[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.096 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/ts_spelzoeken01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gifVORIGE TOPICS
Topics: [ Deel 1 ] [ Deel 2 ]
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gifINTRO

Na veel topics van "ik zoek een spel" of "hoe heet dat muziekfragmentje?" is er besloten een centraal topic op te richten waar al deze vragen in beantwoord kunnen worden. En dat is wel zo handig. Zo kun je naast jouw vraag ook de vraag van anderen lezen. Zo kunnen we elkaar samen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gifWAT KUNNEN WE HIER KWIJT?

Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gifHOE KAN MIJN PROBLEEM HET BESTE UITLEGGEN?

Nou je zoekt in ieder geval de naam van een spel, dat weten we. Maar er zijn natuurlijk nog enkele punten die ons moet doorgeven zodat we je kunnen helpen. Informatie als genre (arcade,sport/adventure/racing/shooter/strategy/ etc.), console (PC, NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation 1 of 2, Dreamcast, Xbox) en jaar waarin gespeeld kan ons al helpen je spel te vinden. Mocht je nog herinneren hoe het spel eruit zag, probeer het te omschrijven d.m.v. tekst of een tekening of misschien weet je nog muziekje of iets dergelijks uit het spel.

Upload je tekening of sample ergens op het grote web, post je vraag met link naar je file(s).

Hierna is een kwestie van afwachten tot een GoT member je spel gevonden heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gifLINKS

• - Videogame Museum - Handige site met voor vrijwel iedere console een lijst met games
• - Find me a Game - Flinke lijst met games gesorteerd op genre
• - Klov.com - Nog een lijst met videogames

Topics: [ 01 ] [ 02 ]
Dit topic is ooit begonnen door: BMWM3

[ Voor 107% gewijzigd door Zeror op 14-11-2005 13:12 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Ok, ik ben weer van de partij om te proberen mensen te helpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Zet ook even een linkje naar deel 1 :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

executor schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:13:
Zet ook even een linkje naar deel 1 :)
Goed idee, veel games zullen misschien weer gevraagd worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
TS wordt nog verder uitgebreidt
En als ik (of iemand anders) zin heeft om een lijstje games te verzamelen, zal ik die er uiteraard ook in de ts zetten.

;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

jaKKer

liev ;x She's on Fire

ik zoek een spel, net als super smash brothers, alleen dan voor de xbox moet met 4 spelers kunne :)
Afbeeldingslocatie: http://www.yopi.de/images/prod_pics/143/e/143189.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

De verwijzing naar oudere delen mag wel duidelijker Zet er desnoods een kopje boven.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/ts_spelzoeken01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/got/ts-spzo/arrow.gif
Vorige topics

deel 1.

deel 2
deel 3
etc

En leg ook even wat duidelijk uit wat nou de bedoeling van dit topic is, want de buurman boven mij zit namelijk verkeerd/heeft het verkeerd begrepen.
En topic titel naar "Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic". De huidige vind ik toch misleidend. Het is dus de bedoeling dat je op de naam van een oude titel komt. niet dat we games voor iemand gaan opsommen die hij kan spelen alstie wat zoekt in een bepaald genre.

/mierenneuk

[ Voor 47% gewijzigd door Tripp op 20-08-2005 01:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jaKKer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:43:
ik zoek een spel, net als super smash brothers, alleen dan voor de xbox moet met 4 spelers kunne :)
[afbeelding]
Da's niet de bedoeling van dit topic.
Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit.
Het gaat dus om bestaande games waar je de titel niet meer van weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 20:35
jaKKer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:43:
[afbeelding]
Kung Fu Kaos?

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
executor schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:11:
En leg ook even wat duidelijk uit wat nou de bedoeling van dit topic is, want de buurman boven mij zit namelijk verkeerd/heeft het verkeerd begrepen.
En topic titel naar "Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic". De huidige vind ik toch misleidend. Het is dus de bedoeling dat je op de naam van een oude titel komt. niet dat we games voor iemand gaan opsommen die hij kan spelen alstie wat zoekt in een bepaald genre.

/mierenneuk
Omdat oude naam te lang wordt met "deel 2" erachter heb ik hem op deze manier ingekort. Als de regels van het topic maar hetzelfde lijkt mij dat het genoeg is. Anders zal ik ff een mod inlichten. ;)

edit:
thanx Terr ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 20-08-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Titel geedit.

Dit topic gaat inderdaad over het zoeken van een naam van een spel, en niet (zoals hierboven) Super Smash Brothers-achtige spellen voor de Xbox. Nu vind ik die best een uitzondering mogen hebben, aangezien er toch maar weinig namen gezocht worden op het moment ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 20-08-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier is het topic dus _niet_ voor bedoelt. Dit topic is bedoelt om aan de naam van een spel te komen, niet een download lokatie!

[ Voor 79% gewijzigd door Crash op 20-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Je weet de naam toch al?...
(En vragen naar een download mag alleen als het een gratis spel is...)

[ Voor 32% gewijzigd door Crash op 20-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41839

Ik zoek een oud spel, waarschijnlijk van de sega of de nes, wat je van boven zag en waarin je baddies moest vechten. Wat ik nog weet is dat je 3 personages kon selecteren. Eén die aanviel met de vuist, één met een boomerang en één met een machinegeweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Daarmee beschrijf je een boel spellen, tenzij iemand zich nog specifiek die personages herrinert. Zou je meer informatie kunnen geven over de setting waarin het zich afspeelde, hoe zag alles eruit etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
Zoals in deel 1 ([rml]cenix in "[ Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..."[/rml]) ben ik nog steeds op zoek naar de naam van het spel waarvan hieronder de beschrijving nogmaals staat.

