Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.157.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 12:16

Decennia

VECTORHEAD

Oesie schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:03:
[...]

De hoogte zal geen probleem zijn. De zwarte kleur kan wel een obstakel wezen voor de sensor inderdaad. Geen idee of daar omheen te werken is.. misschien een lichtere kleur :+
De overloopjes naar mijn badkamer en WC zijn ook zwart afgewerkt, nog geen problemen mee gehad :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zijn er hier meer die problemen hebben met de roidmi Eva plus mbt tot lage ramen 5cm van de vloer?
Hij raakt hierdoor een beetje de kluts (route) kwijt als de zon op hem schijnt.

Ook vind hij het inrijden op het laadstation moeilijk, en doet daar erg lang over.

Allemaal geen ramp maar soms wel een beetje lastig.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ondersteunt deze zgn afbaken strips? Wij hebben hier hetzelfde probleem met onze Neato. Die snapt ramen niet helemaal waardoor dat ie soms door de ramen heen wil. Dat hebben we opgelost door tegen het kozijn op de vloer afbakenstrips neer te leggen ( magnetisch lint). Nooit meer problemen mee gehad vanaf dat moment

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
Binnetie schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:23:
[...]

Edit: net nog even nagevraagd, bij mij wordt hij inderdaad morgen 20 april vanuit Polen verzonden.
Inmiddels al binnen?
Ik heb net een verzendbevestiging gekregen dat hij vanuit Berlijn is verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Theetjuh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:51:
[...]

Inmiddels al binnen?
Ik heb net een verzendbevestiging gekregen dat hij vanuit Berlijn is verstuurd.
Hier ook net een mailtje dat hij verzonden is vanuit Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:43
Supertip schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:25:
Zijn er hier meer die problemen hebben met de roidmi Eva plus mbt tot lage ramen 5cm van de vloer?
Hij raakt hierdoor een beetje de kluts (route) kwijt als de zon op hem schijnt.

Ook vind hij het inrijden op het laadstation moeilijk, en doet daar erg lang over.

Allemaal geen ramp maar soms wel een beetje lastig.
Zal dit vrijdag eens bekijken aan de vensters.
Wat betreft het achteruit rijden in het laadstation dat valt goed mee, denk dat het een 30-tal seconden duurt.

Edit: Heb een timer bij de hand en het duurt 20 seconden
Leegzuigen duurt 12 seconden, dit staat ook op het scherm.

Ook qua updates hoor je me zeker niet klagen, krijg meer updates van de roidmi dan van de xiaomi.

[ Voor 8% gewijzigd door Schumi_wk op 23-04-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had mijn Roborock S7 vandaag verwacht maar hij komt een dagje later, helaas wordt hij op mijn werk bezorgt en ik ben morgen vrij.
@Theetjuh komt hij bij jou ook morgen binnen?

Waarschijnlijk kan ik dus maandag pas gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:59
Binnetie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:24:
Ik had mijn Roborock S7 vandaag verwacht maar hij komt een dagje later, helaas wordt hij op mijn werk bezorgt en ik ben morgen vrij.

Kun je dit weekend extra stof verzamelen, zodat de S7 maandag volle bak aan de slag kan! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
barrymossel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:26:
[...]

Kun je dit weekend extra stof verzamelen, zodat de S7 maandag volle bak aan de slag kan! :9
Haha ik zit er wel aan te denken, maar dan moet ik m'n Neato alvast naar boven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnetie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:24:

Yup, morgen komtie.
Ik ook met verlof, maar al meer dan een jaar aan huis gekluisterd.
Was toevallig vandaag een rondje NL aan het doen, dus komt mooi uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnen, hij is een stukje zwaarder dan de S5 Max en zelfs de dweilhouder voelt zwaar aan, hij doet ff z’n ronde op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Theetjuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:
Binnen, hij is een stukje zwaarder dan de S5 Max en zelfs de dweilhouder voelt zwaar aan, hij doet ff z’n ronde op het moment :)
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Voor mij gaat het sowieso een stukje beter worden verwacht ik (4 jaar vooruitgang in techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Hij lijkt voor nu stiller, alleen de deep cleaning is best wel een eentonig geluid.
Je zou verwachten dat hij niet over no-mopping zones zou gaan omdat hij dan alleen dweilt, maar dat lijkt hij voor nu wel te doen.

Hij probeert ook constant ons hoogpolig tapijt op te gaan, wat hem niet lukt.
De S5 Max lukte dit wel, maar groef zichzelf vast met de ronddraaiende borstel.

We hebben twee ragdol katten, met enorm fijn haar, het lijkt erop dat hij dit nu moeilijker uit de droogloopmat kan halen door de nieuwe stijl van borstel.

Ik heb em nu aangesloten op het guest network van de fritz, dit werkt prima moet ik zeggen, zit hij nu ook niet in m’n netwerk te neuzen ;)
De wifi verbinding in z’n geheel lijkt wel wat minder, hij switch geregeld met de repeater welke boven staat, maar welke door de vloerverwarming eigenlijk alleen goed werkt boven.
Dus misschien kunnen daar nog de nodige verbeteringen voor komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Theetjuh op 23-04-2021 13:08 . Reden: Toevoeging over de WiFi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik zou een aanbieding voor de S5 Max afwachten, die voldoet aan al je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:58
ChrisML schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:06:
[...]

Ik zou een aanbieding voor de S5 Max afwachten, die voldoet aan al je wensen.
Hier ben ik al een tijdje op aan het wachten. Alleen bij de Nederlandse webshops komt er niet echt beweging in de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Mijn S5 Max van november is nu terug naar bol.com, hij begon steeds meer te piepen bij het rijden.
Eens kijken wat ze er aan kunnen doen, die gaat straks de verkoop in tenzij ik geld terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:00

DropjesLover

Dit dus ->

Wij hebben nu al een jaar een S5 max. Hij doet het best prima, maar sinds een half jaar begint hij meer herrie te maken. Ook zit er sinds een paar maanden een rammeltje ergens in, maar geen idee waar.
Het is onafhankelijk van de rij-snelheid en rij-richting, lijkt onafhankelijk van de zuigkracht. Het is ook niet altijd aanwezig.

Ik heb hem afgelopen week bijna helemaal uit elkaar gehaald (schroefjes met verzegeling doorgeprikt) en alles eens in m'n handen gehad en rondgedraaid, intern aangekoekt stof verwijderd, weer in elkaar gezet. Het omni-wiel behuizingkje was iets gebroken, nog wel functioneel. Robot doet het nog, maar het geluid blijft.

Het enige wat ik kan bedenken is de motor / gearbox van de side sweeper vegertje ding, of het motortje van de lidar.

Waar kopen jullie spare parts?

Aliexpress / banggood heeft wel het side sweeper motortje, maar lijkt geen van de andere parts (lidar motor, omni-wheel) te hebben.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Ik heb nu een maandje de roborock S5 max. Ik heb 1x de robot laten dweilen maar nu is mijn vraag. Gaat de robot eerst stofzuigen en dan dweilen, of dweilt deze meteen en stofzuigt hij dan niet?

Wie weet het?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
Bravertal schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:01:
Ik heb nu een maandje de roborock S5 max. Ik heb 1x de robot laten dweilen maar nu is mijn vraag. Gaat de robot eerst stofzuigen en dan dweilen, of dweilt deze meteen en stofzuigt hij dan niet?

Wie weet het?
Optie 3: tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 17:58
Oh oke, bedankt!

