Hoe filter je dat je daar op uitkomt?Philtjens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:50:
Wij zijn op zoek ook naar een robot huishulpje.
Als ik filter via verkoopsites kom ik op uit op een eufy robovac g10 of een blaupunkt bluebot x boost.
Iemand ervaringen met deze botjes ?
Met dweilfunctie, via app bedienen, kan met google home of alexa platform, automatisch opladen / hervatten
Eigenlijk een midrange robot prijs/kwaliteit
Deze functies zitten ook allemaal in de Roborock botjes, bijvoorbeeld de S5 Max, S6 en S7.Philtjens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Met dweilfunctie, via app bedienen, kan met google home of alexa platform, automatisch opladen / hervatten
Eigenlijk een midrange robot prijs/kwaliteit
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Klopt maar deze zijn ook een heel stuk duurder vandaar dat deze eruit vallen.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Deze functies zitten ook allemaal in de Roborock botjes, bijvoorbeeld de S5 Max, S6 en S7.
De S5 Max kun je soms rond de € 275 / 280 krijgen als je wacht op een aanbieding. Momenteel € 314, levering uit Spanje.Philtjens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Klopt maar deze zijn ook een heel stuk duurder vandaar dat deze eruit vallen.
En deze dit zijn bewezen stofzuigers. Je krijgt echt waar voor je geld.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Deze functies zitten ook allemaal in de Roborock botjes, bijvoorbeeld de S5 Max, S6 en S7.
Super ook om op vakantie via een camera te zien dat hij z'n rondjes maakt. Enige nadeel die ik tot nu toe heb is de slechte beschikbaarheid van de dweilen voor de S7. Een deel van m'n order heb ik ontvangen maar de dweiltjes zijn er nog steeds niet.
Waarom zou een roborock beter zijn dan, dit is al een verouderd model tov de andere bv ? Alsook is de accuduur een stuk minder en heeft deze ook een hoger geluidsnorm dus als ik puur via papier een vergelijking moet maken zou ik nog eerder voor de andere 2 kiezen.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:07:
[...]
De S5 Max kun je soms rond de € 275 / 280 krijgen als je wacht op een aanbieding. Momenteel € 314, levering uit Spanje.
(Geen kritiek gewoon echt een vraag uit interesse waarom iedereen de roborocks promoot)
Dat is nu verleden tijd, je betaalt aanvullend 65-70 euro BTW nu, sinds 1 juli.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:07:
[...]
De S5 Max kun je soms rond de € 275 / 280 krijgen als je wacht op een aanbieding. Momenteel € 314, levering uit Spanje.
'verouderd' dat zit tussen de oren. FOMO. Het punt dat gemaakt werd is dat je qua prijs/kwaliteit verhouding niet snel iets beters zult vinden, vandaar ook de zeer hoge populariteit in dit topic.Philtjens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Waarom zou een roborock beter zijn dan, dit is al een verouderd model tov de andere bv ? Alsook is de accuduur een stuk minder en heeft deze ook een hoger geluidsnorm dus als ik puur via papier een vergelijking moet maken zou ik nog eerder voor de andere 2 kiezen.
(Geen kritiek gewoon echt een vraag uit interesse waarom iedereen de roborocks promoot)
[ Voor 50% gewijzigd door de Peer op 08-07-2021 11:17 ]
Ben nu de roborock s6 pure aan het bekijken 👍 deze zit qua prijs ongeveer hetzelfde als de blaupunkt ( deze valt zowiezo af want blijkbaar als deze leeg is verdwijnt de app en dient deze elke x opnieuw ingesteld te worden )de Peer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:13:
[...]
Dat is nu verleden tijd, je betaalt aanvullend 70 euro BTW nu, sinds 1 juli.
[...]
'verouderd' dat zit tussen de oren. FOMO. Het punt dat gemaakt werd is dat je qua prijs/kwaliteit verhouding niet snel iets beters zult vinden, vandaar ook de zeer hoge populariteit in dit topic.
Alvast bedankt voor de goede hulp / insteek van hieruit 👍
Het is net wat @de Peer zegt, prijs / kwaliteit verhouding is gewoon goed met deze machines. Heb zelf enkele maanden terug de S5 Max aangeschaft, heerlijk ding, werkt perfect. Op stand quiet kan ik met mijn headset op nog gewoon bellen, ding vreet enorm veel stof en qua dweilen is het voor ons prima. Vooral het stof blijf ik mij elke keer over verbazen, 1 rondje is soms genoeg voor een volle bak(je, zo groot is ie nietPhiltjens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Waarom zou een roborock beter zijn dan, dit is al een verouderd model tov de andere bv ? Alsook is de accuduur een stuk minder en heeft deze ook een hoger geluidsnorm dus als ik puur via papier een vergelijking moet maken zou ik nog eerder voor de andere 2 kiezen.
De versie op Pepper wordt bij aangegeven dat dit incl. BTW was.de Peer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:13:
[...]
Dat is nu verleden tijd, je betaalt aanvullend 65-70 euro BTW nu, sinds 1 juli.
[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 08-07-2021 11:36 ]
Ga nu enkele revieuws lezen en dan een keuze maken.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Het is net wat @de Peer zegt, prijs / kwaliteit verhouding is gewoon goed met deze machines. Heb zelf enkele maanden terug de S5 Max aangeschaft, heerlijk ding, werkt perfect. Op stand quiet kan ik met mijn headset op nog gewoon bellen, ding vreet enorm veel stof en qua dweilen is het voor ons prima. Vooral het stof blijf ik mij elke keer over verbazen, 1 rondje is soms genoeg voor een volle bak(je, zo groot is ie niet) terwijl er qua smerigheid niet zoveel op de vloer lag.
[...]
De versie op Pepper wordt bij aangegeven dat dit incl. BTW was.
Mijn vriendin is zwanger en het poetsen blijft wat liggen nu 😂 ikzelf werk full time dus heb hier ook niet altijd tijd voor dus altijd fijn als dit wat kleine poetswerkzaamheden al uit handen kan nemen.
Waarschijnlijk gaan we ook onze benedenverdieping deels verbouwen en wat meer smart home / apparatuur toevoegen dus dan zal dit ook een mooi extra toevoeging bij worden 👍
Ik zie het nu ja. opmerkelijk! Bij de andere Ali-shops betaal je wel BTW voor de robot.The Executer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]
De versie op Pepper wordt bij aangegeven dat dit incl. BTW was.
Waarschijnlijk is dit de laatste lichting die China al uit was voor 1 juli.
Wat dat betreft is dit dus de laatste kans om nog goedkoop een Roborock te kopen!
[ Voor 22% gewijzigd door de Peer op 08-07-2021 11:44 ]
Ik heb hier een blaupunkt robotstofzuiger met al die functies. Ik gebruik hem niet meer, stuur maar een pm als je interesse hebt. Fijn ding en maakt goed schoon, dweilfunctie kan beter maar is voldoende om een soort algemene schoonmaakronde te houden.
weird, ik heb bij een random shop op Ali dweiltjes besteld, waren er binnen 2 weken!Binnetie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:10:
[...]
En deze dit zijn bewezen stofzuigers. Je krijgt echt waar voor je geld.
Super ook om op vakantie via een camera te zien dat hij z'n rondjes maakt. Enige nadeel die ik tot nu toe heb is de slechte beschikbaarheid van de dweilen voor de S7. Een deel van m'n order heb ik ontvangen maar de dweiltjes zijn er nog steeds niet.
