Mooiste krat radiootje Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gedaan hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:58:
[...]

De prijs waarvoor hij ze aanbied (€ 7,50) vond ik al zeer gunstig. Dus dit heb ik er ook voor gegeven. Het is het meer dan waard!
Is het een gel of lood accu? En waarmee laad u hem op?
Ik ben ook van plan ze te kopen.
[...]

Ziet er erg netjes uit! Mooi afgewerkt in de juiste kleur. Zo te zien ga je werken met een versterker?
Dankje :) , Ja naja dit is gewoon alleen een speaker voor extra geluid. Ik ben nu bezig met een heineken kratje daar komt versterker ( 20 euro marqaunt ) en speakers ( 2 of 4 ) en dan de accu in.
En er komen een hoop schakelaartjes en ingangen in.

Zoals ingang accu opladen.
Ingang voor netstroom zodat je hem thuis gewoon kan gebruiken.
Ingang jack/aux
Ingang extra speakers ( bavaria kratje zie hierboven)
Schakelaar1 switcht tussen accu laden en accu op versterker
Schakelaar2 switcht tussen versterker op adapter(thuis) of op accu
Schakelaar3 switcht tussen versterker aan/uit

Zo ongeveer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu alleen nog op de bovenkant het Grolsch logo schilderen, en dan is hij klaar.

En nog even de vieze vingervlekken eraf vegen :P

Afmetingen zijn: 32 x 21 x 20 cm (LxBxH), best klein dus.
Waar zijn uw schakelaars voor/tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moio kratje steven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:31:
[...]

Waar zijn uw schakelaars voor/tussen.
Groen: versterker aan/uit.
Oranje: ventilator voor koeling aan/uit.
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 12:52
Ik heb nog een goeie 12V accu voor een model 2004 RSV Mile Motor bij mijn ouders liggen.

Yuasa YTX-12 BS 10A
Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 130mm
Metric Weight: 3.4 kg

Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
Mijn kratje staat al een keer hier in het topic, maar omdat ik het idee heb dat niemand daar ooit naar kijkt, en ik ook wel eens wil horen wat jullie van die van mij vinden; hier nogmaals een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007279.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007278.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007277.jpg

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:30:

Is het een gel of lood accu? En waarmee laad u hem op?
Ik ben ook van plan ze te kopen.
Het zijn loodaccu's met gel :+ . Ze zijn onderhoudsvrij, dit betekent dat ze dicht zitten en je ze dus op de kop mag houden, schudden etc zonder dat ze gaan lekken.
Ik heb laatst een druppellader bij de Lidl gehaald voor € 9,00. 0,6A bij 12 Volt dus dat betekent voor zo'n accu 7.2/0,6 = 12 uur laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:59:
[...]

Het zijn loodaccu's met gel :+ . Ze zijn onderhoudsvrij, dit betekent dat ze dicht zitten en je ze dus op de kop mag houden, schudden etc zonder dat ze gaan lekken.
Ik heb laatst een druppellader bij de Lidl gehaald voor € 9,00. 0,6A bij 12 Volt dus dat betekent voor zo'n accu 7.2/0,6 = 12 uur laden.
Dus je kan ze opladen met een acculader voor lood accu'S ?

Ik had ook graag die lader gewilt alleen toen wist ik nog dat ik zo'n ding ging maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muja schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:35:
Ik heb nog een goeie 12V accu voor een model 2004 RSV Mile Motor bij mijn ouders liggen.

Yuasa YTX-12 BS 10A
Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 130mm
Metric Weight: 3.4 kg

Iemand interesse?
Waar woont u ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

assje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:02:
Mijn kratje staat al een keer hier in het topic, maar omdat ik het idee heb dat niemand daar ooit naar kijkt, en ik ook wel eens wil horen wat jullie van die van mij vinden; hier nogmaals een paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mmoi ding! Hoe heb je die letters in relief kunnen krijgen? Ben zelf nu ook bezig maar damn me wat een gedoe om dat hout strak te krijgen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik een goedkope sigarettenaansteker 12v kan kopen want 10 euro neerleggen voor zo' dingetje @ conrad vind ik wel erg veel.

of kan ik zo'n dingetje als hieronder afknippen en dan gewoon 1 zo'n ding die draadjes op me accu aansluiten?
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/8000_8999/8500/8530/8533/853351_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:22:
Iemand een idee waar ik een goedkope sigarettenaansteker 12v kan kopen want 10 euro neerleggen voor zo' dingetje @ conrad vind ik wel erg veel.

of kan ik zo'n dingetje als hieronder afknippen en dan gewoon 1 zo'n ding die draadjes op me accu aansluiten?
[afbeelding]
Ja, dat kan. Let er even op dat de kern(dat puntje in het midden voorop) de plus is, en de mantel de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Ja, dat kan. Let er even op dat de kern(dat puntje in het midden voorop) de plus is, en de mantel de min.
Ik heb het over het mannetje he waar je bv een telefoonladerin zou kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb het over het mannetje he waar je bv een telefoonladerin zou kunnen doen...
Misschien is biologie toch nog handig voor je ;)

een mannetje heeft wat naar buiten hangen, vrouwtjes hebben gaatjes :+
dus wil je er een telefoon in doen, moet je een vrouwtje hebben, wil je deze krat in je auto aansluiten zodat hij op je autoaccu draait, dan moet je een mannetje hebben! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:18:
Ik heb ook een radiokrat gemaakt samen met een vriend, hij maakte het in een Amstel krat, ik in een Heineken krat, het was de bedoeling de kratten zo licht mogelijk te maken, ik heb hierbij gebruik gemaakt van de volgende spullen:

HQ Loodaccu 12V 7.2 Ampere
Marquant Speakers 2x 120 Watt
Marquant Versterker 2x100 Watt

Ik sluit mijn Ipod aan op de versterker, dat vind ik ik wel handig voor gebruik, je kan gewoon van afstand besturen ;)

Ik heb over het maken van deze kist ongeveer 6 uur gedaan tot waar ik nu ben, alle spullen bij elkaar (incl acculader, scharnieren, slot, hout, gewoon alles!)

