Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de paar dagen dat ik mijn camera heb, valt het mij op hoeveel reacties ik krijg uit het "publiek"
Uiteenlopend van een (wat oudere) krantenbezorger: "Hoi!! *zwaait veel, alsof ik de beste man ken* tot twee meisjes die op mij afkomen, en vragen of ik een fotograaf ben (en nee ze waren niet blont :P :? )

Wat mij ook opviel is de reactie in het gezicht van volkomen vreemden als je hun in de lens neemt; De één lacht vrolijk, de ander kijkt extra sjacherijnig, en een derde weet niet waar ze moet kijken (voornamelijk meiden)

Wat ik ook meegemaakt heb is dat ik opeens veilig kan oversteken op zebrapaden, auto's stoppen gewoon :?
Tot nu toe heb ik overigens geen gezeur gehad in geen enkele winkel die ik heb bezocht, en NS stations dito. Niemand die mij heeft gevraagd wat ik in plaats X locatie Y mee bezig was.

Meer mensen die leuke/niet leuke reacties hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:31
Jaloerse blikken ja :+

(D30+grip+70-210F2.8 = behoorlijk gevaarte..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb dan wel geen dSLR maar een Minolta A1 + batterypack + grote flitser is toch best indrukwekkend, en ja ik herken dit allemaal :D

Hoewel; als je beetje lam tijdens oudjaar aan het kiekjes-schieten bent dan worden de meesten toch wel bang van een flits :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

Acid_Burn

uhuh

Klinkt bekend. Bij een openbaar concert van Van Dik Hout werd mij door meerdere mensen gevraagd of ik voor de krant werkte, danwel prof was.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

Animal_X

Rodin

Acid_Burn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:04:
Klinkt bekend. Bij een openbaar concert van Van Dik Hout werd mij door meerdere mensen gevraagd of ik voor de krant werkte, danwel prof was.
En jij zei natuurlijk 'Jazeker'! :+ Uitbuiten die handel! ;)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst op school ook rondgelopen (Lagerhuis fotograferen) met een 10D + grip en een 70-210 tele-toeter erop.. dan krijg je ook aardig wat commentaar.. Klasgenootjes die ineens vragen of je voor de krant werkt ofzo 8)7
Over het algemeen zijn het positieve reacties, eigenlijk heb ik nog geen echt negatieve reacties gehad, alleen vriendelijke verzoekjes om van bepaalde dingen/mensen geen foto's te maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mja, bekend; zelfs al toen ik nog geen DSLR had.

Ik fotografeerde op de kermis, gewoon om wat ervaring op te doen. Staan er wat mensen een carousell te fotograferen met een A70/Ixus-achtige camera. Anderen lopen gewoon voor hen langs. Ik sta een meter verderop, met mijn F717+groothoekconvertor+flitser..... degenen die eerst vóór die andere mensen langsliepen, liepen echter áchter mij door. :D

Ook krijg je inderdaad genoeg vragen van "wat is dat voor een camera?" "Doe je dit voor je werk?" en zelfs "Maak 's een foto!" (Waarna die mensen je vragen hoe ze die foto kunnen krijgen.) Mannen en vrouwen doen dit trouwens ongeveer "gelijk" qua aantal, al zijn de vrouwen meer geinsteresseerd in de foto's en de mannen meer in de camera. Tja; was te verwchten :P

Op school ben ik aangehouden door de security (fotograferen op de open dag), omdat de organisatoren waren vergeten aan hen door te geven dat ik dat zou doen. De gast die me aansprak: "En waar zijn wij nou helemaal mee bezig, met dit indrukwekkende apparaat?" Was wel geinig :P

Op zich is het wel grappig. Ik vraag me af of het (veel) "erger" wordt als ik met mijn 10D ga rondlopen :+ Een 10D+Grip+135-400 op een monopod is echt een HUGE groot kanon van een camera; een opstelling die ik zeker gebruiken in dierentuinen en dergelijke.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 28-01-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

http://www.korakal.nl/got/CRW_6630s.jpg O-)

ben net zoals de rest hierboven mij post al diverse keren op aangesproken; volgens mij is een grote camera voor veel mensen al synoniem voor 'professioneel', ondanks dat het maar een pauper-plastic ding is :+ wel grappig, in sommige gevallen kun je met zo'n grote cam respect 'afdwingen', als in: mensen gaan makkelijker voor je aan de kant enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Komt wel bekent voor ja...
...Mensen die ** instant ** onder de 'angle of view' van je (tele) lens (proberen) door te lopen.
...Mensen die vragen of ik hobbymatig of voor de krant bezig ben.
...Mensen die wat meer info van je cam willen hebben, omdat ze er ook aan denken om zo een te kopen. (-Zoooo dat is een aardige groothoek. *Mja, maar je moet wel ff keer 1.6 doen...)

Tijdje terug nog met het transport van die B747... Een paar profesionele videocamera mensen die ff hun pas inhielden. Toch aardig.

Van de zomer was * Bl@ckbird bij een stuwdam in Duitsland. Deze was 's nachts mooi verlicht. * Bl@ckbird ging dus hierop zijn nieuwe dSLR uitproberen. Na wat shots van een afstand, wou ik onderaan de dam wat groothoek shots maken.

* Bl@ckbird zet statief neer...
* Bl@ckbird stelt alles in...
* Om 00:30 gaat de verlichting uit. |:(

De maan scheen mooi over de damwand heen, dus ik besloot om toch een poging te wagen. Ik gebruikte de self-timer, dus dat knippert een beetje. Schijnt er opeens een breedstraler, van de dam, naar beneden. Ik heb er ff gestaan, maar verder heb ik geen "bezoek" gehad. :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Een analoge slr met een 2x tele converter en een Sigma 70-200 f:2.8 (á 1,5 kilo) en zonnekap om het geheel nog wat langer te maken, levert ook aardige reacties op. Of je fotograaf bent en voor wat enzo. Dan lul ik er maar een verhaaltje aan vast dat ik voor de krant of een magazine werk gheheh...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mensen die mij vaagweg kennen zien mij minimaal 50% van de tijd rondrennen met een cam, en mensen die mij niet kennen en me zien met de D70 + een lenske (of andere cam) laten me meestal met rust :P

Het ligt natuurlijk ook aan je eigen gedrag als fotograaf :) Als je je gewoon lekker bezig houdt met het foto'en en niet zoveel op je omgeving let of druk/raar doet, laten de meesten je ook wel met rust om lekker weg te kunnen klikken.

