Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
mxmemx schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:35:
Ik ben nu aan het overwegen om de xiaomi 1C of G1 aan te schaffen. Ik zie dat ze op bol rond de 170 en 200 euro kosten en op aliexpress met verzenden (bij een bedrijf met veel bestellingen) rond de 130 en 165-170 uitkomen. (g1 130 en c1 170)

Maar wat zijn de ervaringen met een aliexpress vs een bol.com? Service natuurlijk en 2 jaar garantie bij bol (?)
2 jaar garantie is geen afgesproken termijn in Nederland. In Europa wel, maar Nederland hanteert een andere regel: https://www.consuwijzer.n...ocht-maar-kapot/garantie#

De service bij Bol.com is beter en makkelijker. Het blijft altijd een gok. Mijn robotstofzuiger uit Engeland viel onder Nederlands recht heb ik vooraf geïnformeerd bij Neato. Maar hij rijdt al 4,5 jaar rond zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 12:25
@mxmemx ik zou voor die 30 euro verschil bij bol bestellen. Dan kan ie nog terug als ie toch niet bevalt en qua service/garantie zit je beter. Ik heb een LG hombot via coolblue gehad; 2x kapot gegaan; maar ook 2x netjes opgelost. Ik heb zelf wel een s5 max besteld via gshopper; maar het verschil met een "normale" winkel was >100 euro; en dat vond ik de gok dan wel weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
pc01 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:01:
@mxmemx ik zou voor die 30 euro verschil bij bol bestellen. Dan kan ie nog terug als ie toch niet bevalt en qua service/garantie zit je beter. Ik heb een LG hombot via coolblue gehad; 2x kapot gegaan; maar ook 2x netjes opgelost. Ik heb zelf wel een s5 max besteld via gshopper; maar het verschil met een "normale" winkel was >100 euro; en dat vond ik de gok dan wel weer waard.
Ja snap ik, bol.com heeft nu een aanbieding voor 33% korting, dus bestel de 1c nu daar. 199 euro. Lang niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn Xiaomi Mi robot (allereerste generatie, heeft die nog een apart nummer?) blijft hangen op code 15: please wipe wall sensors clean.. Ik heb de robot opengemaakt en twee stekkers op het moederbord zijn helemaal gecorrodeerd -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9QG4m_M0gr3hVfL17WfpWG5LN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiG2unlszbScg64EoINEYj85.jpg?f=fotoalbum_large
Aansluiting sensor linkerzijde robot (JR2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zVytEYGNIaEAw1MKjPWtHXFCJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDZFuScRXGa4BWHcm4EuuB2W.jpg?f=fotoalbum_large
Aansluiting rechterzijde robot (JR1)

Veroorzaakt door vocht? Wat opvalt is dat alle andere stekkers en onderdelen op het mobo er prima uitzien en juist deze twee connectors, die bijna niet verder van elkaar gepositioneerd hadden kunnen zijn op het mobo, beschadigd zijn.

Wat ik heb gedaan:
  1. De stekkers zoveel mogelijk met contactspray gereinigd: Error 15 wall sensors (geen verandering dus)
  2. Robot gestart met JR1 los: Error 4, cliff sensor
  3. Robot gestart met JR2 los: Error 4, cliff sensor
  4. Robot gestart met JR1 + JR 2 los: Error 4, cliff sensor
  5. Vervolgens JR1 en JR2 weer aangesloten en de robot gestart: Error 2: clean and slightly press the bumper sensor.
Wat zou ik hier nog kunnen doen om het probleem te verhelpen? Is de kans groot dat een nieuw moederbord en/of nieuwe stekkers het probleem verhelpen, of zouden er echt een paar sensors stuk zijn?

Wat niet meehelpt is dat ik nergens een schema kan vinden en dus niet weet welke spanning er op de verschillende pinnen van de stekkers / sensoren hoort te staan. Meten om vast te stellen waar het probleem zich bevindt is daardoor wel erg lastig.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gizz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:28:
Wat niet meehelpt is dat ik nergens een schema kan vinden en dus niet weet welke spanning er op de verschillende pinnen van de stekkers / sensoren hoort te staan. Meten om vast te stellen waar het probleem zich bevindt is daardoor wel erg lastig.
Kan de accu los? Meet dan weerstand. Die hoort héél laag te zijn over een klein stukkie draad (incl. stekkerverbinding). Is hij heel hoog => die verbinding herstellen.

Verder: cliff sensoren zitten vooraan in de zelf-check én op die stekkers, maar kennelijk niet op de slechte aders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:16
Heb een S5Max en ik merkte dat de dweil aan één kant minder vochtig werd. Na wat onderzoek bleek er één nozzle verstopt te zitten. Zie foto waar deze zich bevinden. Uiteindelijk heb ik de nozzle bar losgehaald door de vier schroeven los te draaien. Daarna de strip in warm water geweekt en met een speld de verstopping in de nozzle doorgeprikt. Door er daarna lucht door te blazen met mijn mond was het opgelost. Gelukkig, want verder is de bar een gesloten systeem.
Zelf gebruik ik soms schoonmaakmiddel (Dr Schutz PU cleaner) en het leek ook dat dit de verstopping heeft veroorzaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDOej-D1ek6iORoXN4FFoEHUW7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SmzadiuH0uFTeL58CJ28rXHv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:03:
Zelf gebruik ik soms schoonmaakmiddel (Dr Schutz PU cleaner) en het leek ook dat dit de verstopping heeft veroorzaakt.
De dat niet doen instructie is er dus niet voor niets?

De tip is begreep ik om 't achterop de dweil te smeren.

En ik zag ook al ergens (in deze draad?) speciaal schoonmaakmiddel. Iemand daar al ervaringen mee?

Mijn gut feeling: wat een ideale manier om geld te kunnen kloppen. Maar da's wellicht erg pessimistisch.. Want ik vraag me ondertussen ook af wanneer er leven merkbaar wordt in zo'n altijd met wat water gevulde tank + de leidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 14:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik maak de dweil nat en doe daar wat schoonmaakmiddel op. Even knijpen en wrijven en dat werkt ook prima. Dit moet je echter wel herhalen voor een groter oppervlak. Ook gebruik ik lauw water. Ik vind het resultaat best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik doe idd hetzelfde, maak de dweil gewoon nat met schoonmaak middel. Sindsdien weinig te klagen daarover. Wat echter wel gebeurt; het kleine plastic 'stokje' dat in de dweil zit (bovenaan) steekt er steeds verder uit. Nog een paar wasbeurten en dan is die denk ik helemaal weg. Aangezien ik gok dat hij zonder dat stukje een stuk minder goed vast zal blijven zit er dan weinig op dan een nieuwe dweil te kopen denk ik.

Opzich geen ramp maar misschien dan toch maar stoppen met het gebruiken van de wasmachine voor de dweil. Iemand anders hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 14:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja ik was hem altijd met hand uit. Dan wordt de dweil ook schoon.
En ik heb vorige week een reserve set besteld op Alie.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit ervan, gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

diggow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:28:
[...]

