Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste
Acties:
  • 818.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SubSense
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-06 09:09

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Zo, eindelijk, vandaag komt DHL. Heeft 7 dagen geduurd bij Gshopper (s5 Max)

• Canifchaos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-06 09:36
quizzical schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Erg vreemd, mijn S5 Max is een week geleden toegekomen en de meegeleverde dweil is overal even dik. Maar in online reviews zie ik inderdaad dat de dweil dikker is in het midden.
Ik heb de mijne hier besteld: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.400d4c4dSNcKEc

Ofwel leveren ze dus tegenwoordig een andere dweil mee, ofwel heb ik een namaakversie (dat zou verklaren waarom ik regelmatig last heb van een bumper error).
Onze S6 MaxV is ook geleverd met een dweil die overal even breed is. Ik dacht gelezen te hebben dat dat gewoon het nieuwe model was dus waarschijnlijk leveren ze die nu standaard mee.

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:52
Canifchaos schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Onze S6 MaxV is ook geleverd met een dweil die overal even breed is.
Idem hier.

• quizzical
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-06 23:11
Canifchaos schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Onze S6 MaxV is ook geleverd met een dweil die overal even breed is. Ik dacht gelezen te hebben dat dat gewoon het nieuwe model was dus waarschijnlijk leveren ze die nu standaard mee.
Ja over de S6 MaxV had ik dat inderdaad ook gelezen. Maar die heeft denk ik altijd al deze bredere dweil.
De S5 Max zie ik in alle reviews met de andere dweil. Maar meest logische verklaring lijkt me dus dat ze ook voor de S5 Max deze nieuwe dweil zijn gaan meeleveren.

• pnoob
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:02
quizzical schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Ja over de S6 MaxV had ik dat inderdaad ook gelezen. Maar die heeft denk ik altijd al deze bredere dweil.
De S5 Max zie ik in alle reviews met de andere dweil. Maar meest logische verklaring lijkt me dus dat ze ook voor de S5 Max deze nieuwe dweil zijn gaan meeleveren.
Ja, bij mijn S5 Max zat ook een brede dweil, besteld bij Tookfun via Ali op 11-11-2020. Dus ik weet niet 100% zeker of het origineel is, ziet er wel origineel uit allemaal.

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 19:44
coelho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:18:
[...]

De dweilen op Amazon zijn hetzelfde als de originele, met zo'n baan in het midden. De dweilen op Ali zijn overal even dik. Voordeel: Een breder stuk wordt geraakt en omdat je stofzuiger in overlappende banen beweegt, wordt elk stuk vloer minimaal 2x geraakt. Ik heb zelf met een hond hier een pakket van 12 dweilen gekocht. Er gaat minimaal 1x per dag een nieuwe op, afhankelijk van hoe vies het is.
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon bestellen via mijn tweede link (Aliexpress)?

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Zo, vandaag onze verse Roborock s5 max aan het werk gezet, helemaal blij mee.
Maar als Tweaker wil ik natuurlijk de stemmen veranderen. Dus met veel moeite het Token achterhaald, blijkt dat de s5 max niet wordt ondersteund....

Lijkt erop dat de nieuwe versies encrypted zijn, of heeft iemand hier wel succes mee gehad?

[Voor 8% gewijzigd door SubSense op 10-02-2021 22:16]

• pc01
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:25
Kun je de S5 max via google assistent ook naar een concrete ruimte sturen? Ik heb de roborock app gekoppeld en het lukt me hem te starten via het commando hey Google start vacuuming. Een concrete ruimte lukt me niet.

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:57
pc01 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:59:
Kun je de S5 max via google assistent ook naar een concrete ruimte sturen? Ik heb de roborock app gekoppeld en het lukt me hem te starten via het commando hey Google start vacuuming. Een concrete ruimte lukt me niet.
Beste PC01

Eerst elke ruimte een naam geven.
Ik zelf heb een Roborock S5 Max beneden en ook op de de eerste verdieping.
De hebben de naam "beneden en boven".
Ik start bijvoorbeeld op met Oke Google "Beneden clean keuken" en dat werkt perfect.
Voor boven start ik op met Oke Google "Boven clean grootte slaapkamer".

Succes met deze info :) .

• pc01
@alteaxl dank ! er zit wat beweging in; maar ik krijg vaak als eerste reactie "sorry ik kan roborock niet bereiken"; waarna hij het kennelijk blijft proberen want na een minuut of zo start de robot alsnog.

Herken je dit ? de wifi dekking lijkt ok op die plek & met de app van roborock zelf heb ik nooit problemen

• martijn22222
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:35
Ben er vandaag achter gekomen hóe no-mop zone precies werkt. Ik dacht dat ie dan alleen stopt met nieuw water toevoer. Voor de geinteresseerden die dit ook nog niet wisten:

Indien je een vloerkleed op 'no mop' zet, dan slaat de Roborock dit over totdat je de mop er handmatig afklikt. Als je hem dan nog een ronde laat doen, zal hij wél dat vloerkleed meepakken maar wordt dat vloerkleed niet vies door de mop aangezien die er dan niet meer onder zit.

[Voor 4% gewijzigd door martijn22222 op 12-02-2021 13:04]

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:27

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

martijn22222 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:03:
Ben er vandaag achter gekomen hóe no-mop zone precies werkt. Ik dacht dat ie dan alleen stopt met nieuw water toevoer. Voor de geinteresseerden die dit ook nog niet wisten:

Indien je een vloerkleed op 'no mop' zet, dan slaat de Roborock dit over totdat je de mop er handmatig afklikt. Als je hem dan nog een ronde laat doen, zal hij wél dat vloerkleed meepakken maar wordt dat vloerkleed niet vies door de mop aangezien die er dan niet meer onder zit.
Lijkt mij toch ook de enigste logische manier van werken? Die (vuile) dweil blijft gewoon over de grond slepen ongeacht of er nu water of niet bij komt. De nieuwe S7 tilt de dweil een klein stukje op dus die zou bij no mop zones de dweil gewoon op kunnen tillen. Ook al voorzie ik daar ook wel wat problemen met een wat hoger soort tapijt.

Avatar does not reflect reality. *much*

• pc01

Net een geluks moment gehad met mijn s5max. Storingsmonteur was hier voor de verwarming. Heel fijn, maar hele gang onder modder en vieze voetstappen. Dat heeft de s5max toch vrij snel weggedweild en opgezogen 😀

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Hier de mob functie vandaag uitgeprobeerd, werkt super. En aangezien ik toch de hele dag vrij en thuis was heeft hij 3 of 4 keer alle kamers gedaan. Ik doe er wel warm water in (niet heet) en ik maak de dweil tussendoor schoon. Dan laat ik wat schoonmaakmiddel (Dreft) op de dweil zitten en dan is het resultaat nog beter. Doe geen schoonmaakmiddel in de tank. Ik heb het enkel een beetje op de dweil laten zitten.

