc.).
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik de indruk krijg dat je eigenlijk gewoon een verhaal uit een boek naspeelt, alleen niet zo lineair.
En dan nu met het gevaar dat ik de bal compleet missla
Ik geloof zelfs dat de termen Strength, Stamina, Dexterity etc geen rol speelden. Ook van turnbased/realtime vechten is me niets bijgebleven. Ik kan me vergissen, want ik gebruik wel eens karaktereditors, omdat ik die dingen meer speel om het verhaal, dan om het vechten.
Anoniem: 106551
ik heb twee suggesties :Coltrui schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:47:
[...]
Ik schat begin jaren '90. Het heeft ongeveer dezelfde interface als Wasteland, Eye of The Beholder etc... Ik herinner me ook geen dungeons, maar een enorm grote wereld die je moest afreizen om je quest te vervolledigen. Er waren ook een aantal subquests.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik de indruk krijg dat je eigenlijk gewoon een verhaal uit een boek naspeelt, alleen niet zo lineair.
En dan nu met het gevaar dat ik de bal compleet missla:
Ik geloof zelfs dat de termen Strength, Stamina, Dexterity etc geen rol speelden. Ook van turnbased/realtime vechten is me niets bijgebleven. Ik kan me vergissen, want ik gebruik wel eens karaktereditors, omdat ik die dingen meer speel om het verhaal, dan om het vechten.
Might and Magic( de RPG's niet de "Heroes of" serie )
link naar info over M&M VI : Themandate of heaven
- OF -
Lands of Lore - The throne of Chaos
screenshots
Het is jammer genoeg geen van beide, maar verdorie, wat ziet die Lands of Lore er goed uit!Anoniem: 106551 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:03:
[...]
ik heb twee suggesties :
Might and Magic( de RPG's niet de "Heroes of" serie )
link naar info over M&M VI : Themandate of heaven
- OF -
Lands of Lore - The throne of Chaos
screenshots
Thanx!
Was het spel heel toevallig uitgegeven / ontwikkeld door Origin? (nee, niet die IT consultant in NL, maar die games ontwikkelaar van o.a. Wing Commander) Die had in die tijd een paar hele populaire RPG-series, maar nu kan ik daar weer niet van op de naam komenColtrui schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:47:
[...]
Ik schat begin jaren '90. Het heeft ongeveer dezelfde interface als Wasteland, Eye of The Beholder etc... Ik herinner me ook geen dungeons, maar een enorm grote wereld die je moest afreizen om je quest te vervolledigen. Er waren ook een aantal subquests.
[edit]
Hmm ik zat dus aan de Ultima serie te denken, maar dat zal het vast niet zijn geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door Seraphin op 14-07-2006 15:15 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Een aantal dingen kloppen niet maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las was Betrayal at Krondor. De verwijzing naar een boek kan kloppen door de input van Raymond E. Feist (weliswaar is het boek gebaseerd op het spel, maar het spel speelt zich wel af in Midkemia (ergens tussen de Riftwar saga en Prince of the Blood als ik het me goed herinner)). En op een gegeven moment worden Owyn en Gorath gevangen genomen en moeten ze uit de gevangenis ontsnappen zonder hun spullen.Coltrui schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:06:
Alleen de boot roept even geen herinneringen op.......MAAR als ik het me goed herinner kwam er wel een boot voor in Return to Krondor (de opvolger van Betrayal at Krondor).
Anoniem: 56935
Dark Sun: Shattered LandsColtrui schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:47:
[...]
Ik zoek de naam van een spel dat ik vroeger op een windows 3.11 gespeeld heb.
(de computer waar dat spel op stond hebben we later weggedaan
)
In het spel zaten 2 aapjes op een vaste plek en dan moest je elkaar afgooien met banaanen.
Je kon de kracht instellen waar je mee gooide, de hoek, en je had ook last van tegenwind.
(de computer waar dat spel op stond hebben we later weggedaan
In het spel zaten 2 aapjes op een vaste plek en dan moest je elkaar afgooien met banaanen.
Je kon de kracht instellen waar je mee gooide, de hoek, en je had ook last van tegenwind.
jaaa die is het
ik zat eerst te denken aan bananas omdat ze met banaanen gooiden maar dat klopt dus niet.
En nog bedankt. Ik heb nog een spelletje waar ik de naam niet van weet.
In dat spelletje reed je met een rc auto over een tafel ofzo en dan moet je bijvoorbeeld over een liniaal naar een andere tafel rijden. je had zelf volgens mij een rode auto en de tegenstander een blauwe. ( dacht ik)
ik zat eerst te denken aan bananas omdat ze met banaanen gooiden maar dat klopt dus niet.
En nog bedankt. Ik heb nog een spelletje waar ik de naam niet van weet.
