Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.749 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
skai21 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb niet echt ervaring met Roborock en de beschikbaarheid van dat spul. Tevens ook niet met bestelling van >€100 bij Ali :P vandaar.
Zou het wel zuur vinden als ik mijn moeder voor 500 een S7 laat kopen op Ali en het is doffe ellende.
Ik wacht braaf even af tot de 24ste / volgende week om het eens te volgen.
Hij is ook te koop op Geekbuying: https://www.geekbuying.com/buy/roborock-s7.html
Maar zoals iemand al aanhaalde is Ali druk bezig om zich aan de Europese regelgeving qua garantie te gaan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Sinds vandaag een Roborock S5 Max. Jezus wat een verademing tegenover mijn oude Roomba 671, de Roomba zorgde voor meer frustratie dan dat hij mij ontlasten.

Wat ik mij afvroeg, mede Roborock eigenaren, waar kopen jullie de reserve onderdelen? Ik kan nergens een degelijk officieel verkooppunt vinden, op AliExpress claimt elke verkoper originele onderdelen te verkopen maar als je even naar de foto's kijkt zie je direct dat de kwaliteit drastisch lager is dan het origineel.

Voornamelijk de dweil en borstel vind ik toch wel belangrijke onderdelen waar de gemiddelde AliExpress variant belabberd slecht van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:48
Tim.k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:40:
Sinds vandaag een Roborock S5 Max. Jezus wat een verademing tegenover mijn oude Roomba 671, de Roomba zorgde voor meer frustratie dan dat hij mij ontlasten.

Wat ik mij afvroeg, mede Roborock eigenaren, waar kopen jullie de reserve onderdelen? Ik kan nergens een degelijk officieel verkooppunt vinden, op AliExpress claimt elke verkoper originele onderdelen te verkopen maar als je even naar de foto's kijkt zie je direct dat de kwaliteit drastisch lager is dan het origineel.

Voornamelijk de dweil en borstel vind ik toch wel belangrijke onderdelen waar de gemiddelde AliExpress variant belabberd slecht van is.
Ik heb een link uit dit topic gebruikt en daar originele onderdelen besteld. Kan ze niet van origineel onderscheiden, wel duurder.

€ 8,42 25%OFF | Originele Roborock S5 Max Accessoires Afneembare Belangrijkste Borstel, silicon Side Borstel Wasbaar Filter Voor S6 S50 S6 Maxv S4 E4
https://a.aliexpress.com/_mssGAXZ

Ter vergelijk heb ik ook cheapcheap dweiltjes gekocht. Die dweilen prima, maar die zijn dunner en verwacht dat ze minder lang meegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Stofmeister op 22-03-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Stofmeister schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Ik heb een link uit dit topic gebruikt en daar originele onderdelen besteld. Kan ze niet van origineel onderscheiden, wel duurder.

€ 8,42 25%OFF | Originele Roborock S5 Max Accessoires Afneembare Belangrijkste Borstel, silicon Side Borstel Wasbaar Filter Voor S6 S50 S6 Maxv S4 E4
https://a.aliexpress.com/_mssGAXZ

Ter vergelijk heb ik ook cheapcheap dweiltjes gekocht. Die dweilen prima, maar die zijn dunner en verwacht dat ze minder lang meegaan.
Wellicht een domme vraag, maar wat is het verschil tussen S5 max W pack3 en S5 max B pack3 ?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
A1AD schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar wat is het verschil tussen S5 max W pack3 en S5 max B pack3 ?
Ik schat W voor white en B voor black ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Theetjuh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Ik schat W voor white en B voor black ;)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De roborocks zijn vandaag overigens in de sale op aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 09:51
mxmemx schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:21:
De 360 robot vaccuums zien er ook goed uit. Als je robotwars of robotmasters kijkt is dit de best bang for the buck en een actieve facebook community waarin de ontwikkelaars actief fouten onder ogen zien en zsm patchen.
Nu is volgens robotmasters de s6 en s9 capabel genoeg om hoogpollig Shag carpet/frieze carpet schoon te maken. Jammere is dat ze niet of nauwelijks te verkrijgen zijn in nederland... RIP
Ik heb twee 360 S6 stofzuigers en heb het gevoel na het meelezen op dit forum dat ze redelijk overeen komen qua prestaties/nukken met de Roborocks die duidelijk meer populair zijn (hier). Ik heb er nog geen spijt van, heb alleen geen hoogpolig tapijt. De tweede die ik bestelde was een maandagochtendmodel, die ging rondjes draaien zodra het bij een hoek van de kamer kwam, uiteindelijk lastig om de leverancier (via GearBest) te overtuigen dat deze echt anders was dan de eerste die ik had, retour kunnen sturen en omruilen. Kreeg ook nog de 27 euro terug (helaas ongunstig omgerekend in dollars en dan koersoplag op de creditcard eraf) voor het versturen. De stofzuiger ondersteunt meerdere plattegronden, en heeft een App. Ik merk alleen dat omdat ik enkele hoge drempels heb ik in de praktijk het ding gewoon oppak, neerzet en op de knop op het apparaat druk. Hij lijkt de plattegrond alleen op te slaan als het docking station wordt gevonden aan het einde. Verder werk de Lidar prima, eerst de ruimte verkennen aan de buitenmuren, dan keurige baanpatronen om op te vullen, hij stopt netjes boven bij de trap zonder eraf te rijden, gaat aan het einde, of als batterij leeg is op zoek naar laadstation, en vervangende filters/borstels zijn goedkoop verkrijgbaar. Dweil heb ik nooit gebruikt.

Wat een reden zou zijn voor een Roborock is de alternatieve firmware en dat de communicatie wat verder uitgezocht lijkt te zijn waardoor integratie en lokale besturing zonder cloud mogelijk lijken te zijn. Verder zoals gezegd geen spijt van. De eerste is 2 jaar oud nu, de andere 1.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net gebruik gemaakt van deze deal voor de S5 max: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-190467

€292,83 onderaan de streep (ging bij mij iets van 7 dollar af door Coins, iets meer dan de screenshot in de post op Pepper).

Prima deal lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:
Net gebruik gemaakt van deze deal voor de S5 max: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-190467

€292,83 onderaan de streep (ging bij mij iets van 7 dollar af door Coins, iets meer dan de screenshot in de post op Pepper).

Prima deal lijkt mij!
Ik heb dezelfde deal gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Wabs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:

Prima deal lijkt mij!
Ook maar deze deal gebruikt. _/-\o_ Hulde voor het delen, want pepper had mij geen deal alert gestuurd

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Zou er hier eens iemand het hoogste punt van het docking en stofzuiger zelf willen meten.
Ik heb hem nog niet maar zou het docking en stofzuiger zelf ergens onder willen plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
De S7 is nu ook te koop voor 419.99 euro!
https://nl.pepper.com/aan...with-sonic-mopping-190611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Thnx! Gelijk besteld! De zwarte variant was helaas niet meer beschikbaar.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:26
Remy!!!! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Thnx! Gelijk besteld! De zwarte variant was helaas niet meer beschikbaar.
Komt pas later in productie. Ik wacht hem wel af denk ik, mits die t.z.t. voor dezelfde prijs is te bestellen :P

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben ook overstag gegaan en heb hem besteld! Wel gekozen voor de optie om hem weer te kunnen retourneren naar Europa in geval van problemen etc. En kreeg 5% cashback via Shopbudddies. Dus uiteindelijk zat ik rond de 400 euro.
Had graag de zwarte gehad, omdat ik nu ook een zwarte robotstofzuiger heb. Maar aan de andere kant zie je er ook alles op.