Het spel was een soort strategie waarbij je volgens mij met een soort vikingen een dorpje moest opbouwen waarbij je windmolens, bakkerijen en dergelijke moest bouwen voordat je nieuwere technieken kon gebruiken. De mannen zochten naar vlees, terwijl de vrouwen de was deden en de akkers verzorgden

Verder wat me bijgebleven is, is dat je je volk kon uitbreiden door stelletjes te vormen. Deze stelletjes gaf je dan een huis waarna ze samen kindjes maakten (je zag dit door de hartjes die dan uit het huisje kwamen).

Kwa tijd was het volgens mij een beetje op de overgang van Dos naar win95, dus ergens tussen 1994 en 1996 schat ik zo.

Als iemand nog een idee heeft (het was geen Saga iig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
@ cenix
Is dat niet gewoon een van de eerste versies van Settlers ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
Het lijkt er niet direct op, maar ik ga even op zoek naar een demo en ga dan kijken of het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

cenix schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:53:
Het lijkt er niet direct op, maar ik ga even op zoek naar een demo en ga dan kijken of het zo is.
Nee dat weet ik zeker dat het niet is, heb hem zelf ook gespeeld namelijk, maar ik kan niet op werkelijk naam komen, mensen verouderen ook in dit spel en gaan dood incl. de dieren, wel grappig spel was dat.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ergens klinkt het verhaal mij ook wel bekend en settlers was de eerste die in me opkwam.
Nu wil ik weten ook welke game dat nou was.

btw. ik heb weer een site geadd aan de TS ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 22-08-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

cenix schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
Zoals in deel 1 ([rml]cenix in "[ Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..."[/rml]) ben ik nog steeds op zoek naar de naam van het spel waarvan hieronder de beschrijving nogmaals staat.

Het spel was een soort strategie waarbij je volgens mij met een soort vikingen een dorpje moest opbouwen waarbij je windmolens, bakkerijen en dergelijke moest bouwen voordat je nieuwere technieken kon gebruiken. De mannen zochten naar vlees, terwijl de vrouwen de was deden en de akkers verzorgden

Verder wat me bijgebleven is, is dat je je volk kon uitbreiden door stelletjes te vormen. Deze stelletjes gaf je dan een huis waarna ze samen kindjes maakten (je zag dit door de hartjes die dan uit het huisje kwamen).

Kwa tijd was het volgens mij een beetje op de overgang van Dos naar win95, dus ergens tussen 1994 en 1996 schat ik zo.

En bedankt. Ik weet welk spel je bedoelt, maar ik kan nu ook de titel niet meer vinden. Vikings ... of zoiets. Lost Vikings, zou dat kunnen?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Tettie schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:03:
[...]

En bedankt. Ik weet welk spel je bedoelt, maar ik kan nu ook de titel niet meer vinden. Vikings ... of zoiets. Lost Vikings, zou dat kunnen?
Lost Vikings is heel anders maar wel heel goed, is een puzzel spel waar in 3 vikings elk met verschillende vaardigheden door doolhofen enzo moeten komen :)
Heel verslavend was dat.

/edit
http://archive.gamespy.com/reviews/april03/lostvikingsgba/
Dit is een review voor de GBA versie maar het origineel was op de Snes
Klassieker _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door ScrooLoose op 22-08-2005 15:24 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ScrooLoose schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:20:
[...]

/edit
http://archive.gamespy.com/reviews/april03/lostvikingsgba/
Dit is een review voor de GBA versie maar het origineel was op de Snes
Klassieker _/-\o_
En op de pc en op de amiga etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Is het niet Beasts en Bumpkins? Geen idee hoor, ik ken dat spel niet en ook niet jouw spel dat je beschrijft, maar de beschrijving leek wel te kloppen met B&B.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1060769/

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 23-08-2005 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik had het laatst met een vriend over een spel maar ik ben de naam van het spel ff kwijt

als ik me niet vergis zijn dit de feiten die ik nog weet:

- het is van de makers van Grim Fandango,
- het is een soort semi-adventure met wat actie erin,
- het speelt zich af op en rond een campus
- je personage kan gedachtes lezen
- je kan in het hoofd van anderen kruipen en zo hun problemen oplossen
- in het spel zit een scene met een "lok"- vis die uit de bosjes komt 8)7

iemand enig id?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:35:
ik had het laatst met een vriend over een spel maar ik ben de naam van het spel ff kwijt

als ik me niet vergis zijn dit de feiten die ik nog weet:

- het is van de makers van Grim Fandango,
- het is een soort semi-adventure met wat actie erin,
- het speelt zich af op en rond een campus
- je personage kan gedachtes lezen
- je kan in het hoofd van anderen kruipen en zo hun problemen oplossen
- in het spel zit een scene met een "lok"- vis die uit de bosjes komt 8)7

iemand enig id?
Psychonauts ! linkje

Prachtig spel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:44:
[...]

Psychonauts ! linkje

Prachtig spel trouwens.
thnx, dat is hem idd!

binnenkort maar eens proberen lijkt me erg melig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Anoniem: 37384 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:18:
Is het niet Beasts en Bumpkins? Geen idee hoor, ik ken dat spel niet en ook niet jouw spel dat je beschrijft, maar de beschrijving leek wel te kloppen met B&B.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1060769/
Nee, dat is hem niet.
Dat spel heb ik ook maanden gespeelt, erg geinig spel. Maar voldoet niet aan de omschrijving.
De mannen zoeken niet naar vlees, en de vrouwen doen de was neit. Wel bedrijven ze de liefde in de huisjes die je bouwt ("hmm noekie?!!").Ook speelde je neit met vikingen maar met boeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonware-france.org/images_jeux/demanant.jpg

