Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

daflux schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Wat ken je meer met CFW?
Custom sounds zou mijn eerste aanpassing zijn :)

Glados bijv (YouTube: Roborock S5 GladOS voice)
Of Mo van Wall-E (YouTube: WALL-E (mo & foreign contaminant))

Eveneens kun je met custom firmware nog beter inhaken op home assistant; maar tot zover heb ik mij nog niet verdiept, heb m net :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
de Peer schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:40:
Ik heb zojuist de Roborock S5 Max besteld voor 341 dollar (288 euro). Leek me wel een goede aanbieding.

https://www.aliexpress.co...2519074783311660034412248

Valuta op Dollars instellen. Coupon code: 618FAST30A
Je komt dan op 341 dollar uit (op dit moment).

Als je de valuta op Euro laat staan betaal je 299 euro.
Thanks, ook besteld hier. Was al een tijdje op zoek naar een goede S5 aanbieding. Toch maar het risico genomen bij Ali ten opzichte van Nederlandse shops, vanwege het enorme prijsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik had op ali de i-purity store gebruikt met exact dezelfde leveringsopties.
binnen 7 dagen vanuit belgie was in mijn geval 1,5e dag later op de stoep! snelste ali levering ooit :+

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 21-06-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57

The Executer

Lekker belangrijk!

JoSchaap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:46:
ik had op ali de i-purity store gebruikt met exact dezelfde leveringsopties.
binnen 7 dagen vanuit belgie was in mijn geval 1,5e dag later op de stoep! snelste ali levering ooit :+
Echt, door dit soort berichten baal ik nog steeds he }:| :P . Gewoon een fucking week moeten wachten destijds op mijn S5 Max.

Inmiddels heeft ie vele rondjes al gemaakt hier, zijn dweil is vandaag voor het eerst in de was geweest (Vraag maar niet hoe die eruit zag... ) en het ding bevalt nog steeds goed. 1 nadeel: Doordat we de stofzuiger niet meer pakken komt er op de kasten e.d. wel meer stof te liggen. Normaal gesproken nam ik die altijd gelijk mee met de stofzuiger.

#fwp #luilevenmeteenrobotstofzuiger :9

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
The Executer schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Echt, door dit soort berichten baal ik nog steeds he }:| :P . Gewoon een fucking week moeten wachten destijds op mijn S5 Max.

Inmiddels heeft ie vele rondjes al gemaakt hier, zijn dweil is vandaag voor het eerst in de was geweest (Vraag maar niet hoe die eruit zag... ) en het ding bevalt nog steeds goed. 1 nadeel: Doordat we de stofzuiger niet meer pakken komt er op de kasten e.d. wel meer stof te liggen. Normaal gesproken nam ik die altijd gelijk mee met de stofzuiger.

Neem een accu stofzuiger erbij. Een dreame v9 is goed geprijsd. Heb zelf 2 robots en een dreame v9.

Een Shunzao L1 is ook een goede optie. Rond 70 bij ali. Ik heb deze besteld voor de bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:08
The Executer schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. Besteld op donderdag en maandag in huis. Ging echt snel. Ook s5max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 00:32

Saninl

Ook hier vandaag een S5Max aangeschaft via de Ali “prime” aanbiedingen ;-). Komend vanaf een vijf jaar oude iLife A4S zal het een welkome upgrade zijn verwacht ik! Lang getwijfeld over wel/geen base station (S7/Roidmi) waardoor we minder vaak de stofzuiger hoeven schoon te maken, maar toch niet voor gekozen ivm prijs én omdat wij het apparaat graag uit het zicht (onder de bank) hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36

de Peer

under peer review

Gisteren om 9:00 de S5 Max besteld op AliExpress. Zojuist werd hij al bezorgd! Dat had ik nog niet eerder meegemaakt bij Ali.

[ Voor 25% gewijzigd door de Peer op 22-06-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Mij triggert een robotstofzuiger heel erg. Begane grond hebben wij parket en tegels (tussen gang en woonkamer wel een klein dorpeltje). En een vloerkleed bij de bank.

Wij zijn nu toch overstag om eens te kijken of dit iets voor ons is. Met een husky in huis is minimaal 1x per dag stofzuigen wel écht nodig. Dat geeft ook meteen mijn grootste uitdaging, is een robotstofzuiger wel echt geschikt voor zo'n harig beest ;)
Ik ga namelijk niet meteen voor de high-end variant, aangezien ik sowieso wel mijn bedenkingen heb met het écht vervangen van stofzuigen. Maar als we dat kunnen beperken tot het vloerkleed en één keer echt goed.

Zijn er bepaalde toppers tot 200 euro? Ik was via aan het kijken naar
- Ultenic D5s / Pro
- Eufy RoboVac 11S Max / 30C
- Neatsvor X500
- AMIBOT Animal H2O Connect

Maar ze krijgen nagenoeg allemaal 4,5 sterren. Zijn er volgens jullie aanbevelingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:07
de Peer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:06:
Gisteren om 9:00 de S5 Max besteld op AliExpress. Zojuist werd hij al bezorgd! Dat had ik nog niet eerder meegemaakt bij Ali.
Welke warehouse? Kan niet wachten (ook gister besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Worsteneter schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Luik (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ja achteraf was België een logische keuze geweest, maar ik heb om een of andere reden Polen geselecteerd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laderwebshop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Worsteneter schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Goed om te horen. Ik heb ook de s5 max besteld gisteren via België. Zal later hier posten wat ik er van vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:08
Laderwebshop schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:38:
[...]