Deze s5 max blijft me inderdaad verbazen. Ik dacht eerste dat het echt een gadget zou zijn, maar hij doet zijn werk erg goed. Ik denk dat ik nog maar zelden echt hoef te stofzuigen.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:51
De S5 max is weer in de aanbieding op Aliexpress: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-186037 de opgegeven coupon geeft direct 10 euro korting.

• CallmeGod
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-05 10:49
Net de Roborock S5 besteld voor €337 verzonden vanuit Spanje. Heeft iemand een link waar ik extra parts en dweilen kan kopen?

Ik zie heel veel neppe artikelen, en vraag me af als ze net zo goed zijn als de orginele?

• pc01
@CallmeGod

Ik heb deze extra dweilen besteld (zouden origineel moeten zijn)
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.54774c4dpoxxap

en deze reserve onderdelen (ik denk nepperds maar ze hebben goeie reviews)

Ze zijn nog onderweg; dus kan er verder niks zinnings over zeggen ;)

• CallmeGod
pc01 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:29:
@CallmeGod

Ik heb deze extra dweilen besteld (zouden origineel moeten zijn)

en deze reserve onderdelen (ik denk nepperds maar ze hebben goeie reviews)

Ze zijn nog onderweg; dus kan er verder niks zinnings over zeggen ;)
Bedankt ga de gok ook maar wagen!

• CallmeGod
CallmeGod schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:44:
[...]

Bedankt ga de gok ook maar wagen!
De dweilen maar deze proberen scheeld wat in de prijs. Kwaliteit moet me zien.

€ 3,80 60%OFF | Verbeterde Versie Cleaner Robot Mop Doeken Rags Voor Xiaomi Roborock S5 Max S6 Pure S6 Maxv S5 S51 S50 S55 xiaowa E25 E35
https://a.aliexpress.com/_vN6Kwr

• jewepe
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 14:59
Wyze heeft onlangs een robotstofzuiger uitgebracht. Volgens onderstaande review presteert de Wyze Robot Vacuum vergelijkbaar met de Roborock S4. De prijs is 250 USD (pre-order: 199 USD). Dat is beduidend minder dan de S4.

YouTube: WYZE Robot Vacuum Review - This Will Shake Things Up!

Er zijn nog weinig reviews en de waarderingen zijn wisselend. Het is nog wat vroeg omdat waarschijnlijk alleen de pre-order batch is verspreid en nieuwe bestellingen nog niet gedaan kunnen worden, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:55
rutger465 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:49:
iemand ervaringen met de Roomba 974? ik kom dit type niet in het topic tegen, hij is nu in de aanbieding bij Ibood.

Ik zit zelf te kijken om de S5 max te kopen, maar deze is dezelfde prijsrange :)
In vergelijking met mijn originele Xiaomi Roborock: de Roomba 974 zuigt veel beter, vooral op stof en tapijt. Hij is langzamer en mist de lichtvoetigheid van de Xiaomi. Die laatste was beter in omgaan met stoelpoten. De Roomba is stiller dan de Xiaomi. De extra features van de Xiaomi via de app zijn onovertroffen.

Conclusie: ik wil een robot die elke dag een rondje rijdt en stofzuigt. Dat doet de Roomba 974 perfect. van de extra features van Xiaomi mis ik eigenlijk alleen de spot cleaning.

• Binnetie
jewepe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 02:13:
Wyze heeft onlangs een robotstofzuiger uitgebracht. Volgens onderstaande review presteert de Wyze Robot Vacuum vergelijkbaar met de Roborock S4. De prijs is 250 USD (pre-order: 199 USD). Dat is beduidend minder dan de S4.

YouTube: WYZE Robot Vacuum Review - This Will Shake Things Up!

Er zijn nog weinig reviews en de waarderingen zijn wisselend. Het is nog wat vroeg omdat waarschijnlijk alleen de pre-order batch is verspreid en nieuwe bestellingen nog niet gedaan kunnen worden, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Interessant model. Hij doet nauwelijks onder van de S4.

Hier een filmpje van iemand die hem na een maand nog even reviewd:

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

hostje schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:56:
[...]

Heb ik inderdaad ook gedaan, maar ik krijg steeds de melding 'kan de instelling niet updaten, controleer je verbinding'. Zodra hij het Roborock account wil linken.
Hier nu ook hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, ook het unlinken van het Roborock account in Google. Niets werkt......

• pc01
Ik heb afgelopen weekend contact gehad met roborock support ivm geen verbinding in google home. Uiteindelijk is het opgelost door een server reboot aan hun zijde (althans dat gaf de support aan na een aantal mails).

Toen werkte het inderdaad weer voor mij; nu een paar dagen later zie ik ook weer geen verbinding. Ik vermoed dat het afwachten is totdat roborock zelf weer actie onderneemt.

[Voor 4% gewijzigd door pc01 op 17-02-2021 18:30]

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

@pc01 Thanks, maar ik geloof niet dat Xiaomi eventjes een server een trap geeft als iets niet werkt. Zou inderdaad een zoethoudertje kunnen zijn. We wachten even af. Kan ook de Google Home Sync zijn hoor. Wellicht dat het morgen weer werkt.

Edit, hier kan je het account unlinken:
https://myaccount.google.com/accountlinking

[Voor 15% gewijzigd door SubSense op 17-02-2021 19:28]

• InterCC
Hmm, ik had vorige week ook een probleem via Alexa en ik heb gewoon even opnieuw moeten inloggen in de roborock skill van Alexa en nu werkt het weer.

• pc01
SubSense schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:27:
@pc01 Thanks, maar ik geloof niet dat Xiaomi eventjes een server een trap geeft als iets niet werkt. Zou inderdaad een zoethoudertje kunnen zijn. We wachten even af. Kan ook de Google Home Sync zijn hoor. Wellicht dat het morgen weer werkt.

Edit, hier kan je het account unlinken:
https://myaccount.google.com/accountlinking
Tsja: "Hi,

We have reboot our sever and according to many customers feedback, they could reconnect. Would you pls relink or reboot the robot by taking it off the dock and long holding the power button to see if it works? "

Dat is dus van afgelopen weekend toen het ook niet werkte.

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Meerdere hadden dus klachten, dan snap ik het wel. Maar thanks voor je info. We wachten geduldig af.

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:12

DropjesLover

Dit dus ->

Wij hebben nu bijna 10 maanden een S5 max rondrijden, maakt elke nacht een rondje.
Wel een paar dingen...
  • Hij is merkbaar luider aan het worden
  • Er zit een ratel in, die ik alleen kan herleiden naar de lidar-dome. Geluid en frequentie is constant, ongeacht welke richting en hoe hard hij rijdt. de makkelijke onderdelen (borstels, zwenkwieltje) heb ik al los gehad.
  • We hebben 2 verdiepingen. Eerst kon je de verdieping selecteren in het hoofdscherm, maar nu kan ik alleen een andere verdieping doen door bij saved maps de juiste map "restore" te doen, en dan wordt die map geslecteerd. Vergeet ik echter de map weer terug te zetten naar de geprogrammeerde map (begane grond) dan doet ie helemaal niks die nacht...
Herkent iemand dit?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Anoniem: 224360

Kan het online niet vinden, dat bevestigt misschien mijn vermoeden.

