iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee niet nodig, hij geeft gewoon aan ‘basisstation niet gevonden’, breng me er heen.pc01 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:36:
Vraagje over de roborocks (de s5 of s6max); als je die op een andere verdieping aan het werk zet; moet het basisstation dan mee om de kaart te herkennen ?
Ik gebruik nu een neato d7; en het basisstation moet steeds mee naar boven; anders kan hij geen gebruik maken van de kaarten (no-go lines etc..)
1. Welke robotstofzuigers zijn geschikt voor een Wi-Fi op 5Ghz?
2. Als je meerdere kamers tegelijk wilt laten stofzuigen, zullen de deuren open moeten staan, maar dat betekent dat er een stukje kamer niet beschikbaar is (achter de deur), dat stukje zul je dan alsnog zelf moeten doen of apart laten stofzuigen right?
1. Geen idee, misschien de nieuwstenfjjl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:11:
Hoi, ik ben aan het kijken naar een robotstofzuiger, maar heb een tweetal praktische vragen die ik nergens makkelijk beantwoord zie;
1. Welke robotstofzuigers zijn geschikt voor een Wi-Fi op 5Ghz
2. Als je meerdere kamers tegelijk wilt laten stofzuigen, zullen de deuren open moeten staan, maar dat betekent dat er een stukje kamer niet beschikbaar is (achter de deur), dat stukje zul je dan alsnog zelf moeten doen of apart laten stofzuigen right?
2. Klopt, sommige hoekjes doet hij ook niet.
We hebben een langharig tapijt, dus hij doet sowieso al niet alles.
Dat geldt ook voor de bank, trap etc.
Daar hebben we een Dyson v8 voor gekocht, zeer blij mee en in de aanbieding een prima prijs voor betaald.
1. Niet echt een antwoord, maar is dat echt nodig? Op de nieuwe KPN router is het een gecombineerd 2.4/5 netwerk (en niet aan te passen tenzij ik gast inzet, maar die heeft beperkingen in het aantal verbindingen) en de S6max werkt daar gewoon op.fjjl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:11:
Hoi, ik ben aan het kijken naar een robotstofzuiger, maar heb een tweetal praktische vragen die ik nergens makkelijk beantwoord zie;
1. Welke robotstofzuigers zijn geschikt voor een Wi-Fi op 5Ghz?
2. Klopt helemaal. In de praktijk stuur ik de stofzuiger soms op weg als er deuren dichtzitten en dan wordt dat meegenomen. De meest vieze plek bij mij is achter het dockingstation.
Nodig is denk ik een groot woord, maar ik had het liever geheel uitgeschakeld, maar helaas kon ik er niet onderuit door de Logitech Harmony Hub welke alleen op 2,4 werkt.InterCC schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:19:
1. Niet echt een antwoord, maar is dat echt nodig?
[ Voor 32% gewijzigd door Theetjuh op 24-01-2021 12:36 ]
Apparatuur met die vereiste is best irritant ja. Ik heb dat met wat camera's die enkel werken op 2.4 en ik heb mij er nu maar bij neergelegd.Theetjuh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Nodig is denk ik een groot woord, maar ik had het liever geheel uitgeschakeld, maar helaas kon ik er niet onderuit door de Logitech Harmony Hub welke alleen op 2,4 werkt.
Niet helemaal, ik heb het basisstation bijvoorbeeld op zolder staan. maar hij begint op iedere verdieping eerst met verkennen.TheKerremenke schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:41:
[...]
Nee dat hoeft niet. Basisstation laat je gewoon op een verdieping staan. Hij herkent volgens mij aan de omgeving op welke verdieping hij bezig is.
Je kunt gewoon voor elke kaart (verdieping) aangeven waar de no go zones/lijnen en no mop zones zijn.
Als hij klaar is, dan zal hij zijn basisstation niet vinden. Dan krijg je een bericht “Stoffie(naam stofzuig robot) couldn’t find the charging station, please save me my master”
wat wel zo is dat hij altijd terugkeert naar het startpunt waar je hem hebt neer gezet.
Het enige nadeel vind ik nog altijd dat hij niet altijd efficient rond rolt. Een grote kamer deelt hij op in 4 vlakken. 1 grote vierkant en 3 kleinere. volgens mij maakt hij altijd blokken van 4x4 maximaal.
Is inderdaad niet nodig, maar wel heel praktisch. Heb tegenwoordig al mijn apparatuur op de 5Ghz frequentie van mijn Ziggo-router zitten. En zag in sommige handleidingen heel specifiek genoemd alleen geschikt voor 2.4, maar nergens specifiek benoemd geschikt voor 5Ghz, vandaar;)InterCC schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:19:
[...]
1. Niet echt een antwoord, maar is dat echt nodig? Op de nieuwe KPN router is het een gecombineerd 2.4/5 netwerk (en niet aan te passen tenzij ik gast inzet, maar die heeft beperkingen in het aantal verbindingen) en de S6max werkt daar gewoon op.
2. Klopt helemaal. In de praktijk stuur ik de stofzuiger soms op weg als er deuren dichtzitten en dan wordt dat meegenomen. De meest vieze plek bij mij is achter het dockingstation.
Extreme verbeteringen; veel beter dweilen (nog niet aangetoond maar dat moet wel) en door de zelflegende functie kost het veel minder tijd om hem operationeel te houden. Nu wordt de Roborock ECHT aantrekkelijk imo. Het enige wat ie nog mist wat mij betreft is een camera om de kat in de gaten te houden op vakantie.ChrisML schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:18:
[...]
Wow, de vibrerende dweil is een mooie nieuwe feature! Dat is een hele vooruitgang ten opzichte van de vochtige doek die met de S5 Max over de grond gaat. Ook het automatisch legen van de bin is een mooie bijkomstigheid.
De 6Maxv heeft een camera en icm remote control kan je de kat in de gaten houden, misschien heeft een variant van de 7 dat ook wel. Dan heeft het dus echt alles naar jouw wens.Dieken Taffert schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Extreme verbeteringen; veel beter dweilen (nog niet aangetoond maar dat moet wel) en door de zelflegende functie kost het veel minder tijd om hem operationeel te houden. Nu wordt de Roborock ECHT aantrekkelijk imo. Het enige wat ie nog mist wat mij betreft is een camera om de kat in de gaten te houden op vakantie.
Wat gaaf, dat zou idd helemaal perfect zijn, voor ons iig!InterCC schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:53:
[...]
De 6Maxv heeft een camera en icm remote control kan je de kat in de gaten houden, misschien heeft een variant van de 7 dat ook wel. Dan heeft het dus echt alles naar jouw wens.
