Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 18.884 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Anoniem: 150294 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:39:
Ja, dat is voor mijn CPU FAN..
Ik heb dus nu:
1 voeding fan
1 CPU fan
1 Case fan

Ik wil er nog 1 á 2 fans in doen, maar er zit blijkbaar geen connector voor meer fans..
er bestaan geen mobo's die meer dan 3 fan aansluitingen hebben (bij mijn weten). en als je meer fans wilt aansluiten moet je dat op 1 van de molexjes doen.

maaruh? wat hebben al jouw vragen precies te maken met het doel van dit topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Anoniem: 99760 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:00:
[...]

er bestaan geen mobo's die meer dan 3 fan aansluitingen hebben (bij mijn weten). en als je meer fans wilt aansluiten moet je dat op 1 van de molexjes doen.

maaruh? wat hebben al jouw vragen precies te maken met het doel van dit topic :?
Ah ok bedankt.
Ja sorry ik dacht nu ik hier toch typ.. maar dat zal niet meer gebeuren :)

Een vraag over voedingen dan maar.. de fan daarop, blaast deze lucht naar binnen of naar buiten?
Modbreak:Lees de TS eens :o

Dit is niet een 'stel lukraak vragen over voedingen' topic, maar een specifieke waar jij je config geeft en een paar redelijk deskundige lui een PSU adviseren. Heb je andere vragen? Gebruik de search, lees de FAQ, alles wat je tot nu toe vraagt kun je zo vinden. Kom je er echt niet uit? Start dan een eigen topic conform het beleid en (dus) met volledige specs en uitleg wat je gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het dan nog niet een goed antwoord is :o

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 29-07-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik heb een vraag over de OCZ Powerstream 520W. Heeft iemand enig idee of die twee 80mm groene fans makkelijk te vervangen zijn en wat de specs van die fans zijn? Ik ben benieuwd naar type aansluiting, RPM en dB.
Ik wil ze namelijk vervangen door twee blauwe, maar dan wel het liefst van hetzelfde type als de twee groene. Die voeding wil ik binnenkort bestellen en ik bestel dan direct de twee fans mee.
De voeding heb ik zelf dus nog niet (anders had ik het zelf wel opgezocht :) )

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:01:
Ik heb een vraag over de OCZ Powerstream 520W. Heeft iemand enig idee of die twee 80mm groene fans makkelijk te vervangen zijn en wat de specs van die fans zijn? Ik ben benieuwd naar type aansluiting, RPM en dB.
Ik wil ze namelijk vervangen door twee blauwe, maar dan wel het liefst van hetzelfde type als de twee groene. Die voeding wil ik binnenkort bestellen en ik bestel dan direct de twee fans mee.
De voeding heb ik zelf dus nog niet (anders had ik het zelf wel opgezocht :) )
ik heb de OCZ Powerstream 420 besteld, deze kan elk moment komen vandaag (of als ik pech heb, morgen. zo nauwkeurig is track en trace jammer genoeg niet). dan neem ik een kijkje voor je. of iemand moet me voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Thanx goser! dat zou echt top zijn :) Ben namelijk benieuwd op welke manier er voor wordt gezorgd dat de fans sneller of langzamer gaan draaien afhankelijk van de temparatuur. Je hebt bijvoorbeeld van Sharkoon Ultra bright Led fans die temp controlled zijn (22-32dB).
Maar ja, voor hetzelfde geld zijn die fans gewoon op een header aangesloten waar een varieerende spanning op zit en wordt op die manier de snelheid van de fan bepaald .

[ Voor 85% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-07-2005 16:20 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149159

Systeem

Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz
MoBo ECS l7s7a2
2 x 512 mb DDR Twinmos
Club 3d ATi Radeon 9500
1 x Maxtor 80 Gig Hangt in zo'n 5.25"ding met twee kleine fans
1 x Maxtor 200 gig
Cd Speler
Cd-r-rw 4x4x 12
floppy disk
card reader (via interne usb)
nog een pci geluidskaartje
1 x 12 cm fan
2 x 8 cm fan
nog een usb modempje }:O
en een usb-hubje in de monitorvoet

Voeding: q-tec 400 Watt dual fan gold :'(

Doeleinden
Gamen, surfen, staat soms enkele dagen achter elkaar aan.

Overclocken
Nope

Voltages
bij idle:
Vcore1 : 1.49 V
Vcore2: 2,51 V
+3,3: 2,43 V
+5: 3,33 V
+12: 8,90
-12: -5,70
-5:-4,10

(bron: Speedfan :) )

Probleem:
Als ik mijn Pc aanwil zetten valt ie na 1 sec weer uit. Daarna moet ik ongeveer 20 minuten wachten vorodat ie uberhaupt ie poging neemt om weer aan te gaan. Vaak daarna draait ie weer 1 sec en valt ie weer uit.
Soms blijft ie wel aan, zoals nu.Als ie eenmaal aan is blijft ie ook aan.
Al geprobeerd op te starten met zowat alle apparaten afgekoppeld. Blijft hetzelfde probleem.
Vreemde is: problemen gingen zich pas voordoen sinds ik de kast omgebouwd heb in en andere kast. Maar voor de rest niks aan de configuratie verandert heb.
Maja geloof er ook zwaar in dat mijn Q-tec blablabla 400 Watt niet zoveel soeps is.

samengevat:
1) Ligt het uitvallen na 1 sec hgoogstwaarschijnlijk aan de voeding?
2) Waarom wil de pc daarna +/- zo'n 20 min geen kick meer geven (soort thermische beveiliging)?
3) Als het dus aan de voeding zou liggen welke kan ik dan het beste nieuw pakken, dacht zelf aan een
Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX) die voor ¤ 35, op de pricewatch staat
of een Chieftec HPC-420-302DF, 420W (ATX) ¤ 49,-

(dus meteen ongeveer mijn prijsklasse: paar "¤"-tjes meer is ook nog niet zo'n ramp.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
ok, ik ga een nieuwe kast kopen en wil daarbij ook een nieuwe (stille!) voeding. Het staat eigenlijk al vast welke; het wordt de Tagan 480W. Nu zie ik echter dat er verschillende versies in zijn: U01, U22, U15.
Ik wou mijn bestelling plaatsen bij yorcom maar daar hebben ze alleen de U01 versie. Is die ok, ook als ik later overga op PCI - express ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door BizonKid op 28-07-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:12:
Thanx goser! dat zou echt top zijn :) Ben namelijk benieuwd op welke manier er voor wordt gezorgd dat de fans sneller of langzamer gaan draaien afhankelijk van de temparatuur. Je hebt bijvoorbeeld van Sharkoon Ultra bright Led fans die temp controlled zijn (22-32dB).
Maar ja, voor hetzelfde geld zijn die fans gewoon op een header aangesloten waar een varieerende spanning op zit en wordt op die manier de snelheid van de fan bepaald .
oke ik heb hem net binnen. echt prachtig om te zien. jammer genoeg zit er een zegel op die echt heel goed vast zit en ik de rand al lichtbeschadigt heb. ik kan dus 3 schroeven wel eruitkrijgen maar de 4e niet door die zegel. sorrie kerel maar ik risiceer mijn garantie niet... aan de buitenkant kan je beide fans zien maar ze hebben allebei een OCZ sticker erop gekregen.

voor je vragen kan je het beste kijken op OCZ site?

ik ga later een post plaatsen met fotootjes van voeding enzovoorts.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 28-07-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147015

Systeem:

Dell mobo (chipset intel i925X)
Intel P4 3,4 Ghz (socket 775)
2 keer 512 gig ddr2 Infineon 533 mhz memory
160 gig WD Sata hdd
Philips dvd brander
cd speler
floppy drive
Creative soundblaster audigy 2 ZS
2 120 mm fans
1 80 mm fan

Gebruik:
Gamen, tweaken, (later casemodden), en school.

wanneer staat ie aan:

Gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat maar niet de hele nacht door

overclocken:

Alleen graka

Is de Tagan TG-480 hier goed genoeg voor en ook voor later een upgrade naar AMD 64 en naar crossfire (heeft ie eigenlijk 2 pci-e connectoren?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 147015 op 28-07-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 99760 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:18:
[...]

oke ik heb hem net binnen. echt prachtig om te zien. jammer genoeg zit er een zegel op die echt heel goed vast zit en ik de rand al lichtbeschadigt heb. ik kan dus 3 schroeven wel eruitkrijgen maar de 4e niet door die zegel. sorrie kerel maar ik risiceer mijn garantie niet... aan de buitenkant kan je beide fans zien maar ze hebben allebei een OCZ sticker erop gekregen.

voor je vragen kan je het beste kijken op OCZ site?

ik ga later een post plaatsen met fotootjes van voeding enzovoorts.
In elk geval bedankt, logisch dat je hem dan niet open maakt :) Ik heb ook m'n vraag al op Xtreme gepost bij de support van OCZ, dus afwachten maar. Ik vind die groene fans echt über lelijk, maar het is wel een top voeding :) Kan je misschien wel zien hoeveel draaden er uit het midden van de fans lopen? Zijn dat er twee of drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:42:
In elk geval bedankt, logisch dat je hem dan niet open maakt :) Ik heb ook m'n vraag al op Xtreme gepost bij de support van OCZ, dus afwachten maar. Ik vind die groene fans echt über lelijk, maar het is wel een top voeding :) Kan je misschien wel zien hoeveel draaden er uit het midden van de fans lopen? Zijn dat er twee of drie?
denk er eens over na om ze aan mij te verkopen, kan ik ze goed gebruiken als casefans die bij me voeding passen... ik heb op het moment zelf 1 blauwe stille UV-casefan. mail me ff als het je wat lijkt...

ik tel 3 draadjes, 1 zwart , 1 rood, 1 doorzichtige draadje. ze zijn dus ook nog rotatiebestuurd blijkbaar want waarom zou de voeding (en niet ik want hoe lees ik het af?) willen weten hoe hard ze draaien? gaaf :D

edit: tegenvallertje is dat de fan aan de buitenzijde wel licht geeft en de fan aan de binnenzijde niet.
2e tegenvallertje is dat er 3 (!!) speciale vga kabeltje zijn waarvan 2 normale molexjes en 1 een 6 pinnige stekker. ze houden dus geen rekening met radeon 9x00 kaarten die een floppymolex als aansluiting hebben. waarom niet 1 molex, 1 floppy, 1 6-pinnige stekkertje? dan heeft iedereen wat.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 29-07-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 99760 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:41:
[...]

denk er eens over na om ze aan mij te verkopen, kan ik ze goed gebruiken als casefans die bij me voeding passen... ik heb op het moment zelf 1 blauwe stille UV-casefan. mail me ff als het je wat lijkt...

ik tel 3 draadjes, 1 zwart , 1 rood, 1 doorzichtige draadje. ze zijn dus ook nog rotatiebestuurd blijkbaar want waarom zou de voeding (en niet ik want hoe lees ik het af?) willen weten hoe hard ze draaien? gaaf :D

edit: tegenvallertje is dat de fan aan de buitenzijde wel licht geeft en de fan aan de binnenzijde niet.
2e tegenvallertje is dat er 3 (!!) speciale vga kabeltje zijn waarvan 2 normale molexjes en 1 een 6 pinnige stekker. ze houden dus geen rekening met radeon 9x00 kaarten die een floppymolex als aansluiting hebben. waarom niet 1 molex, 1 floppy, 1 6-pinnige stekkertje? dan heeft iedereen wat.
Eej, da's goed om te weten :) , weet ik in elk geval wat voor fans ik moet hebben wat betreft de aansluiting, da's dan een 3 pin header. Dat zou denk ik dan betekenen dat de fans geen eigen temp diode hebben om de snelheid wat betreft de temp te regelen, maar dat die geregeld wordt via het PCB van de voeding zelf. Maar de fan aan de binnenzijde geeft dus geen licht? Is het wel een fan die van doorzichtig materiaal is dan? Is de snelheid van de fans uit te lezen met bijvoorbeeld speedfan of MBM? Vraag me af wat namelijk het maximale RPM is.

offtopic:
Ik stuur je van het weekend wel ff een mailtje wat betreft die groene fan waar je interesse in hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:08:
Maar de fan aan de binnenzijde geeft dus geen licht? Is het wel een fan die van doorzichtig materiaal is dan?
[rml][ OCZ Powerstream] niet beide fans zijn verlicht?[/rml]
Is de snelheid van de fans uit te lezen met bijvoorbeeld speedfan of MBM?
hoe kan je dat nou uitlezen :? , ik bedoel, het is allemaal intern in de voeding gedaan? ik denk niet dat dit af te lezen valt...

offtopic:
ennuh, je woont in zoetermeer lees ik net, ik in den haag :), verder is het toch echt G.Skill en niet Gkill in je signature :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 29-07-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98237

Anoniem: 75994 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:45:
[...]
Er zijn volgens mij wel meerdere merken met dat kabelmanagement, maar bind me daar niet op vast. Hoe dan ook, voordat ik je een echt advies kan geven, moet ik weten hoeveel welke harde schijven je hebt.
ééntje, een Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB). Ik heb m'n oorspronkelijke post dan ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 21:43

Imhotep

The Dark Side

Imhotep schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:41:
IK heb dus sinds vandaag een andere voeding binnen.
deze: Thermaltake Silent PurePower 480 Watt ActivePFC

Heb dus alles ingebouwt en aangesloten zoals het moet.
Nu heb ik alleen 2 punten die me nog niet echt aanstaan.

Punt 1:
Hij maakt na een uurtje of 2 toch behoorlijk wat lawaai.
Ondanks dat ik met de bijgeleverde fancontroller de speed naar beneden zet gaat ie automatich harder draaier tot vervelend geluid toe.
En dit terwijl het nu nog niet eens echt warm is en ik eigenlijk niets deed met mijn pc :?

Punt 2:
Als ik de waardes van de voltages bekijk in de bios, mbm5 of een tooltje dat bij mijn mobo zit, dan klopt daar helemaal niets van, behale de V5+ lijn. en de Vcore.

Bij de 3,3V lijn geeft ie 1,6 aan
Bij de 12V+ zit ik rond de 10 en bij de 12V- zit ik rond de -4 :? :?

Kan dit liggen aan de sensors op mijn moederbord?
Of is het gewoon grote kans dat dit een fabricagefout is en dat de voeding dus niet goed is.

PS. de pc werkt verder gewoon naar behoren en heeft nog geen errors ofzo vertoond
ff een klein schopje en verdere info.

Heb ondertussen de nieuwste bios geladen en de nieuwste versie van sisoft sandra gedownload.
Nog steeds geeft ie hele rare waardes weer .
dit heb ik bij mijn oude voeding nooit gehad.
Kan dit aan de voeding liggen dat ie dat niet goed weer geeft of kan die gewoon stuk zijn?
En zou ik dat ook kunnen nameten met een multimeter???

Ook begint de fan in de voeding te veranderen van toeren om de zoveel seconden.
van heel erg stil naar voluit en weer terug :?

iemand advies wat ik hiermee moet doen?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:18:

[...]

hoe kan je dat nou uitlezen :? , ik bedoel, het is allemaal intern in de voeding gedaan? ik denk niet dat dit af te lezen valt...

offtopic:
ennuh, je woont in zoetermeer lees ik net, ik in den haag :), verder is het toch echt G.Skill en niet Gkill in je signature :P
Heb net een review gevonden met plaatjes. De fans hebben een kleine twee-polige header en 1 fan heeft in elk geval nog een RPM lijn richting het PCB.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigbruin.com/reviews05/oczpowerstream/large/13.jpg

Zal wel niet uit te lezen zijn dan. M'n Enermax heeft bijvoorbeeld wel een RPM header die ik op m'n mobo kan aansluiten om de RPM uit te lezen. Maar het schijnen low RPM fans te zijn, dus ik gok dat ze iets van maximaal 2000-2200 RPM zijn.

offtopic:
Gkill? whahahaha, moet ik maar eens aanpassen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:18

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Systeem
athlon XP 2500+ met coolermaster 80mm cooler
A7N8X -E delux
radeon 9800 pro, kom nog op XT speeds + flash met zm80d + fan
2X 512 mb (geil value ram pc 3200 T2.5)
2X 80 gig, 1 sata 1 ide
dvd speler
cd brander (komt nog een keer een dvd brander in)
2 case fans
webcam, muis, toetsenbord, headset,

Doeleinden
gamen, werken, alles

Overclocken
bedoeling is 200X11 met een iets hogere vcore dan normaal (genoeg om stabiel te krijgen)
videokaar op 9800xt speeds
Voltages
idel is 12V 12.8
stressed met oc komt iet ietjes over de 13.2

mn huidige voeding voldoet dus niet (elcheapo 400watt)
ik heb mn oog laten vallen op een Fortron 400 watt met 12 cm fan (FSP400-60THN) zo rond de 55 eurotjes
Is dit wat?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Inleiding
Doordat op onverklaarbare wijze mijn huidige voeding, een chieftec HPC-360-202, doorgebrand is, ben ik op zoek naar een nieuwe voeding. Deze 360 watt leek altijd voldoende.

Systeem
Moederbord: Asus p4p800 deluxe met onboard lan, sound en sata-controller geactiveerd.
Processor: Intel P4 2.6C 800mhz + Coolermaster Aero 4L processorfan
Werkgeheugen: 2x 256mb corsair twinx pc3500, 2x 256mb corsair pc3200
Videokaart: Ati Aiw 9800se
Casefans: 2 led fans
Harde schijf: Maxtor 120gb sata 7200rpm
Usb-apparaten: Toetsenbord + draadloze muis + bluetooth adapter + eventueel usb-sticks en mp3spelers en fotocamera.
Optische drive: Nec nd-3540 dvd-rw
Eventueel wil ik de computer in de toekomst misschien uitbreiden met een extra harde schijf (of 2), geluidskaart en dvd-speler.