Goed om te horen. Ik heb ook de s5 max besteld gisteren via België. Zal later hier posten wat ik er van vind.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de S5max. Hiervoor Neato gehad. Wat me opvalt is dat het binnen in de s5max redelijk schoon blijft. In de Neato had je bij het reservoir altijd veel los zand liggen. Prima apparaat wat doet wat hij moet doen. Ik heb ook Irobot roomba gehad. Roborock werkt toch beter. Lijkt wel of het meer door ontwikkeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door mavical op 22-06-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

mavical schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Wat me opvalt is dat het binnen in de s5max redelijk schoon blijft.
Ja maar dát is niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb tijdens de setup van mn Roborock S7 volgens mij aan kunnen geven hoeveel water hij elektronisch moet gebruiken iets van weinig/normaal/veel. Maar ik kan de optie totaal niet weer vinden. Iemand een idee? En ik bedoel dan niet de 'scrub intensity' maar echt de hoeveelheid water.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

NeFoRcE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:56:
Ik heb tijdens de setup van mn Roborock S7 volgens mij aan kunnen geven hoeveel water hij elektronisch moet gebruiken iets van weinig/normaal/veel. Maar ik kan de optie totaal niet weer vinden. Iemand een idee? En ik bedoel dan niet de 'scrub intensity' maar echt de hoeveelheid water.
in de roborock app zit dat onder edit map -> customize en dan kun je dat per kamer doen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VqXyTFX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

JoSchaap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:01:
[...]

in de roborock app zit dat onder edit map -> customize en dan kun je dat per kamer doen :)
Daar staat bij mij ook 'scrub intensity'. De S7 kan namelijk letterlijk 'schrobben' met z'n dweil, maar ergens heb ik 't waterniveau ingesteld in het begin, maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Daar staat bij mij ook 'scrub intensity'. De S7 kan namelijk letterlijk 'schrobben' met z'n dweil, maar ergens heb ik 't waterniveau ingesteld in het begin, maar waar...
allicht in je schedule zelf, daar kun je per schedule dingen aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

JoSchaap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:12:
[...]

allicht in je schedule zelf, daar kun je per schedule dingen aanpassen :)
Ook niet helaas. Toch weet ik zeker dat ik het ingesteld had, tijdens setup van de robot. Anders doe ik wel een keer een factory reset. Moet de benedenverdieping toch nog voor het eerst inscannen een keer. Dus reset maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Ook niet helaas. Toch weet ik zeker dat ik het ingesteld had, tijdens setup van de robot. Anders doe ik wel een keer een factory reset. Moet de benedenverdieping toch nog voor het eerst inscannen een keer. Dus reset maakt niet zoveel uit.
Open de Roborock app, klik je stofzuiger aan. Kies nu vervolgens rechts onder voor Vac & Mop. Nu kun je het waterniveau en zuigkracht instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

The Executer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Open de Roborock app, klik je stofzuiger aan. Kies nu vervolgens rechts onder voor Vac & Mop. Nu kun je het waterniveau en zuigkracht instellen.
Daar staat bij mij alleen de schrob intensiteit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpzWGFynvT7UkLoMumA_xCNapzU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvrF1JlpTy9gsefzALFbsoup.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

NeFoRcE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Daar staat bij mij alleen de schrob intensiteit :)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWrS7AX.png

Ik heb een S5Max en bij mij is het niet zo dus dit is puur een gok.....
Maaruh, zet de mop er eens op? :+

*EDIT* ik vermoed dat tijdens de setup de optie water flow in scrub intensity veranderd. maar het doet volgens de website hetzelfde :)

https://support.roborock....-How-do-I-set-water-flow-

[ Voor 23% gewijzigd door JoSchaap op 23-06-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

JoSchaap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:13:
[...]

[Afbeelding]

*EDIT* ik vermoed dat tijdens de setup de optie water flow in scrub intensity veranderd. maar het doet volgens de website hetzelfde :)

Als ik kijk naar de icoontjes in @NeFoRcE zijn screenshot, zie je daar ook een aangepast druppeltje. Lijkt mij inderdaad ook dezelfde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

JoSchaap schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:13:
[...]

[Afbeelding]

Held, duidelijk! Top. thanks voor deze opheldering. Ik heb me al helemaal kapot gezocht in de manual maar vond er niks over. Dit maakt het duidelijk!
The Executer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Als ik kijk naar de icoontjes in @NeFoRcE zijn screenshot, zie je daar ook een aangepast druppeltje. Lijkt mij inderdaad ook dezelfde instelling.
Daar lijkt het op inderdaad. Zal idd tijdens de setup een andere naam gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Diagonaal schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Thanks, ook besteld hier. Was al een tijdje op zoek naar een goede S5 aanbieding. Toch maar het risico genomen bij Ali ten opzichte van Nederlandse shops, vanwege het enorme prijsverschil
Ook zojuist ontvangen. Ali is snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:14

DyStiC

'Atta way, baby!

Moet je voor multi floor mapping de dock meeslepen naar de verdieping? Of tenminste de eerste keer?
Kom er niet helemaal uit, hier staat het vrij onduidelijk.
Als ik hem op de verdieping zet en klik op New map gaat hij netjes een nieuwe map aanmaken, maar als hij klaar is blijft hij zoeken naar het dock. Als ik hem uiteindelijk op terug zet, weer een verdieping lager, heeft hij de map miet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
Geen idee over welke robot je het hebt, misschien handig dat te vermelden voortaan, maar bij de Roborock S5 Max of S7 is dat niet nodig. Gewoon in de app aangeven dat je voor multifloor wilt gaan en een nieuwe map wilt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Inderdaad, bij de s5max gewoon starten zonder dock, en daar eindigt hij ook

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik heb de S5 Max en gebruik de Mi Home app.. Daarin heb Map saving enabled i.c.m. enabled.
In de app zie ik nu 2 levels ("begane grond" & "verdieping") en elke level is opgedeeld in rooms.
Als ik de app open en op de roborock icoon klik zie alleen maar de laatst gebruikte level. In mijn geval: "begane grond".
Maar hoe kan ik nu de S5 Max één specifiek room op level "verdieping" laten zuigen via de app?
(vanuit gaande dat hij fysiek al op de juiste level staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:31:
Ik heb de S5 Max en gebruik de Mi Home app.. Daarin heb Map saving enabled i.c.m. enabled.
In de app zie ik nu 2 levels ("begane grond" & "verdieping") en elke level is opgedeeld in rooms.
Als ik de app open en op de roborock icoon klik zie alleen maar de laatst gebruikte level. In mijn geval: "begane grond".
Maar hoe kan ik nu de S5 Max één specifiek room op level "verdieping" laten zuigen via de app?
(vanuit gaande dat hij fysiek al op de juiste level staat)
Ik gebruik zelf de roborock app, ooit eens gelezen dat deze beter werkt dan de mi home app.