In dat spelletje reed je met een rc auto over een tafel ofzo en dan moet je bijvoorbeeld over een liniaal naar een andere tafel rijden. je had zelf volgens mij een rode auto en de tegenstander een blauwe. ( dacht ik)
[ Voor 57% gewijzigd door User op 14-07-2006 22:31 ]
dank je
ik had wel wat anders in mijn gedachten maar hij is het toch
ik ga direct de demo van Micro Machines V4 downloaden
ik had wel wat anders in mijn gedachten maar hij is het toch
ik ga direct de demo van Micro Machines V4 downloaden
[ Voor 31% gewijzigd door User op 14-07-2006 22:32 ]
Ik zoek een spel voor een bekende.
Hij had het gespeelt op de commodore.
Je bent vliegtuigpiloot en dan moet je opstijgen van een vliegdekschip en dan eilanden bombaderen en hutjes en mannen kapot schieten.
Het is een sideviewspel dus nie die van bovenaf
Je bent vliegtuigpiloot en dan moet je opstijgen van een vliegdekschip en dan eilanden bombaderen en hutjes en mannen kapot schieten.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Wings of fury, kan niet missenDaywalk3r schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:24:
Ik zoek een spel voor een bekende.
een remake is hier te vinden: http://www.bytethebullet.tk/ (volgens mij van een tweaker)
[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 16-07-2006 19:32 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Anoniem: 102091
wie kan mij helpen
ik zit met een probleempje ik weet wel welk spel ik zoek
toejam en earl voor op de sega maarja wie weet nog een goed verkoop adres voor dit spel ?
op marktplaatst en ebay is het 3X niks dus wie helpt mij uit de brand
toejam en earl voor op de sega maarja wie weet nog een goed verkoop adres voor dit spel ?
Anoniem: 182393
Dit is het spel Tradewinds (Shockwave.com) Inderdaad heel leuke en verslavend.Anoniem: 162853 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:07:
Ik ben op zoek naar de naam van volgend spel. Enkele jaren geleden uitgebracht en situeert zich ergens in de late middeleeuwen, vooral in het Europa van toen, waarin handel d.m.v. schepen het centrale idee was.
Je kon dan een "startstad" kiezen, waarbij je een handelschip kreeg, de bedoeling was dan dat je het schip vollaade met goederen en daarna in een andere stad weer verkocht. Ook was er een "beperkte cityview", zo kon je enkele gebouwen opkopen enzo. Verder kon je een huwelijk aangeboden krijgen, en zo uw politieke invloeden vergroten.
Iemand die ook maar iets in deze beschrijving ziet, laat x weten
Ondanks dat ik denk dat het topic er niet voor bedoeld is, kun je allicht nog eens speuren op 2e hands beurzen. Vooral de wat grotere (brabanthallen, of veemarkthallen) heb je een aardige kans collectors of ex-collectors te treffen.Anoniem: 102091 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:44:
wie kan mij helpenik zit met een probleempje ik weet wel welk spel ik zoek
Misschien is de bekende markt in beverwijk ook wat voor je?
En anders heb je daar altijd nog je lokale games-shop. Bij ons in dordrecht heb je een aardige zitten, die ook b.v. zat 8-bit nes games heeft.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Hmm ben ook opzoek naar een goude-oude...
Een spel van een 10 tal jaren terug, waarbij een grote worm? rondjes door een veld rende en jij stukjes van het veld moest afsnoepen zonder geraakt te worden. Je moest dat beest dan insluiten om zo het lvl te clearen. Ik speelde het altijd bij een vriendje op zijn vaders Pentium 2.
Een spel van een 10 tal jaren terug, waarbij een grote worm? rondjes door een veld rende en jij stukjes van het veld moest afsnoepen zonder geraakt te worden. Je moest dat beest dan insluiten om zo het lvl te clearen. Ik speelde het altijd bij een vriendje op zijn vaders Pentium 2.
In principe klinkt dit als Qix, maar daar zijn zo veel klonen van, dat het moeilijk is om te bepelen welke je precies wilt hebben.Wrack schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:33:
Anoniem: 181454
Ik ben ook opzoek naar een spel voor de PC. In dit spel kon je met 2 spelers allerlei missies halen. De een bestuurde een jeep op de grond met joystick of toetsenbord en moest objecten kapot schieten. Hetzelfde deed de heli in de lucht. De een kon ook dood gaan, en dan moest de ander alleen verder. Het was altijd spannend, en leuk om met zn 2en te doen. Het spel speelde ik zo'n 6 jaar geleden bij een vriend en ik ben benieuwd of iemand dit spel bekend voorkomt.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de naam van het bovenstaande spel, dat speelde ik vroeger ook vaak. Maar daar weet ik de naam ook niet meer van
.
Edit: Qix heb ik ook gespeeld, maar dat is niet met een wormpje
.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de naam van het bovenstaande spel, dat speelde ik vroeger ook vaak. Maar daar weet ik de naam ook niet meer van
Edit: Qix heb ik ook gespeeld, maar dat is niet met een wormpje
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181454 op 18-07-2006 15:37 ]
Qix, Dig-Dug, Centipede/Millipede schieten me tebinnen.Wrack schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:33:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klinkt als Silkworm / SWIV ( Silkworm IV )Anoniem: 181454 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:35:
Ik ben ook opzoek naar een spel voor de PC. In dit spel kon je met 2 spelers allerlei missies halen. De een bestuurde een jeep op de grond met joystick of toetsenbord en moest objecten kapot schieten. Hetzelfde deed de heli in de lucht. De een kon ook dood gaan, en dan moest de ander alleen verder. Het was altijd spannend, en leuk om met zn 2en te doen. Het spel speelde ik zo'n 6 jaar geleden bij een vriend en ik ben benieuwd of iemand dit spel bekend voorkomt.