Doeleinden
Deze computer gebruik ik voor games, office, webdesign, 3d-modelling(+renderen), maar ook dvd-branden en films.

Overclocken
Mijn systeem is niet overgeclockt, maar ik wil wel de optie behouden dat in de toekomst te doen (fsb+videokaart).

Voltages
Voltages kan ik niet geven, aangezien de huidige voeding niet meer werkt. Ze weken iig niet meer dan 10% af en zaten eerder erboven dan eronder.

Nu twijfel ik tussen 3 voedingen. De antec smartpower SL400PEC 400watt (de oude versie van de smartpower) (E58,00), de Tagan TG380-U1 380watt(E66,50) en de Tagan TG480-U22 (2FORCE) 480watt (E100,50).

De laatste Tagan lijkt me redelijk veel wattages voor mijn systeem, maar heeft wel bepaalde opties die de andere voedingen niet hebben, waardoor het erg interessant wordt. De antec smartpower lijkt me niks, aangezien deze redelijk verouderd is. Wat mij nu rest is of het verschil tussen de TG380-U1 en de TG480-U22 34 euro waard is, met in het achterhoofd houdende in de toekomst misschien een extra dvd-speler, geluidskaart en harde schijven te plaatsen. Mooi zou ook zijn als ik deze voeding zou kunnen overplaatsen (samen met mijn atx kast) naar een nieuw systeem.

Misschien heeft iemand anders nog een tip voor een goede voeding die in dit rijtje past (Fortron?)? Een budget heb ik niet echt, zolang het niet te gek wordt. Ik wil zeker niet geld uitgeven wanneer het niet nodig is.

Ik heb besloten om de Tagan TG430-U15 te kopen, maar ik zou graag nog even wat feedback over deze voeding willen horen, en zeker weten dat deze voeding geen overkill is :).

[ Voor 11% gewijzigd door dev icey op 30-07-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137205

[System Specs] Microstar Computer (Media Markt)
- CPU: Intel Pentium 4, 2.66 GHz
- Ram: 512mb (in 2 slots, dus 2 * 256mb?)
- HDD: Seagate ST3120023A 120gb
- DVD: JLMS DVD-ROM LTD-165H
- CD-RW: Mitsumi CR-48XCTE
- Grafisch: NVidia GeForce 4 MX440
- Voeding: FSP GROUP, Model No. FSP250-60MDN-120 (250watt)
- Floppy Drive
- Moederbord: ??? Ik gok een medion moederbord ofzo, maar ik weet niet hoe ik dat kan aflezen

[Doeleinden]
Het is de familie computer, mijn moeder doet veel werk voor haar werk er op, mijn zusje veel spelletjes, en mijn andere zus veel voor school. Verder wordt ie gebruikt voor internet en email.

[Overclocked]
Niet overclocked

[Voltages]
Speedfan geeft het volgende aan:
VCORE: 1,52v
+3.3v: 3.33v
+5v: 5.11v
+12v: 11.80v
-12v: -11.79
-5v: -5.00v
+5vsb: 5.54v
VBAT: 3.22v

Ik ben verder niet zo technisch, maar de voeding die er in zit, geeft bijna geen lucht meer dus wordt ie voortdurend warm. Mijn budget is niet al te groot, maximaal tot de 100,- maar het liefst een goede, wat minder prijzige.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 137205 op 29-07-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
BizonKid schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:07:
ok, ik ga een nieuwe kast kopen en wil daarbij ook een nieuwe (stille!) voeding. Het staat eigenlijk al vast welke; het wordt de Tagan 480W. Nu zie ik echter dat er verschillende versies in zijn: U01, U22, U15.
Ik wou mijn bestelling plaatsen bij yorcom maar daar hebben ze alleen de U01 versie. Is die ok, ook als ik later overga op PCI - express ofzo?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

[System Specs] Zelfbouw
- CPU: AMD64 Athlon 3000+ @ 2350 Mhz.
- Ram: 2x 512MB PC3200 MDT @ 195 Mhz.
- HDD: 2x 120GB Samsung (1x IDE, 1x SATA) , 1x 80GB Samsung SATA
- DVD: LG 16 DVDROM
- DVD-RW: Samsung TSH52
- Grafisch: Sapphire Radeon 9800 Pro @ 460/366 Mhz.
- Voeding: Antec True Control 550Watt
- Floppy Drive
- Moederbord: Epox EP-8KDA3+
- 4x 80 mm Arctic Cooling fans
- usb toetsenbord/muis/webcam/printer

[Doeleinden]
Internet, Office, Games en zware video en muziek bewerking

[Overclocked]
ja van 2000 naar 2350 Mhz.

[Voltages]
VCORE: 1,67v
+3.3v: 3.29v
+5v: 5.04v
+12v: 10.50v
-12v: -11.99

En met de multimeter :

+5v : 5.22v
+12v : 12.24v

Nu ziet iedereen het probleem... Volgens mijn moederbord levert mijn mooie Antec maar 10,5 volt ipv 12 volt, terwijl mijn multimeter netjes meer dan 12 volt aangeeft. Dit probleem doet zich voor nadat ik vanochtend een enorme knal hoorde toen ik mijn PC aanzette. Alles werkt nog prima, nergens brandplekken of ontplofte condensatoren op het moederbord.

Zal ik hem dan maar RMA sturen ? En zo ja, welke andere voeding adviseren jullie ? Ik ben zelf al wezen zoeken en die Coolermaster 550Watt voeding komt erg goed uit de testen...

[ Voor 1% gewijzigd door all_by_myself op 29-07-2005 17:49 . Reden: effe goedzetten ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150500

Mijn Systeem:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Asus P4S800 (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, LAN)
512 MB PC2700 DDR SDRAM (no name)
Asus V9999LE/TD (Retail, DVI, TV-Out)
Geluidskaart Onboard: SiS 7012 Audio Device
Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
NEC DVD_RW ND-3500AG
JLMS XJ-HD165H (16x/48x DVD-ROM)
Standaard Diskettestation
1 week oude installatie van Windows XP Home Edition

Mijn Voeding:
Frontier ATX LT-35ATA
Aantal Watt: 350
Voltages:
+12V: 11,712-11,84
+5V: 5,08-5,107
+3,3V: 3,184
VCore: 1,486
CPU idle: 36-40 graden
Moederbord: 30-33 graden

Doeleinden:
vooral Games, internetten en gebruik voor studie.

Mijn vraag:
Ik heb nu dus de Asus V9999LE/TD aangeschaft en geinstalleerd. Natuurlijk even uitgetest met 3Dmark03. Prima score van rond de 6000. Alleen is er een ding wat me opvalt, me CPUmarks zijn gedaald van 309 naar 258. (Vorig jaar kwam ik nog uit rond de 480 CPUmarks, heel vreemd die grote daling in één jaar!). Maar goed, me vraag is nu of me voeding misschien toch te weinig vermogen leverd om het geheel goed te laten draaien. Iemand enig idee? Of is zou het misschien een ander probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150626

Systeem

P4 - 3.06 Ghz
Asus P4C800 Deluxe
1024 Mb DDR 400 geheugen (2x512)
audigy 2 ZS 7.1
Ati 9600XT 256Mb
Maxtor SATA 300 GB - 16Mb buffer
Dvd RW
Cd rom speler
Floppy
Zalman CPU koeler ALCU
300 Watt voeding

Doeleinden

Gamer PC en wat internet.

Overclocken

Nee en gaat ook niet gebeuren.

Voltages

Gemeten in bios:
12V - 11.673
5V - 5,080
3.3V - 3,264
Vcore - 1,552

Temperaturen

Cpu 50 °C
MB 39 °C

Mijn vraag

Ik ben van plan een Geforce 6800 te kopen. Eigenlijk was ik niet van plan om een nieuwe voeding te halen (te weinig geld). Maar trekt mijn 300W dit nog wel? Ik kan eventueel mijn cdrom speler uitschakelen en floppy heb ik ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140972

Heb enige pagina's eerder al vraagje gehad over of mijn AOpen 300W voldoende was. Ik ben er naast jullie 'nee' zelf inmiddels ook wel achter dat ie t niet trekt (2000pnt minder in 3dmark dan iemand met zelfde systeem en 400W) Echter nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

Ik ben op de volgende 3 uitgekomen na reviews lezen, forum afstruinen op zoek naar stille voedingen:

1 Zalman ZM400A-APF (400W) € 70,00
2 TAGAN TG380 U01 (380W) € 60,50
3 TAGAN TG420-U01 (420W) € 83,00

Systeem
Mobo: asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD 2800+
Geheugen: 2x GeIL 512 ddr3200
Asus V9999 Gamers Edition 256mb
1x maxtor 40GB 7200rpm 2mb
1x maxtor 120GB 7200rpm 8mb
op de planning: 1x S-ATA maxtor 250 of 300gb 7200rpm 16mb
Aopen DVD-R
Hitachi DVD speler
Behuizing: AOpen QF50a, wordt Coolermaster Praetorian 730

Doeleinden
Gamen, downloaden (gaat ong 30 / 40 gig per maand doorheen)

Overclocken
Niet gebeurd en voorlopig ook niet van plan

Wie heeft voor mij een goed advies over welke van deze voedingen het beste past bij mijn systeem? Wetende dat ik graag een STILLE voeding wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Sorry jongens, het wordt pas morgen (eigenlijk vandaag) voordat ik aan beantwoorden toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

Systeem
AMD Athlon64 3200+ Venice 2.0 GHz
ASUS A8N-E
ASUS 6600GT 128MB
2x geheugen 256 MB Corsair pc3200
1x hdd 80 GB 7200 rpm WD ATA
1x hdd 200 GH 7200 rpm Maxtor ATA
1x DVD-Rom
1x DVD-RW / DVD +RW NEC 3500A

1x waterkoeling thermaltake bigwater
1x 8cm casefan
2x CCFL 15cm

1x USB Bluetooth dongle 100m
1x USB cardreader

Doeleinden
Pctje van alles, gamen, internetten etc

Overclocken
Van plan, nog niet mogelijk omdat ik nog geen goede voeding heb
Doel is wel de processor op 2.4 GHz en de 6600GT op 650 MHz (standaard 500)

ik heb nu een nog name 300 watt voeding met maar 10 ampere op 12v.

Dus ja er moet wel een nieuwe komen denk ik O-) Mijn vraag is dus hoeveel watt? En ik wilde graag weten of er veel verschil is tussen een voeding met 2 mindere 12volt lijnen en een voeding met een goede 12volt lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 01:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb net zozeer de vraag welke voeding heb ik nodig, maar zijn de spanningen van mijn huidige voeding goed te noemen. Het betreft hier een ruim half jaar oude Enermax CoolerGaint 480Watt.

Speedfan geeft de volgende waarden aan terwijl ik dit zit te tikken dus eigenlijk als het systeem zogoed als idle is.

VcoreA: 1,55 Volt
VcoreB: 1,55 Volt
+3,3 Volt: 3.17 Volt
+5 Volt: 4,89 Volt
+12 Volt: 12,04 Volt
-12 Volt: -12,28 Volt
-5 Volt: 3,55 Volt ???
+5VSB: 5,46 Volt
VBAT: 3,01 Volt

De waarden die ik uitlees met MBM5 zijn nagenoeg gelijk aan deze waarden.
Mijn systeem specs: www.tweakers.net/gallery/101032/sys (Dual Athlon 2800+)

Met welk programaatje zou ik de spanningen kunnen monitoren over een langere tijd zodat ik de voeding ook onder stress kan testen en uitlezen wat deze waarden doen?

Overigens zit er achter op de voeding een potmetertje om de fan in de voeding te kunnen regelen, maar als ik er aan draai merk ik weinig of geen verschil in snelheid van de fan's. De voeding is verder ook niet echt warm, tenminste niet zo warm dat de temperatuur regeling in de voeding de potmeter zal negeren en de fan's gewoon voluit aan zet. Moet ik misschien eerst iets anders doen voordat ik de fan handmatig kan regelen.

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2005 11:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127648

Systeem:

- Amd64 3700+ San Diego s939
- DFI Lanparty nf4 sli-dr
- Gainward Geforce 7800GTX
- 3 HDD's sata
- 2x1 GB Ocz PC3200 EL platinum
- DVD brander en floppydrive
- Aantal fans
- Aantal casemod shit.

Zelf zat ik te denken aan een Enermax NoiseTaker EG701AX-VE(W)SFMA - 600W.
Maar wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150626

Ok ik heb maar vast een ASUS 360 Watt gehaald. Nu zit ik volgens de medewerker van Mycom wel goed met de Geforce 6800 die ik later koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 01:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 127648 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:29:
Systeem:

- 3 HDD's sata
- Aantal fans
- Aantal casemod shit.

Maar wat zeggen jullie?
Ik weet niet wat de "specialist" hier zal zeggen, maar ik heb zo'n idee dat een 600Watt voeding een beetje overkill is. Ik draai met een AMD Athlon 2800+ MP + 4x 200GB Maxtor schijfen en ATI Radeon 9800 Pro op een Enermax CoolerGaint 480 Watt. Met 600 Watt heb je in iedergeval uitbreidings ruimte voldoende. ;)

P.s. Mijn volledige systeem: www.tweakers.net/gallery/101032/sys deze heb ik aan de hand van dit topic gekocht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Naar aanleiding van mijn eigen thread:

Een pc met de volgende specs:
Processor: Intel celeron 2.4 ghz.
Moederbord: Asrock P4T8+.
Intern geheugen: 512mb(2 x 256 mb,pc2700,ddr333)
Gainward Nvidia GeForce4 TI4800 SE met 128 mb
2x 160gb hdd
Merk voeding: Maxpower ver.2.03 ATX 12v, 300 watt (volgens mij uit een cheap-ass sweex kast)

Gaf geen problemen, maar toen er een 9600 pro in kwam wel (vastlopers). Ik vind het vreemd aangezien ik dacht dat de 9600 pro niet echt veel meer stroom nodig heeft dan een ti4800se... De ati heeft neit eens extra voeding via een molex nodig.

Op de +12 volt lijn staat maar 11.31 V. Is dat het probleem, of is het een driverprobleem? (nvidia -> ati). Volgens mij zijn de nvidiadrivers niet of niet goed ge-uninstalled.

Voor de vorm de overige waardes: (van everest)
CPU Core 1.58 V
CPU AUX 0.03 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 4.95 V
+12 V 11.31 V
+5 V Standby 4.82 V

[ Voor 9% gewijzigd door Rob_G op 30-07-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Hallo,

Ik ben op zoek naar een voeding. Het moet een erg stabiele voeding zijn omdat ik mijn amd 4400 wil gaan overclocken. Daarom is het dus erg belangrijk ook omdat mijn hele pc op de voeding draait. Dus ik zou graag jullie mening willen horen wat op dit moment erg goed is (en stabiel).

Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen en overclocken.
(specs van mijn toekomstige pc)

amd athlon 4400+
1gb ram
7800gfx(of ultra)
a8n sli deluxe

Ik heb zelf al wat rondgekeken maar ik kom er niet echt uit, de Tagan 480 Watt lijkt me erg goed of een ocz voeding. Maar een vriend zei dat die wel erg duur waren.

Dus welke voeding zouden jullie nemen?

Alvast bedankt! mvg Paul

PS: weten jullie misschien wanneer de 7800-ultra van Nvidia uit komt?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 149165 op 30-07-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127648

Waarschijnlijk komt er geen ultra versie van de 7800, omdat er nu ook al een 7800gt uit is/komt. Ik denk dat de 7800gtx het topmodelblijft. Maar jah wie ben ik. Mischien is dit wat voor je.http://www.tweakers.net/pricewatch/101721
Deze ga ik ook halen. Heb je iedergeval uitbreidings mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Anoniem: 127648 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:54:
Waarschijnlijk komt er geen ultra versie van de 7800, omdat er nu ook al een 7800gt uit is/komt. Ik denk dat de 7800gtx het topmodelblijft. Maar jah wie ben ik. Mischien is dit wat voor je.http://www.tweakers.net/pricewatch/101721
Deze ga ik ook halen. Heb je iedergeval uitbreidings mogelijkheid.
Ik ben op mijn zoektocht naar een voeding door verschillende mensen afgeraden een enermax te nemen, aangezien ze steeds mindere kwaliteit voedingen zijn gaan maken, en dat ze vooral nog van hun goede naam leven. Ik ben zelf uiteindelijk gegaan voor de U15 serie van de tagans, omdat die alles heeft wat ik nodig heb. Modulaire snoeren en atx2. Tagan komt uit meerdere testen ook als beste uit de bus, en daarnaast is de zwarte voeding erg mooi. 600watt lijkt mij opzich ook best wel veel, en is zeker niet efficient.

[ Voor 5% gewijzigd door dev icey op 30-07-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Hmm ja iig al bedankt voor de reacties! Het liefst neem ik een voeding van zo rond de 100 euro. Dus dev icey die van jouw lijkt mij zeker een mooie ;). Zijn er misschien nog andere mensen die dit afraden of een andere aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Twee reviews:
• Fortron Blue Storm 500W
• Tagan 480W u1

De Fortron Blue Storm 500W

De Fortron Bluestorm 500 W gaat ook door het leven als FSP AX500-P en lijkt qua specs heel veel op AX500-A. De voedingen uit de FSP groep worden vooral gebruikt door veel OEM frabrikanten en als basis voor andere fabrikanten zoals Zalman en OCZ. Deze fabrikanten zetten een stillere fan in de voeding en verkopen hem weer door. Fortron is dit waarschijnlijk ook opgevallen en heeft nu de FSP Blue Storm serie met stille fan welke bedoeld is voor de retail markt.

