Mooiste krat radiootje Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje je hebt helemaal gelijk! Mijn krat heeft zelfs 8 ohm speakers, die heb ik gekocht in een tijd dat ik het ook nog niet helemaal wist |:( Daarom kan mijn 2x22 watt versterker (lees boven: dat is het absolute maximum voor 12v 4ohm!!) maar de helft (2x11 watt ) leveren. Ik gebruik simpele conrad "Speaka 80/100" (Bestnr.: 300251 - 89) speakers voor de bas, ook van 13cm diameter. Dus echt keihard kan hij niet.

De enige klacht die ik uberhaupt krijg over mijn krat is: "KAN DAT POKKEDING WAT ZACHTER :( "

Trouwens assje, welke speakers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik wil een radio kratje bouwen maar heb geen ballen verstand van electronica... dus ik weet mijn god niet wat ik allemaal nodig heb... graag zou ik er mijn Ipod op aan kunnen sluiten via de Autoradio die ik er installeer... ook moet hij natuurlijk op te laden zijn.

zou iemand een lijst kunnen maken met onderdelen die ik nodig heb en dit in normaal nederlands kunnen typen zodat ik begrijp wat ik moet doenO-)
bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe sluit ik dit aan dan:

2 versterkers van 2x100 watt
2 boxen marquant 120 watt max
2 boxen JVC 20 watt Continue volgens mij
1 Accu 12V 7.2 Ampere
Ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:18:
hey,

ik wil een radio kratje bouwen maar heb geen ballen verstand van electronica... dus ik weet mijn god niet wat ik allemaal nodig heb... graag zou ik er mijn Ipod op aan kunnen sluiten via de Autoradio die ik er installeer... ook moet hij natuurlijk op te laden zijn.

zou iemand een lijst kunnen maken met onderdelen die ik nodig heb en dit in normaal nederlands kunnen typen zodat ik begrijp wat ik moet doenO-)
bedankt alvast
Heeft de autoradio een aux-ingang?

Je hebt nodig in jou geval:

* Autoradio
* 2 speakers ( deze bijvoorbeeld )
* Het kratje zelf
* Wat hout( mdf bijvoorbeeld) voor de bodem en het deksel.
* Bekabeling(weet niet wat je radio nodig heeft)
* 12v accu (gel-accu is aan te raden, minimaal 7Ampere, liefste nog meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:37:
hoe sluit ik dit aan dan:

2 versterkers van 2x100 watt
2 boxen marquant 120 watt max
2 boxen JVC 20 watt Continue volgens mij
1 Accu 12V 7.2 Ampere
Ipod
Ik raad je af om 4 speakers te gebruiken met deze accu. Dan issie best wel snel leeg als je hem een beetje open zet. Ik denk dat je beter gewoon 1 versterker met 1 paar speakers kan gebuiken. Da's hard genoeg.

Dit aansluiten is eenvoudig. Je sluit ieder paar speakers aan om een versterker. Je koopt kabeltje met een jackplug aansluiting (die in je ipod past). Die sluit je gewoon aan op beide versterkers (je kan ingangen opelkaar aansluiten).
En de versterkers sluit je allebei aan op je accu. Let wel op + en - want ik weet niet hoe ze beveiligd zijn. Doe een goede aan en uit schakelaar tussen de versterker en accu zodat je systeem uit kunt zetten. Loodaccu's kunnen kapot gaan als je ze te ver ontlaadt (ervaring mee :()

Lees ook effe die stukjes over vermogen van de laatste dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met tever ontladen te lang aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:24:
Bedoel je met tever ontladen te lang aan laten staan?
yup

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe hem altijd meteen uit, dus dat zal geen probleem zijn, ik moet wel zo'n schakelaartje nog ff kopen en verbinden ja, waar ken je dat halen? En als ik het niet zo doet zoals ik zei, hoe doe ik het dan met 2 boxen, en dan nog 2 tweeters, wat zijn eigenlijk de beste boxen? 3-weg, of 2-weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 21:30
Maakt allemaal niet zo veel uit denk ik, 2 of 3 weg. Als ik jou was zou ik 1 versterker gebruiken en die jvc boxen. 20 watt rms is echt zat en denk dat het beter klinkt dan dat marquant spul. Dus je hebt nodig, kabeltje voor de ipod naar tulp, accu, versterker, speakers en een schakelaartje om de versterker aan en uit te zetten.

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=5573 hier heb ik de schakelaar, 3.5 mm jack aansluiting en luidsprekerterminal vandaan..

[ Voor 17% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 28-06-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:21:
Ik doe hem altijd meteen uit, dus dat zal geen probleem zijn, ik moet wel zo'n schakelaartje nog ff kopen en verbinden ja, waar ken je dat halen? En als ik het niet zo doet zoals ik zei, hoe doe ik het dan met 2 boxen, en dan nog 2 tweeters, wat zijn eigenlijk de beste boxen? 3-weg, of 2-weg?
Schakelaar: electronica winkel (zoeentje waar het naar soldeertin ruikt) maar iedere schakelaar die een paar AMpere kan trekken voldoet wel.
Boxen: De accoutische kwaliteiten van een krat zijn dermate dat je hier gewoon niet al te veel aandacht en tijd en geld aan wilt besteden. Drieweg zou theoretisch iets beter KUNNEN zijn - ik ZOu gewoon de goedkoopste kopen die nog een beetje bereik hebben in Khz (dus 20-44000 is beter dan 30-33000Khz)

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 28-06-2007 16:10 . Reden: khz>hz ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
De schakelaar zet je trouwens op de remote draad, daar gaat toch amper stroom doorheen? Volgens mij is dat echt maar heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te twijfelen welke speakers ik zou nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/105012.jpg

nadeel geen beschermkap/ groot
voordeel goed Frequentiebereik

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS87579b/marquant-speakers-mcs-69-(87579).gif

nadeel groot
voordeel beschermkap

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS87578b/marquant-speakers-mcs-16-(87578).gif

nadeel niet zo'n groot frequentie berijk als dr andere 2
voordeel: klein, beschermkap en goedkoop.

maar welke moet ik nou nemen zou ik gewoon de goedkoopste nemen of is er echt merkbaar veschil tussen de verschillende ferquentie berijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Het geluid van die dingen zijn allemaal wel goed. Ik weet niet wat je voor bron geluid neemt, maar als je gewoon goedkope mp3 als input hebt, dan boeit het toch niet zoveel. Ik zou gewoon voor de goedkoopsten gaan, die bouwen ook lekker makkelijk in, en het geluid is vast wel goed hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ik heb een creative zen sleek photo die ik er aan ga kopelen via een markqant versterker maar denk idd dat ik maar de goedkope neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat de Blaupunkt speakers echt goeie zijn, is dat zo? en hoe doe je het nou als je 2 tweeters er bovenin bij wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:38:
[...]