100 Euro

En ik heb een Prima kistjem, hij weegt maar 5 KILO, makkelijk meeneembaar :P (misschien vind je men handvat een beetje scheef maar ik heb hem zelf gemaakt van een stuk ijzer;)

Hier wat foto's, hij is nog niet af, ik spijker de hele bovenkant vol met heineken doppen, maar die moet ik met vrienden bij elkaar drinken:) en ik moet sommigen schroeven nog ff afslijpen en ik moet voor men ipod nog een soort hanger maken van hout en misschien maak ik de zij-handvaten nog dicht,

Graag REACTIE'S

Buitenkant:

[afbeelding]

Binnenkant:

[afbeelding]

Graag commentaar:)
Lekker eenvoudig ding! Volgens mij zit dat met je basvolume wel goed: Je hebt lekker veel ruimte aan de binnenkant. Een puntje van kritiek (afgezien van je verschrikkelijke handvat ;) ) Hoe zit dat met je balans? Het lijkt alsof je accu naar een kant zit, dat lijkt me ompractisch als je een centraal handvat hebt. Ik heb m'n (evengrote) accu precies in het midden zitten, gewoon plat op de bodem.

Nog een keer die van mij: :)
http://www.iivision.com/HetKrat/Front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Misschien is biologie toch nog handig voor je ;)

een mannetje heeft wat naar buiten hangen, vrouwtjes hebben gaatjes :+
dus wil je er een telefoon in doen, moet je een vrouwtje hebben, wil je deze krat in je auto aansluiten zodat hij op je autoaccu draait, dan moet je een mannetje hebben! :)
Ik bedoelde idd vrouwtje, maar ik ga er me ipod lader insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
hehe erg mooi ;) zo fan en al die lichtjes is erg leuk in het donker :D en ook mooi dat de boxen zo beetje naar binnen zitten :) heb je nog wat foto's in het licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wil ook een radio'tje maken, de accu haal ik van martkplaats (link is hier boven ergens genoemt), speakers van boschmann (hier), en ik wil zo'n marquant versterkertje kopen.
Maar werkt dat versterkertje ook een beetje? lijkt me niet veel soeps voor 20 euro, is dat 2x100watt rms of piek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat versterkertje is erg goed. Perfect geschikt voor een kratradio.
Volgens mij piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Jazzle schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:27:
Ik wil ook een radio'tje maken, de accu haal ik van martkplaats (link is hier boven ergens genoemt), speakers van boschmann (hier), en ik wil zo'n marquant versterkertje kopen.
Maar werkt dat versterkertje ook een beetje? lijkt me niet veel soeps voor 20 euro, is dat 2x100watt rms of piek?
Als je nou eens een keer gezocht had binnen dit topic, was je dat versterkertje al uitgebreid tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nee, het zal zeker 100watt piek zijn, anders was het zeker wel aangegeven! Zie je meestal toch? "250watt speaker" en dan kijk je nog eens, is het 175rms :P

Ik ben zelf nog hard aan het kijken naar wat voor versterker te gebruiken.. Omdat ik hem portable wil houden, heb ik een 7Ah accu en geen autoradio, slechts een versterker dus. Ik kan deze van de Kruitvat gebruiken, maar een zelfbouw/kit-versterkertje is vaak 3x zo zuinig.. Ik heb van Offline een schema gekregen, wat ongeveer 22watt produceert - zegt de site.

Ik ben toen zelf op zoek gegaan naar andere kit/zelfbouw setjes, en toen kwam ik bij velleman uit (logisch :9), en wel met de volgende:
2x 30watt stereoversterker, 2x 15watt rms, maar hier had ik een vraagje over..
voedingsspanning: 2 x 12Vac / 2A (50W transformator aanbevolen)
Deze kan toch wel op een accu aangesloten worden?

Verder ook een wat krachtigere:2x 100watt stereo, 2x 50watt rms.
Alleen hier staat dit weer bij:
ingangsgevoeligheid: 300mV, 550mV of 1V (selecteerbaar)
voedingsspanning: + en -28Vdc / 4A max. (afkomstig van APS100)
Wat is die ingangsgevoeligheid precies? En verder hebben ze het hier over Vdc, dat is dus wel wisseltroom, toch? Wat betekend dat hij niet direct op mijn accu kan, maar er eerst een converter tussen moet, wat veel te omslachtig wordt en dus beter voor de Kijkshop-versterker kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50

iop

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182787515_2_FT3392_img_0914_.jpg
Front
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182787515_2_FT3392_img_0915_.jpg
Back
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182787515_2_FT3392_img_0916_.jpg

Marquant ampje, twee ovals 200 Watt speakers ook van marquant, en een 12v15ah accu met een Nomad I van marktplaats.

Comments plz =]

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 25-06-2007 18:17 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
iop tha man schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:16:
[afbeelding]
Front
[afbeelding]
Back
[afbeelding]

Marquant ampje, twee ovals 200 Watt speakers ook van marquant, en een 12v15ah accu met een Nomad I van marktplaats.

Comments plz =]
Mooi ! Misschien kun je de handvaten nog dichtmaken? Zal voor een enorme verbetering van de bas zorgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
franssie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:08:
[...]

mmoi ding! Hoe heb je die letters in relief kunnen krijgen? Ben zelf nu ook bezig maar damn me wat een gedoe om dat hout strak te krijgen!
Dat is een stukje oog-hand coordinatie met dank aan veel gamen :p

Wel eerst uitgetekent, toen uit het handje met de bovenfrees erin gefreest, het heineken logo met de leds erachter is met de dremel gedaan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:52:
[...]

hehe erg mooi ;) zo fan en al die lichtjes is erg leuk in het donker :D en ook mooi dat de boxen zo beetje naar binnen zitten :) heb je nog wat foto's in het licht?
kheb er eentje kunnen vinden van de krat in actie

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/6469/hpim0937qh3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 25-06-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Zit me nu te bedenken, een goedkope variant op de kratradio kan je natuurlijk maken door een goedkoop 2.1 setje te kopen (2 of 3 tientjes) en daar in de sub (waar ruimte genoeg is) een accu plaatsen... Mischien kan ik zoiets wel doen met een Logitech s200 oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Jazzle schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:32:
Zit me nu te bedenken, een goedkope variant op de kratradio kan je natuurlijk maken door een goedkoop 2.1 setje te kopen (2 of 3 tientjes) en daar in de sub (waar ruimte genoeg is) een accu plaatsen... Mischien kan ik zoiets wel doen met een Logitech s200 oid :?
Lijkt me niet chill werken eigenlijk. En duur hoeft het echt niet te zijn een krat radio'tje. Je moet gewoon proberen goedkoop een autoradio of versterker zien te krijgen en wat leuke auto speakertjes. Ik had ze toevallig nog liggen. ;)
En ik kan je zo zeggen dat de kwaliteit echt beter gaat zijn dan van een goedkoop 2.1 setje. (en dan zit je ook met allemaal bedrading en zooi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

assje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:18:
[...]