Afbeeldingslocatie: http://www.fsp-group.com.tw/retail_product/img/bluestorm1.gif

De voeding draait nu een paar dagen prima in mijn pc. Deze fan zit boven de cpu, zoals het hoort bij ATX voedingen (extra cpu koeling). Hij is stil (komt doordat deze 12cm fan aan de binnenkant zit). Dit is subjectief, dus om een idee te geven: Je hoort hem een klein beetje beter dan een Tagan u1 voeding (maar daar ben ik niet bijzonder over te spreken. De Fortron hoor je veel minder dan een chieftec 340W. Ik zet er bewust geen geluidsproductie in dB bij, omdat elke fabrikant dit geluidsproductie anders meet. De ventilator gaat maximaal draaien wanneer de voeding veel vermogen moet leveren en warm wordt (tijdens het spelen van een spel bijvoorbeeld). De ventilator is dan duidelijk hoorbaar als je de speakers uitzet. Wanneer je een spel afsluit, zakt de ventilator binnen 5 seconden naar een aangenaam niveau.
  • 500 Watt PSU
  • Twee x een 12V rails levert 2x 15 Ampère maximaal.
  • Kostte mij € 68,50
  • Geschikt voor de laatste AMD en Intel systemen tot nu toe.
  • Twee aparte 12V rails
  • Meshed kabels (soort blauw gaas om de kabels zodat de losse kabels bij elkaar blijven)
  • 12 cm stille fan
  • Krasbestendige verf (dat heb ik wel eens anders gezien ;) ).
  • Slechts twee S-ata aansluitingen (waar bijna iedereen wel genoeg aan heeft).
  • Link naar fabrikant
Let er wel op dat je niet per ongeluk de stekker met zes pinnen (extra energie voor pci-e kaarten) aansluit op een aansluiting met vier pinnen (om je cpu van extra juice te voorzien). Dit is bij alle voedingen zo. Dat past prima, maar je hebt nu de 12V direct aangesloten op de aarde, ook wel kortsluiting genoemd (been there, done that :P). De kortsluitbeveiliging werkt gelukkig uitstekend en er is niks kapot gegaan!
Mijn machine

Alleen de belangrijkste onderdelen
  • AMD Athlon 64 3000+
  • Nvidia 6600 GT
Gemeten waarden:
Theoretische waardenGemeten waarden met Speedfan
+5V4.84V
+12V11.84V (12.10V met multimeter gemeten)
+3.3V3,34V

Prima dus. Maar hierbij moet natuurlijk wel opgemerkt worden dat je echt totaal niks hebt aan deze waardes. Ten eerste omdat ik geen 100% load kan genereren (meer iets van 60% maximaal) ten tweede omdat deze spanningen verschillen per systeem, geproduceerde voeding en gemeten plek en ten derde omdat alle voedingen tegenwoordig voldoen aan de specificaties, zelfs de meeste el-cheapo budget voedingen. Maar puur uit traditie zet ik dit erbij, zodat je niks mist als je deze voeding vergelijkt met andere GoT reviews.
Beoordeling

Voordelen
Voor mij het belangrijkste:
[list]• Stil (als je hem niet zwaar belast)
• Krachtig (2x 15 Ampère op de 12V lijn)
• Niet te duur: €68,50

Leuk extra'tje:
  • Goede stroombeveiliging (getest :P)
  • Twee aparte 12v rails
  • Blauwe verf (krasbestendig)
  • Meshed kabels
  • Flexi connect stekkertjes. Makkelijker aansluiten van stekkers. Vooral het loshalen gaat makkelijker door het indrukken van de stekker.
Nadelen
  • Klein nadeeltje: Slechts 2x een sata voeding aansluiting
  • Stinkt een klein beetje in het begin
  • Aan & uitknop zit direct onder de voedingsstekker waardoor deze lastig is in te drukken.
  • Maakt herrie onder zware belasting (meestal niet erg, zoals bij het spelen van spellen).

De Tagan 480W u1 serie

De twee geteste Tagan 480W voedingen komen uit de u1 serie. Deze hebben slechts één 12V rails net als alle oude voedingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/black_series/black.jpg

Van de twee voedingen die ik getest heb, draait er nu nog één. De andere is na drie weken overleden vanwege de slechte koeling. De nog draaiende voeding maakt gebruik van een andere voedingskabel. De meegeleverde had last van een kabelbreuk.

Iets meer over de koeling:
Er zitten twee 8cm fans in. Eén aan de binnenkant en één temperatuurgestuurde aan de buitenkant. Boven de cpu zit geen fan zoals gebruikelijk bij atx voedingen. Hier komt alleen wat gratis hitte vanaf, waardoor allles onder de voeding verwarmd wordt (zoals geheugen en cpu). De koelers zijn wel stil omdat ze weinig toeren maken. Dit heeft ook een nadeel, als een kleine fan weinig toeren maakt, koelt deze te weinig.

Nog iets over de behuizing van de voeding: Bijna elke voedingbehuizing bestaat uit twee halve kubussen die je op elkaar schroeft. De zijkant van de behuizing zit aan één kant los. Dus deze kan gaan mee resoneren met een harde schijf of een koeler in je systeem. Over de aan & uit knop op de achterkant zit een handige plastic afdekking, zodat je extra lastig deze knop kan indrukken. Geen idee waarom dat gedaan is. Er zit wel een duidelijke handleiding bij de Tagan voeding.
  • 28 Ampère op de 12V aansluiting (tenminste: als je onder de 50 graden blijft)
  • Kostte mij € 79,45
  • Geschikt voor elk systeem, zolang je maar geen twee aparte 12V rails nodig hebt.
  • Meshed kabels (soort blauw gaas om de kabels zodat de losse kabels bij elkaar blijven)
  • 2x 8cm stille fans
  • Zwarte, maar niet krasbestendige verf.
  • Vier S-ata aansluitingen.
  • Link naar fabrikant
Mijn machine

Alleen de belangrijkste onderdelen
  • AMD Athlon 64 3000+
  • Nvidia 6600 GT
Gemeten waarden:
Theoretische waardenGemeten waarden met Speedfan
+5V4.82V
+12V11.77V
+3.3V3,44V

Prima dus. Maar hierbij moet natuurlijk wel opgemerkt worden dat je echt totaal niks hebt aan deze waardes. Ten eerste omdat ik geen 100% load kan genereren (meer iets van 60% maximaal) ten tweede omdat deze spanningen verschillen per systeem, geproduceerde voeding en gemeten plek en ten derde omdat alle voedingen tegenwoordig voldoen aan de specificaties, zelfs de meeste el-cheapo budget voedingen. Maar puur uit traditie zet ik dit erbij, zodat je niks mist als je deze voeding vergelijkt met andere GoT reviews.
Beoordeling

Voordelen
[list]
• Stil
• Krachtig (28 Ampère op de 12V lijn)
• Duidelijke handleiding

Nadelen
  • Brandt door vanwege "stille" koeling = gebrek aan koeling.
  • Verwarmd onderdelen onder de voeding (geheugen & cpu).
  • Stinkt behoorlijk in het begin
  • Kapotte voedingskabel (die in je stopcontact gaat)
  • Nutteloos plastickapje over de aan & uitknop, waardoor je deze lastig kunt indrukken.
  • Verf is niet krasbestendig waardoor er bij het plaatsen van de voeding verfresten op de andere pc onderdelen komt.

Met dank aan Timdeh/RaceEend voor het "lenen" van de tabel-layout :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 21-08-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 150500 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:03:
Mijn Systeem:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (4.5 x 533)
Geluidskaart: SiS 7012 Audio Device
NEC DVD_RW ND-3500AG

Mijn Voeding:
Frontier ATX LT-35ATA
Voltages:
+12V: 12,032
+5V: 5,214
+3,3V: 3,04
VCore: 1,47

Doeleinden:
Internetten, gebruik voor studie en vooral Games (speel veel Wolfenstein: ET en andere online FPS)

Mijn vraag:
Ik ben van plan om een van de volgende videokaarten aan te schaffen:
  • AOpen Aeolus 6800LE-DV (Retail, DVI, TV-Out)
  • Asus V9999LE/TD (Retail, DVI, TV-Out)
Nu vraag ik me af of mijn voeding goed genoeg is om een van deze videokaarten (waarschijnlijk wordt het de Asus) aan te kunnen. Op mijn voeding is één vier-pins molex vrij en nog een rechthoekige waar ik de naam van kwijt ben ;) Is mijn voeding hier geschikt voor?
In jou geval kan proberen geen kwaad. Ik geef je een grote kans dat het gewoon gaat werken.
Flapietoetoe schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:25:
Systeem:
  • AMD Athlon 64 3000+
  • 2 X 512 MB DDR (Merkloos)
  • Gforce 5700 LE 256 MB
  • 1X DVD speler NEC
  • 1X DVD +/- RW Brander NEC
  • 1 CCFL
  • 3 ledfans
  • 1 normale Casefan
Ik heb een Coolermaster PSU ATX, 450W + Power Consumption indicator. Besteld voor 88,- euro en ik vroeg me af of dit genoeg is , ervaringen ? zijn de kabels ge sleeved/meshed
en is het ook genoeg als ik er een 7800GT in hang en 2 Gb geheugen
Ik mis nog wat gegevens volgens de topicstart die je had moeten lezen.
Anoniem: 149159 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:22:
Systeem

Amd Athlon 1800+ @ 1533 Mhz
MoBo ECS l7s7a2
2 x 512 mb DDR Twinmos
Club 3d ATi Radeon 9500
1 x Maxtor 80 Gig Hangt in zo'n 5.25"ding met twee kleine fans
1 x Maxtor 200 gig
Cd Speler
Cd-r-rw 4x4x 12
floppy disk
card reader (via interne usb)
nog een pci geluidskaartje
1 x 12 cm fan
2 x 8 cm fan
nog een usb modempje }:O
en een usb-hubje in de monitorvoet

Voeding: q-tec 400 Watt dual fan gold :'(

Doeleinden
Gamen, surfen, staat soms enkele dagen achter elkaar aan.

Overclocken
Nope

Voltages
bij idle:
Vcore1 : 1.49 V
Vcore2: 2,51 V
+3,3: 2,43 V
+5: 3,33 V
+12: 8,90
-12: -5,70
-5:-4,10

(bron: Speedfan :) )

Probleem:
Als ik mijn Pc aanwil zetten valt ie na 1 sec weer uit. Daarna moet ik ongeveer 20 minuten wachten vorodat ie uberhaupt ie poging neemt om weer aan te gaan. Vaak daarna draait ie weer 1 sec en valt ie weer uit.
Soms blijft ie wel aan, zoals nu.Als ie eenmaal aan is blijft ie ook aan.
Al geprobeerd op te starten met zowat alle apparaten afgekoppeld. Blijft hetzelfde probleem.
Vreemde is: problemen gingen zich pas voordoen sinds ik de kast omgebouwd heb in en andere kast. Maar voor de rest niks aan de configuratie verandert heb.
Maja geloof er ook zwaar in dat mijn Q-tec blablabla 400 Watt niet zoveel soeps is.

samengevat:
1) Ligt het uitvallen na 1 sec hgoogstwaarschijnlijk aan de voeding?
2) Waarom wil de pc daarna +/- zo'n 20 min geen kick meer geven (soort thermische beveiliging)?
3) Als het dus aan de voeding zou liggen welke kan ik dan het beste nieuw pakken, dacht zelf aan een
Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX) die voor ¤ 35, op de pricewatch staat
of een Chieftec HPC-420-302DF, 420W (ATX) ¤ 49,-

(dus meteen ongeveer mijn prijsklasse: paar "¤"-tjes meer is ook nog niet zo'n ramp.

Alvast bedankt _/-\o_
Ik zou die Q-tec sowieso aan de kant doen en voor een A-merk met 300-330 Watt kiezen.
Anoniem: 147015 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:24:
Systeem:

Dell mobo (chipset intel i925X)
Intel P4 3,4 Ghz (socket 775)
2 keer 512 gig ddr2 Infineon 533 mhz memory
160 gig WD Sata hdd
Philips dvd brander
cd speler
floppy drive
Creative soundblaster audigy 2 ZS
2 120 mm fans
1 80 mm fan

Gebruik:
Gamen, tweaken, (later casemodden), en school.

wanneer staat ie aan:

Gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat maar niet de hele nacht door

overclocken:

Alleen graka

Is de Tagan TG-480 hier goed genoeg voor en ook voor later een upgrade naar AMD 64 en naar crossfire (heeft ie eigenlijk 2 pci-e connectoren?)
En welke grafische kaart is het dan? :)
Anoniem: 98237 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:21:
[...]

ééntje, een Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB). Ik heb m'n oorspronkelijke post dan ook aangepast.
Dan is minimaal 330 Watt toereikend genoeg voor jou systeem.
Imhotep schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:23:
[...]

ff een klein schopje en verdere info.

Heb ondertussen de nieuwste bios geladen en de nieuwste versie van sisoft sandra gedownload.
Nog steeds geeft ie hele rare waardes weer .
dit heb ik bij mijn oude voeding nooit gehad.
Kan dit aan de voeding liggen dat ie dat niet goed weer geeft of kan die gewoon stuk zijn?
En zou ik dat ook kunnen nameten met een multimeter???

Ook begint de fan in de voeding te veranderen van toeren om de zoveel seconden.
van heel erg stil naar voluit en weer terug :?

iemand advies wat ik hiermee moet doen?
Al je vragen worden eigenlijk beantwoord in de topicstart. Lees het stukje over voltages meten maar eens rustig door.
kless schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:50:
Systeem
athlon XP 2500+ met coolermaster 80mm cooler
A7N8X -E delux
radeon 9800 pro, kom nog op XT speeds + flash met zm80d + fan
2X 512 mb (geil value ram pc 3200 T2.5)
2X 80 gig, 1 sata 1 ide
dvd speler
cd brander (komt nog een keer een dvd brander in)
2 case fans
webcam, muis, toetsenbord, headset,

Doeleinden
gamen, werken, alles

Overclocken
bedoeling is 200X11 met een iets hogere vcore dan normaal (genoeg om stabiel te krijgen)
videokaar op 9800xt speeds
Voltages
idel is 12V 12.8
stressed met oc komt iet ietjes over de 13.2

mn huidige voeding voldoet dus niet (elcheapo 400watt)
ik heb mn oog laten vallen op een Fortron 400 watt met 12 cm fan (FSP400-60THN) zo rond de 55 eurotjes
Is dit wat?
Ja hoor, dat is sterk genoeg. Met minimaal 350 Watt, richting de 380-400 Watt red jij het wel.
dev icey schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:43:
Inleiding
Doordat op onverklaarbare wijze mijn huidige voeding, een chieftec HPC-360-202, doorgebrand is, ben ik op zoek naar een nieuwe voeding. Deze 360 watt leek altijd voldoende.

Systeem
Moederbord: Asus p4p800 deluxe met onboard lan, sound en sata-controller geactiveerd.
Processor: Intel P4 2.6C 800mhz + Coolermaster Aero 4L processorfan
Werkgeheugen: 2x 256mb corsair twinx pc3500, 2x 256mb corsair pc3200
Videokaart: Ati Aiw 9800se
Casefans: 2 led fans
Harde schijf: Maxtor 120gb sata 7200rpm
Usb-apparaten: Toetsenbord + draadloze muis + bluetooth adapter + eventueel usb-sticks en mp3spelers en fotocamera.
Optische drive: Nec nd-3540 dvd-rw
Eventueel wil ik de computer in de toekomst misschien uitbreiden met een extra harde schijf (of 2), geluidskaart en dvd-speler.

Doeleinden
Deze computer gebruik ik voor games, office, webdesign, 3d-modelling(+renderen), maar ook dvd-branden en films.

Overclocken
Mijn systeem is niet overgeclockt, maar ik wil wel de optie behouden dat in de toekomst te doen (fsb+videokaart).

Voltages
Voltages kan ik niet geven, aangezien de huidige voeding niet meer werkt. Ze weken iig niet meer dan 10% af en zaten eerder erboven dan eronder.

Nu twijfel ik tussen 3 voedingen. De antec smartpower SL400PEC 400watt (de oude versie van de smartpower) (E58,00), de Tagan TG380-U1 380watt(E66,50) en de Tagan TG480-U22 (2FORCE) 480watt (E100,50).

De laatste Tagan lijkt me redelijk veel wattages voor mijn systeem, maar heeft wel bepaalde opties die de andere voedingen niet hebben, waardoor het erg interessant wordt. De antec smartpower lijkt me niks, aangezien deze redelijk verouderd is. Wat mij nu rest is of het verschil tussen de TG380-U1 en de TG480-U22 34 euro waard is, met in het achterhoofd houdende in de toekomst misschien een extra dvd-speler, geluidskaart en harde schijven te plaatsen. Mooi zou ook zijn als ik deze voeding zou kunnen overplaatsen (samen met mijn atx kast) naar een nieuw systeem.

Misschien heeft iemand anders nog een tip voor een goede voeding die in dit rijtje past (Fortron?)? Een budget heb ik niet echt, zolang het niet te gek wordt. Ik wil zeker niet geld uitgeven wanneer het niet nodig is.

Ik heb besloten om de Tagan TG430-U15 te kopen, maar ik zou graag nog even wat feedback over deze voeding willen horen, en zeker weten dat deze voeding geen overkill is :).
Met 380 Watt had je wel enigzins ruimte gehad, maar met die 430 Watt kun je gewoon lekker lang door. Een goede keuze dus. :)
Anoniem: 137205 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:12:
[System Specs] Microstar Computer (Media Markt)
- CPU: Intel Pentium 4, 2.66 GHz
- Ram: 512mb (in 2 slots, dus 2 * 256mb?)
- HDD: Seagate ST3120023A 120gb
- DVD: JLMS DVD-ROM LTD-165H
- CD-RW: Mitsumi CR-48XCTE
- Grafisch: NVidia GeForce 4 MX440
- Voeding: FSP GROUP, Model No. FSP250-60MDN-120 (250watt)
- Floppy Drive
- Moederbord: ??? Ik gok een medion moederbord ofzo, maar ik weet niet hoe ik dat kan aflezen

[Doeleinden]
Het is de familie computer, mijn moeder doet veel werk voor haar werk er op, mijn zusje veel spelletjes, en mijn andere zus veel voor school. Verder wordt ie gebruikt voor internet en email.

