U zijt geweldig, dat is em!
Schitterend, ik heb het spel kunnen localiseren dankzij jouw tipKhaine666 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:42:
[...]
Ik denk eerder perestojka (of hoe je het ook schrijft!) aangezien de vrager met gorbatsjov in z'n hoofd zat.
Die eerste komt mij helaas niet bekend voor.
Het heet 'Perestroika' of 'Toppler'

En hier kan je het gratis en legaal downloaden.. linkje
Veel speelplezier
[ Voor 116% gewijzigd door ScSi op 14-04-2006 19:56 ]
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger gespeeld heb op de C64 of Amiga 500.
Je bent een mannetje (side-scroller) in een donkere omgeving, grond van steen, overwoekerd met mos/gras/lianen e.d. Het deed een beetje ruïne-achtig aan. Vrij in het begin vond je al een of ander "armour" waarin je kon gaan (je draaide een kwartslag (alsof het mannetje je aankijk ipv links of rechts) en dan versmolt je met het armour en dan had je meer krachten, je kon vliegen met dat armour aan (maar dat ging op). Leek een beetje een "barbaar met ancient technology" sfeer. Je kon het armour ook achter laten.
Ik hoop dat ik het mij goed herrinner, doel v/h spel weet ik al niet eens meer
Je bent een mannetje (side-scroller) in een donkere omgeving, grond van steen, overwoekerd met mos/gras/lianen e.d. Het deed een beetje ruïne-achtig aan. Vrij in het begin vond je al een of ander "armour" waarin je kon gaan (je draaide een kwartslag (alsof het mannetje je aankijk ipv links of rechts) en dan versmolt je met het armour en dan had je meer krachten, je kon vliegen met dat armour aan (maar dat ging op). Leek een beetje een "barbaar met ancient technology" sfeer. Je kon het armour ook achter laten.
[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 14-04-2006 19:44 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verwijderd
The sacred armour of Antiriad !Empie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:43:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger gespeeld heb op de C64 of Amiga 500.
Link naar wikipedia
link naar freeware remake
Ik had vroeger een vliegspel (waarschijnlijk een dos spel) waarbij je keuze had uit verschillende vliegtuigjes en kon je mee vliegen. Weet er niet echt veel meer over maar het lijkt een beetje op Wings of fury

Je kon ook met je parachute uit je vliegtuig springen, dat weet ik nog wel

ik wil me ook even bij de groep zoekenden voegen: ik zoek een spel, het is vrij nieuws geloof ik, en is een 3d shooter die gratis kan worden gedownload. Ik heb het ooi tergens voorbij zien vliegen, maar had toen een pc waar ik niet op kon gamen. Nu wel weer ff, dus zoek de titel. Het is geen Wolfenstein ET, maar echt redelijk nieuw, ik denk niet ouder dan 2 a 3 maandjes.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
het was Warrock volgens mij nu ik ff een uur heb zitten googlen
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Dat was met stuntvliegtuigjes toch ? Dan weet ik wat je bedoelt, maar ik kom even niet op de naam. Ik zal eens googlen!FreeShooter schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:09:
Ik had vroeger een vliegspel (waarschijnlijk een dos spel) waarbij je keuze had uit verschillende vliegtuigjes en kon je mee vliegen. Weet er niet echt veel meer over maar het lijkt een beetje op Wings of fury
[afbeelding]
----
Edit:
Ik denk dat je Jetstrike bedoelt! Geweldig spel btw

[ Voor 10% gewijzigd door Khaine op 16-04-2006 20:25 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik zoek voor de verandering ook een spel... 
Het is een soort fantasy spel.
Je kon allemaal fantasy beestjes toveren, in het begin allemaal vrij basic & crappy, maar als het spel vordert en je speciale artifacts (brimstone is het enige dat ik nog kan herinneren) vind steeds sterkere beestjes... Die artifacts moest je op het einde of het begin van elke level configureren met een class(of zoiets), dan kon je andere beestjes toveren. Ik geloof dat er 3 classes waren Chaos(rood), Order(Blauw) en Nature(Groen).
Ik herinner me bijvoorbeeld nog dat je in het begin bijvoorbeeld een soort Satyr(met witte vacht, als ik me niet vergis) en een Redcap (die smeet met stenen en doopte zijn hoofddeksel in het bloed van gevallen vijanden om health bij te krijgen) kon toveren en later Eenhoorns en een soort wolven met rode ogen...
Je trekt door het land op zoek naar iets(weet niet meer wat) en gaandeweg moet je met slechte tovenaars vechten. Als je main character health verloor werd je portret, van boven af, meer en meer een schedel, als alleen de schedel nog zichtbaar was, was je dood...
Het spel is denk ik om en bij de 10 jaar oud. Kan meer zijn, misschien minder...
Ik denk iig dat het onder Win95 draaide...
Suggesties, iemand?
Je kon allemaal fantasy beestjes toveren, in het begin allemaal vrij basic & crappy, maar als het spel vordert en je speciale artifacts (brimstone is het enige dat ik nog kan herinneren) vind steeds sterkere beestjes... Die artifacts moest je op het einde of het begin van elke level configureren met een class(of zoiets), dan kon je andere beestjes toveren. Ik geloof dat er 3 classes waren Chaos(rood), Order(Blauw) en Nature(Groen).
Ik herinner me bijvoorbeeld nog dat je in het begin bijvoorbeeld een soort Satyr(met witte vacht, als ik me niet vergis) en een Redcap (die smeet met stenen en doopte zijn hoofddeksel in het bloed van gevallen vijanden om health bij te krijgen) kon toveren en later Eenhoorns en een soort wolven met rode ogen...
Je trekt door het land op zoek naar iets(weet niet meer wat) en gaandeweg moet je met slechte tovenaars vechten. Als je main character health verloor werd je portret, van boven af, meer en meer een schedel, als alleen de schedel nog zichtbaar was, was je dood...
Het spel is denk ik om en bij de 10 jaar oud. Kan meer zijn, misschien minder...
Suggesties, iemand?
Verwijderd
Magic and Mayhem ?Elvis schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:07:
Ik zoek voor de verandering ook een spel...
