[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje nutteloos, een 80 mm fan op 12V op je mem is al voldoende hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:03:
Beetje nutteloos, een 80 mm fan op 12V op je mem is al voldoende hoor :)
12V? Ik schat dat 5V (of helemaal geen specifieke fan) meer dan voldoende is.

Die Freezer is leuk om te zien, en zal ongetwijfeld goed zijn werk doen, maar om nog weer eens vier aansluitpunten erbij te hebben, van mij hoeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

dit kwam ik tegen op xcsystems site

Enkele maanden terug heeft SwiftTech de rechten gekocht van de bekende Stew Forster (Beter bekend als Cathar) op het ontwerp van de STORM G4. Samen met de kennis van SwiftTech is hieruit het bijzondere waterblok STORM Extreme gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xcsystems.nl/catalogus/images/storm-render.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xcsystems.nl/catalogus/images/storm-exploded.gif
Xtreme Computer Systems zal de eerste levering van deze blokken over +/- 2 weken verwachten. Het is mogelijk dat deze eerste levering snel uitverkocht zal zijn, daarom bieden wij U de mogelijkheid tot pre-order. Voor meer informatie kunt u ten allen tijde contact met ons opnemen, tevens kunt u meer informatie vinden op de site van SwifTech (engels)

http://www.swiftnets.com/products/STORM.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/storm/STORM-PIC.gif

ziet er erg goed uit. dit is toch het nieuwste model van de makker van whitewater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Die Freezer is leuk om te zien, en zal ongetwijfeld goed zijn werk doen, maar om nog weer eens vier aansluitpunten erbij te hebben, van mij hoeft het niet.
Mijn Infineon USA pc2700 reepjes worden @ 3.7V en 2-2-2-5 timing op 270 mhz handwarm met een 80 mm fan(standaard antec) op 12V, en lijkt me dat 5V dus niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

gakkethijs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:08:
dit kwam ik tegen op xcsystems site

Enkele maanden terug heeft SwiftTech de rechten gekocht van de bekende Stew Forster (Beter bekend als Cathar) op het ontwerp van de STORM G4. Samen met de kennis van SwiftTech is hieruit het bijzondere waterblok STORM Extreme gekomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Xtreme Computer Systems zal de eerste levering van deze blokken over +/- 2 weken verwachten. Het is mogelijk dat deze eerste levering snel uitverkocht zal zijn, daarom bieden wij U de mogelijkheid tot pre-order. Voor meer informatie kunt u ten allen tijde contact met ons opnemen, tevens kunt u meer informatie vinden op de site van SwifTech (engels)

http://www.swiftnets.com/products/STORM.asp

[afbeelding]

ziet er erg goed uit. dit is toch het nieuwste model van de makker van whitewater?
Blokken zijn nu al te koop en direct leverbaar, we hebben de eerste levering vandaag binnen gekregen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
please iemand help me even, is makkelijk vraagje ;) maar ik weet het zelf gewoon niet zeker :(
Pilske schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:02:
ok ik wil dus 'n ander northbridge blokje in mn setup ik heb er namelijk nou eentje van koolance die naar mijn mening onder de maat presteert (37 graden idle is mn NB en dit blokje is als eerste na de pomp en rad ..)

ik heb dus een P4P800SE, met 'n i865p chipset plaatje (waar de heatsink zit met asus erop zit dus de NB ;)).. Ik dacht er zelf over om een blokje van alphacool te kopen, namelijk:

MB Alphacool NexXxoS NBX-A Northbrid
en dan daarbij:
MB Alphacool NBX-i4 Update 4-Ösen

zodat het allemaal erop past, maar ik ben nooit helemaal zeker als het om mn northbridge gaat (het enige waar ik altijd de maten fout heb enzo .. 8)7)

Zou iemand me misschien even kunnen zeggen of die twee dingen samen werken op mijn mobo ??

thanx ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
blaatschaaap schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:45:
[...]

daar had ik zelf al over nagedacht om een 2de dop zonder gaatje te maken :P de vraag is alleen of het slecht is voor t water en uv reactive addon goedje :)
it'll live ;) je hebt alleen kans dat je water langzaam maar zeker verdampt(hoewel heeel langzaam)
RoamoR schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Het voegt idd meer weerstand & risio toe en het effect is nihil tot je in de extreme OC regionen komt...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Zit nu te twijfelen tussen de Danger Den TDX of de Swiftech Extreme Storm.
Welke zouden jullie kiezen.
De Storm vermindert de flow behoorlijk.
Setup bestaat uit pomp Eheim 1048,black ice 2, 2 danger den sli blokjes, southbridge maze 4, en dan dus kiezen tussen swiftech en danger den cpu cooler.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Storm gaan, is gewoon een beter blok.

Neem wel een pomp met veel head (druk) zoals een swiftech/Liang pomp.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
@justfire zowiezo! betere pomp, aangezien je ook 2 gpu blokjes EN een maze4 nb blok gaat pompen(op watvoor mainboard gaat die NB trouwens?) Die TDX is ook zeer restrictief maar die swiftech is momenteel een must have :P

Heeft iemand of wil iemand van de A64 TDX versie de top in een cad tekening maken? (of globale cad tekening, zodat ik iig alle maten heb) want ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan een topje terwijl maat van me die top zo kan maken ^^
Degene met de beste krijgt een knuffel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij alphacool alle componenten besteld die ik denk nodig te hebben, maar nu is mijn vraag nog, ik heb een ATI X800 en heb daar ook een koeler voor besteld maar die koelt alleen de core, moet ik nog extra geheugen heatsinks op het geheugen plakken of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hmmm, da's wel een interessant blok die Storm Extreme, ik heb nu een D-Tek White Water, vraag me af in hoeverre ik erop vooruit ga als ik een Swiftech Storm G4 aanschaf. Over flow maak ik me niet druk. Heb nu ook al twee pumps in serie staan

@JVLK
kan je een paar pics posten? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-07-2005 11:33 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Demon_Eyez schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:32:
Hmmm, da's wel een interessant blok die Storm Extreme, ik heb nu een D-Tek White Water, vraag me af in hoeverre ik erop vooruit ga als ik een Swiftech Storm G4 aanschaf. Over flow maak ik me niet druk. Heb nu ook al twee pumps in serie staan
Zoveel dat je het amper merkt ;) 2 graden misschien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Zo iets dacht ik al, da's inderdaad niet de moeite waard.
Moet zeggen dat ik m'n D-Tek ook qua design iets mooier vind :)

Die Ram Plex van Aqua ziet er toch wel leuk uit moet ik zeggen. Voor 30 euro kan je drie repen koelen. Denk dat ik daar toch wel eenje van ga bestellen. In m'n kast is geen plaats voor een 80mm fan die ik kan richten op m'n Gskills en dan is dit wel een leuke oplossing. Ziet er ook wel vet uit als daar straks UV reactive water over m'n Gskills stroomt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-07-2005 12:32 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Demon_Eyez schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:16:
Zotyes dacht ik al, das inderdaad niet de moeite waard.
Moet zeggen dat ik m'n D-Tek ook qua design iets mooier vind :)

Die Ram Plex van Aqua ziet er toch wel leuk uit moet ik zeggen. Voor 30 euro kan je drie repen koelen. Denk dat ik daar toch wel eenje van ga bestellen. In m'n kast is geen plaats voor een 80mm fan die ik kan richten op m'n Gskills en dan is dit wel een leuke oplossing. Ziet er ook wel vet uit als daar straks UV reactive water over m'n Gskills stroomt :)
Eerst vragen of die storm beter is en dan die ramcooling kopen die je prestaties juist weer verslechteren door slechtere flow + extra heatdump in je loop :o tegenstrijdig acties :P
JVLK schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:01:
[...]
Blokken zijn nu al te koop en direct leverbaar, we hebben de eerste levering vandaag binnen gekregen. 8)
Nette prijs! Maar die Storm kit :X 400 euro!
Gaan jullie deze kit leveren:
http://www.swiftnets.com/products/H20-APEX.asp
die lijkt me veeeel interesanter ^^
(als jullie nu weer losse DD onderdeel orders aannemen ben ik helemaal blij ;))

[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 26-07-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vandread schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Eerst vragen of die storm beter is en dan die ramcooling kopen die je prestaties juist weer verslechteren door slechtere flow + extra heatdump in je loop :o tegenstrijdig acties :P
Whehe, ja komt wel vaag over ja. Kijk, ik was gewoon benieuwd naar die Storm, als het meer dan 5 graden zou schelen dan zou ik wel interesse hebben.