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:00

DropjesLover

Dit dus ->

Okay, natuurlijk koop ik eerst een nieuw motortje en ga dan pas goed kijken...
Het lagertje aan de borstel rammelde enorm , dat veroorzaakte de herrie :')

En ja hoor, gisteravond had m'n vrouw niet alles van de grond opgeraapt, oftewel... De S5 max was over een rood lintje waar onze zoon mee had gespeeld heen gereden. Geen idee hoe, maar die was dus _in_ het wiel verstrikt geraakt.
Unit moet best ver uit elkaar om bij de wielen te komen, uiteindelijk er bij, conclusie, zit echt goed vast, kan niet verder uit elkaar (wiel en tandwiel zijn op een as geperst, kreeg het niet uit elkaar gedrukt).
Lint afgeknipt en unit weer in elkaar gezet, kijken of ie toch nog verder kon rijden.
Natuurlijk bij assembleren wel al de (zware) accu er in gezet, nog even unit omgedraaid... jonk, accu er uit, incl de pin-header op het moederbord :X :X

Moederboard kost nieuw €60 - 70, nieuwe wielen kosten ook €20 - 40 (set)...
Plus dat ie toch al behoorlijk gebutst is, en de schroeven al 3x in/uit zijn geweest, in plastic :/
Een geheel nieuwe kost €370

De nieuwe S7 (met ultrasoon en mop-lift bij tapijt is nog €570, dat vind ik toch wat erg grote meerprijs...

Neuh, toch maar de nieuwe parts gekocht, repareren is altijd beter als het niet echt helemaal verkloot is.

[ Voor 80% gewijzigd door DropjesLover op 27-04-2021 10:46 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kan ook mijn eerste ervaringen delen met de Roborock S7 in vergelijking met mijn Neato Botvac Connected.
Je kunt echt verschil zien in de kleine 5 jaar in technische vooruitgang.

Ik zal de punten even opnoemen wat betreft de Roborock S7:
- hij is wat zwaarder dan de Neato
- het duurde even met koppelen op het wifi-netwerk. Daarna geen problemen meer gehad
- de app ziet er goed uit en is een hele vooruitgang als je kijkt naar de oude Neato (de no-go zones maak je via de app aan, bij de Neato doe je dat nog met een magnetisch lint).
- de Roborock ging de eerste keer aan de slag en ik zag dat hij een heel stuk oversloeg van mijn kamer (over de gehele lengte van mijn woning (11 meter, rechte muur) liet hij een 50 cm ongemoeid, maar op het laatst bracht hij die ook in kaart.
- wanneer hij gaat schoonmaken doet hij hele lange banen, mijn woonkamer en keuken is 1 ruimte en die doet hij in 1 keer. De Neato verdeelt het huis is 3 vakken en is een stuk langer bezig als hij ergens omheen moet manoeuvreren.
- Qua geluid maakt de Neato op max vermogen veel meer lawaai dan de Roborock. De S7 is dan aangenaam om te hore als hij op zijn maximale zuigkracht staat.

Klein nadeeltje: De Neato is wat beter met drempels. Zo kwam ik erachter dat de S7 wel over de drempel van de keuken naar de bijkeuken ging, maar niet meer terug kon. Zijn bumper is dan te laag. Ook is het vloerverschil door laminaat in de keuken en zeil in de bijkeuken 5mm. Voor de Neato kost dit een beetje moeite maar de Roborock komt er na veel pogingen niet overheen.
Ook gaat de Neato echt in de hoekjes, de S7 doet dit een stuk minder.

Ze hebben net beide een rondje gedaan en de Neato deed er 7,5 minuut langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 12:35

Saninl

Voor fans van de Roidmi Eve Plus…

https://nl.pepper.com/aan...7&utm_campaign=2021-04-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Theetjuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:05:
Mijn S5 Max van november is nu terug naar bol.com, hij begon steeds meer te piepen bij het rijden.
Eens kijken wat ze er aan kunnen doen, die gaat straks de verkoop in tenzij ik geld terug krijg.
Krijg geld terug, dus nu alleen nog de S7 in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Laatst online: 12:57
Sinds gisteren een Neato D7 in bezit.

Ondanks dat ik halve middag bezig ben geweest met het maken van een vloerplan, maakt die erg goed schoon.
Hij ging steeds mis op het vloerkleed in een hoek, uiteindelijk daar maar even tijdelijk een magneetstrip geplaatst en toen werd vloerplan wel naar behoren gemaakt.

Vanmiddag even testen met de Zones en No-Go lines :)

Wel raar dat Neato zelf niet weet wat de wijzigingen zijn in firmware 4.6.0-72 ...

Edit:

De no go lines werken erg goed, tot nu toe erg blij met onze stofzuiger.

[ Voor 8% gewijzigd door brtkpr op 29-04-2021 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
Originele onderdelen voor de Roborock S7 geplukt van het roborock forum.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002561767854.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005002533652790.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005002547062888.html

Ik heb op 21 april deze mops al besteld, niet origineel dus ik zal deze beoordelen zodra ik ze ontvangen heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Theetjuh op 02-05-2021 12:05 . Reden: Schonere url’s en toevoeging eigen bestelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:22
is het mogelijk om de s5 max via een URL te starten ? (eventueel via google assistent ?)

Wat ik wil bereiken is deze URL te triggeren via een slimme lichtschakelaar. Op basis van de actie URLs van de schakelaar zou de S5 max dan een bepaalde kamer kunnen gaan schoonmaken.

Ja; dit kan ook via de app; maar dat is complexer voor mijn ouders dan een licht schakelaar aan te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Waarom niet gewoon de startknop op de unit zelf indrukken?
Doe ik voor boven en dan pakt hij netjes de hele vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Op zich ook een simpele oplossing; echter dan gaat ie voor niks ongeveer 100m2 parket schoonmaken iedere keer; terwijl ik met de schakelaar zou willen triggeren dat ie onder de eettafel het tapijt doet (kattenharen; kruimels etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Met custom firmware hier al eens eerder benoemd zou het misschien wel moeten werken, maar ik denk dat het dan haast simpeler is om een vast scheduled clean in te stellen of je ouders te leren met de app om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
okay dank je. custom firmware blijf ik maar van weg (als er toch bugs inzitten zie ik dat niet op afstand). Onderschat het leren van de app aan een 80-jarige niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
pc01 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:20:
Onderschat het leren van de app aan een 80-jarige niet ;)
Oww dat snap ik heel goed, scheduled cleanup is dan denk ik het handigst O-)

Doen we hier ook, je kunt een kamer zo inrichten en instellen zoals je wilt.
Bij wijze van doe je het tapijt onder de tafel iedere nacht en laat je de hele kamer inclusief dweilen op andere momenten doen, eventueel scheduled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
pc01 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:09:
Op zich ook een simpele oplossing; echter dan gaat ie voor niks ongeveer 100m2 parket schoonmaken iedere keer; terwijl ik met de schakelaar zou willen triggeren dat ie onder de eettafel het tapijt doet (kattenharen; kruimels etc)
Dat heet toch spot cleaning? Dat kan ook met één lange druk op de knop.

Persoonlijk vergeet ik steeds op welke van de twee, dus wellicht is de hack er een stickertje op te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 17:48
Ik heb een neato d7, erg ontevreden.
Maakt niet goed schoon langs de muren, blijft er een paar cm vanaf. Gebeld met klantenservice gebeld. Geen hulp, blijkbaar normaal. Na googlen blijkt dit inderdaad “normaal”, heel veel mensen met hetzelfde probleem. Voor deze gekozen obv eerdere ervaring met oudere versie. Maar dit is echt een tegenvaller! Geen aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bij een van de laatste consumentenbond test over robotstofzuigers was obv hun test criteria er geen die meer dan 6.2 scoorden...
Tis dan voor hier meelezen of de ervaringen van anderen je helpen om zelf een keuze te maken op punten die je wel bevallen. Met dat beeld hebben we obv input van andere 3j geleden een Xiaomi S5 gekocht en bevalt nog steeds, ook de accu kan in een accu lading makkelijk boven en beneden nog steeds helemaal zonder bijladen stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Gwaihir schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Dat heet toch spot cleaning? Dat kan ook met één lange druk op de knop.

