Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.920 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Peter schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:15:
Nog een postje van mij, gezien ik vrij erge afwijkingen krijg bij de negatieve lijnen.

AMD Athlon 3000+ Venice @ 2,2Ghz
DFI Lanparty Ultra-D
XFX GeForce 6600 256MB
Zalman 7700AlCu
1 hardisk en 1 cdrom brander.

Temperaturen zijn allemaal erg goed in orde (rond de 35 graden), en dit zijn de voltages;

vCore1: 1,36 volt
vCore2: 1,15 volt
vBat: 3,06 volt
+3,3v: 3,23 volt
+5v: 4,92 volt
+12v: 11,81 volt
-5v: -0,63 volt
-12v: -9,48 volt

Is dit bij de negatieve lijnen oké? Mijn PC valt uit zodra ik wilt gaan gamen ofzo (videokaart-gebruikende processen), kan dat met die negatieve waardes te maken hebben? Alvast bedankt :)
De uitlezing van de negatieve waarden, kan wel eens vaker fel afwijken (heb al gehoord van gevallen waarin het 10-tallen volt in het negatief afwijkt), hier hoef je je geen zorgen over te maken. Meestal is de -5V nodig voor onboard audio of andere (meestal exotische features). Het feit dat je pc uitvalt zal waarschijnlijk wel aan de voeding liggen, post eens je volledige specs en de temperaturen van je pc. Probeer ook eens je voltages te loggen terwijl je de pc aan het stressen bent, als je ziet dat die dan nog lager zakken weet je dat je voeding het niet trekt.
alm schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:25:
Vandaag een Enermax 495AX SFMA (485W Noisekiller) gehaald en aangesloten op m'n MSI K7T266 moederboard. Hij start echter niet. De voeding mist de -5V lijn, maar volgens MSI Nederland zou dat geen probleem moeten zijn met dit moederboard...

De voeding gaat heel even aan en dan gelijk weer uit (waarbij de fan even blijft draaien om de voeding te koelen; niet dat die warm is geworden). Het is ook niet zo dat er teveel stroom wordt getrokken, want m'n oude (en huidige) voeding is 370W en die trekt het wel.

Is de voeding toch incompatible met het moederboard?
Sommige moederborden hebben nog behoeft aan de -5V (hoewel ik dacht dat ze dan toch nog konden opstarten...). Het kan ook zijn dat, en dit gebeurd af en toe, de veoding gewoon niet compatibel is met het moederbord. Het kan ook zijn dat er iets aan de voeding scheelt. Test de voeding eens uit in een andere pc, als die daar ook niet werkt: onder garantie terug brengen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:07:
hoooi!

weer een vraagje van mij..

ik heb nu een 240 watt voeding en heb dus een nieuwe nodig..

nu wil ik de Huntkey LW6400H kopen.. maar ik kan nergens afmetingen vinden van dat ding!

ik heb nu een PSU 240w POWER SUPPLY EVO (als dat de volledige naam is) info staat hierbij volgens mij, zou best kunnen dat dat de afmetingen zijn van mijn huidige voeding:

https://www.pcretro.com/w...?cPath=29&products_id=174

nu weet ik dat die huntkey een 12 cm fan heeft, dus zou je zeggen dat het niet past aangezien de breedte van mn huidie 6,5 is.. maar volgens mij heeft die huntkey zo'n fan die in de pc zit en niet aan de buitenkant.. (zie het plaatje bij deze info: http://euromaxi.bekz.be/index.asp?show_detail=1&NR=11406 )

ik zou t echt niet weten.. hulp graag ;D

ps. die info van mn huidige heb ik gevonden door serienummers te googlen enzo.. serie = PD123P
en part no. = 308437-001

edit: en over de stroom kabels voor in je harde schijf en dvd drive enzo.. worden die er gewoon bijgeleverd? en is dit makkelijk aan te sluiten?
Nu snap ik je post niet heel goed, maar je wilt de afmetingen van die voeding kennen? Wel die Huntkey lijkt mij (op het eerste zicht van dat fotootje) een gewone standaard ATX voeding te zijn met de standaard afmetingen zijnde W150 * H86 * D140 (mm). De fan zit idd al binnenin.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
Hallo ik heb nu:

400Watt Q-tec
Amd64 Venice 3200+ 2ghz
1024mb kingston 3200 dual channel
Pixelview gf6600gt 128mb
nec brandertje
160 gb schijf.

Op het moment heb ik last van reboots in heel zware games (bf2, fable).
De winkel waar ik m'n huidige voeding vandaan heb heeft ook de Qtec 550,
zou die een goede oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik geen q tec nemen. Je kan beter gewoon een a merk voeding nemen zoals Antec of Tagan. Die leveren meer stroom en zijn stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
Maar met mijn systeem heb ik wel een 450+W voeding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 450 Watt a merk zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een 360W A-merk voeding zou het moeten doen.
Blijf inderdaad weg van Q-Tec. Deze voedingen worden gerate naar de piekload waarden in tegenstelling tot andere voedingen: m.a.w een 450W Q-Tec voeding komt ongeveer overeen met een 300W A-Merk voeding. Verder hebben deze ook niet zoveel veiligheden, dus als er iets mis loopt, heb je hier veel meer kans op schade, zowel aan de voeding als aan andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 360 Watt is niet zo slim om te nemen. Als je later upgrade moet je dan weer een andere voeding nemen. Je kan dus beter nu investeren in een sterke voeding dan kan die nog een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ok dat is wel waar ;) , maar het huidige systeem van Zaggy zou zeker gevoed moeten kunnen worden door een goede 360 watter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das ook waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houden we het wel ontopic, en niet zo'n geslowchat? :)

Zolang er niks gezegd wordt over upgraden gewoon advies geven over het huidige systeem lijkt me wel zo handig. Oja, lees allemaal asjeblieft nog eens de startpost. Geef gewoon alle benodigde informatie, dan kunnen we je echt beter helpen.

Zaggy, een 360W van een A-Merk (zie de startpost) voldoet, maar misschien kun je beter iets hoger gaan zitten mocht je willen uitbreiden.