Wat betreft de heatdump in m'n keten maak ik me geen zorgen, ik heb twee BIX2's met elk 2x120mm fans. Die kunnen dat heus wel wegwerken. Wat wat flow betreft zie ik het wel, als ik m'n temps te veel omhoog zie gaan sluit ik die Ramplex op een eigen wc-ketentje aan. Heb nog een pomp en rad over en net genoeg ruimte om dat nog in m'n tweede kast weg te werken.

De max van de proc heb ik nu al bereikt daar verwacht ik niet verder mee te komen. Stressed wordt die 44 graden, met een vcore van 1.65v. Meer juice voor de proc mag niet baten, zit gewoon tegen de grens van dat ding. Alleen als ik m'n ram wat meer juice kan geven en zo strakkere timmings kan draaien heb ik alsnog wat snelheidswinst. En ik vind dat ding er wel leuk uit zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:59:
[...]
De max van de proc heb ik nu al bereikt daar verwacht ik niet verder mee te komen. Stressed wordt die 44 graden, met een vcore van 1.65v. Meer juice voor de proc mag niet baten, zit gewoon tegen de grens van dat ding. Alleen als ik m'n ram wat meer juice kan geven en zo strakkere timmings kan draaien heb ik alsnog wat snelheidswinst. En ik vind dat ding er wel leuk uit zien. :)
2950mhz voor een Newcastle op waterkoeling :|

shit dat ding is snel, daar kan mijn venice nog een duimpje aan zuigen. (ik ga ervan uit dat die 2950mhz stabiel zijn en niet suidecide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:38:
[...]

2950mhz voor een Newcastle op waterkoeling :|

shit dat ding is snel, daar kan mijn venice nog een duimpje aan zuigen. (ik ga ervan uit dat die 2950mhz stabiel zijn en niet suidecide).
Hij gaat wel lekker ja :)
Z3us heeft dezelfde Newcastle als ik heb, die van hem gaat nog sneller zelfs. Op 2950MHz kan ik nog wel een screenshot maken, maar om pifast te runnen is 2940MHz de max. Voor games/dvd-authoring/Prime95 ed. is 2850MHz stabiel.
Niet dat 'ie daar 24/7 op draait. Met RMclock kan ik m'n C'N'Q wat beter regelen dus varieert de snelheid van 5x285 bij 1.3v tot 10x285 bij 1.65v

Ik hoop dat die Newark Mobiles voor S754 nu eindelijk eens in Nederland leverbaar zijn, kan ik weer lekker verder tweaken en gaat die Newcastle eruit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-07-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:05:
[...]
Hij gaat wel lekker ja :)
Z3us heeft dezelfde Newcastle als ik heb, die van hem gaat nog sneller zelfs. Op 2950MHz kan ik nog wel een screenshot maken, maar om pifast te runnen is 2940MHz de max. Voor games/dvd-authoring/Prime95 ed. is 2850MHz stabiel.
Niet dat 'ie daar 24/7 op draait. Met RMclock kan ik m'n C'N'Q wat beter regelen dus varieert de snelheid van 5x285 bij 1.3v tot 10x285 bij 1.65v

Ik hoop dat die Newark Mobiles voor S754 nu eindelijk eens in Nederland leverbaar zijn, kan ik weer lekker verder tweaken en gaat die Newcastle eruit :)
Jezus,.. daar kan ik alleen nog maar van dromen van die snelheden |:(
Ik heb hetzelfde geheugen,.. zelfde mobo maar wel een Newcastle s754 cpu van voor week34 ---> air-cooled,... WC-koeling is on the way :)

Hoger dan 10 x 250 2,5-3-3-7 1T Vdimm 3 Volt foutloos in memtest kom ik voorlopig dus niet,.... elk reepje afzonderlijk wel makkelijk bij 2,8Volt, dezelfde timings ---> foutloos memtest 299Mhz en in windows stabiel 295 Mhz.

Ik hoop hier dus wel nog wel verbetering in te zien met mijn toekomstige WC,.... vooral omdat mijn cpu nu te heet loopt denk ik,.. stressed makkelijk tegen de 60 gr. aan :| Idle daarentegen slechts een graadje of 43.

Iemand hier die mijn verwachtingen,... dat mijn systeem harder zal kunnen met WC-koeling,.. kan bevestigen of zijn ze te hoog gegrepen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wat voor pompen kunnen jullie mij dan aanraden ?(graag iets specifieker)
Eheim 1250 misschien? Heb nl een reservoir voor een eheim 1048 die ik nu heb.
Zit er misschien ook aan te denken om gewoon alles van swiftech te nemen (cpu,nb,sli, evt ram cooler dat scheelt toch weer een fan)
Zou dat beter zijn dan spullen van Danger Den ?
DD ziet er wel stukken beter uit dan de blokken van swiftech.

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 26-07-2005 19:16 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
justifire schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:09:
Wat voor pompen kunnen jullie mij dan aanraden ?(graag iets specifieker)
Eheim 1250 misschien? Heb nl een reservoir voor een eheim 1048 die ik nu heb.
Zit er misschien ook aan te denken om gewoon alles van swiftech te nemen (cpu,nb,sli, evt ram cooler dat scheelt toch weer een fan)
Zou dat beter zijn dan spullen van Danger Den ?
DD ziet er wel stukken beter uit dan de blokken van swiftech.
Mhh Eheim 1048 kan ik niet aanraden...
Ik heb er nu al teveel gezeik mee gehad,
de pomp die ik echter wel kan aanraden is de HPPS plus
dat is een pomp die op het Eheim 1046 design is gebaseerd maar hij kan een 12volt aansluiting van je comp aan, je hebt 3 standen:
Stil - Normaal - Fast, en de roter is al gemod naar een betere versie (die kan je ook los kopen voor je eheim)
Verder past je res er gewoon op.
Hij kost wel iets van 60 euro ofzo,
maar ik heb bij mij Eheim 1048 een Pulsmatic gekocht (dat je pomp meteen aangaat als je je compu start) maar in totaal ben ik bijna netzoveel kwijt geweest als die HPPS plus.
En de tijd die ik nu aan dit pompje heb verkloot is het eigelijk niet waard.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@Xplod
Tsja da's dan toch wel je mem-controller van je Newcastle die roet in het eten gooit. Wat wel scheelt is je heatspreader van je cpu te halen, dat scheelt hier toch wel zo'n 4 a 5 graden. Ik heb een D-Tek WhiteWater en die preseteert ook een stuk beter zonder heatspreader omdat dat blok gemaakt is voor procs waarvan de kleine core bloot ligt. Idle is 38 graden bij 10x285 met 1.65v en idle is 35 graden bij 1.3v. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Vandread schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:37:
[...]

[...]

Nette prijs! Maar die Storm kit :X 400 euro!
Gaan jullie deze kit leveren:
http://www.swiftnets.com/products/H20-APEX.asp
die lijkt me veeeel interesanter ^^
(als jullie nu weer losse DD onderdeel orders aannemen ben ik helemaal blij ;))
Die storm kit is duur ja, maar haal de onderdelen maar eens stuk voor stuk ;)

Marges zijn niet om van te leven als je dat denkt :?
En de prijzen die ze in de US hanteren kunnen wij zowiezo al niet naar kijken want dan konden we wel meteen de tent sluiten.

Kan wel al 1 ding zeggen assortiment wordt over tijdje flink uitgebreid, denk hierbij aan Polarflo, Silverprop, D-Tek.
Het probleem met die merken is dat er altijd een hoger prijskaartje aanhangt dan aan auqacomputer, asetek, innovatek etc.
Hopelijk gaat het verkopen hier in nederland.