[Overclocked]
Niet overclocked

[Voltages]
Speedfan geeft het volgende aan:
VCORE: 1,52v
+3.3v: 3.33v
+5v: 5.11v
+12v: 11.80v
-12v: -11.79
+5vsb: 5.54v
VBAT: 3.22v

Ik ben verder niet zo technisch, maar de voeding die er in zit, geeft bijna geen lucht meer dus wordt ie voortdurend warm. Mijn budget is niet al te groot, maximaal tot de 100,- maar het liefst een goede, wat minder prijzige.
In jou geval zal het veel rendabeler zijn om de alleen de fan van de voeding te vervangen. Die AOpen kan verder nog prima meekomen met dat systeem hoor.
all_by_myself schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:45:
[System Specs] Zelfbouw
- CPU: AMD64 Athlon 3000+ @ 2350 Mhz.
- Ram: 2x 512MB PC3200 MDT @ 195 Mhz.
- HDD: 2x 120GB Samsung (1x IDE, 1x SATA) , 1x 80GB Samsung SATA
- DVD: LG 16 DVDROM
- DVD-RW: Samsung TSH52
- Grafisch: Sapphire Radeon 9800 Pro @ 460/366 Mhz.
- Voeding: Antec True Control 550Watt
- Floppy Drive
- Moederbord: Epox EP-8KDA3+
- 4x 80 mm Arctic Cooling fans
- usb toetsenbord/muis/webcam/printer

[Doeleinden]
Internet, Office, Games en zware video en muziek bewerking

[Overclocked]
ja van 2000 naar 2350 Mhz.

[Voltages]
VCORE: 1,67v
+3.3v: 3.29v
+5v: 5.04v
+12v: 10.50v
-12v: -11.99

En met de multimeter :

+5v : 5.22v
+12v : 12.24v

Nu ziet iedereen het probleem... Volgens mijn moederbord levert mijn mooie Antec maar 10,5 volt ipv 12 volt, terwijl mijn multimeter netjes meer dan 12 volt aangeeft. Dit probleem doet zich voor nadat ik vanochtend een enorme knal hoorde toen ik mijn PC aanzette. Alles werkt nog prima, nergens brandplekken of ontplofte condensatoren op het moederbord.

Zal ik hem dan maar RMA sturen ? En zo ja, welke andere voeding adviseren jullie ? Ik ben zelf al wezen zoeken en die Coolermaster 550Watt voeding komt erg goed uit de testen...
Als het systeem nog stabiel is en geen rare dingen vertoond, zie ik geen reden om deze sterke voeding met nette voltages te vervangen.
Anoniem: 150500 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:23:
Mijn Systeem:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Asus V9999LE/TD (Retail, DVI, TV-Out)
Geluidskaart Onboard: SiS 7012 Audio Device
NEC DVD_RW ND-3500AG
1 week oude installatie van Windows XP Home Edition

Mijn Voeding:
Frontier ATX LT-35ATA
Voltages:
+12V: 11,712-11,84
+5V: 5,08-5,107
+3,3V: 3,184
VCore: 1,486
CPU idle: 36-40 graden
Moederbord: 30-33 graden

Doeleinden:
vooral Games, internetten en gebruik voor studie.

Mijn vraag:
Ik heb nu dus de Asus V9999LE/TD aangeschaft en geinstalleerd. Natuurlijk even uitgetest met 3Dmark03. Prima score van rond de 6000. Alleen is er een ding wat me opvalt, me CPUmarks zijn gedaald van 309 naar 258. (Vorig jaar kwam ik nog uit rond de 480 CPUmarks, heel vreemd die grote daling in één jaar!). Maar goed, me vraag is nu of me voeding misschien toch te weinig vermogen leverd om het geheel goed te laten draaien. Iemand enig idee? Of is zou het misschien een ander probleem kunnen zijn?
Nee, je voeding is sowieso niet de veroorzaker van je problemen.
Anoniem: 150626 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:03:
Systeem

P4 - 3.06 Ghz
Asus P4C800 Deluxe
1024 Mb DDR 400 geheugen (2x512)
audigy 2 ZS 7.1
Ati 9600XT 256Mb
Maxtor SATA 300 GB - 16Mb buffer
Dvd RW
Cd rom speler
Floppy
Zalman CPU koeler ALCU
300 Watt voeding

Doeleinden

Gamer PC en wat internet.

Overclocken

Nee en gaat ook niet gebeuren.

Voltages

Gemeten in bios:
12V - 11.673
5V - 5,080
3.3V - 3,264
Vcore - 1,552

Temperaturen

Cpu 50 °C
MB 39 °C

Mijn vraag

Ik ben van plan een Geforce 6800 te kopen. Eigenlijk was ik niet van plan om een nieuwe voeding te halen (te weinig geld). Maar trekt mijn 300W dit nog wel? Ik kan eventueel mijn cdrom speler uitschakelen en floppy heb ik ook niet meer nodig.
In jou geval kan proberen geen kwaad. Ik geef je overigens niet zoveel kans dat het gaat werken.
Anoniem: 140972 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:20:
Heb enige pagina's eerder al vraagje gehad over of mijn AOpen 300W voldoende was. Ik ben er naast jullie 'nee' zelf inmiddels ook wel achter dat ie t niet trekt (2000pnt minder in 3dmark dan iemand met zelfde systeem en 400W) Echter nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

Ik ben op de volgende 3 uitgekomen na reviews lezen, forum afstruinen op zoek naar stille voedingen:

1 Zalman ZM400A-APF (400W) € 70,00
2 TAGAN TG380 U01 (380W) € 60,50
3 TAGAN TG420-U01 (420W) € 83,00

Systeem
Mobo: asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD 2800+
Geheugen: 2x GeIL 512 ddr3200
Asus V9999 Gamers Edition 256mb
1x maxtor 40GB 7200rpm 2mb
1x maxtor 120GB 7200rpm 8mb
op de planning: 1x S-ATA maxtor 250 of 300gb 7200rpm 16mb
Aopen DVD-R
Hitachi DVD speler
Behuizing: AOpen QF50a, wordt Coolermaster Praetorian 730

Doeleinden
Gamen, downloaden (gaat ong 30 / 40 gig per maand doorheen)

Overclocken
Niet gebeurd en voorlopig ook niet van plan

Wie heeft voor mij een goed advies over welke van deze voedingen het beste past bij mijn systeem? Wetende dat ik graag een STILLE voeding wil.
Ik raad je de 380 Watter van Tagan aan. Superstil en sterk genoeg voor je systeem.
Anoniem: 116406 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 02:14:
Systeem
AMD Athlon64 3200+ Venice 2.0 GHz
ASUS A8N-E
ASUS 6600GT 128MB
2x geheugen 256 MB Corsair pc3200
1x hdd 80 GB 7200 rpm WD ATA
1x hdd 200 GH 7200 rpm Maxtor ATA
1x DVD-Rom
1x DVD-RW / DVD +RW NEC 3500A

1x waterkoeling thermaltake bigwater
1x 8cm casefan
2x CCFL 15cm

1x USB Bluetooth dongle 100m
1x USB cardreader

Doeleinden
Pctje van alles, gamen, internetten etc

Overclocken
Van plan, nog niet mogelijk omdat ik nog geen goede voeding heb
Doel is wel de processor op 2.4 GHz en de 6600GT op 650 MHz (standaard 500)

ik heb nu een nog name 300 watt voeding met maar 10 ampere op 12v.

Dus ja er moet wel een nieuwe komen denk ik O-) Mijn vraag is dus hoeveel watt? En ik wilde graag weten of er veel verschil is tussen een voeding met 2 mindere 12volt lijnen en een voeding met een goede 12volt lijn.
Met ongeveer 380 Watt kun jij het nog wel even uitzingen. Onderdelen gaan steeds meer gebruik maken van de 12 V, daarom is het belangrijk (vooral bij overclocken) een sterke 12 V te hebben.
_Dune_ schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:40:
Ik heb net zozeer de vraag welke voeding heb ik nodig, maar zijn de spanningen van mijn huidige voeding goed te noemen. Het betreft hier een ruim half jaar oude Enermax CoolerGaint 480Watt.

Speedfan geeft de volgende waarden aan terwijl ik dit zit te tikken dus eigenlijk als het systeem zogoed als idle is.

VcoreA: 1,55 Volt
VcoreB: 1,55 Volt
+3,3 Volt: 3.17 Volt
+5 Volt: 4,89 Volt
+12 Volt: 12,04 Volt
-12 Volt: -12,28 Volt
-5 Volt: 3,55 Volt ???
+5VSB: 5,46 Volt
VBAT: 3,01 Volt

De waarden die ik uitlees met MBM5 zijn nagenoeg gelijk aan deze waarden.
Mijn systeem specs: www.tweakers.net/gallery/101032/sys (Dual Athlon 2800+)

Met welk programaatje zou ik de spanningen kunnen monitoren over een langere tijd zodat ik de voeding ook onder stress kan testen en uitlezen wat deze waarden doen?

Overigens zit er achter op de voeding een potmetertje om de fan in de voeding te kunnen regelen, maar als ik er aan draai merk ik weinig of geen verschil in snelheid van de fan's. De voeding is verder ook niet echt warm, tenminste niet zo warm dat de temperatuur regeling in de voeding de potmeter zal negeren en de fan's gewoon voluit aan zet. Moet ik misschien eerst iets anders doen voordat ik de fan handmatig kan regelen.
Nee, dat zou moeten werken. Het geluidsvolume-verschil zal wel verwaarloosbaar zijn. De voltages zien er opzich wel goed uit. De enige manier om echter betrouwbare voltages te meten is met een multimeter. Er kan nog steeds een afwijking in het softwarematig uitlezen zitten.
Anoniem: 127648 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:29:
Systeem:

- 3 HDD's sata
- Aantal fans
- Aantal casemod shit.

Maar wat zeggen jullie?
Lees jij eerst de topicstart maar eens.
Rob_G schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:33:
Naar aanleiding van mijn eigen thread:

Een pc met de volgende specs:
Processor: Intel celeron 2.4 ghz.
Moederbord: Asrock P4T8+.
Intern geheugen: 512mb(2 x 256 mb,pc2700,ddr333)
Gainward Nvidia GeForce4 TI4800 SE met 128 mb
2x 160gb hdd
Merk voeding: Maxpower ver.2.03 ATX 12v, 300 watt (volgens mij uit een cheap-ass sweex kast)

Gaf geen problemen, maar toen er een 9600 pro in kwam wel (vastlopers). Ik vind het vreemd aangezien ik dacht dat de 9600 pro niet echt veel meer stroom nodig heeft dan een ti4800se... De ati heeft neit eens extra voeding via een molex nodig.

Op de +12 volt lijn staat maar 11.31 V. Is dat het probleem, of is het een driverprobleem? (nvidia -> ati). Volgens mij zijn de nvidiadrivers niet of niet goed ge-uninstalled.

Voor de vorm de overige waardes: (van everest)
CPU Core 1.58 V
CPU AUX 0.03 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 4.95 V
+12 V 11.31 V
+5 V Standby 4.82 V
Die voltages zijn zo goed als zeker verkeerd uitgelezen, dus daar kun je niet op bouwen. Ik denk niet dat je voeding met de vastlopers te maken heeft. Zoek het inderdaad eens bij de drivers.
Anoniem: 149165 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:30:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een voeding. Het moet een erg stabiele voeding zijn omdat ik mijn amd 4400 wil gaan overclocken. Daarom is het dus erg belangrijk ook omdat mijn hele pc op de voeding draait. Dus ik zou graag jullie mening willen horen wat op dit moment erg goed is (en stabiel).

Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen en overclocken.
(specs van mijn toekomstige pc)

amd athlon 4400+
1gb ram
7800gfx(of ultra)
a8n sli deluxe

Ik heb zelf al wat rondgekeken maar ik kom er niet echt uit, de Tagan 480 Watt lijkt me erg goed of een ocz voeding. Maar een vriend zei dat die wel erg duur waren.

Dus welke voeding zouden jullie nemen?

Alvast bedankt! mvg Paul

PS: weten jullie misschien wanneer de 7800-ultra van Nvidia uit komt?
Waar is de rest van je systeem? Lees alsjeblieft eerst de topicstart.
Bedankt voor deze mooie bijdrage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147015

Anoniem: 75994 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:17:

[...]
En welke grafische kaart is het dan? :)

Eentje met de 520 core en dan later er nog een bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:02
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

dit is handig (ik weet niet of die al eerder langs is gekomen)

hier kun je ''berekenen'' hoeveel watt je nodig hebt

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Detonator op 31-07-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140972

Anoniem: 75994 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:17:
[...]
Ik raad je de 380 Watter van Tagan aan. Superstil en sterk genoeg voor je systeem.
Thnx voor je antwoord. Zalman valt dus af voor mij. Heb vandaag wat rond zitten zoeken naar info over die tagan voedingen. Ik kwam bij een review over de 480W versie. Daarin stond een stukje over de TSCT techniek in deze voeding.

De tekst:

Een andere toegepaste techniek in deze Tagan TG-480 voeding is TSCT, wat staat voor ‘ Tagan Silence Control Technology’. Dit TSCT is de regelunit voor de koeling van de voeding, en een belangrijk deel van de stille werking van deze voeding is te danken aan deze technologie. De TSCT unit regelt de snelheid van de beide ventilatoren, waarbij het toerental van de uit blazende ventilator van ongeveer 750toeren/min-1 (bij een maximale belasting tot 60% van de voeding) lineair op loopt tot 2.500toeren/min-1 bij een maximale belasting van de voeding. De inblazende ventilator staat bij normaal gebruik van de voeding stil, slechts bij belasting boven de 60% van het vermogen van de voeding zal deze ventilator aangeschakeld worden, en daarna gelijk met de uitblazende ventilator geregeld worden. Zeer opmerkelijk is bij deze gebruikte TSCT technologie dat het toerental van de ventilatoren in de Tagan TG-480 voeding geen functie is van de temperatuur, maar van de belasting. Dankzij deze ventilator regeling met TSCT technologie is de Tagan TG-480 tijdens gebruik fluisterstil, volgens de fabrikant maakt de voeding tot een belasting van 60% slechts 28dB(A) aan geluid, terwijl bij maximale belasting –met twee op maximaal toerental draaiende ventilatoren- 36dB(A) aan geluid wordt geproduceerd.

Ik vraag me nu af: als hij bij die 480W voeding tot 60% (288W) 28dB aan geluid produceert, zal het dan bij de 380W en 420W versie ook tot 288W zijn, of is het bij deze voedingen ook tot 60%, en ligt dat aantal dus aanzienlijk lager? Vind ik wel belangrijk om te weten, want anders kan het interessanter zijn om een 480W aan te schaffen, ipv een 380W, aangezien ik denk ik t meeste van de tijd wel onder de 288W zit qua verbruik.

Daarnaast nog een andere vraag: draaien deze voedingen op een minimaal aantal Watt? Ik las ergens een review waarin over een 450W voeding stond dat dat zn max vermogen was, maar dat ie standaard op 350W draaide continue, tenzij er meer dan 350W gevraagd werd. Ik vind dit nogal onlogisch, want waar blijft de stroom die niet gevraagd wordt dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:39:
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

dit is handig (ik weet niet of die al eerder langs is gekomen)

hier kun je ''berekenen'' hoeveel watt je nodig hebt
wat veel handiger is: LEES de 1e post van dit draadje waarin staat dat wattageberekenaar niet op prijs worden gesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150801

Voeding voor K8n Master2 + 2x Opteron 244??

Behalve de opterons moet alles nog gekocht worden, maar hier de voorlopige set up:

- 1 x MSI K8N Master2
- 2 x Opteron 244
- 4 x Samsung spinpoint P80SD 80GB (of 120 gb)
- 1 x XFX 6600 GT (evt later uitbreiden met een 2de)

In de gedownloade MSI handleiding staat het volgende:
MSI Reminds You...
  1. Maker (<-- staat er echt) sure that all three connectors are connected to proper SSI power supplies to ensure stable operation of the mainboard.
  2. Power supply of 600watts (and above 8)7 ) is highly recommended for system stability.
  3. SSI 12V power connection should be greater than 18A.
  4. For this model, you must use a power supply that comes with a -5V pin supply
.
Het systeem moet vooral supersnel zijn voor Photoshop en daarnaast moet ie als test server fungeren (apache, php, mysql maar geen zware databases). Kortom zeker niet 24/7 stampen, voor silence heb ik echter wel wat extra geld over.

Aangezien het moederbord behoorlijk nieuw is en ik niet struikel over de 600+ PSUs, is mijn vraag: "welke voeding heb ik nodig?"

Thanks

Wilfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 15:13
Ik heb net een nieuw systeem gekocht. en krijg nu de melding:

Problem report:
The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation

Ik had een 300Watt voeding en ik heb er nu eentje van (Zalman)_400Watt ingedaan, maar de melding blijft.
Zou ik dan toch nog een sterkere voeding moeten hebben? Of heeft iemand toevallig een ander idee?

Ik heb ook beide CD/DVD Drives los gehad en dan blijft de melding hetzelfde.

Systeem
MSI 915P Neo2 (Platinum Edition)
Pentium 4, 3 Ghz
1x 1GB DDR2
XFX Nvidia 6800GT (Power kabel aangesloten)
AOPEN CD-RW
LG DVD Brander
Maxtor 80GB (6Y080L0)
WDC 200GB (WD2000JB-00GVA0)

Doeleinden
- Gamen

Overclocken
Nee

Voltages
Vcore: 1.28
3.3V: 3.33
5V: 5.00
12V: 11.60

Alvast bedankt,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118270

Volgende samenstelling:

Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3000+
Asus Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB Silencer DVI/TV
Maxtor 120GB SATA
Kingston 512MB DDR SDRAM PC3200
DVD-speler
DVD-brander (dual layer)
Diskettedrive
1 á 2 casefans

Het geheel zal in een AOpen Midi Tower QF50D ATX behuizing worden geplaatst, waarbij een 300 Watt voeding wordt geleverd. Mijn vraag is of deze voeding voldoende is gezien de specificaties??