In de roborock app kan je bij maps multi-level aanzetten, je kan dan meerdere maps hebben. In het hoofdscherm kan je per map onder selecteren wat hij moet stofzuigen, room, full of zone.
Als je Room selecteert en je hebt je map in rooms opgedeeld kan je daar een losse room selecteren.

heb zelf een S5 max echter maar 1 verdieping dus kan het niet controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 24-06-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je beide verdiepingen al hebt gemapped kun je de robo gewoon naar boven dragen en dan ontdekt hij zelf dat ie nu boven staat.
dock kan beneden blijven, hij gaat terug naar waar je m neergezet hebt als ie klaar is.

https://support.roborock....ps-for-multi-level-house-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
JoSchaap schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:20:
als je beide verdiepingen al hebt gemapped kun je de robo gewoon naar boven dragen en dan ontdekt hij zelf dat ie nu boven staat.
dock kan beneden blijven, hij gaat terug naar waar je m neergezet hebt als ie klaar is.

https://support.roborock....ps-for-multi-level-house-
Ja dat snap ik, dat doet hij ook. Maar, als ik je reactie goed begrijp, scant hij de totale verdieping alsof het een nieuwe level is. Daarna gaat hij ook de gehele level cleanen en niet een opgegeven room.

Ik wil de roborock via de app starten om een room (specifiek deel van de level) te cleanen van een opgeslagen level. Hierin heb ik barrieres, no-go zones en rooms geconfigureerd.
Enig idee hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je de map eenmaal gescanned hebt en goed op orde kun je in de roborock app gewoon een zone trekken, of verschillende rooms aantikken die hij moet stofzuigen.

onderin de app onder de map staat room - full - zone voor die keuzes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:17
@CAD-tekenaar @JoSchaap Ik 'restore' de map van de juiste verdieping altijd eerst voordat ik hem aanzet:
1. Zet hem op de verdieping die je wilt schoonmaken
2. Open de app en druk op 'Edit map'
3. Restore de juiste verdieping/map
4. Kies de kamers/zones en overige settings
5. Clean

Ik heb alleen wel gemerkt dat ik op deze manier ook de benedenverdieping weer moet restoren als ik hem weer terug zet omdat anders de eerstvolgende scheduled clean actie failed. Hij is dan van de wap en rijdt direct z'n dock weer terug op. Alsof hij helemaal de weg kwijt is en niet meer weet waar hij is :P

Edit: Ik gebruik overigens wel de Roborock app

[ Voor 3% gewijzigd door Luc S op 24-06-2021 09:51 ]

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Luc S schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:50:
@CAD-tekenaar @JoSchaap Ik 'restore' de map van de juiste verdieping altijd eerst voordat ik hem aanzet:
1. Zet hem op de verdieping die je wilt schoonmaken
2. Open de app en druk op 'Edit map'
3. Restore de juiste verdieping/map
4. Kies de kamers/zones en overige settings
5. Clean

Ik heb alleen wel gemerkt dat ik op deze manier ook de benedenverdieping weer moet restoren als ik hem weer terug zet omdat anders de eerstvolgende scheduled clean actie failed. Hij is dan van de wap en rijdt direct z'n dock weer terug op. Alsof hij helemaal de weg kwijt is en niet meer weet waar hij is :P

Edit: Ik gebruik overigens wel de Roborock app
Bedankt voor de uitleg. Ik ben nu niet in staat om het te testen, maar zal vanavond een poging doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
De S7 is met code 618FAST30A voor €452,84 te kopen op ali.

https://nl.aliexpress.com...r.0.0.782828c9CJ0AdE&mp=1

Heb nagevraagd of ze ook gifts toevoegen als ik het koop, andere shops doen dit wel als je een berichte stuurt..aldus wat op de afbeeldingen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Laatst online: 18:19
Ik heb afgelopen Maandag de S7 besteld via Ali, en gisteren is deze al geleverd ( vanuit Belgie ) echt top.
Ik heb ook nog een S5 die ik al meer dan 2 jaar gebruik en waar ik echt tevreden over ben. Heb besloten om die naar boven te verhuizen en de S7 beneden te zetten. Staat nu op te laden maar ben benieuwd hoe de dweilfunctie werkt.
Bij de S5 was dit prima om de vloer even een keer te doen... Deed het meestal een keer per maand even met de hand.. en dan 2 keer per week met de S5 dat ging prima.
Ben benieuwd of de S7 dit beter gaat doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Gekke henk schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:09:
Ik heb afgelopen Maandag de S7 besteld via Ali, en gisteren is deze al geleverd ( vanuit Belgie ) echt top.
Ik heb ook nog een S5 die ik al meer dan 2 jaar gebruik en waar ik echt tevreden over ben. Heb besloten om die naar boven te verhuizen en de S7 beneden te zetten. Staat nu op te laden maar ben benieuwd hoe de dweilfunctie werkt.
Bij de S5 was dit prima om de vloer even een keer te doen... Deed het meestal een keer per maand even met de hand.. en dan 2 keer per week met de S5 dat ging prima.
Ben benieuwd of de S7 dit beter gaat doen... :)
Ben benieuwd! Ik ben van plan om deze vanavond of morgen te bestellen. Laat ons gerust (voor mijn bestelling O+ ) weten hoe je die tov de S5 bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
pvink schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:02:

Heb nagevraagd of ze ook gifts toevoegen als ik het koop, andere shops doen dit wel als je een berichte stuurt..aldus wat op de afbeeldingen staat.
Ik wacht met smart op een zwarte, maar die blijft niet te leveren :(

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Is er al iets bekend over een root/hack voor de s7? Zou heel graag een glados soundpack installeren. :) Los daarvan bevalt de s7 heel goed. Haal de dweil er meestal wel onderweg zodat er niet een vochtige plek ontstaat op de vloer. (Pvc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
coelho schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Ik wacht met smart op een zwarte, maar die blijft niet te leveren :(
Hoezo niet ? https://nl.aliexpress.com....8148356.3.7c50da0epePPY3
Levert vanuit België en met diezelfde code krijg je ook daar 30 euro korting.....

Zo te zien nog 34 op voorraad.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
pvink schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ben benieuwd! Ik ben van plan om deze vanavond of morgen te bestellen. Laat ons gerust (voor mijn bestelling O+ ) weten hoe je die tov de S5 bevalt :)
De S7 heeft net zijn eerste rondje gemaakt... Een ding wat me opvalt hij is zoveel stiller dan de S5,,.. Misschien was de S5 ook wel zo stil in het begin maar kan het me niet meer herinneren.
Ik zal kijken of ik hem straks nog even kan laten dweilen... maar wil daar wel even bij aanwezig zijn hahah je weet maar nooit....
Verder ja valt er niet zoveel te zeggen hij doet wat hij moet doen en doet dat erg goed... Ik had vanmorgen eerst de S5 een rondje laten doen en nu de S7... Blijkt toch wel wat beter te zuigen aangezien er toch nog wel wat vuil in de filter zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gekke henk schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:44:
[...]