Ik ben door deze video aardig overtuigd om de nieuwere G1 aan te schaffen: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 1C vs. Mi Robot Vacuum Mop Essential G1: ...

Deze is op het moment in een sale op Aliexpress voor €130,- te krijgen (elders is deze rond de €180,-).
Gewoon doen. Zelf heb ik tijdje terug de alfawise v8s gekocht en die lijkt heel erg op de xiaomi G1. Zelf heb ik meerdere reviews gekeken van de G1 en qua gedrag/beweging etc is het precies hetzelfde als de alfawise v8s

Ik heb het idee dat die Chinezen één platform hebben qua robot stofzuigers want Alfawise is in essentie ook weer hetzelfde als de veel duurdere Roborock (de alfawise v8s heeft exact dezelfde stofzuigermotor/onderdelen als de roborock en xiaomi lijn, zie b.v. deze ventilator https://nl.aliexpress.com...057483.0.0.4bc63137OvwzWo ) en de Xiaomi kijkend naar de specs, functies, vervangingsonderdelen etc.

Soms duikt op ali weer precies hetzelfde model op als de v8s maar dan is het merkje net weer anders. Af en toe gebruiken ze een iets andere stuk plastic. Maar thats it. Hier weer een alfawise v8s clone gevonden
https://a.aliexpress.com/_vOVGtX

Duurder is niet altijd beter is mijn mening wbt robotstofzuigers. Tenzij je zeker weet dat het desbetreffende bedrijf de sensoren/hardware in-house maakt en niet van de grote stapel uit China pakt zoals 95% van de robotstofzuiger verkopers. Veel mensen hebben het gevoel dat meer geld uitgeven gelijk staat aan betere kwaliteit, in het geval van robotstofzuigers kom je bedrogen uit ;)

Bij de alfawise had ik per ongeluk iets gesloopt en kon direct mijn geld terug krijgen mits ik product retour stuurde. Of ik kon voor 70€ een nieuwe kopen. Dat was iig bij gearbest. Dus nu heb ik er twee omdat ik de oude kon repareren, dus qua garantie zou ik mij niet heel druk maken

[ Voor 52% gewijzigd door AOC op 28-02-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:03:
Heb een S5Max en ik merkte dat de dweil aan één kant minder vochtig werd. Na wat onderzoek bleek er één nozzle verstopt te zitten. Zie foto waar deze zich bevinden. Uiteindelijk heb ik de nozzle bar losgehaald door de vier schroeven los te draaien. Daarna de strip in warm water geweekt en met een speld de verstopping in de nozzle doorgeprikt. Door er daarna lucht door te blazen met mijn mond was het opgelost. Gelukkig, want verder is de bar een gesloten systeem.
[Afbeelding]
Hoe zou schoonmaakmiddel de boel kunnen verstoppen? Persoonlijk denk ik dat eerder kalk in kraanwater voor verstoppingen zorgt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:16
coelho schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Hoe zou schoonmaakmiddel de boel kunnen verstoppen? Persoonlijk denk ik dat eerder kalk in kraanwater voor verstoppingen zorgt.
Degene die ik gebruik is wat stroperig en geel. Zelfde soort residu zat in de nozzle. Wellicht dat een wat meer vloeibaar middel beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Mijn xiaomi 1C gaat weer retour naar bol.com. Volgens de reviews op nederlandse website is het perfect voor kleden en dergelijke, maar hij ziet mijn kleed als 1 grote obstructie met meermaals "Please clean my main brush" fout melding.
Twijfel nu of ik zou gaan voor de G1 die carpet detection heeft, echter ben ik bang dat een robotstofzuiger niet gaat werken voor mijn kleed want waarom zou een G1 ineens wel werken tov een 1C maar goed. De rest deed die opzich redelijk, behalve op donkere plekken en continu zn map opnieuw aanmaken irriteerde me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
BrianP schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:33:
Ik doe idd hetzelfde, maak de dweil gewoon nat met schoonmaak middel. Sindsdien weinig te klagen daarover. Wat echter wel gebeurt; het kleine plastic 'stokje' dat in de dweil zit (bovenaan) steekt er steeds verder uit. Nog een paar wasbeurten en dan is die denk ik helemaal weg. Aangezien ik gok dat hij zonder dat stukje een stuk minder goed vast zal blijven zit er dan weinig op dan een nieuwe dweil te kopen denk ik.

Opzich geen ramp maar misschien dan toch maar stoppen met het gebruiken van de wasmachine voor de dweil. Iemand anders hier ook ervaringen mee?
Ik doe de dweiltjes ook in de wasmachine, maar ik merk nog niet dat het stokkie los laat. Desalniettemin een nieuw setje dweiltjes is € 8 via Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Momenteel aan het kijken naar een roborock s5, roomba i3 of roomba i7 voor hoogpolig kleed. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@mxmemx wat is hoogpolig precies? Ik heb hier een badmat van de ikea (https://www.ikea.com/nl/nl/p/almtjarn-badmat-grijs-60465402/) hier kan mijn s5max niet mee omgaan; neato d7 connect overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pc01 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:59:
@mxmemx wat is hoogpolig precies? Ik heb hier een badmat van de ikea (https://www.ikea.com/nl/nl/p/almtjarn-badmat-grijs-60465402/) hier kan mijn s5max niet mee omgaan; neato d7 connect overigens ook niet.
Is dat niet meer dat het te fijnmazig is? Ik heb een tapijt die meer kleine dreadlocks heeft (gewoven zeg maar), de zijn zo'n 2,5-3 cm lang en daar gaat mijn oude Neato Botvac Connected prima overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81tl1G3PCTL._AC_SL1500_.jpg

Dit is het kleed dat ik heb, hij zuigt hem de mainbrush in (zie het kleed lichtelijk opgetild worden. Denk persoonlijk dat geen enkele deze aankan, maar volgens reviews zouden de roomba i3 en i7 hier wel raad mee weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Ziet er niet onaardig uit en betaalbaar ook nog eens. Vraag me dan af of/hoezo deze dan beter zou presteren aangezien die alsnog een roterende beweging maakt waarin de vezels "erin" gezogen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
In amerika 250$ in nederland 600€ rip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Weet iemand waar de in het afgelopen najaar aangekondigde neato d10, d9 en d8 blijven? Het blijft ineens wel heel stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@fendt misschien heeft Neato het lastig aangezien dit de tweede serie op rij zal zijn die nit heel veel extra's toevoegd t.o.v. zijn voorgangers maar wel met een premium prijs.

Wij hebben de D7 gekocht een hele tijd geleden omdat onze '85 kapot ging maar ik ben er wel achter dat die het geld eigenlijk niet waard was. Het is een D85 in een nieuw jasje. Dat zal met die D8,D9 en D10 als ik het zo lees niet veel anders zijn.

Neato is een mooi merk maar ze zouden zich eens wat meer moeten kunnen onderscheiden van de rest.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
mxmemx schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:23:
[Afbeelding]

Dit is het kleed dat ik heb, hij zuigt hem de mainbrush in (zie het kleed lichtelijk opgetild worden. Denk persoonlijk dat geen enkele deze aankan, maar volgens reviews zouden de roomba i3 en i7 hier wel raad mee weten?
Wellicht is het proberen waard: zet het suction power level op quiet en zorg voor meerdere cyclussen over het tapijt. Eventueel met de raster methode kun je het kleed schoner krijgen, maar een diepte reiniging lijkt mij niet mogelijk icm een robotstofzuiger.