Jackal ? http://en.wikipedia.org/wiki/Jackal_(video_game)Anoniem: 181454 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:35:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de naam van het bovenstaande spel, dat speelde ik vroeger ook vaak. Maar daar weet ik de naam ook niet meer van.
Edit: Qix heb ik ook gespeeld, maar dat is niet met een wormpje.
@hierboven: Dat is de remake van Jackal
Je hebt ook een SWIV 3D trouwens: http://www.gamespot.com/pc/action/swiv3d/index.html
[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 18-07-2006 17:03 ]
Qix, Yeah... die was het dus (of een spinoff ervan). Meen me te herrineren van het van zo'n Shareware diskette af kwam.
Bedankt
Bedankt
Ik zoek ook een spel, dat ik vroeger nog al vaak speelde op de pc (pentium 1, mssn 2)
het spel was vrij 3D en je kon verschillende soorten helicopters kiezen. Met die helicopters moest je dan bepaalde missies uitvoeren, bijvoorbeeld tanks slopen in een stad, turrest op rondrijdende treinen slopen en een soort van stenen pakken die op die treinen stonden. Ook kan ik me nog wel een level herrinneren met veel lava en dat je dan en soort van ronddraaiende dingen daarin moest slopen.
ook waren er als ik het goed kan herrinneren powerups voor je heli.
de levels die ik me iig nog kan herrineren zijn: een havengebied, een stad, soort woestijn met treinen en een ondergrondse grot met lava en treinen.
als ik het me goed herrinner waren er ook andere helicopters, maar dat weet ik niet zeker.
ik hoop dat iemand de naam weet en eventueel wat screens kan vinden
het spel was vrij 3D en je kon verschillende soorten helicopters kiezen. Met die helicopters moest je dan bepaalde missies uitvoeren, bijvoorbeeld tanks slopen in een stad, turrest op rondrijdende treinen slopen en een soort van stenen pakken die op die treinen stonden. Ook kan ik me nog wel een level herrinneren met veel lava en dat je dan en soort van ronddraaiende dingen daarin moest slopen.
de levels die ik me iig nog kan herrineren zijn: een havengebied, een stad, soort woestijn met treinen en een ondergrondse grot met lava en treinen.
als ik het me goed herrinner waren er ook andere helicopters, maar dat weet ik niet zeker.
Nuclear Strike misschien?Deismyna schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:00:
And I'm the only one and I walk alone.
nope, graphics waren toch ff wat ouder denk ik, en het was niet top down maar first en third person.
ik herrinner me ook nog wel dat er van die wireframe achtig lijntjes waren of zo, van die rood/blauw/groene lijntjes. maar wat die precies voor moesten stellen weet ik niet meer
ik herrinner me ook nog wel dat er van die wireframe achtig lijntjes waren of zo, van die rood/blauw/groene lijntjes. maar wat die precies voor moesten stellen weet ik niet meer

Jij bedoelt Mine Bombers. Als je 'm nog niet had gevonden.gabiballetje schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:14:
Ik zoek een spel, best oud, max 4 spelers, waarin je een mijnwerker bent.
Ieder begint in een hoek, en je hebt aarde en steen waar je door middel van bommen doorheen moet komen en mekaar moet slopen. Top down view.
Normale bommen doen radius damage, er zijn kruisbommen, kleibommen die de grot in blijven groeien (en een variant die ontploft) en nog mechanische diggers etc.
Beetje Tunneler achtig, maar betere grahics, meer wapens, 4 personen.
Het iets van Maniac Miners, Crazy Miner of iets in die trend, maar ik kan het niet vinden.
Was voor op de pc, op een 486 DX4 133 prima te spelen, had het destijds shareware op schijfje, en was voor 20 dollar te kopen (in scandinavie of zo, spel was wel in het engels).
Geen Bomberman (die heeft geen extra wapens, en dat veld is maar 8x12 of zo waar dit misschien wel 80x120 kleine vakjes zijn.
Iemand enig idee ?
Op hoop van zege:
Ik zoek de naam van een spelletje waarin je cocktails moet mixen. Je staat achter de bar, en er komen steeds mensen aangewandeld die iets bestellen, waarna je het binnen de tijdslimiet in elkaar moet zien te draaien. De graphics zijn cartoony en flash-achtig; geen 3D engine.
Het spel zat ooit op zo'n CD van Computer Idee, met tientallen demo's en freewares erop. Ik denk dat dat 6-7 jaar geleden was. Ik meen me te herinneren dat op dezelfde cd ook Dweep en Terragen stonden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben dus op zoek naar
- Iemand die dit cocktailspelletje kent
- Iemand die al die oude Computer Idee cd's nog heeft liggen en veel tijd over heeft
- Iemand die handiger is met google dan ik
Ik zoek de naam van een spelletje waarin je cocktails moet mixen. Je staat achter de bar, en er komen steeds mensen aangewandeld die iets bestellen, waarna je het binnen de tijdslimiet in elkaar moet zien te draaien. De graphics zijn cartoony en flash-achtig; geen 3D engine.