Nieuwsgierigheid van het publiek, al dan niet technisch dan wel creatief geïnteresseerd, is natuurlijk wel logisch: er wordt toch ook wel es anders op mij gereageerd als ik met mijn Ixus 430 een shot maak op een drukke plek, of met de D70 op diezelfde plek aan de gang ga. In het eerste geval loopt iedereen gewoon voor m'n snoet langs en valt er weinig te klikken en vragen ze zich af waarom ik ergens stil sta waar ieder ander figuur stevig doorloopt. Maar in het D70-geval maakt men meestal wel wat ruimte en lopen er wat minder lompe leo's vlak voor de lens langs ;)

Soms is het daarom ook wel lekker om ff te pielen met je cam op een plek waar je niet zo snel gestoord wordt:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/shoot2.jpg

:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

En hoe lang kun je er dan filmpjes mee opnemen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

vroeger had ik dat meer met m'n analoge srl, dan nu met m'n d70. Het lijkt wel of iedereen een d70 heeft tegenwoordig ;)
enige leuke is met mn 170-500 uitgeschoven met zonnekap dan heb je nog wel bekijks.
Mensen zijn wel erg makkelijk tegenwoordig iedereen wil op de foto. Ik maak nog wel eens foto's van skaters en die doen alles wat je vraagt om op de foto te mogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

YellowCube schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:21:
:D Die vraag heb ik ook meer dan 1x gehad :X Dan leg ik uit dat het ding geen filmpjes op kan nemen door de spiegel, en dat vinden ze dan maar raar van zo'n duur ding terwijl hun Medion 6MP cam wèl filmpjes kan opnemen 8)7

De Fuji S3 Pro kan btw door een ingenieus iets wèl filmpjes opnemen geloof ik

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Hoe herkenbaar :D :D

Mensen kijken idd wel vaak naar je als je met een vrij dikke dSLR en lens rondloopt. In Indonesie springt werkelijk *iedereen* voor je lens, maar dat zouden ze ook bij een Nikon wegwerpcamera doen ;)

In Nederland krijg je vaak wel blikken van "zoho, dat is een grote camera", of inderdaad mensen die naar je toekomen om te vertellen dat ze hem mooi vinden, of d'r ook 1tje hebben.

Ik heb nog nooit op een evenement gevraagd of ik even backstage mocht gaan om foto's te maken, maar als je maar met een groot genoege lens aan komt zetten, heb je best nog wel een kans dat ze je doorlaten denk ik, beetje bluffen :D

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 22:52

EXX

EXtended eXchange

Ja, ik herken het. Ook al heb ik geen (d)SLR maar een KM A2. Afgelopen herfst was ik wat 's avonds met statief wat foto's aan het maken in het Noord-italiaanse Meran. Werd ik door een paar aardige dames gevraagd of ik foto's was aan het maken voor een reisbrochure of iets dergelijks.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Remy schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:25:
De Fuji S3 Pro kan btw door een ingenieus iets wèl filmpjes opnemen geloof ik
Heb je daar meer info over? Want geen een preview/review die ik gelezen heb en ook niet in de specs staat iets over een movie mode.

Ik kan met mijn 20D overigens wel filmpjes maken, alleen dan wel met een framerate van 5fps :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Beaves schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:46:
[...]

Heb je daar meer info over? Want geen een preview/review die ik gelezen heb en ook niet in de specs staat iets over een movie mode.
Mijn info was incorrect: het ging niet om video's maken, maar een live preview op je lcd, voor het eerst in dSLR-land:
Unique among DSLRs, Fuji has implemented a live video preview. Frankly, it's of limited usefulness, since it's in B&W only, is only accessible from a menu (not a shooting setting), and last for only 30 seconds. But, it's a portent for the future, and some user's may find it of use.
Maar ik weet niet precies hoe het nou werkt eigenlijk 8)7
Ik kan met mijn 20D overigens wel filmpjes maken, alleen dan wel met een framerate van 5fps :P
Dan heb je nog verschillende bestanden, en niet 1 videobestand ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

gewoon een extra sensor ergens denk ik, het is niet je foto-sensor dan had het beeld wel in kleur geweest

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

herkenbaar.
[nee, hij neemt geen filmpjes]
]pff (haalt neus op en loopt weg)[

]ben je profi?[
[nope]
]uhm..[
[mja..]
]bye[

]d70?[
[yes]
]digi zuigt[
[ach, het is makkelijk met leren..]
]uhu...:/[

[fake]
]wil je naaktfoto's van me nemen?[
[why not, neem plaats naast de fontein]
[/fake]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Hoeveel Euro??!!! Tssss...m'n Trust kostte 150 euro en ik zie het verschil echt niet hoor

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

en wat dacht je van:
laat eens wat foto's zien die je net gemaakt heb
hmmmm dat het zijn gewone foto's er zitten zelfs slechte bij
ja dat klopt
vreemd met zo een camera

;)

of gebeurt dit alleen bij mij

en ja dat van die filmpjes is herkenbaar, voor de qoute dan maar hij is zo duur en dan kan die dat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Ken het probleem.. 10D +BG-ED3 + 70-200 f/2.8L welke altijd z'n zonnekap erop heeft.