Suggesties, iemand?
Screenshots
Yay! Dat is'm!
Vielen Dank!
Ik wist niet dat er ooit een vervolg van gemaakt was...
Mail me ffnero355 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:43:
[...]
Alleen nooit de full version kunnen kopenIk hou me aanbevolen !!
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Verwijderd
Ik zoek de naam van een oud Windows 95 spel dat begon met een ondergronds bunker waarin je een tank, jeep, helicopter en nog een voertuig kon selecteren. Vervolgens kon je via top-down view rondrijden op een vrij groot landschap en kon je zowat heel het kamp van je tegenstander stuk schieten(muren, bunkers, afweergeschut). Je tegenstander doet vervolgens hetzelfde met jou en je kamp. Dit spel werkte dmv player vs pc en player vs player(keyboard sharen).
Heeft iemand enig idee hoe het noemt?
[edit] Het is een tiental jaren oud.
Heeft iemand enig idee hoe het noemt?
[edit] Het is een tiental jaren oud.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 23:48 ]
Ik weet precies welk spel je bedoelt.
Je begon in de bunker (doorsnee aanzicht) en zag je jeep/heli/rocket launcher staan, en die ging dan met een lift omhoog, en vanaf dan had je een topdown view, en het was 3d-ish...
Nu nog de naam
Volgens mij had het wel 'Win' in de naam van windows...
Edit: Nee toch niet, is het niet "return fire" ?
Probeer een linkje met screenshots te vinden, wil nog niet echt lukken...
Heb al wel op enkele sites gevonden dat het lijkt alsof het 'abandonware' is.
http://www.fileplanet.com...fileinfo/Return-Fire-Demo
Dit is in ieder geval waar ik meteen aan moest denken.
Ik zie nu pas dat er ook een deel 2 is gemaakt
Je begon in de bunker (doorsnee aanzicht) en zag je jeep/heli/rocket launcher staan, en die ging dan met een lift omhoog, en vanaf dan had je een topdown view, en het was 3d-ish...
Nu nog de naam
[ Voor 70% gewijzigd door gabiballetje op 24-04-2006 17:02 ]
Verwijderd
Owkee, ff een schupke 
Van welke spel is deze avatar ook alweer?
Ik zit mezelf gek te maken, dus het is tijd om hulplijnen in te schakelen
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/219387

Earthworm JimVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:22:
Owkee, ff een schupke
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik zoek de naam van een spel, dat ik op m'n Ericsson PC ( http://pc-museum.com/028-ericsson/index.htm ) veel gespeeld heb.
Er was een bal en een bord. Het was de bedoeling om de bal leidend door het doolhof in het midden van het bord te krijgen.
Bij het inladen van het spel zag je een plaatje van stoere vent a la archibald van storm (Don Lawrence) en die bal. Ik denk dat ie zilver geweest moet zijn, maar op m'n ericsson was 't wat geelachtig.
Ik zit te denken aan Titan of Titus of zoiets..
Iemand?
edit - het was ergens in eind jaren 80.
Er was een bal en een bord. Het was de bedoeling om de bal leidend door het doolhof in het midden van het bord te krijgen.
Bij het inladen van het spel zag je een plaatje van stoere vent a la archibald van storm (Don Lawrence) en die bal. Ik denk dat ie zilver geweest moet zijn, maar op m'n ericsson was 't wat geelachtig.
Ik zit te denken aan Titan of Titus of zoiets..
Iemand?
edit - het was ergens in eind jaren 80.
[ Voor 6% gewijzigd door sparcle op 24-04-2006 22:41 ]
signature
Verwijderd
Thanks, dat is het inderdaad!gabiballetje schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:44:
Ik weet precies welk spel je bedoelt.
Nu nog de naam
Ik was al vergeten dat er toch 3D aan te pas kwam
Jaa!Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:27:
[...]
The sacred armour of Antiriad !
Link naar wikipedia
link naar freeware remake
Super! Nog een freeware remake ook!
Vanavond maar eens proberen
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
zoek ook nog een spelletje..
het is al wat een ouder ruimtespel.. hoe het precies gaat weet ik niet meer,
maar ik weet wel dat je in een geel ruimtevoertuig vloog.. (soort transport ship) en dat je bepaalde missies kon doen in de ruimte en dat je daar heen kon door coordinaten in te voeren en dat je dan op warp snelheid daarheen kon.. (en wat me vaak genoeg gebeurde is dat die het niet meer deed en dat ik snel 3 uur aan het vliegen was om daar te komen)
voor de rest kon je het schip nog cloacken volgens mij en verschillende wapens upgraden..
oh ja.. ook wel handig... je speelde het spel vanuit bovenaanzicht.. dus niet in het schip!!
maar ik weet wel dat je in een geel ruimtevoertuig vloog.. (soort transport ship) en dat je bepaalde missies kon doen in de ruimte en dat je daar heen kon door coordinaten in te voeren en dat je dan op warp snelheid daarheen kon.. (en wat me vaak genoeg gebeurde is dat die het niet meer deed en dat ik snel 3 uur aan het vliegen was om daar te komen)
voor de rest kon je het schip nog cloacken volgens mij en verschillende wapens upgraden..
oh ja.. ook wel handig... je speelde het spel vanuit bovenaanzicht.. dus niet in het schip!!
[ Voor 9% gewijzigd door Rexcore op 28-04-2006 09:32 ]
heb er het hele weekend nog over na zitten denken.. maar heb nog steeds geen flauw idee.. hier toevallig nog iemand?
Freelancer ??Rexcore schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:57:
heb er het hele weekend nog over na zitten denken.. maar heb nog steeds geen flauw idee.. hier toevallig nog iemand?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sorry maar dat zegt me echt helemaal niets, meestal kan ik wel iets verzinnen en lijkt het er op, maar dit zegt me echt niets helaas.Rexcore schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:31:
Ik zoek ook een spelletje..
Je had een kleine soort F1 wagen (kleur groen en oranje) en je liet een lijn achter en mocht niet tegen elkaar zijn lijn botsen. je kon ook nog een raket afschieten zodat je de lijnen kon kapot maken.