Ben echt benieuw hoe hij presteert. Veel opties gebruik ik niet zoals hem naar een bepaalde ruimte sturen. Want dat kan alleen op de eerste etage en niet echt beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

daflux schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:00:
Zou er hier eens iemand het hoogste punt van het docking en stofzuiger zelf willen meten.
Ik heb hem nog niet maar zou het docking en stofzuiger zelf ergens onder willen plaatsen :)
Ik las in een eerder bericht in dit topic 12cm
Als ik naar comparisons kijk verschilt de S7 niet veel van de S5 Max, naast een langere runtime en dus groter oppervlak. Of mis ik iets?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@daflux ik heb mijn huidige stofzuiger ook ergens onder gezet. Maar daar was ik snel klaar mee. Want als mijn Neato niet goed dockte moest ik er nog onder kruipen of als hij piept dat zijn bakje vol is. Dan moet je telkens hem eronder weghalen en zijn bakje legen.
Soms startte hij en zette ik hem op pauze zodat ik bij zijn bakje kon. Maar handig vond ik het niet.

@Decennia hij kan sonisch reinigen, wat misschien wat beter werkt op vlekken. En nog wat meer. Ergens kwam ik een vergelijkingstabel tegen. Ik ga hem even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Binnetie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:48:
@Decennia hij kan sonisch reinigen, wat misschien wat beter werkt op vlekken. En nog wat meer. Ergens kwam ik een vergelijkingstabel tegen. Ik ga hem even zoeken.
De S7 heeft toch ook zo'n stoftoren, waarbij het vuil automatisch in een grotere zak in het laadstation wordt gezogen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:26
coelho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:04:
[...]

De S7 heeft toch ook zo'n stoftoren, waarbij het vuil automatisch in een grotere zak in het laadstation wordt gezogen?
Die komt later beschikbaar. Oftewel die komt los te koop.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythof
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
luigi87 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:36:
[...]

Welke firmware versie wil je hebben dan? Ik heb van een medetweaker hier bijna alle versies nu gekregen. Bij LG is alleen de laatste te downloaden.
Dus welke wil je hebben?
hi Luigi87!

can you send me the 17635 firmware for my vr86002rr please?
thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier is ook een vergelijking tussen de S7, S6 MaxV en S5 Max: https://us.roborock.com/pages/robot-vacuum-cleaner-compare
De S7 kan dus:
- sonisch reinigen
- automatisch de dweil optillen bij vloerkleden of vloerbedekking
- vloerkleeddetectie waardoor hij bijvoorbeeld meer zuigkracht hanteert
- 10ml grotere stofbak en 10ml grotere watertank
- 500PA meer zuigkracht

Het blijft een persoonlijke keus natuurlijk en misschien zijn de extra bij veel mensen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Heb hem ook besteld voor €419,99, juist het sonisch reinigen en het optillen van de dweil zal het geheel weer een stukje fijner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Binnetie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:36:
Hier is ook een vergelijking tussen de S7, S6 MaxV en S5 Max: https://us.roborock.com/pages/robot-vacuum-cleaner-compare
De S7 kan dus:
- sonisch reinigen
- automatisch de dweil optillen bij vloerkleden of vloerbedekking
- vloerkleeddetectie waardoor hij bijvoorbeeld meer zuigkracht hanteert
- 10ml grotere stofbak en 10ml grotere watertank
- 500PA meer zuigkracht

Het blijft een persoonlijke keus natuurlijk en misschien zijn de extra bij veel mensen niet nodig.
En nog een paar extra dingen die mogelijk met een software update ook naar de oudere modellen kunnen komen:
- Als hij gaat dweilen dan stopt de stofzuigfunctie (voorkomt eventuele vochtige filters)
- Bij het dweilen gaat hij zowel horizontaal als verticaal over de locatie heen (weet het even niet beter uit te leggen)
- Tijdens het dweilen in deep cleaning mode maakt hij scherpere bochten waardoor je meer kans hebt dat je vloer schoon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:27:
- Als hij gaat dweilen dan stopt de stofzuigfunctie (voorkomt eventuele vochtige filters)
Dat doet vermoeden dat hij éérst zuigt, dan dweilt, i.p.v. te proberen beiden te combineren. Dat lijkt mij een flinke stap vooruit.

Heb nl. de indruk dat de S5 Max het meest vuil opdweilt tijdens het manoeuvreren met de dweil op nog ongezogen stukjes vloer. En aangezien hij het vuil nergens kwijt kan, verspreid hij dat grotendeels weer over de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heen en weer gaan over de vloer noemen ze dat geen Z-shape?
Nog een verschil is dat de dweil van de S7 wat meer druk kan uitoefenen op de vloer.

Hier een vergelijking met dweilen tussen de S7 en de S6 maxV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Binnetie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:10:
Dat heen en weer gaan over de vloer noemen ze dat geen Z-shape?
Nog een verschil is dat de dweil van de S7 wat meer druk kan uitoefenen op de vloer.

Hier een vergelijking met dweilen tussen de S7 en de S6 maxV
[YouTube: Roborock S7 vs. Roborock S6 MaxV Mopping Test: Does the New Vibrating Mop Perform Better?]
Ik ben benieuwd naar meer van dit soort testen. Al zou ik ook graag een firmware update voor de S5 Max zien waarin er gedweild wordt in een haaks patroon. Toch is de S7 wel weer een verbetering ten opzichte van de S5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
ChrisML schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Ik ben benieuwd naar meer van dit soort testen. Al zou ik ook graag een firmware update voor de S5 Max zien waarin er gedweild wordt in een haaks patroon. Toch is de S7 wel weer een verbetering ten opzichte van de S5.
S5 Max is haaks te krijgen door Zone te kiezen en dan je zone langer of breder te maken. Hij gaat altijd in de richting van de langste kant van je rechthoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Is de s7 uberhaupt nog ergens te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Aakab schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:28:
Is de s7 uberhaupt nog ergens te krijgen?
Er zullen wel telkens shops opduiken die hem hebben. Hij is officieel ook de 24e pas uitgekomen.

Wel zie ik dit bij GeekBuying waar die van mij besteld is.
The first batch of 1000 units will be shipped from March 25, 2021.

Next batch of 500 units will be shipped from April 15, 2021.
Net als met telefoons zal hij steeds beter leverbaar worden.