Gevolg laat zich wel raden natuurlijk.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

MantaMania schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:40:....
en ja dat van die filmpjes is herkenbaar, voor de qoute dan maar hij is zo duur en dan kan die dat niet eens.
Daar is btw een heel fijn antwoord op te geven: "Als ik filmpjes wil maken, gebruik ik wel een camcorder/filmcamera/DV cam ;) Een foto-camera is bedoeld om te fotograferen :*) "

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MantaMania schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:24:
vroeger had ik dat meer met m'n analoge srl, dan nu met m'n d70. Het lijkt wel of iedereen een d70 heeft tegenwoordig ;)
Ik heb al heeel wat mensen zien rondsjouwen met een compact, maar niemand met een D70 eigenlijk.. Wel een aantal keer een Canon 300d in het wild gespot overigens.
Remy schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:54:
[...]
Daar is btw een heel fijn antwoord op te geven: "Als ik filmpjes wil maken, gebruik ik wel een camcorder/filmcamera/DV cam ;) Een foto-camera is bedoeld om te fotograferen :*) "
Inderdaad. Bovendien vraag ik me af hoe vaak die filmoptie wel gebruikt word :? M'n digicompact heeft dat ook en ik heb het welgeteld 1 keer gebruikt, om te kijken of het werkte en verder niet.

mocht iemand straks een lange gozer zien met dito haar en met een grote camera in Zaandam ziet rondhobbelen, dat ben ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

[...]
jep zeg ik ook....

waarom zo'n dure camera ? er zit toch ook een cam op je mobiel? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[...]
cam d70
gsm 6310

*check mijn nokia 1654321654987 met 39mp foto camera filmpjes en het weegt
85 gram!! waarom koop je je niet zoiets?

uhm, mja.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

B-lennium schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:13:
gewoon een extra sensor ergens denk ik, het is niet je foto-sensor dan had het beeld wel in kleur geweest
Ik denk niet dat het een extra sensor is.

Theoretisch zou je, als je de de sluiter openzet en de spiegel omhoogklapt, gewoon video met je sensor kunnen opnemen toch? Het enige probleem is de _enorme_ datastroom die er dan van je sensor afkomt, die gewoon niet te verwerken is.

Als je dan bijvoorbeeld maar 1 kleur afvangt, of er grijswaarden van kan maken, dan scheelt dat denk ik al in de data.

Of lul ik nu compleet uit mn nek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ra5a schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:05:
[...]

"omdat ik, in tegenstelling tot u, niet de herseninhoud van een garnaal heb. Prettige dag verder."

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Eigenlijk moet ik dan ook zo'n camera hebben :P

Ik heb soms wel eens zin om wat te gaan stoeien met mijn A60, puur om de basis onder de knie te krijgen door te spelen met de instellingen. Maar ik ga met zo'n klein toestelletje echt niet op een publieke plek uitgebreid foto's maken. Met zo'n grote camera zal niemand je raar aankijken, dan is het opeens heel normaal dat je ergens uitgebreid foto's gaat staan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik mijn D70 nog maar kort heb, kan ik het "effect" ook wel merken, vooral met het stuk kunstof erop dat zonnekap heet. :-D

Wat me leuk lijkt om te proberen is dit:
Zet je cam op een statief op een plek waar wat mensen rond lopen en neem een beetje afstand, of doe alsof je er niet bij hoort. Of rommel wat in je fototas. Mensen gaan gegarandeerd dat ding bekijken. Zorg er echter wel voor dat je een afstandbediening in je handen hebt... *klik* *klik* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zoefff schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Theoretisch zou je, als je de de sluiter openzet en de spiegel omhoogklapt, gewoon video met je sensor kunnen opnemen toch? Het enige probleem is de _enorme_ datastroom die er dan van je sensor afkomt, die gewoon niet te verwerken is.
En je ziet dus compleet niet wat je aan het opnemen bent :P

Daarnaast, een DSLR CCD/CMOS moet zichzelf telkens overnieuw "opladen" voordat de volgende foto genomen kan worden. Je kan dus niet continue blijven opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:42:
Hoewel ik mijn D70 nog maar kort heb, kan ik het "effect" ook wel merken, vooral met het stuk kunstof erop dat zonnekap heet. :-D

Zet je cam op een statief op een plek waar wat mensen rond lopen en neem een beetje afstand, of doe alsof je er niet bij hoort. Of rommel wat in je fototas. Mensen gaan gegarandeerd dat ding bekijken. Zorg er echter wel voor dat je een afstandbediening in je handen hebt... *klik* *klik* >:)
je bedoelt dat je dan eventueel foto's van de dader hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 29-07 17:04
Mag ik mijzelf ook even melden in dit topic? :P Ik heb het namelijk ook met een niet-dSLR camera. De Dimage Z2 valt door z'n aparte vorm ook aardig op. Zeker met convertor en polafilter of groothoek. Toen ik voor de fotocontest hier door het dorp liep werd meerdere keren gevraagd of er weer een nieuwe fotoserie over het dorp zou komen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

^^heiden!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:50:
[...]
je bedoelt dat je dan eventueel foto's van de dader hebt?
Idd ;)
Ik bedoelde eigenlijk dat je hem een foto laat maken als mensen heel nieuwsgierig in de lens kijken. Vooral de foto vlak na de eerste als ze dus de reactie op de *klik* op hun gezicht hebben. Jammer dat je inderdaad het risico loopt dat iemand hem wil "lenen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

André schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:41:

Ik heb soms wel eens zin om wat te gaan stoeien met mijn A60, puur om de basis onder de knie te krijgen door te spelen met de instellingen. Maar ik ga met zo'n klein toestelletje echt niet op een publieke plek uitgebreid foto's maken. Met zo'n grote camera zal niemand je raar aankijken, dan is het opeens heel normaal dat je ergens uitgebreid foto's gaat staan maken.
ik begrijp helemaal hoe je je voelt, dan kijken mensen echt van maak toch gewoon een foto doe niet zo intressant. als jij met een compact op een statief staat kijken de meeste waarschijnlijk van die is gek ;). Ziet er ook vaag uit de kop van je statief is net zo groot als je compact.

ps met die fuji finepix s5500 heb je dat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:42:

Ja, of zoals de meeting ooit @ Veluwe. Stonden daar met x aantal mensen, allemaal met dikke dSLR's, op burst mode.

Komen er 2 fietsers langs... KLIKKERDEKLIKKERDEKLIK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Zoefff schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:16:
[...]

Ja, of zoals de meeting ooit @ Veluwe. Stonden daar met x aantal mensen, allemaal met dikke dSLR's, op burst mode.