Ik zoek zelf ook een spel waar er duizenden varianten van zijn.
ik speelde hem altijd op de Amiga500/2000. Maar meen heb ook op mijn pc te hebben gehad.
Was een typisch artillery-spelletje. Je hebt een tankje in een landschap, en moet doo rte anglen en poweren proberen je vijand te raken.
Was te spelen van 1 tot 8 personen. Voor het spel begon kon je tien-tallen verschillende wapens en goodies kopen om in-game te gebruiken.
Bijvoorbeeld cascading shot, triple-shop, laser-shot, homing-missle, etc Verder kon je ook muren neerzetten door een 'dirt wall' te schieten, of grond om je heen creeren, kogel afstuitrende vloeren neerleggen, etc. Vrij uitgebreid. Er was 1 cheat van bekend waardoor je in-game van alle wapens 999 stuks kreeg.
GFX was uitermate simpel. Met als 256kleuren is het denk ik neit geweest...
Zoiets dus;
Afbeeldingslocatie: http://content.smsc.pl/images/gj/tankwars_color_anim.gif
Maar fellere kleuren. Ik meen dat het landschap altijd lichtgroen was, en de achtergrond grijzig.

[ Voor 52% gewijzigd door frickY op 23-08-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frickY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:15:
ik speelde hem altijd op de Amiga500/2000. Maar meen heb ook op mijn pc te hebben gehad.
Was een typisch artillery-spelletje. Je hebt een tankje in een landschap, en moet doo rte anglen en poweren proberen je vijand te raken.
Was te spelen van 1 tot 8 personen. Voor het spel begon kon je tien-tallen verschillende wapens en goodies kopen om in-game te gebruiken.
Bijvoorbeeld cascading shot, triple-shop, laser-shot, homing-missle, etc Verder kon je ook muren neerzetten door een 'dirt wall' te schieten, of grond om je heen creeren, kogel afstuitrende vloeren neerleggen, etc. Vrij uitgebreid. Er was 1 cheat van bekend waardoor je in-game van alle wapens 999 stuks kreeg.
Zoiets dus;
[afbeelding]
Maar fellere kleuren. Ik meen dat het landschap altijd lichtgroen was, en de achtergrond grijzig.
Scorched Tanks ? Linkje (meer screenshots aan de rechterkant )

<edit>Om van screenshot te kunnen wisselen werkt de directe URL die ik hierboven geef niet. Ga naar www.lemonamiga.com en gebruik de search ( "Scorched" ) om naar dezelfde pagina te gaan, waarbij je WEL screenshots kunt aanklikken

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 23-08-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

maak daar scorched earth van (of toch niet?)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:48:
maak daar scorched earth van (of toch niet?)
Nope, het spel heet echt Scorched Tanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41839

Anoniem: 12316 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:49:
Daarmee beschrijf je een boel spellen, tenzij iemand zich nog specifiek die personages herrinert. Zou je meer informatie kunnen geven over de setting waarin het zich afspeelde, hoe zag alles eruit etc? :)
Dat weet ik dus niet meer. Was echt heel lang geleden, alles wat ik noemde is het enige wat ik me nog kan herinneren.

Het begon geloof ik buiten op de straat en uiteindelijk ergens binnen met rollende grond zoals op het vliegveld.

Alles van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 17:37
frickY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:15:
Zoiets dus;
[afbeelding]
Was dat niet TankWars (Bomb) ?
Afbeeldingslocatie: http://www.dosgames.ru/gamearch/screenshot/tankwars.gif

[ Voor 8% gewijzigd door eXcyle op 23-08-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 41839 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:47:
Ik zoek een oud spel, waarschijnlijk van de sega of de nes, wat je van boven zag en waarin je baddies moest vechten. Wat ik nog weet is dat je 3 personages kon selecteren. Eén die aanviel met de vuist, één met een boomerang en één met een machinegeweer.
Aah een klassieker, Mission Impossible op de NES. Je begint op de straat, en kan naar het riool toe, door middel van schakelaars kan je de rollende muren uitzetten. Het spel heeft 6 levels en het is verschrikkelijk moeilijk. Hmm en nu ik even nadenk is volgens mij een paswoord HMPR, dan kan je direct met je bootje door Venetie heen varen, is wel een leuk level.

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Mission_Impossible_NES_ScreenShot1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Mission_Impossible_NES_ScreenShot2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Mission_Impossible_NES_ScreenShot3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Mission_Impossible_NES_ScreenShot4.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door pep_82 op 23-08-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152933

Ik zoek een spel in de stijl van Pirates Gold, maar dan nog net iets ouder. Het is uit de DOS 6 tijd en je zag alles van bovenaf. Zeker geen SVGA en ik denk zelfs niet eens VGA. Je kon kiezen uit meerdere personages (avonturier?....) en vaarde de wereld rond. Ook kon je rivieren opvaren waar je dan schatten kon vinden. Je kon dopjes aandoen en dan kreeg je een bovenaanzicht van het dorpje. De dorpjes waren niet allemaal hetzelfde van layout en je kon er in rond lopen en gebouwen (bijvoorbeeld een bar) binnen gaan. Ik ben er al heel lang naar op zoek en hoop dat iemand hier me kan helpen.

//edit: het had ook wel iets weg van het latere High Seas Trader.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 152933 op 23-08-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152933 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:46:
Ik zoek een spel in de stijl van Pirates Gold, maar dan nog net iets ouder. Het is uit de DOS 6 tijd en je zag alles van bovenaf. Zeker geen SVGA en ik denk zelfs niet eens VGA. Je kon kiezen uit meerdere personages (avonturier?....) en vaarde de wereld rond. Ook kon je rivieren opvaren waar je dan schatten kon vinden. Je kon dopjes aandoen en dan kreeg je een bovenaanzicht van het dorpje. De dorpjes waren niet allemaal hetzelfde van layout en je kon er in rond lopen en gebouwen (bijvoorbeeld een bar) binnen gaan. Ik ben er al heel lang naar op zoek en hoop dat iemand hier me kan helpen.