[afbeelding]
hmmm, ik wilde mijn luidsprekers perse naar voren (MK-I) en die ben ik nu aan het bouwen maar als ik zo naar je daglicht foto kijk is dit ook wel een mooie opstelling die nogal wat ruimte bespaart (mijn kist is 90cm lang, of breed eigenlijk).
alleen heb ik luidsprekers van zo'n 28cm breed bij 20 cm hoog gekocht, toch maar eens kijken hoe ik dat kan wegwerken in de MK-II ;)

ik heb wat problemen om het hout echt strak te krijgen, plamuur, schuren (om en om 3x) hielp niet echt goed en spuiten werkte niet echt. Misschien toch maar eens een cursus houtbewerking volgen of gewoon met puur teak gaan werken (zagen en schroeven gaat me redelijk goed af).

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1239/624028288_f4832bcf3f_m.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 25-06-2007 20:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:18:
[...]

[afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ wees maar blij dat ik niet op dat feestje was :P dan had ik hem denk niet kunen laten staan :D

mooi gemaakt man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
franssie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:08:
[...]

hmmm, ik wilde mijn luidsprekers perse naar voren (MK-I) en die ben ik nu aan het bouwen maar als ik zo naar je daglicht foto kijk is dit ook wel een mooie opstelling die nogal wat ruimte bespaart (mijn kist is 90cm lang, of breed eigenlijk).
alleen heb ik luidsprekers van zo'n 28cm breed bij 20 cm hoog gekocht, toch maar eens kijken hoe ik dat kan wegwerken in de MK-II ;)

ik heb wat problemen om het hout echt strak te krijgen, plamuur, schuren (om en om 3x) hielp niet echt goed en spuiten werkte niet echt. Misschien toch maar eens een cursus houtbewerking volgen of gewoon met puur teak gaan werken (zagen en schroeven gaat me redelijk goed af).

[afbeelding]
Ik heb het gedaan door het mdf te plamuren, opschuren, grondverf, opschuren heel licht, grondverf, opschuren heel licht, grondverf, opschuren heel licht, spuiten(alcyd-verf, mag maar 1 laag).

De grondverf aangebracht dmv een roller, dunne lagen dan wel he.

Schuren ging dmv eerst korrel 240, daarna 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen een autoradio of zo'n Marquant versterker van 20 euro.. kan iemand me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:26:
Ik twijfel nog tussen een autoradio of zo'n Marquant versterker van 20 euro.. kan iemand me adviseren?
Wat valt er hier aan te adviseren.

Wil je een radio erbij en nog wat in kunnen stellen, dan neem je de autoradio.
Wil je alleen je mp3-speler/discman erop aan kunnen sluiten, neem je de versterker.

Lijkt me toch niet echt een moeilijk onderwerp. :|

[ Voor 8% gewijzigd door heracles op 25-06-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een keuze waar je over na moet denken, omdat een autoradio ook een input kanaal kan hebben, maar toch weer duurder is. Het maakt me ook niet zoveel uit of JIJ het een moeilijk onderwerp vindt, het is namenlijk mijn geld en mij is altijd geleerd dat je dat maar 1x uit kan geven.

Bedankt voor je reactie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
warcow schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:44:
[...]

Lijkt me niet chill werken eigenlijk. En duur hoeft het echt niet te zijn een krat radio'tje. Je moet gewoon proberen goedkoop een autoradio of versterker zien te krijgen en wat leuke auto speakertjes. Ik had ze toevallig nog liggen. ;)
En ik kan je zo zeggen dat de kwaliteit echt beter gaat zijn dan van een goedkoop 2.1 setje. (en dan zit je ook met allemaal bedrading en zooi.)
Het is wel een stuk kleiner als ik de speakers zou monteren in of op de woofer, en de accu gaat een stuk langer mee ook :), handvat eraan en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Jazzle schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:42:
[...]

Het is wel een stuk kleiner als ik de speakers zou monteren in of op de woofer, en de accu gaat een stuk langer mee ook :), handvat eraan en klaar
Ik denk toch dat je je hier lelijk op verkijkt.. Een subwoofer is al snel zo groot als een klein kratje (12flesjes bavaria/brand) en dan nog de speakers erop / erbij, zal dus niet veel uitmaken qua afmetingen.

Verder draaien deze dingen meestal niet op 12v neem ik aan.. *duikt onder bureau en ziet het volgende op de trafo staan: 13V 4Ah, dat gaat dus ook hard qua accu. Ik zie niet helemaal waar je de winst in accutijd en formaat wil gaan boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de woofer ook direct een deel van zijn bass kwijt lijkt mij, als er iets aan of op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
stevenP schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Ik denk toch dat je je hier lelijk op verkijkt.. Een subwoofer is al snel zo groot als een klein kratje (12flesjes bavaria/brand) en dan nog de speakers erop / erbij, zal dus niet veel uitmaken qua afmetingen.

Verder draaien deze dingen meestal niet op 12v neem ik aan.. *duikt onder bureau en ziet het volgende op de trafo staan: 13V 4Ah, dat gaat dus ook hard qua accu. Ik zie niet helemaal waar je de winst in accutijd en formaat wil gaan boeken?
Formaat van de woofer is 26x9,2x18,5 of daar de accu in past weet ik nog niet, maar als dat zo is zou het wel degelijk kleiner zijn dan een échte kratradio

Het verbruik valt bij mijn setje mee er staat op 0.07A bij 230v wat dus 16watt betekent aangezien de accu 7Ah bij 12 volt is kan die zo'n 84 leveren, 84/16 kom ik uit op 5,25 uur. Dan heb ik nog niet eens meegerekend dat ook het verbruik piek is aangegeven op de speakers.

