Jaaah, merci
Verwijderd
U.S Navy Fighters ?Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:54:
[...]
Als ik me niet vergis is dat:
F19 stealth fighter
Je kon ook een soort carriere spelen. Had je primairy target en secondary. Dat waren je main targets. Voor de rest kon je ook alle andere vijandelijke vliegtuigen neerknallen.
F-16 Fighting Falcon ?
moet je deze index even kijk :
http://www.download-full-.../simulations/f/index.html
Ben al geruime tijd op zoek naar de naam van een game welke ik een aantal jaar geleden op een LAN heb gespeeld. Kan me herinneren dat het een lemmings achtige layout had en dat je elkaar als soldaatjes moest afknallen. Het spel heette volgens mij ook soldier ofzo maar kom het nergens meer tegen elke link die ik vind is niet het spel dat ik zoek. Een heel simpel maar zeker vermakelijk en versalvend spelletje.
Wordt heel veel multiplayer gespeeld tot 8 spelers. Meer informatie kan ik er niet over geven omdat dit alles is wat me bij staat. Zal toch wel iemand zijn die dit spel ook heeft gespeeld.
Wordt heel veel multiplayer gespeeld tot 8 spelers. Meer informatie kan ik er niet over geven omdat dit alles is wat me bij staat. Zal toch wel iemand zijn die dit spel ook heeft gespeeld.
nVENTIV
i roger that
Wat er ook gebeuren moogh...
Omdat 3 maal scheepsrecht is zeg ik ook Soldat
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Jaaaa! Tof had het topic niet gezien inderdaad mijn excuses. Soldat is idd het spel dat ik zoek!
nVENTIV
Nederlands(?) spel, waarbij je een boer bent die zijn land moet onderhouden, sloten eromheen schoonvegen en vissen los laten tegen het dichtslibben.
Was in DOS, heb het gespeelt op de 486 (kan ook een stuk eerder gemaakt zijn, graphics waren niet moeders mooiste), als iemand weet hoe het heet, ben ik je zeer dankbaar.
Was in DOS, heb het gespeelt op de 486 (kan ook een stuk eerder gemaakt zijn, graphics waren niet moeders mooiste), als iemand weet hoe het heet, ben ik je zeer dankbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door RoadKill21 op 12-03-2006 14:50 ]
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Hallo ik ben ook op zoek naar de naam van een spel.
Het is/was een spel op de PC
Type was een RPG
Wat het doel was ben ik kwijt, enigste wat ik nog weet is dat er een grote witte handschoen in voorkwam. En ook iets met een regenboog ofzo.
Je moest ook div drankjes maken om problemen op te lossen.
als iemand mij kan helpen harstikke bedankt alvast.
Type was een RPG
Wat het doel was ben ik kwijt, enigste wat ik nog weet is dat er een grote witte handschoen in voorkwam. En ook iets met een regenboog ofzo.
Dat heet "Zorg om het water", en je kunt behalve boerenland ook stedelijke gebieden drooghouden etc. Heb het vroeger op school gespeeld, ligt hier nog op diskette.RoadKill21 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:38:
Nederlands(?) spel, waarbij je een boer bent die zijn land moet onderhouden, sloten eromheen schoonvegen en vissen los laten tegen het dichtslibben.
[afbeelding]
Verwijderd
Legend of Kyrandia II : The hand of fate !fleppuhstein schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:45:
Hallo ik ben ook op zoek naar de naam van een spel.
Type was een RPG
Link naar screenshots
Dankjewel, dat was 'emMadMarky schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:39:
[...]
Dat heet "Zorg om het water", en je kunt behalve boerenland ook stedelijke gebieden drooghouden etc. Heb het vroeger op school gespeeld, ligt hier nog op diskette.
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Verwijderd
Arx fatalis misschien ? screenshotsHaijo schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:26:
Hee,ik zoek de naam van een fantasy RPG dungeon spel, waarbij je dus door een kerker moest rennen, maar het meest innovatiefe was dat je met je muis Runes kon tekenen en daadwerkelijk daarmee spells kon casten, de titel was iets met Rune ofzo? Altijd al wil spelen maar er nooit aan gedacht om het te kopen.
Het spel wat ik zoek is een platform spel voor pc, waarbij je als een soort eekhoorn muntjes moest verzamelen. Het mooie was dus dat je je helemaal de ziekte kon zoeken naar alle muntjes (en alle verborgen gangen etcetera), maar nooit dood kon gaan. Ideaal vermaak voor 's nachts dus. Helaas kan ik het spel of de naam ervan niet meer achterhalen. We hebben het vroeger waarschijnlijk op cd-rom gehad, maar die zijn bij een inbraak allemaal meegenomen.
Wellicht weet iemand hier waar ik het over heb?
Wellicht weet iemand hier waar ik het over heb?
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Ja, dat speelde mijn zusje ook altijd. Ik zal haar eens vragen.
EDIT:
EDIT 2:
Volgens mij heet het Skunny.
EDIT:
AARGH, everybody, RUN!!!rogue schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:12:
[...]
Voordat je die moeite neemt; ik ben je zusje
Iemand anders?
offtopic:
alles goed verder?
EDIT 2:
Volgens mij heet het Skunny.
[ Voor 76% gewijzigd door Shabbaman op 15-03-2006 19:46 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Voordat je die moeite neemt; ik ben je zusjeShabbaman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:51:
Ja, dat speelde mijn zusje ook altijd. Ik zal haar eens vragen.
