Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.799 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79361

Een paar weken geleden heeft de antec true power 550w het opgegeven.
Geen echte problemen, na het shutdown leggen van de pc en de verhuizing," voeding is dus van de 230V afgeweest" geen leven meer.
De voeding was op dat moment ongeveer 3,5 jaar oud.
Ik heb de voeding open geschroeft en de zekering was defect, nieuwe geplaatst en onder spanning gezet.
Resultaat , zekering 16 A van de groepenkast eruit.

Opgegeven dus en op zoek naar een nieuwe voeding.

Na wat zoekwerk en info bij wat zaken kwam ik uit op een OCZ 600adj.

Prijzige voeding maar wel 600W en gedurende 60 sec 700W piek.

Misschien wel overkill.

In de systeem kast "Chieftec big tower "hangen 6 schijven en een sata swap rack.
Ook een DVD brander met een DVD rom en nog wat andere pci kaarten.
P4 2,66 Ghz met 1024 Mb geheugen ,de plank is een Aopen ax4spe-un.
Het geheel draait nu een paar weken en ik moet zeggen, hij is geruislozer als de antec voeding.
En ook stabieler met zijn uitgangsspanningen.
Wat ik al eerder had gemeten met een stroomtang is dat het opstarten veel stroom vergt.
Als de boel draait kan ik het ook af met een 400W voeding.
Hier wat spec's van de voeding:

175x150x86 mm
23 dBA @ 60% load
200~240Vac 10/6a
600W: +3.3V(28A), +5V(46A), +12V1(20A), +12V2(18A)
Overvoltage/Short-Circuit protection
Independent adjustable 3.3V/+5V/+12V rails.

OCZ PowerWhisper™ Technology
OCZ PowerFlex™ individually adjustable power rails with LED indicators.
OCZ ConnectAll™ universal connector. (ATX, BTX, SATA, P4 and EPS12V)
ATX12V 2.01
OCZ PowerShield™ power leads
ActivePFC
5 year warranty backed by OCZ’s exclusive PowerSwap™ replacement program***. No more endless return-for-repair loops!
***We offer 3-year unlimited warranty supported by OCZ Technology’s exclusive PowerSwap™ program with proof of purchase; additional 2-year limited warranty covers repair (Customer is responsible for shipping costs to return thier PSU to OCZ).

Kortom een goede voeding vind ik zelf en garantie tot 5 jaar.
Zie dit niet als een promotie voor het product maar als info.

Grt Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik heb nu een Enermax 365Watt voeding, maar omdat ik steeds meer meuk in m'n kast hang, vraag ik me af of dat nog wel voldoende is.

Opsomming:
Gigabyte GA-8KNXP (Rev 2.x)
Intel Pentium 4 2.4GHz (wordt 3.4GHz)
2x512 + 4x256MB geheugen (Samsung)
Ati 9600XT (Wordt Asus V9999GE)
Creative Audigy 1
3Ware Escalade 7000-2
Promise TX2 133
2x200GB Maxtor (RAID1)
36GB WD Raptor (S-ATA)
80GB WD Caviar (S-ATA)
Asus DVD-E616 lezer
Pioneer slede-in DVD lezer
Plextor PX-W4012A CD-Brander
Plextor PX-716A DVD-Brander
6 Enermax 80mm fans

Aan de USB poorten hangt alleen passief m'n Microsoft Natural keyboard pro, de rest heeft voeding van zichzelf.

Ohja, die Enermax krijgt een hele mooie ingangsstroom door mijn APC Back-UPS Pro 1000.

Vind mijn Enermax 365 watt het nog allemaal gezellig of gaat ie binnenkort de geest geven als ik die V9999GE erbij prik?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 23-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149323

Systeem
*AMD Athlon 64 3000+ Venice S939 boxed
*Mobo: ASUS A8N-SLI met Zalman NB47J koeler erop.
* 2 x 512 MB PC3200 DDR CL2 Kingston HyperX
*Gigabyte Geforce 6600 GT GV-NX66T128 VP
*Nec DVD-RW ND-2500A
* 2 x Western Digital Caviar WD2500BB (7200Rpm, 2Mb, Ata 100)
*Noname CD-ROM
*Behuizing/Voeding; Antec Sonata (380W TruePower) incl. 120 mm fan achterkant kast

uitbreidingen die ik misschien bijkoop in de toekomst:
- WD Raptor 740GD
- 6-in-1 cardreader
- harde schijfkoelers
- 120mm fan in voorkant kast
- in verre toekomst misschien nog een 2e videokaart.

Gebruiksdoeleinden:
Office, photoshop ,flash, internet (veel downloaden),Films via tv-out kijken, video decoderen/rippen enz, af en toe gamen (UT2004), 3D ontwerpen (ProE e.d.)

Overklokken
Misschien ga ik mijn systeem nog overklokken, maar niet extreem.

Vraag
Kan deze voeding van Antec mijn systeem makkelijk/moeilijk aan?
Kan de voeding het ook aan met de uitbreidingen zonder die extra videokaart?
En met de videokaart?
Is deze voeding wel een beetje stil? (in reviews kwam deze kast met voeding er op zich redelijk uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152453

Systeem
*AMD Sempron 64 2800+
*Mobo: Gigabyte K8NE S754 nForce4
* Corsair 512 DDR400 Value Select
*MSI Geforce 6600GT - NX6600GT-TD128E
*Nec DVD-lezer
*Western Digital Caviar 80 Gb S-ATA
*Noname CD-ROM
*Behuizing/Voeding; Standaard Case

Gebruiksdoeleinden:
Films kijken,wat gamen en internet

Overklokken
Niet

Vraag
Ik dacht om een Aopen 300W PSU Ultra Silent 120mm fan erin te steken omdat hij vrij goedkoop is en toch vrij stil is.
Maar is 300W wel genoeg voor deze pc ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 152453 op 23-08-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134496

Anoniem: 134496 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:17:
[...]
nou ik hang er niet veel aan.
1 hardeschijf 2x 512 ram en geforce 6800GT en amd 3400+ (2,4)newcastle en een card reader.
dat is het. niet veel dus.

ik heb nu deze:
http://www.paradigit.nl/pdf/10009125v.html de 300watt versie met op de 12 v lijn 15 amper.

wat zal ik nou doen vervangen of die 300 watt versie houden?
ik heb wel in game lage fps maar mijn voedings waardes zijn wel goed .

alle 2 de voedingen(300 watt en 400 watt) zijn van het merk fortron.
kan iemand mij een advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Afbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/tagan.png

Inleiding
Ik heb nu al enkele weken een Tagan TG430-U15 in bezit. Ik heb een aantal weken gewacht met het schrijven van een mini-review aangezien ik eerst deze voeding een tijdje wou gebruiken voordat ik een oordeel zou vellen.

Specificaties voeding
TG430-U15 (EASYCON)
  • ATX 2.01, ATX 1.3 compatible
  • 2 12V rails
  • 120mm fan
  • Uitneembare interne voedingskabels
  • universele connectoren 20 of 24pins en 4 of 8pins
What's in the box
  • De voeding zelf
  • Een boekje
  • Wat schroefjes, dopjes en andere frutsels
  • Een hoop aansluitbare kabels waaronder;
  • Twee EMI beschermde PCI-Express connectoren en
  • Twee EMI beschermde molex connectoren en
  • Vier Sata connectoren
Voor de rest van de inhoud zie het volgende pdf document: http://tagan.com/pages/pr...430-U15_Tagan_UK_mini.pdf

Specificaties computer
Videokaart: Ati Radeon AIW 9800se 256bit
Moederbord: Asus p4p800 deluxe
Processor: Intel PIV 2.6C
Geheugen: 4x 256mb pc3200/pc3500 Corsair XMS geheugen Dual Channel
DVD-brander: Nec ND-3540
2 led casefans en een Processorkoeler (Coolermaster Aero 4 Lite).

Voltages
+12V: 12.1~12.2
+3.3V: 3.4
+5V: 5.0~5.1

Mijn mening
Ik ben er uiterst tevreden mee, ondanks dat mijn eerste exemplaar al kapot bleek te zijn. Het tweede exemplaar werkt perfect en het is echt super dat je de kabels die je niet nodig hebt eruit kan halen. Je krijgt er allemaal mooie degelijke kabels bij die gedraaid zijn en voorzien is van een stoffen omhulsel. Dit alles zorgt ervoor dat er in de kast een goede airflow behaald kan worden. De 12mm fan is niet te horen, dus de voeding zorgt niet voor overlast. Verder is het een hele stabiele voeding in mooi zwart (dit is echt een verbetering ten opzichte van al die grijze, witte en beige voedingen). Er zit een aardekabel bij en de stroomkabel naar het stopcontact heeft vergulde stroomcontactpunten en is ook shielded. Het is zeker het geld waard wat je ervoor betaald en ik kan het zeker iedereen aanraden.

pricewatch: Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e) 480watt
pricewatch: Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) 530watt
pricewatch: Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) 580watt

Er is geen pricewatch link naar de 430watter, maar ik heb de mijne van alternate vandaan: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN4G10&

Als er nog vragen en/of tips zijn kan je altijd contact opnemen met mij via email/msn of via dit topic. Als er nog aanvullingen nodig zijn hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 24-08-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
^^ Klinkt goed, die van mij (480Watt) komt morgen binnen. 8)

Als je je PC belast hoor je de 120mm fan dan? Is het dan een herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
theovds schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Voorzover ik het heb weten te belasten niet. Al is dit niet echt totaal objectief, aangezien ik een chieftec lawaaimakende voeding ben gewend en tot nu toe heb ik mijn computer niet echt belast, met spellen misschien maar dan staat altijd het geluid aan. Helaas kan ik op dit moment het heel slecht testen aangezien er maar een gf2mx videokaart in heb zitten. Daarnaast heb ik ook niet echt genoeg onderdelen om de 430watt vol te gebruiken, maar voorzover heeft de voeding niks in de buurt van lawaai geproduceerd. Het geluid is op dit moment zelfs zo zacht dat het moeilijk is te onderschijden waar het geluid vandaan komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

babba schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:22:
Misschien een domme vraag dit, maar stel ik plaats een 300W voeding in een computer waar eerst een 100W in zat, gebruikt hij dan automatisch meer stroom :? :+

Zo nee, waar kun je 100W voedingen (liefst fanless) krijgen want ik kan in de pricewatch/google/enz. niets vinden :+
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Nee, natuurlijk gebruikt ie dan niet ineens meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Anoniem: 34169 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:08:
[...]

Nee, natuurlijk gebruikt ie dan niet ineens meer stroom.
Oke, ik wilde het ff zeker weten :+

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb zojuist een tagan easycon 530 watt binnen :D vette overkill natuurlijk voor mijn systeem, maar ik hou van reserves.

let op, je kan de connectorkabels die je niet gebruikt eruit halen, maar dit zorgt eigenlijk niet voor minder kabelzooi in je computer omdat de kabels die tagan gebruikt over het algemeen dik en lang zijn. dus in veel gevallen heb je zeker niet minder kabelzooi dan bij bijvoorbeeld een aopen of zalman voeding. Wel is deze voeding superstil en hij ziet er gewoon mooi uit :)

Anoniem: 77001

Ik zit met het volgende probleem:

Met de volgende setup heb ik al veel problemen gehad:
Asus a8n SLI deluxe
AMD 64 3500+
Gigabyte gt6800 pci-e
2x Seagate Barracuda 7200.8 250 GB
diverse casefans
dvd brander
cd loopwerk

Ik heb met name problemen gehad in Raid0 en met de Audigy 2 ZS.

Nu weer het volgende. Als ik de pc opstart hoor ik een paar rare piepen achter elkaar. Dit is niet de standaard bios piep! Ik kan het moeilijk plaatsen. Klinkt een beetje als nagels op een schoolbord. In de opstart worden dan niet de IDE schijven gedetecteerd. Dus ook de DVD en CD drives niet. Als ik 'm reset is het over. Dan start ie wel goed op in loopt (liep!) ie helemaal bug en probleemvrij.

Maar nu:
Tijdens bijvoorbeeld het gamen bevriest ineens mijn pc. En weer hoor ik het piepende geluid. Dit is zachter dan de standaard bios piep, maar wel degelijk hoorbaar. Ongeveer een piep van een seconde en dan een seconde stil, piep, stil etc. Dit duurt ongeveer 10 seconden. Mijn pc bevriest dus totaal, maar loopt niet vast. Als het piepen weer weg gaat loopt ie weer als een zonnetje.

Uiteraard weer de hamvraag -> wat is hier aan de hand?

Iemand in een anders topic suggereerde dat ik het hier eens moest vragen, omdat volgens hem deze voeding te licht is:
http://www.ikbenstil.nl/p...1_258&products_id=912

Wat vinden jullie?

Anoniem: 95215

Ik heb op dit moment een Animo Technologies 320watt mATX voeding in mijn Dign-HV5 kast zitten, maar volgens mij kan ik nog wel een iets sterkere (misschien ook stillere) voeding gebruiken. Ik krijg soms namelijk een blauw scherm, wanneer de computer enkele uren aan staat en de videokaart wil zo nu en dan wel eens de melding geven dat hij te weinig stroom krijgt.
Ik zou graag willen weten wat de sterkste mATX voeding is, die ik kan krijgen en waar ik die kan bestellen. Met wat gegoogle kon ik geen sterkere voeding vinden dan de 320watt die ik reeds bezit.
Wat ik mij ook af vraag is of onderstaande systeem meer dan 320watt nodig heeft?

Het volgende systeem bezit ik:
MoBo: Asus A8N SLI Deluxe
Proc: AMD Athlon 64 3200+ Venice
Geheugen: 2x 512MB Kingston
HD: 2 x 250GB Hitachi
DVD-Drive: Samsung DVD Brander 16-speed (type is mij zo onbekend)
Videokaart: XFX GeForce 6800GT PCI-e
TV-Kaart: 1x Hauppauge PVR MCE500 (kaart met 2 tuners)

Anoniem: 96967

Systeem
Dit zal over een maand het systeem worden:

AMD Athlon 64 3000+ S939 Venice core
Asus A8N-E
1GB (2*512) Twinmos of Corsair DDR PC 3200
--------------------------------
Terratec Phase 22 (geluidskaart die ook wordt gebruikt voor recording)
Dual-head PCI-E videokaartje gebaseerd op ATI (nog onbekend welk)
D-link DWL-G520+ Draadloze netwerkkaart
-------------------------------
80 GB SATA schijf van WD
Lite-On DVD Brander
Diskettestation

Doeleinden
Voor office werk, webdesign en home-recording, staat meestal enkel 's avonds aan (uitzonderingen daargelaten)

Overclocken
Overklokken is niet echt belangrijk, maar aangezien die venice-dingen wel leuk overklokken zou ik dat op termijn wel eens proberen... Maar als dat veel uitmaakt voor de prijs dan niet nee.