Gebruik: office, internet, games, muziek

Overklokken: Niet van toepassing

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 118270 op 01-08-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik moet voor een bekende een pc samenstellen. Hij weet heel goed wat voor componenten hij wil, maar over de behuizing weet hij alleen dat het een 'goede beige' behuizing moet zijn.

De specs:
athlon 64 3500+ (venice)
asus a8n-sli
2x 512 mb (kingston valueram)
160gb sata
GF 6600GT
nec 3540 dvd-rw
cardreader :+

Nu ben ik wel een fan van AOpen kasten, vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding en de goede stille voedingen die erin zitten. Omdat hij een beige kast wil zijn mijn keuzemogelijkheden wat beperkt. Ik zat zelf aan een QF50B of H500A te denken, maar die hebben 'maar' een 300 watt voeding... Is dat voldoende? Iemand een tip voor een andere witte kast met een sterkere voeding die <100 euro kost?

Om een goede kast te kopen + een losse goede voeding ben je op zn minst 50 euro meer kwijt, dus dit zou een mooie oplossing zijn...

Ik heb wel eens een 3400+, die ook nog eens overclocked was, en een half unlockte 6800LE op zo'n voeding een paar uurtjes 3dmark laten draaien. Dat ging uitstekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rob_G schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:58:
Nu ben ik wel een fan van AOpen kasten, vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding en de goede stille voedingen die erin zitten. Omdat hij een beige kast wil zijn mijn keuzemogelijkheden wat beperkt. Ik zat zelf aan een QF50B of H500A te denken, maar die hebben 'maar' een 300 watt voeding... Is dat voldoende? Iemand een tip voor een andere witte kast met een sterkere voeding die <100 euro kost?

Om een goede kast te kopen + een losse goede voeding ben je op zn minst 50 euro meer kwijt, dus dit zou een mooie oplossing zijn...
In AOpen kasten zitten voedingen van Fortron (FSP group). Als jij voor <100 euro een goede voeding + behuizing wil, dan zou ik eens kijken naar bijv een Antec SLK3000 behuizing (45 euro). Dan heb je nog 55 euro voor een voeding over. Van die 55 euro kan je een voeding kopen van 400W van bijv Fortron of Antec. Zie ook de Pricewatch :).

Inwin kasten zijn trouwens ook vaak wit (beige) en goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 01-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112300

FF een vraagje tussendoor.

Hoe zit het precies met de Vcore A spanning, zijn daar ook de maximale afwijkingen van bekend of maakt dat weinig uit?
De mijne is namelijk wel erg laag.
Ik heb alles met de multimeter na gemeten behalve de Vcore volgens mij, ik zou ook niet weten waar die voor is..... CPU denk ik?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y35/sasrelic/Vcore.jpg

Ook krijg ik regelmatig van Nvidia de melding dat de 6800GE niet voldoende stroom zou krijgen.
Geen last van vastlopers oid overigens.

Voor Specs zie Sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kom op zeg, een beetje meer duidelijkheid is niet verkeerd. Vermeld gewoon het merk en type videokaart.
Anoniem: 140972 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:56:
[...]

Thnx voor je antwoord. Zalman valt dus af voor mij. Heb vandaag wat rond zitten zoeken naar info over die tagan voedingen. Ik kwam bij een review over de 480W versie. Daarin stond een stukje over de TSCT techniek in deze voeding.

De tekst:

Een andere toegepaste techniek in deze Tagan TG-480 voeding is TSCT, wat staat voor ‘ Tagan Silence Control Technology’. Dit TSCT is de regelunit voor de koeling van de voeding, en een belangrijk deel van de stille werking van deze voeding is te danken aan deze technologie. De TSCT unit regelt de snelheid van de beide ventilatoren, waarbij het toerental van de uit blazende ventilator van ongeveer 750toeren/min-1 (bij een maximale belasting tot 60% van de voeding) lineair op loopt tot 2.500toeren/min-1 bij een maximale belasting van de voeding. De inblazende ventilator staat bij normaal gebruik van de voeding stil, slechts bij belasting boven de 60% van het vermogen van de voeding zal deze ventilator aangeschakeld worden, en daarna gelijk met de uitblazende ventilator geregeld worden. Zeer opmerkelijk is bij deze gebruikte TSCT technologie dat het toerental van de ventilatoren in de Tagan TG-480 voeding geen functie is van de temperatuur, maar van de belasting. Dankzij deze ventilator regeling met TSCT technologie is de Tagan TG-480 tijdens gebruik fluisterstil, volgens de fabrikant maakt de voeding tot een belasting van 60% slechts 28dB(A) aan geluid, terwijl bij maximale belasting –met twee op maximaal toerental draaiende ventilatoren- 36dB(A) aan geluid wordt geproduceerd.

Ik vraag me nu af: als hij bij die 480W voeding tot 60% (288W) 28dB aan geluid produceert, zal het dan bij de 380W en 420W versie ook tot 288W zijn, of is het bij deze voedingen ook tot 60%, en ligt dat aantal dus aanzienlijk lager? Vind ik wel belangrijk om te weten, want anders kan het interessanter zijn om een 480W aan te schaffen, ipv een 380W, aangezien ik denk ik t meeste van de tijd wel onder de 288W zit qua verbruik.

Daarnaast nog een andere vraag: draaien deze voedingen op een minimaal aantal Watt? Ik las ergens een review waarin over een 450W voeding stond dat dat zn max vermogen was, maar dat ie standaard op 350W draaide continue, tenzij er meer dan 350W gevraagd werd. Ik vind dit nogal onlogisch, want waar blijft de stroom die niet gevraagd wordt dan :?
Een voeding verbruikt inderdaad uiteraard hetgeen hij nodig heeft, niets meer, niets minder. En ja, het blijft 60% bij de verschillende types (als ze tenminste met dezelfde techniek van koeling werken, in dit geval wel).
Anoniem: 150801 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:44:
Voeding voor K8n Master2 + 2x Opteron 244??

Behalve de opterons moet alles nog gekocht worden, maar hier de voorlopige set up:

- 1 x MSI K8N Master2
- 2 x Opteron 244
- 4 x Samsung spinpoint P80SD 80GB (of 120 gb)
- 1 x XFX 6600 GT (evt later uitbreiden met een 2de)

In de gedownloade MSI handleiding staat het volgende:
MSI Reminds You...
  1. Maker (<-- staat er echt) sure that all three connectors are connected to proper SSI power supplies to ensure stable operation of the mainboard.
  2. Power supply of 600watts (and above 8)7 ) is highly recommended for system stability.
  3. SSI 12V power connection should be greater than 18A.
  4. For this model, you must use a power supply that comes with a -5V pin supply
.
Het systeem moet vooral supersnel zijn voor Photoshop en daarnaast moet ie als test server fungeren (apache, php, mysql maar geen zware databases). Kortom zeker niet 24/7 stampen, voor silence heb ik echter wel wat extra geld over.

Aangezien het moederbord behoorlijk nieuw is en ik niet struikel over de 600+ PSUs, is mijn vraag: "welke voeding heb ik nodig?"

Thanks

Wilfred
Als je niet gaat overclocken is 480 Watt (met in acht neming van je plannen) van een A-merk genoeg. 600 Watt of meer is wat overdreven.
nickbock schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:56:
Ik heb net een nieuw systeem gekocht. en krijg nu de melding:

Problem report:
The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation

Ik had een 300Watt voeding en ik heb er nu eentje van (Zalman)_400Watt ingedaan, maar de melding blijft.
Zou ik dan toch nog een sterkere voeding moeten hebben? Of heeft iemand toevallig een ander idee?

Ik heb ook beide CD/DVD Drives los gehad en dan blijft de melding hetzelfde.

Systeem
MSI 915P Neo2 (Platinum Edition)
Pentium 4, 3 Ghz
1x 1GB DDR2
XFX Nvidia 6800GT (Power kabel aangesloten)
AOPEN CD-RW
LG DVD Brander
Maxtor 80GB (6Y080L0)
WDC 200GB (WD2000JB-00GVA0)

Doeleinden
- Gamen

Overclocken
Nee

Voltages
Vcore: 1.28
3.3V: 3.33
5V: 5.00
12V: 11.60

Alvast bedankt,

Nick
Een sterkere voeding is niet nodig hoor. Kun je de voltages meten met een multimeter? De videokaart kan zich namelijk baseren op verkeerd uitgelezen voltages. Als deze goed blijken te zijn, kun je overwegen die functie uit te zetten.
Anoniem: 118270 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:35:
Volgende samenstelling:

Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3000+
Asus Videokaart PCI-e GeForce 6600 128MB Silencer DVI/TV
Maxtor 120GB SATA
Kingston 512MB DDR SDRAM PC3200
DVD-speler
DVD-brander (dual layer)
Diskettedrive
1 á 2 casefans

Het geheel zal in een AOpen Midi Tower QF50D ATX behuizing worden geplaatst, waarbij een 300 Watt voeding wordt geleverd. Mijn vraag is of deze voeding voldoende is gezien de specificaties??

Gebruik: office, internet, games, muziek

Overklokken: Niet van toepassing
Nee, ik vrees van niet. Je hebt minimaal 330 Watt van een A-merk nodig. Mijn ervaring is dat een 64-bit systeem met redelijke videokaart niet (stabiel) draait met een 300 Watter, A-merk of niet.
Rob_G schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:58:
Ik moet voor een bekende een pc samenstellen. Hij weet heel goed wat voor componenten hij wil, maar over de behuizing weet hij alleen dat het een 'goede beige' behuizing moet zijn.

De specs:
athlon 64 3500+ (venice)
asus a8n-sli
2x 512 mb (kingston valueram)
160gb sata
GF 6600GT
nec 3540 dvd-rw
cardreader :+

Ik heb wel eens een 3400+, die ook nog eens overclocked was, en een half unlockte 6800LE op zo'n voeding een paar uurtjes 3dmark laten draaien. Dat ging uitstekend...
Voor jou heb ik exact hetzelfde antwoord als degene boven je, maar bij jou raad ik je aan naar een 350 Watter te kijken.
Anoniem: 112300 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:45:
FF een vraagje tussendoor.

Hoe zit het precies met de Vcore A spanning, zijn daar ook de maximale afwijkingen van bekend of maakt dat weinig uit?
De mijne is namelijk wel erg laag.
Ik heb alles met de multimeter na gemeten behalve de Vcore volgens mij, ik zou ook niet weten waar die voor is..... CPU denk ik?

[afbeelding]

Ook krijg ik regelmatig van Nvidia de melding dat de 6800GE niet voldoende stroom zou krijgen.
Geen last van vastlopers oid overigens.

Voor Specs zie Sig.
De VCore is inderdaad voor de CPU en het is vrij normaal dat deze een beetje fluctueert. Verder is het mogelijk dat de 6800GE zich baseert op verkeerd uitgelezen voltages. Lees de topicstart daarover nog maar eens door, want dat heb jij zo te zien nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150919

Systeem
Asus A8N-SLI
AMD3500+ Venice
Tagan480-U01
Geil Dual Channel 2x512
Leadtek GeForce 6600Gt
Maxtor D-10 200 GB

Doeleinden
Gamen en werken.

Overclocken
Nee.

Voltages
(idle)

+12V: 11.776
+5V: 4.945
+3.3V: 3.296
VCore: 1.392

Vraag
Gisteren heb ik dit nieuwe systeem binnengekregen, en wanneer ik met Asus Probe m'n voltlijnen bekijk, zie ik dat alles stabiel is. Maar Asus Probe rapporteert niks over de twee negatieve -12V en -5V lijnen.

SiSoft Sandra doet dit wel, en in dat programma zijn ze voltlijnen *way* off.

-12V: -1.66
-5V: -8.78

Ik zie weinig mensen praten over de -12V en -5V lijnen, zowel in reviews op het web als in posts in deze topics.

Hoe komt dat toch? Zijn deze twee lijnen soms niet belangrijk?

M'n systeem draait tot dusver stabiel. Ik dacht zelf ook wel dat de voeding krachtig genoeg was voor dit systeem. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?

Verder is m'n systeem geassembleerd en getest door Euromaxi. Ik zou dus verwachten dat de stabiliteit in orde is.

Comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
sorry

[ Voor 98% gewijzigd door CRAM op 02-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01
Systeem
Epox 8RDA3+
Athlon XP 2500+
1024 TwinMOS Dual Channel
Sapphire 9800 Pro 128 mb
Highpoint 1640 Raid Controller
80 GB Western Digital 8MB
20 GB Western Digital
4x 200 GB Seagate 7200.7
DVD Fikker + Speler
DigiDoc 5+
360 Watt HPC Dual Fan (zat bij Chieftec kast)

Doeleinden
Gamen, Fileserver, Office

Overclocken
Nee

Voltages

Volgens MBM Idle:
+5 Volt: 4.97 ~ 5.00
+12 Volt: 12.10
Vcore: 1.65

Volgens m'n DigiDoc Idle:
+5 Volt: 5.06
+12 Volt: 12.31

Volgens MBM Stressed CPU:
+5 Volt: 4.97
+12 Volt: 12.04
Vcore: 1.63

Volgens m'n DigiDoc Stressed CPU:
+12 Volt: 12.28

De voeding die er nu in hangt blaast een beetje warme lucht uit, dual fan @ 1500 rpm (range 1350 ~ 2100)

Momenteel werkt alles stabiel, maar blijft deze voeding het ook trekken op langer termijn met dit systeem? Of kan ik toch beter voorzorg maatregelen nemen en er een zwaardere voeding inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

Systeem
AMD Athlon64 3200+ S939
Asus A8N-SLI
1 x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATAII
1 x Maxtor Diamondmax 9 200 GB ATA133
1 x Kingston dual channel kit 2 x 512 MB
Videokaart: 2 MB PCI (zo simpel mogelijk)

Doeleinden
Server (Webserver, Fileserver,Usenet download)

Overclocken & voltages
Niet van toepassing

Voeding / kast
Ik zat zelf te denken aan een:
AOpen H600A SuperTower ATX2 350W silent

Ik heb geprobeerd om het stroomverbruik beetje binnen de perken te houden.
Vandaar ook die ongelofelijk simpele videokaart.
Spellen spelen is voor mij geen behoefte.
Server dient eigenlijk alleen voor eigen gebruik.

350W zou dan toch wel voldoende moeten zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51945 op 02-08-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Systeem
Pentium 4 (Prescot) 3,2 GHz
MSI 865PE Neo-P
2 X 512 MB Kinston ValueRam; 400 MHz
Asus 9600 XT 128 MB
Maxtor 160 GB; S-ATA
Maxtor 20 GB; P-ATA
DVD-rom
DVD-RW
Floppydrive

3 X casefan 80 mm
Zalman VGA cooler (VF700-Cu )
Zalman CPU cooler (Zalman 7000-Cu)

3 X USB in gebruik

Doeleinden
Ik ben een student; hij is voor normaal Win + Office werk en games.

Overclocken
Ik ben van plan om hem te gaan OC'en. Ik ben daar nu al mee bezig, maar als ik een Vcore instel van 1,55 heeft hij een Vcore van +- 1,4 :(
Vandaar de nieuwe voeding ;)

Voltages
Vcore 1.385 (OC = 1.55) V
3,3 = 3,55 V
5 = 5,05 V
12 = 12,02 V

Ik ben op zoek naar een voeding die stabiel is (voor het OC'en) en hij moet stil zijn.
Mijn oog is gevallen op een Targan TG480U-22; ik heb de de reviews over deze gelezen en hij lijkt me prima. Wat vinden jullie van mijn idee?

Edit:
Er is weer een nieuwe serie van Targan, zie dit topic; misschien dat ik die wel neem :9

[ Voor 9% gewijzigd door TheovdS op 03-08-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Systeem
DFI lanparty NF3 Ultra-D
Amd 64 3000+ (venice core)
Geforce 6800 128 mb ram
2x 512 mb pc3200 ram
wd 80 gb 7200 rpm (ide)
wd 40 gb 7200 rpm (ide)
Cd brander
Cd speler
Floppy disk
5 case fans
No-name 350 watt voeding:
+3.3 = 24A, +5 = 35A, +12 = 12A

Doeleinden
Ik gebruik dit systeem vooral om spelletjes te spelen en dagelijks te browsen

Overclocken
Het systeem is overgeclocked. Hij loopt nu op 300x9 @ 1.4 vcore

Voltages
Idle:
+5 = 4.94
+12 = 11,71
vcore = 1.4

Stressed:
+5 = 4.85
+12 = 11,60
vcore = 1.39

Zoals je ziet aan mijn voltages zakt de +12 lijn wel erg in. De voeding is al 3 jaar oud en komt nog uit mijn 1800+ systeem. Ik denk dat het wel nodig is om een nieuwe voeding te kopen! Zelf weet ik totaal niet welke voedingen goed zijn! Ik heb zelf al een beetje op pricewatch gekeken en daar lopen de prijzen erg uiteen! Zo is een qtec voeding met 550 watt erg goedkoop maar een antec erg duur? Wat moet ik nu nemen? Mijn budget is ongeveer 40 ~ 50 euro.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ok.

k wou wel eens weten wat mn servertje aan vermogen drinkt, dit niet zo zeer voor de voeding.. maar meer voor de UPS :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
specs:                                                      gevonden verbruik
Asus P3B-F Intel BX440 based mobo                                   /            
PIII 550mhz cpu                                                  30.8 watt
2x 20gb 5400rpm hdd (wd)                                         ~ 24 watt
3x 3com 905B 10/100mbit nic                                         /
3x sis900 based 10/100mbit nic                                      /
Intel I740 AGP geweld :7                                          ~ 8 watt 
CDrom drive 24x                                                     /

iemand die de / kan in vullen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147902

Processor : Pentuim 4 1700 ghz met koeler
Moederbord: Asus P4T intel850 socket 423 ata100 Agp 4x
Geheugen : 1024 mb ram
Harddisk : ibm 60n Gb 7200 Rpm ata100 + externe western digital esential hard drive 250 gb 7200 rpm
Video kaart: Asus Geforce3 Mx 8600 g4mb deluxe
voeding : lownoise 300 watt Fsp groups typ Fsp300-60TB
Diskette station: 1.44 mb FDD
Dvd speler : Lg 16x 48x oem
cd rewriter : liteon 16x10x40x burn proof
Monitor : Liyama 19'vision master pro
Geluidskaart: Creative Sb live 5.1
Speakers : Desktop theatre 5.1 DTT 2200
printer : Hp photosmart 7350
Usb : versie 1.1 en 2.0 via later ingebouwde pci card
Toesten board/mouse:lLogiteck cordless desktop itouch
Sotfwware: Windows XP Sp 1

Doeleinden
Allround pc. Gamen minimaal 6 uur per dag, webdesign, fotobewerking enz.