Iemand anders?
offtopic:
alles goed verder?
alles goed verder?
[ Voor 9% gewijzigd door rogue op 15-03-2006 16:16 ]
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Ik weet niet of dit hier thuis hoort of dat het een nieuw topic zou moeten zijn..
klik hier.. voor een uitermate goede quizz van oude screens van games.. Vraag me af of iedereen hier de 40 allemaal weet..
klik hier.. voor een uitermate goede quizz van oude screens van games.. Vraag me af of iedereen hier de 40 allemaal weet..

Verwijderd
Ik heb er tot nu toe 34 goed.LongJohn schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:57:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort of dat het een nieuw topic zou moeten zijn..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:07 ]
Verwijderd
38/40 , maar ik denk dat ik die twee die niet ik weet verkeerd heb geschreven ( of ze hebben een alternatieve naam )LongJohn schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:57:
het gaat om vragen :
22
spoiler:
volgens mij "Seven cities of gold"
en 38
spoiler:
Bomberman....toch ?
[edit]
Heeeeey, er is ook een tweede quiz van, op dezelfde site : http://quiz-em-all.com/quizzes/3-computer-game-quiz-2/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 13:50 ]
Verwijderd
FFrenzy: 22 heb je verkeerd.
38 heb je in principe goed maar op de PC had het een andere naam
Verwijderd
heb ze nu alle 40Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:50:
FFrenzy: 22 heb je verkeerd.
Verwijderd
gefeliciteerd! Ik heb er pas 34
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:08 ]
Verwijderd
Ja doe maar. 1, 9, 18 en 23 komen me bekend voor maar ik kan er niet opkomen.
37 en 39 heb ik echt geen flauw idee van.
Verwijderd
1 : de nieuwe versie laat al eeeeeuwen op zich wachtenVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:17:
[...]
Ja doe maar. 1, 9, 18 en 23 komen me bekend voor maar ik kan er niet opkomen.
37 en 39 heb ik echt geen flauw idee van.
9 : Deel van een RPG reeks die al jaren aangeeft dat het het laatste deel is. Hoofdpersoon voelt zich in de wolken
18 : Let's hit the road !
23 : Spacey broertje van nummer 40
37 : Veel ophef over meest recente deel hiervan...iets met koffie
39 : deze gebruik je ook met vissen
[edit] typos
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:24 ]
Verwijderd
bedankt, 1, 9, 18, en 23 heb ik dus nu ook..wat ontzettend dom van me!
Maar 37 en 39 kan ik nog steeds absoluut niet thuisbrengen.
Verwijderd
37 : drie letterige afkorting voor autodiefstalVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:28:
bedankt, 1, 9, 18, en 23 heb ik dus nu ook..wat ontzettend dom van me!
39 : begint met een W
Verwijderd
Gesnapt! Dankjewel!Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:30:
[...]
37 : drie letterige afkorting voor autodiefstal
39 : begint met een W
Verwijderd
en dan nu de tweede quiz !
[edit] Laten we alleen even van het slow-chatten afstappen. Mail me eventueel op mhmberger AT gmail.com
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:39 ]
Van de tweede moet ik alleen nummer 8 nog.. Ddie weet ik dus echt niet.. Ik herken het ook niet echt.. Het enige wat ik weet is dat het een space advanture is.. help

Verwijderd
Zo'n raad-spel is natuurlijk heel leuk om te doen, maar dit topic (en eigenlijk heel Spielerij) is niet bedoeld om je scores of vragen daarmee op te sommen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:07 ]
Verwijderd
Dat realiseerde ik me ook ( alhoewel te laat ) en is ook waarom ik aangaf me daarom maar te mailen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:06:
Zo'n raad-spel is natuurlijk heel leuk om te doen, maar dit topic (en eigenlijk heel Spielerij) is niet bedoeld om je scores of vragen daarmee op te sommen
Als allerlaatste : voor alle andren die vragen hebben m.b.t. de quizzen, bovenin de pagina's staat een link naar de comments, waarin hints worden gegeven.
Wilde het ook alleen maar delen en niet dat iedereen hier zijn vragen ging stellen.. Daarom had ik er dus ook bijgezet dat ik niet zeker wist of ik dit hier wel neer moest zetten..!!Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:06:
Ik zoek de naam van een spelletje, een soort van side-scrolling shooter, waarbij je in zo'n klein grijs scheepje zit, en alles wat op je af komt kapot te schieten. Er zat ook een 2-player mode bij, waarin player 2 een breed bruin ding was. Het zat als demo bij jazz jackrabbit 1, maar die cd ben ik kwijt 
Iemand?
Iemand?
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Verwijderd
hmmm, de enige PC shooter die een beetje lijkt op wat je bedoelt is Tyrian (2000). Die had een 2 player coop-mode waarbij beide spelers los van elkaar konden spelen, maar ook met elkaar konden "docken" en dan als 1 schip konden spelen ( de ene vloog, de anders shoot )geforce guy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:44:
Ik zoek de naam van een spelletje, een soort van side-scrolling shooter, waarbij je in zo'n klein grijs scheepje zit, en alles wat op je af komt kapot te schieten. Er zat ook een 2-player mode bij, waarin player 2 een breed bruin ding was. Het zat als demo bij jazz jackrabbit 1, maar die cd ben ik kwijt
Iemand?
Het was alleen geen side-shooter, maar top-down.
Meer info
Die, klopt! mn geheugen was wat vaag, maar dat is m! thnx, * McGryphon gaat downloaden
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Verwijderd
Ik ben momenteel opzoek naar een commodore game.