Kent iemand de naam van deze spel nog?
Je keek van bovenaf en was met grids. TRON etc. lijkt erop maar dat is 3d
Wie kan me helpen
Edit: PC SPEL (windows 95/98) en je had nog andere kleuerne maar groen en oranje kwam het meest voor
Je had een kleine soort F1 wagen (kleur groen en oranje) en je liet een lijn achter en mocht niet tegen elkaar zijn lijn botsen. je kon ook nog een raket afschieten zodat je de lijnen kon kapot maken.
Wie kan me helpen
Edit: PC SPEL (windows 95/98) en je had nog andere kleuerne maar groen en oranje kwam het meest voor
[ Voor 13% gewijzigd door Alper15 op 01-05-2006 22:32 ]
nope.. het spel is ouder... veel ouder volgens mij
hmm.. zou zo ook niet kunnen weten hoe ik het duidelijker kan uitleggen..gabiballetje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:09:
[...]
Sorry maar dat zegt me echt helemaal niets, meestal kan ik wel iets verzinnen en lijkt het er op, maar dit zegt me echt niets helaas.
misschien een omschrijving van een missie.. misschien helpt dat:
volgens mij de eerste missie ofzo:
je vind een kapot ruimteschip met daarop 1 overlevende, die neem je aan boord.. en een tijdje later word je opgewacht door een bepaalde ras die die overlevende wil hebben... heb je twee keuzes./.. of je levert hem uit of je houd hem en moet tegen ze vechten..
(en dit alles in je ruimteschip natuurlijk) Geen 3d of inside spaceship beelden... alleen maar bovenaanzicht..
Privateer is te nieuw en Elite is 3D. Sorry ik zou het ook niet weten.Rexcore schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:05:
[...]
[...]
hmm.. zou zo ook niet kunnen weten hoe ik het duidelijker kan uitleggen..
je vind een kapot ruimteschip met daarop 1 overlevende, die neem je aan boord.. en een tijdje later word je opgewacht door een bepaalde ras die die overlevende wil hebben... heb je twee keuzes./.. of je levert hem uit of je houd hem en moet tegen ze vechten..
(en dit alles in je ruimteschip natuurlijk) Geen 3d of inside spaceship beelden... alleen maar bovenaanzicht..
Deze is idd pittig. Heb je nog wat info? Waar moet ik aan denken als je het hebt over "oud"? EGA / VGA kleuren (CGA zal wel niet)? 286 / 386? Wing Commander I tijdperk of ouder?Rexcore schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:05:
Zat er een vaste verhaallijn in (zoals de Wing Commanders en 99% van de andere space sims), of werd je los gelaten? (zoals Elite en -in mindere mate- Privateer)? Speelde je een menselijk character of alien?
[edit] Een volledig schot in het duister.. maar was het Space Quest (2 of 3)? Dit was een adventure i.p.v. een space sim, maar enkele dingen komen wel in de buurt (missie, bovenaanzicht, cloaken).
[ Voor 10% gewijzigd door Seraphin op 02-05-2006 16:07 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Het doet mij een beetje denken aan Escape Velocity Nova, maar da's vrij recent. Er zijn wel twee voorgangers, maar die zijn alleen voor de Mac uitgebracht.Rexcore schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:31:
ik gok dat het spel zo rond het 486 tijdperk op de markt was.. dus vga.. (volgens mij weet ik me nog te herinderen dat ik dit spel speelde of b42 flying fortress speelde.. dus van die tijd ongeveer..Seraphin schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:57:
[...]
Deze is idd pittig. Heb je nog wat info? Waar moet ik aan denken als je het hebt over "oud"? EGA / VGA kleuren (CGA zal wel niet)? 286 / 386? Wing Commander I tijdperk of ouder?
Zat er een vaste verhaallijn in (zoals de Wing Commanders en 99% van de andere space sims), of werd je los gelaten? (zoals Elite en -in mindere mate- Privateer)? Speelde je een menselijk character of alien?
[edit] Een volledig schot in het duister.. maar was het Space Quest (2 of 3)? Dit was een adventure i.p.v. een space sim, maar enkele dingen komen wel in de buurt (missie, bovenaanzicht, cloaken).
En het was een semi vaste verhaal lijn.. dus je kon wel gewoon missies doen in bepaalde volgorde.. maar je kon er ook voor kiezen om gewoon naar een heel ander stelsel te vliegen.. (ik weet niet of je dan ook missies kon doen, maar weet wel dat je soms dan andere players tegenkwam van andere rassen)
en ja, je speelt een menselijk character, die wel verschillende aliens tegenkomt..
en het is geen space quest.. want daar heb je veel meer andere beelden.. het enige wat je hier ziet is ruimte, met in het midden jou eigen schip, van boven bekeken.. en het enige wat je dan nog kon oproepen is een map en wat info over je schip geloof ik..
ben al hele dagen aan het zoeken.. en ik vond het schip wel wat op dit plaatje lijken: (het is em niet hoor..

Ik denk dat ik hem weet, volgens mij ook nog ergens origineel liggen.Rexcore schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:05:
[...]
[...]
Is het Nomad? Kom alleen nog een gamefaq tegen, maar geen screenshots.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Solar winds.
Aan de hand van je beschrijving wist ik meteen welk spel je bedoelde maar ik kon ook niet op de naam komen.
(komt trouwens uit 1993)
Aan de hand van je beschrijving wist ik meteen welk spel je bedoelde maar ik kon ook niet op de naam komen.

Verwijderd
hier heb je screenshots : http://www.mobygames.com/game/dos/nomad/screenshotsNick_S schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:37:
[...]
Ik denk dat ik hem weet, volgens mij ook nog ergens origineel liggen.
jij bedoeld project nomad??Nick_S schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:37:
[...]
Ik denk dat ik hem weet, volgens mij ook nog ergens origineel liggen.

???
dit is hem niet.. het spel is qua graphics wel iets nieuwer..
-edit-
maar we komen in de buurt...