//edit: het had ook wel iets weg van het latere High Seas Trader.
"Seven Cities of Gold" misschien ? Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152933

Nee, die was het niet, maar toch bedankt! Ik heb op die site die je gaf wel het spel kunnen vinden: Uncharted Waters. Thnx m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152886

mijn eerste bericht op GoT. :)
ik ben op zoek naar een spelletje uit ongeveer 1996.
het spel heette bumpy, maar het kan dat die naam verzonnen is.
elk level bestond uit één scherm dat verder niet bewoog.
in het level was je een groen stuiterend rondje en je kon met de pijltjestoetsen stapjes opzij doen en heel hoog springen.
het doel was om snoepjes ofzo te verzamelen om naar het volgende level te gaan.
er waren 3 (of meer, verder niet gekomen) schermen waar levels op aangegeven stonden en waar je met paadjes ofzo naartoe kon.
ik ben het spel uit het oog verloren toen we de pc verkochten.
het is erg lang geleden en ik was nog klein, dus het kan dat sommige details niet kloppen.

weet iemand of het nog bestaat of dat er een site van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Bumpy, die ken ik wel. Je omschrijving kopt helemaal, behalve dat het een rood balletje was ipv een groen balletje. Hoeveel "worlds" er waren weet ik ik ben tot world 4 gekomen. :)

Het spel is gewoon via google te vinden, ;)
check Google search

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 23-08-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:45:
[...]

Scorched Tanks ? Linkje (meer screenshots aan de rechterkant )

<edit>Om van screenshot te kunnen wisselen werkt de directe URL die ik hierboven geef niet. Ga naar www.lemonamiga.com en gebruik de search ( "Scorched" ) om naar dezelfde pagina te gaan, waarbij je WEL screenshots kunt aanklikken
JAJAJAJAJAJA!!!!!! _/-\o_ O+
Jemig. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat iemand hem zou weten. Er zijn zóó veel versies van dat type spel. Hoe wist je dat? In ieder geval bedankt, ik ga even een versie voor de pc zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:14:
Bumpy, die ken ik wel. Je omschrijving kopt helemaal, behalve dat het een rood balletje was ipv een groen balletje. Hoeveel "worlds" er waren weet ik ik ben tot world 4 gekomen. :)

Het spel is gewoon via google te vinden, ;)
check Google search
sorry voor m'n beginnersgedrag. ik zal in 't vervolg eerst wat beter zoeken.
ik had al gezocht op bumpy maar daar kon ik 't niet vinden.
iig ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
no thanx dude ;)
veel plezier met de game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik denk niet dat iemand deze kan vinden want ik weet er zelf ook niet veel meer van. Het was denk ik uit 1994-1996. Er zat een groen blubber monster in en het begon ergens waar chemisch afval gedump werd ofzo en volgens mij ging dat blubber monster het proeven. Het was op de PC, ik speelde het toen op een Pentium 100Mhz en het spel zat bij een neckerman cd met iets van 100 shareware spellen erop.

Het zag er geloof ik ongeveer zo uit (ff snel met Paint gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://www.fab1an.nl/zoiets.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door HENNESSY op 23-08-2005 21:44 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 07:03

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

HENNESSY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:31:
Ik denk niet dat iemand deze kan vinden want ik weet er zelf ook niet veel meer van. Het was denk ik uit 1994-1996. Er zat een groen blubber monster in en het begon ergens waar chemisch afval gedump werd ofzo en volgens mij ging dat blubber monster het proeven. Het was op de PC, ik speelde het toen op een Pentium 100Mhz en het spel zat bij een neckerman cd met iets van 100 shareware spellen erop.
Day of the Tentacle?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frickY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:00:
[...]

JAJAJAJAJAJA!!!!!! _/-\o_ O+
Jemig. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat iemand hem zou weten. Er zijn zóó veel versies van dat type spel. Hoe wist je dat? In ieder geval bedankt, ik ga even een versie voor de pc zoeken :)
eeerm, eerlijk gezegd kende ik het spel ook niet, maar ik googlen naar "Amiga tanks" leverde dit op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dôh!!
Ik zat op dingen te zoeken als "Artillery", "angle power fire", "cascading shot dirt wall", etc |:(

Heb overigens een pc-look-a-like gevonden, Pocket Tanks, van dezelfde programmeur. Maar die is een stuk minder leuk :( Maar heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34056

Ik zoek een spel van ongeveer 8 tot 10 jaar oud.
Het was heel erg cartoon achtig gemaakt.
De bedoeling was om met je character door een soort doolhof te lopen, waarin je allemaal keuzes kon maken dmv je pijltjestoetsen.
Als je dan de verkeerde keuze maakte werd het character nogal bloedig afgeslacht door b.v. een vleesetende plant :P

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Die beschrijving heeft veel weg van een Dragon's Lair titel, de voornaamste vertegenwoordiger(s) van een gelukkig uitgestorven genre. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DroogKloot op 27-08-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 06:23
Hallo,

Ik ben op zoek naar een race-spel met speelgoed autootjes. De enige level die ik me kan herinneren (gezien in +/- 2001) was een speelgoedwinkel. Dat was volgens mij het eerste level.
Er zaten ook antenne's op, het waren zogenaamd radiografisch bestuurbare voertuigjes ongeveer zo groot als 2 cdromspelers op elkaar :7

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blorf schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:41:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een race-spel met speelgoed autootjes. De enige level die ik me kan herinneren (gezien in +/- 2001) was een speelgoedwinkel. Dat was volgens mij het eerste level.
Er zaten ook antenne's op, het waren zogenaamd radiografisch bestuurbare voertuigjes ongeveer zo groot als 2 cdromspelers op elkaar :7
Ik denk dat je Re-volt bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 06:23
Yep, bedankt, dat is hem. Stom dat ik niet meer op die naam kwam.