Overclocken
Niet overclocked

Vcore 1.69V
+3.3V 3.28V
5V 4.99V
-12V 11.73V

Het merk van de voedingdat ik nu er in mijn coputer zit is Fsp groups en het serie nummer is FSP300-60BT en hij lijkt heel veel op als deze op de foto, maar dit is een Fsp300-60GBT een iets later serie denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.fsp-group.com/admin/products/files/image/PC/ATX12V/FSP250-60GTB.jpg
Voor als de foto niet ziet http://www.fsp-group.com/...C/ATX12V/FSP250-60GTB.jpg

Ik wil dit systeem upgraden met geforce 6600 gt of een geforce 6800Le of Geforce ultra of gt of een andere goede 3d kaart met 256mb ram geheugen moet ik nu aan een andere stekkere voeding zo ja wat raden jullie aan voor watts 350/400

en inwat zijn de systeem eisen van een Geforce 6600 Gt en 6800gt werken deze kaarten goed met een pentuim4 1,7ghz of moet ik andere(lagere)3d kaart kopen.
Ik heb gehoord dat een Geforce 6600 Gt op een computer met een voeding 300 Watt het goed doet zonder een instabiel systeem worden is dit waar?

Reden van updaten is dat ik Far cry Joint oparations Gta SA Flight simultor 2004 Doom3 enz met (of bijna)alle maximale grafische opties aan wil spelen bij een minimale resultie van 1184 x 864 bij 100hz

Nu ik hier toch ben even wat vraagjes over voedingen.
Ik heb al verschilende reviews gelezen over voeding maar ik kom er nog niet uit aangezien er verschilende typen zijn met verschilende pins enz nu is mijn vraag
wat voor stekkers ik nodig heb en wat voor soort voeding ATX ATX2.0 enz en zijn er ook 350/450 voedingen met extra stekkers voor extra koelfans zo welke extra koelfans zijn het beste

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147902 op 03-08-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

Kortfragje

......

Hey,
Ik heb laatst uit een oude kast die ik nog had staan een sleep/lan comp gebouwd.
Ik heb het topic doorgelezen en gezien dat voor mijn setup eigenlijk wel 350 tot 400 watt nodig is, maar ik vraag me af of ik tijdelijk op een 300 watt kan draaien tot mn coolermaster binnenkomt (de winkel bleek op vakantie te zijn, pas NADAT ik besteld had ...).

Systeem
AMD 64 3000+ (Venice)
Gigabyte Nforce 4 SLI mobo
(voorlopig) 1 * Geforce 6600 GT (128)
(voorlopig) 2 * 512 MB Ram
1 * DVD
1 * CD
(voorlopig) 1 * HDD (Sata)
3 Casefans
Zalman Led CPU cooler

Doeleinden
Gamen

Overclocken
Voorlopig nog niet (niet op deze voeding)

Voltages
Nog niet van toepassing

Kast
Gemodde Standaard case

Voeding
300 watt

Is het slim om dit te proberen of kan ik beter wachten tot mn coolermaster komt?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik heb veel systemen gezien die op mijn toekomstige systeem lijken, maar voor de zekerheid post ik hem toch nog ff :). 'tis eigenlijk een upgrade van een oude machine.

Systeem
AMD Athlon 64 3000+ Socket 939
Asus A8V Socket 939
Kingston 1GB DDR PC3200 / 400MHz (2x 512MB)
3 Western Digital 160GB 7200rpm 8MB HD's
1 Maxtor 60GB 7200rpm 8MB HD
ATI Radeon 9600 Pro 128MB (niet geklokt)
NEC 3540 DVD-ReWriter

Doeleinden
Ik speel bijna nooit games. Verder de standaard dingetjes downloaden/opslag, office, filmpje kijken, muziekje luisteren, dvdtje branden etc. Misschien af en toe een filmpje encoden maar dat is alles. Het is iig wel de bedoeling dat 'ie 24/7 aanstaat.

Overclocken
Ik ben niet van plan dit systeem over te clocken oid, hij blijft verder gewoon helemaal standaard :).

Toekomst
Misschien wil ik later de Radeon 9600 Pro vervangen voor een Nvidia Geforce 6600GT 128MB oid. Een andere processor zou ik er niet snel opzetten, dan zou ik voor een heel nieuw moederbord gaan.

Alvast bedankt ;)

edit:
ik zocht eigenlijk een redelijk stille voeding :)

[ Voor 4% gewijzigd door NaZ- op 04-08-2005 13:19 ]

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 150919 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:10:
Systeem
Asus A8N-SLI
AMD3500+ Venice
Tagan480-U01
Geil Dual Channel 2x512
Leadtek GeForce 6600Gt
Maxtor D-10 200 GB

Doeleinden
Gamen en werken.

Overclocken
Nee.

Voltages
(idle)

+12V: 11.776
+5V: 4.945
+3.3V: 3.296
VCore: 1.392

Vraag
Gisteren heb ik dit nieuwe systeem binnengekregen, en wanneer ik met Asus Probe m'n voltlijnen bekijk, zie ik dat alles stabiel is. Maar Asus Probe rapporteert niks over de twee negatieve -12V en -5V lijnen.

SiSoft Sandra doet dit wel, en in dat programma zijn ze voltlijnen *way* off.

-12V: -1.66
-5V: -8.78

Ik zie weinig mensen praten over de -12V en -5V lijnen, zowel in reviews op het web als in posts in deze topics.

Hoe komt dat toch? Zijn deze twee lijnen soms niet belangrijk?

M'n systeem draait tot dusver stabiel. Ik dacht zelf ook wel dat de voeding krachtig genoeg was voor dit systeem. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?

Verder is m'n systeem geassembleerd en getest door Euromaxi. Ik zou dus verwachten dat de stabiliteit in orde is.

Comments?
Zolang je systeem stabiel is, hoef je je niet druk te maken over deze negatieve lijnen, omdat deze (nagenoeg) niet meer gebruikt worden. Bovendien worden deze waardes erg vaak verkeerd gelezen door programma's en is de multimeter de enige goede oplossing.
Johpie schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:44:
Systeem
Epox 8RDA3+
Athlon XP 2500+
1024 TwinMOS Dual Channel
Sapphire 9800 Pro 128 mb
Highpoint 1640 Raid Controller
80 GB Western Digital 8MB
20 GB Western Digital
4x 200 GB Seagate 7200.7
DVD Fikker + Speler
DigiDoc 5+
360 Watt HPC Dual Fan (zat bij Chieftec kast)

Doeleinden
Gamen, Fileserver, Office

Overclocken
Nee

Voltages

Volgens MBM Idle:
+5 Volt: 4.97 ~ 5.00
+12 Volt: 12.10
Vcore: 1.65

Volgens m'n DigiDoc Idle:
+12 Volt: 12.31

Volgens MBM Stressed CPU:
+5 Volt: 4.97
+12 Volt: 12.04
Vcore: 1.63

Volgens m'n DigiDoc Stressed CPU:
+12 Volt: 12.28

De voeding die er nu in hangt blaast een beetje warme lucht uit, dual fan @ 1500 rpm (range 1350 ~ 2100)

Momenteel werkt alles stabiel, maar blijft deze voeding het ook trekken op langer termijn met dit systeem? Of kan ik toch beter voorzorg maatregelen nemen en er een zwaardere voeding inzetten?
Nee hoor, zolang alles draait, de voltages goed blijven en je voeding er met 1500 toeren fans niet al te veel aan hoeft te doen, is er geen reden tot voorzorg of iets dergelijks.
Anoniem: 51945 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:48:
Systeem
AMD Athlon64 3200+ S939
Asus A8N-SLI
1 x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATAII
1 x Maxtor Diamondmax 9 200 GB ATA133
1 x Kingston dual channel kit 2 x 512 MB
Videokaart: 2 MB PCI (zo simpel mogelijk)

Doeleinden
Server (Webserver, Fileserver,Usenet download)

Overclocken & voltages
Niet van toepassing

Voeding / kast
Ik zat zelf te denken aan een:
AOpen H600A SuperTower ATX2 350W silent

Ik heb geprobeerd om het stroomverbruik beetje binnen de perken te houden.
Vandaar ook die ongelofelijk simpele videokaart.
Spellen spelen is voor mij geen behoefte.
Server dient eigenlijk alleen voor eigen gebruik.

350W zou dan toch wel voldoende moeten zijn?
Ja hoor, dat is toereikend genoeg.
theovds schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:18:
Systeem
Pentium 4 (Prescot) 3,2 GHz
MSI 865PE Neo-P
2 X 512 MB Kinston ValueRam; 400 MHz
Asus 9600 XT 128 MB
Maxtor 160 GB; S-ATA
Maxtor 20 GB; P-ATA
DVD-rom
DVD-RW
Floppydrive

3 X casefan 80 mm
Zalman VGA cooler (VF700-Cu )
Zalman CPU cooler (Zalman 7000-Cu)

3 X USB in gebruik

Doeleinden
Ik ben een student; hij is voor normaal Win + Office werk en games.

Overclocken
Ik ben van plan om hem te gaan OC'en. Ik ben daar nu al mee bezig, maar als ik een Vcore instel van 1,55 heeft hij een Vcore van +- 1,4 :(
Vandaar de nieuwe voeding ;)

Voltages
Vcore 1.385 (OC = 1.55) V
3,3 = 3,55 V
5 = 5,05 V
12 = 12,02 V

Ik ben op zoek naar een voeding die stabiel is (voor het OC'en) en hij moet stil zijn.
Mijn oog is gevallen op een Targan TG480U-22; ik heb de de reviews over deze gelezen en hij lijkt me prima. Wat vinden jullie van mijn idee?

Edit:
Er is weer een nieuwe serie van Targan, zie dit topic; misschien dat ik die wel neem :9
Opzich is het niet vreemd dat je VCore lager uitvalt dan ingesteld, dat is zelfs vrij normaal. Hoe dan ook, om lekker te kunnen overclocken is minimaal 380 Watt van een A-merk toch wel vereist.
Xiled schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:18:
Systeem
DFI lanparty NF3 Ultra-D
Amd 64 3000+ (venice core)
Geforce 6800 128 mb ram
2x 512 mb pc3200 ram
wd 80 gb 7200 rpm (ide)
wd 40 gb 7200 rpm (ide)
Cd brander
Cd speler
Floppy disk
5 case fans
No-name 350 watt voeding:
+3.3 = 24A, +5 = 35A, +12 = 12A

Doeleinden
Ik gebruik dit systeem vooral om spelletjes te spelen en dagelijks te browsen

Overclocken
Het systeem is overgeclocked. Hij loopt nu op 300x9 @ 1.4 vcore

Voltages
Idle:
+5 = 4.94
+12 = 11,71
vcore = 1.4

Stressed:
+5 = 4.85
+12 = 11,60
vcore = 1.39

Zoals je ziet aan mijn voltages zakt de +12 lijn wel erg in. De voeding is al 3 jaar oud en komt nog uit mijn 1800+ systeem. Ik denk dat het wel nodig is om een nieuwe voeding te kopen! Zelf weet ik totaal niet welke voedingen goed zijn! Ik heb zelf al een beetje op pricewatch gekeken en daar lopen de prijzen erg uiteen! Zo is een qtec voeding met 550 watt erg goedkoop maar een antec erg duur? Wat moet ik nu nemen? Mijn budget is ongeveer 40 ~ 50 euro.
Het beste kun je een A-merk kiezen met in jou geval tussen de 350 en 380 Watt capaciteit. Gebruik daarbij de topicstart als leidraad (reviews, technische wetenswaardigheden, enz).
SMSfreakie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:36:
ok.

k wou wel eens weten wat mn servertje aan vermogen drinkt, dit niet zo zeer voor de voeding.. maar meer voor de UPS :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
specs:                                                      gevonden verbruik
Asus P3B-F Intel BX440 based mobo                                   /            
PIII 550mhz cpu                                                  30.8 watt
2x 20gb 5400rpm hdd (wd)                                         ~ 24 watt
3x 3com 905B 10/100mbit nic                                         /
3x sis900 based 10/100mbit nic                                      /
Intel I740 AGP geweld :7                                          ~ 8 watt 
CDrom drive 24x                                                     /

iemand die de / kan in vullen?
Die WD-schijven vebruiken na opstarten samen zo'n 15 Watt, meer niet. De Asus-plank lust 20-40 Watt bij normaal gebruik en de CD-rom eet bij gebruik ongeveer 20 Watt. Het exacte verbruik van de netwerkkaarten liggen tussen de 10 en 15 Watt, afhankelijk van of het een Sis of 3Com is (3Com verbruikt meer) en of ze actief zijn.
Anoniem: 147902 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:32:
Processor : Pentuim 4 1700 ghz met koeler
Moederbord: Asus P4T intel850 socket 423 ata100 Agp 4x
Geheugen : 1024 mb ram
Harddisk : ibm 60n Gb 7200 Rpm ata100 + externe western digital esential hard drive 250 gb 7200 rpm
Video kaart: Asus Geforce3 Mx 8600 g4mb deluxe
voeding : lownoise 300 watt Fsp groups typ Fsp300-60TB
Diskette station: 1.44 mb FDD
Dvd speler : Lg 16x 48x oem
cd rewriter : liteon 16x10x40x burn proof
Monitor : Liyama 19'vision master pro
Geluidskaart: Creative Sb live 5.1
Speakers : Desktop theatre 5.1 DTT 2200
printer : Hp photosmart 7350
Usb : versie 1.1 en 2.0 via later ingebouwde pci card
Toesten board/mouse:lLogiteck cordless desktop itouch
Sotfwware: Windows XP Sp 1

Doeleinden
Allround pc. Gamen minimaal 6 uur per dag, webdesign, fotobewerking enz.

Overclocken
Niet overclocked

Vcore 1.69V
+3.3V 3.28V
5V 4.99V
-12V 11.73V

Het merk van de voedingdat ik nu er in mijn coputer zit is Fsp groups en het serie nummer is FSP300-60BT en hij lijkt heel veel op als deze op de foto, maar dit is een Fsp300-60GBT een iets later serie denk ik.

[afbeelding]
Voor als de foto niet ziet http://www.fsp-group.com/...C/ATX12V/FSP250-60GTB.jpg

Ik wil dit systeem upgraden met geforce 6600 gt of een geforce 6800Le of Geforce ultra of gt of een andere goede 3d kaart met 256mb ram geheugen moet ik nu aan een andere stekkere voeding zo ja wat raden jullie aan voor watts 350/400

en inwat zijn de systeem eisen van een Geforce 6600 Gt en 6800gt werken deze kaarten goed met een pentuim4 1,7ghz of moet ik andere(lagere)3d kaart kopen.
Ik heb gehoord dat een Geforce 6600 Gt op een computer met een voeding 300 Watt het goed doet zonder een instabiel systeem worden is dit waar?

Reden van updaten is dat ik Far cry Joint oparations Gta SA Flight simultor 2004 Doom3 enz met (of bijna)alle maximale grafische opties aan wil spelen bij een minimale resultie van 1184 x 864 bij 100hz

Nu ik hier toch ben even wat vraagjes over voedingen.
Ik heb al verschilende reviews gelezen over voeding maar ik kom er nog niet uit aangezien er verschilende typen zijn met verschilende pins enz nu is mijn vraag
wat voor stekkers ik nodig heb en wat voor soort voeding ATX ATX2.0 enz en zijn er ook 350/450 voedingen met extra stekkers voor extra koelfans zo welke extra koelfans zijn het beste
De 6600 Gt kan inderdaad met een 300 Watter draaien, maar daarbij moet de rest van de hardware niet teveel worden. Voor jou is het beter up te graden naar ongeveer 350 Watt van een A-merk.
Kortfragje schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:29:
Hey,
Ik heb laatst uit een oude kast die ik nog had staan een sleep/lan comp gebouwd.
Ik heb het topic doorgelezen en gezien dat voor mijn setup eigenlijk wel 350 tot 400 watt nodig is, maar ik vraag me af of ik tijdelijk op een 300 watt kan draaien tot mn coolermaster binnenkomt (de winkel bleek op vakantie te zijn, pas NADAT ik besteld had ...).