Is je huis en gezin echt zó robot proof? Ik zie die sublieme autonomie niet terug in de praktijk.Dieken Taffert schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:27:
Extreme verbeteringen; veel beter dweilen (nog niet aangetoond maar dat moet wel) en door de zelflegende functie kost het veel minder tijd om hem operationeel te houden. Nu wordt de Roborock ECHT aantrekkelijk imo.
Hier slikt hij toch met regelmaat wat ongezonds in wat is blijven slingeren. Dus hoor ik 'm graag eens in de paar draaiuur. (Want met iets ergens klem klinkt hij duidelijk anders.) En ook weet hij soms toch vast te lopen op bijv. een kruispoot van een stoel waar hij dat doorgaans niet doet. Tot slot verplaats ik 'm tussen vier werkgebieden op drie 'verdiepingen*', waarbij ik de slaapkamerdeuren na z'n ronde graag weer sluit tegen het warmteverlies. (*Eén hoogteverschil is maar twee treetjes, maar gaat hij toch niet nemen..)
We hebben bij onze meubelkeuze rekening gehouden met een robot stofzuiger en hebben er een ideale vloer voor (PVC; wel donker dus lidar handiger dan camera). De kat wil nog wel eens kotsen, zeg maar dagelijks (gulzigheid), maar dat doet ie dan in de bijkeuken. Volgens mij is ons huis behoorlijk geschikt. Of het vlekkeloos werkt, dat verwacht ik niet.Gwaihir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Is je huis en gezin echt zó robot proof? Ik zie die sublieme autonomie niet terug in de praktijk.
Hier slikt hij toch met regelmaat wat ongezonds in wat is blijven slingeren. Dus hoor ik 'm graag eens in de paar draaiuur. (Want met iets ergens klem klinkt hij duidelijk anders.) En ook weet hij soms toch vast te lopen op bijv. een kruispoot van een stoel waar hij dat doorgaans niet doet. Tot slot verplaats ik 'm tussen vier werkgebieden op drie 'verdiepingen*', waarbij ik de slaapkamerdeuren na z'n ronde graag weer sluit tegen het warmteverlies. (*Eén hoogteverschil is maar twee treetjes, maar gaat hij toch niet nemen..)
Nee, als je alle verdiepingen in kaart hebt gebracht, dan wordt de locatie herkend na een paar keer ronddraaien (wel de juiste kaart activeren).pc01 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:36:
Vraagje over de roborocks (de s5 of s6max); als je die op een andere verdieping aan het werk zet; moet het basisstation dan mee om de kaart te herkennen ?
Ik gebruik nu een neato d7; en het basisstation moet steeds mee naar boven; anders kan hij geen gebruik maken van de kaarten (no-go lines etc..)
Dat is goed nieuws. Wil je laten weten hoe het je is vergaan als je zover bent? Heb de taak op hier naar te kijken op mijn lijstje gezet maar het is nogal een lang lijstjefoxer45 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:58:
[...]
Ondertussen is het ook bij de gen 3 Roborocks mogelijk om Valetudo (RE) te gebruiken.
Voor de S5 max kan je hieronder de instructies vinden:
https://builder.dontvacuum.me/s5e-cheatsheet.txt
Hiervoor is het wel nodig om het main board uit het device te halen en te verbinden over UART.
De handleiding is geschreven door Dennis Giese, hij is ook actief op de Telegram-kanalen die op dontvacuum.me zijn vermeld. Op Youtube heeft hij een aantal tutorials geplaatst:
YouTube: YouTube
Zelf ben ik van plan om binnenkort een S5 Max in huis te halen en dit uit te proberen.
Andere tweakers die hier ervaring mee hebben voor gen 3?
De benedenverdieping is in kaart gebracht en al enkele malen rondgeborsteld, de dweilfunctie ook al even getest. Daar moet ik nog wat finetuning doen aan waterdebiet en dergelijke.
Indien interesse maak ik op termijn even een completere review.
Ik heb ook de neato d7, ik zet hem altijd gewoon boven neer en start hem handmatig, dan zuigt hij gewoon de gehele ruimte die hij kan bereiken. Andere optie is nog een tweede basisstation kopen maar dat is voor mij onnodig. Boven zet ik hem 1x per week aan en beneden doet ie iedere avond een rondjepc01 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:36:
Je ontkomt er denk ik niet helemaal aan. 2,4GHz heeft vanwege de lagere frequentie een groter bereik en is daardoor beter geschikt voor smart home-apparatuur die weinig bandbreedte vereisen. Bij mobiele netwerken zie je dit ook, 4G op 800MHz wordt bijv. ingezet in dunbevolkte gebieden met lagere bandbreedte, 1800MHz en hoger wordt ingezet in stedelijke gebieden waar meer capaciteit nodig is. Ik heb mijn 2,4GHz een andere naam gegeven waardoor het niet in de weg zit, dat lijkt mij de beste oplossing.Theetjuh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Nodig is denk ik een groot woord, maar ik had het liever geheel uitgeschakeld, maar helaas kon ik er niet onderuit door de Logitech Harmony Hub welke alleen op 2,4 werkt.
Via Pepper kwam ik op volgende aanbieding via Gshopper:
https://nl.pepper.com/aan...-verzending-uit-de-183173
Daar is echter de zwarte versie niet meer beschikbaar.
Ook via Gshopper kom ik dan ook bij deze versie, ook een S5 MAX, maar een "European Version":
https://www.gshopper.com/...0003798?sscid=11k5_r72d0&
Met deze kortingscode:F5EB5A9DF9
komen ze beiden op €329 met verzending uit EU.
Zijn er hardware/softwareverschillen die er toe doen tussen deze twee versies?
(Ik wil een zwarte, maar niet ten kost van prijs/functionaliteit.)
Je moet wel even de oranje pully overzetten en 2 draadjes solderen maar dat is het dan ook. En als je dat niet wil, is er ook een kant-en-klare vervanger met pully én stekkertje er al aan gesoldeerd. Maar die $ kan je je besparen als je enigszins handig bent.
Gelukkig zijn die Xiaomi's modulair opgebouwd en heel simpel te repareren, heb nu toch al 2x een storing gehad in 2 jaar maar meer dan €22 en wat YouTube filmpjes kijken heeft het me in totaal nog niet gekost.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Ik heb een zwarte van Paradigit. Zit 'n sticker onderop dat die geïmporteerd is door Roborock A'dam. Ik vermoed verder geen verschillen. (Waar die er voor sommige producten wel zijn, zijn de Europese in 't algemeen beter door div. strengere wetten.) Ik verwacht dat die sticker (en het bijbehorend serienummer) eventuele garantieafhandeling in Nederland / Europe vergemakkelijken.FORZAM schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:56:
Ook via Gshopper kom ik dan ook bij deze versie, ook een S5 MAX, maar een "European Version":
Dat heeft mijn S5 Max ook met de zwarte vloermat. De donkere kleur wordt vermoedelijk als een rand/afgrond gezien.InterCC schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:49:
Ik merk dat mijn S6Maxv soms wat moeite heeft met de echt donkere delen van een tapijt. Soms gaat het goed, maar op andere momenten is het een error een stop. De map laat dan ook een 'interessant' patroon zien. Hebben meer mensen daar last van? De enige oplossing die ik lees is het afplakken van de sensoren. Ideaal vind ik dat niet, want ik laat 'm ook boven schoonmaken.