Edit:
Ik heb even met ze gechat.
Mijn order zat bij de eerste batch van 1000 stuks. Dit kunnen ze zien op basis van het ordernummer. Hij wordt volgende week verzonden.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 26-03-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik helaas niet bij de eerste 1000, maar wel bij de batch van daarna ... wordt 15-4 verstuurd zover ik net begreep van de live chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Als er mensen zijn voor wie de S7 overkill of gewoon te duur is, wil ik zeker overwegen om mijn S5 Max te verkopen voor een mooie prijs. Ik heb van alle gebruiksonderdelen nog reserve liggen, dus ik kan 'm als nieuw afleveren. Daarbij nog een stuk of 10 dweilen. Heb alleen de originele doos niet meer. Ik heb deze begin oktober 2020 geleverd gekregen, dus nog geen half jaar oud.

Ik ben er erg tevreden over maar zie hier in huis met een hond ook een enorme meerwaarde in de S7, met name het geavanceerde dweilen en straks de afvaltoren. Krijg alleen de minister van financiën niet zo ver dat we er twee in huis mogen hebben staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:30

luigi87

Domotica Fanaticus

mythof schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:18:
[...]

hi Luigi87!

can you send me the 17635 firmware for my vr86002rr please?
thank you!
I have to check. I don't know if i still have the firmware files.
Will check, and come back to you!

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Tijntje

Hello?!

Helaas niet meer te leveren

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythof
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
luigi87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:12:
[...]

I have to check. I don't know if i still have the firmware files.
Will check, and come back to you!
today unfortunately after an update of the motion and app files it crashed and despite having reinstalled the fw it does not work.
I also tried to use the unlock fw (which had worked the other time) but now it no longer shows signs of life (in addition to the circle that bounces left and right), plus it does not charge and the battery is at a minimum ( despite having put it on the charging base for 2 hours).
do you know how I can restore the backup I made just before?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Naar aanleiding van deze Reddit kwam ging ik eens kijken hoe nu de AI-camera van de S6 werkt: https://www.reddit.com/r/..._scheduled_robot_vacuums/ (let op vieze foto)

Ik heb dit filmpje bekeken wat het verschil in dweilkwaliteit van de S7 en de S6 in beeld brengt:

Je ziet op het einde ook een test met een drol of de robotstofzuigers deze kunnen ontwijken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Mijn S5 Max is een paar dagen binnen. Tot nu toe heel tevreden.

Vraagje voor de ervaren gebruikers:
Onze badkamer heeft een drempel van +-5cm en hier komt de roborock niet omhoog. Is het mogelijk om de map van de 1e verdieping zo te maken dat de badkamer er wel bij staat maar dat ik de robot handmatig dan in de badkamer zet?
We hebben een Begane grond 1e en 2e verdieping. Zowel de gang als de badkamer hebben een te hoge drempel dus alles een eigen 'verdieping' noemen kan niet. Zo veel kan je er niet in de maps kwijt.
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:13

DataCopy

Dum vita est spes est

Wabs schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:19:
Mijn S5 Max is een paar dagen binnen. Tot nu toe heel tevreden.

Vraagje voor de ervaren gebruikers:
Onze badkamer heeft een drempel van +-5cm en hier komt de roborock niet omhoog. Is het mogelijk om de map van de 1e verdieping zo te maken dat de badkamer er wel bij staat maar dat ik de robot handmatig dan in de badkamer zet?
We hebben een Begane grond 1e en 2e verdieping. Zowel de gang als de badkamer hebben een te hoge drempel dus alles een eigen 'verdieping' noemen kan niet. Zo veel kan je er niet in de maps kwijt.
Hoe doen jullie dit?
Volgens mij staat er eerder in het topic al een voorbeeld van iemand die een 'ramp' maakte om een trapje oid te overbruggen om toch alles in kaart te kunnen brengen. Dus als je er voor kunt zorgen dat de robot het één keertje op de kaart heeft gezet kun je hem daarna in principe verplaatsen.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
DataCopy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:06:
[...]

Volgens mij staat er eerder in het topic al een voorbeeld van iemand die een 'ramp' maakte om een trapje oid te overbruggen om toch alles in kaart te kunnen brengen. Dus als je er voor kunt zorgen dat de robot het één keertje op de kaart heeft gezet kun je hem daarna in principe verplaatsen.
Ah, thanks, best een idee om het zo op te lossen.
Doen jullie dat met deuren ook zo? Eerst een map laten maken met de deuren open en dan robot in de kamer zetten met de deur dicht om zo die ruimte ook achter de deur te zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 25-09 08:13

DataCopy

Dum vita est spes est

Wabs schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Ah, thanks, best een idee om het zo op te lossen.
Doen jullie dat met deuren ook zo? Eerst een map laten maken met de deuren open en dan robot in de kamer zetten met de deur dicht om zo die ruimte ook achter de deur te zuigen?
Ja, dat heb ik hier inderdaad met de gang ook gedaan. Meestal zit de deur dicht, maar dan slaat ie hem braaf over. Regelmatig laat ik dan alleen de gang even doen :P

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Wabs schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:18:
Of de map uit laten breiden.

D.w.z. als je alles behalve badkamer al op één map hebt, 'm daarin positie laten bepalen en dan laten ontdekken dat hij ook de badkamer in kan (al is 't via een tijdelijk kartonnen hellinkje). Ook dan blijft het vervolgens één map als hij zich niet van ene naar andere deel kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Thanks voor de tips, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:00

Tazzios

..

Nieuw (prijzig)model van 360: S10
https://www.indiegogo.com...=AppEU&utm_campaign=S10#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gwaihir schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Of de map uit laten breiden.

D.w.z. als je alles behalve badkamer al op één map hebt, 'm daarin positie laten bepalen en dan laten ontdekken dat hij ook de badkamer in kan (al is 't via een tijdelijk kartonnen hellinkje). Ook dan blijft het vervolgens één map als hij zich niet van ene naar andere deel kan verplaatsen.
Goed dat jullie het er over hebben. Ik heb namelijk ook een badkamer. Deze ligt ongeveer 10cm hoger dan de overloop en slaapkamer. Een helling maken wordt dan nog een dingetje. Daarbij is de badkamer maar 3,5 m2 schoon te maken oppervlakte denk ik. Dat kan ik ook met mijn draadloze steelstofzuiger.
Aan de andere kant gaat mijn Neato misschien de bovenverdieping overnemen, dan kan ik hem er ook desnoods even los in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ondertussen weer even op m'n beste Engels gechat voor de levertijd van de S7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQVwwt88mA1cNqJs264Wup6dILE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZWVdV2hE1pmscBX5fJPoPxsH.png?f=user_large
Ben benieuwd of ze er een prio aan kunnen geven :o

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 31-03-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Binnetie Het gaat niet om een permanente helling, maar om een tijdelijk knutselwerk zodat één verdieping één map wordt / blijft in de S5. Voor sommigen staat dat in ok verhouding tot de moeite, voor anderen is 't een (bijna) noodzaak omdat de stofzuiger max vier maps onthoudt. Heb je 't over een hoogteverschil wat de S5 toch niet zelf kan overbruggen, dan is dat de belangrijkste reden; voor de stofzuiger blijven het immers gescheiden werelden.