[ Voor 5% gewijzigd door Rexcore op 02-05-2006 16:51 ]
ik had lang geleden een vlieg-schiet spel. Ik ben de naam er (natuurlijk
) van kwijt, en het spel zelf trouwens ook....
kenmerken:
- 't is dus een vlieg/schiet spel
- je kijkt van bovenaf
- je vliegt naar bovenkant van het scherm.
- volgensmij was die nog multiplayer ook...
iemand enig idee wel spel dit is?
kenmerken:
- je kijkt van bovenaf
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
omg lees je post gewoon veel te laat!!Goozer schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:45:
Solar winds.
Aan de hand van je beschrijving wist ik meteen welk spel je bedoelde maar ik kon ook niet op de naam komen.(komt trouwens uit 1993)
maar helemaal top!!
bedankt!
yep.. was hem wel.. had alleen die post nog niet gelezen.. tnx voor de moeite iigGoozer schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:54:
En je weet zeker dat het niet solar winds is?
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door Rexcore op 02-05-2006 17:03 ]
Niemand die het weet?Alper15 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:31:
Ik zoek ook een spelletje..
Wie kan me helpen
Lijkt me een briljant spel, en zou opnieuw met moderne graphics uitgevoerd moeten worden, maar het zegt me echt helemaal niets helaas.
Verwijderd
Hiermee beschrijf je ongeveer een paar honderd spellen gok ik. Ik gooi voor de grap de naam "Raptor" neer, want dat was een populair spel. Is dat hem niet, dan hebben we meer details nodig zoals de setting waarin het zich afspeelde, eventuele wapens / powerups etcbartgrefte schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:56:
ik had lang geleden een vlieg-schiet spel. Ik ben de naam er (natuurlijk) van kwijt, en het spel zelf trouwens ook....
kenmerken:
- je kijkt van bovenaf
Volgens mij weet ik wat je bedoelt, alleen kan ff niet op de naam komen. Een veel gespeelde remake van dit spel is volgens mij met soort van hyperbikes. Het had wat weg van Nibbles omdat je ook niet tegen je eigen "staart" aan mocht komen, toch?
Waarschijnlijk weten mensen dan wel wat je bedoelt.
Nee je mocht ook niet tegen je eigen staart botsen + tegen de muren rondom het speelopervlak.Volgens mij weet ik wat je bedoelt, alleen kan ff niet op de naam komen. Een veel gespeelde remake van dit spel is volgens mij met soort van hyperbikes. Het had wat weg van Nibbles omdat je ook niet tegen je eigen "staart" aan mocht komen, toch?
Waarschijnlijk weten mensen dan wel wat je bedoelt.
Ik heb wat gegoogeld op de namen die jij zei maar heb niets gevonden. Bij nibbles vind ik alleen maar java snake games.
Bij het spel wat ik bedoel moet je ook niets oppakken maar proberen om elkaar te laten botsen/insluiten.
Ik had het spel bij een cd gekregen met allemaal verschillende spellen op stuk of 50 gok ik. De cd zijn naam weet ik niet meer maar was iets met gamearcade of zo iets.
pffff..... raptor is het trouwens (volgensmij) niet.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:13:
[...]
Hiermee beschrijf je ongeveer een paar honderd spellen gok ik. Ik gooi voor de grap de naam "Raptor" neer, want dat was een populair spel. Is dat hem niet, dan hebben we meer details nodig zoals de setting waarin het zich afspeelde, eventuele wapens / powerups etc
wat ik er nog van weet.... (krakende hersens) ik weet nog van dat een van de 1e levels boven water (en deels land) afspeelde. De kanonnen (oid) op het land zag je als vierkantjes met een loop eraan. En verder..... een van de "eindbazen" was dacht ik een groot zwaarbewapend geval met rupsbanden en een andere een hoovercraft of sow, ook zwaarbewapend. Verder weet ik zo gauw geen kenmerken. Zodra me wat te binnen schiet (AUW!) hoor je het
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit is Raptor mocht je het niet weten.
OF hoe het spel volledig heet: Raptor - Call of the Shadows

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 03-05-2006 16:13 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ben al wat pics met google tegengekomen hoorRakkerzero schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:13:
Dit is Raptor mocht je het niet weten.
[afbeelding]
Oscar Wilde
Hey,
Ik zoek ook nog een oud spelletje.
Een tank spelletje waarbij je allemaal missies moest doen.
Je hebt een 90 graden hoek waarvan je kijkt.
Verder zijn er vele power ups zoals raketten, flametrowher etc.
Je had een level vrij in het begin die was een soort dorpje met allemaal rieten hutjes.
Ook was het volgens mij mogelijk om mensen te overrijden.
Ik weet dat het spel ooit een keer op un twilight stond ergens tussen 20-40 maar ik kan die twilights niet meer vinden. (ik had ze allemaal tot 50)
Ik weet wel dat ik dat spel tegelijk op mijn computer had met holiday island (goeie oude tijd)
Iemand moet dit spel wel kennen.
Mvg,
Ik zoek ook nog een oud spelletje.
Een tank spelletje waarbij je allemaal missies moest doen.
Je hebt een 90 graden hoek waarvan je kijkt.
Verder zijn er vele power ups zoals raketten, flametrowher etc.
Je had een level vrij in het begin die was een soort dorpje met allemaal rieten hutjes.
Ook was het volgens mij mogelijk om mensen te overrijden.
Ik weet dat het spel ooit een keer op un twilight stond ergens tussen 20-40 maar ik kan die twilights niet meer vinden. (ik had ze allemaal tot 50)
Ik weet wel dat ik dat spel tegelijk op mijn computer had met holiday island (goeie oude tijd)
Iemand moet dit spel wel kennen.
Mvg,
[ Voor 11% gewijzigd door BlueKeenan op 03-05-2006 16:58 ]
Verwijderd
Ik zoek een niet zo heel oud spelletje.
Het was een online spelletje waar je allerlei dingen moest verzamelen zodat je dingen kon bouwen. Zo als iets voor ruimteschepen, cannons etc etc.
Het is hier wel eens voorbij gekomen, en op Techzine waren ze er ook helemaal gek van. Heb dit een lange tijd gespeeld .. maar vond het daarna wat eentonig wordne.