Het spel zat ooit op zo'n CD van Computer Idee, met tientallen demo's en freewares erop. Ik denk dat dat 6-7 jaar geleden was. Ik meen me te herinneren dat op dezelfde cd ook Dweep en Terragen stonden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben dus op zoek naar
- Iemand die dit cocktailspelletje kent
- Iemand die al die oude Computer Idee cd's nog heeft liggen en veel tijd over heeft
- Iemand die handiger is met google dan ik
Ik zoek een spel uit de dune reeks. Namelijk een redelijke oude met in-game filmpjes met daarin Gimli, de dwerg uit LOTR. Weet iemand de precieze achtervoeging?
Dune 2000 misschien?Haijo schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:21:
Ik zoek een spel uit de dune reeks. Namelijk een redelijke oude met in-game filmpjes met daarin Gimli, de dwerg uit LOTR. Weet iemand de precieze achtervoeging?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik zal kijken als ik thuis ben, dat spel begint met een Bene Gesserit zuster die je verwelkomt in schip in orbit om Arrakis?
Geen idee, ik heb nooit een Dune gespeeld. Volgens IMDB is het de enige Dune met John Rhys-Davies er in.Haijo schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:38:
Ik zal kijken als ik thuis ben, dat spel begint met een Bene Gesserit zuster die je verwelkomt in schip in orbit om Arrakis?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Zal hem wel zijn, dank je!
(geen imdb beschikbaar hier)
Mocht je nog niet 100% overtuigd zijn: het is absoluut Dune 2000 inderdaad. Als je die leuk vindt kun je ook eens op zoek gaan naar Emperor: Battle for Dune, die is ook erg goed.Haijo schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:41:
Zal hem wel zijn, dank je!
![]()
![]()
Saved by the buoyancy of citrus
leisure suit larry speelt zich af op de campusChaoss schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:35:
ik had het laatst met een vriend over een spel maar ik ben de naam van het spel ff kwijt
als ik me niet vergis zijn dit de feiten die ik nog weet:
- het is van de makers van Grim Fandango,
- het is een soort semi-adventure met wat actie erin,
- het speelt zich af op en rond een campus
- je personage kan gedachtes lezen
- je kan in het hoofd van anderen kruipen en zo hun problemen oplossen
- in het spel zit een scene met een "lok"- vis die uit de bosjes komt![]()
iemand enig id?
Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|
Eerder vanuit nostalgie, die filmpjes! Die units!Cyphax schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:04:
[...]
Mocht je nog niet 100% overtuigd zijn: het is absoluut Dune 2000 inderdaad. Als je die leuk vindt kun je ook eens op zoek gaan naar Emperor: Battle for Dune, die is ook erg goed.
vooral die sonic tank van de Atreides, massaal gebouwd om er dan achter te komen dat ze dwars door elkaar heen schieten.

Anoniem: 122766
Ik zoek een spel voor het windows platform, toen ik het speelde nog Windows 98 1e editie als ik me niet vergis, je hebt allemaal lompe auto's volgens mij ook met pinnen en wapens eraan, je rijd in verschillende banen, donkere, onder de grond, buiten, en moet hindernissen en andere auto's kapot maken,
ik weet zeker het is niet carmageddon, iemand wel een idee wat het kan zijn?
ik weet zeker het is niet carmageddon, iemand wel een idee wat het kan zijn?
omg eindelijk heb ik hem weer terugAnoniem: 108310 schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:16:
[...]
het draait wel op xp hoorGewoon DOSBOX gebruiken, werkt perfect...en dat deuntje is ook mesterlijk in dat spel
Da's hoogstwaarschijnlijk Cliff Hanger. Lekker western-style puzzelspel, ook veel gespeeld.dano_nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:13:
[...]
mmm nee het was echt emt twee mannentjes in de woestijn, een kwam al schietend aangelopen en jij moest een steen op zn hoofd gooien via allemaal boobytraps enzo
Commanche? Ook al kan ik mij de powerups niet herinneren. maar misschien was dat meer een echte sim...Deismyna schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:00:
Ik zoek ook een spel, dat ik vroeger nog al vaak speelde op de pc (pentium 1, mssn 2)
[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 23-07-2006 17:53 ]
U vraagt, wij antwoorden.
WAUW !!! Na enkele maanden toch nog iemand die het helemaal naleest en het gewoon weet !!!Bernaar schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:22:
[...]
Jij bedoelt Mine Bombers. Als je 'm nog niet had gevonden.
Blijkbaar was ie dus best moeilijk, ik had het nog steeds niet gevonden, je bent BRILJANT !!!
Wel jammer dat het zo onbekend is, het is een briljant spel
EDIT: NEEEEEEEEEEEE!!!!