Ik ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@Webgnome ik had met de d7 vaak last van foutmeldingen ( al na een week gebruik) in de trant van clean my brush (dan draaide 1 uiteinde van de borstel niet goed heb ik via youtube geleerd) / lokatie lukte niet (dan waren er wat dingen verschoven rondom het basis station. Clean my sensors (terwijl ze prima uitzagen ) etc.. Herken je dat ? of heb ik gewoon pech gehad / niet ideaal geprobeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
pc01 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:57:
@Webgnome ik had met de d7 vaak last van foutmeldingen ( al na een week gebruik) in de trant van clean my brush (dan draaide 1 uiteinde van de borstel niet goed heb ik via youtube geleerd) / lokatie lukte niet (dan waren er wat dingen verschoven rondom het basis station. Clean my sensors (terwijl ze prima uitzagen ) etc.. Herken je dat ? of heb ik gewoon pech gehad / niet ideaal geprobeerd...
Ja. Heel herkenbaar. Het borsteltje aan de zijkant heeft heel snel de geest gegeven en hebben we op een bepaald moment maar gelaten voor wat het was want zo heel veel impact heeft die nou ook weer niet. Verder is de software in vergelijking met de D85 echt een stuk slechter. Hij doet het hier elke ochtend en er gaat eigenlijk geen week voorbij zonder dat we het apparaat een duwtje moeten geven of iets anders. Wat we vaak hebben is dat het apparaat een vaste plek heeft waarvan hij start maar dan ineens bedacht heeft dat ie die niet kan vinden (alsof zijn interne kaart 90 graden is gedraaid). Uiteindelijk maakt het voor het eindresultaat niet uit want hij vergeet niets maar het is alles behalve handig.

De optie om met rooms te werken hebben we vanaf dag een eigenlijk al afgeschoten. Wat heb je er aan om rooms te maken als in die rooms niets maar dan ook niets mag verplaatsen? Het gaat om een huis waar geleefd wordt niet om een garagebox ;)

Ik denk dan ook dat dat een van de redenen is dat men de D8,9 en 10 niet uitbrengt omdat men er nu achter komt dat klanten niet heel blij zijn?

p.s. wij zijn verder op zich gewoon tevreden want het apparaat doet vaak genoeg wel wat ie moet doen en het scheelt een boel werk.

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 02-03-2021 13:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
ChrisML schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Wellicht is het proberen waard: zet het suction power level op quiet en zorg voor meerdere cyclussen over het tapijt. Eventueel met de raster methode kun je het kleed schoner krijgen, maar een diepte reiniging lijkt mij niet mogelijk icm een robotstofzuiger.

Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Hij rijd maar moeizaam over het kleed, hij denkt veelal dat het een muur is ofzo. Ik heb inmiddels de retourzending aangevraagd en ben bang dat het geen robotstofzuiger wordt voor mij. Lees teveel uiteenlopende verhalen over machines die heel goed op kleden werken en bij andere weer totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@Webgnome dank voor je uitgebreide reactie. Op zich veel met die problemen te leven inderdaad maar met die issues was hij niet geschikt voor mijn ouders (75+) die hem zonder problemen maar nauwelijks aan weten te krijgen via de app 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@pc01 ik heb vanaf dag een een schedule ingesteld en gebruik de app nauwelijks. Ik heb misschien in de tijd dat we m nu hebben twee keer de app gebruikt als remote control en verder nee. Die app is compleet nutteloos.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@Webgnome dat is wel slim inderdaad. Ik ben overgestapt op de s4max en s5max. Ik vroeg me met name af of ik de d7 verkeerd had beoordeeld. Maar die vraag is nu wel beantwoord met jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:41
mxmemx schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:23:
[Afbeelding]

Ik heb een Roborock S5 Max, maar die rijdt zich in zo'n kleed steeds vast. Vooral het ronddraaiende borsteltje voorin kan helemaal in de knoop komen.

Gelukkig stond ons kleed toch al op de nominatie om vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Sahi_NL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb een Roborock S5 Max, maar die rijdt zich in zo'n kleed steeds vast. Vooral het ronddraaiende borsteltje voorin kan helemaal in de knoop komen.

Gelukkig stond ons kleed toch al op de nominatie om vervangen te worden.
Das ruk, las goede verhalen over de s5 max, begin toch echt het idee te krijgen dat geen enkele machine hiervoor bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 23:13
mxmemx schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Das ruk, las goede verhalen over de s5 max, begin toch echt het idee te krijgen dat geen enkele machine hiervoor bestemd is.
Hier ook een S5 Max en kleden is een drama, heb beneden een hoogpolig en draait hij zichzelf steeds in vast.
Boven een laagpolig, maar zelfs dat is een issue met de dweil er aan.
Verder hebben we nog zo’n klein rond kleedje voor de katten in de werkkamer, maar die haal ik steeds weg en maak ik wel even schoon met de Dyson welke we beneden ook gebruiken voor het hoogpolig kleed schoon te maken.

Verder... super tevreden over de S5 Max, maar kleden zijn een drama voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@Theetjuh "Dat s een drama met een dweil er aan'. Vind je dat heel gek? Wanneer dweil jij je kleed? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Theetjuh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:01:
[...]

Hier ook een S5 Max en kleden is een drama, heb beneden een hoogpolig en draait hij zichzelf steeds in vast.
Boven een laagpolig, maar zelfs dat is een issue met de dweil er aan.
Verder hebben we nog zo’n klein rond kleedje voor de katten in de werkkamer, maar die haal ik steeds weg en maak ik wel even schoon met de Dyson welke we beneden ook gebruiken voor het hoogpolig kleed schoon te maken.

Verder... super tevreden over de S5 Max, maar kleden zijn een drama voor dat ding.
Voor de dweil maak je toch een no-mop zone bij het tapijt? Dan wordt het wel stofgezogen, maar vermeden met dweil.
mxmemx schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Echt hoogpolig? Nee dat is met de robotstofzuiger niet handig. Laagpolig vind ik daarentegen heel goed opgepakt worden. Ik ben erg tevreden over hoe mijn (laagpolige) tapijt stofgezogen wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door InterCC op 02-03-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Webgnome schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:13:
@Theetjuh "Dat s een drama met een dweil er aan'. Vind je dat heel gek? Wanneer dweil jij je kleed? ;)
InterCC schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:30:
Voor de dweil maak je toch een no-mop zone bij het tapijt? Dan wordt het wel stofgezogen, maar vermeden met dweil.
Als ik hem aan het werk zet, in dit geval boven, zet ik hem boven aan de trap aan, gaat als eerste naar de kamer met kleed, doet het kleed zonder water en gaat daarna het volgende gedeelte waar hij wel water mag gebruiken.
Scheelt mij weer 2x dat ding aan te zetten.