Nu wil ik het weer gaan spelen .. maar ik ben de naam vergeten met mijn stomme kop.
Wie kan me helpen?
(Ik weet wel dat alles blauw met zwart was .. dus heel de website.)
Het was een online spelletje waar je allerlei dingen moest verzamelen zodat je dingen kon bouwen. Zo als iets voor ruimteschepen, cannons etc etc.
Het is hier wel eens voorbij gekomen, en op Techzine waren ze er ook helemaal gek van. Heb dit een lange tijd gespeeld .. maar vond het daarna wat eentonig wordne.
Nu wil ik het weer gaan spelen .. maar ik ben de naam vergeten met mijn stomme kop.
Wie kan me helpen?
Misschien Major Stryker? Beetje primitief in vergelijking met Raptor maar toch een dijk van een spel... (Ouder dan Raptor ook)bartgrefte schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:56:
ik had lang geleden een vlieg-schiet spel. Ik ben de naam er (natuurlijk) van kwijt, en het spel zelf trouwens ook....
kenmerken:
- je kijkt van bovenaf
Forget your fears...
...and want to know more...
Ik denk Ogame.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:12:
Wie kan me helpen?
www.ogame.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Seraphin op 04-05-2006 13:44 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Hey mensen,
Ik ben op zoek naar de titels van twee spellen die ik vroeger veel speelde, maar hoe ik ook probeer de titels naar boven te halen het lukt me maar niet. Toen zag ik deze topic en ik hoop dat ik hulp kan krijgen de titels nu toch boven water te krijgen.
Ik zal de 2 spellen zo naukeurig mogelijk proberen te beschrijven:
1: Het eerste spelletje, is voor de PC en speelt zich af in de middeleeuwen. Je hebt zeg maar een klein dorpje wat je moet opbouwen door farms te maken voor eten huizen waar mannetjes met vrouwtjes gaan en dan komen er kleine af en toe als het nacht is. Ook in de nacht lopen er af en toe zombies naar het dorpje waardoor je wachters moet hebben.
Het spel heeft veel weg van bijv Settlers, Cim City, AoE, Black & White enzo maar dat is eht niet. De graphics zijn heel simpel en het spel speelde ik rond 2000 vermoed ik maar dit weet ik niet zeker. Ik denk dat de graphics nog het meeste weg hebben van Settlers.
2: Het tweede spel is ook voor de PC, Je speelt zeg maar een avontuurier waarbij je allemaal puzzels moet oplossen. Toen dit spel uit was was ik nog heel jong en me vader speelde het veel. Wat mij nog bijgebleven is was dat je op gegeven moment een diepte in sprint en dan stenen gebruikt om je val te breken als een soort tussenfilmpje. Ook komt er op een bepaald moment in het spel moet je puzzels oplossen terwijl er golems rondlopen. Ik denk dat dit spel rond 1995-2000 uitkwam. Het spel het hele goeie graphics voor die tijd, maar nu zal het wsl niks meer voorstellen
Ik ben op zoek naar de titels van twee spellen die ik vroeger veel speelde, maar hoe ik ook probeer de titels naar boven te halen het lukt me maar niet. Toen zag ik deze topic en ik hoop dat ik hulp kan krijgen de titels nu toch boven water te krijgen.
1: Het eerste spelletje, is voor de PC en speelt zich af in de middeleeuwen. Je hebt zeg maar een klein dorpje wat je moet opbouwen door farms te maken voor eten huizen waar mannetjes met vrouwtjes gaan en dan komen er kleine af en toe als het nacht is. Ook in de nacht lopen er af en toe zombies naar het dorpje waardoor je wachters moet hebben.
Het spel heeft veel weg van bijv Settlers, Cim City, AoE, Black & White enzo maar dat is eht niet. De graphics zijn heel simpel en het spel speelde ik rond 2000 vermoed ik maar dit weet ik niet zeker. Ik denk dat de graphics nog het meeste weg hebben van Settlers.
2: Het tweede spel is ook voor de PC, Je speelt zeg maar een avontuurier waarbij je allemaal puzzels moet oplossen. Toen dit spel uit was was ik nog heel jong en me vader speelde het veel. Wat mij nog bijgebleven is was dat je op gegeven moment een diepte in sprint en dan stenen gebruikt om je val te breken als een soort tussenfilmpje. Ook komt er op een bepaald moment in het spel moet je puzzels oplossen terwijl er golems rondlopen. Ik denk dat dit spel rond 1995-2000 uitkwam. Het spel het hele goeie graphics voor die tijd, maar nu zal het wsl niks meer voorstellen
1: Knights & Merchants (zelf nooit gespeeld, de zombies kan ik ook niet plaatsen. Anders Beast & The Bumpkins)
2: = Tomb Raider?
Wie weet de titel van dit spel:
Je zit in de toekomst, (spel was 3 of 4 cd's dacht ik) je hebt een vliegende auto, en je bent een politie agent. Je moet moorden enzo oplossen, en je kunt naar verschillende plekken. Het was een compleet verhaal. Heb het volgens mij op mn 233 mhz gespeeld.
Ik zou graag de titel willen weten, je moet schiet trainingen doen, en door appartementen op een CSI achtige manier click and find doen.
Bvd.
Je zit in de toekomst, (spel was 3 of 4 cd's dacht ik) je hebt een vliegende auto, en je bent een politie agent. Je moet moorden enzo oplossen, en je kunt naar verschillende plekken. Het was een compleet verhaal. Heb het volgens mij op mn 233 mhz gespeeld.
Ik zou graag de titel willen weten, je moet schiet trainingen doen, en door appartementen op een CSI achtige manier click and find doen.
Bvd.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Blade Runnerkecin schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:43:
Wie weet de titel van dit spel:
Bvd.
Ja dat is hem! Bedankt!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hmm, ik zoek de titel van een 3D space shooter, een soort van Descent maar dan in de ruimte, uit 1995 of 1996.
Ik herinner me er niet veel meer van maar ik had een demo met één level. Detail was dat het spel "speciaal" geschreven was voor MMX, wat toen nieuw was.