Oh en wat je losse onderdelen betreft moet je me vanavond effe mailen wat je er vandaan wil hebben, want nieuwe order wordt vandaag nog geplaatst bij danger den. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door JVLK op 26-07-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ixl85 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:58:
[...]

Mhh Eheim 1048 kan ik niet aanraden...
Ik heb er nu al teveel gezeik mee gehad,
de pomp die ik echter wel kan aanraden is de HPPS plus
dat is een pomp die op het Eheim 1046 design is gebaseerd maar hij kan een 12volt aansluiting van je comp aan, je hebt 3 standen:
Stil - Normaal - Fast, en de roter is al gemod naar een betere versie (die kan je ook los kopen voor je eheim)
Verder past je res er gewoon op.
Hij kost wel iets van 60 euro ofzo,
maar ik heb bij mij Eheim 1048 een Pulsmatic gekocht (dat je pomp meteen aangaat als je je compu start) maar in totaal ben ik bijna netzoveel kwijt geweest als die HPPS plus.
En de tijd die ik nu aan dit pompje heb verkloot is het eigelijk niet waard.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1913
Heb momenteel een swiftech mcw50-T op een eheim 1048 + Black Ice extreme II.
Is het dan kisschien slimmer om er gewoon een aparte extra setup met sterkere pomp bij te draaien voor cpu,nb en ram?
Dus 2 waterkoleingen in 1 pc , de een met tec en de andere zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg deze week dan ook eindelijk weer waterkoeling van aquacomputer.
hiervoor heb ik een koolance PC-601B gehad maar nu dan van aquacomputer. deze nieuwe set zal ik zelf in elkaar zetten. mijn bestellijst is als volgd: voor de CPU Cuplex XT socket 939 met de koperen deksel,en dan voor mijn videokaart de AquagraFX 6800 rev 2.0, en als pomp de aquastream rev 3.0, en de rad is een airplex evo 360, en als reservoir een aquatube. ik denk dat ik hiermee mijn systeem wel een opfrisbeurt kan geven mijn systeem bestaat overigens uit: AMD athlonXP64 3500+(winchester), MSI K8N diamond, Leadtek 6800GT en 1024MB geil geheugen, 550 watt cableless voeding van AC-ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
JVLK schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:01:
[...]
Die storm kit is duur ja, maar haal de onderdelen maar eens stuk voor stuk ;)

Marges zijn niet om van te leven als je dat denkt :?
En de prijzen die ze in de US hanteren kunnen wij zowiezo al niet naar kijken want dan konden we wel meteen de tent sluiten.
Ja het is wel zo dat de prijs klopt maar het is toch wat heftige stap die je ineens moet nemen tov die mooie swiftech kit met zo te zien hele mooie onderdelen en wat ook simpel is uit te breiden.
Kan wel al 1 ding zeggen assortiment wordt over tijdje flink uitgebreid, denk hierbij aan Polarflo, Silverprop, D-Tek.
Het probleem met die merken is dat er altijd een hoger prijskaartje aanhangt dan aan auqacomputer, asetek, innovatek etc.
Hopelijk gaat het verkopen hier in nederland.
Dangerden verkoopt ook dus ik hoop wel dat die gaan verkopen, zeker bv silverprop maakt echt puik spul ^^
Oh en wat je losse onderdelen betreft moet je me vanavond effe mailen wat je er vandaan wil hebben, want nieuwe order wordt vandaag nog geplaatst bij danger den. ;)
Danku! _/-\o_ Nu heb ik geen excuus meer om niet te beginnen aan waterkoeling ;)
Dacht nog heel even aan zo'n mooi Swiftech Storm blok :9~ ... maarja *katsjing*!

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 26-07-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is er ergens een test met zo'n Swiftech Storm blok?
Ik eigenlijk wel het verschil willen weten tussen Swiftech MCP655 12v DC Pump en een Swiftech MCP350 pump als die het water door zo'n storm blok pompen.
Volgens de Swiftech site kan het met een 350, maar een 655 is beter.
Hebben we het dan over 2 graden verschil of 5~10 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:52:
Is er ergens een test met zo'n Swiftech Storm blok?
Ik eigenlijk wel het verschil willen weten tussen Swiftech MCP655 12v DC Pump en een Swiftech MCP350 pump als die het water door zo'n storm blok pompen.
Volgens de Swiftech site kan het met een 350, maar een 655 is beter.
Hebben we het dan over 2 graden verschil of 5~10 graden?
http://www.systemcooling.com/swiftech_storm-01.html

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/LiquidCooling/Swiftech_Storm/image19big.gif

Alleen weet ik niet voor wat GPM staat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05
Gallons Per Minute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu een goede (lees normale) manier om die X800 te koelen? Bij alphacool heb je dus die setjes die ook het geheugen koelen dmv een verdeel blokje met allemaal slangetjes die van je GPU core koeler afkomt. of kun je het geheugen ook passief koelen?

Ik heb al heel veel gelezen maar waar je niks over leest is over de spanningsregelaars de zg.PWM (processor power circuits) die rond de CPU zitten en dus niet meer gekoeld worden door de fan van de oorspronkelijke koeler. Hoe lossen jullie dat op? Ik heb nl. een abit ag8 met een derde oog en die geeft toch hoge PWM temps met mijn zalman 7000cu dus hoe moet dat straks dan met WC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Das een uitgebreide review.
GPM lijkt mij ook Gallons Per Minute
As I have said over and over during the course of this review, the Storm requires a pump with above average discharge head to obtain optimum performance – like the very capable Swiftech MCP655 (watch for our detailed review in the near future :)
Voor optimale performance dus de MCP655 nemen, vanavond maar eens uitzoeken wat de verschillen in GPM zijn tussen de 655 en de 350.

Ik had al wel gezien dat de 350 3/8" aansluitingen heeft en de 655 1/2".
Het GPU blok van Swiftech heeft alleen 3/8", das dan wel weer jammer.

Mij leek een 350 pomp met bay-reservoir een Swiftec GPU blok en zo'n storm blok wel een mooie combi.
Je moet dan 3/8" slangen gebruiken, die ook weer wat dunner zijn en dus wat minder ruimte in je kast gebruiken, ook wel een prettige bijkomstigheid.
Helaas krijg je dan niet de meest optimale prestatie's en kan je je afvragen of die storm het extra geld waard is. Zo'n Storm blok is wel ± 2 keer zo duur als een ander blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:01:
ik krijg deze week dan ook eindelijk weer waterkoeling van aquacomputer.

knip.......

en als pomp de aquastream rev 3.0,
Kun je je bevindingen over deze pomp posten ?
Zit momenteel te twijfelen over deze pomp. (met name de geluidsproductie)

Heb zelf nu een Sicce Idra :(
Ben totaal niet tevreden over de IDRA (zo was de inlaat-deksel lek, nieuw uit doos en heb ik dus moeten dichtkitten)

Als nu mijn PC uitstaat en alleen de pomp draait wordt mijn Black Ice Pro RAD (passief dus want PC staat uit) al 38C (digitale thermometer tegen buitenkant rad gehouden, is niet nauwkeurig ok, maar mijn hand voelt hoe warm dit is)
Tevens blijft dat ding maar ratelen, pas na een paar keer stekker erin/eruit is hij eventjes redelijk stil echter binnen no-time weer lekker aan het ratelen. (nee zit na 4 weken continue draaien echt geen lucht meer in, via t-stuk met uiteinde slang hoger dan de rest van de keten)
Ding trekt ook nog eens 28W (moet 24/7 gaan draaien).

Ben dus zeer geintresseerd in de Aquastream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

laat jij je pomp draaien als je computer uit is :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:27:
[...]

Kun je je bevindingen over deze pomp posten ?
Zit momenteel te twijfelen over deze pomp. (met name de geluidsproductie)

(knip)

Ben dus zeer geintresseerd in de Aquastream.
ik krijg hem morgen binnen ik kan wel pas na het weekend mijn bevindingen posten aangezien het feit dat ik vrijdag avond en zaterdagavond pas kan klussen ivm werk maar ik zal het wel even laten horen als hij draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:50:
Wat is nu een goede (lees normale) manier om die X800 te koelen? Bij alphacool heb je dus die setjes die ook het geheugen koelen dmv een verdeel blokje met allemaal slangetjes die van je GPU core koeler afkomt. of kun je het geheugen ook passief koelen?