Zo doen we het ook met de droogloop mat in de hal, die gaat gewoon als eerste.
Doet hij om de nacht en als ik daar een no-mop zone van had gemaakt had hij deze iedere nacht niet meegenomen.

Met 2 langharige katten is een schone mat wel fijn ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Theetjuh op 02-03-2021 18:54 . Reden: Extra quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fendt
Webgnome schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Ja. Heel herkenbaar. Het borsteltje aan de zijkant heeft heel snel de geest gegeven en hebben we op een bepaald moment maar gelaten voor wat het was want zo heel veel impact heeft die nou ook weer niet. Verder is de software in vergelijking met de D85 echt een stuk slechter. Hij doet het hier elke ochtend en er gaat eigenlijk geen week voorbij zonder dat we het apparaat een duwtje moeten geven of iets anders. Wat we vaak hebben is dat het apparaat een vaste plek heeft waarvan hij start maar dan ineens bedacht heeft dat ie die niet kan vinden (alsof zijn interne kaart 90 graden is gedraaid). Uiteindelijk maakt het voor het eindresultaat niet uit want hij vergeet niets maar het is alles behalve handig.

De optie om met rooms te werken hebben we vanaf dag een eigenlijk al afgeschoten. Wat heb je er aan om rooms te maken als in die rooms niets maar dan ook niets mag verplaatsen? Het gaat om een huis waar geleefd wordt niet om een garagebox ;)

Ik denk dan ook dat dat een van de redenen is dat men de D8,9 en 10 niet uitbrengt omdat men er nu achter komt dat klanten niet heel blij zijn?

p.s. wij zijn verder op zich gewoon tevreden want het apparaat doet vaak genoeg wel wat ie moet doen en het scheelt een boel werk.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Klinkt aannemelijk dat het daarom ineens zo stil is rondom de D10.
Ik wilde een Neato aanschaffen omdat ik liever niets Chinees koop(o.a. Privacy zorgen) maar als ik jouw verhaal zo lees kan ik Beter verder zoeken naar een goed alternatief. Misschien toch de roomba i7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Het lijkt er inderdaad op dat als je geen chinese wil de Roomba de enige is die over blijft. Maar goed waar wordt die geproduceerd? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:02
Theetjuh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:50:
[...]

[...]

Als ik hem aan het werk zet, in dit geval boven, zet ik hem boven aan de trap aan, gaat als eerste naar de kamer met kleed, doet het kleed zonder water en gaat daarna het volgende gedeelte waar hij wel water mag gebruiken.
Scheelt mij weer 2x dat ding aan te zetten.

Zo doen we het ook met de droogloop mat in de hal, die gaat gewoon als eerste.
Doet hij om de nacht en als ik daar een no-mop zone van had gemaakt had hij deze iedere nacht niet meegenomen.

Met 2 langharige katten is een schone mat wel fijn ;)
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om met een dweil over het kleed te gaan. Kan me goed voorstellen dat hij daar moeite mee heeft. Maak je de dweil wel zelf nat voordat je hem eronder doet?

Ik laat mijn s5 regelmatig overal zuigen zonder dweil en waterreservoir. en 1x in de 1 a 2 weken laat ik hem dweilen met de no mopping zones zodat hij dan de kleden overslaat, werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Owios schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Volgens mij is het ook niet de bedoeling om met een dweil over het kleed te gaan. Kan me goed voorstellen dat hij daar moeite mee heeft. Maak je de dweil wel zelf nat voordat je hem eronder doet?

Ik laat mijn s5 regelmatig overal zuigen zonder dweil en waterreservoir. en 1x in de 1 a 2 weken laat ik hem dweilen met de no mopping zones zodat hij dan de kleden overslaat, werkt prima voor mij.
Dat doe ik alleen in het weekend als hij boven z'n rondje doet, de rondjes die hij 's nachts beneden doet niet.
Af en toe tussendoor beneden als het nodig is, gebeurt het inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Ik zou mijn oude roomba 500 reeks van +-15 jaar op pensioen willen sturen. Wordt de S5 max hier nog steeds aangeraden?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
Webgnome schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 06:53:
Het lijkt er inderdaad op dat als je geen chinese wil de Roomba de enige is die over blijft. Maar goed waar wordt die geproduceerd? ;)
Haha ja goed punt.

Heb toch mijn oog op de roomba s9 laten vallen. Helaas blijkt die even nergens leverbaar. Misschien een opvolger op komst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
A1AD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:01:
Ik zou mijn oude roomba 500 reeks van +-15 jaar op pensioen willen sturen. Wordt de S5 max hier nog steeds aangeraden?
ja van harte aangeraden. Er zijn twee duurdere / nieuwere varianten afhankelijk van wat je zoekt. De S7 heeft een sonische dweil en de S6 maxv heeft AI object herkenning. Qua prijs/kwaliteit kwam voor mij de s5max er het beste uit; of eventueel de s4 max zonder dweil (alleen lijkt die niet goedkoper dan de s5max te krijgen in nederland;dus maakt het weing uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
A1AD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:01:
Als je al 15 jaar gebruik maakt van een roomba is dat best een goede prestatie volgens mij. Is er een reden om niet blind weer voor een roomba te kiezen? Alle huishoudelijke apparaten die het 15 jaar uithouden zijn in mijn ogen van topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Sahi_NL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]
Vooral het ronddraaiende borsteltje voorin kan helemaal in de knoop komen.
Als de haren van het borsteltje vervormd zijn kan je ze weer recht krijgen door de warmte van een haardroger b.v.. niet te lang en te dichtbij, dan kan het weer te warm worden waardoor ze permanent van vorm zijn veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JunkieLimbo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Als je al 15 jaar gebruik maakt van een roomba is dat best een goede prestatie volgens mij. Is er een reden om niet blind weer voor een roomba te kiezen? Alle huishoudelijke apparaten die het 15 jaar uithouden zijn in mijn ogen van topkwaliteit.
Misschien wel, maar ik heb de indruk dat ze wat achterlopen tov de concurrentie en dat prijs/functionaliteit minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 21:21
Kopt ik heb ook al jaren een Roomba werk altijd (wel accu een keer vervangen)

quote]JunkieLimbo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:55:
[...]

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kwam een review regen van de nieuwe Roborock S7: https://moderncastle.com/roborock-s7-review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 16:24
In dit topic zie ik vaak de S5 Max voorbij komen. Ik had daarom verwacht dat ik wel iets zou vinden over de custom firmware DustBuilder (https://builder.dontvacuum.me/_s5e.html)voor de S5 Max hier op Tweakers. Echter nul hits, heeft er toevallig niet iemand ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Oesie op 03-03-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
De 360 robot vaccuums zien er ook goed uit. Als je robotwars of robotmasters kijkt is dit de best bang for the buck en een actieve facebook community waarin de ontwikkelaars actief fouten onder ogen zien en zsm patchen.
Nu is volgens robotmasters de s6 en s9 capabel genoeg om hoogpollig Shag carpet/frieze carpet schoon te maken. Jammere is dat ze niet of nauwelijks te verkrijgen zijn in nederland... RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Oesie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:
In dit topic zie ik vaak de S5 Max voorbij komen. Ik had daarom verwacht dat ik wel iets zou vinden over de custom firmware DustBuilder (https://builder.dontvacuum.me/_s5e.html)voor de S5 Max hier op Tweakers. Echter nul hits, heeft er toevallig niet iemand ervaring mee?
Interessant! Ben benieuwd naar de resultaten, een cloudless S5max spreekt me wel aan!