Had je de originele of de neppe? Vooral origineel was moeilijk aan te komen.borft schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:25:
[...]
weird, ik heb bij een random shop op Ali dweiltjes besteld, waren er binnen 2 weken!
Och heb je ze nog steeds niet?Binnetie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Had je de originele of de neppe? Vooral origineel was moeilijk aan te komen.
Ik heb wel neppers, al een aardig poosje in huis, maar die passen perfect.
Volgens mij had ik de URL al eens gedeeld hier.
Nee. De rest is al wel binnen. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd. Kijken wat ze kunnen doen.Theetjuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:09:
[...]
Och heb je ze nog steeds niet?
Ik heb wel neppers, al een aardig poosje in huis, maar die passen perfect.
Volgens mij had ik de URL al eens gedeeld hier.
Ik heb een vraagje over die roborock s7: ik heb een gemiddelde tussenwoning zonder kinderen/huisdieren hoe vaak zal dat stofbakje geleegd moeten worden ongeveer? Dit vanwege de nieuwe auto emty box die eraan komt is dat ding de moeite waard?
Ik heb een hoekwoning en hij reinigt elke keer 45m2 (bijkeuken kan hij niet komen), bovenetage wordt door een andere robotstofzuiger gedaan. En ik leeg het bakje elke 3 weken ongeveer.Jnaaazer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:51:
Ik heb een vraagje over die roborock s7: ik heb een gemiddelde tussenwoning zonder kinderen/huisdieren hoe vaak zal dat stofbakje geleegd moeten worden ongeveer? Dit vanwege de nieuwe auto emty box die eraan komt is dat ding de moeite waard?
Bedankt voor je reactie!Binnetie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb een hoekwoning en hij reinigt elke keer 45m2 (bijkeuken kan hij niet komen), bovenetage wordt door een andere robotstofzuiger gedaan. En ik leeg het bakje elke 3 weken ongeveer.
Dus de auto emty dock is eigenlijk een beetje overbodig als het maar om de 3 weken hoeft
Ergens wel ja. Vind dat ding veel te duur.Jnaaazer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:10:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Dus de auto emty dock is eigenlijk een beetje overbodig als het maar om de 3 weken hoeft
Ik heb om de week een dochtertje thuis, geen huisdieren verder. Heb er ook wel eens een maand mee gehaald.
Wow, wat een verschil! Hier een vrijstaand huis, en elke week een schoonmaakster die alles stoft en dweilt. Roborock gaat dagelijks aan in keuken en bijkeuken, ongeveer om de dag in garage, woonkamer en werkkamer en eens per week op de bovenverdieping en zolder. Ik moet het bakje dagelijks schoonmaken, soms zelfs meerdere keren per dag als de hond bijvoorbeeld zand in haar vacht had en op de keukenvloer is gaan liggen.Binnetie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb een hoekwoning en hij reinigt elke keer 45m2 (bijkeuken kan hij niet komen), bovenetage wordt door een andere robotstofzuiger gedaan. En ik leeg het bakje elke 3 weken ongeveer.
Hier een S5 Max, gezin met 2 kinderen en 2 katten. Hier ook bijna dagelijks / om de dag legen.Binnetie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:06:
[...]
@Jnaaazer, zoals je kunt lezen verschilt het nogal. Je komt er snel genoeg achter in ieder geval
Dat is inderdaad nogal een verschil, ik weet het denk ik al geen kinderen en/of huisdieren nemen.
Of van de kinderbijslag een empty bin kopenJnaaazer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:45:
Dat is inderdaad nogal een verschil, ik weet het denk ik al geen kinderen en/of huisdieren nemen.
Wat ik gedaan heb is 2 extra bakjes kopen. Dus pas als alle 3 de bakjes volgezogen zijn, zuig ik ze even leeg met de old-school stofzuiger.Jnaaazer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:45:
Ik klop ze leeg in de vuilnisbak. Ook klem ik standaard 1 laagje van een tissue voor het filter. de randjes kun je afscheuren. Zuigkracht blijft nagenoeg gelijk, maar een groot deel van de fijnstof wordt opgevangen. Dus hoef je niet elke keer je filter schoon te maken. Blijft echt maanden wit(tig) van kleur.de Peer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:33:
[...]
Wat ik gedaan heb is 2 extra bakjes kopen. Dus pas als alle 3 de bakjes volgezogen zijn, zuig ik ze even leeg met de old-school stofzuiger.
Ik zuig het bakje ieder weekend ff uit, dan zit hij ook echt vol en maak dan ook gelijk de borstels etc schoon.
De filter spoel ik eens in de maand een keer door onder de kraan.
Hij zuigt hier 4 dagen in de week, om de dag en er lopen 2 langharige ragdolls rond en na iedere beurt vervang ik de dweil met een schone. Hij doet hier maar 30m2 aangezien hij niet over het hoogpolig tapijt kan.
Heb je iig een beetje een idee, voor mij geen probleem en het is inmiddels al routine, je houdt zo ook je robot in tiptop conditie. Zeker voor de prijs waarvoor de auto-empty dock voorbij is gekomen, gaat hij hier niet komen.
Zonde van het geld, hij maakt immers de borstels of filter niet schoon.
De filter spoel ik eens in de maand een keer door onder de kraan.
Hij zuigt hier 4 dagen in de week, om de dag en er lopen 2 langharige ragdolls rond en na iedere beurt vervang ik de dweil met een schone. Hij doet hier maar 30m2 aangezien hij niet over het hoogpolig tapijt kan.
Heb je iig een beetje een idee, voor mij geen probleem en het is inmiddels al routine, je houdt zo ook je robot in tiptop conditie. Zeker voor de prijs waarvoor de auto-empty dock voorbij is gekomen, gaat hij hier niet komen.
Zonde van het geld, hij maakt immers de borstels of filter niet schoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Theetjuh op 09-07-2021 19:17 ]
Mijn Roborock s50 stofzuigt niet goed meer. Filters zijn vervangen inclusief hoofdborstel.
Bij roborock kunnen ze mij niet verder helpen, dit omdat de garantie (2018) verlopen is.
Er lijkt iets is met de borstelhuis, wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee?
In het borstelhuis is er namelijk een slijtage (zie foto)
Bij roborock kunnen ze mij niet verder helpen, dit omdat de garantie (2018) verlopen is.
Er lijkt iets is met de borstelhuis, wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee?
![]() | ![]() | ![]() |
Wat is begreep is dat het ook belangrijk is dat waar die hoofd borstel in hangt goed naar beneden gaat/kan. Want dit was een verbetering bij de S7. Dus misschien dat dat niet goed werkt?[bassie] schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:35:
Mijn Roborock s50 stofzuigt niet goed meer. Filters zijn vervangen inclusief hoofdborstel.
[YouTube: Roborock zuigt.... (niet)]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bedankt voor je reactie.InfoTracer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:19:
[...]
Wat is begreep is dat het ook belangrijk is dat waar die hoofd borstel in hangt goed naar beneden gaat/kan. Want dit was een verbetering bij de S7. Dus misschien dat dat niet goed werkt?
Interessanter is natuurlijk hoe ik dat nu kan oplossen? Heb je daar een idee voor?
Enige wat ik kan bedenken wat je kan proberen is of er wel beweging in zit en als je hem gewoon recht houdt dus niet op zijn kop dat ie wel goed naar beneden zit.[bassie] schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:45:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Interessanter is natuurlijk hoe ik dat nu kan oplossen? Heb je daar een idee voor?