Je was hierin een ridder waarmee je wat heen en weer wandelde als ik het me goed herinner ging je eerst naar rechts dan naar boven en weer naar links daar moest je iets of iemand verslaan of halen waarna je vervolgens naar beneden en weer naar rechts moest daar kon je nu naar beneden en veranderde je in een kikker.
Meer van het spel herinner ik met niet omdat ik zo jong was dat ik niet verder kwam.
En toen ik wel games kon uitspelen had ik een 8 bit en kwam het er niet meer van en nu zou ik graag eens willen weten hoe het spel heette zodat ik hem eens op kan zoeken.
Je was hierin een ridder waarmee je wat heen en weer wandelde als ik het me goed herinner ging je eerst naar rechts dan naar boven en weer naar links daar moest je iets of iemand verslaan of halen waarna je vervolgens naar beneden en weer naar rechts moest daar kon je nu naar beneden en veranderde je in een kikker.
Meer van het spel herinner ik met niet omdat ik zo jong was dat ik niet verder kwam.
En toen ik wel games kon uitspelen had ik een 8 bit en kwam het er niet meer van en nu zou ik graag eens willen weten hoe het spel heette zodat ik hem eens op kan zoeken.
Verwijderd
Dragon's Lair ? Link naar backcoverVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:57:
Ik ben momenteel opzoek naar een commodore game.
Iemand die mij kan vertellen welke game er werd gespeeld op de TMF/PU awards waar je onder en boven de grond tegelijk aan het vechten bent met je troepen ?? RTS/RPG Genre 
Wil de DEMO ervan checken al een hele tijd, maar ben de naam vergeten.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik gok op Dragonshard.
[edit]Als reactie op nero355 uiteraard
[edit]Als reactie op nero355 uiteraard
[ Voor 51% gewijzigd door IceStorm op 21-03-2006 17:10 ]
Verwijderd
geen van beide was nog van voor die tijd op de commodore
simpel mannetje zwarte achtergrond endergelijke
Verwijderd
Misschien dan 1 van de volgende ( 3 spellen in dezelfde serie )Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:24:
geen van beide was nog van voor die tijd op de commodore
Finders Keeper
Knight Tyme
Spellbound
Verwijderd
deze komen al een stuk dichter in de buurt maar zijn het niet helaas )-:Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:34:
[...]
Misschien dan 1 van de volgende ( 3 spellen in dezelfde serie )
Finders Keeper
Knight Tyme
Spellbound
in ieder geval zover dank voor de hulp
Verwijderd
Was het een Nintendo DS spel? Zo ja, dan zou het Advance Wars: Dual Strike kunnen zijn.nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:10:
Iemand die mij kan vertellen welke game er werd gespeeld op de TMF/PU awards waar je onder en boven de grond tegelijk aan het vechten bent met je troepen ?? RTS/RPG Genre
Nee was echt op de PC. Dragonshard moet ik nog even testen thuis binnenkort. Bedankt voor de tip in ieder geval. Mocht iemand het 100% zeker weten meld het graag a.u.b.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:27:
Was het een Nintendo DS spel? Zo ja, dan zou het Advance Wars: Dual Strike kunnen zijn.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bij nader inzien twijfel ik tussen Dragonshard en Armies of Exigonero355 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:26:
Nee was echt op de PC. Dragonshard moet ik nog even testen thuis binnenkort. Bedankt voor de tip in ieder geval. Mocht iemand het 100% zeker weten meld het graag a.u.b.

Verwijderd
vraagje misschien is het al gezegd maar er is een spel dat volgens mij nighthawk heet ben ernaar opzoek heb het nog op de basisschool gespeeld. dan was je een indiaan met lang haar en je liep door bossen heen in een soort duke nukem deel 1 stijl alleen dan met bomen en lianenslingers en shit. kan me ook nog herrineren dat je bepaalde diamanten ofzo moest vinden. en je had een bijl
. anyone?

Die heb ik ook gezien ja bij een klein gek ventje die ik kenIceStorm schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:32:
Bij nader inzien twijfel ik tussen Dragonshard en Armies of ExigoHeb ze allebei gespeelt en 1 van die 2 is het 'zonder twijfel'.
Okay, na enig zoekwerk ga ik toch maar eens hulp inschakelen.
Ik ben opzoek naar een oud spel wat erg lijkt op Anno 1602. Je moet met het land van jou keuze (Ned, Fra, Spa, Port, enz) het nieuwe land ontdekken en veroveren.
Het spel is alleen zo oud dat ik de naam vergeten ben. Ik zou het graag nog een keer willen spelen.
Wat ik wel weet:
Je had een boven aanzicht op het speelveld.
Je kon Indianen vriendschappelijk of vijandelijk benaderen.
Het spel is meer dan 10 jaar oud (aangezien ik het thuis nog op onze Olivetti heb gespeeld)
Het stond op een Twilight cd (een verzamel cd met spellen/programmatjes)
Het is niet veel informatie, maar meer kan ik mij echt niet bedenken. Weet iemand misschien waar ik het over heb??
Ik ben opzoek naar een oud spel wat erg lijkt op Anno 1602. Je moet met het land van jou keuze (Ned, Fra, Spa, Port, enz) het nieuwe land ontdekken en veroveren.
Het spel is alleen zo oud dat ik de naam vergeten ben. Ik zou het graag nog een keer willen spelen.
Wat ik wel weet:
Je had een boven aanzicht op het speelveld.