Systeem
AMD 64 3000+ (Venice)
Gigabyte Nforce 4 SLI mobo
(voorlopig) 1 * Geforce 6600 GT (128)
(voorlopig) 2 * 512 MB Ram
1 * DVD
1 * CD
(voorlopig) 1 * HDD (Sata)
3 Casefans
Zalman Led CPU cooler

Doeleinden
Gamen

Overclocken
Voorlopig nog niet (niet op deze voeding)

Voltages
Nog niet van toepassing

Kast
Gemodde Standaard case

Voeding
300 watt

Is het slim om dit te proberen of kan ik beter wachten tot mn coolermaster komt?
Het ligt er een klein beetje aan welk merk en type voeding die 300 Watter is. Ik geef je enige kans als het een A-merk is.
CyberDoX schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:18:
Ik heb veel systemen gezien die op mijn toekomstige systeem lijken, maar voor de zekerheid post ik hem toch nog ff :). 'tis eigenlijk een upgrade van een oude machine.

Systeem
AMD Athlon 64 3000+ Socket 939
Asus A8V Socket 939
Kingston 1GB DDR PC3200 / 400MHz (2x 512MB)
3 Western Digital 160GB 7200rpm 8MB HD's
1 Maxtor 60GB 7200rpm 8MB HD
ATI Radeon 9600 Pro 128MB (niet geklokt)
NEC 3540 DVD-ReWriter

Doeleinden
Ik speel bijna nooit games. Verder de standaard dingetjes downloaden/opslag, office, filmpje kijken, muziekje luisteren, dvdtje branden etc. Misschien af en toe een filmpje encoden maar dat is alles. Het is iig wel de bedoeling dat 'ie 24/7 aanstaat.

Overclocken
Ik ben niet van plan dit systeem over te clocken oid, hij blijft verder gewoon helemaal standaard :).

Toekomst
Misschien wil ik later de Radeon 9600 Pro vervangen voor een Nvidia Geforce 6600GT 128MB oid. Een andere processor zou ik er niet snel opzetten, dan zou ik voor een heel nieuw moederbord gaan.

Alvast bedankt ;)

edit:
ik zocht eigenlijk een redelijk stille voeding :)
Voor jou zal een A-merk voeding met ongeveer 380 Watt voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:51

Khaine

Python liefhebber

Van het volgende wil ik een servertje gaan maken, zodat ik online dingetjes kan doen op m'n PC.
Beetje remote stuff en wellicht ook FTP enzo. Welke voeding zal ik nodig hebben ?

- Pentium 3 , 667 Mhz (costa rica)
- MSI socket 370 mobo
- 2x 256 MB SD-ram B-merk
- 20 GB HDD Maxtor (5400 rpm)
- Vanta TNT2 videokaart (16 MB-versie , passieve koeling)
- Realtek 10/100 Mbit netwerkkaartje.

De processor word momenteel passief gekoeld, en behoeft dus (nog) geen fan. Voor de rest geen randapparatuur, en monitor heoft er ook niet aan te staan.
OS wordt waarschijnlijk een tux :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104588

Systeem
- AMD Athlon 64 3000+ Winch.
- 2x DIMM 512 pc3200
- MSI K8N Neo4 platinum nforce4
- Ati radeon x800xt pci-e 256mb
- Maxtor 200gb s-ata
- Maxtor 80gb ide
- WD 40gb ide
- 3x casefan 80x80x25
- dvd rom
-

Doeleinden
Games

Overclocken
processor en videokaart ongeveer 20% oc'en is de planning

Ik heb er een Coolermaster realpower 450W bij besteld, zal dit voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zolang je systeem stabiel is, hoef je je niet druk te maken over deze negatieve lijnen, omdat deze (nagenoeg) niet meer gebruikt worden. Bovendien worden deze waardes erg vaak verkeerd gelezen door programma's en is de multimeter de enige goede oplossing.
Het feit dat deze lijnen door m'n eigen A8N-SLI Bios niet worden weergegeven, betekent naar alle waarschijnlijkheid dat deze lijnen in mijn mobo in elk geval niet gebruikt worden, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 150919 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Het feit dat deze lijnen door m'n eigen A8N-SLI Bios niet worden weergegeven, betekent naar alle waarschijnlijkheid dat deze lijnen in mijn mobo in elk geval niet gebruikt worden, right?
wel, je mobo heeft diverse lijnen/voltages nodig. Alleen je bios geeft ze niet weer.

Zo heb je de 3,3v, 5v en 12v toch echt nodig voor je mobo. Gebruik een multimeter om te zien wat de waardes zijn.
Anoniem: 104588 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 08:33:
Systeem
- AMD Athlon 64 3000+ Winch.
- 2x DIMM 512 pc3200
- MSI K8N Neo4 platinum nforce4
- Ati radeon x800xt pci-e 256mb
- Maxtor 200gb s-ata
- Maxtor 80gb ide
- WD 40gb ide
- 3x casefan 80x80x25
- dvd rom
-

Doeleinden
Games

Overclocken
processor en videokaart ongeveer 20% oc'en is de planning

Ik heb er een Coolermaster realpower 450W bij besteld, zal dit voldoende zijn?
Ja, die kan het wel aan :)

[ Voor 36% gewijzigd door PASware op 05-08-2005 12:21 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136679

Ik sta op het punt een nieuwe voeding aan te schaffen. Na het lezen van verschillende reviews is mijn keuze beperkt tot:
Enermax EG701AX-VE SFMA NoiseTaker 600W (iComputers: 169 euros)
Tagan TG580-U22 580W (azerty: 119 euros)

Welke van deze twee is overall beter, m.n. met betrekking tot geluidproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel, je mobo heeft diverse lijnen/voltages nodig. Alleen je bios geeft ze niet weer.

Zo heb je de 3,3v, 5v en 12v toch echt nodig voor je mobo. Gebruik een multimeter om te zien wat de waardes zijn.
Ik had het alleen over de -12 en de -5 lijnen. De 3.3, 5, 12 en VCore worden wel weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Welke voeding is beter:

De 380 watt Antec True380S uit de Antec Sonata (met 1x 8cm fan)
+3,3: 28A
+5: 35A
+12: 24A

Of de 433 watt Enermax Whisper EG 465AX(W)
+3,3: 38A
+5: 44A
+12: 33A

De Enermax lijkt een stuk krachtiger, maar is hij van dezelfde kwaliteit als de Antec en hierdoor in de praktijk ook echt beter/krachtiger? De Enermax is trouwens al wat ouder en heeft geen sata aansluitingen.

En zijn deze voedingen allebei net zo stil?

[ Voor 13% gewijzigd door _Oldie_ op 05-08-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

Systeem:

HuntKey LW-6400SH
ASUS A7v880
AMD XP-M 2600+@2.35GHz 1.65V
ASUS v9999/TD 128MB
Audigy II ZS
1*512MB en 2*256MB OCZ PC3500-EL
MAXTOR 6y080P0
1*CD-ROM
1*CD-Writer
5*casefans
1 FDD

4 maanden terug een Huntkey LW-6400SH gekocht. 3 maanden geleden een ASUS 6800 NU en sindsdien alleen maar gelazer gehad. Ik had steeds freezes van 3 seconden in 3D games. Heb 3 maanden zitten troubleshooten, heb echt alles verwisseld kwa hard- en software, maar nooit gedacht aan de voeding. 21A op de 12V lijn is immers genoeg, toch? De meest populaire voedingen hier van merken als Tagan en Cooler Master hebben ook niet hoger. Kaart laten RMA-en en vandaag de nieuwe gehad. Zelfde probleem als voorheen. Mijn oude TTGI TT-500SS gepakt, maar dat hielp niet; dat ding heeft ook 'slecht' 20A op de 12V lijn. Uiteindelijk 2 reepjes geheugen, 2 optische drives en de 5 fans afgekoppeld en alles loopt vlekkeloos; ook met het geheugen terug en de optische drives. PC wordt nu alleen een beetje warm, ook omdat de voedingfan niet veel lucht verplaatst, en dat is de bedoeling niet. Waarom heb ik hier niet eerder aangedacht?! Heb nooit een powermelding gehad en de voltlijnen zijn altijd goed gebleven, ook op het moment van gamen.

Ik ben gaan zoeken naar een nieuwe voeding en blijkbaar alleen de Antec Truepower levert significant meer dan 20A op 12V. Is dit een stille voeding? Ik heb andere modellen gezien die twee 12V rails hebben, maar als ik het goed begrijp heb ik daar niet zoveel aan, aangezien een van die stekkers naar het moederbord gaat om de CPU te voeden. Socket A wordt gevoed door 5V en socket A moederborden hebben geen extra stekker aansluitingen. Klopt mijn veronderstelling? Als iemand een andere voeding weet, hoor ik dat ook graag.

PS Enermax voeding waar mijn bovenbuur mee aankomt staat niet meer op die site, noch in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

dat weet ik, hij is al wat ouder. Daarom heb ik de specificaties erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:33:
De Enermax lijkt een stuk krachtiger, maar is hij van dezelfde kwaliteit als de Antec en hierdoor in de praktijk ook echt beter/krachtiger? De Enermax is trouwens al wat ouder en heeft geen sata aansluitingen.

En zijn deze voedingen allebei net zo stil?
Het zijn beiden topmerken. De Enermax is krachtiger dus lijkt op het eerste gezicht de betere keuze. Als ik voor de Truepower ga, ga ik denk ik voor de 550W aangezien die 30A op de 12V rail heeft, maar die specs die jij post van die Enermax Whisper EG 465AX(W) zijn ruim voldoende voor mij. Waar heb je deze gezien?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 06-08-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 82446 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:01:
[...]

Het zijn beiden topmerken. De Enermax is krachtiger dus lijkt op het eerste gezicht de betere keuze. Als ik voor de Truepower ga, ga ik denk ik voor de 550W aangezien die 30A op de 12V rail heeft, maar die specs die jij post van die Enermax Whisper EG 465AX(W) zijn ruim voldoende voor mij. Waar heb je deze gezien?
Dit is een tweedehands voeding. Het is al een wat oudere, zo heeft hij bijvoorbeeld geen sata aansluitingen. Zou deze beter zijn dan de Antec 380 uit de Sonata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:17:
[...]

Dit is een tweedehands voeding. Het is al een wat oudere, zo heeft hij bijvoorbeeld geen sata aansluitingen. Zou deze beter zijn dan de Antec 380 uit de Sonata?
De specs zijn beter en sata aansluitingen kan je los kopen. De vraag is wat jouw systeem nodig heeft, wat beiden kosten, of je garantie hebt e.d. voordat je kan zeggen welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 82446 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:28:
[...]

De specs zijn beter en sata aansluitingen kan je los kopen. De vraag is wat jouw systeem nodig heeft, wat beiden kosten, of je garantie hebt e.d. voordat je kan zeggen welke beter is.
Dus Enermax (Whisper) en Antec (Truepower) zijn vergelijkbaar in kwaliteit/stilte, waardoor een directe vergelijking op specificaties mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua kwaliteit zijn ze te vergelijken, qua stilte weet ik het niet. Ik kan je uit ervaring wel vertellen dat je bij stille voedingen meer casefans nodig hebt dan bij wat minder stille omdat er minder warmte uit je kast en voeding wordt afgevoerd.

Verder moet je nou maar eens gaan beginnen de startpost te lezen, want je meldt verder helemaal niets en je houdt je niet aan de regels van deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137486

Systeem
AMD 64 3000+
MSI RS480M2
2x 512 MB DIMM
6600 GT of 6800 (GT)
160 GB SATA HD
DVD-Drive/Brander

Kast
Silentium T2, 4 Ventilatoren.

Overclocken
De processor wil ik ongeveer op 2,4 Ghz laten draaien.

In de kast zit al een 350 watt voeding.
Ik weet niet of die het wel gaat trekken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Anoniem: 82446 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:19:
wel vertellen dat je bij stille voedingen meer casefans nodig hebt dan bij wat minder stille omdat er minder warmte uit je kast en voeding wordt afgevoerd.
Het is ook belangrijk dat je bij een erge stille voedingen geen erge onder druk hebt in de kast. Ik had dat namelijk wel door me case fan waardoor de voeding nogal warm werd en de flow nogal laag was uit de voeding. Ik heb het opgelost door een extra ventilatie openingen waardoor de onderdruk nu veel minder is en de temps beter.

Mijn revieuw van de huntkey 500watt mag daarom eigelijk wel een klein beetje worden aangepast, ik gat wel even doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 06-08-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Systeem
Abit AT7-Max 2 (Via kt400)
Athlon XP 1800+ (Thoroughbred)
1x 512mb pc2100, 1x 256mb pc2100
Saphhire Radeon 9800 Pro 128 mb met Zalman vf700-cu op 12v
Soundblaster Audigy 2
Maxtor Diamondmax 9 120mb pata
Liteon 40x12x48x brander
Floppy
2x Nexus Silent 80mm fan
in Antec amb2600 behuizing (mini tower)
Logitech mx1000
Logitech media keyboard

Doeleinden
Algemeen Windows en Office gebruik, internet, gamen

Overclocken
De processor draait op 11.5x166 @1.75v in plaats van 11.5x133 @1.65v
Het geheugen draait op 333 cl2 @2.95v in plaats van 266 cl2.5 @2.55v
De 9800pro draait met een 9800xt bios, op 440-390 in plaats van 380-340

Ik heb allebei de voedingen geprobeerd waar ik vragen over gesteld heb:

Antec True380sp uit Antec Sonata (met 1x80mm fan, 380 watt)
+3,3: 28A - +5: 35A - +12: 24A
idle (Windows XP Pro):
3.29 - 4.97 - 11.98

load (Prime95):
3.28 - 4.97 - 11.92

load (Prime95 + Atitool):
3.23 - 4.95 - 11.86

Enermax Whisper eg465ax-ve(w) (431 watt)

+3,3: 38A - +5: 44A - +12: 33A
idle (Windows XP Pro):
3.31 - 5.00 - 12.04

load (Prime95):
3.30 - 5.00 - 11.98

load (Prime95 + Atitool):
3.23 - 4.95 - 11.98

De Enermax is dus krachtiger, wat al af te leiden was van de specificaties. Ik heb mijn configuratie in eerste instantie niet gepost, omdat ik niet op zoek was naar een voeding voor mijn configuratie omdat ik die al had. Die Enermax heb ik nu in gebruik, hij is ook lekker stil en koelt tevens mijn kast door de 92mm fan aan de onderkant. Voor sata schijven koop ik dan wel verloopstukjes.

Ik heb 2 vragen:
- wat voor voeding zou mijn systeem nodig hebben (in theorie, ik ben dus reeds voorzien)
- kan ik met de Enermax voeding een beetje Athlon64 (3500 of sneller) met Nvidia 6800 of Ati x800 aan met nog een paar harde schijven erbij?
- kan het zijn als je kabels van de voeding teveel bij elkaar bundelt met tierips dat de boel gaat storen? Prime95 leidde tot een freeze in enkele minuten als ik de kabels teveel op elkaar gepakt had.

n.b.: ik hoop dat ik nu wel genoeg gegevens verstrekt heb.

[ Voor 15% gewijzigd door _Oldie_ op 06-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de voeding die op mijn pc zit http://www.fsusa.com/Product/FSP300-60BTV.pdf en deze is vrij stil vind ik maar meschien weten jullie nog een stillere of betere ATX12V voeding

nu wil ik op mijn systeem zie eerdere post een geforce 6800gt(werkt dat goed met een P4 1,7ghz) of ultra inbouwen
en ik zie op de website http://www.fsusa.com/ een zelfde versie staan met 400 watt http://www.fsusa.com/Product/FSP400-60GN(12V).pdf zou de voeding goed werken met zon high end 3d kaart of heb ik nog meer watts nodig omdat ik maar een P4 1700ghz met 1024 ram heb

ps is Forton source(fsp groups) een goed a merk of weten julli betere ATV12V voedingen eventuweel met optie om er later nog een paar fans in te zetten voor de koeling van 3d kaart en moederbord.

Nu ben ik een hradcore gamer maar heb niet zo veel verstand van de computer hardware maar als ik een nieuwe voeding plaats moet ik dan ook het bios aanpassen en wat nog meer en hoe kon het beste je voeding en mijn Geforce3 3dkaart(met nivida drivers) verwijderen (lees uninstallen)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 147902 op 07-08-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:19:

Ik heb 2 vragen:
- wat voor voeding zou mijn systeem nodig hebben (in theorie, ik ben dus reeds voorzien)
- kan ik met de Enermax voeding een beetje Athlon64 (3500 of sneller) met Nvidia 6800 of Ati x800 aan met nog een paar harde schijven erbij?
- kan het zijn als je kabels van de voeding teveel bij elkaar bundelt met tierips dat de boel gaat storen? Prime95 leidde tot een freeze in enkele minuten als ik de kabels teveel op elkaar gepakt had.

n.b.: ik hoop dat ik nu wel genoeg gegevens verstrekt heb.
Het wattage dat processoren, videokaarten etc nodig hebben is op te zoeken. Probleem is dat je aan het overklokken bent, dan verbruiken die onderdelen significant meer. 300-350W van een degelijk merk zou voldoende moeten zijn; Ik zou voor zekerheid gaan en sowieso die Antec nemen voor je huidige systeem, maar als je binnenkort wilt upgraden naar Athlon64 zou ik die Enermax nemen, of een moderne met meerdere 12V lijnen(over mijn aanname - zie mijn post - heb ik nog niemand over zien schrijven, dus ik ga er maar van uit dat die klopt)

Je verklaring voor die storing lijkt plausibel, dat je interferentie o.i.d. krijgt, maar daar heb ik geen verstand van.
Als je een 6800GT gaat aanschaffen, zou ik voor een voeding gaan met flinke 12V rail, zie mijn probleem. Vooral ook omdat P4 processoren ook van de 12V lijn nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 07-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

wc eend, welke aanname bedoel je? Dat stillere voedingen minder warmte afvoeren?

Worden voedingen trouwens minder als ze wat ouder zijn (meer dan anderhalf jaar bijvoorbeeld)? En dan heb ik het niet over de slijtage van de fans.

[ Voor 51% gewijzigd door _Oldie_ op 07-08-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

_Oldie_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:15:
wc eend, welke aanname bedoel je? Dat stillere voedingen minder warmte afvoeren?

