Nah, dat doen we ook regelmatig hoor.

Mijn punt in dat topic (
Dagje blijdorp) was meer om even duidelijk te maken dat je niet automatisch het morele gelijk aan je kant hebt, door te stellen dat je pas 'toe bent' aan een dSLR als je al goed kunt fotograferen .
Wellicht is dat politiek correct, maar toch schaam ik mij er niet voor om te zeggen dat ik met mijn A70 maar zelden een foto heb gemaakt waar ik echt trots op was, maar dat ik nu tóch een dSLR gekocht heb. Een rechtvaardiging daarvoor ligt in het feit dat ik nu met serieuzere apparatuur de boel serieuzer wil gaan aanpakken en veel meer foto's wil gaan maken dan op vakantie en 'occasionally' tussendoor. In plaats van het fotograferen af te laten hangen van de geschikte momenten daarvoor, wil ik nu momenten gaan creëren.
Vroeger heb ik altijd met analoge spiegelreflexen gefotografeerd (Praktica, Olympus) en dat begon ik te missen. Ik heb er dan nu ook een stuk meer plezier van dat ik weer een spiegelreflex in handen heb, maar nu de digitale uitvoering. En hey, ik hád het geld... dus why not?

Dát was een beetje wat ik duidelijk wilde maken: zorg gewoon dat je plezier hebt in wat je doet... en als dat met een dSLR is die je kunt betalen, waarom niet dan? Als je plezier hebt in fotografie, met wat voor tool dan ook, dan ga je het vanzelf vaker doen en daarmee vanzelf mooiere foto's maken, IMO.
Daarmee ben ik het niet oneens met Remy. Ik bedoel namelijk met patsfactor niet dat je erover gaat opscheppen, ik bedoel met patsfactor het 'lekkere gevoel' van het spul: het feit dat je 's avonds nog een half uurtje langer wakker ligt vanwege die volle tas met fotoapparatuur naast je bed. Het idee dat je topspul in handen hebt. Dat het uiteindelijk om de platen draait, staat voor iedereen vast neem ik aan. Dat je ook topplaten kunt maken met prutapparatuur staat ook vast en wordt dagelijks bewezen door velen.
Toch neemt dat niet weg dat dSLR's gewoon fijne hebbedingen zijn... en daarom vind ik het een heilloze discussie als de ene partij min of meer aanvoert: jij kunt nog niet goed fotograferen, dus dan hoef je ook niet zo'n toestel. Als je het écht wilt, doe het lekker... het belangrijkste is dat je plezier hebt en houdt; als je maar niet uit het oog verliest dat een compactcam in de handen van de juiste persoon niet minder potentie heeft om goede foto's te maken.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.