Je kon Indianen vriendschappelijk of vijandelijk benaderen.
Het spel is meer dan 10 jaar oud (aangezien ik het thuis nog op onze Olivetti heb gespeeld)
Het stond op een Twilight cd (een verzamel cd met spellen/programmatjes)
Het is niet veel informatie, maar meer kan ik mij echt niet bedenken. Weet iemand misschien waar ik het over heb??
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Calex --> Colonization? Voldoet wel aan je voorwaarden
Iets wat mensen waarschijnlijk heel makkelijk zullen vinden.
Ik zoek een spel waar je van bovenaf op twee vliegtuigjes keek. Het ene vliegtuigje was van player 1 (pijltjestoetsen), het tweede van player 2. Ze hadden elk een aantal benzine, kogels en missiles, die je rechts en links kon zien.
Er kwamen vijandelijke vliegtuigje die je moest afschieten, en je bleef steeds maar vooruit vliegen. Er kwamen ook balonnen, waar je op schoot om ofwel benzine, kogels of missiles te krijgen. Blijven schieten en je kreeg een weapon powerup.
Als het level gedaan was, schoot je vooruit naar het volgende level. Het moet een chinees spel geweest zijn, want er kwamen allemaal chinese tekens op. Op de diskette stond Dawn Patrol, maar een google leert me dat dat wrschijnlijk verkeerd is.
De laatste power-up wapens waren een soort vlammenwerper en een laser die zowel vooruit, achteruit als links en rechts schoot. Als je daarna een power-up nam, kwam je weer op het normale twee-kogels schieten uit.
Ik zoek een spel waar je van bovenaf op twee vliegtuigjes keek. Het ene vliegtuigje was van player 1 (pijltjestoetsen), het tweede van player 2. Ze hadden elk een aantal benzine, kogels en missiles, die je rechts en links kon zien.
Er kwamen vijandelijke vliegtuigje die je moest afschieten, en je bleef steeds maar vooruit vliegen. Er kwamen ook balonnen, waar je op schoot om ofwel benzine, kogels of missiles te krijgen. Blijven schieten en je kreeg een weapon powerup.
Als het level gedaan was, schoot je vooruit naar het volgende level. Het moet een chinees spel geweest zijn, want er kwamen allemaal chinese tekens op. Op de diskette stond Dawn Patrol, maar een google leert me dat dat wrschijnlijk verkeerd is.
De laatste power-up wapens waren een soort vlammenwerper en een laser die zowel vooruit, achteruit als links en rechts schoot. Als je daarna een power-up nam, kwam je weer op het normale twee-kogels schieten uit.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Ik denk dat je Corsairs bedoelt, maar dat spel is denk ik eerder 8 jaar oud! Ik heb het destijds nog veel gespeeld.CaLeX schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:27:
(...)
(...)
Zie: http://pc.gamezone.com/gamesell/p11124.htm
Mensen, ik heb hier nog een verzoekje voor een wat recenter spel (jaartje of 7 denk ik).
Je speelt een strandbal,
, waarmee je over allerlei ruimtelijke structuren moet zien te navigeren terwijl je verschillende soorten hindernissen zoals stekels en dergelijken moet zien te vermijden.
Is al een tijd aan het knagen in m'n achterhoofd, dus dit topic is een superidee!!
Je speelt een strandbal,
Is al een tijd aan het knagen in m'n achterhoofd, dus dit topic is een superidee!!
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
google denk aan Frenzirynth.Emilio_TT schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 03:06:
Mensen, ik heb hier nog een verzoekje voor een wat recenter spel (jaartje of 7 denk ik).
Je speelt een strandbal,, waarmee je over allerlei ruimtelijke structuren moet zien te navigeren terwijl je verschillende soorten hindernissen zoals stekels en dergelijken moet zien te vermijden.
archetta schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:46:
met IceStorm
[afbeelding]
[afbeelding]
Colonization van Sid Meier
IceStorm schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:35:
Calex --> Colonization? Voldoet wel aan je voorwaarden
Nee
bedankt voor de moeiteartacis schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:27:
[...]
Ik denk dat je Corsairs bedoelt, maar dat spel is denk ik eerder 8 jaar oud! Ik heb het destijds nog veel gespeeld.
Zie: http://pc.gamezone.com/gamesell/p11124.htm
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:30 ]
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Ik zoek de naam van een nieuw spel. Ik zag er een item over in een game-programma op tv.
Als ik het goed heb gaat het over een PS2-spel. In elk geval loop je rond met een figuurtje en moet je eerst een aantal helper-robotjes gaan verzamelen. Als je die verzameld hebt, lopen ze allemaal in een rijtje achter je aan en kunnen ze je helpen bij het doorworstelen van een missie. Zo kun je ze bijvoorbeeld opstellen op elkaar zodat je naar hogere gebieden kunt klimmen, of kun je ze links en rechts van je plaatsen op een lijn en ze laten ronddraaien als een propeller, om vijanden te verslaan.
Iemand enig idee?
Als ik het goed heb gaat het over een PS2-spel. In elk geval loop je rond met een figuurtje en moet je eerst een aantal helper-robotjes gaan verzamelen. Als je die verzameld hebt, lopen ze allemaal in een rijtje achter je aan en kunnen ze je helpen bij het doorworstelen van een missie. Zo kun je ze bijvoorbeeld opstellen op elkaar zodat je naar hogere gebieden kunt klimmen, of kun je ze links en rechts van je plaatsen op een lijn en ze laten ronddraaien als een propeller, om vijanden te verslaan.