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34056

DroogKloot schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:21:
Die beschrijving heeft veel weg van een Dragon's Lair titel, de voornaamste vertegenwoordiger(s) van een gelukkig uitgestorven genre. ;)
Nee, geen Dragon's Lair (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer op zoek naar een spelletje, dat op dezelfde pc draaide. (zie bumpy, pagina 2)
je begon met een bovenaanzicht van een eiland met veel bomen en huisjes waar je in kon gaan.
als je in een huisje ging, ging je het level binnen, en als je alle huisjes van het eiland gespeeld had, ging het kasteel open.
in elk level was je een klein mannetje, je bekeek alles vanaf een zij-zicht, en je moest bij de uitgang komen en die opblazen om het level te halen.
onderweg kwam je allerlei obstakels tegen zoals water en schietende robots.
je moest ook sleutels verzamelen omdat je anders niet door een deur kwam.

weet iemand nog de naam en toevallig een linkje?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Anoniem: 34056 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:26:
De bedoeling was om met je character door een soort doolhof te lopen, waarin je allemaal keuzes kon maken dmv je pijltjestoetsen.
Als je dan de verkeerde keuze maakte werd het character nogal bloedig afgeslacht door b.v. een vleesetende plant :P

Iemand?
Ja man, dat moet gewoon Dragon's Lair zijn. Zoveel van die "druk goede knop of sterf" spelletjes zijn er niet.

Vleesetende plant?
Afbeeldingslocatie: http://www.dragons-lair-project.com/games/related/prototype/dl/green05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Vroeger had ik een keer zon CD gekocht voor 9,95 bij de bart smit ofzo, waar dan 100 van die antieke games op stonden.

Eentje daarvan was wel ubergaaf, je zat in een spacy omgeving, en je ging uberhard over een baan heen, en kon je tegenstanders dan wegschieten, en je had dan ook een raket met een delay van een paar seconden die een tegenstander in een keer vernietigde. Op de baan zaten dan weer van die punten waar je overheen kon gaan en dan ging je sneller. Je zat dan in een soort spaceship, echt veel weet ik er niet meer van, maar het was wel gaaf.

iemand toevallig een idee :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Klinkt als Looney Tunes Space Race.. maar die is vrij recent dus zal hem wel niet zijn.

Welk platform was het? PC, Commodore(/Amiga), of een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 152886 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:26:
weer op zoek naar een spelletje, dat op dezelfde pc draaide. (zie bumpy, pagina 2)
je begon met een bovenaanzicht van een eiland met veel bomen en huisjes waar je in kon gaan.
als je in een huisje ging, ging je het level binnen, en als je alle huisjes van het eiland gespeeld had, ging het kasteel open.
in elk level was je een klein mannetje, je bekeek alles vanaf een zij-zicht, en je moest bij de uitgang komen en die opblazen om het level te halen.
onderweg kwam je allerlei obstakels tegen zoals water en schietende robots.
je moest ook sleutels verzamelen omdat je anders niet door een deur kwam.

weet iemand nog de naam en toevallig een linkje?
alvast bedankt.
ook die ken ik :)
Als ik zo je beschrijving lees, lijkt het erg sterk op Secret Agent van Apogee

Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesonline.com/screenshots/secretagent.gif\

Is ook gewoon op google te vinden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 30-08-2005 11:03 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak denkt dat je revolt bedoelt :?

Hier staat tekst

Anoniem: 69437

The Widow Maker schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:49:
Vroeger had ik een keer zon CD gekocht voor 9,95 bij de bart smit ofzo, waar dan 100 van die antieke games op stonden.

Eentje daarvan was wel ubergaaf, je zat in een spacy omgeving, en je ging uberhard over een baan heen, en kon je tegenstanders dan wegschieten, en je had dan ook een raket met een delay van een paar seconden die een tegenstander in een keer vernietigde. Op de baan zaten dan weer van die punten waar je overheen kon gaan en dan ging je sneller. Je zat dan in een soort spaceship, echt veel weet ik er niet meer van, maar het was wel gaaf.

Loadstar misschien?
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0078821355.01.MZZZZZZZ.jpg

• frickY
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:38:
* Sjaak_Afhaak denkt dat je revolt bedoelt :?
* frickY denkt dat Sjaak_Afhaak de tweede pagina nog niet had gezien :9

Anoniem: 151313

Dan nu eentje die ik diep uit mijn geheugen moet opgraven. Platform was amiga (geloof ik had em niet zelf maar een vriendje). Spel was een platform game met een ventje met een soort jojo. hiermee kon je vijanden (slakken) afmaken. behoorlijk antiek spel. achtergrond was erg donker (zwart?) ben erg benieuwd of ik het nog steeds zo'n leuk spel zal vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik had minstens 1500 spellen voor mn Amiga. Maar de omschrijving die je nu geeft doet geen belletje rinkelen.
Hoe was het aangezicht? Kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151313 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:16:
Dan nu eentje die ik diep uit mijn geheugen moet opgraven. Platform was amiga (geloof ik had em niet zelf maar een vriendje). Spel was een platform game met een ventje met een soort jojo. hiermee kon je vijanden (slakken) afmaken. behoorlijk antiek spel. achtergrond was erg donker (zwart?) ben erg benieuwd of ik het nog steeds zo'n leuk spel zal vinden
hmmm, de achtergrond is dan wel niet zwart, maar het enige spelletje dat ik me kan herinneren met een jojo op de amiga ( en ook de PC ) is Trolls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 151313 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:16:
Was je zelf rood? Een soort jojo met beentjes? Dat was een erg bekend spel volgens mij, helaas kan ook ik niet meer op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143297

Hee, ik zoek ook een spelletje, uit het DOS tijdperk. Een puzzle game, die iets te maken had met pijpleidingen, je moest ze aan elkaar verbinden ofzo. Er zijn meerdere versies van, maar ik zoek die ene waarin ook kreeften/krabben door de pijpleidingen lopen. Het spel had een donker blauwe look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de wollef is op weg! het is in elk geval niet trolls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
The Widow Maker schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:49:

Rollcage!!! (alleen zit je dan in autootjes)

[ Voor 3% gewijzigd door Vozze op 02-09-2005 10:29 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 151313 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:20:
Bor de wollef is op weg! het is in elk geval niet trolls...
Is het..... Coolspot?