Het is het wel, maar het draait zo uber snel, is niet te spelen, en ik krijg geen geluid aan de gang.
Heb wel een shareware version gevonden die ik toen ook had, kan iemand me helpen ?
shareware version: http://www.dosgames.com/g_act3.php 2e spel het rijtje.
Dit is nou zo'n spel dat we kunnen blijven spelen, maar ja, moet het wel werken
[ Voor 31% gewijzigd door gabiballetje op 24-07-2006 10:05 ]
Draai je 'm wel in Dosbox?
Anoniem: 169602
Search & Destroy heet het volgens mijDeismyna schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:00:
UHM... dosbox ?Cyphax schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:07:
Draai je 'm wel in Dosbox?
ik ga googlen
Edit:
[ Voor 26% gewijzigd door gabiballetje op 24-07-2006 10:46 ]
Anoniem: 12316
Zoek nog even verder op internet anders, je bent vast niet de enige die dit probleem heeft. Mocht het niet lukken, open dan je eigen topic. Dit topic is er iig niet voor bedoeld.gabiballetje schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:31:
[...]
UHM... dosbox ?
ik ga googlen
Edit:Geluid is choppy en dan begint het spel niet eens, van de readme van dosbox word ik nie wijzer
Volgens mij is het Kula-World (ook gekend onder Roll-Away).Emilio_TT schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 03:06:
Mensen, ik heb hier nog een verzoekje voor een wat recenter spel (jaartje of 7 denk ik).
Je speelt een strandbal,, waarmee je over allerlei ruimtelijke structuren moet zien te navigeren terwijl je verschillende soorten hindernissen zoals stekels en dergelijken moet zien te vermijden.
Is al een tijd aan het knagen in m'n achterhoofd, dus dit topic is een superidee!!

Schitterend spel, heb nog dikke fun gehad aan de demo ervan. Jammer dat deze alleen op PlayStation gereleaset was, naar mijn weten.
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Onder windows,Linux,xBSD is er ook een versie voor Gratis, Neverballflanger schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:55:
[...]
Volgens mij is het Kula-World (ook gekend onder Roll-Away).
[afbeelding]
Schitterend spel, heb nog dikke fun gehad aan de demo ervan. Jammer dat deze alleen op PlayStation gereleaset was, naar mijn weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 122766 op 24-07-2006 11:07 ]
aaahh!Aap schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:06:
[...]
Dat heete Donald Duck (playground)leuk spelletje. Best wel wat gespeeld in de C64 dagen...
pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mwoehaha ik weet dat het een late reactie is, maar die heb ik hier ook liggen dat spelPhuncz schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:19:
Ja het is ToonstruckIk herken het nu ik die kerel zie die lijkt op die morphdude van Star Trek DS9 !
[afbeelding]
[afbeelding]
Die gym dus
Bedankt voor de tip ! Deadly Tide zocht ik ook al even, eens zien of die nog ergens kan vinden ! Toevallig een link naar shops die oude spellen zoals deze nog verkopen ?
heb hem echt al 10000x uitgespeeld en het blijft geniaal!
Ik zoek een spelletje dat ik vroeger op mijn MSX speelde.
Je bent een bal (onderin beeld) die rolt over een parcours dat snel op je afkomt. (scrollend van boven naar beneden). Het parcours bestaat uit gekleurde vierkante tegels.
Je kon alleen naar links en rechts bewegen en springen met de spatiebalk.
Over de stukken waar geen parcours is moet je uiteraard heen springen.
Heeft iemand een idee ? Of kent iemand een pc versie van dit spel.
Je bent een bal (onderin beeld) die rolt over een parcours dat snel op je afkomt. (scrollend van boven naar beneden). Het parcours bestaat uit gekleurde vierkante tegels.
Je kon alleen naar links en rechts bewegen en springen met de spatiebalk.
Over de stukken waar geen parcours is moet je uiteraard heen springen.
Heeft iemand een idee ? Of kent iemand een pc versie van dit spel.
Karsten
Is het toevallig Trailblazer? (er was geloof ik ook nog een opvolger, maar daar weet ik de naam niet meer van).
Mine Bombers!!gabiballetje schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:57:
[...]
WAUW !!! Na enkele maanden toch nog iemand die het helemaal naleest en het gewoon weet !!!
Blijkbaar was ie dus best moeilijk, ik had het nog steeds niet gevonden, je bent BRILJANT !!!
Wel jammer dat het zo onbekend is, het is een briljant spel
EDIT: NEEEEEEEEEEEE!!!!
Het is het wel, maar het draait zo uber snel, is niet te spelen, en ik krijg geen geluid aan de gang.
Heb wel een shareware version gevonden die ik toen ook had, kan iemand me helpen ?
shareware version: http://www.dosgames.com/g_act3.php 2e spel het rijtje.
Dit is nou zo'n spel dat we kunnen blijven spelen, maar ja, moet het wel werken
Ooit gekocht door tien gulden in een envelop naar Denemarken (geloof ik) te sturen. Na een paar weken verwachtte ik niets meer maar ontving hem uiteindelijk toch.