Het geluid van de woofer zal inderdaad minder worden, maar dat heb je in een bierkrat ook in zo'n holle plastic doos, denk ik.

Het enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat meeste computerspeakers op (rond de 22v dacht ik) wisselstroom werken, ik moet dus een schema'tje zien te vinden dat 12v DC omzet in 22v AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je iets gevonden hebt dat ook werkt om wisselstroom om te zetten ben je ook al weer wat euro's verder waarschijnlijk, ik denk dat het nog best tegenvalt om het goedkoper te doen, en áls het goedkoper is, dat het eigenlijk de moeite niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:21:
Voordat je iets gevonden hebt dat ook werkt om wisselstroom om te zetten ben je ook al weer wat euro's verder waarschijnlijk, ik denk dat het nog best tegenvalt om het goedkoper te doen, en áls het goedkoper is, dat het eigenlijk de moeite niet waard is.
Hmm je hebt wel gelijk, die omvormers kosten al gauw 50 euro, mede omdat ze gemaakt zijn om veel grotere vermogens te geven, maar kleinere zijn er niet. Mischien dat iemand weet of er bepaalde 2.1 sets zijn die (inwendig) wél op gelijkstroom werken? mischien is die s200 die ik op het oog had ook wel gelijkstroom, maar hier thuis heb ik 3 anderen opengeschroeft om te kijken, en die zijn allemaal wissel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:56:
[...]

Hmm je hebt wel gelijk, die omvormers kosten al gauw 50 euro, mede omdat ze gemaakt zijn om veel grotere vermogens te geven, maar kleinere zijn er niet. Mischien dat iemand weet of er bepaalde 2.1 sets zijn die (inwendig) wél op gelijkstroom werken? mischien is die s200 die ik op het oog had ook wel gelijkstroom, maar hier thuis heb ik 3 anderen opengeschroeft om te kijken, en die zijn allemaal wissel...
De vraag ernaar zal vermoedelijk te klein zijn, zo groot is de markt aan kratjesradio's niet :P haha. Wat je zei over dat er geen kleinere zijn zal inderdaad kloppen, de kans dat je iets kleins tegenkomt is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:32
Ik heb vandaag 3x 12volt 7.2 ah gelaccu's gekocht. Nu heb ik een acculader die met 6A laadt, dat is dus te veel. (max is 2.16A bij dit type). Ik gebruik overigens maar 1 accu, dus als er mensen zijn die de andere willen overnemen.. Het is de BS 127N en ze zijn nieuw http://www.geindustrial.c...ort/leaflets/BS120_01.pdf

Maar mijn vraag, is er iemand die van lader wil ruilen, ik zoek dus een lader die minder laadvermogen heeft, dus rond de 2A. Ruilen tegen een 6A lader van absaar, in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:36:
Ik heb vandaag 3x 12volt 7.2 ah gelaccu's gekocht. Nu heb ik een acculader die met 6A laadt, dat is dus te veel. (max is 2.16A bij dit type). Ik gebruik overigens maar 1 accu, dus als er mensen zijn die de andere willen overnemen.. Het is de BS 127N en ze zijn nieuw http://www.geindustrial.c...ort/leaflets/BS120_01.pdf

Maar mijn vraag, is er iemand die van lader wil ruilen, ik zoek dus een lader die minder laadvermogen heeft, dus rond de 2A. Ruilen tegen een 6A lader van absaar, in goede staat.
Als je de 3 accu's tijdens het laden parallel aansluit kun je de laadstroom mooi verdelen. Moet de lader wel geschikt zijn voor gel-accu's natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Michel5128 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Als je de 3 accu's tijdens het laden parallel aansluit kun je de laadstroom mooi verdelen. Moet de lader wel geschikt zijn voor gel-accu's natuurlijk...
Ik heb hier een normale druppellader, deze gaat normaal op de motor, echter is dat geen gel accu.
Kan dat gewoon, of heb ik daar een speciale lader voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Michel5128 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Het is een gewone lader, en ik wil die andere twee dus weer verkopen, die heb ik niet nodig. Speciale gel acculader is toch niet anders dan een gewone? Dacht dat het verschil alleen in de lagere laadstroom zat.. ps, hoe mijn radiootje er nu bijstaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~theun014/DIY/Radio/slides/P1010272.JPG
http://www.dity.nl/forum/...o-draagbare-speakers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:37:
[...]

Het is een gewone lader, en ik wil die andere twee dus weer verkopen, die heb ik niet nodig. Speciale gel acculader is toch niet anders dan een gewone? Dacht dat het verschil alleen in de lagere laadstroom zat.. ps, hoe mijn radiootje er nu bijstaat:

[afbeelding]
http://www.dity.nl/forum/...o-draagbare-speakers.html
Misschien dat het ook iets nauwkeuriger steekt met de voltages, maar dat is een gokje. Ik heb hier een gewone accu lader, die laad ze met 4 A op tot 13,5 volt ofzo. Volgens mij zal dat ook wel goed zijn, ze klagen tot dusver in ieder geval niet. :) (2 accu's tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Nee ok, dat zou betekenen dat er per accu 2A geladen wordt, dat is precies goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu ook een kratje gemaakt...

Foto's komen nog...

Inhoud:

2 X 180 watt JVC speakers ( € 35,- )
1 x 200 Watt versterker ( € 19,95 )
1 x 45 ah Accu ( € 50,- )
1 x acculader 6 ah ( € 25,- )

Is nu aangesloten op mp3 speler, maar er komt een autoradio in.. ( even connecties ingeschakeld )

Foto's komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig hoe iedereen trots vermeld hoeveel vermogen de dingetjes hebben!