Zaterdag mijn Ecovacs Deebot T9+ ontvangen.
Heb wat moeite met het mappen van meerdere verdiepingen. Volgens 'het internet' moet ik 'multi volume mapping' activeren, maar die setting is nergens terug te vinden in de nieuwe app.
Het toestel gewoon verplaatsen naar de nieuwe verdieping geeft een "incomplete map".
Iemand multiroom mapping wel aan de praat gekregen met de nieuwe app ?
Heb wat moeite met het mappen van meerdere verdiepingen. Volgens 'het internet' moet ik 'multi volume mapping' activeren, maar die setting is nergens terug te vinden in de nieuwe app.
Het toestel gewoon verplaatsen naar de nieuwe verdieping geeft een "incomplete map".
Sinds enkele dagen heb ik een Roborock S7 en ik zit met het (mini)probleem dat ik niet goed weet rond welke tijd ik hem wil laten schoonmaken telkens. Ik woon in een klein appartement en vind het niet zo prettig als dat ding gaat zuigen wanneer ik thuis ben. Echter ben ik nooit op regelmatige tijden niet thuis...
Het liefste zou ik een fysieke knop naast mijn voordeur willen plaatsen die ik kan indrukken waarna de Roborock gaat schoonmaken. Ik zie echter dat de Roborock niet compatibel is met IFTT oid. Zelf beschik ik over een iPhone maar ik vind het niet fijn om hem via mijn telefoon te moeten bedienen. Mijn voorkeur betreft echt een fysieke knop langs de voordeur.
Weet iemand of en hoe dit te realiseren valt?
Het liefste zou ik een fysieke knop naast mijn voordeur willen plaatsen die ik kan indrukken waarna de Roborock gaat schoonmaken. Ik zie echter dat de Roborock niet compatibel is met IFTT oid. Zelf beschik ik over een iPhone maar ik vind het niet fijn om hem via mijn telefoon te moeten bedienen. Mijn voorkeur betreft echt een fysieke knop langs de voordeur.
Had je ook al aan Siri gedacht? Hiermee kun je hem eenvoudig starten zonder dat je de app eerst moet openen.stekkercontact schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:10:
Sinds enkele dagen heb ik een Roborock S7 en ik zit met het (mini)probleem dat ik niet goed weet rond welke tijd ik hem wil laten schoonmaken telkens. Ik woon in een klein appartement en vind het niet zo prettig als dat ding gaat zuigen wanneer ik thuis ben. Echter ben ik nooit op regelmatige tijden niet thuis...
Jazeker. Echter vind ik niets makkelijker dan een knop naast mijn voordeur in te drukken zodra ik weg ga. Hetzelfde doe ik voor al mijn Philips Hue lampen terwijl dat ook via de app kan. En wat Hue betreft, ik weet dat er ook een functie bestaat die automatisch je lichten uitdoet als je het huis verlaat. Heel handig. Totdat je de woning verlaat en er wel iemand in achterblijft. Dan knalt al het licht uit en zit de ander in het donkerElGrandoNeuso schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Had je ook al aan Siri gedacht? Hiermee kun je hem eenvoudig starten zonder dat je de app eerst moet openen.

[ Voor 23% gewijzigd door stekkercontact op 13-07-2021 10:35 ]
Is de S7 vele malen beter in dit geval (dweilen althans)? Wij (of eigenlijk missusBeekforel schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:34:
Ik heb al meer dan tien jaar een robotstofzuiger, echte innovatie zou zijn dat dat ding eindelijk kan traplopen...
Goed om te lezen dat de dweil van de S7 ook goed werk levert. Dit mis is op mijn S5 nog wel, handmatig dweilen komt er vaak niet van en dan is het meestal ook al eigenlijk net te vies.
Twee honden en een druk kind met de nodige rommel elke dag lijkt me iets sterks nodig hebben. De PVC vloer zal dan niet heel spannend zijn, maar we hebben ook nog een vloerkleed die al snel vuil is.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb mijn Deebot gekoppeld aan HA. Als we beide weg zijn (alarm wordt ingeschakeld) begint ie met stofzuigen. Wanneer we gaan slapen doet ie ook nog even snel de woonkamer (daarbij zet ie wel eerst de auto empty functie uit)stekkercontact schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:31:
[...]
Jazeker. Echter vind ik niets makkelijker dan een knop naast mijn voordeur in te drukken zodra ik weg ga. Hetzelfde doe ik voor al mijn Philips Hue lampen terwijl dat ook via de app kan. En wat Hue betreft, ik weet dat er ook een functie bestaat die automatisch je lichten uitdoet als je het huis verlaat. Heel handig. Totdat je de woning verlaat en er wel iemand in achterblijft. Dan knalt al het licht uit en zit de ander in het donker
Wat ik niet zo goed snap aan de S5 Max is het feit dat hij bij het dweilen z'n eigen banen overlapt. Daarmee stofzuigt de robot vochtige vloer - het kan toch niet anders dat er zo vocht in de stofzuiger komt? De borstel voelt iig vochtig na een rondje
Dat is een puntje wat ik mij ook al afgevraagd heb. Vanuit de handleiding wordt geadviseerd minimaal 3 keer te stofzuigen voordat er gedweild wordt. Prima, maar er is geen optie om te dweilen zonder stofzuigenWorsteneter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:40:
Wat ik niet zo goed snap aan de S5 Max is het feit dat hij bij het dweilen z'n eigen banen overlapt. Daarmee stofzuigt de robot vochtige vloer - het kan toch niet anders dat er zo vocht in de stofzuiger komt? De borstel voelt iig vochtig na een rondje
Zal dus wel OK zijn vermoedt ik, en bij het design rekening mee gehouden zijn denk ik dan maar.
Ik denk dat die 'volle breedte' dweilen daarom eigenlijk niet zo'n goed idee zijn, al loopt 't in de praktijk wel los. De officiële dweil, dweilt zo breed als hij zuigt en dan is er geen overlap. De rand heeft hij dan eerst al gedaan, dus de draaipunten zullen grotendeels al droog zijn. Met de extra brede dweilbaan is er wel overlap, óók met de 'volgende' baan die nog niet gezogen isWorsteneter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:40:
Naja 't viel mij ook op bij de originele dweil. Maar zal idd bij het design horen?Gwaihir schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Ik denk dat die 'volle breedte' dweilen daarom eigenlijk niet zo'n goed idee zijn, al loopt 't in de praktijk wel los. De officiële dweil, dweilt zo breed als hij zuigt en dan is er geen overlap. De rand heeft hij dan eerst al gedaan, dus de draaipunten zullen grotendeels al droog zijn. Met de extra brede dweilbaan is er wel overlap, óók met de 'volgende' baan die nog niet gezogen is.
De mijne zegt zelfs als je het reservoir er aanhangt dat je de dweil niet moet vergeten. (S5 MAX, nieuwste firmware)Worsteneter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:17:
[...]
Naja das niet helemaal waar. Dweil en reservoir zijn twee losse onderdelen en normaal gaat stofzuigen met reservoir prima. Je kan dan dweilen, zonder dat dweil ding, ook niet inschakelen.
Weet je zeker dat de mop-bracket niet al aan het reservoir zat?
Mijn S5max zegt dat alleen als de bracket van de mop er ook aan zit. "Please ensure that mop is installed"
wat wil zeggen dat het doekje erop moet zitten want die kan de RR niet detecteren.