Arme fietsers die gepaparazziëerd werden 8)7. Dat moet een traumatiserende ervaring zijn geweest, al dat geklik :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?iid=y5d1vs&outx=800&oq=0&original=1&noresize=1&nostamp=1

Waren de slachtoffers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zoefff schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:16:
[...]

daar had ook echt iedereen een camera en bijna iedereen richtte op hun :D

Ik heb het wel eens gehad toen ik op de stormvloedkering (Neeltje Jans) stond met me camera op vakantie. Dat ik een foto van het water wilde maken met wat motionblur erover heen (dankzij Anti-Shake) en er een hele wijze 300D eigenaar naar me toe kwam en zei dat het onmogelijk was met mijn camera. 8)7
Ik heb hem snel op het feit gewezen dat het me WEL lukt (incl resultaat laten zien) en dat als hij serieus wil opscheppen toch ECHT een lens moet kopen :P (hij had de kitlens). Standaard n00b

Trouwens; ik zie zelden D70's rondlopen in het wild, wel vaak een 300D met baasje eraan, of een 10D...En van de analoge kom je veruit het meeste Minolta's tegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 28-01-2005 15:55 . Reden: foutje :+ ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Na het lezen van dit topic weet ik wel dat ik voorlopig geen dSLR camera neem! Ik zat al zo te twijfelen over het gewicht en de grootte, maar als je dan nog door tig mensen wordt aangesproken. Ik heb altijd het idee dat als je met zo'n camera rondloopt, dat je dan vrij goed moet zijn in compositie enz.
Ik oefen nog wel een jaartje door op mijn S602Zoom als ik dit zo hoor. Eerst maar de compositie goed krijgen, dan kan de kwaliteit later altijd nog omhoog met een dSLR camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

je hoeft met een dSLR niet beter te zijn in het maken van een goede compositie dan met bijv. een S602 of van mijn part met een weggooicamera. Een goede compositie is een goede compositie, en is onafhankelijk van de gebruikte camera. Daar hoef je het echt niet voor te laten.

Sterker nog...een SLR "volgt"juist de regels van de fotografie veel beter dan welke compactcamera ook en verschaft je op die manier een veel beter inzicht in de technieken die je bij fotografie kunt gebruiken.
Als je dus echt wilt leren, dan kan ik je van harte een (d)SLR aanraden.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 28-01-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb geen dSLR, maar een gewone compactcam :)

Ik heb met mijn FujiFilm FinePix S602 Zoom (Compleet opgetuigd: Adapter Tube (Zwart, staal), zonnekap, filter) vaak genoeg reacties gehad omdat men "dacht" dat ik een of andere SLR in me handen had 8)7
Ding is an sich niet een kleintje, en hij ziet er ook gewoon bijna uit als een (d)SLR naar het schijnt. Als ik trouwens de flitser erop zet krijg ik nog meer bekijks om een of andere reden. Mensen schijnen een camera + externe flitser op de Hot-Shoe erg aantrekkelijk en professioneel ogen.

En dat terwijl ik mijn statief nog zelden gebruikt heb buiten :X Onwetendheid van sommige mensen 8)7 zeker als ik zeg dat ie 3Mpix is :D dan gaan ze lopen roepen dat hun [insert-random-el-cheapo-aiptek-achtig-brak-prutsding] maarliefst 5 Mpix heeft en dus veel beter is. Dan reageer ik maar meestal zo van "Wat jij wil". Ik ga ze die Mpix-mythe niet uitleggen 8)7 daarvoor heb ik me camera niet mee :P

Ook leuk geintje wat ik meegemaakt heb: Was in Amsterdam, op de dam. Staat een groepje aziatisch ogende toeristen (Ik gok japanners, maar kan ik niet met zekerheid zeggen). Staan allemaal met van die kleine Trust-achtige dingen het monument te schieten. Ik wil dat er ook op zetten, maar stond achter de groep. Pak rustig mijn camera, schroef het pola-filter erop en mik op het monument. Een van die toeristen keek om, ziet mijn camera en duwt de rest aan en ze gaan spontaan aan de kant 8)7

Toch wel leuk dat je camera, ookal is het geen SLR, een behoorlijk indrukwekkende reactie kan hebben op het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 07:32

Rudedadude

Maybe we were born to run

Zouden Hummer eigenaars nu ook ergens anders op het world wide web een forum met een topic hebben waarin het gaat over hoe het volk in hun Fiat Panda reageert als zij voorbij komen rijden? ;)

En dat ze vragen krijgen of ze ook achteruit in kunnen parkeren en vervolgens te horen krijgen dat een Smart dus veel beter is :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hmmm, de laatste keer dat ik met het ding in het wild verscheen ..... kreeg gelijk het verzoek om de fotorapportage voor iemand promotie incl alles te regelen. Versnelde aankoop van overige onderdelen dus ook. :P

Wel leip, nu ik in Parijs woon, kom ik gewoon overal en altijd fotograven tegen, maar gelukkig wel bijna altijd met een 'mindere' camera. Tegenwoordig heb ik zelfs een fiets ... en een statief, dus fiets ik met statief (volledig uitgeklapt) en al door de binnenstad. Commentaar krijg je dan alleen van de politie, maar fietsende Hollanders zijn blijkbaar zeldzaam.
* Delerium fietst beroerder dan een Fransoos in z'n auto.

* Delerium gebruikt statief om voortdurend nachtfoto's te maken.
Dagfoto's van Parijs kent iedereen inmiddels wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 28-01-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Parijs heeft toch een bepaalde privacy wet waardoor je niet zonder meer foto's mag maken van personen op straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel eens gehad toen ik op de westerschelde-kering stond met me camera op vakantie.
Ik denk dat je zowieso veel bekijks heb als je op de westerschelde-kering staat met of zonder camera... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
Het lijkt wel of jullie het erom doen om op te vallen. Als je dat dan toch wilt neem dan meteen een Hasselblad middenformaat camera >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

denk jij dat de gemiddelde burger een hasselblad herkent ik moet zeggen toen ik voor het eerst zo een ding zag dacht ik wat een oud knakken ding ;) (sorry,sorry)
Ik moet zeggen het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Rudedadude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:08:
Zouden Hummer eigenaars nu ook ergens anders op het world wide web een forum met een topic hebben waarin het gaat over hoe het volk in hun Fiat Panda reageert als zij voorbij komen rijden? ;)