Ik bedacht me net dat je met 4 ohms speakers en een 12 volt accu nooit meer dan 25 watt per speaker kan trekken.
Vraag anders je natuurkundeleraar maar eens ;)

Die hoge versterkervermogens zijn bepaald bij lager dan 4 ohm en hoger dan 12 volt, die speakervermogens zijn bepaald bij veeel hoger dan 12 volt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:04:
Prachtig hoe iedereen trots vermeld hoeveel vermogen de dingetjes hebben!

Ik bedacht me net dat je met 4 ohms speakers en een 12 volt accu nooit meer dan 25 watt per speaker kan trekken.
Vraag anders je natuurkundeleraar maar eens ;)

Die hoge versterkervermogens zijn bepaald bij lager dan 4 ohm en hoger dan 12 volt, die speakervermogens zijn bepaald bij veeel hoger dan 12 volt :D
Uitleg:
Theorie:
Formule 1:
R= U/I

R= Weerstand in Ohm
U= Spanning in Volts
I= Stroomsterkte in Ampere's

Formule 2:
P= U x I

P= Vermogen in Watt's.
U= spanning in Volts
I= Stroomsterkte in Ampere's
Berekening:

R= U/I

R= 4 Ohm
U= 12 Volt
I= 3 Ampere

12V / 4 Ohm = 3 Ampere.

Nu pak je P= U x I

P= ......
U= 12 V
I= 3 A

P = 12 x 3 = 36 watt

Klopt toch volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net uit een kapot ikea burea lampje

zo'n Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7000/7000/7002/700215_RB_00_FB.EPS.jpg soort schakelaar eruit gehaalt.

Er staat op 6,5A/250V.

Kan ik deze gebruiken in me kratradio als aan en uit van me versterker of aan/uit van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:58:
Ik heb net uit een kapot ikea burea lampje

zo'n [afbeelding] soort schakelaar eruit gehaalt.

Er staat op 6,5A/250V.

Kan ik deze gebruiken in me kratradio als aan en uit van me versterker of aan/uit van de accu?
Ja hoor, kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mooi. Wat voor schakelaar heb je nodig als je wilt switchen tussen 2 dingen.
Bijvoorbeeld: versterker op netstroom(adapter 12v) / versterker op accu (12v 7,2 Ah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:36:
Ok, mooi. Wat voor schakelaar heb je nodig als je wilt switchen tussen 2 dingen.
Bijvoorbeeld: versterker op netstroom(adapter 12v) / versterker op accu (12v 7,2 Ah)
Een 2wegschakelaar? :9 Het beste kan je even langs je lokale elektronicatoko gaan, daar hebben ze die dingen in 100 soorten en maten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:40:
[...]

Een 2wegschakelaar? :9 Het beste kan je even langs je lokale elektronicatoko gaan, daar hebben ze die dingen in 100 soorten en maten:)
Verkopen bouwmarkten dit soort dingen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:43:
[...]

Verkopen bouwmarkten dit soort dingen ook?
Ik zou een 3-weg schakelaar nemen. Dan is er ook een stand dat de versterker geen stroom krijgt. Anders slurpt hij standby de accu nog steeds leeg.

Bouwmarkten verkopen die echter niet, de electronica-boer wel, en www.conrad.nl ook.

[ Voor 12% gewijzigd door heracles op 26-06-2007 21:13 . Reden: spelfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij conrad moet je meteen boven de 20 euro komen anders kost het je 8 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:13:
Bij conrad moet je meteen boven de 20 euro komen anders kost het je 8 euro extra.
Dat klopt, misschien dat je nog een lader nodig hebt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wel maar die zijn daar zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:50:
[...]

erg ERG mooi ;) ben bijna jaloers :P
dankjedankje :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zijn die 2 aansluitingen voor bij jou naast de radio...

Accu opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
maar hoe zit dat precies met die schakelaren? Want wat hij daar heeft had ik precies ook in gedachte, een on/off switch en een accu / directe netstroom switch.

Die on/off kan je denk ik beter op je min lijn zetten, heb je daar verder geen last van, toch?
Want dan heb je alle ruimte bij je plus om daar de schakelaar tussen te zetten (tuimel 2 wegs denk ik), om zo te switchen van krachtbron.

Maar dat wat er vermeld staat (voorbeeld van hierboven: 6,5A/250V), is dit de max waarop hij niet doorbrand? Dus als ik een 12V/8Ah heb, moet het ook al prima gaan? (aangezien het een kleine versterker op een 7.2Ah accu is).

Om dan mijn oude vraag nog wat te schoppen, iemand ervaring met zelfbouwversterkers? Ik heb van Offline een schematje gekregen, maar ben benieuwd of nog anderen hier ervaring mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Haha, gooi er een spanningsverdubbelaar tussen en je hebt al 4x zoveel vermogen, kan prima dus (zo'n verdubbelaar laadt om en om 2 of meer condensatoren op die om beurten aan het circuit worden gezet, daar wordt dus effectief de spanning mee verdubbeld.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik heb alleen power met deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.trossenrobotics.com/images/Pimages/AC-700-10-275-0710tn.jpg
maar dan in ijzeren uitvoering

en daarop een grolsch doppie:

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182847340_2_FT0_img_0915_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:01:
[...]

waar zijn die 2 aansluitingen voor bij jou naast de radio...

Accu opladen?
jup, en dan de klemmen van de lader afgeknipt en er pluggen op gezet
easy..

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krat je is klaar :D

en met in totaal 17 amph.

dus draaid wel ffkes

de 2 kratjes kunnen aan elkaar gedaan worden voor meer power :) 2000 watt totaal...

vraag niet naar de rms :P;) :*)

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305109.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305107.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Uitleg:

[...]

Berekening:

R= U/I

R= 4 Ohm
U= 12 Volt
I= 3 Ampere

12V / 4 Ohm = 3 Ampere.

Nu pak je P= U x I

P= ......
U= 12 V
I= 3 A

P = 12 x 3 = 36 watt

Klopt toch volgens mij?
Je formules kloppen volledig als je gelijkstroom hebt! ;) Bij muziek komt dat overeen met een blokgolf. Je bent een gedeelte van je spanning en vermogen kwijt om er muziek van te maken Vandaar dat ik 25 watt zeg, da's ongeveer 65% van het maximale vermogen dat je eruit haalt. Zelfs bij 25 watt heb je meestal nog 10% vervorming.