Hoop plezier beleeft aan dit spel
Cosmic Causeway: Trailblazer II. Fantastische muziek had die op de C64.Goozer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:39:
Is het toevallig Trailblazer? (er was geloof ik ook nog een opvolger, maar daar weet ik de naam niet meer van).
Ik heb ook een verzoekje namens een vriendin van mij. Ze vertelde het een beetje vaag, is plusminus 10 jaar geleden en wist niet precies meer hoe het in elkaar stak. Ik doe mijn best:
Het spel zou gespeeld worden met een aantal 'pluizenbolletjes' met oogjes, het leken wel wuppies. Deze konden verschillende acties uitvoeren, denk aan stuiteren, zichzelf opblazen en vervolgens vliegen, zwemmen, etc. De 'pluizenbolletjes' hadden verschillende kleuren en de levels waren volgens haar niet makkelijk op 15 á 16-jarige leeftijd, maar wel behoorlijk verslavend. Ze wist niet meer of elk 'pluizenbolletje' een andere actie kon uitvoeren of dat je een 'pluizenbolletje' kon kiezen en ik heb ook geen idee.
Iemand misschien een idee? Ik namelijk 0,0.
Het spel zou gespeeld worden met een aantal 'pluizenbolletjes' met oogjes, het leken wel wuppies. Deze konden verschillende acties uitvoeren, denk aan stuiteren, zichzelf opblazen en vervolgens vliegen, zwemmen, etc. De 'pluizenbolletjes' hadden verschillende kleuren en de levels waren volgens haar niet makkelijk op 15 á 16-jarige leeftijd, maar wel behoorlijk verslavend. Ze wist niet meer of elk 'pluizenbolletje' een andere actie kon uitvoeren of dat je een 'pluizenbolletje' kon kiezen en ik heb ook geen idee.
Jaw ! Dat is 'mGoozer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:39:
Ik ga 'm direct downloaden !!!
Karsten
Dat is het fenomenale Fury of the Furries!Kroontje schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:21:
Ik heb ook een verzoekje namens een vriendin van mij. Ze vertelde het een beetje vaag, is plusminus 10 jaar geleden en wist niet precies meer hoe het in elkaar stak. Ik doe mijn best:
Draait redelijk in Dosbox volgens mij dus je kunt je vriendin een leuke verrassing bezorgen.
Top! Ik heb zo'n heel groot vermoeden dat deze het is. Ze heeft er grote verwachtingen van, hopelijk valt het nu niet tegen! Vele malen dank!Cyphax schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:32:
[...]
Dat is het fenomenale Fury of the Furries!
Draait redelijk in Dosbox volgens mij dus je kunt je vriendin een leuke verrassing bezorgen.
Ik zal er ook nog eens even een spel bij in gooien.
Je was een boot en dan moest je met dieptebommen onderzeeers raken.
Sommige onderzeeers waren geel-bruin en die lieten mijnen naar de oppervlakte drijven.
De onderzeeers vaarden niet even hard. Ik heb het spel gespeeld op een Windows 98 of 95.
Ik heb nog een site waar veel spellen voor de Commodore C16/C116 en de Plus/4 van rond '80 tot nu opstaan
Linkie
Sommige onderzeeers waren geel-bruin en die lieten mijnen naar de oppervlakte drijven.
De onderzeeers vaarden niet even hard. Ik heb het spel gespeeld op een Windows 98 of 95.
Ik heb nog een site waar veel spellen voor de Commodore C16/C116 en de Plus/4 van rond '80 tot nu opstaan
Linkie
[ Voor 26% gewijzigd door User op 25-07-2006 22:35 ]
Ik zoek een adventure, waarvan ik mij eigenlijk alleen maar kan herinneren dat je van een eiland moest ontsnappen in een onderzeeer. Je moest het daarbij ook nog opnemen tegen een andere onderzeeer. Het was volgens mij een sierra adventure, maar dit weet ik niet zeker meer. Het onderzeeer gedeelte was ook maar een klein gedeelte van het spel.
Beetje vaag, maar meer kan ik mij er ook niet van herinneren. Het is al een oud spel, volgens mij moest je de opdrachten zelfs nog intypen (geen point & click).
Beetje vaag, maar meer kan ik mij er ook niet van herinneren. Het is al een oud spel, volgens mij moest je de opdrachten zelfs nog intypen (geen point & click).
No matter the age, never lose the Kramer inside
Codename : ICEMAN ?Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:52:
Ik zoek een adventure, waarvan ik mij eigenlijk alleen maar kan herinneren dat je van een eiland moest ontsnappen in een onderzeeer. Je moest het daarbij ook nog opnemen tegen een andere onderzeeer. Het was volgens mij een sierra adventure, maar dit weet ik niet zeker meer. Het onderzeeer gedeelte was ook maar een klein gedeelte van het spel.
Screenshots
Ik heb hier een spel liggen dat wel overeenkomt met jouw beschrijving. Het heet Hell-Copter. Ik weet niet zeker of dat het dit spel is aangezien ik de ronreidende treinen niet ben tegengekomen. Ook het first person gedeelte ben ik niet zeker van.Deismyna schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:00:
het is wel duidelijk dat ik het niet veel heb gespeeld, maar het was wel een leuk spelletje op zich. Je hebt hier dus ook verschillende missies/copters/powerups(ammo e.d.)