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/159/images/games/Cool%20Spot1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/159/images/games/Cool%20Spot6.png

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 02-09-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110
  • Laatst online: 21-02 17:15

Monkii0110

This is Sparta!!!

Ik denk niet dat iemand dit weet, maar wellicht wel.
Het gaat om 2 spellen.

Wanneer?
Vroeger toen ik een jaar of 10 was (das 16 jaar geleden).
Platform?
Ik dacht op een DOS machine type 8086 (4,77MHz oid). Monochroom beeld. Maar het zou net zo goed een Commodore kunnen zijn.

Het eerste spel was een vliegsimulator welke vrij realistisch was.
Wat ik me alleen nog kan herinneren is de ongelooflijk vele opties in de cockpit en wat me altijd is bijgebleven is dat je in de lucht kon bij tanken (wat me nooit lukte samen met me zwager).
Je moest dan echt achter het tankvliegtuig gaan vliegen zodat de fuelslang kan docken in jouw vliegtuig.

Het 2e spel, op dezelfde pc.
Je was een worm, waarmee je door levels moest gaan. Ik geloof onder de grond, maar ook boven de grond. Als je dood ging zag je een bordje met R.I.P. (rest in peace :Y) ).
Meer weet ik hier ook niet van :/

Ik zit er al zeker 12 jaar mee dat ik deze spellen weer wil spelen of in ieder geval wil weten welke spellen dit waren. Helaas zijn de mensen die dat spel hadden spoorloos en/of niet meer in de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ThaPizza schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:55:
Het gaat om 2 spellen.

Wanneer?
Platform?
Ik dacht op een DOS machine type 8086 (4,77MHz oid). Monochroom beeld. Maar het zou net zo goed een Commodore kunnen zijn.

Wat ik me alleen nog kan herinneren is de ongelooflijk vele opties in de cockpit en wat me altijd is bijgebleven is dat je in de lucht kon bij tanken (wat me nooit lukte samen met me zwager).
Je moest dan echt achter het tankvliegtuig gaan vliegen zodat de fuelslang kan docken in jouw vliegtuig.
He, dat spel ken ik denk ik ook. Ik herriner mij een spel op de C64, was dat niet Ace of Ace II? Daarbij kon je toch ook tanken in de lucht? Het eerste spel waarin ik dat zag in ieder geval.
Je was een worm, waarmee je door levels moest gaan. Ik geloof onder de grond, maar ook boven de grond. Als je dood ging zag je een bordje met R.I.P. (rest in peace :Y) ).

Ik zit er al zeker 12 jaar mee dat ik deze spellen weer wil spelen of in ieder geval wil weten welke spellen dit waren. Helaas zijn de mensen die dat spel hadden spoorloos en/of niet meer in de familie.
Worms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He jammer, nee het is zeker niet coolspot, hoewel ik die wel vaak genoeg gespeeld heb. (was die ook op de amiga dan?). Nee ik denk dat het spelletje even een aantal jaartjes ouder is. was wel een erg vreemd spel.

Worms is toch niet 12 jaar oud trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110

Monkii0110

This is Sparta!!!

Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:17:
[...]

He, dat spel ken ik denk ik ook. Ik herriner mij een spel op de C64, was dat niet Ace of Ace II? Daarbij kon je toch ook tanken in de lucht? Het eerste spel waarin ik dat zag in ieder geval.

[...]

Worms :?
Ja Ace zou het best eens kunnen zijn :P Alleen 4 dollar voor het spel.
Was toch op de pc dus denk ik aangezien het CGA was: *knip* - Veels te veel illegale content op deze site. Pas hier mee op.

De description komt overeen en ik herinner me inderdaad een aantal dingen die in deze tekst staan.

Worms weet ik niet, kan verder geen link of plaatjes vinden van dit spel als ik zoek op "worms".
Maar ik ga in ieder geval verder zoeken :*)

Thx voor de reactie :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-09-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110

Monkii0110

This is Sparta!!!

Ja, copyrights gaan zelfs nog veel langer mee. Maar dit soort onderwerpen zijn niet ontopic, dus is dit topic niet de plek om deze discussie te houden.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-09-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Het gaat om 2 spellen.

Wanneer?
Platform?

Ik denk dat je de flightsim Sublogic JET simulation bedoelt, deze was er trouwens zowel voor de CBM64 als voor de PC.. Zie ook http://www.migman.com/ref/1980_combat/Jet/Commodore64.htm

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:02:
[...]
ook die ken ik :)
Als ik zo je beschrijving lees, lijkt het erg sterk op Secret Agent van Apogee

[afbeelding]\

Is ook gewoon op google te vinden ;)
dat is 'm ja :)
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Earthworm Jim?

Dat is het enige andere spel met wormen dat ik ken :P

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 03-09-2005 23:10 ]

PSN id: NL_SToRM

Anoniem: 154342

Er is een site die je kan mailen die hebben of weten bijna alles van PC Games.