Zelf heb ik een bovenverdieping met zo'n 25 cm hoogteverschil erin. Maar ik heb nu toch maar drie maps in gebruik: BG, 1-, 1+. Dus: wél de moeite genomen met de haldeur die ook gewoon soms open kan. Maar toen ook klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga er naar kijken zodra de S7 binnen is.
Ik heb namelijk ook een halletje met een deur naar de woonkamer. Als ik niet thuis ben dan laat ik mijn huidige Neato gewoon de kamer en keuken doen en zet ik hem apart in de het halletje achter de deur. Als ik wel thuis ben zet ik de deur naar de hal open en laat ik hem kamer, keuken en hal in 1x doen. Maar in de koudere periode is het niet handig om de deur open te houden als ik niet thuis ben. Dus ik ga hier denk ik ook een aparte map voor maken.
In theorie als ik dan roep dat hij de hal moet schoonmaken en ik heb de map klaar en de deur open dan zou hij dus alleen de hal kunnen doen?
Nu het warmer wordt kan ik ook gewoon een map maken met keuken, woonkamer en hal terwijl de deur open is. Neem aan dat hij de hal overslaat als hij merkt dat de deur dicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
In een nieuw filmpje van Roborock promoten ze de T7S, en de auto cleaning station. Die zakloos is, dat is voor mij een erg groot pluspunt.
Nu nog wachten op m'n S7, en afwachten wat de prijs wordt van de cleaning station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:40:
Dus ik ga hier denk ik ook een aparte map voor maken.
In theorie als ik dan roep dat hij de hal moet schoonmaken en ik heb de map klaar en de deur open dan zou hij dus alleen de hal kunnen doen?
Dan moet je juist één map maken. Hij weet nooit zelf hoe hij vanaf één map een andere op rijdt.
Nu het warmer wordt kan ik ook gewoon een map maken met keuken, woonkamer en hal terwijl de deur open is. Neem aan dat hij de hal overslaat als hij merkt dat de deur dicht is?
Ja.
(Waar denk je aan? Open rammen? Naar de klink springen? Verontwaardigd de dichtstbijzijnde trap af duiken? Ik probeer me de alternatieven voor te stellen.. :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik heb sinds een kleine week de S7 binnen(we noemen haar Truus), voor mij mijn eerste robotstofzuiger maar serieus onder de indruk van de kwaliteit van zowel het stofzuigen als dweilen. Ik had blijkbaar mazzel, echt precies op het moment van de release te gaan zoeken en dus 1 van de eerste hem kunnen bestellen en geleverd gwkregen.
Zou eigenlijk wel om de dag gewoon de hele beneden etage willen laten dweilen (100m2) alleen de dweil gaat de was in na gebruik en kan paar dagen duren voordat vrouwlief de was heeft gedaan. Dus ik zou graag een paar extra van die dweildoeken willen hebben. Weet iemand waar/of de onderdelen voor de S7 al ergens te bestellen zijn? ik kan het zo snel niet vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
TonCoronel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
Zou eigenlijk wel om de dag gewoon de hele beneden etage willen laten dweilen (100m2) alleen de dweil gaat de was in na gebruik en kan paar dagen duren voordat vrouwlief de was heeft gedaan. Dus ik zou graag een paar extra van die dweildoeken willen hebben. Weet iemand waar/of de onderdelen voor de S7 al ergens te bestellen zijn? ik kan het zo snel niet vinden.
Voor je gevoel ... we dweilen met de S5 Max nu ook om de dag, maar voor nu gewoon nog met dezelfde dweil van diezelfde week.
We hebben geen kinderen of andere viesmakers ;) in huis afgezien van de 2 katten, maar dat is normaliter alleen haar.

Heb zelf ook S7 besteld en was ook al opzoek gegaan naar de nodige extra dweilen, maar heb ook helaas nog niks gevonden, mocht iemand wat weten ... ik hou me ook aanbevolen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
S7 dweilen zijn volgens het Roborock forum verkrijgbaar vanaf eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Bedankt voor de info. Helaas dus nog even wachten op de onderdelen...

Ik heb wel 3 jonge kinderen en 2 katten... die dweil krijgt het aardig te voorduren haha... maar goed dan maar 2x per week dweilen dat is voorlopig dan prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
@Wabs @Verwijderd @Decennia hoelang duurde het voordat jullie hem binnen hadden? En uit welk magazijn hadden jullie m besteld? En via welke vervoerder werd hij bezorgd?
Ik heb hem van dezelfde shop besteld maandag, vanuit Pools magazijn. Hij staat nu via de AliExpress tracking sinds 31 maart op zending in lokale distributiecentrum, maar als ik via een andere site kijk staat er van 1 april een status in het Pools die volgens Google translate betekent "De klant is op de hoogte gebracht van de datum en plaats van ontvangst van het pakket". Maar ik heb niks ontvangen en ook geen briefje in de brievenbus.. ik heb het nr al geprobeerd bij GLS, DHL en PostNL maar die vinden hem allemaal niet. Het lijkt me ook wel heel vlot als hij vandaag er al zou zijn, maar die status baart me toch wel enig zorgen..

[ Voor 14% gewijzigd door carolien89 op 01-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
DHL hier, was met een dag of 5 geleverd meen ik. Uit Polen.
Even via de Ali app contact opnemen met de shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
Inmiddels met twee klantenservices gechat en ik weet eindelijk waar 't pakket is. Op een servicepunt waarvan ik zogenaamd heb gezegd dat het daarheen moest.. niet dus. Gelukkig wel dichtbij dus vanmiddag ophalen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heeft iemand al beweging gezien in zijn S7 die bij Geekbuying is besteld op de 24e?

De accessoires (reservere dweilen, borstels enzo) zouden vanaf eind april beschikbaar komen aldus de klantenservice van Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

@carolien89 Had hem uit Belgisch magazijn, maar kwam toch uit Spanje volgens mij. Was er binnen een weekje ongeveer

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ik had hem via Ali bestelt uit Belgie, maar het DHL pakketje kwam uit Duitsland...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Binnetie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:05:
Heeft iemand al beweging gezien in zijn S7 die bij Geekbuying is besteld op de 24e?

De accessoires (reservere dweilen, borstels enzo) zouden vanaf eind april beschikbaar komen aldus de klantenservice van Geekbuying.
Nope, nog geen beweging. Eerder werd gezegd dat de S7 deze week verzonden zou worden, maar gisteren gaven ze aan dat het voor volgende week vrijdag zal zijn. Nog maar even geduld hebben I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
JJapie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:38:
[...]

Nope, nog geen beweging. Eerder werd gezegd dat de S7 deze week verzonden zou worden, maar gisteren gaven ze aan dat het voor volgende week vrijdag zal zijn. Nog maar even geduld hebben I guess :)
Hier ook. Zou deze week verzonden worden. We gaan rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Binnetie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:44:
[...]