Heb hier een originele mi robot vacuum v1 denk ik nog. In 2018 aangeschaft, tijdje niks gedaan vanwege een tijdelijke woning.

Nu in de nieuwe woning wil ik enkel een zone iedere nacht laten zuigen, alleen krijg ik in de app niet voor elkaar om een schedule met een zone te combineren. Ik kan enkel bij een zone cleaned up 1, 2 of 3x selecteren.

Gaat dit simpelweg niet bij dit oudere model? Of mis ik een instelling ergens?

• ChrisML
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 15:59
DropjesLover schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:47:
Wij hebben nu bijna 10 maanden een S5 max rondrijden, maakt elke nacht een rondje.
Wel een paar dingen...
  • Hij is merkbaar luider aan het worden
  • Er zit een ratel in, die ik alleen kan herleiden naar de lidar-dome. Geluid en frequentie is constant, ongeacht welke richting en hoe hard hij rijdt. de makkelijke onderdelen (borstels, zwenkwieltje) heb ik al los gehad.
  • We hebben 2 verdiepingen. Eerst kon je de verdieping selecteren in het hoofdscherm, maar nu kan ik alleen een andere verdieping doen door bij saved maps de juiste map "restore" te doen, en dan wordt die map geslecteerd. Vergeet ik echter de map weer terug te zetten naar de geprogrammeerde map (begane grond) dan doet ie helemaal niks die nacht...
Herkent iemand dit?
Hier rijdt de S5 Max inmiddels een jaar, ik herken alleen het laatste punt, maar zo'n ramp vind ik dat niet. Maar een map restore-en is geen verbetering ten opzichte van de selectie uit het hoofdscherm! Ik heb wel het idee dat het herpositioneren daardoor sneller gaat.

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:05
Roidme eve plus gekocht bij amazon, hieronder mijn eerste gedachten.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze vandaag voor de eerste keer laten rondrijden en stofzuigen. Ziet er veelbelovend uit alhoewel ik enkel kan vergelijken met de S5 max.

Pluspunten:
Iets stiller in dezelfde settings
Dweilen kan in een Y vorm.
Heeft een opvangbak wat makkelijk is aangezien deze iedere dag gaat stofzuigen op ons 2de verblijf.
Prijs, bijna niks meer betaald dan mijn S5 max ongeveer een jaar geleden.

Nadelen:
Rijd toch iets meer tegen objecten heb ik het gevoel => dit kan mijn gevoel zijn want de setting is helemaal anders.
Doet er even lang over voor 20m² minder.
Onderdelen zullen moeilijker te verkrijgen zijn.

Nog niet getest, dweilfunctie.

[Voor 4% gewijzigd door Schumi_wk op 19-02-2021 20:26]

• LeBrun
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-06 13:38
Binnetie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:13:
De S5 max is weer in de aanbieding op Aliexpress: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-186037 de opgegeven coupon geeft direct 10 euro korting.
Dank voor de tip! Geen risico op namaak hier? Ik koop hem maar voor de zekerheid met mijn creditcard..

• j0ch3m1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 27-05 15:25
Hi,

Mijn bestelling is nog niet aangekomen, meer mensen hier last van? Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie de Roborock hadden ontvangen via Gshopper?

FORZAM schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:56:
Ik sta nu op het punt om een S5 Max te bestellen (Gezinsuitbreiding op komst, dus die kleine taakjes die niet veel werk zijn maar toch steeds moeten gebeuren deels uit handen geven zal toch aangenaam zijn.)

Via Pepper kwam ik op volgende aanbieding via Gshopper:
https://nl.pepper.com/aan...-verzending-uit-de-183173

Daar is echter de zwarte versie niet meer beschikbaar.

Ook via Gshopper kom ik dan ook bij deze versie, ook een S5 MAX, maar een "European Version":
https://www.gshopper.com/...0003798?sscid=11k5_r72d0&
Met deze kortingscode:F5EB5A9DF9
komen ze beiden op €329 met verzending uit EU.

Zijn er hardware/softwareverschillen die er toe doen tussen deze twee versies?
(Ik wil een zwarte, maar niet ten kost van prijs/functionaliteit.)
Hi,

Hebben meer mensen last van een langere levertijd

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Duurde bij mij 7 dagen via Gshopper.
@j0ch3m1 Maar er staat toch duidelijk dat deze schade had? Ik adviseer je om even contact op te nemen met Gshopper.

[Voor 62% gewijzigd door SubSense op 20-02-2021 12:56]

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
@j0ch3m1 Klinkt eigenlijk best netjes van DHL. Stuk fijnere gang van zaken dan dat jij wat stukjes ontvangt en dan de discussie nog moet zien te openen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Hmm heb een firmware update voor de S6 MaxV maar die blijft steeds steken op 0% download. App opnieuw starten, Roborock uit en aanzetten heeft niet geholpen. Iemand nog ideeën?

[Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2021 17:27]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Gwaihir
  • Niet online
@Phusebox Heb je wel sterk 2.4Ghz signaal nabij het dock? Heb 't hier (S5 Max) ook al een paar keer opnieuw mogen proberen en aangenomen dat 't aan gebrekkige WiFi bij de dock ligt. (Wel succes uiteindelijk.)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Gwaihir schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:23:
@Phusebox Heb je wel sterk 2.4Ghz signaal nabij het dock? Heb 't hier (S5 Max) ook al een paar keer opnieuw mogen proberen en aangenomen dat 't aan gebrekkige WiFi bij de dock ligt. (Wel succes uiteindelijk.)
Overal in huis meer dan voldoende dekking, mesh netwerk.

Maar zal eens proberen te verplaatsen maar de S51 had nooit problemen op dezelfde plek.

[Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2021 19:29]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• josse74
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-05 11:19
Binnetie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:13:
Ik ben vorige week ingegaan op deze aanbieding, maar nog weinig beweging in gekomen : nog niet verstuurd.
Hopelijk komt het in orde.

• pc01
vraagje: hoe gedraagt de s5max zich precies bij meerdere verdiepingen ? Ik begrijp dat hij zonder basisstation kan starten op een andere verdieping. Maar de juiste kaart ziet hij niet ? Hij werkt dan wel maar heeft geen virutal boundaries ? En tekent iedere keer een nieuwe kaart ? Daardoor minder efficient ?

(de kaart moet matig worden gerestored las ik ergens; dat gaat buiten ik zelf natuurlijk nooit iemand in de familie doen ;)

• Theetjuh
  • Laatst online: 20:53
Nee hoor meerdere verdiepingen gaat prima, hij doet eerst een oriëntatie en ziet dat hij op X verdieping is en laadt die kaart.

