De uitlezing van de negatieve waarden, kan wel eens vaker fel afwijken (heb al gehoord van gevallen waarin het 10-tallen volt in het negatief afwijkt), hier hoef je je geen zorgen over te maken. Meestal is de -5V nodig voor onboard audio of andere (meestal exotische features). Het feit dat je pc uitvalt zal waarschijnlijk wel aan de voeding liggen, post eens je volledige specs en de temperaturen van je pc. Probeer ook eens je voltages te loggen terwijl je de pc aan het stressen bent, als je ziet dat die dan nog lager zakken weet je dat je voeding het niet trekt..Peter schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:15:
Nog een postje van mij, gezien ik vrij erge afwijkingen krijg bij de negatieve lijnen.
AMD Athlon 3000+ Venice @ 2,2Ghz
DFI Lanparty Ultra-D
XFX GeForce 6600 256MB
Zalman 7700AlCu
1 hardisk en 1 cdrom brander.
Temperaturen zijn allemaal erg goed in orde (rond de 35 graden), en dit zijn de voltages;
vCore1: 1,36 volt
vCore2: 1,15 volt
vBat: 3,06 volt
+3,3v: 3,23 volt
+5v: 4,92 volt
+12v: 11,81 volt
-5v: -0,63 volt
-12v: -9,48 volt
Is dit bij de negatieve lijnen oké? Mijn PC valt uit zodra ik wilt gaan gamen ofzo (videokaart-gebruikende processen), kan dat met die negatieve waardes te maken hebben? Alvast bedankt
Sommige moederborden hebben nog behoeft aan de -5V (hoewel ik dacht dat ze dan toch nog konden opstarten...). Het kan ook zijn dat, en dit gebeurd af en toe, de veoding gewoon niet compatibel is met het moederbord. Het kan ook zijn dat er iets aan de voeding scheelt. Test de voeding eens uit in een andere pc, als die daar ook niet werkt: onder garantie terug brengen.alm schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:25:
Vandaag een Enermax 495AX SFMA (485W Noisekiller) gehaald en aangesloten op m'n MSI K7T266 moederboard. Hij start echter niet. De voeding mist de -5V lijn, maar volgens MSI Nederland zou dat geen probleem moeten zijn met dit moederboard...
De voeding gaat heel even aan en dan gelijk weer uit (waarbij de fan even blijft draaien om de voeding te koelen; niet dat die warm is geworden). Het is ook niet zo dat er teveel stroom wordt getrokken, want m'n oude (en huidige) voeding is 370W en die trekt het wel.
Is de voeding toch incompatible met het moederboard?
Nu snap ik je post niet heel goed, maar je wilt de afmetingen van die voeding kennen? Wel die Huntkey lijkt mij (op het eerste zicht van dat fotootje) een gewone standaard ATX voeding te zijn met de standaard afmetingen zijnde W150 * H86 * D140 (mm). De fan zit idd al binnenin.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:07:
hoooi!
weer een vraagje van mij..
ik heb nu een 240 watt voeding en heb dus een nieuwe nodig..
nu wil ik de Huntkey LW6400H kopen.. maar ik kan nergens afmetingen vinden van dat ding!
ik heb nu een PSU 240w POWER SUPPLY EVO (als dat de volledige naam is) info staat hierbij volgens mij, zou best kunnen dat dat de afmetingen zijn van mijn huidige voeding:
https://www.pcretro.com/w...?cPath=29&products_id=174
nu weet ik dat die huntkey een 12 cm fan heeft, dus zou je zeggen dat het niet past aangezien de breedte van mn huidie 6,5 is.. maar volgens mij heeft die huntkey zo'n fan die in de pc zit en niet aan de buitenkant.. (zie het plaatje bij deze info: http://euromaxi.bekz.be/index.asp?show_detail=1&NR=11406 )
ik zou t echt niet weten.. hulp graag ;D
ps. die info van mn huidige heb ik gevonden door serienummers te googlen enzo.. serie = PD123P
en part no. = 308437-001
edit: en over de stroom kabels voor in je harde schijf en dvd drive enzo.. worden die er gewoon bijgeleverd? en is dit makkelijk aan te sluiten?
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 19:45 ]