In serie is soieso geen optie, want dan is het volume erg laag en komt er meer geluid uit je 8ohm speakers.Anoniem: 224108 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:09:
EN NU DE Vraag:p
Ik heb nu 2 4 ohm speakers aangesloten op een 2x 4 Ohm versterker, nu heb ik nog 2 8 ohm speakers staan van aardige kwailiteit, hoe kan ik dit aansluiten zodat ik meer geluid heb en men geluid niet vervormd, Bij voorbaat dank!!
Als je ze parallel aansluit dan heb je volgens m'n rekenmachine 2.7Ohm, dan haal er je er de meeste power uit. Probleem is dat je versterker dat wel aan moet kunnen, waarschijnlijk dus niet. Als je dit op deze versterker toch aansluit zal hij het op zacht volume nog wel trekken, maar op hoog volume kannie doorbranden, daarnaast heeft ie minder rendement (energie uit/energie in). Da's natuurlijk een nadeel voor een krat.
Je kunt het proberen, en als je versterker niet te warm wordt dan zal het wel goed gaan, anders kun je er beter een versterker bijnemen voor je 8ohm speakers.
Wat een vet ding! Maar als je hem toch alleen op een zeilboot gebruikt, kun je er net zo goed een autoaccu op aansluiten, dan kannie zo 18 uur mee!franssie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:49:
half af maar de radio doet het, hier aan boord te zien op de Vecht tijdens de eerste zomerse dag deze maand!
Radio slurpt nogal wat energie kwam ik achter, na 2 uur was de 4Ah accur leeg dus of de accus is niet goed of ik ga op zoek naar een andere radio (zonder navigatie - ik denk dat dat ook wel veel energie vraagt maar was leuk om aan te hebben)