Nu zit er een 280 watt zo goed als merkloze voeding (Lynek ofzo) in de kast die ik voor 5 € kon krijgen, denk niet dat die volstaat.

Ik zou graag weten in welke richting ik moet denken van wattages

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 20:33
Anoniem: 96967 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:37:
Systeem
Dit zal over een maand het systeem worden:

AMD Athlon 64 3000+ S939 Venice core
Asus A8N-E
1GB (2*512) Twinmos of Corsair DDR PC 3200
--------------------------------
Terratec Phase 22 (geluidskaart die ook wordt gebruikt voor recording)
Dual-head PCI-E videokaartje gebaseerd op ATI (nog onbekend welk)
D-link DWL-G520+ Draadloze netwerkkaart
-------------------------------
80 GB SATA schijf van WD
Lite-On DVD Brander
Diskettestation

Doeleinden
Voor office werk, webdesign en home-recording, staat meestal enkel 's avonds aan (uitzonderingen daargelaten)

Overclocken
Overklokken is niet echt belangrijk, maar aangezien die venice-dingen wel leuk overklokken zou ik dat op termijn wel eens proberen... Maar als dat veel uitmaakt voor de prijs dan niet nee.

Nu zit er een 280 watt zo goed als merkloze voeding (Lynek ofzo) in de kast die ik voor 5 € kon krijgen, denk niet dat die volstaat.

Ik zou graag weten in welke richting ik moet denken van wattages
toon volledige bericht
Een A-merk(Antec, Coolermaster, Zalman): rond de 400Watt:)
een B-merk(sweex, Qtec, huntkey): ronde de 500 watt wil je een beetje stabiele lijnen hebben

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

• dev icey
Wouter!! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:50:
[...]

Een A-merk(Antec, Coolermaster, Zalman): rond de 400Watt:)
een B-merk(sweex, Qtec, huntkey): ronde de 500 watt wil je een beetje stabiele lijnen hebben
Ik zou eerlijk gezegd niet een sweex of Qtec voor zo'n computer aanraden, hoeveel watt ze ook hebben. Wattage is niet alles, het gaat ook nog om de rest van de voeding. Dit soort B-merk voedingen zie ik eerder in een low budget systeem met een simpele celeron, 256mb geheugen en een 60gb harde schijfje met onboard graphics zitten. Ik raad echt een A-merk voeding aan, aangezien je voeding misschien een van de onderdelen is waar je niet moet op besparen. Een groot deel van de hardwareproblemen worden door een slechte voeding veroorzaakt.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

lijkt alsof je problemen heb met je hardeschijf. Ik zou deze maar voor de zekerheid goed testen met diagnostic tools en ook je voltage's in de gaten houden

en het systeem van bram. ik heb een soortgelijk systeem alleen dan met 4 hardeschijven en geen geluidskaart. Hiervoor had ik een aopen 350W (FSP group voeding) en deze trok het in principe makkelijk. deze was ook stabiel met overclocken, (ok mijn overclock was niet spectaculair 9*250 en 4x htt liep stabiel)

[ Voor 35% gewijzigd door randje op 25-08-2005 23:12 ]

• dev icey
Anoniem: 77001 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:08:
Maar nu:
Tijdens bijvoorbeeld het gamen bevriest ineens mijn pc. En weer hoor ik het piepende geluid. Dit is zachter dan de standaard bios piep, maar wel degelijk hoorbaar. Ongeveer een piep van een seconde en dan een seconde stil, piep, stil etc. Dit duurt ongeveer 10 seconden. Mijn pc bevriest dus totaal, maar loopt niet vast. Als het piepen weer weg gaat loopt ie weer als een zonnetje.

Uiteraard weer de hamvraag -> wat is hier aan de hand?

Iemand in een anders topic suggereerde dat ik het hier eens moest vragen, omdat volgens hem deze voeding te licht is:
http://www.ikbenstil.nl/p...1_258&products_id=912

Wat vinden jullie?
Heb je al een diagnostic programma van je harde schijf gedraait en memtest? Heb je al geprobeerd hardwarecomponenten uit te sluiten? Daarnaast wat zijn je voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de sterkste mATX voeding die er verkrijgbaar is?
Ik heb nu een 320watt mATX, maar dit is net iets te weinig voor mijn systeem.

Ik kon op het Internet een Torica 350watt mATX-voeding vinden, maar zoek het liefst iets met nog meer watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 08:26

Aight!

'A toy robot...'

Systeem:

AMD Athlon 64 3200+
1024 (2x512) PC/3200 Twinmos Speed Premium
X850XT (Was eerst een 6600GT)
DFI nf 4 SLI-D
Maxtor Diamond Max 9 120 GB (IDE)
Maxtor Diamond Max 9 160 GB (SATA)
Antec True Power 380 Watt
Nec 3500

Wat ik ermee doe, en wil gaan doen:
Ga waarschijnlijk nog een HDD kopen, en een X2 3800+.
Overlocken wil ik ook wel, maar geheugen hadden ze fout geleverd door een bepaalde winkel, dus dat zit er wel in maar niet al te hoog. Ben dus ook een gamer en hij staat ongeveer 24/7 aan.

Mijn huidige voltlijnen zijn:
CPU Core 1.52 V
+5 V Standby 5.03 V
VBAT Batterij 3.07 V
+3.3 V 3.25 V
+5 V 4.95 V
+12 V 11.84 V
+5 V Standby 5.03 V

Dit wel in idle stand.

Prijs van een nieuwe voeding:
Tja rond de 100, liefst zo laag mogelijk, ik had al gehoord dat Tagan een goede keus was.
Wat er bij ook voornamelijk ook omgaat, is dat ik de Pci-E connectors heb, en stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat ik mij afvraag. Is er nog een verschil tussen de Tagan u-22 en u-15 behalve de kabels die je bij de u-15 los kan halen? Want toen ik de u-22 kocht, ging ik liever voor deze en niet voor de u-01 want hij was in enkele opzichten beter.

En aangezien de u22 hoger genummerd is, lijkt het mij voor de rest ook een voeding op de rest iets hoger scoort dan de u15(behalve dan de kabels die je niet los kan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Anoniem: 95215 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:07:
Wat is de sterkste mATX voeding die er verkrijgbaar is?
Ik heb nu een 320watt mATX, maar dit is net iets te weinig voor mijn systeem.

Ik kon op het Internet een Torica 350watt mATX-voeding vinden, maar zoek het liefst iets met nog meer watts.
Meestal is het niet de bedoeling, dat als je niet snel genoeg antwoord op je vraag krijgt, het topic gaat kicken. Maar om antwoord te geven op je vraag, voorzover ik weet zijn er voor mATX voedingen geen hoge wattages verkrijgbaar. Ook heb ik begrepen dat een mATX voeding van een x aantal watt meer hardware aan kan dan een vergelijkbare ATX variant met hetzelfde wattage. Ik weet hier helaas weinig vanaf dus pin me er niet aan vast, maar post eens je huidige voltages, dan zie je of je een nieuwe voeding nodig hebt of niet.
ToFast schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:22:
Wat ik mij afvraag. Is er nog een verschil tussen de Tagan u-22 en u-15 behalve de kabels die je bij de u-15 los kan halen? Want toen ik de u-22 kocht, ging ik liever voor deze en niet voor de u-01 want hij was in enkele opzichten beter.

En aangezien de u22 hoger genummerd is, lijkt het mij voor de rest ook een voeding op de rest iets hoger scoort dan de u15(behalve dan de kabels die je niet los kan maken)
De nummering maakt bij de Tagans eigenlijk niks uit, in fact is de u-15 zelfs nieuwer dan de u-22, en doet er zeker niet voor onder. De u-15 heeft 1 12mm fan in plaats van 2 8mm fans, wat een hoop lawaai scheelt. Verder zit er niet echt veel verschil tussen.
Aight! schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:15:
Systeem:

AMD Athlon 64 3200+
1024 (2x512) PC/3200 Twinmos Speed Premium
X850XT (Was eerst een 6600GT)
DFI nf 4 SLI-D
Maxtor Diamond Max 9 120 GB (IDE)
Maxtor Diamond Max 9 160 GB (SATA)
Antec True Power 380 Watt
Nec 3500

Wat ik ermee doe, en wil gaan doen:
Ga waarschijnlijk nog een HDD kopen, en een X2 3800+.
Overlocken wil ik ook wel, maar geheugen hadden ze fout geleverd door een bepaalde winkel, dus dat zit er wel in maar niet al te hoog. Ben dus ook een gamer en hij staat ongeveer 24/7 aan.

Mijn huidige voltlijnen zijn:
CPU Core 1.52 V
+5 V Standby 5.03 V
VBAT Batterij 3.07 V
+3.3 V 3.25 V
+5 V 4.95 V
+12 V 11.84 V
+5 V Standby 5.03 V

Dit wel in idle stand.

Prijs van een nieuwe voeding:
Tja rond de 100, liefst zo laag mogelijk, ik had al gehoord dat Tagan een goede keus was.
Wat er bij ook voornamelijk ook omgaat, is dat ik de Pci-E connectors heb, en stil is.
toon volledige bericht
Ik twijfel wat ik aan zal raden. Aan de ene kant lijkt de voeding zich aardig stabiel te houden, ook al neigt de 12V aan de lage kant. Toch raad ik je wel aan inderdaad een meer vermogende voeding te kopen. De voeding zul je wel zelf moeten kiezen, want zoals ook al in de startpost staat, levert elke A-merk voeding voldoende kwaliteit. Ik heb zelf goede ervaringen met de Tagan U-15 serie, zoals je ook in mijn mini-review kan lezen: dev icey in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 12" Deze heeft 2 emi-shielded PCI-express connectoren en afneembare snoeren. Daarnaast zijn alle tagans mooi zwart vergeleken met andere voedingen.

[ Voor 69% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:23:
[...]

Meestal is het niet de bedoeling, dat als je niet snel genoeg antwoord op je vraag krijgt, het topic gaat kicken. Maar om antwoord te geven op je vraag, voorzover ik weet zijn er voor mATX voedingen geen hoge wattages verkrijgbaar. Ook heb ik begrepen dat een mATX voeding van een x aantal watt meer hardware aan kan dan een vergelijkbare ATX variant met hetzelfde wattage. Ik weet hier helaas weinig vanaf dus pin me er niet aan vast, maar post eens je huidige voltages, dan zie je of je een nieuwe voeding nodig hebt of niet.

[...]

De nummering maakt bij de Tagans eigenlijk niks uit, in fact is de u-15 zelfs nieuwer dan de u-22, en doet er zeker niet voor onder. De u-15 heeft 1 12mm fan in plaats van 2 8mm fans, wat een hoop lawaai scheelt. Verder zit er niet echt veel verschil tussen.
Ow ok ja ik dacht ookal dat de u15 nieuwer was. Ja inderdaad had ik ook liever één 12mm fan gehad. Maar het leuke is dat je hem echt niet hoord alleen als je je oor op 2cm afstand aan de achterkant van je pc doet. Ik kom weliswaar nooit aan he 60% percentage, waarbij hij de fans hoger inschakeld. Ik denk dat dát wel lichthoorbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
ToFast schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:28:
[...]

Ow ok ja ik dacht ookal dat de u15 nieuwer was. Ja inderdaad had ik ook liever één 12mm fan gehad. Maar het leuke is dat je hem echt niet hoord alleen als je je oor op 2cm afstand aan de achterkant van je pc doet. Ik kom weliswaar nooit aan he 60% percentage, waarbij hij de fans hoger inschakeld. Ik denk dat dát wel lichthoorbaar zal zijn.
Ik denk dat toch wel het grootste en enige echte verschil tussen deze twee versies de afneembare snoeren zijn. Door dit systeem was het alleen niet meer mogelijk 2 fans in te bouwen, waardoor ze het vervangen hebben door 1 12mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:55
Ik heb even een vraagje over welke voeding ik moet aanschaffen.

Het gaat om het volgende systeem:
AMD XP 2600+ @3000+ snelheden
Asrock K7S8R3.0 MOBO
1536 Mb Geheugen (3 geheugenbankjes: 1024 - 256 - 256)
Asus 6800GT 128 Mb (DDR2)
Maxtor 200GB HDD
Maxtor 40 GB HDD
NEC 3540 DVD Brander
Aopen CD-RW

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe voeding, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen (BF2 en FS2004) en het "lenen"van DVD's en muziek.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis_k op 26-08-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

Heb je al een diagnostic programma van je harde schijf gedraait en memtest? Heb je al geprobeerd hardwarecomponenten uit te sluiten? Daarnaast wat zijn je voltages?
Mijn vraag is eigenlijk ook door wat zou een pc 10 seconde met gepiep kunnen bevriezen? Wat is dat over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:48:
[...]
Mijn vraag is eigenlijk ook door wat zou een pc 10 seconde met gepiep kunnen bevriezen? Wat is dat over het algemeen?
Beepcodes opzoeken van je MB.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik gedaan, maar makes no sense. Bizarre is ook dat de beeps geen beeps, ze zijn zachter, geen volle bios beepcode (zoals ik wel eens eerder heb gehad). Het aantal beeps dat ie geeft is ook niet te vinden in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 10-05 08:26

Aight!

'A toy robot...'

dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:31:
[...]

Ik denk dat toch wel het grootste en enige echte verschil tussen deze twee versies de afneembare snoeren zijn. Door dit systeem was het alleen niet meer mogelijk 2 fans in te bouwen, waardoor ze het vervangen hebben door 1 12mm fan.
Ik heb dus een beetje rondgekeken, en de U22 heeft wel 48A op de 5 volt lijn en de U15 maar 30A. Maja zal wel niet zoveel uitmaken, allebij aparte 12 volts lijnen, etc.

Dus ik denk dat ik moo voor die U15 ga, 480 Watt kost €92 bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129079

Systeem
AMD Athlon 64 4000+ (2,4 GHz),
Asus A8N-E,
Corsair ValueSelect DIMM 1 GB (2x512 DC),
ATI X800XT ViVo,
250 gig DiamondMax 10,
LG Dvd speler,
NEC 3540A dvd brander,
Casefan AAF,
Floppydrive

Doeleinden
Vooral gamen en ook surfen, office, photosoepen.