Ik zoek een spel waar laatst een topic over geweest was hier op GoT. Het scheen een soort spel te zijn waarvan ook een console-game van was gemaakt. Maar deze was gratis.
Je was in ieder geval een pijltje op één scherm. Op dat scherm kwamen daar dan weer allemaal gekleurde vierkantjes, driehoekjes en hele wormholes.
Ik weet alleen echt niet meer hoe deze heette?
Je was in ieder geval een pijltje op één scherm. Op dat scherm kwamen daar dan weer allemaal gekleurde vierkantjes, driehoekjes en hele wormholes.
de consoleversie die je bedoeld is denk ik Geometry Wars. De versie voor de PC die gratis te downloaden is heet Grid WarsFinch85 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:08:
Ik zoek een spel waar laatst een topic over geweest was hier op GoT. Het scheen een soort spel te zijn waarvan ook een console-game van was gemaakt. Maar deze was gratis.
Link naar pagina met Grid Wars
Jaah thanks!!!Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:12:
[...]
de consoleversie die je bedoeld is denk ik Geometry Wars. De versie voor de PC die gratis te downloaden is heet Grid Wars
Link naar pagina met Grid Wars
Dat is hem inderdaad. Leuk spel is dat.
Het cocktail spel heb ik inmiddels toch gevonden... het heet Last Call. Niet dat iemand er iets om geeft, maar ik meld het toch even
Volgens mij heb je gelijk. Thanks! Ik zal eens kijken of ik die nog ergens kan downloaden.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Die mijnen kon je kapot schieten met dieptebommen. Je kon de dieptebommen verder schieten door een toets langer in te houden. Heeft iemand een idee wat de naam van dat spel is?User.tmp schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:21:
Ik zal er ook nog eens even een spel bij in gooien.
Sommige onderzeeers waren geel/bruin en die lieten mijnen naar de oppervlakte drijven.
Anoniem: 25342
Dees misschien ? SubmarineS 3.3User.tmp schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:40:
[...]
Die mijnen kon je kapot schieten met dieptebommen. Je kon de dieptebommen verder schieten door een toets langer in te houden. Heeft iemand een idee wat de naam van dat spel is?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 25342 op 25-07-2006 22:49 . Reden: vergeten de naam erbij te zetten :P ]
Nee, het is niet Submarines (of het moet een oudere versie zijn)
De onderzeeers schoten rode kogels of zo iets naar boven en de geel/bruine mijnen die op het water bleven liggen. Maar nog bedankt zo ben ik een heel stuk verder gekomen.
De onderzeeers schoten rode kogels of zo iets naar boven en de geel/bruine mijnen die op het water bleven liggen. Maar nog bedankt zo ben ik een heel stuk verder gekomen.
[ Voor 47% gewijzigd door User op 26-07-2006 12:08 ]
Anoniem: 149587
Euhm , je kan erin voertuigen gebruiken, het is een oorlogspel, en ik herrinner me veel bugs.
Iemand een idee, kan er niet op komen.
Heel duidelijkAnoniem: 149587 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:12:
Euhm , je kan erin voertuigen gebruiken, het is een oorlogspel, en ik herrinner me veel bugs.
Misschien is ietsjes meer info handiger. Waarop heb je het gespeeld, welke periode was dat, hoe zag het er uit, welk genre ... etc.
Anoniem: 84898
ik zoek een spel wat er al wat jaartjes is ik denk van ergens tussen 1990 -1995
volgens mij is het door hasbro gemaakt...en het gaat er in het spel om dat je met een aantal insecten missies uitvoert....bijvoorbeeld tegen andere insecten matten...
kan iemand me helpen?
Edit:
Thx Khaine666...
Dat is hem inderdaad haha...wat een vet spel is dat
volgens mij is het door hasbro gemaakt...en het gaat er in het spel om dat je met een aantal insecten missies uitvoert....bijvoorbeeld tegen andere insecten matten...
kan iemand me helpen?
Edit:
Thx Khaine666...
Dat is hem inderdaad haha...wat een vet spel is dat
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 84898 op 28-07-2006 15:32 ]
Ik gok op de game "Battle Bugs" .. wat overigens best kick was om te spelen 
Info :
Developer: Dynamix
Publisher: Sierra Entertainment
Year: 1994
Category: Strategy
Info :
Developer: Dynamix
Publisher: Sierra Entertainment
Year: 1994
Category: Strategy
[ Voor 44% gewijzigd door Khaine op 26-07-2006 14:54 ]
Anoniem: 183207
Ik zoek een spel dat ik lang geleden eens gespeeld heb.
Ik denk dat het ongeveer in 1998 is geweest en de graphics waren van uitermate goede kwaliteit voor die periode.
Het spel heeft veel weg van Rollcage [img] en XGIII [img]
Het is niet Wipeout.
Het bevat geen vliegtuigen of motor's, het is een spel dat bestaat uit "futurische buggy's" die tegen elkaar racen en onderweg wapens oppikken om elkaar de lucht in te knallen.