Persoonlijk vergeet ik steeds op welke van de twee, dus wellicht is de hack er een stickertje op te plakken?
Daar is het lastige weer van dat de ruimte eingelijk iets groter is dan wat spot cleaning doet. Maar ik denk dat ik mijn oplossing gevonden heb in action blocks (hiermee kun je assistent triggeren via een button op de telefoon zonder te moeten praten en zonder de roborock app ;) :

https://www.androidcentra...-now-it-needs-be-nest-hub

Via google assistent lukt het om bepaalde ruimtes schoon te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door pc01 op 03-05-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Theetjuh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:59:

Ik heb op 21 april deze mops al besteld, niet origineel dus ik zal deze beoordelen zodra ik ze ontvangen heb.
De dweiltjes gaan overal wel hard. Het filter vraag ik me af hoe vaak je die moet vervangen voor de S7, want je kunt hem dus schoonspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Laatst online: 12:57
mmmmmark schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:39:
Ik heb een neato d7, erg ontevreden.
Maakt niet goed schoon langs de muren, blijft er een paar cm vanaf. Gebeld met klantenservice gebeld. Geen hulp, blijkbaar normaal. Na googlen blijkt dit inderdaad “normaal”, heel veel mensen met hetzelfde probleem. Voor deze gekozen obv eerdere ervaring met oudere versie. Maar dit is echt een tegenvaller! Geen aanrader dus.
Een paar dagen terug was ik nog erg tevreden met de D7, maar paar dagen later bleef die vaak in error op de vreemdste plekken, en sloeg die stukken over. Vandaag retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Een vraag voor de bezitters van een S5 Max, hoe lang is het netsnoer naar het dock? Ik kan dit echt nergens vinden.

De mijne komt vanavond binnen maar zit even te puzzelen waar ik hem neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
WishmasterNL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:51:
Een vraag voor de bezitters van een S5 Max, hoe lang is het netsnoer naar het dock? Ik kan dit echt nergens vinden.

De mijne komt vanavond binnen maar zit even te puzzelen waar ik hem neer kan zetten.
Van de S7 weet ik dat die heel kort is. Daar heb ik een 2M wit snoer voor besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnetie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Van de S7 weet ik dat die heel kort is. Daar heb ik een 2M wit snoer voor besteld.
Klopt, die is maar 1m ofzo, maar die van de S5 Max is echt niet anders zover ik me kan herinneren.
Maar hij mag van mij nog wel iets korter, een 50cm ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

@Theetjuh @Binnetie

Dan weet ik even voldoende

[ Voor 35% gewijzigd door WishmasterNL op 03-05-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04 15:36
Ik las even mee en heb net een S5 besteld bij Ali voor €266,96 euro vanuit België. Voor de gelegenheid ook op Pepper gezet, misschien heeft iemand er nog wat aan: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-195945
Eerst maar eens kijken of hij aankomt... :)

Edit:

€ 272,41 36%OFF | Roborock S5 Max Robot Stofzuiger Voor Thuis Smart Vegen Robotic Cleaning Mope Upgrade Van Roborock S50 S55 S5 Tapijt robot
https://a.aliexpress.com/_mNrUw5R

[ Voor 26% gewijzigd door jurgenvo op 03-05-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:34

The Executer

Lekker belangrijk!

jurgenvo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:15:
Ik las even mee en heb net een S5 besteld bij Ali voor €266,96 euro vanuit België. Voor de gelegenheid ook op Pepper gezet, misschien heeft iemand er nog wat aan: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-195945
Eerst maar eens kijken of hij aankomt... :)
Helaas is je vermelding niet doorgekomen op Pepper. Heb je een linkje?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
Ah ik zie het ja...

€ 272,41 36%OFF | Roborock S5 Max Robot Stofzuiger Voor Thuis Smart Vegen Robotic Cleaning Mope Upgrade Van Roborock S50 S55 S5 Tapijt robot

Dat is 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
jurgenvo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:26:
Ah ik zie het ja...

Dat is 'm!
Beste is met creditcard bestellen. Zie nog geen reviews en zijn er nog niet veel verkocht.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
Sydney08 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Beste is met creditcard bestellen. Zie nog geen reviews en zijn er nog niet veel verkocht.
Heb ik inderdaad met creditcard betaald. De store heeft op zich wel veel volgers en beoordelingen, dus dat geeft nog wat vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:25
paoper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:34:
Hoi lieden.

Sinds een dag of wat stopt mijn Viomi SE er na een paar minuten mee, ongeacht welk programma / cleanup mode ik selecteer. Iemand met soortgelijke ervaringen? Ideeën hoe te verhelpen?
Was je hier nog uitgekomen? Zelf heb ik nooit last van en hij werkt nog steeds als een trein. Hij stopt bij mij alleen wanneer hij een schoenveter opzuigt of (denkt) dat hij boven een klif zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:47
Bliksem B schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Was je hier nog uitgekomen? Zelf heb ik nooit last van en hij werkt nog steeds als een trein. Hij stopt bij mij alleen wanneer hij een schoenveter opzuigt of (denkt) dat hij boven een klif zit.
Ik kan mij niet herinneren welke handelingen ik allemaal heb gedaan. Maar ik denk dat ik hem misschien helemaal leeg heb laten lopen, opnieuw opgeladen, en opnieuw gekoppeld aan het netwerk (en misschien ging er zelfs nog een software update overheen) en uiteindelijk deed ie het weer. Sindsdien dat euvel niet meer gehad.

Wel heb ik nog regelmatig dat hij tijdens het stofzuigen van mijn hele appartement de weg kwijtraakt, en dat hij denkt (zie ik uit de app) dat hij heel ergens anders is met een andere oriëntatie, waarbij hij allemaal 'nieuwe kamers' 'ontdekt'. Dan gaat ie opnieuw doen waar hij al geweest is, denkende dat het een nieuw gebied is op een incorrecte positie.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dat triggert, los van misschien net een stoel of deur die net anders staat dan de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:51
Ah ik zie het ja...

Dat is 'm!
Thanks besteld :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:41
Even geen idee waar ik het neer moet zetten maar ik heb een robot ramenwasser gekocht Xiaomi Hutt W66. Nog maar een paar uur in bezit maar hij bevalt mij wel,(180euro) Deze gekocht omdat de producten van xiaomi meestal wel goed zijn (onder andere een roborock s5 in bezit) en niet al te duur. Had al tijden geen ramen gelapt dus eerste keer niet helemaal schoon (maar niet slecht) en de randjes (1cm) doet ie niet.Als je het bijhoud denk ik dat het super werkt (nu moet alles 2x). Het ding gaat niet heel snel, denk wel 10 min per raam bezig maar hij redt zich zelf en wacht wel tot je terug bent. Je moet geen kleine raampjes hebben denk ik, maar mijn grote ramen gaan goed.

Hij meet eerst de hoogte en breedte en dan gaat ie op en neer schoonmaken, zodra hij klaar is gaat ie terug naar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Laatst online: 16:55
jvbosma schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:27:
Even geen idee waar ik het neer moet zetten maar ik heb een robot ramenwasser gekocht Xiaomi Hutt W66.
Ik heb zelf net de Hobot 298 besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:25
paoper schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Ik kan mij niet herinneren welke handelingen ik allemaal heb gedaan. Maar ik denk dat ik hem misschien helemaal leeg heb laten lopen, opnieuw opgeladen, en opnieuw gekoppeld aan het netwerk (en misschien ging er zelfs nog een software update overheen) en uiteindelijk deed ie het weer. Sindsdien dat euvel niet meer gehad.