• pc01
top; dan wordt dat hem ook voor mijn ouders :)

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:59
pc01 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:34:
top; dan wordt dat hem ook voor mijn ouders :)
Waar ga je deze bestellen, bij de Nederlandse winkels of goedkoper bij de buitenlandse shops ?

Ik twijfel hier namelijk nogal over. Of de korting bij obscure webshops het waard is om het stukje zekerheid/garantie/etc. te verliezen.

• pc01
@Diagonaal ik heb voor mezelf de s5 max bij gshopper besteld; dat is helemaal prima gegaan (ik dacht voor 329). Voor mijn ouders ga ik voor de s4 max (geen dweil nodig); die bestel ik bij amazon voor 366. Is iets duurder & zou eigenlijk goedkoper dan de s5 max moeten zijn; maar vind de garantie daar iets betrouwbaarder voor hun.

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
OMX2000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 03:59:
We hebben nu bijna een jaar de 360 S6 stofzuigert. En ding doet zijn werk nog. Valt me wel op dat ie regelmatig de verbinding met wifi kwijt is. En het laden lijkt soms niet goed te gaan. Daar heb ik nog geen goede verklaring voor.
Ik heb ook een 360 S6 die het prima doet, behalve dat inderdaad de wifi af en toe wegvalt. Nu ben ik met een Wifi sniffer erachter gekomen dat de S6 een access point aanmaakt met een hidden SSID. Dit access point heeft vrijwel hetzelfde Mac-adres als de S6 client en heeft als vendor-ID 'Shenzen'. Het 2,4Ghz kanaal van het access point is hetzelfde als mijn router en als ik het kanaal verander in de router, verandert het kanaal mee van het S6 accesspoint. Niet zo gek dus dat dit interferentie geeft op de Wifi.
Dat access point is volgens mij alleen bedoelt om bij installatie de S6 te kunnen pairen met de app. Maar het blijft dus ook bestaan na pairing. Als ik de S6 uitschakel verdwijnt het accesspoint ook, dus weet ik zeker dat het van de S6 komt.

Zijn er bezitters van de 360 S6 die dit kunnen bevestigen? Ik heb al een mailtje naar de support afdeling van 360 gestuurd met een bugreport. Hopelijk wordt dit opgelost in een firmwareupdate.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:36

spaceboy

op grote hoogte

Ik heb dit weekend deze stofzuiger besteld: Sanbo D503 Pro.

https://www.bol.com/nl/p/...ilrobot/9200000132901824/

Het typische is: hij krijgt bij bol.com best heel goede reviews en (voor ons belangrijk): hij is heel laag zodat hij onder de bank en bed kan. Maar, ik zoek er nu op en er is op internet NIETS over te vinden. Geen support pagina, geen handleiding, geen website, geen andere verkooppunten. Alleen bol.com.

Weet iemand meer over dit ding, of hebben we een kat in de zak gekocht? (lekker op tijd ben ik weer met dit onderzoek)

succes is een keuze

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Ik denk dat dit een rebrand is van een ander merk. Mijn advies; niet kopen.
En kijk niet enkel naar de hoogte van de stofzuiger. De Roborock s5 max kan ook onder onze bank. Maar dat doet hij niet omdat zijn sensors dan in de war raken.

Edit, je hebt hem al gekocht zie ik. Ik hoop dat het meevalt.

Edit2: De reviews:
"Na een lang onderzoek naar een robotstofzuiger hebben we uitijndelijk besloten om deze te kopen. Na het vergelijken van alle productspecificaties van verschillende robot stofzuigers leek dit ons veruit de beste koop".

Leuk, maar ook ik vind niets over dit ding. Fijn vergelijken dan |:(

[Voor 46% gewijzigd door SubSense op 22-02-2021 17:56]

• Binnetie
Een impulsaankoop kun je gewoon annuleren bij Bol.com en andere retourneren.

• InterCC
spaceboy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:23:
Ik heb dit weekend deze stofzuiger besteld: Sanbo D503 Pro.

https://www.bol.com/nl/p/...ilrobot/9200000132901824/

Het typische is: hij krijgt bij bol.com best heel goede reviews en (voor ons belangrijk): hij is heel laag zodat hij onder de bank en bed kan. Maar, ik zoek er nu op en er is op internet NIETS over te vinden. Geen support pagina, geen handleiding, geen website, geen andere verkooppunten. Alleen bol.com.

Weet iemand meer over dit ding, of hebben we een kat in de zak gekocht? (lekker op tijd ben ik weer met dit onderzoek)
Ik zou 'm annuleren. Dit is een Robotstofzuiger van de vorige generatie. Zie ook de "willekeurige" patronen die het schijnbaar trekt. Dit is best wat geld voor een oudere 'rebrand' (zoals al opgemerkt, want dat is het waarschijnlijk).

• tweakhr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-06 17:28
connos schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb ook een 360 S6 die het prima doet, behalve dat inderdaad de wifi af en toe wegvalt. Nu ben ik met een Wifi sniffer erachter gekomen dat de S6 een access point aanmaakt met een hidden SSID. Dit access point heeft vrijwel hetzelfde Mac-adres als de S6 client en heeft als vendor-ID 'Shenzen'. Het 2,4Ghz kanaal van het access point is hetzelfde als mijn router en als ik het kanaal verander in de router, verandert het kanaal mee van het S6 accesspoint. Niet zo gek dus dat dit interferentie geeft op de Wifi.
Dat access point is volgens mij alleen bedoelt om bij installatie de S6 te kunnen pairen met de app. Maar het blijft dus ook bestaan na pairing. Als ik de S6 uitschakel verdwijnt het accesspoint ook, dus weet ik zeker dat het van de S6 komt.

Zijn er bezitters van de 360 S6 die dit kunnen bevestigen? Ik heb al een mailtje naar de support afdeling van 360 gestuurd met een bugreport. Hopelijk wordt dit opgelost in een firmwareupdate.
Wat veel van dit soort apparaten doen is als ze verbinding met netwerk kwijt raken een eigen SSID in de lucht brengen waaover ze met een app (of soms zelfs webbrowser) kunnen worden geconfigureerd. Het kan dus gevolg zijn van het verbindingsprobleem. Ik heb ook het idee dat mijn 360 S6 soms ook niet bereikbaar is, omdat de LED van blauw naar roze gaat voor een tijdje. De afgelopen weken heb ik met smokeping mijn beide stofzuigers in de gaten gehouden en ik zie daar geen serieuze onderbrekingen in ping-antwoorden (meerdere minuten moet zichtbaar zijn, dus het lijkt minder te zijn). Zie ook geen aanwijzingen voor dat extra SSID (zou ik in de logs van mijn wireless moeten zien als interfering AP). App werkt soms wel traag met update status en plattegronden, maar meestal druk ik gewoon op de startknop op het apparaat. Heb dus geen data die je verhaal bevestigt, maar helemaal lekker voelt het ook niet.