Aangezien je een laag budget hebt (anders zou je geen Q-Tec willen) kun je het beste kijken naar een Huntkey of een Cooler Master Extreme Power, zie voor beide de pricwatch.
.Peter schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:15:
Nog een postje van mij, gezien ik vrij erge afwijkingen krijg bij de negatieve lijnen.

AMD Athlon 3000+ Venice @ 2,2Ghz
DFI Lanparty Ultra-D
XFX GeForce 6600 256MB
Zalman 7700AlCu
1 hardisk en 1 cdrom brander.

Temperaturen zijn allemaal erg goed in orde (rond de 35 graden), en dit zijn de voltages;

vCore1: 1,36 volt
vCore2: 1,15 volt
vBat: 3,06 volt
+3,3v: 3,23 volt
+5v: 4,92 volt
+12v: 11,81 volt
-5v: -0,63 volt
-12v: -9,48 volt

Is dit bij de negatieve lijnen oké? Mijn PC valt uit zodra ik wilt gaan gamen ofzo (videokaart-gebruikende processen), kan dat met die negatieve waardes te maken hebben? Alvast bedankt :)
Je voltages zijn in principe goed, hoeveel W is je voeding nu? Krijg je een BSOD? Zoja, post die info eens die je daar uit haalt. Crasht de PC niet als je alleen de CPU belast? Heb je je geheugen al eens getest met Memtest?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

alm

alm schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:25:
Vandaag een Enermax 495AX SFMA (485W Noisekiller) gehaald en aangesloten op m'n MSI K7T266 moederboard. Hij start echter niet. De voeding mist de -5V lijn, maar volgens MSI Nederland zou dat geen probleem moeten zijn met dit moederboard...

De voeding gaat heel even aan en dan gelijk weer uit (waarbij de fan even blijft draaien om de voeding te koelen; niet dat die warm is geworden). Het is ook niet zo dat er teveel stroom wordt getrokken, want m'n oude (en huidige) voeding is 370W en die trekt het wel.

Is de voeding toch incompatible met het moederboard?
Ik heb de voeding even onbelast laten lopen (door PS_ON met GND te verbinden) en dan zijn alle spanningen aanwezig. Daarna even een harde schijf aangesloten, maar als ik 'm dan inschakel (PS_ON aan GND) dan gaat hij gelijk weer uit (net zoals aangesloten op het moederboard).

Ik denk dat de voeding defect is en het dus niet aan mijn moederboard ligt, anders zou hij met een harde schijf aangesloten wel moeten blijven draaien (los van het moederboard) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Nou, heb me toch maar een Tagan 480 Watt U15 gekocht, ziet er mooi uit echt ook super met die kabels, kan hem alleen pas maandag installeren, ivm met mijn werk en wil het niet tussen door doen.

Bedankt voor de tips, ik weet zeker dat het een topper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alm schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:35:
[...]

Ik heb de voeding even onbelast laten lopen (door PS_ON met GND te verbinden) en dan zijn alle spanningen aanwezig. Daarna even een harde schijf aangesloten, maar als ik 'm dan inschakel (PS_ON aan GND) dan gaat hij gelijk weer uit (net zoals aangesloten op het moederboard).

Ik denk dat de voeding defect is en het dus niet aan mijn moederboard ligt, anders zou hij met een harde schijf aangesloten wel moeten blijven draaien (los van het moederboard) lijkt me.
Online gekocht of in een winkel? Je hebt natuurlijk altijd kans op een DOA, ook bij een a-merk. Dus terug naar de winkel ermee. Probeer m anders nog eens in een andere PC. Als dat ook niet werkt, dan kun je er wel van uitgaan dat de voeding defect is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:41:
[...]

Online gekocht of in een winkel? Je hebt natuurlijk altijd kans op een DOA, ook bij een a-merk. Dus terug naar de winkel ermee. Probeer m anders nog eens in een andere PC. Als dat ook niet werkt, dan kun je er wel van uitgaan dat de voeding defect is :)
Ik heb 'm in een winkel gekocht, maar dat maakt toch niet uit. Ze hebben daar vast wel een voedingstester neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alm
Dit verbaast me niets. Geen zorgen, je voeding is daarom nog niet kapot hoor, het is namelijk zo dat je voeding onvoorspelbaar gaat reageren als je hem onbelast aanschakelt. Zorg dus altijd voor een dummyload op elke rail die een voltage produceert (toch minstens een paar ampere per rail). Waarom heb je dit zo geprobeerd? Werkt hij niet lekker in je systeem? Als hij daar goed gaat is er geen probleem hoor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alm schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:51:
[...]

Ik heb 'm in een winkel gekocht, maar dat maakt toch niet uit. Ze hebben daar vast wel een voedingstester neem ik aan.
Dan morgen meteen teruggaan :)

Wat disco stu zegt is trouwens waar, er zit een minimum aan wat je voeding op een lijn wil geven, dus als je niks aansluit zorgt dat voor vage reacties.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:22:
@ alm
Dit verbaast me niets. Geen zorgen, je voeding is daarom nog niet kapot hoor, het is namelijk zo dat je voeding onvoorspelbaar gaat reageren als je hem onbelast aanschakelt. Zorg dus altijd voor een dummyload op elke rail die een voltage produceert (toch minstens een paar ampere per rail). Waarom heb je dit zo geprobeerd? Werkt hij niet lekker in je systeem? Als hij daar goed gaat is er geen probleem hoor. :*)
Nou onbelast zijn alle spanningen in orde, belast doet hij niets (gaat gelijk weer uit). Aan het moederboard aangesloten (met overige apparaten er ook aan) deed hij ook helemaal niets. Zie verder eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat de sterkste Micro-ATX voeding is die er op de markt is? De sterkste die ik kan vinden is een Athena Power Micro-ATX 450w, maar die is voor zover ik weet hier (nog) niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:02:

Na ruim 10 delen van hulp stop ik met het dagelijks bijhouden van dit topic. Ik krijg het steeds drukker met mijn hobby's en studie, dus ik heb nauwlijks tijd om vragen te beantwoorden, laat staan om mezelf ook up-to-date te houden op gebied van voedingen.

:w

bedankt voor je hulp en succes met alles :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:19:
[...]