Ik heb al heel veel gelezen maar waar je niks over leest is over de spanningsregelaars de zg.PWM (processor power circuits) die rond de CPU zitten en dus niet meer gekoeld worden door de fan van de oorspronkelijke koeler. Hoe lossen jullie dat op? Ik heb nl. een abit ag8 met een derde oog en die geeft toch hoge PWM temps met mijn zalman 7000cu dus hoe moet dat straks dan met WC?
http://www.webshop-innova...11/50098895400f63816.html

Ik heb de versie voor de 6800GT en die houd hem echt super koel...
(draai de schroeven btw HELEMAAL vast, en niet zoals de manual zegt (bij het geheugen) :) anders word ie nogal warmpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik een blokje kopen dat alleen de core koelt en dan memsinks op het geheugen, ik vind zo'n blok dat ook het geheugen koelt veel te duur.

Heb zelf een alphacoolblokje op mijn 6800LE en de stressed temp ligt onder de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
PilatuS schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:30:
Persoonlijk zou ik een blokje kopen dat alleen de core koelt en dan memsinks op het geheugen, ik vind zo'n blok dat ook het geheugen koelt veel te duur.
Te duur, slecht voor je flow & slecht voor je temps & je geheugen heeft het zelden tot nooit nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:26:
laat jij je pomp draaien als je computer uit is :S.
Ja lol...

Heb blokjes uit een inkoopactie... (voorgangers van frigus aka Tha MafKees aka Cees :p )
Helaas waren de deksels na ingebruikname gescheurd.
Gelukkig kon Jupiler mij helpen (wat een supergast is dat) en gaf mij nieuwe deksels.
Helaas is het nu bij het dekseltje van het cpu-blok zo dat er tussen de pilaren, na een week in gebruik, een scheur is gekomen.
Als ik nu de pomp uitzet gaat het daar druppelsgewijs lekken.

Tevens het aanlaten van de pomp was zeg maar een test om vast te stellen dat deze het water/rad al teveel opwarmt.

Ook gaat deze machine in de nabije toekomst 24/7 draaien.
En dan is een verschil van 28W+Herrie 5W+stil welkom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:00:
[...]

ik krijg hem morgen binnen ik kan wel pas na het weekend mijn bevindingen posten aangezien het feit dat ik vrijdag avond en zaterdagavond pas kan klussen ivm werk maar ik zal het wel even laten horen als hij draait
Kan bijna niet wachten :P
Ow was het weekend maar voorbij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:00:
[...]
Kan bijna niet wachten :P
Ow was het weekend maar voorbij :p
Leuk dat je enthousiast bent maar dit topic is niet bedoelt voor mensen die niet kunnen wachten op hun pakketje en dat hier gaan uiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vandread, bedankt voor je antwoord hier kunnen we wat mee. Ik moest het snel weten want ik heb er niet aan gedacht om ook wat aan geheugen koeling te doen op de X800 en de order was reeds geplaatst. :Z Mischien wil je mijn vraag aangaande de koeling van de PWM ook beantwoorden?

in het kort is dit wat ik heb besteld (afgezien van slangen en koppelingen ed.) ik denk dat dit wel een goed setje is afgaande op de reviews, ook de prijzen zijn goed. Een tip =alphacool geeft 20% korting als je lid bent van het meisterkuehler forum. :)

2 24627 FAN 120x120x25 Papst 4412 F/2 GLLL 2 St 20,20 40,40
4 14109 RAD Alphacool NexXxoS Xtreme II 1 St 20,28 20,28
5 15702 AUS Cape AGB2 Copper poliert 1 St 29,59 29,59
6 11710 WAK CPU Alphacool NexXxoS XP Sockel 775 1 St 27,64 27,64
7 12229 WAK GFX Alphacool SP-A Silver ATI & GF 2 1 St 15,78 15,78
8 12316 WAK MB Alphacool SNB-I2 Silver 2-Ösen 1 St 16,10 16,10
24 13105 PUM Alphacool AP900 Kreiselpumpe 12Volt 1 St 67,78 67,78
25 23009 RAMK Ramkühler Revoltec BGA Kupfer 1 St 9,89 9,89

ik hoop dat de koeler op de northbridge past ik heb een i915 chipset en op de site praten ze alleen over i8xx chipsets maar het lijkt op de foto te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Leuk dat je enthousiast bent maar dit topic is niet bedoelt voor mensen die niet kunnen wachten op hun pakketje en dat hier gaan uiten ;)
offtopic:
Lol het ergste is dat het niet eens om mijn pakketje gaat...

Mijn vraag was naar de prestaties van de pomp. soz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik ben op zoek naar een NB-blokje voor op mijn A7N8X. Aangezien ik een Reserator koop heb ik het liefst een blokje dat weinig weerstand geeft. Ik heb de volgende 2 opties:

Een Swiftech blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bzboyz.com/images/CPU-COOLING/Swiftech-MCW20-A.jpg

Een Asetek blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com/filarkiv/Products/waterchill/Produktfotosfra0410/300_03_L_2515_10mm.JPG

Nu vraag ik me welke het beste aansluit op de reserator set. Bij de Swiftech staat dat deze compleet hol is van binnen en daarom weinig weerstand biedt. Van het Asetek blokje weet ik vrij weinig, maar ik had gehoord dat deze ook vrij weinig weerstand bood. Iemand een ID welk blokje hier de beste keus is?
Het blokje hoeft overigens geen topprestaties te leveren, want OC'en doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hoorde ik mijn water supperhad klutsen in mijn reservoir, bekijk het zooitje van dichter bij. Merk ik een vieze brei op mijn brander. Lek dus :X

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/lek.jpg Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/lek1.jpg

Vraag me nog altijd af hoe die lek er kan komen, had het ook eerst uitgetest met druk.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/lek2.jpg Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/lek3.jpg
Had eens van een oude motor zo'n buisje gevonden om het oliepijl af te lezen. En er direct maar er opgezet.

Als het donker is.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/lek4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Roet schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:57:
Ik ben op zoek naar een NB-blokje voor op mijn A7N8X. Aangezien ik een Reserator koop heb ik het liefst een blokje dat weinig weerstand geeft. Ik heb de volgende 2 opties:

Een Swiftech blokje:
[afbeelding]

Een Asetek blokje:
[afbeelding]

Nu vraag ik me welke het beste aansluit op de reserator set. Bij de Swiftech staat dat deze compleet hol is van binnen en daarom weinig weerstand biedt. Van het Asetek blokje weet ik vrij weinig, maar ik had gehoord dat deze ook vrij weinig weerstand bood. Iemand een ID welk blokje hier de beste keus is?
Het blokje hoeft overigens geen topprestaties te leveren, want OC'en doe ik niet.
Beste keus wat betreft de flow zou het Swiftech blokje zijn, ik raad je aan om www.overclockers.com in je bookmarks te zetten. Als die gasten waterblokjes testen, nemen ze ook altijd de flow drop mee in de test. De Asetek is meer flow restrictive.

Test van de Asetek: http://www.overclockers.com/articles1001/
Test van de Swiftech: http://www.overclockers.com/articles982/

@ web_bart
Wat voor vloeistof gebruik je wat betreft watercooling? En welke materialen zitten er allemaal in je loop?