Wel heb ik nog regelmatig dat hij tijdens het stofzuigen van mijn hele appartement de weg kwijtraakt, en dat hij denkt (zie ik uit de app) dat hij heel ergens anders is met een andere oriëntatie, waarbij hij allemaal 'nieuwe kamers' 'ontdekt'. Dan gaat ie opnieuw doen waar hij al geweest is, denkende dat het een nieuw gebied is op een incorrecte positie.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dat triggert, los van misschien net een stoel of deur die net anders staat dan de vorige keer.
Ik herken het probleem. Ik ben twee scenario's tegengekomen wat het probleem trigger:
  1. Wanneer de stofzuiger vastloop en dan wel of niet uit zich zelf verder kan, oriënteert hij opnieuw, alleen verkeerd. Waarschijnlijk lukt het hem niet de huidige Lidar map over de bestaande map te leggen.
  2. Bij mijn is het één keer voorgekomen dat bij het starten van het programma, hij de kamer bij mijn vriendin ook niet kon herkennen en de kamer 90° draaide. De huidige map verwijderen en een nieuw map aanmaken loste het probleem op.
Bijzonder is het wel, je zou zeggen dat de Lidar voldoende herkenningspunten heeft zich te oriënteren, zowel aan het begin als tijdens. Bij gaat het het vaakst fout wanneer ik tussendoor de stofzuiger opgetild heb, omdat hij vastgelopen is in een schoenveter of een kabeltje. Ik schat dat hij ten minste 25% van de tijd daarna zich niet kan orïenterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:47
Bliksem B schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ik herken het probleem. Ik ben twee scenario's tegengekomen wat het probleem trigger:
  1. Wanneer de stofzuiger vastloop en dan wel of niet uit zich zelf verder kan, oriënteert hij opnieuw, alleen verkeerd. Waarschijnlijk lukt het hem niet de huidige Lidar map over de bestaande map te leggen.
  2. Bij mijn is het één keer voorgekomen dat bij het starten van het programma, hij de kamer bij mijn vriendin ook niet kon herkennen en de kamer 90° draaide. De huidige map verwijderen en een nieuw map aanmaken loste het probleem op.
Bijzonder is het wel, je zou zeggen dat de Lidar voldoende herkenningspunten heeft zich te oriënteren, zowel aan het begin als tijdens. Bij gaat het het vaakst fout wanneer ik tussendoor de stofzuiger opgetild heb, omdat hij vastgelopen is in een schoenveter of een kabeltje. Ik schat dat hij ten minste 25% van de tijd daarna zich niet kan orïenterren.
Ja ik denk dat dat de meest aannemelijke situaties zijn. Toch let ik redelijk goed op dat er geen kabeltjes of iets is voor hem om zijn weg op kwijt te raken. Wel heb ik op 3 plekken ramen tot aan de grond, waarbij hij door het glas heen kan kijken en daar ook een gebied ziet. Dus misschien dat dat ook nog verwarring veroorzaakt. Maar ja als dat het is... Daar kan ik niks aan doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroach
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Ik heb een Roborock S4 en nu ben ik door al mijn filters heen. Omdat Roborock niet zoveel verkocht is als bijvoorbeeld de Roborock S5 zijn reserve onderdelen moeilijk vindbaar online. Als ik zoek komen er eigenlijk vooral filters naar boven voor de andere Roborock modellen.

Waar kopen jullie je reserve onderdelen voor de Roborock S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:02
Roboroach schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:55:
Ik heb een Roborock S4 en nu ben ik door al mijn filters heen. Omdat Roborock niet zoveel verkocht is als bijvoorbeeld de Roborock S5 zijn reserve onderdelen moeilijk vindbaar online. Als ik zoek komen er eigenlijk vooral filters naar boven voor de andere Roborock modellen.

Volgens mij is S4 gelijk aan de xiaomi 1s. Controleer even voor de zekerheid, de onderdelen van 1s zullen passen op s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
Jerry_bboy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:40:
[...]

Thanks besteld :) ben benieuwd.
Hij is hier net bezorgd! Binnen 2 dagen!
De prijs is inmiddels alweer verhoogd zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
jurgenvo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Hij is hier net bezorgd! Binnen 2 dagen!
De prijs is inmiddels alweer verhoogd zag ik.
Hij heeft hier het huis al 1 x schoongemaakt. Krijg hem alleen niet in de Xiaomi app gekoppeld.
Jij wel? Roborock werkt wel, maar Xiaomi niet, en die laatste wil ik nou net hebben vanwege de integratie met Home Assistant.

---
Update : werkt niet in mainland china. server switchen naar Nederland en het werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jerry_bboy op 05-05-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Hij draait hier nu ook in Home assistant. vanavond maar eens proberen of we het er zo kunnen uitlaten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhz93yKBs3rZYviKwLxcagmCnLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76nC0Oy4njMeIL6efHuE3VCu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
Jerry_bboy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Hij heeft hier het huis al 1 x schoongemaakt. Krijg hem alleen niet in de Xiaomi app gekoppeld.
Jij wel? Roborock werkt wel, maar Xiaomi niet, en die laatste wil ik nou net hebben vanwege de integratie met Home Assistant.

---
Update : werkt niet in mainland china. server switchen naar Nederland en het werkt :)
Ik gebruik 'm met de Roborock app. :)
Goed dat het uiteindelijk gelukt is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEQvFUdt4LJIRDIDSwQQ4ZknEUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BibMLZnnuTr3rG65iSN7rRUH.jpg?f=fotoalbum_large

Op telefoon ziet het er nog niet helemaal top uit. Maar het draait. 🙌 Nu automations maken en nog wat strakker maken voor mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Roboroach schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:55:

Ik weet niet of je perse originele filters wilt hebben? Ik koop deze filters altijd op Ali en ze zijn echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
goed idee, even vast wat reserve onderdelen bestellen voor 1 juli. iemand nog linkjes voor goede onderdelen voor de S5 max ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
AKromkamp schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:31:
[...]

Staat bij mij bij map management. Zoals je kunt zien heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Ik had overigens ook alleen de melding 'bug fixes' bij de firmware update. [Afbeelding]
@AKromkamp en @StinkyPanda
Hoe gaat het in de praktijk met multi-floor ?
Net de firmware update gedaan, dan ik kijk naar de instructies en.. moet de charging dock mee naar andere verdiepingen :? Dat zou een grote teleurstelling zijn !

Edit: waarschijnlijk niet, kijkende naar roborock (hetzelfde familie denk ik)
https://support.roborock....ps-for-multi-level-house-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk3xGTNNk-VIELNKOV-18RFcBsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8286xEvGzIf9btpQUiZm5Wt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door cpbox op 08-05-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 20:27
cpbox schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Net de firmware update gedaan, dan ik kijk naar de instructies en.. moet de charging dock mee naar andere verdiepingen :? Dat zou een grote teleurstelling zijn !

[Afbeelding]
Bij mijn Roborock S5 Max was het een kwestie van van in de Roborock app een kaart toevoegen en de S5 Max daarna ergens op een andere verdieping van het huis laten starten, zonder dock. Dan maakt de robot zelf de kaart van de nieuwe verdieping, waarna de robot bij gebrek aan een dock (die hij wel eerst gaat zoeken) weer terugrijdt naar de plaats waar hij was gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Ah ik zie het ja...

Dat is 'm!
Als ik deze link volg krijg ik een prijs van 424 euro. Doe ik iets verkeerd? Ik vind aliexpress echt een doolhof 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Westmania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Als ik deze link volg krijg ik een prijs van 424 euro. Doe ik iets verkeerd? Ik vind aliexpress echt een doolhof 8)7
Als je 5 dagen later naar een aanbieding gaat, kan dat gebeuren ja 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
_knakker_ schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:52:
Bij mijn Roborock S5 Max was het een kwestie van van in de Roborock app een kaart toevoegen en [..]
Zelfs dat niet. (Of niet meer?) Wanneer hij zichzelf niet op een bekende kaart weet te plaatsen, begint hij een nieuwe.

Wel een keer gehad dat hij een kaart verkeerdom meende te herkennen en vol gas op de trap af ging. Hij zag de afrond nog op tijd om op / aan de bovenste trede te blijven hangen, maar wel te laat voor een tijdige stop. Sindsdien zet ik 'm dicht bij die trap neer; gaat het dan nog een keer mis, dan heeft hij nog niet zo'n vaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKromkamp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05 18:57
cpbox schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:18:
[...]