De modstream is een modulaire voeding en levert minder ampere op de voltlijnen. De powerstream is niet-modulair en levert meer ampere. Dus 2 maal voor de powerstream gaan ;)
Thx... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand de test van voedingen in de c't 18/05 (duits) gelezen?
Ik kan de duitse c't in Den Bosch nergens vinden...

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Heb op dit moment geen voeding meer en wil graag een andere aanschaffen.
Mijn vorige voeding was een codegen 400 watt.
Maar deze heb ik terug gebracht aangezien dit te licht was voor mijn systeem.

Mijn systeem:

p4 3,4@4.0 ghz prescott
512mb ddr (later extra 512mbddr voor dual channel)
1x200 gig harddisk
1x40 gig harddisk
1xdvdrw station
1x9800 pro videokaart
1x ASUS STARICE cooler.

Verder wat neon lichten enzo.

Watvoor een voeding kan ik hier het beste aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hier minimaal een 450 watt a merk (zoals: Tagan, Antec, Zalman, Coolermaster) aan hangen. Maar wat ik aanraad is toch wel 480 watt of meer te nemen aangezien je een stroomvretende Pentium 4 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van deze ?

Coolermaster ATX 450W Voeding Active

of meteen deze
Coolermaster ATX 550W Voeding Active ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor de Tagan u22 series gaan. Die zijn lekker stil en rete stabiel. en neem dan eentje van 530 watt. Dat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:43:
Als ik jou was zou ik voor de Tagan u22 series gaan. Die zijn lekker stil en rete stabiel. en neem dan eentje van 530 watt. Dat is voldoende.
Je kunt ruim volstaan met 430W, dacht ik zo...

Ik kan met niet voorstellen dat die 400W van Codegen het niet trok trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik vind het ook maar raar, 400W zou het moeten kunnen trekken.
Post eens de volledige specs van de voeding (vind ze niet...) en probeer eens je voltages in het oog te houden bij het stressen.
Waarom was ze te licht voor je systeem, wat waren net de symptonen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Huidige specs:
- Enlight EN-4102 systeemkast (zwarte uitvoering)
- Aopen 300 Watt Silent Fan voeding (hij is wel best stil, helemaal vergeleken met mn Sweex 350Watt...)
- Asus A7V600-X (bagger mobo)
- AMD XP 2400+
- 1024MB Kingston Geheugen
- ASUS Radeon 9600XT
- M-Audio Revolution 7.1
- Maxtor 200GB IDE133
- Toshiba DVD/CD-RW Combo
- TV kaart: Hauppauge WinTV PCI-FM

Reden van upgrade
Spontane reboots, en ik vermoed mijn voeding ervan, en mijn mobo, maar eerst wil ik mijn voeding upgraden, dat moet zoiezo gebeuren voordat ik mijn mobo kan upgraden...

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding (misschien in combinatie met een stille praktische kast?), hoeft niet de stilste en beste te zijn. Gewoon een leuke goede betaalbare oplossing tussen de 25 en 100 euro. Zat zelf te denken aan de Coolermaster Centurion 5 (inclusief 350Watt voeding) is dat wat? En is die stil?
Ik ben ook van plan binnekort up te graden naar AMD64 3200/3500+ zal deze voeding daar ook genoeg voor zijn? of moet ik toch een sterkere hebben? Bijvoorbeeld de 380Watt Coolermaster? of 350 Watt AOpen?, welke is beter? want de Aopen is bijna dubbele prijs...

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 05-09-2005 19:40 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:12:
Nee, ik vind het ook maar raar, 400W zou het moeten kunnen trekken.
Post eens de volledige specs van de voeding (vind ze niet...) en probeer eens je voltages in het oog te houden bij het stressen.
Waarom was ze te licht voor je systeem, wat waren net de symptonen?
Hoi,

De codegen 400 watt heeft mij al een msi moederbord gekost.
Ik kreeg steeds vaker reboots bijv. bij spellen of 3dmark tests. en de laatste keer toen ie ging rebooten werd de voeding heel warm en kwam er rook uit mijn systeem.
Gelukkig heeft mn processor en al het andere hardware dit overleefd.
Processor was gekoeld met asus star ice koeler en was goed gekoeld, werd zeker niet overdreven warm. rond 55 60 graden.

De codegen is naar mijn mening opzich een goede voeding , maar bij belasting presteert hij toch niet echt goed.
Bij 12v is dat 16 of 18 amp zo even uit me hoofd.
Dit is toch duidelijk lager dan bij andere goeie voedingen?
Verder vind ik die codegen kwa materiaal niet echt denderend, tis namelijk licht vergeleken met mijn oude voeding van 220 watt uit een ibm kast.

En aangezien ik vaak bezig ben met overclocken en dergelijke vind ik het belangrijk dat mn voeding dit met gemak aan kan.
Mn processor deed met gemak 4.0ghz op mijn msi moederbord.
Nu ik de asus p4p800 deluxe heb , heb ik nu ook een cpu lock free functie voor de processor.
Dit komt goed van te pas :),

De reden waarom ik liever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan beste deze voeding onmiddellijk op het schroot!
Ligt dus blijkbaar meer aan de kwaliteit van de gekozen voeding dan aan het gekozen wattage. Volgens mij moet een 400W A-merk voeding (met goede 12V lijn) het systeem kunnen trekken. Je kan natuurlijk ook altijd voor nog een veiligheidsmarge kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus mijn oude voeding dan ook terug gebracht naar de computerland en kan met wat bijbetaling de volgende voeding krijgen.
Dat is een Coolermaster ATX 450W Voeding Active -
http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=17826

enig idee of de kwaliteit hiervan goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Vandaag teruggegaan met m'n voeding en zonder problemen een nieuwe gekregen. Deze doet het wel goed, dus die andere was duidelijk niet goed. PC lijkt het goed te doen zo zonder -5V lijntje (zoals MSI zei). Het is dus een Enermax 495AX SFMA (485W) dus moet voldoende zijn voorlopig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me wijst nog 1 keer op dit en de normale limiet van 500 posts bij deze topics. Wie voelt zich geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:46:
/me wijst nog 1 keer op dit en de normale limiet van 500 posts bij deze topics. Wie voelt zich geroepen?
Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
Maar verder wil ik gerust mijn volledige medewerking verlenen aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]