Worden voedingen trouwens minder als ze wat ouder zijn (meer dan anderhalf jaar bijvoorbeeld)? En dan heb ik het niet over de slijtage van de fans.
Bij stillere voedingen draaien de fans minder hard, en deze voedingen gaan dus ook minder lucht verplaatsen, waardoor ze minder warmte uit de kast afvoeren. Daarom is het bij een stille voeding aangeraden om een (meerdere) caefans in te bouwen zodat de warmte ook via deze fans afgevoerd wordt.
Een goede voeding wordt normaal gezien niet merkbaar minder naarmate ze ouder wordt. Wat ik wel zou doen is nadat de garantie vervallen is, de voeding eens goed uitstoffen, want dit kan wel een invloed hebben op de prestaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136679 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:40:
Ik sta op het punt een nieuwe voeding aan te schaffen. Na het lezen van verschillende reviews is mijn keuze beperkt tot:
Enermax EG701AX-VE SFMA NoiseTaker 600W (iComputers: 169 euros)
Tagan TG580-U22 580W (azerty: 119 euros)

Welke van deze twee is overall beter, m.n. met betrekking tot geluidproductie?
Als je een analyse wilt over welke beter is m.b.t. de geluidsproductie best wat meer info posten. De geluidsproductie van een voeding hangt ok af van andere factoren zoals:
1) hoe fel de voeding belast wordt (welke onderdelen in de pc? waarvoor wordt de pc vooral gebruikt? overklok?)
2) welke case (om in te schatten hoe de airflow ongeveer zal zijn)
3) hoeveel extra fans (intake en outtake) er zijn (om i te schatten of de voeding relatief warme lucht of relatief koude lucht gaat aanzuigen uit de kast

Zo weet ik bijvoorbeeld dat de enermax heel stil is bij zware belastingen, maar bij lichte belastingen niet echt veel stiller gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 144949 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

Bij stillere voedingen draaien de fans minder hard, en deze voedingen gaan dus ook minder lucht verplaatsen, waardoor ze minder warmte uit de kast afvoeren. Daarom is het bij een stille voeding aangeraden om een (meerdere) caefans in te bouwen zodat de warmte ook via deze fans afgevoerd wordt.
Een goede voeding wordt normaal gezien niet merkbaar minder naarmate ze ouder wordt. Wat ik wel zou doen is nadat de garantie vervallen is, de voeding eens goed uitstoffen, want dit kan wel een invloed hebben op de prestaties...
Dat heb ik gisteren gedaan. Ongelofelijk hoeveel stof er in een voeding kan zitten, een laag van wel een halve centimeter dik!

Maar wat is nou in de praktijk het voordeel tussen 2 12v lijnen van +/- 18 ampere boven een voeding met 1 12v lijn van meer dan 40 ampere?

[ Voor 18% gewijzigd door _Oldie_ op 07-08-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:38:
[...]

Dat heb ik gisteren gedaan. Ongelofelijk hoeveel stof er in een voeding kan zitten, een laag van wel een halve centimeter dik!

Maar wat is nou in de praktijk het voordeel tussen 2 12v lijnen van +/- 18 ampere boven een voeding met 1 12v lijn van meer dan 40 ampere?
bij 2 apparte 12V lijnen gaat het voltage stabieler blijven bij zware belasting.
Bijvoorbeeld: op de ene 12V lijn zijn mobo en cpu aangesloten, en op de andere zijn de schijven, videokaart (SLI connectoren of 4pins molexconnectoren) e.d. aangesloten.
Stel een situatie waarin de 2de lijn zwaar belast wordt (door bijvoorbeeld veel schijven, 2 grafische kaarten in SLI of een peltier ofzo) dan gaat deze lijn de neiging krijgen om een dipje te krijgen in zen voltage. Hierbij is het dan wel zo, dat de eerste 12V lijn niets van gaat ondervinden en dat dus de CPU en mobo een goed stabiel blijvend voltage gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:38:
[...]

Dat wil ik dus ook weten. Er zijn zelfs PSU's op de markt met meer dan 2 12V lijnen(Cooler Master Realpower 550W heeft er 3). Zijn dat speciale lijnen met speciale connectoren(een 24 pins mobo connector en een speciale CPU connector o.i.d.)? Of gaan die lijnen mee over bijvoorbeeld de PCI-Express en SATA connectoren? M.a.w. je hebt niets aan zo'n PSU met een socket A systeem.

In mijn huidige situatie wordt alleen de 20 pins ATX connector door mijn moederbord gebruikt. De 4 pins connector niet. Ik neem dus aan dat de 12V lijn alleen belast wordt door de apparaten aan de molexen. 21A is niet voldoende, dan ga ik het ook niet trekken met een Realpower 550W, toch? Die levert namelijk 20A, 18A en 10A op 3 12V lijnen, waarvan er twee niet gebruikt worden, neem ik aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 07-08-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Ik heb een socket A mobo met 12v aansluiting. Bovendien gebruiken harde schijven altijd 12v.

Over 2 12v lijnen: in games worden zowel de processor als de videokaart (allebei 12v) behoorlijk/volledig belast. Dan hebben meerdere 12v lijnen toch geen voordeel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:02:
Ik heb een socket A mobo met 12v aansluiting. Bovendien gebruiken harde schijven altijd 12v.

Over 2 12v lijnen: in games worden zowel de processor als de videokaart (allebei 12v) behoorlijk/volledig belast. Dan hebben meerdere 12v lijnen toch geen voordeel meer?
Juist wel als beide apparaten door aparte lijnen gevoed worden, zoals in jouw geval het geval is, als ik Disco Stu goed begrijp.

Ik heb erover gelezen en de nieuwe ATX standaard is juist ontwikkeld om de voeding als het ware te ontlasten, omdat CPU's en videokaarten een ware aanslag op de 12V lijn plegen. Ik weet alleen niet hoe het in de praktijk werkt, vandaar mijn vragen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 07-08-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:51:
[...]

Dat wil ik dus ook weten. Er zijn zelfs PSU's op de markt met meer dan 2 12V lijnen(Cooler Master Realpower 550W heeft er 3). Zijn dat speciale lijnen met speciale connectoren(een 24 pins mobo connector en een speciale CPU connector o.i.d.)? Of gaan die lijnen mee over bijvoorbeeld de PCI-Express en SATA connectoren? M.a.w. je hebt niets aan zo'n PSU met een socket A systeem.
Er zijn zelfs voedingen met 4 apparte 12V lijnen ;)
Nee, normaal gezien maakt het niets uit voor welke soort connectoren je hebt, dit heeft er niets mee te maken. Het kan dus perfect zijn dat er bijvoorbeeld een voeding ABC is met een bepaald vemogen, en 1 lijn van 36A en een bepaald aantal connectoren van elke soort. En dat er een voeding ABC' is met 2 apparte lijnen van elk 18A maar wel met exact dezelfde soort en hoeveelheid connectoren als de ABC voeding.
Het gaat hem er dus gewoon om, dat de aan te sluiten apparatuur verdeeld wordt, over de 2 lijnen, en dat de belasting dus verdeeld wordt over de 2 lijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:51:
In mijn huidige situatie wordt alleen de 20 pins ATX connector door mijn moederbord gebruikt. De 4 pins connector niet. Ik neem dus aan dat de 12V lijn alleen belast wordt door de apparaten aan de molexen. 21A is niet voldoende, dan ga ik het ook niet trekken met een Realpower 550W, toch? Die levert namelijk 20A, 18A en 10A op 3 12V lijnen, waarvan er twee niet gebruikt worden, neem ik aan.
20 pins connector verbruikt ook van de 12V lijn.
4 pins ook, mits je die gebruikt.
Grafische kaart ook, zowel via het slot (dus ook via 20pins) als de molexconnector.
Drives natuurljk ook.
Met een real power 550W voeding die dergelijke 12V lijnen heeft, moet je al een héél straf systeem hebben om er in te slagen dat deze voeding het niet kan trekken...
deze redenering klopt niet echt. In de belasting van de voeding (bij het gamen bijvoorbeeld) is het zo, dat de voeding met pieken van enkele seconden zwaar belast wordt. Het gaat nooit zo zijn dat je voeding constant volledig belast wordt. Hierbij is het dan ook zo dat de pieken van cpu onafhankelijk optreden ten opzichte van de pieken van de belasting van de grafische kaart. (dus deze pieken vallen niet op hetzelfde moment samen, hoewel dit natuurlijk mogelijk is...)

Maar wees gerust: een voeding met 2 lijnen van elk 18A is zeker voldoende voor een uber-gamers pc met 2 keer een 7800GTX in SLI en een dual core 4800+ cpu en een stuk of 8 harde schijven...
ALs je een A-merk voeding koopt met een genoeg vermogen op de 12V lijn(en) moet je al heel zotte toeren uithalen om deze overbelast te krijgen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:07:
[...]

Het gaat hem er dus gewoon om, dat de aan te sluiten apparatuur verdeeld wordt, over de 2 lijnen, en dat de belasting dus verdeeld wordt over de 2 lijnen...
Hoe doen die voedingen dat? Doen ze dat verdelen ook als stroom voornamelijk via molexxen getrokken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

Hoe doen die voedingen dat? Doen ze dat verdelen ook als stroom voornamelijk via molexxen getrokken wordt?
Gewoon door de 12Vkabeltjes van de 20pins en de 4pins connector op de ene rail aan te sluiten en de 12Vkabeltjes van de andere connectoren op de andere rail. (om het simplistisch uit te drukken)
Volgens mij (weet niet zeker)doen ze dat ook gewoon als de stroom voornamelijk enkel uit de molexconnectoren getrokken wordt, maar je moet je hierover geen zorgen maken hoor, zolang elke rail voor minstens 1A belast wordt , is dit dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 15:35
Systeem
http://primalsource.nl/Report.txt
Voeding: Een ATX 300GTF

Doeleinden
Gaming PC.

Overclocken
Geen

Voltages
Kan helaas neit zien hoe de voltage stressed is.
maar op dit moment:

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF (ISA 290h)
GPU sensortype National LM89 (NV-I2C 4Ch)
Moederbordnaam Asus P4C800 / P4P800 / P4P8X

Temperaturen
Moederbord 36 °C (97 °F)
CPU 55 °C (131 °F)
GPU 50 °C (122 °F)
GPU omgeving 40 °C (104 °F)
Seagate ST380011A 44 °C (111 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 4018 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.39 V
+3.3 V 3.36 V
+5 V 5.13 V
+12 V 12.10 V
+5 V Standby 5.25 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Systeem
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2ghz boxed
Asus A8N-SLI
Sapphire Radeon X800 256 mb
TwinMos 2x512 mb pc3200
160gb harde schijf
200 gb harde schijf
NEC dvd+/-rw
+wat fans

Kan dat op een Enermax 350 Watt voeding?

Doeleinden
Gamen
Eventueel wat renderen, maar geen dagenlang oid

Overclocken
Geen plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik heb het volgende systeem:

Celeron 466, s370
Gigabyte mobo, s370, ob video&audio
6GB IDE HD
CDRom speler

en een voeding met de volgende specs:

170W
5V 11A
3,3V 7A
12 V 3,5A
-12V 0,3A
-5V 0,3A
5VS 0,5A

Zou dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Systeem

1024MB PC3200 (2x 512)
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939).
Asus A8N-E (Nforce4 ultra)
Chenbro Gaming Bomb (ATX, geen PSU)
Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e)
Zalman CNPS7000A-AlCu
DVD speler
Diskkete station
2 x 40 gig HD
1 x 160 gig HD
Printer
Muis
Toetsenbord
Beelscherm

Doeleinden
Voornamelijk voor gamen, en ik tja mijn webserver (staat niet 24/7 maar wel iets van 14/7)

Overclocken
Ik wil mijn videokaart + proccesor overclocken.

Zelf gevonden

Chieftec HPC-420-302DF, 420W (ATX)

Deze voeding leek mij wel geschikt voor dit systeem, maar ik wil graag zekerheid.

Dit systeem dat ik boven genoemd hebt, ga ik binnenkort aan schaffen, en mijn huidige voeding (250 watt No name) is waarschijnlijk (nahja weet wel zeker ;)) niet genoeg.

Ik weet niet of jullie misschien nog een goede voeding hebben voor de prijs van rond de 50 euro.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:30:

[...]

Als je een 6800GT gaat aanschaffen, zou ik voor een voeding gaan met flinke 12V rail, zie mijn probleem. Vooral ook omdat P4 processoren ook van de 12V lijn nemen.
Welke voedingen hebben deze sterke v12 rail,Talgan,Antec
TrueControl,TruePower,Enhance,Enlight,FSP/Fortron,Huntkey
,Modstream,Q-Tec,Tagan,Thermaltake,PurePower,Zalman

en kan een P4 1700ghz met asus pt4 moederbord dat allemaal wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik zit al een tijdje te kijken voor een voeding die mijn AOpen 350Watter vervangt. Nu wilde ik, gezien mijn casemod, graag een modulaire voeding die er ook nog leuk uitziet. Ik heb reeds 2 UV balken in mijn kast, dus UV/reactieve kabels zouden een pluspunt zijn.

Ik twijfel nu nog tussen de OCZ 450W Modstream en de AC Ryan RyanPower2 CableFree 450W. Ze liggen beide in dezelfde prijsklasse, de OCZ heeft UV/reactieve kabels. Nu weet ik toch niet wat ik moet nemen... Weet iemand hier iets wat de doorslag kan geven, of weet iemand nog een andere, vergelijkbare voeding die aan de volgende eisen voldoet:

- Stil
- 400W+
- Modulair
- Zwart of zilver
- Blauwe of onverlichte fan

Bedankt alvast :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tim_R op 08-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151528

Ik ben verplan mij system te vervangen naar een nieuwe kast namelijk de Thermaltake Xaser III V1000R FireBall Edition en er komt een nieuwe Video Kaart in namelijk de Asus GeForce V9999GE 256MB DDR3

System:
AOpen AX-4SPE-N 865P DDR 400
Intel Pentium IV 2.61 GHZ
DDR 1536 MB Ram PC-3200
80 GB Maxtor 7200 RPM 8 MB HDD
Asus GeForce V9999GE 256MB DDR3
HP Deskjet 3650 Printer
Logitech MX510
Logitech Internet Navigator Toestenbord
Beeldscherm ( Gebruikt eigen voeding, hehe :p )
DVD Speler
Compact CD RW 52x32x52x

Kast:
Thermaltake Xaser III V1000R FireBall Edition
(Deze kast maakt gebruik van 7 fans)

Doel:
Gamen, Interneten, Downloaden

Ik heb nu een Voeding uit een Sweex kast ( Masterpower ofzoiets dag ik ) 300Watt en ik trek alles makkelijk... aangezien ik nu als Video Kaart de GeForce FX5900XT heb en een simpele Sweex Kast.

Maar als ik dus ga upgraden naar die nieuwe kast, Video Kaart ( die ik wil gaan overclocken ) heb ik denk ik niet genoeg aan een Sweex 300Watt....

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een goede Voeding.. niet te duur maar wel dat ik me nieuwe Video Kaart en Kast met 7 fans kan draaien :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 151528 op 08-08-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:39
Ik heb een Linux server, maar momenteel is er maar één bootdisk aanwezig. Nu zit er ook een el cheapo voeding in, die ik wil vervangen.

Systeem:
- MSI KT7 (Via kt 400 chipset)
- Athlon xp 2200+
- 2x 256 mb pc 2100 ram
- Geforce 2 mx 200
- 3Ware Escalade 7506 4 poorts raid 5 controller
- Gigabit nic (moet ik nog aanschaffen, wellicht Intel of 3Com)
- 4x WD2000JB hd's
- 1 bootdisk Maxtor 40 Gb 7200 rpm (ik zal soms nog een 2de bij hangen als mirror indien eerste het begeeft)
- 1 Maxtor Diamond Max 10 van 250 Gb

Doeleinden:
Fileserver (ftp/samba), webserver (samen met php en mysql)

Huidige voeding:
low-budget 300 W
De 4 extra hd's zijn echter nog niet aangesloten, de raid 5 controller is in bestelling

Hoeveel vermogen heb ik hier ongeveer voor nodig? Weet wel dat het systeem 24/24, 7/7 moet draaien.

Alvast bedankt

[ Voor 40% gewijzigd door Tom_G op 09-08-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Systeem:
P4W 2,0Ghz
P4B-LA
768mb Sdram
60Gb
Geforce 2Mx-400
Pci Usb
Pci Ethernet
Pci Creative Soundblaster
DVD-Rom drive
DVD-RW drive

Doeleinden:
Gamen, internet, applicaties.

Overclocken:
Nee

Voeding aanwezig:
200 of 230 Watt

Het hele systeem loopt zo goed alleen wil ik er een Hitachi 250Gb HD bij plaatsen kan de voeding dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:51

Khaine

Python liefhebber

Khaine666 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:12:
Van het volgende wil ik een servertje gaan maken, zodat ik online dingetjes kan doen op m'n PC.
Beetje remote stuff en wellicht ook FTP enzo. Welke voeding zal ik nodig hebben ?

- Pentium 3 , 667 Mhz (costa rica)
- MSI socket 370 mobo
- 2x 256 MB SD-ram B-merk
- 20 GB HDD Maxtor (5400 rpm)
- Vanta TNT2 videokaart (16 MB-versie , passieve koeling)
- Realtek 10/100 Mbit netwerkkaartje.

De processor word momenteel passief gekoeld, en behoeft dus (nog) geen fan. Voor de rest geen randapparatuur, en monitor heoft er ook niet aan te staan.
OS wordt waarschijnlijk een tux :)
1-malige kleine schop.
Misschien over het hoofd gezien ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de volledige startpost (bezint) voordat je post (eer ge begint).
Geef zoveel mogelijk info in je post. Bijv. voltages van je huidige voeding etc.