De S51 via de Mi Home app doet het wel nog dus een server probleem lijkt me ook uitgesloten?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kijk, ik heb dit gedaan:Gwaihir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Is je huis en gezin echt zó robot proof? Ik zie die sublieme autonomie niet terug in de praktijk.
Hadewych in "Robotstofzuigers"
Klopt. De enige oplossing vind ik in afplakken van de sensoren. Fijner zou het zijn als ze in een map een functie maken waarin input van die sensoren genegeerd worden, maar dat lijkt (vooralsnog) geen optie.ChrisML schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Dat heeft mijn S5 Max ook met de zwarte vloermat. De donkere kleur wordt vermoedelijk als een rand/afgrond gezien.
Onze s4 had ook erg veel moeite bij zwarte matten en dergelijke. Nu we sinds kort de s5max hebben doet dit probleem zich niet meer voor. Ik vermoed dat dat puur komt omdat de s5max nieuwer is. De cliff sensors zijn niet helemaal luchtdicht waardoor er aan de binnenkant ook een stof laagje kan vormen en de robot het dus niet zo goed meer kan zien.InterCC schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:58:
[...]
Klopt. De enige oplossing vind ik in afplakken van de sensoren. Fijner zou het zijn als ze in een map een functie maken waarin input van die sensoren genegeerd worden, maar dat lijkt (vooralsnog) geen optie.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Mijn S6Maxv is nu een paar weken oud. Ik had verwacht dat die het wel beter zou doen, maar dat valt iets tegen. Nu zijn de zwarte delen op het vloerkleed ook wel echt diep zwart, maar goed. Volgens mij zijn er prima oplossingen voor door diepte te meten met laser of en functie dat de sensorinfo op specifieke plekken (of verdiepingen) genegeerd kan worden, maar helaas is dat er nog niet.AtlAntA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:41:
[...]
Onze s4 had ook erg veel moeite bij zwarte matten en dergelijke. Nu we sinds kort de s5max hebben doet dit probleem zich niet meer voor. Ik vermoed dat dat puur komt omdat de s5max nieuwer is. De cliff sensors zijn niet helemaal luchtdicht waardoor er aan de binnenkant ook een stof laagje kan vormen en de robot het dus niet zo goed meer kan zien.
Ja ik verwacht dat de s5max het ook niet lang zo goed blijft doen hoor. Het is wel een beetje jammer want bij ons zijn de vloermatten in de gang en bijkeuken zwart. Daar veegt iedereen zijn voeten dus is het snelste vies maar moesten we met de s4 helaas toch nog regelmatig zelf even uitkloppen/zuigen. Tot nu toe met de s5max gelukkig nog niet.InterCC schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Mijn S6Maxv is nu een paar weken oud. Ik had verwacht dat die het wel beter zou doen, maar dat valt iets tegen. Nu zijn de zwarte delen op het vloerkleed ook wel echt diep zwart, maar goed. Volgens mij zijn er prima oplossingen voor door diepte te meten met laser of en functie dat de sensorinfo op specifieke plekken (of verdiepingen) genegeerd kan worden, maar helaas is dat er nog niet.
Beste GroentjuhGroentjuh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:03:
Ja, "Maak de #ruimte# schoon met #name stofzuiger#" lijkt redelijk te werken via Google Home met een Roborock S5 Max! Wie heeft andere mooi zinnen gevonden om dat te zeggen?
ik heb een Roborock S5 Max beneden en op de de eerste verdieping.
De hebben de naam "beneden en boven".
Ik start bijvoorbeeld op met Oke Google "Beneden clean keuken" en dat werkt perfect.
Voor boven start ik op met Oke Google "Boven clean grootte slaapkamer".
Succes met deze info
Mijn S6 MaxV was een paar weken geleden ook plots offline. Ik heb het toen kunnen oplossen door de router even te herstarten.Phusebox schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:25:
Mijn S6 MaxV is opeens offline (in de Roborock app) sinds vanavond... Heb hem al opnieuw opgestart maar niks werkt. Wifi lampje brandt wel gewoon blauw en alle andere apparaten op dit netwerk werken ook prima.
De S51 via de Mi Home app doet het wel nog dus een server probleem lijkt me ook uitgesloten?
Sinds augustus in het bezit van een Xiaomi mi 1C, maar de laatste weken heeft hij wat kuren. Soms stopt hij ineens, lijkt net alsof de batterij dan leeg is, compleet uit. Als ik dan handmatig hem weer aanzet door de aan-knop ingedrukt te houden, gaat hij weer aan. Volgens de app heeft ie dan gewoon nog batterij (halverwege de clean-up bv nog gewoon 60%). Als ik dan weer een clean-up start, gebeurt na een minuut of twee hetzelfde. Maar vaak doet hij het ook gewoon wel normaal en loopt ie z'n rondje zonder problemen. Ik heb de laatste tijd wel dat als ik m op turbo laat lopen hij tussendoor even moet opladen, waar dat eerst nooit hoefde.
Ik heb contact opgenomen met de seller, en die vraagt het voltage van de batterij te meten.
Dat heb ik gedaan, zie bijgevoegde foto.
De draaiknop staat ingesteld op 20V gelijkstroom. De batterij zou 14.4V moeten zijn volgens de seller.
Volgens mij betekent mijn meting dat de batterij maar 0.07V heeft, maar dan lijkt het me weer zo sterk dat hij heel vaak het ook wel gewoon goed doet? Of lees ik het verkeerd af en is het 7V? Ik heb net ook een gewone AA batterij gemeten op dezelfde stand, en dan geeft 'ie keurig 1.54 aan bij een batterij die 1.5V is volgens verpakking. Ik heb de onderstaande foto ook aan de seller laten zien, om te checken of ik het wel op de goede manier meet (of ik wel echt de batterij meet zo) en die zegt van wel. Maar op 0.07V kan 'ie toch niet een half uur m'n woonkamer stofzuigen? Of wel? Ik heb t gevoel dat ik ergens iets fout doe.