Overclocken
Geen ideeen in nog

Heb er een standaard asus h700b kast bij besteld, waar een 400 watt voeding inzit. Genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 129079 op 26-08-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jups genoeg en bedoel je niet een AOpen h700b kast? (ipv asus)

[ Voor 70% gewijzigd door randje op 26-08-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ShellGhost schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:46:
Aangezien m'm huidige voeding, net al de meeste hier, ook op z'n tandvlees loopt ben ik ook op zoek naar een andere...
Ik heb wel een idee welke het gaat worden, maar ik vraag me af hoe je kan zien of weten welke van de 12V rails je gebruikt??
Hoe is trouwens de ervaring met die "losse" aansluitingen op de voeding zelf zodat je geen overbodige draden in je kast hebt???
Sommige doen een beetje fragiel aan...
Maar ik kan me vergissen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128425

mijn systeempje:

p4 2000mhz northwood :'(
g4 mx460 :'(
2x ddr sdram totaal 768 mb :)
+/- 16x dvd rw geval van aopen :)
cdrw 54x32x54 :)

nou en dit zit dus ook een voedingkje met een max output van 250 wattjes. nou maar nu wou ik dus die g4 mx460 inruilen voor een ATI radeon X800 goede ruil zou je zeggen toch?
maar trektmijn voedingkje het wel? want jah in http://www.extreme.outervision.com/index.jsp kom k uit op 254 watjes met die x800 derbij.
nu is mijn vraag kan ik zonder overbodige vlam effecten en kapotte hardware kijken als dit wil, of moet k het ergens afgelegen in een bunkertje probeeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
pokeran schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:13:
jups genoeg en bedoel je niet een AOpen h700b kast? (ipv asus)
Hehe, jeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Anoniem: 128425 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:57:
mijn systeempje:

p4 2000mhz northwood :'(
g4 mx460 :'(
2x ddr sdram totaal 768 mb :)
+/- 16x dvd rw geval van aopen :)
cdrw 54x32x54 :)

nou en dit zit dus ook een voedingkje met een max output van 250 wattjes. nou maar nu wou ik dus die g4 mx460 inruilen voor een ATI radeon X800 goede ruil zou je zeggen toch?
maar trektmijn voedingkje het wel? want jah in http://www.extreme.outervision.com/index.jsp kom k uit op 254 watjes met die x800 derbij.
nu is mijn vraag kan ik zonder overbodige vlam effecten en kapotte hardware kijken als dit wil, of moet k het ergens afgelegen in een bunkertje probeeren?
Zoals in de startpost staat, werken die calculators amper. Ik raad je aan een wat meer vermogende voeding aan te schaffen. Maar welke voeding heb je nu en wat zijn de voltages?
Dennis_k schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:33:
Ik heb even een vraagje over welke voeding ik moet aanschaffen.

Het gaat om het volgende systeem:
AMD XP 2600+ @3000+ snelheden
Asrock K7S8R3.0 MOBO
1536 Mb Geheugen (3 geheugenbankjes: 1024 - 256 - 256)
Asus 6800GT 128 Mb (DDR2)
Maxtor 200GB HDD
Maxtor 40 GB HDD
NEC 3540 DVD Brander
Aopen CD-RW

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe voeding, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen (BF2 en FS2004) en het "lenen"van DVD's en muziek.

Alvast bedankt voor de hulp!
toon volledige bericht
Welke voeding heb je nu en wat zijn de voltages daarvan? Zijn die nog goed, dan is het zonde een nieuwe voeding aan te schaffen.
ShellGhost schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Hoe is trouwens de ervaring met die "losse" aansluitingen op de voeding zelf zodat je geen overbodige draden in je kast hebt???
Sommige doen een beetje fragiel aan...
Maar ik kan me vergissen... :)
Het systeem bij de Tagan U15 serie is zeker niet fragiel, je kan zelfs de voeding aan een aangeplugde molex connecter in de lucht vasthouden. Vergelijk de aansluitingen maar met een atx20/24 en atx4/8 aansluiting voor je moederbord.

Je kan bij de 12v rails voor split en combine kiezen. Bij split hebben je onderdelen geen last van elkaar als 1 lijn beetje onstabiel begint te worden door hoge amperagevraag en combine gebruik je als 1 12v lijn niet voldoende ampere levert voor een onderdeel.

[ Voor 11% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
het systeem dat ik ga kopen:

2x opteron 242 (1.8ghz)
2x Zalman cnu(nogwat) copper coolers
1x Asus k8d (dual opteron)
4x kingston 512mb pc3200 DDR-SDRAM
2x S-ATA Samsung 160gb in RAID
1x ATI Radeon 9600PRO (ben niet zon diehard gamer)

wat ik met mijn systeem wil doen:

3d moddeling
heeeeel veel downloaden... (dat trekt toch niks zeggen de meeste, nou zet maar een 15 torrents, 1000 newsjobs, en DC++ aan....)
muziek luisteren :+
af en toe een spelletje

ik heb gekeken naar een toepasselijke voeding maar ik vind geen geschikte,
ik wil eigenlijk graag een hele stille voeding, liefst fanless maar met het vermogen wat ik nodig heb voor de opterons is dat bijna niet mogelijk.
het systeem word niet overgeklockt

iemand een idee van het vermogen (ikzelf gokte op 4 a 500 watt)
en weet iemand een stille maar toch krachtige en stabiele voeding voor deze setup?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
thijs_cramer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:01:
het systeem dat ik ga kopen:

2x opteron 242 (1.8ghz)
2x Zalman cnu(nogwat) copper coolers
1x Asus k8d (dual opteron)
4x kingston 512mb pc3200 DDR-SDRAM
2x S-ATA Samsung 160gb in RAID
1x ATI Radeon 9600PRO (ben niet zon diehard gamer)

wat ik met mijn systeem wil doen:

3d moddeling
heeeeel veel downloaden... (dat trekt toch niks zeggen de meeste, nou zet maar een 15 torrents, 1000 newsjobs, en DC++ aan....)
muziek luisteren :+
af en toe een spelletje

ik heb gekeken naar een toepasselijke voeding maar ik vind geen geschikte,
ik wil eigenlijk graag een hele stille voeding, liefst fanless maar met het vermogen wat ik nodig heb voor de opterons is dat bijna niet mogelijk.
het systeem word niet overgeklockt

iemand een idee van het vermogen (ikzelf gokte op 4 a 500 watt)
en weet iemand een stille maar toch krachtige en stabiele voeding voor deze setup?
toon volledige bericht
Stille voedingen hoeven niet perse fanless te zijn. Daarnaast denk ik dat een voeding van ongeveer 480watt voldoende zal zijn, ook al ben ik niet erg bekend met het stroomverbruik van de opterons. Daarnaast raad ik je 2 1GB modules aan i.p.v. 4 512MB modules, omdat 2 modules al minder stroom zullen verbruiken en daarnaast ook nog eens handig is met uitbreiden. Ik denk dat ongeveer elke A-merk voeding wel zal voldoen voor deze computer. Het enige waar de merken in verschillen zijn de extra's.

[ Voor 5% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:14:
[...]

Je kan bij de 12v rails voor split en combine kiezen. Bij split hebben je onderdelen geen last van elkaar als 1 lijn beetje onstabiel begint te worden door hoge amperagevraag en combine gebruik je als 1 12v lijn niet voldoende ampere levert voor een onderdeel.
wat ik ook heb begrepen is dat hij default op strip staat, maar zodra er van 1 rail teveel wordt gevraagd (rond de 20A) springt hij automatisch over naar combine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Ik ben m'n pc aan het uitbreiden maar bedenk me net dat er nu wel veel inzit:

tyan k8we moederbord
4x512mb
2x opteron 250 (89watt per stuk) met 2x zalman 7000 alcu led
2x 6600gt
floppy
cardreader
2x raptor 10k 74Gb sata
2x scsi 15k 36Gb
hitachi 250Gb sata
WD 120Gb sata
WD 40Gb ide
nec 2500 dvd brander

gaat m'n 550W antec eps dit allemaal nog trekken?
cardreader en floppy worden niet veel gebruikt.
ik ben nooit veel op meer als 4 schijven tegelijkertijd bezig.

ik doe veel vmware (da's redelijk wat cpu belasting)
en gamen (dan staat 1 cpu bijna stil)

die psu calculator een paar posts hierboven levert een resultaat van 600W!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 26-08-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
pokeran schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:26:
[...]

wat ik ook heb begrepen is dat hij default op strip staat, maar zodra er van 1 rail teveel wordt gevraagd (rond de 20A) springt hij automatisch over naar combine
Voorzover ik weet geldt dat niet voor elke voeding. Mijn Tagan heeft aan de achterkant een schakelaartje voor combine en split en dat regelt de voeding zelf niet. Misschien is dat één specifieke voeding?
Anoniem: 111708 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:29:
Ik ben m'n pc aan het uitbreiden maar bedenk me net dat er nu wel veel inzit:

tyan k8we moederbord
4x512mb
2x opteron 250 (89watt per stuk) met 2x zalman 7000 alcu led
2x 6600gt
floppy
cardreader
2x raptor 10k 74Gb sata
2x scsi 15k 36Gb
hitachi 250Gb sata
WD 120Gb sata
WD 40Gb ide
nec 2500 dvd brander

gaat m'n 550W antec eps dit allemaal nog trekken?
cardreader en floppy worden niet veel gebruikt.
ik ben nooit veel op meer als 4 schijven tegelijkertijd bezig.

ik doe veel vmware (da's redelijk wat cpu belasting)
en gamen (dan staat 1 cpu bijna stil)

die psu calculator een paar posts hierboven levert een resultaat van 600W!
toon volledige bericht
Zo'n psu calculator geeft niet altijd het juiste weer. Wat wel van belang is dat je je huidige voltages post en eens bekijkt of zeteveel afwijken. Je hebt een krachtige A-merk voeding die ook nog eens eps is, waardoor je ervan uit kan gaan dat die krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:55
[quote]dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:14:

Welke voeding heb je nu en wat zijn de voltages daarvan? Zijn die nog goed, dan is het zonde een nieuwe voeding aan te schaffen.
quote]

Ik heb nu een 230w voeding, die zat standaard in de kast toe ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Dennis_k schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:31:

[...]

Ik heb nu een 230w voeding, die zat standaard in de kast toe ik hem kocht.
Kan je dan ook het merk voeding geven (meestal zelfde merk als de kast) en je huidige voltages. Je huidige voltages kan je meestal via je bios inlezen of via mbm of speedfan, desnoods met een multimeter.

[ Voor 3% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105715

Systeem:

Asus A8N-SLI Deluxe
2x 512 MB PC3200 Corsair.
CPU: Amd 64 3500+ Venice
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe
VGA: XFX Geforce 6600GT
Hdd 2 x 120 gig sata.
Dvd brander: Nec nd 3540
Dvd rom: Nec.
2x 80 mm casefans
1x 120 mm casefans

Doeleinden:

Pc is vooral bedoeld om op te gamen.

Overclocken:

Zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Overige:

Ik ben van plan om als kast de Cooler Master centurion 5 nu kun je deze kopen met of zonder voeding. De voeding die er dan bijzit is een cooler master 360 watt voeding. Trekt deze voeding de bovenstaande configuratie, of kan ik beter de kast zonder voeding kopen en er een losse (zwaardere) voeding bij kopen?

Weet iemand toevallig of de standaard voeding van de centurion 5 kast een 24 pins aansluiting heeft of een 20 pins?

Verder nog 1 vraagje oftopic:

Op een foto van het Asus Moederbord (A8N-SLI Deluxe) zie ik boven de PCI Express sloten een voedings aansluiting. Waar is deze voor? Is deze voor de voeding van de videokaart(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 105715 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:42:
Systeem:

Asus A8N-SLI Deluxe
Hdd 2 x 120 gig sata.
2x 80 mm casefans
1x 120 mm casefans

Doeleinden:

Overclocken:

Overige:

Ik ben van plan om als kast de Cooler Master centurion 5 nu kun je deze kopen met of zonder voeding. De voeding die er dan bijzit is een cooler master 360 watt voeding. Trekt deze voeding de bovenstaande configuratie, of kan ik beter de kast zonder voeding kopen en er een losse (zwaardere) voeding bij kopen?

Weet iemand toevallig of de standaard voeding van de centurion 5 kast een 24 pins aansluiting heeft of een 20 pins?

Verder nog 1 vraagje oftopic:

Op een foto van het Asus Moederbord (A8N-SLI Deluxe) zie ik boven de PCI Express sloten een voedings aansluiting. Waar is deze voor? Is deze voor de voeding van de videokaart(en)?
toon volledige bericht
Die is bedoeld wanneer je SLI gaat draaien om de kaarten van extra power te voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52
Hallo,

Tijdje terug is mijn processor overleden en heb inmiddels het volgende systeem, in me oude kast + voeding:

Systeem:

AMD 64 3000+ venice
Asrock 939 Dual Sata
6600GT AGP (overgeclockt naar 550/1100, maar zonder voltage verhoging)
2x512mb Twinmos PC3200
1x dvd speler
1x cd brander
Floppy
Multicard reader
TV tuner kaart
Zalman 7700 Alcu koeler
stuk of 4 fans met verlichting
bedrade muis en toetsenbord (met verlichting)

In de toekomst hoop ik er ooit een AMD X2, nog eens 2x512mb ram en 1 of 2 extra hardeschijven bij te zetten. En misschien een dvd brander, maar ik neem aan dat dat niet zo heel veel verschil maakt.

Nu krijg ik dus over een tijdje me nieuwe kast (thermaltake tsunami) en nu zat ik er aan te denken om ook alvast de voeding te vervangen. Want heb nu een Noname 300watt voeding en als ik stroom op de voeding zet (schakelaar) dan gaan alle ventilatortjes even aan... :? door een piekspanning ofzo, lijkt mij niet goed voor me onderdelen...

Doeleinden:

Staat wel redelijk veel aan, maar vooral in desktop. Dus msn en internet. Niet 100% 24/7 Zo nu en dan wel een van de laatste spellen.

Overclocken:

Wil ik wel gaan doen, maar ik durf het nog niet aan met deze voeding (vooral door bovengenoemde) Ik hoef hem echter niet extreem over te klokken, voltages te verhogen enz.

Voltages:

Heb ik helaas even geen beschikking over.