Iemand enig idee?
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Dit is het spel: TokobotYoeri schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:22:
Ik zoek de naam van een nieuw spel. Ik zag er een item over in een game-programma op tv.
Iemand enig idee?
Het komt uit op de PSP, op www.gammo.nl staat wel een review over dit spel.
[ Voor 79% gewijzigd door London_Wyverns op 28-03-2006 10:45 ]
Ah crap, dat heb ik laatst ook voorbij zien komen op Gammo gok ik. Ik ga vast nog even op de naam komen.
Woei, ik weet het weer, Tokobot! En geen PS2 maar PSP spel.
edit:
Jaja, nutteloze post, I know
Jaja, nutteloze post, I know
Woei, ik weet het weer, Tokobot! En geen PS2 maar PSP spel.
edit:
Zucht, ik ben blij dat ik mijn steentje weer zo op tijd bij heb kunnen dragen
Zucht, ik ben blij dat ik mijn steentje weer zo op tijd bij heb kunnen dragen
[ Voor 38% gewijzigd door IceStorm op 28-03-2006 10:48 ]
Ik ben ook al heel lang op zoek naar de naam van een spel.
Het was een tankspel, je speelde het op de c64 (denk ik, was een toetsenbord waar je floppy's indrukte), je kon met 2 tegen elkaar spelen. Je kon kiezen uit 3 soorten tanks en dan reed je uit je loods waar je tank instond je basis uit, naar de basis van je tegenstander. Ondeweg kon je mijnen e.d. leggen en muren kapot schieten. Je moest ook benzine loodsen op de andere basis mollen om je tank weer bij te tanken. Als je een gebouw kapot schoot kwamen er mannetjes uit die je plat kon rijden, je zag dan ook bloed.
Ik speelde het altijd tegen me broetje bij me neef, was echt een goed spel.
Het was een tankspel, je speelde het op de c64 (denk ik, was een toetsenbord waar je floppy's indrukte), je kon met 2 tegen elkaar spelen. Je kon kiezen uit 3 soorten tanks en dan reed je uit je loods waar je tank instond je basis uit, naar de basis van je tegenstander. Ondeweg kon je mijnen e.d. leggen en muren kapot schieten. Je moest ook benzine loodsen op de andere basis mollen om je tank weer bij te tanken. Als je een gebouw kapot schoot kwamen er mannetjes uit die je plat kon rijden, je zag dan ook bloed.
Dat klinkt meer als een Amiga eigenlijk.London_Wyverns schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:55:
Het was een tankspel, je speelde het op de c64 (denk ik, was een toetsenbord waar je floppy's indrukte)
Welk spel je bedoelt weet ik helaas niet... sorry
Saved by the buoyancy of citrus
Firepower misschien?London_Wyverns schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:55:

Verwijderd
Ik bedacht me net een spelletje van een jaartje of 12 oud. Het is een racespel met karts en je racet tegen een stuk of 5 andere racers. Op de baan liggen olieplassen en je komt verschillende obstakels tegen als zombies en koeien die midden op de weg lopen. Iemand een idee?
Verwijderd
Neeee, die was het niet. Wel een super gave game trouwens!
//edit: Heb 'm gevonden! Het was Road Hog. Toch geen karts, maar wat maakt het uit
//edit: Heb 'm gevonden! Het was Road Hog. Toch geen karts, maar wat maakt het uit
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 12:19 ]
lol die heb ik ook volop teveel gespeeld
In splitscreen achter de 286
Ik zoek de naam van een "top down" arcade kast (met de toeter van de CRT dus naar beneden) het is een vierkante kast met op ieder lange stuk een stuurtje en gaspedaal (4 dus). Per speler heb je een kleur (die kleur heeft die kast dus ook) Groen, Rood, Blauw, Geel. Staat ook een stellage op met een lichtbakje. Game ziet er ongeveer zo uit:

Je moest onderweg benzine pakken, uitkijken voor plassen en olie op de weg, en wanneer en een gat in de vangrail zat kon je via dat gat effe een short-cut pakken.
Als je won kreeg je geld en daarmee kon je bredere banden, zwaardere motor of grotere bumpers kopen.

Je moest onderweg benzine pakken, uitkijken voor plassen en olie op de weg, en wanneer en een gat in de vangrail zat kon je via dat gat effe een short-cut pakken.
Als je won kreeg je geld en daarmee kon je bredere banden, zwaardere motor of grotere bumpers kopen.
20*350ZO45°
Verwijderd
Offroad ?Richard schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:31:
Ik zoek de naam van een "top down" arcade kast (met de toeter van de CRT dus naar beneden) het is een vierkante kast met op ieder lange stuk een stuurtje en gaspedaal (4 dus). Per speler heb je een kleur (die kleur heeft die kast dus ook) Groen, Rood, Blauw, Geel. Staat ook een stellage op met een lichtbakje. Game ziet er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Link naar screenshot
De kast lijkt er verdacht veel op:

Maar het is toch echt een andere, waar het beeldscherm dus ligt, en niet staat.
20*350ZO45°
Tubroslider (die van de screenshot) die was echt geweldig!!
Kan het ook zijn dat er meerdere uitvoeringen van een kast zijn? want de omschrijving van jou lijkt precies op off-road namelijk.