Zelfs bij een sinus (geen vervorming) heb je Vac=12Volt_dc/Sqrt(2), dan is je stroom Iac=V/4=3/Sqrt(2) dus P=V*I=18 watt...

Ik trapte eerst ook volledig in die onzin ! 8)7 , maar de grap is: je wordt volledig in de maling genomen door fabrikanten. Om de simpele reden dat mensen graag het beste en hardste willen.

Het is gewoon zo: iedere willekeurige versterker op 12 volt met 4 ohms speakers komt gewoon nooit boven de 25 watt uit... Wat er ook in koeieletters opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Daar ben ik het mee eens, al die honderden (soms duizenden, lees 2 posts omhoog..... :S) watts die iedereen (en fabrikant) zegt is complete onzin, en wekt bij mij eigenlijk alleen maar irritatie op. :P
En dan nog, als het echt zoveel watt zou zijn, dan zou je er een compleet voetbalstadion van muziek mee kunnen voorzien. Als je echte 10-20 watt hebt, kan dat namelijk behoorlijk luid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hifi versterker met een redelijk betrouwbare vermogensindicator, soms vraag ik gasten weleens te raden hoeveel vermogen er naar m'n speaker gaat: "is het 20 watt ofzo?", Nee, het zit rond de 50 miliWatt!! :? Pas als de bass ECHT gaat dreunen wil ik wel eens 10 of 20 watt halen... Ik stond daar eerst ook van te kijken :p

Trouwens al zou je ooit zoveel vermogen kunnen trekken dan kun je maar kort muziek draaien, immers in een 20Ah accu zit 20x12=240 WattUur, dan ben je nog de helft kwijt aan warmte dus kun je net een uur lang 60watt per speaker draaien. Terwijl ik alleen maar lees dat die accu's wel erg lang meegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net me MARQUANT Versterker bij de kijkschop gehaald.
nu alleen nog speakers weet iemand toevallig niet al te duren, wan't ik ken bijna niemand die zijn oude speakers wil dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:16:
Ik heb een hifi versterker met een redelijk betrouwbare vermogensindicator, soms vraag ik gasten weleens te raden hoeveel vermogen er naar m'n speaker gaat: "is het 20 watt ofzo?", Nee, het zit rond de 50 miliWatt!! :? Pas als de bass ECHT gaat dreunen wil ik wel eens 10 of 20 watt halen... Ik stond daar eerst ook van te kijken :p

Trouwens al zou je ooit zoveel vermogen kunnen trekken dan kun je maar kort muziek draaien, immers in een 20Ah accu zit 20x12=240 WattUur, dan ben je nog de helft kwijt aan warmte dus kun je net een uur lang 60watt per speaker draaien. Terwijl ik alleen maar lees dat die accu's wel erg lang meegaan ;)

Heb 180 watt boxen en hij draait nu al 10 uur lang... En de accu is nu nog niet op.. 43 Ah;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:51:
[...]

Heb 180 watt boxen en hij draait nu al 10 uur lang... En de accu is nu nog niet op.. 43 Ah;)
Wat leggen we nou net uit? Dat die 180 niet klopt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

misschien is het een idee voor andries1986 om de start post te updaten en een paar huidige kratjes erin te verwerken, want de pics werken al tijden niet meer..
enkele voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/262305109.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182847340_2_FT0_img_0915_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2118/9201061/16882594/260909683.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL2107/9201232/16882838/260822083.jpg

//edit hm andries lijkt net zo actief als zijn picserver, last visit in 2006..

[ Voor 7% gewijzigd door iop op 27-06-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:37:
Heb net me MARQUANT Versterker bij de kijkschop gehaald.
nu alleen nog speakers weet iemand toevallig niet al te duren, wan't ik ken bijna niemand die zijn oude speakers wil dumpen.
zelfde merk, zelfde winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:51:
[...]

Dat betekent dat je bij een rendement van 50% (da's best goed) maximaal 13 watt per speaker hebt kunnen afgeven. Maar dan moet je accu inmiddels wel leeg zijn :D Anders is het minder...

(12(volt)*43(Ah)*0.5(rendement)/2(stereo)/10(uur)=13watt/speaker max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Hoi,

Ik wil ook een kratradio'tje maken voor camperen, ik heb al boxjes (15 wat) en een oude radio met cassete-speler (mp3 via cassete). Ik heb een accu van 6 V 1,2Ah (van RC-bootje) kan ik die gebruiken voor de radio of moet het 12 Volt zijn? ik lees namelijk ook dat sommige mensen 4 penlites gebruiken.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
jelly schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:22:
Hoi,

Ik wil ook een kratradio'tje maken voor camperen, ik heb al boxjes (15 wat) en een oude radio met cassete-speler (mp3 via cassete). Ik heb een accu van 6 V 1,2Ah (van RC-bootje) kan ik die gebruiken voor de radio of moet het 12 Volt zijn? ik lees namelijk ook dat sommige mensen 4 penlites gebruiken.
Die 4 penlites was niet voor een autoradio.

6v is te weinig of je moet er 2 van hebben, dan kun je ze in serie zetten. Maar dan nog is 1,2 Ah te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

6v is te weinig of je moet er 2 van hebben, dan kun je ze in serie zetten. Maar dan nog is 1,2 Ah te weinig.
Dan word het een loodaccu halen, aan hoeveel Ah moet ik denken als ik 10 uur wil luisteren?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
jelly schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:34:
[...]

Dan word het een loodaccu halen, aan hoeveel Ah moet ik denken als ik 10 uur wil luisteren?
12 minimaal, mag liever nog wel wat hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door heracles op 27-06-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:52:
[...]

12 minimaal, mag liever nog wel wat hoger.
dat hoeft niet altijd hoor, 7.2 gaat ook al lang mee, dat ligt aan je versterker en aan je speakers en aangezien die van hem niet superveel vragen is 7.2 al genoeg .