[Afbeelding]
Gaat hier prima. Ik heb eenmalig het dock op de andere verdieping neergezet, en de robot hier heen laten rijden. Toen een nieuwe, tweede, map laten maken zodat 'ie startte bij de dock en daar ook weer eindigde. Daarna het dock weer beneden in de woonkamer neer gezet. Als ik de bovenverdieping laat stofzuigen dan eindigt de robot in de buurt van waar het dock zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Theetjuh schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Als je 5 dagen later naar een aanbieding gaat, kan dat gebeuren ja 8)7
Fluctueren die prijzen zo snel? Heeft t zin om op weer een aanbieding te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Westmania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Fluctueren die prijzen zo snel? Heeft t zin om op weer een aanbieding te wachten?
Dat gebeurd vaker met aanbiedingen. Ja, het heeft zeker zin in te wachten maar is afhankelijk van je wat je er voor wilt betalen. Wanneer er weer een aanbieding komt? Dat is glazen bol werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:12
Fluctueren die prijzen zo snel?
Normaal gesproken niet maar dit was een aanbieding, op=op. Per verzendlocatie staat ook aangegeven hoeveel stuks er beschikbaar zijn, al weet ik niet hoe betrouwbare die cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
[...]

Helaas, een dag later was de prijs inderdaad weer gestegen!
Op Ali zie ik wel deze voor €305:
https://a.aliexpress.com/_mM3LU29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 13:34
Na 2 jaar en een maand (uiteraard) zijn 2 botssensoren van m'n Neato Botvac Connected D5 overleden. Deze zijn relatief makkelijk te vervangen (na doormeten met multimeter). Mocht je robot dus ergens tegenaan blijven rijden, dan zijn het mogelijk de botssensoren.

Terugkijkend was er 1 waarschijnlijk al langer stuk, maar het is me nooit opgevallen omdat de robot z'n rondjes maakt als ik er niet ben. Het viel me echter al langer op dat de wielen wat harder sleten (logisch, ding blijft duwen en doldraaien). Nooit de link gelegd naar een kapotte bumpersensor. Als ik het eerder had geweten was het nog garantie geweest.

Mochten meer mensen er last van hebben: reparatie is makkelijk dus :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

brtkpr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:19:
Sinds gisteren een Neato D7 in bezit.

Ondanks dat ik halve middag bezig ben geweest met het maken van een vloerplan, maakt die erg goed schoon.
Hij ging steeds mis op het vloerkleed in een hoek, uiteindelijk daar maar even tijdelijk een magneetstrip geplaatst en toen werd vloerplan wel naar behoren gemaakt.

Vanmiddag even testen met de Zones en No-Go lines :)

Wel raar dat Neato zelf niet weet wat de wijzigingen zijn in firmware 4.6.0-72 ...

Edit:

De no go lines werken erg goed, tot nu toe erg blij met onze stofzuiger.
Hier nu een jaar de D7, bevalt erg goed inderdaad en maakt goed schoon! Maar we gaan deze wel verplaatsen naar de 1e en 2e verdieping. We willen toch een robot die ook dweilt beneden.

Twijfelen over de Roborock S6 MaxV of de S7, maar de S7 heeft weer niet obstacle detection, wat ik toch wel een epic gimmick vindt... Of toch wachten tot er een S7 MaxV uit komt? Lastig :+
Jerry_bboy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:43:
Hij draait hier nu ook in Home assistant. vanavond maar eens proberen of we het er zo kunnen uitlaten zien.

[Afbeelding]
Dat ziet er vet uit hoor. Hier ook zoiets;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OyLC3Sb0JNNRdSWnauXHf2BJko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AwMz820zbqm6WsuP1F73F2VG.jpg?f=user_large

Ben alleen wel erg benieuwd naar je config hiervoor. We willen ook een roborock namelijk. Zie je kans jouw config te delen?

[ Voor 48% gewijzigd door NeFoRcE op 10-05-2021 08:57 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
jurgenvo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Helaas, een dag later was de prijs inderdaad weer gestegen!
Op Ali zie ik wel deze voor €305:
https://a.aliexpress.com/_mM3LU29
Ik zie helaas weer een heel ander bedrag... Gaat wel echt razendsnel dan :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRcOToYUkYfQjK3Z2L5KvHfl50E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSsHN2cHVuNFVPxsASAP7RcD.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand al een indruk van deze? https://sale.aliexpress.c...l.100003.1.7eb277e02AiYYH

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 10-05-2021 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh

Heb de mops binnen gekregen en ze zien er echt super netjes uit, ik ben voorlopig voorzien met deze 10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Theetjuh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Heb de mops binnen gekregen en ze zien er echt super netjes uit, ik ben voorlopig voorzien met deze 10 :D
En dat is met de neppe dweilen? Ik moet ze ook nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@NeFoRcE dat kan, alleen gebruik ik dwains dashboard. Dus als je hetzelfde wil als wat ik heb dan moet je dat gaan draaien. Sowieso een aanrader. Mocht je dat willen kan ik het wel met je delen als je wilt.

Anders ook wel maar dan moet je wel het één en ander ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnetie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:01:
[...]

En dat is met de neppe dweilen? Ik moet ze ook nodig hebben.
Yup, die neppers ze zien er erg goed uit moet ik zeggen, beter dan de neppers van de S5 Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jerry_bboy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:29:
@NeFoRcE dat kan, alleen gebruik ik dwains dashboard. Dus als je hetzelfde wil als wat ik heb dan moet je dat gaan draaien. Sowieso een aanrader. Mocht je dat willen kan ik het wel met je delen als je wilt.

Anders ook wel maar dan moet je wel het één en ander ombouwen.
Ahh helder, dan knutsel ik zelf wat in elkaar. Wel bedankt voor je reactie!

Ondertussen wacht ik geduldig af tot de S7 weer te koop is in NL :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
NeFoRcE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Ahh helder, dan knutsel ik zelf wat in elkaar. Wel bedankt voor je reactie!

Ondertussen wacht ik geduldig af tot de S7 weer te koop is in NL :)
hier heb je vast wat info :

Dit staat in mijn vacuum.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
sensor:
  - platform: template
    sensors:
      vacuum_battery:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.battery_level }}'
        friendly_name: 'Roborock Battery Level'
        device_class: 'battery'
        unit_of_measurement: '%'
        icon_template: >-
          {% set battery_level = states('sensor.vacuum_battery')|int('unknown') %}
          {% set battery_round = (battery_level|int / 10)|int * 10 %}
          {% if battery_level == 'unknown' %}
            mdi:battery-unknown
          {% else %}
            {% if battery_round >= 100 %}
              mdi:battery
            {% elif battery_round > 0 %}
              mdi:battery-{{ battery_round }}
            {% else %}
              mdi:battery-alert
            {% endif %}
          {% endif %}
      vacuum_total_cleaned_area:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.total_cleaned_area }}'
        friendly_name: 'Roborock Total Cleaned Area'
        unit_of_measurement: 'm²'
      vacuum_cleaning_count:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.cleaning_count }}'
        friendly_name: 'Roborock Cleaning Count'
      vacuum_total_cleaning_time:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.total_cleaning_time }}'
        friendly_name: 'Roborock Total Cleaning Time'
        unit_of_measurement: 'minuten'
      vacuum_cleaner_error_sensor:
        friendly_name: Vacuum Cleaner Error Sensor
        value_template: >-
          {% if states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.error is defined %}
            {{states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.error}}
          {% else %}
            No Error
          {% endif %}
      vacuum_cleaner_status_sensor:
        friendly_name: Vacuum Cleaner Status Sensor
        value_template: >-
          {{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.status }}
      vacuum_main_brush_left:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.main_brush_left }}'
        friendly_name: 'Roborock Main Brush Left'
        unit_of_measurement: 'uren'
      vacuum_side_brush_left:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.side_brush_left }}'
        friendly_name: 'Roborock Side Brush Left'
      vacuum_filter_left:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.filter_left }}'
        friendly_name: 'Roborock Filter Left'
      vacuum_sensor_dirty_left:
        value_template: '{{ states.vacuum.roborock_vacuum_s5e.attributes.sensor_dirty_left }}'
        friendly_name: 'Roborock Sensor Dirty Left'

main_brush_left:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "main_brush_left") }}'
        icon_template: mdi:broom
        unit_of_measurement: "uur"
        friendly_name: "Hoofdborstel"

side_brush_left:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "side_brush_left") }}'
        icon_template: mdi:pinwheel
        friendly_name: "Zijborstel"