Kan het ook zijn dat er meerdere uitvoeringen van een kast zijn? want de omschrijving van jou lijkt precies op off-road namelijk.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
offroad is naar mijn mening niet van bovenaf, het is een beetje onder een hoek van 45graden. Het spel was dus echt net als turboslider, echt recht van bovenaf gezien. Wanneer iemand het niet bij kon houden en buiten beeld zou belanden, werd deze door de computer "opgepakt" en weer ergens midden op het beeld gedropt. Wanneer je benzine bijna opwas kwam er een strip"wolkje" boven je wagentje met "fuel" erin.Hu9o schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:56:
Tubroslider (die van de screenshot) die was echt geweldig!!
20*350ZO45°
Ik zoek een spel, best oud, max 4 spelers, waarin je een mijnwerker bent.
Ieder begint in een hoek, en je hebt aarde en steen waar je door middel van bommen doorheen moet komen en mekaar moet slopen. Top down view.
Normale bommen doen radius damage, er zijn kruisbommen, kleibommen die de grot in blijven groeien (en een variant die ontploft) en nog mechanische diggers etc.
Beetje Tunneler achtig, maar betere grahics, meer wapens, 4 personen.
Het iets van Maniac Miners, Crazy Miner of iets in die trend, maar ik kan het niet vinden.
Was voor op de pc, op een 486 DX4 133 prima te spelen, had het destijds shareware op schijfje, en was voor 20 dollar te kopen (in scandinavie of zo, spel was wel in het engels).
Geen Bomberman (die heeft geen extra wapens, en dat veld is maar 8x12 of zo waar dit misschien wel 80x120 kleine vakjes zijn.
Iemand enig idee ?
Ieder begint in een hoek, en je hebt aarde en steen waar je door middel van bommen doorheen moet komen en mekaar moet slopen. Top down view.
Normale bommen doen radius damage, er zijn kruisbommen, kleibommen die de grot in blijven groeien (en een variant die ontploft) en nog mechanische diggers etc.
Beetje Tunneler achtig, maar betere grahics, meer wapens, 4 personen.
Het iets van Maniac Miners, Crazy Miner of iets in die trend, maar ik kan het niet vinden.
Was voor op de pc, op een 486 DX4 133 prima te spelen, had het destijds shareware op schijfje, en was voor 20 dollar te kopen (in scandinavie of zo, spel was wel in het engels).
Geen Bomberman (die heeft geen extra wapens, en dat veld is maar 8x12 of zo waar dit misschien wel 80x120 kleine vakjes zijn.
Iemand enig idee ?
Hmm dat klinkt ook wel weer erg bekend in de oren. Was het doel van het spel de andere zo vaak mogelijk uit het beeld te rijden? De score werd bijgehouden door bolletjes in te kleuren elke keer als je erbuiten belande? Naam ligt namelijk op het puntje van m'n tong...Richard schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:59:
[...]
offroad is naar mijn mening niet van bovenaf, het is een beetje onder een hoek van 45graden. Het spel was dus echt net als turboslider, echt recht van bovenaf gezien. Wanneer iemand het niet bij kon houden en buiten beeld zou belanden, werd deze door de computer "opgepakt" en weer ergens midden op het beeld gedropt. Wanneer je benzine bijna opwas kwam er een strip"wolkje" boven je wagentje met "fuel" erin.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
De screenshot die je geeft lijkt verdacht veel op het spel "Slick's 'n slide". Of daar een arcade-kast variant van bestaat weet ik niet!Richard schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:31:
[afbeelding]
Misschien helpt googlen op bovenstaande titel icm arcade je meer ?
Edit:
En anders bedoel je misschien GeneRally ??
[ Voor 5% gewijzigd door Khaine op 04-04-2006 16:02 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Micro machinesRichard schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:31:
[afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door Hu9o op 05-04-2006 11:10 ]
Re-Volt?blorf schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:41:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een race-spel met speelgoed autootjes. De enige level die ik me kan herinneren (gezien in +/- 2001) was een speelgoedwinkel. Dat was volgens mij het eerste level.
Er zaten ook antenne's op, het waren zogenaamd radiografisch bestuurbare voertuigjes ongeveer zo groot als 2 cdromspelers op elkaar
[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 05-04-2006 11:42 ]
13:37
ik ben op zoek naar 2 spellen.
De eerste is denkik het makkelijkste op te komen...
Je bent een speelgoedvliegtuigje, en je vliegt rond in een huis. Je wordt beschoten door allemaal speelgoedtanks, en je krijgt andere speelgoedvliegtuigjes achter je aan enzo.
Ik heb een hele tijd geleden een demo gespeeld, en daar had je 1 level waarbij je via de trap naar beneden kon waar je een tenk tegenkwam. Je begon bij een basis in een kamer, en daar moest je eerst wat dingen kapotschieten voordat je de deur open kon maken. Wat ik me ook nog herinner is dat je bommen kon laten vallen, en dat kon je doen door te kijken van boven, en dan zag je een richtertje wat rekening hield met hoogte en snelheid.
tweede spel is wat moeilijker, want ik weet er een stuk minder van.
ik weet niet zeker meer of het turn-based was, maar je had iig controle over enkele leger-eenheden, waaronder artillerie, tanks en infanterie. De arti (mortar nogwattus) kon je het halve level mee doorschieten, heel erg precies. De infantery kon in huizen ambushes leggen, en je zat met zichtvelden (denkik).
Je zag het spel van boven.
[edit 2]
volgens mij heb ik het gevonden..