Ik had nog een vraag:

Ik heb nu die marquant speakers erin gebouwd, maar ik wil nog wat beters dat iets harder kan en een beter geluid geeft, maakt het nou een groot verschil of ik de JVC Speakers van 180 watt neem. Ik stel hier een vergelijking op:

Marquant speakers:

120 Watt
15 Cm Diameter
2-Weg speakersysteem
4 Ohm
Frequentiebereik - 70-20.000 Hz

JVC speakers

180 Watt
13 Cm Diameter
2-Weg speakersysteem
4 Ohm
Frequentiebereik - 40-24.000 Hz

Nog een paar vragen:

Ik heb een loodaccu van 12V 7.2 Ampere, versterker 2x100 watt marquant, kan ik op die versterker ook 4 boxen van Marquant aansluiten? Hoe gaat dat in zen werk? Kan ik die dan opblaasen? Heb ik dan meer geluid dan met 2 JVC boxen? Gaat de accu dan erg snel leeg? Waar moet je eigenlijk het meest naar kijken als je speakers koopt? Hopelijk is er iemand met een antwoord, ik wacht:D Ik zal binnekort men krat even update hij is weer een stuk mooier geworden:D

[EDIT] Kijk hier even naar:

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9194/radioheinekenkist1wm3.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Een goede tip om aan accu's te komen:

Ga langs een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt. In een alarminstallatie zit een backup batterij, zodat als de stroom uitvalt, dat de alarminstallatie wel blijft werken. Volgens bepaalde regels moeten deze accu's om de zoveel tijd vervangen worden. De accu's die uit de alarminstallaties komen zijn dan vaak nog wel voor 80% goed.

Ik ben vanmiddag langs zo'n bedrijf gegaan samen met een vriend van me, en ik kon zo gratis een 12V 7Ah accu meekrijgen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook een krat radio bouwen. Goh poeh hej

Ik wil trouwens wel iets ligts maken. (lees zo ligt mogelijk)
Dan is t aan te raden om geen hout te gebruiken of niet?
Ik denk zelf aan zoveel mogelijk pvc materiaal te gebruiken. Tevens zoek ik een zo ligt mogelijke accu die wel 8 uurtjes wil spelen maximaal. Iemand tips?

Ik vind trouwens zelf een heineken krat mooier om te gebruiken dan Amstel oid. Ondanks dat ik dat drink. Maar mochten jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het graag. Tevens zou het leuk zijn om een mp3 speler met radio op wat voor manier dan ook in te bouwen. Dan zit ik meteen niet meer met het probleem dat ik een autoradio moet gaan plaatsen. Scheelt ook ruimte denk ik.
Versterkertje dat wordt dan wel een marquantje ofzo. Maar dan ook de ligtste versie.
Maar jah zo denk ik erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een pc voeding kan gebruiken als accu lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:51:

Ik denk zelf aan zoveel mogelijk pvc materiaal te gebruiken. Tevens zoek ik een zo ligt mogelijke accu die wel 8 uurtjes wil spelen maximaal. Iemand tips?

Ik vind trouwens zelf een heineken krat mooier om te gebruiken dan Amstel oid. Ondanks dat ik dat drink. Maar mochten jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het graag. Tevens zou het leuk zijn om een mp3 speler met radio op wat voor manier dan ook in te bouwen. Dan zit ik meteen niet meer met het probleem dat ik een autoradio moet gaan plaatsen. Scheelt ook ruimte denk ik.
Versterkertje dat wordt dan wel een marquantje ofzo. Maar dan ook de ligtste versie.
Klein kratje nemen(Brand bijv, is de helft van een normale krat). Gelaccu en een kleine versterker erin. Lichter (niet "ligt") krijg je hem niet.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:
Ja, oplader circuit er nog tussen gooien. Google maar op: lead acid charge circuit.

[ Voor 10% gewijzigd door heracles op 27-06-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:
Niet lijkt mij... Waarom zou je in hemelsnaam een pc voeding als accu lader willen gebruiken? Volgens mij zijn die voltages lang niet nauwkeurig genoeg, en een voeding is er ook helemaal niet voor gemaakt.
Als je het toch wilt, zul je de gele en de zwarte draad moeten gebruiken. (geel is +12 volt, zwart is ground)

je kan hem aanmaken door 2 kabeltjes in de atx voeding stekker te "kortsluiten". (weet zo niet meer welke kleuren, bruin en zwart ofzow? :S )

edit: de reden dat ik het slecht idee vind is:
Voeding is groot, moet actief gekoelt worden, en is duurder dan een leuke accu lader. (zag dat iemand hier bij de aldi ofzo 1 voor 9 euro gekocht had, als voorbeeld.)

[ Voor 14% gewijzigd door warcow op 27-06-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat er iemand was die de pc voeding gebruikte als oplader...

Ik zal ff googlen naar dat " lead acid charge circuit "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:23:
[...]

dat hoeft niet altijd hoor, 7.2 gaat ook al lang mee, dat ligt aan je versterker en aan je speakers en aangezien die van hem niet superveel vragen is 7.2 al genoeg .

Ik had nog een vraag:

Ik heb nu die marquant speakers erin gebouwd, maar ik wil nog wat beters dat iets harder kan en een beter geluid geeft, maakt het nou een groot verschil of ik de JVC Speakers van 180 watt neem. Ik stel hier een vergelijking op:

Marquant speakers:

120 Watt
15 Cm Diameter
2-Weg speakersysteem
4 Ohm
Frequentiebereik - 70-20.000 Hz

JVC speakers

180 Watt
13 Cm Diameter
2-Weg speakersysteem
4 Ohm
Frequentiebereik - 40-24.000 Hz

Nog een paar vragen:

Ik heb een loodaccu van 12V 7.2 Ampere, versterker 2x100 watt marquant, kan ik op die versterker ook 4 boxen van Marquant aansluiten? Hoe gaat dat in zen werk? Kan ik die dan opblaasen? Heb ik dan meer geluid dan met 2 JVC boxen? Gaat de accu dan erg snel leeg? Waar moet je eigenlijk het meest naar kijken als je speakers koopt? Hopelijk is er iemand met een antwoord, ik wacht:D Ik zal binnekort men krat even update hij is weer een stuk mooier geworden:D

[EDIT] Kijk hier even naar:

[afbeelding]
Gewoon parralel zetten, dus gewoon in elk gaatje 2 draadjes, maar ik betwijfel of het harder gaat daarmee. (overigens, dan wordt de weerstand opeens nog maar 2ohm, weet niet of dat marquant versterkertje dat leuk vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:16:
[...]