Ik wil gerust een nieuw deel openen, en de startpost overnemen en een beetje bijwerken indien nodig. Verder heb ik een beetje kennis over voedingen, en ik wil gerust algemene raad en over de technische aspecten van voedingen raad geven. Wat ik echter niet wil doen is: telkens als iemand zijn systeem post volgens de eisen van de startpost, daarop zeggen "jij hebt zoveel watt van een A-merk nodig" Om gewoon daar een wattage op te plakken heb ik te weinig ervaring, en ik ga altijd geneigd zijn om een wattage op te geven met wat reserve erin (zodat die persoon zeker niet genaaid is door een ietsjes te weinig op te geven), wat eigenlijk niet objectief is. Het is dan ook zo, dat vele mensen hun keuze voor hun voeding baseren op wat hier gezegd wordt, en ik dit dan ook een te grote verantwoordelijkheid vind van een wattage te plakken op een systeem. Dus iemand die zich hiervoor geroepen voelt (of voor alles) ?
En dat is dus precies de reden dat ik gestopt ben. Niet zozeer de verantwoordelijkheid (want daar leer je mee omgaan), maar meer die sleur van een Wattage eraan hangen. Ik heb er naar 11 delen genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- 512MB Kingston Geheugen
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding, hoeft niet de stilste te zijn. En 380 watt ofzo is volgens mij wel genoeg.

Budget 25 - 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:58:
Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding, hoeft niet de stilste te zijn. En 380 watt ofzo is volgens mij wel genoeg.

Budget 25 - 100 euro.
inderdaad 380W is zeker genoeg, neem wel een A-merk: keuze genoeg als je een stille wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09
Huidige specs:
-p4p800
-P4 2,8 Ghz
-512mb pc2700 geheugen. (maar dit word snel geupgrade naar 2x 512mb pc3200 of 4x 512mb pc3200.)
-6600GT (128mb)
-2X 80 GB maxtor hdd (7200rpm) s-ata in raid0
-af en toe nog wat andere hdd's erbij voor bestanden overzetten e.d.
-dvd speler + brander
-2 case fans en 2 fans voor proc/graka.

Reden van upgrade
Dan kan mijn huidige voeding in mijn server. Want met de huidige voeding wil mijn server niet opstarten.

Op zoek naar
Ik denk rond de 350/400 watt.
Graag eentje die stabiel/stil is. maar wie wil dat niet? :?
Ik heb een budget rond de 40/60 euro er voor over.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me altijd heb afgevraagd over voedingen: "Turn-on delay" -> wat houdt dit exact in????
Op de site van aopen http://www.aopen.nl/products/power/FSP400-60PN(PF).htm vind ik namelijk dit: "Turn-on delay from 100ms to 500ms"
-> zijn dit goede waarden? wat zijn dus eigenlijk de specificaties van deze waarden waarbinnen een voeding moet blijven voor goed te kunnen functioneren? Is het daarom dat sommige goede mobo's in combinatie met sommige goede voedingen niet willen opstarten? Om welke voedingen en mobo's gaat het dan, en welke wijkt dan af van de vereiste marges waar ze moeten binnen blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Behoorlijk pimp-gehalte, maar deze is toch wel mooi. Nieuw bij FrozenCPU
http://www.frozencpu.com/psu-163.html

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/psu-163.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/psu-163_7.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-09-2005 14:30 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Heb je voor deze voeding: Tagan TG380-U01, 380W een goede airflow nodig??
Ik heb een standaard oude domme kast, maar kan deze voeding hier zonder problemen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Systeem

2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)

Acer AL1722hs (17", 8ms, D-sub/DVI-D)

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)

Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)

Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV

Creative Inspire T7900 (7.1)

Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart)

Logitech Internet Pro Keyboard (Zwart)

Logitech MX310 Optical Mouse (USB)

NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zilver)

Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940)

Behuizing weet ik nog niet, maar ik wil graag een "degelijke" behuizing zoiets als de AOpen H600B (ATX, 350W 24-Pins PSU, Zwart) en niet één of andere gaming monster behuizing. Dus ik vraag me af of de voeding (350W) in deze behuizing mijn systeem aan kan of dat ik beter voor iets anders kan kiezen.

Dit hierboven zou het standaard systeem zijn dat ik wil gaan aanschaffen, maar misschien zal ik als het budget dat toelaat kiezen voor beter onderdelen zoals:
- Asus GeForce 7800 GTX ipv de hierboven genoemde videokaart
en/of misschien
- 2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos) ipv de hierboven genoemde geheugenreepjes

Wat voor voeding/behuizing zou ik dan moeten nemen?

Doeleinden
Zal wel een groot deel van de dag aan staan en wordt uiteraard gewoon gebruikt voor zware spellen en een DVD-tje kijken.

Overclocken
Gewoon een systeem dat ik in de winkel koop, dus niet overgeclockt en ook niet van plan. Gewoon standaard gebruik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Systeem

A8n-E
Athlon 3500+
WD Caviar 200gb
2x 512mb PC3200 Corsair
1 DVD brander
gewoon nette Trust muis&tobo

-waarschijnlijk een X700 kaartje-
-monitor weet ik nog niet-

dit alles komt in een CM Stacker, dus ik kan later altijd nog een 2e voeding erin gooien voor alleen de koeling bijv, want er zullen wel een aantal fans in gaan, als alles stock draait, lopend op 5volt medunkt

ik zat zelf te denken aan een Zalman 400watt, ik heb deze config met 512mb en met 1 casefan op 350 zien draaien, zeer stabiel, dus met 400 kan dat ook wel, dacht ik tenminste...er zullen waarschijnlijk geen wifi/bluetooth meuk aan komen te hangen, als er als iets aanhangt wordt het usb met een draadje...

Doeleinden
Gamen, en het normale...

Overclocken
misschien, niet direct, maar later zal ik het vast wel doen (dan wel met een CM hyper6 erop)

is dit genoeg, denken jullie? of moet ik toch maar een Tagan 480watt erin smijten?