Mijn S5max zegt dat alleen als de bracket van de mop er ook aan zit. "Please ensure that mop is installed"
wat wil zeggen dat het doekje erop moet zitten want die kan de RR niet detecteren.
[ Voor 57% gewijzigd door JoSchaap op 15-07-2021 08:12 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Dit. Ik heb alleen dweilen met de mop-bracket. Het reservoir kan er altijd aan blijven zitten. Na het installeren zegt de stofzuiger ook dat stofzuigen en dweilen actief zijn.JoSchaap schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:10:
Weet je zeker dat de mop-bracket niet al aan het reservoir zat?
Als je daadwerkelijk wilt dweilen niet nee. Kennelijk vergeten mensen dat, denken ze dat ze er al zijn (of is RR daar in elk geval bang voor)? Ik heb 't ook gehoord en vind 't maar overdreven chatty..Laderwebshop schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:16:
De mijne zegt zelfs als je het reservoir er aanhangt dat je de dweil niet moet vergeten. (S5 MAX, nieuwste firmware)
Neemt niet weg dat de quote waar je op reageerde gewoon klopt:
Worsteneter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:17:
Dweil en reservoir zijn twee losse onderdelen en normaal gaat stofzuigen met reservoir prima. Je kan dan dweilen, zonder dat dweil ding, ook niet inschakelen.
Iemand ervaring met de Eve Plus? We doen al een zoektocht naar diverse merken, maar bomen/bos. 550 euro is me dan wat te gortig voor bjivoorbeeld de viomi s9, maar lees nergens ervaringen over de Eve
Ik ben opzoek naar een nieuwe robotstofzuiger, heb nu een ilife, budget rond de €200,- iemand tips?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Spaar nog even door, de 200 categorie is het net niet.racoon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:12:
Ik ben opzoek naar een nieuwe robotstofzuiger, heb nu een ilife, budget rond de €200,- iemand tips?
https://gathering.tweaker...message/66229180#66229180ByteMe_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:27:
Iemand ervaring met de Eve Plus? We doen al een zoektocht naar diverse merken, maar bomen/bos. 550 euro is me dan wat te gortig voor bjivoorbeeld de viomi s9, maar lees nergens ervaringen over de Eve
https://gathering.tweaker...message/66793998#66793998
https://gathering.tweaker...message/66796788#66796788
Is wat ik heb ondervonden, we zijn nu een paar maanden verder en komt nog altijd op hetzelfde neer.
Wij hebben het nooit geprobeerd (gewoon een tweede gekocht voor boven) maar ik dacht dat die optie zat bij Multi Floor plan bij de kaart optie.devastator83 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:04:
Zaterdag mijn Ecovacs Deebot T9+ ontvangen.
Sorry kan het nu niet nagaan, ik heb geen toegang tot de app.
Op Amazon.nl voor 189,95 de Xiaomi Mi Robot stofzuiger, wit. heb er zelf 2 draaien vanaf begin 2017. Tot nu toe alleen stofbakjes leeggooien en 1x een nieuw filter geplaatst.racoon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:12:
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.
De Medion robotstofzuiger die wij thuis hebben is aan vervanging toe. Mijn vader heeft dezelfde al besteld voor 100 euro, maar ik vroeg mij af of er ook een betere verkrijgbaar is voor een vergelijkbare prijs?
Weinig informatie voor een advies, heb je zelf al wat uitgezocht?de Foarsitter schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:23:
De Medion robotstofzuiger die wij thuis hebben is aan vervanging toe. Mijn vader heeft dezelfde al besteld voor 100 euro, maar ik vroeg mij af of er ook een betere verkrijgbaar is voor een vergelijkbare prijs?
Sommige Ilife stofzuigers zijn dacht ik ook rond de 100 euro. Maar zonder wat extra gegevens is het glazen bol werk.de Foarsitter schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:23:
Wegens rugproblemen ben ik mij aan het oriënteren op stofzuiger/dweilcombinaties.
Wij hebben een dochtertje en een hond. Dweilen is nodig ivm een dochter die haar drinken graag overal deponeert (melk, ranja, optimel, water). En omdat er door koken e.d vlekken komen in de keuken.
We hebben een tegelvloer met 1 vloerkleed en in de bijkeuken laminaat. Alleen de bijkeuken zal wel lastig zijn. Daar staat veel spul ook "tijdelijk". Nu staat er tot ik naar boven loop bijvoorbeeld de hoge druk spuit en zo is t altijd wel iets. Daar moet hij dus rekening mee houden.
Voorkeur is ook dat hij zelf elke (nacht?) Gaat stofzuigen/dweilen en ik hier niet teveel voor hoef te doen behalve reservoir legen elke ochtend?
Fijn zou ook zijn als ik hem een verdieping hoger neer kan zetten en hij het dan ook snapt zonder al te veel poespas (als het goed werkt zal dat 1x per week zijn, misschien 2). HEPA filters zijn een pre ivm allergieën.
Ik heb Deze van Blaupunkt gevonden die aan al die eisen voldoet. Al zou net iets lager nóg fijner zijn zodat hij ook onder de bank kan (komen wij nu zelden.). Maar zulke lage hebben meestal weer geen dweilfunctie lijkt het?
Of iemand de perfecte stofzuiger die alles heeft voor mij.
Bij voorkeur bestelbaar op bol.com. hier heb ik 300 euro bonnen van Vattenfall namelijk.
Ik ben bereid nog ongeveer 200 bij te leggen. Heb je een supermodel voor 250 bijleggen is het geen probleem.
Model andere winkel van 500 valt af. Andere zaken zijn modellen tot 250/300 eventueel interessant maar dan ben ik wel benieuwd waarom dat model niet via Bol gaat.
Tldr:
- zuigen
- dweilen
- tegels, 1 vloerkleed, 1 kamer laminaat
- boven 3x laminaat en 1x kleed
- allergiefilters
- laag (5cm) (dit is geen dealbreaker, wel fijn)
- programmeerbaar voor nacht
- kind en hond geschikt
- bol.com tot ongeveer 500
Is dit realistisch? Of koop ik troep als ik die uit mijn link bijvoorbeeld pak.
Wij hebben een dochtertje en een hond. Dweilen is nodig ivm een dochter die haar drinken graag overal deponeert (melk, ranja, optimel, water). En omdat er door koken e.d vlekken komen in de keuken.
We hebben een tegelvloer met 1 vloerkleed en in de bijkeuken laminaat. Alleen de bijkeuken zal wel lastig zijn. Daar staat veel spul ook "tijdelijk". Nu staat er tot ik naar boven loop bijvoorbeeld de hoge druk spuit en zo is t altijd wel iets. Daar moet hij dus rekening mee houden.
Voorkeur is ook dat hij zelf elke (nacht?) Gaat stofzuigen/dweilen en ik hier niet teveel voor hoef te doen behalve reservoir legen elke ochtend?
Fijn zou ook zijn als ik hem een verdieping hoger neer kan zetten en hij het dan ook snapt zonder al te veel poespas (als het goed werkt zal dat 1x per week zijn, misschien 2). HEPA filters zijn een pre ivm allergieën.
Ik heb Deze van Blaupunkt gevonden die aan al die eisen voldoet. Al zou net iets lager nóg fijner zijn zodat hij ook onder de bank kan (komen wij nu zelden.). Maar zulke lage hebben meestal weer geen dweilfunctie lijkt het?