[afbeelding]

Heb hier nog 2x deze accu liggen, nieuw! Voor 10 euro ps kun je ze overnemen. Het zijn gelaccu's dus kunnen in alle posities geplaatst worden

Geen spam maar kon via MP 3 van deze accu's in 1 koop kopen en heb er maar 1 nodig. Kunnen anderen ook van dit koopje gebruik maken..

afm 15 x 6.5 x 9.5 cm
Hey, als je er nog 1 hebt kan je me dan mailen (jeroenweijers [AT] freeler [PUNT] nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is misschien een stomme vraag maar 7 ampere staat toch voor het aantal uur dat hij kan draaien of hoe moet je dit rekenen??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Het is Ah ampere uur, dus als je setje 0.5 ampere trekt, kun je er 7/0.5 = 14 uur mee draaien. @Jeroen, ik mail je zo. Had al 2 reacties daarvoor, maar van de eerste niets meer gehoord, die mail ik nog wel even dan

@Jellez, lijkt me prima die speakers. Bij twee weg coaxiale speakers (en drie) zitten al tweeters in het midden van de speaker dus een extra tweeter lijkt me niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 28-06-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen accu maar kan ik gewoon de 12 volt lijn van me voeding op mijn versterker zetten om de speakers uit te testen?

volgens mij wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:46:
Ik heb nog geen accu maar kan ik gewoon de 12 volt lijn van me voeding op mijn versterker zetten om de speakers uit te testen?

volgens mij wel toch?
Ja kan, heb ik ook gedaan. Je moet ook de remote draad op de plus zetten, anders schakelt de versterker of radio niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, nu heb ik dat geprobeert maar ik loop vast ik heb me mp3 speler er op aangesloten speakers en van mijn voeding heb ik alles aangesloten (nu brand het ledje) maar er komt geen geluid uit?

is hij kapot of heb ik een dome fout gemaakt aan de nivo knop heb ik ook nog gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Hij zou het nu moeten doen, je hebt de dus plus van de voeding gaat naar plus van versterker, die lus je door naar remote. Zo staat hij altijd aan. Min naar min voeding, dan zou de versterker aan moeten staan. Tulp goed aangesloten, zou de versterking op de helft zetten en dan natuurlijk het volume van je mp3 speler wel open.. Als je de speakers goed aan hebt gesloten moet het werken.. Laat anders ff zien hoe het aangesloten zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet meer van belang heb het probleem al gevonden
de zekering was kennelijk kapot maar nadat ik de nieuwe er in deed en er stroom op zette sprong deze ook kapot 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je berekenen hoeveel ampere iets heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:57:
hoe kun je berekenen hoeveel ampere iets heeft???
Ampere x Volts = Watts
Watts / Volts = Ampere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:15:
dit is niet meer van belang heb het probleem al gevonden
de zekering was kennelijk kapot maar nadat ik de nieuwe er in deed en er stroom op zette sprong deze ook kapot 8)7
laat dan maar eens zien hoe je het aangesloten hebt ;)
Kan natuurlijk ook iets met de versterker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Inderdaad, kan ook een kortsluiting in de versterker zijn. Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je de remote doorlust naar de plus en niet de min naar de plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwi_Kevin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:38:
[...]

[afbeelding]

Heb hier nog 2x deze accu liggen, nieuw! Voor 10 euro ps kun je ze overnemen. Het zijn gelaccu's dus kunnen in alle posities geplaatst worden

Geen spam maar kon via MP 3 van deze accu's in 1 koop kopen en heb er maar 1 nodig. Kunnen anderen ook van dit koopje gebruik maken..

afm 15 x 6.5 x 9.5 cm
Als ze nieuw zijn dan neem ik er ook graag 1 over. Sidofabgr ed hohtmahl . cohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:06
heracles schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 06:51:
[...]

30 watt rms haal je niet. Als je wilt weten waarom moet je een stukje teruglezen.
Daarom juist....dan zit je altijd goed (en je speakers halen helemaal niks die kunnen alleen een bepaald vermogen aan)

Wat jij bedoeld gaat om de versterker die bij 12V niet meer kan leveren dan ca 25 watt in optimale omstandigheden, dan is een speaker van 30watt toch prima

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:31:
assje je hebt helemaal gelijk! Mijn krat heeft zelfs 8 ohm speakers, die heb ik gekocht in een tijd dat ik het ook nog niet helemaal wist |:( Daarom kan mijn 2x22 watt versterker (lees boven: dat is het absolute maximum voor 12v 4ohm!!) maar de helft (2x11 watt ) leveren. Ik gebruik simpele conrad "Speaka 80/100" (Bestnr.: 300251 - 89) speakers voor de bas, ook van 13cm diameter. Dus echt keihard kan hij niet.

De enige klacht die ik uberhaupt krijg over mijn krat is: "KAN DAT POKKEDING WAT ZACHTER :( "

Trouwens assje, welke speakers gebruik je?
Dit zijn de speakers die in mijn kistje zitten

http://www.pioneer.nl/nl/...chive/TS-E1370/index.html

Tip voor de mensen die over speakers kopen tobben, ik heb mijn speakers voor 7 euro via marktplaats 2e hands gekocht. Je kunt heel makkelijk zien hoe een speaker er aan toe is en het hoeft niks te kosten, en dan voor gewoon kwaliteit speakers. Heel wat anders dan dat marquant spul.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:36:
[...]

Dankje :-), dit is een dommelsch papier bakje dat ik al 6 jaar had liggen. Gewone minijack aansluiting, je hebt dus een kabeltje met 2 jackpluggen nodig, schuifweerstand uit een oude versterker en een micro schakelaartje uit een kapotte discman.
De versterker is zelfbouw, het zijn 2 LM386 versterkerchips (http://www.national.com/pf/LM/LM386.html) in serie. Mij is de zwaarste uitvoering verkocht door de electronicaman. Zoiets is wel een hoop geknutsel. Het totaal weegt helemaal niks meer dan de batterijen en de speaker, 300 gram ofzo (???). De versterker heeft geen koellichaam nodig omdat hij maar 1 watt levert. Ik geloof dat hij 7x12x6 cm is.