Hier ook. Zou deze week verzonden worden. We gaan rustig afwachten.
Verzendbevestiging is zojuist binnengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik had een vraagje over de Eve plus. Heeft deze no mop zone en carpet detection?
Schumi_wk schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:25:
Roidme eve plus gekocht bij amazon, hieronder mijn eerste gedachten.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze vandaag voor de eerste keer laten rondrijden en stofzuigen. Ziet er veelbelovend uit alhoewel ik enkel kan vergelijken met de S5 max.

Pluspunten:
Iets stiller in dezelfde settings
Dweilen kan in een Y vorm.
Heeft een opvangbak wat makkelijk is aangezien deze iedere dag gaat stofzuigen op ons 2de verblijf.
Prijs, bijna niks meer betaald dan mijn S5 max ongeveer een jaar geleden.

Nadelen:
Rijd toch iets meer tegen objecten heb ik het gevoel => dit kan mijn gevoel zijn want de setting is helemaal anders.
Doet er even lang over voor 20m² minder.
Onderdelen zullen moeilijker te verkrijgen zijn.

Nog niet getest, dweilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:05
Ik mag mij ook aansluiten bij de Roborock S7 fanclub, ik heb mijn 5 jaar oude LG vervangen door deze.
Afgelopen maandag heb ik hem besteld via Ali en vrijdag binnen gekregen, gelijk uitgeprobeerd en inmiddels al een paar rondjes gedaan en zeer tevreden. De techniek is echt flink verbeterd door de jaren heen.

Voor nu is het alleen nog even behelpen met de ene dweil alleen, hopen dat de accessoires snel beschikbaar komen.

Is er toevallig speciaal water wat je in de tank kan doen? Want het blijft nog altijd wel alleen een natte doek waarmee dat apparaat werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door EdjeCageman op 05-04-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34

Saninl

Poh, ik zit toch te twijfelen om mijn oude ilife A4s te vervangen. Zit in mijn hoofd met de S5 Max, S7 en de Eve Plus. Goed om hier wat ervaringen te kunnen lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 20:43
@karakedi

Volgens wat ik kan zien heeft deze alles aan boord wat jij vraagt.

No mop zone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2aPYv-UFqTrZ4aZUnT3mprEfx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qZ15oYHp6a6wtBHBAUsedDHT.png?f=fotoalbum_large

Carpet detection
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLetmcG6w0XIjJVIaBPmYuw8iEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n6CvLvLkodhpY0V6QIHvhjtI.png?f=fotoalbum_large

Kleine update met betrekking tot deze stofzuiger. Na anderhalve maand gebruik nog meer dan tevreden, als we aankomen zien we direct hoe weinig stof er ligt. Stofzuigt in een kruiselingse vorm, iets wat de S5max niet kan (indien wel laat het me weten hoe ik dit moet instellen). Doet iedere dag zijn rondje, alles makkelijk te volgen op de app. Heb deze laten dweilen en resultaat was heel goed. Geen strepen te zien en de Y vorm doet zijn werk perfect. Kan wel aan de vloer liggen, ik kan deze niet vergelijken met degene die we thuis hebben.

Edit: terwijl ik zoek om een nieuw mobieltje te kopen deze nog aan een leuke prijs gezien. https://tradingshenzhen.c...aner-with-suction-station

[ Voor 7% gewijzigd door Schumi_wk op 05-04-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Schumi_wk schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:55:
@karakedi

Volgens wat ik kan zien heeft deze alles aan boord wat jij vraagt.

No mop zone
[Afbeelding]

Carpet detection
[Afbeelding]

Kleine update met betrekking tot deze stofzuiger. Na anderhalve maand gebruik nog meer dan tevreden, als we aankomen zien we direct hoe weinig stof er ligt. Stofzuigt in een kruiselingse vorm, iets wat de S5max niet kan (indien wel laat het me weten hoe ik dit moet instellen). Doet iedere dag zijn rondje, alles makkelijk te volgen op de app. Heb deze laten dweilen en resultaat was heel goed. Geen strepen te zien en de Y vorm doet zijn werk perfect. Kan wel aan de vloer liggen, ik kan deze niet vergelijken met degene die we thuis hebben.

Edit: terwijl ik zoek om een nieuw mobieltje te kopen deze nog aan een leuke prijs gezien. https://tradingshenzhen.c...aner-with-suction-station
Bedankt voor de info. Laatste aliexpress sale (11th anniversary aliexpress) was het voor 270/280 euro te verkrijgen. https://nl.pepper.com/aan...-assistentalexaapp-191294 en https://static.pepper.com..._screen/hGtkd/1864110.jpg. Ik ben op zoek naar een robot met no mop zone en carpet detection. Dit was nergens goed vermeld, dus aanbiedingen overgeslagen

Later zag ik een topic met bijgevoegd foto op Redit en stond ik achteraf te balen. https://i.imgur.com/cbBVlFb.png
https://www.reddit.com/r/..._know_its_not_a_roborock/

Uit jou post begrijp ik dat je zowel een S5 max als EVE plus hebt. Is het schoonmaken vergelijkbaar als de S5 max. Dweilen zal de Eve plus beter doen ivm Y pattern.
Hoe luidluchtig is de motor van de dock? Er werd vermeld in reviews dat hij aardig wat geluid maakt.
Tot slot hoe lang gaan de zakjes mee? En waar koop je deze?

Ik ga even op de volgende sale wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 20:43
Schoonmaken:
Volgens mijn mening is dit zo goed als hetzelfde ook zijn beide op verschillende standen in te stellen.

Dweilen kan ik moeilijk vergelijken aangezien we op ons 2de verblijf een zwarte vloer hebben die droog is binnen de 2 minuten en we thuis een grijze vloer hebben die er een 10-tal minuten over doet om op te drogen.

Motor van de dock: Als je bedoelt hoe luid het zuigen is van de robot in de dock, dan kan ik daar moeilijk antwoord op geven. Duurt ongeveer een 10-tal seconden dus voor mij speelt dat geluid geen enkele rol.

Zakjes gaan zeker lang genoeg mee, er zijn er bijgeleverd in aankoop en moet zeggen dat we na meer dan een maand nog niet halverwege zijn (das hetgeen mijn wederhelft zegt). Is natuurlijk maar een 40 m² dat ze daar moet doen maar is wel een stoffige ruimte.

Spare parts ga ik nog moeten uitzoeken, daar is de andere zijde van het bed redelijk creatief in om zakjes zelf te maken. We zijn er nog niet aan begonnen omdat we volgens haar nog een tijdje weg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Net weer contact gehad met GeekBuying over mijn levering van de Roborock S7.

Ze geven nu aan dat er vertraging is en dat de eerste batch pas na 20 april bij ze binnenkomt en voor het eind van de maand de eerste S7's verzonden zullen worden.

Edit:
Ik zag op Amazon toevallig zo'n automatisch afzuigstation voor een aantal Ecovacs modellen. Deze kosten nog €270,- dat vind ik wel erg duur.