Bij voorkeur bestelbaar op bol.com. hier heb ik 300 euro bonnen van Vattenfall namelijk.
Ik ben bereid nog ongeveer 200 bij te leggen. Heb je een supermodel voor 250 bijleggen is het geen probleem.
Model andere winkel van 500 valt af. Andere zaken zijn modellen tot 250/300 eventueel interessant maar dan ben ik wel benieuwd waarom dat model niet via Bol gaat.
Tldr:
- zuigen
- dweilen
- allergiefilters
- kind en hond geschikt
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hoe zit het met uitwisselbaarheid van accessoires bij Roborock? Zijn bijv. de dustbin en mops hetzelfde en dus over de hele productlijn te gebruiken?
[ Voor 62% gewijzigd door Dix0r op 19-07-2021 11:32 ]
Ik heb helaas geen ervaring met de Blaupunkt die je linkt. Maar ik kan je wel aanraden jezelf te verdiepen door eens de filmpjes van Vacuum Wars op Youtube te bekijken: YouTube: YouTube, in het bijzonder deze: YouTube: BEST Robot Vacuums 2020 Edition - Vacuum Wars.Dennis1812 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:29:
Wegens rugproblemen ben ik mij aan het oriënteren op stofzuiger/dweilcombinaties.
Tldr:
- zuigen
- dweilen
- allergiefilters
- kind en hond geschikt
Mijn advies is als je persé nu een robotstofzuiger wilt kopen bij bol.com voor de Roborock S5 Max te gaan. Deze heb ik zelf en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem zelf voor 250 bij onze Chinese vrienden gekocht. Als je nog even kan wachten zou ik voor de S7 gaan, die kan zijn dweil automatische 'intrekken' zodat die gewoon over tapijt/kleden kan. Deze is echter nog niet te koop bij Bol.com. Meer info over de S7: YouTube: Roborock S7 Robot Vacuum REVIEW! - The Best Roborock Yet. Deze zou in de toekomst ook compatibel zijn met een auto empty station. 2 puntjes van aandacht: 1. Het kan maar zo zijn dat ze toch besluiten toch geen auto empty station uit te brengen 2. We weten niet wat het auto empty station gaat kosten als ze deze uitbrengen. Het zou zo maar eens een onaantrekkelijk bedrag kunnen zijn.
De S7 is overigens al wel via onze Chinese vrienden te koop met verzending vanuit de EU: https://www.aliexpress.co...-463c-b2f1-ff2da1a9d114-0
[ Voor 37% gewijzigd door MR.Harok op 19-07-2021 11:48 ]
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van het laadstation onder de plint in de keuken?
Daar heb ik ook in eerste instantie aan gedacht, maar ik ben daar vanaf gestapt omdat het stofbakje niet meer gemakkelijk te legen is. Je moet dan de robot uit zijn "garage" halen of tijdens een schoonmaak ronde het bakje legen.LaTiNo156 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:46:
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van het laadstation onder de plint in de keuken?
Op het internet zijn wel indrukwekkende oplossingen te vinden: YouTube: Xiaomi Roborock s55 mit Garage.
Ja die had ik idd gezien, al is daar helaas verder niet zoveel over te zien.ChrisML schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:15:
[...]
Daar heb ik ook in eerste instantie aan gedacht, maar ik ben daar vanaf gestapt omdat het stofbakje niet meer gemakkelijk te legen is. Je moet dan de robot uit zijn "garage" halen of tijdens een schoonmaak ronde het bakje legen.
Op het internet zijn wel indrukwekkende oplossingen te vinden: YouTube: Xiaomi Roborock s55 mit Garage.
Misschien ten overvloede maar ik sluit me aan bij MR.Harok. Ik heb zelf ook de S5 Max en het is een heel fijn apparaat.MR.Harok schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Ik heb helaas geen ervaring met de Blaupunkt die je linkt. Maar ik kan je wel aanraden jezelf te verdiepen door eens de filmpjes van Vacuum Wars op Youtube te bekijken: YouTube: YouTube, in het bijzonder deze: YouTube: BEST Robot Vacuums 2020 Edition - Vacuum Wars.
Mijn advies is als je persé nu een robotstofzuiger wilt kopen bij bol.com voor de Roborock S5 Max te gaan. Deze heb ik zelf en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem zelf voor 250 bij onze Chinese vrienden gekocht. Als je nog even kan wachten zou ik voor de S7 gaan, die kan zijn dweil automatische 'intrekken' zodat die gewoon over tapijt/kleden kan. Deze is echter nog niet te koop bij Bol.com. Meer info over de S7: YouTube: Roborock S7 Robot Vacuum REVIEW! - The Best Roborock Yet. Deze zou in de toekomst ook compatibel zijn met een auto empty station. 2 puntjes van aandacht: 1. Het kan maar zo zijn dat ze toch besluiten toch geen auto empty station uit te brengen 2. We weten niet wat het auto empty station gaat kosten als ze deze uitbrengen. Het zou zo maar eens een onaantrekkelijk bedrag kunnen zijn.
De S7 is overigens al wel via onze Chinese vrienden te koop met verzending vanuit de EU: https://www.aliexpress.co...-463c-b2f1-ff2da1a9d114-0
Wel een paar kleine aanvullingen:
Dweilen
Het is in feite een nat doekje wat over grond wordt gesleept. Mijn ervaring is als je 1 keer per maand met de hand dweilt en de stofzuiger 2 keer per week laat dweilen dan hou je het wel schoon. Maar echt hardnekkige plekken krijg je er niet mee weg. Daarbij als de vloer een tijd niet gedweild is en je laat de robotstofzuiger vervolgens dweilen krijg je strepen.
Vuil
Mijn stofzuiger pakt de kantjes wel, maar soms is het resultaat wel een beetje matig. Idealiter wil je een steelstofzuiger of handzuiger om de kantjes schoon te houden.
Accessoires
Een ondergeschoven kindje, maar voor de Roborock zijn tal van namaak accessoires beschikbaar. Deze kun je bestellen via Amazon. Ik raad je aan in ieder geval een aantal extra dweildoekjes te bestellen.
Wat ik echt mis bij deze stofzuiger is een docking waar de stofzuiger kan legen. Het legen van het reservoir wordt nogal eens vergeten.
Bij ons het is het de beste investering in jaren. Zeker met kinderen in huis bespaard dit simpelweg heel veel tijd én het ziet er altijd netjes uit.
Hij zou het normale stofzuigen/dweilen ook niet volledig vervangen. Maar wel de frequentie ervan.
Moet nu een keer of 4-6 per week stofzuigen en minstens 1x per week dweilen om het netjes te houden.
En dan dagelijks nog bepaalde vlekken met doekjes weghalen.
Als stofzuigen naar 1x per 2 weken kan en dweilen 1x per week bijvoorbeeld zou al heel mooi zijn.
Moet nu een keer of 4-6 per week stofzuigen en minstens 1x per week dweilen om het netjes te houden.
En dan dagelijks nog bepaalde vlekken met doekjes weghalen.
Als stofzuigen naar 1x per 2 weken kan en dweilen 1x per week bijvoorbeeld zou al heel mooi zijn.
Toevallig hebben wij een week geleden de door jou aangegeven Blaupunkt gekocht.Dennis1812 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:29:
Tldr:
- zuigen
- dweilen
- allergiefilters
- kind en hond geschikt
Prima apparaat, echt zeer te spreken over het stofzuig resultaat.