Je kon op rotsblokken schieten, en ook docken in een ruimteschip. Iemand?
Ik herinner me er niet veel meer van maar ik had een demo met één level. Detail was dat het spel "speciaal" geschreven was voor MMX, wat toen nieuw was.
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reacties, maar die titels zijn niet die ik zocht.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:49:
Hey mensen,
Ik zal de spellen nog verder toelichten:
In het eerste spel wordt het dag en nacht, wanneer het nacht is is het scherm donker en brand er licht binnen de huizen, en de zombies en skelletjes die af en toe uit het kerkhof komen hebben gele ogen. Als een stel kinderen krijgt kan je die opvoeden en er een wachter van maken of een farmer of trademan enzo. De graphics zijn heel simpel en cartoony, het lijkt niet echt op een spel zoals AoE, of K&M. Meer richting de stijl van lemmings.
Het tweede spel is niet tomb raider. het is wel ongeveer hetzelfde principe maar je speelt met een mannelijk character en het spel is vrij moeilijk. De perspective is wel ongeveer gelijk aan tomb raider. De meeste tijd gaat om in het oplossen van moeilijke puzzels, maar vijanden doodschieten oid komt niet voor zover als ik weet. Op het laatste stuk wat ik me nog kon herinneren liep je op een etage vol met stenen golems, wanneer je de puzzel starte door knoppen in te drukken kwamen ze tot leven en begnnen ze je langzaam achterna te lopen. Je kon ze niet doden etc en je moest toen de puzzel verder zien op te lossen. Heel erg spannend dus
1. doet me denken aan cultures, het is iets te lang geleden om te herinneren of er ook zombies in voorkwamen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Ik gok dat je Descent: Freespace bedoelt. De naam is wat misleidend, want het heeft niets met Descent te maken. Het is wel een erg goed spel en deel 2 werd zelfs zonder de naam 'Descent' een succes.Dawai schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:59:
Hmm, ik zoek de titel van een 3D space shooter, een soort van Descent maar dan in de ruimte, uit 1995 of 1996.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 18:23 . Reden: Freespace -> Descent, foutje :P ]
Wat screens bekeken, volgens mij is dit 'mVerwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:02:
[...]
Ik gok dat je Descent: Freespace bedoelt. De naam is wat misleidend, want het heeft niets met Descent te maken. Het is wel een erg goed spel en deel 2 werd zelfs zonder de naam 'Freespace' een succes.
Voor zover ik kan zien was ie uit in 1998, ik dacht dat het vroeger was, maar volgens Wikipedia was MMX ook pas uit in 1997

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
speelt zich "te ver weg" af, spel dat ik bedoel was gewoon op de aarde (voor zover de levels daar op lijken)Aetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 02:39:
[...]
Misschien Major Stryker? Beetje primitief in vergelijking met Raptor maar toch een dijk van een spel... (Ouder dan Raptor ook)
Oscar Wilde
Zucht, en ik dacht al dat het aan mij lag dat ik titels door elkaar haalde in mijn hoofdVerwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:02:
Ik gok dat je Descent: Freespace bedoelt. De naam is wat misleidend, want het heeft niets met Descent te maken. Het is wel een erg goed spel en deel 2 werd zelfs zonder de naam 'Descent' een succes.
Verwijderd
Stellar FrontierDawai schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:59:
maybe?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een oud schaakspel. Het speelt zich af in een oud middeleeuwse omgeving en je rijdt op een paard. Dan kun je steeds naar bepaalde plaatsen toerijden en moet je daar vragen oplossen. Ook moet je steeds tegen soort van "hoofdbazen" een potje schaken. Ik weet niet meer hoe het heet, iemand een naam voor me?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Raiden dan misschien?bartgrefte schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:49:
[...]
speelt zich "te ver weg" af, spel dat ik bedoel was gewoon op de aarde (voor zover de levels daar op lijken)
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
The Horde ?Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor de snelle reacties, maar die titels zijn niet die ik zocht.
Ik zal de spellen nog verder toelichten:
In het eerste spel wordt het dag en nacht, wanneer het nacht is is het scherm donker en brand er licht binnen de huizen, en de zombies en skelletjes die af en toe uit het kerkhof komen hebben gele ogen. Als een stel kinderen krijgt kan je die opvoeden en er een wachter van maken of een farmer of trademan enzo. De graphics zijn heel simpel en cartoony, het lijkt niet echt op een spel zoals AoE, of K&M. Meer richting de stijl van lemmings.
Verwijderd
Vroeger speelde ik altijd met veel plezier het spel "Tyrian", of "Tyrian 2000". Is uit dezelfde tijd ongeveer als Raptor, alleen vond ik Tyrian altijd veel leuker. Het was kleurrijker, exotischer, etc. Misschien is dat het spel dat je bedoelt?bartgrefte schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:15:
[...]
ben al wat pics met google tegengekomen hooris em niet.
Screenshot:

nope
nope, ook niet.... thanx anywayVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:46:
[...]
Vroeger speelde ik altijd met veel plezier het spel "Tyrian", of "Tyrian 2000". Is uit dezelfde tijd ongeveer als Raptor, alleen vond ik Tyrian altijd veel leuker. Het was kleurrijker, exotischer, etc. Misschien is dat het spel dat je bedoelt?
Screenshot:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-05-2006 22:05 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Het spel lijkt er veel op idd, ik heb de demo gedownload maar ik denk toch niet dat het de titel is die ik zoek. Helemaal niks in het spel komt me nml bekend voor maar de stijl lijkt er wel op.Magic schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:58:
1. doet me denken aan cultures, het is iets te lang geleden om te herinneren of er ook zombies in voorkwamen.
The horde is het ook niet jammergenoeg :<
Ik dacht dat ik het spel toendertijd van een twilight cd had gehaald, ik denk dat ik ze maar eens ga opzoeken en dan alles af ga lopen
IK bedacht me vandaag dat ik ooit een 3d space FPS gespeeld heb 
Gelukkig kan ik de naam ervan nog wel herinneren.