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 06-04-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Ik wil ook een Roborock S7 aanschaffen, we hebben er hier de ideale vloer voor (parket) maar ben wel benieuwd naar de dweil functie van de S7. Ik moet alleen de minister van financiën hier nog overtuigen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 24-09 17:51
Pierre schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:28:
Ik wil ook een Roborock S7 aanschaffen, we hebben er hier de ideale vloer voor (parket) maar ben wel benieuwd naar de dweil functie van de S7. Ik moet alleen de minister van financiën hier nog overtuigen.
Mijn vrouw was eerst ook niet echt overtuigd maar nu wil ze nooit meer terug. We hebben hem nu meer dan 3 jaar en zijn er nog zeer tevreden over. Als ie kapot gaat moeten we gelijk weer een nieuwe kopen. We hebben zelf V1 en zitten ook over de S7 na te denken ivm de dweil functie. Wij hebben ook parket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Wij hebben de Roborock S7 net binnen. Inmiddels de eerste rondjes door het huis gemaakt. Zuigen gaat heel goed, dweilen wat minder. We maken de dweil eerst nat conform instructie en hebben watergebruik op max gezet, maar na ongeveer de helft van de woonkamer gedaan te hebben is de dweil niet meer helemaa vochtig en wordt het dweilspoor veel smaller dan de dweil breed is. Hebben jullie dezelfde ervaring? Of iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 23:10
Ik zag de laatste tijd wat vaker wat reclame van Neato voorbij komen over de nieuwe D8.. Dus even gevraagd of..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfBCumVYjMdPxrLZ4K3dKCWDYYs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cVIQuXNz6ytoA9I5hzzgmrBj.png?f=user_large

dus nu ben ik wel benieuwd waarom ze het op privacy reasons gooien.. iemand een idee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
Webgnome schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:51:
Ik zag de laatste tijd wat vaker wat reclame van Neato voorbij komen over de nieuwe D8.. Dus even gevraagd of..

[Afbeelding]

dus nu ben ik wel benieuwd waarom ze het op privacy reasons gooien.. iemand een idee?
Gebrekkig Engels waarschijnlijk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKromkamp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:23:
[...]

Dat is de reden dat ik nog niet besteld heb.
Eerst update: dan bestellen.
Hopelijk komt die gauw.
Sinds januari rijdt hier ook een Dreame D9 rond. Bevalt erg goed, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Gister de firmware update binnen gekregen die meerdere kaarten mogelijk maakt maar nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 07:21
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met garantie e.d. als je een roborock van AliExpress koopt? Op dit moment is via pepper (https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-193408) dit de goedkoopste optie voor een S5-Max. Een spaanse shop. Ben benieuwd of er voordelen/verschillen zijn als je via de 'officiele' ali store/ amazon store koopt.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit met de onderdelen levensduur. Word je verplicht nieuwe onderdelen te kopen als de app dat aangeeft of kan je dat gewoon negeren/resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 24-09 17:51
Jeroen-B schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:10:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met garantie e.d. als je een roborock van AliExpress koopt? Op dit moment is via pepper (https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-193408) dit de goedkoopste optie voor een S5-Max. Een spaanse shop. Ben benieuwd of er voordelen/verschillen zijn als je via de 'officiele' ali store/ amazon store koopt.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit met de onderdelen levensduur. Wordt je verplicht nieuwe onderdelen te kopen als de app dat aangeeft of kan je dat gewoon negeren/resetten?
Ik heb nu meer dan 3 jaar de "Xiaomi Mi Robot Vacuum V1" rijden. Wat betreft de kwaliteit ben ik zeer tevreden. Heb ondertussen wel de standaard onderdelen vervangen zoals de borstel en de filters. En ook een keer de houder voor de borstel aangezien deze gebroken was. Maar dit is allemaal logisch na zo'n tijd.
Zelf gebruik ik hem zonder app dus doe op gevoel dingen vervangen en gaat prima.
Wat betreft garantie heb ik geen idee en ook gelukkig niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:12
Aliexpress is als een soort marktplaats/ebay, hoe het met de garantie zit verschilt dus simpelweg per aanbieder. Een 'officiele roborock store' op Ali is er dan ook niet. Zullen genoeg claimen het te zijn, maar dat is puur om mensen te trekken . Ze moeten zich officieel uiteraard aan de EU wetgeving houden, maar in de praktijk kan je vrij weinig doen als ze niet meewerken. Dat gezegd hebbende heb ik er zelf weinig problemen mee ondervonden. Het helpt om met een creditcard te bestellen, dan is je aankoop in elk geval verzekerd. Mocht het dan kapot aankomen of bij vervoer kwijt raken kan je het vaak wel terugclaimen. Het grootste risico is als er na een half jaar iets stuk gaat, dan zal je niet snel meer iets terugkrijgen.

Bij gerenomeerde in de EU gevestigde webshops zal dat over het algemeen anders zijn, die moeten zich gewoon aan de EU regelgeving houden en dat maakt garantie makkelijker. Voor mij was de afweging dat het de €100 extra op een product van €300 niet waard was om die 'extra garantie' te kopen, maar dit verschilt per persoon en die afweging moet je zelf maken. Heb zelf paar weken geleden €295 betaald voor de S5 Max van Ali, en hij draait nu vrolijk rondjes in de woonkamer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Wat is nu de meest privacy proof Robotzuiger? Ik zag dat 360 een nieuw model heeft, maar daar begin ik niet meer aan. Een reden is privacy, maar de andere is dat er geen fatsoenlijke api voor is zodat je het ding goed aan Home Assistant kunt hangen. Dus twee eisen:

- Goede privacy
- Integratie met Home Assistant of andere domotica platforms

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Is de Deebot T8+ ook lokaal te bedienen (bv vanuit HA) zonder cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
T8+ met auto empty station: 350 euro: https://www.amazon.nl/ECO...%2B&qid=1618404450&sr=8-2
Too good to be true ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Denk dat het een foutje betreft. Je kan gewoon proberen, weinig risico aangezien het via Amazon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:59:
[...]

Denk dat het een foutje betreft. Je kan gewoon proberen, weinig risico aangezien het via Amazon gaan.
Inderdaad een foutje want hij staat nu alweer op 712 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Ik vind het nergens in reviews terug, maar kan de ecovacs ook double pass cleaning doen? Zeg maar eerst 'horizontaal' en dan 'verticaal' (of hoe moet ik het uitleggen) door een kamer gaan ?

Reviews over de app zijn vaak een half jaar oud, zijn er in de tussentijd verbeteringen geweest? Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 08:12
Op die manier "double pass" kan hij niet, maar je kunt wel instellen dat hij zijn schoonmaakrondje altijd 2x maakt.