Na elke race kan je punten en credits verdienen om je wagentje wat verder uit te breiden en te upgraden.
Ik denk dat het ongeveer in 1998 is geweest en de graphics waren van uitermate goede kwaliteit voor die periode.
Het is niet Wipeout.
Het bevat geen vliegtuigen of motor's, het is een spel dat bestaat uit "futurische buggy's" die tegen elkaar racen en onderweg wapens oppikken om elkaar de lucht in te knallen.
Na elke race kan je punten en credits verdienen om je wagentje wat verder uit te breiden en te upgraden.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 183207 op 27-07-2006 01:24 ]
Zou Dethkarz kunnen zijn.
Anoniem: 183207
Dethkarz is het niet, maar het heeft er wel iets van weg.
Het heeft een meer industriële/grunge (oud) look en een mogelijkheid tot het upgraden van uw wapens.
Alvast bedankt
Het heeft een meer industriële/grunge (oud) look en een mogelijkheid tot het upgraden van uw wapens.
Alvast bedankt
Bedoel je Megarace 3 ?
Dat was best futuristisch voor die tijd!
Hi-Octane van Bullfrog?? Al waren dat niet echt buggy's 
edit: Dat zal het wel niet zijn, Hi-Octane is ouder.
edit: Dat zal het wel niet zijn, Hi-Octane is ouder.
[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 27-07-2006 11:32 ]
Khaine666 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:22:
Bedoel je Megarace 3 ?
Oeh, dat doet me meteen denken aan MegaRace 1 , "with your host, Lance Boyle!". Het spel was zelf maar 4mb, maar de cd zat helemaal vol met filmpjes van die malloot
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
S.C.A.R.S. misschien? Dat spel komt in ieder geval uit 1998...
Ik ben opzoek naar een spel in het genre realtime stratagy (zoiets als c&c). In dit spel was het mogelijk om over je gebouwen een soort van schild te plaatsen. Weet iemand de naam van dit spel? Of zijn er spellen die dit kunnen?
rock and roll racing ??Anoniem: 183207 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:23:
Ik zoek een spel dat ik lang geleden eens gespeeld heb.
Het is niet Wipeout.
dat was echt zooo mooi spel
wat een tijden waren dat///
Perimeter?Bart1983 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:04:
Ik ben opzoek naar een spel in het genre realtime stratagy (zoiets als c&c). In dit spel was het mogelijk om over je gebouwen een soort van schild te plaatsen. Weet iemand de naam van dit spel? Of zijn er spellen die dit kunnen?
ik zoek de naam van een spel wat ik ooit als demo een paar uurtjes had gespeeld. Het was een soort RPG, in een moderne tjernobiel achtige setting. Je liep rond met een mannetje of 4 en moest gemuteerde monsters neerschieten. Het battlesysteem was wel apart (althans, in mijn ervaring) omdat je met een soort van schaakbord rondliep en een bepaald aantal stappen kon zetten en/of een wapen vuren. Verder herriner ik mij niks. Google helpt ook niet echt, want als ik naar tjernobiel zoek (de correcte spelling dan) krijg ik alleen maar STALKER results 
edit: het waren 3d graphics, maar het werd wel vanaf birdeye perspectief gespeeld
edit: het waren 3d graphics, maar het werd wel vanaf birdeye perspectief gespeeld
[ Voor 8% gewijzigd door truegrit op 29-07-2006 20:29 ]
hallo
Fallout Tactics misschien ?truegrit schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:29:
ik zoek de naam van een spel wat ik ooit als demo een paar uurtjes had gespeeld. Het was een soort RPG, in een moderne tjernobiel achtige setting. Je liep rond met een mannetje of 4 en moest gemuteerde monsters neerschieten. Het battlesysteem was wel apart (althans, in mijn ervaring) omdat je met een soort van schaakbord rondliep en een bepaald aantal stappen kon zetten en/of een wapen vuren. Verder herriner ik mij niks. Google helpt ook niet echt, want als ik naar tjernobiel zoek (de correcte spelling dan) krijg ik alleen maar STALKER results
Klinkt als "Gorky17" .. vreemde naam in NL trouwenstruegrit schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:29:
ja dat is hem, bedanktKhaine666 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:36:
[...]
Klinkt als "Gorky17" .. vreemde naam in NL trouwens
hallo
Anoniem: 121743
Ik zoek de naam van het spel dat ik ooit eens bij een kameraad op de playstation heb gespeeld. Het was een futuristisch race spel met voertuigen die zweven boven de grond. Ik herinner me dat je in het parcours loopings en dergelijke had en dat je dikwijls moest jumpen enzo. Heel plezierig.
WipeOut?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Anoniem: 183529
Ik zoek de naam van een race spelletje op de pc waarin je raced met remote control autootjes. Het is zeer kleurrijk. De auto's moeten tijdens de race door de pitstraat heenrijden om af en toe de accu op te laden en je wint geld om het autootje te upgraden. Ik heb het zo'n 3 of 4 jaar gelden gespeeld.
Dit topic is gesloten.