... Blijkt toch wel wat beter te zuigen aangezien er toch nog wel wat vuil in de filter zat...
Voor de volledigheid dan ook andersom uitvoeren. Dan zul je zien dat de S5 ook nog wat vuil oppakt. Ze maken natuurlijk niet 100% schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Gekke henk schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Hoezo niet ? https://nl.aliexpress.com....8148356.3.7c50da0epePPY3
Levert vanuit België en met diezelfde code krijg je ook daar 30 euro korting.....

Zo te zien nog 34 op voorraad.....
Super! Ik had er meerdere aangeklikt en bij allemaal was de zwarte niet selecteerbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
Dank je @Gekke henk. Ik heb zojuist mijn S7 besteld. Wordt als het goed is uiterlijk 5 juli vanuit België geleverd.

Dat betekent dat mijn S5 Max nu definitief vrij komt. Deze is van oktober 2020, van alle reserveonderdelen heb ik nog nieuwe liggen: nog 1 hoofdborstel, 2 zijborstels, 1 nieuw filter (de huidige filter zit er 3 weken in en ik gebruik 'm altijd met 1 laagje van een tissue ervoor om het fijne stof op te vangen) en ik heb nog ongeveer 10 dweilen liggen die ik bij toerbeurt gebruik. Ik heb alleen de originele verpakking niet meer.

Ik ben er erg tevreden over maar zie hier in huis met een hond ook een enorme meerwaarde in de S7, met name het geavanceerde dweilen en straks de afvaltoren. Krijg alleen de minister van financiën niet zo ver dat we er twee in huis mogen hebben staan.

Geïnteresseerden via DM. Af te halen nabij Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink

Als je na vraagt bij de verkoper zelf krijg je ook nog iets van €8 korting coupon en een gift Oclean Air2 voor 8 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
warcow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
Is er al iets bekend over een root/hack voor de s7? Zou heel graag een glados soundpack installeren. :) Los daarvan bevalt de s7 heel goed. Haal de dweil er meestal wel onderweg zodat er niet een vochtige plek ontstaat op de vloer. (Pvc)
daar ben ik ook benieuwd naar. zonder cloud laten draaien lijkt me ook al wat. Verder erg tevreden over de S7 overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

warcow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
Er is nog niets op de site gezet over de S7, maar ik vermoed dat de info voor de s5 max ongeveer relevant gaat zijn voor de s7 :)

De S5MAX is momenteel namelijk alleen nog maar een hardware root beschikbaar omdat ze e/e/a encrypted hebben, hiervoor moet je zelf een uart op je board solderen :)

s5max teardown (met volgens mij ook foto's van de root acties):
https://dontvacuum.me/teardowns/roborock.vacuum.s5e/

s5max root via UART:
https://builder.dontvacuum.me/s5e-cheatsheet.txt

Helaas heeft hij nog geen S7 onder handen gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:14

DyStiC

'Atta way, baby!

Theetjuh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:06:
Geen idee over welke robot je het hebt, misschien handig dat te vermelden voortaan, maar bij de Roborock S5 Max of S7 is dat niet nodig. Gewoon in de app aangeven dat je voor multifloor wilt gaan en een nieuwe map wilt aanmaken.
Ja je hebt gelijk, dat had ik er ff bij moeten vermelden. Gaat om de Dreame Bot L10.
Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat ik daar voor multi floor wel de dock voor de initiële scan naar boven moet halen. Pas dan kan hij aan het eind naar het dock terug en wordt de map opgeslagen, en dus ook de no-go zones e.d.
Daarna kan hij wel zonder dock naar de verdieping en herkent hij ook waar hij is als ik hem aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Zelf sinds eergisteren een Ecovacs Deebot 950. Aanbieding bij coolblue.
Stof opzuigen doet ze prima, maar het genereren van de map is best een karwei.
Verder wel wat kritiekpunten:
Ten eerste onhandig dat Advanced map mode niet standaard aan staat. Waardoor je, als je dat aanzet opnieuw kunt mappen.

Ten tweede worden niet alle ruimtes helemaal goed gemapt, hoewel wel doorheen gereden.

Ten derde kun je niet handmatig een map uitbreiden. Wel no go zones toevoegen.

Als laatste laat het wisselen van wifi netwerk je maps verdwijnen. Ik had hem mee naar boven (zolder) genomen, daar kreeg ik net geen connectie met beneden. Daarna ssid veranderd en... Alle kaarten weg. Ook die ik specifiek bewaard had.

Ook ging bij mij de allereerste keer mappen compleet mis, hij stopte na 1/3 van de volledige ruimte omdat toevallig blijkbaar een rechte lijn in het verlengde lag van de dock.. Of zo..

Hierna verplaatst en nu wel goed, muv 1 ruimte.

Maar toch.. Op basis van onderstaande run een map gemaakt, maar toch is 1 kamer waar hij doorheen is gegaan niet verkiesbaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtOACGvq72k7zWe0VYJsF0rUh4Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/NxD4v5qGAseEhcAeCnWhSrny.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKm3YB-HjxpUB3QZZ5RL513Q_Ng=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDGy7GwhU6uoYWzMFp5jV0xT.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan vraag ik me af, waarom? Zo kan ik haar dus niet specifiek daarheen sturen, behalve dmv een manual selectie..

Positief zijn de no go areas en de hoogte. Hij past eigenlijk overal onder. En bijzonder hoeveel stof er nog gevonden wordt, waar we voorheen een 1900W AEG hadden.
Ook is het aanwijzen van specifieke locaties erg goed als de map maar eenmaal beschikbaar is. Ook hoeft niet alles op dezelfde plek te staan, doet ie zeer netjes. Of een nieuw krukje plaatsen

Dweilen nog even uitproberen, maar schijnt niet z'n kracht te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 24-06-2021 23:11 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Straks heeft iedereen weer zo'n goederenliftje in zn huis.

Niet voor het eten of de afwas...

nee..

voor de stofzuiger :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iemand enig idee hoe ik mijn Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential G1 kan verbinden met de Xiaomi Home app op mijn android telefoon?
Opvallend detail: mijn robot heeft niet het 'kattenicoontje' op de klep, maar simpelweg de letters Mi. Maar online op allerlei sites en in de app staat de Vacuum Mop Essential steeds met het icoontje en niet de letters Mi.