Zie wel dit: Valid Client Not Using Encryption: An AP detected an unencrypted frame between a valid client (b2:59:47:xx) and access point. Weet niet of dat er misschien mee te maken heeft.

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

InterCC schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:14:
[...]

Ik zou 'm annuleren. Dit is een Robotstofzuiger van de vorige generatie. Zie ook de "willekeurige" patronen die het schijnbaar trekt. Dit is best wat geld voor een oudere 'rebrand' (zoals al opgemerkt, want dat is het waarschijnlijk).
Helemaal mee eens. Heb hem een uur een kans gegeven. Kutding. Echt. Waardeloze app (dubieuze apk). Wifi doet het niet. Stofzuiger komt vast te zitten. Etc. Adios.

succes is een keuze

• Dalim
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-05 21:14
spaceboy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Helemaal mee eens. Heb hem een uur een kans gegeven. Kutding. Echt. Waardeloze app (dubieuze apk). Wifi doet het niet. Stofzuiger komt vast te zitten. Etc. Adios.
Wel apart dat een dergelijk apparaat die nergens anders online te vinden is in 2 maanden tijd al 26 "reviews" heeft op bol.com.... Ik had echt beter verwacht van Bol. Onwaarschijnlijk dat er ook maar één echte review bij zit.

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

Dalim schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Wel apart dat een dergelijk apparaat die nergens anders online te vinden is in 2 maanden tijd al 26 "reviews" heeft op bol.com.... Ik had echt beter verwacht van Bol. Onwaarschijnlijk dat er ook maar één echte review bij zit.
Heel erg waar.

succes is een keuze

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

@spaceboy Schrijf een "opbouwende" review, eens kijken hoe lang die blijft bestaan. Jammer van die nep reviews. Ik had beter verwacht van Bol.

• Binnetie
Ik dacht hetzelfde. Allemaal 5 sterren voor een apparaat welke nergens anders te vinden is. Dat klopt van geen kant.

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

SubSense schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:19:
@spaceboy Schrijf een "opbouwende" review, eens kijken hoe lang die blijft bestaan. Jammer van die nep reviews. Ik had beter verwacht van Bol.
Heb ik gedaan. Ben benieuwd of hij ook echt op de site gaat verschijnen. Dat gaat kennelijk niet direct. Vind het wel schandalig en erg unlike-Bol.

succes is een keuze

• InterCC
spaceboy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:34:
[...]

Heb ik gedaan. Ben benieuwd of hij ook echt op de site gaat verschijnen. Dat gaat kennelijk niet direct. Vind het wel schandalig en erg unlike-Bol.
Misschien dat als de review verschenen is dat we het ratingsysteem van Bol met wat mensen kunnen helpen door de reviews te corrigeren ipv nu 5 thumbs up bij sommige nep reviews.

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

InterCC schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Misschien dat als de review verschenen is dat we het ratingsysteem van Bol met wat mensen kunnen helpen door de reviews te corrigeren ipv nu 5 thumbs up bij sommige nep reviews.
Ik heb net al contact opgenomen met de klantenservice van bol.com en zij zouden dit gaan uitzoeken en terugkoppelen aan mij. Kan me voorstellen dat deze externe leverancier wel even op z'n kloten krijgt. Vind het vooral belangrijk dat niet nog meer mensen hierin trappen.

succes is een keuze

• Owios
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:25
spaceboy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb net al contact opgenomen met de klantenservice van bol.com en zij zouden dit gaan uitzoeken en terugkoppelen aan mij. Kan me voorstellen dat deze externe leverancier wel even op z'n kloten krijgt. Vind het vooral belangrijk dat niet nog meer mensen hierin trappen.
Denk dat ze er weinig mee gaan doen. Er zijn ook genoeg externe leveranciers die Action producten voor 5x zoveel verkopen via bol.com en die hebben ook goede reviews. Daarom ben ik altijd extra voorzichtig met externe leveranciers en lees ik de reviews met een korrel zout.

• InterCC
Owios schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Denk dat ze er weinig mee gaan doen. Er zijn ook genoeg externe leveranciers die Action producten voor 5x zoveel verkopen via bol.com en die hebben ook goede reviews. Daarom ben ik altijd extra voorzichtig met externe leveranciers en lees ik de reviews met een korrel zout.
Dat is wel wat anders toch? Dan is de inhoudelijke productbeoordeling wel eerlijk, want dat klopt gewoon. Nu lijken reviews een matig product goed te praten.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Pierre

Van nature lui!

Het enige wat ik soms koop bij Bol zijn ebooks, verder koop ik dat soort dingen niet bij Bol.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Owios schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Ja, echt, Deze kosten bij de Action 46 cent, bij Bol dus 6 Euro. Schandalig.
(Nu weer on-topic) ;)

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

SubSense schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:53:
Ik denk dat dit een rebrand is van een ander merk. Mijn advies; niet kopen.
En kijk niet enkel naar de hoogte van de stofzuiger. De Roborock s5 max kan ook onder onze bank. Maar dat doet hij niet omdat zijn sensors dan in de war raken.

Edit, je hebt hem al gekocht zie ik. Ik hoop dat het meevalt.

Edit2: De reviews:
"Na een lang onderzoek naar een robotstofzuiger hebben we uitijndelijk besloten om deze te kopen. Na het vergelijken van alle productspecificaties van verschillende robot stofzuigers leek dit ons veruit de beste koop".

Leuk, maar ook ik vind niets over dit ding. Fijn vergelijken dan |:(
Ik heb zojuist 2 dingen gedaan:
1. Die superslechte "Sanbo" (inderdaad heel waarschijnlijk een rebrand van een oud baggermodel) naar het postkantoor teruggebracht.
2. De Roborock S5 Max besteld.

Wel weer bij bol.com, maar dit keer is het van bol.com zelf en ik ben wél gecharmeerd van het retourproces daar. Gratis aanmelden en versturen zonder iets te moeten printen. Prima zo. Ben benieuwd, kan niet wachten op een wél goede robotstofzuiger... Moest alleen m'n vriendin overtuigen die opeens net deed of we anders wel heel vaak en met alle plezier met de hand stofzuigen... :+

succes is een keuze

• pc01
@spaceboy wel geinig dat bol.com ze zelf verkoopt nu (ipv vage reseller). Je bent wel ruim 140 euro meer kwijt dan bij gshopper bijvoorbeeld. Daarstaat inderdaad goeie klantenservice tegenover dus dat is verder een persoonlijke afweging ;) Ik heb voor 369 nog de s4 max besteld bij amazon (Omdat ik geen dweil nodig had) en zelfde goeie service.