Weet iemand hoe je de map coördinaten verkrijgt van de S5Max, ik wil bepaalde kamers kunnen starten via home-assistant? De app FloleVac werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Oesie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:
Interessant! Als ik 't goed begrijp gaat dit over het rooten van het device, waarna verschillende mogelijkheden ontstaan, o.a. voor externe toegang (= integratie met domotica) en niet / minder naar de Xiaomi cloud sturen. Om dat het niet over volledig vervangen van de originele firmware gaat, gooi je dus niet zo maar al het moois weg wat daar in zit (en nog in komt).

N.B. Na beetje rondkijken acht ik dit een wat beter beginpunt: https://github.com/dgiese/dustcloud
En let op: de S5Max wordt in beta genoemd, "be especially careful".. wat dat ook moge betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Gwaihir schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Interessant! Als ik 't goed begrijp gaat dit over het rooten van het device, waarna verschillende mogelijkheden ontstaan, o.a. voor externe toegang (= integratie met domotica) en niet / minder naar de Xiaomi cloud sturen. Om dat het niet over volledig vervangen van de originele firmware gaat, gooi je dus niet zo maar al het moois weg wat daar in zit (en nog in komt).

N.B. Na beetje rondkijken acht ik dit een wat beter beginpunt: https://github.com/dgiese/dustcloud
En let op: de S5Max wordt in beta genoemd, "be especially careful".. wat dat ook moge betekenen.
Hoezo? Wat jij aanhaalt is gewoon van dezelfde ontwikkelaar toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@A1AD Een beginpunt voor inlezen op wat hij biedt. Je begint neem ik aan niet blind met een firmware installeren? Ik niet althans. En vanuit die sub-sub pagina vond ik 't aanvankelijk wat lastig oriënteren, dus deel ik ook maar die andere link :).

(Hoop dat ik met deze optimalisatie je signature geen geweld aan doe. Nogmaals bedankt voor 't vinden en delen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Gwaihir schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:47:
@A1AD Een beginpunt voor inlezen op wat hij biedt. Je begint neem ik aan niet blind met een firmware installeren? Ik niet althans. En vanuit die sub-sub pagina vond ik 't aanvankelijk wat lastig oriënteren, dus deel ik ook maar die andere link :).

(Hoop dat ik met deze optimalisatie je signature geen geweld aan doe. Nogmaals bedankt voor 't vinden en delen!)
Got it, misverstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke_tt
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Heeft iemand ook ervaring met de vileda vr102? Of andere tips?
Wij hebben geen kleden waarover moet worden stof gezogen (vilt kleed, dus dat doen we zelf), verder hout, pvc en laminaat vloer. Wel veel stoelpoten waartussen gemanoeuvreerd moet worden. We willen niet te veel geld uitgeven en zijn niet erg technisch... dus max 250 en enigszins degelijk🤞
Ik Zie met name de roborock s5max terugkomen, maar dat is ons toch echt te veel geld.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Geen concrete ervaring er mee; maar even snel gekeken. Dit is gewoon een oudere generatie techniek. Op zich doen ze het prima; maar het grote verschil met een s5 max is dat ze willekeurig door je ruimte(s) gaan rijden totdat ze alles gehad hebben. Stoelpoten ontwijken ze in principe niet; daar botsen ze tegen met hun stootbumper; zo merken ze dat het niet gaat & dan proberen ze iets anders. Op zich werken die dingen prima zolang je ze zorgt dat er geen kabels etc op de vloer liggen waar ze klem op kunnen lopen. Omdat ze gewoon een patroon volgen bij het schoonmaken; zullen ze bij een volgende ronde weer tegen exact dezelfde "probleem" lokaties aanlopen.

ALs je max budget 250 is; zou ik toch zeggen geef 70 euro meer uit voor een s5 max. Het grote voordeel is dat ze een "intelligente" kaart van je huis maken; probleemzones (veel kabels etc..) kun je markeren als no-go (dan komen ze er nooit meer) & je kunt ze specifiek naar een bepaalde ruimte sturen als jij dat wilt. Voor de volledigheid; een s5max kan ook niet met kabels overweg; maar je kunt hem dus "leren" dat hij nooit meer op die plek mag komen.

Welke van de 2 beter zuigt weet ik ook niet; maar het gebruiksgemak is gewoon stukken groter bij een iets intelligentere robot. Maar als gezegd ; een "domme" robot kan ook prima zijn werk doen als je met de genoemde beperkingen rekening houdt.

Jij hebt volgens mij ook goedkopere chinese clonen met intelligente navigatie; maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door pc01 op 07-03-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke_tt
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Erg benieuwd waar ik die voor 320 die kan krijgen! Goedkoopste zie ik voor 390 bij geekbuying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Nienke_tt schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:18:
Erg benieuwd waar ik die voor 320 die kan krijgen! Goedkoopste zie ik voor 390 bij geekbuying...
Bij gshopper met een korfingscode. Als je even zoekt in dit topic op gshopper moet je dat kunnen vinden. En mocht die nu niet werken dan zou ik gewoon even wachten want die aanbiedingen komen regelmatig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 16:24
A1AD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Interessant! Ben benieuwd naar de resultaten, een cloudless S5max spreekt me wel aan!
Heb zelf (vanwege tijdgebrek) hier nog niks mee kunnen doen. Maar cloudless vind ik eigenlijk wel een must. Heb de S5 Max zelfs nog niet met de app bediend. Laat hem nu maar 'dom' stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Oesie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Heb zelf (vanwege tijdgebrek) hier nog niks mee kunnen doen. Maar cloudless vind ik eigenlijk wel een must. Heb de S5 Max zelfs nog niet met de app bediend. Laat hem nu maar 'dom' stofzuigen.
Voorlopig vind ik het wel ok, ik heb hem net en de app werkt wel goed. Maar inderdaad ooit zal ik hem bevrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:11
Het lastige met rooten en Valetudo installeren is dat het nogal een werkje is. Je moet voor zover ik weet het moederbord eruit halen om bij de benodigde contact punten te komen om de eerste stappen te doen. Niet bepaald je "flash even" Valetudo via een tooltje/webinterface.
Verder is de vraag natuurlijk: Wat zijn de voor- en nadelen. Cloudless is zeker een voordeel en beter met HA kunnen integreren ook. Maar het installeren is best risicovol; ook is er een risico op bricken.
Verder werkt de app eigenlijk wel prima voor wat ik ermee wil.

Op termijn lijkt het mij mooi als iets als Valetudo doorgroeit tot de OpenWRT van routers, maar dan van robotstofzuigers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 16:39

Garyu

WW

Mijn vrouw zet de S5 graag in een van de slaapkamers, doet de deur dicht en laat de robot zijn werk doen. Dat scheelt een stuk in het geluid, maar hij kan natuurlijk niet meer vanzelf terug naar de dock. Een volgende keer als ik de robot dan met de app naar die kamer wil sturen (met de deur open), zegt hij zonder het maar te proberen dat hij er niet naartoe kan navigeren.