Het zou simpel moeten zijn: reset de wifi van de stofzuiger, open de app, voeg de robot toe, klaar. Maar..

In het scherm waar ik een apparaat kan kiezen om toe te voegen bestaat geen stofzuiger met G1 in de naam.
Wel kan ik kiezen voor de Mi Robot Vacuum-Mop Essential. Dat zou hem moeten zijn, zou je denken. Bij het toevoegen krijg ik echter bij 'Scanning for device...' de melding dat de robot niet gevonden is.

Kies ik vervolgens voor 'Connect manually', dan krijg ik de instructie om mijn telefoon te verbinden met wifi accesspoint mijia-vacuum-v1_miapxxxx. Maar mijn G1 heeft als naam mijia-vacuum-v2_mibtxxxx en de app gaat niet verder met toevoegen als ik met de wifi van de robot verbind.

Ik heb ondertussen een stuk of 10 robots aangeklikt in Xiaomi Home in de hoop er een tegen te komen die vraagt naar mijia-vacuum-v2_mibtxxxx, zonder enig succes.

Mij Xiaomi Home is up-to-date, versie 6.6.701. Zowel het checken in de app als een blik in de Google Play Store levert geen nieuwere versie op.

edit: opgelost. Blijkbaar een regio-dingetje. Mijn Xiaomi Home stond nog op regio Mainland China vanwege mijn vorige stofzuiger. Als ik de regio op Nederland zet werkt het toevoegen door te kiezen van Mi Robot Vacuum-Mop Essential wel :z

[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 25-06-2021 13:09 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ik maak gebruik van Android Tasker+autoremote+autoinput op een tablet dat hier aan de muur hangt om mijn S5 max via domotica (Domoticz) te bedienen. Het is een work around maar als je er handig in bent geworden werkt het gewoon erg goed. Ik doe dit ook zo met mijn Landroid robotmaaier. Voordeel is dat het altijd werkt, ongeacht of er een API is of ondersteuning vanuit fabrikant. Alles wat via de app kan, valt te automatiseren.

Het is dan een soort macro: De app wordt geopend op het tabletscherm, een room wordt geselecteerd en er wordt op clean gedrukt. (bijvoorbeeld). De toetsdrukken worden dus gesimuleerd.
Of bijvoorbeeld de pin en go functie gebruiken om de robot naar de keuken/prullenbak te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27

Zat net te kijken, maar hij lijkt met couponcode nu uit te komen op 550? Of ik kijk verkeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18:50
Junia schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Zat net te kijken, maar hij lijkt met couponcode nu uit te komen op 550? Of ik kijk verkeerd ;)
Ik denk dat je inmiddels te laat bent. Vaak moet je er binnen een paar uur bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laderwebshop
S5 max binnen na 3 dagen al!

Tot zover erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:30
Bongoarnhem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:44:
Heeft er iemand ervaring met het merk Arnagar?

Dit ziet er namelijk wel heel goed uit en is bijna te mooi om waar te zijn. Ik ga hem morgen eens vergelijken met de concurrentie.

https://a.aliexpress.com/_ms8NJA9
Arnagar S8 pro

Roborock S5 max

De Arnagar lijkt een zak te hebben volgens de specificaties. Dit lijkt me erg onlogisch maar het staat er wel.
De rijtijd is met 2u niet veel minder dan de S5max die 2,5uur doet.
De batterij is van beide 5200 mAh en ze doen beide aan laser navigatie en app bediening.

Misscshien waag ik het erop, dan laat ik dat hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Junia schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Dat moet veel goedkoper zijn. Ik heb hem 2 weken geleden bij Ali gehaald voor 462. Kwestie van even afwachten, coupons in de gaten houden, en de stores messagen of ze korting willen geven ;)

Anyhoe, ik ben aangenaam verrast over hoe goed het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Onze roborock s5 max Reed vanmorgen z'n hokje uit. Waterreservoir zat er nog redelijk gevuld in, maar zonder mop attachment. Om een of andere reden liep er wel een hele boel water uit de robot, die dat vervolgens zelf weer opzoog.

Gevolg: stofreservoir vol water, filter nat, overal kwam eigenlijk water uitlopen. We waren er vrij snel bij.. Nu liggen alle onderdelen aan de lucht te drogen en de robot zelf staat nog gewoon aan. Ik heb het idee dat er misschien toch nog wat water door de motor is gegaan.

Gaat dit goed? Iemand ervaring met water opzuigen? En waarom laat de robot water lopen zonder geïnstalleerde dweil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Heb vandaag de Dreame L10 Pro ontvangen en zeer blij mee. Dweilen gaat best goed en de vloer ziet er mooi schoon uit. De map die hij creëert is erg nauwkeurig en hij weet zijn oplader makkelijk weer te vinden.

Erg blij mee, want dit voelt echt als een topper. 270 euro kostte hij, maar dat is hij zeker wel waard.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:09

DropjesLover

Dit dus ->

Vandaag m'n Roborock S5 max gerepareerd met een nieuw rechter wiel (was een lintje in vastgekomen) en moederbord (accu-connector afgebroken...).

In het kort, alles zit weer in elkaar. Unit opnieuw toevoegen lukt niet, hij weigert te verbinden met onze WiFi :/
De WiFi heb ik al geforceerd op 2,4ghz, het wachtwoordbevat een &,maar bij het andere moederbord was dat geen probleem :/
Hij staat op regio Nederland, app verwijderd, reboot, opnieuw geïnstalleerd.
Iemand nog tips?

En waar is die USB connector voor onder de kap? :p

Edit,
gastnetwerk opgezet met simpel wachtwoord zonder speciale tekens, nog steeds geen verbinding :/

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 29-06-2021 09:14 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Worsteneter schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:
Onze roborock s5 max Reed vanmorgen z'n hokje uit. Waterreservoir zat er nog redelijk gevuld in, maar zonder mop attachment. Om een of andere reden liep er wel een hele boel water uit de robot, die dat vervolgens zelf weer opzoog.

Gevolg: stofreservoir vol water, filter nat, overal kwam eigenlijk water uitlopen. We waren er vrij snel bij.. Nu liggen alle onderdelen aan de lucht te drogen en de robot zelf staat nog gewoon aan. Ik heb het idee dat er misschien toch nog wat water door de motor is gegaan.