De app is recent geüpdate. Bij mij heeft dat de incidentele vastlopers verholpen. Ik vind het een duidelijke en eenvoudige app, die doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:14

Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit met de onderdelen levensduur. Word je verplicht nieuwe onderdelen te kopen als de app dat aangeeft of kan je dat gewoon negeren/resetten?
Ik heb laatst via Aliexpress een S5 Max gekocht (warehouse in Spanje), 1e ritje ging prima, 2e ritje - ERROR 2 :/
Fabrieksfout... contact opgenomen met de verkoper, teruggestuurd naar Spanje (50/50 verzendkosten) en vervolgens na ontvangst binnen 3 dagen een nieuwe uit warehouse in Polen binnen.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Laatst online: 25-09 10:10
JJapie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:52:
Wij hebben de Roborock S7 net binnen. Inmiddels de eerste rondjes door het huis gemaakt. Zuigen gaat heel goed, dweilen wat minder. We maken de dweil eerst nat conform instructie en hebben watergebruik op max gezet, maar na ongeveer de helft van de woonkamer gedaan te hebben is de dweil niet meer helemaa vochtig en wordt het dweilspoor veel smaller dan de dweil breed is. Hebben jullie dezelfde ervaring? Of iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Hier rijdt de Roborock S7 sinds eind maart rond. Wij komen van de eerste generatie Xiaomi Robot Vacuum, en dit is een enorme upgrade. Zuigt een stuk beter, maar ook het dweilen is top. Echt diepe vlekken krijgt ie niet weg, maar het lijkt allemaal stukken schoner dan eerder.

Wat je aangeeft over de breedte van het dweilspoor herken ik wel. Het niet meer vochtig worden niet. Mijn tip is om eerst gewoon te laten zuigen en dweilen, en daarna de deep clean mode aan te zetten. Daarna is alles echt goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:28
AKromkamp schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:13:
[...]

Sinds januari rijdt hier ook een Dreame D9 rond. Bevalt erg goed, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Gister de firmware update binnen gekregen die meerdere kaarten mogelijk maakt maar nog niet uitgeprobeerd.
Waar zie jij de meerdere kaarten juist ?
Want ik heb ook zojuist een firmware update gedaan (3.5.8_1082) maar er stond alleen bij vermeld 'bug fix' en ik zie precies ook nergens een nieuwe toevoeging in de app mbt meerdere kaarten/verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 21:39
Ik ben van plan om een Roborock S5 max te kopen, maar ben wel benieuwd of de zwarte afdekstrip (circa 3mm hoog - zie beide foto's) een obstakel zijn om hier overheen te rijden.
Ik bedoel... ziet de cliff-sensor dit als afgrond en komt de S5 max niet voorbij deze strip?
Zo ja, hoe kan ik deze 'drempel' opheffen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Esueb3OdvO6Eqmc2iKHNSt9Trs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMebme2JyYi7JEsfdqc7pp84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Tdbj9Dk55cXAwmYk88oL3TFwto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOlFcaE4OVhfzs4BGwn88Xyz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKromkamp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:18
StinkyPanda schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:01:
[...]

Waar zie jij de meerdere kaarten juist ?
Want ik heb ook zojuist een firmware update gedaan (3.5.8_1082) maar er stond alleen bij vermeld 'bug fix' en ik zie precies ook nergens een nieuwe toevoeging in de app mbt meerdere kaarten/verdiepingen.
Staat bij mij bij map management. Zoals je kunt zien heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Ik had overigens ook alleen de melding 'bug fixes' bij de firmware update. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh3nvXBcgjhBvbVeqW4yL6z-QUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbrE5Mom35e8RRxoXzw75CRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 17:09
CAD-tekenaar schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:32:
Ik ben van plan om een Roborock S5 max te kopen, maar ben wel benieuwd of de zwarte afdekstrip (circa 3mm hoog - zie beide foto's) een obstakel zijn om hier overheen te rijden.
Ik bedoel... ziet de cliff-sensor dit als afgrond en komt de S5 max niet voorbij deze strip?
Zo ja, hoe kan ik deze 'drempel' opheffen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar gaat hij probleemloos overheen, 2 vingers in zijn neus

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 21:39
Grolsch schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:50:
[...]

Daar gaat hij probleemloos overheen, 2 vingers in zijn neus
Dat is geweldig nieuws! _/-\o_
Maar uhm... je bedoelt toch niet dat de striphoogte geen probleem is maar dat de smalle zwarte strip niet als afgrond wordt gezien?

[ Voor 37% gewijzigd door CAD-tekenaar op 18-04-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
CAD-tekenaar schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:38:
[...]

Maar uhm... je bedoelt toch niet dat de striphoogte geen probleem is maar dat de smalle zwarte strip niet als afgrond wordt gezien?
De hoogte zal geen probleem zijn. De zwarte kleur kan wel een obstakel wezen voor de sensor inderdaad. Geen idee of daar omheen te werken is.. misschien een lichtere kleur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 08:49

Pindamann

Human

Ik zou graag wat hulp willen bij het uitzoeken van een robotstofzuiger. Na meer dan 20 uur vergelijken en lezen van reviews kom ik er niet meer uit :D
Een aantal uitgangspunten
- budget 400-500 euro
- moet op andere verdiepingen te gebruiken zijn zonder dock (oppakken, neerzetten, aandrukken)
- ik denk dat ik goede en voorzichtige navigatie een van de belangrijkere punten vind om meubels en plinten te sparen
- mijn huis heeft harde vloeren zonder drempels
- dweilen lijkt me geinig, maar geen must

Dus kortweg: op andere verdieping inzetbaar zonder dock en voorzichtig navigeren zijn mn belangrijkste criteria
Wat heb ik gezien en overwogen
Roborock S5 max
Populair op Tweakers en krijgt goede beoordelingen. Van een vriend heb ik de S5 (s55 dacht ik) mogen uitproberen. Beviel vrij goed, alleen botste redelijk tegen dunne lamp poten aan en draaide af en toe terwijl ie tegen stoelpoten aan stond. Daar begon ik al streepjes/vlekken/krassen in te zien na 1x. Ik vermoed dat de S5 max vergelijkbaar navigeert

+ raakt niet snel in de war
+ navigeert vrij voorzichtig, maar stoot nog wel tegen smalle dingen

Deebot OZMO 950
Redelijk vergelijkbaar met de S5 max volgens mij. Had de hoop dat deze 3d sensors aan de voorkant had die er voor zouden zorgen dat ze minder bumpen, maar dat lijkt mee te vallen.

Neato D7
Amerikaans bedrijf (klein plusje). Lijkt qua navigatie toch minder goed te zijn door plekken over te slaan en harder tegen dingen aan te rijden dan de Roborock. Heeft wel een gentle mode die dat mogelijk verhelpt ten kostte van de snelheid waarmee hij werkt (?)

+ stiller
- lijkt sneller de weg kwijt te raken
- erg precies met dock plaatsing, ook wanneer je de robot op een andere verdieping neer zet (schijnt)

iRobot
Leek veelal slechtere navigatie te hebben, maar wel vrij duur. Ik neig daarom meer naar Lidar oplossingen

S6, S6 maxv, S7 en Deebot T8
Er zijn nog een aantal duurdere en nieuwere modellen die ik ook overweeg. Met name omdat ik hoop dat ze beter en voorzichtiger navigeren.