Blijkbaar is de path planning vrij pessimistisch en gaat niet eens een kijkje nemen of de deur open of dicht is (i.e. best effort navigatie naar een punt in de buurt). Dat is prima mogelijk om te doen natuurlijk, maar dus niet geimplementeerd.

Dit zegt Roborock er zelf over, nadat ik ze gemaild had:
Good day Garyu,

Thanks for reaching out to us. If the door was closed in last cleaning, the robot will regard the door as closed at next cleaning even if door is open. The robot will act like below:
1. Full cleaning is fine. When device goes to the edge of door, it will recognize door is actually open and enter it to clean.
2. Selective room cleaning and zone cleaning will not working on that room with door closed before. Device will leave the dock for a short distance and stop. The voice "zone cleaning/ room cleaning failed, cannot reach the target area" pops up. See attached pic
The solution is that you let robot do a full cleaning instead of zone cleaning or selective room cleaning so that robot will know the door is open and all becomes normal.
Or you could draw a zone or ping a spot close to door so that robot could go to spot close to door and know it is open actually.
The device is not smart enough like human to know the real status of door. Therefore, it may be a little confused when door is open or closed frequently. Hope you could understand and forgive this small drawback.

Best regards,
Liv
Customer Support Roborock Technology Co.
https://support.roborock.com/hc/en-us
Een heel net en ook snel antwoord van hun customer service dus. Maar helaas niets wat ik niet al wist ;). Anyway, ik hoop dat ze dat in een toekomstige update implementeren. Bij ons zijn bijna nooit alle deuren open, want er is altijd wel iemand thuis die aan het werk is/tv kijkt/slaapt whatever.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 18:20

spaceboy

Op grote hoogte

Garyu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:20:
Mijn vrouw zet de S5 graag in een van de slaapkamers, doet de deur dicht en laat de robot zijn werk doen. Dat scheelt een stuk in het geluid, maar hij kan natuurlijk niet meer vanzelf terug naar de dock. Een volgende keer als ik de robot dan met de app naar die kamer wil sturen (met de deur open), zegt hij zonder het maar te proberen dat hij er niet naartoe kan navigeren.

Blijkbaar is de path planning vrij pessimistisch en gaat niet eens een kijkje nemen of de deur open of dicht is (i.e. best effort navigatie naar een punt in de buurt). Dat is prima mogelijk om te doen natuurlijk, maar dus niet geimplementeerd.

Dit zegt Roborock er zelf over, nadat ik ze gemaild had:

[...]

Een heel net en ook snel antwoord van hun customer service dus. Maar helaas niets wat ik niet al wist ;). Anyway, ik hoop dat ze dat in een toekomstige update implementeren. Bij ons zijn bijna nooit alle deuren open, want er is altijd wel iemand thuis die aan het werk is/tv kijkt/slaapt whatever.
Haha grappig, wel goeie service inderdaad. Dat voordeel hebben wij dan weer, gewoon zo'n cheap-ass Eufy ding van 180 euro gekocht. Zo dom als het achtereind van een varken, maar wij gooien hem soms ook in de slaapkamer met de deur dicht, maar hij kijkt vanzelf wel waar hij tegenaan botst en gaat dan weer terug. Als de deur later open staat kachelt hij wel weer naar buiten.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:55
Garyu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:20:

Zou het helpen om eerst in de app de kaart te herstellen? Dit helpt bij mij nog wel eens voor dit soort dingen. Alsnog een beetje omslachtig, maar i.i.g. een soort van work-around (als het werkt).

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Garyu @spaceboy Dit stemt niet helemaal overeen met mijn observaties. Heb één deur (de hal) altijd dicht zitten, maar hij gaat 't wel proberen als ik room cleaning vraagt. Probeert dan helaas fanatieker door de ruit naast de deur te komen, dan door de deur zelf. Dus 't gaat niet altijd helemaal goed..

Meestal 't scenario andersom: zet 'm los in die gesloten ruimte en hij kan dus niet terug naar dock. Vraag je 'm dat, dan haakt hij gelijk af. Vraag je eerst een clean - hoeft echt maar seconden aan te staan - dan doet hij daarna een uitgebreidere heroriëntatie en gaat - na enig voorzichtig zoeken tot hij door de opening is - wel naar 't dock terug. Houdt ik de deur open terwijl hij nét klaar is, dan accepteert hij die open deur ook, ook al heeft hij dus vrijwel net langs de dichte deur gezogen.

Deur herkenning (als 'n soms open, soms dicht ding dus) zou geen gekke toevoeging zijn trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door Gwaihir op 09-03-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
spaceboy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:34:
[...]
Zo dom als het achtereind van een varken.
If it's stupid but it works, it isn't stupid.

We doen hetzelfde met de Eufy. De goedkoopste gekocht, vooral om te kijken of het wat was en of het werkte in ons huis. Maar ik ben nu een soort profeet voor dat ding, hoe heb ik ooit zonder kunnen leven...

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 18:20

spaceboy

Op grote hoogte

rnenator schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:23:
[...]

If it's stupid but it works, it isn't stupid.

We doen hetzelfde met de Eufy. De goedkoopste gekocht, vooral om te kijken of het wat was en of het werkte in ons huis. Maar ik ben nu een soort profeet voor dat ding, hoe heb ik ooit zonder kunnen leven...
Ah, jij als profeet weet misschien dan wel een issue wat ik nog wel heb met onze stofzuig-vriend... In de Eufy app ben ik heel regelmatig mijn devices kwijt. Dan kan ik 'm wel weer opnieuw koppelen, maar dat vind ik wel een gedoe. Zoveel gebruik ik die app eigenlijk niet (ik gebruik zelfs de afstandbediening amper), maar toch een beetje storend. Heb jij dit ook?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 16:39

Garyu

WW

Gwaihir schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:19:
@Garyu @spaceboy Dit stemt niet helemaal overeen met mijn observaties. Heb één deur (de hal) altijd dicht zitten, maar hij gaat 't wel proberen als ik room cleaning vraagt. Probeert dan helaas fanatieker door de ruit naast de deur te komen, dan door de deur zelf. Dus 't gaat niet altijd helemaal goed..

Meestal 't scenario andersom: zet 'm los in die gesloten ruimte en hij kan dus niet terug naar dock. Vraag je 'm dat, dan haakt hij gelijk af. Vraag je eerst een clean - hoeft echt maar seconden aan te staan - dan doet hij daarna een uitgebreidere heroriëntatie en gaat - na enig voorzichtig zoeken tot hij door de opening is - wel naar 't dock terug. Houdt ik de deur open terwijl hij nét klaar is, dan accepteert hij die open deur ook, ook al heeft hij dus vrijwel net langs de dichte deur gezogen.

Deur herkenning (als 'n soms open, soms dicht ding dus) zou geen gekke toevoeging zijn trouwens!
Misschien een andere Firmware versie dan, I don't know. Het algoritme is de afgelopen anderhalf jaar dat ik de s5 nu heb wel al één paar keer aangepast.