Met die ohms, dat zit zo: een versterker kan nooit een hogere spanning leveren dan de bronspanning (5v in mijn geval: 4 penlites). De versterker kan gewoon geen hoger signaal geven zonder (in mijn geval) te vervormen. Het versterkertje werkt ook op 12 volt en dan kan hij opeens veel harder.
Om op 5 volt toch vermogen te leveren dan moet je een hogere stroom kunnen trekken. In dat geval heb je een speaker nodig met bijvoorbeeld 4ohms (of lager).
Jasper, ik wil hier toch nog even op terugkomen.. Voor mij is een kratradio nog even wat te entousiast, zowel qua tijd als mijn financiele situatie :P En los daarvan heb ik liever een klein portable radiotje, in plaats van een on-tilbare krat met een 3500Kampere accu 8)

Ik ben toch 's verder gaan kijken naar die miniradio van jou, ik vind 'm zo vet, en zeker nu in de Grolsch Music Bag van m'n broertje heb gehoord / gezien ben ik geïnspireerd geraakt :9
Dus toch een aantal vraagjes:

-"De zwaarste", hoe bedoel je dat? Als er een onderdelenlijstje is, kan ik langs de lokale elektronicaboer en gaan solderen :)
-Is het puur solderen of moest je ook nog een printplaat etsen oid? Want dan gaat het feest voor mij niet door..
-hoe haal je 5 volt uit 4 penlites? Als je ze parallel zet kom je er nog niet, toch? 1.2V of 1.5V per stuk, dat weet ik niet zeker.. Maar dan kom ik op 4.8V of 6V uit, of zie ik nou spoken?
offtopic:
ik probeerde je persoonlijk te benaderen maar staat niks in je profiel qua contactinfo..
ik ben wel te bereiken op st3v3np [at] gmail [dot] com

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/434/spa0273ls0.jpg

Ik heb een schakelaartje uit een oude bureaulamp gehaald^^

Nu is mijn vraag, hoe sluit ik dit in godsnaam aan. aan de rechterkant van het schakelartje staat - en aan de linkerkant staat B, dat is van plus volgens mij, ik wil hem zo aan men marquant versterker verbinden zodat als ik er op druk de versterker uit gaat zodat m'n accu geen stroom meer levert en als ik hem aan zet dat me versterker dan weer aangaat.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6942/spa0274ww4.jpg
^^
Plaatje van men ingangen van men versterker nu, (een is van accu naar versterker, ander is om het automatisch uitschakelen van de versterker als de autoradio uitgaat tegen te houde omdat ik het doe met een ipod:p)

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon de draad die van de plus van de accu komt ergens doorknippen en dan de schakelaar er tussen aansluiten. Ik raad je wel aan om hem er ECHT goed op te letten als je hem een keertje een paar weekjes niet gebruikt dat je hem UITZET. Ik heb inmiddels m'n 2de accu om die reden :S Ik was er zo zat van dat maar een accuprotectieschakeling heb gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n schakelaar zet je hem toch uit ofniet dan? En hoe maak je zo'n accuprotectieschakeling?:P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:56:
Met zo'n schakelaar zet je hem toch uit ofniet dan? En hoe maak je zo'n accuprotectieschakeling?:P
Je sluit gewoon alles af met zo'n schakelaar, dat werkt goed. Die accuprotectie schakeling is een soldeerprojectje, je hebt een relais nodig en nog een handjevol componenten. Er moet ook een variable weerstand ingesteld worden zodat het systeem automatisch onder de 11 volt uitgaat (en niet bv 12 volt), dus je hebt ook een multimeter en een variable voeding nodig voor het instellen.
Als er mensen geinteresseerd zijn dan wil ik de schakeling wel online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jij zei
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:19:
Ik zou gewoon de draad die van de plus van de accu komt ergens doorknippen en dan de schakelaar er tussen aansluiten. Ik raad je wel aan om hem er ECHT goed op te letten als je hem een keertje een paar weekjes niet gebruikt dat je hem UITZET. Ik heb inmiddels m'n 2de accu om die reden :S Ik was er zo zat van dat maar een accuprotectieschakeling heb gemaakt...
dan bedoelde je zeker als je vergeet op de schakelaar te drukken of niet? btw, ik heb nog een vraag, het gaat niet over elektriciteit maar over zo'n eierkistsluting op je kist, ik vind het heel irritant dat ik telkens een boutje erin en eruit moet halen, zijn ze ook in versies dat je ze gewoon dicht kan klikken? zo ja, hoe heten die, bij voorbaat dank.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:53:
maar jij zei

[...]

dan bedoelde je zeker als je vergeet op de schakelaar te drukken of niet? btw, ik heb nog een vraag, het gaat niet over elektriciteit maar over zo'n eierkistsluting op je kist, ik vind het heel irritant dat ik telkens een boutje erin en eruit moet halen, zijn ze ook in versies dat je ze gewoon dicht kan klikken? zo ja, hoe heten die, bij voorbaat dank.
ik ga dat oplossen met een twee haak-sluitingen (of hoe ze ook heten) uit een watersport winkel. Die zet ik aan elke zijkant want er zit een leuk oogje aan voor een hangslot waar je natuurlijk uitstekend een draagriem aan kan bevestigen!

zal later even proberen een foto te maken.

Dit is een lelijkere uitvoering (en duurder) maar het geeft het idee weer...