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

pc01 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:38:
@spaceboy wel geinig dat bol.com ze zelf verkoopt nu (ipv vage reseller). Je bent wel ruim 140 euro meer kwijt dan bij gshopper bijvoorbeeld. Daarstaat inderdaad goeie klantenservice tegenover dus dat is verder een persoonlijke afweging ;) Ik heb voor 369 nog de s4 max besteld bij amazon (Omdat ik geen dweil nodig had) en zelfde goeie service.
Crap. Ik zie het. Ik moet meer op Tweakers kijken voor ik iets koop. Ik kon 'm nog annuleren, die S5 Max. Hij was 409 euro, maar inderdaad, die 369 euro is zeker weer 40 euro beter omdat ik die dweil niet hoef.

Heb jij 'm al? Bevalt hij? Of wacht je er nu op?

succes is een keuze

• pc01
Hij is net binnen; nog niet geprobeerd. Maar uit alle reviews komt naar voren dat ie net zo goed is als de s5 max. Dus ik ben vol vertrouwen. Bij Amazon kan ie ook terug mocht er iets zijn.

• Gwaihir
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:24:
Ik dacht hetzelfde. Allemaal 5 sterren voor een apparaat welke nergens anders te vinden is. Dat klopt van geen kant.
Ok.. was ik niet de enige. Ik vond die gebruikersnamen zo vormgelijk, die gebruikers zo zorgvuldig van andere demografie, en ze toch vrijwel allemaal hun lievelingetje een naam geven..

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

pc01 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:08:
Hij is net binnen; nog niet geprobeerd. Maar uit alle reviews komt naar voren dat ie net zo goed is als de s5 max. Dus ik ben vol vertrouwen. Bij Amazon kan ie ook terug mocht er iets zijn.
Ben wel heel benieuwd. Ik ben ondertussen toch nog verder aan het kijken. Eén van de dingen die ik eigenlijk stiekem wel belangrijk vindt is dat hij onder de bank kan. Daar zit bij ons 8cm ruimte. Kan geen enkele Roborock onder komen (en het is een loeigrote bank, geen zin om die 3cm te gaan verhogen). Ik zie wel bijv. deze: Eufy 35C.

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

Dat ding is veel goedkoper, echter: zo stom als het achtereind van een varken. :+ Zit geen lerend effect in, wat ik dus ook terugzie in alle reviews. Toch zijn ze best positief. Wij hebben een redelijk simpel (en niet heel groot) huis, dus ik twijfel nu wel aan deze. Het relaxte hiervan is dat hij 7cm hoog is.

Heeft iemand recente ervaring met Eufy? In dit topic is het best achterhaald. (3 jaar geleden enzo) :P

succes is een keuze

• Binnetie
spaceboy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Ben wel heel benieuwd. Ik ben ondertussen toch nog verder aan het kijken. Eén van de dingen die ik eigenlijk stiekem wel belangrijk vindt is dat hij onder de bank kan. Daar zit bij ons 8cm ruimte. Kan geen enkele Roborock onder komen (en het is een loeigrote bank, geen zin om die 3cm te gaan verhogen). Ik zie wel bijv. deze: Eufy 35C.

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

Dat ding is veel goedkoper, echter: zo stom als het achtereind van een varken. :+ Zit geen lerend effect in, wat ik dus ook terugzie in alle reviews. Toch zijn ze best positief. Wij hebben een redelijk simpel (en niet heel groot) huis, dus ik twijfel nu wel aan deze. Het relaxte hiervan is dat hij 7cm hoog is.

Heeft iemand recente ervaring met Eufy? In dit topic is het best achterhaald. (3 jaar geleden enzo) :P
Je kunt deze bekijken: https://www.amazon.com/IL...ee-Planning/dp/B06Y56NDF4 volgens de specs kan hij onder je bank... 3 inch is 7,62 cm.
Ilife zijn ver het algemeen wel goed. Heb nu zo een model gepakt, deze is niet intelligent.

https://www.amazon.com/dp/B08K74WBJS/ref=emc_b_5_i deze Ilife wel, maar is tegen de 8cm hoog (wat niet garandeerd dat je ook een bank van 8cm hoog door kunt.
Mijn oude Neato doet het wel. Die gaat wel eens strak onder een kast door van 10cm hoog. Terwijl het stukje van zijn lidar zelfs iets hoger is.

• InterCC
Binnetie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:07:
[...]

Je kunt deze bekijken: https://www.amazon.com/IL...ee-Planning/dp/B06Y56NDF4 volgens de specs kan hij onder je bank... 3 inch is 7,62 cm.
Ilife zijn ver het algemeen wel goed. Heb nu zo een model gepakt, deze is niet intelligent.

https://www.amazon.com/dp/B08K74WBJS/ref=emc_b_5_i deze Ilife wel, maar is tegen de 8cm hoog (wat niet garandeerd dat je ook een bank van 8cm hoog door kunt.
Mijn oude Neato doet het wel. Die gaat wel eens strak onder een kast door van 10cm hoog. Terwijl het stukje van zijn lidar zelfs iets hoger is.
Ik heb nog een iLife v7S rondrijden (nu boven) en dat werkt prima. Is dom, maar stofzuigen en dweilen zijn prima en komt uiteindelijk overal als-ie na 1,5-2 uur rondjes rijden terug gaat naar docking station. Werkt wel met afstandsbediening en geen app.

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Let op, de Roborock s5 max is ongeveer 9 cm, onze bank 11 cm, maar hij gaat er echt niet onder want dan werken de sensors niet meer. Ik meen dat hij iets van 10-15 cm ruimte moet hebben.
Zie hier.

• connos
  • Laatst online: 21:26
tweakhr schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:29:
[...]

Wat veel van dit soort apparaten doen is als ze verbinding met netwerk kwijt raken een eigen SSID in de lucht brengen waaover ze met een app (of soms zelfs webbrowser) kunnen worden geconfigureerd. Het kan dus gevolg zijn van het verbindingsprobleem. Ik heb ook het idee dat mijn 360 S6 soms ook niet bereikbaar is, omdat de LED van blauw naar roze gaat voor een tijdje. De afgelopen weken heb ik met smokeping mijn beide stofzuigers in de gaten gehouden en ik zie daar geen serieuze onderbrekingen in ping-antwoorden (meerdere minuten moet zichtbaar zijn, dus het lijkt minder te zijn). Zie ook geen aanwijzingen voor dat extra SSID (zou ik in de logs van mijn wireless moeten zien als interfering AP). App werkt soms wel traag met update status en plattegronden, maar meestal druk ik gewoon op de startknop op het apparaat. Heb dus geen data die je verhaal bevestigt, maar helemaal lekker voelt het ook niet.

Zie wel dit: Valid Client Not Using Encryption: An AP detected an unencrypted frame between a valid client (b2:59:47:xx) and access point. Weet niet of dat er misschien mee te maken heeft.
Ik zie constant een AP met hidden SSID, ook al heeft de app verbinding met de 360 S6. Zou jij eens kunnen kijken of je dit ook aantreft?

• pc01
spaceboy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:50:
[...]