Anyway, nog een update van de support afdeling:
Hey Garyu,

You do not need to keep all the doors open. It is just the case that if doors are shown closed in the app (there's a wall through the doorway), and you want the robot to recognize that it is open when it gets close to it then you will have to use Full cleaning rather than room or zone cleaning. We do have people bring up this kind of trouble fairly regularly, so rest assured we are thinking of ways to improve how this works.
Dat lijkt me in ieder geval goed nieuws :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Bestaat er een Eufy app? Die ga ik eens opzoeken.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:09:
Misschien een andere Firmware versie dan, I don't know. Het algoritme is de afgelopen anderhalf jaar dat ik de s5 nu heb wel al één paar keer aangepast.
Heb voor zover ik weet de laatste firmware; al enkele upgrades via de app aangenomen.
Anyway, nog een update van de support afdeling:
Zie ook wat ze daar zeggen over 'full cleaning'. Kennelijk reset dat wat dingen intern.

Je kunt dus met pin & go nabij de deur rijden, full cleaning aanzetten voor slechts een paar seconden, en dan werkt je room-cleaning waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Via een pushbericht van de Ali app kwam ik deze stofzuiger tegen:
€ 369,43 51%OFF | Neatsvor S600 Robot Stofzuiger Laser Navigatie 4000Pa Automatische Stof Herstel Veegmachine Nat Wassen Tapijt Reiniger Voor Thuis
https://a.aliexpress.com/_msN18DZ

Deze S600 heeft een huisje waar hij zijn stofbak in leegt. Iets duurder dan een S5 Max. Ik dacht eerst dat hij niet kon dweilen, maar dat kan hij dus wel. Vandaar de vergelijking met de S5 Max.

Ook vond ik een winkel voor de nieuwe Roborock S7: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ hij kost met kortingsbonnen €504,- dat is dan zonder stofafzuiging, die komt later in 2021. Op de pagina vind je ook een handige vergelijking tussen de S5 max, S6 en S7.

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 11-03-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
Binnetie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:02:
Via een pushbericht van de Ali app kwam ik deze stofzuiger tegen:
€ 369,43 51%OFF | Neatsvor S600 Robot Stofzuiger Laser Navigatie 4000Pa Automatische Stof Herstel Veegmachine Nat Wassen Tapijt Reiniger Voor Thuis
https://a.aliexpress.com/_msN18DZ

Deze S600 heeft een huisje waar hij zijn stofbak in leegt. Iets duurder dan een S5 Max. Ik dacht eerst dat hij niet kon dweilen, maar dat kan hij dus wel. Vandaar de vergelijking met de S5 Max.

Ook vond ik een winkel voor de nieuwe Roborock S7: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ hij kost met kortingsbonnen €504,- dat is dan zonder stofafzuiging, die komt later in 2021. Op de pagina vind je ook een handige vergelijking tussen de S5 max, S6 en S7.
Die S600 ziet er goed uit! ben benieuwd of het wat is, ik ben ook in de markt voor een stofzuiger voor 3/400, dan is met afzuiging helemaal luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08 20:24
Zijn er mensen die ervaring hebben met de verkoper BizWorld via Gshopper?

Zou de Roborock S5 Max willen kopen, ik kwam uit op onderstaande links als goedkoopste verkoper:

https://www.gshopper.com/...=5000010137&referrer=cart

350 euro + nog eens 12 euro korting = 338 euro.

Te vertrouwen? Of is sowieso alles via Gshopper te vertrouwen, heb geen ervaring met deze verkoopsite ...

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 22:31

Argarath

MasterBlaster

Psil schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:17:

Zou de Roborock S5 Max willen kopen, ik kwam uit op onderstaande links als goedkoopste verkoper:

Te vertrouwen? Of is sowieso alles via Gshopper te vertrouwen, heb geen ervaring met deze verkoopsite ...

Alvast bedankt,
Heb vorige week een S5 Max gekocht via gshopper. Wel geleverd door een ander bedrijf dan dat jij noemt (mijn bedrijf was uit Spanje blijkbaar). 350 incl verzendkosten. Binnen een week geleverd, in een keurige dubbele doos en met track n trace. Wel via PayPal afgerekend, dus dat was een stukje extra zekerheid.

Kortom, heel tevreden.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Volgens mij ben ik een bug tegen gekomen. Als ik de Roborock S5 max een specifieke room 3x laat dweilen dan respecteert hij de eerste keer de No Go zone, maar de 2de en 3de keer doet die dat niet. Interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 21:28

Leedbek

Luuk Luchtloper

Psil schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:17:

Alvast bedankt,
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met Gshopper, met name hoe het zit met garantie. Als je koopt via Gshopper, waar kun je dan terecht als er iets met het apparaat is?

Ik zie ook 3 landen staan waar ie vandaan kan komen: België, Spanje en Tsjechië. Is België dan de logische keuze?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:30
Leedbek schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met Gshopper, met name hoe het zit met garantie. Als je koopt via Gshopper, waar kun je dan terecht als er iets met het apparaat is?

Ik zie ook 3 landen staan waar ie vandaan kan komen: België, Spanje en Tsjechië. Is België dan de logische keuze?
Juridisch gezien is het zo dat het Nederlandse recht geldt bij een koop van Gshopper als zij zich met hun webshop specifiek richten op de nederlandse markt. Dus garantie voor de periode zolang als je mag verwachten dat een product mee zou moeten gaan. Ook moeten ze binnen 30 dagen leveren.

Of de praktijk ook zo is met Gshopper weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bongoarnhem op 14-03-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Bongoarnhem schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Juridisch gezien is het zo dat het Nederlandse recht geldt bij een koop van Gshopper als zij zich met hun webshop specifiek richten op de nederlandse markt. Dus 2 jaar garantie enz enz.

Of de praktijk ook zo is met Gshopper weet ik niet.
Ok, dat is dus een lichtelijk gokje. In hun FAQ staat wel:

Warranty Policy
CategoryRepair Period
Main products such as mobile phones, vacuum cleaner, etc1-2 years

Op Gshopper is de S5 Max met € 338 dik € 100 goedkoper dan Bol.com, en zelfs nog € 80 goedkoper dan Amazon, dus voor dat prijsverschil wil ik het er wel op wagen.

Nu ben ik alleen nog benieuwd welk land ik moet selecteren bij 'Ship from': Belgium, Spain of Czech Republic. Maakt dat nog uit?

Gaat om deze link die @Psil postte:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Leedbek schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Warranty Policy
CategoryRepair Period

Op Gshopper is de S5 Max met € 338 dik € 100 goedkoper dan Bol.com, en zelfs nog € 80 goedkoper dan Amazon, dus voor dat prijsverschil wil ik het er wel op wagen.

Nu ben ik alleen nog benieuwd welk land ik moet selecteren bij 'Ship from': Belgium, Spain of Czech Republic. Maakt dat nog uit?