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 29-06-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik heb wel problemen met alles zeg volgens mij doe ik iets echt verkeerd.

nu is het probleem ik heb deze speakers gekocht http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-16/

alleen de ene doet het gewoon goed (mooi geluid voor die prijs) alleen bij de andere trilt er telkens wat, heel irritant als ik hem op gewoon volume afspeel hoor je telkens iets hevig meetrillen heb al wat dingen geprobeert zoals de 2 draadjes aan de achterkan zo verbogen dat ze niet tegen het vlies aanzitten maar dat helpt ook niet dus denk dat het binnen is alleen krijg ik die "grill" er niet af hoe moet dat?

of is de speaker kapot en moet deze vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

kijkshop doet nooit zo moeilijk over ruilen ivm defect dacht ik? Voordat je de grill er echt aflsoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens, ik heb m'n kist weer geupgraded, naar mijn weten echt zeer goed, de punten die ik heb aangepast:

*ander handvat
*onderkant & bovenkant groen geverfd
*indeling binnenkant veranderd zodat het meer evenwicht heeft
*De bovenkant prachtig versierd

Punten die nog worden aangepast:

* Op speakers wordt met wit 'Heineken' (in het goeie lettertype) gespoten
* Ik breng nog een schakelaar zodat je hem van buiten aan en uit kan zetten

Hier een paar foto's van kist, beveiligingsdril is eraf omdat ik die nog ga spuiten dus ik heb ze er alvast afgehaald.

Voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/8804/spa0285at1.jpg

Binnenkant: (beetje donker:P)

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/9008/spa0287cu9.jpg

Bovenkant;) (beetje vaag, ik bewoog mobiel beetje:P)

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/6427/spa0281sd1.jpg

Handvat:

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/5942/spa0286vl8.jpg

GRAAG REACTIE'S :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ziet er mooi uit.
Hoe heb jij die beschermkap er afgekegen? want ik weet niet hoe ik hem er af kan halen heb dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om die beschermkap zit nog zo'n ding, die moet je naar achter duwen, een beetje kracht zetten maar niet teveel want hij zit een beetje vast denk, dan schuift dat ding eromheen naar achter en kan je hem er zo afhalen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee bedankt is gelukt.

alleen is me niet gelukt om het probleem van de speaker te verhelpen (er trillt iets heel irri mee) dus wou ze terug brengen alleen staat het niet stom dat ik vorige keer dat ik er kwam ook al iets terug
bracht voor rma me versterker was kapot. of boeit dat ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:10:
hee bedankt is gelukt.

alleen is me niet gelukt om het probleem van de speaker te verhelpen (er trillt iets heel irri mee) dus wou ze terug brengen alleen staat het niet stom dat ik vorige keer dat ik er kwam ook al iets terug
bracht voor rma me versterker was kapot. of boeit dat ze niet?
ach, er staat in de algemene voorwaarden niet dat je slechts een keer per jaar iets mag terugbrengen. En al zouden ze je stom vinden - wat dan nog? beter dat dan dat je nooit meer terugkomt en je geld ergens anders besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of deze speakers met afdekgril worden geleverd? http://www.kijkshop.nl/pr...larion-speakers-srr-1725/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zie je toch op het plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kratje is bijna klaar ;) om een kleine indruk alvast te geven...
mijn foto's
http://assassinrath.hyves...45935/mijn_BIERKRAT/fbLP/

gratis:
25 cm sub (gevonden op straad in perfecte staad)
19 cm box + tweet en middel tweet van mijn zwager...gaan hard genoeg
2 accu's a 7AH van stage ;) (toch nog wat opgeleverd)
voeding 220 watt van mijn neefje (pc)

Had ik nog:
mp3 spelertje
kabels

gekocht
maquant versterker
2 green cooler fan's a 80mm
mp3 tube stekker voor versterker.
plank a 8mm a 1,50m bij 1,50 MDF 2 euro 8)7 was rantje beschadigt maar dat doet er nie toe die gebruik ik nie ;)
acculader a 17,50
schakelaartjes a 12 euro,
slotje schaniertjes en prut
stoelbeugels( beugels met een hoek van 90°C

zit op een eurotje of 90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit.
waarom ga je de versterker ook actief koelen?
Lol hoe vind je nou zo'n mooie sub buiten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

technisch ben ik bijna rond- eea nog inbouwen in mijn eerste kist (die dus afzichtelijk groot en lelijk is geworden)...
Nu heb ik een vraag mbt het laden op 12V. Kan ik de accu's zo aan de boordspanning van de boot of auto hangen (met lopende motor) of moet er dan nog een laad circuitje tussen? Ik ben nl bang dat als er een grote stroom naar de accu's gaat mijn klemmetjes smelten?
Ik heb alles met van die leuke gekleurde klemmetjes vastgezet - is makkelijker in en uitbouwen zodra mijn Mk-II krat gebouwd zal worden (waarschijnlijk op basis van een echt krat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:00:
ziet er goed uit.
waarom ga je de versterker ook actief koelen?
Lol hoe vind je nou zo'n mooie sub buiten:P
dank je, maar inderdaad ik keek mijn ogen uit toen ik dat ding bij het grof vuil langs de weg stond op school een repetitie verkloot om heel snel naar huis te kunnen en dat ding binnen te zetten en naar school

en versterker ga ik toch maar actief koelen omdat:
het er leuk uitziet ;0:D 8)7
omdat het erg dicht opelkaar zit.
en omdat ik dank lekker vermogen uit mijn versterker kan halen
denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:23:
technisch ben ik bijna rond- eea nog inbouwen in mijn eerste kist (die dus afzichtelijk groot en lelijk is geworden)...
Nu heb ik een vraag mbt het laden op 12V. Kan ik de accu's zo aan de boordspanning van de boot of auto hangen (met lopende motor) of moet er dan nog een laad circuitje tussen? Ik ben nl bang dat als er een grote stroom naar de accu's gaat mijn klemmetjes smelten?
Ik heb alles met van die leuke gekleurde klemmetjes vastgezet - is makkelijker in en uitbouwen zodra mijn Mk-II krat gebouwd zal worden (waarschijnlijk op basis van een echt krat).
je kan zo'n travo ding kope ofzow van 12 naar 230 volt dan een acculader erin douwe ;) maar kost wel behoorlijk wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
ThinkPad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:26:
Een goede tip om aan accu's te komen:

Ga langs een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt. In een alarminstallatie zit een backup batterij, zodat als de stroom uitvalt, dat de alarminstallatie wel blijft werken. Volgens bepaalde regels moeten deze accu's om de zoveel tijd vervangen worden. De accu's die uit de alarminstallaties komen zijn dan vaak nog wel voor 80% goed.