Criteria voeding:

Hij moet dus voldoende vermogen hebben, betrouwbaar zijn maar vooral ook behoorlijk stil. Aangezien ik straks mijn Zalman cpu koeler en 2x 12cm casefans heb wil ik niet dat de voeding het allemaal verpest zeg maar :)

Ik heb al veel gehoord over zalman en tagan maar misschien dat jullie nog een betere optie hebben. En ik zou graag het vermogen willen weten natuurlijk. Oh en als hij ook niet erg duur is, zou dat ook mooi zijn :) Pfff wat een criteria zeg, succes ik hoop dat het mogelijk is ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Oke bij voorbaat wil ik even zeggen dat ik geen expert ben op voedinggebied, maar aangezien Eraser nog op vakantie is, ga ik toch proberen jullie te helpen.
Anoniem: 152453 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:11:
Systeem
*AMD Sempron 64 2800+
*Mobo: Gigabyte K8NE S754 nForce4
* Corsair 512 DDR400 Value Select
*MSI Geforce 6600GT - NX6600GT-TD128E
*Nec DVD-lezer
*Western Digital Caviar 80 Gb S-ATA
*Noname CD-ROM
*Behuizing/Voeding; Standaard Case

Gebruiksdoeleinden:
Films kijken,wat gamen en internet

Overklokken
Niet

Vraag
Ik dacht om een Aopen 300W PSU Ultra Silent 120mm fan erin te steken omdat hij vrij goedkoop is en toch vrij stil is.
Maar is 300W wel genoeg voor deze pc ?
toon volledige bericht
Op zich lijkt me 300W wel genoeg, maar dan zit je ook net op het randje. Ik raad je aan om het toch iets ruimer te nemen, ook in verband met eventuele upgrades. Post anders eens de huidige voltages en het merk en wattage van je voeding?
Anoniem: 149323 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:05:
Systeem
*AMD Athlon 64 3000+ Venice S939 boxed
*Mobo: ASUS A8N-SLI met Zalman NB47J koeler erop.
* 2 x 512 MB PC3200 DDR CL2 Kingston HyperX
*Gigabyte Geforce 6600 GT GV-NX66T128 VP
*Nec DVD-RW ND-2500A
* 2 x Western Digital Caviar WD2500BB (7200Rpm, 2Mb, Ata 100)
*Noname CD-ROM
*Behuizing/Voeding; Antec Sonata (380W TruePower) incl. 120 mm fan achterkant kast

uitbreidingen die ik misschien bijkoop in de toekomst:
- WD Raptor 740GD
- 6-in-1 cardreader
- harde schijfkoelers
- 120mm fan in voorkant kast
- in verre toekomst misschien nog een 2e videokaart.

Gebruiksdoeleinden:
Office, photoshop ,flash, internet (veel downloaden),Films via tv-out kijken, video decoderen/rippen enz, af en toe gamen (UT2004), 3D ontwerpen (ProE e.d.)

Overklokken
Misschien ga ik mijn systeem nog overklokken, maar niet extreem.

Vraag
Kan deze voeding van Antec mijn systeem makkelijk/moeilijk aan?
Kan de voeding het ook aan met de uitbreidingen zonder die extra videokaart?
En met de videokaart?
Is deze voeding wel een beetje stil? (in reviews kwam deze kast met voeding er op zich redelijk uit)
toon volledige bericht
Je zult moeten kijken of de huidige voltagelijnen een beetje stabiel zijn (atx specs), maar ik verwacht wel dat deze voeding niet alle upgrades die je gepland hebt gaat trekken. Zeker de videokaart verwacht ik van dat de voeding dat niet red, maar ook met de extra harde schijf zal hij misschien problemen krijgen. Alsnog controleer je huidige voltagelijnen.
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:09:
Ik heb nu een Enermax 365Watt voeding, maar omdat ik steeds meer meuk in m'n kast hang, vraag ik me af of dat nog wel voldoende is.

Opsomming:
Gigabyte GA-8KNXP (Rev 2.x)
Intel Pentium 4 2.4GHz (wordt 3.4GHz)
2x512 + 4x256MB geheugen (Samsung)
Ati 9600XT (Wordt Asus V9999GE)
Creative Audigy 1
3Ware Escalade 7000-2
Promise TX2 133
2x200GB Maxtor (RAID1)
36GB WD Raptor (S-ATA)
80GB WD Caviar (S-ATA)
Asus DVD-E616 lezer
Pioneer slede-in DVD lezer
Plextor PX-W4012A CD-Brander
Plextor PX-716A DVD-Brander
6 Enermax 80mm fans

Aan de USB poorten hangt alleen passief m'n Microsoft Natural keyboard pro, de rest heeft voeding van zichzelf.

Ohja, die Enermax krijgt een hele mooie ingangsstroom door mijn APC Back-UPS Pro 1000.

Vind mijn Enermax 365 watt het nog allemaal gezellig of gaat ie binnenkort de geest geven als ik die V9999GE erbij prik?
toon volledige bericht
Zoals ik ook tegen de andere mensen zeg, bekijk je voltagelijnen om te zien of die nog stabiel zijn. In dat geval kan de voeding waarschijnlijk nog een eventuele uitbreiding aan. Verder raad ik je wel aan om een nieuwe voeding te kopen wil je echt veilig zitten. Er zitten aardig wat apparaten in, maar ik denk niet dat je huidige voeding het redt, als alle apparaten vol gebruikt worden.
casemodder schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:04:
Hallo daar,

ik wil over n tijdje deze setup gaan samenstellen (jaja k weet t geld teveel)

amd 64 x2 4400+
moederbord weet k nog niet zal wel msi, asus of gigabyte worden met sli iig en nforce 4 chipset
2x 512mb in dual channel
2x geforce 7800 GTX in sli
sata raid 0 met 2x maxtor maxline 3 300GB
optical: msi dr8-a dvd recorder en een lite-on cd fikker 52x24x52
een paar fans
geen FDD

Gaat mijn huidige coolermaster realpower 450 (met 24 polige atx stekker) dit trekken of moet k opzoek naar iets beters? zo ja wat is een goede? met wat ruimte voor uitbreiding.

BVD
toon volledige bericht
Ik raad je aan om een krachtige 500+ watter te nemen met atx 2.01 specificatie, zodat je 2x 12v rails hebt. Dat is zeker in je voordeel bij het gebruik van 2 videokaarten in split mode.
coptician schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:17:
Systeem

Waar het op gaat lijken:
Pentium 4 630 (3 GHz) (16/2048 KB)€ 195,-€ 195,-
Extreme N7800GTX/2DHTV (256 MB GDDR3)€ 499,-€ 499,-
SoundBlaster Audigy 2 ZS (EMU10K2)€ 85,-€ 85,-
DIMM 1 GB (voor PC)€ 85,-€ 85,-
ND-3540A (16/8/16x, 48/24/48x)€ 45,-€ 45,-
TS-H352 (16/48x)€ 26,-€ 26,-
Centurion 5 (5x 5,25"/1x 3,5")€ 59,-€ 59,-
Tagan TG480-U1 (EPS)€ 89,-€ 89,-
DiamondMax 10 (250 GB)€ 119,-€ 119,-
Floppydrive (1,44 MB)€ 15,-€ 15,-
P5GD2-X (intel 915P)€ 115,-€ 115,-

Doeleinden
Zwaarste wat hij zal doen is gamen. (GEEN AMD INFO, IK WEET HET AL LANG.)

Overclocken
Nee

Voltages
Ja, hoe moet ik dat weten op dit moment? Ik neem aan dat het wel snor zit, met Tagan. Alleen de hoeveelheid watts kan overdreven zijn, dat wil ik dus weten. Thank you.

Mijn Vraag
Is deze PSU overkill voor dit systeem? Ik heb budget-problemen, en wil graag wat goedkopers nemen, een 430 watter bijvoorbeeld. Gaat dit goed, ook al heb ik energiezuigende intel en nVidia componenten?

Ik wil nu een 480 watter, maar dat kan zonde zijn.

Er hangen aan:

- MX 900, externe powersupply.
- Tobo, niks fancies.
- Een 17 " CRt scherm. (Later vervangen door een TFTtje)
- Een USB hub, ook externe powersupply, al kan deze niet meer nodig zijn vanwege het grotere aantal poorten. (Ik heb nu een AMD uit het eind-P3 tijdperk, 2 hele USB poorten, dus hubje gekocht.)

Als er nog problemen zijn, graag laten weten.
toon volledige bericht
Ik denk dat het toch verstandig is de 480 watter te nemen aangezien je een aardig systeempje hebt uitgezocht. Zeker als je wat speling wilt overhouden en misschien eventueel wilt upgraden lijkt het me verstandig 480watt te nemen. Het is nooit verstandig te besparen op je voeding, net als je niet moet besparen op je toetsenbord en muis.
Anoniem: 134496 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:17:
[...]
nou ik hang er niet veel aan.
1 hardeschijf 2x 512 ram en geforce 6800GT en amd 3400+ (2,4)newcastle en een card reader.
dat is het. niet veel dus.

ik heb nu deze:
http://www.paradigit.nl/pdf/10009125v.html de 300watt versie met op de 12 v lijn 15 amper.

wat zal ik nou doen vervangen of die 300 watt versie houden?
ik heb wel in game lage fps maar mijn voedings waardes zijn wel goed .

alle 2 de voedingen(300 watt en 400 watt) zijn van het merk fortron.
Als je voedingswaardes goed zijn, denk ik niet dat het echt noodzakelijk is om een nieuwe voeding te kopen. Kijk anders even als je computer stressed is, of de voedingswaardes nog steeds goed zijn. 300watt lijkt me wat aan de krappe kant.
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:04:
Systeem
Athlon X2 4800+
Abit Fatal1ty SLI
Leadtek Geforce 7800 GTX
G.Skill PC4400+
Audigy 2 ZS
Sitecom WLAN kaartje
6x 120mm fan
3x dual cffl 30cm
Nec ND-3000AG
Aopen dvd Speler
Maxtor diamond 9 120 gig schijf

Huidige Voeding
Antec truepower 480W, lijkt het onder load niet te trekken, hele PC valt opeens uit onder het spelen van spellen als battlefield 2

Doeleinden
Gamen, internetten enz enz enz (algemene PC voor mij zeg maar) staat wel 24/7 FaD te draaien

Overclocken
Ik had totdat mijn GF7800GTX er in kwam mijn proc overgeclocked naar 2592MHZ (12*216@1,45V (real)) Nu loopt ie weer standaard dus , maar BF2 en UT2004 knallen er dus zomaar onder het spelen uit. Ik vermoed dus dat mijn voeding toch net te weinig is, heb ik gelijk?

Voltages
Zijn vrijwel perfect ook onder load (dit is onder load en vrijwel t zelfde idle)
3,3V = 3,32V
5V = 5,04v
12V = 11,92V
dit is trouwens gemeten met een multimeter.

Mogelijke toekomstige voeding
Ik zat te denken om de ondersaande voeding te nemen als vervanging van mijn huidige Antec, Ik ben benieuw wat jullie er van denken.
Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) € 132,90

Edit:

[...]

Als mijn 480Watt mijn setup niet trekt dan denk ik dat je 450Watt jou systeem al helemaal niet kan trekken , maar dat is een beetje mijn gevoel hoor.
toon volledige bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan je voeding ligt. Je voltages zien er perfect uit, misschien dat je last hebt van een warmte probleem? Misschien windows opnieuw installeren?
Syngrow schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:58:
Ik heb hier 2 voedingen liggen waarvan ik er 1 wil gaan gebruiken in m'n 2e systeem.
Aangezien ik niet zo into low-end voedingen ben, vroeg ik me af welke ik het beste in kan bouwen (welke dus het sterkst is :P)

Het gaat om de volgende voedingen:

Enermax EG301AX-VE 300W

3.3v: 28A
5v: 30A
12v: 22A

Chieftec ATX-1136H 360W

3.3v: 28A
5v: 35A
12v: 18A

Op het eerste gezicht is het dus vrij makkelijk kiezen, de Chieftec heeft meer "Watts" en zou dus in princiepe sterker moeten zijn. Maar de Enermax heeft meer Amperes beschikbaar per lijn. (ok, de 5v lijn wat minder, maar de machine waar hij in komt is een A64, zie specs, waardoor de 12v lijn belangrijker is)

Ook wanneer ik even snel bereken dmv de volt x ampere = watt formule kom ik tot de conclusie dat de Enermax een hoger piekvermogen heeft als de Chieftec.

De machine waar de PSU in komt is de volgende:

Athlon64 3200+ 1MB (Clawhammer)
Asus K8N
Powercolor X800XT
768MB PC3200 (CL2-2-2-5 ~3v vdimm)
2x120GB Seagate Barracuda 7200.7 8MB
1x80GB Maxtor Diamond 8 7200RPM 8MB
DVD-brander
DVD-speler
CD/RW-brander

Overclocken: zover totdat de voeding het niet meer kan hebben :P

De pc is dus maar een simpel low-end machientje, maar welke voeding kan ik er het best inhangen?
toon volledige bericht
Ik denk dat je zelf tot de juiste conclusie bent gekomen. Al denk ik dat de 22A toch wel aan de krappe kant gaat zitten.
MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:17:
Welke voeding voor onderstaand scenario; ik moet de tests qua VGA-kaart nog even goed lezen:

Systeem:
Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum
CPU: AMD X2 3800+
VGA: GeForce 7800 GTX (waarschijnlijk de Gainward 3500PCX Golden Sample)
HDD: 2x WD Raptor SATA, 2x Seagate 7200.7 SATA, 2x IDE
MEM: 2x 1GB DDR 400MHz
CD: Plextor PX-716A
Overig: 4x 12cm case-fans, 1x 8cm case-fan

Doeleinde:
Overdag vrij weinig; VMWare draait een paar servers ter download. 's Avonds meestal gamen.

Overige info:
PC blijft op stock-speeds draaien; mogelijkerwijs over een tijdje een snellere AMD X2 in.

Het mogen ook twee losse (kleinere/goedkopere) voedingen zijn van hetzelfde merk&type; alles moet in een Stacker en die kan 2 voedingen aan, parallel geschakeld.
toon volledige bericht
Een 480watt van een A-merk lijkt me voldoende.
e.vanbeijnum schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:11:
Systeem

AMD Sempron 2800+
256MB PC3200 (*2= 512MB)
Maxtor 80GB 7200RPM 8MB
Antec Aria (minitower/barebone)
Gigabyte GA-K8VM800M
Ati 9200SE 64MB
Benq 16x/50x DVD-Rom speler

Voeding:

300Watt (Smartpower?)

Doeleinden

Wordt gebruikt voor typedoeleinden en gamen.

Overclocken

Neen

Voltages

Zijn niet van belang, zie hieronder

Vraag

Kan ik mijn Ati 9200SE 64MB vervangen door een Ati 9800PRO? Overal staat dat deze Ati een 300Watt nodig heeft, dus ik denk van wel. Verder zou ik weten of ik dit systeem (met de Ati 9800PRO) zou kunnen upgraden met een AMD Athlon64 3700+.

Ik heb gezien dat er geen "hoeveel watt heb ik nodig" programmatjes meer genoemd zijn in de topic start. Verder heb ik ze ook niet gezien.
toon volledige bericht
De videokaart wissel kan de voeding schat ik wel aan, maar met de amd athlon lijkt het me dat het zeker krap gaat worden. Het beste kan je toch naar je voltages voor en na de videokaartwissel kijken om te zien of er nog speling in zit.
lt_cmd_data schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:03:
Systeem
CPU: Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Moederbord: Asus P4PE (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Gigabit LAN)
Chipset: Intel Brookdale i845PE
Systeemgeheugen: 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
USB Printer hp psc 1200 series
Videokaart S3 ViRGE/DX PCI
Netwerkkaart(1) 3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter (PCI)
Netwerkkaart(2) Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet (Onboard)
Harde schijf ST310014A (9 GB, IDE)
Harde schijf Maxtor 4R120L0 (120 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Maxtor 6B300R0 (279 GB, IDE)

Voeding Q-TEC ADT-350 (350W)
+5V -=30A
+12V -=15A
-5V -=0,5A
-12V -=0,8A
+3,3V -=14A
+5VSB -=2A

Verlanglijst
Promise Ultra133 TX2 PCI
4x nieuwe IDE Harde schijven

Doeleinden
Fileserver staat 24/7 aan.
Uptime is de hoogste prioriteit.