Heel domme vraag misschien, maar dit is de eerste keer ooit dat ik een multimeter gebruik en stel de vraag liever hier dan dat ik het verkeerde doorgeef aan de seller.
:strip_exif()/f/image/vpQpCH8VimrbIgPB66jIs9wv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door carolien89 op 29-01-2021 09:43 ]
Ik vraag me ook af of je de accu meet zo, want 0.07V lijkt inderdaad zo dood als 'n pier en dat is hij klaarblijkelijk niet. Lijkt meer alsof er een klein spanningsverschil over blijft staan door de elektronica die wil opmerken wanneer hij op de lader staat. Maar 'm openen om de accu zelf te gaan meten, lijkt me in strijd met garantievoorwaarden. En het doet er toch ook ook niet zoveel toe of de accu defect is, of een controle circuit, of slechts een contactje hier of daar? Reparatie is toch nodig.
Of komt deze rechtstreeks uit China of ander niet-terug-stuurbaar-ver en is de verkoper aan het uitzoeken welke onderdelen op te sturen voor reparatie door jezelf? Dan zou je de verkoper 'ns kunnen polsen of je 'm open moet maken (en hoe dan) en op nog een aantal plekken meten (en waar dan).
En inderdaad als je dingen moet open schroeven, vragen of dit een effect heeft op garantie.
Ik heb de foto gestuurd en gevraagd of ik het zo goed gemeten heb, en hij zegt dus van wel. Dit zijn ook de plekken waar de lader contact maakt met de robot als 'ie op de dock staat om te laden, en als ik meet hoeveel volt erop staat als 'ie aan het laden is (dus die dingen tussen de dock en robot steken) dan is dat 20V zoals seller ook had aangegeven dat het moet zijn, en als ik de oplaad-dingen op de dock meet als de robot er niet op staat is dat 4.03V en seller had opgegeven dat dat 4.6 +- 0.5V zou moeten zijn, dus dat klopt ook ongeveer.
Ik ga inderdaad maar gewoon zeggen dat ik 'm nog een keer op deze manier gemeten heb en dat ie in bandbreedte 0.07-0.09V blijft aangeven, en of dat voldoende info is zo.
Wil ook wel dat het goede probleem wordt verholpen natuurlijk, dus als de batterij t probleem helemaal niet is dan ga ik liever niet zelf prutsen met een nieuwe er in zetten.. misschien inderdaad toch vragen of er nog op andere manier gemeten moet worden en wat dat doet met garantie als ik dat volgens hun instructies doe.
[ Voor 5% gewijzigd door carolien89 op 29-01-2021 10:12 ]
(verhuisd ... dus genoeg op onbekende plekken of dozen)
[ Voor 4% gewijzigd door Theetjuh op 29-01-2021 11:21 ]
Haha, ken het probleem! Ik heb er niet eens een, deze is geleend van de buren.Theetjuh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:19:
Het is dat ik m'n multimeter zo tussen het werk door nog niet heb gevonden, anders had ik de mijne even opgemeten.
(verhuisd ... dus genoeg op onbekende plekken of dozen)
Zou inderdaad wel interessant zijn om te kunnen vergelijken, dus mocht iemand anders wel een multimeter bij de hand hebben..
Hoeft denk ik niet eens per se de mi 1c te zijn, in principe zou het denk ik ook al wat zeggen als het bij een andere Xiaomi gemeten wordt, en vergeleken met de opgegeven batterij waarde (staat bij mij ook gewoon op de onderkant dat de batterij 14.4V is).
[ Voor 3% gewijzigd door carolien89 op 29-01-2021 11:28 ]
Volgens mij meet je zo het laadcircuit en niet de daadwerkelijke batterij. Die robots kan je heel makkelijk (zonder garantie verlies als het goed is maar vraag dat even na bij de verkoper) uit elkander schroeven (tutorial) en dan zit er zo 1 in:carolien89 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:11:
Hij komt inderdaad uit China en seller is aan het kijken welke onderdelen op te sturen, en of de batterij het probleem is. Of ik mag het ding naar China sturen voor onderzoek wat er mis is en als het garantie blijkt te zijn reparatie onder garantie. Maar dan ben ik dus sowieso geld kwijt om m naar China te sturen, en als ze dan zeggen dat het niet onder garantie valt, nog verder van huis..
Ik heb de foto gestuurd en gevraagd of ik het zo goed gemeten heb, en hij zegt dus van wel. Dit zijn ook de plekken waar de lader contact maakt met de robot als 'ie op de dock staat om te laden, en als ik meet hoeveel volt erop staat als 'ie aan het laden is (dus die dingen tussen de dock en robot steken) dan is dat 20V zoals seller ook had aangegeven dat het moet zijn, en als ik de oplaad-dingen op de dock meet als de robot er niet op staat is dat 4.03V en seller had opgegeven dat dat 4.6 +- 0.5V zou moeten zijn, dus dat klopt ook ongeveer.
Ik ga inderdaad maar gewoon zeggen dat ik 'm nog een keer op deze manier gemeten heb en dat ie in bandbreedte 0.07-0.09V blijft aangeven, en of dat voldoende info is zo.
Wil ook wel dat het goede probleem wordt verholpen natuurlijk, dus als de batterij t probleem helemaal niet is dan ga ik liever niet zelf prutsen met een nieuwe er in zetten.. misschien inderdaad toch vragen of er nog op andere manier gemeten moet worden en wat dat doet met garantie als ik dat volgens hun instructies doe.

Als je iets van garantie krijgt uit china dan zal je alsnog zelf de batterij moeten vervangen dus het imho geen kwaad om nu al op de correcte manier de batterij te meten.
Super duidelijke tutorial, dank je!AtlAntA schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Volgens mij meet je zo het laadcircuit en niet de daadwerkelijke batterij. Die robots kan je heel makkelijk (zonder garantie verlies als het goed is maar vraag dat even na bij de verkoper) uit elkander schroeven (tutorial) en dan zit er zo 1 in:
[Afbeelding]
Als je iets van garantie krijgt uit china dan zal je alsnog zelf de batterij moeten vervangen dus het imho geen kwaad om nu al op de correcte manier de batterij te meten.
Er zit bij één van de schroefjes van de cover wel een mini stickertje waarop staat dat je de warranty kwijt raakt als je 'm open maakt. Maar ik heb toch even bij de seller nagevraagd of ik de cover er af kan halen om de batterij zelf te meten zonder dat ik de garantie verlies.
Maar wat je zegt: ik ben eigenlijk toch niet van plan hem op te sturen naar hen (kost €46), dus al zou m'n warranty dan wel vervallen, dan zien ze dat toch niet/ben ik toch al afhankelijk van of ze onderdelen op willen sturen, en als ze dat doen moet 'ie sowieso open.