Je kan er niet bestellen of zo maar ze weten heeeel veel.

www.gamesdiscount.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

hoi.
ik ben opzoek naar een spel waarin je een vliegtuigje bestuurd waarmee je in de ruimte rondvliegt.
terwijl je allemaal enemys killed krijg je de hele tijd upgrades waarmee uiteindelijk de guns om je vliegtuigje groter zijn dan jezelf :) ik gok dat het toch wel een jaar of 10 oud is... iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:08:
hoi.
ik ben opzoek naar een spel waarin je een vliegtuigje bestuurd waarmee je in de ruimte rondvliegt.
terwijl je allemaal enemys killed krijg je de hele tijd upgrades waarmee uiteindelijk de guns om je vliegtuigje groter zijn dan jezelf :) ik gok dat het toch wel een jaar of 10 oud is... iemand??
erm, die beschrijving omvat zo'n beetje alle Shoot-em-ups die ooit zijn gemaakt !
Iets meer info zou handig zijn. Ook het platform waarop het spel draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154463

Anoniem: 34056 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:26:

Iemand?
Ik denk dat je Zeek bedoeld??

Afbeeldingslocatie: http://takegame.com/logical/pictures/zeek.gif

Ik ben ook opzoek naar een spel..
Al een hele tijd.. Ik geloof niet dat het al super oud is maar het is zeker niet 3D ofzo..
In het spel ben je een groen, rond poppetje die door springen op een soort trampolines enz. enz. bij een geel vierkantje komt, zodat je door kunt naar een ander level..
Ik weet niet hoeveel levels er precies zijn want ik heb dat spel nooit uitgespeeld..
Ook weet ik dat er in sommige levels groene vierkante blokjes waren waaraan je je vast kon zetten met een lange slingerarm ( dat is met de CTRL-toets..)
Als je je daaraan vastklampt, dan kun je d.m.v. rondjes draaien een hoge sprong maken..

Ik heb al veel gezocht op google maar ik kan het niet vinden, en de naam ligt op het puntje van mijn tong, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

Anoniem: 45916 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:08:
hoi.
Xenon 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60428

Het gaat om 2 spellen.

Wanneer?
Platform?

Ace of Aces is een optie, maar ook F16 Fighting Falcon, de eerste versie. Deze heb ik ook nog gespeeld op m'n Philips 8086 XT @ 4 MHz (en 8MHz want er zat een TURBO op!!)

Worm onder de grond en R.i.P. als je doodging -> Digger !!
Dat spel was echt lachen, maar helaas is dit echt niet te spelen op een PC die meer dan 66MHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153850

Als je het mij vraagt bedoel je Genesia...heb ikzelf toendertijd uberveel gespeeld, superspel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 60428 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:28:
[...]

Ace of Aces is een optie, maar ook F16 Fighting Falcon, de eerste versie. Deze heb ik ook nog gespeeld op m'n Philips 8086 XT @ 4 MHz (en 8MHz want er zat een TURBO op!!)

Dat spel was echt lachen, maar helaas is dit echt niet te spelen op een PC die meer dan 66MHz draait.
Digger is geen worm as far as i know.

Anoniem: 153850

Anoniem: 153850 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:54:
[...]

Als je het mij vraagt bedoel je Genesia...heb ikzelf toendertijd uberveel gespeeld, superspel _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/screen/g/Genesia_b.GIF

Anoniem: 149249

Ik dacht dat ik dit topic nooit nodig ging hebben, maar toch ben ik opeens op zoek naar een spel.

Het is een Windows spel met dezelfde vensterstijl als mijnenveger
Je hebt een muis en dan heb je een paar katten.

Het is de bedoeling met de muis de katten in te sluiten met blokjes voor ze bij de muis zijn. (Het is dus Turn/Timer-based)
Deze blokjes waren groen.
Verder kan het ook zijn dat de muis kaas kon pakken maar dat weet ik niet meer zeker.

O ja, je gaat pas naar moeilijker niveau als de katten dus totaal niet kunnen bewegen (helemaal omringd met blokjes)

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 149249 op 10-09-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108310

het draait wel op xp hoor ;) Gewoon DOSBOX gebruiken, werkt perfect...en dat deuntje is ook mesterlijk in dat spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
@ LookUp
Ik weet welk spel je bedoelt, maar ik kan helaas niet op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

@ thapizza..

vliegspel heb ik twee opties voor je: f16 fighting falcon zoals er al gezegd werdt alleen speelde ik het dus idd op de commodore maar ik herinner het niet zo uitgebreidt als dat jij beschrijft tenzij ik dus een ander spel voor me heb...bij mij was het een witte f 16 waarbij je dus verschillende missies had zoals een lijnvliegtuig beschermen tegen twee "bogeys" en een piloot in zee redden door een reddingsbootje te droppen alleen bleef ik daar altijd hangen omdat het droppen me nooit lukte

EDIT: Dit spel was dus niet f16 maar F/A 18 Interceptor! heb het nog even opgezocht...