Overclocken
Nee

Voltages
Speedfan niet stressed:
VCOREA: 1,62V
VINRO: 1,62V
+3.3V: 3,31V
+5V: 5,06V
+12V: 11,49V
-12V: 12,05V
-5V: 4,48V ~4,55V

Vraag
Ik ben opzoek naar een goede voeding voor 8 IDE hardeschijven.
Zelf ben ik erg te spreken over de Tagan TG380-U1 die ik in een andere pc heb zitten, maar leverd de Tagan TG380-U1 genoeg stroom voor 8 schijven?
toon volledige bericht
Ik raad je aan om minimaal een 530/580watt A-merk voeding om er zeker van te zijn dat hij het gaat trekken. Zoals je ziet trekt de huidige voeding deze set-up bijna niet meer (kijk de +12V lijn), maar het gaat hier ook om een B-merk voeding.
MAX3400 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:12:
[...]

Ben even wezen zoeken: ik kom zelf uit bij de Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e). Iemand enig idee of dat voldoende is voor bovenstaande config?
Zie hierboven, ja dus.
TeKnoID82 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:00:
Mijn huidige specificatie
  • Motherboard: Asus A7N8X (nForce2-sp)
  • Memory: 1 reepje 512 Kingston ValueRam 166 Mhz CL 2.5 2 slots vrij
  • CPU : AMD 2600+ 333 Mhz boxed cooler
  • HD : 1x Wester Digital 7200rpm 8Mb 120Gb, 1x zelfde maar dan 40Gb
  • VGA: Club3D ATI Radeon 9700 non-pro 128 MB DDR
  • TV-Kaart: Philips TV-kaart
  • Audio: Hercules Fortissimo III 7.1
  • DVD: DVD writer NEC 1300A
  • DVD2: DVD speler Asus
  • Kast: Thermaltake Tsunami inclusief 2 12cm fans (waarvan 1 met leds) en 1 8cm fan
  • Voeding: uit mijn vorige A-open kast gehaad: 300W (modelnr: FSP300-60ATV (PF))
Doeleinden

Internetten en af en toe wat photoshoppen, maar ook om te gamen (HL2, Need4Speed underground 2, etc)
Ik wil graag mijn pc ook even upgraden zodat ik het weer even wat langer vol hou tot een nieuw systeem. Eventueel wil ik hem overclocken.

Overclocken

Ik wil hem dus eventueel iets gaan overclocken. Het probleem nu is als ik hem naar 179 FSB en de Vcore op 1,7 ipv 1,65 hij al snel reboot onder load. De temp gaat niet schikbarend omhoog, is dit een probleem van de voeding?

voltages in IDLE uitgelezen met Speedfan:
Vcore: 1.68
VINR0: 1.66
+3.3V : 3.30
+5V : 4,76
+12V : 11.49
-12V : -11.99
-5V : -4.55

Temp in Idle ook uitgelezen met Speedfan:
CPU: 58 C. (het is nu erg warm buiten/binnen (denk 26 C)
MB : 42 C

Nu mijn eerste vraag, die 5 en 12 volt metingen zijn volgens het topic buiten de marges of net daar tegen aan. Nu heb ik ook gelezen dat de spaningsmeter op verschillende MB nog wel eens lager uitvallen dan ze in het echt zijn. Ik heb helaas geen multimeter dus kan dat niet checken. Maar vallen deze marges nog binnen de veilige zone?
Is de voeding toereikend voor mijn configuratie?

Eventueel nog toe te voegen aan dit systeem:
  • Watercooling: Thermaltake Bigwater inclusief VGA blokje
  • Geheugen optie 1: een 2de Kingston 166 mhz 512 zodat ik in totaal 1 gig heb en de dual channel functie kan gebruiken.
  • Geheugen optie 2: mijn 512 verkopen en 2 van 512 maar dan 200mhz kopen
  • andere opties zijn ook welkom! (niet te duur, want een nieuwe pc koop ik volgend jaar wsl wel!)
Maar dan de grote vraag is: wat levert de meeste prestatie winst op?
en bij welke opties moet ik een nieuwe voeding kopen? of moet ik dat zowiezo al? en welke?
Ik wil de voeding wel graag over kunnen zetten in een nieuw systeem met pci-e SLI en SATA (BTX?)

Het zijn een hoop vragen... ik hoop dat jullie er antwoord op hebben!
_/-\o_ Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
toon volledige bericht
Ik raad je in iedergeval aan zeker een nieuwe voeding te kopen, zoals je ziet is de +12v lijn best laag. BTX voedingen zul je niet zo gauw vinden denk ik. Antwoord op je andere vraag die hier eigenlijk niet hoord: zorg ervoor dat je fsb van je geheugen synchroon loopt als de fsb van je processor, dat levert altijd het meeste winst op.
Pandemic schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:01:
Toekomstig systeempje:

1 x Asus A8N-SLI NF4 (Sound, GLan, FW, SATA RAID)
1 x CPU AMD Athlon 64 3500+ S939 Venice Box
1 x Radeon X850XT 256MB Sapphire (2xDVI, ViVo, Retail)
1 x 160GB SATA-II Western Digital WD1600JS 8MB 7200rpm
1 x 1024MB PC3200 400Mhz CL2.5 (2x512MB) OCZ Dual Kit inkl. Kupferk
1 x DVD-Brenner Samsung TSH552-U -/+ 16x double layer black bulk
2x 8cm Fans
1x Cheap netwerkkaartje

Welke voeding ? Ik twijfel tussen 350 en 400+ ? Scheelt wel wat in prijs bij de A-merken dus advies zou handig zijn!
Als je niet krap wilt zitten zou ik zeker meer dan 400 watt nemen. Een 430watt voeding zou een mooie keus zijn.
Jaeger schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:58:
Ik vroeg me af wat voor voeding ik nodig heb.
Ik heb :
pro: AMD 64 3200+
mobo: Asus a8v deluxe
geheugen: 2 x 512 ( twinmos)
2 x 80 GB schijf ( ide)
Geforce fx5700 LE

Momenteel heb ik een 350 watt voeding (eentje die gratis was bij m'n kast)
Ik denk dat het een Q-tec voeding is of een ander goedkoop slecht merk.
De PC loopt wel stabiel.
Maar wat ik mij dus afvraag, merk ik verschil in performance als ik bijvoorbeeld een duurdere voeding neem van bijvoorbeeld coolermaster, een 400 Watt?
Je zal alleen performance verschil merken als je oude voeding niet meer genoeg watts kan leveren. Daarvoor zul je echt naar je voltages moeten kijken of die nog stabiel zijn.
theovds schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:05:
Ik zit nog te twijfelen tussen de 2Force en de EasyCon serie van Tagan. Daar heb ik een vraagje over:
• Wat is beter:
Een 120mm fan aan de onderkant van de voeding,
Of 1 of 2 80mm fans aan de voor en- of achterkant.

2 X 80mm lijkt me beter coolen, maar 1 X 120mm lijkt me minder herrie maken.
Wat denken jullie wat beter is?
Ik heb een Easycon (U-15) voeding van Tagan (430watt) en hitte is geen probleem. Deze voedingen zijn volgens de atx2.01 spec gebouwd, die een hoger rendement eist. Een hoger rendement betekend minder energieomzet in warmte. Ik denk eerder dat je niet veel verschil zult merken tussen de twee voedingen, maar dat je meer moet kijken naar de extra functies van de U15 zoals de afneembare connectoren.
Anoniem: 152822 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:37:
2 weken geleden heb ik dit syteem gekocht: http://www.megawebshop.nl...2de34033ecc9f75c4dac849b5
CPU: AMD Athlon 64 3400+
RAM: 1024MB DDR-RAM PC3200
Case-Type: Mtek X-9 Miditower 350 Watt USB
Mainboard: ASRock K8Upgrade Socket 754 USB 2.0/SATA/RAID
HDD: Hitachi 160GB 7200rpm 8MB cache
Graphic System: Mtek Geforce 6600GT 128MB DDR3 TV-out DVI
Sound: Onboard sound
Drives: NEC ND3540 16XDVD+/-RW Dual Layer Black / 3.5 inch Floppy drive Black
Keyboard/Mouse: Mtek Keyboard Black / Sweex Deluxe Optial Scroll Mouse Black
LAN: 10/100 Mbits
Others: Front USB en Audio / Mtek Stereo speakerset Black

Zo blij als een kind heb ik meteen nadat ik hem binnen kreeg windows XP geinstalleerd, daarna netjes de drivers die op het bijgeleverde cdtje stonden geinstalleerd en als laatste de bijgeleverde drivers van de videokaart. Alles werkte volgens mij prima....ik Half Life 2 aangeschaft. Dit werkte niet. De foutmelding die ik kreeg kon betrekking hebben op mijn videokaart. Dus ik via de website van Nvidia de nieuwste drivers gedownload (77.77) en deze geprobeerd te installeren, nadat ik de oude drivers had gedeinstalleerd. Echter wanneer ik de setup draai van 77.77 springt halverwege de installatie mijn pc op zwart, hoor ik een soort van windows beveiligingsbliepje en blijft mijn pc hangen. Uiteindelijk heb ik mn schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. De 77.77 drivers had ik op mn andere schijf laten staan en geprobeerd opnieuw te installeren. Maar ook na een nieuwe installatie van windows gebeurde precies hetzelfde (zwart scherm en vastloper).

Dus toen besloot ik maar weer om de oude bijgeleverde drivers te installeren en een ander spel te spelen (Pro Evolution Soccer 4). Misschien lag het wel aan Half Life 2 dacht ik. Maar ook hier loopt mij pc vast zodra ik aan een wedstrijd wil beginnen. Dus zowel bij het spelen van een spel als bij het installeren van de nieuwste drivers heb ik een vastloper. In windows zelf staat trouwens als ik de oude drivers heb geinstalleerd dat het apparaat correct werkt.

Met het volgende probleem was ik naar het grote Geforce 6600GT topic gestapt. Daar kreeg ik het advies om verschillende stekkers, de temperatuur van de processor en de temp. van de videokaart te testen. Stekkers waren ok, temp van de processor was ok. De temperatuur van de videokaart kan ik niet checken want zodra ik 3DMark 03 op start en uitvoer, krijg ik ook hier een vastloper. Kunnen jullie aan de hand van de volgende resultaten zien of het probleem in de voeding kan zitten?

[afbeelding]
toon volledige bericht
Je voedingswaarden zien er nog stabiel uit. Heb je al je harde schijf getest en je geheugen?
B_FORCE schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:13:
ik heb nu deze voeding

http://www.enhance-europe.com/atx/1136H.htm (zie review van mij)

Nu ben ik van plan eindelijk eens flink te upgraden.

Nu wil ik een Asus K8N SLI (of een msi, ben ik nog inet uit, welke is beter????) kopen.

Kan deze nog op deze voeding, of ben ik ik genoodzaakt om een andere voeding te kopen (ik hoop et niet eigenlijk... :( )

Edit:

toevallig kwam ik op de msi site tegen

http://www.msi.com.tw/htm...report_pdf/7185/power.pdf

dus het kan wel, hoewel de 12v geen 20a levert.
toon volledige bericht
Hiervoor zul je echt naar je huidige voltages gaan kijken of die nog ruimte over laten. Verder kan ik niet veel met je post aangezien je heel vaag blijft met de onderdelen van je computer.
Anoniem: 105715 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:42:
Systeem:

Asus A8N-SLI Deluxe
Hdd 2 x 120 gig sata.
2x 80 mm casefans
1x 120 mm casefans

Doeleinden:

Overclocken:

Overige:

toon volledige bericht
Volgens de site zit er een 350watt voeding in, en dat zou net voldoende moeten zijn. Als ik jou was zou ik het eventueel wat ruimer nemen (430watt) zodat je nog kan upgraden.
Banjy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:58:
Hallo,

Tijdje terug is mijn processor overleden en heb inmiddels het volgende systeem, in me oude kast + voeding:

Systeem:

AMD 64 3000+ venice
Asrock 939 Dual Sata
6600GT AGP (overgeclockt naar 550/1100, maar zonder voltage verhoging)
2x512mb Twinmos PC3200
1x dvd speler
1x cd brander
Floppy
Multicard reader
TV tuner kaart
Zalman 7700 Alcu koeler
stuk of 4 fans met verlichting

In de toekomst hoop ik er ooit een AMD X2, nog eens 2x512mb ram en 1 of 2 extra hardeschijven bij te zetten. En misschien een dvd brander, maar ik neem aan dat dat niet zo heel veel verschil maakt.

Nu krijg ik dus over een tijdje me nieuwe kast (thermaltake tsunami) en nu zat ik er aan te denken om ook alvast de voeding te vervangen. Want heb nu een Noname 300watt voeding en als ik stroom op de voeding zet (schakelaar) dan gaan alle ventilatortjes even aan... :? door een piekspanning ofzo, lijkt mij niet goed voor me onderdelen...

Doeleinden:

Staat wel redelijk veel aan, maar vooral in desktop. Dus msn en internet. Niet 100% 24/7 Zo nu en dan wel een van de laatste spellen.

Overclocken:

Wil ik wel gaan doen, maar ik durf het nog niet aan met deze voeding (vooral door bovengenoemde) Ik hoef hem echter niet extreem over te klokken, voltages te verhogen enz.

Voltages:

Heb ik helaas even geen beschikking over.

Criteria voeding:

Hij moet dus voldoende vermogen hebben, betrouwbaar zijn maar vooral ook behoorlijk stil. Aangezien ik straks mijn Zalman cpu koeler en 2x 12cm casefans heb wil ik niet dat de voeding het allemaal verpest zeg maar :)

Ik heb al veel gehoord over zalman en tagan maar misschien dat jullie nog een betere optie hebben. En ik zou graag het vermogen willen weten natuurlijk. Oh en als hij ook niet erg duur is, zou dat ook mooi zijn :) Pfff wat een criteria zeg, succes ik hoop dat het mogelijk is ;)
toon volledige bericht
Ik raad een 480watt voeding aan. Ik denk dat elke A-merk voeding wel aan je criteria zal voldoen.

Ik hoop dat ik zo jullie heb kunnen helpen. Bij deze nog een keer, ik ben geen expert, ik help alleen met behulp van mijn ervaringen en gezond verstand. Fouten voorbehouden :*)

[ Voor 12% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-04 11:32

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

SleutelMan schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:53:
Systeem
AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus A8N-SLI Deluxe
2x 512 MB PC3200 Kingston ValueRam
Asus Radeon X800XL (256 MB GDDR3)
Creative Soundblaster Audigy 2
JMLS DVD-speler
Lite-on LDW-411S DVD-braner
Maxtor DM 9 plus 120 GB (2 MB cache)
Maxtor Diamondmax 10 160 GB, SATA, 8 MB cache
4x 80 mm casefans
2x 120 mm casefans

Gebruikersdoeleinden
Multitasking, distributed computing en incidenteel wat renderen. Af en toe een spelletje.
Overklok ideeën heb ik er niet echt bij, het blijft voornamelijk stil ;).