Ik ben vanmiddag langs zo'n bedrijf gegaan samen met een vriend van me, en ik kon zo gratis een 12V 7Ah accu meekrijgen _O_
offtopic:
buysrogge safe BV ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:25:
[...]

je kan zo'n travo ding kope ofzow van 12 naar 230 volt dan een acculader erin douwe ;) maar kost wel behoorlijk wat..
\o/ ja watT natuurlijk. !
en die heb ik allebei ook nog eens liggen hier (echt lachen, EUR18,-- bij de Action een 12V>230V omvormer in de afmetingen van een half liter bier blik) maar ik zat tich aan iets zuinigers te denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ;) tja :P het blijft lastig :P je weet wel dat je accu's dan in iig goed worden opgeladen geen overbelasting en die shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb wat problemen met mijn krat radio.
Ik heb er een Accu inhangen van 36ah
Nu heb ik de radio afgelopen weekend uitgetest, en maximaal 5 uur gedraaid op maximaal vermogen, totdat hij begon te stotteren. Radio viel uit enz.

Ik heb aangesloten: 2 boxjes, 2 tweeters, en 1 sub, + autoradio.
Hoe kan ik meten hoeveel ah hij gebruikt bij volle belasting,

Op welke stand moet ik mijn multimeter dan zetten om te bereken hoeveel ampere die trekt,

De volgende opties kan ik selecteren op mijn multimeter.
Hier een link naar specificaties van mijn multimeter
http://www.solcon.nl/p.swinkels/multimeter/

En hier een foto
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58920de8f3e1c9f66b718ad402684139/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc157f47405899ed7d3723bd43b7fa50/thumb.jpg

Kan iemand mij hier enig duidelijkheid in geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
een poosje terug hebben we het over accus gehad en dan vooral over gel accus tegenover normale accus. Het grote verschil tussen beide is dat gel accus speciaal opgeladen moeten worden hoe is me niet duidelijk geworden. Nu is mijn vraag is dit een gel accu of een gewone accu die met een gewone lader opgeladen kan worden ?

http://www.conrad.nl/goto/?product=250202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
gel. opladen valt wel wat mee. niet te hoge laadstroom gebruiken, dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Defector schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:10:
een poosje terug hebben we het over accus gehad en dan vooral over gel accus tegenover normale accus. Het grote verschil tussen beide is dat gel accus speciaal opgeladen moeten worden hoe is me niet duidelijk geworden. Nu is mijn vraag is dit een gel accu of een gewone accu die met een gewone lader opgeladen kan worden ?

http://www.conrad.nl/goto/?product=250202
Dat is een gel-accu.
warcow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:12:
gel. opladen valt wel wat mee. niet te hoge laadstroom gebruiken, dan komt het wel goed.
En zorgen dat je niet tever oplaad, vinden ze ook niet leuk. Kortom, speciale gel-accu lader is toch echt zeer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
oke dus het is wel verstandig voor een speciale lader zou deze voldoen ?
http://www.conrad.nl/goto/?product=250338
of is deze niet goed of duurt het laden te lang hiermee ?

en welke van deze twee boxen zouden beter zijn voor een krat radio ?
deze :
http://www.conrad.nl/goto/?product=370160
of deze :
http://www.conrad.nl/goto/?product=378214

[ Voor 33% gewijzigd door Defector op 02-07-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Defector schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:31:
oke dus het is wel verstandig voor een speciale lader zou deze voldoen ?
http://www.conrad.nl/goto/?product=250338
of is deze niet goed of duurt het laden te lang hiermee ?

en welke van deze twee boxen zouden beter zijn voor een krat radio ?
deze :
http://www.conrad.nl/goto/?product=370160
of deze :
http://www.conrad.nl/goto/?product=378214
Die acculader laad een accu met 0,3A per uur op. Bij een 7Ah accu zou dat neerkomen op ruim 23 uur.
Gewoon ff uitrekenen. Je accucapaciteit delen door 0,3 = het aantal uur dat nodig is voor opladen bij een lege accu.(Alhoewel een accu nooit helemaal leeg zal zijn).

Qua boxen zou ik zelf de bovenste kiezen, het merk ken ik niet(Boschmann ken ik wel). Maar hij heeft iig een zwaardere magneet, wat opzich ook niet veel zegt, maar toch. Lijkt alsof die iets meer kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie ik bedoelde meer als de lader geschikt was voor gel accus en dat is ie dus nu eentje uitzoeken met meer A zodat de accu sneller vol is.

Bij de boxen zat ik te twijfelen omdat de bovenste drie kanalen heeft en meer rms watt. Voor de rest heeft de andere betere specs zoals groter Frequentiebereik en meer DB. Maar minder rms watt en heeft maar 2 kanalen. Ik had ook gelezen eerder in dit topic dat met een kratradio die op 12 v 4 ohm loopt niet meer dan ongeveer 36 watt kan leveren dus zodoende zou ik uit moeten komen op de tweede of niet ?

En ook nog even terug te komen op die 36 watt hoe kan dat want in autos wordt ook hetzelfde systeem gebruikt van 12v en 4 ohm. Hoe kan daar meer lawaai vanaf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Defector schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:06:
Bedankt voor de snelle reactie ik bedoelde meer als de lader geschikt was voor gel accus en dat is ie dus nu eentje uitzoeken met meer A zodat de accu sneller vol is.

Bij de boxen zat ik te twijfelen omdat de bovenste drie kanalen heeft en meer rms watt. Voor de rest heeft de andere betere specs zoals groter Frequentiebereik en meer DB. Maar minder rms watt en heeft maar 2 kanalen. Ik had ook gelezen eerder in dit topic dat met een kratradio die op 12 v 4 ohm loopt niet meer dan ongeveer 36 watt kan leveren dus zodoende zou ik uit moeten komen op de tweede of niet ?

En ook nog even terug te komen op die 36 watt hoe kan dat want in autos wordt ook hetzelfde systeem gebruikt van 12v en 4 ohm. Hoe kan daar meer lawaai vanaf komen?
35 watt is per versterker denk ik?
frequentiebereik is belangrijker dan kanalen /// tenzij we het over zenders hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 03-07-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
lol nee dat valt wel mee maar zoveel mogelijk bang for buck is altijd leuk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

franssie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:10:
[...]

35 watt is per versterker denk ik?
frequentiebereik is belangrijker dan kanalen /// tenzij we het over zenders hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Public Address ... als in grote zalen, openlucht concerten etc... wordt ook wel SR genoemd maar PA is in NL gebruikelijker dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:57:
Ik heb wat problemen met mijn krat radio.
Ik heb er een Accu inhangen van 36ah
Nu heb ik de radio afgelopen weekend uitgetest, en maximaal 5 uur gedraaid op maximaal vermogen, totdat hij begon te stotteren. Radio viel uit enz.