Gewoon parralel zetten, dus gewoon in elk gaatje 2 draadjes, maar ik betwijfel of het harder gaat daarmee. (overigens, dan wordt de weerstand opeens nog maar 2ohm, weet niet of dat marquant versterkertje dat leuk vind)
gaat die dan kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Dat is een mogelijkheid, 2 ohm is wel heel laag voor zo'n ding. Met een beetje zware bas zit hij dan nog lager. Dan gaat hij vervormen, en als hij kapot gaat kan hij de speakers meesleuren in zijn ondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Dat is een mogelijkheid, 2 ohm is wel heel laag voor zo'n ding. Met een beetje zware bas zit hij dan nog lager. Dan gaat hij vervormen, en als hij kapot gaat kan hij de speakers meesleuren in zijn ondergang.
dus de enigste manier is dat ik een 4xzoveel watt versterker koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Je kan ze ook in serie zetten, dan gaat er niks kapot, maar haal je er ook geen winst mee.
Het best kan je er een grotere versterker aan hangen, dat zal wel verschil maken (tenminste, als je speakers nu nie aan hun max draaien, anders krijg je alleen maar vervorming en blaas je ze op).
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:47:
[...]
dus de enigste manier is dat ik een 4xzoveel watt versterker koop?
Ja, of je hangt er 2 versterkers in met 2x2 speakers

[ Voor 29% gewijzigd door Jazzle op 27-06-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zet je ze in serie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[+versterker]--------[A-Luidspreker1-B]-----------[A-luidspreker2-B]------------------[-versterker]

en dat dan twee maal :)

die USB generatie toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke I got it, zit er nog wel een voordeel aan eigenlijk?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:17:
Oke I got it, zit er nog wel een voordeel aan eigenlijk?:p
Nee, vermogen wordt gedeeld ;) (dat zei ik al, "maar je hebt er geen winst mee")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:51:

Afbeeldingslocatie: http://213.181.36.29/imagedb/IMAGE_FILE_MID/bs127n.jpg

Heb hier nog 2x deze accu liggen, nieuw! Voor 10 euro ps kun je ze overnemen. Het zijn gelaccu's dus kunnen in alle posities geplaatst worden

Geen spam maar kon via MP 3 van deze accu's in 1 koop kopen en heb er maar 1 nodig. Kunnen anderen ook van dit koopje gebruik maken..

afm 15 x 6.5 x 9.5 cm

[ Voor 13% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 27-06-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ThinkPad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:26:
Een goede tip om aan accu's te komen:

Ga langs een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt. In een alarminstallatie zit een backup batterij, zodat als de stroom uitvalt, dat de alarminstallatie wel blijft werken. Volgens bepaalde regels moeten deze accu's om de zoveel tijd vervangen worden. De accu's die uit de alarminstallaties komen zijn dan vaak nog wel voor 80% goed.

Ik ben vanmiddag langs zo'n bedrijf gegaan samen met een vriend van me, en ik kon zo gratis een 12V 7Ah accu meekrijgen _O_
Haha, ik heb er ook eentje! Alleen heb ik hem beneden uit de meterkast gevist, daar had de monteur de oude accu laten staan :) (check Stevenp in Mooiste krat radiootje)
Hopelijk doet hij het inderdaad nog zo goed =) Ik heb hem nog niet gebruikt overigens, na de vakantie als ik centjes heb ik ga hobbiën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik denk dat iedereen zich veel te vast bijt op die hoge vermogens en volumes.

Zeker als je een autoradio gebruikt en ook bij die flutterige versterkertjes allemaal hebben grote speakers totaal geen zin. Dat geeft echt niet meer volume dan gewoon een net klein 2-weg speakertje.

Ik heb twee 13cm 2 weg speakertjes gebruikt, en mn kistje heeft zo goed als nog nooit op zijn harst gestaan, simpel omdat dat te hard is voor het leuk en mooi. En hoe meer volume, des te sneller je accu leeg en dus zal je je kistje ook zwaarder moeten maken om fatsoenlijke tijd te kunnen spelen.

Dus stop aub eens met gigantische speakers in die kistjes bouwen, het heeft gewoon geen zin....

(zoek gewoon een speaker die zo'n beetje 30 watt RMS aankan dan is het altijd goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

stevenP schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:31:
[...]

Haha, ik heb er ook eentje! Alleen heb ik hem beneden uit de meterkast gevist, daar had de monteur de oude accu laten staan :) (check Stevenp in Mooiste krat radiootje)
Hopelijk doet hij het inderdaad nog zo goed =) Ik heb hem nog niet gebruikt overigens, na de vakantie als ik centjes heb ik ga hobbiën!
niet wachten maar op de fiets naar de sloop, is vast wel een radio of versterker te regelen en een paar boxjes uit te bouwen (moet je dan wel zelf doen) en dan ben je bijna klaar (ok, krat kost 3.60 dacht ik?) en wat hout is ook wel te regelen.
En dan ga je sparen voor je tweede kratje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
assje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:47:
Ik denk dat iedereen zich veel te vast bijt op die hoge vermogens en volumes.

Zeker als je een autoradio gebruikt en ook bij die flutterige versterkertjes allemaal hebben grote speakers totaal geen zin. Dat geeft echt niet meer volume dan gewoon een net klein 2-weg speakertje.

Ik heb twee 13cm 2 weg speakertjes gebruikt, en mn kistje heeft zo goed als nog nooit op zijn harst gestaan, simpel omdat dat te hard is voor het leuk en mooi. En hoe meer volume, des te sneller je accu leeg en dus zal je je kistje ook zwaarder moeten maken om fatsoenlijke tijd te kunnen spelen.

Dus stop aub eens met gigantische speakers in die kistjes bouwen, het heeft gewoon geen zin....

(zoek gewoon een speaker die zo'n beetje 30 watt RMS aankan dan is het altijd goed)
30 watt rms haal je niet. Als je wilt weten waarom moet je een stukje teruglezen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.