filter_left:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "filter_left") }}'
        icon_template: mdi:air-filter
        friendly_name: "Filter"

sensor_dirty_left:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "sensor_dirty_left") }}'
        icon_template: mdi:eye
        friendly_name: "Sensoren"

cleaning_count:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "cleaning_count") }}'
        icon_template: mdi:history
        unit_of_measurement: "x"
        friendly_name: "Cycles"

total_cleaned_area:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "total_cleaned_area") }}'
        icon_template: mdi:texture-box
        unit_of_measurement: "m2"
        friendly_name: "Totaal m2"

total_cleaning_time:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "total_cleaning_time")  | int // 60 }}'
        icon_template: mdi:av-timer
        friendly_name: "Totaal tijd"

battery_level:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "battery_level") }}'
        icon_template: mdi:battery
        unit_of_measurement: "%"
        friendly_name: "Batterij niveau"

cleaning_time:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "cleaning_time") }}'
        icon_template: mdi:history
        unit_of_measurement: "min"
        friendly_name: "Schoonmaaktijd"

cleaned_area:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "cleaned_area") }}'
        icon_template: mdi:texture-box
        unit_of_measurement: "m2"
        friendly_name: "Schoonmaak oppervlak"

vacuum_status:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "status") }}'
        icon_template: mdi:list-status
        unit_of_measurement: ""
        friendly_name: "Status"

clean_start:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "clean_start").strftime("%Y-%m-%d %H:%M") }}'
        icon_template: mdi:clock-start
        friendly_name: "Starttijd"

clean_stop:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "clean_stop").strftime("%Y-%m-%d %H:%M") }}'
        icon_template: mdi:timer-off-outline
        friendly_name: "Stoptijd"

vmop_attached:
        value_template: '{{ state_attr("vacuum.roborock_vacuum_s5e", "mop_attached") }}'
        icon_template: mdi:pail
        friendly_name: "Dweil gekoppeld"

dit in page.yaml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
# dwains_dashboard
## Room add-on: Vacuum
## Created by Jeroen Klompen
## Version: 1.1.1

#- type: custom:dwains-flexbox-card
#  items_classes: 'col-xs-12 col-sm-6 col-sm-6'
#  cards:
#  {% if (data | fromjson)['map'] %}
#    - type: custom:dwains-flexbox-card
#      padding: true
#      cards:
#        - type: custom:dwains-heading-card
#          item_classes: 'col-xs-12 col-sm-12 col-md-12 col-lg-12'
#          title: Map
#        - type: vertical-stack
#          items_classes: 'col-sm-12'
#          cards:
#            - type: picture-entity
#              entity: {{ (data | fromjson)['map'] }}
#              show_name: false
#              show_state: false
#              tap_action: none
#              hold_action: none
#  {% endif %}

- type: custom:dwains-flexbox-card
  items_classes: 'col-xs-12 col-sm-6 col-md-6'
  cards:
      items_classes: 'col-xs-12 col-sm-12 col-md-10'
      padding: true
      cards:
        - type: custom:dwains-heading-card
          item_classes: 'col-xs-12 col-sm-12 col-md-12 col-lg-12'
          title: Kaart
        - type: vertical-stack
          items_classes: 'col-sm-12'
          cards:
            - type: custom:xiaomi-vacuum-map-card
              entity: vacuum.roborock_vacuum_s5e
              map_camera: camera.xiaomi_cloud_map_extractor
              calibration_points: null
              camera_calibration: true

#- type: custom:dwains-flexbox-card
#  items_classes: 'col-xs-12 col-sm-6 col-sm-6'
#  cards:
#    - type: custom:dwains-flexbox-card
#      padding: true
#      cards:
#        - type: custom:dwains-heading-card
#          item_classes: 'col-xs-12 col-sm-12 col-md-12 col-lg-12'
#          title: Map
#        - type: vertical-stack
#          items_classes: 'col-sm-12'
#          cards:
#            - type: custom:xiaomi-vacuum-map-card
#              entity: vacuum.xiaomi_vacuum_cleaner
#              map_camera: camera.roborock_s5_max_camera
#              calibration_points: null
#              camera_calibration: true

{% if (data | fromjson)['rooms'] %}
      padding: true
      cards:
          title: Zones
      {% for rooms in (data | fromjson)['rooms'] %}
        - type: custom:button-card
          item_classes: 'col-xs-6'
          template: room_climate_info
          entity: input_boolean.dummy1
          name: {{ rooms.room }}
          icon: {{ rooms.icon }}
          show_state: false
          show_last_changed: false
          tap_action:
            action: call-service
            service: vacuum.send_command
            {% if (data | fromjson)['platform'] == "valetudo" %}
            service_data:
              entity_id: {{ (data | fromjson)['vacuum'] }}
              command: zoned_cleanup
              params:
                'zone_ids': ['{{ rooms.zone }}']
            {% else %}
            service_data:
              command: app_zoned_clean
              params: ['{{ rooms.zone }}']
            {% endif %}
          styles:
            grid:
              - grid-template-areas: '"i n"'
            icon:
              - width: 25px
              - height: 25px
      {% endfor %}
  {% endif %}

{% if (data | fromjson)['controls'] %}
          title: Control
        - type: glance
          item_classes: 'col-xs-12'
          style: |
            ha-card {
              border-radius: 5px;
              background-color: var(--dwains-theme-primary);
            }
          show_state: false
          entities:
          {% for controls in (data | fromjson)['controls'] %}
            - entity: input_boolean.dummy1
              name: {{ controls.name }}
              icon: {{ controls.icon }}
              tap_action:
                action: call-service
                service: {{ controls.service }}
                service_data:
          {% endfor %}
  {% endif %}

{% if (data | fromjson)['sensors'] %}
          title: Informatie
        - type: glance
          item_classes: 'col-xs-12'
          style: |
            ha-card {
              border-radius: 5px;
              background-color: var(--dwains-theme-primary);
            }
          entities:
          {% for sensors in (data | fromjson)['sensors'] %}
            - entity: {{ sensors.sensor }}
              name: {{ sensors.name }}
              icon: {{ sensors.icon }}
          {% endfor %}
  {% endif %}

Dit in button.yaml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
# dwains_dashboard
## Room add-on custom button: Vacuum
## Created by Jeroen Klompen
## Version: 1.1.1

type: custom:button-card
entity: {{ (data | fromjson)['vacuum'] }}
template: rooms_child
name: {{ name }}
icon: {{ icon|default('mdi:puzzle') }}
tap_action:
  action: navigate
  navigation_path: {{ navigation_path }}
label: >
  [[[
    if(entity.state == 'cleaning') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.cleaning');
    } else if (entity.state == 'docked') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.docked');
    } else if (entity.state == 'error') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.error');
    } else if (entity.state == 'idle') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.idle');
    } else if (entity.state == 'off') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.off');
    } else if (entity.state == 'on') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.on');
    } else if (entity.state == 'paused') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.paused');
    } else if (entity.state == 'returning') {
      return hass.localize('component.vacuum.state._.returning');
    } else {
      return 'Entity error!';
    }
  ]]]

dit in rooms.yaml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
 rooms:
   - name: Woonkamer
     icon: mdi:sofa
     light: group.woonkamer
     temperature: sensor.temperature_20
     humidity: sensor.humidity_21
     cover: group.woonkamer_pleated
     camera: camera.nas_oprit_jerry
     addons:
       - name: Sony TV
         icon: mdi:television
         path: 'dwains-dashboard/addons/rooms/Woonkamer/tv-remote/page.yaml'
         button_path: 'dwains-dashboard/addons/rooms/Woonkamer/tv-remote/button.yaml'
         data:
           entity: media_player.mybraviatv