Gaat dit goed? Iemand ervaring met water opzuigen? En waarom laat de robot water lopen zonder geïnstalleerde dweil?
Volgens mij moet je het waterreservoir ook nooit zonder dweil koppelen. Als ik het waterreservoir koppel dan zegt hij ook altijd dat je de dweil niet moet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Owios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Volgens mij moet je het waterreservoir ook nooit zonder dweil koppelen. Als ik het waterreservoir koppel dan zegt hij ook altijd dat je de dweil niet moet vergeten.
huh, dat waterreservoir laat je er toch juist altijd aan hangen? Ook zonder dweil. Anders rijdt hij rond met een grote 'holte'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

reservoir kan bij de S5Max blijven zitten de mopping cloth en bijbehorende beugel niet :) die detecteerd ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Owios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Als ik hier de dweil er onder weg haal, maar de tank laat zitten krijg ik altijd te horen "Mop mount removed", en zal dan ook geen water toevoegen.

@Worsteneter Misschien een schakelaartje die ergens is blijven hangen? Heb je de melding die ik hierboven noem wel gehad bij het ontkoppelen van de dweil? Zo niet, dan heeft hij waarschijnlijk niet gemerkt dat de dweil afgekoppeld is (geraakt) en zal hij gewoon water gaan toevoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Melding wel gehad. Sterker nog, het was een scheduled cleanup zonder mopping. Hij presteerde het echter om binnen de 1e meters echt een plas water achter te laten. De vochtsticker voor de motorinlaat is ook rood helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08 09:29
Ik wil de S7 gaan bestellen echter twijfel ik of dit het juiste moment is ivm mogelijke kortingsacties in de toekomst. Ik vind de S7 nu voor 637 USD op Aliexpress en kan geen interessante (werkende) kortingscodes vinden. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

stekkercontact schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:10:
Ik wil de S7 gaan bestellen echter twijfel ik of dit het juiste moment is ivm mogelijke kortingsacties in de toekomst. Ik vind de S7 nu voor 637 USD op Aliexpress en kan geen interessante (werkende) kortingscodes vinden. Wat raden jullie mij aan?
Vooral Pepper in de gaten houden, dan zie je het snelst denk ik wel de aanbiedingen voorbij komen. Momenteel niets, behalve de S5 voor € 275.

https://nl.pepper.com/groep/roborock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laderwebshop
Worsteneter schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:

Dweil en filter is 1 onderdeel, je kan niet de helft erop laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Laderwebshop schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:25:
[...]

Dweil en filter is 1 onderdeel, je kan niet de helft erop laten zitten.
Naja das niet helemaal waar. Dweil en reservoir zijn twee losse onderdelen en normaal gaat stofzuigen met reservoir prima. Je kan dan dweilen, zonder dat dweil ding, ook niet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

dit ding inclusief het stukje stof (de dweil):
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31iUYMQaj9L._AC_.jpg
moet er vanaf als je niet wil dweilien.
het reservoir geeft dan ook geen water meer af.

Geeft het reservoir wel water af zonder deze beugel geinstalleerd. dan is er iets niet goed, of heb je oude firmware (er is in het verleden een firmware versie geweest met een water probleempje als ik dit probleem google)

als je in de garantie zit. gewoon even een berichtje naar je vendor sturen.
zoniet dan zijn er replacement tanks te vinden :)

https://www.geekmaxi.com/...r-1508.html#/10-kleur-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
JoSchaap schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:17:
dit ding inclusief het stukje stof (de dweil):
[Afbeelding]
moet er vanaf als je niet wil dweilien.
het reservoir geeft dan ook geen water meer af.

Geeft het reservoir wel water af zonder deze beugel geinstalleerd. dan is er iets niet goed, of heb je oude firmware (er is in het verleden een firmware versie geweest met een water probleempje als ik dit probleem google)

als je in de garantie zit. gewoon even een berichtje naar je vendor sturen.
zoniet dan zijn er replacement tanks te vinden :)

https://www.geekmaxi.com/...r-1508.html#/10-kleur-wit
Dat stuk zat er niet aan inderdaad. Die o-ringen zitten toch niet op de S5 Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik was even vergeten dat je vanaf 1 juli BTW moet betalen op Aliexpress... Wilde net de S7 bestellen voor 490~ euro, maar dat knalt hier in een keer door naar dik boven de 600 euro (25% BTW, Denemarken). Dat vind ik toch wat te gek, dus maar voor de S5 Max hier lokaal gegaan voor 360~ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Venzio schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:22:
Ik was even vergeten dat je vanaf 1 juli BTW moet betalen op Aliexpress... Wilde net de S7 bestellen voor 490~ euro, maar dat knalt hier in een keer door naar dik boven de 600 euro (25% BTW, Denemarken). Dat vind ik toch wat te gek, dus maar voor de S5 Max hier lokaal gegaan voor 360~ euro.
Dat geldt toch niet als het wordt geleverd vanuit een pakhuis in Europa? Aanbiedingen genoeg met shipments vanuit o.a. Belgie en Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
coelho schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:44:
[...]

Dat geldt toch niet als het wordt geleverd vanuit een pakhuis in Europa? Aanbiedingen genoeg met shipments vanuit o.a. Belgie en Spanje.
Helaas wel, geprobeerd via België, Polen, Duitsland en Spanje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_si8sah5o_C7Dl4e8Xy8kD3rnc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEIMkDCgxumJeK9RUX7XDACC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETiPB9RRoF7qO-dPftUDhtVRpcM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXiEvDG3qXlrxzMPW74INux1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 08:07
Ik heb mijn Roborock S7 vorige week donderdag besteld vanuit Belgie (AliExpress). Kwam afgelopen maandag binnen.

475 voor betaald, geen inklaring of btw verschuldigd.

Gisteren heeft hij zijn 1e proefrondje gedraait, erg happy mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

coelho schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:44:
[...]

De winkel waar je je aanschaf doet zit toch niet in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
JoSchaap schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:59:
[...]

De winkel waar je je aanschaf doet zit toch niet in de EU?
Dat zal aan het postadres liggen vermoed ik. Net zoals NL vele brievenbusfirma's kent, zal Ali er wellicht ook voor kiezen (als ze dat niet al gedaan hebben) om binnen de EU postadressen te verkrijgen. Anders denk ik dat ze een groot deel van hun klandizie gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

In plaats van een duur en bulky 'uitzuigstation' erbij te kopen, kun je ook gewoon zorgen dat je 2-4 dust boxes hebt in totaal: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.77584c4dVu4QfT

En die dan 1 x per maand uitzuigen met de gewone stofzuiger. Vind ik persoonlijk best een elegante oplossing.
Uitkloppen in de prullenbak vind ik maar niets, dat stuift toch behoorlijk op.