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 28-07-2005 20:21 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn setup is eindelijk weer waterdicht. M'n thermaltake CPU blok had er helemaal de brui aan gegeven. Daar waar de slangaansluitingen in de transparante deksel moeten was het helemaal uitgescheurd. Heb dus maar een nieuw blok gekocht en nu werkt het weer. Denk dat ik iets te lomp ben geweest tijdens het aandraaien na de lekkage :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:00:
@Xplod
Tsja da's dan toch wel je mem-controller van je Newcastle die roet in het eten gooit. Wat wel scheelt is je heatspreader van je cpu te halen, dat scheelt hier toch wel zo'n 4 a 5 graden. Ik heb een D-Tek WhiteWater en die preseteert ook een stuk beter zonder heatspreader omdat dat blok gemaakt is voor procs waarvan de kleine core bloot ligt. Idle is 38 graden bij 10x285 met 1.65v en idle is 35 graden bij 1.3v. :)
Hehe,.. de HSP is er al afgehaald,... zo haalde hij vroeger bij mijn collega, van wie ik hem gekocht heb,.. net geen 2700 Mhz. watercooled met een FSB van 267 Mhz. met 2 x 512 Mb Corsair XXL PC3200 2-2-2-5 reepjes.
Hopelijk kan ik dan toch harder gaan met mijn G-Skill PC4400LE reepjes,.. ik ben benieuwd :)

Mijn rad heb ik al,.... een Noise Isolator Dual Pass met een PAPST 120 x 120 x 32 mm fan er reeds op gemonteerd ;)
Ik ga dus een 8/10 set-up in elkaar steken met 2 NexXxos blokjes,... ééntje voor de cpu en ééntje voor mijn geflasht 9800 kaartje en dit met een SICCE Nova-pomp van 800l/uur.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:19:
[...]

@ web_bart
Wat voor vloeistof gebruik je wat betreft watercooling? En welke materialen zitten er allemaal in je loop?
Gedestileerd water met uv en anti corosie middel. En de rest is volledig in koper gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Weet iemand of de Swiftech MCW20 op de Asus A8N-SLI northbridge past?
Of komt hij dan tegen de bovenste videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:55:
Weet iemand of de Swiftech MCW20 op de Asus A8N-SLI northbridge past?
Of komt hij dan tegen de bovenste videokaart?
Helaas simpelweg te hoog. Er bestaan wel speciale "lage" oplossingen, zodat je ook met SLI je NB kunt koelen.

Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.1a-cooling.de/produkte/1a-nb-sli/images/1a-nb-sli.jpg

Wel een enorme flowkiller, zeker vergelijking met de jou aangehaalde Swiftech.

[ Voor 25% gewijzigd door Roamor op 29-07-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Ik ben al enige tijd van plan mijn systeem te voorzien van waterkoeling. Aangezien het mijn eerste waterkoeling wordt, en ik er (nog) niet veel verstand van heb, ben ik al uitgebreid op zoek geweest naar informatie. Uiteindelijk heb ik een waterkoelingset samengesteld welke ik graag wil bestellen.
Voor ik dit doe wil ik echter eerst graag jullie mening, adviezen, do' s and dont' s hebben. B)

Mijn PC:
Amd Athlon64 3800+ Newcastle 2,4Ghz (temps idle 47, stressed 60+)
Abit AV8 3rd-eye
Arctic Freezer64
1024 MB PC3200 Ram (2 x 512 Corsair 2.5, 3, 3, 8 )
Gainward PowerPack! Ultra/2600 TV-DVI-DVI (6800Ultra)
Zalman VF700-Cu
Maxtor Diamondmax 10 200Gb
Zalman 400B-APS

Antec P160
Antec 120mm fan (hoort bij kast)
Papst 120mm fan

Budget:
+/- 300 Euro

Waarom waterkoeling:

Overclocken, de huidige config wordt al snel te warm en instabiel. 8)7
Stilte, momenteel is de kast vrij stil maar nog altijd niet stil genoeg
Uiterlijk, het geheel moet een stuk mooier worden. Ik wil er een side-window in zetten, maar dan moet er natuurlijk wel wat leuks te zien zijn…
Ik geef graag geld uit
Daarom. :Y)

Gebruik van het systeem:

Voornamelijk gamen en daarnaast veel films kijken, muziek luisteren, office en gewoon een beetje surfen. Computer staat niet 24/7 aan maar wel erg vaak.

Mijn WC samenstelling en bijbehorende vragen:

Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 754 / 939 / 940 (schroefbevestiging)
Gewoon een socket 939 blokje, goede keus?

Alphacool NexXxoS NVXP2
Een blok wat zowel het geheugen als de GPU koelt, ziet er in ieder geval erg goed uit maar maakt het in de praktijk veel verschil met een blok wat ‘slechts’ de GPU koelt?

Innovatek HPPS 12V pomp
Een goede, stille, gemodde pomp die (erg belangrijk) direct op de voeding aangesloten wordt, een aanrader?

Alphacool NexXxoS Xtreme II
Het oog wil ook wat, deze wil ik bovenin mijn case verwerken met de twee onderstaande fans die stil doch efficiënt de warme lucht wegblazen. Heeft de NexXxoS Xtreme III (grote) voordelen tov van deze radiator?

Papst 4412F/2GLL - 120 x 120 x 25 mm.
Twee stille, efficiënte fans. Stillere/Efficiëntere opties?

Reservoir
Ik ben van plan om er zelf één in elkaar te knutselen. :X

Nog een aantal vragen:

Hoeveel nut heeft een harde schijf koelblok?

Is een NB WC-blok aan te raden/erg belangrijk?

Wat ga ik nodig hebben aan koppelmateriaal, slangen ed.

Gaat mijn voeding dit trekken?

Iemand een tip voor een goede controller die bij de kast en het systeem past?

Ben ik nog iets vergeten? O-)

_/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Goat op 29-07-2005 22:23 . Reden: ongewenste smiley bij mem timings :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen! Ik heb net een nieuwe videokaart (6800GT) en mijn waterblok past er niet op (Asetek waterblock).. Weet iemand nog een goed blok voor de 6800GT? De enige die ik zelf heb kunnen vinden is het nieuwe VGA block van Zallman.. Maar aangezien de rest bij mij van koper is en dat zallman blok van alu is het niet egt handig.. :( Ook heb ik zo'n dangerden ding gevonden maar daar zit ram cooling bij en kost 80€! Beetje te veel.. Ik zoek iets voor max 50€, en ook een plek waar ik het kan kopen..

Oh ja, en goeie buigbare slangen met 8mm binnen en 10mm buiten.. Mijn huidige Asetek slangen zijn een ramp!

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

RoamoR schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:00:
[...]

Helaas simpelweg te hoog. Er bestaan wel speciale "lage" oplossingen, zodat je ook met SLI je NB kunt koelen.

Zoals deze:
[afbeelding]

Wel een enorme flowkiller, zeker vergelijking met de jou aangehaalde Swiftech.
Dat is jammer :(
Had gehoopt dat hij er langs zou vallen.
Let wel dat ik de originele vga koeler vervang voor een mcw50-t, komt er dan niet meer ruimte vrij ?
Of valt de vga er dan nog steed overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

JVLK schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:01:
[...]

Gaan jullie ook de H20-Apex Extreme kit verkopen op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Goede keus! Check de performance CPU hier is 3 graden koeler dan met de Asetek Antartica.
Innovatek HPPS 12V pomp
Een goede, stille, gemodde pomp die (erg belangrijk) direct op de voeding aangesloten wordt, een aanrader?
Kijk hier ook eens naar, mod is simpel te doen en het resultaat is geweldig, enorme flow, nada geluid, zuinig en de warmteopbrengst is 3x niks.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 08:56:

Let wel dat ik de originele vga koeler vervang voor een mcw50-t, komt er dan niet meer ruimte vrij ?
Of valt de vga er dan nog steed overheen?
Hangt er een beetje vanaf wat voor mobo je hebt.

Het zou wel kunnen, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2004q4/sli/sli-rig1.jpg

Maar je kan ook pech hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/gallery/images/Wayway8121109265475SLI.JPG

Waar het PCB zelf dus in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
RoamoR schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:41:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat voor mobo je hebt.

Het zou wel kunnen, zoals hier:
[afbeelding]

Maar je kan ook pech hebben:
[afbeelding]

Waar het PCB zelf dus in de weg zit.
De a8n die jij laat zien heeft geen probs hiermee hoor...
alleen als je een dual-slot cooler op je gpu hbet zitten...
Ik zal eens fotos maken voor jullie...

/edit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/a8n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/a8n2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/a8n3.jpg

Ik zou zo SLI kunnen draaien, alleen dan zou ik de slangen langer moeten maken dat ze niet zo strak door een bocht gaan.

ps, ja het is nog een rommel :)
en dat ding met die aan en uit knop die voor mn kast staat is mn icybox

[ Voor 29% gewijzigd door ixl85 op 30-07-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:44:
[...]