Volgens mij doen de meeste mensen vanuit Spanje. Maar ze vallen alle 3 onder Europa, dus geen invoerheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:30
Ze richten zich op europa zou ik zeggen omdat ze vanuit europa verzenden en betalen in euro’s aanbieden. Dus dat gedeelte lijkt me helder. Ik zou op trustpilot id afgaan voor de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Binnetie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
[...]

https://www.ozbargain.com.au/node/574806?page=4#comment hier lees je over multi floors. De firmware zou maanden geleden al klaar zijn. Toen werd het december, toen januari. Je hebt het over februari? Waar heb je dit gelezen?
Hallo
Hier een bericht van een paar dagen terug op ozbargain.. But don't hold your breath !
https://www.ozbargain.com.au/comment/10199307/redir
Product RepGearbite on 11/03/2021 - 11:31
Did you mean firmware update. We have been told that new Firmware has been submited to mi home, hopefully approve around 2-3 weeks time.
Ik heb een sporadische probleem met mijn D9: side-brush beweegt niet meer en dan stopt het robot met "clean the side brush". Maar er is geen obstructies, geen haar..

Er is misschien een oplossing - komt niet van Dreame of van de reseller.
https://smartrobotreviews...sh-motor-not-working.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit nog even te kijken naar de Neatsvor X600. Deze is goedkoper geprijsd dan de Roborock S5 Max, helaas vind je er zo weinig over. Hij is ook bij Bol.com te vinden: https://www.bol.com/nl/p/...fzuiger/9300000013788648/

Neatsvor verkoopt 4 modellen zag ik op hun site. Het is alleen lastig om de onderlinge verschillen te zien op hun site: https://neatsvor.com/products/robot-vacuum-x600
De X600 pro heeft bijvoorbeeld 6000 Pa zuigkracht dat lijkt me best veel voor een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leedbek schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Warranty Policy
CategoryRepair Period

Ik bestelde de kruimeldief vanuit België, maar pakket kwam uit Duitsland. Dus denk niet dat die locatie wat zegt 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpbox schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Hallo
Hier een bericht van een paar dagen terug op ozbargain.. But don't hold your breath !
https://www.ozbargain.com.au/comment/10199307/redir

[...]

Ik heb een sporadische probleem met mijn D9: side-brush beweegt niet meer en dan stopt het robot met "clean the side brush". Maar er is geen obstructies, geen haar..

Er is misschien een oplossing - komt niet van Dreame of van de reseller.
https://smartrobotreviews...sh-motor-not-working.html
Dat is de reden dat ik nog niet besteld heb.
Eerst update: dan bestellen.
Hopelijk komt die gauw.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
ik zou graag de roborock kopen via pepper en dan vanuit spanje. heb dit nog nooit gedaan is dit betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
z0rk0l schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:16:
ik zou graag de roborock kopen via pepper en dan vanuit spanje. heb dit nog nooit gedaan is dit betrouwbaar?
Pepper is alleen maar een site waar ze de aanbiedingen verzamelen. Je komt dan via hun bij het artikel uit. En van daaruit bestel je via AliExpress bij de winkel.
Ik heb nog geen slechte ervaringen gehad met bestellen uit China. Maar dat is natuurlijk geen garantie. Als je een creditcard hebt dan ben je in elk geval beter beschermd. Via PayPal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
z0rk0l schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:16:
Mijn S5 Max kwam (met behulp van Pepper actiecodes) via Gshopper uit Spanje. Die deed er 9 dagen over om te worden afgeleverd. Het pakket was zeer goed verpakt, dat was een fijne geruststelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

ChrisML schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Mijn S5 Max kwam (met behulp van Pepper actiecodes) via Gshopper uit Spanje. Die deed er 9 dagen over om te worden afgeleverd. Het pakket was zeer goed verpakt, dat was een fijne geruststelling.
Ik heb mijn S5 Max afgelopen zondag via Gshopper besteld, vandaag is ie al aangekomen uit Spanje. Ik kreeg pas dinsdag een track&trace dus maakte me al een klein beetje zorgen, maar hij kwam heel netjes verpakt binnen dus absoluut tevreden!

Heb 'Robbie' net een eerste testrondje laten maken en tot nu toe ben ik onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
Heeft iemand ervaring met de Blaupunkt Bluebot XTREME BPK-VCBB1XTE ?
Zie deze bij bol.com staan voor 449 euro. Laser navigatie, TOF sensor, 230min accu, wasbare hela filters en een dweilfunctie. Moet zeggen dat het er op papier goed uitziet maar kan er op het internet nauwelijks iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren was de S5 Max 294 euro op Pepper, bij AliExpress. Zijn er nog mensen die hem daar besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:35:
Gisteren was de S5 Max 294 euro op Pepper, bij AliExpress. Zijn er nog mensen die hem daar besteld hebben?
Ik gok op betere deals rond mei-juli. Aangezien de S7 uit is een vol gepromoot wordt. Dus ik hoop dat dit het nieuwe budget model wordt van roborock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Ik gok op betere deals rond mei-juli. Aangezien de S7 uit is een vol gepromoot wordt. Dus ik hoop dat dit het nieuwe budget model wordt van roborock.
Vanaf morgen in de aanbieding inclusief paraplu.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002171726075.html

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 19-06 07:24
Mijn Roborock S5max is vervangen door Amazon (had een mopping issue). Maar kan ik mijn mappen van mijn oude Roborock overhevelen naar de nieuwe? Of moet die nieuwe weer zelf opnieuw de mappen maken?

Iemand die dit toevallig weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Xtince op 21-03-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 16:11
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Neato D7, maar mijn moeder wil heel graag een robot die ook dweilt.
Ga de Roborock S7 eens even in de gaten houden, wanneer hij een beetje fatsoenlijk verkrijgbaar wordt.

Volgens de specs enzv. ziet de S7 er heel intressante uit.
Komen die dingen ook een beetje snel beschikbaar op andere sites dan aliexpress?

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
skai21 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:28:
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Neato D7, maar mijn moeder wil heel graag een robot die ook dweilt.
Ga de Roborock S7 eens even in de gaten houden, wanneer hij een beetje fatsoenlijk verkrijgbaar wordt.

Volgens de specs enzv. ziet de S7 er heel intressante uit.
Komen die dingen ook een beetje snel beschikbaar op andere sites dan aliexpress?
Officieel komt hij 24 maart uit. Uiteindelijk zal hij wel bij meerdere winkels te koop zijn, maar is afhankelijk of deze winkels de S7 opnemen in hun assortiment. Daar is nu niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 16:11
Binnetie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Officieel komt hij 24 maart uit. Uiteindelijk zal hij wel bij meerdere winkels te koop zijn, maar is afhankelijk of deze winkels de S7 opnemen in hun assortiment. Daar is nu niets zinnigs over te zeggen.
Ik heb niet echt ervaring met Roborock en de beschikbaarheid van dat spul. Tevens ook niet met bestelling van >€100 bij Ali :P vandaar.
Zou het wel zuur vinden als ik mijn moeder voor 500 een S7 laat kopen op Ali en het is doffe ellende.
Ik wacht braaf even af tot de 24ste / volgende week om het eens te volgen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1 ... 88 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.