Star wars: shadow of the empire
Wat een cool spel was dat zeg. Ik heb me daar erg mee vermaakt
Gelukkig kan ik de naam ervan nog wel herinneren.
Star wars: shadow of the empire
Wat een cool spel was dat zeg. Ik heb me daar erg mee vermaakt
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Planetarion? Ook een poos gespeelt, maar kost nu volgens mij centjes. Zie dat je hem al had. Ogame lijkt hier volgens mij wel veel op.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:12:
Wie kan me helpen?
Klinkt toch echt als, zoals al genoemt, Beasts and BumpkinsVerwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:49:
'snachts doen die lekkere blonde dames "noekie" met die boeren, en krijgje kinderen. Mannen kun je naar een guild sturen zodat ze een beroep krijgen; Knight, Archer, etc. Zijn ook velden waar zombies je dorp aanvallen, en bijv je koeien vermoorden, of je mensen ziek maken. Erg grappig spel
[ Voor 45% gewijzigd door frickY op 07-05-2006 14:09 ]
Verwijderd
Yep dat is hem, dankje!Klinkt toch echt als, zoals al genoemt, Beasts and Bumpkins
'snachts doen die lekkere blonde dames "noekie" met die boeren, en krijgje kinderen. Mannen kun je naar een guild sturen zodat ze een beroep krijgen; Knight, Archer, etc. Zijn ook velden waar zombies je dorp aanvallen, en bijv je koeien vermoorden, of je mensen ziek maken. Erg grappig spelHeeft ook een eigen topic hier op GoT.
Had ik hem toch in eerste instantie al goed
Ik ben op zoek naar een oud spelletje (1998 of iets rond die tijd)
Het spel ging over Europa, en je moest allerlei vragen beantwoorden over Europese landen...
Als je de vragen goed had ontving je geld (ECU's voor zover ik weet), waardoor je weer naar andere landen kon reizen...
Als je in een land zat kreeg je zo'n heel erg mono-achtig klinkend volkslied van dit land te horen...
Weet iemand welk spel dit is?
Het spel ging over Europa, en je moest allerlei vragen beantwoorden over Europese landen...
Als je de vragen goed had ontving je geld (ECU's voor zover ik weet), waardoor je weer naar andere landen kon reizen...
Als je in een land zat kreeg je zo'n heel erg mono-achtig klinkend volkslied van dit land te horen...
Deze volgens mijProblem? schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:22:
Saved by the buoyancy of citrus
En voor degene die geen zin heeft in sites waar je je voor freeware dient te registreren:
Off_To_Europe.zip (510 kB)
Off_To_Europe.zip (510 kB)
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Volgens mij bedoel je "Ronde van Europa"?Problem? schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:22:
http://www.transposia.com...iespel/rve/rveproduct.htm
Ik ben op zoek naar een Nintendo16bit spel, het is echt al lang geleden en weet alleen dat er een level was met zombies (dacht ik) in een winkelcentrum
Zombies Ate My Neighbours!!!!!n00bs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:23:
Ik ben op zoek naar een Nintendo16bit spel, het is echt al lang geleden en weet alleen dat er een level was met zombies (dacht ik) in een winkelcentrum
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
IETS meer informatie mag denk ik weln00bs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:23:
Zo moet je het spel maar net kennen om te weten waar je op doelt !
Jah ... nvm dat .... er lopen dus van die mensen rond !
[ Voor 9% gewijzigd door Khaine op 08-05-2006 23:57 ]
Nee, hij bedoelt Off To Europe. Heb het spel zelf ook eindeloos gespeeldAlper15 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:17:
Volgens mij bedoel je "Ronde van Europa"?
http://www.transposia.com...iespel/rve/rveproduct.htm
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Als je het mij vraagt is er zelfs een kans dat de een een vertaling van de ander is
De ECU (European Currency Unit) werd in 1979 ingevoerd en op 1 januari 1999 vervangen door de Euro.gabiballetje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:31:
Als je het mij vraagt is er zelfs een kans dat de een een vertaling van de ander is
"Off To Europe" is een dusdanig oud spel dat hierin nog gebruik werd gemaakt van de ECU
Verwijderd
Ik ben op zoek naar de naam van een heel oud spel (mijn eerste spel ooit ) die ik ooit dagenlang op mn oude 286 pc speelde
. Het spel doet me ergens denken aan pacman.
Hier zijn wat kenmerken die ik me nog kan herinneren:
- Het is een actie/schietspel en speelt zich af in een doolhof.
- Je ziet eruit als een pacman-achtig figuur en kan in 8 richtingen schieten.
- Je begint in het doolhof waar zich een paar 'basissen' bevinden die erals volgt uitzien:
<pre> _____ _____
| |
| |
| |
|_____ _____|
</pre>
(vierhoek met in elke zijde een gat in het midden)
- Uit deze 'basissen' komen in de loop van de tijd allemaal 'mannetjes' die er ongeveer zo uitzien:
⊄>
waarbij de pijl aangeeft in welke richting hij schiet.
- Doel van het spel is om alle basissen en mannetjes te vermoorden. Dit moet je zo snel mogelijk doen aangezien steeds meer mannetjes uit de basissen verschijnen tot een bepaald maximum.
- In de latere levels zijn er in het begin meer basissen aanwezig en is het maximaal aantal toegestane mannetjes hoger.
- Je krijgt later ook nog te maken met een sterkere soort mannetjes geloof ik.
- Je kan de randen van het doolhof gebruiken als spiegel om zo om het hoekje te schieten, maar je (enige) wapen heeft wel een bepaald bereik.
Hier zijn wat kenmerken die ik me nog kan herinneren:
- Het is een actie/schietspel en speelt zich af in een doolhof.
- Je ziet eruit als een pacman-achtig figuur en kan in 8 richtingen schieten.
- Je begint in het doolhof waar zich een paar 'basissen' bevinden die erals volgt uitzien:
<pre> _____ _____
| |
| |
| |
|_____ _____|
</pre>
(vierhoek met in elke zijde een gat in het midden)
- Uit deze 'basissen' komen in de loop van de tijd allemaal 'mannetjes' die er ongeveer zo uitzien:
⊄>
waarbij de pijl aangeeft in welke richting hij schiet.