- name: Vacuum
         icon: mdi:robot-vacuum
         path: 'dwains-dashboard/addons/rooms/Woonkamer/vacuum/page.yaml'
         button_path: 'dwains-dashboard/addons/rooms/Woonkamer/vacuum/button.yaml'
         data:
           vacuum: vacuum.roborock_vacuum_s5e
           rooms:
             - room: Woonkamer
               zone: woonkamer
               icon: mdi:sofa
             - room: Keuken
               zone: keuken
               icon: mdi:stove
             - room: Eet kamer
               zone: eetkamer
               icon: mdi:silverware-fork-knife
             - room: Hal
               zone: hal
               icon: mdi:key
           controls:
             - name: Start
               service: vacuum.start
               icon: mdi:play
             - name: Pause
               service: vacuum.pause
               icon: mdi:pause
             - name: Return
               service: vacuum.return_to_base
               icon: mdi:ev-station
             - name: Locate
               service: vacuum.locate
               icon: mdi:map-marker-circle
           sensors:
             - name: Hoofdborstel
               sensor: sensor.main_brush_left
               icon: mdi:broom
             - name: Zijborstel
               sensor: sensor.side_brush_left
               icon: mdi:pinwheel
             - name: Filter
               sensor: sensor.filter_left
               icon: mdi:air-filter
             - name: Sensoren
               sensor: sensor.sensor_dirty_left
               icon: mdi:eye
             - name: Totaal m2
               sensor: sensor.total_cleaned_area
               icon: mdi:texture-box
             - name: Cycles
               sensor: sensor.cleaning_count
               icon: mdi:history
             - name: Totaal tijd
               sensor: sensor.total_cleaning_time
               icon: mdi:av-timer
             - name: Batterij niveau
               sensor: sensor.battery_level
               icon: mdi:battery
             - name: Cycle tijd
               sensor: sensor.cleaning_time
               icon: mdi:av-timer
             - name: Cycle oppervlak
               sensor: sensor.cleaned_area
               icon: mdi:texture-box
             - name: Status
               sensor: sensor.vacuum_status
               icon: mdi:list-status
             - name: Starttijd
               sensor: sensor.clean_start
               icon: mdi:clock-start
             - name: Stoptijd
               sensor: sensor.clean_stop
               icon: mdi:timer-off-outline
             - name: Dweil gekoppeld
               sensor: sensor.vmop_attached
               icon: mdi:pail

Het lijkt heel veel, maar het is het beste dashboard van Home assistant en het maakt heel veel automatisch.
En mocht je anders vragen hebben kun je hier bij heel veel mensen terecht.

https://discord.gg/B6VRBPCX

https://dwainscheeren.github.io/dwains-lovelace-dashboard/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben binnenkort in de markt voor mijn eerste Robotstofzuiger, heb het topic wat pagina's teruggelezen en kom uit op de Roborock S7.

Zag op pepper dat hij al een paar keer in de aanbieding is geweest maar ik koop liever niet via Ali i.v.m. garantie e.d. zag hem op Amazon nu staan voor 550,- wat op zich prima is maar ik ben uiteraard wel benieuwd wat ik van zo'n apparaat mag verwachten.
  • Wat is de levensduur van zo'n ding / gaan ze vaak/snel stuk?
  • Is er veel onderhoud aan nodig of is het echt een kwestie van bakje leeg maken en water vullen?
  • Heb ik nog veel accessoires e.d. nodig? (zag bijvoorbeeld onderstaande post)
  • Waar moet ik verder nog rekening mee houden?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
Greatsword schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:26:
Ik ben binnenkort in de markt voor mijn eerste Robotstofzuiger, heb het topic wat pagina's teruggelezen en kom uit op de Roborock S7.

Zag op pepper dat hij al een paar keer in de aanbieding is geweest maar ik koop liever niet via Ali i.v.m. garantie e.d. zag hem op Amazon nu staan voor 550,- wat op zich prima is maar ik ben uiteraard wel benieuwd wat ik van zo'n apparaat mag verwachten.
  • Is er veel onderhoud aan nodig of is het echt een kwestie van bakje leeg maken en water vullen?
[...]
Van de S7 is dat natuurlijk moeilijk te zeggen, maar van alle andere producten zover hoor ik wel tot 5 jaar.
Aangezien is het een product is wat enorm aan het evolueren is vervangen de meeste hem nu zodat ze de nieuwe techniek kunnen gebruiken.

Onderhoud is met de S7 alleen nog maar minder geworden door de borstel, langhaar blijft zo goed als niet meer hangen. Het legen en water vullen is hier zo'n 2x in de week.

Accessoires als extra mops heb je echt wel nodig, het wordt anders echt vervelend om deze constant schoon te moeten maken. Verder zul je door normale slijtage de zij borstel ook wel 1 of 2x in het jaar moeten vervangen denk ik, maar daar kunnen anderen misschien nog wel meer oververtellen aangezien ik nog maar een halfjaar een S5 Max heb gehad.

Verder hoef je eigenlijk alleen maar rekening te houden dat alles mooi vlak is en je eerste run te doen zonder mop en hem zover mogelijk laten komen, zodat je kaart zo up-to-date mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Iemand nog een link naar extra mops etc voor de S5 Max? Ik zie door de bomen het bos niet meer op ome Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 22:45

[...]
Zie mijn eerdere bericht. Ben dus altijd nog erg tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Theetjuh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:16:
[...]

Van de S7 is dat natuurlijk moeilijk te zeggen, maar van alle andere producten zover hoor ik wel tot 5 jaar.
Aangezien is het een product is wat enorm aan het evolueren is vervangen de meeste hem nu zodat ze de nieuwe techniek kunnen gebruiken.

Onderhoud is met de S7 alleen nog maar minder geworden door de borstel, langhaar blijft zo goed als niet meer hangen. Het legen en water vullen is hier zo'n 2x in de week.

Accessoires als extra mops heb je echt wel nodig, het wordt anders echt vervelend om deze constant schoon te moeten maken. Verder zul je door normale slijtage de zij borstel ook wel 1 of 2x in het jaar moeten vervangen denk ik, maar daar kunnen anderen misschien nog wel meer oververtellen aangezien ik nog maar een halfjaar een S5 Max heb gehad.

Verder hoef je eigenlijk alleen maar rekening te houden dat alles mooi vlak is en je eerste run te doen zonder mop en hem zover mogelijk laten komen, zodat je kaart zo up-to-date mogelijk is.
En mijn ervaring vind je hier: Binnetie in "Robotstofzuigers"

Ik had overigens afgelopen weekend een drupje Bluewonder in het waterreservoir gedaan om te kijken of dat nog meer reinigt. Maar na een minuut of 10 zag ik dat hij bijna droog aan het dweilen was. Ik begon me al zorgen te maken. Dus reservoir maar leeggegooid en gevuld met alleen water en toen alsnog gaan dweilen. Toen ging het wel goed. Het gronding dweilen was bij mij op een stuk van 35m2 het waterreservoir was nog niet eens half leeg na die tijd.
Ben verder erg te spreken, vooral die no go zones die je kunt maken. Of je tekent een zone die hij dan schoonmaakt, ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hier nu 'n paar maanden een S5 Max in gebruik en daarvoor een Philips. Die Philips heeft 't best een aantal jaar gedaan. Het lagertje van de borstel was kennelijk niet optimaal afgeschermd tegen vuil (haren), want dat hebben we 2x vernieuwd omdat het vastliep en uiteindelijk ook 1x de accu. Die is nu nog redelijk nieuw, maar toen hij niet meer zo lekker liep is 't van verder open schroeven en schoonmaken niet meer gekomen: ik bestelde een S5 Max om van langere accuduur en slimmigheden te profiteren.

De aanpassing is 't grootste met de komst van die eerste bot: losse spulletjes (play mobil is momenteel favoriet) en snoertjes op de vloer kan niet. Wennen, maar ach, 'n goede reminder om ook telkens weer op te ruimen.