Idd, je hebt gelijk , maar Jusitifire geeft ook aan dat hij zijn VGA koeler wil vervangen, waardoor hij zowiezo meer ruimte krijgt. ;)

Niet voor niets zijn SLI mobo's uigevoerd met lage koeloplossingen, omdat anders de (steeds langer wordende) kaarten gewoonweg niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Laatst online: 13:01

AJK

...

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:12:
Hallo iedereen! Ik heb net een nieuwe videokaart (6800GT) en mijn waterblok past er niet op (Asetek waterblock).. Weet iemand nog een goed blok voor de 6800GT? De enige die ik zelf heb kunnen vinden is het nieuwe VGA block van Zallman.. Maar aangezien de rest bij mij van koper is en dat zallman blok van alu is het niet egt handig.. :( Ook heb ik zo'n dangerden ding gevonden maar daar zit ram cooling bij en kost 80€! Beetje te veel.. Ik zoek iets voor max 50€, en ook een plek waar ik het kan kopen..

Oh ja, en goeie buigbare slangen met 8mm binnen en 10mm buiten.. Mijn huidige Asetek slangen zijn een ramp!

Alvast bedankt! :)
de mcw50 van swiftec zou moeten passenen presteerd erg goed (bron:frans hardware tijdschift) vertaald staat er dat het blok in vergelijking met de dangerden nv-68 3 graden koeler en eenvoudiger te instaleren houd de geteste 6800 op 17 boven water temperatuur tegen over 20 bij dangerden de swiftec kost ongeveer 45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

Rayzman

+31 Rayzman

Na iets meer dan een half jaar met waterkoeling gedraait te hebben zonder problemen na de initiele installatieprobleempjes, heb ik nu een groot probleem.
Van de week kreeg me Soundblaster Audigy kuren en is nu helemaal dood. :( Wat bleek, m'n graka blokje had gelekt op de Audigy. Hij lekte langs de invoer bij de schroefdraad, dus slangpilaar opnieuw ingetaped en er weer in om te testen. Nu dacht ik te zien dat er een plekje in het plexiglas zat dus ik beter kijken met een lamp. Haarscheurtjes !!! :X en sommige zelfs redelijk lang.
Heb nu de haarscheurtjes gedicht met 10 seconde lijm en verder afgekit met siliconenlijm voor aquariums.
Morgen kijken of alles dicht is. Ik weet wel dat ik nooit meer een blokje neem waar de slangpilaren in Plexi gedraaid moeten worden.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
Huigie schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:37:
[...]

Goede keus! Check de performance CPU hier is 3 graden koeler dan met de Asetek Antartica.

[...]

Kijk hier ook eens naar, mod is simpel te doen en het resultaat is geweldig, enorme flow, nada geluid, zuinig en de warmteopbrengst is 3x niks.
Tnx! Ik zal er eens naar kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ixl85 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:44:
[...]

Ik zal eens fotos maken voor jullie...

/edit

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou zo SLI kunnen draaien, alleen dan zou ik de slangen langer moeten maken dat ze niet zo strak door een bocht gaan.

ps, ja het is nog een rommel :)
en dat ding met die aan en uit knop die voor mn kast staat is mn icybox
_/-\o_
Kijk hier heb ik wat aan :D
Nu vraag ik mij alleen af of de Swiftech MCW groter is dan jouw koelblokje?
Die is natuurlijk rond en de diameter is 50,8 mm
Zou die passen?
Wat voor merk blokje heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb nu een Zalman Reserator set die de CPU en de VGA koelt.

Nu ben ik van plan om een Asus V9999GE/TD te kopen met een AquagraFX blok erop. Ik heb werkelijk geen idee of mijn Zalman siliconen slagen hierop gaan passen.

1. De koelblokken
CPU blok: Zalman ZM-WB2 Gold
Northbridge blok: Innovatek Graph-o-Matic rev.2
VGA blok: Innovatek AquagraFX 6800 rev.2

2. De slang
Siliconenslangen: binnendiameter 8mm - buitendiameter 12mm

3. Probleem
Ik wil de northbridge (Intel 875) integreren in de koelsetup. Hiervoor heb ik een Innovatek Graph-o-Matic rev.2. Deze heeft hetzelfde soort fittingen als de Zalman ZM-WB2 Gold maar dan een slagje kleiner. Probleem is dus dat deze niet past. Ook van de AquagraFX weet ik niet zeker of deze op mijn slangen past.

4. Vragen
Volgens mij heeft de Graph-o-Matic 1/8'' schroefdraad, dus daar zou een andere fitting op kunnen zodat het past op mijn slangen. Maar welke fittingen moet ik nou nemen? Ik heb al gekeken in het assortiment van Freezinghardware, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. :? :/

Er zijn 3 verschillende soorten fittingen:
1. Met slangklem: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1729-1724.jpg
2. Met ringetje: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1383-1347.jpg
3. Push-in: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1978-1990.jpg

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e of de 2e oplossing. Probleem is dat ik gewoon geen fitting kan vinden die goed past op het Innovatek spul. Ik heb liever geen plastic spul omdat dat gewoon zwakker is.

5. Mogelijke oplossingen
- Mbv een adapter kleinere slangen gebruiken voor het northbridge-vga gedeelte.
- Andere fittingen die passen bij de Zalman siliconen slang.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 30-07-2005 21:37 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphacool NexXxoS NVXP2
Een blok wat zowel het geheugen als de GPU koelt, ziet er in ieder geval erg goed uit maar maakt het in de praktijk veel verschil met een blok wat ‘slechts’ de GPU koelt?

Deze vraag heb ik ook gesteld en het beste was er een GPU blokje op te zetten en het ram geheugen passief te koelen.

Alphacool NexXxoS Xtreme II
Het oog wil ook wat, deze wil ik bovenin mijn case verwerken met de twee onderstaande fans die stil doch efficiënt de warme lucht wegblazen. Heeft de NexXxoS Xtreme III (grote) voordelen tov van deze radiator?
Volgens de test op watercoolplanet koelt de III maar 0.6 graden beter dan de II
{url=http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=4&sort=differenz&order=asc&pagenum=2]
Hij komt als zeer goed uit de test

Papst 4412F/2GLL - 120 x 120 x 25 mm.
Twee stille, efficiënte fans. Stillere/Efficiëntere opties?
volgens de specificatie van de fans is de papst 412F/2GLLL dus met 1 l meer iets stiller

Hoeveel nut heeft een harde schijf koelblok?
weinig, als je iets airflow langs je schijven hebt is dat voldoende. (anders heb je teveel restrictie)

Is een NB WC-blok aan te raden/erg belangrijk?
Ja is stiller, waarschijnlijk heb je nu een klein fannetje en is stabieler bij overklokken

Wat ga ik nodig hebben aan koppelmateriaal, slangen ed.
Wat erop past en wat je nodig heb om het zaakje aanelkaar te knopen ;)

Gaat mijn voeding dit trekken?

Iemand een tip voor een goede controller die bij de kast en het systeem past?

Ben ik nog iets vergeten? O-)

_/-\o_[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Rayzman schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:14:
Na iets meer dan een half jaar met waterkoeling gedraait te hebben zonder problemen na de initiele installatieprobleempjes, heb ik nu een groot probleem.
Van de week kreeg me Soundblaster Audigy kuren en is nu helemaal dood. :( Wat bleek, m'n graka blokje had gelekt op de Audigy. Hij lekte langs de invoer bij de schroefdraad, dus slangpilaar opnieuw ingetaped en er weer in om te testen. Nu dacht ik te zien dat er een plekje in het plexiglas zat dus ik beter kijken met een lamp. Haarscheurtjes !!! :X en sommige zelfs redelijk lang.
Heb nu de haarscheurtjes gedicht met 10 seconde lijm en verder afgekit met siliconenlijm voor aquariums.
Morgen kijken of alles dicht is. Ik weet wel dat ik nooit meer een blokje neem waar de slangpilaren in Plexi gedraaid moeten worden.
Hey, same problem hier gehad!!!
Ook een lekkend VGA blok dat de Audigy kaart om zeep hielp.
Ik heb mijn Audigy 2ZS kunnen reanimeren: Zie deze post van mij uit mijn topic:
Edit2: Ik heb eens wat zitten drukken op het zwarte beschermlaagje van het PCB. Dat stond een beetje bol bij de contactpuntjes... Komt er opeens oranje vloeistof onder het PCB tevoorschijn. Dat heb ik dus eventjes grondig bij alle pinnentjes gedaan en toen met WC papier alles droog gemaakt.