Verder geen ervaringen met andere stofzuigers, maar hij was eventjes te krijgen voor 300 euro en dan heb ik toch liever gewoon de garantie van bol.com voor dat geld.
Qua dweilen is het meer onderhouden zou ik zeggen dan echt een vervanging.
Voor mij scheelt het in ieder geval gigantisch dat ik gewoon elke twee dagen een robot kan laten rijden ipv elke week één keer het hele huis te moeten stofzuigen.
Daarnaast dwingt het je ook wat meer om een beetje op te ruimen.
Bepaalt hij ook zelf waar hij wel en niet kan dweilen? Dit kan ik lastig vinden.Zinloos1 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Toevallig hebben wij een week geleden de door jou aangegeven Blaupunkt gekocht.
Prima apparaat, echt zeer te spreken over het stofzuig resultaat.
Verder geen ervaringen met andere stofzuigers, maar hij was eventjes te krijgen voor 300 euro en dan heb ik toch liever gewoon de garantie van bol.com voor dat geld.
Qua dweilen is het meer onderhouden zou ik zeggen dan echt een vervanging.
Voor mij scheelt het in ieder geval gigantisch dat ik gewoon elke twee dagen een robot kan laten rijden ipv elke week één keer het hele huis te moeten stofzuigen.
Daarnaast dwingt het je ook wat meer om een beetje op te ruimen.
Alle tegels kunnen prima gedweild worden maar het vloerkleed dweilen vind ik wat vreemd en lijkt mij niet handig.
Dat doet hij inderdaad wel zelf. Alleen gaat hij wel eerst het tapijt half op, daarna gaat hij draaien waardoor hij wel deels er op komt. Maar misschien leert hij dat over tijd, ik heb een no mop zone ingesteld uiteindelijk.Dennis1812 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Bepaalt hij ook zelf waar hij wel en niet kan dweilen? Dit kan ik lastig vinden.
Alle tegels kunnen prima gedweild worden maar het vloerkleed dweilen vind ik wat vreemd en lijkt mij niet handig.
Top. Beetje vochtig is ook geen ramp natuurlijk. Als hij maar snapt dat hij niet heel t kleed zeiknat gaat maken😅
Hoi allen,
Ik volg dit topic al een tijdje en heb besloten nu zelf ook een robotstofzuiger te kopen. Door de vele keuze op de markt ben ik toch nog benieuwd naar wat ervaringen.
Omschrijving woning:
Gelijkvloers appartement voorzien van laminaat. De deuren staan in principe altijd open dus de robot kan vrij rondrijden.
Wat heb ik zelf gevonden
De iRobot Roomba I7158 is nu in de aanbieding. Heeft iemand ervaring met deze robot? Ik hoor jullie veel praten over de RoboRock, maar heb helaas alleen veel cadeaubonnen voor Mediamarkt en Coolblue. Daar is deze niet te krijgen.
Hebben jullie nog andere alternatieven in een budget tot ~€500?
Ik volg dit topic al een tijdje en heb besloten nu zelf ook een robotstofzuiger te kopen. Door de vele keuze op de markt ben ik toch nog benieuwd naar wat ervaringen.
Omschrijving woning:
Gelijkvloers appartement voorzien van laminaat. De deuren staan in principe altijd open dus de robot kan vrij rondrijden.
Wat heb ik zelf gevonden
De iRobot Roomba I7158 is nu in de aanbieding. Heeft iemand ervaring met deze robot? Ik hoor jullie veel praten over de RoboRock, maar heb helaas alleen veel cadeaubonnen voor Mediamarkt en Coolblue. Daar is deze niet te krijgen.
Hier ook de s5 max, met onze donkere tegels doet die dagelijks een rondje. Echt beste koop ooit. Voor de hoeken de dreame mistral gekocht (dubbele accu) maar we maken er nauwelijks gebruik van
Ik had een bericht van Roborock Lifestyle Store over tax free shipping:
Via hun heb ik eindelijk 2 extra dweiltjes voor de S7 kunnen bestellen. Ik moest een order aanmaken met handmatige overboeking en na een bericht van mij hebben ze deze aangepast naar €0,01. Deze heb ik betaald en nu zijn de dweiltjes onderweg.Dear friend ,
How tax free ?
Choose CN warehouse ,then would tax free and don‘t worry,your robot orders would send out from local warehouse via fast shipping
Any problem you can contact us.
Gevalletje fraude dus. Waarom zou je daar actief aan mee werken? En dan ook nog eens hier posten.Binnetie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:55:
Ik had een bericht van Roborock Lifestyle Store over tax free shipping:
[...]
Via hun heb ik eindelijk 2 extra dweiltjes voor de S7 kunnen bestellen. Ik moest een order aanmaken met handmatige overboeking en na een bericht van mij hebben ze deze aangepast naar €0,01. Deze heb ik betaald en nu zijn de dweiltjes onderweg.
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 26-07-2021 09:13 ]
Ik denk dat veel meer users dit bericht gekregen hebben omdat bij deze winkel vaak besteld wordt.
Vraag me ook af hoe lang dit in stand blijft, want voor hun lijkt het me dat ze op de achtergrond elke order moeten bekijken vanuit welk magazijn deze verzonden moet worden.
Overigens was het bericht omtrent de dweiltjes was omdat ik deze niet ontvangen had in mijn order voor extra accessoires.
Vraag me ook af hoe lang dit in stand blijft, want voor hun lijkt het me dat ze op de achtergrond elke order moeten bekijken vanuit welk magazijn deze verzonden moet worden.
Overigens was het bericht omtrent de dweiltjes was omdat ik deze niet ontvangen had in mijn order voor extra accessoires.
Sinds kort de Roborock S7, wat een topding. Had al veel ervaring met een S5max, maar vooral het dweilen met twee kinderen gaat met deze nog net iets beter.
Mbt dweilen trouwens. Zijn er mensen die wel eens een drupje allesreiniger in het water-reservoir doen? In de manual staat geen 'detergent', maar ik associeer dat vaak meer met bleek. En toch, durf ik het nog niet.
Iemand een idee?
Mbt dweilen trouwens. Zijn er mensen die wel eens een drupje allesreiniger in het water-reservoir doen? In de manual staat geen 'detergent', maar ik associeer dat vaak meer met bleek. En toch, durf ik het nog niet.
Iemand een idee?
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
@UTADDICT, ik gooi er altijd een drupje vloerreiniger van Blue Wonder in.
Wat me wel opvalt op de vloer is dat ik strepen zie (ook al doe ik zonder reiniger). Dat is wel bijzonder want ik kan me niet herinneren dat ik dat met mijn gewone dweil ook zag. Dus zal eens zelf weer gaan dweilen en kijken of ik ze dan zie.
Wat me wel opvalt op de vloer is dat ik strepen zie (ook al doe ik zonder reiniger). Dat is wel bijzonder want ik kan me niet herinneren dat ik dat met mijn gewone dweil ook zag. Dus zal eens zelf weer gaan dweilen en kijken of ik ze dan zie.
als ik echt lui ben laat ik de s5max gewoon met reinigingsmiddel dweilen. maar ik gooi het niet in de tank!
ik doe een dopje allesreiniger op de dweildoek, en wring m zachtjes uit en laat m dan daarna het rondje herhalen met een uitgespoelde dweildoek.
het is sneller en beter om zelf te dweilen. maar het is gewoon een grappig gezicht (en werkt nog redelijk ook)
ik doe een dopje allesreiniger op de dweildoek, en wring m zachtjes uit en laat m dan daarna het rondje herhalen met een uitgespoelde dweildoek.
het is sneller en beter om zelf te dweilen. maar het is gewoon een grappig gezicht (en werkt nog redelijk ook)
de Peer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:13:
[...]