Even voor de zekerheid: als ik de batterij er uit haal, staat er dan op bij welk draadje de + en welk draadje de - kant is voor het meten? Of is dat zo simpel als bij het rode draadje de rode van de multimeter en bij het zwarte draadje de zwarte van de multimeter (hopend dat bij die van mij dan idd zoals op het plaatje ook een rode en zwarte zit)?
[ Voor 11% gewijzigd door carolien89 op 29-01-2021 11:54 ]
Dit verschilt per batterij, soms staat er een plus of min, soms zijn de draadjes rood of zwart, soms is het minder duidelijk.carolien89 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Even voor de zekerheid: als ik de batterij er uit haal, staat er dan op bij welk draadje de + en welk draadje de - kant is voor het meten? Of is dat zo simpel als bij het rode draadje de rode van de multimeter en bij het zwarte draadje de zwarte van de multimeter (hopend dat bij die van mij dan idd zoals op het plaatje ook een rode en zwarte zit)?
Maar, dit maakt voor het meten van het voltage van een batterij in de praktijk niet uit, mocht je de meter verkeert om aansluiten dan meet je een negatieve spanning, bijv -12,0 volt ipv 12,0 volt. Je kan dan simpelweg de min wegdenken of je meter goed aansluiten.
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers
Ah, fantastisch. Als ik 'm maar niet kan slopen ermee is het prima, haha! Dank voor de tips allemaal, echt fijn. M'n ex heeft onze oude Xiaomi 1st gen mee, daar kan ik straks even langs om op dezelfde manier te meten als ik nu bij mijne heb gedaan, kijken of dat ook zo'n kleine waarde geeft of wel echt wat de batterij aan volt zou moeten hebben. En ondertussen wachten op reactie of de garantie verdwijnt als ik de batterij zelf opmeet.Bergdwerg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Dit verschilt per batterij, soms staat er een plus of min, soms zijn de draadjes rood of zwart, soms is het minder duidelijk.
Maar, dit maakt voor het meten van het voltage van een batterij in de praktijk niet uit, mocht je de meter verkeert om aansluiten dan meet je een negatieve spanning, bijv -12,0 volt ipv 12,0 volt. Je kan dan simpelweg de min wegdenken of je meter goed aansluiten.
Hij heeft net overigens op zolder 2x 17m2 probleemloos gedaan, dus ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben dat het echt niet de batterij is die op de nu gemeten manier wordt gemeten, lijkt me sterk dat 'ie dat kan stofzuigen op een lading van een fractie van een normale AA batterij
Ik heb dus dinsdag nog de zwarte Europese versie besteld. Vanochtend reeds geleverd, en het is gewoon een 2020 versie.FORZAM schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:56:
Ik sta nu op het punt om een S5 Max te bestellen (Gezinsuitbreiding op komst, dus die kleine taakjes die niet veel werk zijn maar toch steeds moeten gebeuren deels uit handen geven zal toch aangenaam zijn.)
Via Pepper kwam ik op volgende aanbieding via Gshopper:
https://nl.pepper.com/aan...-verzending-uit-de-183173
Daar is echter de zwarte versie niet meer beschikbaar.
Met deze kortingscode:F5EB5A9DF9
komen ze beiden op €329 met verzending uit EU.
(Ik wil een zwarte, maar niet ten kost van prijs/functionaliteit.)
Ik zit nu stomverbaasd te kijken hoe hij z'n map aan het uittekenen is!
Zo lang je de stand van die multimeter niet verandert, kan ik me niet indenken hoe je met een meting wat kunt slopen.carolien89 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:46:
Als ik 'm maar niet kan slopen ermee is het prima, haha!
Nou ja.. kleine kanttekening.. statische elektriciteit? Beter geen knetterende trui aan tijdens deze activiteiten..
Een dweil interesseert me op zich niet zo (ik heb niet het idee dat het veel doet); als een andere zonder dweil beter is is dat ook prima. Ik wil wel volledige mapping zoals de S5max doet; virtual boundaries; multi floor etc...
Ik begrijp dat de S4 geen dweil heeft; maar volgens mij is die ook op andere fronten wat minder dan de S5max.
De S6maxv heeft AI; maar ik begrijp dat dat niet super werkt & best een forse meerprijs...
Dan toch de S5max? Wat me beetje tegenhoudt is dat ie alweer 2 jaar oud is; wat toch een eeuwigheid is voor dit soort apparatuur ? Aan de andere kant voor 329 euro is het wel een goede koop denk ik....
coelho schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:04:
[...]
Bij ongelijke tegels mist hij inderdaad stukken. Een oplossing die ik ergens voorbij zag komen is om een hele dunne spons te knippen die je achter de dweil stopt zodat deze ook ongelijkmatig naar beneden geduwd wordt.
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers
Ik sta ook op het punt om de s5max te bestellen, denk diet dat de s6 series veel voordelen hebben. De s7 is veel duurder en denk niet dat dit te verantwoorden is voor ons.pc01 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:57:
Is de S5max nog steeds de beste (prijs/kwaliteit) om te kopen momenteel ? Ik snap dat de S7 veel beter gaat zijn; maar die zal ook dubbel zo duur zijn in het begin...
Een dweil interesseert me op zich niet zo (ik heb niet het idee dat het veel doet); als een andere zonder dweil beter is is dat ook prima. Ik wil wel volledige mapping zoals de S5max doet; virtual boundaries; multi floor etc...
Ik begrijp dat de S4 geen dweil heeft; maar volgens mij is die ook op andere fronten wat minder dan de S5max.
De S6maxv heeft AI; maar ik begrijp dat dat niet super werkt & best een forse meerprijs...
Dan toch de S5max? Wat me beetje tegenhoudt is dat ie alweer 2 jaar oud is; wat toch een eeuwigheid is voor dit soort apparatuur ? Aan de andere kant voor 329 euro is het wel een goede koop denk ik....
Alleen de beschikbaarheid/prijs is misschien wel een probleem. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je de S5Max (beter beschikbaar, dus ook vaker acties denk ik)
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Ik zit zelf te kijken om de S5 max te kopen, maar deze is dezelfde prijsrange
[ Voor 26% gewijzigd door rutger465 op 31-01-2021 08:50 ]
Ik heb zelf net de s5 max zwart voor 329 eur besteld. prima prijs !
toevoeging: ik heb ook een keer een garantie issue via ibood gehad; destijds op een lg hombot. Uiteindelijk is het opgelost; maar het was wel een tijdje pingpongen tussen ibood en LG. Daar merkte je wel het verschil met kopen bij bijv. bol of coolblue. Nou vrees ik dat het bij roborock via gshopper etc niet veel beter gaat zijn. Maar toch ter info...