En wat blijkt: Geluidskaart leeft weer!!! Ik heb hem letterlijk gereanimeerd :P Hij doet weer perfect al een hele middag.
Gooi de audigy dus zekers niet weg, maar probeer het vocht eronder uit te drukken. Dan goed afdrogen en een uurtje blootstellen aan flink wat zon. Dat hielp bij mij en spaarde me 60 euro uit aan een nieuwe geluidskaart! ;)

NB: Ik heb het ook helemaal gehad met die plastic en plexi onderdelen in de waterkoeling. Zodra ik mijn 6800GT kaart + AquagraFX heb wil ik alle koelblokken alleen maar van koper of aluminium hebben, met stevige stalen fittingen die je goed vast kunt schroeven.

De les die ik heb geleerd is dat je nimmer nooit moet bezuinigen op waterblokken, als er lekkage optreed dan kan dat wel eens veel geld gaan kosten... :X

Edit: @iedereen: Bij twijfel of je VGA blok waterdicht is: knip een stuk uit een insteekhoes en leg dat op de eerste insteekkaart die onder de videokaart zit. Dan kun je lekkage snel herkennen en kan de hardware die onder het plasticje zit niet beschadigen. :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door frankknopers op 31-07-2005 00:29 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
justifire schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:11:
[...]

_/-\o_
Kijk hier heb ik wat aan :D
Nu vraag ik mij alleen af of de Swiftech MCW groter is dan jouw koelblokje?
Die is natuurlijk rond en de diameter is 50,8 mm
Zou die passen?
Wat voor merk blokje heb jij?
Ik zal mn blok morgen opmeten, maar misschien staan de specs ook op de innovatek site...
Wait up:
http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html

De specs staan er bij:
Technische Daten:
  • Grundfläche Bodenplatte: 40x40mm
  • verbesserte XX-Flow Strömungstechnologie für maximale Kühlleistung
  • Grösse gesamt incl. Anschlüsse: 50x40x33mm (lxbxh) (ohne Befestigung)
  • Gewicht: ~155g
  • Bodenplatte: beschichtetes Reinstkupfer 7mm dick !!
  • Befestigungsystem aus ultrafestem, glasfaserverstärktem Spezialkunststoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ixl85 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:36:
[...]

Ik zal mn blok morgen opmeten, maar misschien staan de specs ook op de innovatek site...
Wait up:
http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html

De specs staan er bij:
Technische Daten:
  • Grundfläche Bodenplatte: 40x40mm
  • verbesserte XX-Flow Strömungstechnologie für maximale Kühlleistung
  • Grösse gesamt incl. Anschlüsse: 50x40x33mm (lxbxh) (ohne Befestigung)
  • Gewicht: ~155g
  • Bodenplatte: beschichtetes Reinstkupfer 7mm dick !!
  • Befestigungsystem aus ultrafestem, glasfaserverstärktem Spezialkunststoff
Wederom bedankt :D
Ziet er dus naar uit dat de MCW20 niet gaat passen (51 tegen 40 mm) :(

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 31-07-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik heb in de startpost gelezen dat het zeker aan te raden is om koper en alu niet met elkaar te combineren in 1 set, maar nu vraag ik me af hoe dat zit m.b.t de reserator. Die is namelijk bijna compleet van alu, maar de base van het CPU blok is ook van koper. Hoe is dit mogelijk? Zou het schadelijk zijn om een koper NB blokje in deze set te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roet schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:53:
Ik heb in de startpost gelezen dat het zeker aan te raden is om koper en alu niet met elkaar te combineren in 1 set, maar nu vraag ik me af hoe dat zit m.b.t de reserator. Die is namelijk bijna compleet van alu, maar de base van het CPU blok is ook van koper. Hoe is dit mogelijk? Zou het schadelijk zijn om een koper NB blokje in deze set te gebruiken?
Alles is bij mij van koper, alleen het gedeelte van mn gpucooler die over de ram zit is van alu (de core is wel van CU)
ik heb spul in mn water zitten dat algen en corrosie tegen gaat, dus als het goed is kan er zo niks gebeuren...
Het kan dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij is het niet schadelijk zolang je er maar anti-corrosievloeistof bij doet. Ik heb ook een Reserator gecombineerd met een Asetek blokje dat van koper is. Draait nu al bijna een half jaar probleemloos en ik zie geen aanslag oid binnenin de radiator.

Dan heb ik nog een simpele vraag:
Ik wil 2 slangen met elkaar verbinden, namelijk:
1. Binnendiameter = 8 - Buitendiameter = 10
2. Binnendiameter = 8 - Buitendiameter = 12

Nu heb ik een leuk koppelstukje gevonden....
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/263-292K.GIF

Moet ik hier nou ook een 8 mm variant van nemen of kan ik beter de 10mm nemen zodat de slangen er strakker omheen zitten?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Frank_Knopers schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:10:
Volgens mij is het niet schadelijk zolang je er maar anti-corrosievloeistof bij doet. Ik heb ook een Reserator gecombineerd met een Asetek blokje dat van koper is. Draait nu al bijna een half jaar probleemloos en ik zie geen aanslag oid binnenin de radiator.
Ahh ok, zal wel lukken dan :D.
Dan heb ik nog een simpele vraag:
Ik wil 2 slangen met elkaar verbinden, namelijk:
1. Binnendiameter = 8 - Buitendiameter = 10
2. Binnendiameter = 8 - Buitendiameter = 12

Nu heb ik een leuk koppelstukje gevonden....
[afbeelding]

Moet ik hier nou ook een 8 mm variant van nemen of kan ik beter de 10mm nemen zodat de slangen er strakker omheen zitten?
Ik heb ook gekeken naar dat blokje om op te nemen in mijn WC setup. Ik had wel een oplossing gevonden voor de fittingen: http://xcsystems.nl/produ...h=228_231&products_id=387

Als je het 1/2" blokje hebt, dan kun je deze erin doen en dan je slang vastmaken aan de andere kant.

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 31-07-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de Swiftech Storm Extreme ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:44:
Heeft iemand al ervaring met de Swiftech Storm Extreme ?
Zit te wachten tot de Swiftech Apex Extreme kit beschikbaar word in NL
Dan zal ik ervaringen zeker hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb op mijn Xp-mobile nog een oude Maze 1 waterblok zitten.
Nu wordt mijn cpu onder load 20 graden warmer als mijn water temperatuur.
vb: Water=30, cpu=50.
Mijn cpu draait dan op 2600mhz@1,90v. Mijn pomp is een Hydor l20.
Ik ben benieuwd of die 20 graden nu erg veel is vergelijken met de blokken van tegenwooordig.
Ik kan niet zo veel vergelijkende tests vinden....

En dan nog een andere vraag, bestaat er ook een los bevestigings systeem voor de 4 pinnen op het moederbord, en dus ook zodat mijn maze1 blijft zitten. Ik had er een klem voor, maar een van de socket klemmetjes is afgebroken:S

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:51

Maf

Ok, probleem en vraagje.

Ik heb een waterkoeling uitgezocht en daarbij zat de Aquatube. Heel mijn waterkoeling is 1/2". Met degene die mij de Aquatube had geleverd (deze was apart van de rest van de waterkoeling) werd mij verteld dat er 1/2" aangesloten kon worden. Ik krijg vandaag dus de Aquatube binnen, zitten er 1/8" inschroefverbindingen in. Heel mn set is 1/2" en dan de Aquatube zou dan een remmer worden. Nu is mijn vraag: Hebben er meer mensen dit probleem gehad?

Kan ik de 1/8" aansluitingen uitboren tot 1/2"? Als ik de twee buitenste gaten zou pakken:

(1/2") - (dicht 1/8") - (1/2")

Of zijn er andere oplossingen voor?

