Inleiding
Doordat op onverklaarbare wijze mijn huidige voeding, een chieftec HPC-360-202, doorgebrand is, ben ik op zoek naar een nieuwe voeding. Deze 360 watt leek altijd voldoende.
Systeem
Moederbord: Asus p4p800 deluxe met onboard lan, sound en sata-controller geactiveerd.
Processor: Intel P4 2.6C 800mhz + Coolermaster Aero 4L processorfan
Werkgeheugen: 2x 256mb corsair twinx pc3500, 2x 256mb corsair pc3200
Videokaart: Ati Aiw 9800se
Casefans: 2 led fans
Harde schijf: Maxtor 120gb sata 7200rpm
Usb-apparaten: Toetsenbord + draadloze muis + bluetooth adapter + eventueel usb-sticks en mp3spelers en fotocamera.
Optische drive: Nec nd-3540 dvd-rw
Eventueel wil ik de computer in de toekomst misschien uitbreiden met een extra harde schijf (of 2), geluidskaart en dvd-speler.
Doeleinden
Deze computer gebruik ik voor games, office, webdesign, 3d-modelling(+renderen), maar ook dvd-branden en films.
Overclocken
Mijn systeem is niet overgeclockt, maar ik wil wel de optie behouden dat in de toekomst te doen (fsb+videokaart).
Voltages
Voltages kan ik niet geven, aangezien de huidige voeding niet meer werkt. Ze weken iig niet meer dan 10% af en zaten eerder erboven dan eronder.
Nu twijfel ik tussen 3 voedingen. De antec smartpower SL400PEC 400watt (de oude versie van de smartpower) (E58,00), de Tagan TG380-U1 380watt(E66,50) en de Tagan TG480-U22 (2FORCE) 480watt (E100,50).
De laatste Tagan lijkt me redelijk veel wattages voor mijn systeem, maar heeft wel bepaalde opties die de andere voedingen niet hebben, waardoor het erg interessant wordt. De antec smartpower lijkt me niks, aangezien deze redelijk verouderd is. Wat mij nu rest is of het verschil tussen de TG380-U1 en de TG480-U22 34 euro waard is, met in het achterhoofd houdende in de toekomst misschien een extra dvd-speler, geluidskaart en harde schijven te plaatsen. Mooi zou ook zijn als ik deze voeding zou kunnen overplaatsen (samen met mijn atx kast) naar een nieuw systeem.
Misschien heeft iemand anders nog een tip voor een goede voeding die in dit rijtje past (Fortron?)? Een budget heb ik niet echt, zolang het niet te gek wordt. Ik wil zeker niet geld uitgeven wanneer het niet nodig is.
Ik heb besloten om de
Tagan TG430-U15 te kopen, maar ik zou graag nog even wat feedback over deze voeding willen horen, en zeker weten dat deze voeding geen overkill is

.
[
Voor 11% gewijzigd door
dev icey op 30-07-2005 18:28
]