Mijn huidige voeding is een Enermax EG365P-VE (350W). Alleen heb ik het idee dat dit niet goed genoeg meer zou zijn voor dit nieuwe systeem :P. (vooral de 12V lijn krijgt het zwaar te verduren).
toon volledige bericht
nogmaals deze (was nog niet beantwoord ;)).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
SleutelMan schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

nogmaals deze (was nog niet beantwoord ;)).
Ik denk dat je met een 480watt A-merk voeding goed zit. Als je nog aardig wat wil upgraden is 530 watt misschien beter.

[ Voor 13% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05-2022

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

Razer Diamond Back 1600dpi Plasma € 49,95
2x DDR PC3200 1024MB TwinMos € 237,90
Maxtor 80 GB 8MB SATA 7200r € 64,95
AMD Athlon64 3500+ S939 Box € 279,00
DVD Samsung 16x Wit IDE € 24,95
Club3D GF7800GT 256MB VIVO PCIe € 399,00
Floppy drive 3.5" € 9,00
6013-1 Wit Midi 400Watt € 39,95
Asus A8V Deluxe s939 € 104,95

Totaal (inc. BTW) € 1.209,65

er komt nog een sb live 5.1 geluidskaartje voor 5in1 boxen,dvd brander en 120 gb

heb ik genoeg aan 400 watt atx voeding?

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Voorzover ik weet geldt dat niet voor elke voeding. Mijn Tagan heeft aan de achterkant een schakelaartje voor combine en split en dat regelt de voeding zelf niet. Misschien is dat één specifieke voeding?
pssjt als het goed is wel, kijk op blz 72 van je handleiding (voor alle 4 modellen binnen de U15 reeks is het gewoon dezelfde handleiding en in principe zijn de voedingen hetzelfde) , net boven het onderste plaatje:

wanneer de +12v rail 20A overschrijdt, zal de schakelaar in de combine modus overspringen en de blauwe led automatisch oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog maar eens advies inwinnen...

Systeem:
1x Athlon 64 3000+ (2GHz)
1x SATA 200GB
1x 512MB PC3200
Geforce 6800LE
DVD schrijver
DVD speler
USB toetsenbord en muis, bluetooth dingetje

Doeleinden
Gamen en het standaardwerk, geen 24/7. Stil is een pré, maar niet noodzakelijk omdat het ding alleen overdag aanstaat.

Overclocken
Ja, 2GHz @ 2.5+GHz (1.65V)
6800LE @12p6v, core en mem ook flink hoger.

In de toekomst
Extra harddisk en geheugen op redelijk korte termijn, en ik wil ruimte hebben voor een eventuele CPU upgrade.

Zelf dacht ik rond de 400W te gaan zitten, dan kan ik in ieder geval goed vooruit. Ik zag Huntkey in de lijst met A-merken staan, en Huntkey produceert toevallig ook goedkope voedingen als je het vergelijkt met bv. Enermax. Naast Huntkey is Cooler Master interessant, ik ga ws. een Stacker kopen en hun voeding zijn ook nog eens goed geprijsd.
Huntkey LW-6400(H), 400W € 26,90
Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX) € 28,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128285

Ik ben bezig met de opbouw van een nieuwe PC en ik ben bang dat mijn huidige voeding (Tagan TG480-U01) het niet gaat trekken.

Systeem
Moederbord Tyan S2676 (Intel E7525, PCI-e, PCI-x en DDR2)
Processors Dual Xeon 3,2 Ghz (E0-stepping)
Geheugen 2 GB Registered DDR2-SDRAM (2x1Gb)
Video Nvidia Geforce6600, 256 MB
Geluid Onboard Soundmax
Netwerk Onboard Broadcom NetXtreme Gigabit en op PCI een Intel Pro/100+ insteekkaart
IDE PCI-ide controller Promise Ultra133 TX2 en 2 onboard aansluitingen
Sata-raid LSI Megaraid 300-8x (voorzien van Intel IOP331 IO processor en 128 mb geheugen)
HDD-IDE 5x maxtor maxline plus II 250 GB
HDD-Sata 2 x Western Digital Raptor WD360GD (in raid 0 via onboard ICH5R) en 2x Maxtor Maxline III 300 GB
CD/DVD Geen
Floppy Alleen aangesloten indien noodzakelijk (tijdens installatie)
Fans 5 x 120 mm (4 op 4in3 modules, 1 exhaust)
3x80 (2 op Coolermaster heatpipes, 1 exhaust)
Kast Coolermaster stacker

Doeleinden
Workstation.

Overclocken
Nee (is met dit bord niet mogelijk)

Voltages
Helaas nog niet bekend.

Ik probeer het systeem in één keer netjes in elkaar te zetten, ik wil dus voorkomen dat ik nu alles inbouw en er dan achter kom dat de voeding het niet trekt.

In de kast is nog ruimte voor 7 extra schijven, indien gewenst will ik deze kunnen aansluiten zonder dat ik de voeding hoef te vervangen.

Ik zit er aan te denken de Tagan TG-480 voeding te vervangen door de Tagan TG-580-u15 (easy connect). Heeft iemand ervaring met deze voeding. Op de site van Tagan zie ik dat hij 2 twaalf volt lijnen heeft die per stuk 20 A kunnen leveren en 35A totaal.Ik ga er van uit dat beide 12V EPS aansluitingen op een aparte lijn zitten, maar hoe zit dat met de molex stekkers en de 24 pins moederbord aansluiting Ik wil namelijk 1 molex aansluiting van de voeding gebruiken om alle HDD's (max 16) aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06

alm

Hoe goed en stil zijn de Antec voedingen? Bijvoorbeeld de
- Antec SmartPower 2.0 voeding ATX2 450Watt
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=14450
- Antec True Power voeding ATX 480W 12V Blue
- Antec True Power voeding ATX 400W, PFC

En Enermax:
- Enermax EG375AX-VE SFMA 370 Watt Lownoise
- Enermax EG495AX-VE SFMA 485W Noisetaker PSU,ATX2.0

En QTechnology:
- QTechnology voeding,17dBA,120mm Fan,460W,SATA,ATX
- QTechnology voeding, LowNoise 400W, ATX2.0, Blue

Het gaat me niet om de blauwe leds in de voeding maar meer om het vermogen en de prijs, ze hebben toevallig blauwe leds... Wat ook belangrijk is, is dat de voeding stil is. Ik heb nu een Chieftec 360W voeding, die stil was, maar nu een hinderlijke hoge pieptoon geeft van de grootste trafo (na een half uur/3 kwartier is het wel minder, maar het blijft irritant). Wil eigenlijk iets meer power ook omdat ik bang ben dat de piep is gekomen door net te zware belasting (de warmte valt wel reuze mee, kwam/komt nauwelijks warmte vanaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Even een vraagje ik wil dus een Tagan 480w gaan kopen, maar nu zie ik allemaal verschillende.:

Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80

Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e) € 92,-

Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 87,99

wie kan mij uitleggen wat de verschillen zijn? en het liefst welke ik nodig heb :)
Ik heb een Asrock 939 Dual Sata moederbord en een 6600GT agp, maar heb dus ook een PCI-e slot op me moederbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik zit te twijfelen tussen de OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX) en de OCZ PowerStream OCZ520ADJ, 520W (ATX)...
Ik heb nu het volgende systeem:
Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800
Corsair XMS3200 512MB DDR400 2x
WD Raptor 74Gb 2x
XFX GF 7800GTX
Nec 3520a dvd fikker
Digidoc5

Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst een tweede 7800GTX erbij komt, dus daar moet ik wel rekening mee houden, vandaar de 520W voeding...
Dat zou genoeg moeten zijn...
Maar wat is het grote verschil tussen die twee??
En welke past beter bij m'n config en waarom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Banjy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:26:
Even een vraagje ik wil dus een Tagan 480w gaan kopen, maar nu zie ik allemaal verschillende.:

wie kan mij uitleggen wat de verschillen zijn? en het liefst welke ik nodig heb :)
Ik heb een Asrock 939 Dual Sata moederbord en een 6600GT agp, maar heb dus ook een PCI-e slot op me moederbord!
Ik zou zeggen lees de beschrijvingen (PDF) even door op de site van Tachan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Banjy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:26:

De grootste verschillen tussen de voedingen zijn als volgt: De U-15 en U-22 zijn atx 2.01 en de U-01 atx1.3. Hiermee is de U-01 een stuk minder zuiniger en produceert daardoor veel meer warmte, aangezien er meer energie verloren gaat. Daarnaast beschikken de U15 en de U22 over 2 12v lijnen voor grotere stabiliteit. In http://www.formfactors.or...s%5CATX12V%20PSDG2.01.pdf staan nog meer specificaties over 2.01.

Hieruit kan je concluderen dat de grote verandering tussen de U01 en de U22 de wijziging van atx1.3 naar 2.01 behelst. Het grote verschil tussen de U15 en de U22 is dat de U15 1 12cm fan heeft en afneembare kabels, de U22 doet het met 2 8cm fans en vaste kabels. De u15 is beter voor je airflow in je kast. Qua inhoud van het pakket zal het niet veel verschillen tussen de U15 en de U22.

Als gelukkige gebruiker van een U15 voeding raad ik je dus ook deze aan, zie mijn mini-review.
dev icey in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 12"
Anoniem: 128285 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:32:
Ik ben bezig met de opbouw van een nieuwe PC en ik ben bang dat mijn huidige voeding (Tagan TG480-U01) het niet gaat trekken.

Systeem
Moederbord Tyan S2676 (Intel E7525, PCI-e, PCI-x en DDR2)
Processors Dual Xeon 3,2 Ghz (E0-stepping)
Geheugen 2 GB Registered DDR2-SDRAM (2x1Gb)
Video Nvidia Geforce6600, 256 MB
Geluid Onboard Soundmax
Netwerk Onboard Broadcom NetXtreme Gigabit en op PCI een Intel Pro/100+ insteekkaart
IDE PCI-ide controller Promise Ultra133 TX2 en 2 onboard aansluitingen
Sata-raid LSI Megaraid 300-8x (voorzien van Intel IOP331 IO processor en 128 mb geheugen)
HDD-IDE 5x maxtor maxline plus II 250 GB
HDD-Sata 2 x Western Digital Raptor WD360GD (in raid 0 via onboard ICH5R) en 2x Maxtor Maxline III 300 GB
CD/DVD Geen
Floppy Alleen aangesloten indien noodzakelijk (tijdens installatie)
Fans 5 x 120 mm (4 op 4in3 modules, 1 exhaust)
3x80 (2 op Coolermaster heatpipes, 1 exhaust)
Kast Coolermaster stacker

Doeleinden
Workstation.

Overclocken
Nee (is met dit bord niet mogelijk)

Voltages
Helaas nog niet bekend.

Ik probeer het systeem in één keer netjes in elkaar te zetten, ik wil dus voorkomen dat ik nu alles inbouw en er dan achter kom dat de voeding het niet trekt.

In de kast is nog ruimte voor 7 extra schijven, indien gewenst will ik deze kunnen aansluiten zonder dat ik de voeding hoef te vervangen.

Ik zit er aan te denken de Tagan TG-480 voeding te vervangen door de Tagan TG-580-u15 (easy connect). Heeft iemand ervaring met deze voeding. Op de site van Tagan zie ik dat hij 2 twaalf volt lijnen heeft die per stuk 20 A kunnen leveren en 35A totaal.Ik ga er van uit dat beide 12V EPS aansluitingen op een aparte lijn zitten, maar hoe zit dat met de molex stekkers en de 24 pins moederbord aansluiting Ik wil namelijk 1 molex aansluiting van de voeding gebruiken om alle HDD's (max 16) aan te sluiten.
toon volledige bericht
Voor ervaringen met deze voeding zie dev icey in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 12"

Hij heeft inderdaad 12volt lijnen, maar ik denk dat je het principe niet helemaal snapt. Het betekend niet dat er 2 stekkers zijn, 1 van de 1e lijn en een van de 2e lijn. Daarnaast wordt het streng afgeraden om veel apparaten op 1 kabel aan te sluiten, aangezien er maar een maximale hoeveelheid stroom door een kabel heen kan, laat staan dat er nooit genoeg molex connectoren op 1 kabel zitten om 16! schijven aan te sluiten. Ik betwijfel zelfs of er genoeg molex connectoren beschikbaar zijn bij de voedingen om 16 schijven + extra's aan te sluiten :> Misschien is het wel interessant 2 voedingen aan elkaar aan te sluiten?

[ Voor 50% gewijzigd door dev icey op 27-08-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Laatst online: 15-04 11:05
@ Dev Icey, ea

ik lees op sommige sites dat sommige Tagan's al een soort van voorbereid zijn op de BTX standaard, hier toevallig ook een mede-forummer ...

weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Mijn voeding (350 watt) (codegen denk ik) blaast behoorlijk en dat is overduidelijk te horen. (als je de fan even tegenhoud dan hoor je het enorme verschil). Ik wil dus een stillere voeding, met een maximum budget van 50,-. Even de specs wat die moet voeden:
AMD 64 3000+ venice
A8N-SLI
Asus 6600GT
1x CDRW + 1x SATA 160GB HD

In principe voldoet mn huidige 350 watter qua stabiliteit. Het gaat mij dus puur om een stillere voeding. Er komt binnenkort een 2e SATA HD, maar denk niet dat ik dan emteen richting de 500W moet ;) Mogelijk om later een 2e 6600GT te plaatsen zonder weer de voeding te veranderen is een pré maar niet noodzakelijk. Gezien mijn beperkte budget heb ik mn oog laten vallen op een Huntkey 400W voeding en een Coba AP400 (370W) voeding.

Als ik me niet vergis zit er al bij de Coba een 24pin ATX stekker. Volgens de reviews in de startpost zijn er prima voedingen. De Huntkey is iets duurder dan de helft van de Coba. Nu weet ik niet waar ik mijn keus op zou moeten basseren. Welk van de twee is de betere/stillere? Waarom zou ik voor de duurdere Coba gaan i.p.v. de Huntkey? Momenteel neig ik naar de Huntkey gezien het iets grotere vermogen, maar misschien dat jullie me kunnen helpen met overtuigen? :)

Edit: Ik zie dat ik voor 48,- ook de huntkey 500W voeding kan kopen. Ligt de keuze nu voor de hand of....?