En dat ze vragen krijgen of ze ook achteruit in kunnen parkeren en vervolgens te horen krijgen dat een Smart dus veel beter is :P
uiteraard zo zijn wij mensen toch als iemand iets moois heeft wat doen wij dan zeggen wat we erg lelijk aan vinden. Want ja waarom zou je iemand plezier gunnen wat je zelf niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond in Las Vegas in de lift van de Stratosphere tower (hele grote spriet :P) Met een D70 + 300mm lens + zonnekap erop. Staan er van die amerikanen ook in de lift; I think we aren't going to reach the top. There already six people in this elevator and one monster camera :P Moest wel even glimlachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Rudedadude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:08:

Een vriend van me heeft een H2 (:P als trouwauto gebruikt :) ) En die wordt wel moe van alle vragen altijd :P

Ikzelf heb een FinePix S5000 en met die zonnekap erop is het wel een (semi) indrukwekkend ding :+ Mensen kijken toch wel van goh... leuke cam.... zal wel veel gekost hebben :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een paar maanden geleden in india,daar wordt je in die dorpjes bestormd door belangstellenden :)
Afbeeldingslocatie: http://zenit.xs4all.nl/pics/india2.jpg
En ze willen allemaal op de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

als je iets bijzonders hebt heb je ook altijd bekijks meestal doe je het er ook een beetje om toch? zeker bij autos.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dnagtegaal/mantaforum.jpg

klein beetje offtopic misschien
dit is toch mijn trots geweest ;) Altijd leuk, iedereen kijkt om als je met een mooi geluidje voorbij raast.

[ Voor 6% gewijzigd door MantaMania op 28-01-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik ben dus één van die mensen die jullie komt irriteren :P
Vaak ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de fotograaf, wat voor een materiaal hij gebruikt voor bepaalde situaties etc etc.
Als ik dus iemand tegen kom met een aardige cam en ik merk dat je ff niets te doen hebt, dan maak ik ff een praatje. :)

Het laatste slachtoffer was een fotograaf van de Postcodeloterij die in Meerssen stond voor een supermarkt om foto's te maken van mensen die een gratis ijsje kregen. En dat deed ie met een EOS 1D 8)7

Vorige week stond een man met een VW nog voor de deur met twee "aardige" lensjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.rosier/got/Afb007.jpg
Snel snapshotje met mijn Nokia
Overigens niet gaan vragen wat het precies was etc want het was iemand die foto's kwam maken van het lijk dat ze hierachter hadden gevonden.

De afgelopen maanden de complete EOS 1-serie gezien :)
(1D, 1Ds, 1D MKII, 1Ds MKII) En ook nog een Nikon D1x gezien.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

cool heb je naast trein en vliegtuig nu ook Dslr spotters? p.s. ik geloof dat ik 2 witte lenzen net achter de auto zie staan of niet ? is wel erg onduidelijk...

koop een fatsoenlijke camera man :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
B-lennium schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:39:
cool heb je naast trein en vliegtuig nu ook Dslr spotters? p.s. ik geloof dat ik 2 witte lenzen net achter de auto zie staan of niet ? is wel erg onduidelijk...

koop een fatsoenlijke camera man :Y)
Ja, dat zijn twee lenzen naast de auto. Hij had er ook twee bodies op zitten, maar van deze afstand kon ik niet duidelijk zien welke dat waren.
* Zegato moet het nog met twee Olympus digicams doen, van zo'n point'n'shoot dingen en een analoge Minolta SLR (wat overigens wel super fotogrefeert, alleen de rolletjes en ontwikkelingskosten zijn duur). Ik ben daarom aan het sparen voor een Minolta D7d. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

B-lennium schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:39:
cool heb je naast trein en vliegtuig nu ook Dslr spotters? )
wat is er leuker dan een foto maken van iemand die een foto aan het maken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

MantaMania schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:47:
[...]

wat is er leuker dan een foto maken van iemand die een foto aan het maken is ;)
Een foto maken van een dame die fotogeniek is? Dat vind ik leuker en interessanter hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/shot.jpg

(niet een shot van mij btw)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 10:04

Floor-is

5.2

Sjah wat zal ik zeggen? Als mensen me vragen of ik profi ben, kan ik dat moeilijk gaan ontkennen toch?

Men is meestal verbaast over hoe groot het ding is en dan vragen ze vaak waarom het zo groot moet als je ook die kleintjes hebt. Afhankelijk van mijn bui geef ik ze uitleg of vraag ik ze waarom hun foto's dan niet in de krant staan. Werkt altijd wel. :)

Remy: Whieee die is dun, sca-ry!

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 28-01-2005 16:01 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

^^of je vraagt ze gewoon hoe je je fototas anders vol moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Ach die reacties krijg nu alleen steeds minder... nu al die goedkopere dslr's op de markt komen :) 300D / d70
Je ziet het nu al bij een feest ofzo of weet ik veel wat het ziet er bijna grijs van die canon 300d cameratje's Ja ze zijn klein :P Maja Blijft wel altijd leuk idd als mensen dat vragen aan je :)

[ Voor 8% gewijzigd door Firecow op 28-01-2005 16:07 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige keer dat ik ooit een reactie heb gekregen was toen ik een tijdje geleden met m'n Canon EOS1000 + Sigma 100-300 + UV-filter + zonnekap foto's voor de schoolkrant ging schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik schiet met een analoge SLR en dan krijg je ook leuke reacties.

"Hoeveel megapixels heeft ie?"
"Waar zit het schermpje?"
"Een rolletje erin???"