[ Voor 4% gewijzigd door Colan op 06-09-2005 18:30 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:16:
[...]

Zoals anderen hierboven als hebben aangegeven is het zomaar dumpen van je specs en dan verwachten dat "iemand" hier een wattage ook volgens mij niet echt tweakerswaardig. Wel veel respect voor eraser dat ie dit zo lang heeft volgehouden! _/-\o_

Waar volgens mij wel behoefte aan is is uitwisseling van gegevens en ervaringen, en het kunnen stellen van vragen die niet in de startpost worden beantwoord. Daarvoor zijn op tweakers de zogeheten [ervarigen] topics, en het lijk mij een goed idee dit om te vormen tot een PSU ervaringen topic. Door zijn (haar?) aanbod lijkt disco stu me een goede topicstarter.

Aan het verzamelen van specs en [links naar] tests, die dan eventueel in de startpost kunnen worden, wil ik ook wel meewerken. Ik heb de specs van een aantal voedingen in een Exchel sheet staan, dat kan ik zo mailen/upoaden.

Just my 2 cents

[ Voor 2% gewijzigd door Eldee op 06-09-2005 18:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik wou even melden dat ik al een nieuwe voeding heb gekocht, en wel deze:
ASUS A-45GA 450Watt
En heb er meteen een ASUS Radeon AX800XT Platinum Edition bijgekocht :D voor maar €250 bij Mycom. :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik zal dan wel een nieuwe startpost maken met hulp van andere enthousiastelingen als er geen bezwaar is. Verder lijkt het mij ook beter als we van het "blablabla systeem -> zoveel wattage" af zijn. Uiteindelijk kan iedereen wel voor zichzelf inschatten (zeker met ervaringen) en wat onderzoekwerk hoeveel wattage hij/zij nodig heeft (heb ik zelf ook zo moeten doen). Nuja, dat is maar mijn mening hé, als iemand niet akkoord is, zeg gerust, of als er nog een kandidaat is voor de wattage-posts ;) ...
Moet ik voor een nieuw deel wachten tot dit gesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disco stu; ik denk dat je beter wel alvast aan de startpost update kunt beginnen. Daar gaat in mijn evaring toch wel wat tijd in zitten.

Iets dat ik er graag in zou zien is een stukje over ATX2 vs. ATX1.3 en/of iets of Modular PSU's :) Maarja, dat is makkelijk gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:12:
disco stu; ik denk dat je beter wel alvast aan de startpost update kunt beginnen. Daar gaat in mijn evaring toch wel wat tijd in zitten.

Iets dat ik er graag in zou zien is een stukje over ATX2 vs. ATX1.3 en/of iets of Modular PSU's :) Maarja, dat is makkelijk gezegd ;)
Morgen begin ik eraan, en dat was ik idd van plan om erin te zetten. :9
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Wat ik me altijd heb afgevraagd over voedingen: "Turn-on delay" -> wat houdt dit exact in????
Op de site van aopen http://www.aopen.nl/products/power/FSP400-60PN(PF).htm vind ik namelijk dit: "Turn-on delay from 100ms to 500ms"
-> zijn dit goede waarden? wat zijn dus eigenlijk de specificaties van deze waarden waarbinnen een voeding moet blijven voor goed te kunnen functioneren? Is het daarom dat sommige goede mobo's in combinatie met sommige goede voedingen niet willen opstarten? Om welke voedingen en mobo's gaat het dan, en welke wijkt dan af van de vereiste marges waar ze moeten binnen blijven?
iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpost

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed d:)b

Persoonlijk vind ik dit toch wel de mooiste:
Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:27:
Behoorlijk pimp-gehalte, maar deze is toch wel mooi. Nieuw bij FrozenCPU
http://www.frozencpu.com/psu-163.html

[afbeelding]

[afbeelding]
Bovendien is ie voor 100 euro te vinden, erg concurrerend voor een Modular 580W-er. En hij heeft imho de mooiste manier om de kabels aan de PSU vast te maken: DIN-plugs :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:13:
[...]

iemand die hier nog meer info over heeft? kan ik het ineens mee verwerken in startpost
Ik denk dat dat met dit verband houdt: tagan 480 watt start niet
Maar zeker weten doe ik dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem

AMD Athlon 3500+ venice
GigaByte K8N Pro-SLI
MSI NX7800GT VT2D
Kingston DIMM 1 GB Dual Channel Kit
CoolerMaster Centurion 5
Hitachi Deskstar 7K250 160GB
LiteOn SOHD-16P9 DVD speler

Doeleinden
Vooral gebruikt voor games (BF2!!), verder kleine dingen als schoolwerk.

Overclocken
Heb het nog nooit gedaan, maar wel van plan het te proberen.. tenzij ik hierdoor een betere voedin moet kopen! dan houd ik het gewoon bij niet overcloaken en een iets mindere voeding ;)

Mijn vraag:
Als ik dit systeem zou kopen, en er over 2-3 maandjes nog een 2e MSI NX7800GT VT2D bij wil zetten.. wat voor voeding moet ik dan nu hebben? ik wil zowieso een A merk, maar niet een super ding, gewoon genoeg om 2x een MSI NX7800GT VT2D en de rest van het systeem vlekkeloos van stroom te voorzien!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe deel mag meteen van start gaan, eigenlijk mocht deze bij 500 posts al op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik wel eerst antwoord op mn vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Eerst mijn systeem

Gigabyte 8knxp
P4 3.4@stock
Twinmoss 2x512MB dual channel gegeugen
Asus 6800LE 12x1,6vp
Audigy 2ZS
NEC DVD-brander
LG DVD speler
Maxtor 80GB intern
Floppy drive
Lian Li pc-61
Topower 370W

overclocken kan ik niet (geen verstand van) misschien dat ik me hier nog weleens in verdiep, maar dat is pas van latere zorg!

Ik speel veel FM2005, en af en toe eens spellen zoals Dungeon Siege II, Warhammer DoW, Warcraft III.