Zijn er hier trouwens mensen die de Roborock gemodificeerd hebben voor een beter dweil-resultaat. zoiets als dit: https://imgur.com/gallery/yoIFWBK
Het enige dat het doet is iets meer druk uitoefenen volgens mij, waardoor de vloer egaler nat wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door de Peer op 02-07-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
de Peer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:59:
In plaats van een duur en bulky 'uitzuigstation' erbij te kopen, kun je ook gewoon zorgen dat je 2-4 dust boxes hebt in totaal: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.77584c4dVu4QfT

En die dan 1 x per maand uitzuigen met de gewone stofzuiger. Vind ik persoonlijk best een elegante oplossing.
Uitkloppen in de prullenbak vind ik maar niets, dat stuift toch behoorlijk op.

Zijn er hier trouwens mensen die de Roborock gemodificeerd hebben voor een beter dweil-resultaat. zoiets als dit: https://imgur.com/gallery/yoIFWBK
Het enige dat het doet is iets meer druk uitoefenen volgens mij, waardoor de vloer egaler nat wordt.
Jazeker, ik heb een microvezeldoekje die ik geknipt heb hier tussen gedaan. Hierdoor is het inderdaad veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ShadowStrider1 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Jazeker, ik heb een microvezeldoekje die ik geknipt heb hier tussen gedaan. Hierdoor is het inderdaad veel beter.
Dus tussen de dweil en de dweilhouder? Lijkt me dat je dan snel een 'bolling' krijgt?
Ik zie dat sommige mensen ook iets plaatsen tussen het reservoir en de dweilhouder. Dat lijkt ook te werken, de dweil zelf blijft dan plat maar wordt met meer kracht op de vloer geduwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
de Peer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Dus tussen de dweil en de dweilhouder? Lijkt me dat je dan snel een 'bolling' krijgt?
Ik zie dat sommige mensen ook iets plaatsen tussen het reservoir en de dweilhouder. Dat lijkt ook te werken, de dweil zelf blijft dan plat maar wordt met meer kracht op de vloer geduwd.
Ja tussen de dweil en dweilhouder. Je hebt inderdaad een kleine bolling waardoor de zeikanten van de dweil niet echt meer aangeraakt worden (waar de klittenband zit). Maar voordeel wel is dat de dweil goed gedrukt wordt tegen de grond :)

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowStrider1 op 02-07-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Hier dweilt die gewoon goed.
Ik maak de dweil wel altijd nat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:55:
Die bolling is - voor de meesten die dit doen - toch juist de bedoeling?

Op die foto's gaat het nog om een vlakke plavuis, maar heb je wat reliëf in de tegels dan kan dat dunne dweiltje tegen zo'n harde ondergrond alleen maar over de toppen schrapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvink
Ik ben zeer tevreden met mijn S7, nooit gedacht dat deze zoveel stof vindt en ook nog alle vieze plekjes wegpoetst.

Heb 1,5-2 weken mijn huis niet gestofzuigd en met twee honden die 3x per dag uitgelaten worden en 'vies' worden is mijn huis goed vies geworden. Een goede eerste test!
Ik heb de S7 4 rondes laten doen. Bij de 4e run vond mijn S7 nauwelijks meer rommel. Ongelogen heb ik een halve emmer uit 3 dustbins gehaald.
Ook alle vlekken poetst hij zonder problemen weg. Voor één vlek heb ik deep clean gebruikt en die 3x over de geselecteerd zone laten gaan. Daarna was hij pas helemaal weg.

Omdat ik een bank heb staan op een langharige mat heb ik daar een No-Go zone moeten instellen, hij bleef net er half onder hangen en had zich goed vastgeklemd. Er zit toch wat power in die wieltjes. Met die No-Go zone kan hij met moeite de mat toch schoonzuigen. Ook hier zat één hele volle dustbin aan rommel in.

Al met al uiterst verrast met hoe schoon hij het huis maakt. Jammer dat 'ie nog het stof hogerop niet kan opzuigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb al meer dan tien jaar een robotstofzuiger, echte innovatie zou zijn dat dat ding eindelijk kan traplopen...

Goed om te lezen dat de dweil van de S7 ook goed werk levert. Dit mis is op mijn S5 nog wel, handmatig dweilen komt er vaak niet van en dan is het meestal ook al eigenlijk net te vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:32:
@Sissors Tnx voor de tips. Hij heeft beneden vanmorgen compleet gezogen, probleemloos. Heb hem net naar boven gebracht maar na ruim 5' dezelfde error. Ga hem na het opladen nog wel een 9V injectie geven en als het dan weer optreedt toch ook maar een motortje bestellen. Dat monteren gaat me wel lukken, heb de nodig elektronica e.d. ervaring.

Edit: Heb je een link van de webpagina waar jij hem besteld hebt? Scheelt altijd weer wat tav uitzoeken welke...
@route99 had je edit niet gezien. Maar gewoon bij een redelijk willekeurige op Ali (neem aan dat je hem ondertussen gevonden hebt :P ).

Reden dat ik deze terugzocht was maar om even update te geven, hij rijdt nu dus een paar weken rond met zijn nieuwe Lidar motor, en vooralsnog geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Sissors Tnx voor de feedback.
Heb de motor zelf nog niet hoeven te vervangen.
De 9V injectie nog 1x extra moeten doen (binnen 2 dagen) en sinds die tijd werkt ie weer probleemloos.
Toch wel bijzonder dat dit zo werkt. Maw de motor kan dus hier nog niet echt stuk zijn lijkt me. Ik vraag me af of er ook iets anders mee speelt. Immers door hem een paar keer te demonteren "schuur" je de connector ook een aantal keren heen en weer. Als daar wat contact issues zijn, zouden die mogelijk verholpen zijn maar wel voor hoe lang... De vinger blijft aan de pols....
"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20:59
Sydney08 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:44:
Heb vandaag de Dreame L10 Pro ontvangen en zeer blij mee. Dweilen gaat best goed en de vloer ziet er mooi schoon uit. De map die hij creëert is erg nauwkeurig en hij weet zijn oplader makkelijk weer te vinden.