En een grote zonnekap kun je vaak als perskaart gebruiken. Als er niet zo streng wordt gecontroleerd gewoon je camera optuigen en met de meute fotografen naar binnen wandelen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de hcc dagen is mij meerder keren gevraagd voor welke site ik foto's maakte. en of ik een prof wat

heelaas is toen maar kaart gesneuveld

ik liep daar met een d60 28-105/18-50mm lens. een een flitsertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 19:36
Ik had het vandaag nog: rondje gemaakt met mijn nieuwe E1 door de stad, fietsers en zelfs automobilisten wachtten totdat ik aangaf dat ze door konden rijden. :P Gelukkig merk ik wel dat er minder gekeken wordt dan toen ik mijn D30 met 17-40L incl. zonnekap (alsof je een draagbare schotelantenne bij je draagt :s) en battery-grip door de stad liep. Ik vind het wel prettig om niet zo op te vallen met mijn camera en mijn E1 met 14-54 is toch een stuk kleiner, lichter. (En sneller, steviger, ergonomischer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:37:
Hoeveel Euro??!!! Tssss...m'n Trust kostte 150 euro en ik zie het verschil echt niet hoor
hahaa :D

Die opmerking krijg ik zo vaak op feesten :D

En idd ook van "hoelang kun je dan filmpjes ermee op nemen?" 8)7

Maar eens in de zoveel tijd komen er ook mensen die echt interesse en/of verstand ervan hebben. En het is altijd leuk om ervaringen/"expertise" te delen met zo iemand :)

Ikzelf stap bijna nooit naar een fotograaf toe om een praatje te maken. Heel af en toe doe ik het nog wel eens, maar dan moet diegene mijn aandacht zien te trekken door de dingen die hij doet. Klinkt vreemd maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb zelf af en toe een D70 in bruikleen en wat ik nu wel merk tegenover vroeger, als ik nu ergens in nederland naar een feest ga, is dat ik er met de cam niet inkom, zonder vooraf toelating gekregen te hebbe en een heel pak gemopper van de security (ook al zijn het geen megaevenementen)

een compact verdwijnt al vlugger in een hoekje ergens in je jas of tas, en foto's te midde in een semi moshpit lukken ook een heel pak beter met een joekel in je hande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:43:
k heb zelf af en toe een D70 in bruikleen en wat ik nu wel merk tegenover vroeger, als ik nu ergens in nederland naar een feest ga, is dat ik er met de cam niet inkom, zonder vooraf toelating gekregen te hebbe en een heel pak gemopper van de security (ook al zijn het geen megaevenementen)

een compact verdwijnt al vlugger in een hoekje ergens in je jas of tas, en foto's te midde in een semi moshpit lukken ook een heel pak beter met een joekel in je hande :)
Tja, Grotere feesten en proffesionelere kleinere feesten weigeren dat nu eenmaal. En daar hebben ze goed recht toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 22-07 14:29
Mijn laatste reactie op het gebruik was oudejaarsnacht 8)
Bij ons in het dorp was er 'feest' die nacht in de manege (nee, die was netjes schoon).
En rond een uur of 3 bedacht ik me dat ik wel ff wat foto's kon maken O-)
Dus weer naar huis om de tas de halen met spullen.

Kom weer terug en loop richting keuken/'bar' om te vragen of ik mijn jas en tas veilig hier op kon bergen vanwege de plaatjes die ik wou maken.
En toen de tas openkwam, kwam ineens de belangstelling :D
Schroef flits en lens op en kreeg ineens vrij baan overal...
En vreemd genoeg hoefde ik 'ineens' geen muntjes meer te halen voor de drankjes, wat een uur daarvoor nog wel moest, zoals het eigenlijk gewoon hoort.

"Jij bent toch de fotograaf...?, die hoeft niet te betalen hoor..." :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:43:

toevallig stond daar vandaag een aardig stukje over in de...ahem...Spits.
er komen zo vaak allerlei vage fotografen van nog vagere partysites op megafeesten (met nagenoeg als enige doel om gratis kaarten te krijgen/of als verkapte versiertruc).
Het schijnt dat het publiek dat dus helemaal niet op prijs stelt en dat de resultaten vaak ernstig bedroevend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Floris schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:00:

Men is meestal verbaast over hoe groot het ding is en dan vragen ze vaak waarom het zo groot moet als je ook die kleintjes hebt. Afhankelijk van mijn bui geef ik ze uitleg of vraag ik ze waarom hun foto's dan niet in de krant staan. Werkt altijd wel. :)
Alsof apparatuur garant staat voor goede profi beelden. :X
Bij mij op de basisopleiding van de FVS zat zo'n gast, 1D2 met L-optieken. Hij heeft de basisopleiding niet eens gehaald. Sta je dan met je dure apparatuur.

Zelfs met een wegwerpcamera kun je wereldplaten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:28:
[...]

toevallig stond daar vandaag een aardig stukje over in de...ahem...Spits.
er komen zo vaak allerlei vage fotografen van nog vagere partysites op megafeesten (met nagenoeg als enige doel om gratis kaarten te krijgen/of als verkapte versiertruc).
Het schijnt dat het publiek dat dus helemaal niet op prijs stelt en dat de resultaten vaak ernstig bedroevend zijn.
Tja idd... Dat is de laatste tijd steeds meer het geval. Kwaliteit begint echt droevig naar beneden te gaan kwa party fotografie. Daarnaast zijn sommige ook erg arrogant/asociaal, waardoor de stagemanagers de fotografen die WEL gewoon kwaliteit leveren, minder vaak op het podium of zelfs helemaal niet mer op het podium mogen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt met een grote camera (voor mij doet me 17-40 L & 580EX het meestal) sneller doorgelaten op feesten etc. :P
Of als ik met me 1.4 schiet zonder flitser vragen ze aan mij waarom ik niet flits en dat die foto's niet veelste donker worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

"een grote camera"
Nofi, maar dan heb je zeker nooit een 300D naast een 1DMKII gehouden. Dan lijkt het alsof je zojuist met een Ixus binnengelopen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:38:
"een grote camera"
Nofi, maar dan heb je zeker nooit een 300D naast een 1DMKII gehouden. Dan lijkt het alsof je zojuist met een Ixus binnengelopen bent.
Ik weet hoe groot een 1DMKII is. Een 300D met 580EX flitser en een beetje lens is voor de meeste mensen die alleen een compact kennen groot, dat bedoel ik er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:10:
Je wordt met een grote camera (voor mij doet me 17-40 L & 580EX het meestal) sneller doorgelaten op feesten etc. :P
Of als ik met me 1.4 schiet zonder flitser vragen ze aan mij waarom ik niet flits en dat die foto's niet veelste donker worden :P
Right, Moet je eens proberen op Dance Valley of Mysteryland om maar even 2 van de bekendste erbij te pakken :)

Je krijgt je camera daar dan nooit binnen zonder toestemming. Dat kan ik je nu al garanderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:53:
[...]