Gevalletje fraude dus. Waarom zou je daar actief aan mee werken? En dan ook nog eens hier posten.
Bij het herstellen van een fout hoeft niet (opnieuw) belasting betaald te worden. Kennelijk heeft Ali 't dat alleen nog niet in z'n systeem zitten en willen ze dáár even omheen werken. En hopelijk maken ze niet zoveel fouten dat ze er op de achtergrond veel werk aan hebben. Overigens laat het zich ook gewoon vermelden op de douaneformulieren (retourgoederen / warranty replacement).Binnetie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:38:
Ik denk dat veel meer users dit bericht gekregen hebben omdat bij deze winkel vaak besteld wordt.
Ja koop gewoon een Dirtdevil van zo rond de 100 euro. je bespaard dan bijna 400 euro, werkt ook prima, je kamer is ook schoon.PhysicsOnRails schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:45:
Hoi allen,
Omschrijving woning:
Wat heb ik zelf gevonden
Hij doet stil zijn werk, je hebt geen frustratie dat hij voor de zoveelste keer het laadstation niet kan vinden, want je moet hem zelf even aan de lader pluggen. Hij gaat net zo lang mee, zoniet langer als de hightech apparaten. maar het doet minder pijn als er een defect net na de garantieperiode is
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Zal afhangen van je kamer(s) en wensen. Zo moest ik voor de Philips altijd de trap afschermen, anders dook hij er af / bleef er steken. Ach, kleinigheidje, vond ik. Totdat ik het niet meer hoefde te doen voor de nieuwe. Is toch wel erg lekkerAteZ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:01:
Ja koop gewoon een Dirtdevil van zo rond de 100 euro. je bespaard dan bijna 400 euro, werkt ook prima, je kamer is ook schoon.
Hij doet stil zijn werk, je hebt geen frustratie dat hij voor de zoveelste keer het laadstation niet kan vinden, want je moet hem zelf even aan de lader pluggen. Hij gaat net zo lang mee, zoniet langer als de hightech apparaten. maar het doet minder pijn als er een defect net na de garantieperiode is. Ik gebruik hem al jaren naar volle tevredenheid.
Natuurlijk, het is ook alleen mijn ervaringGwaihir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:30:
[...]
Zal afhangen van je kamer(s) en wensen. Zo moest ik voor de Philips altijd de trap afschermen, anders dook hij er af / bleef er steken. Ach, kleinigheidje, vond ik. Totdat ik het niet meer hoefde te doen voor de nieuwe. Is toch wel erg lekker. Net als de in-één-keer-rond grootte van de accu, etc.
ik moet wel zeggen dat ik hem zonder problemen op mijn overloop en zolder gebruik, en dat hij nog nooit van de trap gevallen is. hij heeft wel soms wat moeite met een streep zonlicht op de vloer, dus ik trek dan soms de gordijnen wat meer dicht. De accu is bij mij voldoende voor een woonkamer. ik laat hem gewoonlijk overdag draaien totdat de accu leeg is.
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Beide roombas zijn van de trap gelazerd. Deur beneden beschadigd. Robots kaduuk.
De eerste is vervangen onder garantie.
De tweede (966) is nu onderweg voor reparatie.
Vooralsnog kosteloos.
Ik heb een virtual wall aan de trap. Ik vermoed (weet ik vrijwel zeker) dat de robots achteruit de trap zijn afgereden. Het is altijd goed gegaan totdat ze in juni een fw update kregen. De vw werkt goed. Ik heb dat zelf nog gezien, dus hoe ze er 2x langs zijn gekomen?
De eerste is vervangen onder garantie.
De tweede (966) is nu onderweg voor reparatie.
Vooralsnog kosteloos.
Ik heb een virtual wall aan de trap. Ik vermoed (weet ik vrijwel zeker) dat de robots achteruit de trap zijn afgereden. Het is altijd goed gegaan totdat ze in juni een fw update kregen. De vw werkt goed. Ik heb dat zelf nog gezien, dus hoe ze er 2x langs zijn gekomen?
Die Roborock S7 ziet er zeer goed uit, net wat ik zoek. Ik ging toch nog even op zoek naar een Europees alternatief die ongeveer hetzelfde kwam en ik kwam uit op de Rowenta X-plorer Serie 75 RR7687. Zou dat wat zijn?
Je kunt de Rowenta Series 75 niet vergelijken met de de Roborock S7. Je kunt beter vergelijken met de Series 95, dan heb je vergelijkbare prestaties en opties. Maar dan praat je wel over een prijs van rond de 700 euro.XperiaMark schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:55:
Die Roborock S7 ziet er zeer goed uit, net wat ik zoek. Ik ging toch nog even op zoek naar een Europees alternatief die ongeveer hetzelfde kwam en ik kwam uit op de Rowenta X-plorer Serie 75 RR7687. Zou dat wat zijn?
Ik heb de Rowenta series 95 mogen testen, maar uiteindelijk deze ingeleverd en de Roborock S7 gekocht. De kwaliteit is beter dan de series 95, en dat vloerkleden niet gedweild worden met de S7 is een groot voordeel voor mij.
De prijs van reserveonderdelen (dweiltjes, borstels) voor de S7 is ook een stuk lager dan voor de Rowenta.
Heeft iemand recent nog de S7 bij Geekbuying gekocht? Ik heb 'm op donderdag 23/7 besteld (zwarte versie, verzending vanuit Polen) maar order staat nog altijd in "Processing". Heb al contact opgenomen maar ze gingen het uitzoeken en heb voorlopig nog niks gehoord ... Of ben ik te ongeduldig?
Ik heb dat toen ook gehad. Bleek geen voorraad te zijn. Maar dat was destijds dat ze net uitkwamen. Toen heb ik bijna een maand moeten wachten voor er weer voorraad was. Denk dat dit nu wel sneller zal zijn.Elpenoor schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:51:
Heeft iemand recent nog de S7 bij Geekbuying gekocht? Ik heb 'm op donderdag 23/7 besteld (zwarte versie, verzending vanuit Polen) maar order staat nog altijd in "Processing". Heb al contact opgenomen maar ze gingen het uitzoeken en heb voorlopig nog niks gehoord ... Of ben ik te ongeduldig?
Even over regulier te vervangen onderdelen (S5 Max).
Ik vervang nu net voor het eerst het filter. Dat lijkt ook echt nodig: we vervangen 'm nu op 200% van wat de S5 aangaf. Vanaf ca. 180% begon hij voor het eerst 'filter clogged' te melden (wanneer je 'm leegt) en na uitkloppen / met water reinigen bleef die melding korter en korter weg. Dit terwijl we 'm dus echt regelmatig zo goed mogelijk schoonspoelen. Mijn indruk: hij filtert heerlijk de erg kleine deeltjes er ook uit, maar uiteindelijk hopen die zich toch echt op in het filter. Daar valt niet tegenop de reinigen. En ach.. 200% kan dus net zonder problemen. Vind ik best ok.