[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 27-08-2005 19:42 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
TeKnoID82 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:29:
@ Dev Icey, ea

ik lees op sommige sites dat sommige Tagan's al een soort van voorbereid zijn op de BTX standaard, hier toevallig ook een mede-forummer ...

weet iemand hier meer van?
Ik heb even wat pagina's nagelezen, maar op de formfactors.org site staan geen specificaties van een btx psu. Overigens ben ik niet zo into BTX, maar volgens mij was het meer dat de backplate gespiegeld werd en de moederbord indeling anders werd. Mij lijkt dan inderdaad dat een atx voeding dus gewoon gebruikt kan worden in een BTX case, al zullen de draden natuurlijk wel gespiegeld zitten. Nu las ik net ook dat de BTX moederbord inderdaad een 24 pins connecter gebruikt, ik dacht net als sommige nieuwe ATX moederborden. Alles duid erop dat dit dus gewoon compatible is, mits je een 24 pins connector op je psu hebt zitten. Helaas weet ik niet genoeg van BTX af en zijn er totaal geen specificaties op de formfactors.org dus met zekerheid kan ik dit niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
ND schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:37:
Mijn voeding (350 watt) (codegen denk ik) blaast behoorlijk en dat is overduidelijk te horen. (als je de fan even tegenhoud dan hoor je het enorme verschil). Ik wil dus een stillere voeding, met een maximum budget van 50,-. Even de specs wat die moet voeden:
AMD 64 3000+ venice
A8N-SLI
Asus 6600GT
1x CDRW + 1x SATA 160GB HD

In principe voldoet mn huidige 350 watter qua stabiliteit. Het gaat mij dus puur om een stillere voeding. Er komt binnenkort een 2e SATA HD, maar denk niet dat ik dan emteen richting de 500W moet ;) Mogelijk om later een 2e 6600GT te plaatsen zonder weer de voeding te veranderen is een pré maar niet noodzakelijk. Gezien mijn beperkte budget heb ik mn oog laten vallen op een Huntkey 400W voeding en een Coba AP400 (370W) voeding.

Als ik me niet vergis zit er al bij de Coba een 24pin ATX stekker. Volgens de reviews in de startpost zijn er prima voedingen. De Huntkey is iets duurder dan de helft van de Coba. Nu weet ik niet waar ik mijn keus op zou moeten basseren. Welk van de twee is de betere/stillere? Waarom zou ik voor de duurdere Coba gaan i.p.v. de Huntkey? Momenteel neig ik naar de Huntkey gezien het iets grotere vermogen, maar misschien dat jullie me kunnen helpen met overtuigen? :)

Edit: Ik zie dat ik voor 48,- ook de huntkey 500W voeding kan kopen. Ligt de keuze nu voor de hand of....?
toon volledige bericht
Ik ben niet zo bekend met deze voedingen, dus die keus zal je zelf moeten maken. Beide merken zijn A-merken, dus een verkeerde keus zal je niet zo gauw maken. Een prijsverschil komt vooral door de bijgeleverde extra's of de kwaliteit van de gebruikte onderdelen, meestal niet door de marketingstrategie. Overigens is 500W wel ruim, maar ik zit met mijn voeding ook 100watt boven wat ik nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik ben een pctje aan het bouwen met de volgende onderdelen:

Systeem

Athlon XP 2000+ (thoroughbred
Gigabyte 7N400-L mobo
GeForce2 mx200 64mb
2x pci lan kaartjes
13.5gb hd 7200rpm
Cd spelertje

Zou een voeding met de volgende specs voldoende zijn:

+5, 15A
+3.3, 12A
+12, 3A

om dit pctje draaiende te houden?

Voltages heb ik niet omdat het nog niet draait. Moet gewoon onder full load werken.

[ Voor 17% gewijzigd door lemming_nl op 27-08-2005 21:05 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
lemming_nl schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:03:
Ik ben een pctje aan het bouwen met de volgende onderdelen:

Systeem

Athlon XP 2000+ (thoroughbred
Gigabyte 7N400-L mobo
GeForce2 mx200 64mb
2x pci lan kaartjes
13.5gb hd 7200rpm
Cd spelertje

Zou een voeding met de volgende specs voldoende zijn:

+5, 15A
+3.3, 12A
+12, 3A

om dit pctje draaiende te houden?

Voltages heb ik niet omdat het nog niet draait. Moet gewoon onder full load werken.
toon volledige bericht
Weet je zeker dat die 3A op de +12v lijn klopt? En als je toch aan het beantwoorden bent, kan je dan gelijk vertellen welke voeding het is? Merk + type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
dev icey schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:06:
[...]

Weet je zeker dat die 3A op de +12v lijn klopt? En als je toch aan het beantwoorden bent, kan je dan gelijk vertellen welke voeding het is? Merk + type?
Die 3A klopt. Merk? is AC Bel, type: API 765 (denk ik). Weet niet precies waar hij vandaan komt maar hij is erg klein en dat past wel bij mijn kast ontwerp. Volgens mij zijn het wel sustained ratings want ik heb hem wel eens draaiend gehad met 500mhz, 2 reepjes ram, 2x 120gb hd, 1x 200, tv kaart, 2 netwerk kaarten en dvd brander. Maar ik ben bang dat de processor meer van de 12V af trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

Die 3A klopt. Merk? is AC Bel, type: API 765 (denk ik). Weet niet precies waar hij vandaan komt maar hij is erg klein en dat past wel bij mijn kast ontwerp. Volgens mij zijn het wel sustained ratings want ik heb hem wel eens draaiend gehad met 500mhz, 2 reepjes ram, 2x 120gb hd, 1x 200, tv kaart, 2 netwerk kaarten en dvd brander. Maar ik ben bang dat de processor meer van de 12V af trekt.
Dat weet ik wel zeker. 3A op 12V is 36 Watt... Lijkt me dat dat niet klopt en eerder 13A is. Aan de andere kant gebruikten oudere processors niet zozeer de 12V lijn, maar dan nog is het weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 27-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Helaas klopt die 3A wel want er is geen 1tje weggevallen ofzo. Zou ik het gewoon kunnen proberen of sloop ik dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:14:
[...]

Stille voedingen hoeven niet perse fanless te zijn. Daarnaast denk ik dat een voeding van ongeveer 480watt voldoende zal zijn, ook al ben ik niet erg bekend met het stroomverbruik van de opterons. Daarnaast raad ik je 2 1GB modules aan i.p.v. 4 512MB modules, omdat 2 modules al minder stroom zullen verbruiken en daarnaast ook nog eens handig is met uitbreiden. Ik denk dat ongeveer elke A-merk voeding wel zal voldoen voor deze computer. Het enige waar de merken in verschillen zijn de extra's.
4x 512 is toch echt maar 60% van de prijs van 2x 1gb...
daarom had ik die gekozen nou is het niet zoveel geld in combinatie die opterons maar toch :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:34:
Helaas klopt die 3A wel want er is geen 1tje weggevallen ofzo. Zou ik het gewoon kunnen proberen of sloop ik dan iets?
Dat zou ik niet weten. Ik denk dat die oude processor (Een PIII?) gebruik maakte van de 5V lijn, waar die Athlon XP van de 12V lijn gaat trekken.

Ik denk dat ie niet eens boot, en doet ie dat wel, dan is je systeem zwaar instabiel en kun je rekenen op vastlopers en dergelijke bij belasting van je processor. Beter scoor je voor 25 euro ofzo een nieuwe voeding, Hunkey is vrij goedkoop en toch een A-Merk. Zie de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

theovds schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

weet er soms iemand welke van deze de stilste is

tagan 480 u22 (dus met 2 8cm fans)
of de tagan u15 easycon (met 1 12cm)

mijn gevoel zegt me de u15 maar aangezien ze temp gestuurd zijn lijkt me de u22 mss minder rpm nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben bezig met een car pc te bouwen en het enigste wat erin komt is:

Celeron 600 socket 370
256MB SDram
laptop hardeschijf 20GB

voor de rest dus totaal nix qua hardware, alles zit onboard op het moederbord. :)

Zal 60W hier voldoende voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

dev icey schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

Ik ben niet zo bekend met deze voedingen, dus die keus zal je zelf moeten maken. Beide merken zijn A-merken, dus een verkeerde keus zal je niet zo gauw maken. Een prijsverschil komt vooral door de bijgeleverde extra's of de kwaliteit van de gebruikte onderdelen, meestal niet door de marketingstrategie. Overigens is 500W wel ruim, maar ik zit met mijn voeding ook 100watt boven wat ik nodig zou hebben.
Op een of andere manier zegt mn gevoel dat de Coba ietsjes stiller zal zijn :? (ja ik heb vaker vage buien :P) Maargoed, ik had nog papst fan liggen en die heb ik mn huidige voeding gepropt en het is in ieder geval al een hele grote verbetering. Lijkt erop dat ik voorlopig even geen nieuwe voeding hoeft te kopen. Kan ik mooi het geld in een zalman VFU700 stoppen want mn 6600GT lijkt wel een straaljager. Tnx voor de help iig!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter

Na ruim 10 delen van hulp stop ik met het dagelijks bijhouden van dit topic. Ik krijg het steeds drukker met mijn hobby's en studie, dus ik heb nauwlijks tijd om vragen te beantwoorden, laat staan om mezelf ook up-to-date te houden op gebied van voedingen.

Ik stel geen vervanger of iets dergelijks aan, uiteindelijk zal er vanzelf iemand zijn die zich aangesproken voelt mijn taak over te nemen.

Het makkelijkste is dat er een nieuw deel wordt geopend, want de topicstart zal dan ook niet meer worden bijgehouden door mij. Voel je zo vrij mijn topicstart daarvoor te gebruiken.

Wie weet zien jullie me nog wel terug in een verder deel, want ook ik heb wel eens advies nodig, vooral als ik me er niet meer serieus in verdiep.

:w

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 28-08-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou, om even in te haken, helemaal terecht :)

Eigenlijk is dit topic tweaker onwaardig, Een goeie voeding uitzoeken is namelijk heel simpel, en het is natuurlijk lekker als iemand je een indicatie geeft, maar laat iedereen het zelf maar doen. :)

Daarom deze stapjes:

1: Vergeet het hele verhaal over wattages, dat is misleidend. En laat je niet foppen door piekvermogens of efficiency cijfers gebaseerd op nooit haalbare temperaturen.

2: Zoek uit hoeveel ampere stroom je pc van de verschillende lijnen van de voeding gaat trekken. Kijk VOORAL naar de 12 volt lijn, omdat het daar vaak fout gaat. Sinds de P4/athlon64 krijgen de processoren hun stroom van de 12 volt lijn, en die wordt tegenwoordig een stuk meer belast dan vroeger.

Voorbeeldje:

Grootverbruikers van de 12 volt lijn:
-Je processor. (alleen die die stroom van de 12 volt lijn pakken natuurlijk) Om uit te vinden hoeveel stroom de processor van de 12 volt lijn trekt, zoek eerst de voltage en ampere waardes op van de CPU, bijvoorbeeld op de site van BALUSC.

gebruik daarna de formule: ((Voltage-Proc * Amperage-Proc)/12)*1.25 = Amperage die de proc maximaal trekt.

bijvoorbeeld, mijn AMD 2,2 ghz gebruikt maximaal 1,5 volt en 56,5 ampere.

Dus, ((1,5*56,5)/12)*1.25 = maximaal 8,8 ampere van de 12 volt lijn.

-Je videokaart. Zoek op hoeveel ampere ze maximaal nodig hebben. zo lees je hier
http://www.spodesabode.com/content/article/6800upower
Dat de 6800 ultra zeker 5 ampere op de 12 volt lijn nodig heeft.

-Harde schijven, toch zeker een ampere per schijf van de 12 volt lijn.

ETC

En zo kun je dus PRECIES uitzoeken hoeveel wat nodig heeft, en dus een gefundeerde keuze voor je voeding maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Anoniem: 75994 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:02:

Na ruim 10 delen van hulp stop ik met het dagelijks bijhouden van dit topic. Ik krijg het steeds drukker met mijn hobby's en studie, dus ik heb nauwlijks tijd om vragen te beantwoorden, laat staan om mezelf ook up-to-date te houden op gebied van voedingen.

Jammer je te zien gaan en bedankt voor al je hulp _/-\o_

gladiool schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:29:
Nou, om even in te haken, helemaal terecht :)

Eigenlijk is dit topic tweaker onwaardig, Een goeie voeding uitzoeken is namelijk heel simpel, en het is natuurlijk lekker als iemand je een indicatie geeft, maar laat iedereen het zelf maar doen. :)
Je hebt helemaal gelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik vroeg mij af of men nou al wat meer weet van de Huntkey LW-6500H V2.0 500W ? Is dit nou een goed betrouwbaar merk of toch vergelijkbaar met Q-tec bijv. (op het forum vind je slechts een mini review en vele discussies) En als het goed is heeft hij 2 12v lijnen, maar mag je die amperages nou bij elkaar op tellen? Of hoe zit dat precies?

Dan nog even vraagje (ik neem aan dat die fan naar beneden wijst in een kast en dan lucht aanzuigt) dat is toch niet efficient? Ik heb straks namelijk een thermaltake tsunami en die heeft al een 12cm fan die lucht wegblaast uit de kast vlak onder de voeding. Werken ze elkaar dan niet tegen? En komt er geen build up van warme lucht boven in de kast? Of is dit allemaal verwaarloosbaar?

alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Banjy op 29-08-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dev icey welke kast heb je? ik heb zelf een lian-li pc60 en kheb al gewoon moeite om de kabels erin te krijgen (meer proppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
pokeran schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:17:
dev icey welke kast heb je? ik heb zelf een lian-li pc60 en kheb al gewoon moeite om de kabels erin te krijgen (meer proppen)
Een Chieftec MX-01WD-D en bij mij past het makkelijk. Maar ik heb ook niet zoveel hardware erin zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153536

ik werd doorverwezen naar dit topic.. hier dus nogmaals mijn post (AGP vragen mogen worden genegeerd :P):

Goedenacht mensen!

ik ben totaal noob wat betreft de binnenkant van mijn pc, hetgeen wat je ermee kan doen wil ik echter verbeteren.. een nieuwe videokaart is hard nodig aangezien ik nu een intel integrated poep ding heb! Nu heb ik wel hulp nodig hierbij. Ik ben namelijk tegen het volgende probleem gelopen. Ik heb uitgevonden naar lang bestuderen dat ik een 240 watt (max) voeding heb en AGP slots. Nu heb ik ergens gelezen dat je voor de geforce 6800 GT 350 watt nodig hebt. Nu ga ik niet voor een geforce maar voor een radeon x800.. nu vraag ik mij af, wat heb ik hier voor nodig?

ook vraag ik me af hoe ik te weten kom hoe snel mijn AGP slots zijn, ik zie bij al die kaarten AGP 2x, AGP 4x noem maar op staan maar geen flauw idee wat mijn AGP slot is.

Help me aub!