Ik vindt dat die topower een enorme herrie maakt. Ik vraag me dus af wat voor een voeding heb ik nodig, hij moet vooral stiller zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door el-jorge op 07-09-2005 10:33 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:49:
mag ik wel eerst antwoord op mn vraag? :P
Tuurlijk :)

Aangezien je niet zo veel randapparatuur hebt, moet je met 430W kunnen volstaan. Zorg dan het liefste wel voor een voeding met een hele dikke 12V lijn. De Cooler Master Real Power bijvoorbleed heeft op 450W maar 2x 10A op de 12V lijn, en je kunt dan met twee 7800GT's in de knoop komen.
el-jorge schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:03:
Eerst mijn systeem

Gigabyte 8knxp
P4 3.4@stock
Asus 6800LE 12x1,6vp
Audigy 2ZS
NEC DVD-brander
LG DVD speler
Maxtor 80GB intern
Floppy drive
Lian Li pc-61
Topower 370W

Ik speel veel FM2005, en af en toe eens spellen zoals Dungeon Siege II, Warhammer DoW, Warcraft III.

Ik vindt dat die topower een enorme herrie maakt. Ik vraag me dus af wat voor een voeding heb ik nodig, hij moet vooral stiller zijn?
Het wattage is goed, voor geluidsmetingen verwijs ik je naar een grote PSU Roundup van Toms Hardware.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:20:
[...]

Tuurlijk :)

Aangezien je niet zo veel randapparatuur hebt, moet je met 430W kunnen volstaan. Zorg dan het liefste wel voor een voeding met een hele dikke 12V lijn. De Cooler Master Real Power bijvoorbleed heeft op 450W maar 2x 10A op de 12V lijn, en je kunt dan met twee 7800GT's in de knoop komen.
Ik zit nu te kijken op alternate.. daar heeft ee coolermaster van 450 watt dit:

+3,3V 20 A
+5V 25 A
+5Vsb 2 A
-12V 1 A

wat houdt dat - en + in?
bij de 550 staat er namelijk ook nog +12V bij..

Zou je me kunnen adviseren welke ik moet kopen aan de hand van je eigen ervaring/ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Eerst mijn systeem

Gigabyte 8knxp
P4 3.4@stock
Asus 6800LE 12x1,6vp
Audigy 2ZS
NEC DVD-brander
LG DVD speler
Maxtor 80GB intern
Floppy drive
Lian Li pc-61
Topower 370W

overclocken kan ik niet (geen verstand van) misschien dat ik me hier nog weleens in verdiep, maar dat is pas van latere zorg!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:20:
Het wattage is goed, voor geluidsmetingen verwijs ik je naar een grote PSU Roundup van Toms Hardware.
Beankt voor het snelle antwoord, ik zal dat ook eens gaan doornemen.
Ik heb nu net ff snel ook al wat voedingen gezocht waarvan ik denk dat ze stil zijn op basis van wat zoekwerk hier.
Het gaat om de volgende, en welke zou je aanraden?

Nexus 350W of 400W
Antec Truepower 2.0 380W
Tagan TG-420-U02 420W
Tagan TG-380-U01 380W

[ Voor 56% gewijzigd door el-jorge op 07-09-2005 10:35 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:28:
[...]

Ik zit nu te kijken op alternate.. daar heeft ee coolermaster van 450 watt dit:

+3,3V 20 A
+5V 25 A
+5Vsb 2 A
-12V 1 A

wat houdt dat - en + in?
bij de 550 staat er namelijk ook nog +12V bij..

Zou je me kunnen adviseren welke ik moet kopen aan de hand van je eigen ervaring/ideeën? :)
De -XXV lijnen worden vrijwel niet gebruikt, vandaar dat er ook maar heel weinig vermogen op zit. Belangrijkste lijn tegenwoordig is de 12V lijn, waar je processor vanaf snoept, maar ook zeker je videokaarten. 2x een 7800GT zal dan ook wel een beroep doen op je 12V lijn.
Uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen, en dan spelen andere zaken dan vermogen een rol. Uiterlijk is ook belangrijk, evenals de prijs.
Een voeding die ik zelf wel mooi vind is de Enermax Noisetaker. Deze heeft zelfs op de <400W modellen een erg sterke 12V lijn. Voor jou zou de EG425AX-VE (420W) goed zijn, deze kost 82 euro.

Overigens ontbreekt een -12V lijn bij veel moderne voedingen.
el-jorge schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:32:

[...]

Beankt voor het snelle antwoord, ik zal dat ook eens gaan doornemen.
Ik heb nu net ff snel ook al wat voedingen gezocht waarvan ik denk dat ze stil zijn op basis van wat zoekwerk hier.
Het gaat om de volgende, en welke zou je aanraden?

Nexus 350W of 400W
Antec Truepower 2.0 380W
Tagan TG-420-U02 420W
Tagan TG-380-U01 380W
Zowel Antec als Tagan zijn gerenommeerde merken, dus je moet zelf kiezen adhv prijs en uiterlijk. Nexus ken ik zelf maar vaag, maar dat wil niet zeggen dat het een slecht merk is.

Overigens; dit geldt voor iedereen:
Ik weet dat het best moeilijk kan zijn om een goede voeding uit te zoeken, het is namelijk een stuk minder eenduidig dan een processor of videokaart. Iedereen wil weer wat anders, vind wat anders mooi, etc., er is niet één voeding met de beste prijs/kwaliteit. Daarom kan ik ook niet echt zeggen "Je moet die of die voeding nemen". Voor een enkele keer doe ik dat hierboven wel, maar ik ga niet bij elke configuratie die hier wordt neergeplempt kijken welke voeding er precies bij aansluit.
Ik verwacht toch wel enigzins dat mensen zelf kijken, net zoals Eraser. Overigens heb ik ook maar weinig zin om overal een wattage op te plakken. Vaak komen er vrijwel identieke configuraties langs, en je kunt best eventjes het topic doorscrollen om te kijken of er iets is wat bij de jouwe in de buurt komt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Voor mij is nog steeds het verschil tussen 1 of 2 12V trails onduidelijk. Gisternacht heb ik alle posts even doorgenomen en flink wat gegoogeld, heb echter nog maar weinig info kunnen verzamelen.