Right, Moet je eens proberen op Dance Valley of Mysteryland om maar even 2 van de bekendste erbij te pakken :)

Je krijgt je camera daar dan nooit binnen zonder toestemming. Dat kan ik je nu al garanderen :)
Moet me wel verdedigen vanavond zeg :P
Zal wat meer onderbouwd typen hier. Feesten: feestjes in je dorp/stad.
Deze week is er in Alphen aan den Rijn een benefiet week voor Azie. Wordt de hele week gebowled voor geld. Een paar bekenden kwamen opdagen, Tim Coronel, Martin Verkerk,...dat soort feestjes bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:02:
[...]

Moet me wel verdedigen vanavond zeg :P
Zal wat meer onderbouwd typen hier. Feesten: feestjes in je dorp/stad.
Deze week is er in Alphen aan den Rijn een benefiet week voor Azie. Wordt de hele week gebowled voor geld. Een paar bekenden kwamen opdagen, Tim Coronel, Martin Verkerk,...dat soort feestjes bedoel ik :P
Dat je jezelf moet verdedigen ligt toch wel aan jezelf. Want als je dat in eerste instantie erbij gezegd zou hebben dan zou ik er niets over zeggen ;)

Alphen aan den rijn? Goh... In dat gat woon ik... :O ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:13:
[...]

Dat je jezelf moet verdedigen ligt toch wel aan jezelf. Want als je dat in eerste instantie erbij gezegd zou hebben dan zou ik er niets over zeggen ;)

Alphen aan den rijn? Goh... In dat gat woon ik... :O ... :X
Of je moet wat minder aannemen :P ;)
Woon ook in alphen :P Ik heb in een erger gat gewoond (Valkenburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een x gehad dat ik gewoon een foto aan het maken was van een paar boten, loopt er een man langs die een heel verhaal begint te roepen over straat tegen mij. Maar ik was met die foto bezig dus schok er geen aandacht aan en liep daarna gewoon door. Stopt die vent een paar meter verderop om een heel vervolgens verhaal over fotografie te vertellen en dat ik eens naar harlingen toe moest etc etc. Kon zelfs meteen met hem meerrijden, als ik die kant op moest naar huis. Enfin wat een fototoestel wel niet los kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:19:
[...]

Of je moet wat minder aannemen :P ;)
Woon ook in alphen :P Ik heb in een erger gat gewoond (Valkenburg).
Tja dat kan ook natuurlijk. Maar aangezien het hier al eerder ging over dat soort feesten waar ik het over had, nam ik het wat sneller aan :)

offtopic:
Alphen zuigt :D Kwa foto's is er iig weinig te beleven. Het oude en het nieuwe gemeentehuis, het meer, de jachthaven en de oude brug richting bodegraven zijn ongeveer de enige dingen die uit kunnen blinken.

Voor de rest ook weinig te spreken erover... Uit gaan in alphen is a big no no :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:31:
[...]

Tja dat kan ook natuurlijk. Maar aangezien het hier al eerder ging over dat soort feesten waar ik het over had, nam ik het wat sneller aan :)

offtopic:
Alphen zuigt :D Kwa foto's is er iig weinig te beleven. Het oude en het nieuwe gemeentehuis, het meer, de jachthaven en de oude brug richting bodegraven zijn ongeveer de enige dingen die uit kunnen blinken.

Voor de rest ook weinig te spreken erover... Uit gaan in alphen is a big no no :D
offtopic:
Ik heb op het nieuwe gemeentehuis gewerkt,...de hel bestaat ;( .
verder burgemeester visserpark maar meer ook niet :D Leiden ligt 15 min. rijden hier vandaan en die kan als oude stad misschien wel leuke plaatjes opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ra5a schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:05:
[...]

cam d70
gsm 6310

uhm, mja.
correctie

*check mijn nokia 1654321654987 met 39mp foto camera GEINTERPOLEERD TOT 134mp WAARMEE CAMERA MET DE HOOGSTE RESOLUTIE OOIT..

tvalt eigenlijk in de catagorie: Trust, Sweex, Medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/fotografie/pfff.jpg
"das een grote.... lens :+ "

Oja, crop, en ze was niet m'n focuspunt (jammer genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, en of het ook zo netjes is om zomaar een foto te plaatsen van iemand zonder diegene zijn en/of haar toestemming.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:52:
Tja, en of het ook zo netjes is om zomaar een foto te plaatsen van iemand zonder diegene zijn en/of haar toestemming.... 8)7
Als je je daar druk om maakt kan dit forum wel opdoeken ;)
Bovendien stopte ze niet om mij te vertellen dat ze niet op de foto wilde dus tja. :X

Maar je hebt absoluut een punt.

Maar vertel dat de pauperazzi :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:55:
[...]

Als je je daar druk om maakt kan dit forum wel opdoeken ;)
Bovendien stopte ze niet om mij te vertellen dat ze niet op de foto wilde dus tja. :X

Maar je hebt absoluut een punt.

Maar vertel dat de pauperazzi :+
Nee, het is geen "punt hebben" - dit gaat gewoon tegen het portretrecht in. Jij mag een foto van haar maken (daar kan ze niets aan doen - of erg moeilijk) maar voor publicatie MOET zij toestemming geven. Het online plaatsen van een foto is weldegelijk een vorm van publicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:25:
[...]

Nee, het is geen "punt hebben" - dit gaat gewoon tegen het portretrecht in. Jij mag een foto van haar maken (daar kan ze niets aan doen - of erg moeilijk) maar voor publicatie MOET zij toestemming geven. Het online plaatsen van een foto is weldegelijk een vorm van publicatie.
Ik heb al een TR gedaan over portraitrecht met de vraag wat het standpunt is van tweakers.net.
IMHO is het moeilijkdoenerij, vooral als iemand zich op de openbare weg bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:27:
[...]