De S5 zuigt probleemloos op één accu de 130m2 die we 'm per keer voorzetten (ene keer boven, andere keer beneden). Na elke keer wel legen, ook al doet hij het elke 2 à 3 dagen (3x / week). Bij het legen kloppen we eigenlijk elke keer de filter even uit, zo houdt je dat ook makkelijk bij. Eens per week de haren uit de draaiende delen en de filter uitspoelen. Op zich is dat ruim voldoende, maar je weet niet wanneer 't mis gaat: hij weet toch zo om de week nog iets te vinden wat 'm wat handicapt en vast extra laat slijten. Meestal iets wat niet op de vloer had moeten liggen, een koortje of zo, soms een blad net van een plant gevallen. Daarom vind ik het wel fijn dat hij de helft van z'n werk (boven) met de hand aangezet wordt, want dan horen we 'm toch regelmatig even. En ik hoor 't wel als er wat min of meer in vast zit.

Over het dweilen zijn we nog niet zo uit. Er blijft natuurlijk vuil in de dweil hangen, maar nooit echt veel. Dus is voornamelijk een natte lap die het vuil over de vloer verspreidt en dus uiteindelijk in de naden en laagste plekken veegt (van onze tegels met reliëf). En die waren toch altijd al het lastigst schoon te maken.. Onlangs kochten we een dweilmachine (geen robot) die z'n vuile water ook echt afzuigt en dus ook goed de naden reinigt. Met dat apparaat in gebruik, willen we de robot wel iets meer bijhoudt werk laten doen, maar onze ongelijkmatige vloer blijft daarbij nog een probleem.

Via de app schrijft hij allerlei onderhoud voor, incl. regelmatig vernieuwen van filter en div. borstels. Denk dat hij dat aardig overdrijft..

Samengevat: je wordt vast wel blij van je koop. Is qua zuigen en navigeren ook echt een volwassen product. Maar je komt ook wel dingetjes tegen (qua gedoe) die je waarschijnlijk niet zo op je netvlies hebt, als je nog nooit zo'n ding hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Gwaihir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Onlangs kochten we een dweilmachine (geen robot) die z'n vuile water ook echt afzuigt en dus ook goed de naden reinigt.
Welke, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Bissel Crosswave, model# 17132. (Het ding kent diverse generaties, dit is de nieuwste.)

Wennen aan de herrie. Onze Dyson stofzuiger was al enige tijd het lawaaiigste in huis. Dit is zo luid als 'n old skool stofzuiger. Verder best wat schoonmaakwerk na elk gebruik. Daardoor bijv. wat jammer als de kids je halverwege nodig hebben en je klus daardoor in 2x splitst. Maar doen we er zo'n 140 m2 per keer mee (twee reservoirs), dan bespaart 't echt beduidend tijd, met een beter schoonmaakresultaat dan met de hand, en een veel drogere vloer. En gevoelsmatig betaalt hij z'n eigen stroom doordat je echt veel minder water verbruikt wat je (boiler / whatever ) dus ook niet opwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Mijn persoonlijke ervaring (gebaseerd op een aantal verschillende robots/merken in de afgelopen jaren) is dat je na 2-3 jaar toch wel gaat vervangen. Ofwel omdat ze gebreken vertonen ofwel omdat er veel betere techniek weer is.... Nu heb ik een oudere robot ook nog wel eens verkocht voor +/ - eur 100 wat je dan weer mooi van de nieuwprijs kunt afhalen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

[...]
Mijn Roborock rijdt nu ruim 2.5 jaar rond. Misschien moet ik wel keertje filter vervangen, maar alles zit er nog origineel op. Dweilen heb ik aan het begin wel gedaan, maar bij mijn wat oudere was ik daar uiteindelijk geen heel groot fan van. Volgens de app had ik al 7x alles moeten vervangen, ik zie echt niet in waarom. Mijn oude LG robotstofzuiger had nog weleens zijborstel die ik wat recht moest strijken als hij in de knup was geraakt, maar dat heeft mijn Roborock ook niet, blijft er prima uit zien. En tja, borstel is een borstel, waarom zou ik die vervangen als hij nog prima borstelt?

Die oude LG was vervangen omdat hij vast liep op stoelen, wat mijn Roborock ook doet, maar die heeft een virtuele muur op de kaart getekend, waardoor het wel goed gaat. Maar verder deed die nog prima zijn werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 11-05-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sissors @pc01 @Gwaihir @Binnetie @InfoTracer @Theetjuh Bedankt voor jullie input.

Het lijkt dus wel een goede aankoop en ik mag verwachten dat hij zonder problemen wel wat jaren mee gaat. (geen zin of intentie om dat ding na 2-3 jaar al te vervangen)

Qua onderhoud lijkt het dus wel mee te vallen. Net zoals dat je bij een normale stofzuiger de zak leegmaakt of vervangt, zal je dat ook bij een Robo versie moeten doen.

Idem voor dweilen, daar gebruik je dan doorgaans om de zoveel tijd ook een nieuw doekje voor.

Ik heb hem pas ergens in augustus nodig, dus hopelijk is die clean station combi dan ook al uit.
Denk dat we dan al wel snel richting de 800,- gaan maar we gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://xiaomiplanet.sk/wp-content/uploads/2021/01/roborock-s7-odpadova-nadoba.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[...]
Let wel dat die ook bij amazon gewoon uit China komt (zie verkoper). Amazon is niet de gemakkelijkste en wijst je net als Bol.com gewoon door naar de verkoper. Dat wordt dus communiceren met een Chinees. Ik wacht wel even tot ie bij Xiaomiproducts ofzo te koop is. Daar kreeg ik gisteren bericht van dat ze nog niet weten wanneer ie komt.

----

Ik zie dat ie hier wel te koop is, en wordt verzonden vanuit Polen. Dan zit je volgens mij met EU regels toch? Dan is er niet zoveel aan de hand als er wat mis gaat?

https://nl.aliexpress.com/item/1005002171726075.html

Kopen, of toch wachten? Lastig... :+

[ Voor 10% gewijzigd door NeFoRcE op 12-05-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik vind het nogal een prijs ... heb hem toch voor zo'n 75 goedkoper via geekbuying toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:42:
Dan zit je volgens mij met EU regels toch? Dan is er niet zoveel aan de hand als er wat mis gaat?

nl.aliexpress.com
EU regels gelden zodra een site zich specifiek op een EU land richt. Van achter je PC hier een Chinees eraan houden is wat anders..

Een flinke handicap voor je is dat ook al werkt deze helemaal mee, verzending naar de verkoper op jouw kosten normaal is (bijv. voor afhandeling van een defect onder garantie). Dat blijft naar China, want daar zit de verkoper, niet naar Polen, en dat is prijzig.

Wat je wel weet bij vanuit Polen verzonden, is dat je geen BTW (etc.) heffing meer over het pakket krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gwaihir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:55:
[...]

EU regels gelden zodra een site zich specifiek op een EU land richt. Van achter je PC hier een Chinees eraan houden is wat anders..

Een flinke handicap voor je is dat ook al werkt deze helemaal mee, verzending naar de verkoper op jouw kosten normaal is (bijv. voor afhandeling van een defect onder garantie). Dat blijft naar China, want daar zit de verkoper, niet naar Polen, en dat is prijzig.

Wat je wel weet bij vanuit Polen verzonden, is dat je geen BTW (etc.) heffing meer over het pakket krijgt.
Ik kon bij m'n laatste orders voor een paar euro meer ervoor kiezen om bij defecten te retourneren naar een Europees magazijn. Dat scheelt heel veel. Verzenden naar Polen is iets van 15 euro bekeek ik eens een keer. Naar China voor iets van 5 kilo al snel 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47

Tijntje

Hello?!

De Roborock S7 is binnen en maakt de eerste rondjes echter lijkt de side brush niet continu te draaien.
Is dat bij andere ook?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij die van mij zie ik juist de borstel draaien als hij aan het intensief dweilen is (dus zonder zuigen). Zal er eens opletten of de side brush af en toe draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 13:34
Goed, twee nieuwe botssensoren verder en de Neato D5 hanteert weer "boem is ho" in plaats van "boem is DOORDUWEN". Beetje jammer voor een robot van 2 jaar en 1 maand (en zeker omdat ze eigenlijk al een tijdje stuk waren en het dus gewoon een garantiegeval was feitelijk).

Anyways. Ik ben weer blij en 40 euro armer.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 90 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.