Close Combat: Battle of the Bulge
toch iedereen thx voor het meedenken
[/edit]
wie o wie herkent hier iets van
[edit]
beide op de pc
[/edit]
Je bent een speelgoedvliegtuigje, en je vliegt rond in een huis. Je wordt beschoten door allemaal speelgoedtanks, en je krijgt andere speelgoedvliegtuigjes achter je aan enzo.
Ik heb een hele tijd geleden een demo gespeeld, en daar had je 1 level waarbij je via de trap naar beneden kon waar je een tenk tegenkwam. Je begon bij een basis in een kamer, en daar moest je eerst wat dingen kapotschieten voordat je de deur open kon maken. Wat ik me ook nog herinner is dat je bommen kon laten vallen, en dat kon je doen door te kijken van boven, en dan zag je een richtertje wat rekening hield met hoogte en snelheid.
tweede spel is wat moeilijker, want ik weet er een stuk minder van.
ik weet niet zeker meer of het turn-based was, maar je had iig controle over enkele leger-eenheden, waaronder artillerie, tanks en infanterie. De arti (mortar nogwattus) kon je het halve level mee doorschieten, heel erg precies. De infantery kon in huizen ambushes leggen, en je zat met zichtvelden (denkik).
Je zag het spel van boven.
[edit 2]
volgens mij heb ik het gevonden..
Close Combat: Battle of the Bulge
toch iedereen thx voor het meedenken
[/edit]
wie o wie herkent hier iets van
[edit]
beide op de pc
[/edit]
[ Voor 9% gewijzigd door R0berto op 05-04-2006 14:45 . Reden: spel gevonden :) ]
http://www.pcgameworld.com/downloads/file.php/id/1799/R0berto schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:38:
ik ben op zoek naar 2 spellen.
Super veel gespeeld net als Re-Volt waarin ik zelfs de autootjes had getuned
Alleen nooit de full version kunnen kopen

ja, thx nero :]]
echt een birljant spelletje is dat Airfix Dogfighter
echt een birljant spelletje is dat Airfix Dogfighter
Ik zoek een spel wat ik denk ik op de PS2 heb gespeeld.
Je bent in dat spel een soort van hollywood acteur stunt rijden. Je moet dus met de auto een stuk rijden, en dan op bepaalde plekken iets uithalen, bijvoorbeeld een handbrake turn, daar die doos kapot rijden, daar tussen die 2 auto;s door zippen, en dan daar parkeren.
Was erg koel spel, iemand de titel?? Weet dat je verderop een Nissan Skyline reed, zon witte
verder weinig details die ik me herinner!
Je bent in dat spel een soort van hollywood acteur stunt rijden. Je moet dus met de auto een stuk rijden, en dan op bepaalde plekken iets uithalen, bijvoorbeeld een handbrake turn, daar die doos kapot rijden, daar tussen die 2 auto;s door zippen, en dan daar parkeren.
Was erg koel spel, iemand de titel?? Weet dat je verderop een Nissan Skyline reed, zon witte
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Stuntman?Damian schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:59:
Ik zoek een spel wat ik denk ik op de PS2 heb gespeeld.
Je bent in dat spel een soort van hollywood acteur stunt rijden.
Could have figured that one out myself

Thanx a bunch
Goed man
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik weet niet of dit al gepost is, want heb het topic al ff niet meer gevolgd (en ik zit momenteel op pagina 10Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:12:
Ik zoek ook een spel voor de PC. Je bent een onderzeeer en moet allerlei klussen onderwater uitvoeren. Daar zijn (diamanten of iets dergelijks te vinden) er zijn basissen en daar krijg je opdrachten. Er zijn ook (piraten) onderzeeers die dingen proberen te stelen.
Ik denk dat het spel zon 7 jaar oud is.
iig => Sub Culture
edit : naam fatsoenlijk geschreven
[ Voor 4% gewijzigd door Elvis op 06-04-2006 22:50 ]
ik zoek de naam van een spel, tis lang geleden, hoop dat ik me nog genoeg kan herinneren om een fatoenlijke beschrijving te geven.
Het is heel oud, ongeveer 20 jaar. Het draaide op goeie ouwe 80-086, de tijd van frogger zeg maar.
De hekjes stellen volldeig donkere vierkantjes voor, dan zag het er ongeveer zo uit:
doel van het spel is alle H'tjes plat te drukken tussen de #'tjes, zonder dat de cursor door een H (ze sprongen steeds rond) word aangeraakt. Volgens mij kon een H na een bepaald level ook eitjes leggen, als je dan niet snel genoeg was dan kwamen er nieuwe bij.
Ik had al gegoogled op H, maar dat leverde me niet zoveel op
Het is heel oud, ongeveer 20 jaar. Het draaide op goeie ouwe 80-086, de tijd van frogger zeg maar.
De hekjes stellen volldeig donkere vierkantjes voor, dan zag het er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
| H # # ## # ##H #<== ## H# ## ### # # ## H # |
doel van het spel is alle H'tjes plat te drukken tussen de #'tjes, zonder dat de cursor door een H (ze sprongen steeds rond) word aangeraakt. Volgens mij kon een H na een bepaald level ook eitjes leggen, als je dan niet snel genoeg was dan kwamen er nieuwe bij.