Ik vraag me af of je beter een voeding kan aanschaffen met 1 sterke 12V
trail (bijvoorbeeld 18A op V12 met 400W Zalman ZM400B-APS) of dat het ook zou kunnen met
twee minder sterke 12V trails (bijvoorbeeld 12A voor 12v1 en 10A voor 12v2 met 450W
Coolermaster RS-450-ACLY, retail). (Hangt waarschijnlijk af wat je met je systeem wilt doen: in mijn geval: athlon XP 3000+ skt A, 2*1 Gig DDR3200, 1HD, 6800gt)

Wat is het verschil tussen 1 of 2 12V trails. Ik heb begrepen dat met 2 trails
er een aparte stekker is voor de cpu (als je een intel proc hebt tenminste). Ik
heb AMD (socket A), heb ik dan niets aan die tweede trail? Klopt het dat ik in
dat geval maar 1 trail kan gebruiken? Dat zou vreemd zijn, omdat dan de helft
van het vermogen van de voeding ongebruikt blijft (waarschijnlijk is dit een hele domme opmerking). Of werkt dit totaal anders in electronicawereld? Ik weet het niet. Wie wel?
Let me know.

Cheers,
LEo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweede rail levert de stroom voor je processor, als die een zogenaamde "P4" stekker heeft. Dit zijn sowieso alle P4's, en alle Athlon 64's. Of SocketA ook zo'n aansluiting heeft weet ik niet, maar dat kun je wel zien aan je moederbord.

Eén rail van 18A is trouwens niet echt sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Heeft iemand dan ook nog antwoord op mijn vraag voordat dit topic gesloten wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@norris92:
waarom 2 apparte 12V rails goed is: in de meeste gevallen is het bij zulke voedingen zo, dat het moederbord en de proccesor snoepen van de eerste rail, en dat de andere connectoren (schijven en SLI connectoren) op de 2de rail staan. Het voordeel is, dat als je ene rail zwaar belast wordt, en het niet meer kan trekken, waardoor het +12V voltage gaat zakken, dat de andere omdat die hiervan onafhankelijk is geen hinder gaat ondervinden waardoor de apparatuur die hierop staan nog wel kunnen verderwerken. 2 apparte 12V railen wordt pas interessant bij de zwaardere voedingen omdat je anders met nog 2 kleine flutrailtjes zit, waarvan er 1 sowieso snel gaat overbelast worden...

@DXR-Tank
Zoals Jan al zei: je hebt een mega zware 12V lijn nodig. eventjes samenvatten: een 3500+ overklokt en 2 7800GT'en in SLI (eventueel ook overklokt) gaat 12V zuipen dat het niet meer mooi is om aan te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernaar schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:44:
Heeft iemand dan ook nog antwoord op mijn vraag voordat dit topic gesloten wordt? :)
350W is heel erg krap. Het trekt het denk ik net, maar met een 7800GTX niet meer.
Ik denk dat je beter een degelijke kast kunt uitzoeken zonder voeding en die dan los kopen. Je kunt ook voor de Antec Sonata II gaan, dat is een zeer degelijke kast (midtower) en er zit een kwaliteitsvoeding van Antec in, 450W. Dat moet ruim voldoende zijn om je systeem te trekken.
De kast kost inclusief voeding 108 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Systeem
Asus A7V880 (VIA KT880)
AMD 2000+ (Palomino)
2x 256MB geheugen
Pioneer 16x DVD drive (slot in)
LiteOn 32x@48x CD brander
Hitachi Deskstar 80GB
Maxtor 15GB (vijf jaar oud)
Voodoo5 5500 (heeft externe molexaansluiting en is 3,3 volt kaart)

Doeleinden
Normaal gebruik, staat overwegend overdag (hele dag) aan, draait dan Folding. Wordt vaak gebruikt voor encoderen met CCE, Xvid of Nero Digital.

Overclocken
Ben ik wel van plan, omdat KT880 daar zeer geschikt voor schijnt te zijn.

Voltages
Deze heb ik nog niet

Ik heb op dit moment een 300Watt Enermax voeding liggen en een 350Watt Qtec. De eerste zat er in toen mijn vorige systeem eruit klapte en ben dus een beetje huiverig dat die mijn nieuwe moederbord op de een of andere manier molt. Het systeem waar deze voeding in hing:

Oude systeem
Abit KT7-RAID
Athlon 800@~840
2x128MB+1x256MB SDRAM
Voodoo5 5500
Terratec Xfire
2x Maxtor 15GB in RAID
Hitachi Deskstar 80GB
Realtek Netwerkkaart
Pioneer DVD speler
Liteon Brander

Het verhaal:
Ik dacht dus dat ik er teveel hardware in had hangen en dat mn voeding eruit geklapt was. Dus ik een goedkope Qtec halen als vervanging, maar daarmee werkte het systeem ook niet, dus ben er vanuit gegaan dat moederbord nokkie was en heb een nieuw moederbord gekocht (proc had ik nog)..

Ik zit nu dus met drie opties:
1. Oude 300Watt Enermax erin hangen; kan hier iets mee gebeurd zijn?
2. Nieuwe 350Watt Qtec erin hangen
3. Nieuwe voeding met (a) meer vermorgen en (b) van beter merk kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Buggle op 07-09-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Q-Tech kun je beter weggooien.

Je moet ergens de maximale waardes kunnen vinden, die 350W slaat op de piekwaarden. In principe moet de 300W Enermax het wel trekken. Het lijkt me waarschijnlijker dat een component van je andere systeem de schuldige is, dan de voeding.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Thx voor de antwoorden!

Even nog een wild idee. >:) Ik zat te denken aan de aanbieding van Paradigit: CoolerMaster Extreme Power 430 Watt RS-430-PMAR/P (Euro 40,-) om mijn systeem (Asus A7v600-X, XP3000+ (sktA), 2*1 Gig DDR3200, 6800GT) te voorzien van stroom. (moet genoeg zijn voor dit systeem, zoals ik andere posts met dergelijke systemen heb gezien)

Deze voeding heeft echter 2 12V rails (14A en 15A). Zoals te zien in de handleiding op de coolermaster site wordt de 12V2 rail alleen gebruikt voor de CPU 4 pin connector. Aangezien ik geen nieuwe a64 of P4 zou de 12V2 in mijn geval ongebruikt blijven en moet alles slurpen van die 14A op de 12V1. Right?