De S6 lijkt niet perse een betere keuze dan de S5 max, behalve navigatie snelheid (ook voorzichtiger?). Heeft tevens een turret sensor zodat ie minder makkelijk vast komt te zitten onder iets. Lijkt voor mij niet echt een must te zijn.

De S6 maxv en T8 zijn vrij prijzig. Ik overweeg ze een klein beetje omdat de camera's mogelijk helpen in het sparen van je meubels.

En dan is er de S7 nog die ongeveer bijna te koop is. Over deze weet ik nog niet te veel eigenlijk, behalve dat ie beter kan dweilen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pindamann op 19-04-2021 13:42 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 17:09
CAD-tekenaar schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:38:
[...]

Lijkt mij geen probleem, wij hebben boven een drempel van wel 1 CM richting de douche, en wij hebben donkere tegels, en hij loopt daar zo overheen, al is een drempel van 1CM wel redelijk richting de limiet.

Aangezien jij het maar over een paar mm hebt zie ik daar geen problemen in, en ik kan me ook niet voorstellen dat hij een zwarte strip als afgrond ziet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Pindamann schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:13:
Ik zou graag wat hulp willen bij het uitzoeken van een robotstofzuiger. Na meer dan 20 uur vergelijken en lezen van reviews kom ik er niet meer uit :D
Een aantal uitgangspunten
- budget 400-500 euro
- moet op andere verdiepingen te gebruiken zijn zonder dock (oppakken, neerzetten, aandrukken)
- ik denk dat ik goede en voorzichtige navigatie een van de belangrijkere punten vind om meubels en plinten te sparen
- mijn huis heeft harde vloeren zonder drempels
- dweilen lijkt me geinig, maar geen must
Wat heb ik gezien en overwogen
Roborock S5 max
Populair op Tweakers en krijgt goede beoordelingen. Van een vriend heb ik de S5 (s55 dacht ik) mogen uitproberen. Beviel vrij goed, alleen botste redelijk tegen dunne lamp poten aan en draaide af en toe terwijl ie tegen stoelpoten aan stond. Daar begon ik al streepjes/vlekken/krassen in te zien na 1x. Ik vermoed dat de S5 max vergelijkbaar navigeert

+ raakt niet snel in de war
+ navigeert vrij voorzichtig, maar stoot nog wel tegen smalle dingen

Deebot OZMO 950
Redelijk vergelijkbaar met de S5 max volgens mij. Had de hoop dat deze 3d sensors aan de voorkant had die er voor zouden zorgen dat ze minder bumpen, maar dat lijkt mee te vallen.

Neato D7
Amerikaans bedrijf (klein plusje). Lijkt qua navigatie toch minder goed te zijn door plekken over te slaan en harder tegen dingen aan te rijden dan de Roborock. Heeft wel een gentle mode die dat mogelijk verhelpt ten kostte van de snelheid waarmee hij werkt (?)

+ stiller
- lijkt sneller de weg kwijt te raken
- erg precies met dock plaatsing, ook wanneer je de robot op een andere verdieping neer zet (schijnt)

iRobot
Leek veelal slechtere navigatie te hebben, maar wel vrij duur. Ik neig daarom meer naar Lidar oplossingen

S6, S6 maxv, S7 en Deebot T8
Er zijn nog een aantal duurdere en nieuwere modellen die ik ook overweeg. Met name omdat ik hoop dat ze beter en voorzichtiger navigeren.

De S6 lijkt niet perse een betere keuze dan de S5 max, behalve navigatie snelheid (ook voorzichtiger?). Heeft tevens een turret sensor zodat ie minder makkelijk vast komt te zitten onder iets. Lijkt voor mij niet echt een must te zijn.

De S6 maxv en T8 zijn vrij prijzig. Ik overweeg ze een klein beetje omdat de camera's mogelijk helpen in het sparen van je meubels.

En dan is er de S7 nog die ongeveer bijna te koop is. Over deze weet ik nog niet te veel eigenlijk, behalve dat ie beter kan dweilen.
Als dweilen geen must is dan zou je de S4 Max kunnen overwegen, dat is namelijk de S5 max zonder dweilen.

Ik heb zelf een Neato Botvac Connected van 4,5 jaar oud en wacht op de levering van mijn S7. De Neato botst wel eens tegen iets aan. Dat zal vast verbeterd zijn in de laatste jaren. Meubels heeft hij niet beschadigd, hij beschadigd dan eerder zelf (streepjes op zijn behuizing). Mijn muren zijn behandeld met spack en daar zie ik her en dat wel een zwart plekje nog voordat ik een tapeje hebt geplats op de plek waar de Neato zelf wit was van de spack. Ik heb plakplinten, geen staande plinten.

De AI-cam van de S6 maxv lijkt iets beter te zijn voor obstakels, maar weet niet of dat ook geldt voor muren en plinten, zie onderstaande video over de navigatiekwaliteiten.

De S7 presteert goed, deze heb ik 24 maart gekocht voor 419 euro, dat valt binnen je budget. Maar als ik zo kijk naar je wensen dan heb je aan de S4/S5 Max meer dan genoeg (omdat dweilen geen must is) en houdt je nog geld over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Theetjuh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:13:
Ik helaas niet bij de eerste 1000, maar wel bij de batch van daarna ... wordt 15-4 verstuurd zover ik net begreep van de live chat :)
Helaas vorige week vernomen dat hij voor het einde van de week verstuurd zou worden, maar helaas nog niets vernomen.
Daarom vanmorgen nogmaals de livechat geraadpleegd, ze geven aan dat deze nu 26-4 verstuurd gaat worden.

Tot nu toe nog niet echt te spreken over Geekbuying :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Theetjuh schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:07:
[...]

Helaas vorige week vernomen dat hij voor het einde van de week verstuurd zou worden, maar helaas nog niets vernomen.
Daarom vanmorgen nogmaals de livechat geraadpleegd, ze geven aan dat deze nu 26-4 verstuurd gaat worden.

Tot nu toe nog niet echt te spreken over Geekbuying :/
Nee ik ook niet echt.
Heb meerdere malen met ze gechat, ik zou eerst bij de eerste duizend zitten: shipment 26 maart
Toen het begin april was maar weer eens gechat, toen werd het 20 april en gaven ze aan dat 26 maart niet juist was want het was een pre-order. Ik screenshots laten zien dat ze elkaar tegenspraken, maar afijn het was toch 20 april. Ze zouden wel mijn order met voorrang versturen (voor wat het waard is).
Hij komt uit Polen (zo uit mijn hoofd), dan zouden ze daar al wel moeten zijn.

Edit: net nog even nagevraagd, bij mij wordt hij inderdaad morgen 20 april vanuit Polen verzonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 19-04-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Ik overweeg zelf misschien toch de DeebotT9/Roborock S7 te kopen. Nog even wachten op wat meer reviews.
Pagina: 1 ... 89 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.