Ik hop dat iemand me kan helpen, want dit vertraagt namelijk de bouw van mn waterkoeling alweer.. en daar baal ik een beetje van :(

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
justifire schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:08:
[...]

Zit te wachten tot de Swiftech Apex Extreme kit beschikbaar word in NL
Dan zal ik ervaringen zeker hier posten.
Vraag het eens bij deze jongens ;)
www.xcsystems.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:14:
Alphacool NexXxoS NVXP2

Deze vraag heb ik ook gesteld en het beste was er een GPU blokje op te zetten en het ram geheugen passief te koelen.
[/quote]

Kun je me ook vertellen waarom dit beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

[quote]Goat schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:03:
[...]
Kun je me ook vertellen waarom dit beter is?
Waarschijnlijk omdat het geheugen koelen niet zoveel nut heeft...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
*nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Vandread op 01-08-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kan ik de 1/8" aansluitingen uitboren tot 1/2"? Als ik de twee buitenste gaten zou pakken:
Als jij denkt dat het je gaat lukken om de boel later weer waterdicht te krijgen lijkt mij het zeker wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Haha daar heb ik het zaterdag al aan gevraagd en het word uitgezocht :)
Als het goed is is er morgen meer duidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
justifire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:06:
[...]

En je proms dan?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Die gaat in de kast, leuk voor de kinderen later om hun xbox 2000 mee op te voeren, tot ze oud genoeg zijn voor een dual-triple cascade opstelling natuurlijk :D

Ik ga nu voor stilte, ben mijn wilde haren een beetje aan het verliezen vermoed ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
justifire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:41:
[...]Die gaat in de kast, leuk voor de kinderen later om hun xbox 2000 mee op te voeren, tot ze oud genoeg zijn voor een dual-triple cascade opstelling natuurlijk :D
Ik durft het bijna niet te vragen... maaruh... mag ik ff! :9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik neem een dual fan radiator (Alphacool NexXxoS Xtreme II) en ik bevestig hem bovenop de kast, is deze radiator dan voldoende om het volgende te koelen:
P4 550, X800-XT, en de northbridge. Ik gebruik dan 2 stille papst fannen voor de koeling. De bedoeling is een zo stil mogelijk systeem en de mogelijkheid voor het overklokken.

Kan ik beter de tripple rad nemen of is dit overkill. Kunnen de fannen in de lage stand de warmte kwijt (tijdens gamen) of moeten ze toch volaan draaien waardoor een tripple weer stiller is ondaks 1 fan meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Ik heb zelf een TripleX 120mm, eveneens boven op mijn kast gemonteerd. Dit koelt mijn PC goed genoeg. Ik heb ze ook op 5v staan. Volgens mij koelt de triple beter op 5v dan de dual op 12v oid, aangezien er ook meer water aanwezig is + fysieke koelelementen. Zeker niet overkill en lekker stil. Zie sig voor specs en temps.

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Case.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een dual rad is al voldoende, een triple rad is wel beter maar niet echt nodig.

Zelf koel ik de cpu en gpu met een single rad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat voor temps haal je met een single rad?
Ik loop te twijfelen tussen een single of dual.
Als het een single wordt wel een heater core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn temps zijn niet echt geweldig te noemen maar daar gaat het me ook niet om, ik doe het voor de stilte.

Ik heb dus een single 120mm rad met een enkele 120mm papst op 6 volt die naar buiten blaast.

cpu temp is 44 graden idle.
gpu temp is 46 graden ook idle.

De stressed temps liggen wel een paar graden hoger maar komen niet boven de 50.

Als ik de fan op 12 volt zet gaan de temps wel met een paar graden naar beneden, zit dan met een idle temp van ongeveer 38 graden voor de cpu.

Persoonlijk zou ik als het past voor een dual 120mm rad gaan, kost niet zo heel veel extra en het kan best veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Heb een BIX2 (dual 120mm)
en mn temps zijn wel relax denk ik zo...
mn 3500+ op 30 idle en mn gpu (6800GT) op 41 idle
mn NB is verder stabiel maar die heeft geen tempsensor...

Stressed zit alles net 2a4 graden hoger dan de idle temp...
Ik moet zeggen dat ik het systeem van de bix echt goed vind, ik had verwacht dat er gewoon wat kopere tubes door zouden lopen, maar het zijn dunne lammelen... waardoor het koelopppervlakte dus aanzienlijk word vergroot...

ow al deze temps zijn met 2 coolermaster silent fans, die op hun hardst 1000/1100 rpm draaien...
Juist ja, ze zijn onhoorbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:06:
[...]

Nog wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 13-09 17:20
Mijn nieuwe PC met WC

ASUS X800 XT - PE (Zonder Koelblok)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/V1.jpg
ASUS X800 XT - PE (MET WC blok)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/V2.jpg
Me OC AMD-tje :) (1ste test 2000@2500MHZ Stabiel)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/AMD2.jpg
EPOX 9NPA Ultra Nforce 4 + 2x 512MB KINGSTON HyperX PC4000
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/MB1.jpg
...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/MB2.jpg
...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/MB3.jpg
Klaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/PC_KLAAR.jpg
...

ASUS X800 XT - PE 256MB
EPOX 9NPA Ultra Nforce 4
AMD 64 XP3200+ Venice
2x 512MB KINGSTON HyperX PC4000
2x WD Raptor 37GB 10.000rmp Raid 0
2x Maxtor 120GB SATA
1x Maxtor 200GB IDE
1x Maxtor 80 GB IDE (Vriendin schijf ;) )
NEC 2500 DVD Brander
Zalman voeding

De temps zijn:

CPU: 34 - Stress 40 Graden
GPU: 48 - Stress 53 Graden
MB : 28 - Stress 33 Graden

FF wat oudere fotos van me Rad enzo
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/5.jpg
...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/6.jpg

Me GPU clock wel wat verder (niet veel) maar deze setup is vooral STIL!!!!

En daar gaat het om :)

Hij staat in me woonkamer achter een kast .
Dus doosje dicht en niemand ziet hem meer ;)

De pomp is van Eheim (1250) deze staat niet op de foto(daar staat de 1048(?) op maar die is dood :( )

[ Voor 28% gewijzigd door BlaBla1973 op 05-08-2005 18:24 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn je temps :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geil hoor

Wat voor pompje is het? Eheim?
Resevoir? Temps?
En heb je nog wat custom gemod? B)

Als je zoiets post geef dan ook gelijk wat meer info? :z

Edit:hoe hoog clocked je videokaart nou dan met zo'n waterblok? En worden de geheugenchips aan de achtekant ook gekoelt?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Laatst online: 13-09 11:04

Wizardtm

>>> H20 <<<

Tsja, tis watergekoeld :O En ?

Zou zelf eerst de boel eens netjes afwerken voor ik zo'n kast zou posten :X

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 16:14
Ligt het aan de foto of is je X800 op het einde krom?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
burb

[ Voor 99% gewijzigd door BlaBla1973 op 05-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Gaming247 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:52:
Ligt het aan de foto of is je X800 op het einde krom?
Ja hij is krom door dat koelblok .

Dat paste niet goed en heb ik met veel kracht vast moeten zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een super noob vraag: Hoe/waar lees ik de temperatuur van mijn X800pro uit?

Ik heb al gekeken bij Catalyst Control Center, Schermeigenschappen, Speedfan... maar nergens kan ik die sensor in beeld krijgen.

PS: Ik gebruik de 5.7 Catalyst drivers.

Ik wil de temp wel graag weten zodat ik straks kan vergelijken met mijn Cool-Matic X800 waterblok die binnenkort binnen komt..

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2005 16:07 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb het helemaal gehad met die thermaltake rommel. Nu is voor de 2e keer al zo'n transparant dekseltje van hun block op meerdere plekken gescheurd op de plek waar die slangaansluiting d'r in moet. Heb ze er met de hand er in gedraait en zeker niet te lomp veel kracht gezet en een week later zitten er toch weer scheuren in. Heb maar een boos mailtje hun kant op gedaan en nu ga ik maar op zoek naar een beter blok :(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.