[ Voor 55% gewijzigd door pc01 op 31-01-2021 16:15 ]
Vandaag testen hoe het op andere verdiepingen gaat. Heb voor de zekerheid wel 2 plankjes gemaakt die ik tegen de trap kan zetten. Hij zou dat moeten detecteren, maar toch maar voor zekerheid kiezen.
Als je last van stoffige schoenveters hebt, die neemt hij ook keurig mee
iemand iets leuks?
Ik had eerst een dirtdevil, die is 2 keer van de trap gedonderd. Ook omdat het matje weleens wil verschuiven vond ik het tricky.thealterego1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:19:
Hier ook de s5max deze week binnengekregen. Het is een soort van rustgevend om mee te kijken hoe de map wordt gemaakt
Vandaag testen hoe het op andere verdiepingen gaat. Heb voor de zekerheid wel 2 plankjes gemaakt die ik tegen de trap kan zetten. Hij zou dat moeten detecteren, maar toch maar voor zekerheid kiezen.
Als je last van stoffige schoenveters hebt, die neemt hij ook keurig mee
Dus bij de Roborock een no gone zone gemaakt bij de trap waar ie keurig omheen rijdt. Scheelt weer plankjes , moet ik alleen af en toe het matje zelf schoonmaken (of verplaatsen)
[ Voor 4% gewijzigd door Freddy22 op 31-01-2021 17:05 ]
Ik heb mijn S5 Max ook bij gshopper gekocht in Oktober. 1 maand later was de lidarr sensor al kapot maar na wat testjes (video opname) het verzoek gedaan of ze een replacement part konden sturen, in plaats dat ik de gehele unit naar China moest sturen, die was na ca. 3 weken binnen en werkte daarna weer perfect.pc01 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:58:
Nou vrees ik dat het bij roborock via gshopper etc niet veel beter gaat zijn. Maar toch ter info...
Ik hoop 't voor je. Hier lag hij gister nog net op 't randje van de bovenste traptrede. Reden: hij lijkt véél teveel op z'n map te vertrouwen in verhouding tot hoe slecht z'n "positioning" handeling gaat. In dit geval bekeek hij een rechthoekige overloop verkeerdom. En reed dus zo de trap af i.p.v. de kamer die hij moest dweilen inFreddy22 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:10:
Dus bij de Roborock een no gone zone gemaakt bij de trap waar ie keurig omheen rijdt.

Die "positioning" valt me dus tegen. Zelfs beneden, waar de ruimtes toch wel een bijzondere en asymmetrische vorm hebben, ziet hij na neerzetten tot nu toe vaker niet dan wel waar hij is.
Die no-go zone's werken inderdaad natuurlijk alleen als hij z'n positie al heeft, ik heb dus op zeer korte termijn ook al geleerde hem niet bovenaan de trap te laten starten, maar in een kamer nadat hij zicht de eerste keer gewoon met een serieuze vaart richitng trap reed.Gwaihir schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:22:
[...]
Ik hoop 't voor je. Hier lag hij gister nog net op 't randje van de bovenste traptrede. Reden: hij lijkt véél teveel op z'n map te vertrouwen in verhouding tot hoe slecht z'n "positioning" handeling gaat. In dit geval bekeek hij een rechthoekige overloop verkeerdom. En reed dus zo de trap af i.p.v. de kamer die hij moest dweilen in.
Die "positioning" valt me dus tegen. Zelfs beneden, waar de ruimtes toch wel een bijzondere en asymmetrische vorm hebben, ziet hij na neerzetten tot nu toe vaker niet dan wel waar hij is.
De cliff sensor deed z'n werk wel degelijk, want hij stopte met amper een cm die uistak over de trap, maar ik neem het risico toch liever niet...
Vreemd ik laat hem altijd bij de trap starten op de 1ste verdieping. Eerste twee keer stond ik wel op de trap voor de zekerheid, maar nu blijf ik er niet meer bij staan en als hij klaar is stopt hij ook weer netjes bovenaan de trap.FORZAM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
[...]
Die no-go zone's werken inderdaad natuurlijk alleen als hij z'n positie al heeft, ik heb dus op zeer korte termijn ook al geleerde hem niet bovenaan de trap te laten starten, maar in een kamer nadat hij zicht de eerste keer gewoon met een serieuze vaart richitng trap reed.
De cliff sensor deed z'n werk wel degelijk, want hij stopte met amper een cm die uistak over de trap, maar ik neem het risico toch liever niet...
Hij stond helemaal niet zo dicht bij die trap. Hij reed juist eerst rustig rond, totdat hij vond dat hij z'n positie had - niet dus, hij had de hal en plattegrond 180 graden gedraaid - toen ging hij in volle vaart richting trap en eraf. Denk dat hij inderdaad nog wel inhield op het allerlaatst, op basis van de sensor, maar hij reed te hard om zich daarmee nog te redden.FORZAM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
Die no-go zone's werken inderdaad natuurlijk alleen als hij z'n positie al heeft, ik heb dus op zeer korte termijn ook al geleerde hem niet bovenaan de trap te laten starten, maar in een kamer nadat hij zicht de eerste keer gewoon met een serieuze vaart richitng trap reed.
Aha, dit had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat hij richting trap ging toen hij nog een positie aan het zoeken was. (Dan doet hij dat traag en voorizchtig).Gwaihir schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:08:
[...]
Hij stond helemaal niet zo dicht bij die trap. Hij reed juist eerst rustig rond, totdat hij vond dat hij z'n positie had - niet dus, hij had de hal en plattegrond 180 graden gedraaid - toen ging hij in volle vaart richting trap en eraf. Denk dat hij inderdaad nog wel inhield op het allerlaatst, op basis van de sensor, maar hij reed te hard om zich daarmee nog te redden.
In uw geval dacht hij dus te weten waar hij was, alleen was die inschatting compleet fout.
Dat scenario heb ik nog niet meegemaakt, maar bij ons thuis is er ook sel echt geen verwarring mogelijk aangezien elke ruimte echt wel een paar hoeken/vormen hebben die op geen enkel ander gemapt gedeelte terugkomen.
Prijs ia goed. Batterij capaciteit aan de lage kant en met 2000Pa niet de hoogste zuigkracht
Ik raak de tel kwijt. Naast robot met eigen label behoren roborock, viomi, roidmi, dreame en trouver tot de xiaomi environmwnt betreft robotzuiger.