- Doel van het spel is om alle basissen en mannetjes te vermoorden. Dit moet je zo snel mogelijk doen aangezien steeds meer mannetjes uit de basissen verschijnen tot een bepaald maximum.
- In de latere levels zijn er in het begin meer basissen aanwezig en is het maximaal aantal toegestane mannetjes hoger.
- Je krijgt later ook nog te maken met een sterkere soort mannetjes geloof ik.
- Je kan de randen van het doolhof gebruiken als spiegel om zo om het hoekje te schieten, maar je (enige) wapen heeft wel een bepaald bereik.
Verwijderd
jaaaaaaaaaaCyphax schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:49:
Dat klinkt wel heel erg als snipes.
En snipes is historisch
(eerste netwerkapp ooit voor een PC)
Hier heb je trouwens een compleet Wikipedia artikel daarover, werkelijk schitterend.
bedankt
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een spel op de Sega console,
Het thema was duidelijk Looney Toones omdat bijna elke looney tune erin zat.
Je kon verschillende spellen kiezen, voetbal en bowlen bijvoorbeeld. Elke looney toone character had speciale kwaliteiten zeg maar. Weet iemand wat ik bedoel?
Je kon verschillende spellen kiezen, voetbal en bowlen bijvoorbeeld. Elke looney toone character had speciale kwaliteiten zeg maar. Weet iemand wat ik bedoel?
Ja dat is hem... geweldig spelMetroidPrime schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:53:
[...]
Zombies Ate My Neighbours!!!!!Hier in Europa is het spel ook onder de naam Zombies bekend.
Nu zoek ik nog 1 game is vaak op de reclame (kan hem met google niet vinden) is een race game, ziet er zeer realistisch uit is voor PS2 en Xbox, pc weet ik niet. Het is geen rally game zo ver ik weet en het was deel 3 of 4
Grand Turismo
[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 12-05-2006 18:04 ]
Ik zoek de naam van een (freeware) spelletje uit het 286/386 tijdperk.
Het spel was opgebouwd uit een langgerekt veld waar je links en rechts kon scrollen.
Aan beide zijden stonde een basis waaruit je tanks, soldiers en van alles uit kon produceren.
(WO2 materiaal)
Deze liepen/reden/vlogen dan langzaam naar de andere kant tot ze een unit van de andere kant tegenkwamen en daar tegen gingen vechten. De bedoeling was uiteraard de basis aan de andere kant kapot te schieten.
iemand een idee?
Het spel was opgebouwd uit een langgerekt veld waar je links en rechts kon scrollen.
Aan beide zijden stonde een basis waaruit je tanks, soldiers en van alles uit kon produceren.
(WO2 materiaal)
Deze liepen/reden/vlogen dan langzaam naar de andere kant tot ze een unit van de andere kant tegenkwamen en daar tegen gingen vechten. De bedoeling was uiteraard de basis aan de andere kant kapot te schieten.
iemand een idee?
Dat is waarschijnlijk Tiny Toon Adventures: Acme All-Stars, zie ook hierVerwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:28:
Ik ben op zoek naar een spel op de Sega console,
Verwijderd
Hmm, doet me heel erg denken aan het spel "Herzog" op de MSX2 destijds. Maar dat was futuristisch en met rijdende voertuigen en infanterie. Tevens scrolde het niet horizontaal, maar verticaal.defiler1974 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:16:
Ik zoek de naam van een (freeware) spelletje uit het 286/386 tijdperk.
(WO2 materiaal)
iemand een idee?
Hier is later een vervolg op gekomen: Herzog Zwei. Deze heb ik zelf echter nooit gespeeld, en ik weet ook niet of dit op de PC of een ander platform was. Wel zie ik zo snel in google dat het er wat minder futuristisch uitziet.
Verwijderd
Herzog is ook het enige spel dat ik kon verzinnen jaVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:22:
[...]
Hmm, doet me heel erg denken aan het spel "Herzog" op de MSX2 destijds. Maar dat was futuristisch en met rijdende voertuigen en infanterie. Tevens scrolde het niet horizontaal, maar verticaal.
Hier is later een vervolg op gekomen: Herzog Zwei. Deze heb ik zelf echter nooit gespeeld, en ik weet ook niet of dit op de PC of een ander platform was. Wel zie ik zo snel in google dat het er wat minder futuristisch uitziet.
Ik zoek een spel dat op de Amiga gespeeld werd..
Je moest met een Ninja figuur als hoofdrolspeler door moerassen etc zien te komen met vijanden op de weg.
Ik heb dit spel waarschijnlijk gespeeld toen ik ongv. tussen de 7 en 9 jaar oud was, dat is zo'n 12 a 10 jaar geleden.
Het spel stond op zo'n huge-*ss floppie.. helemaal zwart en stuk groter dan hedendaagse floppies en ook stuk dunner ...
Enig idee?
Je moest met een Ninja figuur als hoofdrolspeler door moerassen etc zien te komen met vijanden op de weg.
Ik heb dit spel waarschijnlijk gespeeld toen ik ongv. tussen de 7 en 9 jaar oud was, dat is zo'n 12 a 10 jaar geleden.
Het spel stond op zo'n huge-*ss floppie.. helemaal zwart en stuk groter dan hedendaagse floppies en ook stuk dunner ...
Enig idee?
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Lijkt erop dat je een commodore 64 spel bedoeld, Amiga maakt ook gebruik van 3.5" diskettes.Narf717 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:10:
Ik zoek een spel dat op de Amiga gespeeld werd..
Enig idee?

The Last Ninja
[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 18-05-2006 21:53 ]
Verwijderd
Snipes idd, dacht er ook gelijk aan, wat heb ik dat vaak gespeeldCyphax schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:49:
Dat klinkt wel heel erg als snipes.
En snipes is historisch
(eerste netwerkapp ooit voor een PC)
Hier heb je trouwens een compleet Wikipedia artikel daarover, werkelijk schitterend.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 14:24 ]
Dit topic is gesloten.