Da's beast.Damsplaat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:48:
ik zoek de naam van een spel, tis lang geleden, hoop dat ik me nog genoeg kan herinneren om een fatoenlijke beschrijving te geven.
code:
1 2 3 4 H # # ## # ##H #<== ## H# ## ### # # ## H #
http://en.wikipedia.org/wiki/Beast_ASCII_Game
Saved by the buoyancy of citrus
dat was em inderdaad, ik denk dat dat het eerste compterspel is wat ik heb gespeeld, samen met frogger en pacman. op een amberkleurig monochroom scherm. is er toch een hoop iets veranded in tussentijd
Ik zoek de naam van een gratis MMORPG, werd vooral in azie en die kant op gespeelt. Het was vooral levelen. Je kon ook powerlevelen en als je archer was kon je bijvoorbeeld in 1 x 8 pijlen afschieten op 8 beesten. In het begin moet je een soort van kippen / vogels afmaken. Er dropte ook een soort ballen waarmee je je wapen up kan graden..
Iemand een idee ?
Iemand een idee ?
en dat was leuk!!!! goeie oude tijd
Ik denk niet dat je dit bedoelt maar Rose Online lijkt er ook erg veel op en is ook zeker een aanraderblackraid3r schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:36:
Ik zoek de naam van een gratis MMORPG, werd vooral in azie en die kant op gespeelt. Het was vooral levelen. Je kon ook powerlevelen en als je archer was kon je bijvoorbeeld in 1 x 8 pijlen afschieten op 8 beesten. In het begin moet je een soort van kippen / vogels afmaken. Er dropte ook een soort ballen waarmee je je wapen up kan graden..
Iemand een idee ?
Rose Online topic
Konquerer online?blackraid3r schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:36:
Iemand een idee ?
Wat een geweldig topic!
Ik heb ongeveer 10 bladzijden doorgelezen.. gewoon voor de fun...
en steeds weer oude favorieten voorbij zien komen.. een en al herkenning
soms dacht ik bij een oude vraag meteen: HAHA die weet ik! Da's Dit of Dat. en ja hoor 3 replies later werd dat ook beantwoord....
OOk de meest obscure 15 jaar oude games worden zo even door mensen uit het geheugen gevist. respect! (ik merk dat ik er ook eng goed in ben)
ik zal hier eens terug keren om een vraag te stellen en om eens iets te beantwoorden
Ik heb ongeveer 10 bladzijden doorgelezen.. gewoon voor de fun...
en steeds weer oude favorieten voorbij zien komen.. een en al herkenning
soms dacht ik bij een oude vraag meteen: HAHA die weet ik! Da's Dit of Dat. en ja hoor 3 replies later werd dat ook beantwoord....
OOk de meest obscure 15 jaar oude games worden zo even door mensen uit het geheugen gevist. respect! (ik merk dat ik er ook eng goed in ben)
ik zal hier eens terug keren om een vraag te stellen en om eens iets te beantwoorden
Ik heb ook even een vraagje..
Ik ben op zoek naar 2 games, die namelijk wel oud te noemen zijn. (486 tijdperk)
Het eerste was in DOS en je had een boot.. Daar zaten letters ofzo in en je moest daar op vuren. Zo kon je het schip laten zinken.
Het tweede was al in kleur en je moest van de ene kant van de vijver naar de andere kant, via blaadjes die krompen om vervolgens te verdwijnen. Je moest zorgen dat je aan de overkant kwam zonder te verdrinken (je begon denk ik in de rechterbenedenhoek)
Er staat me iets bij van 'Gorbatsjov' ofzo..
Iemand? zou schitterend zijn namelijk
Ik ben op zoek naar 2 games, die namelijk wel oud te noemen zijn. (486 tijdperk)
Het eerste was in DOS en je had een boot.. Daar zaten letters ofzo in en je moest daar op vuren. Zo kon je het schip laten zinken.
Het tweede was al in kleur en je moest van de ene kant van de vijver naar de andere kant, via blaadjes die krompen om vervolgens te verdwijnen. Je moest zorgen dat je aan de overkant kwam zonder te verdrinken (je begon denk ik in de rechterbenedenhoek)
Die laatste zal wel Frogger zijn.ScSi_009 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:52:
Ik heb ook even een vraagje..
Ik denk eerder perestojka (of hoe je het ook schrijft!) aangezien de vrager met gorbatsjov in z'n hoofd zat
Die eerste komt mij helaas niet bekend voor.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een oud PC kinderspelletje, ik denk rond begin win95 tijdperk, maar kan er naast zitten.
Het geheel vond plaats in een circus, in een vrolijke cartoon stijl, waar je een aantal dingen kon doen, ik herinner me iig nog balanceren over een touw, duiken in een bak water en gooien met messen, maar volgens mij waren er nog wel meer kleine spelletjes.
Wat ik me ook nog denk te herinneren, is dat als je het spelletje niet goed genoeg deed, er een clown roet in het eten kwam gooien. Meer weet ik eigenlijk niet, ik was nog erg jong maar heb me heel erg met dat spelletje vermaakt.
Gaat er bij iemand een lichtje branden?
Het geheel vond plaats in een circus, in een vrolijke cartoon stijl, waar je een aantal dingen kon doen, ik herinner me iig nog balanceren over een touw, duiken in een bak water en gooien met messen, maar volgens mij waren er nog wel meer kleine spelletjes.
Wat ik me ook nog denk te herinneren, is dat als je het spelletje niet goed genoeg deed, er een clown roet in het eten kwam gooien. Meer weet ik eigenlijk niet, ik was nog erg jong maar heb me heel erg met dat spelletje vermaakt.
Verwijderd
Fiendish Freddy's Big Top o' Fun ?Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:59:
Ik ben op zoek naar een oud PC kinderspelletje, ik denk rond begin win95 tijdperk, maar kan er naast zitten.
link
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 17:14 ]
Dit topic is gesloten.