Maar dan lees ik ook van tenminste één iemand hier - kon het niet terugvinden helaas - niet al te lang geleden dat hij eigenlijk nooit wat verving. Echt? Voor wie dit geldt: hoe houden jullie dat filter dan schoon?
Ik vervang nu net voor het eerst het filter. Dat lijkt ook echt nodig: we vervangen 'm nu op 200% van wat de S5 aangaf. Vanaf ca. 180% begon hij voor het eerst 'filter clogged' te melden (wanneer je 'm leegt) en na uitkloppen / met water reinigen bleef die melding korter en korter weg. Dit terwijl we 'm dus echt regelmatig zo goed mogelijk schoonspoelen. Mijn indruk: hij filtert heerlijk de erg kleine deeltjes er ook uit, maar uiteindelijk hopen die zich toch echt op in het filter. Daar valt niet tegenop de reinigen. En ach.. 200% kan dus net zonder problemen. Vind ik best ok.
Maar dan lees ik ook van tenminste één iemand hier - kon het niet terugvinden helaas - niet al te lang geleden dat hij eigenlijk nooit wat verving. Echt? Voor wie dit geldt: hoe houden jullie dat filter dan schoon?
ik heb de s5max nog niet zo lang en zit net op 50hr. Ik klop het bakje leeg en rats wat met mn vinger van links naar rechts door de lamellen van het filter en tik dan nog eens. 
Mocht het echt vol raken dan heb ik busjes perslucht staan, maar die melding nog niet gehad, en het filter dus ook nog nooit nat gemaakt
weet ook niet of het originele filter daar tegen kan..
Mocht het echt vol raken dan heb ik busjes perslucht staan, maar die melding nog niet gehad, en het filter dus ook nog nooit nat gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 02-08-2021 16:24 ]
Vandaag toch m'n track and trace-code ontvangen ...Binnetie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Ik heb dat toen ook gehad. Bleek geen voorraad te zijn. Maar dat was destijds dat ze net uitkwamen. Toen heb ik bijna een maand moeten wachten voor er weer voorraad was. Denk dat dit nu wel sneller zal zijn.
Idd nooit met water,Gwaihir schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:57:
Even over regulier te vervangen onderdelen (S5 Max).
witte poeder word een pasta en verstopt het filter,
uitkloppen of even normale stofzuiger erover
blijft het filter het langste goed.
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
Ik ben opzoek naar een zelflegende robotstofzuiger, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Viomi s9 of dreame z10 pro of een ander en waar het beste te kopen?
Viomi s9 of dreame z10 pro of een ander en waar het beste te kopen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Echt zelflegend bestaat niet, je koopt alleen tijd maar ergens zal het afval in de klikko moeten. Ik persoonlijk vond het het geld niet waard.
Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.
Idd en de roterende vegers moeten ook schoon gemaakt worden, de dweil vervangen en het water bijgevuld.
Voor mij geen auto-leeg station iig, zonde van het geld.
We zijn voor de viomi s9 uv gegaan, dus een leuk speeltje voor binnen. Wat doen jullie w/b accu levensduur? Net als met andere apparaten 80/20%? Of laten jullie de apparaten gewoon aan het station zitten?
Inderdaad, als je het goed wilt doen ben je toch met enige regelmaat bezig met bovenstaande en de haren uit de borstel te halen, filter af te kloppen etc. Dan is het legen van het bakje nog het makkelijkste.Theetjuh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:27:
Idd en de roterende vegers moeten ook schoon gemaakt worden, de dweil vervangen en het water bijgevuld.
Daarom, ik doe dat ieder weekend ... zo onderhoud je hem netjes.Dalim schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Inderdaad, als je het goed wilt doen ben je toch met enige regelmaat bezig met bovenstaande en de haren uit de borstel te halen, filter af te kloppen etc. Dan is het legen van het bakje nog het makkelijkste.
Ben je misschien 5-10 minuten mee bezig, maar ziet hij er wel weer tiptop uit.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. ik gok / hoop het laatste.ByteMe_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:45:
We zijn voor de viomi s9 uv gegaan, dus een leuk speeltje voor binnen. Wat doen jullie w/b accu levensduur? Net als met andere apparaten 80/20%? Of laten jullie de apparaten gewoon aan het station zitten?
Ik laat hem gewoon op zn station zitten.
1x per dag gaat hij er zelf uit om te zuigen en 1x pak ik hen om de stofzak te legen en borstels te ontdoen van haren e.d.
Soms is hij er langer af als ik hem ook nog boven neerzet of laat dweilen.
1x per dag gaat hij er zelf uit om te zuigen en 1x pak ik hen om de stofzak te legen en borstels te ontdoen van haren e.d.
Soms is hij er langer af als ik hem ook nog boven neerzet of laat dweilen.
Voor de mensen die al een aantal jaar dezelfde gebruiken; merk je ook terugval in accuduur?
Aan de andere kant bedenk ik me net dat het wellicht niet zo erg is als de accuduur ietsje terugloopt omdat de stofzuiger dan gewoon wat eerder teruggaat naar basisstation om na herladen verder te gaan..?
Aan de andere kant bedenk ik me net dat het wellicht niet zo erg is als de accuduur ietsje terugloopt omdat de stofzuiger dan gewoon wat eerder teruggaat naar basisstation om na herladen verder te gaan..?
Wij hebben een neato maar denk dat het vraagstuk hetzelfde is. Wij laten onze stofzuiger elke ochtend om 08:30 het hele huis stofzuigen (100m2). En ja wij merken na een jaar of 2 toch wel degradatie van de batterij. Maar zoals je zelf al aangeeft, is dat een probleem? Want want hij gaat naar het station om te herladen en gaat weer door. Het word pas vervelend als ie niet meer genoeg heeft om naar zijn station terug te komen. Dat hebben wij een keer of twee gehad bij zijn voorganger (ook neato) maar die batterij was dan ook al wat ouder.spokje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:18:
Voor de mensen die al een aantal jaar dezelfde gebruiken; merk je ook terugval in accuduur?
In principe is mijn advies om de batterij pas te vervangen als het apparaat zijn rondes niet meer in een fatsoenlijke tijdspanne kan volbrengen of gewoon helemaal niet meer naar zijn dockstation terug kan.
Ach, in 1x rond ervaar ik toch wel als prettig. Maar inderdaad, irritant wordt 't pas als hij boven (waar het laadstation niet staat) niet meer op één accu rond zou komen.spokje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:18:
De vorige robot hebben we ooit een nieuwe accu gegeven. Maar die kwam ook lang niet altijd zelf op z'n lader terug. (Niet omdat hij daar (te) laat aan begon, maar omdat 't 'm vaak niet lukte.)
Ik verwacht wel dat er t.z.t. merkbare vermindering van de accucapaciteit op gaat treden. Dus fijn dat hij nu nog ruim marge heeft
Ik meng me ook maar wat in dit (niet bepaald stoffige) topic. Wij overwegen ook een robotstofzuiger aan te schaffen en die hoeft niet superintelligent te zijn. Apps e.d. heb ik al genoeg op de telefoon, daar hoeft er niet een bij voor een stofzuiger.
Zijn er onder jullie al mensen die ervaring hebben opgedaan met de Vileda VR102? Zie ook hier: https://www.consumentenbo...r/producten/vileda/vr-102
Zijn er onder jullie al mensen die ervaring hebben opgedaan met de Vileda VR102? Zie ook hier: https://www.consumentenbo...r/producten/vileda/vr-102
Dit topic is gesloten.