Ten tweede kan ik me Tornado als een zeer uitgebreidt spel herinneren wat ook als sim voor de duitse luchtmacht gebruikt werdt toendertijd (kan ik me het verhaal herinneren)...dit was alleen voor de amiga (4600 geloof ik)
echt alle mogelijkheden die je je kon bedenken zaten in dit spel en dus ook bijtanken in de lucht wat echt een hel was (de rest van het spel trouwens ook als je de handleiding niet had)

EDIT: Ik heb geprobeerd hier ook nog wat van terug te vinden maar het lukt me zo 123 niet kan alleen F1 tornado vinden maar dit is totaal niet de sim die ik bedoel...kan wel wat vinden wat erop lijkt qua beschrijving maar er zijn geen plaatjes bij

[ Voor 17% gewijzigd door ScytheNL op 12-09-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:40
@ Logisnack:
Als je dan de verkeerde keuze maakte werd het character nogal bloedig afgeslacht door b.v. een vleesetende plant

Iemand?
Klinkt als The Neverhood, HEEL bizarre puzzle-adventure, compleet van klei gemaakt:
http://www.dreamworksgames.com/Games/Neverhood/
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamworksgames.com/Games/Neverhood/media/sim5.jpg

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

hej allemaal !

ben weer eens op zoek naar een oud spel (speelde het op de 486)

het is een Strategiespel waarbij 2 verschillende landen tegen elkaar vechten
(het zou zo maar WO I of II kunnen zijn)
waarbij ik me kan herinneren dat Frankrijk 1 van de landen was(volgens mij)

de manier van spelen was dat je elke beurt enkele stappen kon zetten met de soldaten en voertuigen die je had.
je had ook artelerie waarbij je van grote afstand (lijkt me ook wel logisch) de vijand kon uitschakelen

Verder had je in de levels verschillende posten die je kon overnemen van de tegenstander
hier kon je dan je legeruitbreiden.

een detail dat ik kan herinneren was dat er voor level 4 of 5 het wachtwoord 'BARON' was

Bedankt alvast :)
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

@ Cenix (eerste pagina) : populous ?
Tha pizza (derde pagina) : Topgun, dat bijtanken was echt moeilijk op de Nintendo 8-bit. Misschien dat dat spel ook al op eerdere platformen uitgekomen was ?

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38022

Hallo mensen,

Moest ook maar eens wat in dit topic posten. Was op zoek naar een oud spel wat ik volgens mij op een 486 heb gespeeld en het was een tennis spel. Het spel was te spelen in dos. Kan zijn dat het in de tijd van windows 3.1 was, maar ik denk dat het nog iets daarvoor was. Het leek bijna wel een 3d spel waarbij tennispeler er uit zag als een draadjesmodel maar dan simpeler (zo ongeveer). Volgens mij waren sommige delen van de spelers ook nog gekleurd (niet helemaal zeker).

Je had verschillende opties waarbij je ook complete seizoen kon doen en dan was je ook nog wel even bezig ook. Je begon als een slecht speler, maar naarmate je meer ging winnen, kreeg je weer wat puntjes erbij, zodat je die kon uitgeven aan je mannetje om die beter te waren. Volgens mij er 8 verschillende opties om je speler beter in te maken (opslag, volley, backhand, forehand, smash en nog een paar dacht ik). Wat ik me nog kan herrineren dat als je de ranglijsten bestormde dat je best een tijdje bezig was om eerste te worden boven aan de wereldranglijst en de beste speler die altijd op nummer 1 stond had de achternaam Lineker. Voornaam weet ik niet meer.

Dit is wel wat ik er nog vanaf weet, en hopelijk is er hier iemand die weet hoe dat spel heet.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

hoi allemaal,

ben op zoek naar een MMORPG, die ik mij meen te herinneren gratis was. de characters zagen er nogal kiddy uit, en er is een groot topic rond hier op GoT. helaas zit ik al uren posts te doorspitten op de zoekterm [mmorpg] maar ik kom er niet echt uit. Het spel zelf zag er heel kleurrijk uit. Meer info kan ik helaas niet geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 102516 schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:26:
hoi allemaal,

ben op zoek naar een MMORPG, die ik mij meen te herinneren gratis was. de characters zagen er nogal kiddy uit, en er is een groot topic rond hier op GoT. helaas zit ik al uren posts te doorspitten op de zoekterm [mmorpg] maar ik kom er niet echt uit. Het spel zelf zag er heel kleurrijk uit. Meer info kan ik helaas niet geven....
Deze zoek je ;)
[rml][ PC MMORPG] ROSE Online - deel 11[/rml]

Alleen is het spel niet gratis meer ondertussen.

• Bor

Bor

Ik zoek een spel waar ik min of meer de titel van weet, dwz ik weet de exacte titel niet en kan er ook geen info over vinden. De titel die mij bij staat is iets van "Motox". Het is een motorcross spel wat je met meerdere spelers kunt spelen. Er zijn verschillende klassen motoren (cc verschillen). Er zit een mapmaker bij waar je zelf de leukste dingen mee kunt bouwen :) Het spel is ongeveer uit het P1 - PII tijdperk dacht ik. Het is ook niet het spel "Moto-x" (hoewel de titel toch hetzelfde kan zijn) dat ik zie wanneer ik "motox game" zoek in google images.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 17-09-2005 01:22 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 149249 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:16:
Ik dacht dat ik dit topic nooit nodig ging hebben, maar toch ben ik opeens op zoek naar een spel.

Het is een Windows spel met dezelfde vensterstijl als mijnenveger
Je hebt een muis en dan heb je een paar katten.

Het is de bedoeling met de muis de katten in te sluiten met blokjes voor ze bij de muis zijn. (Het is dus Turn/Timer-based)
Deze blokjes waren groen.
Verder kan het ook zijn dat de muis kaas kon pakken maar dat weet ik niet meer zeker.

O ja, je gaat pas naar moeilijker niveau als de katten dus totaal niet kunnen bewegen (helemaal omringd met blokjes)

Alvast bedankt.
Onder het motto beter laat dan nooit, het spel dat je bedoeld heet Rodents Revenge

🖥️ | 🚗

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 102516 schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:26:
hoi allemaal,

ik denk dat je Flyff bedoelt, de karacters zijn allemaal net kinderen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

DropjesLover schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:44:
[...]

ik denk dat je Flyff bedoelt, de karacters zijn allemaal net kinderen...
Ik denk dattie Maplestory bedoelt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.