@spaceboy de bank ophogen ? Dat lees je wel eens... Wat heel fijn is aan de roborocks is de app. Je kunt de robot heel makkelijk naar bepaalde kamers/zones sturen. Dat was bij mijn oudere robots niet aanwezig & die gingen dan altijd hun hele "domme" rondje doen... Ongetwijfeld hebben meer merken tegenwoordig goeie apps

• ibothead
  • Registratie: september 2009
Weet iemand trouwens het stroom verbruik van de s5 max ?
Ik heb sinds een kleine 2 maanden 250kw meer verbruik dan gebruikelijk! en sinds 2 maanden laat ik de stofzuiger dan ook 4 keer elke avond zijn ronde doen?
Zou dit zoveel meer stroom kosten ? 128m2 is mijn begaande grond en laad 2 keer op zeg maar!

Kan ook nergens vinden wat de robot verbruikt als die vol is geladen.

Zit er aan te denken om hem dus weer max 1 keer per nacht zijn ronde te laten doen :P
En overdag hem op een tijdschakelaar te zetten maar werkt die dan nog ?
Of moet zijn dock continu aan het stroom zitten |:(

[Voor 22% gewijzigd door ibothead op 23-02-2021 20:32]

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
@ibothead Geen idee wat stroomverbruik betreft, maar 4 keer elke avond zijn ronde.. wtf!? Waarom zou je dat doen? Een rondje is toch genoeg of.. ?

• ibothead
  • Registratie: september 2009
remzor schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:36:
@ibothead Geen idee wat stroomverbruik betreft, maar 4 keer elke avond zijn ronde.. wtf!? Waarom zou je dat doen? Een rondje is toch genoeg of.. ?
ja vriendin vondt dat fijner 8)7 Soms merken we wel op het tapijt laag polig dichte stof, dat niet alle prulletjes mee genomen wordt.
Zal hem gelijk een terug zetten naar 1 keer per 2 dagen meer dan zat lijkt me

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
@ibothead Lijkt mij ook, meer dan zat. 4 keer per dag is overdreven en slaat natuurlijk nergens op; zeg haar dat maar :)

• michelk31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:20
Iemand een idee waar men deDEEBOT OZMO T8 AIVI+ voordelig kan kopen?

• InterCC
ibothead schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:31:
Weet iemand trouwens het stroom verbruik van de s5 max ?
Ik heb sinds een kleine 2 maanden 250kw meer verbruik dan gebruikelijk! en sinds 2 maanden laat ik de stofzuiger dan ook 4 keer elke avond zijn ronde doen?
Zou dit zoveel meer stroom kosten ? 128m2 is mijn begaande grond en laad 2 keer op zeg maar!

Kan ook nergens vinden wat de robot verbruikt als die vol is geladen.

Zit er aan te denken om hem dus weer max 1 keer per nacht zijn ronde te laten doen :P
En overdag hem op een tijdschakelaar te zetten maar werkt die dan nog ?
Of moet zijn dock continu aan het stroom zitten |:(
Volgens specificaties is het een 58V batterij met 5200mAh. Dat maakt een +/- 0,3kW accu. Dat tweemaal per dag en 60 dagen lang geeft een verbruik van ongeveer 36kWh. Dat komt totaal niet in de buurt van jouw 250kWh. Er is denk ik een andere verbruiker in je huis. :)

• VERNederlander
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:41
InterCC schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:08:
[...]

Volgens specificaties is het een 58V batterij met 5200mAh. Dat maakt een +/- 0,3kW accu. Dat tweemaal per dag en 60 dagen lang geeft een verbruik van ongeveer 36kWh. Dat komt totaal niet in de buurt van jouw 250kWh. Er is denk ik een andere verbruiker in je huis. :)
Volgens de informatie die ik mij herinnerde en ik nu nazoek, is de batterijspanning maar 14,4-14,8V. Of zie ik hier iets over het hoofd? Dat zou betekenen dat het verbruik door 4 gedeeld kan worden en maar 9kW voor 60 dagen is met twee keer volledig opladen.

• InterCC
VERNederlander schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Volgens de informatie die ik mij herinnerde en ik nu nazoek, is de batterijspanning maar 14,4-14,8V. Of zie ik hier iets over het hoofd? Dat zou betekenen dat het verbruik door 4 gedeeld kan worden en maar 9kW voor 60 dagen is met twee keer volledig opladen.
Dat zou wel logischer zijn. Ik heb snel een Ali beschrijving bekeken en daar stond dat, maar als jouw data klopt is het inderdaad nog minder. :)

• chielsen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:21
Wij zitten nu ook te kijken naar de Roborock s5 Max. Maar vandaag zijn er op iBood ook stofzuigers en dweilers in de aanbieding, bijvoorbeeld de iRobot 250 Jet (dweil). We vinden het belangrijk dat er goed wordt gedweild, kunnen we dan beter een losse dweilrobot zoals deze nemen, of is dat vergelijkbaar met de s5 max. Ik kan er online weinig over vinden.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:45
chielsen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:46:
Wij zitten nu ook te kijken naar de Roborock s5 Max. Maar vandaag zijn er op iBood ook stofzuigers en dweilers in de aanbieding, bijvoorbeeld de iRobot 250 Jet (dweil). We vinden het belangrijk dat er goed wordt gedweild, kunnen we dan beter een losse dweilrobot zoals deze nemen, of is dat vergelijkbaar met de s5 max. Ik kan er online weinig over vinden.
Goed gedweild word er met nagenoeg geen enkele. Want ze gaan bijna allemaal met dezelfde vieze doek door de hele ruimte heen en maken deze alleen wat natter in de tussentijd. Dus in feite word het vuil door je hele huis gesmeerd.

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

Inderdaad, wat @keepitfrosty zegt :-)

• mxmemx
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 14:27
Door de ibood hunt een beetje in de robotstofzuigers gevallen, zag telkens goede aanbiedingen langskomen echter na een beetje onderzoek is het niet zomaar iets waar je makkelijk instapt.

De situatie is als volgt, ik zoek een robotstofzuiger die de woonkamer en keuken stofzuigt (60m2+-) omdat wij een Ragdoll kat hebben (langhaar met vlokken als gevolg). We hebben een PU vloer met een kleed onder de bank. Nu ben ik specifiek opzoek naar een apparaat dat deze plukken zonder moeite meeneemt, maar niet voor al te duur (2e hands is ook prima)

Toen besloten om op tweakers te kijken en vervolgens nog verder afgedwaald in de keuzes.

Budget 200 euro, nieuw/2e hands is beiden prima. Liefst met mogelijkheid onder de bank te komen (10cm+-) en vooral in staat om haren op te ruimen.

Wie o wie heeft er een best buy guide omtrent deze beschrijving ?

• Theetjuh
  • Laatst online: 20:53
Wij hebben 2 ragdolls en totaal geen problemen met een Roborock S5 Max, deze doet z’n ding om de nacht om 2:00 en in het weekend een nachtje extra.
Zowel met zuigen als dweilen totaal geen problemen, let er alleen op bij een hoogpolig tapijt dat hij daar mijn inziens teveel moeite mee heeft.