Erg blij mee, want dit voelt echt als een topper. 270 euro kostte hij, maar dat is hij zeker wel waard.
Sinds vorige week ook in bezit van de L10 Pro (besteld voor hetzelfde bedrag) en voldoet boven verwachting goed. Maakt dagelijks z'n rondje en heeft dan toch weer een half bakje vol haar en stof ondanks dat de vloer op het eerste gezicht wel schoon lijkt (we hebben ook twee katten die vrij in en uit kunnen lopen). App werkt goed en no go zones instellen ook.

Extra map toegevoegd voor de bovenverdieping en daar heeft ie afgelopen weekend voor het eerst een rondje gedaan. Enige nadeel is dat je de eerste keer het dockingstation ook neer moet zetten voor het maken van de extra map.

Dweilen nog niet geprobeerd, maar ik verwacht niet veel van een nat doekje wat over de grond gesleept wordt :P. Ik heb de watertank er ook nog niet onder gehad, kan dit wel als deze leeg is? Of wil de robot dan meteen gaan dweilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Terrz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:33:
Ik heb de watertank er ook nog niet onder gehad, kan dit wel als deze leeg is? Of wil de robot dan meteen gaan dweilen?
Waarschijnlijk wel. Zo heb je maar 'n vreemd gat in je bot.

Bij verre neef RoboRock kan de tank er altijd op blijven zitten. Pas wanneer je het stuk plastic waar de dweil aan moet eraan hangt (de 'mop-bracket'), wil hij gaan dweilen. (Doe dat dus niet zonder dweil!)

Inmiddels sleept hij hier trouwens (boven) wat vaker toch zo'n doekje rond. Ben er nog niet uit of het nu echt de moeite waard is; je bent toch weer met water en die dweiltjes in de weer voor heel weinig. Het koopt vooral het schuldgevoel af als het nog even niet van dweilen komt..

[ Voor 22% gewijzigd door Gwaihir op 05-07-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20:59
Gwaihir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Waarschijnlijk wel. Zo heb je maar 'n vreemd gat in je bot.

Bij verre neef RoboRock kan de tank er altijd op blijven zitten. Pas wanneer je het stuk plastic waar de dweil aan moet eraan hangt (de 'mop-bracket'), wil hij gaan dweilen. (Doe dat dus niet zonder dweil!)
Bedankt voor de snelle reactie. Het "vreemde gat" maakt dat hij wel makkelijker kan kantelen om op het vloerkleed te komen. Zonder tank heeft ie immers aan de achterkant veel meer "clearance". Tenminste dat idee heb ik er bij :P.

Mop bracket heeft deze niet. Het is een tankje waar met klittenband de dweil op zit. Vandaar de vraag ook.

Haha ja want het doekje moet je tussendoor dan ook nog uitspoelen als deze vies is. Niet heel ideaal dus :+

[ Voor 15% gewijzigd door Terrz op 05-07-2021 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Terrz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Ik heb de watertank er ook nog niet onder gehad, kan dit wel als deze leeg is? Of wil de robot dan meteen gaan dweilen?
Ja, hij registreert direct die watertank en geeft dus aan dat hij begint met dweilen. Wel fijn dat hij het verschil merkt en dus weet wat hij moet doen :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Hey de RR app heeft ineens darkmode hier :Y)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Gm4HUW.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18:50
JoSchaap schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:53:
Hey de RR app heeft ineens darkmode hier :Y)

[Afbeelding]
Dat klopt. Ik zag het vanochtend in de changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32
Hoe zet je dat dan aan?

Ik opties vind ik follow system naar ik weet niet wanneer mijn system naar dark gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Snowhite0901 op 05-07-2021 22:07 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:08
EdjeCageman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:39:
Ohoh, zojuist weigerde mijn S7 te docken met het docking station :-(
Ik heb eerst een 'Battery error' gekregen en vond hem uitgeschakeld terug. Na een tijdje heb ik hem weer aangezet en teruggestuurd naar zijn dock. Hij blijft er maar op en af rijden zonder contact te maken en geeft nu de melding 'could not find the dock'.

Ik heb de contacten van beide al schoongemaakt, beide gerestart, maar niks helpt.

Nu gaan we dus zien hoe vriendelijk hun support is dan maar...
Ik had hier niet meer op gereageerd, maar wou toch even mijn ervaring delen van mijn ervaring met de garantie.
9 juni heb ik contact gehad met Roborock, die hebben me al snel reactie gestuurd met mogelijke oplossingen, niets hielp, vanuit hier werdt ik doorgestuurd naar de winkel zelf.
De winkel adviseerde het oplaadpunt te verplaatsen, robotstofzuiger zijn ronde te laten doen, punt weer verplaatsen nog een keer ronde laten doen. Maar goed, wist al dat het niks zou oplossen want hij kon het dockingstation wel vinden alleen start hij niet met laden.
Dus opsturen naar Polen, maar helaas wel op eigen kosten.

Vrijdag opgestuurd, woensdag afgeleverd in Polen, donderdag een week later stond opeens de bezorger weer aan de deur en had ik hem weer terug. Intussen heeft de robotstofzuiger weer enkele rondjes gereden en blijf ik tevreden.

Nu vraag ik mij alleen af, ik dweil nu met behulp van gedemineraliseerd water, maar het blijft alleen maar reinigen met water. Nu zie ik op Amazon dit speciale renigingsmiddel voorbij komen, heeft er toevallig iemand ervaring mee? Advies in het boekje is overigens 'alleen water', maar Amazon raadt dit product wel aan om samen te kopen met de S7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Luxeprobleempje: ik heb wel de detectiezone van camera's moeten aanpassen omdat onze nieuwe huishoudster voor alarm notificaties zorgde :Y)
https://imgur.com/hlraHso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 12:51

BeyondThunder

Lost Lightning

@EdjeCageman Ik gebruik lauw water en maak de doek nat + Dettol schoonmaakmiddel.
Voor mij werkt dat prima. En kan volgens mij ook geen kwaad. Na elke kamer spoel ik wel de doek uit en doe er nieuw schoonmaak middel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:40
Wij zijn op zoek ook naar een robot huishulpje.

Als ik filter via verkoopsites kom ik op uit op een eufy robovac g10 of een blaupunkt bluebot x boost.

Iemand ervaringen met deze botjes ?
Pagina: 1 ... 93 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.