Als ik nou eens die 4pin CPU connector erafknuppel en er een molex opzet (uiteraard wel goed aangesloten met een 5V lijn er nog bij, zie handleiding coolermaster), zou ik die dan niet mooi kunnen gebruiken voor de 6800GT. Die heeft dan een mooie prive 12V2 met 15A, meer dan genoeg.

Wie vindt dit een grappig idee? Of is het belachelijk 8)7 .

Cheers,
LEo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

norris92 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:19:
Thx voor de antwoorden!

Even nog een wild idee. >:) Ik zat te denken aan de aanbieding van Paradigit: CoolerMaster Extreme Power 430 Watt RS-430-PMAR/P (Euro 40,-) om mijn systeem (Asus A7v600-X, XP3000+ (sktA), 2*1 Gig DDR3200, 6800GT) te voorzien van stroom. (moet genoeg zijn voor dit systeem, zoals ik andere posts met dergelijke systemen heb gezien)

Deze voeding heeft echter 2 12V rails (14A en 15A). Zoals te zien in de handleiding op de coolermaster site wordt de 12V2 rail alleen gebruikt voor de CPU 4 pin connector. Aangezien ik geen nieuwe a64 of P4 zou de 12V2 in mijn geval ongebruikt blijven en moet alles slurpen van die 14A op de 12V1. Right?

Als ik nou eens die 4pin CPU connector erafknuppel en er een molex opzet (uiteraard wel goed aangesloten met een 5V lijn er nog bij, zie handleiding coolermaster), zou ik die dan niet mooi kunnen gebruiken voor de 6800GT. Die heeft dan een mooie prive 12V2 met 15A, meer dan genoeg.

Wie vindt dit een grappig idee? Of is het belachelijk 8)7 .

Cheers,
LEo
Op zich een goed idee, maar ik zou zeker niets onherroepelijk veranderen aan je voeding, zorg dat je terug kan gaan naar de originele vorm. Je kan misschien wel aan een verloopstukje geraken: van 8 pins dual CPU power EPS12V connector naar 4 pins 12V CPU power connector. Knip dan de kabeltjes over, en soldeer dan een molex connector op het 4pins uiteinde. Voila: een eigen verloopstukje gemaakt van 4pins 12V CPU power naar molex. Moet je niet aan je voeding zelf gaan liggen knoeien...
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.se/common/usercontrols/common/productdata/products/images/Source/I273159.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disco stu, die tweede 12V lijn, hoe loopt die nou? Via de ATX2 stekker (24 pins) of gewoon via de P4 stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Geniaal idee! Ben nu op zoek waar ik zon ding zou kunne vinde...
btw er is dan ook nog een verloop nodig van bijv. 1*4pins molex naar 2*4pins molexjes (hiermee bedoel ik gewone molex, niet sata). Hiervan moet je er dan nog 1 cutten om een 5V in je samengestelde molex te krijgen. De 4Pins CPU connector is nl. alleen 12V en Ground. (dit laatste verloopje is niet moeilijk te vinden)

@Jan
Zoals begrepen heb uit de handleiding van coolermaster zit in de 24pin connector geen tweede rail. De 12V pinnen in de 24pin connector zijn allemaal afkomstig van 12V1.

Cheers,
LEo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

norris92 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:02:
Geniaal idee! Ben nu op zoek waar ik zon ding zou kunne vinde...
btw er is dan ook nog een verloop nodig van bijv. 1*4pins molex naar 2*4pins molexjes (hiermee bedoel ik gewone molex, niet sata). Hiervan moet je er dan nog 1 cutten om een 5V in je samengestelde molex te krijgen. De 4Pins CPU connector is nl. alleen 12V en Ground. (dit laatste verloopje is niet moeilijk te vinden)
Ik weet nu niet of een grafische kaart, ook van de 5V lijn van een molex gebruikt, maar als dat zo is kan je het inderdaad zo oplossen. Dan heb je een volwaardige moex-connector die je eventueel kan gebruiken voor nog ander dingen ook.

@Jan: voor zover ik weet
Van de eerste rail wordt gebruik gemaakt door de moederbordconnector en de 4pins 12V CPU power connector.
Van de tweede rail wordt gebruikt gemaakt door schijven, fans, SLI-connectoren, kortom al de rest.
-> zo is het allenszins bij de enermax voedingen, maar dit kan afhangen van voeding tot voeding of merk tot merk. Zoek daarvoor best eens of je hierover iets in de handleiding kan terugvinden of op een schema ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

DaOverclocker

Overclocker for life...

Even ter aanvuling op mijn review over de Hiper Type R 580 watt Modular, er zitten hier wel 2 aansluitingen bij voor pci-express. Deze voeding is dus zeker SLI ready!!

ps. voor Roderick ;) (las je mail...)
Deze voeding bevalt trouwens uitstekend, veel stabieler als mijn vorige 300w Fortron voeding.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaOverclocker schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:56:
Even ter aanvuling op mijn review over de Hiper Type R 580 watt Modular, er zitten hier wel 2 aansluitingen bij voor pci-express. Deze voeding is dus zeker SLI ready!!

ps. voor Roderick ;) (las je mail...)
Deze voeding bevalt trouwens uitstekend, veel stabieler als mijn vorige 300w Fortron voeding.
Dat is idd zo bij de nieuwe revisie, oudere versies zijn nog wel verscheept met maar één PCI-E connector. Op zich geen ramp, aangezien je bij elke SLi geschikte kaart een verloopje Molex --> PCI-E kaart krijgt, maar het is zo wel een stuk netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolgen in
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Willen zoveel mogelijk mensen de topicstart van deel 13 eens nakijken op schoonheidsfoutjes, spelingsfoutjes, inhoudelijke foutjes/tekortkomingen, technische foutjes, onduidelijkheden of zaken die ik slecht heb uitgedrukt/uitgelegd?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^^ :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de volledige startpost (bezint) voordat je post (eer ge begint).
Geef zoveel mogelijk info in je post. Bijv. voltages van je huidige voeding etc.