Ja persoonlijk vind ik dat ook wat onhandig van Xioami. Het versplintert je naamsbekendheid nogal. Wat mij betreft hadden ze deze bots allemaal onder de roborock naam uitgebracht maar dan als r5 of t5 oid.karakedi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:02:
En nog een robot uit de Xiaomi environment. Trouver RLS3 https://a.aliexpress.com/_9GaZE2
Prijs ia goed. Batterij capaciteit aan de lage kant en met 2000Pa niet de hoogste zuigkracht
Ik raak de tel kwijt. Naast robot met eigen label behoren roborock, viomi, roidmi, dreame en trouver tot de xiaomi environmwnt betreft robotzuiger.

Dus die rijdt nu nog wel maar zuigt niet meer. Vreemd verhaal.
Vanavond maar eens open maken, maar zal wel iets doorgebrand zijn.
Ik heb mijn roborock S4 al eens de garage aan laten zuigen zonder dat ik in de gaten had dat er een fikse plas water onder de auto lag. Na een tijdje stopte die met het bericht dat het filter te nat was en vervangen moest worden oid. Ander filter erin en gaan met die banaan. Valt me toch een beetje tegen van Neato.MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:59:
Goed... M'n Neato D7 heeft gisteren het volle drinkbakje van de hond omgegooid en er een paar keer doorheen gereden...
Dus die rijdt nu nog wel maar zuigt niet meer. Vreemd verhaal.
Vanavond maar eens open maken, maar zal wel iets doorgebrand zijn.
Filter vervangen, geen sjoege...AtlAntA schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:19:
[...]
Ik heb mijn roborock S4 al eens de garage aan laten zuigen zonder dat ik in de gaten had dat er een fikse plas water onder de auto lag. Na een tijdje stopte die met het bericht dat het filter te nat was en vervangen moest worden oid. Ander filter erin en gaan met die banaan. Valt me toch een beetje tegen van Neato.
Ding opengemaakt, zit best netjes in elkaar.
Denk dat de motor doorgebrand is.
Nieuwe besteld. Hoop dat dat het is.
Ik zit alweer een tijdje te wachten op een goede deal, maar ik heb deze volgens mij gemist?The Fatal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:13:
Hier ook de knoop doorgehakt en de s5 Max besteld voor 329.
Waar heb jij hem voor die prijs vandaan?
Nevermind, heb hem al gevonden op gshopper met kortingscode.
Ben benieuwd!
[ Voor 12% gewijzigd door Ken. op 04-02-2021 22:38 ]
Ik heb hem dinsdag nog na jou besteld en is zojuist afgeleverdBeyondThunder schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:01:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de levertijd/verzendtijd bij gshopper.de? Woensdag een verzendbevestiging gehad. Maar hij staat nog steeds op "Electronisch aangemeld" op DHL Tracker.
:strip_exif()/f/image/DcxV3KlWQhAMIpxswnNfbnPw.jpg?f=fotoalbum_large)
track en trace loopt niet echt synchroon...
Net eerste run laten doen.....wow....nu al zo blij met deze aankoop!
[ Voor 4% gewijzigd door Bob_NL op 05-02-2021 13:01 ]
Stofzuigen doet ie prima. Badkamer met wit zwarte tegels gaat ie niet binnen (cliff sensor?). Dweilen is zoals verwacht geinig maar niet meer dan dat.
Ik heb wel het idee dat de Neato D7 wat steviger inelkaar zit maar we gaan het zien....
Overigens wel veel zin om een s5max te bestellen, maar enorm onnodig.. heb dus al een mi 1c en in principe doet die gewoon wat ik nodig heb. De app is iets minder mooi (trekt geen lijntje in de map waar ie precies geweest is) en manier van schoonmaken ook wat omslachtig volgens mij (niet eerst randen dan dat stuk zoals de 1st gen die ik eerder had, maar banen tot het eerste object op die baan en helemaal aan het eind doet ie dan de overgeslagen stukken en daarna de randen). Maar ik laat m 's ochtends lopen terwijl ik nog in bed lig dus of 'ie er nou 30 of 35 min over doet maakt echt niet uit, en hij komt overal uiteindelijk wel.
Maar toch kriebelt het
Je hebt je excuus helaas niet gebruikt.carolien89 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:00:
Nog dank voor jullie hulp met batterij meten! Ik heb uiteindelijk de cover open mogen maken en de batterij zelf gemeten en die was gewoon in orde. Ik heb sinds ik m niet meer op turbo maar op strong laat lopen het probleem niet meer gehad, dus hopelijk blijft het hierbij!
Overigens wel veel zin om een s5max te bestellen, maar enorm onnodig.. heb dus al een mi 1c en in principe doet die gewoon wat ik nodig heb. De app is iets minder mooi (trekt geen lijntje in de map waar ie precies geweest is) en manier van schoonmaken ook wat omslachtig volgens mij (niet eerst randen dan dat stuk zoals de 1st gen die ik eerder had, maar banen tot het eerste object op die baan en helemaal aan het eind doet ie dan de overgeslagen stukken en daarna de randen). Maar ik laat m 's ochtends lopen terwijl ik nog in bed lig dus of 'ie er nou 30 of 35 min over doet maakt echt niet uit, en hij komt overal uiteindelijk wel.
Maar toch kriebelt het
Ik vond dat eerst wat decadent, want de oude werkte prima en even de stofzuiger naar boven verplaatsen is ook geen probleem. Desondanks toch maar gebruik gemaakt van het defect excuus en geen spijt gehad!
Je zou eventueel nog kunnen kijken wat je 2e hands voor je huidige stofzuiger krijgt en dan overwegen of je het de meerprijs waard vindt om toch voor de S5Max te gaan.
En nog een robot uit xiaomi mijia environment https://www.xiaomitoday.c...-r1-smart-cleaning-robot/karakedi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:02:
En nog een robot uit de Xiaomi environment. Trouver RLS3 https://a.aliexpress.com/_9GaZE2
Nu wil ik wat extra onderdelen bestellen en hiervoor heb ik Amazon en Aliexpress gecheckt. Hoe zijn de ervaringen van nieuwe onderdelen bestellen bij Aliexpress? Past alles dan wel keurig netjes?
Deze vond ik op Amazon: https://www.amazon.nl/Ver...=8-15&tag=nltxtgostdde-21
En deze op Ali: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Mocht iemand ervaringen en tips hebben, van harte welkom
https://nl.aliexpress.com...48432968.1005001355410244
Hier staat bij dat het om originele onderdelen gaat. Dat staat niet bij jouw link @GrazendeKoe
De waterfilters in jouw link zijn voor zover ik begrijp niet in gebruik bij de s5max maar horen bij oudere modellen.