Een gamer in nood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek de sterkste mATX-voeding die er te krijgen is, maar die wordt voor zover ik weet niet in Nederland geleverd. Ik heb rondgezocht op Internet en onderstaande link verwijst naar de sterkste mATX-voeding die ik kan vinden:

http://www.pcalchemy.com/...oducts_id/226/ref=bizrate

Heeft toevallig iemand ervaring met deze voeding en is deze in Nederland te verkrijgen. Is er eventueel een alternatief voor een andere goede (stille en krachtige) mATX-voeding?

Mijn huidige systeem:
Dign HV5 kast met Animo Technologies 320w mATX-voeding (In de Dign HV5 past alleen maar een mATX-voeding).
MoBo: Asus A8N SLI Deluxe
Proc: AMD Athlon 64 3200+ Venice
Geheugen: 2x 512MB Kingston
HD: 2 x 250GB Hitachi
DVD-Drive: Samsung DVD Brander 16-speed (type is mij zo onbekend)
Videokaart: XFX GeForce 6800GT PCI-e
TV-Kaart: 1x Hauppauge PVR MCE500 (kaart met 2 tuners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemorgen mensen!

ik heb een d330 van hp (linkje!) en nu wil ik mijn video kaart gaan upate.

Heb hier al de hele nacht gepost voor allemaal info.. ben namelijk niet zo goed met de binnenkant van mn pc.. en ik kreeg te horen dat ik voor een radeon X800 toch echt wel een nieuwe voeding nodig heb! heb nu namelijk 240 watt..

die aardige gozer had een lijstje voor mij gemaakt met goede voedingen en ik heb ff gekeken welke een btje goedkoop was :P natuurlijk moet het ook een btje goed merk zijn, dus ik wou graag jullie mening over deze voeding:

http://www.huntkey.com/eng/LW6400.htm

een vriend van me had deze, en hier wil ik ook graag jullie mening over:

http://www.sweex.com/product.asp?pid=357

verder nog een klein vraagje die eigenlijk al beantwoord is: moet ik echt een andere hebben of wat vinden jullie?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Anoniem: 153536 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:46:
Goedemorgen mensen!

Heb hier al de hele nacht gepost voor allemaal info.. ben namelijk niet zo goed met de binnenkant van mn pc.. en ik kreeg te horen dat ik voor een radeon X800 toch echt wel een nieuwe voeding nodig heb! heb nu namelijk 240 watt..

die aardige gozer had een lijstje voor mij gemaakt met goede voedingen en ik heb ff gekeken welke een btje goedkoop was :P natuurlijk moet het ook een btje goed merk zijn, dus ik wou graag jullie mening over deze voeding:

http://www.huntkey.com/eng/LW6400.htm

een vriend van me had deze, en hier wil ik ook graag jullie mening over:

http://www.sweex.com/product.asp?pid=357

verder nog een klein vraagje die eigenlijk al beantwoord is: moet ik echt een andere hebben of wat vinden jullie?

bedankt!
toon volledige bericht
persoonlijke mening? Ga voor die huntkey! Die zijn ten eerste betrouwbaar en goed en ten tweede super stil. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet eens zoveel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:25:
[...]
persoonlijke mening? Ga voor die huntkey! Die zijn ten eerste betrouwbaar en goed en ten tweede super stil. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet eens zoveel dacht ik.
ok bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 10:21

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Mijn huidige systeem:

Casetek 1016 Miditower (zwart/zilver)
Premier LC-B300ATX 300W voeding
Gigabyte GA-K8VT800 S754 bord
AMD64 2800+ (1,8 GHz)
Akasa koeler (fan is vervangen voor een LED-geval dat minder herrie maakt van Cooler Master)
512 MB DDR-SDRAM PC3200 OEM
256 MB DDR-SDRAM PC3200 Hynix
WD 160 GB HDD P-ATA
LG-DSA-41368 DVD+/-RW 16x Zwart
ATI Radeon 9600 256 MB AGP

Vooralsnog heb ik geen problemen (gelukkig) maar ik wil zowel de graka gaan vervangen voor een sneller exemplaar EN er komen op (korte) termijn 4 S-ATA schijven bij van 250 GB. Ik vrees dat dan mijn voedig het niet meer trekt dus ik ben nu al enigszins van plan mijn voeding te gaan vervangen voordat ik met de rest begin ;) Probleem is dat het wel allemaal binnen het budget moet vallen, en wat ik nu uitgerekend heb blijft er max. € 75,- over voor de voeding. Is dat genoeg en zo ja wat voor voeding kan ik dan het beste voor dat bedrag kopen ?? Mag wel een beetje een stiller exemplaar zijn dan mijn huidige :p

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129626

Beste mede-tweakers,

Ik heb een nieuwe voeding nodig voor mijn systeem, ik heb hier 6 SATA harde schijven in zitten en wil graag een goede voeding.
asus p4p800
p4 2.8
4x 512MB
AGP 128MB GeForce4
6 scsi harde schijven

Iemand een idee voor een goede voeding die stabiel werkt met deze schijven?
Voor meer info, vraag maar.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129626 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:55:
Beste mede-tweakers,

Ik heb een nieuwe voeding nodig voor mijn systeem, ik heb hier 6 SATA harde schijven in zitten en wil graag een goede voeding.
asus p4p800
p4 2.8
4x 512MB
AGP 128MB GeForce4
6 scsi harde schijven

Iemand een idee voor een goede voeding die stabiel werkt met deze schijven?
Voor meer info, vraag maar.

Greetz,
Hoi :)
dion_b zei:
dion_b schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:25:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

is de juiste plek idd. Lees wel eerst de topicstart, want zoals madmark zegt, we hebben een stuk meer info nodig om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Je heb welliswaar meer info gelezen, maar volgens mij niet de topicstart doorgenomen. Kijk daar nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoooi!

weer een vraagje van mij..

ik heb nu een 240 watt voeding en heb dus een nieuwe nodig..

nu wil ik de Huntkey LW6400H kopen.. maar ik kan nergens afmetingen vinden van dat ding!

ik heb nu een PSU 240w POWER SUPPLY EVO (als dat de volledige naam is) info staat hierbij volgens mij, zou best kunnen dat dat de afmetingen zijn van mijn huidige voeding:

https://www.pcretro.com/w...?cPath=29&products_id=174

nu weet ik dat die huntkey een 12 cm fan heeft, dus zou je zeggen dat het niet past aangezien de breedte van mn huidie 6,5 is.. maar volgens mij heeft die huntkey zo'n fan die in de pc zit en niet aan de buitenkant.. (zie het plaatje bij deze info: http://euromaxi.bekz.be/index.asp?show_detail=1&NR=11406 )

ik zou t echt niet weten.. hulp graag ;D

ps. die info van mn huidige heb ik gevonden door serienummers te googlen enzo.. serie = PD123P
en part no. = 308437-001

edit: en over de stroom kabels voor in je harde schijf en dvd drive enzo.. worden die er gewoon bijgeleverd? en is dit makkelijk aan te sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153536 op 30-08-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89207

Huidige specs:
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- 512MB Kingston Geheugen
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding (misschien in combinatie met een stille praktische kast?), hoeft niet de stilste en beste te zijn. Gewoon een leuke goede betaalbare oplossing tussen de 25 en 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

@ DXR-TanK

Het is ook echt ZOOO moeiljk om naar www.huntkey.com te gaan en die voeding daar op te zoeken:

Je hoort het eigenlijk zelf te doen, maar het is dat ik me afvroeg hoe dat ding eruit zag:
http://www.huntkey.com/eng/LW-6400H.htm

Als ik trouwens lees hoe efficient dat ding is
65%MIN.at Full LOAD 230Vac/50HZ
55%MIN.at 30W LOAD 230Vac/50HZ

dan vind ik mijn zalman http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=76&code=015 met 75% efficiency en ook nog eens een stuk stiller toch beter.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 30-08-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Anoniem: 153536 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:46:

Let wel op dat de voedingsaansluiting op het moederboard past bij je nieuwe voeding... HP wil nog wel eens afwijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

13art

Moderator Mobile
Interessant topic dit, aangezien ik een tijd geleden mijn videokaart probeerde over te klokken (radeon 9800 pro) maar dit eigenlijk maar minimaal lukte, begon ik al snel aan een te zwakke voeding te denken.

Heb zelf een medion/microstar computer, en daar zitten niet al te sterke voedingen in. Aangezien ik ook aardig wat rand apparatuur gebruik zit ik dus sterk te denken aan een sterkere voeding. Nu dus maar eens even dit topic doorworstelen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 16:53

TiMMieJ

PSN: Orixez

Systeem
K8N-E Deluxe nForce 3 mainboard
A64 3000+ (S754)
2x 512Mb DDR 400
1x 200Gb Diamondmax 10 S-ATA Schijf
1x 80Gb Diamondmax 9 S-ATA Schijf
1x Intel PRO 1000MT NIC
4x Casefan @ 5V
1x Zalman CNPS 7000Cu @ 5V
Nu 1x een Radeon 9600XT en dit word een X850XT (AGP)
1x Audigy 2 ZS
PS/2 keyboard
usb Muis Logitech MX1000

Dit alles draait op een Chieftec 340 W voeding.

Doeleinden
Deze PC wordt gebruikt als mijn main PC.
Dit wil zeggen veel gamen, beetje overclocken en normaal internet/office gebruik!

Overclocken
Deze PC word soms overgeclockt naar 2200/2300 MHz @ hoogste vCore dacht rond de 1,65V.
Verder word de videokaart ook overgeclockt.

Voltages
Kan ik zo niet 1,2,3 posten ivm mijn werk!
Zal ik nog even opzoeken voor jullie maar dit was nog aardig stabiel.

Mijn grote vraag iig is ga ik die radeon X850XT trekken t.o.v. die 9600XT?

[ Voor 4% gewijzigd door TiMMieJ op 31-08-2005 10:30 ]

Anoniem: 125236

Systeem
Asrock socket 939 Dual SATA2
3200+ venice
kingston hyperX 2x512
80gig SATA
Geforce 6800 non ultra
DVD +/-RW drive
paar casefans

Doeleinden
Home PC

Overclocken
Ben van plan te gaan overclocken, maar niet tot op het randje.
De processor én videokaart.

Wat voor voeding (minimaal wattage) is geschikt en welk merk geniet de voorkeur?

Zat zelf te denken aan een 400watt Huntkey..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125236 op 01-09-2005 02:05 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Systeem
Intel Pentium IV 2,8 ghz 1mb S775 520
Asrock 775dual
1 gb DDR PC3200 intern geheugen
40 gb s-ata
Ati Radeon 9600se LP 128mb
Asus 16*6*16 DVD Writer

Dit systeem zal als een extra systempje voor Office gebruik, mail lezen dus geen zware dingen gebruikt worden. Beetje gamen(need for Speed). Misschien later voor dual monitor gebruik.

Ik wil inbouwen in een oude A-Open desktopkast met PIV aansluiting met 200w voeding die op de +12v maar 10a levert. Gaat dit lukken of kan ik beter kiezen voor een Sempron 2400 S462(A) met een Asus A7S8X of een Sempron 2500 64 bits(Socket 754) met een Asus K8S-mx?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 16:53

TiMMieJ

PSN: Orixez

TuRk schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:30:
Mijn grote vraag iig is ga ik die radeon X850XT trekken t.o.v. die 9600XT?
Nou de kaart is gearriveerd en ingebouwd !
Tot nog toe draait alles nog als een huis dus lijkt erop dat mijn 340Watt Chieftec voeding alles goed aankan. Echt enorm merkbaar dus als je een kwaliteitvoeding hebt.

Ik denk dat ik nog even doordraai met deze 340W voeding.

• ShellGhost
ShellGhost schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:31:
Ik zit te twijfelen tussen de OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX) en de OCZ PowerStream OCZ520ADJ, 520W (ATX)...
Ik heb nu het volgende systeem:
Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800
Corsair XMS3200 512MB DDR400 2x
WD Raptor 74Gb 2x
XFX GF 7800GTX
Nec 3520a dvd fikker
Digidoc5

Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst een tweede 7800GTX erbij komt, dus daar moet ik wel rekening mee houden, vandaar de 520W voeding...
Dat zou genoeg moeten zijn...
Maar wat is het grote verschil tussen die twee??
En welke past beter bij m'n config en waarom??
toon volledige bericht
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn (toekomstige) systeem:

processor:
AMD Ahtlon 64 3500+ (2,2 GHz)

moederbord:
GigaByte K8N Pro-SLI

Geheugen:
Kingston DIMM 1GB

Behuizing:
CoolerMaster Centurion 5

Voeding:
380 Watt CoolerMaster eXtremePower

Grafische kaart:
XFX 6800GT

Harde schijf:
Maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB)

DVD-Rom:
LiteOn SOHD-16P9

Floppy:
NEC 1,44 MB floppydrive (zwart)

nu mijn vraag:
Aangezien ik SLI heb, wil ik over een maandje of 3 er nog een 2e XFX6800GT bijzetten.. voldoet mijn voeding dan wel? heb nu dus 380 watt.. is dit genoeg voor een systeem met 2 videokaarten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

De modstream is een modulaire voeding en levert minder ampere op de voltlijnen. De powerstream is niet-modulair en levert meer ampere. Dus 2 maal voor de powerstream gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 23-04 22:33
Nog een postje van mij, gezien ik vrij erge afwijkingen krijg bij de negatieve lijnen.

AMD Athlon 3000+ Venice @ 2,2Ghz
DFI Lanparty Ultra-D
XFX GeForce 6600 256MB
Zalman 7700AlCu
1 hardisk en 1 cdrom brander.

Temperaturen zijn allemaal erg goed in orde (rond de 35 graden), en dit zijn de voltages;

vCore1: 1,36 volt
vCore2: 1,15 volt
vBat: 3,06 volt
+3,3v: 3,23 volt
+5v: 4,92 volt
+12v: 11,81 volt
-5v: -0,63 volt
-12v: -9,48 volt

Is dit bij de negatieve lijnen oké? Mijn PC valt uit zodra ik wilt gaan gamen ofzo (videokaart-gebruikende processen), kan dat met die negatieve waardes te maken hebben? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Vandaag een Enermax 495AX SFMA (485W Noisekiller) gehaald en aangesloten op m'n MSI K7T266 moederboard. Hij start echter niet. De voeding mist de -5V lijn, maar volgens MSI Nederland zou dat geen probleem moeten zijn met dit moederboard...

De voeding gaat heel even aan en dan gelijk weer uit (waarbij de fan even blijft draaien om de voeding te koelen; niet dat die warm is geworden). Het is ook niet zo dat er teveel stroom wordt getrokken, want m'n oude (en huidige) voeding is 370W en die trekt het wel.

Is de voeding toch incompatible met het moederboard?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de volledige startpost (bezint) voordat je post (eer ge begint).
Geef zoveel mogelijk info in je post. Bijv. voltages van je huidige voeding etc.