Ik heb al een TR gedaan over portraitrecht met de vraag wat het standpunt is van tweakers.net.
IMHO is het moeilijkdoenerij, vooral als iemand zich op de openbare weg bevind.
Het gaat niet over het standpunt van tweakers.net. Het gaat niet om moeilijkdoenerij. Als fotograaf behoor je te weten wat wel en niet mag. Of je dan doelbewust ervoor kiest om die regels te negeren is jouw keuze - maar als jij in het wilde weg gaat rond knippen op straat, dan moet je ook weten wat je rechten wel of niet zijn. Vooral als iemand anders moeilijk gaat doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:31:
[...]

Het gaat niet over het standpunt van tweakers.net. Het gaat niet om moeilijkdoenerij. Als fotograaf behoor je te weten wat wel en niet mag. Of je dan doelbewust ervoor kiest om die regels te negeren is jouw keuze - maar als jij in het wilde weg gaat rond knippen op straat, dan moet je ook weten wat je rechten wel of niet zijn. Vooral als iemand anders moeilijk gaat doen ofzo.
Dan kan vrijwel elk magazine, krant, website en weet ik niet wat, zijn of haar deuren sluiten. Ik kies er niet doelbewust voor om de regels te negeren, ik exploiteer de bewuste (crop van de) foto niet commerciëel.
Ik ben maar een amateur in deze, ik weet niet alles, en als je al iemand wilt aanvallen pak dan de professionele fotograaf die gewoon inbreuk maakt op de privacy van mensen. Kom op zeg, een semi wazige foto van een random meisje? Maak je je daar druk om? IK niet. Het is best dat hier een wet over is, maar in dit geval zal dit echt geen stand houden. En dat durf ik aan te gaan in de rechtbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Heren, houden we het wel vriendelijk en ontopic? Als de wens er is om over portretrecht en aanverwante zaken te discussiëren: ga jullie gang, maar open dan een apart topic hè ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:43:
Heren, houden we het wel vriendelijk en ontopic? Als de wens er is om over portretrecht en aanverwante zaken te discussiëren: ga jullie gang, maar open dan een apart topic hè ;)
Ik heb geenzinds de behoefte om mijn eigen topic te bevuilen met dit soort zaken :P Vandaar m'n TR eigenlijk, maar het liep wat uit geloof ik :X

Game on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het meest vage heb ik vandaag meegemaakt in het park :P Ik was wat landschapspics aan het schieten en aan het experimenteren met het knippen van wat vogels.

* man komt aanlopen met hond *
"Wow... flinke camera is dat."
- "Mja; maar het kan altijd nog groter hè *grijns*"
"Digitaal?"
- "Ja, hij is digitaal. Momentje."

* verwisselt 24-135 naar 135-400 vanwege vogels op afstand *

"Ja maar... maar... op een digitale camera kun je toch geen lenzen wisselen? Dat kan toch alleen maar op een spiegelreflex?!"
- "Ja, alleen op een spiegelreflex kan dat. En dit is een *digitale spiegelreflex*"
"Euh... AAHHHH ZOOOO!! Zeg dat dan. Veel plezier verder!"
*man loopt verder met hond *

Was best geinig :P

edit: oeps, heb ik net midden in een oorlog discussie gepost. Beetje refreshen was wel handig geweest :P
Remy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:43:
Heren, houden we het wela vriendelijk en ontopic? Als de wens er is om over portretrecht en aanverwante zaken te discussiëren: ga jullie gang, maar open dan een apart topic hè ;)
Start dan even een nieuw topic en verplaats de relevante posts daarheen :)

[ Voor 79% gewijzigd door Katsunami op 29-01-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik maak me nergens druk om, ik wijs je alleen ergens op en jij voelt je ineens aangevallen? Je laat ook je wel erg snel op de kast jagen zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik eigenlijk niet opgelet had, maar wel gebeurde:

Liep een brug op, staan daar gewoon 2 politiemeiden te kwekken, en hun fietsen naast de railing van de brug, kortom, het voetpad was gewoon bezet, en ik was gedwongen om een stukje autoweg te nemen..
Op een meter of 10 hoorde ik ze al ouwenelen, goed, ik stap door en ze werden stiller en stiller.. Ok, dat kan nog om de burger niet te laten weten dat ze zaak X aan het oplossen zijn, maar ik zag duidelijk dat een diender (of is het dienster) naar mijn camera wees :P En die bungelde gewoon vanaf mijn linker schouder :X

En dat is mijn probleem, als ik meer ballen had gehad, had ik de twee dames gevraagt of ik ze op de foto kon zetten. En dat is niet omdat ze toevallig politie zijn, maar gewoon, in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 19:36
Nog even over portretrecht, voor diegene die het echt wil weten is hier een makkelijke en duidelijke uitleg: http://home.hetnet.nl/~friakunst/Informatieblad34.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

André schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:41:

Dat is wel herkenbaar ja.. Met een grote camera midden in de stad in de winkelstraat wat klieren voel je je fotograaf, met een compact camera voel je je kansloos :D

(Ik heb geen grote camera dus ik val in de laatste categorie ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 29-01-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin januari een benefiet optreden gehad bij ons in het dorp, dus ik de stoute schoen aangetrokken en diezelfde middag gevraagd of ik daar pics van mocht schieten, natuurlijk me D70 tamron 28/75 en sb-600meegenomen, dus ik bouw de zooi netjes op en als laatst nog even snel de filter voor de lens schroeven en je had hun gezichten moeten zien toen ik vertelde dat het voor m'n eigen site was.

van iedereen positieve reacties, mede dankzij ik de organisatie en horeca ondernemersd die erbij betrokken waren ook persoonlijk ken.
die avond zelf nog aangesproken door 2tal agenten die "hulde" goede bekende zijn van mijn ouders "positief hé" :+ ze wisten dat ik wel eens foto's maak maarja met z'n geval....
die woensdag erop werd wel een van "mijn" foto;s gebruikt in de gemeentelijke weekkrant met m'n naam eronder :D yeahhhh

en nu zo af en toe naar leuke plekjes toe druk of minder druk om er wat foto;s te maken en dan gezien het gevaarte met vooral een 28/300 lens die nog eens lekker uitschuift veel reacties voor welk blad ik werk:P
Pagina: 1 2 Laatste