De hoogte van 10cm is denk ik ook erg moeilijk te realiseren.
200 als budget is denk ik ook aan de lage kant, maar misschien kun je een goede 2de hands vinden.

[Voor 12% gewijzigd door Theetjuh op 24-02-2021 17:23]

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

mxmemx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:23:
Door de ibood hunt een beetje in de robotstofzuigers gevallen, zag telkens goede aanbiedingen langskomen echter na een beetje onderzoek is het niet zomaar iets waar je makkelijk instapt.

De situatie is als volgt, ik zoek een robotstofzuiger die de woonkamer en keuken stofzuigt (60m2+-) omdat wij een Ragdoll kat hebben (langhaar met vlokken als gevolg). We hebben een PU vloer met een kleed onder de bank. Nu ben ik specifiek opzoek naar een apparaat dat deze plukken zonder moeite meeneemt, maar niet voor al te duur (2e hands is ook prima)

Toen besloten om op tweakers te kijken en vervolgens nog verder afgedwaald in de keuzes.

Budget 200 euro, nieuw/2e hands is beiden prima. Liefst met mogelijkheid onder de bank te komen (10cm+-) en vooral in staat om haren op te ruimen.

Heb vandaag de Eufy 35C ontvangen. Voor ons was de hoogte waar hij onderdoor kan belangrijk: hij moest onder de bank passen. De ruimte daar is 7.8cm. De Eufy gaat hier perfect onder. Hij past in je budget (179 euro bij bol.com). Hij heeft 1 nadeel: hij is dom (hij leert niet de kamer), maar tot nu toe vind ik het prima. Dan maar niet de optimale route. :P

succes is een keuze

• Pedro6
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-02 08:53
Wij hebben zelf de 1C met een poes en zeer tevreden voor nog geen 200 euro.
https://smartrobotreviews...aomi-mijia-1c-review.html

• Anoniem: 926313
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk voor de Dreame D9, maar zit nog te wachten tot deze ondersteuning krijgt voor Google Assistant. Zou begin maart komen. Daarna bestel ik pas.
Vertrouw die Chinezen nooit zo met beloftes in de toekomst m.b.t. Updates

• SubSense

SubSense

Onverklaarbaar bewoond

@Santander weet je dat zeker? Hier staat in de specs dat deze ondersteuning er al is.

• Anoniem: 926313
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
SubSense schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:48:
@Santander weet je dat zeker? Hier staat in de specs dat deze ondersteuning er al is.
Als je op de volgende pagina zoekt op de zin: 'Cureent firmware1039 fixed some map bugs, 3 maps firmware will be avaialble around early March.'

Dan zit je precies in het goede stuk.
https://www.ozbargain.com.au/node/604108

De reactie daaronder zegt ook dat er geen Google Assistant op zit, ik heb dit vaker gelezen.

Maar ik mis een 'officiele' pagina van Dreame met de product-specs en beloftes.

• Ralphie
  • Laatst online: 12:46
michelk31 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:57:
Iemand een idee waar men deDEEBOT OZMO T8 AIVI+ voordelig kan kopen?
Toevallig gisteren zelf een op Amazon.nl besteld voor 613 euro, scheelt aanzienlijk met de 799 van CB:

https://www.amazon.nl/ECO...deebot%2Caps%2C160&sr=8-1

HODL

• diggow
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-06 15:43
Ik ben op zoek naar een stofzuiger voor een apartementje van 70m² en het leek me wel leuk om eens naar de wat goedkopere robotstofzuigers van Aliexpress te kijken. Het valt me al wel op dat er

Heeft iemand ervaring met de XIAOMI MIJIA Robot Vacuum Cleaner G1 of andere robotstofzuigers rond de €100,-?

• pc01
@Santander ieder zijn eigen voorkeuren; uit mijn gebruikservaring kan ik je vertellen dat ik liever de app gebruik dan google assistent. De assistent kan de robot aan/uit zetten & naar 1 bepaalde kamer sturen. De app kan veel meer (meerdere specifieke kamers/zones; zuigkracht aanpassen etc...). Dat neemt niet weg dat het geneig is om te kunnen zeggen clean my kitchen.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 13:17
mxmemx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:23:

kijk naar de eerste generatie Xiaomi robot zou ik zeggen. Heeft Lidar en heeft zichzelf bewezen. Ik heb een half jaar terug 1 voor m ouers gekocht voor rond de 180 euro. Heeft geen dweil, maar is zeker wel een betrouwbaar robot.

• diggow
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-06 15:43
SolarOrbiter schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:21:
[...]

kijk naar de eerste generatie Xiaomi robot zou ik zeggen. Heeft Lidar en heeft zichzelf bewezen. Ik heb een half jaar terug 1 voor m ouers gekocht voor rond de 180 euro. Heeft geen dweil, maar is zeker wel een betrouwbaar robot.
Ik ben door deze video aardig overtuigd om de nieuwere G1 aan te schaffen: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 1C vs. Mi Robot Vacuum Mop Essential G1: ...

Deze is op het moment in een sale op Aliexpress voor €130,- te krijgen (elders is deze rond de €180,-).

• michelk31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:20
Ralphie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:49:
[...]

Toevallig gisteren zelf een op Amazon.nl besteld voor 613 euro, scheelt aanzienlijk met de 799 van CB:

https://www.amazon.nl/ECO...deebot%2Caps%2C160&sr=8-1
Ik heb het gevoel dat ze deze stofzuiger niet meer samen met het leegzuig station verkopen. Ik had ze graag beide in 1 pakket gekocht. Indien je het station naderhand bijkoopt dan is het wel erg duur.

• Mr. Eddo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:09
De T8 zonder camera, met TrueDetect, wordt wel in een pakket met het zuigstation verkocht. Nu voor 761 euro bij Amazon. Ik heb dit model (maar dan zonder zuigstation) hier nu een paar maanden rondrijden en ben erg tevreden. Onze woonkamer staat vol obstakels, maar hij weet ze in 95% van de gevallen keurig te ontwijken.

Enige nadeel dat ik tot nu toe ondervind zijn de pluizen uit het kleed die in de roller blijven hangen. Maar ik ben bang dat bijna elke robot hier last van heeft... (Misschien niet de roomba's met rubberen rollers)

[Voor 3% gewijzigd door Mr. Eddo op 25-02-2021 19:49]

• mxmemx
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 14:27
Ik ben nu aan het overwegen om de xiaomi 1C of G1 aan te schaffen. Ik zie dat ze op bol rond de 170 en 200 euro kosten en op aliexpress met verzenden (bij een bedrijf met veel bestellingen) rond de 130 en 165-170 uitkomen. (g1 130 en c1 170)

Maar wat zijn de ervaringen met een aliexpress vs een bol.com? Service natuurlijk en 2 jaar garantie bij bol (?)
Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True