Ik heb aangesloten: 2 boxjes, 2 tweeters, en 1 sub, + autoradio.
Hoe kan ik meten hoeveel ah hij gebruikt bij volle belasting,

Op welke stand moet ik mijn multimeter dan zetten om te bereken hoeveel ampere die trekt,

De volgende opties kan ik selecteren op mijn multimeter.
Hier een link naar specificaties van mijn multimeter
http://www.solcon.nl/p.swinkels/multimeter/

En hier een foto
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan iemand mij hier enig duidelijkheid in geven...
Ik heb precies dezelfde multimeter, 3 euro bij de aldi en hij werkt perfect :). Je kunt maar 2 dingen meten, accuspanning en afgeven stroom. Bij spanning zet je hem natuurlijk op de spanningstand ;) (lees de 20 volt stand) dan sluit je de kabeltjes gewoon direct aan op de accu.
Als je stroom wilt meten heb je de 10 ampere stand nodig. Gebruik de andere (bv 10mA) standen niet want die zijn zwak (heb ik al laten doorbranden) dan moet je het rode kabeltje wel in de 10A connector op je multimeter aansluiten anders gebeurt er niets. Let er op dat in deze stand (ampere) je multimeter een kortsluiting is, sluit hem dus niet direct aan op je accu. (dat heb ik perongeluk al gedaan, heeft multimeter wel overleefd).
Haal de accuklemr (plus of min maakt niet uit) van je accu af en sluit het ene draadje van je multimeter aan op de connector en de andere op de accupool die je net hebt vrijgemaakt (rood/zwart maakt niet uit, verkeerd om meet je een negatieve stroom). Zet je versterker vol open, en je weet hoeveel stroom je trekt! Dan kun je nagaan hoelang je ongeveer kunt spelen. (stroom (in A) x uren (h) spelen = capaciteit (in Ah = A x h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dus ik moet eigenlijk de multi meter tussen de accupin, en de stroomvoorziening naar de radio plaatsen...?
Alleen is mij nog niet duidelijk op welke stand ik de multimeter dan moet zetten is me nog niet helemaal duidelijk,

Kun je dit misschien aangeven op het plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:30:
Dus ik moet eigenlijk de multi meter tussen de accupin, en de stroomvoorziening naar de radio plaatsen...?
Alleen is mij nog niet duidelijk op welke stand ik de multimeter dan moet zetten is me nog niet helemaal duidelijk,

In je handleiding staat:
B Draaischakelaar voor het instellen van een bereik
UIT de uitstand. Om de batterij te sparen zet de meter UIT als je hem
(tijdelijk) niet meer gebruikt.
V= gelijkspanning (linksboven schakelaar)
V~ wisselspanning (rechtsboven schakelaar)
Ω weerstandsmeting (linksonder schakelaar)
A=, 10A=, hFE, diode (moeilijk in gebruik, advies NIET gebruiken)

LOL \o/ - niet gebruiken - wat een handleiding!
Anyway : je moet dus A hebben op je draaischijn en je rode stekkertje in het gaatje met de 10A plaatsen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, ik ben eindelijk op weg! :D Ik heb een oud setje PCspeakertjes (kwaliteit SafeWay :P) uit elkaar gesloopt, en heb hier zelf een 4xAA-batterijsetje aan gehangen. Nu aan mijn iPod doet hij het prima! ^^ Origineel was hij voor 9v, ik had hem al werkend op een 7.2v, maar nu ook op 5v _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/steven/tmp/testsetup1.jpg
Speaker standaard - 8cmx5cm, 4ohm
Extra speaker - 13cmx8cm, 8ohm
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/steven/tmp/testsetup2.jpg
De versterker waar het om gaat. Het is een monoversterkertje, niet geweldig volume maar hij doet prima z'n werk! Alleen is de volumeknop een beetje gaar, maar jasperoosthoek is zo vriendelijk mij daarbij te helpen.

Iemand nog tips in wat voor 'doosje' ik dit kan doen? Niet veel zin / kwaliteiten om met hout aan de slag te gaan.

Verder, als ik de speakers in een afgesloten box steek, dan gaat de geluidskwaliteit (en de bass) vooruit he? Want opzich is het best schel geluid nu (vind je het heel gek :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Bij de gamma kun je met je voordeelpas (gratis) hout gratis op maat laten zagen, neem gewoon he dunste mdf, laat er een doosje van zagen en schroef het in elkaar, dan ben je klaar.

Ik heb btw ook nog een acculader liggen voor iemand die geen gelaccu heeft, is een Absaar lader van 6A, mag weg voor 10 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:44:
Bij de gamma kun je met je voordeelpas (gratis) hout gratis op maat laten zagen, neem gewoon he dunste mdf, laat er een doosje van zagen en schroef het in elkaar, dan ben je klaar.

Ik heb btw ook nog een acculader liggen voor iemand die geen gelaccu heeft, is een Absaar lader van 6A, mag weg voor 10 euro..
Is dat dan 6A per uur, of...
Is die speciaal bedoel voor auto accu's

[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 03-07-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga vrijdag ook aan me krat beginnen.
had net geld over gemaakt 25 euro voor 3 accu's vond het wel een goede deal.
accu's zijn 12 volt en 7,2AH

hoe lang zou ik daar mee muziek kunnen luisteren 18 uur nonstop ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:30:

Op het plaatje gezien moet je hem precies 180 graden draaien, dat de pijl wijst naar 10A. Het zwarte kabeltje moet je laten zitten, het rode kabeltje moet je in het bovenste (10A) connectortje stoppen. Vergeet hem niet terug te doen als je weer spanningen meet (zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:15:
ga vrijdag ook aan me krat beginnen.
had net geld over gemaakt 25 euro voor 3 accu's vond het wel een goede deal.
accu's zijn 12 volt en 7,2AH

hoe lang zou ik daar mee muziek kunnen luisteren 18 uur nonstop ofzo??
Reken daar maar wel op... je kunt het checken met een stroommeter, heb net een hele beschrijving gegeven hier :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Is dat dan 6A per uur, of...
Is die speciaal bedoel voor auto accu's
Inderdaad, dat is het laadvermogen dus 6Ah. Was te veel voor mijn gelaccu, dat wist ik toen nog niet. Hij is voor 12 volt accu's, dus ook voor een autoaccu. Zitten ook twee klemmen bij om hem op de accupolen te klemmen. Het is deze, alleen dan met 3 ledjes om het laadproces weer te geven: Afbeeldingslocatie: http://skveleceny.cz/img/goods/default/9657.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Lijkt me een leuke aanbieding.
Ik wil hem best van je overnemen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
stevenP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:33:
Ok, ik ben eindelijk op weg! :D Ik heb een oud setje PCspeakertjes (kwaliteit SafeWay :P) uit elkaar gesloopt, en heb hier zelf een 4xAA-batterijsetje aan gehangen. Nu aan mijn iPod doet hij het prima! ^^ Origineel was hij voor 9v, ik had hem al werkend op een 7.2v, maar nu ook op 5v _/-\o_
[afbeelding]
Speaker standaard - 8cmx5cm, 4ohm
Extra speaker - 13cmx8cm, 8ohm
[afbeelding]
De versterker waar het om gaat. Het is een monoversterkertje, niet geweldig volume maar hij doet prima z'n werk! Alleen is de volumeknop een beetje gaar, maar jasperoosthoek is zo vriendelijk mij daarbij te helpen.

Iemand nog tips in wat voor 'doosje' ik dit kan doen? Niet veel zin / kwaliteiten om met hout aan de slag te gaan.

Verder, als ik de speakers in een afgesloten box steek, dan gaat de geluidskwaliteit (en de bass) vooruit he? Want opzich is het best schel geluid nu (vind je het heel gek :9).
Ik heb nu ook een kratradiootje gemaakt van een speaker set.
Werkt op een 12v 7.2Ah accu, is 2x2+5watt (woofer) en zit in een zelfgemaakte mdf behuizing.
Doosje is een stukje groter dan de inhoud, maar dat heb ik gedaan zodat de woofer ook nog iets als een klankkast heeft. Na wat meten met mijn multimeter kom ik uit op een verbruik van rond de 200mA gaat lekker lang mee op 1 accu dus. Als ik het geheel af heb (schuren,verven, eventueel plamuren) zal ik resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Ik ben ook bezig om een kratradio te maken.

Maar ik zou niet weten hoe ik de connectoren aan de achterkant van mij auto-radio moet aansluiten op de accu/versterker.

Kan iemand mij helpen?

Want ik heb nu allemaal kabels en ik zou niet weten welke kabel wat is.

Alvast bedankt,
Pepijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:41:
Hee,

Ik ben ook bezig om een kratradio te maken.

Maar ik zou niet weten hoe ik de connectoren aan de achterkant van mij auto-radio moet aansluiten op de accu/versterker.

Kan iemand mij helpen?

Want ik heb nu allemaal kabels en ik zou niet weten welke kabel wat is.

Alvast bedankt,
Pepijn
Véél te vaag omschreven, kan je een foto / omschrijving geven? Als het gaat om het +/-/REM verhaal, gebruik dan even de zoekfunctie ;)

Zo, ik ben weer verder gegaan :D Ik heb alles netjes gesoldeerd: de speakers hebben nu allemaal een kabeltje gekregen en mijn 'batterypack' heeft een verlengstuk en een echte adapter-plug gekregen!

Volgende target: een switch maken tussen batterypack / muuradapter :) En maar eens op zoek naar grills of iets vergelijkbaars, kunnen mijn speakertjes wel gebruiken! En dan de tekeningen en langs de gamma vrees ik, het idee van Kiwi_Kevin bevalt me wel denk ik :*)

Ik moet nog wel gaan bedenken hoe ik mijn switches ga doen.. En ik wil mijn on/off led naar buiten hebben, moet nog even gaan uitzoeken hoe ik dat ga doen. (De led is er al, maar vooral hoe ik dat aan ga pakken binnen de behuizing :))
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/steven/tmp/testsetup5.jpg
4x AA-batterijen -> plugje van de elektroboer -> stukje netsnoer -> adapter-plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
stevenP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:30:
[...]

Véél te vaag omschreven, kan je een foto / omschrijving geven? Als het gaat om het +/-/REM verhaal, gebruik dan even de zoekfunctie ;)

Zo, ik ben weer verder gegaan :D Ik heb alles netjes gesoldeerd: de speakers hebben nu allemaal een kabeltje gekregen en mijn 'batterypack' heeft een verlengstuk en een echte adapter-plug gekregen!

Volgende target: een switch maken tussen batterypack / muuradapter :) En maar eens op zoek naar grills of iets vergelijkbaars, kunnen mijn speakertjes wel gebruiken! En dan de tekeningen en langs de gamma vrees ik, het idee van Kiwi_Kevin bevalt me wel denk ik :*)

Ik moet nog wel gaan bedenken hoe ik mijn switches ga doen.. En ik wil mijn on/off led naar buiten hebben, moet nog even gaan uitzoeken hoe ik dat ga doen. (De led is er al, maar vooral hoe ik dat aan ga pakken binnen de behuizing :))
[afbeelding]
4x AA-batterijen -> plugje van de elektroboer -> stukje netsnoer -> adapter-plug
Hoelang gaat dat mee op die 4 penlite's? :o
Aangezien mijn 2.5 kilo zware accu al 'maar' 35 uur meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:30:
[...]

Hij bedoelt de iso connectoren die uit zijn autoradio komen.
Hij weet niet hoe hij die op zijn accu moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Jazzle schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:47:
[...]