De dweilen op Amazon zijn hetzelfde als de originele, met zo'n baan in het midden. De dweilen op Ali zijn overal even dik. Voordeel: Een breder stuk wordt geraakt en omdat je stofzuiger in overlappende banen beweegt, wordt elk stuk vloer minimaal 2x geraakt. Ik heb zelf met een hond hier een pakket van 12 dweilen gekocht. Er gaat minimaal 1x per dag een nieuwe op, afhankelijk van hoe vies het is.GrazendeKoe schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:21:
Ik ben erg blij met mijn Roborock s5 Max.
Nu wil ik wat extra onderdelen bestellen en hiervoor heb ik Amazon en Aliexpress gecheckt. Hoe zijn de ervaringen van nieuwe onderdelen bestellen bij Aliexpress? Past alles dan wel keurig netjes?En bezorgen ze momenteel wel naar Nederland in verband met corona?
Deze vond ik op Amazon: https://www.amazon.nl/Ver...=8-15&tag=nltxtgostdde-21
En deze op Ali: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Mocht iemand ervaringen en tips hebben, van harte welkom

Het voordeel van een stofzuiger is dat-ie zuigt. De meeste losse stof gaat er al in als het in de buurt van de zuigmond komt. Als het echt heel vies is omdat de hond bijvoorbeeld in het zand heeft gespeeld, dan laat ik 'm eerst een keer of wat zuigen voor ik ga dweilen.Gwaihir schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:08:
Nadeel: hij raakt ook een stuk meer voor het stofzuigen uit.
En dan rest toch dat 't twee losse rondes wordt: eerst (minstens) een keertje zuigen voor de dweil eronder gaat. Tja.. en of ik dat de moeite van dat bijna symbolische dweilen waard vind..
Ieder zijn eigen verwachtingspatroon en ervaring natuurlijkGwaihir schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:08:
@coelho Hmm.. dat doen ze m.i. dus niet echt. Bedoel: hij doet 't echt prima, maar volgens mij als slimme combi van zo'n rolveger (die niet bijster werkt) + een bescheiden stofzuiger. Dus waar de veegrol nog niet geweest is en 't beetje zuigkracht nog niet gevoeld is, blijft het vuil denk ik echt wel liggen.
En dan rest toch dat 't twee losse rondes wordt: eerst (minstens) een keertje zuigen voor de dweil eronder gaat. Tja.. en of ik dat de moeite van dat bijna symbolische dweilen waard vind..
Hier met een hond ligt er nog wel eens wat haar of zand of strepen van modder. Ik zie zelf plukken hondenhaar wel de stofzuiger in gaan, zelfs vanaf een cm of 5-10 van de stofzuiger komt er al beweging in. Wat de dweil betreft, als je hardnekkige vlekken hebt, dan is het te weinig, maar als bijvoorbeeld de ingedroogde modder van mijn hond, of met dit weer opgedroogde vlekken van sneeuw dat aan je schoenen zat, wordt gewoon netjes weggepoetst.
1x per week wordt alles goed gedaan door de schoonmaakster, maar op de andere dagen vind IK het een geweldig alternatief in onze situatie. Het bespaart me zelf dagelijks te stofzuigen en te dweilen.
Nieuw motortje erin en.... Niks...MikeyMan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Filter vervangen, geen sjoege...
Ding opengemaakt, zit best netjes in elkaar.
Denk dat de motor doorgebrand is.
Nieuwe besteld. Hoop dat dat het is.
Waar het motortje met 4 tientjes nog redelijk te betalen was, is het PCB dat niet. Dus dat wordt denk ik een nieuwe

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2021 13:43 ]
Ik ben even kwijt hoe je stofzuiger stuk gegaan is, maar is het niet iets voor bijvoorbeeld de verzekering?MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:39:
[...]
Nieuw motortje erin en.... Niks...
Waar het motortje met 4 tientjes nog redelijk te betalen was, is het PCB dat niet. Dus dat wordt denk ik een nieuwe
Wat zijn serieuze kindervlekken? Modder, limonade gemorst en dat soort dingen gaan wel weg hoor. Zeker als je het niet te lang laat wachten. Voordeel is dat je met zo'n stofzuiger misschien wel elke dag gaan dweilen (waarmee die vlekken toch wat minder serieus zijn) omdat het toch weinig moeite kost.BeyondThunder schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:30:
@pc01 Thanks, dat haalt de serieuze kindervlekken niet weg dus.
Maar goed, dat is voor ieder om voor zichzelf te besluiten, en dweilen is niet indrukwekkend maar ook niet volkomen nutteloos. Het werkt best prima.
Door de omgevallen bak water van de hond heen gereden. Kansloos dat ie daar gelijk grondig stuk van gaat ookBinnetie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Ik ben even kwijt hoe je stofzuiger stuk gegaan is, maar is het niet iets voor bijvoorbeeld de verzekering?

Zijn dat dingen die de camera van een S6 MaxV herkent en daardoor vermijd? Ik heb zelf ook een hond en op zoek naar een robotstofzuiger.MikeyMan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:32:
[...]
Door de omgevallen bak water van de hond heen gereden. Kansloos dat ie daar gelijk grondig stuk van gaat ook
Ja. Veel dingen staan al ingesteld. Met een bak water voor de hond weet ik het niet, maar veel objecten worden herkend en vermijdt. Zo ook kabels, schoenen een handdoek die op de grond ligt, etc.BrightSun schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:36:
[...]
Zijn dat dingen die de camera van een S6 MaxV herkent en daardoor vermijd? Ik heb zelf ook een hond en op zoek naar een robotstofzuiger.
Vorige week nog een firmware upgrade waar aanvulling daarvan onderdeel was. Maar zoals gezegd heb ik geen ervaring met drinkbak van een hond om te zien of dat ook goed herkent wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door InterCC op 08-02-2021 16:38 ]
Erg vreemd, mijn S5 Max is een week geleden toegekomen en de meegeleverde dweil is overal even dik. Maar in online reviews zie ik inderdaad dat de dweil dikker is in het midden.coelho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:18:
[...]
De dweilen op Amazon zijn hetzelfde als de originele, met zo'n baan in het midden. De dweilen op Ali zijn overal even dik. Voordeel: Een breder stuk wordt geraakt en omdat je stofzuiger in overlappende banen beweegt, wordt elk stuk vloer minimaal 2x geraakt. Ik heb zelf met een hond hier een pakket van 12 dweilen gekocht. Er gaat minimaal 1x per dag een nieuwe op, afhankelijk van hoe vies het is.
Ik heb de mijne hier besteld: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.400d4c4dSNcKEc
Ofwel leveren ze dus tegenwoordig een andere dweil mee, ofwel heb ik een namaakversie (dat zou verklaren waarom ik regelmatig last heb van een bumper error).
Dit topic is gesloten.