Hoelang gaat dat mee op die 4 penlite's? :o
Aangezien mijn 2.5 kilo zware accu al 'maar' 35 uur meegaat...
Ik heb het nog niet precies getest, maar Jasperoosthoek deed er 25uur mee met zijn versterkertje. Wat het vooral is, het ligt er maar aan hoe zwaar je de accu belast :) Ik heb een klein mono versterkertje van een paar watt, dat vreet amper stroom. Dus daardoor kan hij best lang meegaan ^^

@ Pepijn L
Kijk eens in de handleiding, zit altijd wel een schematje in. Mocht je deze niet meer hebben (of het niet kunnen vinden in de handleiding) doe dan eens een goede google op het typenummer + manual / of connect of cables o.i.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, kan je de ipod op een of andere manier ook aan je lood/gel accu opladen? Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:15:
Ik heb een vraagje, kan je de ipod op een of andere manier ook aan je lood/gel accu opladen? Bij voorbaat dank
Dit kan, dan moet je een oplader voor je ipod kopen die je in de 12v sigarettenaansteker in je auto gebruikt.
Dan kan je de sigaretten plug eraf knippen en dan de draadjes aan je accu vast maken en dan heb je een oplader voor op je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Dit kan, dan moet je een oplader voor je ipod kopen die je in de 12v sigarettenaansteker in je auto gebruikt.
Dan kan je de sigaretten plug eraf knippen en dan de draadjes aan je accu vast maken en dan heb je een oplader voor op je accu.
bij zat er een beetje electronica in die ciga plug dus die heb ik er maar aan laten zitten! (firewire overigens). De gebruikelijke USB pluggen laten de spanning waarschijnlijk dalen naar 5 volt dus og je iPod er blij van wordt dat er 12V, xAmp binnen komt wandelen lijkt me de vraag - verwijder de behuizing van de plug of koop een adapter waar je de hele plug in steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk is mijn kratje af.
ziehier het resultaat

http://img66.imageshack.us/img66/9161/im000590wg1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Brrr lekker gevaarlijk zo die aansluitpunten om je accu op te laden.
Je zal hem maar tegen een metalen voorwerp aanzetten en je krat staat te roken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Je zal hem maar tegen een metalen voorwerp aanzetten en je krat staat te roken...
daarom heb ik ook mijn eigen plastic dopjes gemaakt die helemaal om de schroef kunnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat zit er allemaal in het krat:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:13:
en wat zit er allemaal in het krat:P
-Yamaha 7 ah motoraccu (voor in zware motoren)
-Marquant versterker 2x100 Watt
-Botsline 2x180 watt
-schakelaartje voor aan-uit tussen de accu en versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Dit had ik eerst ook, maar ik heb uiteindelijk een rca female in het kistje gebouwd, en een rca --> lader verloopstukje, hardstikke veilig en mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook lekker bezig met kratje, heb het "geraamte" van het krat er al uit. lekker spul dat plastic ga je zo door heen zelfs met een mes.

Hee jazzle laat ook jou krat eens zien heb hem nog niet zien voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil ook graag een kratradio voor in de vakantie maken.
Het leifst wil ik alles in 1 shop bij elkaar kopen, en omdat kijkshop veel in dit topic naarvoren kwam wou ik het daar kopen.
Ik wou zoiezo niet te veel geld uit geven, eerst kijken wat ik er van vind.
Nou zag ik in dit topic verschillende post met dat het bekende marquant MCA-200 versterkertje een prima versterker is voor in een radiokist.
Maar nu komt mijn vraag zijn de marquant boxjes ook goed? het gaat oim deze boxen MARQUANT Speakers MCS-16
http://www.kijkshop.nl/product/9574/251-270-528/beeld_geluid/car-audio/autospeakers/marquant-speakers-mcs-16/

Geeft het een beetje goed geluid? Slaan de boxjes met dit versterkertje niet snel over?

Ik heb nu rond de 20 paginas gelezen ik zie overal dat je gelaccus meot kopen.
Maar wat is het minimum aantal ampere? ik wil ong 3 uur muziek met volume op max. en 8 uur met volume op zacht.
Ik heb nog een nieuwe gel accu voor mijn crossmotor ergens liggen, zou die voldoen?

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt gewoon prima geluid uit hoor, had eigelijk minder van deze speakers verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7Ah is ruim voldoende voor 3 uur hard en 8 uur zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch een setje pioneers gekocht (zelfde prijs.. wel via marktplaats).
Ben erg beniwut naar eht resultaat..

Aangezien ik een tap thuis heb en daarom nooit kratjes koop ging ik maar even naar de supermarkt een krat vragen..
Wat blijkt je kan gewoon een leeg kratje bier kopen voor 1.50 ! het staat in de kassa daro !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:48:
7Ah is ruim voldoende voor 3 uur hard en 8 uur zacht.
Je hebt misschien gelijk, maar uit ervaring merk ik toch een verschil. Ik heb een 36Ah auto accu eraan hangen. Heb hem helemaal opgeladen met een accu oplader. Had hem vorige week me op een toernooi, maar heb er hooguit 7 uur muziek mee gespeeld op vol geluid. Achter de oorzaak ben ik nog niet, dat moet ik nog allemaal gaan meten.

Heb wel een auto-radio, 2 tweeters, 2 boxen, 1 sub in de krat zitten, misschien dat dat het 1 en ander verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat zit met autoradio's, maar die gebruiken natuurlijk meer stroom dan alleen een versterker. Ik ga uit van slechts een versterker en 2 speakers, bijvoorbeeld die marquant dingen.
7 uur maar, dat betekent dat je 5 ampere trekt. da's echt enorm veel. Dan moet er echt iets met die accu aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje en Krat UPDATE!!

+ Zelf Gespoten Heineken logo! Was wat knip en plakwerk met afdekken:P
+ Schakelaartje aan de zijkant, hoef nu niet telkens aan en uit te zetten via accu snoeren

Komt nog:

4 Rubberen pootjes eronder

pIcTuReEE:

Krat voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/8100/spa0296gd0.jpg

Speakers dichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/932/spa0306kz0.jpg

Schakelaar buitenkant: (niet erg netjes afgewerkt maar hij werkt iig:)

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/5522/spa0314uy7.jpg

Schakelaar binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2528/spa0316qz9.jpg

Graag een paar reactie's!!

EN NU DE Vraag:p

Ik heb nu 2 4 ohm speakers aangesloten op een 2x 4 Ohm versterker, nu heb ik nog 2 8 ohm speakers staan van aardige kwailiteit, hoe kan ik dit aansluiten zodat ik meer geluid heb en men geluid niet vervormd, Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1348/757236372_52a273f320.jpg

half af maar de radio doet het, hier aan boord te zien op de Vecht tijdens de eerste zomerse dag deze maand!
Radio slurpt nogal wat energie kwam ik achter, na 2 uur was de 4Ah accur leeg dus of de accus is niet goed of ik ga op zoek naar een andere radio (zonder navigatie - ik denk dat dat ook wel veel energie vraagt maar was leuk om aan te hebben)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.